המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

לא רק לחם וחמאה

עצוב היה להיות ברחבת מוזיאון תל אביב במוצאי השבת שעברה, עצוב מאוד, אך לא בלתי צפוי. כבר בעיצומו של גל המחאה המרשים בקיץ שעבר נכתב בעמודים אלה שהפגנות שאינן מוצאות מהר מאוד מיסױד פוליטי ומנהיגות נחושה סופן להתאדות. אויבה הגדול ביותר של תנועה לא פורמלית כזאת הוא הזמן החולף. אכן, מחאה יכולה להשיג תוצאות רק כאשר היא מציגה אלטרנטיבה המאיימת על הממסד באופן ממשי. לכאורה, היו כמה ימים כאלה בקיץ שעבר, אך הם לא ארכו. כבר אז הוסר האיום, אך היום המחאה אינה מהווה אפילו מטרד כי הוברר שפעיליה אינם מסוגלים להוביל תנועה. אחד הבולטים בתוקף תפקידו כיושב ראש הסתדרות הסטודנטים, איציק שמולי, מתפתח לפוליטיקאי מהשורה המחפש את השביל המוביל לכנסת ואילו האחרים, בהם אידיאליסטים אמיתיים, נפלו קורבן לתמימותם ולמניפולציה של השלטון גם יחד.

אולם הם יכולים גם להאשים את עצמם, כי מלחמה על לחם וחמאה למעמד הבינוני הנה בהחלט מטרה ראויה, אך לא לאנשים בשנות ה-20 לחייהם. את זה אפשר להשאיר לעופר עיני. מהם ציפינו לזעקה גדולה הן נגד העושק המובנה בעצם השיטה הקפיטליסטית הישראלית והן להתקוממות נגד כינון פורמלי של מדינת האפרטהייד, עליה שוקד בימים אלה בשם הממשלה שר המשפטים. וכי מה צריך לחשוב על צעירים שאינם פוצים פה לנוכח הדיכוי היום-יומי בשטחים וגם אינם נחרדים משחיקת ערכים דמוקרטיים בסיסיים ברשות השידור ובמערכת החינוך?

אכן, כל אדם שיש לו יומרות לשנות משהו במציאות הישראלית מוכרח להתמודד בעת ובעונה אחת עם העובדה שהכלכלה הניאו-ליברלית, מעצם מהותה, שוללת את עקרון השוויון והסולידריות, ועם האפרטהייד הקונה לו לגיטימציה מהירה בקרב הציבור. לכן, כדי ליצור כאן מדינת רווחה בסגנון המערב-אירופי דרוש שלטון אחר ולשם כך מתחייב מאבק ללא פשרות להחלפת השלטון הקיים.

אולם, גורלה של ישראל לא יוכרע על ידי אחוזי מע"מ, וגם לא על ידי הפצצה האיראנית שאולי תהיה ואולי לא, אלא על ידי עתיד השטחים. בעניין זה אין שום מקום לספק. עיוותים במערכת המיסוי אפשר לתקן, את איראן אפשר לנטרל, אך מה שלא ניתן לתיקון ומביא אותנו בהדרגה לנקודה שלא תהיה ממנה חזרה הוא הכיבוש. והנה, באורח פלא, שאלה קיומית זו נעלמה בכלל מסדר היום בכוח הסכמה שבשתיקה בין הימין בשלטון לבין מפלגת העבודה. כך קרה שסכנת החיסול של מדינת היהודים הדמוקרטית חדלה להוות סלע מחלוקת. תופעה זו הנה ללא תקדים בפוליטיקה של ארצות דמוקרטיות - ספק רב אם היתה פעם מדינה דמוקרטית שבה הנושא שבו תלוי עצם קיומה והוא שנוי במחלוקת שאין עמוקה ממנה, הושתק ונקבר בהסכמה בין השלטון לאופוזיציה. לעומת זאת היו כבר ארצות שבהן פחדנות האופוזיציה גבתה מחיר כבד מנשוא.

נשאלת עתה השאלה מה לעשות? יש עדיין תפקיד חשוב לגרעין הפעיל של המחאה - לא לפעול לבד אלא להיות גשר בין כל כוחות ההתנגדות לשלטון, שישבור את ההסכמה בין הליכוד לעבודה. זאת הדרך למדינת רווחה, החותרת לשוויון, לצדק לכל - לפלסטיני ולמהגר העבודה כאחד - וזהו גם האמצעי למימוש פתרון של שתי מדינות שיעשה צדק עם שני העמים ויציל את ישראל מחורבן.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 54% מהיחדים זה חרדים וערבים, סוציאל דמוקרטיה ליברלית, לא היה וברור שלא תהיה, לליברליזם אין תוחלת בציון  (לת) אריק
  • 02:07
  • 08.08.12

  •   שטרנהל שייך לאליטה האניטלקטואלית שהיא זו שצריכה להוביל את המחאה. ההסטוריה מוכיחה כי שינוי יסודי בחברה ובפוליטיקה יכול לבוא רק כאשר האליטה קמה ומובילה אותו . ההמון מצטרף רק בשלב השני. אפילו כיום נגד פוטין ברוסיה עומדים בראש המחאה האינטלקטואלים. לכן לנוכח הסכנות והפגיעה בחברה ובדמוקרטיה על ידי השלטון - שתיקת הכבשים של האינטלקטואלים בישראל - תשאר לדיראון עולם.  (לת) אורי יעקב
    • 09:29
    • 08.08.12

  •   המחבר שייך לאותה אליטה אינטלקטואלית שלטת המבקשת להשתלט על המחאה ולנתב אותה לאותו מסלול מוכר וידוע של הוויכוח הלעוס על השטחים וההתנחלויות. בדרך זו הם מבקשים להטות את המחאה לכיוון שמאלי מובהק ולמנוע מן הסטודנטים את המחאה כנגד אליטת הפרופסורים של מוסדות ההשכלה הגבוהה השולטת בהם באורח נצלני ומניפולטיבי ומתפרנסת למעשה מתשלובת המצוקה והתמימות שלהם. הסטודנטים שיצאו לכיכרות הם הסתדרות הפריירים הישראלים המאפשרת את המשך השליטה התודעתית והכלכלית של הפרופסורה הבכירה.  (לת) שטורנזול ירחמיאל
    • 12:17
    • 08.08.12

