המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

האקדמיה בשירות ההתנחלויות

מפרשת מכללת אריאל עולה ריח חריף של שחיתות שלטונית שמהותה שימוש בכספי ציבור באופן בלתי סביר ומפלה, בניגוד להמלצות הדרג המקצועי, ועל מנת לסייע לקידום עצמי של נבחרי ציבור בתוך מפלגתם. שר האוצר יובל שטייניץ ושר החינוך גדעון סער משתמשים בקופת המדינה ומבקשים לרפד את מכללת אריאל ולהפוך אותה  לאוניברסיטה, על מנת למצוא חן בעיני מתפקדי הליכוד, ולבסס את מקומם ברשימת הליכוד לכנסת הבאה. קו דק עובר בין החלטה אידיאולוגית לבין החלטה פוליטית אינטרסנטית שמונעת ממניעים זרים. במקרה של מכללת אריאל הקו הזה נחצה בבירור.

כזכור, רק לפני כמה ימים קבעה הוועדה לתכנון ותקצוב במועצה להשכלה הגבוהה, כי אין מקום לבצע שינוי במעמדה של המכללה ולהפוך אותה לאוניברסיטה. המלצה רשמית זאת של הות"ת מצטרפת למכתבם של שבעת ראשי האוניברסיטאות, לרבות אוניברסיטת בר אילן (שאיננה חשודה כבעלת אוריינטציה שמאלנית), הקוראים לעצור את המהלך ולהימנע מהפיכת המכללה לאוניברסיטה. הוועדה היחידה שהמליצה על המהלך הוקמה על ידי מל"ג יו"ש, ופעלה תוך ניגוד עניינים וללא יכולת רצינית לבחון את השלכות ההכרזה על מוסדות ההשכלה הגבוה בתוך ישראל, כפי שפירט פרופ' מנואל אוניברכטנברג בחוות דעתו שפורסמה לראשונה ב"הארץ". לא ניתן להתייחס ברצינות למסקנות הוועדה, שהוקמה בחוסר אובייקטיביות על ידי אנשים האחראים בעצמם על מכללת אריאל.

אך עם כל הכבוד לאוניברסיטת חיפה, לאוניברסיטת בן גוריון ואפילו לטכניון - לשר האוצר ולשר החינוך יש אג'נדה פוליטית ואישית אחרת. שניהם אינם זקוקים לקולות המרצים באוניברסיטאות, הסטודנטים והדוקטורנטים במוסדות להשכלה גבוהה בישראל, עתידם הפוליטי תלוי אך ורק במתפקדי הליכוד שחלק גדול מהם נמנה עם אנשי ההתנחלויות. שר החינוך מבקש ממל"ג יש"ע לאשר את המהלך, ושר האוצר משגר מכתב יוצא דופן שבו הוא מבטיח 50 מיליון שקלים למכללה. כך הופך האינטרס הלאומי לעניין שולי, והקופה הציבורית נשדדת והופכת לאתנן פוליטי שנועד לרצות את המתנחלים ותומכיהם בלבד. אם במקום מתנחלים היו אלו בעלי ההון שמושכים בחוטים, כבר מזמן היתה קמה הארץ וזועקת "שוחד בחירות" ו"שחיתות פוליטית".

המכללות האחרות, ספיר, תל חי ועוד, יכולות רק להתבונן בקנאה ולתהות מדוע שוב בוחרת הממשלה להפלות את תלמידיהן לרעה, מדוע שוב מי שעובר את הקו הירוק הולך ליהנות מתנאים טובים יותר על חשבון הקופה הציבורית. אין זאת הפעם הראשונה שמכללת אריאל מופלית לטובה. חוק שהעבירה סגנית השר, גילה גמליאל, חוק "שנת לימודים חינם בפריפריה" כלל את מכללת אריאל, הנמצאת 20 ק"מ ממרכז הארץ, אך השמיט את אוניברסיטת בן גוריון שנמצאת בבירת הנגב, 90 ק"מ מהמרכז. גם התקצוב שלו זוכה המכללה ממשרדי הממשלה גדול באופן קבוע מתקציבן של המכללות הציבוריות האחרות הפועלות בתוך ישראל.

צריך להוריד את המסיכות ולומר את הדברים כהווייתם: מכללת אריאל איננה עוד מוסד אקדמי, מכללת אריאל היא גוף פוליטי-אידיאולוגי, שמבוסס על תפישת עולם התומכת במפעל ההתנחלויות. המכללה קיימת על מנת להכשיר את מפעל ההתנחלויות כולו ולסייע לראשי גוש אמונים לזכות בלגיטימציה. אין זה פלא שרק השבוע נשלח יו"ר מועצת יש"ע, איש פוליטי מובהק, בשליחות המכללה לנסיעה הסברתית בדרום אמריקה. זאת המכללה ואלו הם נציגיה.

לכן חורגים ממנהגם חברי כנסת ושרים ונעמדים בתור כדי לזכות בקרדיט ולפעול למען ההתנחלות "האקדמית" בלב אריאל. לא טובת הכלל, לא טובת מערכת ההשכלה הגבוה ולא טובת הסטודנטים בישראל עומדת לנגד עיניהם, רק שיקולים צרים: רצון לרצות את נציגי המתנחלים במפלגות השונות, ולהבטיח את כיסאם בכנסת הבאה.

היריב אופנהיימר הוא מזכ"ל שלום עכשיו
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 נו, ומה חדש בכך? אפשר לדבר עד מחר ולזעוק עד מחרתיים, לא יעזור כלום. עד שלא יעופו מההנהגה הביבי וכל ממשלתו, עם כל המתנחלים, שמה שהם עושים זה שוד ולא שום מפעל, עד אז נמשיך להיות המומים ונדהמים מהשודדים המשיחיים וחסרי המוסר שמנהלים אותנו.  (לת) ק.א.
  • 17:49
  • 16.07.12

  •   בכל זאת נסלח לביבי על חטאיו אם רק יחליף את אהוד ברק בעמיר פרץ, ויתן לו יד חופשית ללבנון 3. הערבים מתרבים וביברק לא מדללים אותם בכלל.  (לת) וואלה משעמם אצל ביברק!
    • 22:24
    • 16.07.12

02 מי שמך ?! אזרח
  • 17:53
  • 16.07.12

אומנם פרופ' טרכטנברג מתנגד להעניק למכללה מעמד של אוניברסיטה משיקולים מקצועיים בהיותו יו"ר המל"ג , אבל אתה אדון אופנהיימר בשם מי אתה מתערב? אה כן, בשם "שלום עכשיו" , כלומר, בשם הריח הפוליטי השמאלני.
מדוע אינך מתערב בנושא "הצדק החברתי" .כי זה מענין את "שלום עכשיו" כשלג בחום הלוהט.

  •   אני שמתיו  (לת) אלוהים בשבילך, אזרח.
    • 19:47
    • 16.07.12

  •   הממומן על ידי גופים אירופאים חיצונים  (לת) ר
    • 19:48
    • 16.07.12

  •   אזרח לא יקר, שלג בחום לוהט
    • 20:45
    • 16.07.12

    שלום עכשיו = צדק חברתי
    אין הרבה טעם להסביר לך למה. אתה כנראה לא מבין את העקרון הפשוט שכל עוד יש כיבוש לא יהיה צדק חברתי בתוך הקו הירוק.

