המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אובמה בוא לישראל

את ביקור מיט רומני בישראל תיזמר בנימין נתניהו לתשעה באב. נתניהו בא להזהיר מחורבן, אך בפועל דייק עוד יותר כשכיוון לאירוע שבו שלטון קיצוני משיחי התעמת עם מעצמה והביא על ישראל אסון.

קל למאוס בנתניהו. קל לישראלים לא קיצונים. קל לברק אובמה. כשפטרון נתניהו, שלדון אדלסון, הוא המממן הגדול של קמפיין העפת אובמה; כשישראל מקימה אוניברסיטה בשטחים דווקא כשהיא זקוקה לתמיכה אמריקאית; כשהשלטון בישראל - האמור לצייר את עצמו כמתון מול קיצוניות דתית אזורית - מפרק ממשלת אחדות ומעמיק את דתיות המדינה. כשנדרשת מרב התמיכה הפנימית והחיצונית, בוחר נתניהו - כמו בחורבן בית שני - להסתפק בקיצונים: המחנה הדתי-הימני בישראל; הימין היהודי בארצות הברית, ואוונגליסטים משיחיים החולמים על אפוקליפסת גוג-ומגוג בישראל כשלב הכרחי לשיבת ישו.

קל למאוס בנתניהו, אך יש להיות קר רוח עתה. אמריקה אינה אמורה להציל את ישראל, או את סיכויי הנורמליות באזור. אולם שאלת מלחמת איראן אינה שאלה ישראלית פנימית ואינה קשורה לחיבה לנתניהו. זו שאלה עולמית, בעלת השלכות רחבות. זו שאלה, שנשיא אמריקאי - הרוצה להיבחר שוב - אינו יכול להתחבא ממנה.

הדברים צריכים להיאמר בבירור: ישראל אינה להוטה לתקוף באיראן. מלבד שניים, צחי הנגבי ואולי נתניהו, אין ישראלי הנלהב לתקוף. גם לא אהוד ברק.

לתקיפה מוכרח להיות היגיון מופשט ופרקטי. ברק העמיד את מרחב החסינות - הזמן שבו הפרויקט האיראני לא ייעצר מתקיפה ישראלית בלבדית. הבעיה היא, שישראל כבר שם. כאשר חקר ביצועים של חיל האוויר - הגורם המקצועי בישראל - מוריד את הערכת הנזק שייגרם לפרויקט האיראני מתקיפה ישראלית לשנה אחת בלבד, נתון מקצועי שמצטט גם ברק, המשמעות היא: שישראל לבדה אינה יכולה לעצור או לעכב משמעותית את הפצצה האיראנית.

זו האמת. בתנאים הנוכחיים, זו איננה פצצה או הפצצה. זה גם וגם. לצורך בלימת איראן ישראל תלויה עתה לחלוטין בהמשך אמריקאי ומערבי, צבאי ומדיני. זו המציאות הקשה.

בתנאים הללו בביקור של ברק אובמה בישראל לקראת ראש השנה אין כל סיכון מבחינתו. רוב הממסד הישראלי רוצה להיעצר. יספיקו לכך עוד סנקציות משמעותיות והבטחה נשיאותית חזקה ומהדהדת לעצירת איראן בכל האמצעים.

אחרי ביקור כזה לא תתקוף ישראל לפני נובמבר. אם תרצה לתקוף במכה של הרגע האחרון, תוכל לעשות זאת מבצעית גם בעיתוי מאוחר יותר, שבו יוברר לכל שאיראן לא נעצרה. תקיפה אז תעכב את איראן בפחות משנה - אך ממילא תלויה ישראל בהמשך האמריקאי - שכוחה המעצמתי הצבאי-המדיני יוכל להופכו לאפקטיבי גם בשנה הבאה.

ואולם אם לא יבוא לכאן אובמה עצמו - יסתפק בשריו וישמור את אצבעותיו כאילו בטוחות - סביר ביותר, שבסוף הקיץ, איפשהו ב-40 הימים הנוראים בין השבוע האחרון של אוגוסט לשבוע הראשון של אוקטובר, תתקוף ישראל.

לא. אין מדובר כאן עוד בבלוף להלחצת אחרים. גם לא בשיגעון מוחלט. ה"קוליות" בממשל האמריקאי, שאינו מאמין לעוד "זאב זאב", שגויה לגמרי. נתניהו - שבשבילו כל הימים הם תשעה באב - חי באמת בתחושה היסטורית מתמדת של סף-שואה. כך גודל. זו לא הצגה. נשיא אמריקאי, שנתפש בעיניו בכנות כאויב ישראל, מובילו למעשה של תשעה באב - בתחושתו, באין ברירה אחרת. ממילא כמעט כולם נגדנו. רגע לפני הבחירות באמריקה אולי נצליח לדחוף את המנוולים הליברלים מאמריקה פנימה. לפחות ננסה. לא נלך כצאן משותק לטבח.