  •   חכם ירחמיאל : אני מדבר רק של שינוי בכללי המשחק. ישראל כבר לא דמוקרטיה. יש תחפושת כזאת. אבל כאשר את נבחרי הציבור "בוחרים" קבלני קולות בסיוע של תרומות מטייקונים על בסיס של תן וקח הבירות לכנסת הם בלוף. וכאשר שלטון החוק ובעיקר בג"צ בתוכו אינם עצמאים דה פאקטו - אין דמוקרטיה. הרי אפילו נשיא בית המשפט העליון נבחר בחקיקה פרנוסנלית שהיא פסולה עוד מתקופת כינונה של המגנה קרטא. יש כאן ברית בין כמה קבוצות כוח עם השלטון שיצרה כאן משטר אוליגרכי שדואג רק לאותן קבוצות כוח השותפות בברית וזאת על חשבון טובת המדינה והציבור. לכן הדעות של שטרנהל לא מעניינות אותי וגם לא של פייגלין . יבחר שלטון באופן דמוקרטי - שיזכה לאימון הציבור - תהייה לו הזכות המלאה קבוע את גורל השטחים וכל החלטה של הרוב בכנסת בעניין תהייה לגטימית אם תתקבל על פי חוק. וכל השאר זה ביבולי מוח.  (לת) אורי יעקב
    • 16:08
    • 08.08.12

02 הכותב נותן קרדיט לא מובן לסטודנט או הצעיר הממוצע בארץ - אחרי עשרים שנות הסתה והתרגלות לשלטון כיבוש ואפרטהייד, התופעה הזו נראית טבעית לצעירים כמו זריחת השמש בבוקר, ובודאי שאיננה סיבה מבחינתם לצאת למחאות. למעשה הצעירים עומדים בחוד הימין המשיחי והמיליטנטי בארץ - למשל נוער הגבעות או מובילי אם תרצו.  (לת) עצבני
  • 02:17
  • 08.08.12

03 שטרנהל - פספסת מזמן מזמן את הרכבת בארשבעי
  • 03:04
  • 08.08.12

המחאה בשנה שעברה לא דיברה על הכיבוש מתוך הבנה פשוטה (ונכונה) שהמשך הכיבוש והחרפתו, בסופו של דבר, לכדי גירוש המוני ו\או רצח עם, נהנה מתמיכה של כמעט כל האוכלוסייה היהודית בישראל. לצאת נגד הכיבוש בישראל פירושו להישאר בשולי השוליים. את הגזענות שמטפטפים במדינה הזאת עוד מגן הילדים כבר מאוחר מדי לסובב לאחור.

האנומליה הקיימת בישראל, שבה יש רוב ברור לימין הסהרורי בנושאים אזרחיים וצבאיים, אבל גם רוב ברור לעמדות שמאל מתונות בנושאים כלכליים, עוד יכולה לייצר איזה איזון פוליטי זמני, שבחסותו יכול היה להיווצר משקל נגד גם לגזענות, אבל כדי שתרחיש כזה יתממש, צריכים אנשי השמאל הכלכלי בישראל לנקוט עמדה כמעט לגמרי הפוכה משלך. וגם אז הסיכויים קלושים.

בקיצור, הנושא שאתה חקרת כל חייך - כיצד מתמוטטות דמוקרטיות והופכות למשטרים פאשיסטיים אפלים - הוא גם סיפורה של מדינת ישראל. אנחנו כבר בעצם שם. נשארו כמה ספיחים אחרונים של התהליך עד להשלמתו. ספק אם עוד נותר מה לעשות בנידון, חוץ מלברוח ולהיאבק מבחוץ.

  •   אתה כנראה צודק, ולכן האפשרות היחידה של אנשי שמאל היא להצביע לשמאל אך לתמוך מבחוץ ביחימוביץ, שיכולה, אפילו אחרי חבירתה לנתניהו ומחנה הימין, להתחיל להחזיר את הרכבת למסלולה, גם אם תהליך זה יקח עשרות שנים, ובינתיים יש סיכוי גדול שהמדינה תחרב, אבל זו האופציה הראלית היחידה.  (לת) לבארשבעי
    • 16:17
    • 08.08.12

  •   אם הבאר שבעי צודק-אזי "הכיבוש" יביא לידי גירוש המוני, אז לא יהיה אפרטהייד ואז שטרנהל טועה... נ.ב. הרפובליקה הצ'כית שגירשה 3.5 מילוני גרמנים סודטים לאחר תבוסת הנאצים, היא דמוקרטיה למופת ולא מדינה פאשיסטית...  (לת) כפר סבאי
    • 17:33
    • 08.08.12

04 הצעירים הם אלה שמפעילים את הדיכוי בשטחים, והם אלה שמזוהים איתו רגשית אפילו יותר מהמתנחלים  (לת) בת שבע
  • 03:28
  • 08.08.12

05 אוואנטי פופולו!  (לת) אורי
  • 03:56
  • 08.08.12

06 אכן צודק פרופ' שטרנהל אבל את רכבת השדים הזאת
  • 04:33
  • 08.08.12

לא ניתן לעצור יותר.
זה נראה שמדינת ישראל נוסעת לפגוש את גורלה.
איש לא יודע באמת, אבל יתכן שההתרסקות היא בלתי נמנעת, והכל בגלל שהשלטון והנסיבות הצליחו להרדים את ההמון, נוסעי הרכבת.
הבטיחו לו שההגה בידיים טובות, שרק יהנה מהנסיעה ומטעמי המזנון, ולא ידאג לכל השאר. והוא אכן קיבל והסכים.
אבל יש כמה נוסעים שנשארו לא רגועים, ומרגע לרגע תחושת אי הנחת שלהם גוברת. הם רואים שהרכבת דוהרת במדרון באופן מסוכן, ולא ברור בכלל אם הנהגים איבדו קשר עם המציאות של איך פועלת רכבת, ועברו לעולם דמיוני שמעבר לחוקי הטבע המגבילים.
הם מנסים להתריע, אבל קולות רמים מכיוון הקבינה מהסים אותם, שהכל בסדר ויפסיקו להיות טראבל מייקרים. בהמשך הקולות מהקבינה מאיימים עליהם שאם לא יפסיקו להפריע, הם ידאגו שיורידו אותם מהרכבת, או לחילופין הם מזמינים אותם לקפוץ מהרכבת ולמצוא להם תחבורה חלופית (שהיא תמיד יותר גרועה מהרכבת עצמה).
אז זהו, פה אנחנו נמצאים בנקודת הזמן הזאת.
העת היא גורלית.
אני חייב לציין שראיתי את זה באינטואיציה שלי לפני הרבה שנים, ובכל זאת כל שלב חדש בהדרדרות מצליח להפתיע אותי.
קו פרשת המים הוא מלחמת לבנון הראשונה, שם נפרץ הקו העדין של ההסכמה והסולידריות, והחלה הדהירה הלא רציונאלית לאחור

07 At this point in time , and the way things are.... Mmmmm
  • 04:46
  • 08.08.12

Nothing will stop this uncontroled destruction that this government is working so hard to implement at everything one can think of. At this direction , the end can be seeing without even sharp eyes as Mr Shternehel.