  •   אחד כמוך אינו מכיר במושג אלוהים כי דווקא הוא זה שקבע שארץ ישראל שייכת כולה ליהודים  (לת) מלאך
    • 21:18
    • 16.07.12

  •   אלוקים הוא של כולנו והוא לא מסכים לדבריך  (לת) תות אוהב המון
    • 21:47
    • 16.07.12

  •   שונאי ישראל שנותנים לו משכורת שמו הוא  (לת) צחק
    • 00:03
    • 17.07.12

  •   קראתם? זה רעיון חולני?! שמאל קיצוני עושה אותי חולה
    • 01:14
    • 17.07.12

    אדם שרוצה צדק חברתי, הכוונה רוצה לחיות בצורה טובה ע"פ עבודתו בלי מחרים גבוהים מדי צריך ממשלה שתוריד את אותם המחירים. איזו ממשלה? נכון שלום עכשיו. איך? בצורה פשוטה: פינוי ההתנחלויות. פינוי ההתנחלויות ייתן שקט באזור יגרום לשיתוף פעולה כלכלי עם מדינה פלסטינית וכמובן יפנה מהתקציב את הסכומים הרבים אותם ממשלת ישראל.

  •   לידיעת כל המתיימרים להבין למה דווקא זה שהמציא את המילה אלוהים ובאותה נשימה גם החליט לקנות בכסף את מה שאתה קורא שטחים כבושים  (לת) אברהם
    • 03:48
    • 17.07.12

  •   You have no idea of God  (לת) God
    • 06:24
    • 17.07.12

  •   לא זוכר שראיתי את אלוהים בטלוויזיה אומר משהו על ארץ ישראל. הוא גם לא היה ברדיו ולא ראיתי ציטוט שלו בעתון או תמונה שלו אומר משהו על ארץ ישראל  (לת) לא בטוח שהוא יודע איפה זה
    • 06:44
    • 17.07.12

  •   אין מדינה בעולם שמבקשת ומקבלת כל כך הרבה תרומות מבחוץ כמו ישראל.  (לת) אור
    • 07:58
    • 17.07.12

  •   הכיבוש הסיבה מספר אחת לחוסר צדק חברתי בישראל  (לת) מפנים את המשאבים לשטחים מוחזקים במקום למדינת ישראל
    • 13:31
    • 17.07.12

03 היריב?  (לת) היריב?
  • 18:03
  • 16.07.12

04 ובנוסף לכל, מכללת אריאל היא גם ביזיון מבחינה אקדמית בארשבעי
  • 18:06
  • 16.07.12

מגיב בכתבה אחרת חיפש ומצא נתונים: עם כל הכסף הציבורי שנשפך על המכללה באריאל (שמאפשר לה להעסיק מספר נאה מאוד של אנשי סגל), המאמרים שהם מפיקים לא מצליחים לצבור שני ציטוטים בממוצע למאמר (בהשווה לכ-3.5 ציטוטים למאמר במכללת תל-חי, או 4 באוניברסיטת ת"א). ברור למה: הסגל במכללה נבחר לפי מפתח פוליטי, בעוד שיקולי המצוינות האקדמית ממלאים תפקיד משני, אם בכלל. שיקולי הקידום של מרצים נראים דומה מאוד. אחרת לא ניתן להסביר איך חדל אישים כמו אמיר חצרוני קיבל פרופסורה.

  •   רמת הלימודים באריאל אינה יורדת ברמתה מאף מכללה בארץ ואני תומך ובעד הפיכתה לאוניברסיטה - כל מניע הינו פוליטי גרידה ואינו מצדיק את הנימוקים השקריים שעולים בכתבה  (לת) פרופסור למדעים
    • 18:38
    • 16.07.12

  •   פרופסור למדעי אדמות שדודות?  (לת) פרופסור לכפכפים
    • 20:46
    • 16.07.12

  •   פרופסור למדעים? אולי מדעי הכלום במכללת איו"ש איתי
    • 21:55
    • 16.07.12

    רק בתגובה שמעליך הזכיר מגיב חכם את מדד הציטוטים שמציב את מכללת אריאל-איו"ש בתחתית המדרג המקצועי לאיכות המחקר.

    הבעיה היא לא הפוליטיקה והפיכת מוסד אקדמי כלשהו לאוניברסיטה - זה צעד שבהחלט יש בו מקום. הבעיה היא שפיכת כספים על מוסד אקדמי כושל שברור שיש טובים ואיכותיים ממנו שצריכים לקבל תקצוב: בין אם זה ספיר שבדרום או תל-חי שבצפון.
    וזה עוד בלי להזכיר את המרכז הבינתחומי, מקום שנמצא בכל מדרג בינלאומי כמה דרגות מעל מכללת אריאל וכבר הציג פריצות דרך מחקריות משמעותיו הרבה יותר. אבל בגלל שמדובר במוסד אליטיסטי שממוקם בהרצליה וגם מצליח לכלכל את עצמו, הפוליטיקאים יעדיפו לקרוץ עם התקציבים למצביעים שלהם על חשבון איכות המחקר בישראל.

  •   אנשים כמוך הם ביזיון לאינטיליגנציה ולנאמנות למדינה  (לת) מיכל
    • 00:08
    • 17.07.12

  •   פרופ' כותב גרידה במקום גרידא? הוכחת הרגע את הרמה באמת.  (לת) איה שחם
    • 02:19
    • 17.07.12

  •   אמנם מכללת אריאל היא נחותה מבחינה אקדמית ברוב המדעים. אבל הפקולטה למדעי ההתנחלות היא במקום ראשון בעולם  (לת) מתנחל בתוך הקו הירוק
    • 06:04
    • 17.07.12

  •   כותבים גרידא, ולא גרידה. פרופסור באיזה מקצוע אתה בדיוק ?  (לת) פרופסור בשגיאות כתיב
    • 10:47
    • 17.07.12

  •   אם כל שאר האקדמאים לא היו פוצים-מתנשאים-יעני אנשי רוח-תל אביבים, אולי הם היו טורחים לצטט.  (לת) אדם שפוי
    • 10:55
    • 17.07.12

  •   מספר הציטוטים? מה הקשר? רן
    • 11:16
    • 17.07.12

    ישנם מרצים מצוטטים ומלומדים שלא יודעים לתכנן מערך שיעור ראוי לשמו.

    לא הכל נמדד במחקר.

    בתור סטודנט- מה יעזור לי אם מרצה יאוזכר יותר או פחות?

  •   ספק אם אתה פרופסור. אתה רק טוקבקיסט בתשלום !!  (לת) מרצה
    • 14:40
    • 17.07.12

05 הכותב אינו צריך להתפלא. אם יקרא על דרך העבודה של משטרים פשיסטיים יבין שהגרוע ביותר עדין לפנינו.  (לת) גדעון
  • 18:15
  • 16.07.12

06 הימין הערמומי מכה שנית אדם שפוי במדינת ישראל
  • 18:17
  • 16.07.12

טוקבקיסטים בתשלום על ידי ביבי אי אפשר לגמור יותר את החודש יש לי 12 שנות לימוד מה אתה רוצה ביבי מה??

