מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הפוליטיקאי ישחק, והחרדי ישתמט

אלי ישי ואריאל אטיאס מתפוצצים מצחוק. הם מתבוננים על קרב ההשמצות ואיומי הפרישה התופסים כותרות בין בנימין נתניהו לשאול מופז - ובקושי מתאפקים מלצעוק: אינכם רואים שעובדים עליכם בגדול? הם יודעים שכל הוויכוח והרעש סביב המלצות ועדת פלסנר אינם אלא מראית עין. הכל הצגה אחת גדולה לתקשורת. הכל מיועד לכך שקדימה תוכל להציג בסוף המאבק ההרואי "הישג מכובד" - שיהיה תדמיתי בלבד, אך יאפשר לה להישאר בממשלה ולהכניס פנימה עוד כמה שרים. בשטח - ותסמכו על ישי ואטיאס - לא תזוז אפילו שערה אחת מראשי החרדים.

אם כך, מדוע יוצאים השניים בלהט רב כל כך נגד המלצות הוועדה? כי גם הם מוכרחים לשחק את המשחק. גם להם יש מצביעים המצפים לרעמים וברקים, וגם הם רוצים שנאמין שמתחולל כאן מאבק אמיתי על "שוויון בנטל".

אבל האמת היא, שהמלצות הוועדה אינן מובילות לשום שוויון ולשום צדק חברתי, הן מובילות בדיוק לההיפך: למיסוד ההשתמטות. הוועדה מדברת על חובת שירות לחרדים, אך בעצם מדובר בתוכנית למתן פטור חוקי ומסודר משירות צבאי לכל חרדי שיחפוץ בכך. לצעיר החרדי תהיה אופציה: לבחור בצבא ולסכן את גופו וחייו, או לשחק אותה בשירות אזרחי מגוחך, מיותר ובזבזני. מדוע לא לתת את האופציה הזאת גם לחילונים? אולי גם הם יעדיפו להסתובב כמה שעות במשטרת ישראל או בגן ילדים, במקום לרוץ על ג'בלאות בגולני ולהסתכן באובדן החיים בקרב?

הציבור החרדי מבין בדיוק מדוע איננו רוצה להתגייס לצה"ל. זה לא בגלל שיקולי "צניעות" או ענייני כשרות. כל זה ניתן לפתרון. הצעיר החרדי פשוט רוצה לשמור על חייו. לא מעניינים אותו אפילו דברי משה רבנו על שבטי גד וראובן, "האחיכם יבאו למלחמה ואתם תשבו פה" (ספר במדבר), וגם לא הדברים במשנה על מלחמת מצווה: "הכל יוצאין אפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה".

הצעיר החרדי אסיר תודה לפרנסי העדה (ח"כים ורבנים), העושים לילות כימים כדי שלוויות של חיילים ייצאו מכל מקום בארץ חוץ מאשר מבני ברק, רמת בית שמש ומאה שערים. גם האמהות החרדיות אסירות תודה לאותם עסקנים. הן רוצות להמשיך לישון בשקט בלילה, ושהציונים הטיפשים יסכנו את חייהם להגנת בניהם בישיבה.

וכדי להרבות ביזיון וקצף ממליצה ועדת פלסנר, ששירות החרדים יארך שנתיים, בעוד החילונים ימשיכו לשרת שלוש שנים. וכדי להפוך את אפשרות הגיוס לבדיחה מושלמת היא קובעת, שהחרדי יוכל להמשיך ללמוד בכולל עד גיל 22-23, ורק אז יחליט. אך אז כבר יהיה נשוי עם ילדים, והמוטיווציה שלו לעזוב את החיים הטובים והבטוחים בישיבה תשאף לאפס.

לכן שירות צבאי משמעותי לא ייצא מזה. תהיה רק התרחבות מיותרת של השירות האזרחי, שייהפך לצינור גדול להזרמת כספי מדינה חדשים לחרדים, בלי שמישהו יוכל לפקח לאן מופנה הכסף ומה באמת עושים "המתנדבים".

אבל מכל חגיגת האבסורד הזאת הרגיזה אותי במיוחד ההמלצה לפטור מדי שנה 1,500 "עילויים" מחובת שירות כלשהי. מי הם אותם "עילויים"? אלה המשננים וטוחנים שוב ושוב את מה שנלעס כבר מאות שנים במשנה ובגמרא. לעומתם, אלה שלומדים באוניברסיטה, בטכניון ובמכון ויצמן פיסיקה, אלקטרוניקה, כימיה, רפואה ומחשבים הם סתם אנשים פשוטים, שאינם ראויים לשום פטור. הם חייבים בגיוס מלא וגם במילואים; כי מה הם עושים בסך הכל? רק מפתחים, מגלים, ממציאים, מצילים חיים וגם מקבלים פרסי נובל ומשתתפים במחקרים שגילו השבוע את "החלקיק האלוהי" במאיץ בשווייץ. הם לא "עילויים". רק מי שמשנן דף גמרא הוא "עילוי".




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כמה הערות לשטרסלר זוכמיר
  • 03:01
  • 06.07.12

1.כאיש שמאל אתה צריך להבין שהטיעון ש"ב"ב אין הלוויות צבאיות הוא דמגוגיה פאשסטית-לאומנית. החרדים אינם ציונים ולא מזדהים עם מטרות הצבא,ולכן אי אפשר לגייס אותם לשם (כן,החרדים הם סרבני מצפון)

2.כקפיטליסט ,אתה צריך לתמוך בהקטנת הצבא והפיכתו למקצועי.דבר שלא יקרה אם יגויסו עשרות אלפי חרדים שידרשו בסיסים נפרדים ,כשרות אחרת ועוד ועוד ועוד.

3. כאיש לבירלי כדאי לדעת שהחומר "שנלעס" בישיבות לא פחות חשוב מלימודי המזרח הרחוק ומקורס על "מגדר ומיניות באדרכילות המאה ה-15"

4. כיהודי חשוב לזכור שרק לימוד תורה הוא הערובה להמשך קיומו של העם היהודי.