אם ימתין אובמה בוושינגטון המהבילה, לא יימלט מהאחריות ומההשלכות של תקיפה ישראלית. מעטות הפעמים בהן עצה מדינית-פוליטית היא כה חדה, ברורה ומשתלמת. אם צריך אובמה, שייקח כדור נגד בחילה, ויודיע על בואו בספטמבר.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אובמה לא צריך לבוא למקום החם והמגעיל כאן - יש מקומות יותר אטרקטיביים. למנוע הפצצה הוא פשוט צריך לתת פקודה לצי הששי למנוע המראות ישראליות מזרחה, יש לו מספיק כוח (הרתעה) בשביל פקודה כזו.  (לת) עצבני
  • 02:54
  • 24.07.12

02 ביבי והנגבי אינם שני המניאקים היחידים המחרחרים מלחמה מול אירן. יש גם כתב בכיר שרכלבסקי אינו רשאי לנקוב בשמו וגם אני מ=בתקוה שלא להיות מצונזר לא אנקוב בשמו  (לת) ה
  • 03:38
  • 24.07.12

  •   צודק ,הם לא היחידים שמחרחרים מלחמה מול איראן. יש גם עוד אחד,איך קוראים לו? שנייה ,שכחתי... אה כן-אחמדינג'אד. מיסטר קראולי
    • 21:42
    • 24.07.12

    שמע שמאלן חביב,
    חשוב שתזכור חמוד, שישראל אינה מרחפת לה בקלילות כמו נוצה בתוך הסטרסופירה של כוכב אלפא סנטאורי, אלא נמצאת בלב המקום המיוזע והאלים שנקרא המזרח התיכון.
    כך שביבי לא *רוצה* מלחמה, אלא ביבי *מגיב* לאחד מה קוראים אותו אחמדינג'אד, שמפתח פצצת אטום שיכולה למחוק מליוני בני אדם, וכל יומיים אומר שצריך להשמיד את הישות הציונית...

    למה שכתבתי עכשיו קוראים "מציאות" , ואסור לאנשי שמאל לצרוך את זה במינונים גבוהים מדי, שלא יכנסו לקריז חלילה.

03 אובמה ,מנהיג שראוי להמשיך בהנהגת העולם הדמוקרטי.  (לת) אלי בוליל ר"ג
  • 04:36
  • 24.07.12

04 רכלבסקי אתה יכול להיות רגוע: "כלב נובח לא נושך". במיוחד כאשר מדובר בכלבלב קטן ופחדן.  (לת) BB קינג.
  • 04:51
  • 24.07.12

05 יותר מדי התפלפלויות, הסברים דחוקים ומסובכים מר רכלבסקי. כשמאימים עליך איום קיומי, ההתחבטויות הנ"ל הן פריבילגיה שפשוט לא קיימת עבור המאויים, קרי ישראל. ומכאן המסקנה הפשטנית מעט אך המתבקשת (הטוב הרע והמכוער) כשאתה צריך לירות. תירה אל תדבר.  (לת) מסעודה משדרות
  • 05:06
  • 24.07.12

  •   אין שום איום קיומי על ישראל. ראנ דבריהם של כמעט כל ראשי המוסד והשב"כ.....  (לת) לרמאי המתחזה בעשרות שמות - הפעם בשם מסעודה
    • 15:55
    • 24.07.12

  •   הבעיה היא שאין איום קיומי- זה הכל קישקוש אוונגליסטי  (לת) מה, עוד לא הבנת?????
    • 00:10
    • 25.07.12

06 אובמה לא בא ואובמה גם לא יבוא, והסיבה היא שהוא מבין היטב שמצפות לו כאן הפגנות ענק נגדו שיפוצצו את הבועה השקרית שהוא מנסה לבנות בעזרת תקשורת כאילו היהודים תומכים בו. ניר
  • 05:08
  • 24.07.12

אם ירצה השם הזבל הזה עף לקראת סוף השנה ואם לא תמיד יש בחירות לקונגרס בעוד שנתיים :) אז אל תתחילו לפתח תקוות סמולנים ארורים.

  •   אחרי הפגנות ענק עם שלטים "אובמה=אוסמה" ודומיהם...הוא בטוח יפסיד את הבחירות!  (לת) צודק ב-100%
    • 09:10
    • 24.07.12

  •   אין דבר שיביך יותר את אובמה בארה"ב מאשר הפגנת מאות אלפים נגדו בישראל...והוא מבין זאת היטב...למרות שרכלבסקי כרגיל לא חושב עד הסוף...  (לת) אם כל ההפגנות
    • 11:46
    • 24.07.12

  •   לדעתי זה דווקא יקדם את סיכוייו ויביא בוודאות לגל אנטישמיות חסר תקדים בארה"ב  (לת) איציק
    • 12:13
    • 24.07.12

  •   אם יהיה גל אנטישמיות הרבה יעלו לארץ וחסל סדר איום דמוגרפי  (לת) מצוין
    • 14:31
    • 24.07.12

07 Hi Sefi, I read your op-ed. Though Washington is lovely this time of the year, I decided to come to Israel as you suggested Barak
  • 05:20
  • 24.07.12

do you have a place for me to stay? I don't want to stay at BiBi and Sarah's place. She is really mad and throws things all the time. You know, you seem like a really nice guy though your writing is always very simplistic and seems to show that you think you know everything. You remind me someone. I guess you and BiBi can be really good friends.
yours,
Barak

08 אובמה ירגיש הכי בבית ממש כמו בניו אורלניס בשכונת שפירא והתקווה שיבוא לבוסי באצל יואכל איזה לאפה וידבר עם המסתננים סליחה המהגרים על המצוקות של היום יום.אובמה ברוך הבא .  (לת) יהודי אותנטי
  • 05:31
  • 24.07.12