08 לפני שנדרשים לעניינים ״הגדולים״ אדם צריך קורת גג , פינה שתקנה לו בסיס ועוגן צדק חברתי מתחיל בקורת גג ראשונית
  • 04:54
  • 08.08.12

בטחון ושקט נפשי , חופש ותחושת יציבות . לטנגו של השלום דרושים שני צדדים . לתקן את העוולות בתוך החברה שלנו אנו יכולים לעשות בעצמנו . לא בגלל הכיבוש נתניהו נותן המדינה לטייקונים . חזירות יהודית לא נולדה עם הכיבוש . זה ה - DNA היהודי .

  •   שטויות במיץ עגבניות. צדק חברתי מתחיל במדינה עם גבולות. לא במדינה כובשת. לא יכול להתקיים עם כיבוש. רק אתמול עם התקציב שאושר העוברו לשטחים ולישיבות הסדר/לחרדים 28 מיליון שקלים. על הטינופת של ביבי שנותן רק כספים למתנחלים, לביטחון עליהם, לחרדים ולטייקונים- הוא הגדיל לעשות יותר מכל ממשלה אחרת. חזירות יהודית אינה בדי.אן.אי. ביבי והימין המושחת צריכים לעוף . בלי הרבה פילוסופיות.  (לת) שומר חוק
    • 17:50
    • 08.08.12

09 מר שטרנהל היקר, הפלסטינים לא רוצים ולא מעונינים כלל בפתרון צודק של שתי מדינות וחבל שתשלה את קוראיך בכך וכן את עצמך. הפלסטינים רוצים מדינה ערבית נקיה מיהודים כאן במדינת ישראל, במקומך, על חשבונך ובניגוד גמור לכל מה שמאמין בו כל ישראלי שפוי. די להביט בהסתה המטורפת שלהם כנגד כל מה שהוא יהודי, די להתבונן במלחמתם, מלחמת חורמה בכל מה שישראלי בכדי להבין זאת. ואפרופו כיבוש, חבל לחזור על השקר הנואל הזה, קח לעיון את דו"ח אדמונד לוי, עיין בו וגם אתה לבסוף תבין.  (לת) מסעודה משדרות
  • 05:11
  • 08.08.12

  •   מסעודה, גם אם מה שאת כותבת הוא נכון, זה לא סותר את העובדה שהכיבוש מוביל אותנו לאבדון. צריך, אם כן, לחפש דרך לשינוי הסטטוס קוו.  (לת) רמי
    • 07:10
    • 08.08.12

  •   נכון. יש לאפשר שלטון עצמי באזורי A B הערביים, ולהחיל ריבונות ישראלית באזור C היהודי.  (לת) מצ'לס
    • 17:19
    • 08.08.12

10 האויבים המסוכנים ביותר מצויים בקרבנו. לא רק שני השלישים שמוצצים את דמו וממונו של השליש הדפוק שעובד ומשרת, אלא הפוליטיקאים המושחתים שמקריבים את השליש הזה למולך הקואליציוני. לגבי אויבנו החיצונים? הם מכתרים אותנו מתורכיה עד איראן. אבל אפילו אם נשרוד כנגדם נפסיד. כי הסרטן שאוכל אותנו מבפנים יתעצם בכל מצב.  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 05:36
  • 08.08.12

11 מחאה יכולה להשיג תוצאות רק כאשר היא מציגה אלטרנטיבה המאיימת על הממסד באופן ממשי  (לת) להעיף את הממשלה הרעה הזו להצביע לשמאל נטו
  • 05:47
  • 08.08.12

12 למחות נגד הכינון הפורמלי של מדינת האפרטהייד, עליה שוקד בימים אלה בשם הממשלה שר המשפטים  (לת) אם נאמן יהודי אני לא יהודיה
  • 05:49
  • 08.08.12

13 בדומה למאמרו של צבי בראל (שגם אליו הגבתי באופן דומה), שטרנהל מתייחס לאפרטהייד בלי להסביר מה זה וכיצד זה רלוונטי מאוד למה שקורה פה. אני בטוח שמעטים מכירים את ההגדרה הבינ״ל ובטוחים שזו תעמולה של אנטישמיים וה-״סמול״ רון
  • 06:01
  • 08.08.12

אז אם אתם באמת רוצים לדעת מה קורה ולאן ממשלה זו מובילה אותנו, עיינו ערך ״Crime of Apartheid".
הטענה ש-״אין כיבוש״ ולישראל זכות על השטח, רק מחזקת את טיעון האפרטהייד.
נסו לדמיין את הרשות הפלסטינית מתפרקת מרצון, מודיעה על ויתור על שאיפתה למדינה, ורצון הפלסטינים לחיות בצד היהודים בישראל כאזרחים שווי זכויות (ואגב כך מכריזה על רשימה פלסטינית לכנסת)
לכל אלה מכם שטוענים שאין כיבוש ואין אפרטהייד, מהי תשובתכם העניינית לתרחיש כזה?

  •   תשובתי העניינית לתרחיש הזה: רון
    • 10:22
    • 08.08.12

    לוּ הפלשתינים (תושבי יו"ש, לא ה"פליטים" בחו"ל) היו מוכנים לקבל את העובדה שיש כאן מדינה יהודית, ומוכנים ורוצים בכנות להיות בה אזרחים נאמנים שווי זכויות וחובות, אז למה לא?
    כיום, מחצית מהפלשתינים (לא כולל עזה וחו"ל) הם אזרחים במדינת ישראל ומצביעים למפלגות הפלשתינאיות כדוגמת רע"ם-תע"ל, בל"ד וחד"ש. זו אמנם בעיה משום שמפלגות אלה חותרות תחת מדינת ישראל. אבל תיאורטית, אם נלך עם התרחיש שלך, אילו בחרו הפלשתינים (אזרחי מדינת ישראל עכשיו ואלה שיאוזרחו לאחר הסיפוח) במפלגה שמטרתה לקדם את מדינת ישראל, המצב היה טוב.
    אלא שכל התרחיש הזה הוא פנטזיה ובִדיוֹן בלבד, משום שחלק גדול מאוד מהפלשתינאים שואפים וחותרים להשלטת האִסלאם בכל רחבי המזרח התיכון.

