המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

זאת לא מנהיגות

כאשר משווים בין מי שנחשבים למנהיגים ברמה הלאומית, יש הכרח להתייחס לא רק לתכונות האישיות שלהם, למעשיהם, להישגיהם ולכישלונותיהם, אלא גם למאפייני מנהיגות בסיסיים יותר הקובעים את מהות ויכולת ההנהגה שלהם.

על פי תכונותיו הפוליטיות האישיות, דפוסי התנהגותו והישגיו הפוליטיים עד עתה, אהוד ברק איננו מנהיג רצוי ואפשרי של השמאל-מרכז הישראלי, ובעקבות זאת של מדינת ישראל. הרקורד הצבאי והמדיני שלו (כמו הרקורד של נתניהו) דל מאוד. לא נזקף לזכותו שום הישג ייחודי בתחומים אלה.

כרמטכ"ל וכשר הביטחון לא הביא לשינוי משמעותי בצה"ל; למרות הבטחותיו שיהפוך את צה"ל לצבא קטן ויעיל, מהפך כזה לא התרחש. גם דבריו על נכונותו להגיע להסדר עם הפלסטינים התבררו כמלים ריקות. המגעים עם יאסר ערפאת נכשלו לא רק בגלל ערפאת אלא גם בגלל עקשנותו של ברק, ומעשיו האחרונים בגדה (למשל הריסת בתי פלסטינים) אינם מעודדים התקרבות בין ישראל להנהגת הפלסטינים. תפישתו החברתית-הכלכלית רחוקה מאוד מתפישה סוציאל-דמוקרטית, אפילו מתונה. לפיכך, הוא בוודאי לא יוכל לעורר ולהוביל את המרכז-שמאל, להפוך אותו לרוב בבחירות הבאות ולהדיח את נתניהו והליכוד.

ברק ונתניהו דומים מאוד זה לזה במאפייני המנהיגות הבסיסיים, שקובעים את מהות ויכולת ההנהגה שלהם. לאיש מהם - וגם לא ליתר "המנהיגים" החילוניים העכשוויים: מופז, יחימוביץ', לפיד, הנגבי ורמון - אין נתונים ויכולות של מנהיגים מעצבים ומוליכי דרך. לאיש מהם אין יכולת והשראה שתיצור מצעים אידיאולוגיים חדשים החיוניים מאוד למחנות הפוליטיים שאינם חרדיים או דתיים. כל האישים הפוליטיים המרכזיים הנוכחיים אינם מסוגלים להשתחרר מרעיונות אידיאולוגיים שאבד עליהם כלח, והגשמתם מוליכה ותוליך את ישראל לקטסטרופות ביטחוניות, תרבותיות, חברתיות וכלכליות.

בגלל תכונותיהם, האישיות שלהם והעדר בסיס תפישתי מניע, לא לברק ולא לנתניהו (וכאמור, גם לאחרים) אין את היכולת להדריך את ההולכים אחריהם כך שינהגו על פי אמות מידה דמוקרטיות. די להתבונן בשליטתם האוטוריטרית במפלגותיהם, במשרדיהם, ובעקבות זאת בחברה הישראלית כולה כדי להבין זאת. לאיש מהם אין רצון להקשיב ולהיענות לצורכי הציבור הישראלי על פלגיו השונים. איש מהם גם אינו מסוגל להתעלות מעבר לצרכים האישיים שלו ושל מקורביו, ולהתייחס בצורה נאותה למצוקה, לא רק זו הכלכלית אלא גם התרבותית, החברתית, החינוכית והמדעית של החברה הישראלית היום.

מה שמאפיין את "מנהיגינו" היום הוא שימת דגש רב מאוד על עסקאות ותגמולים מותנים, חיוביים ושליליים, ביחסיהם עם תומכיהם ומתנגדיהם. הדברים האלה מצויים בבסיסה של "ההנהגה" הישראלית כולה.

על הציבור הישראלי להסיר את תמיכתו ממנהיגים מדומים אלה, ולנסות ליצור או לעודד את יצירתה של מנהיגות אמיתית, חדשה, שונה לחלוטין.

 גבי שפר הוא פרופסור אמריטוס במחלקה למדע המדינה באוניברסיטה העברית
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ??? אזרחית
  • 06:49
  • 01.08.12

ומאין תייצר או תמציא לנו מנהיג ראוי?

02 מעולם לא היו בראש המדינה שני לא יוצלחים כמו ביברק. לפעמים יש רושממשלה חזק ולידו סרביטחון חלש לפעמים זה ההפך סרביטחון חזק ורושממשלה חלש. אבל ביברק לא יקחו בסיום כהונתם אפילו לא מדליה ברונזה וגם לבית הניחומים לא יגיעו.  (לת) הבחנה ברורה והכרחית
  • 07:03
  • 01.08.12

03 תראו מי שמדבר...  (לת) דודי
  • 07:16
  • 01.08.12

04 נכון. אבל מי שקובע את הטון הם המגיבים מטעם.  (לת) ארם
  • 07:19
  • 01.08.12

05 כיצד ''יוצרים'' מנהיגים? יוסף ג'יגאשווילי
  • 08:02
  • 01.08.12

חכמה קטנה מאוד היא לומר שמה שיש אינו מתאים וש''יש לנסות ליצור או לעודד את יצירתה של מנהיגות אמיתית...'' חכמה גדולה היא לספר לנו מה המתכון: לקחת שני גרם די. אן. איי. משערה של בן-גוריון (יש כמה בצריף) להוסיף קורט אסרטיביות, 250 גרם של יידישע חוצפע, וקצת מלח. לבחוש היטב לחמם על אש קטנה למשך 20 דקות ולהכניס מיד למקפיא. להמתין 10 שנים ולהוציא מנהיג. נו, בחייך שפר, מנהיגים לא יוצרים מנהיגים נוצרים וזאת לאו דווקא בעידוד הציבור . לשיטתי כל אחד מהמוזכרים לעיל טוב ממה שיש לנו כרגע לכן צריך לתת צ'אנס אפילו ליחימוביץ' או לפיד. רק אז נוכל לדעת אם יש להם תכונות מנהיגותיות אמיתיות אחרת לעולם לא נדע.

06 תומכת, ומסכמה לכל מילה שנכתבה.  (לת) ruth g
  • 08:10
  • 01.08.12

07 הרעיון להעביר את המושכות לידי פרחחים שמאלנים חסרי תרבות וחסרי אחריות הוא הגרוע מכולם. מונימייקר
  • 08:13
  • 01.08.12

פרחחים שהחל מהיום הראשון של "מאה ימי החסד" של ממשלת נתניהו מנסים לחבל ביכולתה של הממשלה הנבחרת לשלוט ולנהל את המדינה. הליכוד מעולם לא נהג כך וזאת כנראה גם הסיבה שדווקא בזמן העדרו מהממשלה ארעו כל המעשים שביזו את מדינת ישראל, את צה"ל ואת עקרון טוהר הנשק. כמו למשל אלה שארעו בזמן לבנון 2, עופרת יצוקה, גשמי קייץ, דין וחשבון, ענבי זעם... כי כנאמר, האספסוף כאספסוף ינהג.

08 ההצלחה הגדולה של ברק היא בחשיפת קומבינת ה"יש פרטנר" של השמאל הקיצוני. רווח נקי לעם ישראל עד עצם היום הזה ולשנים הבאות. עצם העובדה שברק נמצא איפה שהוא נמצא היא הנותנת. יכולותיו הן רוח גבית לצה"ל וגורם מרתיע לכל נסיון של אויבי המדינה לנסות את כוחם לפגוע בה. מדינה לא קזינו. לא נהמר עליה עם יקירי שמאל כמו פרץ (לבנון 2), דוד (דדו) אלעזר (יוה"כ), ורבין (לא עמד בלחצים והתמוטט בתקופת ההמתנה).  (לת) ברק נכס לאומי
  • 08:21
  • 01.08.12

09 אני לא מבין, מישהו שילם כסף עבור המאמר ההזוי הזה?  (לת) אורן
  • 08:33
  • 01.08.12

  •   מגיב לא חכם, בלשון המעטה  (לת) ארם
    • 08:51
    • 01.08.12

  •   סביר להניח שזה לא מי ששילם לך .  (לת) איזי
    • 10:03
    • 01.08.12

  •   מה כל כך הזוי? אם ה"מנהיגים" היו באמת מנהיגים, הרי מצבה של ישראל היה טוב לאין ערוך רון
    • 10:09
    • 01.08.12

    הסיבה שאתה חושב שזה הזוי היא אך ורק בגלל שאתה ימני הזוי, וככל הימנים ההזויים אתה פוחד מאפשרות שהשלטון יתחלף כי אתה מעדיף שיהיה רע ורק שלא יגיע לשלטון מישהו קצת יותר מוצלח מצמד הימנים הקיצוניים המכונה ביברק, כי אצל הימנים ההזויים מדובר בתחרות ספורט - אנחנו והם - כלומר הימין מול השמאל - ולא חשוב מה המחיר, העיקר לנצח. אני שופט את העניין לגופו: אני לא רוצה מלחמה, אני לא רוצה שכל איכות החיים בישראל תהיה גרועה ורק תקציב הבטחון יגדל ויגדל, אני לא רוצה מנהיגים שישדרו פאניקה, כל יום חדשה, מאוייבים שחלקם הנכבד הןא פרי הזיות ימניות, אני רוצה מנהיג שיבין שמוטב ארץ קטנה ועשירה על ארץ גדולה וענייה, אני רוצה מנהיגים שרמת חייהם תואמת את רמת החיים של רוב תושבי המדינה, אני רוצה מנהיגים אחרים. הימין שלט כאן כשלושים שנה כמעט ושום דבר טוב לא צמח מזה.