09 אובמה אלרגי אלינו רועי מ.
  • 05:32
  • 24.07.12

אנחנו האשה השמנה שלו שיושבת בבית ומחכה בזמן שהוא לא עונה לטלפונים. ושלא תטעו...אשה ממורמרת יכולה לעשות הרבה בלאגן

10 אפילו אם נתניהו יחליט לתקוף, ברק וגנץ יתפטרו ואז מה הוא יעשה? ישלח את שרה ואשל באף 16? יריב א.
  • 05:47
  • 24.07.12

רק מפקד חיל אויר מטורף ייתן פקודה לחיל האויר לתקוף בידיעה מוחלטת שיש סיכוי גבוה שכמה מהטייסים לא יחזרו, חלקם יתרסק וחלקם ילקחו בשבי. אם ארצות הברית תאמר לנתניהו לא לתקוף אין כל סיכוי שגנץ, ברק ומפקד חיל האויר יסכימו לתקוף בלי אור ירוק.
נתניהו גם יודע שזה לא בגדר פנטזיה, שמטוסים של מדינות אחרות יירטו את מטוסי התדלוק. ואז כל המטוסים יצטרכו לנחות בים או במדינה עוינת.
ברק וגנץ גם יודעים שבמדינה בה ל 47% אין ערכות מגן, מספר הנפגעים מהתגובה האירנית יעבור את ה 5,000 אם לא 50,000. גם כלכלת ישראאל תתרסק. בעצם, עם גרעון מסתמן של 48 מיליארד, בלי ערבויות גרמניות (שהיום הורד דרוג האשראי שלה) או אמריקאיות, אין לישראל יכולת כלכלית לפתוח במלחמה אזורית.
אז הפסק בבקשה לפחד ולהפחיד והשאר זאת לארי שביט. מספיק עיתונאי אחד בעיתון הארץ עם חיתולי מבוגרים.

  •   לגישתך לא אמורות להיות מלחמות בעולם מסעוד
    • 08:15
    • 24.07.12

    אם כל מדינה תיסוג ממלחמה רק משום שיש לה הרוגים פשוט לא יהיו מלחמות.
    תרשה לי להניח שלמדת מדעי החברה, ולכן אינך בקיא במושגי ה+-.
    אם תקיפה תביא 5000 הרוגים, אך אי תקיפה תביא בטווח הארוך ל 50,000 הרוגים אזי עדיפה האפשרות הראשונה.

  •   חיסול אזרח מודאג
    • 09:00
    • 24.07.12

    תקיפה באירן תביא לחיסולה הפיסי של ישראל. היא מדינה קטנה מידי לשאת מלחמה איזורית. אין שום ביטחון שהתקיפה תצליח מבצעית - אירן רחוקה מידי והמתקנים מפוזרים ומאובטחים.

  •   אתה רוצה להיות ב 5000 הרוגים ? כי זה לא יהיה מישהו ממשפחת נדב
    • 10:17
    • 24.07.12

    ביבי ,ברק והנגבי אתה יכול להיות בטוח

  •   כן לגישתי לא אמורות להיות מלחמות עולם, מה פה לא נראה לך?  (לת) ערן
    • 10:26
    • 24.07.12

  •   נא לא לדאוג למר שביט.. אלון
    • 10:37
    • 24.07.12

    דברי הימים וההיסטוריה יבואו איתו חשבון..

  •   מסעוד---גם אתה אוגר חיתולי מבוגרים? אירן גרעינית לא מאיימת על מדינה עם 200 פצצות גרעיניות ועם צוללות וטילי יריחו שיכולים למחוק את טהרן מעל פני האדמה. עוד לא הבנת שנתניהו וברק מפריחים את האיומים כדי א. להגדיל את תקציב הבטחון וב. להפחיד אנשים כמוך שלא תדרוש שינוי בסדר העדיפויות שיכלול ייבוש ההתנחלויות.  (לת) יריב א.
    • 11:44
    • 24.07.12

  •   נדב- התשובה שלילית. אתה רוצה להיות בין ה 50,000?  (לת) בוריס
    • 13:09
    • 24.07.12

  •   יריב אתה צודק. עדיף כולנו במכה אחד ולא חמישים אלף. מה הגיד לך מהפך 77
    • 07:21
    • 25.07.12

    עליבות כזו לא קראתי כבר הרבה זמן. ראש ממשלה שבכל זמן שלטונה נמנע [בניגוד לכל ראשי הממשלה הקודמים] ממלחמות. וקרבות מיותרים. כמו בכלכלה כשנתניהו לא מטיל מיסים כותב פלוצקר בידיעות אחרונות שחייבים לעלות מיסים ונתניהו מפחד בגלל הבחירות וב"ארץ" כותבים שבגלל המיסים של נתניהו יש מתאבדים. אותו הדבר אירן. הנתונים שלך ברור שמגיעים בגלל שאתה שמאל קצה . והטרוף שלך שגרעין אירני יכניס את ישראל לפינה זה מה שאתה מקוה. ולנו נשאר לאמין לך הוא לראש הממשלה אז אני מתנצל לפניך את הטרוף והשנאה שלך אני כבר מכיר אז אני בוחר להאמין לראש הממשלה .