  •   אנחנו החילונים אשמים. אנחנו מצביעי הליכוד קדימה והעבודה אשמים. חילוני דפוק
    • 14:55
    • 06.07.12

    אנחנו בוחרים במפלגות, שבוגדות בנו- החילונים. אינן הולכות בקואליציה משותפת בתואנת שוא של ריחוק בעמדות. למעשה עקב האגו הגדול של המנהיגים החילוניים אינם מוכנים לחבור לקואליציה משותפת, כך שאנו מוצאים את עצמנו עם החרדים בממשלה. וההמשך ברור. חייבים לתת כוח למפלגה שלא תיתן לנתניהו לרמוס את החילוניים הנושאים בנטל. אסור להצביע לנתניהו ברק יחימוביץ מופז ודומיהם

  •   כמה הערות למעיר מקור
    • 15:20
    • 06.07.12

    1. כנראה שלא שירתנו באותו הצבא... פציפיסטים וסרבני מצפון כן חייבים בגיוס והצבא לא מוותר עליהם רק כי הצהירו כי לא בא להם להתגייס מטעמי אידיאולוגיה ולא נוחות. חוצמזה, אף אחד לא מכריח אותם לינוק כספי מעטיני המדינה הציונית אך הם עושים זאת בכל אופן. אז זה פסול להתגייס לצבא הציוני ששומר עליהם אך בסדר לקחת את כספי משלם המיסים הציוני?

    2. מסכים. ברגע שהצבא יהיה מקצועי כפי שנראה ששנינו רוצים, אפשר יהיה לבטל על גיוס חרדים בכפייה ולמעשה על הגיוס בכפייה בכלל. עד אז, למען הצדק והשוויון שיתגייסו כמו שעושים החילונים.

    3. לא יכלתי להגיד זאת יותר טוב. זה באמת לא פחות חשוב וגם לא יותר חשוב. לכן אין שום סיבה שעילויים חרדים יקבלו פטור גורף ואילו גאונים חילונים יתגייסו. פטור לכל העילויים או לאף אחד.

    4. והצבא הוא לא ערובה לקיום העם היהודי? ובגולה החרדים לא מצליחים גם ללמוד וגם להתפרנס? אתנחתא של שלוש שנים לא תמנע מהם מלהמשיך וללמוד כפי שהיא לא מונעת מכל השאר.

  •   כאיש שמאל??? שטרסלר ימין קיצוני כלכלית וימין מתון מדינית  (לת) תיקון טעות
    • 18:19
    • 06.07.12

  •   סרבי גיוס פציפיסטים לא מקבלים מימון מדינה  (לת) על סרובם חחח
    • 09:52
    • 07.07.12

  •   איבחון פרימיטיבים מתקדם
    • 10:07
    • 07.07.12

    מה כל כך חשוב בשימור העם היהודי? רק צרות, פוגרמים שנאה ושואה.
    ליהודים היה יעוד, להביא את המונוטיאיזם לעולם המערבי. זה קרה ובהצלחה, הרי הנצרות והאיסלאם הם המשך של היהדות, לכן מה כל כך חשוב בקיום העם היהודי אם המחיר הוא אנטישמיות ושמד.

    אז מספיק עם הפרימיטיביות.
    אלוהים הוא של כולם של כל מי שנברא בצלם, וכל אדם באשר הוא, נברא בצלם.

  •   מאמר מצויין של שטרסלר החושף את תוכנית החרדים וביבי לרמות את עם ישראל ולהעמיק את הטפילות!  (לת) יוסי
    • 10:11
    • 07.07.12

  •   עזוב, תיקון טעות, בשביל אנשים כמו זוכמיר מילת ביקורת ולו הקלה ביותר על הממשלה מזכה אותך בתואר איש שמאל  (לת) לא שווה להתאמץ
    • 12:00
    • 07.07.12

  •   וטוב שכך. הרי ראינו מה כלכלה סוציאליסטית הביאה על רוסיה.  (לת) 5
    • 00:49
    • 08.07.12

02 ולכן על כל התיכוניסטים בארץ לא לפתוח את שנת הלימודים עד להפרדת דת אוחיון
  • 03:07
  • 06.07.12

פולחן וחרדים מכספי מדינה וגיוס גורף לכל מגיל 18. שירות אזרחי הוא תעלול ואין בו שום צורך.
לא מתגייסים עד להפסקת תקצוב החרדים לחלוטין.
ביטול מועצות דתיות
ביטול הקצבות לישיבות,בתי ספר חרדים
ביטול רבני הערים
הנהגת נישואין אזרחיים ושיוויון של זרמי היהדות ללא תיקצוב

03 מסכים עם מה שנאמר על ידי נחמיה בהקשר של מתן הפטור ל-1,500 "עילויים" משה סילברמן
  • 03:46
  • 06.07.12

מתן פטור מהסוג הזה, מלבד זה שהוא בלתי שוויוני בעליל כלפי הציבור החילוני, מהווה פתח לכניסתם של אינטרסים פוליטיים ואישיים בבחירה של אותם אלה שמוגדרים כ"עילויים". כלומר, הרבה פוליטיקה תהיה מעורבבת בעניין הזה, ובוודאי שיהיו פטורים ל"בנים של".
יתר על כן, אם המדינה מחליטה לתת פטור ל-1,500 בני נוער שהם מלש"בים, יתכבדו נא הפוליטיקאים הבזויים ויחלקו את הפטור בין עילויים בתחומים שונים: פיזיקה, כימיה, מתמטיקה וכו'. מדוע שהם לא יזכו לפטור עקב כישוריהם יוצאי הדופן? מדוע רק אנשים שמתעסקים בדברי עבר, שיש שיאמרו שהם חסרי שחר, זכאים לפטור?

04 אם הקנוניה תעבוד, לא יהיו מספיק שופטים בעליון לשמוע את כל העתירות לבג"ץ שיגיעו לאלפים.  (לת) יריב א.
  • 04:06
  • 06.07.12

05 צודק. ה"שרות הלאומי" הוא פשוט קשקוש.  (לת) דן
  • 04:21
  • 06.07.12

06 מספיק עם הדמגוגיה רמי
  • 04:50
  • 06.07.12

כל אזרחי המדינה חייבים בשירות צבאי . נקודה . אלה שאינם רצוייים על ידי הצבא או שמסיבות דתיות או פןליטיות אינם רוצים או יכולים להתגייס חייבים לשרת שירות לאומי מלא של שלוש שנים . זה המצב הרצוי שאליו יש לשאוף ולחוקק חקיקה מתאימה . אבל לטעון שמול כל יריד שלא מתגייס ניצב חייל גולני שמסכן את חייו זו דמגוגיה צרופה . מכל המשרתים בצבא רק אחוז קטן מאוד ממש מסכן את חייו הרוב המכריע הם נותני שירותים אנשי עורף ומפקדה וכו .
המצב מספיק חמור גם בלי דמגוגיה מגוכחת

