המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בניגוד לחוקי המתמטיקה

כבר שנים מדורגת ישראל במקצועות המדעים והמתמטיקה במקום נמוך - 41 מתוך 64 (לפי מבחני פיז"ה). זה לא אמור להפתיע, אם בוחנים את התנהלותה של המדינה, במיוחד בעשור האחרון. להלן כמה שאלות פשוטות, שאם היינו לומדים מתמטיקה כמו שצריך בבית הספר היסודי, היו מוציאות יותר מחצי מדינה לרחוב.

למשל, איך ייתכן ש-92% מהאוכלוסייה אינם מצליחים להביא את הסקטור החרדי, ששיעורו באוכלוסייה אינו עולה על 8%, לשאת בנטל השירות הצבאי ולהשתתף בכוח העבודה, ואף ממשיכים לתמוך בו בקיצבאות נדיבות? ולמה מעבר לקו הירוק הסקטור הזה, שברובו אינו ציוני, גדול פי חמישה משיעורו באוכלוסייה היהודית בתוך המדינה? איפה עובדים הישראלים המתגוררים בשטחים, אם פחות מ-7% מהבנייה ביהודה ושומרון היא לחקלאות ולתעשייה, וכל השאר למגורים ולמבני ציבור?

מדוע 91% מהציבור היהודי בישראל מאפשרים ל-9% המתגוררים מעבר לקו הירוק לקבוע את תדמיתה, פניה ומעמדה המוסרי של המדינה בקרב הקהילה הבינלאומית? ואיך הדבר מתיישב עם הפגיעה המתמשכת בשלטון החוק, בצה"ל ובחייליו, ובזכויות הפרט? למה מסכים הרוב לממן במיליארדים רבים את מדינת הרווחה מעבר לקו הירוק, מבלי לאפשר לאלה שגרים בתוך המדינה ליהנות מאותם תנאים?

כיצד אחוז אחד מהאוכלוסייה היהודית, שאמור להתפנות מההתנחלויות במסגרת הסכם קבע עם הפלסטינים, מצליח למנוע את הפינוי הזה, שעשוי להיטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ובגושי ההתנחלויות הגדולים? ואיך הצליחו 20 התנחלויות שבהן מתגוררים פחות מאחוז אחד מהאוכלוסייה היהודית, לגרום לממשלה להציע לפלסטינים במשא ומתן קו גבול המספח אותן לישראל - קו שהוא ארוך פי שניים מהקו הירוק, ושבנייתו ואחזקתו יעלו מיליארדי שקלים.

איך קרה הדבר, שישראל מסכנת את הרוב היהודי המוצק המתגורר ב-78% משטחה של ארץ ישראל הנמצאים בריבונותה, רק בשל תאוותה לספח עוד 3% הנמצאים בגדה המערבית? איך ייתכן שהיא מציעה להחליף, במסגרת חילופי שטחים עם הפלסטינים, את האדמות החקלאיות של היישובים הישראליים בעוטף עזה, בחבל לכיש, בבקעת ערד ובעמק בית שאן - יישובים שחלקם מתקופת חומה ומגדל - רק כדי לשמור עתודות קרקע נרחבות להתנחלויות ולמתנחלים חדשים, שטרם נולדו?

איך זה שישראל מסרבת לקלוט כמה אלפי פליטים פלסטינים על בסיס הומניטרי של איחוד משפחות, אך מכריזה שוב ושוב כי בכל הסדר קבע ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראל, מה שיהפוך את 350 אלף תושביה הפלסטינים לאזרחי המדינה (ובאותה נשימה, יש בממשלה מי שמציעים להעביר 10% מאזרחי המדינה הערבים למדינה הפלסטינית שתקום, אף שהמחיר יהיה חורבן יחסיה עם 90% הערבים הנותרים).

את המתמטיקה הזאת, אני משוכנע שגם כל השרים וסגני השרים הרבים בממשלתו של בנימין נתניהו יתקשו להסביר.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כשקוראים את הצעותיושל ה"מתמטיקאי" הגאון אריאלי, ברור מדוע מצבנו עלוב כל כך. כולנו זוכרים איך "היטיב" פינוים של 8000 אנשי גוש קטיף את מצבם של תושבי שדרות, אשקלון ואשדוד, ואריאלי מציע לעשות זאת לתושבי כפר-סבא, רעננה ונתניה, מה גם שאינו מסביר מהיכן יגיעו 100 המיליארדים שיעלה פינוי זה. אכן, גאון גדול, הראוי להיות ראש עיריית חלם. אף אחד, חוץ מאריאלי וחבריו, לא הציע למסור אדמות חקלאיות של יהודים לידי האויב. הם יוכלו לקבל לכל היותר את האדמות עליהם יושבי 90% מאזרחי ישראל הערבים. אם יסכימו, כמובן. מה שיתבצע בפועל יהיה סיפוח שטחי C כולם, על 45 אלף ערבייהם, לישראל.  (לת) שלמה
  • 02:33
  • 23.07.12

  •   אבל זו בדיוק הנקודה. הדמגוגיה הזולה של שלמה ושכמותו, כאילו שלסכסוך אינסופי ומתמיד אין מחיר. כאילו שלכיבוש אין מחיר. כאילו שלהתנחלויות אין מחיר. כאילו שלהרס מדינת הרווחה אין מחיר. ברמת המאמר אף אחד לא מדבר על הפרטים הקטנים וכיצד הם ייחתכו בסופו של דבר, והאם יוחזר דונם כזה או אחר. אבל אנחנו מדברים על עיקרון - ואם אתה לא מסוגל להבין שהמסים שלך מממנים כיבוש והתנחלויות, שעולים לכולנו ביוקר, משום שאז לא נשאר כסף לדברים פעוטים כמו חינוך, רווחה, ובריאות בתחומי הקו הירוק, אז אתה ראוי להיות ראש העיר של חלם. מעבר לזה לא הבנתי שום דבר מהברברת שלך.  (לת) אירנה
    • 07:36
    • 23.07.12

  •   ושוב שכחנו כמה ילדים איבדו גפיים בדרך לחוג או לבית הספר כי חטפו מטען צד ברצועה? או אולי כמה נהרגו כדי להגן על קומץ המתנחלים שישב שם?  (לת) שולה
    • 08:46
    • 23.07.12

  •   התשובה לשאלותיו של שאול הריאלי היא פשוטה. זו הציונות וזה הדנ"א שלה. התפשטות טריטוריאלית על חשבון ביטחון, רווחה, שיגשוג, דמוקרטיה וצדק.  (לת) אריאלי, זו הציונות...
    • 10:29
    • 23.07.12

  •   זו אולי הציונית הדתית אבל לא הציונית של הרצל, וויצמון, זבוטינסקי ואחרים. אצלם סדר העדיפות היה ברור  (לת) אור
    • 12:25
    • 23.07.12

  •   לכיבוש יש מחיר, אבל לסיומו מחיר כבד פי 100! לא מאמינה תשאלי את תושבי הדרום ואת מי שחותם על הצ'קים לכיפת ברזל! הוי אירנה, אירנה...
    • 12:27
    • 23.07.12

    אפילו החישוב (המופרז) של שלום עכשיו מדבר על השקעה של מיליארד וחצי ש"ח בשנה בשטחים, מתוך תקציב שנתי של 220 מיליארד - כלומר פחות מאחוז מתקציב המדינה. אז לטעון שבגלל פחות מאחוז לא נשאר כסף לכלום?
    החישוב של שלום עכשיו כולל את ההשקעות בחינוך ובריאות לחצי מיליון הישראלים שחיים בשטחים, ואשר היה זהה לאותו מספר אנשים לו היו גרים בתחומי הקו הירוק... וכן את הוצאות שהיית צה"ל בשטחי יו"ש - שהיו זהות כמעט לחלוטין גם לולא היו שם מתנחלים. אם מורידים שני תקציבים אלו-נשארים עם הרבה פחות מרבע אחוד מתקציב המדינה שהולך להתנחלויות... הרבה יותר הולך על תשלומי ביטוח לאומי למגזר הערבי...