  •   ההנהגה המדינית בישראל היא הדבר הכי הזוי במדינה. ולהם אתה כ-ן משלם כסף!  (לת) תתעורר ותריח את הקפה
    • 10:35
    • 01.08.12

  •   גדול  (לת) קריאת חובה
    • 11:49
    • 01.08.12

  •   אהוד ברק הביא שקט שהמדינה לא ידעה שנים אז איך אתה יכול להגיד שאין הישגים יא דביל. אתה לא זוכר שלפני 7 שנים אוטובוסים התפוצצו במרכזי ערים? אהוד ברק עושה יותר של עבודה כשר ביטחון והציבור יודע את זה  (לת) רונן
    • 12:39
    • 01.08.12

  •   אהוד ברק הביא שקט בטחוני שהמדינה לא ידעה שנים. רק לפני 6 שנים התפוצצו אוטובוסים במרכזי הערים  (לת) רונן
    • 12:41
    • 01.08.12

  •   אהוד ברק יצא מלבנון, ניסה לעשות הסכם עם הסורים ועם הפלסטינים, כבר עשה יותר ממה שביבי ואולמרט עשו בכל זמן הכהונה שלהם גם יחד  (לת) דני
    • 12:43
    • 01.08.12

  •   המאמר אכן הזוי כי ישראל נמצאת כיום בשיא כוחה מעולם, והיא כיום אחת המדינות החזקות בעולם מבחינה כלכלית טכנולוגית ותרבותית. האליטה הישנה היתה יכולה להתברך בכך שהקימה בעבר את התשתית להישגים של היום, אך היא בוחרת להתבזות.  (לת) אחד העמך
    • 14:05
    • 01.08.12

  •   תזכורת: הפיגועים חסרי התקדים של 2000 - 2004 הם תוצאה ישירה של פיצוץ שיחות קמפ-דייוויד ע"י אהוד ברק עוכר ישראל
    • 14:40
    • 01.08.12

    (וככל הנראה גם תוצאה עקיפה של הבריחה החד-צדדית שלו מלבנון, שהיא תוצאה של סירובו לשלם את מחיר השלום עם סוריה ועם הפלשתינאים).

  •   אהוד ברק היה רה"מ המוכשר ביותר מאז קום מדינתנו ועשה למען השלום יותר מכל רה"מ אחר והוא אדם לבבי ודובר אמת שכולם שמחים לעבוד במחיצתו למשך תקופות ארוכות וגם היה שר בטחון מושלם ב"עופרת יצוקה" וב"משט" וגם היחיד שמסוגל לראות את הלבן בעיניים. יורם
    • 15:16
    • 01.08.12

    ובניגוד לקודמו בתפקיד, הוא מסיר את מכסי העדשות במשקפת ומתבונן למרחקים מהצד הנכון שלה.

  •   האינתיפדה נגמרה כ 3 שנים לפני שברק חזר למשרד הביטחון גבריאל
    • 15:50
    • 01.08.12

    זה היה בסך הכל לפני שנים אחדות. נמאס כבר משכתוב ההיסטוריה של הימין

10 במדינת הגמדים מנהיגים עסקנים  (לת) אתה מספר לנו?
  • 08:39
  • 01.08.12

11 מה המסלול שהמפלגות מתוות למנהיגים לעתיד?: אפרים
  • 08:41
  • 01.08.12

הרעיון הזה שיגיעו מנהיגים אמיתיים בדרך לא דרך שמתווה להם הפוליטיקה הישראלית ושכאילו הציבור הישראלי יכול בכלל להשפיע על התהליך ממש תלוש מהמציאות. הציבור הישראלי מקסימום יכול בבחירות לבחור בין א' לב' או ג' אבל אם כפי ששהכותבת בעצמה מתארת שכל הפירות באושים הרי שהציבור או בוחר לא טוב או לא בוחר כלל. כדי שיצמחו מנהיגים מזן אחר יש לשנות את שיטת הבחירה. ברגע שלפחות חלק מהנבחרים יבחרו בשיטה האזורית אזי גם למפלגתם יהיה כדאי להריצם אם יהיו סוחפי קולות של ציבור בוחריהם או במילים אחרות מנהיגים. ממנהיגים אילו בתור חברי כנסת תצמח לבסוף גם המנהיגות הלאומית אלא שקריאה בנוסח כותבת המאמר שהציבור יבחר במנהיגים שאינם ושלא יכולים להיות קיימים בשיטה הנוכחית הינה מבחינת קול קורא במדבר.

12 צודקים בגדול!! הבעייה היא לא "מי לא" אלא "מי כן". הפוליטקה הישראלית מזוהמת בשחיתות ובאגו מניאקיות שהורסות כל חלקה טובה. המאמר הזה איננו שלם אם לא הוצאה אלטרנטיבה. וכיוון שאי אפשר לגמרי בלי מנהיגות, הייתי מציע ללכת על העקרון של לא מה הכי טוב אלא מה הכי פחות גרוע. אני מציע שקודם כל זאת תהיה אישה וכפועל יוצא השילוב שבין שלי יחימוביץ וציפי ליבני יכול לתת לישראל מנהיגות אמנם לא מושלמת אבל לפחות לא מושחתת ומגלומנית  (לת) ליקוי מאורות מושלם של הישראלים מנוצל באופן ציני ומניפולטיבי על ידי מנהיגות חלולה ומושחתת. בנימין נתניהו וברק חייבים להעלם סופית!!! מהציבוריות הישראלית
  • 08:48
  • 01.08.12

13 מה זה הדבר המוזר הזה..? הצעה: לקרוא את הפסקה האחרונה בקול רם, כמעט בצעקה, במבטא מעט פולני או רוסי, לצלם בשחור לבן רועד, והכי חשוב: לא להחנק מצחוק תוך כדי.  (לת) ערן
  • 08:51
  • 01.08.12

14 ל-1 אתה טוקבקיסט בתשלום??!  (לת) אני גם לא מבין
  • 08:52
  • 01.08.12

15 ברק: כשלון תמר
  • 08:57
  • 01.08.12

ברק , קרב , קבר. הפוטנציאל קיים והמימוש תהום אפלה . בזים לך ולעושי דברך

16 דברים הזויים - מנהיגות נמדדת בהסכמת הפוליטיקאי לאג'נדה של הכותב? עליך להודות שמדיניות נתניהו לא מקובלת עליך אך מה הקשר בדבריך למנהיגות? אם נתניהו יכול להוביל בלעדית את הצד הימני של המפה ואין פוליטיקאי המתחרה בו כרגע האם זוהי אינה מנהיגות? שימו לב אלה דברים של פרופסור ואיש אקדמיה האמון על יושר אינטלקטואלי!  (לת) רחלי
  • 09:05
  • 01.08.12

17 מאמר לא מנומק יהודית
  • 09:07
  • 01.08.12

סתם משמיץ ללא נימוקים: מהי מנהיגות? למה ניהול אוטוריטי של מפלגה הוא סימן של חוסר מנהיגות? איזה מנהיגים היו כ"כ קשובים לציבור? לנין? רבין?

18 מאמר מאלף על דרך מחשבת השמאל בישראל, הראשוני.
  • 09:25
  • 01.08.12

כל דבר שאין הוא מוצא חן בעיני השמאל בארץ התוצאה:תקיפת הימין בישראל, גם אם נבחר בצורה דמוקרטית,
אז מה רוצים האדונים הנ"ל?
להחליף את הבחירה של העם?
הם לא מבינים שבכך הם רק גורמים נזק לשמאל,עד כדי שינאה בעיני הבוחרים.
אז קחו בבקשה את השלטון, ועזבו את כל השינה שאתם מבעירים בעם.

  •   תגובה מאלפת על דרך מחשבת הימין בישראל א.א.
    • 17:41
    • 01.08.12

    נבחר לראשות הממשלה? עכשיו תפקידו לעשות עבור האזרחים. גם אם בחרת בו זו לא סיבה להגיד אמן על כל נפיחה.