  •   מספיק גם עם דמגוגית השירות הלאומי Immanuel Goildstein
    • 09:12
    • 06.07.12

    איני מסכים כמעט אף פעם עם שטרסלר, אבל בנושא זה הוא צודק בגדול: שירות לאומי הוא דבר רע. הוא רע לא רק בגלל התוצאה הצפויה- רובו יהיה פיקציה, הפיכת כל מיני תפקידים בחברה החרדית ל"שירות לאומי" (על חשבון משלם המיסים, כמובן!) אלא גם ובעיקר בגלל מה שקורה עכשיו: השירות הלאומי בא על חשבון שכירים. אני יודע את זה מהתחום המקצועי שלי, הדרכת טיולים. אבל ישנם גם תחומים אחרים בהם בנות השירות הלאומי דוחקות שכירים. זו משמעותו של השירות הלאומי: מי שלא מתייצב בבקו"ם ללא תנאים מוקדמים מקבל צ'ופרים כדי שיואיל בטובו ל"שרת". במקרה של בנות השירות הלאומי מדובר בהכשרה מקצועית+ סטאז'+ קשרים בהם תשתמשנה לאחר השירות כדי לדחוק משוק העבודה את מי ששירתו בצבא ולא שורתו בשירות הלאומי.

  •   דבריך הם דמגוגיה, ואפילו לא מתוחכמת. אם אתה מוכן להקריב את חייך למען מי שלא מוכן - תדבר רק בשמך. אני לא מוכן ללכת לקרבי כשחרדי עושה שירות לאומי. ותכניס לך את זה טוב טוב לראש.  (לת) רוני
    • 11:34
    • 06.07.12

  •   רוני ושטרסלר הנכבדים. תפסיקו לדרוש מהחרדים 100% גיוס לצבא. האם במחנה שלכם יש 100% גיוס לצבא? מה עם דפנה ליף, אביב גפן, אתי תורג'מן, אושרי, בר רפאלי וכו'וכ וכ'  (לת) תזכורת לדמגוגים האנטי חרדים
    • 14:19
    • 06.07.12

  •   חלק ניכר מהשורדים והשורדות בתכנית ראליטי "הישרדות" - שלפני לבושם אינם חרדים - לא שרתו בצבא  (לת) ימבו
    • 14:22
    • 06.07.12

  •   אם אתם כל כך מתנגדים לשרות לאומי - למה אתם מוכנים שהדתיות יעשו את זה  (לת) ע
    • 08:20
    • 07.07.12

  •   אשמח מאד אם יפסיקו גם את השירות הלאומי של הבנות הדתיות מתנגד לשירות הלאומי
    • 09:59
    • 07.07.12

    אבל לצערי זה היה כאן עוד לפני שנולדתי. קשה יותר להלחם באיוולת קיימת ומושרשת מלהלחם בהרחבת אותה איוולת.

  •   צודק. גם את שירות ההפקר הזה של המצהירות למיניהן יש להפסיק. מדובר ב 10000 בנות שמאוננות משך שנה, להבדיל מהבת שלי ששרתה שנתיים ובקרבי.  (לת) שומר חוק
    • 23:50
    • 07.07.12

07 כל מילה אמת  (לת) שטרסלר צודק (כרגיל)
  • 05:21
  • 06.07.12

08 שטרסלר ולענין  (לת) יהודי פשוט מתל אביב
  • 05:39
  • 06.07.12

09 99% מן הציבור מקבל את מה שמגיע לו. שמאלני שפוי
  • 06:18
  • 06.07.12

אמנם צר לי על האחוז הנותר, אך נראה שאחוז זה, שכולל גם אותי - מוטב שידאג לעצמו באמצעים החוקיים הדלים שעדיין עומדים לרשותו. אל לנו לסמוך על ממשלתנו או על שאר הציבור המטופש להצילנו מן המעמד הנחות של פריירים לעד.

10 צודק! נראה שהציבור בישראל והפוליטיקאים במתקפת טמטום קולקטיבי...  (לת) שירות אזרחי מיותר אינו שוויון
  • 06:20
  • 06.07.12

11 כל כך פשוט וכל כך נכון חיים
  • 06:30
  • 06.07.12

וכששני הארכי שקרנים / ומאחזי עיניים הקרויים ביבי ומופז קשורים בנושא הרי ברור שרק דברי שקר יוצאים מפיהם ולכן לא יקרה כלום מועדת פלסנר כמו שלא יצא כלום מועדת טרכטנברג ועוד עשרות ועדות שמינה הביבי .

12 שטרסלר מרוויח מהשנאה לחרדים, כי אז שוכחים עד כמה מקולקלת הכלכלה שהוא אחד התועמלנים הראשיים שלה יוסי
  • 06:32
  • 06.07.12

חלק מהשיטה הניוא-ליברלית הישראלית זו טקטיקת שיסוי הקבוצות זו בזו.

בינתיים הטייקונים הגדולים ששטרסלר מקדם שנים בהצלחה לא מבוטלת, ממשיכים לחמוס לעצמם את המשאבים של כולנו.

  •   דוקטור שטרסלר ומיסטר נחמיה ברקו זיוה
    • 10:53
    • 06.07.12

    דוקטור שטרסלר הוא כלכלן (קלקלן?) ניאו-ליבראל, שהקפיטליזם זורם בעורקיו. הוא משוכנע שמי שעושה לביתו עושה גם למדינתו ומה שטוב לטייקונים טוב גם למדינה.
    הוא ממחזר את דבריו של צ'רלס וילסון, שעבר מניהול GE לתפקיד שר ההגנה ואמר:
    What's good for General Motors is good for the country.

    לעומתו, מר נחמיה מבין שגם אם הטייקונים ימשיכו להרוויח, עלולה לבוא התפוצצות בגלל חוסר השוויון הצבאי-כלכלי-חברתי בין הרוב החופשי למיעוט הגדול (והגדל) החרדי.

    איך שתי התאוריות, אחת נבונה ואחת נוראה, מצליחות לדור בכפיפה אחת בגוף אחד, לרוברט לואיס סטיבנסון פתרונים.

  •   אינני אוהב חלק מדעותיו הכלכליות של שטרסלר, אבל לומר שהוא מקדם טייקונים? לא מנייה ולא מקצתה  (לת) אכלולי טייקנולי
    • 12:34
    • 06.07.12

13 נתניהו יכול להתל בנו עוד מס' חודשים עד לבחירות הקרובות אריה
  • 06:46
  • 06.07.12

הממשלה הבאה ללא נתניהו והחרדים .
חובה להעלות את אחוז החסימה ל-7.5% .