  •   סליחה שניצחנו... מסמר חלוד
    • 23:40
    • 16.07.12

    אופנהיימר הניכבד,מתי תפנים,היו בחירות בארץ,מישהו ניצח וזכה וכן,הקים הקים קואליציה והכל,ואתה וחבריך רק מפריעים לבנות המדינה.שב בשקט בצד ואל תפריע כי רק ישנאו אותך יותר.מלשין עלוב ומבוזה שכמוך לא היה לנו הרבה זמן.במדינות אחרות כבר היית מזמן במתקן סגור בלי קשר לתקשורת.

  •   אולי השכל שלך חלוד כי אתה לא זוכר את תוצאות הבחירות למסמר חלוד
    • 09:10
    • 17.07.12

    להזכירך - קדימה של ההתנתקות היא שזכתה ברוב הקולות
    מפלגת המתנחלים זכו ב-4 מנדטים בלבד.

    הימין בשלטון בגלל השוחד לחרדים לא סתם ביבי מתפתל כדי להמשיך לפטור אותם מגיוס

    אם זה היה להיפך הייתם הופכים את הארץ בטענה שאין לממשלה מנדט - ואולי רוצחים עוד ראש ממשלה.


07 שמישבו ילמד את המנובל הזה כבר איך לכתוב בעברית תקינה - אם כבר נאצה ובעיתון שחושב עצמו למשהו נאור למדו את האידיוט עברית  (לת) מורה לעברית
  • 18:19
  • 16.07.12

08 "הארץ" חדל להיות עיתון. הוא כבר שינאתון, מלשון שנאה. שנאה לשמאל השפוי, שנאה למרכז, שנאה לימין, שנאה לכל מה שמדינת ישראל עושה, שנאה לעם היהודי, שנאה לעצם רעיון הקמת ישראל, שנאה לצה"ל, שנאה למערכת הבטחון, שנאה לאוניברסיטאות בישראל, שנאה למערכת הבריאות, שנאה לנבחרי הציבור שכולנו בחרנו בבחירות חופשיות, לטוב ולרע. אולי תקחו קצת אויר, ותשאלו את עצמכם מה עושה לכם את זה? ממה זה נובע?  (לת) ג'ימי ברגר
  • 18:20
  • 16.07.12

  •   "שינאתון" זו הברקת השנה. כמה עצוב ש"הארץ" הדרדר לשם.  (לת) גוזר ושומר
    • 19:48
    • 16.07.12

  •   ואפשר לחשוב ש"מקור ראשון" מלא באהבת אדם נו באמת
    • 11:23
    • 17.07.12

    מספיק לקרוא בעיתון שלך ושל חבריך בכדי לקבל בחילה ממאסת ההסתה כנגד פליטים , הומואים וערבים שמתחוללת בו

09 ילד עוכר ישראל זה תמצאו לו כבר עבודה ושיפסיק להטריד אותנו עם השטויות שלו על כובשים ונכבשים ממש מאוס  (לת) שמעון
  • 18:23
  • 16.07.12

10 מלשני שלום עכשיו במימון מדינות זרות עויינות בכדי לפעול כנגד הדמוקרטיה הישראלית, מדברים על שחיתות? ונא לא לשקר, הדרג המקצועי המליץ בפה מלא להכיר במרכז האוניברסיטאי באריאל כאוניבסיטה, אחר שהמרכז עמד בכל הנדרש ממנו וכפי שהובטח לו לפני מספר שנים. הדרג העלול להינזק ושאינו קובע, ראשי האוניברסיטאות והות"ת, הם שיצאו נגד אוניברסיטה חדשה לראשונה מזה ארבעים שנים, כאילו שהאוכלוסיה לא גדלה מאז. השחיתות היא של ראשי האוניברסיטאות, לא של הדרג המקצעוי האמיתי ועוד לא דיברנו על זהותם הפוליטית של אותם ראשי אוניברסיטאות. ועוד לא דיברנו על הקמת עשרות מכללות רובן מיותרות ועל מחלקות שלא עומדות בקנה המידה האקדמי, לא הן ולא המרצים בהן, כמחלקה המפורסמת לשמצה באוניברסיטת בן גוריון., כפי שקבע ועדה בינלאומית. סתם שאלה, יריב, האם בעקבות ההמלצה של הועדה הבינלאומית בעניין אוניברסיטת בן גוריון, הקראת לסגור את המחלקה ההיא ולשלח את "מרציה" הלא ראויים הבייתה? או שמא, בחברים לא פוגעים...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 18:24
  • 16.07.12

11 טעות כתיב טעות
  • 18:25
  • 16.07.12

בקרדיט - צריך להיות יריב - ולא "היריב"

12 גם העלאת הגירעון הייתה בניגוד להמלצות הדרג המקצועי  (לת) שלמה
  • 18:25
  • 16.07.12

13 דליגיטימציה למדינת ישראל ברמות שהמסריח הזה משדר לא נראת כמשהו בריא לא לנו ולא לו - ואם מחר יתעורר איזה דביל ויעשה איזו שטות אז זה לא בשם הדמוקרטיה אלא בשל התגרותו המתמדת באוכלוסיה שאינה עושה לו דבר רע ומאמינה בדיוק כמו הוריו הפולנים שהגיעו לישראל שזהו מקומם של היהודים - האנטישמיות מתחילה ממנו והשנאה לאנשים בישראל מתחילה מהשטויות שאתם מסכימים לו לכתוב כל שבוע מי הם אבותיכם ולמי אמא שלו נשואה לערבי ?  (לת) לירון
  • 18:30
  • 16.07.12

  •   אין לך מושג על מה אתה מדבר, כי מעולם לא הוצאת את האף שלך מחוץ לשטחים הכבושים. אם היית מטייל קצת בעולם, היית מבין שההתנחלות הן אטריגר לאנטישמיות של המאה העשרים ואחת.  (לת) רונן
    • 20:42
    • 16.07.12

  •   כמה מטומטם שמאלן יכול להיות? כנראה שאין גבול לטמטום השמאל. לפני 60 שנה לא היו התנחלויות ועדיין שרפו יהודים בגלל שהם יהודים, לפני 67 לא היו התנחלויות ועדיין פתחו נגדינו במלחמות. אורן
    • 23:37
    • 16.07.12

    אתה עד כדי כך כל כך טיפש?

  •   סתם לידיעת המטייל המפורסם שאת אפו לא הכניס אלא לכיוון התחת של הערבים ודומיהם - שנאה ליהודים היתה ותמיד תהייה בגלל פולנים חתרנים שחוסלו בכל מקום בעולם ובאו לישראל להרוס את מה שהרוסים בנו במו ידיהם באמתלת הגנת המסכנים החרוטה על דגלים של אלה שניצלו כי דומים הם לגרמנים , השונאים כל דבר שאינו פולני - השליטה שלהם על מוסדות המדינה הוכיחה השבוע את אמינותם כלפיי הציבור בישראל  (לת) שחור
    • 03:28
    • 17.07.12

  •   הכשרת הכיבוש היא הדה-לגיטימציה של ישראל  (לת) הוא לא לגיטימי
    • 06:57
    • 17.07.12

  •   לפני 60 שנה לא שרפו שום יהודים בשום מקום. זה שהיית במלחמות (מלחמת ששת הימיםנפתחה ע"י ישראל) לא מקנה לך זכות לשלוט על מיליוני אנשים בניגוד לרצונם תוך שלילת זכויותיהם  (לת) מצדיקי אנטישמיות
    • 07:04
    • 17.07.12