11 כולם נגדנו ובצדק. ישראל היא המדינה היחידה בעולם אשר שולטת על אוכלוסיה מבלי לתת לה את אותן הזכויות שיש לאזרחיה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:00
  • 24.07.12

  •   ובדיוק בגלל סיבה זו יש לספח את שטחי C ולתת אזרחות מלאה ל-48 אלף הערבים שחיים שם...כל שאר הערבים חיים הרי תחת שלטון החמאס או אבו מאזן עם זכויות מלאות!  (לת) צודק איציק
    • 11:48
    • 24.07.12

12 תבואי אלי הביתה נצטלם ונסע לפגוש את ראש-הממשלה הבא שלמה מולה  (לת) אובמה בוא לישראל
  • 06:09
  • 24.07.12

13 כדאי ללמוד ממרד בר-כוכבא וגם מן המרד הפולני נגד הנאצים ב 1944 קר רוח
  • 06:52
  • 24.07.12

יש מצבים שבהם "גבר גבר" הוא מתכון לאסון לאומי מחריד. ישראל על סף הקץ, על סף התאבדות בהובלת חבורת מטורפים. נתניהו זקוק לפסיכיאטור. דחוף. אילו לא הייתה סכנה שהיא תגרור את שאר העולם לאסון מחריד לא הייתי מתרגש במיוחד.

  •   אתה צודק-לבר כוכבא לפולנים ואפילו לקדאפי לא היה נשק גרעיני...אבל, למנהיגי צפון קוריאה יש-ואף אחד לא מעז לגעת בהם! קפיש? קר קקרח
    • 09:15
    • 24.07.12

    הדוגמאות שנתת שייכות לעולם הישן בו מי שהעז לצאת נגד מעצמה הושמד! בעולם הגרעיני החדש למדינה גרעינית נוסח צפון קוריאה יש פסלון חסינות, שגם מעצמות על נרתעות ממנו.
    זו בדיוק הסיבה שיש למנוע מאיראן נשק גרעיני בכל מחיר!!!

  •   כדאי גם לקרוא על מרד גטו ווארשה, ואת יוספוס פלאביוס שמיצ
    • 09:58
    • 24.07.12

    מרד - אם הוא מגבה בהצדקה אמיתית - תמיד ינציח. ראה את עמי האזור הערבים רק בעת האחרונה. מה עזרו לקדאפי כל המיליארדים עת מצא עצמו ככלב ביבים?

  •   לקר רוח, מזדהה עם תגובתך!  (לת) ק.א.
    • 10:05
    • 24.07.12

  •   אילו קדאפי אל היה מוותר על תוכנית הגרעין שלו והיה מגיע לפצצה-אף אחד לא היה מעז לגעת בו. זה הלקח האמיתי!  (לת) קאדפי כמשל
    • 10:27
    • 24.07.12

  •   אילו לבר כוכבא היה נשק גרעיני שיכול להחריב את רומא, נראה לכם שהייתי שולח את הליגיונות לדכא את המרד? או שהייתי מוותר על יהודה ומסתפק בשאר האימפריה?  (לת) רוחו של אדריאנוס
    • 11:42
    • 24.07.12

  •   לא נוגעים במנהיגי צפון קוריאה כי אין מספיק סיבה לגעת בהם. זה לא בגלל הפצצה שיש להם. אם צפון קוריאה תנסה למשל לפלוש לדרום קוריאה יגעו בהם באבוהה ולכן הם לא פולשים ולכן הם ממש לא עושים מה שהם רוצים וממש לא מצפצפים על העולם. קרטיב מישמיש
    • 12:10
    • 24.07.12

    כי פצצה לבד, תאמין לי , היא לא גורם שירתיע מעצמת על עם ציוד מתוחכם פי כמה מזה של צפון קוריאה מלמחוץ אותה על פצצתה אם זו תחצה קו אדום של סיכון האינטרסים שלה.

  •   לא נוגעים בצפון קוריאה בגלל שאין סיבה לגעת ולא בגלל הגרעין. היא יודעת יפה שכן יגעו בה אם למשל תפלוש לדרום קוריאה ולכן היא לא פולשת.  (לת) קרטיב לימון
    • 12:15
    • 24.07.12

  •   קבל תזכורת - לפני כשנה הטביעה צפון קוריאה משחתת של דרום קוריאה ללא שום התגרות מצד הדרום. בארה"ב החלו להשמע קולות בדבר פעולת תגמול צבאית נגד צפון קוראיה. קים ג'ונג' איל המנוח הכריז שאם ארה"ב תתקוף צבאית את צפון קוריאה, תגובתו תהיה ירי טילים גרעיניים על ערי ארה"ב. תגובת אובמה?...נכון, התקפלות מיידת ושום תגובה לא היתה למעשה ההתגרות של צפון קוריאה על הטבעת המשחתת של הדרום. אסקימו לימון-לקרטיב מישמיש
    • 13:15
    • 24.07.12

    ארה"ב כדבריך יכולה למחוץ את צפון קוריאה ולהשמיד אותה, אבל היא לא יכולה למנוע ב-100% נפילת טילים גרעינים של צפון קוריאה על ערים אמריקאיות שיביאו למיליוני אמריקאים הרוגים, ולכן אף נשיא לא יגיב לחצית שום קו אדום של הצפון...