  •   לשיבת עם ישראל לארצו יש מחיר הנמוך אלפי מונים ממה ששילם עם ישראל בדם וכסף עת חי 2000 שנה בגולה, נתון לחסדיהן של אומות העולם.  (לת) תחי המהפכה הציונית!!!
    • 12:29
    • 23.07.12

  •   אפרופו ציונות של הרצל- זה להתנצר כמו ילדיו ולחיות באירופה כמו הוא עצמו וכל משפחתו:)  (לת) אילת
    • 12:46
    • 23.07.12

  •   אילת, בורות זה דבר שעלייך להתמודד עימו למרות שנאתך לציונות  (לת) אור
    • 14:34
    • 23.07.12

  •   ז'בוטינסקי דיבר על רוב יהודי משני עברי הירדן. מבחינתו לא היה מדובר בהתפשטות, אלא בשטח ששייך לעם ישראל ושהובטח לו (לא רק הבטחה אלוהית, כי אם הבטחה שקיבל העם מהקהילה הבינ"ל). ולא כל הציונית הדתית ימנית.  (לת) ל.
    • 16:50
    • 23.07.12

  •   שלוימה מתגובה אחת.. שאול אריאלי באמת גאון בלימודים ובמתמטיקה בכלל היה ספורטאי מצטיין ואפילו אל"מ בצבא.. כך שאל תזלזל בו  (לת) מורה מתיכון תגר
    • 20:39
    • 23.07.12

02 תשובות חלקיות... אולי?
  • 02:53
  • 23.07.12

"איפה עובדים הישראלים המתגוררים בשטחים"-
ירושלים? תל אביב?. אינך מכיר אנשים שמתגוררים חצי שעה נסיעה ממקום העבודה שלהם?

"מדוע 91% מהציבור היהודי בישראל מאפשרים ל-9% המתגוררים מעבר לקו הירוק לקבוע את תדמיתה, פניה ומעמדה המוסרי של המדינה בקרב הקהילה הבינלאומית?"-
אולי הוא קובע בעצמו (ע"י בחירות דמוקטיות,כמובן) ולא "מאפשר למתנחלים לקבוע"?

"למה מסכים הרוב לממן במיליארדים רבים את מדינת הרווחה מעבר לקו הירוק, מבלי לאפשר לאלה שגרים בתוך המדינה ליהנות מאותם תנאים? "-
אולי "העובדות" שלך לא נכונות ואתה מתבסס על פופוליזם זול שעיתונך מקדם?

"כיצד אחוז אחד מהאוכלוסייה היהודית, שאמור להתפנות מההתנחלויות במסגרת הסכם קבע עם הפלסטינים, מצליח למנוע את הפינוי הזה, שעשוי להיטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ובגושי ההתנחלויות הגדולים?"-
שוב, אולי הציבור מונע זאת ע"י הצבעה לליכוד או לליברמן, למשל?

"כיצד אחוז אחד מהאוכלוסייה היהודית, שאמור להתפנות מההתנחלויות במסגרת הסכם קבע עם הפלסטינים, מצליח למנוע את הפינוי הזה, שעשוי להיטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ובגושי ההתנחלויות הגדולים?"-
אולי הציבור רואה את הפינוי כסכנה?

ואולי לא כולם חושבים כמו הכותב הנאור? אולי...


  •   מן הסתם לא כולם חושבים כמו הכותב הנאור  (לת) לכן זה נקרא טור "דעה". אבל לדעתי הוא מציג נתונים משכנעים.
    • 07:17
    • 23.07.12

  •   אריאלי שואל למה- אתה עונה על האיך  (לת) *
    • 07:18
    • 23.07.12

  •   התשובה האחת לכל השאלות היא שמדינת ישראל אינה מדינה שפויה כי כך רוצה הבוחר הישראלי
    • 08:52
    • 23.07.12

    ואזרחיה מצביעים בבחירות מהבטן, למפלגה שמבטיחה לדפוק את הערבים, לא להיטיב עם היהודים. כפי שציין ה"ניו יורק טיימס" מדינת ישראל מאבדת בהתמדה את אופייה הדמוקרטי, וזאת מפני שרוב המצביעים לא מעוניינים בדמוקרטיה אלא באתנוקרטיה, בתיאוקרטיה ובפלוטוקרטיה, שהעשירים ישלטו ויזרקו נדבות לעניים שהם חפצים ביקרם. זו התשובה.

  •   גם אני מצטרף לדעה \שדברי אריאלי נשמעין ולא מתקבלין תות אוהב המון
    • 09:58
    • 23.07.12

    לא רוצה להיות ברווז במטווח.

  •   שמבוססות על אי הבנת הנקרא? שמא?
    • 10:50
    • 23.07.12

    אריאלי יודע יפה מאוד שאם הציבור לא היה משתף פעולה בשקט עם כל העיוותים המוזכרים, הם לא היו נעשים. אולי דילגת על החלק הראשון שמצביע על נחשלותה של הנחלת המתמטיקה בישראל (ומרמז גם על נחשלות כישורים מחשבתיים נוספים) ושאולי בגללם רוב הציבור פשוט לא מבין ולא רואה את הדברים הללו.

  •   רק שמאלנים הזויים מגדירים את מי שמצביע לימין אחרי אוסלו כלא שפוי...ועל זה נאמר "הפוסל במומו הוא פוסל"...  (לת) כי הבוחר הישראלי יותר חכם ממה שהשמאל חשובים
    • 11:32
    • 23.07.12

  •   ואולי נפלת בדיוק לנקודה שאריאלי כרה במאמר שלו- לשאול את הצבור האם זו בדיוק המדיניות שהוא מוכן לממן ולשלם את עתיד ילדיו בתמורתה?  (לת) אור
    • 12:26
    • 23.07.12

  •   האם ברור לך שמי שלא יודע לחשב לא יודע לחשוב? נטע
    • 12:34
    • 23.07.12

    למה 'מאפשרים/מסכימים' ולא יוזמים? מכיוון שהרוב לא יוזם פעולות שנוגדות את ערכיו אלא באמת איפשר (הניסוח אינו מבטל את או גורע מהאחריות של הרוב המדובר על חלקו) על ידי כך שלא קם עד היום ואמר 'עד כאן'.
    זה למה.