14 כל מילה בסלע  (לת) מאיה
  • 18:32
  • 16.07.12

  •   האם תגובתו של 13 בסלע ?  (לת) מוטי
    • 20:28
    • 16.07.12

  •   אוניברסיטת אריאל היא האוניברסיטה הכי טובה בארץ ואני מקווה שתהפוך למשכנו של המנאץ השבועי בשכר אוליי שם ילמדו את העילג לכתוב בשפה טיפ טיפה יותר מכובדת ולא משנה אם יספר סיפור למשל מי מממן את כתביו הזרים ליהודי המצוי  (לת) חיליק צבר מורה לפיזיקה
    • 20:32
    • 16.07.12

  •   תגובתך העמוקה מני ים, הועתקה מילה במילה, ומילה בסלע, מתגובותיו הנבונות של שומר חוק, תורם קבוע לדיאלוג האינטלקטואלי בעקבות כל מאמר של אנשי הפאשיזם השמאלני הקיצוני.  (לת) שומר צחוק
    • 20:52
    • 16.07.12

  •   ו"שומר חוק" מגיב גם ב-20 שמות שונים על כל מאמר הזוי של גדעון לוי או יריב אופנהיימר. מה שכן, אם אדון "שומר חוק" יקבל ח"ו שפעת ויפסיק לטקבק יומיים, רמת האיי קיו הממוצע בתגובות ב"הארץ" תעלה בבת אחת ב-900% לפחות.  (לת) עושה צחוק
    • 10:02
    • 17.07.12

15 אנו נבנה את ארץ ישראל על חורבות ביתך שונא ישראל ואנו לא נפסיק עד אשר תישאר מחוסר עבודה - מתיי תחליט כבר שאתה והוריך המנובלים יחזרו לפולין  (לת) שטרית
  • 18:33
  • 16.07.12

16 באריאל תהייה אוניברסיטה על אפכם ועל חמתכם ולא יעזור לכם דבר  (לת) יודע דבר
  • 18:36
  • 16.07.12

17 טתה בטח לא מצפה שנקשיב לאדם כמוך. שיעמוד ביב ויאמר איש
  • 18:40
  • 16.07.12

שיעמוד ביבי ויאמר זאת. אך אתה? טרכטנברג? קפיטליסטים המקבלי שכר מתרומות אולי? משרתים בהארץ אולי? או בובות חוטים של עיתון המוביל אגנדה פוליטית המעבירה אותו על דעתו? תסלח לי. תן לנו להחליט לבד.

18 הקמפיין של הארץ מתחיל להיות מביך. האוליגרכיה האשכנזית-שמאלנית עושה קולות של פאניקה  (לת) ג'ון לוק
  • 18:43
  • 16.07.12

19 אם יריב (קופיקו) אופנהיימר נגד אוניברסיטה באריאל סימן שזו החלטה מצויינת למדינת ישראל  (לת) חוני המעוגל
  • 18:50
  • 16.07.12

20 תשובה ליריב אלי
  • 18:54
  • 16.07.12

אינני חבר ב'שלום עכשיו', אך אני מסכים עם כל מילה בכתבה.

21 ככה בדיוק תושמד המדינה על ידיי יושביה אופנהיימר מייצר ונהנה לייצר שנאה ועד היום מאז שהילד החליף חיתול לא ראיתי משהו חיובי אחד בכתביו חוץ מהשמצות והקנטות של ציבור המאמין בדרכו בעיוורון אופנהיימר הילד עם החיתול ממומן ומשולם לכתוב את דעותיו שאינן אפילו דעתם של שלום עכשיו שמטרתם אמור להיות שלום לא מלחמה  (לת) יוחאי
  • 19:00
  • 16.07.12

22 במילה אחת לכותב ולתוכנו (שלמען האמת איני טורח לקרוא): בוז  (לת) מי?אני!
  • 19:08
  • 16.07.12

23 שטויות, למדינה יש זכות לפעול מתוך אג'נדה פוליטית. גם האוניברסיטאות פועלות פעמים רבות מתוך אינטרסים פוליטים  (לת) מ
  • 19:46
  • 16.07.12

24 גם אוניברסיטת הרווארד אם תעבור לאריאל לא תכשיר את מפעל ההתנחלויות שכולו עושק וגזל והפרת המשפט הבינלאומי אור לנו
  • 19:55
  • 16.07.12

שרי החינוך והאוצר מנסים לשדרג את סיווגה של המכללה הבינונית באריאל לאוניברסיטה ממש כדי שניתן יהיה לטפח אותה על חשבון המוסדות האקדמיים המובילים במדינה ולמשוך אליה באמצעות שכר לימוד סימלי עוד סטודנטים שאין להם סיכוי להתקבל לאוניברסיטה אמיתית. הם ינופפו בנתון לפיו 500 מכלל 13000 הסטודנטים במכללת אריאל הם ערבים, כמובן לא תושבי הגדה אלא אזרחים ישראלים, שחוצפה היא בכלל להתייחס למוצאם האתני בהקשר זה. אך כפי שאנו כבר למודים הכלבים, קרי נשיאי שבע האוניברסיטות וחברי האקדמיה הישראלית למדעים, ימשיכו לנבוח, ושיירת השרים תמשיך לדהור במירוץ להכחדת ההשכלה הגבוהה בישראל.

  •   הרשהאזנך רשה לי לסבר את אזנך ידידי הצעיר: מכללת אריאל עומדת בכל הקריטריונים ויותר מכל מכללה אחרת בישראל אינה מתאימה כי אינה עומדת בקנה אחד עם עמדות השמאל  (לת) פרופסור לסטטיסטיקה
    • 20:48
    • 16.07.12

  •   טענתי שאפילו אוניברסיטה ברמת הרווארד לא תכשיר את מפעל ההתנחלויות ל"פרופסור לסטטיסטיקה"
    • 23:44
    • 16.07.12

    מכללת אריאל היא קולג' בינוני שמתנקזים אליו מרצים ותלמידים שאין להם סיכוי להתקבל לאוניברסיטה אמיתית. צעירה אני לא, אני כבר אמריטוס. נערה הייתי גם זקנתי ואיוולת כזאת טרם ראיתי.

  •   איפה אתה חי? כבר נקבע על ידי ועדה מוסמכת , שהשטחים אינם כבושים. הויכוח הזה כבר נגמר! אני מציע שתקרא עיתונים.  (לת) zברה
    • 01:27
    • 17.07.12

  •   אמריטוס יקרה, הגיל סייד את עורקי השינה שלך, וחסר לך דם במוח.  (לת) מצ'לס
    • 15:02
    • 17.07.12

25 שחיתות שלטונית מובהקת...הממשלה יכלה להצהיר שהמרכז באריאל יהיה אוניברסיטה משיקולי מדיניות לאומית. זה לגיטימי, אבל ליצור מצג שוא של תהליך מסודר ואז לעקוף אותו באמצעות שר האוצר ושר החינוך זו שחיתות רון
  • 20:01
  • 16.07.12

יעלה על הדעת ששר האוצר יתקצב מכללה כל שהיא ישירות ותוך עקיפת ות״ת, אם המכללה היתה בתחומי ישראל?

