המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

הלינץ' השקט בתל אביב-יפו

לא דומה מעשה לינץ' למשנהו, אין מה להשוות: זה מתבצע בכיכר העיר וזה במועצת העיר; זה אלים ואספסופאי, וזה שקט ותרבותי. אך בשניהם מובלעת משאלה אחת: תעיפו לנו את הערבים האלה מהעיניים.

מאות אנשים עמדו בירושלים מנגד ולא התערבו. גם מאות אלפי תושבי תל אביב-יפו שותקים, אפילו הפגנה קטנה לא התארגנה הפעם.

לפני שבועיים העלה אחמד משהראווי הצעה. משהראווי הוא חבר מועצת העיריה ותושב יפו: להוסיף לסמל העיר כיתוב בערבית, זאת הצעתו. לו השתתפתם בחידון טריוויה ונשאלתם - האם כיתוב כזה מופיע אם לאו - רובכם ככולכם הייתם משיבים בחיוב; ודאי שמופיע.

הרי תל אביב חוברה לה עם יפו כבר ב-1949, והקו שביניהן - תל אביב-יפו - הוא קו מחבר ולא קו מפריד. שר הפנים דאז, משה שפירא מהמפד"ל, אמר בשעתו משפט יפה: "בזמן שדנים בערכים ובמושגים היסטוריים, אין להיתפש לרגשות חולפים. ליפו יש עבר עשיר משלה ואין לזלזל בו". אלא שהמובן מאליו אינו מובן עוד: 10 חברי מועצה הצביעו בעד, 14 הצביעו נגד וההצעה נפלה.

לפעמים אני תוהה מה אנחנו רוצים מהחיים של אזרחי ישראל הערבים, מה בעצם מעמדם כאן, בקרבנו. האם הם אורחים נוטים ללון, האם הם דיירי משנה שבכל יום עלולים לקבל צו פינוי, או שהם אזרחים לכל דבר, ורצוי להם ולנו שיזדהו עם מדינתם ועירם.

את ההימנון הלאומי אנחנו מתקשים לשנות למענם - לגרוע שורה או להוסיף בית כדי שירגישו כמו בבית. כך הם אנוסים לשיר את "נפש יהודי הומייה", אוי להם בשירתם ואוי להם בדומייתם. אבל סמל רשמי של עירייה, גם אותו קשה לשנות? ראי אדמה משותפת שהיינו צייקנים עד מאוד.

במלאות 100 שנה לעיר העברית הראשונה, הסמל המקורי ממכחולו של נחום גוטמן, תוקן ועודכן. תל אביב החליטה להסביר פניה לתייר, ולהסתיר פנים ל-17 אלף תושביה הערבים. בלי הרבה התחבטויות, היתוסף ללוגו כיתוב באנגלית.

אין זאת הפעם הראשונה שהערבית נדחקת ונמחקת. עד לפני 10 שנים לא נמצא לה זכר גם בשילוט העירוני. רק התערבות בג"ץ תיקנה את המעוות. וכך כתב הנשיא אהרן ברק (עדאלה והאגודה לזכויות האזרח נגד עיריית תל אביב-יפו): "לא הרי שפות אחרות כהרי השפה הערבית: הערבית היא שפתו של המיעוט הגדול ביותר בישראל, היא כאן מימים ימימה... זוהי שפתם של אזרחים אשר חרף הסכסוך הערבי-ישראלי מבקשים לחיות בישראל כאזרחים נאמנים ושווי זכויות תוך כיבוד לשונם ותרבותם".

גם הפעם תתבקש כנראה מעורבות בג"ץ, ורון חולדאי, שרוח המפקד שלו היא לא רוחה הסובלנית של העיר, ייאלץ להצדיק את הדין.

מ-11 ראשי העירייה לשעבר, שניים עדיין חיים אתנו - שלמה להט (צ'יץ') ורוני מילוא. שאלתי אותם השבוע אם מובנת להם ההתנגדות, ועוד בשצף קצף. שניהם הביעו פליאה, ובמיוחד תמוהה ההנמקה: "תוספת הכיתוב בערבית תוסיף לקיטוב הלאומי", אמר ראש העירייה בישיבה. ובמלים אחרות - אין ערבים, אין קיטובים.

