נחמיה שטרסלר | מקרה הורביץ - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

מקרה הורביץ: שלא יחזור לעולם

ההרגשה הראשונה היתה פחד. המחשבה הראשונה היתה: אם כך, מה הסיכוי שיש בכלל לאזרח מן השורה? כי אם זה הטיפול הרפואי שקיבל אלי הורביץ באחד מבתי החולים הטובים ביותר בארץ, מה תהיה איכות הטיפול שיקבל אזרח לא ידוע, לא מקורב ולא עשיר?

הרי אין מי שלא הכיר את הורביץ, אם באופן אישי או דרך מסך הטלוויזיה; בכיר תעשייני ישראל, שהצליח לעשות את הבלתי אפשרי כשהפך את "טבע" הקטנה והמקומית לאימפריית תרופות גלובלית, הפועלת בעשרות ארצות עם עשרות מפעלים.

אבל כל זה לא עזר לו כאשר התאשפז במרכז הרפואי שיבא ב-21 בנובמבר 2011. הוא מת באותו היום מזיהום, ולא ממחלת הסרטן שבה היה חולה. מאז חלפו שמונה חודשים, אך רק עכשיו התברר מה באמת קרה שם.

רק לפני ימים ספורים התפרסמה תוצאת הבדיקה שערך נציב קבילות הציבור במשרד הבריאות, פרופ' חיים הרשקו, והתוצאות היכו ישר בפנים. פרופ' הרשקו קבע, שמידע חיוני לא הועבר בין אנשי הצוות הרפואי שטיפלו בהורביץ במשך אותו יום אשפוז. התוצאות החמורות של בדיקות הדם שנלקחו ממנו בשעות הבוקר, עשר שעות לפני קריסת מערכות גופו, לא הגיעו לרופאים שטיפלו בו במשמרת הערב.

הרשקו קבע, שהצוות שטיפל בהורביץ לא העריך נכונה את חומרת מצבו ושידר למשפחה הערכה אופטימית מדי. הצוות גם לא הזעיק את הרופא הכונן לטפל בהורביץ. הרופאה התורנית לא נענתה לבקשת המשפחה והצוות הסיעודי והשתהתה במשך שלוש שעות וחצי ולא ניגשה לבדוק אותו. "האירוע חושף חולשה משמעותית בשיטת העבודה במחלקה, המתבטאת בכשל בהעברת מידע חיוני ובהעדר שיטת חפיפה באחריות".

לא היה פשוט להגיע לחקר האמת. אזרח רגיל לא היה מצליח לחדור בעד מחסומי הביורוקרטיה; הוא היה נופל בדרך מעייפות ומייאוש. אך הפעם, למזלנו, עמדה מול הכוח העצום של המנגנון הבת הבכורה של הורביץ, ורד שלו הורביץ. כבר בלוויה היא לא שתקה, אלא זיעזעה את הנוכחים כשמעל קבר אביה האשימה את בית החולים: "בשעות עירותך האחרונות ראית את פניה המכוערות של המדינה, במשך שעות ארוכות המתנת שיגיע רופא למחלקה בה שהית, ומצבך הלך והידרדר. ספגת עלבונות מאח אטום לב. שיירה ארוכה של רופאים הגיעה לבסוף, אבל זה כבר היה מאוחר מדי. האטימות הזאת חייבת להיפסק".

האמנתי לכל מלה שלה, עוד לפני הבדיקה של פרופ' הרשקו. הרי אין זאת הפעם הראשונה ששומעים על מקרים דומים. אבל אסור לקפוץ למסקנות מוטעות. מקרים כאלה הם היוצאים מן הכלל. ברוב הפעמים אנו זוכים לטיפול מסור, רגיש וטוב, הן בשיבא והן ביתר בתי החולים.

בכל מקרה, לנוכח הדברים התקיפים של שלו הורביץ עשה בית החולים תחקיר, והגיע למסקנה הלא מפתיעה, שלא רק שהורביץ קיבל טיפול של VIP, אלא שלא היו כל רשלנות או הזנחה בשרשרת הטיפול. זהו. סוף סיפור.

אלא שלא. שלו הורביץ לא הסכימה להיכנע. היא הגיבה מיד ואמרה, שתיאור המקרה על ידי בית החולים אינו משקף את המציאות. היא דרשה להקים צוות בדיקה חיצוני, "שיבדוק את הנושא ללא משוא פנים", כדי שיופקו לקחים כך "שמקרים כאלה של התנהלות כושלת והתייחסות בלתי אנושית של הצוות הרפואי לאדם מבוגר לא יישנו בעתיד".

יש לנו מזל גדול, ששלו הורביץ התעקשה. הנה היום זכינו לדעת את האמת, בעוד שמקרים דומים אחרים נקברים בתוך בית החולים. וברגע שהאמת ידועה, יש סיכוי שמשרד הבריאות לא יסתפק בדו"ח של הרשקו, אלא יוציא הנחיות ודרכי פעולה לבתי החולים, כך שמקרה הורביץ לא יחזור לעולם, וכולנו נקבל טיפול מקצועי ואנושי, גם אם אנחנו לא VIP.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הרפואה הציבורית בקריסה מוחלטת ומי שחושב שחידוד נהלים ישנה את זה חי ביקום המקביל של ביבי ושטייניץ.  (לת) זו לא טעות - זו מדיניות
  • 02:20
  • 10.08.12

  •   כשתקציב הבריאות מקוצץ וכל מערכת הבריאות מפריטה את עצמה לדעת (בעידודם הנמרץ של שטרסלר וחבריו) - מה לנו כי נתמהה?  (לת) הכותב הוא חלק מהבעיה
    • 02:58
    • 10.08.12

  •   אם ביבי יעלה את המע"מ בעוד אחוז כדי להזרים כסף למערכת הבריאות...כולם יבכו על העול המוטל על מעמד הביניים...  (לת) קשקשנים
    • 09:52
    • 10.08.12

  •   לא נכון. אלון
    • 11:55
    • 10.08.12

    מערכת הבריאות הישראלית היא אחת הטובות באירופה. ישראל מובילה במספר רופאים לבני אדם, הרפואה ברמה מאוד גבוהה והמחיר מאוד נמוך.
    חבל שכולם נשאבים לפופוליזם הזול של התשקורת על "מערכת בריאות קורסת"...

  •   כל מי שהיה בבית חולים ציבורי בעשר השנים האחרונות מתפקע מצחוק מול התגובה שלך  (לת) תומר
    • 15:56
    • 10.08.12

  •   שיקח ממי שלא מגיע לו... שרה כהן
    • 19:52
    • 10.08.12

    שיקצץ ההטבות לחרדים ולמתנחלים ויהיה לו די והותר למע' הבריאות.

  •   הבנו שבתי החולים הציבורים הם התשובה אז למה כל מי שיכול עובר נתוח באחד מבתי החולים הפרטיים  (לת) שי
    • 23:43
    • 10.08.12

  •   כנראה שלא ביקרת לאחרונה בבית חולים לילי
    • 10:32
    • 11.08.12

    אתה מדקלם עובדות ומספרים אך המצב בכי רע הן מבחינת תנאי האשפוז והן מבחינת יחס הצוות למטופל ולמשפחתו. כמובן שאין להכליל ויש להודות כי בבתי החולים עובדים מסורים רבים אך התחושה היא כי משהו רע קורה למערכת הבריאות, שבעבר כן יכלה להתהדר בתארים שציינת, אך כיום אין היא נותנת מענה הולם לאזרח משלם המיסים בבואו לפתחה בשעות הכי קשות שלו. וזהו מבחנה האמיתי.

  •   התכוונת בארבעים השנים האחרונות. לא בעשר  (לת) רעה חולה
    • 22:21
    • 11.08.12

02 הורוביץ היה חילוני לא?  (לת) קדשת הרב
  • 02:20
  • 10.08.12

  •   קבל תשובה ברורה ג.פ.
    • 07:30
    • 10.08.12

    אינני יודע אם מר הורוביץ ז"ל היה חילוני. לעומת זאת, אין שום ספק באשר אליך: תגובתך מלמדת שאתה בהמה גסה!

  •   לג. פ., השאלה אם הורוביץ היה חילוני או לא רלוונטית. אנחנו זוכרים היטב איך סגן השר החרדי התערב כדי שישאירו ב"חיים" ילד שמת מוות מוחי בגלל אמונותיו הפגאניות. אז מי בדיוק כאן הבהמה?  (לת) חמור משיח
    • 14:08
    • 10.08.12

  •   פניה דחופה לציבור המגיבים ג.פ.
    • 09:22
    • 11.08.12

    מה לתגובה האווילית הזאת ולשאלה הנבזית אם הורוביץ היה חילוני? מי שחושב שהוא מבין את "חמור משיח" מוזמן להסביר.

03 אנחנו מטפלים קודם בעשירי מגזרנו  (לת) קדשת הרב ורופאה
  • 02:20
  • 10.08.12

04 סעיף ראשון: אין לאפשר בדיקה פנימית. יש להקים רשות חוקרת חיצונית ובלתי תלויה  (לת) לקוניוס
  • 02:23
  • 10.08.12

  •   "בדיקה" פנימית, אעלק... אבידן
    • 18:07
    • 10.08.12

    סעיף שני: מי ניהל את הבדיקה הפנימית והגיע למסקנה כי "...לא היו
    כל רשלנות או הזנחה בשרשרת הטיפול."??? גם ל-"מכסה תחת" זה מגיע עונש כלשהו! כמו תמיד, גם כאן "היום כיסיתי את התחת של הקולגה שלי X, מחר X יכסה על הכשלונות שלי"!!!

05 תקציב יורם
  • 02:29
  • 10.08.12

נחמיה מתחמק מההמשך המתבקש - מערכת הבריאות קורסת מחוסר תקציב. מחלקה שבה יש 20 חולים או יותר לכל איש צוות לא מסוגלת לתת שרות. המצב היום הוא שמשפחת החולה נושאת בנטל ומקרה הורביץ הוא התוצאה.
יש לפנות תקציב מהתנחלויות, בטחון והקצבות ייחודיות ולדאוג שכל תושבי המדינה יישאו בנטל הכלכלי. אחרת המצב רק ימשיך להדרדר.