  •   לזכור ולהזכיר למי עני אובד? לחרדים
    • 09:27
    • 06.07.12

    כי עד הבחירות כולם ישכחו שמדובר בתרמית מבית המדרש של נתניהו וחבר מרעיו . ובשום אופן לא לשכוח: זה לא גשם.

  •   הלוואי והיית צודק אביגייל
    • 12:28
    • 06.07.12

    אבל נראה לי שחלק מאנשי המחאה ובעיקר מחוסרי הדיור ימשיכו להצביע ליכוד ולהאשים בכל העוולות את מפא"י (שרובם אפילו לא נולדו בזמנה)

14 כל אלה ואני מתכוון גם לאלה שתומכים בחרדים, המאמינים שלימוד תורה ושאלוהים יעזור, זה הנשק האולטימטיבי נגד נסיון של האוייבים למגר את ישראל, יזכרו נא שכשאלוהים היה צעיר יותר ב70 שנה והוא היה בתורנות להגנת בני עמו, הושמדה כמעט כל יהדות אירופה ע"י האוייב שמממנו היה צריך למנוע את מערכת ההשמדה הנוראה. תפילות ולימודי תורה עוזרים רק כדי להשתמט משרות ואף פעם לא שמשו נשק מגן מפני זוועות מלחמה. דרך אגב סבא של סבא שלי היה אומר תמיד, אלוהים אולי עוזר אבל לבד הוא לא יעבוד בשבילך אם אתה לא תעשה משהו בעניין.  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:26
  • 06.07.12

15 אני במקום שטרסלר מממש את הדרכון הזר שלי:ישר לשוויץ להתרפק על החלקיק האלוהי-סוף סוף הפיזיקאים מכירים באלוהות,גם אם חלקיק. היהודים גילו אותו לפני כ4000 שנה בלי כסף. עכשיו אתה מבין למה היהודים עלויים והמנדלסונים סתם קוף אחרי הגרמנים-האריים.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 07:33
  • 06.07.12

  •   אני בטוח שכשאתה אומר "חלקיק האלוהים" אתה מתכוון בדיוק לאותו אלוהים של הברית הישנה... מאיץ חלקיקים
    • 10:37
    • 12.07.12

    אבל הפיזיקאים שונאים את השם הזה, כי הוא לא מייצג בכלל את מה שהתגלית אומרת. הסיבה היחידה שקראו לו "החלקיק האלוהי" היא כדי להעלות את יחסי ציבור בנושא, וכי זהו חלקיק בסיסי במודל הסטנדרטי של הפיזיקה. ה"אלוהים" (אם זה בכלל שם ראוי) שהם גילו הוא חלקיק בסיסי שמתנהג בצורה צפויה מראש. אין לו רצון חופשי והוא לא אינטיליגנטי בשום מידה. אם אלוהים הוא כל כך פשוט,צפוי וחסר כל אינטיליגנציה ורצון חופשי, אז אתה צודק - הם גילו את אלוהים.
    אבל איזה אלוהים? ישו? אללה? יהוה? זאוס? ת'ור? קרישנה? רא? מפלצת הספגטי המעופפת? חד הקרן הוורוד והבלתי נראה?
    אתה שמעת את הפיסיקאים אומרים שהם מצאו את יהוה? לא.
    אז למה זה חייב להיות דווקא האלוהים שלך?

16 לא צריך להתנות יציאת חרדים לעבודה בשרות צבאי. שיצאו לעבוד קודם. לאחר השתלבות בשוק העבודה, בעוד 10 שנים יהיה יותר קל ונכון גם לגייס אותם לצה"ל. היום הם יביאו יותר נזק מאשר תועלת לצבא. זה צריך להיות חלק מתהליך של שילובם בחברה המודרנית. עבודה ולאחר מכן שירות צבאי. בגלל חוק טל החרדים לא יצאו לעבודה, או עבדו בשחור. כי הם היו מחויבים קודם בשירות צבאי. זה היה טיפשי. אם מאז נחקק חוק טל הם היו יכולים לעבוד בלי התנייה של שירות צבאי, היום כבר אפשר היה לגייס אותם לצה"ל. אבל אצלנו הכל זה מיד ועכשיו. אין הבנה לשינויים חברתיים ותרבותיים הדורשים תהליך וזמן.  (לת) אורי
  • 07:34
  • 06.07.12

  •   חובה לעשות זאת במשולב אריה
    • 08:03
    • 07.07.12

    ראשית הכנסת לימודי הליבה מגיל 3. ללא לימודי ליבה המוסד החינוכי אינו מוכר .
    הגיוס הוא בגיל 18.עתודאים מקבלים דחיית גיוס. טכנאי ,הנדסאי ,אקדמאי ,ולתפקיד קצין דת או רב צבאי .

  •   כל כך נכון  (לת) .
    • 00:58
    • 08.07.12

17 למה אדוני לא תוקף את אלפי המשתמטים החילונים?  (לת) משפטן
  • 07:37
  • 06.07.12

  •   התשובה בגוף השאלה.שטרסלר תוקף רקאת ה"משתמטים "החרדים  (לת) ל
    • 17:53
    • 06.07.12

  •   כאשר אחוז המתגייסים החרדי יהיה דומה לחילוני אז יהיה טעם לתקוף את המשתמטים שכן עד אז המשתמטים יוכלו לטעון בצדק רב שאין סיבה להכריח אותם להתגייס אם משחררים קבוצה כה גדולה מהחובה  (לת) שי
    • 19:13
    • 06.07.12

  •   פרה פרה... קיום השתמטות חילונית לא נותן לגיטימציה לזו החרדית מקור
    • 20:05
    • 06.07.12

    היו ויהיו משתמטים, אבל המשתמטים החרדים נבדלים מאלה החילונים בכך שאין הם צריכים לעבוד קשה ולהעצים ליקויים פיזיים או נפשיים כדי לקבל את הפטור המיוחל, נבחרי הציבור שאמורים לשרת את כלל האוכלוסייה עשו בשבילם את רוב העבודה. ההשתמטות החרדית מעוגנת היטב בחוק ומשמשת מטבע סחיר עבור קבלני הקולות המעוניינים בקול החרדי. ההשתמטות שלהם היא חוקית, נחשבת ללגיטימית ולמקור לגאווה בעדה החרדית והם אף מתוגמלים היטב כדי שלא יעזו אפילו לחשוב על לחרף את נפשם עבור המדינה. אז כן, זו התופעה שצריך להעלות על נס וזו התופעה שיש לטפל בה ותאמין לי גם אם יסדירו בחוק את גיוס החרדים עדיין אחוז המשתמטים ביניהם יהיה גבוה לאין שיעור מזה של החילונים. אז במקום להטיף ולגנות ולהצביע על מה שלא נאמר אולי עדיף להזדהות עם מה שכן נכתב כאן. קודם נטפל בהשתמטות החרדית כאחת הרעות החולות של החברה ואח"כ נוכל לראות מה אפשר לעשות בנוגע להשתמטות באופן כללי.