  •   מדוע 2% שמאלנים במדינה משמיעים 99% מהרעש התקשורתי? איך מיעוט שמאלני קובע את הדעות התקשורתיות?
    • 14:08
    • 23.07.12

    מדוע 2% שמאלנים במדינה משמיעים 99% מהרעש התקשורתי?

03 כי זה 100 אחוז ציוניסטים - יא עיוור  (לת) איינשטיין
  • 03:20
  • 23.07.12

  •   רגע! הוא מעלים את העובדה ש פחות מ-1% פוסט-ציונים קובעים 95% מהאג'נדה של התקשורת, ויש דוגמות נוספות  (לת) הצופה The Observer
    • 16:28
    • 23.07.12

04 תשובה: כי אנחנו הכי טובים בלהתבכיין ולהתלונן, והכי גרועים בלקום ולעשות  (לת) אורן
  • 03:21
  • 23.07.12

05 יש תשובה אחת לכל השאלות הללו עכנ״ל
  • 03:35
  • 23.07.12

״הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם...״ (שלום חנוך) זה אולי מסביר גם את הדירוג בתמטיקה (?).

06 לא מתמטיקה, לא לוגיקה לא אמת אלא השקר והשינאה בהתגלמותם ! אריאלי קובע: שפינוי ההתנחלויות מאחוז אחד שמתגורר שם ייטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ! והוא מגדיר קביעה זו כמתמטית! העובדה היא ששאול אריאלים שכאלה כבר קבעו בצורה מתמטית שגרוש דומה של היהודים מקטיף וצפ' שומרון ייטיב עם הנותרים במדינת ישראל, ויסלק את אירן והארגונים שלה מכל פעילות נגדנו ! ראינו את ההפך המוחלט ! . איני טוען שהשאול אריאלים שחוזרים על טענת השקר הם טיפשים , בהחלט לא , הם רשעים מרושעים שיודעים שהם מביאים אסון אך העיקרון שלהם הוא: תמות נפשי עם היהודים מיישבי הארץ שביהודה ובשומרון !  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 04:19
  • 23.07.12

  •   ושוב מטמטיקה היא לא ממש הצד החזק שלך - ספור הרוגים ותראה את התשובה  (לת) אחד שההורים שלו גרים בזיקים
    • 18:05
    • 23.07.12

  •   פינוי ההתנחלויות הוא לא כדי להיטיב עם היהודים אלא מפני שגם לפלשתינאים מגיעה עצמאות כמו שיש לישראלים, לירדנים, ללבנונים,לאיראנים, לצרפתים ולשאר האנשים בעולם.  (לת) אור
    • 18:51
    • 23.07.12

  •   אור, רק היהודים הם פלסטינים וליהודים יש עצמאות, לערבים המתחזים כבלסטינים יש 22 עצמאויות  (לת) גיחי גיכי
    • 13:42
    • 24.07.12

07 לא מתמטיקה, לא לוגיקה אלא שקר ושינאה בהתגלמותם. אריאלי קובע: שפינוי ההתנחלויות מאחוז אחד שמתגורר שם ייטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ! והוא מגדיר קביעה זו כמתמטית! העובדה היא ששאול אריאלים שכאלה כבר קבעו בצורה מתמטית שגרוש דומה של היהודים מקטיף וצפ' שומרון ייטיב עם הנותרים במדינת ישראל, ויסלק את אירן והארגונים שלה מכל פעילות נגדנו ! ראינו את ההפך המוחלט ! . איני טוען שהשאול אריאלים שחוזרים על טענת השקר הם טיפשים , בהחלט לא , הם רשעים מרושעים שיודעים שהם מביאים אסון אך העיקרון שלהם הוא: תמות נפשי עם היהודים מיישבי הארץ שביהודה ובשומרון !  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 04:24
  • 23.07.12

08 כיצד זה אחוזים בודדים באוכלוסיה, עם דעות פו"ציות מכתיב לרוב את השיח וסדר היום הציבור?  (לת) אורי ירושלמי
  • 05:31
  • 23.07.12

09 צרפת של לפני המהפכה? מיראבו
  • 07:15
  • 23.07.12

לפני המהפכה הצרפתית, 8% מכלל האוכלוסייה היו אריסטוקרטים שלא עשו דבר ולא עבדו, אך צרכו נתח הולך וגדל של התוצר הלאומי. ככל שחלף הזמן, הם גם ילדו יותר ויותר ילדים, ובמשך הזמן יתר האנשים נעשו עניים יותר, והאריסטוקרטים, רבים יותר.
העשירים היו אלה אשר אספו מסים למדינה, ולקחו את חלקם. אדם בשם Vauban ניסה לחסל את המתווכים, אבל הוא הוגלה מהר מאוד ואף אחד לא העז להזכיר את שמו.
ואז באה המהפכה הצרפתית.
האם אנחנו במצב דומה?
כ 8% של האומה - האורתודוקסים - לא עובדים, אבל צורכים נתח גדל והולך של התוצר הלאומי. לא, הם אינם עשירים (חלקם עשירים, כמו הרנטגן), אבל הם לא עושים כלום, מלבד לאכול יותר ויותר על חשבון אלה שעובדים.
העשירים והבנקים לוקחים נתח גדול --וגדל--של התוצר הלאומי, כמו כל אנשי עסקים בעלי מונופולים - בדיוק כמו בצרפת לפני המהפכה.
גם האצילים וגם הבנקאים בצרפת של לפני המהפכה לא היו מוכנים לוותר על זכויות היתר שלהם. עד שהעם הסתער על הבסטיליה וקצץ כמה ראשים.
האם זה יהיה בסופו של דבר גם כאן?

  •   הכה ביהודים והצלת את רוסיה רלוונטי להפליא
    • 10:11
    • 24.07.12

    רק שבמדינת היהודים, יהודים = חרדים

    המשוואה זהה: אשמים בכל צרותינו

10 צודק אריאלי. בורות היא אחד מסממני הפשיסטים כאן. שביברמן נציגיו בראש. שכחת רק לעשות את היחס בין עליית שנות ה90 למיקומם בחברה הישראלית, ויותר מכך- את המכנה המשותף בינם למקופחי הימין, המקור להרס.  (לת) שומר חוק
  • 07:19
  • 23.07.12

  •   היותו של אדם בור אינה הופכת אותו ל"טועה" או ללא-רציונלי בהסתכלות כוללת. עובדה היא ששיעור הפריון בקרב נשים לבנות משכילות צנח כאילו מדובר היה במגיפה. אוכלוסיה זו, גורלה שתדעך ותיעלם והיא אינה חלק מעתיד האנושות. בורות, או במונחים היידגריינים "משמעות קיום אותנטית", היא האסטרטגיה ההישרדותית היחידה שעמדה במבחן המציאות עד כה. וכל המתחכמים נמצאים כעת תחת השפעת סמים ו\או על ספת הפסיכולוג או שהם בדרכם לשם.  (לת) פטם .
    • 12:04
    • 23.07.12

  •   שומר חוק, הבורות האינסופית רשומה בטאבו על שם הסמול  (לת) גיחי גיכי
    • 13:44
    • 24.07.12