  •   תגובתי למגיב. זה תרחיש בסבירות גבוהה. רון
    • 14:15
    • 08.08.12

    המפלגה הפלסטינית תמנה 40-45 מנדטים לפי יחסי הכוחות הדמוגרפיים כיום (מספר שיגדל עם הזמן) ובכך תהיה המפלגה הגדולה בכנסת.
    מטרתה לא תהיה לקדם את מדינת ישראל, אלא לקדם את האינטרסים הסקטוריאליים שלהם, כמו המפלגות הקיימות רעם/בלד/חדש.
    האם אתה רואה לאן זה מוביל?

    לגבי פנטזיה או לא, עיין ערך ״"Palestinians Papers" באתר של העיתון Guardian. זה אוסף של אלפי מסמכים שהודלפו דוגמת Wikileaks. אם תשקיע קצת זמן, תבין מה הפלסטינים הציעו במו״ם ומה הם חושבים לעשות כאלטרנטיבה לתהליך השלום.

  •   חלק גדול מהפלסטינים- אני לא מאמינה שאתה מכיר ודיברת איתם ואמרו לך זאת. לעומת זאת חלק קטן מהעולם המוסלמי הוא זה שמדבר על שאיפותיו כמו שאתה אומר.. לדעתי זה הבדל גדול והבלבול נובע מחוסר יכולת מלאה להסיק מסקנות מנתונים (..ולא מדעות)  (לת) נטע
    • 16:34
    • 08.08.12

14 הבעיה היא שאנחנו חוזרים לשנן את אותן המנטרות רק כל פעם בעגה אחרת אם יש לבנה יש זעתר
  • 06:09
  • 08.08.12

וכן לא מגבים את הנאמר בפעולה.. עד מתי? הרי מאז הקיץ שעבר עדיין לא ראינו שום שינוי, ככר העיר עדיין ריקה ועם הארץ עודנו נלחם על פירורי לחם.
עם זה רב תודות לזאב שטרנהל על מאמר חד וקולע כתמיד

  •   ככר העיר ריקה כי מאות אלפים טסים הקיץ לחו"ל והנותרים מבלים בקניונים, מסעדות, בתי קפה ובפאבים  (לת) בשבוע שעבר אמר בטלביזיה עורך הארץ לשעבר דיוויד לנדאו, שמצב האזרחים בישראל הוא הטוב מאז קום המדינה
    • 09:52
    • 08.08.12

15 שטרנהל הוא אחד הקולות השפויים הבודדים שעדיין נותרו בארץ הזאת. זה מאמר נדיר ששולח קרן אור ללב המחשכים שעוטפים את קיומנו. למרבה הצער עיניהם של הרוב טחו מראות. זה כולל לא רק את הימין הקיצוני אלא גם את רוב משתתפי המחאה. ההבדל העיקרי הוא בכך שלגבי האחרונים אין מדובר ברשעות אלא בבורות ותמימות.  (לת) שמאלני שפוי
  • 06:30
  • 08.08.12

16 לקוראי הארץ היקרים. איש שקרא לפלשתינאים לפגוע באחים [שנכון הם מתיישבים] הוא לא איש לגיטימי! שטרנהל איש חצוף וחסר כל הבנה בערכים של דמוקרטיה וענייני מצפון.  (לת) שפכטל
  • 06:32
  • 08.08.12

17 הבוגדים הגדולים במחאה הם עניי הימין. ברגע שהם דמייינו לעצמם או הוטעו לחשוב שהמחאה פוליטית (הכל פוליטי) הם החלו להדיר רגליים מאספות המחאה פן הוד מלכותו הרודה בהם, ייפגע בפופולריות הפנטזיונרית שלו. הם הסכימו ש עוניים ותעלולי הכלכלה של השלטון נגדם הם סבל ששווה לסבול רק כדי שמלכם לא ייחשב לחדל אישים.(מה שזה כבר מוכח)  (לת) חו שהומור
  • 06:49
  • 08.08.12

18 ניתוח נכון אבל מסתמן רוב של יהודים גזענים במדינה ולשאר לא ממש אכפת אורן
  • 07:11
  • 08.08.12

לכן הלכה המדינה, ונשאר גועל נפש שמתדרדר כל שנה

19 אם לחם לא הוציא המונים,אז הפלסתינאים יעשו זאת?? הפלסתינאים עצמם מעדיפים כנראה את הלחם על החירות שלא תהיה להם במדינה פלסתינאית ועם המנהיגות הפלסתינאית בארץ(טיבי,זועבי)אין לי מאבק משותף. הצדק שלהם עטוף בשנאה.  (לת) טובה
  • 07:11
  • 08.08.12

20 וכשיפסק הכיבוש מה יהיה בפלסטין? מלפפון
  • 07:23
  • 08.08.12

מי שחס על הפלסטינים שלא יתן להם בעת הזאת להיות טרף לאיראנים.

21 הוא צודק לגמרי אבל תמים. מדינת אפרטהייד קום תקום וישראל דמוקרטית תיעלם  (לת) אבי איל
  • 07:59
  • 08.08.12

  •   דמוקרטיה לא הייתה כאן אף פעם, רק התחזות לדמוקרטיה. איציק
    • 11:43
    • 08.08.12

    זה התחיל עם דוד בן גוריון ושלטון בלתי מעורער של מפא"י (זוכרים או יודעים - "קואליציה בלי חרות ומק"י" - כלל השלטון של בן גוריון), עם מבנה שלטון עקום ולא דמוקרטי בעליל. ומה שנוגע לאפרטהייד - מה עם ההצהרה הגלויה של מנהיגי הרשות הפלסטינית - שבמדינה שלהם לא יוכל לגור אף יהודי? להם, כנראה, מותר וזה לא נחשב אפליה בעיני השמאל הישראלי.