בעוד שלושה ימים נפתחת שנת הלימודים. השנה יפחת הצורך לבקר בחברון, כי יש"ע כבר מסתננת לכאן, גם לתל אביב; מי טפל עליה שהיא "בועה", שהיא מדינה בתוך מדינה. וראש העירייה, מנהל בית ספר ומחנך בדימוס, ישוחח עם תלמידים בסגנונו הטייסי-טווסי על חיים בצוותא ודו-קיום.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 דו קיום ואני בעד ,גם אני לא אמנתי בדו קיום עד שפגשתי את אשתי לעתיד ,כאזת קבלת פנים חמה ואוהבת קבלתי ממשפחתה ובני הכפר .גם אני עם הייתי פשיסט עד שפגשתי את האהבה הגדולה שלי ואת האהבה והפלורליזם של בני הכפר.  (לת) יהודי אותנטי
  • 02:22
  • 24.08.12

  •   למה אתה ממציא סיפורים?? מוחמד
    • 11:12
    • 24.08.12

    הרי אם מישהי מהכפר רק תתחיל לצאת עם איזה יהוד, אנחנו שוחטים אותה. אוי ואבוי למי שרק תעז!

    ובכלל, רק יהודיות אנחנו אוהבים! למצוא טרף, לחזר באובססיביות, לכבוש ובסוף להביא אותה לכפר, שתהיה שפחה לכל החמולה!

  •   אם לא קלטתם, הבנאדם סרקסטי. ואם טעיתי והוא לא, אז הוא כותב ממיטתו בביה"ח, כשכל גופו עוטה תחבושות כתוצאה  (לת) מקבלת הפנים החמה ממשפחת אהובתו ובני הכפר.....
    • 11:43
    • 24.08.12

  •   "יהודי אותנטי" מבלף. ערביה שיוצאת עם יהודי נשחטת מיידית.  (לת) מרדכי שוקת
    • 16:01
    • 24.08.12

  •   ואו, אתם נשמעים כמו חבורה של איכרים אירופאים צמאי דם! מוז'יק
    • 18:02
    • 24.08.12

    בעצם, בעצם זה מה שאתם! אתם, ביחד עם הגזענים מכל העולם תביאו לסופה של מדינתנו.

  •   ליהודי האותנטי: כל עוד היא אשתך לעתיד: עדיין אפשר לקרוא על זוית אחרת שאני עדה לה עד היום
    • 08:27
    • 25.08.12


    נכון שהסיפור שלי הוא על אשה יהודייה וגבר ערבי, אבל הרי מדובר בדו הקיום ולא חשוב מאיזה צד:
    חברתי הרופאה הכירה רופא ערבי בבית החולים בו עבדו שניהם, היחסים נמשכו זמן רב כחברות בלבד, עד שהשניים הבינו שהם בעצם מאוהבים באופן שאינם יכולים להתכחש לו.
    למרות העובדה שיש כאן בעייה בגלל שני העולמות, מכיוון שהגבר מגיע ממשפחה מוסלמית בעל כללי התנהגות שונים משל חברתי היהודיה. החליטה חברתי להינשא לו.
    אני חייבת לציין, שגם אני ראיתי מצידו רק אהבה טהורה כלפיה ולכן תמכתי בבחירתה.
    נולדו להם שני ילדים והכל הלך נפלא, עד שהתחילו חילוקי דעות לגבי אופן גידולם. חברתי סיפרה לי שהיא לא יכולה בכלל לדבר עם בעלה על האופן שהיא רוצה לתרום לילדיה, כי היא מייד נענית ב״לא מוכן לשמוע״ בלבד.
    הגיעו הדברים לידי כך שחברתי החליטה שאין יותר זוגיות ואין אהבה והיא רוצה להתגרש. אז התחילו המכות, אז המשפחה שלו התערבה, וחברתי כבר ממש חששה לחייה.
    לא אלאה אותך בהמשך הסאגה שעדיין נמשכת, אבל הסבל הוא נורא בעיקר עבור הילדים.
    דו הקיום הזה לא עבד, חברתי שבורה. ואני נוכחתי והייתי עדה למצבים שלא קיימים בין היהודים, למרות שלא חסר צרות גם שם, זה לא מתנהל באופן הזה