11 כיצד קורה שמגזר המונה 15-20% מהאוכלוסיה אחראי אינו משרת בצבא, אחראי לכ-60% מכלל הפשיעה במדינה וזכאי לקצבאות בהיקף של 60% מתקציב הביטוח הלאומי? כיצד קורה שאותו מגזר מחזיק בבעלותו 40% מהקרקע הפרטית בישראל וכ-92.6% מבני אותו מגזר מתגוררים בדירה בבעלותם?  (לת) פטם .
  • 07:38
  • 23.07.12

  •   אתה מתכוון לחרדים?  (לת) אזוב שבקיר
    • 14:24
    • 23.07.12

  •   בכתבה צוין ששיעור החרדים באוכלוסיה אינו עולה על 8 אחוז. נסה שוב.  (לת) פטם .
    • 15:03
    • 23.07.12

  •   הוא מתכוון לערבים שאבותיהם באו הנה לפני כמה מאות שנים ותפסו קרקעות. בזמן שאבותיו ישבו באירופה או באפריקה ועשו מסחר עם הגויים. הארץ היתה ריקה אבל אבותיו היה להם חם לבוא הנה, ולא היו גויים שאפשר לעבוד עליהם. אחרי גרוש ספרד היהודים התקבלו בברכה בכל האימפריה העותמנית -שכללה גם את א'י--אבל אבותיו העדיפו להפקיר את הארץ לערבים. גם במאה ה-20 כשכמה אלפים בודדים של ציונים אמיתיים(להבדיל מאלו של היום) קנו קרקעות מהערבים ותפסו אותם ע'י עיבוד חקלאי, ישבו אבותיו בחו'ל כי היה להם חם בארץ. בכבשנים כבר לא היה חם. קתו הזקן
    • 17:22
    • 23.07.12

    אז אל תתלונן על הערבים, כי אילו הערבים לא תפסו את האדמות היו תופסים אותן היוונים, הסינים, הכורדים או כל אחד אחר.

  •   כשהסילמן הבא ייזרק לרחוב משום שאין כסף לדיור ציבורי, לאחר עשרות שנים בהן המוסד לביטוח לאומני-ערבי קרע באונס הון שלמונים מכיסו מידי חודש, דמי ביטוח, ואף שלח פעם את קלגסיו על מנת לחלט ממנו משאית שהיתה מטה לחמו, או אז ספר לו כי יושבי הכפרים סבלו את החום הנורא של הארץ במשך השנים בעבור אבותיו החוטאים שהעדיפו לעבוד על הגויים. הוא יבין ולא יהיה צורך בשום כבשנים. רק 500 מ"ל בנזין וגפרורים.  (לת) פטם .
    • 20:31
    • 23.07.12

  •   פטם, מה הבעיה עם כך שהערבים מחזיקים 40% מהקרקע הפרטית ורובם גר בדירה שבבעלותם? מאור
    • 22:22
    • 23.07.12

    בעיני- זה מעיד שליהודי קל יותר לבנות חוקית על קרקע לאום (וממילא, אינו חייב לקנות קרקע) ושקל לו יותר לשכור דירה (כך שאינו חייב לבנות בית כדי לגור בו). הרי תסכים איתי שקרקעות פרטיות של ערבים הופקעו, והן כיום קרקע לאום.

  •   הבעיה היא שהביטוח הלאומי, בפועל, הוא מנגנון להעברת כספים ממחוסרי דירות שאין להם סיכוי להגיע לדירה, לבעלי נחלות ועתודות קרקע שלעיתים מתקיימים אך ורק מכספים אלה. כשליש מהמגזר הערבי (שהם פחות או יותר כמספר החרדים) חיים מלשנורר את הביטוח הלאומי בלבד.  (לת) פטם .
    • 23:05
    • 23.07.12

  •   פטם, צריך להוסיף שהערבים גם "תורמים" 37% מהרוגי תאונות הדרכים ובנהיגתם הפרועה גם גורמים ליותר הרוגים יהודים גיחי גיכי
    • 09:45
    • 24.07.12

    אם הערבים היו נוהגים בכביש כמו בני אדם היו בארץ לפחות 50% פחות הרוגים בדרכים.

  •   כולם חושבים שהוא מדבר על חרדים א
    • 08:54
    • 26.07.12

    ולכן מצביעים בעד התגובה. אם ידעו שהוא מדבר על ערבים, היו מצביעים נגד.

    ומכאן אנו למדים שלא מדובר על מתמטיקה, אלא על פוליטיקה, ומגוחך להציג את כל המאמר כ"דיון פילוסופי וניטרלי לגמרי שרק מדבר על מספרים"

12 אחד הכשלים הגדולים בדמוקרטיה הוא כשבעל עמדה רואה את עמדתו כעובדה מתמטית, ובכך אוטומטית מגדיר דעות אחרות - לא כאחרות אלא כשגויות.  (לת) ליטל
  • 07:44
  • 23.07.12

13 אם בחרת להשתמש ב-% לסילוף הדברים, ענה על השאלה הבאה ונבדוק אם הלוגיקה שלך מתימטית...איך זה שפחות מ-3% באוכלוסיה (קרי=מרץ/חדש/עדאללה/זועבי ועוד...) השתלטו 97% מהשידור הציבורי ? שמא פה לוגיקה מתימטית לא תופסת ? צביעות כבר אמרנו ?  (לת) אבי.ש
  • 07:50
  • 23.07.12

14 (נסיון שני) לפעמים נמאס להגיד לאנשים כמו אריאלי "אמרנו לכם" דן
  • 08:28
  • 23.07.12

לא משנה מה המציאות, לא משנה מה ההיגיון - מבחינת אנשים כמו אריאלי הפתרון הוא תמיד להרוס את ההתנחלויות ולגרש את המתנחלים.
אין מספיק דירות זולות? נהרוס בתים ל-300 אלף אנשים ומיד המחיר פשוט יצנח ולכל מי שרוצה תהיה דירה.
גוש דן מתפוצץ מאוכלוסיה? אז נגדיל את הביקוש לחיות בגוש דן ונהרוס את האלטרנטיבות הקרובות והזולות (אריאל) - זה בטוח ישפר את המצב.
אין מספיק עבודה בישראל? נהרוס אזורי תעשייה שלמים ופורחים ביו"ש, נשמיד יקבים מצליחים וחברות רווחיות - זה בטוח ישפר את מצב התעסוקה בישראל.
התערבות כח בינלאומי עובדת כל כך טוב בלבנון עם חיזבאללה? בוא ניתן לכח בינלאומי "להגן" עלינו גם כאן במרכז הארץ מול חמאס ואש"ף - מה כבר יכול לקרות?.
הנסיגה הקודמת העלתה את חמאס לשלטון והביאה טילים עד באר שבע? לא נורא! נעשה *בדיוק* אותו דבר במרכז ונקבל טילים על כפר סבא רעננה ונתב"ג.