22 אירופה כשעמדה אחרי הבסת גרמניה בפני הדילמה להמשך החיים האירופאים יחד הבינה שהתוקפן חייב לשלם ובגדול
  • 08:02
  • 08.08.12

כדי לחיות כמו דמוקרטיה אירופאית, צריכים שיהיו לנו תנאי פתיחה דומים. המדינות שמקיפות אותנו צריכות להיות דמוקרטיות, צריכות להיות ללא תביעות טריטוריאליות, צריכות להיות שוחרות שלום, צריכות לקבל עליהן את האמנות הבינלאומיות, צריכות להיות בעלות סולידריות אלמנטארית אחת לשניה.
ישראל הושיטה את ידה לשלום כשקיבלה את גבולות החלוקה, היא נהגה כמו מדינה מערב אירופאית כשעשתה זאת. התגובה הייתה נסיון כיבוש ברוטאלי וטוטאלי, שלא השאיר מקום לספק לגבי כוונות הערבים כלפינו.
יש לי חבר ערבי, החברות התחילה כשהוא עבד אצלי כמתכנת מחשבים בחברה שלי. מעבר לעובדה שהוא איש מקצועי לעילה, הוא גם בן אדם מן השורה, שרוצה לנהל חיים בישראל הדמוקרטית. הוא מתלונן בפני, שאינו יכול להתלונן בפני חבריו הערבים על כך שהוא לא יכול לדרוש מאיתנו נסיגה מהשטחים, או לכונן איתנו את מדינת כל אזרחיה.
איך אדרוש מכם לסגת מהשטחים כשידוע לי בודאות ששלום אמיתי לא יצא לכם מזה? שמדינה יהודית בעלת זכויות קיום באיזור בטוח לא יצא מזה. איך אדרוש את מדינת כל אזרחיה, כשברור לי שכשחוק השבות יפתח, הדמוגרפיה תשתנה לערבית בשנייה שמיליוני הפליטים ינחתו כאן למטרה הזאת בדיוק, והדמוקרטיה היקרה לליבי תתאדה.
כך, הוא אומר לי, אין לי בעצם מה לחפש כאן כערבי, לא בגללכם היהודים שהענקתם לנו אזרחות כדי שנחיה ביחד במדינה דמוקרטית, אלא בגלל תוקפנותינו כלפיכם.
לא בגלל ערביותינו. לא ראיתי שיש פה למישהו בעייה עם המוסלמים שמסתובבים חופשי בתל אביב עם כל התלבושות המסורתיות. לא ראיתי שיש בעיה ליהודים להיכנס למקדונלד בדיזינגוף סנטר שהערבים מתפעלים. יש לכם בהחלט בעייה רצינית עם הרצון לפגוע בכם במרחב האזרחי, ולאיזה עם אירופאי דמוקרטי לא הייתה בעייה כזו לו התרחשה אצלם.
אסור לשכוח שהאמנות האירופאיות אחרי מלחמת העולם השנייה קבעו חד משמעית עונשים כבדים לתוקפן הגרמני. גרמניה קיבלה על עצמה את העונשים בהבנה עמוקה שהם מגיעים לה, והם לא נסוגו ממילוי מלא שלהם עד עצם היום הזה.
אירופה, הו אירופה, לו היית ישראל. האם עומדת כמונו בגאון בתוך המדינה הקטנה הישראלית שמנסה בכל כוחה להרים את דגל הדמוקרטיה למרות הכל? האם היית מבינה ששמירה על חיי האזרחים קודמת לכל, כי הכלל הראשון בדמוקרטיה הוא שמירה על החיים עצמם? האם לא היית מענישה את התוקפן הערבי, ולא מספקת לו את רצונותיו עד שהיית בטוחה שהוא ירד מנסיונות הכיבוש לו?

  •   שטויות גמורות הסטוריון
    • 12:54
    • 08.08.12

    גרמניה לא הייתה הופכת לדמוקרטיה בלי העזרא המסיבית שקיבלה מארה"ב בדמות השקעות ענק בכלכלה שלה. גרמניה המובסת של אחרי מלחמת העולם השניה אמנם הוענשה במלחמה ובקיצוץ שטחה אבל גם שוקמה כאמור מחדש ע"י מביסיה בהשקעות ענק שאיפשרו לה להפוך לדמוקרטיה משגשגת ורודפת שלום בניגוד לגרמניה המובסת לאחר מלחמת העולם הראשונה שמביסיה דאגו רק להענישה ושילמו על כך מחיר יקר במיליוני קורבנות מלחה"ע השניה.

  •   ההשקעות הגדולות היו חשובות מאד אבל הנבוט שקבלו היה החשוב ביותר אלכסנדר
    • 13:18
    • 08.08.12

    גרמניה חתמה ב11 לנובמבר 1918 על הסכם שביתת נשק ולא על כניעה. ואילו ב8-9 למאי 1945 דוניץ חתם על כניעה ללא תנאי !
    פוטסדם הייתה התחנה הבאה והפטרלנד קוצץ באופן אכזרי ביותר. אז שלא יספרו סיפורים : התוקפן הירדני המצרי והסורי כולם היו אמורים לשלם על תוקפנותם .

  •   הסטוריון אמור לדעת שב- WW1 גרמניה לא הובסה בשדה הקרב. רגלו של אף חייל של בנות הברית לא דרכה על אדמתה עד לסיום הקרבות.  (לת) למען הדיוק ההיסטורי
    • 15:51
    • 08.08.12

  •   ראוי מאד שתגובה זו תודפס תמוסגר ותתלה בכל בית ציוני שמכבד את עצמו.  (לת) חופר לעומק
    • 17:57
    • 08.08.12

23 פרופסור , הבטחת לעלות עם טנקים על היישוב עופרה . כדאי שתעמוד בדיבורך לפני שאתה מטיף לכל העולם .  (לת) הקרן החדשה לישראל
  • 08:05
  • 08.08.12

  •   חכה חכה, גם זה יגיע..."לפני שבר - גאון, ולפני כשלון - גבה רוח"....  (לת) סבלנות חביבי
    • 09:59
    • 08.08.12

  •   כאשר רוב החיילים בטנקים הם מישובי יו"ש או רוסים או מזרחיים, הסיכוי שימלאו פקודה לעלות על אחיהם עם הטנקים קטן מזה ששטרנהל יצטרף לאיחוד הלאומי... החלום הרטוב של שטרנהל על טנקים העולים על עפרה, לא יתגשם!
    • 12:07
    • 08.08.12

    היחדים שיכולים "לעלות" על עופרה הם החיילים השמלאנים בגלי צה"ל או "בבמחנה"... רק שלהם יש רק מיקרופון או לפטופ..

  •   כנראה שלא שירתת בחיל השריון חיים
    • 16:19
    • 08.08.12

    יש שתי מחלקות חיילילם מסלול בני"ש במחזור גיוס של חיל השריון - מתוך 9.
    אבל אלה מסיימים את שירותם לאחר 14 חודשים, מה שמשאיר להם 6 חודשי שירות בלבד.