  •   קל לקחת כל נושא ולהגיד..תקציב!  (לת) רוטר
    • 02:55
    • 10.08.12

  •   יש קשר לסעיף תקציב ותיק ונבזי, רפואה לאח"מים טטס
    • 18:44
    • 10.08.12

    הורוביץ ביקש לקבל טיפול כאחד העם, וזה כידוע קיצר את חיו.
    בניגוד לו, חברי הכנסת לדורותיהם (כולל אלו שבדימוס), שרים לדורותיהם (כולל דימוס) ושופטים בבתי משפט גבוהים, נהנים מרפואה מיוחדת, היינו, רפואה בארץ ולעיתים בחו"ל המכוסה מתקציב רפואה מיוחד לאח"מים (אח"מים='אנשים חשובים מאד'). לכן ברצונם הם יכולים להימנע מחיכוך עם הרפואה הציבורית הקורסת. את המימון לאח"מים יזם דוד בן גוריון טרם חוק ביטוח הרפואה הממשלתי הנוכחי. בן גוריון רצה למנוע אפשרות זיקה בין חברי כנסת לקופות חולים מסויימות. מאחר שכיום כל הקופות מולאמות, ואקוויולנטיות, הסיבה המקורית לתקציב המיוחד (כ- 13 מליון ש"ח לשנה) נעלמה, ולכן על התקציב לאח"מים להתבטל עימה.
    ללא תקציב רפואי פרוטקציונרי לאח"מים, כאשר האח"מים יתחילו לזכות בטיפול כמו כולם, תהיה להם מוטיבציית יתר אישית לשפר את השירות.
    למי שרוצה לקרוא דיון על תקציב הרפואה לאח"מים בדהמרקרקפה
    http://cafe.themarker.com/post/1858235/

  •   מגיע לחברי הכנסת והממשלה טיפול רפואי מיוחד ולמה? שמשון
    • 07:06
    • 11.08.12

    כי הם מאוד דואגים לנו לסחוט אותנו במיסים, הם דואגים לנו שנשלם מחירי מזון יקרים שעל כל דבר אנו משלמים כפול, הם דואגים לנו שראשי השלטון המקומי יזמברו אותנו במיסי ארנונה ומיים יקרים בשביל השחיתויות שלהם, הם בנו לנו בתי חולים כדי שאנשים ימותו במסדרונות, מהאתם רוצים הם מטפלים בנו היטב לכן מגיע להם טיפול מיוחד.

  •   כמו שאם לא היו בונים ב 7 מיליארד שח הידרו
    • 12:33
    • 11.08.12

    מקלט אטומי לפוליטיקאים ומשפחותיהם, אולי הם היו פחות מצ'ואיסטים בהקשר האיראני

    המדינה איבדה את ההצדקה הערכית לקיומה. כל אחד לנפשו, ואני חזרה לקליפורניה

06 בטח הצוות הרפואי התעצבן שהם צריכים לגשת ולקום באמצע מתוכנית ריאליטי.  (לת) למה מה?
  • 02:51
  • 10.08.12

  •   איך אני אוהב אנשים כמוך. פוגש אתכם יום יום בבית חולים רופא צעיר
    • 13:19
    • 10.08.12

    גיבורים גדולים, משמיצים ולועגים כשאתם מאחורי המקלדת. אבל כשאתם מגיעים למיון אתם כמו פודלים עם רצועה. "לאבאל'ה יש חום, תעזרו לו, אתם המלאכים". פשטו תת רמה.
    כשאתה כתבת את התגובה שלך אני הייתי בבית חולים. אני לא צריך תכנית ריאליטי, המציאות בבתי חולים עולה על כל דמיון של סרט מלחמה. ויש גם הרוגים.
    ואז - לחזור הביתה, ללכת לישון קצת. לקום ולראות תגובות של עלובי נפש כמוך. מקווה שבקרב עליך הרפואה תפסיד.

  •   קצת הגזמת במשפט האחרון, לא?  (לת) כללית אוהד את התגובה
    • 17:52
    • 10.08.12

  •   רופא צעיר - את העשתונות איבדת צ'יק צ'ק מתגובה. מה יהיה במקרה חירום? אגב, ככה מדבר רופא?? מאחל למותו של מי שטרם פגש אותו?? רופא ערס! נו, מסתבר שיש גם כאלה.  (לת) 02:51
    • 20:46
    • 10.08.12

  •   כל הכבוד רופא צעיר, פרץ ממעלות
    • 22:47
    • 10.08.12

    אני מאחל לך שתישאר כזה לתמיד....ואני לא צוחק או לועג...

  •   קצת פרובוקציה ויצאת מדעתך, דוקטור.  (לת) היפוקרטס
    • 08:56
    • 11.08.12

  •   הרופא הצעיר הוא דוגמא לאטימות של רוב הרופאים הצעירים  (לת) רוני
    • 15:16
    • 11.08.12

  •   לרופא הצעיר: אתה וחבריך הם בדיוק הבעיה. פודל לא קשור
    • 22:44
    • 11.08.12

    מחד כישורים עלובים (ראה התורנית שלא הזעיקה את הכונן), ומאידך יחס מתנשא ("פודל עם רצועה") אל הפציינט, שהוא זה שמשלם את שכרך המוגזם דרך מס הבריאות הדרקוני. הורוביץ מת בגללכם, ואתה יודע זאת היטב.

07 ,תשובת בית החולים כמוה כתשובות ביטוח לאומי כמוה כתשובות המשטרה השרות הציבורי של ביבי
  • 04:36
  • 10.08.12

כמוה כתשובות משרד הפנים כמוה כתשובות כל המשרדים שצריכים לתת שרותים לאזרח.לכל משרד ממשלתי ולכל שרות ציבורי צריך לבוא עם עורך דין צמוד
עם מכשיר הקלטה ומצלמה נסתרים

08 שומעים את הצעקות ואיש לא עושה דבר. תעיפו את הסוסים הארורים.  (לת) אין שום סיכוי שמשהו ישתנה
  • 04:43
  • 10.08.12

09 להקים מיד!!!!!!!!!!!ישוב לאנשים הסובלים מקרינה. ממה קבל הורביץ סרטן? משרד הבריאות האטום
  • 05:00
  • 10.08.12

עוד מעט כל המדינה תהיה סרטן אחד גדול!!!!!!!

  •   כמו בכל דבר הממשלה אטומה אבי
    • 07:18
    • 11.08.12

    חושבים כל הזמן איך לקחת לנו את הכסף אנחנו מס' במס הכנסת ובתשלומים , הם כאן רק כדי למצוץ את הכסף שלנו , אכפת להם שכל מפרץ חיפה מזוהם?????????? אנשים חוטפים פה סרטן על ימין ועל שמאל והזיהום ממשיך להכות בנו ביתר שאת

10 שיא התמימות! משה שיין
  • 05:14
  • 10.08.12

״מקרה שלא יחזור״? מאות אם לא אלפים מקרים דומים מתרחשים כל שנה אם לא מדי חודש. והם ימשיכו להתרחש. מר שטרסלר הוא כל כך תמים!

11 לא רק בתי החולים. גידי
  • 05:23
  • 10.08.12

במערכת המשפט שלנו המצב גרוע פי עשר. כל שופט עושה מה שהוא רוצה. אין ביקורת אין בקרה והשופטים מתנהגים בבית המשפט כאילו הם האדונים והאזרח שעומד מולם הוא לא יותר מסתם יליד שהם האדונים שלו. הגיע הזמן שיקום גוף חיצוני שיבקר את עבודת השופטים. וגם יתקינו מצלמות באולמות בית המשפט ובלידת השופטים על מנת שתהיה שקיפות על הנעשה והנאמר בדיונים .

  •   רק השופטים??? ואיך היית מכנה את ה"משפטנים" שהחליטו איציק
    • 14:23
    • 11.08.12

    שכבר אי אפשר לשנות את ההחלטה לקנות לשרים BMW?

12 הורוביץ הוא אדם יקר.אני לא אומר "היה"כי פועלו אתנו. ואני כמובן לא אגן ואי אפשר להגן על המחדלים האלה רק אגיד ש: נפיח
  • 05:33
  • 10.08.12

מחדלים וטעויות אנוש וטימטום ורוע לב הם חלק מהחיים.הםלא עושים הנחות לאף אחד.הם מכים לפעמים בזה ולפעמים בזה.נכונה זעקתו של שטראסלר כי אם אלי הורוביץ הוזנח אז מה יגידו אזובי הקיר?

13 יש עוד נקודה - אם בני המשפחה של הורביץ ז"ל היו עושים משמרות סביב מיטתו, אולי היה נמנע האסון (וזאת מבלי להפחית מחומרת הכשלים שהדו"ח מעלה...) אלון מהצפון
  • 05:35
  • 10.08.12

במשפחתי הבינו כבר מזמן, יש רופאים טובים יותר וטובים פחות, יש בעיות של תקנים, וישנם אנשי צוות שקורסים מעייפות, אבל החלטנו שזה לא מה שייגרום לבני המשפחה ליפול - ולכן בכל מקרה אישפוז במשפחה, נקבע מייד סבב של משגיחים סביב מיטת החולה, שבודקים מה שלומו, ששואלים את אנשי הצוות הרפואי כל הזמן מה המצב, ומקפידים שהמאושפז שלנו יקבל את הטיפול הטוב ביותר. לצערי המערכת רחוקה להיות מושלמת, וזו הדרך. יכול להיות שבני משפחת הורביץ סמכו יותר מידיי שמעמדו של אב המשפחה יעשה את ההבדל, אבל אין תחליף לבן משפחה אוהב ועירני, שדואג לאינטרסים של החולה, ועד שהמערכת תהפוך למושלמת - קחו זאת בחשבון.