15 נתניהו וממשלתו מסוכנים לישראל יותר מאיראן, חיזבלה וחמס גם יחד !!!  (לת) אזרח שפוי
  • 08:59
  • 23.07.12

16 איך 3% של שמאל קיצוני ושונא ישראל מצליחים להכתיב סדר יום תקשורתי גם בארץ וגם בחו"ל?  (לת) השאלה האמיתית
  • 09:11
  • 23.07.12

  •   כ"כ מדוייק ונכון איך השמאל הזערורי מצליח לעשות רעש כל כך גדול. ואולי על זה נאמר "איסתרא בלגינא קיש קיש קירא"  (לת) היסטוריון
    • 11:20
    • 23.07.12

17 אנו היהודים מיליון מתוך 7 מוליארד בני אדם אבל זוכים ב % 15 מפרסי ניבל, בישראל 7 מליון תושבים אבל 10 פרסי נובל, הנוצרים והמוסלמים מונים כל אחד 1.4 מיליארד אבל אנחנו קדמנו לשניהם ושלש הדתות הגדולות כוללות אותנו, פי מאה פחות מכל אחד מהם , ןכל זה נוגד את חוקי המתמטיקה ומוכיח שהאדם אינו תלוי חלילה בחוקי המתמטיקה  (לת) קירטצ'וק
  • 09:14
  • 23.07.12

  •   וכמה מפרסי הנובל שזכו ישראלים, זכו המוסלמים והנוצרים בארץ...  (לת) ליצן כמתמטיקאי
    • 11:30
    • 23.07.12

  •   צראהף, המוסלמי היחיד שזכה בפרס נובל מדעי הוא עבדו סאלאם מפקיסטאן, אחד ממיליארד וחצי,אז אתה מצפה שמוסלמי בארץ כלומר אחד מתוך מיליון יזכה.. באשר לנוצרים זה בערך אותו רציונל, אבל אתה יודע מה ? אתה צודק. האדם היהדי לא תלוי במתמטיקה, וכל פרסי הנובל הישראלים הם יהודים מזה ארבעת אלפים שנה.  (לת) קירטצ'וק
    • 19:05
    • 23.07.12

  •   שכחנו, כל הגאוותנים והבורים המשתבחים בגאוניות היהודית, שבמאות ה-7 עד ה 13 המוסלמים היו בחוד החנית של המדע , האמנויות והפילוסופיה. הרנסאנס האירופאי צמח על ברכיהם. בולט מעל ומעבר הסופר-גאון אל-חרוויזמי מבגדד במאה ה-9, מפתח האלגברה וממייסדי האוניברסיטה בבגדד במאה ה-9, הראשונה מאז האקדמיות ביוון. אנכסגורס
    • 01:35
    • 24.07.12

    אגב, השוויצרים הם שיאני פרסי הנובל בייחס לגודל אוכלוסייתם.

18 איך זה ש-3% מהעם מאכלסים 97% בבתי המשפט? בפרקליטות? ובתקשורת? איך זה שרוב הסקרים מראים רוב גדול לגרוש הגייס ה-5 הערבי, ואין לזה ביטוי פוליטי בכנסת? איך זה שרוב תקציבי ארגוני השמאל בא ממדינות זרות?  (לת) זה עוד כלוםץץץ
  • 09:34
  • 23.07.12

19 כל עורב הוא שחור, לא כל מה ששחור הוא עורב משה
  • 09:43
  • 23.07.12

הכותב מקונןן על רמת המתמטיקה, אבל בקלות לוקה בלוגיקה
לטענתו, מי שגר ביו"ש תומך בכך, אבל מי שלא גר שם לא תומך בכך - הבל ורעות רוח, הרי הליכוד זכה למספר לא מבוטל של מנדטים, בניגוד למר"צ למשל
באופן דומה, הוא קובע כי אחוז אחד מן האוכלוסיה שאמור להתפנות, מצליח למנוע הטבה של 99 אחוז הנותרים, ושוב לוגיקה עקומה, שהרי יש מן הנותרים שסבורים שדווקא לא רצוי להתפנות, ואפילו מביאין תימוכין מן המציאות עצמה, לא עלינו (האם המצב השתפר בעקבות פנוי גוש-קטיף? לא כולם מסכימים)

20 כשאתה זה שמגדיר את האקסיומות...("פינוי... שעשוי להיטיב...), לא ברור שהמתמטיקה מעוותת?  (לת) יהודי פשוט
  • 09:45
  • 23.07.12

  •   כשמביאים עובדה שתומכת באמירה מסויימת - האמירה איננה אקסיומה. היא קביעה עובדתית. במקרה דנן לא מובאת עובדה אחת אלא מספר עובדות כגון ביטול סיכון הרוב היהודי והפסקת העדפת חלק קטן של האוכלוסיה על פני הרוב שבהחלט ייטיבו עם הרוב אם וכאשר יהיה פינוי.  (לת) פשוט מדי
    • 10:59
    • 23.07.12

  •   אין אפילו עובדה אחת אצל מר אריאלי. רק דעותיו שלו.  (לת) מדען
    • 12:44
    • 23.07.12

  •   אלה כמובן שטויות. שום עובדה אינה קיימת מחוץ להקשר.  (לת) קירטצ'וק
    • 21:03
    • 23.07.12

21 על הניסוח אבי
  • 09:45
  • 23.07.12

"אינם מצליחים להביא" - ביטוי נפלא, על פניו אין בו טיפת כפיה, בתוך תוכו, אין בו טיפה הדברות.

"למה מסכים הרוב לממן במיליארדים רבים את מדינת הרווחה מעבר לקו הירוק" - ואם כל תושבי יש"ע יפנו אותה, האם המימון של המהלך לא יעלה מיליארדים רבים,אפילו יותר?!

  •   אבי, ממש לא!. ראשית הפינוי יהיה חלק מהסכם שימומן כמו כל הסכמי ישראל על ידי הקהילה הבינלאומית. שנית, תקרא את סטנלי פישר ואת דו"ח טרכטנברג כדי להבין מה ישראל מפסידה מהיעדר שלום רק מהבחינה הכלכלית  (לת) אופק
    • 12:34
    • 23.07.12

  •   טעות, אופק. מה שימומן זה אך ורק הפינוי הצבאי. הפינוי של האזרחים לא ימומן כלל מבחוץ - הוא ימומן כולו ע"י אזרחי ישראל, כלומר, ע"י הטלת מסים כבדים על המעמד הבינוני, כמו שהיה בשני הפינויים הקודמים (הטייקונים לא ישלמו כלום - הם יעשו לנו "תיספורת"). רק שהפעם המחיר יהיה כבד ביותר, עד כדי התרוששות של חלק מהמעמד הבינוני.  (לת) שלמה
    • 19:11
    • 23.07.12

22 התשובה לכל השאלות שלך רותי
  • 09:46
  • 23.07.12

התשובה לכל השאלות שלך היא: בשלטון מחזיק אדם אחד, שכל מעשיו נובעים מהצורך שלו לחזק את הכסא. כל הפרזיטים שנהנים מקופת המדינה סוחטים אותו. את זה הם למדו היטב ולא בבתי הספר הממלכתיים או באוניברסיטה.
איך פותרים את הבעייה? מפטרים ומייד את המנהיגות המושחתת וממנים אנשים ישרים, חזקים, בעלי דיעה, חסרי פחד , צנועים שיודעים ורוצים לעבוד למען האזרחים שמינו אותם.