  •   קיום השתמטות חילונית לא נותן לגיטימציה לזו החרדית מקור
    • 20:06
    • 06.07.12

    היו ויהיו משתמטים, אבל המשתמטים החרדים נבדלים מאלה החילונים בכך שאין הם צריכים לעבוד קשה ולהעצים ליקויים פיזיים או נפשיים כדי לקבל את הפטור המיוחל, נבחרי הציבור שאמורים לשרת את כלל האוכלוסייה עשו בשבילם את רוב העבודה. ההשתמטות החרדית מעוגנת היטב בחוק ומשמשת מטבע סחיר עבור קבלני הקולות המעוניינים בקול החרדי. ההשתמטות שלהם היא חוקית, נחשבת ללגיטימית ולמקור לגאווה בעדה החרדית והם אף מתוגמלים היטב כדי שלא יעזו אפילו לחשוב על לחרף את נפשם עבור המדינה. אז כן, זו התופעה שצריך להעלות על נס וזו התופעה שיש לטפל בה ותאמין לי גם אם יסדירו בחוק את גיוס החרדים עדיין אחוז המשתמטים ביניהם יהיה גבוה לאין שיעור מזה של החילונים. אז במקום להטיף ולגנות ולהצביע על מה שלא נאמר אולי עדיף להזדהות עם מה שכן נכתב כאן. קודם נטפל בהשתמטות החרדית כאחת הרעות החולות של החברה ואח"כ נוכל לראות מה אפשר לעשות בנוגע להשתמטות באופן כללי.

18 האברך המצוי שטוף המוח לומד בישיבה, שהחילוני חייב לפרנס אותו ולמות בעבור במלחמות, כי הוא קסטה עליונה, בהיותו בן תורה. וזו לא פרזה כך הם באמת סוברים לא בכדי, קראנו בעיתונות שבש"ס והאגודה בטוחים שישי, גפני, ואטיאס ימסממו את פלסנר כשם שמיסמסו את טרכנברג. הרי ביב ושריו-שפניו, הם המריונטות שמקריבים חילונים למולך הקואליציוני. לא ירחק היום שהמיעוט החילוני יאלץ, על פי חוק, לפשוט את מכנסיו מחשש שעטנז, ולהכות כסאות בעשבים, לקראת הושענה רבה.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:41
  • 06.07.12

  •   קסטה=כת והיפה מכל:"להכות כסאות בעשבים (לקראת הושענה רבה) צ"ל "לחבוט". זלמן, עבור לש"י עגנון או לכל כתבי יוסי שריד. אתה קורא כנראה רק את "ישראל היום"  (לת) א.ב.י
    • 22:45
    • 06.07.12

19 לאנשים כמו רמי מתגובה מס 1 יש בעיה בקליטה יובל ש
  • 07:54
  • 06.07.12

חביבי. נחמד מאוד לחלק פקודות אבל בלי כל הכבוד , נולדנו פה בלי אפשרות בחירה. לא רוצים צבא שמשמר את הבעיה ומדכא את האזרח. הצבא הפך למושחת מסורבל ומנוון. תם עידן הצבא והגנרלים. החל עידן האינטרנט לפני 20 שמה. תתעורר. ו- אני אישית שם זין על המדינה וצבאה ששמים עלי אותו דבר.

20 כל מילה אמת, ביבי "הקוסם" עשה זאת שוב!  (לת) דוד
  • 07:58
  • 06.07.12

21 מדבר כמו טיפש על לימוד תורה ניסים
  • 08:02
  • 06.07.12

ממתי שטרסלר מבין בלימוד תורה ?
התשובה היא:
ממתי שהוא מבין בכלכלה.
בשניהם הוא לא מבין !

22 אתה נהדר! בני העילוי החילוני רוצה להצטרף להסדר! העילוי
  • 08:03
  • 06.07.12

בשם השוויון והדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון גם בני העילוי במתמטיקה ופיזיקה, אוכל השרצים והחילוני רוצה וזכאי לשיחרור מהשרות הצבאי המסוכן, אולי להתחתן וללמוד במכון וויצמן בזמן שחבריו הפריירים ירוצו על הג׳בלאות.

23 אם לא יוחק חוק חדש עד סוף החודש, החל ב-1.8.12 יחול חוק גיוס חובה גם על החרדים לא מסתדר לי
  • 08:26
  • 06.07.12

כך שאם מופז וביבי ימשיכו להתווכח יוגשו בג"צים שיחייבו גיוס מיידי. מה יצא לנתניהו מזה?

24 טיפשון, אם היית לומד מדעי הטבע או מתמטיקה דניאל לומברזו
  • 08:35
  • 06.07.12

היית יודע שגם באוניברסיטה משננים, טוחנים ולומדים דברים שוב ושוב מה שנלעס כבר במשך מאות שנים. לא שיש בכך פגם כלשהו.

  •   אווילון, אם אתה היית ושאר החראדים הפרזיטים הייתם לומדים מדעי הטבע או מתמטיקה בוזון היגס
    • 14:59
    • 06.07.12

    הייתם רואים איך המדע מתפתח ומתקדם בכל שנה

  •   אידיוטון, אם לא היית מבזבז את זמנך במדעי הרוח היית יודע דניאל לומברזו
    • 15:47
    • 06.07.12

    שכמעט כל לימודי המתמטיקה והפיזיקה של תואר ראשון מבוססים על חומר שנכתב לפני מאות שנים.
    ואגב, גם החרדים כותבים ספרים חדשים בתחומם כל הזמן.