19 רק מנהיגים הממלאים את הוראות גבי שפר ראויים.פרופ' כבר אמרנו?  (לת) קין
  • 09:29
  • 01.08.12

20 פרופ',יש דוגמא עכשוית למנהיג ראוי בעולם המבטיח ומקיים כלשונו?  (לת) קין
  • 09:31
  • 01.08.12

21 גבי,שכחת את פיצי במנין הלא ראויים. גם אסור לבחור בפרופ' לכלום.  (לת) קין
  • 09:33
  • 01.08.12

22 כאשר בין מי שנחשבים כותבים טובים ברמה הלאומית למי שסתם מקשקשים, אין מנוס מהמסקנה שלגבי שפר אין שום דבר רציני להגיד, גם כשהוא מביא סייד-קיק.  (לת) אורן
  • 09:35
  • 01.08.12

23 האם רק לי מתחיל להימאס מהשמאל ההזוי במדינה?  (לת) השואל.
  • 09:35
  • 01.08.12

24 ברק, שיילך לעשות עוד קצת לביתו.  (לת) זאת לא מנהיגות זה איום קיומי
  • 09:35
  • 01.08.12

25 להנהגה אין חזון מלבד ההישרדות והרווחים הקלים, גם לעם כבר אין צחי לדוגמה
  • 09:36
  • 01.08.12

ישראל בת ה 64 היא סיפור של כשלון, אולי כשלון שניתן היה לחזותו כבר עם הקמתה. המטרה היחידה של מנהיגותה ממש כמו של רוב האזרחים במדינה היא לשרוד מהיום למחר, בתקווה להתקיים גם בשנה הבאה, ולמלא את הכיסים, לאו דווקא מהכנסה הוגנת, מתעסוקה יצרנית, אלא על חשבון הזולת, במשחק הנקרא "סכום אפס". אין למדינה חזון, הישגיה מתמסמסים לנגד עיניה. באין חזון ייפרע עם, או יחפש חזון תעתועים כתחליף. כך הפך הימין המתנחלי את ישוב "ארץ ישראל" שמעבר לקו הירוק תוך דחיקת הפלשתינים החוצה למטרת הציונות, לסיבת קיומה של מדינת ישראל, ולא ייפלא שראש הממשלה נתניהו הוא אלוף מעבירי תקציב המדינה לשטחים, ותנועה קיקיונית הנתמכת על ידי נוצרים תמהונים, שחרתה על דגלה מאבק בכל מי שמנסה למחות נגד מפעל ההתנחלויות, אימצה את הרישא לסיסמתו של הרצל "אם תרצו אין זו אגדה" כשמה. מה לה ולהרצל? מה להרצל ולה? כמובן שהעם יבחר בנתניהו ובשאר העסקנים הפוליטיים בפרוטה שפרצופיהם הזחוחים יפארו את כרזות התעמולה בשנה הבאה. אין פרצופים אחרים. ופני ההנהגה כפני העם.

26 עוד פרופסור כזה ואבדנו  (לת) ירון
  • 09:56
  • 01.08.12

27 ומי כן יכול להגיע להסכם עם הפלשתינאים? מוצטפא שמטרלינג
  • 09:59
  • 01.08.12

א. כמו שאמר קיסינג'ר על אירופה, אם אני רוצה להשיג את הערבים בטלפון, אל מי אני מתקשר?
ב. נגיד שמצאתי את הערבים בטלפון - על איזה הסכם בדיוק הם מוכנים לחתום?
ג. נגיד שהם חתמו איתנו על הסכם, כלומר גרשו את היהודים מהגדה המערבית ואחרי זה הזרימו מיליון ערבים לשטחים הנותרים של מדינת ישראל. כמה זמן אחרי זה יקח עד שהם יתחילו להפגיז את גוש דן?

ואחרי שזה יקרה, מה לדעתכם אז צריך לעשות?

28 שרבוב מילים מביך... הילה
  • 10:00
  • 01.08.12

טור של אדם מטריד

29 למה מצנזרים  (לת) אותי?
  • 10:11
  • 01.08.12

30 באין חזון יפרע עם אור שמח
  • 10:21
  • 01.08.12

ישראל בת ה 64 היא סיפור של כשלון, אולי כשלון שניתן היה לחזותו כבר עם הקמתה. המטרה היחידה של מנהיגותה ממש כמו של רוב האזרחים במדינה היא לשרוד מהיום למחר, בתקווה להתקיים גם בשנה הבאה, ולמלא את הכיסים, לאו דווקא מהכנסה הוגנת, מתעסוקה יצרנית, אלא על חשבון הזולת, במשחק הנקרא "סכום אפס". אין למדינה חזון, הישגיה מתמסמסים לנגד עיניה. באין חזון ייפרע עם, או יחפש חזון תעתועים כתחליף. כך הפך הימין המתנחלי את ישוב "ארץ ישראל" שמעבר לקו הירוק תוך דחיקת הפלשתינים החוצה למטרת הציונות, לסיבת קיומה של מדינת ישראל, ולא ייפלא שראש הממשלה נתניהו הוא אלוף מעבירי תקציב המדינה לשטחים, ותנועה קיקיונית הנתמכת על ידי נוצרים תמהונים, שחרתה על דגלה מאבק בכל מי שמנסה למחות נגד מפעל ההתנחלויות, אימצה את הרישא לסיסמתו של הרצל "אם תרצו אין זו אגדה" כשמה. מה לה ולהרצל? מה להרצל ולה? כמובן שהעם יבחר בנתניהו ובשאר העסקנים הפוליטיים בפרוטה שפרצופיהם הזחוחים יפארו את כרזות התעמולה בשנה הבאה. אין פרצופים אחרים. ופני ההנהגה כפני העם.

31 נו טוב.!! ודאי שהיא לא הייתה תלמידה שלי,אני חנכתי לדעת ללמוד לבד. לנתח דברים בהגיון לא להכנס לטרנס הזוי נבואי,הגברת אמריטוס עוד מילה בעברית אנפנטילית ממליצה לכם לא לבחור באף לא אחד ממנהיגנו עד כה.כולם טפשים,כולם אמביצילים וכלם רוצים להתחנף לבוחר. יש לבחור לדעת במנהיג "שיעשה את הדרוש לדעתח,ולדעת מתי מעט,ולהפוך הקערה על פיה להחזיר את כח השטחים המשוחחרים לעזוב את מדינת היהודים ולחזור לגולה ותפוצות ואז המנהיג יהפוך לראש יהודי התפוצות ובא גואל לישראל.  (לת) תות אוהב המון
  • 10:25
  • 01.08.12

32 ביבי וברק נמצאים כיום בשילטון לא בגלל שהם מוצלחים, אלא בגלל שהיריבים שלהם הם אפסים סמולנים מסוממים, כן, השמאל הסוציאליסטי כבר מת ממזמן, במקום השמאל הסוציאליסטי יש את מפלגות הסמול, מר"ץ & עבודה וגם קדימה. שהן ציבור של זעיר בורגנים דפוקים שכלית שמתחזים לשמאל הסוציאליסטי, בכדי לקחת לעצמם את ההילה של השמאל הסוציאליסטי. שלחם והתנחל והקים את מדינת ישראל, וקיבע אותה כמדינה רווחה דמוקרטית סוציאליסטי ליבראלית. הסמול העכשווי הפוך לשמאל הסוציאליסטי שהיה פעם. - מבחינה אדיאולוגיה מדינית/בטחונית, הוא זהה ל-בל"ד. - מבחינה אדיאולוגיה חברתית/כלכלית, הוא נמצא מימין ל-ביבי. מה לעשות, הדמוקרטיה היא שיטה שילטון אכזרית, מפלגות הסמול נשחקו והצטמצמו עקב אלפי "קורבנות השלום" שהם האשמים במותם, ועכשיו הסמולנים מאבדים את עמדות הכח והכסף הציבוריים, והימנונים שכוחם הפוליטי גבר מחלפים אותם, כן, או-טו-טו וחונטת החוקן הופכת לימנונית, כך גם באקדמיה וכך יהיה גם ברדיו ובטלבזיה ובתישקורת הכתובה. מה לעשות, הדמוקרטיה היא מאד אכזרית.  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 10:27
  • 01.08.12

33 לא מסתדר לך במשוואה? - אבל מנהיגים אלו נבחרו ע"י רוב הציבור רפי דרום
  • 10:30
  • 01.08.12

במילים אחרות רצית לומר שרוב הציבור שבחר מנהיגים אלו - לא הבין במה בחר , בעדינות. אולי ההמלצה צריכה להיות שמנהיגים יבחרו רק ע"י פרופסורים למדעי המדינה.

  •   רפי מהדרום, שמעת פעם בהיסטוריה האנושית, על ציבור שהביא על עצמו אסון ? (גם אם היה רוב).  (לת) ערן
    • 11:18
    • 01.08.12

  •   לאו דווקא ע"י פרופסורים למדע המדינה - ע"י בעלי השכלה אקדמית עוכר ישראל
    • 14:45
    • 01.08.12

    כך לפחות ייאלץ מר נתניהו להכניס מעט תוכן בנאומי "מצבנו מעולם לא היה טוב יותר" שלו, עם מצגות המחשב והדיאגראמות.