  •   פרטי הארוע פורסמו ושודרו. בני המשפחה היו נוכחים במקום.  (לת) הם היו שם וזה לא עזר
    • 09:33
    • 10.08.12

  •   מבלי להאשים. לפעמים בגלל משפחות כמשפחתך לא נותרים רופאים או אחיות פנויים לטפל במשפחות כמשפחתי לאלון מהצפון
    • 18:09
    • 10.08.12

    מערכת הבריאות צריכה להבריא. מערכת החינוך צריכה לחנך. מערכת המשפט צריכה לשפוט, הביטוח להבטיח, הסעד לסעוד והמשטרה לשטר.
    המשפחה צריכה ויכולה לעזור. גם חברים.
    אבל. והאבל גדול. לכל אזרח מגיעה בזכות עזרת המערכת. גם אם אין לו משפחה, אין לו חברים, אין לא כסף או אין לו אפילו היכולת להבין שהוא זקוק ולמה הוא זקוק.

  •   late president Herzon declared eveve of holocaust memorial day israeli citizenship to 6 millions- so at least gohst to follow me to butchery  (לת) joseph perlstein
    • 19:57
    • 10.08.12

  •   משמרת ליד החולה - לא תמיד יעיל סתם אחת
    • 07:25
    • 11.08.12

    עם כל הכבוד, עשינו משמרות ליד אמנו האהובה. אבל אנחנו לא רופאים ולא צוות סיעודי. לא הבנו מה משמעות הדברים. בטיפול נמרץ לא אפשרו לנו להיות כל היום, רק שלוש פעמים שעה.

14 הרפואה הציבורית מתפוררת בגלל הכלכלה הניאו-ליברלית המושחתת שאתה שטרסלר מטיף לה וביבי הוא קבלן הביצוע שלה יוסי
  • 05:40
  • 10.08.12

ייבוש התחבורה הציבורית נועד לגרום להפרטה שלה.
כי לפי הגישה הקפיטליסטית הקיצונית שלכם, המדינה לא צריכה לדאוג לרפואה לאזרחים, אלא לשלוח אותם לרפואה המופרטת שקמה אחרי שהשיטה שלכם מייבשת את הרפואה הציבורית.

כל הייבוש וההפרטות האלה עולים לנו יותר - בדם ובדמים.

15 ראה גם מקרה דני רופ  (לת) Hr
  • 05:59
  • 10.08.12

16 אלי הורביץ אבי
  • 06:08
  • 10.08.12

יש פה ממד שלהתנשאות אני הממסד. הרפואי בית החולים "הטוב״ יודע הכל

17 שר הבריאות - מ פ ק י ר - מחלקה עם 40 חולים לטיפול רופאה תורנית אחת.  (לת) חוסר תקנים זה לא רשלנות - זה זדון
  • 06:11
  • 10.08.12

  •   צודק מאה אחוז!. אני למשל, לא הסכמתי להפקיר ללא חינוך כיתות מפוצצות ב-40 תלמידים, אז פשוט שלחתי להם מורי-קבלן,  (לת) גדעון סער.
    • 16:09
    • 11.08.12

18 לא האש שרפה את הכרמל - אלא רשלנות פושעת של ממשלות ישראל. גם במחלקות בתי החולים.  (לת) תקנים תקנים תקנים
  • 06:14
  • 10.08.12

19 הידעתם שבתי החולים בארץ לא פועלים על פי תקני איכות? יצחק
  • 06:38
  • 10.08.12

אין כל תקן מחייב,אין איכות,אין ניתוחי אירוע ,אין הפקת לקחים כשגרה,,אין צוותי שיפור,אין יעדים ומדדים,אין בדיקת אפקטיביות לתהליכים,אין מבדקי איכות... לא יאומן - מדינת עולם שלישי.
שלא נזדקק...

  •   זה אמיתי?  (לת) אסתר
    • 14:13
    • 10.08.12

  •   כן אזרח שביקר שם
    • 18:03
    • 10.08.12

    אולי אתה צעיר, אבל התגובה שלך מעידה שכבר נקלטת במערכת ונשחקת, כך שאתה רואה רק את הצד שלך. זה שאתה שופך על המשפחות לא יעזור להעלים את תחושת החולים ומשפחותיהם שהטיפול ניתן בבחינת טובה ולא בבחינת חובת שרות לאזרח. טענת תקציב אינה תופסת, כי הבעיה היא גישה ולא תקציב. שבתתם ארוכות ומה שיצא זה שיפור תנאיכם - הקהל לא זכה לשיפור השרות.

    החולים לא מגיעים לבית חולים כדי לחגוג: הם מרגישים רע, ומשפחותיהם לחוצות. אז כן: מתחנפים, בוכים, לוחצים, ומבקשים טיפול. ממצאי התחקיר מעידים על כך שאתם מזלזלים.

    יש גם הרוגים? נכון - אבל כמה מהם ניתן היה לחסוך על ידי טיפול נאות, ולהחזירם אל משפחותיהם לתקופה נוספת של חיים ביחד?

    ושורת המחץ: "לחור הביתה וללכת לישון קצת". לא אוסיף על המטרה האולטימטיבית של רופא צעיר בעת המשמרת. כמו גם על הסיפא של הפסקה, שהעלתה את חמתי עד כדי התגובה הזו.

  •   לאזרח שביקר שם: הגבת על התגובה הנכונה? נראה שהתבלבלת  (לת) קורא תגובות
    • 22:48
    • 11.08.12

20 ל-6, אתה לא רציני. נהיר שהם קורסים מהעומס  (לת) לא רופא אבל רואה נכוחה
  • 06:52
  • 10.08.12

21 במשך שנים שקרניהו מספר לנו על האיש הרזה והאיש השמן. עכשיו מסתבר שזה הספור על הסקוטי שכל יום קיצץ באוכל של הסוס עד שהסוס מת. אז נתניהו הצליח להרוג את כל השרות הצבורי בארץ בעדודו הנלהב של שטרסלר שמזיל עכשיו דמעות תנין. זו לא רק הבריאות, גם החנוך הרוס גם המשטרה הבטוח הלאומי המרושע. כל השרות הצבורי. הצביעו ביבי.  (לת) ע.ג
  • 06:53
  • 10.08.12

  •   ואת מי תבחר, אתה בבחירות הבאות???????  (לת) רותי
    • 09:31
    • 10.08.12

  •   אני אבחר ביבי כי הוא שומר על הבטחון הלאומי ולא מחזיר שטחים  (לת) ר.
    • 11:00
    • 10.08.12

  •   מותר לך אבל זה לא ממש כדאי להכריז ברבים שאתה אידיוט. מי שהורס את הכלכלה והופך את האזרחים לענים לא שומר על הבטחון הלאומי. הוא הורס את הבטחון הלאומי. ובענין החזרת שטחים - זה בסדר לא להחזיר שטחים אם אתה מבין ואתה בעד מדינה דו לאומית כמו שהחמאס רוצה.  (לת) ע.ג.
    • 14:51
    • 10.08.12

  •   כאילו ש..................... פרחח
    • 15:59
    • 10.08.12

    מצאתם משהו חדש. כבר בשנות הארבעים (של המאה שעברה), יכולתה לצווח מרוב כאבים (בשעות מסוימות),ואף אחות (שלא לדבר על רופא), לא ניגשה אליך.

  •   שטרסלר? הוא יבחר ביאיר לפיד, כמובן. חברתי או לא?  (לת) חכמוב
    • 17:21
    • 10.08.12

22 אנשים מהיישוב מתים רצון
  • 07:01
  • 10.08.12

כל הזמן בגלל המצב הזה

23 פתאום כשקורה דבר כזה לסלב/טיקון/ח"כ/שר כולם מזדעזעים, חלומות באספמיא
  • 07:33
  • 10.08.12

עד היום אני אוכלת את ליבי שלא תבעתי את בית חולים וולפסון בהזנחה פושעת של אימי ז"ל, שדירדר את מצבה למוות, מזלה של בתו של הורוביץ שהיא בתו של הורוביץ, ושהעתונות ואדון שטרסלר השמיעו את זעקתה, אותי הורידו מהענין אנשי משפט שאמרו לי "שלא כדאי לי לעשות עניין, כי כולם מכסת"חים את כולם, וקשה יהיה למצוא רופא שיעיד נגד קולגה", קולי לא היה נשמע, הוא היה אובד כנראה בבית המשפט, תחת חקירתו הנגדית של עו"ד ממולח שבית החולים היה שוכר והיה עושה את זעקתי לכלום.
החלום שלך שטרסלר הוא חלום באספמיא, אולי לא יקרה שוב לידועני עמך, לפלבאים יקרה גם יקרה, כל עוד הזקנה שוכבת עדיין במסדרון בית החולים, כל עוד זכות הצעקה תישמר רק לבנותיהם ובניהם של אנשים כמו הורוביץ.

  •   פעם זו הייתה זקנה בודדת. היום זה זקנות וזקנים. רבות ורבים. גם המסדרון כבר לגמרי סתום. מה השלב הבא? הזקנים ישכבו במגרש החניה?  (לת) אסתר
    • 14:16
    • 10.08.12

  •   לא הבנת את שטרסלר רוני
    • 15:20
    • 11.08.12

    הוא נזעק בגלל מקרה הורוביץ. הוא נזעק שאם כך קרה להורוביץ, מצב האחרים הרבה יותר גרוע

24 מניסיון של שני קרובי משפחה אלף
  • 07:38
  • 10.08.12

זה בדרך כלל רמת הטיפול.פשוט ביזיון.לחשוב שרוב כספנו הולך למיסים ולא מקבלים תמורה.

  •   כמו בכל ענין ודבר במדינה אזרח
    • 07:13
    • 11.08.12

    רמת המיסים והשרותים גוזלים מאיתנו נתח נכבד והשרות וכל הדברים הולכים ומתדרדרים , אתה חש שהממסד עובד לרעת האזרח וכל הזמן חושב איך לדפוק אותו יותר כספית.