25 ביבי היה רוצה שהחרדים יתגייסו לא פחות משטרסלר, אבל הוא מבין שאם החוק יעבור, בבחירות הבאות גוש השמאל יפתה את החרדים להצטרף לממשלת נסיגה לגבולות 67, תמורת ביטול או עקיפת חוק הגיוס. במקרה כזה גם שטרסלר יצא במאמרים חוצבי להבות על כך שמחיר "השלום" שווה פטור גורף לחרדים משרות בצה"ל...אז...שלא יעבדו עליכם...  (לת) הסיפור האמיתי-ביבי פשוט צופה צעד אחת קדימה
  • 08:57
  • 06.07.12

26 כל אמא חרדית יודעת את האמת.. MM
  • 09:21
  • 06.07.12

הסיבה היחידה למלחמת המצווה של החרדים שלא להתגייס היא הסיכון שבשרות הצבאי. כל סיבה אחרת היא רק מסך עשן שחילונים טיפשים נותנים לה יד וגם רגל.
לא מאמינים? מדוע כה רבים מוכנים לכתם של סעיף רפואי נפשי ובלבד שלא להישאר ביחידה קרבית? זה לא רק בגלל התנאים הקשים. מדוע לפיד האבא עשה ה-כ-ל כדי שבנו מחמדו יעבור למקום מסוכן כמו גלי צה"ל? הוא הרי לא התחיל שם את השרות. מדוע צעירים כה רבים לפני גיוס עושים ה-כ-ל כדי להוריד פרופיל? האם זו חדשה למישהו?
די עם הצביעות...

27 בוקר טוב מר שטרסלר רותי
  • 09:25
  • 06.07.12

האם אתה מוכן לרדת לעומק השאלה: איך זה שמנהיגי החבר'ה הטובים שתורתם אומנותם, שאינם הולכים לצבא, שאינם עובדים, שעושים ילדים וחיים על חשבון הציבור, איך זה שאותם מנהיגים כל כך עשירים??????????
האם חשבת פעם כי עבור אותם מנהיגים זה יהיה אסון גדול אם הזרמת הכספים שהם מקבלים מהמדינה תיפסק???????
מדברים כל הזמן על 'עשירי רוטשילד' , על ע'שירי רמת- אביב' ומה על הרבי העשיר הגדול ביותר בישראל שרוב קרקעות ארסוף (יישוב צמוד לים קרוב לשפיים) הקרקעות היקרות ביותר באזור המרכז, הן שלו??????
לך לבני ברק, לירושלים, בדוק מה המצב הפיננסי של "גדולי הרבנים" והסבר לנו, בבקשה , איך הם כל כך עשירים אם "תורתם אומנותם" ???????
האם אלה לא כספי גניבה? האם אלה לא הכספים הבאים מעבודה קשה של הילדים הטובים שלומדים ועובדים והולכים לצבא ותורמים למדינה??????
איך יחיו ה"מסכנים" אם תיפסק הזרמת הכספים המושחתת הזו?????

28 לא להתייצב למילואים. חד וחלק  (לת) מ
  • 09:49
  • 06.07.12

  •   אני מודה שאני פראייר. שירתתי 26 שנים במילואים ואל תשכחו את הסדיר בוזגלו
    • 11:25
    • 06.07.12

    לו הייתי היום בן 18 , לא הייתי מתגייס לצבא. הייתי מכריז על "טימטומי, אומנותי" והייתי הולך לשרת את האלוהים העוד יותר מטומטם של החרדים. מה רע? לא מסתכן, מקבל ים של כסף ורק יושב ומתנדנד באיזה כולל....גן, עדן עלי אדמות.

  •   הערה לסדר הטוב: להבא תאמר מתלבלב ולא מתנדנד  (לת) אסתי
    • 10:39
    • 07.07.12

29 ענק! אני מניח ש1500 ה"עילויים" יעשו הכל בכדי למצוא את החלקיק האלוהי (אלוקי) ולהפריך סופית את התאוריה של איינשטיין שייצא לשמד.  (לת) קורט טוכולסקי
  • 09:55
  • 06.07.12

30 באמת ציונים טיפשים  (לת) הציונות היא פשוט טפשות
  • 10:07
  • 06.07.12

31 הכה בחרדים והצלת את ישראל (של הטייקונים) מאמר שקוף
  • 10:14
  • 06.07.12

עשו אתנו חסד החרדים שהשתתפותם מועטה בשוק העבודה ובצבא

אחרת היינו מקבלים כמות כפולה של מובטלים רשומים וצבא בעזרת השם...

32 לעיניי שטרסלר בלבד! חרד
  • 10:40
  • 06.07.12

"העושים לילות כימים כדי שלוויות של חיילים ייצאו מכל מקום בארץ חוץ מאשר מבני ברק, רמת בית שמש ומאה שערים. גם האמהות החרדיות אסירות תודה לאותם עסקנים. הן רוצות להמשיך לישון בשקט בלילה, ושהציונים הטיפשים יסכנו את חייהם להגנת בניהם בישיבה."-הנה יצא החתול מהשק, זה מה שכואב לך זה מה שחסר שהקברות יתמלאו בקברי חרדים,איך אתה יכול להיות כ"כ נאלח..מה אתם באמת לא מבינים את כוחה של התפילה!!-הרי יש וקורים ניסים כל יום וכל שעה וכל אדם שדעתו בראשו שיילך לבדוק למה ולמי הם מתפללים כל היום,למה הם מעדיפים לחיות בצנע,למה הם בוחרים לעבוד את ה' ולא את המגזר העסקי...זה יכול גם לקרות לכם ברגע שתבינו שביבי זה לא אלוקים, אנחנו לא אוכלים בזכותו ולא שורדים בזכותו...אלא רק בזכות אבינו שבשמיים!!
ודרך אגב אנשי הארץ-אתם יודעים ששאתם מופיעים בתורה,נאמר לנו להיזהר ממכם בערוב הימים,שתנסו למכור לנו לוקשים שאין בורא שזה נעשה ע"י פיצוצ חח והנה ראיה נמצא החלקיק האלוקי חחחח אני בז לכם אם אתם מובילי הקידמה האינטלקטואלים בינינו ואתם אומרים שבאנו מן הקוף!איך אני אמור לתת לכם הנהגה,בזמן שאתם אפילו לא יודעים מי ברא אתכם..אז לאט לאט קודם תחזרו למקורות אחר כך הדברים יסתדרו מעצמם..שבת שלום יהודים יקרים

  •   תגיד לי, זה הפוך על הפוך? או שאתה באמת מתכוון למה שאתה כותב. הרגע, מוצא האדם מן הקוף. הבעייה היא רק שחלה תקלה קטנה בגנטיקה של חלק מהצאצאים (של הקוף כמובן) והשבט שאתה משתייך לו זכה בנפח המוחי המצומצם של הקוף המקורי.  (לת) הרב ₪
    • 11:24
    • 06.07.12