  •   לצפון קוריאה יש חסינות כל עוד היא מתנהגת יפה ! רמי
    • 18:19
    • 24.07.12

    העובדה היא שלמרות הנשק הגרעיני שלה צפון קוריאה לא רוצה להיות מושמדת על ידי ארצות הברית תוך חמש דקות . הבאת צפון קוריאה כל פעם מחדש כדוגמה לחסינות אינה נכונה .
    הרי גם לישראל יש נשק גרעיני והאם אנו מחוסנים . הרי אנו בפניקה תמידית ....

14 בנוסף ככל שידחה מועד ההפצצה הוא יתקרב לבחירות בארה"ב ויוכל להביך את אובמה או לשתק את התנגדותו הגלויה ויותר מכך יהיה זה גם קרוב יותר לבחירות אצלנו ואין כמו מבצע צבאי כדי לאחד את העם עם השלטון.  (לת) רפאל
  • 07:02
  • 24.07.12

15 עם בואו של מיט רומני לישראל תתחזק ההנחה ש הון שלטון ושלדון הם מסלול החשיבה העיקרי רושה ממשלה יזראל.  (לת) הבחנה ברורה
  • 07:08
  • 24.07.12

16 הבחור שלא עשה דבר, לא עושה דבר וגם לא יעשה דבר - מציע מהיציע. לך לים.  (לת) כסיף
  • 07:16
  • 24.07.12

17 על זה כתב המשורר: כושי כלב קט / נשאר עתה לבד / את אוזניך פתח / את עיניך פקח וגו'.  (לת) כסיף
  • 07:18
  • 24.07.12

18 רק בור מוחלט מסוגל להשוות לבית שני... מודרניסט
  • 08:31
  • 24.07.12

קרא משהו בחיים שלך, אנאלפבית.

  •   "בור, אנאלפבית וקרא משהו בחיים שלך"! מודרניסט מתחיל לדבר אל עצמו! עד עכשיו הוא רק דיבר ע-ל עצמו...  (לת) המתרגם
    • 11:03
    • 24.07.12

  •   מרד בית שני או בר כוכבא היו חסרי סיכוי בגלל יחסי הכוחות. אבל, מרגע שהומצא הנשק הגרעיני השתנו כללי המשחק. לא מאמינים? תשאלו את מנהיגי צפון קוריאה, הודו ופקיסטן...  (לת) המודרניסט צודק
    • 11:51
    • 24.07.12

  •   ליהודים היה תמיד נשק גרעיני: אלוהים! והנשק הזה הרג בהם בחורבן בית שני, במצדה, עין גדי, השואה, ואם הוא, אלוהים, ירצה במלחמת גוג ומגוג עם אירן גם כן, אינשאללה...  (לת) המתרגם
    • 14:15
    • 24.07.12

  •   ליהודים היה תמיד נשק גרעיני: אלוהים! והנשק הזה הרג בהם בחורבן בית שני, במצדה, עין גדי, השואה, ואם הוא, אלוהים, ירצה במלחמת גוג ומגוג עם אירן גם כן, אינשאללה...  (לת) המתרגם
    • 14:32
    • 24.07.12

  •   אלוהים היא אמונה תמימה בדבר שקיומו נתון בפסק. לכן כבר פסקו חכמים "שאין סומכין על הנס"...נשק גרעיני לעומת זאת הוא דבר מוחשי ביותר כפי שהוכח בצפון קוריאה הודו או פקיסטן וגם אצלנו על פי מקורות זרים...  (לת) הכופר בעיקר
    • 17:37
    • 24.07.12

19 ואולי אין הרבה מה לעשות. אולי 2012 היא השנה בה העולם שהגיע לידי מיצוי כלכלי ומיצוי המשאבים הטבעיים, ובנוסף אוכלוסיית העולם הגיע זה משכבר ליותר מ-7 מיליארד: אולי בעת הזו עפ"י מיטב הנבואות מנוסטרדמוס ועד לאחרית הימים ושבט המאיה, 2012 היא השנה בה העולם מסיים את עידן הטלה ומתחיל תקופה חדשה ומופלאה של עידן הדלי.  (לת) לא הכל קשור בנתניהו
  • 08:57
  • 24.07.12

20 אם תקיפה קונבנציונלית ישראלית תוכל לעכב את הגרעין סך הכל בשנה וגרעין איראני הוא סכנה קיומית...המסקנה היא לבצע באיראן את מה שכתוב בשירו של גינתר גראס... חשבון פשוט
  • 09:21
  • 24.07.12

גינתר גראס אינו מאוהבי ישראל, אבל כגרמני יסודי הוא עשה 1+1 והבין שתקיפה קונבנציולנית ישראלית לא תשיג את המטרה של השמדת הגרעין האיראני ותסבך אותה במלחמה קשה ולכן ההגיון מחייב תקיפה לא קונבנציונלית - אשר נגדה הוא יצא. אם שמים את גישתו האנטי-ישראלית בצד, קשה לומר הוא טעה בהגיון המבצעי של הצורך בתקיפה לא קונבנציונלית. ובמקרה כזה, ממש לא צריך את אובמה...