23 מדובר בפרדוקסים מתחום הלוגיקה  (לת) דניאליס
  • 09:57
  • 23.07.12

24 שאול מטמטיקה זה לא התחום החזק שלך ב.ל
  • 09:58
  • 23.07.12

אתה יכול לכתוב סיפורי ילדם מפחידים
או לתרגם את הברון מנכהוזן לערבית

25 מכל עמי עולם רק השמאל הישראלי רואה בהרחבת גבולות המדינה נטל.  (לת) שמאלנים בקן-הקוקיה
  • 10:30
  • 23.07.12

26 כל השאלות שלך לא מענינות אותם. דן
  • 10:32
  • 23.07.12

הם רוצים להבטיח את מקומם בכנסת, או סביב שולחן הממשלה.

27 אריאלי, אתה באמת לא מבין? מורה מוסמך
  • 10:40
  • 23.07.12

זרקת מספרים בלתי רלוונטיים. אמנם רק 9% גרים בשטחים, אבל 60% מכלל האוכלוסיה תומכים בהם, למרות שאינים גרים בשטחים. אותם 60% גם חושבים שחשוב יותר שירושלים תישאר מאוחדת מאשר להבטיח רוב יהודי בקו הירוק, ואולם 60% חושבים שעדיף לעשות קואליציה עם החרדים מאשר עם ה"שמאל". זו דעתם וזכותם להחזיק בדעה זו. כך גם לגבי כל שאר השאלות. כל כך פשוט.

28 אתם מוכיחים על ידי הצנזורה שלכם שחופש הביטוי חשוב רק כשהוא משרת את דעותיכם דן
  • 11:01
  • 23.07.12

באופן שיטתי תגובות מנומקות ומשכנעות שאינן מהצד ה"נכון" של המפה הפוליטית פשוט מצונזרות.

בדרך זו הארץ משיג שלושה דברים:
1. התגובות לא מופיעות ולא מסכנות את האג'נדה של העיתון.
2. אפשר להכפיש את המגיבים ולהגיד שרמתם נמוכה.
3. הארץ מאבד תגובה אחר תגובה את מעט היושר האינטלקטואלי שעוד היה לו ועובדי הארץ מאבדים את כבודם העצמי.

  •   זו השיטה הפאשיסטו בולשביקית, לצנזר את החולקים עליהם גיחי גיכי
    • 14:12
    • 23.07.12

    שסמולן פאשיסטו בולשביקי יהיה מוכן למות כדי שאחרים יוכלו לחשוב אחרת ממנו? אין חיה כזאת, הסמולן יכפה את דעתו בכל אמצעי פאשיסטי העומד לרשותו.

29 בניגוד לחוקי המתמטיקה א.ג
  • 12:12
  • 23.07.12

ואולי אדרבה אם אנחנו במקום ה-41 בעולם למה האשמים הם המוסדות החרדים שלא מלמדים ליבה קודם כל תטפלו בעצמיכם כי עניי עירך קודמים

30 מי שלא מוכן לרפורמות הוגנות יקבל בסופו של דבר מהפכה בכול עוזה!!!!!  (לת) אור
  • 12:28
  • 23.07.12

31 המשוואה הרבה יותר פשוטה: 50 אחוז יהודים שחיים בין הירדן לים, שולטים ב 50 אחוז ערבים שחיים באותה ארץ.  (לת) חשבונאי
  • 12:58
  • 23.07.12

  •   בין הים לירדן חיים תחת שליטה ישראלית של 6 מיליון יהודים- 1.7 מיליון ערבים ישראלים, 200 אלף ערבים בירושלים ועוד 48 אלף ערבים בשטחי C...כל השאר נשלטים ע"י החמאס בעזה או אבו מאזן בערי יו"ש...אז איך הגעת ל-50%?  (לת) לך תלמד חשבון...
    • 17:37
    • 23.07.12

  •   אבו מאזן שולט בקושי בכמה בנטוסטנים קטנים בלי זכויות על 60 אחוז מהקרקע, בלי חופש תנועה שליטה בגבולות מרחב אווירי ובלי רצף טריטוריאלי, בפועל הפלסטינים מקופחים וקומץ מתנחלים קטן עושה מה שבא לו. או שתתן להם מדינה או שיצביעו כולם לכנסת. בינתיים מדובר באפרטהייד.  (לת) חשבונאי
    • 18:41
    • 23.07.12

32 איך שלושה אחוז מהעם, שמזמן לא משרתים שירות משמעותי ורק מזיקים למדינה ציוני
  • 13:50
  • 23.07.12

חושבים שהם הרוב ומקטרים כל הזמן? תפנימו, העם הזה לא שלכם ולא מחויב להזיותיכם. לכו מפה ועזבו אותנו, שמאלנים עלובים

33 אוי אוי אוי.. איך אף אחד לא מקשיב לי והרי רק אני צודק וכל השאר טיפשים??  (לת) מתמטיקאי
  • 13:53
  • 23.07.12

  •   אני מקשיב לך. ברור שרק אתה צודק. נכון,כולנו טיפשים ,בורים ,חלמאים,טריגואימביצילים,  (לת) תות אוהב המון
    • 14:38
    • 23.07.12

34 איך יתכן שהסמול רוצה לקצץ שטחים של מדינה אחת ויחידה כשלערבים יש 22 מדינות וזה כשבטוח שהיא תהיה מדינת טרור, איך ייתכן שהסמול רוצה לקחתאדמה ממי שאין לו כמעט אדמה ולתת אותה למי שיש לו פי 700 אדמה משיש לעם היהודי לאו
  • 14:07
  • 23.07.12

כנראה שאריאלי או לוקה בידיעת המתימטיקה או לוקה בחשיבה חד צדדית מוטית לחלוטין.

35 התשובה היא צה״ל ומתנחליו  (לת) אריק
  • 14:38
  • 23.07.12

36 נ"נ - אני אוהב אותך!!!  (לת) עוף מוזר
  • 14:51
  • 23.07.12

37 "הפינוי הזה, שעשוי להיטיב עם 99% הנותרים במדינת ישראל ובגושי ההתנחלויות הגדולים?" עוכר ישראל
  • 15:05
  • 23.07.12

תגיד אריאלי, אתה באמת חושב שב"הסכם קבע" (להבדיל מבריחה חד-צדדית נוסח ברק ושרון) תוותר ישראל על שטחים לפי בחירתה שלה? שכחת על מה התפוצצו השיחות בקמפ-דייוויד?

38 " כי בכל הסדר קבע ירושלים המאוחדת תישאר בריבונות ישראל, מה שיהפוך את 350 אלף תושביה הפלסטינים לאזרחי המדינה" עוכר ישראל
  • 15:15
  • 23.07.12

שתי שגיאות אופייניות לטוקבקיסטים משני עברי המתרס, ומוזר שעיתונאי מכובד נכשל בהן.

ראשית, סיפוח של שטח אינו מחייב את המדינה המספחת להעניק אזרחות (או כל צ'ופר אחר) לתושבי השטח המסופח. על פי לוגיקה דומה לזו תחויב ישראל להעניק אזרחות לגנבי הגבול האפריקניים. גם כיום ערביי ירושלים ה"מסופחת" אינם אזרחי ישראל.

שנית, בלי קשר למתן או אי-מתן אזרחות, עצם הסיפוח עשוי שלא להיות מוכר ע"י העולם החופשי (וכך צפוי שיהיה). בהסדר קבע ייקבעו הגבולות במשא ומתן בין הצדדים ועל פי ההיגיון והצדק, ללא כל התחשבות בצהלכים חד-צדדים כסיפוח או הקמת התנחלויות.