26 אקדמאים בשירות האגודה חנן
  • 20:04
  • 16.07.12

אין זה חידוש במחוזותינו שרוב האוניברסיטאות והמרצים שבהן הם אנשי שמאל. מה החידוש שבדברי אופנהימר? דבריו הם הבל הבלים. לפי הקו שלו אין סיכוי להקים אוניברסיטה נוספת בארץ אלא אם נבין שדברי אופנהימר נובעים משנאה ותו לא

27 בכל הסדר אריאל תישאר בישראל. אז מה הבעיה?  (לת) דניני
  • 20:16
  • 16.07.12

28 מה פשר שנאתך ולאן אתה מוביל יש עימי הרושם שהאגנדה של הבחור אינה פוליטית כל הכתבה מלאה ברעל שמאלני ששונא הכל חוץ מאת יריב שנראה כמו חזיר  (לת) תמהוני מהמרכז
  • 20:20
  • 16.07.12

29 הרבה תגובות פוסלות את דבריו של אופנהיימר רק כי הוא יו"ר שלום עכשיו - תפיקו כבר להגיד "הוא שמאלני" ותתחילו לענות לטיעונים שלו, אם יש לכם תשובה. אני חושב שהוא צודק לחלוטין.  (לת) ז'אק
  • 20:27
  • 16.07.12

  •   איזה טיעונים ועל מה אתה מקשקש יריב מנאץ כל דבר שאינו שלום עכשיו או ערבי אין בכתבה דבר וחצי דבר מטיעונים נכונים הכל דמגוגיה שקרית המנציחה מילים כמו כובשים ונכבשים באריאל תקום אוניברסיטה ודרך אגב הוא אינו מייצג את דעות שלום עכשיו אלא את דרך חינוכו האגואיסטית - ואם מטרתו שלום אז איפה הוא במלחמה שהוא משדר  (לת) ריקי
    • 21:14
    • 16.07.12

  •   ריקי, חיפשתי בתגובתך סימני פיסוק. אין. למעט מקף אחד, שלא ברור מדוע הוא שם.  (לת) לשתות מים ולהרגע
    • 09:08
    • 17.07.12

30 כבר עכשיו יש מגמה מתגברת באוניברסיטאות בעולם להחרים את האקדמיה בישראל. הכרה באוניברסיטה באריאל תתן למגמה הרסנית זו רוח גבית. רון
  • 20:28
  • 16.07.12

האם נתעורר בזמן לפני שנעמוד בפני יום כיפורים מדיני?

  •   פעם היו מכסות לסטודנטים יהודים באוניברסיטאות ב.ל
    • 21:46
    • 16.07.12

    רק בעלי מחשבה ואידיאולוגיה נאצית יכולים לדגול בהקמת מדינה סטרילית מיהודים

  •   לא רק שמכללת אריאל לא נמצאת במדינת ישראל אלא שהיא סטרילית מערבים. לא מיהודים ל.ב
    • 07:13
    • 17.07.12

    אין שום הבדל ביניכם לבין מטילי המכסות הנ"ל. אתם ממשיכי דרכם לכל דבר ועניין

31 על מה הוא בוכה, אריאל וכל גושי ההתיישבות ישארו בכל הסכם עתידי ברשות ישראל  (לת) יניב
  • 20:38
  • 16.07.12

32 אין גבול לחוצפה שלכם!? אורי
  • 20:49
  • 16.07.12

מה הקשר בין הפעיל הפוליטי העלוב הזה לקריטריונים אקדמיים ולהקמת אוניברסיטה?
למה לא נתתם לברוך מרזל לכתוב טור בנושא?

33 האקדמיה בשירות ההתנחלויות עידן
  • 21:18
  • 16.07.12

אין גיחוך גדול ועצוב מאשר "אוניברסיטה" באריאל. איזה דחף דסטרוקטיבי ואגרסיבי לפגוע בטוב שיש כאן - אקדמיה ברמה עולמית.

  •   אקדמיה ברמה עולמית? ישראל 2012? הצחקת אותי  (לת) רונן
    • 22:21
    • 16.07.12

  •   3-4 מוסדות בין 200 הטובים בעולם, ועוד כמה אלפי מרצים שהוכשרו לפחות חלקית בישראל דוד
    • 07:27
    • 17.07.12

    זו רמה עולמית למדינה שהאוכלוסייה שלה מהווה פחות מפרומיל מאוכלוסיית העולם.

34 הרעיון להקים אוניברסיטה של העם היהודי בארץ ישראל היה שזור בחזון הציוני מראשיתו. אני
  • 21:30
  • 16.07.12

הרעיון להקים אוניברסיטה של העם היהודי בארץ ישראל היה שזור בחזון הציוני מראשיתו. ההחלטה על הקמתה של האוניברסיטה התקבלה ב-1913 בקונגרס הציוני האחד-עשר שהתכנס בווינה. עם רכישת אחוזתו של ג'ון גריי היל בהר הצופים נפתחה הדרך להגשמת ההחלטה וב-1918 הונחה אבן הפינה לאוניברסיטה.
את השאר אתם יכולים לקרוא לבד באתר של האוניברסיטה העברית בירושלים
http://www.huji.ac.il/huji/aboutHU-history.htm

35 מדובר בסכום כספי זעום ביחס להיקף הכספים אשר נזרק על ביוב ההתנחלויות רונן
  • 21:34
  • 16.07.12

מדינת ישראל מבזבזת כספים רבים על התנחלויות. למה להתרגש מעוד 50 מליון ש"ח.
מדינת ישראל זרקה לביוב ההתנחלויות כבר לפחות 30 מיליארד ש"ח.
אז מה זה 50 מיליון?

36 כלומר אין סיכוי שעוד מוסד אקדמי במדינה רק יקדם אותה לכיוון טוב יותר? אבל השטחים, הו השטחים
  • 21:40
  • 16.07.12

כמה נמאס כבר מבילבולי המוח על השטחים היהודיים שחזרו אלינו.
תפנימו כבר, הערבים ניסו להשמיד אותנו פעמיים, הם הובסו במלחמות שהם יזמו. תוצאות המלחמה עליהם בלבד.
תקום אוניברסיטה אחת בשטחים, ואולי עוד אחת, ועוד אחת. כן ירבו מוסדות אקדמיים בישראל

37 ההתנחלויות הן מקור רוב צרותינו  (לת) בני
  • 21:45
  • 16.07.12

38 הרוב הוא שיקבע! אלעד
  • 21:46
  • 16.07.12

מדהים כמה אנשי אריאל רואים זאת הפוך לגמרי. אנשי אריאל רואים את ההחלטה שלא להפוך את אריאל לאוניברסיטה (לא דווקא ההחלטה האחרונה בנושא) היא עניין פולטי לגמרי. אנשי יו"ש רואים עצמם שנים מופלים לרעה ולא לטובה. ועל כן יש דבר אחד לומר: ההשקפה הפוליטת מעצבת גם הסתכלות כללית על פני הדברים ולכן במדינה דמוקרטית הרוב הוא שמחליט ונבחרי הציבור הם נבחרי הרוב

39 הכותרת: האקדמיה בשירות הציונות. לחילופין
  • 21:57
  • 16.07.12

תלוי בעמדת המתבונן.