  •   לצערי תוכנית הגרעין שלנו איננה איום קיומי לישראל. אנחנו לא הולכים לייצר נשק גרעיני וגם אם היינו מייצרים לא היינו משתמשים בו להתקפת ישראל  (לת) אחמדינג'אד
    • 11:35
    • 24.07.12

  •   "אנו מחויבים להשמדת ישראל" מדברי רמטכ"ל צבא איראן לפני חודש וחצי...  (לת) למי להאמין?
    • 11:44
    • 24.07.12

21 כשחיל האוויר עצמו מודיע שתקיפה רק תעכב את איראן בשנה, איך מישהו שוקל ברצינות לתקוף? הרי בשביל העיכוב בשנה הזה, נשלם מחיר אדיר בחיי אדם. והרי אחרי הפצצה ישראלית, איראן תקבל לגיטימציה בינ"ל מהרבה מדינות להמשך התכנית שלה ללא סנקציות, וכך נקבל גם פצצות, וגם נקמה איראנית כואבת. צריך להיות לא שפוי כדי לעשות זאת.  (לת) אזרח
  • 09:55
  • 24.07.12

  •   חיל האויר מדבר על תקיפה קונבנציונלית שתביא לעיכוב של שנה...מסקנה...אם רוצים להשמיד את תוכנית הגרעין, התקיפה צריכה להיות לא קונבנציונלית.  (לת) לא שפוי...בערך...
    • 10:04
    • 24.07.12

  •   דיברו על שנתיים. אבל הנקודה אינה שיהיה טוב לתקוף. הנקודה היא שייתכן מאוד שזה הרע במיעוטו. אם איראן תפתח את מה שהיא רוצה, ותפציץ אותנו - זה הסוף שלנו. אז נכון שיש הרתעה של עומות המערב, השאלה היא עד כמה היא יעילה למנוע מתקפה איראנית. מה היה קורה לו היינו מפסידים ב 67' או 73'? לא מדובר הטוב אלא ברע במיעוטו. אם אתה סומך לחלוטין על הרתעה מערבית, אתה אכן צודק. אני לא כל כך בטוח.  (לת) עוד אזרח
    • 22:06
    • 24.07.12

22 איזה שגעון גדלות מצד מי שבס"ה חיבר ספר על חמורים, יעני, חמורולוג, האם ספי זו מדינת ישראל וביבי הוא "בסך הכל" ראש הממשלה הנבחר? האם לספי יש בכלל ידע והבנה בנושאים אסטרטגיים? או שספי, איך נגיד בעדינות, בס"ה תועמלן שמאלני קיצוני... נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:15
  • 24.07.12

  •   לא כמו המאור הגאון איציק מהמרכז, אשר חיבר הרבה ספרים על הרבה נושאים  (לת) האמת, רבות מתגובותיו של המפליציק ארוכות כמו ספרים, ולפי קריטריון זה הוא אכן חכם מרכלבסקי. הבעיה שהוא חוזר בהן על נושא אחד: מדינות זרות ועוינות
    • 12:56
    • 24.07.12

23 ביבי הוא לא מנהיג . הוא פוליטקאי קטן ושרדן ולא מסוגל לקבל החלטות קשות.  (לת) נדב
  • 10:16
  • 24.07.12

24 איזה שגעון גדלות מצד מי שבס"ה חיבר ספר על חמורים, יעני, חמורולוג, האם ספי זו מדינת ישראל וביבי הוא "בסך הכל" ראש הממשלה הנבחר? האם לספי יש בכלל ידע והבנה בנושאים אסטרטגיים? או שספי, איך נגיד בעדינות, בס"ה תועמלן שמאלני קיצוני... נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:16
  • 24.07.12

  •   "נשלח" בשנית?! מה פתאום? אתה הרי מכניס ישר למחשב של "הארץ"! אז צריך לומר: הוכנס בשנית! למה שנית? נו, כדי שהטימטום שלך יודפס פעמיים! ואכן...  (לת) המתרגם
    • 10:49
    • 24.07.12

  •   לא כמו איציק מהמרכז שחיבר הרבה ספרים  (לת) האמת, חלק מהתגובות שלו ארוכות כמו ספר, אז לפי הקריטריון הזה הוא באמת יותר חכם מרכלבסקי
    • 12:07
    • 24.07.12

  •   חבר'ה רמונס על איציק מהמרכז. אתם עושים ממנו קציצות....... מה הוא עשה לכם.......  (לת) מודרניסט
    • 15:59
    • 24.07.12

25 מנהל על? שואל
  • 10:31
  • 24.07.12

בעיתון המחשיב עצמו כמנהל על של מדינת ישראל מעל כל הנהלות החוקיות הקיימות של המדינה לא פלא שכותב שרואה עצמו כחבר במועצת המנהלים של הנהלת העל פונה לאובמה ישירות. אבל, כצת פרופורציות מי חוץ מהעיתון מכיר בהנהלת העל?