39 חשבתי שיש כאן מאמר לאנשים חושבים על מתמטיקה חיים
  • 15:31
  • 23.07.12

מאחר שזה מאמר טיפשי - לא קראתי.

40 מטמטיקה אילן
  • 15:57
  • 23.07.12

פשוט-שיטת הבחירות!!

41 ההיגיון של שאול אריאלי י. מרט
  • 16:00
  • 23.07.12

אריאלי מסכם את הסכסוך בעזרת חשבון פשוט והיגיון והוא צודק לחלוטין .לא יעזרו קריאות אמוציונליות של חסידי הכיבוש לסוגיהם השונים. בסופו של דבר אנחנו צופים בסרט שסופו כבר ידוע והשאלות היחידות הן מתי כול זה ייגמר ומה יהיה מחיר הכרטיס.

42 כאשר שיטת הממשל עקומה אזי 10% קנאי של האוכלוסיה כגון חרדים או מתנחלים יכולים להיות בעלי השפעה מכרעת על מדיניות הממשלה  (לת) קאטו
  • 16:00
  • 23.07.12

43 שאפו לשאול אריאלי. כל מילה בסלע.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 16:04
  • 23.07.12

  •   את התגובות שלי מצנזרים בשיטתיות על אריאלי אך את מסיתי השמאל המתחזים במימון מדינות זרות עויינות, מפרסמים, מה זה אומר על המצנזר, כמו גם על אריאלי?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 22:06
    • 23.07.12

  •   הסמול הפאשיסטו בולשביקי שולט ב"הארץ", זה מה שזה אומר  (לת) לאו
    • 08:58
    • 25.07.12

44 בלי להיכנס לכל מה שנאמר בטור, הרי תמיד השמאל טוען שהימין לא הפנים כי דמוקרטיה אינה זכותו של הרוב לרמוס את המיעוט. במילים אחרות, אולי לא כדאי לנסח את הטענה במונחים של רוב מול מיעוט. אגב, הטיעון בדבר ירושלים ו-350 אלף ערבים מערבב בין שטח ואוכלוסייה, ואין הם היינו הך.  (לת) ל.
  • 16:47
  • 23.07.12

45 ביבי- פרצופה של המדינה.  (לת) אני הכנתי- אני אוכל!
  • 17:01
  • 23.07.12

46 התשובה היא פשוטה, חז'לנו כבר אמרו כי מטבע קטנה בכד חלול עושה רעש גדול קתו הזקן
  • 17:06
  • 23.07.12

איסטרא בלגינא קיש קיש קראיא.
=
הסבר: החרדים/מתנחבלים הם מיעוט נוקשה ומלוכד. שאר האזרחים מפורדים ועסוקים בחיי היום יום שלהם-הם הכד הגדול

47 אם מדינות זרות מוכנות לשלם לו משכרות עבור מאמרים כאלו...הבחור גאון שיווקי!!!  (לת) אריאלי גאון!!!
  • 17:38
  • 23.07.12

  •   התנאי של המדינות הזרות העויינות הוא צינזור כל תגובה המפריכה את השטויות הללו... כך, לא רק חותרים תחת הדמוקרטיה הישראלית מבפנים אלא גם פוגעים בחופש הבעת הדעה. זה דיון מבית מדרשו של השמאל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:54
    • 23.07.12

48 לקלוט אלפי פלסטינים?! נדב
  • 17:41
  • 23.07.12

אתם דפוקים או עושים את עצמכם?

49 פשוט ונכון  (לת) עופר
  • 18:01
  • 23.07.12

50 ירושלים השלמה ישראלי
  • 18:24
  • 23.07.12

לפני ההתפלספות - כמה שאלות:
1. מה יהיה הרכב האוכלוסיה במספרים: יהודים ( ללא חרדים),חרדים,לא יהודים.
2.מה יהיה מעמד של הגורמים הנ"ל במועצת עירית י-ם ונשרת ראש העיר.
3.מה הן ההכנסות הצפויות של העיריה משלשת הגורמים הנ"ל.
4.מה הן ההוצאות הצפויות של העיריה משלשת הגורמים הנ"ל

אולי העיון במידע הנ"ל חשוב במידת מה בכל הדמגוגיה בנושא בנושא.

51 היה היו שני חברים...אריאלי ותרזה מרצולניס
  • 19:11
  • 23.07.12

פעם, היו שני חברים שעבדו יחד על הנושא שנקרא אז "קשת צבעים". לאחד קראו שאול אריאלי ולשני קראו דני תרזה.בעוד שתרזה עושה עבודה גדולה בשקט ומאחרוי הקלעים לטובת עם ישראל, אריאלי עושה הרבה פוליטיקה ולא משיג מאומה.זו עוד דומגה בניסיונות לעשות נפשות מדמגוגיה זולה.אם עם ישראל יכול לישון בשקט בנושא גדר ההפרדה זה בגלל דני תרזה ולא בגלל אריאלי (ביילין) שמנסה לעשות לנו זובור פומבי.

  •   מרצולינס, אתה מתכוון לתרזה ששיקר לבית המשפט העליון והודח מתפקידו? או לתרזה שבקושי סיים קורס קצינים עם אריאלי שסיים בהצטיינות?  (לת) הגר
    • 21:39
    • 23.07.12

52 השם יעזור, ובנימין נתניהו ראש ממשלתנו הוא הוא משיח בן דויד. קצת אמונה סמולנים, לא תזיק  (לת) יהודי מאמין
  • 19:40
  • 23.07.12

53 מכיוון שהצעת להלך בשבילי החשבונאות (אין קשר למתמטיקה) אני אצטרף לנסיון הלימודי של ילדי ישראל.
  • 21:01
  • 23.07.12

מכיוון שחשבונאות לא קשורה למתמטיקה כי אין בה פילוסופיה, יכשלו ילדי ישראל בהבנת הנקרא של החומר הקטנוני שאתה מגיש להם על המגש הלא כסוף.
כי: שטחי ארץ ישראל בכללותם ניתנים להפרדה רק במוחו של המבקש להפרידם.
אם כך: מה ההבדל בין הקו הירוק שכולו שטחים יהודיים שהתגלגלו לידנו במלחמת מגן נוראה שיזמו הערבים ושנועדה להשמיד את העם היהודי כולו, כלומר את 100 האחוזים שגרו על האדמות בישראל, לבין האדמות היהודיות בשטחים, שהתגלגלו לידנו במלחמת מגן נוראה שיזמו הערבים, הא?
חשבון אתה רוצה? או קיי, שנמשיך? 
מה ההבדל בין רצונו של חאג׳ אמין אל חוסייני שהלך לקבל אצל היטלר שיעורים כיצד לבצע השמדת עם ביהודים, כלומר כל מאת האחוזים שישבו בישראל, לבין היטלר עצמו, שניסה לבצע השמדת עם ביהודים שישבו באירופה? שנמשיך להשוות מספר למספר?
המזרח התיכון למוד כיבושים שונים ומשונים. האדמה היהודית שנכבשה במהלך ההיסטוריה על ידי מי לא, שלא חשבו שנחוץ להם להחליט כמה קילומטרים רבועים מתאים להם לכבוש, ואיך התוצאה תשפיע על לימודי המתמטיקה של ילדיהם בסקר הבינלאומי. מעבר לכך, אף מדינה כובשת היום לא מתלבטת איך נראה פרצופה בעיני עצמה או איזה תדמית יש לה בעיני העולם, כי האינטרסים שלה עצמה הם פרצופה.
אם תיקח את אוסטרליה המשייטת לה בשלווה במרחבי האוקיינוס, תגלה שיש לה תדמית עצמית גבוהה מאוד, מישהו שם חושב שהאבוריג׳ינים שהאדמות נכבשו מהם ללא שום פרובוקציה, מפריעות שם לתדמית של מישהו? להיפך, הם מעניקים לאבוריג׳ינים שאינם יכולים לאיים עליהם בכיבושה והחזרתה של אוסטרליה לידיהם, זכויות יתר למען השקט את מצפונם המתעתע בהם לחשוב, שעכשיו הם ממה תרזה.
החשבון, הו החשבון. עם תשווה מספר למספר לא תקבל פילוסופיה. אם תשווה תרנגול לתפוח, לא תקבל פילוסופיה. אבל אם תלמד מתמטיקה, שבה תהייה חייב קודם להבין את ההקשר בין סיבה למסובב, אולי יבוא לציון גואל