  •   לאו דווקא ע"י פרופסורים למדעי המדינה - אבל ע"י בעלי השכלה אקדמית עוכר ישראל
    • 14:50
    • 01.08.12

    כך לפחות ייאלץ מר נתניהו להכניס מעט תוכן בנאומי "מצבנו מעולם לא היה טוב יותר" שלו, עם מצגות המחשב והדיאגראמות האוויליות.

34 צודק לגבי ביבי וברק ראובני
  • 10:35
  • 01.08.12

אבל הפסילה של כולם כאחד היא פשוט זריקת האמבטיה עם המים.
(אולי הכותבים ינסט להנהיג אותנו בעצמם?)

35 משכנע את המשוכנים, ולא יזיז מדעתו אף אחד מתומכי נתניהו. אז מה הרווחנו?  (לת) נגה
  • 10:44
  • 01.08.12

36 אין גרוע מלהעביר את המושכות לידי פרחחים חסרי תרבות וחסרי אחריות. מונימייקר
  • 10:45
  • 01.08.12

פרחחים שהחל מהיום הראשון של "מאה ימי החסד" של ממשלת נתניהו מנסים לחבל ביכולתה של הממשלה הנבחרת לשלוט ולנהל את המדינה. הליכוד מעולם לא נהג כך, וזאת כנראה גם הסיבה שדווקא בזמן העדרו מהממשלה ארעו כל המעשים שביזו את מדינת ישראל, את צה"ל ואת עקרון טוהר הנשק. כמו אלה בזמן לבנון 2, עופרת יצוקה, גשמי קייץ, דין וחשבון, ענבי זעם... כי כנאמר, האספסוף כאספסוף ינהג.

37 אכן, מנהיג אמיתי היה מודיע על סיפוח שטח C עכשו, תוך השארת פתח לקביעה עתידית במו"מ ישיר של הגבולות המדויקים עם מה שיקום בשטח שישאר.  (לת) שלמה
  • 10:58
  • 01.08.12

38 קח דוגמאות : 1, אם מהשמאל ואומר לעראפת בזמנו או עבאס עבוסי-אל תדבר עם הימין אנחנו בשמאל ניתן גם בלי לקבל מה מנהיג ערבי מלוכלך יעשה יחכה עם תוספת פיגועים ואחר כך השמאלנים את מי יאשימו כרגיל את הימין ,,לכן ב"ה אף אחד מהשמאל לא ישאר חי ביום הדין הקרב ובא,,ואני נמנה בין המעטים שידעים למה ישמעאל יושב לנו על שני המקומות הכי קדושים לעם ישראל ועד מתי ואני מבטיח לכם שסוף הישיבה שלהם הגיע לסוף לכן השלום איתם התעקבכיצד סבלנות !!!!ה  (לת) מאמר של מטומטמים !!
  • 11:20
  • 01.08.12

39 גבי שפר - מומחה רב תחומי ורב רדודי רציונליסט
  • 11:36
  • 01.08.12

חבל שאדם ארוגנטי ורדוד כמו הכותב, שמנדב עצמו לכל דיון בכל נושא, בעיקר ברדיו, מתווה לנו כללים מדומים לעיצוב אישיות מנהיגים. כיון ששללת את כל מנהיגי המפלגות...אויל תציע את עצמך לפוליטיקה ואז ניווכח כמה טוב לנו....

  •   אכן, מה מועילה שלילה זו כשאינה מלווה בהצגת תבנית של "מנהיג" אמיתי, וביציקת שמות אפשריים לתוך תבנית זו? אגב, מצפים מפרופסור שיציג מנהיגות פרופסוריאלית, מה שלא הוצג במאמר זה, אם להתבטא בעדינות.  (לת) אסתר
    • 12:58
    • 01.08.12

40 כל מילה בסלע. האמת לאמיתה ובעדינות מירבית. השניים אסון למדינה.  (לת) קורא הארץ
  • 11:40
  • 01.08.12

41 כשאין מה לטעון נגד צועקים שמאל שמאל. איזה גועל של תרבות דיון.  (לת) מגיב
  • 11:41
  • 01.08.12

42 קראו את קלינטוןדעתו על ברק איך פספס שלום עם סוריה.  (לת) מגיב
  • 11:42
  • 01.08.12

43 ברק כשלון ענק כשר בטחון. יש בטחון? יציאתו הגרועה מלבנון מבישת כל איש צבא ופוליטיקאי.  (לת) מגיב
  • 11:43
  • 01.08.12

44 זה כשלון פעם שניה של שניהם, להגיד זאת בקול גדול.  (לת) אזרח
  • 11:43
  • 01.08.12

45 משהו שילם לבן ? מה השאלות המטופשות של הימנונים?  (לת) שואל
  • 11:44
  • 01.08.12

46 אבל הישראלים בוחרים בהם להנהיג אותם!  (לת) גדעון
  • 11:45
  • 01.08.12

47 זאת לא מנהיגות yosi
  • 11:52
  • 01.08.12

לראשונה מזה זמן רב לא קראתי מאמר ממצה,קולע ועניני כמו המאמר זה.
המסקנה המתבקשת היא שתנועות המחאה לא יובילו לשום שינוי מהותי אם לא
יצמיחו מתוכן מנהיג אמיתי שיראה לנגד עיניו את טובת המדינה,יהיה דמות של מנהיג שיח

48 סוף סוף קול מאזן בעיתון הארץ אחרי המאמר ההזוי של עורך הארץ.תודה, כל מילה אמת.  (לת) קורא הארץ
  • 12:05
  • 01.08.12

49 כל טענותיך אחת לאחת הן האמת לאמיתה ויותר מזה. ברק הורס סדרתי, של מפלגת העבודה של נסיון לשלום או להסדר ומילים ריקות לזקנה.  (לת) הזקנה במסדרון עוד שם.
  • 12:10
  • 01.08.12

50 לא יאומן שעורך הארץ העתון היחיד שהשלום והרווחה לנגד עיניו רותה להחזיר לנו את הכושל מס 1 שלחנו.  (לת) יונה
  • 12:11
  • 01.08.12

51 ברק מתצגלה כמנהיג שאיבד את כל ערכיו פרט לכסא כערך עליון. הוא ימין וכנוע לימין  (לת) יונה
  • 12:12
  • 01.08.12

52 ברק היה חיל טוב פ-וליטיקאי כושל מהכושלים הכי גדולים שהיו לנו. הביתה.  (לת) מרים
  • 12:13
  • 01.08.12

53 קראתי את עורך הארץ ואת סמי נחמיאס שערותי סמרו. ברק מפרק סדרתי כל מה שהוא נוגע בו.  (לת) אזרח
  • 12:14
  • 01.08.12

54 תאוות שלטון ללא מצרים, תאוות כבוד בלתי נדלית, מעבירים את ברק על דעתו וכולותיו.  (לת) מגיב
  • 12:15
  • 01.08.12

55 לא רק שום הישג ,הרבה כשלונות מוכחים אחד לאחד, די לקרוא דו"ח שלקלינטון על התנהלות ברק כדי להבין איזה כשלון ענק הוא ברק.  (לת) קורא
  • 12:17
  • 01.08.12

56 פעם הצבעתי לברק וכמתנדב סייעתי לו. היום אני רואה בו מנהיג כושל לאורך כל הדרך תאב ממון ושלטון.  (לת) עזבתי העבודה בגלל ברק
  • 12:19
  • 01.08.12

57 אכזבה מברק היא גדולה ,פעם תמכנו בו, והוא הוכיח לנו שאינו ראוי. מכל בחינה שהיא. שיצא לפנסיה בן ה70 מספיק.  (לת) רינה
  • 12:20
  • 01.08.12

58 עובדות ודעות, 1.העובדות נתנו בו אמון הוא כשל אחרי שנה כראש ממשלה. למה?זו דעה עם עובדות. יאיר
  • 12:26
  • 01.08.12

2. זה התחיל עם עמותות זו עובדה, אפילו מרגלית עיתונאי חצר של ברק הודה שמשהו שם לא היה בסדר. העובדה לא היה בסדר.
3. עם שריד שר החינוך שלו בכלל לא דיבר ולא שלחו לקיימפ דיויד. ברק רצה לתת שוחד לדתיים. זו עובדה ידועה
4. הכניס אוירה לא טובה לצבא תשאלו אפילו את אוהביו
5. נכשל וגם לא יש אשמה לא רק לאחרים, ברח משלום עם סוריה ברגע האחרון בגלל דעת קהל. תשאלו את קלינטון. במה הצליח? שמשהו יגיד לי.