  •   ליהודי אותנטי לפחות כתוב ללא שגיאות שנאמין לך  (לת) חילול כבוד המשפחה
    • 14:20
    • 25.08.12

  •   למגיב מעלי: סיפורים כאלה עם המכות והכל יש בשפע בנישואים בין ערבי
    • 15:15
    • 25.08.12

    יהודים לעצמם - במיוחד אצל המזרחים אך לא רק ... שנית, בפעם הבאה שמישהי מחליטה לחיות בזוגיות עם מישהו שתבדוק טוב טוב את ערכיו וראיית עולמו ולא סתם תתלהב מ"השונה" ו"האקזוטי" ... וזה תקף לגבי כולם ... אה - עוד משהו, נשים מתוקות, תשתדלו לא להתחתן עם גברים מאמינים וחשוכים ... יצאו לכן ילדים ערסים בסוף

02 כנופיות של ערבים מטילות אימה בלילות על יהודים שמפחדים לצאת החוצה בארצם, כמו שהם היו עושים בשנות השלושים. איילת
  • 02:57
  • 24.08.12

הם מסתובבים בכנופיות כי ככה יש להם כוח. מה שהצעירים עשו בירושלים בא בעקבות מה שכנופייה ערבית עשתה כמה דקות קודם לכן ליהודייה והם גרמו לה טראומה לכל החיים.

  •   כנופיות של יהודים מטילות אימה על ערבים שמפחדים לצאת החוצה בארצם  (לת) יצחק המודאג
    • 11:07
    • 24.08.12

  •   בכל פעם שנדבר על שלום, אחווה ושיתוף נהיה חייבים לשמוע את הצד שלכם שמכל כך מתנגד לרעיון הזה וכל כך עסוק בחרא  (לת) ערן
    • 11:15
    • 24.08.12

  •   רק השבוע נתבשרנו על לינץ' של ערבי בירושלים, בקבוק תבערה נזרק ע"י מתנחלים על מכונית של ערבים...נראה לי שאצלך היוצרות הפוכות  (לת) טל
    • 11:24
    • 24.08.12

  •   אני מפחדת גם מיהודים בלילה הם לא שונים  (לת) יהודיה
    • 11:25
    • 24.08.12

  •   סתם, אבל למי שראה את הסרט "המשגיחים" (וגם למי שלא ראה): הקטע של הערבים מיפו שעושים סיבובי דאווין בבת-ים - זה לא המצאה או דמיון. אחד מבת-ים
    • 11:37
    • 24.08.12

    וחבר שלי, אומן, הגר עם משפחתו בבית ערבי בשכונה ערבית ביפו "הערבית" (באזור צהלון, בין שד' ירושלים ליפת), אותו רכש במיטב כספו, מספר, כי בשנים האחרונות הילדים שלו גדלים בבית או אצל חבריהם בבתים מרוחקים, כי כל העניין של דו-קיום וכאלה, זה סיפורי אגדות של אינטרסנטיים מחד, או טמבלים או נאיביים מאידך. הילדים ממש לא משחקים בשכונה, ואיש מבני הבית לא מסתובב בערב בחוץ. החיים ביפו לא פשוטים - אפילו לשמאלנים כמונו.