    בקיצור, יש הרבה רוסים, מזרחים ואשכנזים בחיל השריון, אבל אין הרבה חבר'ה מיו"ש בפלוגות המבצעיות (בסדיר)

24 ביבי ואנשיו מהימין מיסמסו את הנושא של השטחים הכבושים,האג'נדה כאילו 'הכל שלנו' ונסתדר משך הזמן,היא השלטת.עברנו את נקודת האלחזור מהאג'נדה הזו .כעת עלינו לחכות לגורם חיצוני חזק ואיכפתי, אשר ילחץ עלינו ,ויעזור לנו לחזור ולהיות מדינה ככל שאר המדינות,בלי מלחמות ובלי שטחים כבושים... תודה זאב על כתבותיך .  (לת) רוני
  • 08:28
  • 08.08.12

25 הצלבניות המשיחית חברה לנהנתנות הצרכנית והן מסממות הכל לעבר החורבן אכן אכן
  • 08:41
  • 08.08.12

כרגע גורש המורה לאזרחות בשל נגיעתו בסיבה למצב
העולים מרוסיה הבלתי ציוניים הפכו ללאומנים וכיוצאי הקומוניזם הם גם גזענים
וגם מסוממים לשיטה החזירית כך שזה נתן דומיננטיות לימין הצלבני
ונוצר קשר שתיקה מסביב לפרדוקס ההתאבדותי של מדינה המחרחרת מלחמה אך תושביה מפונקים ושקועים כפיצוי על היותם מהגרים באכול ושגול
אותה הווית מהגרים היא שמטפחת את הפטריוטיות הווירטואלית והמנוולת
שמתועלת לכיבוש ולהתנחלות והפרנוייה המרחפת מעל מיצרת את אובססית השתלטנות המופנית לכל עבר הן לכבושים הנגזלים הערבים
והן לכל חלש באשר הוא מהעובד הזר עד לצרכן הנעשק
הפאשיזם חוגג והשאלה כמה זמן השקר יחזיק עד המפגש עם הקרחון

26 הסחף בקולות הבוחרים מביבי לשלי יחימוביץ הוא הביטוי הפוליטי של המחאה  (לת) לא נכון שהיא התאדתה
  • 08:48
  • 08.08.12

27 בקיצור - אפרטהייד ועוני מובנה כרוכים כאן זה בזה.  (לת) תודה לפרופ שטרנהאל
  • 08:52
  • 08.08.12

28 במערב כידוע, אין כל חדש. הרוב המכריע של ההפגנות ה"אותנטיות" וה"ספונטאניות" היו ונותרו ביוזמת אילי ההון הגדולים של התקשורת. עובר אורח
  • 08:56
  • 08.08.12

ספק אם אי-פעם התרחשו במדינות הדמוקרטיות הפגנות מוצלחות ואפקטיביות ללא ליווי וכיסוי תקשורתי צמוד ואוהד. כך ההפגנות למען זכויות השחורים בארה"ב, דרך ההפגנות נגד מלחמת וייטנאם ואלה של הסטודנטים בצרפת של דה-גול, ועד "המחאה החברתית" אצלנו אשתקד. המסקנה מכאן שהתוצאות החשובות של כל ההפגנות לעיל מבטאות לא יותר מאשר את ישום האג'נדה הליברלית של אילי ההון הגדולים ששולטים בתקשורת הבינלאומית. בסיוע מאסיבי של הטייקונים של המדיה הגיעו אצלנו אשתקד מאות אלפים להפגנות ברחבי הארץ. איבדו אלה עניין, מאות האלפים הפכו בבת אחת למאות ספורות.

29 המשפט הזה אומר הכל על הכתב.הבן אדם רוצה להפיל את הממסד. אמת בפרסום.
  • 09:03
  • 08.08.12

אכן, מחאה יכולה להשיג תוצאות רק כאשר היא מציגה אלטרנטיבה המאיימת על הממסד באופן ממשי.
אז למה לעטוף את רצונו בכתבה שאין לה קשר לרצונו?
אז האם העורך יצנזר את האמת?

30 פרופ' שטרנהל היקר, תודה על הדברים האמיצים והנחרצים.  (לת) גיורא
  • 09:04
  • 08.08.12

31 נכון ועצוב צהפר
  • 09:09
  • 08.08.12

זאב שטרנהל צודק לחלוטין בניתוחו את המחאה החברתית (דעיכתה) והמציאות החברתית-כלכלית-מדינית בישראל.מחאה חברתית המתמקדת רק ב- פרטים ייחודיים-קוטג', דיור, לחם וחמאה ולא בשיטה הנוהגת כהבנייה של עוולות בכל תחומי החיים סופה נדון לדעוך בענות חלושה.איך אפשר להתעלם מהכיבוש ושליטה ודיכוי של עם אחר ????לא מסכים כי מיסוד פוליטי מהיר היה פתרון לבעייה, מנהיגות אידאולוגית, כריזמטית ועקבית בהחלט כן.למרבה הצער לא רואים זאת כרגע אצלינו.

32 אם הכיבוש ימשך לא יהיה מנוס מחורבן ואבדון של התנועה הציונית  (לת) נתן
  • 09:29
  • 08.08.12

33 מה עם האפשרות שלי? להגר מישראל !  (לת) סטודנט שמחכה לסיים
  • 09:34
  • 08.08.12

  •   האם בחו"ל לא צריך לעבוד? האם בחו"ל מקבלים דירה מסובסדת במרכז המטרופולין?  (לת) בחו"ל הכסף נושר מהעצים רק להתכופף ולקחת
    • 16:23
    • 08.08.12

34 העניין הוא שהסוציאל דמוקרטיה עבר זמנה ואת זה אפילו הפרופסור לא מבין ותיק
  • 09:49
  • 08.08.12

הסוציאל דמוקרטיה כלומר מדינת הרווחה היתה תמיד נספח לשיטה הקפיטליסטית כאשר זו יכלה להרשות זאת לעצמה וגם חזקה אותה מבפנים

אבל הקפיטליזם נמצא היום במשבר אינסופי (ירידת הרווחים) ולא יכול להרשות לעצמו את הלוכסוס הזה של תמיכה בעניים אלא להיפך הוא עושה כל מאמץ לשרוד ע"ד הגברת הניצול ובריחה מאחריות כלפי האוכלוסיה שלא כלולה בתוך השיטה (כלומר שלא ניתן להרוויח ממנה).

מאידך הדה הומניזציה של אלטרנטיבה סוציאליסטית אמיתית המיתה את השאיפה של המונים לכינון משטר כלכלי אחר שלא מבוסס על הרווח הפרטי.

זאת הבעייה של המחאה. אמת הפתרון כאן מתחיל בשאלת השטחים שם הדרך פתוחה יותר מאשר מהפיכה חברתית. הצעירים המוחים אולי יגיעו לשם...