59 ברק מוכשר לכן כשלונותיו עוד יותר גדולים. משתלט על התקשורת יום יום ושעה שעה. אסון .  (לת) ישראל
  • 12:27
  • 01.08.12

60 למגיב על לבני יש לה יתרון גדול עבדה למען הסכם שלום ולא חברה לבביב שלא רוצה שלום.  (לת) זוכר
  • 12:28
  • 01.08.12

61 להסכים עם רון(1) לילה
  • 12:28
  • 01.08.12

הימין והשמאל מדברים שפות שונות, רון מייצג דיבור מתון, רציונאלי ואנושי, הימין פיתח שיח תוקפני ואינפנטילי. הסיגנון המתיילד חוסם אפשרות לדיון בוגר ודמוקרטי. בתנאים כאלה לא מתאפשר דיון. בתשעה באב הופיעו בתקשורת השמאלנית נציגים רבים של הזרם הדתי- לאומי שציקצקו בלשונם אודות אותה שינאת חינם ידועה.עשרה קבין של שנאה ירדו לעולם ותשעה לפחות נטל הימין הלאומי, כלפי הפלשתינאים ויותר מכך, כלפי יהודים המסרבים לקבל את רמת השיח שאליה הם מבקשים לדרדר את כולנו.ושנה: הקמת אוניברסיטה בשטחים כעלה תאנה פסאודו תרבותי.

62 מתקפת התקשורת למען ברק בעזרתו הנדיבה והיחצנית היא בושה וחרפה לאמת. מאמרך קצת מתקן.  (לת) קורא הארץ
  • 12:29
  • 01.08.12

63 לאלה שממעיטים בבושות שעושה ברק כמו סמי נחמיאס במכתבו, זו תשובה הולמת וחלקית בלבד ברק היה תקוה שהכזיבה מאוד.  (לת) מגיבה
  • 12:30
  • 01.08.12

64 לכל ההזויים שמתנפלים על הכותב, עובדות חברים עובדות, לא שלום לא בטחון לא רווחה לא דוגמא אישית להפך דוגמא רעה.  (לת) יעל
  • 12:31
  • 01.08.12

65 הימנונים אתם הזויים ובורחים מהאמת כמו ביברק. זו לא תרבות דיון.  (לת) עובדתי
  • 12:33
  • 01.08.12

66 החלום השתלט על אוהבי ברק בעזרתו היחצנית. די לחלום על ברק הכושל.  (לת) עובדתי
  • 12:34
  • 01.08.12

67 ברק תמיד היה למען ברק, פרט לתקופה שהיה חיל , זה היה מזמן.  (לת) מגיב
  • 12:34
  • 01.08.12

68 לדעתי ברק חולה תקשורת בעזרת עיתונאי חצר והוזים למיניהם. מבחן התוצאה ברק כשלון פעם שניה.  (לת) בוחן תוצאות
  • 12:35
  • 01.08.12

69 לחזור להגדרה מיהוא מנהיג.  (לת) מציע
  • 12:36
  • 01.08.12

70 אהוד ברק איננו מנהיג רצוי ?- אינך מבין דבר מר גבי שפר שיר
  • 12:39
  • 01.08.12

אני אישית מעריצה אותו על כל פועלו !

71 מאמר מדויק מעין כמוהו. ברק כשר בטחון הביא אוירה רעה לצה"ל וכך בכל תחום שעסק בו.  (לת) שלום
  • 12:40
  • 01.08.12

72 24 הישראלים מתחנכים כבר שנים ברוח לאומנית קיצונית. מה תצפה?  (לת) שלום
  • 12:41
  • 01.08.12

73 בגלל עקשנותו של ברק אנחנו כאן היום !  (לת) ענת
  • 12:42
  • 01.08.12

74 24 אז מה? העם מטומטם אלה שבוחרים בביבי, בברק לא בחרנו.ביבי בחר בברק.  (לת) שלום
  • 12:42
  • 01.08.12

75 מאמר מעולה ,תמציתי קולע לעובדות. עוד המעתת. ברק ברחן סדרתי מכל הפשלות שלו.  (לת) שלום
  • 12:43
  • 01.08.12

76 ימנונים מספיק עם שמאל שמאל. לענות לענין! שום הישג לברק.רק פשלות. תביאו הישגים נראה אתכם במקום לצעוק שמאל שמאל.  (לת) קורא
  • 12:45
  • 01.08.12

77 כמו ברק האטום לפשלאותיו גם אוהביו רק לצעוק שמאל הם יודעים. תת רמה.  (לת) יוסי
  • 12:46
  • 01.08.12

78 לגבי שפר שאני מסכים איתו ב-100%. מה הצעתך? בכל מיקרה צריך מנהיג. אני מציע הפעם אישה. שלי יחימוביץ וציפי ליבני אמנם לא פיתרון מושם אבל הן בהחלט עונות להגדרה של הפיתרון הכי פחות גרוע  (לת) השחיתות והמגלומניות של נתניהו וברק צריכות לעוף מכאן ל-ת-מ-י-ד
  • 12:52
  • 01.08.12

79 גיבוב של קישקושים ושנאה עיוורת. ברק מנהיג גדול ולא מוערך  (לת) רוברט
  • 12:52
  • 01.08.12

80 מאמר שמראה למה השמאל לא יחזור לשלטון בקרוב. כפויי טובה שתוקעים סכין בגב מנהיגיהם אבירם
  • 12:54
  • 01.08.12

ברק היה המנהיג האחרון שהצליח להביא את השמאל לשלטון

81 מדריך ליחצני ברק: תגידו עליו משהו טוב לרפואה, איך הוא לא הרס את העבודה, איך הוא לא ברח לעשות לביתו, איזה יחס נפלא יש לו לחבריו.  (לת) מציע
  • 13:18
  • 01.08.12

82 30 נמק והסבר. עובדות לא סיסמאות כמו סיסמאות ברק. נמאס מסיסמאות.  (לת) מגיב
  • 13:19
  • 01.08.12

83 27 את מעריצה עוורת לחלוטין. דעה בלי עובדות לא שווה כלום.  (לת) מגיב
  • 13:21
  • 01.08.12

84 חיים ישראלי כתב על כל ראשי הממשלות הכיר את כולם. דעתו על ברק שלילית מאוד. שווה לקרוא.  (לת) קורא
  • 13:21
  • 01.08.12

85 הוא לא פירק וברח מהעבודה? בליכוד רוצים לשריין אותו?  (לת) תוהה
  • 13:22
  • 01.08.12

86 ברק כול כולו סיסמאות, אני ואפסי, אוהב נסיעות כל שני וחמישי, 0 גדול של הישגים. זו האמת  (לת) שלום
  • 13:24
  • 01.08.12

87 רק ביבי הציל את ברק, הליכוד היום לא רוטצה את ברק לכן ההצעה ההזויה להחזיר אותו למרכז שמאל.  (לת) ישראל
  • 13:25
  • 01.08.12

88 העבודה הקיאה את ברק, זו עובדה, קדימה לא צריכה את ברק וגם לא הליכוד, רק הביתה.  (לת) שמעון
  • 13:26
  • 01.08.12

89 ברק רצה לשחד את הדתיים יוסי שריד סרב ושילם תשלום גבוה. הנה מנהיג.  (לת) זוכר
  • 13:27
  • 01.08.12

90 גבי שפר מצוין, ואף מגיב לא ישכנע שהמאמר הזה לא האמת לאמיתה.  (לת) זוכר
  • 13:28
  • 01.08.12

91 ברק הוא הון ושלטון. פינה לו כמה מיליונים כדי לטמטם את כולם כמה הואטוב והיה טוב. פשוט הזוי.  (לת) אורנה
  • 13:29
  • 01.08.12

92 שימו לב כל הימנונים מבזים את הכותב ולא מסוגלים להתיחס לטיעוניו. פםטנט שעבר מהעולם.  (לת) תרבות הדיון
  • 13:31
  • 01.08.12

93 ברק מקומו בימין תחת כנפי ביבי.אין לו שום סיכוי לחזור לשמאל מרכז הוא בגד בהם.  (לת) חושב
  • 13:32
  • 01.08.12

94 היהירות, האני ואפסי, המלחמה והקנאה באשכנזי ,הסיסמאות הריקות מתוכן, יחסי האנוש האיומים שלו, זה מספיק כדי להגיד: לך הביתה.  (לת) קורא הארץ
  • 13:34
  • 01.08.12

95 נכון שההנהגה כושלת ואינה ראויה אך בכל זאת גילה אהוד ברק אומץ ויכולת כשהסיג את כוחות צה"ל מלבנון אל המצב הזה הגענו בתהליך התנוונות ארוך
  • 13:36
  • 01.08.12

אי אפשר לצאת מהמילכוד אליו נכנסנו באבחה אחת. לאחר שנים של מערכת חינוך חסרה מצד אחד ושטיפת מח מצד שני, אבד הבוחר הישראלי את היכולת להבחין בין טוב לרע

96 ברק זכה בראשית דרכו הפוליטית לאמון הציבור, מהר מאוד נוכחנו לדעת שהוא כשלון עלוב.  (לת) ציפורה
  • 13:36
  • 01.08.12

97 צפיתי בתוכנית על סרקוזי. בקורת איומה עליו. כל מילה התאימה גם על ברק. במיוחד נושא התקשורת והיהירות.  (לת) צופה
  • 13:37
  • 01.08.12

98 ברק נפל נפילה נוראית וקשה והלך ל4 שנים חזרתו מקורה בחטאו של פואד. ברק שילם לו.  (לת) זוכר
  • 13:38
  • 01.08.12