  •   נכון. ובפסח שותים היהודים דם ילדים נוצרים?  (לת) עופר
    • 00:30
    • 27.08.12

03 יוסי - קצת נסחפת. אי כתיבה בערבית על סמל איננה לינץ, חבל למסמס את מה שקרה בירושלים, וחבל שאתה לא נשמע רציני, כי אתה עלול לבזבז קרדיט שצברת בעמל רב ובהרבה כתבות נבונות.  (לת) עצבני
  • 03:17
  • 24.08.12

04 מצטער יוסי, אני לא רוצה ייצוג לתרבות נבערת בארץ ישראל. התמצית של התרבות האיסלמית ערבית היא "רצח", לא רוצה אותם כסמל לא מדובשם ולא מעוקצם.  (לת) אמת
  • 03:54
  • 24.08.12

  •   נכון. לא רוצה שום שפה חוץ מעברית ואנגלית על השלטים בתל אביב, ולא רוצה שום איזכור לתרבות הערבית הרצחנית והפרימיטיבית  (לת) יהודי אמיתי
    • 11:12
    • 24.08.12

  •   צודק לחלוטין הדבש והעוקץ
    • 11:59
    • 24.08.12

    לדעתי גם צריך לוותר על הכיתוב הלאטיני באנגלית בגלל כל הרציחות של הרומאים וחורבן בית שני.

    במחשבה שנייה, כדאי שנוותר גם על הכיתוב העברי בגלל מעשי הטבי הנוראיים שבני ישראל עשו במדינים ובעמים אחרים...

    וְעַתָּה, הִרְגוּ כָל-זָכָר בַּטָּף; וְכָל-אִשָּׁה, יֹדַעַת אִישׁ לְמִשְׁכַּב זָכָר--הֲרֹגוּ.

  •   ל"יהודי אמיתי" דניאל קלטי
    • 14:08
    • 24.08.12

    בינך לבין היהדות האמיתית, אין ולא-כלום: אתה, בסך-הכל, שילוב נבער, מגעיל, שוטה וסוטה, בין הגורמים והמרכיבים הבאים:
    הטאליבאן האפגאני
    הקוזאק האוקראיני
    הפרו-נאצי המדיארי
    ופושע-המלחמה הסרבי...

  •   נְקֹם, נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מֵאֵת, הַמִּדְיָנִים; אַחַר, תֵּאָסֵף אֶל-עַמֶּיךָ. ג וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה אֶל-הָעָם לֵאמֹר, הֵחָלְצוּ מֵאִתְּכֶם אֲנָשִׁים לַצָּבָא; וְיִהְיוּ, עַל-מִדְיָן, לָתֵת נִקְמַת-יְהוָה, בְּמִדְיָ גם ליהודים מותר לנקום
    • 18:19
    • 24.08.12

    ותפסיק להוציא פסוקים מהקשרם כידען

  •   גם ליהודים מותר לנקום, וגם לערבים יש זכות לשילוט בשפתם  (לת) הדבש והעוקץ
    • 22:22
    • 26.08.12

05 איפה הנאומים שלך אחרי האלימות הערבית היומיומית?  (לת) יוסקלה
  • 03:54
  • 24.08.12

06 למה שישנו דברים כאלה? הם חיים בישראל וחייבים לדעת עברית.לא רוצים לא צריך. אולי נוסיף גם כיתוב באמהרית,רוסית,פרסית,ספרדית?  (לת) שפוי
  • 04:01
  • 24.08.12

  •   עברית ערבית ואנגלית שפות רשמיות במדינת ישראל - עכשיו מבין?  (לת) גיא
    • 10:41
    • 24.08.12

  •   אנגלית אינה שפה רשמית אלא ביטוי לכמיהה החולנית הישראלית לנכר, כשם שההימנעות השיטתית מערבית היא ביטוי לסלידה של הישראלים מאותה ארץ זבת חלב ודם בה הם כל כך אוהבים להתעלל  (לת) ד
    • 13:26
    • 24.08.12

  •   שפוי אתה בטח לא... דניאל קלטי
    • 14:09
    • 24.08.12

    וגם משכיל לא.

    לך ולמד את ההבדל, בין "שפה רשמית" לבין "שפה בלתי-רשמית".