35 עבר זמנה של הסוציאל דמוקרטיה ואת זה הפרופסור מנסה להדחיק ותיק
  • 10:11
  • 08.08.12

מדינת הרווחה הסוציאל דמוקרטית היתה תמיד נספח לשיטה הקפיטליסטית כאשר זו יכלה להרשות זאת לעצמה וכאשר היתה זקוקה לתמיכה עממית רחבה נגר "האיום הקומוניסטי".

אבל הקפיטליזם נמצא עכשיו במשבר ללא מוצא עקב ירידת הרווחים (סתירה המצויה בשיטה עצמה). הפרדוכס כביכול הוא שגם במצב של חצי פשיטת רגל אין איום ממשי על השיטה. לכן השיטה כבר לא מאפשרת הקצאה של חלק מהרווחים לתמיכה בשכבות החלשות ולהיפך על מנת לשרוד ההון רק מגביר את הניצול.

כאמור למרות זאת אין אלטרנטיבה לשיטה גם כי במשך שנים נעשה דה הומניזציה לסוציאליזם שנתמך ע"י כשלון השיטה הסובייטית כך שהמונים התרחקו מהשאיפה לאלטרנטיבה כלכלית-חברתית שמבוססת על סולידריות ולא על הרווח הפרטי.

נכון, כאן שאלת השטחים והסכסוך היא גם המפתח לשינוי. בלי פתרון השאלות הללו התלות בארה"ב ובשיטה היא מוחלטת.

המוחים נצעירים עדיין שבויים בשטיפת המוח המתמדת שאין קשר בין השניים ונגיעה בעניןם המדיני זורקת אותם לשוליים סהרורים. את הגישה הזאת מייצגת יותר מכולם שלי יחימוביץ' והיא עכשיו הבלם לפתרון אמיתי של הבעיות "הלא פתורות" של החברה בישראל

  •   התגובה שלך מנותקת מהמציאות. 2 טעויות עיקריות: קלקלן
    • 10:48
    • 08.08.12

    1) את המשבר העולמי חוללו נוכלי צמרת בארה"ב ואין לו קשר לשיטה הכלכלית.
    2) גם בשבדיה ה"סוציאל דמוקרטית" הכלכלה מבוססת על יזמים ("בעלי הון" בשיח השמאלני) נוטלי סיכונים ומונחי רווחים. מכאן שהמשטר הסוציאליסטי שאליו אתה שואף לא נמצא בשום מקום באירופה מאז קריסת הקומוניזם.

36 מקריאת המאמר וחלק מהתגובות, מתברר שעדיין לא פסו שמאלנים הזויים מהעולם. כל הכתוב במאמר חסר הגיון, ואין לו בסיס ממשי. לפיכך אין טעם להתייחס אליו.  (לת) טוטו
  • 11:22
  • 08.08.12

37 ומה עם מפגינים שלא מסכימים לעמדת השמאל? תומר
  • 11:55
  • 08.08.12

המחאה בקיץ שעבר עסקה בנושאים חברתיים מבלי להיכנס לנושאים בטחוניים - פוליטיים וזה לא עניין שלילי. חייבים להוציא מהחברה שלנו את התפיסה לפיה אם אתה לא נותן דעתך על השטחים אזי דעתך לא מלאה. אני במקרה גם מסכים עם הנתנחלויות וגם עם הזעקה ליותר שווין בעם וחיזוק של הקשר בין חרדים-דתיים-חילונים במדינה ואיני רואה שום בעיה לצאת ולמחות נגד כל אחד מהם בנפרד. בלי קשר מאמר דעה מעניין מאד, כמו רב מאמריך זאב - תודה לך.

  •   אם גמרת כיתה ג אתה אמור לדעת שכל צרכן חיצוני כמו המתנחלים והחרדים, ששואב כסף מהקופה הציבורית, מקטין את סך הכסף שניתן להשקיע ברווחה, בריאות חינוך ותשתיות בקו הירוק - זה לא יותר מסובך מלדעת ש1+1=2  (לת) עצבני
    • 16:31
    • 08.08.12

38 הכיבוש אותו כיבוש והשטרנהלים אותם שטרנהלים ! אלכסנדר
  • 12:18
  • 08.08.12

וכמובן שזכות יוצרים על המנטרה שייכת ליצחק יזרניצקי שמיר ז"ל .
האיש אינו מסוגל לכתוב ולו מאמר אחד מה יהיה אופיו של אותו שלום -חלום שהוא מציע לנו

39 נשאלה השאלה מה לעשות. השובה: אין לעשות מאומה. כל הכתבה היא מאומה על מהומה.  (לת) תות אוהב המון
  • 12:56
  • 08.08.12

40 הבפגנת ההמונים נכשלה בגלל שלא הותקפו ההתנחלויות שהם הטרמיטים שמכרסמים ביסודות הבית הישראלי  (לת) אזרח ממורמר ומפגין לעת מצוא
  • 13:09
  • 08.08.12

41 שטרנהל, מאמר מעולה. כל המוסיף גורע. אל תפסיק להתריע. הצדק יופיע, גם אם יתמהמה.  (לת) הקול השפוי
  • 13:44
  • 08.08.12

42 נדרש מחקר פיסכולוגי מעמיק על השורשים הטראומתיים של אובססיית הסמול האשכנזי ל"עתיד השטחים". השתכנעתי שלא יכול להיות לכך כל הסבר אחר פרט לפסיכופתולוגיה עמוקה.  (לת) אלדר-לוי-הס-לאור
  • 13:45
  • 08.08.12

  •   אתה מדבר מנסיון? הס וזהו
    • 16:26
    • 08.08.12

    מה אמר המטפל שלך? שהם יסופחו? שיהיה טרנספר? שיהיה אפרטהייד? נו, אני סקרנית לדעת.

43 זת'מרת שאם אתה עני וימני - אין לך זכות מחאה ? נח נח נחמן
  • 14:08
  • 08.08.12

מאז הפגנת ה"400,000" כל התקהלות בתל אביב מנוכסת ע"י השמאל . ואני דווקא חושב שמה שהוציא בקיץ הקודם את כ ו ל ם , זוהי הרגשת ההתקרבות שהיתה בין השמאל והימין , שלא לומר אחדות (מילה דוחה בשמאל...) .אבל שוב מגיחים האינטלקטואלים הללו עם המנטרה של כיבוש כיבוש כיבוש אחרי שהחזרנו את עזה ויש אוטונומיה בגדה המערבית , אבל כיבוש כיבוש כיבוש בלה בלה בלה

  •   אחדות, אחדות, אחדות, ומה יצא ממנה? איזה פתרון אתה מציע???
    • 16:24
    • 08.08.12

    היה מרגש לעמוד ולצעוק יחד, אבל מאיפה יגיע הכסף לפתרון? רק מחלוקת תקציב שונה. ומה הכרחי על-מנת שלילדים שלנו תישאר בכלל מדינה? הפסקת מפעל ההתנחלויות. אין מה לעשות. בשורה התחתונה, הכל פוליטי, וחבל שאנשים כמוך ממסמסים את הנושאים החשובים תחת הסיסמה "אחדות".