99 כמה עוד נמחזר כשלונות? כמה? זה לא קורה באף מדינה.הצילו!  (לת) יונה
  • 13:39
  • 01.08.12

100 אוהבי ברק טיפשים כמוהו. מה לעשות, הם רק מעצימים את טפשוטו ,בתגובות שלהם.  (לת) ארז
  • 13:40
  • 01.08.12

101 רבין מתהפך בקברו לכן ברק שונא את תמונתו. לא ממשיך דרך רבין הטובה.  (לת) ארז
  • 13:41
  • 01.08.12

102 רבין ז"ל היה מנהיג דגול כמו בגין. שלום עם ירדן שלום עם מצרים זה נזכור לא ההפצצה על עירק. לידיעת ביבברק.  (לת) שלום
  • 13:42
  • 01.08.12

103 37 די לראות ביציאה מלבנון הישג של ברק, הוא נכנע ל4 אמהות והביא רק רע ביציאה הזאת. בלי הסכם ואובדן מיליונים.  (לת) שרה
  • 13:44
  • 01.08.12

104 הישגי מנהיג הם תעודת הזהות שלו כמנהיג. מה יש לברק? ממש 0 הישגים וכסא מחומם.  (לת) משוכנע
  • 13:46
  • 01.08.12

105 מתקפת תשקורת כזאת למען ברק מזמן לא שמענו. טוב שיש מי שמאזן כמו שפר.  (לת) קורא
  • 13:47
  • 01.08.12

106 קופת השרצים של ברק מלאה עד אפס מקום, ולא בשרצים קטנים ולא חשובים. יקצר המקום לפרט.  (לת) עדי
  • 13:48
  • 01.08.12

107 מאמר צודק ונכון,[מי יתן וירבו כמותו] בעל זכות בחירה בישראל.
  • 13:50
  • 01.08.12

המבטא את תסכול השמאל על כל "גאוניותו בכלי התקשורת".
מהמצב הפוליטי עקב תוצאות הבחירות בשנים האחרונות של האזרחים במדינה.
אבל בבחירות הבאות השמאל יקח ובגדול את הבחירות, ואז נראה את הימין הברברי מגיב בצורה הכי מכוערת שהוא מכיר.

108 שפר, בגללך היום שורפים לנו את המדינה,תקרא/י את" 7 ימים האחרון" ותבין.  (לת) עד מתי רשעים יעלוזו?
  • 13:57
  • 01.08.12

109 תקראו את משה של פרויד ותבינו עד כמה ברק הוא כשלון.  (לת) משה
  • 14:01
  • 01.08.12

  •   גבי שפר תגובה םס 72 דן מבאזל
    • 17:25
    • 01.08.12

    את מי הכותב רוצה להעליב את נבי משה או Freud
    שכח ש Freud רמז ש כנירא משה נרצח והוחלף עלידי איתרו חתנו
    רמז לזה בספר הושע

  •   גבי שפר תגובה מס 72 נשלח שנית דן מבאזל
    • 17:43
    • 01.08.12

    את מי הכותב רוצה להעליב את נבי משה או Freud
    שכח ש Freud רמז ש כנירא משה נרצח והוחלף עלידי איתרו חתנו
    רמז לזה בספר הושע

110 לטובת ברק יאמר, שהוא ניסה . גם זו מחמאה,אבל הוא נכשל כשלון חרוץ, הרבה בגלל אופיו היהיר. ודי שירד מאתנו .  (לת) אזרח ותיק
  • 14:03
  • 01.08.12

111 ברק מנהיג שמאל מרכז. הצעה ממש מגונה של עורך הארץ, ותשובת שפר לא מספיקה. מי בכלל רוצה אותו?לאמץ כשלונר?  (לת) אזרח ותיק
  • 14:04
  • 01.08.12

112 המרכז והשמאל חיבים להיות חזית אחת למען סיום הכיבוש, ורווחה, שלי, זהבה, ומופז יחד זה האתגר שלכם.בלי ברק.  (לת) אזרח ותיק
  • 14:06
  • 01.08.12

113 ברק פגע בכל מי שעזר לו, בכל מי שהעלה אותו, בכל ערכי העבודה , אין לו אלהים מבלעדי הכסא.  (לת) כועס
  • 14:09
  • 01.08.12

114 הנושא ברק שעולה מדי פעם מעורר בי חלחלה ,עד מתי הכושל הזה ישאף לשלוט עלינו.  (לת) מירה
  • 14:10
  • 01.08.12

115 יש משהו בליכוד שרוצה את ברק? שיקום.  (לת) ליכודניק
  • 14:11
  • 01.08.12

116 יש מישהוא בעבודה, במרץ,בקדימה שרוצה את ברק?שיקום.רק עורך הארץ חלם חלום.  (לת) דן
  • 14:12
  • 01.08.12

117 עורך הארץ כנראה התיאש משלי, זהבה , מופז, ורוצה להדביק להם את הכשלון ברק.  (לת) לא התיאשתי
  • 14:13
  • 01.08.12

118 פרופסור אמריטוס גבי, לא נותר לנו אלא מוחמד באראכה. אולי חנין זועבי? נחושה! סמכותית! לא סוחרת בהטבות!  (לת) מונהג
  • 14:13
  • 01.08.12

119 47 הנסיגה מלבנון עוד כשלון של ברק בכל פרמטר שתבדוק.  (לת) מגיב
  • 14:14
  • 01.08.12

120 הילכו שניים בלתי אם נועדו? גם באופי , גם בהון ושלטון, גם בשב על הכסא ואל תעשה דבר.  (לת) אזרח עצוב
  • 14:16
  • 01.08.12

121 תנו לו את פרס בטחון ישראל ושילך הביתה.  (לת) אזרח
  • 14:16
  • 01.08.12

122 ברק היום בחסות ביבי, ברצותו ישאירו ברצותו יסלקו. אין לברק מפלגה וצרופו לשמאל ולמרכז הוא חטא על פשע.  (לת) יאיר
  • 14:20
  • 01.08.12

123 קיש קיש קריה ברק. קיש קיש , גמרת לך הביתה.  (לת) יואב
  • 14:21
  • 01.08.12

124 ברק ניסה לשחד הדתיים יוסי שריד לא נתן לו, עכשיו משחדים את ביבי ברק והם נותנים. הצילו!  (לת) מבואס
  • 14:22
  • 01.08.12

125 מי זה אהוד ברק בכלל? מה עשה בחיים שלו? אפילו רקורד צבאי אין לו. רק גבי שפר!  (לת) יעקב
  • 14:23
  • 01.08.12

126 אין לי מילה טובה אחת להגיד על ברק ואני פעם תמכתי בו. אכזבה ענקית.וכואבת.  (לת) אזרח
  • 14:24
  • 01.08.12

127 "אהוד ברק איננו מנהיג רצוי ואפשרי של השמאל-מרכז הישראלי" (פסקה שנייה) עוכר ישראל
  • 14:30
  • 01.08.12

גאון, פשוט גאון. זה כמו שאכתוב "ניצן הורוביץ איננו מנהיג רצוי ואפשרי של הציבור החרדי-ליטאי".

128 "המגעים עם יאסר ערפאת נכשלו לא רק בגלל ערפאת אלא גם בגלל עקשנותו של ברק" (פסקה שלישית) עוכר ישראל
  • 14:35
  • 01.08.12

ואללה? לא רק ערפאת אשם בכך שהתעקש לקבל את כבשת הרש של הגדה ורצועת עזה, גם ברק אשם בכך שהתעקש על "גושי ההתנחלויות" הארורים (אגב, לאיזו תוצאה ציפו ומצפים יורשיו של ברק, הממשיכים לדבר על אותם "גושים" עצמם?).

129 מה מציע הכותב: "על הציבור הישראלי להסיר את תמיכתו ממנהיגים מדומים אלה, ולנסות ליצור או לעודד את יצירתה של מנהיגות אמיתית, חדשה, שונה לחלוטין.". אה, עכשיו הבנו.  (לת) נדב
  • 15:01
  • 01.08.12

130 הכי טוב אמריטוס פעמיים בוסקילה
  • 15:54
  • 01.08.12

לאהוד ברק רקורד צבאי דל ...


וואלה, מרוב אמריטוס לא רואים את היער.