  •   התפללתי וכלום לא יצא מזה אביגייל
    • 12:30
    • 06.07.12

    וגם מתפילותיך ותפלותך לא יצא מאומה

  •   יש כנראה אלהים בשמיים שדואג לכם. שאם לא כן, היית משרת בצבא ומתפלל שם. כוחה של תפילה בצבא גדול בהרבה מתפילותיכם בישיבות. הציונים (ואבותי בכלל זה) חלמו על בריחה מהתרבות המעוותת שלכם, אבל אתם נצמדתם אליהם, כקרציות שאנחנו נושאים איתנו עד היום.  (לת) אבא של חייל
    • 12:39
    • 06.07.12

  •   משה רבנו אמר לבני גד ובני ראובן "האחיכם יצאו למלחמה ואתם תשבו פה". אמרו לו בני גד ובני ראובן "יצא המרצע מן השק, כל מה שאתה רוצה זה שגם אנחנו נשתתף במלחמה. זה מה שכואב לך? שבבתי הקברות יהיו גם חללים מבני גד ומבני ראובן? איך אתה, משה רבנו יכול להיות כל כך נאלח? אתה באמת לא מבין את כוחה של התפילה? קודם כל תחזור למקורות ואחר כך הדברים יתסדרו מעצמם"  (לת) דן לב פועם dlpoem@gmail.com
    • 12:51
    • 06.07.12

  •   סבא שלי התפלל מלא בשואה - דיי עם השטיות!!  (לת) גל
    • 13:41
    • 06.07.12

  •   ונניח שאתה צודק וראוי לשחרר את לומדי התורה משרות צבאי...אבל, מה ענין זה לענין גיוס השבבניקי"ם וכל התחמנים שרשומים בישיבה אבל לא לומדים ועובדים שחור?  (לת) נו שוין
    • 14:37
    • 06.07.12

  •   בהמלצת החרד חזרתי למקורות והנה מה שמצאתי - כתוב במקורותינו "בנוהג שבעולם, אלף נכנסים למקרא, יוצאים מהם מאה למשנה, יוצאים מהם עשרה לתלמוד, אחד מהם יוצא להוראה, כמו שנאמר אדם אחד מאלף מצאתי." (מדרש רבה קהלת ז') כלומר על פי עיקרון זה עשרה מאלף, (1%) ראויים ללמוד תלמוד, מה שאומר שמתוך 7700 חרדים בכל מחזור גיוס, 77 ראויים על פי המדרש להשתחרר מהצבא ולהקדיש חייהם ללימוד בישיבות, וכל שאר ה-6923 יהיו חייבים בגיוס ועבודה לאחר השחרור. מן הראוי ומן הצדק שמדינת היהודים תלך לפי עקרונות היהדות, תשחרר 1% מהחרדים מהצבא ואפילו תתמוך בפרנסתם. כל שאר 99% יתגייסו ויעבדו לפרנסתם. דרך זו של היהדות תזכה להסכמה גורפת בעם מימין ומשמאל כאחד.  (לת) החרד צודק-צריך לחזור למקורות!
    • 14:42
    • 06.07.12

33 סוף סוף אני מסכים איתך! מסכים ב100%! ליכוד לאומי
  • 10:58
  • 06.07.12

אני גם בטוח שכל נושא ה"סנקציות האישיות" הוא בלוף אחד גדול. יימצא צינור סודי, דרכו הממשלה תשלם את הקנסות עבור המשתמטים. כתומך ליכוד, לדעתי זה מאוד יפגע בנתניהו.

34 רק שוויון מלא! אם שירות לאומי לחרדים - אז גם לחילוניים. אם גיל 23 לחרדים - אז גם לחילוניים. אם לימודים לחרדים - אז גם לחילוניים.  (לת) נגה
  • 11:35
  • 06.07.12

35 איפה השוויון בענישה. משתמט חרדי מקבל שירות לאומי, ומשתמט חילוני מקבל כלא.  (לת) איה
  • 11:37
  • 06.07.12

36 כחרדי אנצל חילוניים בכל דרך אפשרית: החילוני יסכן אתצ חייו בצבא - ולא אני. החילוני ישלם מסים - ואני אקבל אותם כתשלום לשירות הלאומי. אני אצא טוב מכל כיוון. תמיד. ככה זה כשאלוהים אתי.  (לת) יוס
  • 11:44
  • 06.07.12

  •   קרא את תגובה 13, ותבין עם מי יש לנו עסק. תגובה שמרתיחה את הדם.  (לת) אכלולי חירדולי
    • 12:40
    • 06.07.12

  •   אם תבטיחו שיש תוקף לאמירה שתהרגו באוהלה של תורה וזה מה שיביא עליכם את הקץ, אני מתחייב להשתתף בכל אלפי ההלוויות שלכם. אבל קיום יחסי מין להולדת משתמטים עתידיים כמוכם, לא יביאו עליכם את הקץ אלא להפך.  (לת) הבחנה
    • 13:16
    • 06.07.12

37 תמשיך להשמיע את הדברים עוד ועוד. צריך לדעת את הדברים האלה. צריך לקום ולהפגין נגד כל הצעה שאינה שוויון גמור.  (לת) יפה
  • 11:45
  • 06.07.12

38 חריף, פשוט, כואב, ונכון.  (לת) ליאור
  • 12:19
  • 06.07.12

39 למה שיתגייסו החרדים, כדי להגן על הכיפות הסרוגות בהתנחלויות? מספיק שהחילונים הטפשים עושים את זה.  (לת) אבא של חייל
  • 12:32
  • 06.07.12

40 אלהיים, ועורך הארץ, אנא פעל להפוך את הכותב לכתב לעניני חרדים ושטחים...  (לת) קאטו
  • 12:49
  • 06.07.12

41 צודק בכל מילה - דוח פלסנר הוא בדיחה ולא שיוויון יובל
  • 13:39
  • 06.07.12

מה זאת הבדיחה הזאת שבגיל 22 יוכלו החרדים לבחור לעשות שירות אזרחי מגוחך בקהילה שלהם. זה שיוויון? הילד שלי מתגייס ל 3 שנים בצבא ולא יושב בישיבה ולומד שטויות שלא רלוונטיות לחיים שלנו

42 ועדת הזבל ניצן
  • 15:09
  • 06.07.12

נחמיה אני מכורה

43 והצפונבוני ישתמט אף הוא  (לת) אא
  • 18:18
  • 06.07.12

44 מגיע לנו פוליטיקאים בשקל, ומגיע לנו חוק טל 2 רועי
  • 19:00
  • 06.07.12

מחר כולם בהפגנה!