25 מנהל מחלה תושב הצפון
  • 07:55
  • 10.08.12

הפתקוןמחלה הפתרון לבעיה הינו פשוט הדורש הכשרה וכוח אדם. המינוח הינו מנהל מחלה. אדם בעל הכשרה רפואית אשר מקבל את המרה הרפואי ליעדיו ומבצע אינטגרציה בין כל הגורמים הרפואיים העוסקים במקרה הרפואי מנהל מחלה יכול להיות אח או אחות אשר עצם מינויים כמנהלים מחלה שיש בה בונוס כספי תוביל לניהול אמיתי אכפתיות ויציאה מהאדישות

  •   שינוי מיבני ופיספוסים ארנון
    • 00:16
    • 12.08.12

    היו שני כשלים. הראשון בטיפול בהורביץ. לדעתי קיימות תוכנות מצוינות והוספת כוח אדם רק תוריד אחריות. הכשל השני הוא בבקרה הפנימית. לדעתי יש לקבוע קנס סביר (250 שח) לטעות כך שוועדות לא ירתעו מלהוציא אשמים והמערכת לא תגלוש למצב בארה"ב.

26 להלן מה שקרה לי: אזרח קטן
  • 07:58
  • 10.08.12

באתי למיון בסורוקה ביום ה והתלוננתי על כאבים בחזה. עשו לי אקג ושלחו אותי הביתה. שום דבר מיוחד. ביום א כבר הובלתי באמבולנס לאיכילוב. ניתוח מעקפים. אחרי שיצאתי מבית החולים שלחתי מכתב לסורוקה. קיבלתי תשובה - "בדקנו ולא מצאנו כל דופי בהתנהלותנו".

  •   וגם לי חולה
    • 10:27
    • 10.08.12

    בשבועיים בהן זכיתי להיות מאושפז באיכילוב - כל שבוע לחוד -
    בגין שני אירועים מוחיים - אף לא רופא אחד ניגש למיטתי כדי
    לבדוק אותי - אם כי בטופס השחרור נאמר כי נבדקתי,,,

  •   גם אני עברתי טיפול מוזנח כזה חולה
    • 10:36
    • 10.08.12

    בשבועיים בהן זכיתי להיות מאושפז באיכילוב - כל שבוע לחוד -
    בגין שני אירועים מוחיים - אף לא רופא אחד ניגש למיטתי כדי
    לבדוק אותי - אם כי בטופס השחרור נאמר כי נבדקתי,,,

27 יופקו לקחים עאלק. כל המנגנונים בשירות הציבור בקריסה בגלל אטימות, שכרון כוח, חוסר אחריות, שחיתות ומחסור בכוח אדם ותקציבים. יחי ביבי המלך השקרן שכאילו מהוא עסוק בלהציל אותנו מאירן כאשר חולים מתים בגלל מחדלי מערכת הבריאות. ולמי שלא יודע ביבי המלך הוא גם שר הבריאות. כי במשרד החשוב הזה יש רק סגן שר חרדי - בגלל קומבינה שעה ביבי המלך עם החרדים.  (לת) חרד
  • 08:13
  • 10.08.12

28 רצית הפרטה? קיבלת.  (לת) שונא חזירים.
  • 08:17
  • 10.08.12

29 למרות איכות הרפואה אף אחד לא יפספס את מותו כשתגיע שעתו. טיפול טוב טיפול רע, גורלנו נחרץ ע"י תפוח ונחש ולא רופאים טובים או רעים  (לת) הבעל שם רע
  • 08:41
  • 10.08.12

30 הבעיה היא הזהומים ראומפלן
  • 08:49
  • 10.08.12

בית החולים הפך להיות מלכודת מוות למתאשפזים בו. משרד הבריאות מסתיר מן הציבור את הנתונים על התמותה הרבה מזיהומי בית חולים, ומכמות החולים המתים מחיידקים עמידים. חולה מגיע עם בעיה אורטופדית ומת מזיהום. מעבר לטרגדיה הנמנעת, בית החולים נחשף לעלויות מטורפות של טיפול באנטיביוטיקה יקרה שאמורה לתת מענה לזיהום מיותר. במקום עלות טיפול בבעיה האורטופדית, למשל, מתווסף טיפול ארוך שלעיתים רבות מסתיים במוות, בזיהום. אני בטוח, וזה מידיעה, שבחלק מהמקרים, מנהלי מחלקות "מוותרים" על החולה, כדי לחסוך את עלות הטיפול בזיהום. זה קורה בעיקר בחולים "זקנים". יש לטפל קודם בבעית הזיהום.

31 ואתה כתבת וכותב נגד העלאת שכר לרופאים. כיום אתה עסוק בלכתוב כמה האוצר נכנע בשנה החולפת לדרישות פופוליסטיות. איך אתה לא מתבייש לכתוב טור כזה?  (לת) לא סלבריטי
  • 09:00
  • 10.08.12

32 שכחת לכתוב כהרגלך שצריך לבטל את הפטור ממע"מ על ירקות ופירות ערן
  • 09:12
  • 10.08.12

ככה אנשים יאכלו יותר אוכל מזיק והמדינה תשגשג. או שזה שוב לא קשור?

33 לנו, העשירים, יש בחירה: למה הוא לא התאשפז בבית חולים פרטי?  (לת) זהו הטיפול לעמך. לא לנו.
  • 09:22
  • 10.08.12

34 תשכחו משיפורים , מסקנות והפקת לקחים , אתם חיים בסרט יובל
  • 09:25
  • 10.08.12

מערכת הבריאות הישראלית כבר מזמן מעבר לשיא , מנוהלת ע"י רודפי בצע , אטומה ונרפית , כולם מכסים על כולם , יד רוחצת יד , שחיקה איטית ועקבית ואוי למי שאיתרע מזלו ומצבו מסתבך , במהרה יהיה עטוף בשקית ניילון , והכאב של קרוביו לא מעניין איש בחבורת רודפי הכסף המדופלמים. אובדן הערכים זולג למערכת , יחד עם חידושי הראפואה המדהימים , ובמקום לשעוט קדימה הכל זוחל אחורה

35 הם כל אלו שחיברו את דוח בית החולים עדיין עובדים שם וממשיכים להנפיק דוחות כיסוי תחת לעוד מקרי רשלנות?  (לת) מחלקה שלמה להנפקת דוחות כיסוי תחת.
  • 09:26
  • 10.08.12

36 פירות הביאושים של הסוציאליזם ראנד
  • 09:29
  • 10.08.12

כדי לתת טיפול "שוויוני" לכולם, פוגעים באדם שכמות המיסים ששילם למערכת הבריאות הייתה יכולה להחזיק מחלקת רופאים שלמה במשך שנים.

ככה זה,בניסיון לעשות טוב לכולם,בין אם מדובר במובטל כרוני שלא תורם דבר לחברה ובין אם מדובר במנכל שמעסיק עשרות אלפי עובדים,באדם היצרני נפגע קשות - ומת.

  •   נהפוך הוא, איין ראנד. בכמות הכספים שהורביץ ז"ל הבריח מהארץ ולא שילם מס - אפשר היה לתחזק את מערכת הבריאות שנים ארוכות. וכך האחות הייתה מצליחה להעביר לרופאה, והרופאה הייתה מצליחה לראות את תוצאות הבדיקות , ואדון הורביץ כמו אדונים וגבירות רבים ורבות היו יכולים לקבל טיפול טוב יותר ולצאת מבית החולים על רגליהם ולא על אלונקה. אבל הורביץ העלים מס (בית המשפט העליון קבע שהמהלך היה חוקי) - כמו טייקונים רבים אחרים - ולרוע מזלו אכל אותה בעצמו. צר לי עליו ועל בני משפחתו. אבל לו לפחות היתה אלטרנטיבה. להמוני אזרחי ישראל אין אלטרנטיבה, פשוט כי הם תלויים לגמרי ברפואה הציבורית. ולכן מילותיו של שטרסלר הם כמו מלח על פצעינו הווירטואלייים. העשירים ילמדו את הלקח ויעברו לרפואה פרטית טוטאלית. והאחרים יקבלו טיפולי מוות בבתי החולים הציבוריים. מאחר ששטרסלר אינו תמים או אידיוט, המאמר הזה די מעצבן. סילחו לי.  (לת) אסתר
    • 14:25
    • 10.08.12

  •   סבבה - אז שהעשירים ילכו לצבא להגן על הנכסים שלהם...אם העניים לא יקבלו כלום מהמדינה, אזי האינטרס שלהם להגן עליה קטן מזה של העשירים...  (לת) שמאנד
    • 19:04
    • 10.08.12

  •   אסתר צודקת  (לת) אייל
    • 11:54
    • 11.08.12

37 האם יוסקו המסקנות, האם יופקו לקחים מדו"ח הרשקו? אור לנו
  • 09:36
  • 10.08.12

גם אם מותו של הורביץ לא היה נמנע על אפילו ידי ליווי צמוד של סגנו של מנהל בית החולים זאב רוטשטיין (המנהל עצמו נעדר באותו יום עצוב) הרי שהזלזול וההתעללות באיש החולה, שהרגיש בעצמו ממעמקי יאושו שסבלו לא מזיז לאיש במערכת, יכלו להמנע. הצוות מסוגל היה לגלות יותר התעניינות ואמפתיה ואולי אפילו להקל מעט על החולה ברגעיו האחרונים. גם המרירות והתסכול המלווים את יקיריו שחשים שלא עשו די להקל עליו בשעותיו האחרונות יכול היה להמנע. אך למרבה הצער לצוות יש תרוץ, אנו נופלים מהרגליים, איננו עומדים בעומס, וכמו בכל מערכת אנושית גם אצלנו קורות תקלות. שום דבר לא ישתנה ברפואה הציבורית, ויחד עם זאת אשפוז חולה אנוש או טיפול פולשני בסיכון גבוה מקומם בבית חולים ציבורי גדול, לא בקליניקה פרטית. כולנו מן הסתם נגיע לשלב הזה.

38 אני כבר לא יודע אם קבלנו טיפול טוב ומהיר מה שכן רואים, המוני חולים הנקראים תירות מרפא מטופל ישראלי
  • 09:38
  • 10.08.12

הנקראים תירות מרפא המשלמים כסף ואליהם ניגשים קודם, מטפלים ללא סוף ואפילו ביקורי רופאים מתבצעים ללא מועד קבוע .
על פניו נראה שאכן אנו לא מקבלים את הטיפול הדרוש .
במסדרונות בית החולים , מצמידים לכל חניוק רוסי שיכור ששילם , פקידה מלווה
והם שוכבים , בדרך כלל בחדרים לבד ,
העדות הזאת , לאורך חודשים בהם ביקרנו בתל השומר .