  •   אנגלית לא שפה רשמית בישראל  (לת) ערבית דווקא כן
    • 18:07
    • 24.08.12

07 יוסי,עולם הדימויים שלך,הוא קיצוני שמשיק לדביליות. "לינץ" אולי תגיד שואה יותר מזעזע לא?!  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 04:07
  • 24.08.12

08 אז ככה: אייל
  • 04:34
  • 24.08.12

1. "הלינץ" בירושלים: איזו עלויבות לכם, שמאלנים ערבים. לו היה נוחת כאן חייזר ופותח את מהדורות החדשות ואת העיתונים בשבוע האחרון, הוא היה משוכנע שהתבצע כאן רצח עם. לינץ'? לינץ'??? הגיע הזמן שהעובדות יתחילו לבלבל אתכם, שריד וחבריו מהשמאל הערבי. לא לינץ', אלא ניסיון לינץ'. ואם אתם רוצים ללמוד לינץ' מהו (כמיטב המסורת הערבית כמובן), אתם מוזמנים לפתוח ולקרוא את מהדורות החדשות של תחילת האינתיפאדה השניה. אתם מוזמנים להיזכר בתחנת המשטרה ברמאללה. אתם מוזמנים להיזכר בוואדים נורז'יץ ז"ל וביוסי אברהמי ז"ל ובמראות הזווה כשהמון ערבי ריטש להם את הצורה ואח"כ גרר את גופותיהם ושרף אותן. זה לינץ'.
2. מדינת ישראל, אדון שריד, לצערך היא מדינה יהודית. היא מדינה יהודית וגם דמוקרטית. שני העניינים לא תמיד מסתדרים כי יש לעיתים סתירה מובנית בין שני המושגים, אבל מדינת ישראל השכילה למצוא את האיזון הכמעט בלתי אפשרי ביניהם. תוסיף לזה את העובדה שהמיעוט הערבי החי בישראל מזדהה ברובו עם הגרועים שבאוייבי ישראל, ושחלק ממנו אף משתף פעולה איתם, ותבין מדוע הרוב השפוי והנורמלי כאן סולד מהם, סולד משפתם, סולד מהתרבות שלהם. להוסיף כיתוב בערבית??? לשנותאת ההמנון??? תקשיב אדון שריד: סביבך עשרים ומשהו מדינות ערביות וחמישים ומשהו מדינות מוסלמיות. אתה מוזמן לנסוע לשם, לכתוב בערבית כמה שרק תרצה ולשיר איזה המנון שתבחר. אבל כאן, במדינה היחידה של העם היהודי, ידברו ויכתבו עברית, וגם ישירו את התקווה.
זו אולי לא התקווה שלך, אבל זו התקווה של הרוב השפוי כאן.

  •   תשובה נכוחה וחזקה.יישר כוח אייל.  (לת) סמי מפ?ת
    • 11:49
    • 24.08.12

  •   ובכל זאת, ערבית היא שפה רשמית של המדינה ודוברי השפה מהווים 20% ממנה, ובכל זאת שמים אנגלית ולא ערבית רועי
    • 16:18
    • 24.08.12

    יכול להסביר מדוע?

  •   סתם תגובה פופוליסטית אילן חטב
    • 21:52
    • 24.08.12

    מה הקשר לעשרים ומשהו מדינות שם כולם ערבים אז אין בעיה אך הערבים כאן הם מיעוט גדול מאוד שחיו כאן לפנינו והם לא הולכים לשום מקום
    לתת להם תחושת שייכות ישרת את היהודים לא פחות מהערבים ואין שום דבר קדוש בתקווה סתם שיר לא משהו אפשר לחבר המנון שמדבר על תקווה לשלום ולאחווה ועל מדינה שתישא את דגל הסובלנות במקום את זה של הגזענות אותו היא מניפה בעוז בימים אלו ובתיפוף על החזה כמו התגובה הפבלובית והמתלהמת הזו
    איך אמר מן דהוא "הפטריותיות היא מפלטו של הנבל"

09 שריד פשוט התחרפנת...קח עוד כדור אתה יודע למה  (לת) אשכולינה
  • 04:55
  • 24.08.12

10 נכון מאוד. אחד בפה ואחר בלב, ויובלות של סבל. יובל
  • 04:56
  • 24.08.12

על מה? על מסורת. חרבנו גם אותה וגם את ההווה והעתיד. לוגיקה של סוחרי נשק וספסרי גורלות נאלחים. אידאלים מזמן לא מהווים תירוץ לטימטום!!