40 מעודי לא שמעתי על מתמטיקאי מאריאל מתמטיקאי
  • 22:04
  • 16.07.12

שמעתי על מתמטיקאים מצוינים מכל האוניברסיטאות בארץ. שמעתי גם על מתמטיקאים לא רעים מהמכללה להנדסה בחולון, ממכללת אורט בראודה בכרמיאל, וממכללת נתניה. לא מוכר לי ולו גם שם אחד מאריאל. שפירושו, כנראה, שאנשים שאין להם שום קשר למחקר יקבלו מעתה תנאים של חוקרים.
ילמדו 6 שעות בשבוע, יזכו לתנאים פיזיים משופרים - דברים שבהחלט מגיעים לחוקרים ומחזיקים את האקדמיה בארץ ודרכה את התעשיה.
זו תהיה התחלת הסוף של האקדמיה הישראלית.

  •   מצד שני, באריאל גם לא יפרסמו מחקר על הסוגיה החשובה מדוע חיילי צה"ל לא אונסים נשים ערביות  (לת) אני
    • 09:28
    • 17.07.12

41 סיימת להקים קואליציה עם אולמרט? הריח החריף שם לא הציק לך? צבוע. מתחסד. הצרפתים קוראים לזה: חתול בלי עור.  (לת) אינפיניטי
  • 22:05
  • 16.07.12

42 יריב שכח לציןן עוד משהו איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 22:12
  • 16.07.12

שזו אוניברסיטת אפרטהייד שלא מכניסה את הילידים משכם, חברון ואף פלסטיני מהשטחים הכבושים

43 תתפטר משלום עכשיו מר אופנהימר, אתה טוען שאולמרט זכאי ונעשה לו עוול. רונן נבות
  • 22:19
  • 16.07.12

אני לא תורם יותר שקל לארגון

44 ומתגובתך עולה ריח חריףשל נסיון אדנות ראובן
  • 22:24
  • 16.07.12

מי מממן את עוינותך לאנשי יהודה ושומרון?הקרן החדשה להרס ישראל?

  •   כל העולם הדמוקרטי כולל ישראלים רבים לא מסכימים לכך שישראל מונעת מהפלשתינאים את הזכות לבחור או להבחר לממשלתם. הידעת שלערביי מזרח ירושלים שסופחה לישראל אין זכות בחירה לכנסת? הם תושבי אך לא אזרחי ישראל. אני מתביש במה שאנו עושים לפלשתינאים.  (לת) אלי
    • 23:12
    • 16.07.12

45 מסכים אם כל מילה. איני שייך למחנה השמאל אני איש מרכז ימין. לא יתכן שמכללות כמו תל חי ועמק יזרעאל למשל יופלו פה לרעה. הם ותיקות וטובות יותר, זה ידוע לכל איש שידו בדבר.כל שימוש פוליטי בכספי ציבור הוא פשוט חרפה, לא משנה אם אתה איש ימין או שמאל זה אמור להטריד אותך !!! ימין שפוי ולא קיצוני !
  • 22:24
  • 16.07.12

ובתור סטודנט בבאר שבע אני ממש בשוק מעובדה שחוק "שנה חינם בפריפריה" לא נכנס בבאר שבע אבל באריאל כן, על אף המרחק הגיאוגרפי הכפול וחצי מתל אביב..
במידה והעובדה הזו באמת נכונה זו פשוט תעודת עניות לממשלת ישראל.
ואנשי ימין שחושבים שבשם הכשרת ההתישבות מותר לעשות הכל צריכים להתסכל טוב טוב במראה.

ימין שפוי.

46 אופנהיימר- התנחלויות זה רק בראש החולה שלך. אין התנחלויות, כי אין כיבוש. אין כיבוש, כי אין מדינה נכבשת. אין מדינה נכבשת כי מעולם לא הייתה מדינה נכבשת. הפלסטינאים הם רק בראש החולה שלכם, הפלסטינאים הם פיקציה הזויה שהמצאתם.. אייל
  • 22:42
  • 16.07.12

אתה מבין אופנהיימר טיפש- כשמושגי היסוד שלכם מעוותים ושקריים ולא מחזיקים מים- מה הפלא שזה הפרצוף שלכם?? אתם צורכים כבר עשרות שנים, וכנראה שתמשיכו לצרוח עוד עשרות שנים "כיבוש", אבל מה לעשות שזו לא המציאות. גש, טמבל, לחו"ד של אדמונד לוי ואולי תשכיל מעט, בור ועם הארץ.
ארץ ישראל שייכת כולה לעם היהודי. ומה על הערבים שגרים בה? לא לגרש אותם ולתת להם זכויות אדם מלאות. אבל לא זכויות אזרח מלאות. אלא אם הם יחליטו להיות נאמנים למדינה הדמוקרטית היחידה במזרח התיכון. זו הברירה שלהם. וגם שלך. טייק אי אור ליב איט.

  •   שטחי יהודה ושומרון אינם חלק ממדינת ישראל ועכשיו מתברר שגם אינם שטח הכבוש בידה. אם כך מה הקשר שלה אליהם ומה עושה בהם צה"ל אם אינו צבא כובש?  (לת) אור
    • 09:08
    • 17.07.12

  •   דברים אלה הם הביטוי הצלול והנקי ביותר לפשיזם בהתגלמותו. יש לקחת את הנוסח כמות שהוא וללמדו בשיעורי אזרחות בכל בתי הספר בישראל: כך בדיוק נראה וכך מנוסח הפשיזם היהודי במדינת ישראל 2012  (לת) אחד העם
    • 11:16
    • 17.07.12

  •   כשחוזרים שוב ושוב על השקר, זה לא הופך אותו לאמת. בניגוד למה שמקובל לחשוב. אודי
    • 12:07
    • 17.07.12

    הסתכלת פעם על מפת תכנית החלוקה? אם תביט טוב תזהה שם לא רק את שטחי יהודה, שומרון ועזה, אלא גם את ירדן!!! זה שהירדנים כבשו את שטחי יהודה ושומרון ב- 48, כיבוש שמעולם לא הוכר כלגיטימי, לא הופך את השטח למדינה פלסטינית (איזה פלסטינים בדיוק היו פה ב- 48? מי אלה בכלל הפלסטינים? מאיפה בא השם הזה? איך זה שקוראים להם ככה כשהם עצמם לא יכולים לבטא את המילה הזו???)

47 הרבה טעויות במאמר!!! העכבר שבחור
  • 22:43
  • 16.07.12

אדון ריב אתה זה שפועל ממניעים זרים טהורים . אל תכליל את כל הסטודנטים כשמלאנים בעלי אג׳נדה חראקירית כמו שלך. אריאל היא אכן פריפריה ובאר שבע ממש לא הרי היא בירת הנגב וכל סביבותיה פריפריה!!! כל אונברסיטה היא גוף אידיאולוגי ופוליטי בהתאם לממשלה שכיהנה בזמן הקמתה. תפסיק לזרות חול וזפת בעיני העם , די למפעל הנלוז שעבר זמנו ״שלום עכשיו״ שמונע ע״י שנאת יהודים

48 הגד לי מי הם חבריך (עראפת, אולמרט, וכו) ואגיד לך מי אתה  (לת) שמואל
  • 22:49
  • 16.07.12

49 אל באלאד סייען האוייב עושה שעות נוספות עם הר אופנהיימר  (לת) תמשיך כך
  • 22:51
  • 16.07.12

50 לדעתי זה תחילת הכישלון סטודנט
  • 22:58
  • 16.07.12

גדעון סער הוא אחד השרים הגזעניים ביותר שמקדם מכללה ברמת סוג ב ועושה ממנה אונבירסיטה לשקול את העניין מחדש כי זאת תפיל את שאר האונבירסיאות