  •   יש בזה צד טוב-זה אומר שאיכות הרפואה בארץ-טובה,והמחירים סבירים.מה שנותר הוא-ליצור צורת ניהול וחלוקה צודקות יותר,כך שחולים מקומיים שאינם תיירים-"ייהנו" משירות טוב יותר. שלא נצטרך.  (לת) סמי מפ"ת
    • 15:33
    • 10.08.12

39 לתומי חשבתי נ.ד.ן
  • 09:48
  • 10.08.12

לתומי חשבתי ששטרסלר יתייחס לזיכויו השערורייתי של הורביץ, בפני שופט שהיה צריך, ולא פסל עצמו.
שטרסלר שואל - אם זה מה שקרה להורוביץ, מה קורה לאזרח שאינו "הורוביץ?"
ואני שואל - מדוע שטרסלר לא כותב ולא כתב על אלפי ומאות מקרים דומים של מי שאינם "הורוביץ"

צר לי על אדם שנפטר.
צר לי על אדם שנפטר כתוצאה מהזנחה.

צר לי על המצב בביתי החולים ובשרות הציבורי.
צר לי על הורוביץ ומשפחתו.

שטרסלר, שמקפיד ללמדנו להעביר כסף מהשרות הציבורי ומכיסנו לטייקונים מעצבן אותי.
מוטב שיעסוק בדברים אחרים - כמו למשל להסביר לנו מדוע עלינו לשלם את הוצאות הביטחון עבור הקידוח של תשובה - שיעלו לנו יותר מהתמלוגים שישלם למדינה.

  •   אזרחי המדינה מודים לך על תגובה עניינית ואנושית !  (לת) ל נ.ד.ן
    • 11:47
    • 10.08.12

  •   את המאמר הזה הקדיש שטרסלר למצוקת האשפוז, ויפה עשה לנדן
    • 11:40
    • 11.08.12

    אין שום קשר בין הזיכוי של אלי הורביץ נוחו עדן או של אהוד אולמרט יבל"א לשערוריית הטיפול בחולה הורביץ בבית החולים הציבורי שיבא, שיום אחד כולנו כמעט, אם אנו תושבי גוש דן, נגיע אליו לשם טיפול או למות בין כתליו. בישראל רוב התושבים נשלחים לבית החולים, גם מבתי האבות בהם הם מתגוררים, כדי למות. זה נושא לדיון חשוב אחר, מדוע לא מאפשרים לגוססים שכבר אינם זקוקים לטיפול ולמכשור מורכב, למות בשלום במיטתם, בביתם, בסביבה המוכרת להם? מכיוון שמר הורביץ הועבר לבית החולים במצב קריטי המלווה בקשיי נשימה הוא ציפה שיקלו על מצוקתו אך למרבה הצער הוא זכה לטיפול רע, שהגביר את סבלו, ואסור שכך ינהגו באדם חולה ובוודאי לא במי שבא למות בבית החולים.

  •   אלי הורביץ המנוח הוא רק משל. הנמשל הם כולנו, אנו יקירינו, שנזדקק יום אחד לאשפוז לנדן, נסיון שני
    • 15:39
    • 11.08.12

    אין שום קשר בין הזיכוי של אלי הורביץ נוחו עדן או של אהוד אולמרט יבל"א לשערוריית הטיפול בחולה הורביץ בבית החולים הציבורי שיבא, שיום אחד כולנו כמעט, אם אנו תושבי גוש דן, נגיע אליו לשם טיפול או למות בין כתליו. בישראל רוב התושבים נשלחים לבית החולים, גם מבתי האבות בהם הם מתגוררים, כדי למות. זה נושא לדיון חשוב אחר, מדוע לא מאפשרים לגוססים שכבר אינם זקוקים לטיפול ולמכשור מורכב, למות בשלום במיטתם, בביתם, בסביבה המוכרת להם? מכיוון שמר הורביץ הועבר לבית החולים במצב קריטי המלווה בקשיי נשימה הוא ציפה שיקלו על מצוקתו אך למרבה הצער הוא זכה לטיפול רע, שהגביר את סבלו, ואסור שכך ינהגו באדם חולה ובוודאי לא במי שבא למות בבית החולים.

40 מי שמטיף לריסון תקציבי ויורד על ביבי "שחילק" כסף לרופאים שלא יבוא בטעות על כשלי המערכת הנובעים ממצוקת כח אדם.  (לת) שטרסלר א' עונה לשטרסלר ב'
  • 09:50
  • 10.08.12

41 שטרסלר - אתה מהתל בנו או שהפציעה בך אירוניה עצמית? מנהל מחלקה בבית-חולים
  • 09:50
  • 10.08.12

מערכת הבריאות נמצאת בקריסה, עובדת על גבול המעטפת ומחוללת נסים על-בסיס יומיומי. וכשמערכת שכזו קורסת - לא נופלים מבנים, לא מתרחשות שרפות ולא מתמוטטים גשרים. החולים פשוט נפגעים, וחלקם - מיעוטם לשמחתנו - גם מתים, לרוב ללא תהודה וללא כותרות.
בכל מקרה נקודתי ניתן להצביע על כשל - טעות באבחון, מענה איטי, יחס לא הולם - אבל העיסוק בעצים מפספס את היער. כשלמערכת אין שוליים, אין משאבים הולמים, והיא מוכה וחבוטה מכל הכיוונים - שום נוהל חדש, שום וועדת-בדיקה פנימית או חיצונית ושום סנקציות אינדיווידואליות, מוצדקות בחלקן, לא תשנינה את המגמה.
נחמיה שטרסלר היקר, במשך שנים היית בכותל-המזרח של אויבי מערכת-הבריאות. השקפותיך הניאו-ליברליות, בורותך מרצון בהבנת המערכת המורכבת הזו, צרכיה והיותה חסרת-תחליף - נתנו רוח-גבית לשלטון הזר המנהל כאן את חיינו.
במקום "להשתומם", לצקצק בשפתיים ולהתלהם - יש לך הזדמנות-פז בימי-התשובה המתקרבים. בקש סליחה ומחילה, בחן מחדש את השקפותיך, ושנה את דרכיך...

  •   כל מילה שלך חקוקה בסלע ! אולם לצפות ששטרסלר יבחן מחדש את השקפותיו וישנה את דרכיו??  (לת) מנהל מחלקה יקר
    • 10:51
    • 10.08.12

  •   כל מילה בסלע  (לת) חברתי ללא בושה
    • 12:03
    • 10.08.12

  •   מנהל מחלקה אחד
    • 12:21
    • 10.08.12

    חוסר המשאבים לא מצדיק את מה שמתרחש בבתי החולים. הכשל הוא במנהיגות בתי החולים, ברמת ההנהלה והנהלת המחלקות!

  •   דוקטור, אתה ועמיתיך צריכים לצאת יותר לתקשורת, כדי שהציבור יידע באילו תנאים אתם נאלצים לעבוד. נתניהו ומלחכי פנכתו הדוברים למיניהם עושים לכם רצח אופי כדי להעביר את האש למגרש שלכם. המינימום שאתם צריכים לעשות למען עצמכם ולמעננו, זה לצייר לציבור את התמונה האמיתית. לפחות זה. תחזיק מעמד ותודה לך על תגובתך.  (לת) אסתר
    • 14:29
    • 10.08.12

  •   מגיב אחד 1221 - תגובתך למנהל מחלקה- ראויה להיקרא במלואה. כל מילה בסלע.  (לת) שומר חוק
    • 16:21
    • 11.08.12

42 יפי נפש מגוכחים שני
  • 10:06
  • 10.08.12

איפה הייתם כשהרופאים זעקו על השעות? העייפות? זה שלפעמים אי אפשר להגיע לשירותים שעות, שלא נדבר על לאכול. איפה הייתם כשהראו לכם שהמדינה שלנו משקיעה כל כך מעט ברפואה ולא דואגת לשלם לעוד רופא בלילה כדי שלא תחכו שעות? איך אתם מאמינים לשקרים שאין מספיק רופאים? יש! אין מספיק משרות. תתעוררו.

  •   לשני, תגובה מעולה! השאלה היא, אם בתוך בית החולים וללא קשר עם עומס העבודה, מקפידים על נוהלים. ועוד שאלה - למה לא יוצאים להילחם על ערכי עבודה ועל הקפדה על נוהלים?  (לת) תומך
    • 13:32
    • 10.08.12

  •   ועוד שאלה: מה עם "מגוחכים"  (לת) א
    • 17:19
    • 10.08.12

43 יפי נפש מגוכחים שני
  • 10:11
  • 10.08.12

איפה הייתם כשנאבקו על זכותכם לרפואה? על רופא עירני ולא אחד שלא ישן 30 שעות? על זה שצריך עוד משרות לרופאים במיון ולא תת תקינה הנכונה לאוכלוסית מדינת ישראל בשנות ה70? איפה אתם כשמדינת ישראל ונבחרינו מוכיחים שאנחנו מדינה שמשקיעה כל כך מעט ברפואה אך מצפה לטיפול ברמת רפואה פרטית? לאחר המאבק תקנים בודדו נוספו, שעות נוספות אינן משולמות, תקנים הכרחיים ירדו. זה פני הרפואה בארץ. תתעוררו.

44 כאשר משאבים אדירים מופנים לתחזוקת הכיבוש וההתנחלויות גם מערכת הבריאות קורסת.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 10:21
  • 10.08.12

45 איפה היו רופאיו הפרטיים? זה די מדהים!  (לת) עדה רבון
  • 10:29
  • 10.08.12

46 שר הבריאות הפקיר אותו, כמו שהפקירו את הכרמל.  (לת) אחריות ישירה על הממשלה
  • 10:30
  • 10.08.12

47 היתכן ששטרסלר שכח השבוע לציין את אשמת החרדים אף במקרה עצוב זה?  (לת) שטרסלר חוזר בתשובה !?
  • 10:42
  • 10.08.12

48 מי יענש ומי ישלם על הרשלנות ועל הטיוח?  (לת) ח
  • 10:58
  • 10.08.12

49 זה קורה כל הזמן אזרח
  • 11:00
  • 10.08.12

במקרה שלו זה נחקר ונחשף לציבור, אבל טעויות כאלה ויחס כזה הם תופעות נפוצות  

50 בתי חולים מפוארים עם רפואה ברמה נמוכה רועי
  • 11:13
  • 10.08.12

המנהלים עוסקים רק בגיוס תרומות של טייקונים להיכלי שיש ענקיים שהרפואה בהם על הפנים. כל הקשקוש הזה על ביה"ח, אחד מהטובים בארץ. הכל שקר והעמדת פנים.