26 נתניהו. כדרך המגלומנים הוא מאמין שהוא נבחר על ידי ההשגחה העליונה להציל את עולם  (לת) מגלומניהו. לא גזירת גורל אתם יכולים להעיף אותו אחת ולתמיד
  • 10:39
  • 24.07.12

27 הגמד מאיים על הענק אביב
  • 10:52
  • 24.07.12

הפטרונות המגוחכת של רכלבסקי אינה שונה מזו של נתנייהו והנפוליון שלנו קולונל ברק. יש בארצות הברית הרבהיותר אירים ושאר מהגרים מאירופה ואהיה אבל רק הלובי הישראלי והיהודי מצויד בחוצפה לתמרן את מועמדי האזרחים לנשיאות ארצות הברית. ולמה ולאיזו תכלית אנו תובעים מאובמה כמו מבוש בעבר לבקר בישראל. הרי ברק נמצא לפחות חמישה שישה ימים בכל חודש בוושינגטון. מוטב שלא נמשיך להשניא את ישראל בעולם הדמוקרטי והפעם לא בגלל מדינות ערב, כי אם בגלל התנהגותנו הדקלרטיבית של מצד אחד כאילו קרבן ומצד שני מעצמה קטנה וחכמה שאינה יודעת שבעה..

28 נוותר על אובממה.  (לת) תות אוהב המון
  • 10:53
  • 24.07.12

29 אנא אובמבה, הושיעה נא... [סגולה לומר ג"פ בכדי להפיל את חומות הציונות ואנשי מעשה היו סובבים ז"פ, כמנהג מלקקי גדעון, מסביב לראש ישיבע של אבו מאזן...]  (לת) כנסית השמאל הפנאטית ע"ש פו"צטמוס הקדוש פטרון החמורים
  • 10:59
  • 24.07.12

30 איך רכלבסקי פספס את הנקודה העיקרית גדעון
  • 11:24
  • 24.07.12

במשך שנים טחנו לנו את השכל כי מה שיביא שלום ובטחון , הגנה על העורף עומק אסטרטגי ופתרון כל הבעיות, הן ההתנחלויות.
התנחלויות יעשו הכל, יפתרו הכל וימנעו פלישה מהמזרח.
כעת, שבידי הרוצים ברעתנו יש טילים בטווח של 2,000 ק"מ,מי יציל אותנו?
אני מקווה שכאשר יעופו טילים מהמזרח , הם יפלו על ההתנחלויות.

  •   במשך שנים ממשיכים וטוחנים את השכל מחלקות השמאל למיניהן בטענה שההתנחלויות הן המכשול לשלום והנה קם אחמדיניג'ד ולא מעניינות אותו ההתנחלויות אלא סתם השמדה כללית. פתאום זה לא הכיבוש הפוך גוטה
    • 20:55
    • 24.07.12

    והאפ באמת זה מה שאתה רוצה? שיהרגו אנשים? אפילו אם זה בהתנחלויות? האם זוהי נאורותו של השמאל? קידוש ערך החיים כל עוד הם לא של מתנחלים?

31 חמורו של משיח. אובמה בשבילך הוא המשיח ואתה הוא החמור.  (לת) אבי געזונט
  • 11:52
  • 24.07.12

32 כדור נגד בחילה דווקא רעיון טוב,אקח כל פעם לפני קריאת ספי רכלבסקי  (לת) ועוד
  • 12:07
  • 24.07.12

33 הפצצת המערב/ארה"ב את איראן תתבצע או לא רק משיקולים של שופנהאואר
  • 12:18
  • 24.07.12

אינטרס שלהם ולא של ישראל.
אם האמריקאים יפציצו זה בגלל שהם יבקשו למנוע הגעת נשק גרעיני לארגוני טרור ומשם אליהם. אין לזה שום קשר לישראל ומכאן גם שום קשר בין מעשי ישראל בהתנחלויות ובשטחים. מי שמנסה להתנות בין שני העולמות הללו מטעה ביודעין את עצמו ואת אחרים.

34 מה רוצים ממנו, גם מוברק לא הגיע לכאן. שלא יבוא ולא ייסר אותנו בעקרבים.  (לת) פרד כהן
  • 12:28
  • 24.07.12

35 כשאומרים שנצניהו היה ראש צוות בסיירתאני בסך הכל הייתי רוצה להיות זבוב על הקיר כשיתר הבחורים הטובים ריכלו על יכולותיו.  (לת) הבחנה ברורה
  • 12:52
  • 24.07.12

36 מאמר מעניין המראה את מצבינו העגום בעיני העולם  (לת) ועוד
  • 13:12
  • 24.07.12

37 פספסת את הנקודה יוסי
  • 14:14
  • 24.07.12

הפצצה של מתקני הגרעין לא צריכה להשמידם או אפילו לעכב את פיתוח הגרעין לתקופה ארוכה. כל מה שהיא צריכה לעשות זה לגרום לאיראנים להתחיל לירות עלינו. ביבי מקווה שהאיראנים מספיק טיפשים כדי להתחיל לירות טילים על ישראל בכמויות גדולות לאחר הפצצה, ואז הנשיא אובמה, לפני בחירות יאלץ בעל כורחו לפתוח מתקפה אמריקאית נגד איראן, שתשמיד את מתקני הגרעין ואולי גם תפיל את השלטון. כלומר האיראנים יכנסו ל"מרחב החסינות" לא לאחר שמתקני הגרעין שלהם יהיו מוגנים מספיק מהתקפה ישראלית (מה שייתכן וכבר קרה), אלא לאחר הבחירות בארה"ב. זו נקודת האל-חזור.