51 כל כך הרבה שטויות!! רון
  • 23:19
  • 16.07.12

היום כבר הגזמת לגמרי!!!! חצית כל גבול!!!
כל כך הרבה טעויות!!
אריאל עומדת בקריטריונים האקדמיים!! והתקציב לא יפגע בשאר האוניברסיאות כמו ששטייניץ הבטיח!!
אתה זה שמתנגד מסיבות פוליטיות, פשוט חסר יושר

52 השטינקר של עוכרי ישראל שוב סובל מהשלשול המילולי...  (לת) Eddie Shor
  • 00:04
  • 17.07.12

53 אופנהיימר כפיר
  • 00:04
  • 17.07.12

פח אשפה

54 האקדמיה בשירות ההתנחלויות ויריב אופנהיימר בשירות הפלסטינים.- זו המשוואה  (לת) שולי
  • 00:21
  • 17.07.12

55 יש לו חוצפה פרופסור שפוי
  • 00:38
  • 17.07.12

הכותב משרת אויבי ישראל במימונם. הוא האחרון שמותר לו לצייץ, כאשר פרופסורים השייכים למחנהו הבזוי יורקים לבאר ממנה הם שותים, מצדדים ברוצחי עמם, תומכים בחרם על מדינתם, וקוראים להעמיד לדין בהאג את מפקדי צבאם. ולזה יקרא חופש אקדמי?! אינני מבין מדוע הארץ ממשיל לתת לו במה. כנראה צריכה להיות עזיבה המונית של מנויים (אני עזבתי) כדי שהעיתון יפסיק לתמוך בשמאל ההזוי.

56 יריב אופנהיימר אתה איש מגוחח! כתבתך היא רק בגלל שאריאל היא מעבר לקו הירוק. כתבות על תקשורת חד צדדית שמציגה את הימנים ואת המתנחלים בצורה שלילית לא מפריעה? אבל אתה בעד עיתונות הוגנת??! בקיצור תסתכל בראי ותעשה חשבון נפש, דיי למשחקים!  (לת) משה
  • 01:03
  • 17.07.12

57 שלום עכשיו הנאצים  (לת) שלום עכשיו הנאצים
  • 01:25
  • 17.07.12

58 מדהים וילו
  • 01:29
  • 17.07.12

זה נבצר ממני איך טוקבקיסט באגורה כמו "רונן" יכול לפרסם את תגובותיו על כל טוקבק ימני ולהשתלט למעשה על השיח ואילו עשרות אחרים נדחים ומצונזרים מאות פעמים. ממש טרוריזם עיתונאי כהלכתו. ולעניין עצמו כמו שכבר כתב כאן מישהו (שהצליח להשתחל מתחת לאפו של הצנזור הבולשביק התורן):אם אופנהיימר נגד, כנראה שזה מצויין למדינת ישראל. יש לתת לו להתבטא בחופשיות בכל נושא ולאחר מכן לעשות בדיוק את ההיפך.

59 עוד סיבה מוצדקת לצאת לרחובות. אין כבר בושה. גדעון סער עושה כבשלו במשרד החינוך והשחיתות הפוליטית חוגגת בראש חוצות.  (לת) מיואש
  • 01:40
  • 17.07.12

60 צודק כרגיל. אנקדוטה מעניינת יוני
  • 01:49
  • 17.07.12

משעשע לראות את החתלתולים של אם תרצו מנסים לשרוץ פה.. חלק באמירות נהירות ובשפה גבוהה- חבל רק שהרוב בדיות וחצאי אמיתות. רוח המנהיג תדמור,. ועוד חלק שבכוחניות שמתאימה רק לחברה אחת בעולם(ה-דמוקרטיה)מנסים לערוך דה לגיטמציה לקולות שפויים .. אתם משעשעים אותי

61 עם ישראל מעדיף שכספו יועבר ליהודים הציונים הטובים מאריאל ולא לפוסט ציונים מבן גוריון ושאר האוניברסיטאות השמאלניות שקוראים להחרמת המוסדות שבו הם עובדים וממנו הם מתפרנסים!  (לת) אלי הרחובותי
  • 02:10
  • 17.07.12

62 א אלי
  • 04:14
  • 17.07.12

זה היה כבר המלצה מזמן שרון

63 האקדמיות השמאלניות בבן גוריון , תל אביב עושים יד אחת עם הטרור ואויבי יהושע קוצינסקי
  • 04:20
  • 17.07.12

ישראל ולכן צריך אוניבסיטה ציונית וישראלית
למרות זעקות השבר , אוניברסיטה באריאל " קום תקום "

64 כתבה שכולה שירת הברבור לשמאל הדועך,דרושה הרחבת האקדמיה גם לחרדים שיגיעו...  (לת) א.ב.,
  • 04:41
  • 17.07.12

65 קודם יש לספח את השטח הכבוש למדינת ישראל על כל אוי לי
  • 04:58
  • 17.07.12

ההיבטים והמשמעויות (כולל מתן אזרחות מלאה לבני האדם החיים שם) שיש למהלך כזה. ואז ניתן ניתן לדון במתן אישורים והטבות למוסדות ישראלים.
אין עדין המצאה כזו - חצי בהריון.

66 ושלום עכשיו בשירות מדינות זרות. וצנזור- מי שמצנזר דיעות שלא נראות לו- סוף עיתונו פשיטת רגל ופיטורי עובדים, כולל הצנזורים.....  (לת) ציוני
  • 05:37
  • 17.07.12

67 אדם במצוקה שרף את עצמו, ועתה שולח שייניץ 50 מיליון שקל שאינם נותנים כלום,. כסף שהיה יכול להקל על מצוקת הדיור. רבנן, איזה אטימות, איזה חוסר רגישות. על איזה כוכב חי השטייניץ הזה חי?  (לת) לראות ולא להאמין
  • 05:59
  • 17.07.12

68 אוניברסיטה באריאל פרושו , הרחבת בית הקברות הלאומי לכספי מדינת ישראל והקמת מצבה גדולה על קבר האחים של כל הדמויות על השטרות.  (לת) הבחנה ברורה
  • 06:29
  • 17.07.12

69 כדאי לצעירי המחאה לשים לב איך שטיניץ וסער שולפים מהשרוול את המיליונים למתנחלים  (לת) כדי
  • 07:28
  • 17.07.12

70 "היריב" הזה יש לו מצח נמוך....מה אומר לומברוזו?  (לת) מלכיאל
  • 07:36
  • 17.07.12

71 ליריב אופנהיממר מקוה אני שאתה וחבר מרעיך תתנו בקרוב את הדין על הנזק הבלתי הפיך שגרמתם למדינת ישראל ובאשר לעתון 'הארץ' ברצוני להזכיר לכולנו כי בתקופת המנדט כינו אותו בשם ה'עתון ההגון' כל זאת למה? משום שהיה פרו בריטי ונגד ההגנה האצל והלחי  (לת) משה בודק
  • 07:43
  • 17.07.12

72 גילוי נאות: יריב אופנהיים ממומן מכספי מדינות אירופה והוא נציגם בישראל  (לת) משה
  • 07:48
  • 17.07.12

73 איש תמים מהמזה״ת יאסר
  • 08:02
  • 17.07.12

האם אתה באמת תמים או באמת אהבל גמור , שיורה לעצמו ברגל.