51 אחר כך מתפלאים על אלימות נגד רופאים..  (לת) שישקו
  • 11:13
  • 10.08.12

52 הרופא האחראי בשיבא הוא חרדי שבגין התנגדותו לקיצור שעון הקיץ מאחר בכוונה בשעה איחור לעבודה, משם יוצא הוא לארוחות חינם בקנטינה של ביה"ח ומשם לסידורים בביטוח לאומי להענקת קצבאות לילדיו הטפילים.שתקראו את שטרסלר כל שבוע תבינו מי באמת אשם בכל הרעות החולות בהם אנו מוקפים מבית ומבחוץ.  (לת) שטרסלר מתעלם מן העובדות
  • 11:13
  • 10.08.12

53 רק היושב במרומים יודע על גניבת מס ההכנסה ועל מהלך פטירתו ועל הקשר ביניהם  (לת) טסלר
  • 11:41
  • 10.08.12

  •   לא מאמינה ביושב במרומים, אבל גם אם נקרא לזה "גורל" - הרי שהגורל הציג כאן סוג של צדק פואטי, עם כל הכאב שבדבר...  (לת) אסתר
    • 14:33
    • 10.08.12

  •   הוא לא גנב כלום...הכל היה תכנון מס יצירתי שבסופו הוא נשאר עם יותר כסף והמדינה עם פחות כסף שהיה חסר במערכת הבריאות... אז מה שאתה נותן זה מה שאתהה מקבל.  (לת) קבל תיקון
    • 21:33
    • 10.08.12

  •   שניכם טועים ומטעים!. הורוביץ זוכה לבסוף, מהעלמת מס, בערעור שקבע כי המדובר ב-"תכנון מס" לגיטימי וחוקי למהדרין.  (לת) זלמן אוברדרפט (עוסק רק בתכנון קצבאות).
    • 15:49
    • 11.08.12

  •   "תכנון מס" זה לטייקונים. וזובור זה לכל אחד אחר. בנוסף, עם כל הכבוד לזיכוי, אאל"ט בערכאות נמוכות יותר הוא הורשע. והעליון סובב את הגלגל. ולהזכירך - הורביץ היה גיסו של השופט העליון חשין. נדמה לך שהזיכוי מקרי? לגמרי? תחשוב שוב.  (לת) אסתר
    • 21:06
    • 11.08.12

54 איזה גוון מרענן: שטרסלר תוקף הרופאים הפעם שלא דרך הכנסותיהם (המעתירות, לשיטתו) צריך להשקיע ברפואה
  • 11:55
  • 10.08.12

בקורת על הרפואה - דבר נחוץ ובעיתו תמיד. אך כשבאה ללא כל נכונות להשקיע - אך שטנה והרס היא זורעת.
הרפואה חולה, הצבורית בעיקר. ואם לא ילחמו במגמה (שאין איש מודה בה כמעט) לנתב את החולים מן הרפואה הצבורית לפרטית - ואם לא ישקיעו ברופאים טובים ובתנאי עבודה הולמים במערכת הצבורית - יגדל הכשל ויעמיק.
מר שטרסלר: יש מקום לעוד מבקר שנון בישראל היום. אם רק לכתוב על רע אתה יודע ואין בלבך או במחשבתך לעשות גם דבר של ממש לקירוב הטוב - מקומך שם מרופד לתפארת.

55 שטרסלר גם לך חלק במצב הנוראי של מערכת הבריאות
  • 12:01
  • 10.08.12

בהטפה התמידית שלך בעד הפרטה של כל מה שזז. באיומים שלך שכל גישה חברתית תביא אותנו למצב של אלבניה גם לך חלק בחנק הרפואה הציבורי. בהעדר תיקנון ותקציבים.
כל הנאמר כאן האינו מצדיק את פישולי המערכת אבל הסיכוי לפישולים גדל כאשר המערכת במצוקה ובאי ספיקה מתמדת

56 שטסלר תתבייש אזרח
  • 12:06
  • 10.08.12

תתבייש עד כמה שאתה מגוחך! את הזעקה לכאורה הזאת וההתייפיפות בעיני בתו ומשפחתו של הוריביץ בעיני זולה ביותר... אם היית זז מאזור הנוחות שלך ומביא מקרה או שניים (שיש מלא..) של עמך שלא קיבלו טיפול ומתו או אם היית מביא סטטיסטיקה אז היית נראה ווב יותר אתה בעיני חנפן מגוחך ואתה צריך להתבייש.

57 רפואה ציבורית עולה כסף. ומי ישלם? בנון?  (לת) הפוך גוטה, הפוך
  • 13:27
  • 10.08.12

58 מענין מתי המטומטמים יפסיקו להגיד על כול שקורה . ביבי ושטיניץ. !!!! משה
  • 13:29
  • 10.08.12

לילדים הם יכולים להשמיע את ההסתה המגעילה.
אבל המבוגרים יותר עברנו את כול הממשלות ואנו יודעים מה הם עשו או יותר
נכון לא עשו כלום.הגיעה הזמן לספר לילדים המתבגרים את האמת
דאי להסתה ולשטיפת המוח !!!!

59 הפתרון המתבקש הוא להקים בתי חולים לעשירים בלבד עניים לא צרכים בתי חולים.  (לת) יוני
  • 14:50
  • 10.08.12

60 תרשו לי להתעסק בזוטות: ״בכיר תעשייני ישראל״ אהוד
  • 15:07
  • 10.08.12

נחמיה שטרסל היקר, כבודו של אלי הורוביץ ז״ל במקומו מונח, אבל מה עם סטף ורטהיימר? גם הוא ראוי לא פחות לתואר מכובד שכזה.

61 שעות עבודה של רופא, נהג, טייס דוד, רופא מזדקן ללא כל שר"פ
  • 15:53
  • 10.08.12

אני רופא כבר שלושים שנה. אין לי שום שר"פ הן מסיבות אידאולוגיות והן בשל מקצועי שבו למעשה אין שר"פ, וטוב שכך. בסטאז' ובהתמחות עבדתי שלושים וארבע שעות כל תורנויות, כלומר מהבוקר עד לערב למחרת, שבע שנים. זה היה בהדסה עין כרם בירושלים. מי שלא עמד בשעות העבודה הללו פשוט הועזב. עכשו החובה על מתמחים היא "רק" עשרים ושש שעות ברצף. כדי להוסיף פרנסה בגילי אני עובד תורנות עשרים וארבע שעות פעם בשבוע בערך. האם המימסד מרשה גם לנהג אוטובוס או משאית או טייס או כל מקצוע אחר לעבוד מספר שעות כאלו ברצף? חס וחלילה! האם אתם יודעים מה מהירות תגובת המוח בארבע וחצי בבוקר כאשר אתה כמעט יממה על הרגליים? בנוסף, הקידום של רופא במימסד אקדמי נשפט לפי מספר מחקרים שפירסם וגובה קרנות שקיבל למחקר, ולא לפי כמות החולים שראה ואיכות הטיפול, אז ממילא תשומת הלב מוקדשת למחקר ולמילגות. החולים יבואו אחר כך. כל זאת, בלי לספר על הרפואה הפרטית שהיא לוקחת את רוב תשומת הלב של הבכירים שעוסקים במקצועות החודרניים כלומר כירורגיה לסוגיה. פעם ניסיתי לשים שר ביטחון שבא לחדר מיון במשמרת שלי - במיטה בין בוזגלו לפאטמה, אבל לא עלה בידי כי הוא נלקח לטיפול אח"מ. זה הכל. אין שום חדש. בנוסף - כמעט כל חולה בכל מחלה ימות מזיהום כמהלך סופי - כך שתמיד תוכלו להאשים את הזיהומים כרצונכם. אח"מ מעולם לא חש ולא יחוש מה שקורה לאיש רגיל. על הכל ישנם עורכי דין רעבים ומשפחות תאבות בצע שיגישו תביעה נגד רופאים על כל דבר כדי להרוויח "הסדר כספי" אם יקירם בן התשעים גוסס מסרטן מפושט ונפטר - וחלק גדול מהזמן של רופאים מוקדש יותר ויותר להתגוננות נגד תביעות סרק אלו. שבת שלום.

62 האם היית משקיע ולו אות אחת אם היה זה אחד העם? חובב הטייקונים שטרסלר נזעק להגנתם גם אחרי מותם  (לת) ואין ספק שהעניין עצמו מדאיג
  • 16:29
  • 10.08.12

63 לאחרונה רבות התגובות האוהדות למאמרים של שטרסלר, הצנזורה פועלת היטב  (לת) אא
  • 16:30
  • 10.08.12

64 איך לא יחזור לעולם? איך?. סיכמנו שארוחות חינם אין (ואפילו "חינך חינם" ומשטרה כשצריך, הוכחו כאגדה ללא כיסוי), אז דווקא לבריאות מלוא הסל בחצי חינם אתם מצפים?. אבל הכי חשוב (והכי מודחק וכואב) מסתירים מאתנו - שגם מלחמות חינם כנראה שאין! אפשר אולי "על החשבון" אבל אז (חד גדיא) לא נשאר למותרות כמו חינוך ובריאות.ושכר מינימום ראוי לקיום.  (לת) מורה-קבלן (אבל העיקר הבריאות).
  • 16:58
  • 10.08.12

65 שטרסלר, אתה נאיבי ! מערכת הבריאות חולה מאד ועוד תחקיר ככל שיהיה טוב לא יפתור את תחלואיה !  (לת) רופא
  • 17:04
  • 10.08.12

66 דוח הרשקו - טרגדיה יוונית. מאפיין נכון של המצב האמיתי בבתי-חולים במרכז. מושיקו, גליל-עליון
  • 17:14
  • 10.08.12


מהתאור הכללי של דוח הרשקו - אני למד שזו טרגדיה יוונית קלאסית. את תפקיד המקהלה - שמנסה לנבא מה יקרה ולעורר את הרופאים הסחוטים - ממלאת משפחת הורביץ. גיבורי המחזה בסיטואציה בלתי-אפשרית, נאבקים בכוחות חזקים מהם. הרופאים שומעים, אך נכשלים בהבנת המסר. קצר בתיקשורת ? אולי גאווה מיותרת (היבריס) ? - התוצאה טרגית.