131 ברק וביבי שני אנשים הכי מיציותיים שקיים היום בפוליטקה הישראלית שניהם חדים פקחים ונבונים וגם אחריים ביותר תפנימו כבר ותפסיקו לנבור .  (לת) שוש
  • 16:33
  • 01.08.12

132 73 ברק העמיד פנים שהוא מנסה להביא שלום. לא היתה לו שום כוונה כזאת לכן לא לקח אתו את שריד שר החינוך.  (לת) מגיב
  • 16:38
  • 01.08.12

133 ברק ,גוויה פוליטית, שכל הזמן יחצניו ומלקקיו מעונינים להחיות.  (לת) מגיב
  • 16:39
  • 01.08.12

134 זאת כן מנהיגות, אבל מנהיגות גרועה ,המובילה למלחמה, לעוני, ולחוסר ערכים.  (לת) שולה
  • 16:41
  • 01.08.12

135 כל כך הרבה אנשים טובים, כמו סנה למשל, הלכו בגללו הביתה. האיש מגלומן בלי שום שמץ בושה.  (לת) קורא
  • 16:42
  • 01.08.12

136 ברק דומה לסרקוזי בכל הליכותיו. תראו איפוא סרקוזי.  (לת) יואל
  • 16:43
  • 01.08.12

137 קל להגיד ליצור מנהיגות. ציבור יכול להעלות על נס ערכים בתנאי שהוא עצמו ערכי.  (לת) משיב
  • 16:45
  • 01.08.12

138 שלי מופז זהבה שלחבו ידיים נגד ביבסרק, זה הסיכוי היחיד להוריד את הצמד הזה.  (לת) מבקש
  • 16:45
  • 01.08.12

139 מי מתאים להיות מנהיג נהוראי
  • 16:46
  • 01.08.12

שפר צדק בדבר אחד: הוא מחווה את דעתו על אהוד ברק כמומחה להצבת מנהיגים במקומם הנכון. השאלה היא אם שפר בדק את עצמו מי הסמיכו או מי יכול להמר על ניתוחיו בעניין המנהיגים המתאימים...היה צריך להיות בתקופת דה-גול ולומר לצרפתים, שהגנרל המהולל אינו מתאים. זה הדין לגבי צ'רצ'יל באנגליה וזה הדין לאיזנהאוור בארצות הברית...כולם היו גנרלים חכמים ובאו מהנצחון במלחמה והיו למנהיגים גם כאשר לא תמיד הגנרל הוא המנהיג הריאלי בדמוקראטיה: מפקודות לחוקים ומשמעת פוליטית. נו שפר! יכולת להפוך למומחה בינלאומי ולתת עצות נבובות במומחיותך הנלוזה. על אהוד ברק? החייל המעוטר ביותר ביותר מאז שקם צה"ל לישראל, הרמט"כל הטוב ביותר אחרי רבין וכך גם כשר וכך גם כשר ביטחון שכל תושבי ישראל הולכים לישון בשקט, כי בטחון ישראל בידיים מומחיות, נאמנות, טובות ונפלאות, ולא משנה אם בפוליטיקה, הוא וכל האלופים שהוצנחו ישר מהצבא, לא בדיוק היו מומחים ולא בדיוק היו מוצלחים בשדות הזוהמה, הלחצים והמרפקים...אבל כאישיות למנהיג, הוא מתאים ביותר. אולי כדאי שתתנקה מזוהמת המגמתיות כלפי איש זה או אחר לפני שתחווה דעה נלוזה שכזו.

140 78 זה את חושבת, בלי הוכחות על הישגים. הם מובילים רק למלחמות.  (לת) מגיבה
  • 16:52
  • 01.08.12

141 78 חלקי פקודות לעצמך לא לנו. אנחנו לא רוצים את ביברק הכושלים המובילים לעוני מלחמות ועוד מלחמות. מספיק.  (לת) מגיבה
  • 16:53
  • 01.08.12

142 חלק מהעם הזה אוהב מגלומנים וכוחנים וככל שיענו אותו כן ימשיך לעצום עינים.  (לת) יונה
  • 16:54
  • 01.08.12

143 הלוך הלכו העצים למשוח עליהם מלך,,,,,ההסטוריה חוזרת.  (לת) יונה
  • 16:55
  • 01.08.12

144 שוש הנברנית תנברי בהשכלתך הפגומה מה את יודעת חוץ מסיסמאות ושגיאות כתיב.  (לת) שואל
  • 16:56
  • 01.08.12

145 יש איזו מפלגה בשמאל מרכז שמוכנה לקבל את ברק כחבר? כשיצמחו לי עשבים על הידיים.  (לת) שואל ועונה
  • 16:58
  • 01.08.12

146 לא מסכים אתך, ללבני היו עקרונות והיא לא נכנעה לדתיים כמו ברק למשל, גם מופז ניסה והבין שלא יוותר על עקרונות.  (לת) מגיב
  • 17:09
  • 01.08.12

147 הכפםשת גם אנשים טובים וראויים כציפי לבני זהבה גלאון, ואפילו מופז שלא נכנעו.  (לת) מגיב
  • 17:10
  • 01.08.12

148 ברק מוכן למכור את נשמתו לכסא הוא יעשה עסקאות עם כל אחד זה נכון.גועל נפש.  (לת) שלמה
  • 17:11
  • 01.08.12

149 למה להעליב את ציפי לבני שלא נכנעה לסחטנות דתית ולא למאמץ לשלום?  (לת) שואל
  • 17:12
  • 01.08.12

150 עשית הכללה לא ראויה.  (לת) יואל
  • 17:13
  • 01.08.12

151 כמה אפשר לשבח את ברק על יציאתו הפשלאית מלבנון? הרי היינו צריכים לחזור לשם למה? כשלון מוכח.  (לת) מגיב
  • 17:14
  • 01.08.12

152 יש בטחון? הרי כל יום יורים מעזה אתם אטומים? אין שום בטחון רק הפחדה זה הכל.  (לת) מגיב
  • 17:15
  • 01.08.12

153 מדי פעם מתקפת יחצנות למען ברק ותשובה שכנגד. ברק על הכסא רק כביבי זימן אותו לא בגלל שום דבר אחר.  (לת) חושב
  • 17:18
  • 01.08.12

154 ביבי וברק צמד חמד מתאימים מאוד, ומתנהלים להם שפי עם המון סיסמאות שחוקות לעיפה ונזקים גדולים.  (לת) עיני בראשי
  • 17:19
  • 01.08.12

155 לא לחינם הלך זרזיר אצל עורב. לעבות את ההתנחלויות , לא לעשות הסדר או שלום, לחיות על חשבוננו.  (לת) שולה
  • 17:20
  • 01.08.12

156 ברק כמו כפפה לביבי. מה זה אומר? לא שלום לא בטחון לא רווחה.  (לת) יאיר
  • 17:21
  • 01.08.12

157 זה פרופסור למדעי המדינה? האיש הזה הוא בזיון לאוניברסיטה! אלי הרחובותי
  • 17:22
  • 01.08.12

אני מצטט "לא לברק ולא לנתניהו (וכאמור, גם לאחרים) אין את היכולת להדריך את ההולכים אחריהם כך שינהגו על פי אמות מידה דמוקרטיות"
מתברר שאם אתה לא מבצע מדיניות שמאלנית קיצונית של "הפרופסור" הזה וחבריו לדעה, אז....הלכה הדמוקרטיה!!! איזה פרופסור הזוי!!!

158 לא היה מצבנו כל גרוע כמו עכשיו כשברק על הכסא בכל מובן גרוע ומעט תקוה.  (לת) ישראל
  • 17:23
  • 01.08.12

159 ברק לא הביא לנו שום שקט, זו אשליה תבדקו כל יום יריות מעזה. די לשקר לנו במצח נחושה.  (לת) מרים
  • 17:24
  • 01.08.12

160 פרופסור למדעי המדינה? בושה לאוניברסיטה שנתנה לו אפילו תואר ראשון! אלי הרחובותי
  • 17:24
  • 01.08.12

אני מצטט את "הפרופסור ההזוי "לא לברק ולא לנתניהו (וכאמור, גם לאחרים) אין את היכולת להדריך את ההולכים אחריהם כך שינהגו על פי אמות מידה דמוקרטיות" מתברר שאם אתה לא מבצע מדיניות שמאלנית קיצונית של "הפרופסור" הזה וחבריו לדעה, אז....הלכה הדמוקרטיה!!! איזה פרופסור הזוי!!!