  •   אני מצטער לאכזב אותך, אבל גם בהפגנות הגדולות בשנה שעברה היה רוב ברור לתל אביבים, אשכנזים ובני מעמד הביניים, כלומר מצביעי שמאל ושמאל-מרכז טיפוסיים. הימין בשלטון, ומעריציו הבינו שאין ארוחות חינם ומחאה פרושה סיכוי להורדת הימין מהשלטון, ולכן רובם לא השתתפו גם במחאה הקודמת.  (לת) עצבני
    • 16:38
    • 08.08.12

44 צודק ונכון אמר שכן עם כובש לא צודק וראוי לסיים את הכיבוש המביש לפני שמדברים על צדק חברתי  (לת) פלץ
  • 14:18
  • 08.08.12

45 בגלל אנשים כמוך, שכפו והעמיסו את האידיאולוגיה השמאלנית שלהם על המחאה, היא נחנקה ומתה. לתשומת לבך.  (לת) אסתר
  • 15:46
  • 08.08.12

46 התמונה של שטרנהל-חלקית רם גרנות
  • 15:48
  • 08.08.12

הנה תמונה מלאה יותר של קיומיות טווח ארוך:
*העלאת אחוז החסימה-שילטון ללא לחצים של מפלגות קטנות
*הפרדת דת-מדינה,דת ללא מימון מדינה
*השוואת נטל צבא-מילואים לכל (מקל וגזר)
*זניחת משיחיות בהתיישבות וראייה מציאותית-דמוגרפית
*צדק חברתי-כלכלי אמיתי, כולל קורת גג מינימלית

47 עצוב? למי עצוב? למי שמנסה להרוס את המדינה? שימשיך להתעצב... וגם ההסתה הפו"צ המלוכלכת, לא תעזור, הציבור כבר יודע מי צודק ומי לא, מי בור ומי לא, מי הגון ומי לא, מי ציוני ומי פו"צ ובחלקו גם אנטישמי. נשלח בשישית  (לת) איציק המרכז זןליק@עצשןךץבםצ
  • 16:36
  • 08.08.12

48 כשאנחנו מתיאשים אתה מחזיר אותנו לפסים.תודה  (לת) מגיבה
  • 17:00
  • 08.08.12

49 מפלגת העבודה, נכה , עוצמת עינים, וסותמת אוזניים, כדי לשוב לשלטון העלוב של ביברק.  (לת) מגיב
  • 17:01
  • 08.08.12

50 שלי, יודעת שיש הרבה ימנונים במפלגתה. לכן הכיבוש לא מענין אותה, וגם את החרדים צריך לקנות. בושה  (לת) מגיב
  • 17:02
  • 08.08.12

51 שטרנהאל טועה בדיוק בנקודה בה טעו המוחים: גניבת הבעיה החברתית-כלכלית למגרש המדיני. משה
  • 17:29
  • 08.08.12

ואיציק שמולי, שאני לא תופס ממנו בשקל, עשה דווקא את המעבר הראוי והדמוקרטי ביותר - השפעה חברתית-מדינית-כלכלית בחברה דמוקרטית נעשית בפרלמנט, ולא בכיכרות ושכונות אהלים.

52 בקיצור ,אל תיקרי שטרנהל אלא שטרנהייל !!  (לת) עמי
  • 17:49
  • 08.08.12

53 כל מילה בסלע פר' שטרנהל. קיא התגובות הימני מאשר את שאתה כותב.  (לת) שומר חוק
  • 17:52
  • 08.08.12

54 דאגה עמוקה ביותר מפני ההתמוטטות הקרובה עד מאוד. ד''ר א.
  • 18:43
  • 08.08.12

ההתמוטטות קרובה עד מאוד. הסדקים שבקורות, המצב הרועה של היסודות, שפעם הוכיחו את עצמם כאיתנים מספיק בכדי להחזיק את המבנה שמעליהם, עומד בפני נפילה אל מעמקי החושך של התהום.
היוהרה הפכה כאן לנורמה. ומולה, האדישות האין סופית עומדת ומבטיחה את דממת הנצח של התסכול המוחלט.
החוצפה היא זו שהפכה ליסוד כל תשתית העקרונות התועלתניים של רוב הישראלים. וכנגדה, אין כבר מענה ראוי ואפקטיבי, משום שאיש לא שומע.
האטימות היא זו המשמשת כלי עבודה ראשון ועיקרי של המנהיגות השואפת לנטרולה המוחלט של החשיבה האוטונומית של האדם.
הדיכוי, הוא תוצאתה הישירה של נטרול אותה החשיבה וביטול מובטח מראש של כל פעולה.
תחושות הניכור המגמתי וההתעלמות הבוטה הן ממרכיבי היסוד של השפל הנורא, לו אחראית ההנהגה הזו, אשר מזמן הפסיקה להנהיג, ומסתפקת בהובלת המדינה הזו אל היעדים הקטנים והבלתי משמעותיים, נטולי כל ראייה וחזון אשר מעבר לעצם המשרות של מקורבי הריקבון הזוהר.


55 עצוב? למי עצוב? למי שמנסה להרוס את המדינה? שימשיך להתעצב... וגם ההסתה הפו"צ המלוכלכת, לא תעזור, הציבור כבר יודע מי צודק ומי לא, מי בור ומי לא, מי הגון ומי לא, מי ציוני ומי פו"צ ובחלקו גם אנטישמי. נשלח בשביעית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 19:09
  • 08.08.12

56 אבל למה לכפות מסרים שמאלניים על מחאת הדיור והמעמד הבינוני? בגללך שטרנהל המחאה גוועה.  (לת) א
  • 19:23
  • 08.08.12

57 STERN-HELL IS RIDING AGAIN  (לת) ROSINANTE
  • 21:00
  • 08.08.12

58 חיפה משה בודק
  • 10:03
  • 09.08.12

לשטרנהל ! עומדים להגיש נגדך עתירה לבג'ץ על שאינך נותן פקודה לטנקים לעלות על עפרה