אדרבא, יקום נא מישהוא מטובי מחזאינו, יקרא את הדו"ח המלא ויכתוב מחזה אקטואלי ב- 3 מערכות. מתברר שזעקה על הקבר, דו"ח נוקב, ומאמר בעיתון לא הספיקו למקבלי ההחלטות כך שיבינו את חומרת המצב.
אולי הצגת תיאטרון ???

אם כך המצב בשיבא - מה יגידו אזובי הקיר בצפון ??

67 פעם רוב התגובות היו נגד שטרסלר. משלב מסוים העסק התחיל להתאזן, הודות לצנזורה הקשה המוטלת על התגובות לכותב הצבוע ביותר בעיתונות הישראלית  (לת) רני רהב
  • 17:22
  • 10.08.12

68 האם שטרסלר היה נוקף אצבע אילו היה מדובר למשל, ברב חרדי?  (לת) גמד
  • 17:23
  • 10.08.12

69 שטרסלר דואג לעשירים גם לאחר מותם (המצער במקרה זה)  (לת) יובל
  • 17:24
  • 10.08.12

70 צוות ביקורת פנים של בית החולים אבי
  • 18:49
  • 10.08.12

האם מישהו עצר לרגע לאחר תוצאות הוועדה החיצונית ובדק את הצוות הפנימי של בית החולים? מי טייח? מי סיבן וחיפף?? ומדוע יצאה הודעת אוטומט שהכל בסדר? את אלו לזרוק לכל הרוחות ולהגיש תביעה נגדם

71 אחד מבתי החולים הטובים ביותר בארץ? ידען מודאג
  • 18:57
  • 10.08.12

על מה מתבסס שטרסלר כשהוא כותב ששיבא הוא "אחד מבתי החולים הטובים ביותר בארץ"?
על הנייר ברור שזה נכון, אך האם לה היה כדאי לבדוק? האם מקרה הורביץ הוא המקרה היחיד בשיבא? אולי הארוגנטיות של בית החולים הזה (ראה תגובותיו של המנהל) פוגעת ברמתו פגיעה קשה?

  •   שיבא ואחרים יכולים בהחלט להיחשב בתי-חולים "טובים" מבחינת רמתם, אבל הבעיה היא זמינותם הנמוכה ותקצובם המקוצץ. לא נעים, אבל ככה זה עם מיליון וחצי זכאי שרות רפואי מלא תמורת דמי-ביטוח בריאות בתעריף בוטנים שניתן לנכותו משכר המינימום. הרופא (המומחה) ממהר? האחות (המסורה) לא מגיעה? השופט (המלומד) הלוחץ לפשרה בתיק שלא טרח לעיין בו?. רק לא להילחץ (הטיסה לציריך יוצאת תמיד בזמן).  (לת) מורה קבלן.
    • 15:31
    • 11.08.12

72 שטרסלר והרשו ממש גאונים דר
  • 19:03
  • 10.08.12

הרשקו פנסיונר חסר מעס..מייצר חדשות לשטרסלר המכובד...לא םחות ולא יותר

73 כשהרופאים נלחמו כדי להציל את המערכת ישבתם בבית זאת המערכת שקיבלתם.
  • 19:49
  • 10.08.12

לטורים שלך התוודעתי באותו מאבק. הסתמכת על הדיסאינפורמציה של משרד האוצר ותקפת את הרופאים. מאז למדתי שהטורים לך שפויים ביותר בדכ והם קול הגיון, אולם עד שלא תתוודע מקרוב לדרך בה מערכת הבריאות (לא) פועלת, דעותיך בנושא תהיינה מוטעות מיסודן.

74 מה חדש? שרה כהן
  • 19:49
  • 10.08.12

אנשים מבוגרים לא מקבלים יחס הוגן בבתי החוליםץ נקודה. לפני 17 אימי היתה מאושפזת וראיתי זאת יום אחר יום. מחלתה היתה חשוכת מרפא אך עד מותה אפשר היה לתת לה יחס נעים והוגן יותר. רק במחלקה הפסכיאטרית בהדסה עין כרם קיבלה יחס אנושי. לפי הסיפורים דבר לא השתנה.

75 מקרה ומה עם אבא של יאיר
  • 23:27
  • 10.08.12

הייתי עם אבא שלי בפנימית בביח בילינסון. הוא נפטר כעבור יומיים . הגענו עם בצקת ברגל . התדרדרות גדולה בלילה. הסיפור הגדול הוא נושא התורנות בלילות. מתמחה בודדת , ילדה בת 28 חמודה המטפלת לבדה !! במחלקה פנימית שלמה. כל נושא הכונן הוא פיקציה. לעולם לא יזעיקו כונן מהבית. אני מנהל מפעל בתעשייה. אבוי למנהל המשמרת שלי אם במצב כזה של קריסה ולחץ ארועים הוא לא יזעיק תורנים מהבית. אנשים משלמים בחייהם כי למתמחה לא נעים להתקשר לבקש עזרה. זה הסיפור. לא ניתן להחזיק מחלקה פנימית לבד. זה לא שאין רופאים. פשוט לא מקובל להזעיק מהבית בערב או בלילה. בשעה 1500 לא נשאר מלבד הכונן אף רופא במחלקה. אתם יודעים לאן הם הולכים..

76 אני לא מבינה איך הם שתקו כשראו שזה המצב ומדוע נתנו לזה להגרר הלאה.נדמה שדווקא מפני שהם יצאו מתוך הנחה שהוא יקבל את הטיפול המסור ביותר בשל מעמדו אין צורך לבדוק את ההתנהלות.זו טעות מצערת .אין יחסנים בפני האטימות של הממסד הרפואי.צריך שם מזל גדול ליפול על צוות קשוב.שום דבר לא מובן מאליו כשמגיעים לבית חולים.כל הזמן צריך לבדוק אותם ולא לסמוך על אף אחד אלא על עצמך ועל קרוביך שיגנו עליך מפני הרשלנות והזילזול שממתינים בפינה .  (לת) זהבה
  • 01:43
  • 11.08.12

77 מערכת הבריאות כמו מערכות אחרות בישראל לא ישתקמט לעלולם, כי האינדיבידואל הישראלי שהתגבש ב65 שנות מדינת ישראל הוא אדם בעל סטנדרטים אישיים וכלליים ורמה כללית נמוכים, וזה לפני שנכנסנו לאופי, שהוא על גבול החלאת-אדם. עם זה- אי אפשר לעשות כלום, ושום רפורמות ושום "חידוד נוהלים" לא ישנה כלום.  (לת) אייל
  • 02:16
  • 11.08.12

78 מערכת הבריאות הציבורית בקריסה - המקרה שלנו סתם אחת
  • 07:20
  • 11.08.12

שכבה אמא שלי בטיפול נמרץ באיכילוב. מונשמת, לא מורדמת. לפני חצי שנה היא שברה את הכתף, אבל אי אפשר לעשות כלום, רק לחכות. הכתף מתאחה לה לאיטה. בטיפול נמרץ מסובבים את החולים על מנת שלא יקבלו פצעי לחץ. ביקשנו שילא ישכיבו על הכתף הפגועה. בכל משמרת ביקשנו, עד שאחרי שלושה ימים הואילו לכתוב את זה על המיטה.
יצא לנו לחוות העברת משמרת - חפיפניקיות בהתגלמותה.
וזו אחת המחלקות הטובות בארץ, שלא סובלת מתת-תקינה.

79 ה ח ו ק אומר שבכל מוסד מעל 600 אש חייב להיות מכשיר החייאה ענת
  • 07:22
  • 11.08.12

עם אדם שקיבל הכשרה לטפל במקרה הצורך שאזרח נזקק לו , תתחילו לחפש כמעט באף מקום אין דבר כזה שמישהו ירים את הכפפה וייכנס במי שהיה צריך לטפל בענין זה רשלנות פושעת!

80 מבינה את שלון הורוביץ ומזדהה עם הכאב של אובדן טרם זמנו מירית מיטראני
  • 07:51
  • 11.08.12

משתתפת בצערך, גם אני איבדתי את בני בכורי וילדי היחיד בתל השומר כתוצאה מחוסר יחס מצד הרופאים, זלזול, התנשאות, ומה לא!
משתתפת בצער המשפחה וגאה בך על כוחות הנפש שהובילו לחקר האמת- יישר כוח.
מירית

81 הכותב במומו כותב זאב
  • 08:50
  • 11.08.12

פתאום נזכרת נחמיה? מה קרה? שוב מצאת תחמושת לנגח רופאים או שעכשיו זו ה"מערכת" דאתה מנסה ל"שפר" ? אזכירך שבתקופת השביתה האחרונה התייצבת באורח נחוש נגד הרופאים ולטובת המערכת, בנימוקים "כלכליים" הסברת למה לא מגיע להם ולו מקצת מדרישותיהם - לפחות כאן אתה נוכח עד כמה טעית. חבל שרק מותו של vip גורם לך להתפקח מזחיחותך. מה עם הזקנה במסדרון?