161 שפר אמר האמת הלא נעימה אבל אתה אין לך שום טיעון לרפואה רק להשמיץ הכותב. בושה.  (לת) מתביש
  • 17:25
  • 01.08.12

162 הימין ההזוי במדינה משתולל. הוא לא מוצא נימוק לסתור את דברי שפר.  (לת) אריה
  • 17:26
  • 01.08.12

163 ברק מבין שאין לו סיכוי. לא רוצים לשריין אותו בליכוד ואין לו לאן לחזור.השמאל והמרכז זרקו אותו זו עובדה.  (לת) קורא הארץ
  • 17:28
  • 01.08.12

164 מדי פעם עיתון הארץ משחק עם קוראיו למען ברק. גם בארזים נפלה הרעה הזאת.  (לת) קורא הארץ
  • 17:29
  • 01.08.12

165 ימנונים די גם אתם לא משרינים את ברק בליכוד שלכם.  (לת) אורי
  • 17:30
  • 01.08.12

166 עיתון הארץ צריך להפסיק לפרסם מילים פוגעות בכותב ככותב. ובטח לא על האוניברסיטה, זו נבזות אמיתית.  (לת) תרבות הדיון.
  • 17:34
  • 01.08.12

167 98 אלי הרחובותי זו תגובה לעצם הענין? זו תגובה של ימנון מגעיל.  (לת) תרבות הדיון.
  • 17:34
  • 01.08.12

168 96 כן הוא פרופסור ,אפשר להתנגד לדעותיו אם מנמקים. אתה לא מסוגל בור ועם הארץ שכמוך.  (לת) כועס
  • 17:36
  • 01.08.12

169 96 אלי מרחובות, אתה בושה לתרבות לחינוך,ולרחובות העיר שיש לה איש נוראי כמוך.  (לת) מגיב
  • 17:38
  • 01.08.12

170 ממש מזעזע לקרוא תגובות של אוהבי ברק. במקום לשבח את ברק כי אין להם במה מתנפלים על הכותב. לא יאומן.  (לת) ישראל
  • 17:39
  • 01.08.12

171 ברק מקיף עצמו ביחצנים גסי רוח זה היה תמיד כך. בכל מערכת בחירות שלו צצו גסי הרוח האלה.  (לת) מתפלץ
  • 17:40
  • 01.08.12

172 98 איזה שטויות אתה ממציא. אנחנו מביאים עובדות ואתה שטויות. ברק שנה ראש מממשלה וכשל הרס העבודה לא מספיק?  (לת) שואל
  • 17:41
  • 01.08.12

173 ואחרי היציאה מלבנון קרה לנו בגלל ברק אסון קטן זוכרים?  (לת) זוכר
  • 17:42
  • 01.08.12

174 אין בטחון במדינה, אין שקט, רק חרחורי מלחמה. זו עובדה לא דעה.  (לת) אזרח
  • 17:43
  • 01.08.12

175 סקר פשוט יוכיח לימנונים אוהבי ברק מה דעת העם עליו. לא סקר שאחיו יעשה.  (לת) מגיב
  • 17:44
  • 01.08.12

176 למה ,למה הליכוד לא רוצה לשריין את ברק תגידו לי. לא מבין את זה.הוא הרי עובד עבורכם!  (לת) מבקש הסבר.
  • 17:45
  • 01.08.12

177 עיתון הארץ, די עם ברק. הוא לא ראוי שתעשו לו תעמולת בחירות. ועוד העורך בכבודו ובעצמו.  (לת) מריח בחירות
  • 17:49
  • 01.08.12

178 יש לנו מנהיגים בשמאל ובמרכז ולא ברק. לא לזלזל בהם. גם מופז, גם שלי וגם גלאון. רק שיתאחדו נגד ביברק.  (לת) רות
  • 17:50
  • 01.08.12

179 במקום לעודד את השמאל וקדימה פסלת אותם. למה? לבני מנהיגה מעולה גם מופז גם שלי גם גלאון. הם התקוה.  (לת) שלום
  • 17:52
  • 01.08.12

180 מאמר מגוחך. ברק מגדולי המנהיגים של עם ישראל  (לת) בארי
  • 18:15
  • 01.08.12

181 מאמר מצוין - חובה לקרוא!  (לת) אורן
  • 18:18
  • 01.08.12

182 זה מאמר תשובה למאמרו ההזוי של עורך הארץ שכזה הוא פספס את העובדה הפשוטה שאף מפלגה לא רוצה את ברק. שישאר עצמאי נראה איך יעבור.  (לת) מגיב
  • 18:33
  • 01.08.12

183 מחנה השמאל והמרכז סולד מברק ולא רוצה אותו זכותם של החושבים שברק ראוי ,אבל השמאל מרכז ווהתומכים בהם לא רוצים כשלון מס 3.  (לת) מגיב
  • 18:35
  • 01.08.12

184 עורך הארץ ששזו אמורה להיות התשובה למאמרו ההזוי, לא לקח בחשבון שברק לא רצוי בשום מחנה. בגלל כשלונותיו הרבים.  (לת) קורא הארץ
  • 18:37
  • 01.08.12

185 באף מדינה מנהיג שכשל פעמיים לא חוזר. אצלנו מנסים להחזיר כשלונות.  (לת) קורא
  • 18:38
  • 01.08.12

186 התקוה שלנו מחנה השמאל מרכז והערבים שיפקחו עינים. יש שם מנהיגים ראויים. ברק גמר.  (לת) עודד
  • 18:39
  • 01.08.12

187 האם שלי והעבודה מוכנים לקבל את ברק? האם אלוף שאל את עצמו אתל השאלה הזאת?  (לת) שואל
  • 19:19
  • 01.08.12

188 מופז ,עכשיו תיזום מחנה מאוחד שילחם נגד ביברק בקול אחד. זו התקוה שלנו.  (לת) שרית
  • 19:23
  • 01.08.12

189 מה לברק ולשמאל שאותו הוא פירק?שום קשר לשמאל.  (לת) אסתר
  • 20:28
  • 01.08.12

190 לא ברור על סמך מה אתה פוסל את השמאל והמרכז. לאיזו אידיאולוגיה אתה שואף?  (לת) תוהה
  • 20:31
  • 01.08.12

191 צרכי הציבור, שלום רווחה בטחון. וגם השכלה.למי זה לא ברור?  (לת) שואל
  • 20:34
  • 01.08.12

192 ורק את נזקי ברק לא מנית, הרס העבודה, אוירה גרועה בצה"ל, כשלון כראש ממשלה ועוד ועוד הרשימה ארוכה.  (לת) עופר
  • 21:31
  • 01.08.12

193 שפכת התינוק עם המים. לבני מנהיגה מעולה ,מפלגתה היא הנכשלת ,שלי מנהיגה רק שכחה את השלום, מופז מעולה כאיש צבא ת התאוריות תשאיר במקום אחר.  (לת) מגיב
  • 21:34
  • 01.08.12

194 אם לא נהיה תלויים בדתיים לא יהיו עסקאות.  (לת) חושב
  • 21:34
  • 01.08.12

195 ברק מלך ישראל בעיני עצמו, יחצניו וקומץ חבריו מהסירת שהתעשרו כמוהו.  (לת) מלכה
  • 21:36
  • 01.08.12

196 ילך ברק לבחירות עם מפלגתו , ונראה מה דעת הציבור עליו, הרי בקושי עובר אחוז החסימה גאון הדור הזה.  (לת) אלי
  • 21:38
  • 01.08.12

197 זה לא שיעור באוניברסיטה , המציאות שונה לגמרי. לבני מקבלת ציון לשבח כמנהיגה שלא הכסא היה עיקר בכל מחיר.  (לת) מעריך את לבני
  • 21:41
  • 01.08.12

198 לבני נתנה לנו שעור במנהיגות אמיצה, שלא הכסא בכל מחיר. מפלגתה מורכבת מהרבה נמושות.  (לת) חושב
  • 21:42
  • 01.08.12

199 לבני בכלל לא כזאת כמו שאתה מתאר גם לא מופז שניסה ונסוג תודה לאל.  (לת) שלומית
  • 21:43
  • 01.08.12

200 השמאל והמרכז הקיא את ברק. אין סיכוי שיקבלו אותו שנית.  (לת) חנה
  • 21:50
  • 01.08.12

201 האשמה גורפת ולא נכונה. שלי, מופז, לבני, גלאון , מנהיגים ראויים מאוד.  (לת) טליה
  • 22:09
  • 01.08.12

202 העובדות לא מבלבלות את אוהבי ברק המתנהג באטימות איומה.  (לת) דן
  • 22:12
  • 01.08.12

203 כל כשלון של ברק נדמה להם כניצחון. ברק מסוכן לעם ישראל.  (לת) יהודה
  • 22:13
  • 01.08.12

204 שפר, אתה חי בספרים ובאוטופיה. מה אתה בעצם רוצה?אנחנו רוצים שלום ורווחה מה אתה רוצה?  (לת) שואל
  • 22:14
  • 01.08.12

205 רבין המנהיג האחרון היחיד שהיה לנו נרצח. רק להמשיך דרכו. וגם רבין עשה עסקאות.  (לת) מגיב
  • 22:16
  • 01.08.12

206 גבי-חמודי, למה שלא תפרוש? אתה גם לא בריא - וגם קצת חוזר על עצמך. השינאה שלך לבנימין נתניהו מעבירה אותך על שפיותך. זה הזמן, גבי-שלי, לשחק עם הנכדים -ולחסוך מקוראי 'הארץ' את הגיגיך הלא-חכמים. ואני עושה איתך חסד כשאני מגדיר את הגיגיך רק כלא-חכמים.  (לת) לא-מבין
  • 23:14
  • 01.08.12

207 מאמר גבי שפר על מנהיגות יאיר מירז
  • 11:50
  • 02.08.12

או כמו שאמר בן גוריון

ף:איני יודע מה הציבור רוצה אני יודע מה הציבור צריך!מאמרך נגוע במחדלי המנהיגות-אינך מפרט מהם המהלכים שיש לבצע בפועל.
טוען שהמנהיגות מונעת מאידאולוגיה שעבר זמנה!? בלי הדגמות לא אמרת כלום. מהי האידאולוגיה הנכונה להיום? אני צריך לנחש? האם מנהיגות צריכה להיות קשובה לרחשי לב הציבור?