38 קשקוש גמור, מה גם שאובמה אפילו לא חולם לבקר בישראל, אחרי שכבר ביקר בכעשר מדינות מוסלמיות וסייע גם לעליית האחים המוסלמים במצרים וגם לעליית החיזבאללה בלבנון, בדרך להפקרת עיראק לאירנים.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 14:18
  • 24.07.12

39 אבא׳לה בוא ללוקה פארק חיים
  • 15:01
  • 24.07.12

המחברפארק מחבר - יותר הזוי או יותר טיפש?

40 "נתניהו - שבשבילו כל הימים הם תשעה באב - חי באמת בתחושה היסטורית מתמדת של סף-שואה"  (לת) כל כך מדויק
  • 15:03
  • 24.07.12

41 בעעע...מגעיל. האותיות, המילים והתמונה.  (לת) ברוך קורצווייל
  • 15:15
  • 24.07.12

42 מדהים אותי איך מתרחש התהליך הזה שבסופו אחד כמו רכלבסקי קורא לאובמה לעשות משהו נעם
  • 15:32
  • 24.07.12

איך נולדת מחשבה בלב איש ועוד מחשבה כזו מוזרה לקרוא לנשיא ארה"ב לעשות או לא לעשות משהו. האם זה מגיע דרך מונולוג פנימי שבו האיש מפמפם את עצמו לעשות מעשה למרות שברור לו שהמעשה מגוחך בתכלית? האם זה באמצעות דיאלוג פנימי שבו הוא שוקל את הבעד ואת הנגד וההיגיון הפנימי מכריע בעד הבעד בסגנון: "למה לא? אולי זה יגיע לאזני הנשיא. מישהו יתרגם ומישהו יצטט והנה המחשבה או טו טו מייצרת מציאות?"

ואולי זה זרם מחשבה בלתי מודע, שטף היולי בלתי נשלט של שברי רעיונות המונע ללא לאות בידי דחף מגלומני בסגנון נהגי מוניות שאין להם בעיה להתחיל משפט ב"אם אני הייתי ראש ממשלה...".

ואולי זה אכן מה שזה נראה שרכלבסקי באמת ובתמים מאמין שדבריו הם עצה מעשית ומבונה לנשיא האמריקאי ומוטב לאובמה להקשיב להם ולמלא אחר העצה. ויפה שעה אחת קודם.

43 איראןשמנא יראו שמן
  • 16:01
  • 24.07.12

כל העניו של התקיפה הישראלית באיראן הוא קשקוש תקיפה באיראן זה לא תקיפה ונגמר זה תקיפה ומתחיל סרט שלא יגמר שנים לכן תרדו מזה לא תהיה תקיפה ישראלית וגם לא תקיפה אמריקאית סוף

44 רכלבסקי התאהב במשחק "תחזיקו אותי" והוא רוצה שאובמה יבוא כדי להחזיק את ביבי, כדי שלא יתקוף את אירן. אלה שטויות במיץ עגבניות. אם ביבי רוצה, שיתקוף. ואזרחי המדינה, שיקחו אחריות על חייהם, ועל מדינתם. מספיק כבר עם המשחק האינפנטילי תחזיקו אותי.  (לת) גרין
  • 19:01
  • 24.07.12

45 דיבורים על תשעה באב - זאב
  • 19:49
  • 24.07.12

שמלאים שנאת חינם.

46 אין דבר ודאי בעולמנו. מי שטוען שארה"ב והמערב יגנו על ישראל, וההרתעה שלהם תמנע מאיראן לתקוף אותנו, צריך להודות שהוא מהמר על עתיד המדינה והיישוב היהודי בבטחון המוחלט שלו. ליכוד לאומי
  • 20:35
  • 24.07.12

כי אם אנו תוקפים, אז לכל היותר נכנס למחמה ארוכה שתעכב את הפיתוח אצל איראן ותגרום גם לנו עבידות - זה רע, אבל זה לא השמדת המדינה. לעומת זאת אם לא נתקוף, יתכן ויהיה שלום ויהיה טוב לכווולם. אבל יתכן שאיראן לא תפחד מהמערב, והלחץ של העולם המוסלמי יעשה את שלו (שהרי יש מאבק בין שיע לסוני על בכורה, ומה יותר טוב מאשר להשמיד את ישראל?), ואיראן תשמיד אותנו. ומה אחרי תקיפה איראנית? נקמה? לי זה לא משנה.

47 רכלבסקי. ברגע זה הרסתה גם לאובמה. אתם אנשי הקצה יכולים רק להרוס לכל מהפך 77
  • 22:52
  • 24.07.12

מי שאתם חושבים שיכול לעזור. חבל.

48 ספי, מה קורה עם מיסי הוועד? אנחנו מחכים..  (לת) וועד הבית
  • 23:28
  • 24.07.12

49 לשמאלנים אוהב שמאלנים
  • 15:43
  • 25.07.12

השמאלנים אוכלים את ביבי בבוקר ובערב כי הם מתוסכלים מזה שהוא מצליח כ"כ ארבע שנים בכלכלה ובביטחון לעומת המנהיגים שלהם שהביאו מלחמות.תמשיכו לקנאות ותסבלו עוד ארבע שנים.אם שלי יחימוביץ בשלטון אנחנו כמו יוון עוד כמה חודשים

פרוייקטים מיוחדים