82 מספיק עם הטמטום.להפריט את הכל. זה בזבוז כסף להחזיק רפואה ציבורית,חינוך ציבורי וכו'. אלו מוסדות ריקים מתוכן ששואבים תקציבים עבור עובדים שלא עובדים.  (לת) ירון
  • 10:07
  • 11.08.12

83 הבהרה רלונטית יוחאי
  • 10:09
  • 11.08.12

גם ועדת הבדיקה ציינה שהרופאה התורנית לא ניגשה למר הורוביץ היות ועסקה בטיפול במקרים דחופים במחלקה. עם כל הצער ולאור התוצאות יתכן ששגתה בהערכת חומרת החולים השונים אך לכל המגיבים הקיצונים אני מציע להרכין ראש ולהתבייש. רופא נשאר אחראי על מחלקה בת כ- 45 איש, מתוכם לרוב כ- 6 מונשמים ועוד רבים שאינם במצב יציב, תוך כדי כך הוא מקבל כ-10 חולים חדשים בלילה שאינו מכירם ואליו לדאוג לתת להם טיפול הולם. עם כל הצער בוודאי שקורות טעויות ולצער כולם הפעם הטעות כנראה הייתה בעלת תוצאות קשות אך זו המציאות במחלקות הפנימיות בארץ כיום. מתחלואי הרפואה הציבורית

84 למגיב 76: זו בדיוק הבעיה אזרח שמכיר
  • 11:49
  • 11.08.12

זה לא כשל נקודתי אלא רק דוגמא אחת לכשלים שקורים בסיטואציה הזאת באופן קבוע. הבעיה היא גם כמות כח האדם אבל גם נהלי העבודה המבולגנים וחוסר הבקרה הפנימית

85 מערכת שפועלת בתת תקינה לא יכולה לתת מענה טוב פנימאית מהמרכז
  • 13:15
  • 11.08.12

התקנים במערכת הבריאות מעודכנים לשנות ה-70 וכך נראית הרפואה שלנו, כאשר רופא אחד אחראי על מחלקה שלמה של עד 50 איש וקבלות חדשות מהמיון באותו ערב (10-12 איש לפחות) לא ניתן לתת מענה טוב. רופא אחד לא יכול לטפל בצורה טובה ב-60 אנשים מאוד חולים בו זמנית. כל עוד לא יעלו את מספר התקנים כך יראה הטיפול בארץ. אני בטוחה שהמתמחה לא נגשה להורביץ כי היא היתה עסוקה בקטסטרופות אחרות שהתרחשו במחלקה במקביל. לו לא היתה הרופאה היחידה הטיפול בו היה נראה אחרת וזה ברור. יש לשנות את מספר התקנים בבתי החולים לאלתר!!!!!!

  •   יש לה כונן, שתפעיל אותו. זה באחריותה. להודיע שהיא לא יכולה לעמוד בחובותיה. כל עוד שלא עשתה זאת, אל תבלבלו במוח.  (לת) שומר חוק
    • 16:17
    • 11.08.12

  •   אני מודיע שאני לא אוכל לעמוד בחובותי במערכת הבריאות של מדינת ישראל. כולל לאחר הקפצת כונן. מה עכשיו?  (לת) מתמחה לעתיד
    • 22:03
    • 11.08.12

  •   הכונן הוא לא המענה, יש צורך בתקנים נוספים. פנימאית מהמרכז
    • 22:47
    • 11.08.12

    הרעיון בכונן הוא להעזר בו במקרה הצורך. אין זה הגיוני להטיל על מתמחה אחד טיפול ב-50 חולים מאושפזים ובחולים החדשים שמגיעים מהמיון. צריך פשוט תורן נוסף, זה לא תפקידו של הכונן שאמור להחזיק למחרת את המחלקה ולתפקד. 2 תורנים בלילה זה המינימום למחלקה פנימית וגם למחלקות אחרות.

86 מקרה שקרה גל
  • 14:51
  • 11.08.12

ילדתי לפני 3 חודשים בשיבא. אחרי ארבע של צירים, בקשתי אפידורל. בשביל ההרדמה לאפידורל צריך ספירת דם. רק אז נזכרה המיילדת, דומיניק, לקחת ממני דם (דקרה אותי בשורש כף היד!! והכאיבה מאוד) אמרה שיקח בערך 40 דקות עד התוצאות. חיכיתי בשקט יחד עם הצירים. קראנו לה אחרי 40 דקות... נכנסה לחדר ואמרה שהמבחנות הלכו לאיבוד... ושצריך לקחת דם שוב, הפעם דקרה בשורש היד השניה. הצירים התגברו וסבלנותי פקעה כמובן. מזל שהפעם התוצאות הגיעו. איתן גם המיילדת הפרטית שזירזה את כול העיניין. ילדתי אחרי שעה בערך בת מתוקה במיוחד... לא עשיתי עם המקרה הזה כלום כי אני מתרכזת בקטנה שלי. דומיניק היתה איומה ולא רק בגלל סיפור הדם. בית חולים שיבא... עשה לך דין וחשבון, בדוק מי נותן שם מענה. אחרון, אני רוצה לציין את קלרה, המיילדת הפרטית המדהימה שהיתה לנו. עדינה ואמפטית, מקצועית ולבבית. תודה קלרה.

87 לגבי דודתי הטיפול בתל השומר היה דומה דליה
  • 15:13
  • 11.08.12

היא הגיעה בבור לקבל מנת דם. כשעמדה להשתחרר, אמרו לה הרופאים שלא משחררים אותה כי חטפה חיידק.הגעתי למחלקה ב-11: בבוקר, שעות התחננתי שיתנו לה אנטיביוטיקה. רק ב-19:00 התפנתה הרופאה שרוב הזמן ישבה ודברה , דודתי קבלה אנטיביוטיקה ונפטרה בשעה 21:00 מהחיידק. (על פי דברי הרופאים במקום).

\

88 חדר מיון יואב
  • 16:18
  • 11.08.12

חבר שלי ספורטאי בכושר מצוין בא לחדר מיון רמבם אם כאב בבטן ישב 3 שעות בלי שמישהו בדק אותו ונפטר בעודו מחכה לבדיקה

89 קריסת מערכות אלי בר
  • 16:40
  • 11.08.12

שמערכת הבריאות מפלה בין חולה לחולה , שבית המשפט באותו עניין יתן פסק דין סותר בהפליה בין בעל דין לבעל דין ,שהמערכת מושחתת ומסואבת שהתקנת מצלמות מהירות, והטלת מיסי בלו על דלק וסגריות ,לצורך גביית מיסים מהירה , בצורה מהירה אלימה ואינטנסיבית מאנשים נורמטיבים , היא אחד מהאינדיקטורים המרכזיים , לפשיטת רגל של מדינה .
כשלשלטון לא אכפת מאזרחיו , סימן שהוא עסוק כולו בהשרדות עצמית, רק כדי להינות ממנעמי השלטון האחרונים , ולעשות לביתו , לפני שהכל קורס

90 הטריבונל הפנימי של משרד הבריאות הוא בדיחה אחת גדולה חיים
  • 16:52
  • 11.08.12

הוא גם מסייע באופן קבוע לטייח פשעים פליליים של רופאים ולתאם עדויות כדי לסכל העמדה לדין פלילי.

91 שטרסלר, מה שעצוב זה שאם לא היה מדובר במר הורביץ לא היית טורח לכתוב את הטור צבוע מדברי
  • 21:29
  • 11.08.12

כי האזרח הקטן והחולה הוא הרי טורח גוזל כספים מהקפיטליזם החזירי אהובך.

92 מה למדנו מזה? Zedeq po eti
  • 23:04
  • 11.08.12

כשמדובר בחיים ומוות לא יעזור כסף המערכת הרפואית גורמת למותם בטרם עת של אלפי קשישים לשנה לעומת זאת כבוד ראש הממשלה נח על משכבו כבר למעלה מחמש שנים והמערכת מסרבת לנתקו ממכשירים הגרוטסקה ההזויה הזו מתרחשת ללא התיחסות תקשורתית כלל

93 אז אתה בעד רפואה ציבורית? ומה יהיה על יבגני בוסקילה
  • 23:04
  • 11.08.12

חביבך הקפיטליזפ החזירי?

94 מה הלקח שלמדתי אישית אלי
  • 23:54
  • 11.08.12

מאחר וליויתי את הורי עד פטירתם ונתקלתי גם בפנים המכוערות של המדינה אני יכול להמליץ לכל אחד שחלילה נזקק לשרותים האלה לקחת את גורלו בידיו ולא לסמוך על אף אחד.
למען הדיוק וההגינות - יש הרבה רופאים ואנשי צוות טובים והדבר היחידי כדי למנוע את הנזק של הרעים הוא לבני המשפחה להשקיע הרבה בפיקוח צמוד על אנשי הצוות, בהכנת תמצית היסטורית הטיפול והעברתה ממשמרת למשמרת (חשוב מאד) ובכלל, להבין שמערכת הבריאות הציבורית היא ביורוקרטית ודרוש הרבה כח ועקשנות כדי לקבל את מה שמגיע. אגב, אני לא מאמין שרפואה פרטית תמנע שרירות לב, רוע ושחצנות של רופאים ואנשי צוות. גם שם אין תחליף לבני משפחה ומעקב אחרי מה הצוות עושה.

95 הציבור מקבל את מה שמגיע לו.! לא רציתם לשמוע לרופאים.? עכשיו תאכלו.! מנהל מחלקה שמח לאיד.
  • 02:20
  • 12.08.12

בזמן השביתה הרביתם ללכלך על הרופאים ? עכשיו אתם בוכים ? יופי.

96 כך גם מתה סבתא שלי ב"איכילוב" - הזנחה מכוונת, זילזול וביטול דאגות המשפחה דני
  • 13:57
  • 12.08.12

היפוקרטס מתהפך בקיברו והוא בטוח לא היה נוקם בחולים בגלל התנאים.

97 לא מדוייק אחד מבפנים
  • 10:34
  • 14.08.12

ייאמר לזכות המשפחה מהתחלה הם הצניעוו את הייחוס שלהם, רוב הצוות בכלל לא היה מודע מי שוכב שם בחדר , התוצאה היא שמר הורוביץ קיבל טיפול סביר בהתאם למגבלות תקציביות של מר. שטייניץ וביבי . בנוסף אלי הורוביץ לא נפתר באותו היום אלא רק לאחר כשבוע באישפוז בטיפול נמרץ כללי . יש עוד מלא דברים שהם לא נכונים אבל נשאיר את זה כפגם במקצועיות של עיתונאי. שטרסלר שיושב שחדר ממוזג ומפליץ כתבות ללא שום בסיס עובדתי

פרוייקטים מיוחדים