45 כתבה מעולה - כל מילה אמת סטודנט
  • 22:03
  • 06.07.12

גאונים שלועסים

46 אנחנו החילונים אשמים במצב, כי אנחנו מצביעים ליכוד או קדימה או עבודה חילונים טיפשים
  • 23:27
  • 06.07.12

מפלגות אלו שאמורות ליצג את החילוניים הנושאים בנטל הביטחוני והכלכלי, בוגדות בנו החילוניים. במקום לעשות קואליציה חילונית הם מטעמי אגו בוחרים ללכת עם החרדים, ולהעביר אליהם את הכסף על חשבוננו, ולפטור אותם משרות צבאי על חשבוננו. אסור להצביע עבור מפלגות אלו הרומסות אותנו.

47 בנוסף לכל העובדות הנזכרות כאן יש להוסיף ששטייניץ "מצא" מאה מליון שקל כאתנן נוסף לחרדים וזה איפשר לביבי לפצוח בחצוצרה שאומרת שהוא בעד עונש למי שלא יתגייס חנה חורש
  • 00:00
  • 07.07.12

בקיצור, ההצגה הכי טובה בפוליטיקה ששותפים בה כל הליכד, כל קדימה וכל הקואליציה ששותקת פתאום

48 אפשר להסכים או לא להסכים עם שטרסלר ועמדותיו אבל אין ספק שהוא מתאפיין בחשיבה עצמאית מקורית ואמיצה, קולו חד וצלול ומוסיף המון לעיתון הזה ולקוראיו - יישר כוח!  (לת) קורא ותיק
  • 00:07
  • 07.07.12

49 יש 6 מליון הוכחות שצבא השם לא מועיל בכלום הכועס
  • 02:33
  • 07.07.12

יש 6 מליון הוכחות שצבא השם לא מועיל בכלום, מהם מליון וחצי הוכחות מובהקות.
הטפילים ימשיכו ללמוד על נחש מדבר ועל יונה שבלה ימים בקיבת הדג הגדול.
גם אתה שטרסלר פיספסת. החשש של הרבנים הדגולים הוא שהנערים התמים יחשפו לאופציות אחרות בחיים ויבצעו הבדלה בין "קודש" לחול. אין אויב גדול יותר לבערות מאשר חשיפה לאופציות.

50 כמו תמיד, מילים כדורבנות.  (לת) שני
  • 03:07
  • 07.07.12

51 הפעם אני מסכים חייל לצערי הרב
  • 05:23
  • 07.07.12

נמאס לי לשמוע את צמד המילים "שירות לאומי" או "שירות אזרחי"
אותי לא שאלו איזה סוג שירות אני רוצה לעשות לאומי, אזרחי או צבאי.
פשוט נודבתי ל"צבאי" מכוח החוק.

כמובן אהיה ריאלי אני לא דורש ש-100% חרדים יתגייסו.
מי שאינו כשיר לשירות מבחינה רפואית(פיזית או נפשית) וועדה רפואית תמליץ על פרופיל 21 יזוכה משירות צבאי.

בכלל אני הייתי מאוד מצפה שהצבא יהפוך לצבא מקצועי
יחסוך לנו הרבה בכל המובנים. כולל צבא-הכפייה-לישראל.

52 ביבי ממסד פה מדינת הלכה  (לת) איתי
  • 07:18
  • 07.07.12

53 כתבה מעולה - של עילוי ממש !  (לת) רמרם65
  • 08:33
  • 07.07.12

54 אין שינוי אלא מתוך קטסטרופה - וזו מתקדמת... יובל
  • 09:20
  • 07.07.12

אולי לא השנה, ואלי רק בעוד 10 שנים, אבל החרדים חיים על זמן שאול.
כל הישגיהם נכון להיות יהיו כלא היו כאשר יתרחש השינוי הרדיקאלי שיגיע בעקבות הקטסטרופה.
מה היא תהיה - הקטסטרופה?
אין לדעת...
אבל הגפרור שיצית אותה הודלק בשבוע שעבר

55 חורבן בית שלישי אלי
  • 09:26
  • 07.07.12

אלו בדיוק הדברים שיביאו את העם לחורבן בית שלישי ובצדק !!
חוסר מנהיגות אמיתית, העלמות הדבק החברתי שלנו , פרזיטים בהמונים

56 נכון. מדובר ב"מסלולים" לשימור זכויות יתר חצופות  (לת) במימון כספי מדינה....
  • 09:51
  • 07.07.12

57 שטרסלר אינו מעוניין בשילוב החרדים בצבא בפרט ובחברה בכלל. השאיפות המגוכחות לשלב את כל החרדים במכה אחת בזהות לשאר המתגייסים מראה עד כמה אינו מעוניין בתהליך של כניסת החרדים לצה"ל (צעד דרמטי כזה הוא תהליך). גישה זו מאפשרת לו לשמר את ההסדר הניאו-ליברלי שלו עם החרדים - אתם לא תשרתו בצבא, ואנחנו נשמור עליכם בתחתית הסולם החברתי כלכלי בעוני מחפיר  (לת) אייל מחולון
  • 10:33
  • 07.07.12

58 נחמיהרבה חמיה למה אתה תוקף את מופז , אחד שקורא את נחמיה בהערכה רבה
  • 12:51
  • 07.07.12

הרי בזכותו כל המהלכים האחרונים התקשורת מגויסת נגד מופז כי היא מ פ ח דת. מההצלחה שלו

59 שטח המושב חלוץ עברי
  • 23:33
  • 07.07.12

כבר שנות דור שמדינת ישראל מיצרת רבנות דורסנית שמנכרת את מי שנפל בגורלו להיולד לתוך ”מגזר” דתי חרדי. אותם מאות אלפים אילמים הנמצאים בגטו תרבותי פיזי כלכלי חברתי לא זוכים להגנה על זכותם לחיות בחרות ושיוויון. הגואליציות לדורותיהן מטפחים מערכות תת תרבותיות בחסות הדת. קטיעה כספית של מערכות החינוך והרבנות ישיבות שפיות למדינה ויצילו את נשמותיהם של השבויים בחיקה של הרבנות.

60 אין שחור ולבן- כל חקיקה עדיפה על המצב הקיים חוני והמעגל
  • 12:53
  • 08.07.12

חוק טל לא פתר את מה שלשמו הוא נועד ולכן חייבים הפעם להביא את השינוי. אל תגידו יום יבוא הביאו את היום !!

פרוייקטים מיוחדים