54 תודה על המספרים שלא ידעתי אותם ממש. זה עוזר לדעת באיזה מדינה אנו חיים. לא מעודד  (לת) גבי
  • 21:56
  • 23.07.12

55 חב"ז ועל הבירבורים-מדינת ישראל וחברת הערב רב האספסופית שלה בסכנה קיומית סופנית בגלל הדתיים/חרדים/מתנחבלים. יוסי ב.
  • 22:24
  • 23.07.12

ללא הפסקת הזרמת כספי המדינה שנשדדו מאיתנו ע"י המדינה כדי להעבירם לקבוצות הללו ללא תמורה מצידם,סופנו ידוע וקצוב.

56 כמה אחוז מוקצה לחקלאות ותעשיה בתוך הקו הירוק? בני
  • 23:51
  • 23.07.12

מוזר מאוד פחות מ6% מוקצה למגזרים אלו בתוך הקו הירוק. מהו שיעור השמאלנים במדינה? (רמז- כמספר חברי הכנסת של מרצ) ומה שיעור הדיעות השמאליות בשיח הציבורי?? אכן, מנפלאות המתמטיקה

57 כותב יקר,למה מסכים הרוב לממן יותר מ-30 מיליארד את המושבים והקיבוצים?  (לת) א
  • 01:58
  • 24.07.12

58 הפתרון הוא לנעול את השערים עכשיו ולתת להם עצמאות על עריהם ש
  • 01:59
  • 24.07.12

הערבים לעולם לא יסכימו לשלום ללא השיבה של 5 מיליון ערבים לתוך ישראל,ואז יהי בעצם 3 פלסטין,ירדן,הרשות,וישראל. היהודים יגורשו מהר או לאט,אבל זה יקרה.
הפתרון הוא לנעול את השערים עכשיו לתת להם עצמאות על עריהם בלבד,ולנתק כל קשר כלכלי ומדיני. ושיעשו מה שבא להם.
אין פיתרון אחר וכולם יודעים את זה, ולא יעזור עוד מטר אדמה לפה או לשם תהיו הגיוניים. גם מצרים הולכת ומתנערת מהשלום למרות שקיבלה את הגרגיר האחרון. זה או נעילת הגבולות ותגובות חריפות לכל טרור ורקטה או גלות 3 ליהודים עם כל הפרעות והגזירות עליהם מחדש.

59 הרוב מונע משתלטנות חמדנות וגזענות-מדובר במהגרים פרנואידים פרמיטיבים שהם עבד כי ימלוך עם הבכי רע
  • 10:56
  • 24.07.12

רגשות אשם ביחד עם גזענות מאפשרות לדת לשלוט בדמוקרטיה
העבד כי ימלוך עסוק בפיצוי והסתרת חולשות שמבוטאות בזענות בריונית
ובאכול ושגול ובכלל התגובה לקורבנות וטראומה היא
בריונות ו"בחירה" בצד השני של משוואת העבד ואדון כי זאת הנורמה והשפה היחידים המוכרים
הוציאו את האנשים הללו מהגולה אך לא את הגלותיות מהם
הנוכלות השרדנות השקרנות הנרדפות....פשוט מושלך לכיוונים אחרים
לכיוון ממשלת ישראל והאזרחים האחרים לראייה הטפיל המתנחלי שהשתלט על מנגנוני הממשלה
ונקודה אחרונה בעניין העם המומצא והקשר שלו לארצו
ווירטואליות הקשר למולדת ברורה וכן הקשר בין חלקי העם וכי מה לרוסים
הפאשיסטים והגזעניים עם יוצאי אפריקה החשוכים או למאמיני הקברים הקדושים עם האכנזים שזרקו אותם במעברות והרס הארץ וחורבנה
לשממת בטון ואספלט מראה שאין בבעילה הזאת אהבה שמי שלא היה בקשר עם האדמה ואפילו לא מכיר אותה לא יכול לאהוב אותה איננו ראוי להחזיק בה ואכן המוגלה שנוצר מהקוץ הצלבני והריקבון שנוצר מהשקר הפנימי
יגמרו את סיפור אימפריית השקר הציוני

60 חוקי המתמטיקה דוד סלוצקי
  • 16:50
  • 24.07.12

תודה על המאמר. אני מניח שהנתונים נכונים ובעיני זאת סיבה לאופטימיות. הרי אי אפשר לטמטם רבים כל כך לאורך שנים רבות כל כך. או שאולי דווקא אפשר. אולי הם פשוט רוצים את זה ככה.

61 רוב הדיון הפוליטי כאן מיותר, כי לצערי אין כרגע נוסחה שתביא לשלום. בן גוריון
  • 23:40
  • 24.07.12

פינוי ועוד פינוי לא יוביל לצערי לשלום. הדרישות הלא-הגיוניות של הפלסטינים לא נועדו לסמן את מחיר השלום, אלא את רצונם הבלתי מתפשר להנציח את הסיכסוך.

62 הבעיה המתמטית הקשה מכולן מתמטיקאי בגרוש
  • 16:10
  • 25.07.12

איך זה ש2.5% - (להמחשה: מאה אחוז לחלק למאה עשרים חכי"ם כפול 3 של מרץ =2.5) מצליח לתפוס מדינה שלמה בביצים (מושג מתמטי מורכב) באמצעות תקשורת מגמתית ואנטי דמוקרטית?
פרס נובל למתמטיקה מובטח לפותרים...

63 גם העולם "הנאור" פועל בניגוד לחוקי המתמטיקה: רועי
  • 10:47
  • 26.07.12


בשטח המנדט הבריטי לשעבר (2 עברי הירדן) גרים כ-18 מיליון איש. מדובר על שטח של כ-120,000 קמ"ר.

לפי העולם "הנאור", החלוקה הצודקת היא זו:
פלשתינאים: כ-45% מהאוכלוסיה אבל כ-82% מהשטח.
יהודים: כ-33% מהאוכלוסיה אבל כ-17% מהשטח