74 תעמוד כמו אדם הגון מאחורי הטענות שלך על שחיתות שלטונית! אתה מרשה לעצמך לפזר האשמות חמורות וזאת ללא שום ביסוס, ומכתים קבוצות שלמות בשחיתות. זה דוחה ומעורר קבס.  (לת) אורן
  • 08:06
  • 17.07.12

75 רוב המגיבים בו מביעים אי-הסכמה עם הכתוב, רק משום שמדובר ביריב אופנהיימר. זו תגובה אינפנטילית ושטחית. לא משנה מה אתם חושבים על שלום עכשיו, אופנהיימר צודק. המהלך של הפיכת מכללת אריאל (שיקראו לעצמם מרכז אוניברסיטאי כמה שהם רוצים, זו עדיין מכללה), הוא צעד שמטרתו לרצות את המתנחלים-הגזלנים, ולהקשות על הסדר קבע עתידי. האוניברסיטאות כאן בארץ, ומערכת החינוך בכלל, סובלות מקיצוצים נרחבים. יש כאן בתחומי המדינה מכללות רבות. אין כסף לחינוך, לדיור ציבורי, לרווחה, לבריאות, לתשתיות. אבל מה? 50 מיליון שקל לשפוך בשטחים - זה יש. אבל הציבור הישראלי, בשל שנאתו העיוורת ל"שמאל", מעדיף שינצלו אותו, שיבזבזו את כספיו, שיפלו אותו לרעה - אבל העיקר לא להיות באותה הדעה עם שלום עכשיו. תגובה אינפנטילית כבר אמרתי?  (לת) איריס
  • 08:19
  • 17.07.12

76 צודק ב100%!!! הבורר
  • 08:31
  • 17.07.12

זה בדיוק מה שהמכללה /אוניברסיטה באריאל מייצגת- כלי פוליטי! מזמן הנושא כבר אינו קשור בצרכי החינוך או האקדמיה בארץ..

77 עד עכשיו האקדמיה עמדהלצדך ושרותך המלא. אתה מקבל כדי לשכור מטוסים לצלם כל מרפסת בהתנחלויות, אבל מתעלם מהבנייה הבלתי חוקית של הפלשתינים, מסייע לפלשתינים להתעלם מפסיקת בתי המשפט, להריסת הבנייה הבלתי חוקית מעודד השתלטות הבדואים על שטחי המדינה בנגב, שם ע"פ גרסתך כל מה שלא חוקי, חוקי ומותר להפר חוק, כי על זה אתה מקבל תמיכה של מיליונים.  (לת) למה לא טוב לך יריב?
  • 08:37
  • 17.07.12

78 אם חברי מל"ג וות"ת (ובראשם טרכטנברג) לא יתפטרו היום, צריך לפעול נמרצות להחרמת האקדמיה הישראלית  (לת) הטרוף המתנחלי יצא (מזמן) משליטה
  • 08:41
  • 17.07.12

79 מכללת אריאל איננה עוד מוסד אקדמי, מכללת אריאל היא גוף פוליטי-אידיאולוגי,  (לת) כששטייניץ רוצה שטייניץ יכול
  • 09:00
  • 17.07.12

80 איז הנאה לקרא את יריב יואל
  • 09:07
  • 17.07.12

הנאה צרופה איך השמאל ממורמר. אךךךךךך אני נהנה כל פעם מחדש.
תבכיינו. המדינה עברה לצד ימין מעתה ועד עולם.

81 איך מכללת אריאל מומנה עד כה ? צפוני
  • 09:14
  • 17.07.12

השערוריה עוד יותר גדולה מהמימון של שטייניץ-סער. עד כה המימון היה כמעט כולו מ"תקציב שמירה" מנופח ביותר ששילם משרד הביטחון !!! כן, לפחות כ 10 שנים.

82 מכה על חטא - תמיד חשבתי שיותר נמוך מלבנת החבלה צרת החינוך לא ניתן לרדת New York
  • 09:19
  • 17.07.12

והינה הגיע גדעון סער והוכיח לי את טעותי ....

83 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל!!! הם הורסים את המדינה !!! הביתה !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 09:29
  • 17.07.12

84 למרות שסה עיתון הארץ, אני לא מבין חמה נותנים במה ש  (לת) ומה עם מזכל נטורי קרתא
  • 09:53
  • 17.07.12

85 להנציח את הכיבוש נתן
  • 10:46
  • 17.07.12

הקמת אוניברסיטה בשטח כיבוש,זה מלמד אותנו שהממשלה הימנית הקיצונית בראשותו של נתניהו וחבורתו מגמתם להנציח את הכיבוש בגדה המערבית והמשך מדיניות האפרטהייד

86 מגדל השן של מר אופנהיימר.. GREEN
  • 11:00
  • 17.07.12

מגדל השן של מר אופנהיימר על מדינת ישראל בגבולות ה"קדושים" של הקו-הירוק לא יתגשם,(אולי,במרה של אסון אפוקליפטי).
בפתרון הסכסוך הערבי-ישראלי יתקיימו ישובים יהודים (וערבים) בכל שטחה של א"י שממערב לירדן .
ההתנגדות של מר אופנהיימר ויתר היונים ההומיות והמקוננות מקורה בשברו של החלום האינפנטלי שלהם לנוכח המציאות המתהווה באזור .

87 היריב אופנהיימר הוא מזכל שלום עכשיו  (לת) יופי נחמה
  • 11:12
  • 17.07.12

88 עגל הזהב וריקוד השוטים ערן
  • 11:25
  • 17.07.12

אם מדינת ישראל הייתה מקבלת את מה שיהודה ושומרון מקבלת היינו נראים כמו שוויץ

89 יו"ש לב ליבו של ארץ ישראל ומקלט גרעיני של גוש דן ואתה חוזר לאירופה  (לת) @ בנצי - א @
  • 12:30
  • 17.07.12

90 מי שמקבל כספים ממדינות זרות כדי להלשין על בני עמון- מה לו ולנו? ולמצנזרים- עיתון שמצנזר קוראים סופו פושט רגל.  (לת) שלום אך שוא
  • 12:35
  • 17.07.12

91 הם מפחדים איבדו כול קשר למציאות המזרח תיכונית השמלנים מפחדים
  • 12:44
  • 17.07.12

הם גם יודעים שהיום קם דור חדש בארץ שלא מאמין לגיבובי השטויות
שלהם
הם גם יודעים שהם מאבדים את כוחם באונברסיטאות
אל תיתן לאיזה שמלני באוניברסיטה להגיד לך שאתה טועה
הם מלאים בחרא
ומפחדים שלימנים יהיה אנברסיטות

92 מזל שהכותב נטול אג'נדה פוליטית.  (לת) בז'ז'ינסקי
  • 13:28
  • 17.07.12

93 הבעיה היותר חמורה, שבמכללת אריאל אין בכלל רמה אקדמאית נאותה. התוארים שהם מקנים לסטודנטים ולסגל שלהם חסרי משמעות אקדמאית!  (לת) מרצה
  • 14:37
  • 17.07.12

94 הדרג המקצועי באקדמיה מבין רק בדבר אחד, איך לסדר עיניינים בשיטת חבר מביא חבר  (לת) לאו
  • 23:29
  • 17.07.12