11 לינץ הוא רצח בידי אספסוף- הזילות הבלתי נסבלת של המונח הזה בידי השמאל יצא לנו כבר מכל החורים.  (לת) ציוני
  • 05:47
  • 24.08.12

12 מה עושה הביטוי טווסי טייסי מפי טווס בשפ יוסי שריד , מרום
  • 06:49
  • 24.08.12

אחד היה טייס בח״א והשני שר חינוך כושל שדירדר מפלגה לשפל אז מי הטייס ומי הטווס?

13 אהבתי את הביטוי "סגנונו הטייסי-טווסי" (עם קו מחבר !...) - כל כך נכון לגבי חולדאי !  (לת) מכיר אותו
  • 07:08
  • 24.08.12

14 נאיבי שכמותך מר שריד היקר שי
  • 07:09
  • 24.08.12

האם אינך גר עוד בינינו ? האם אינך קורא את המפה ? אינך צופה בחדשות, קורא עיתונים, אתרי חדשות לסוגיהם ? בכל פינה הערבים מודרים להם ונחשבים למוקצים כמעט בכל שיח. הערבים אינם שווי זכויות בכל מקום/עיר/אתר בארצנו. המלך ביביהו הצליח במשך 16 שנות כהונתו (כן, גם כשדה יורה לא היה בשלטון) להנחיל את משנתו הסדורה ובכך הפכה מדינת ישראל למדינה חד-לאומית (לא כולל הרוסים הגויים, כי ליברמן ...) המתכחשת לאויביה מבית המתפקדים על תקן סוס טרויאני שממתין לסילוקו מחצר הכובשים. אתה ושכמותך אינם 'קשובים' לרחשי העם אשר יושב בציון - העם דורש לסלק ת'ערבים. לעתים אני חושב שלולא אחמד טיבי - שיודע להגן על צדקתו ואמיתותו ואלמלא קולותיהם של מתי מעט אנשי שמאל, היינו מצליחים לסלקם מקרבנו בתואנה כלשהי (סה"כ מדינה גזענית יכולה לחוקק לה חוקים גזעניים, ע"ע שדה התעופה).
אז אל לנו להתרעם על חולדאי שמבצע את אשר העם מבקש - שהרי נבחר ציבור הוא לא?

  •   "העם", כלומר אוהדי בית"ר, נוער הגבעות והילדים הטובים שבגבורתם כי רבה (100 נגד 3) הרביצו לערבים. אחד מהעם
    • 15:47
    • 24.08.12

    אז יאללה, בוא נחכה עד מוצש"ק ונלך לשרוף איזה מסגד או מטע. זה מה שהעם רוצה.

15 יוסי יא שקרן היו הפגנות אינספור. רק אין לך מושג על קיומן, ואתה כנראה רק עכשיו גילית את אמריקה  (לת) זהר
  • 07:11
  • 24.08.12

16 כשמתבצע לינץ אמיתי ביהודים, כלומר אפילו עד כדי ריסוק הגופה ומריחת דמה על הקירות אולי אתה היית עומד מנגד ושותק
  • 07:15
  • 24.08.12

אבל למה שלא ישתוק? הרי ההמנון שלנו מדבר על נפש יהודי הומיה, וזה בהחלט לא תקין שבמדינה היהודית תתנגן לה הנפש היהודית, שהעניקה לערבים אזרחות נדיבה למרות נסיון ההשמדה.
מה רוצה הנפש היהודית,  שלא תאבד תקוותה לחזור הביתה אחרי אלפיים שנות גלות? זה מה שיש ליהודי הגלותי לרצות בחייו? הרי ישראל לא שייכת ליהודים, אלא לערבים שהגיעו לכאן כמהגרי עבודה שעינהם צופה תמיד למכה, אבל פרנסה הרי חייבים למצוא, אפילו אם היא נמצאת בירושלים שאליה מתפלל העם היהודי המעצבן הזה.
כי אם אשכחך ירושלים תשכח ימיני, אומר היהודי במלוא הכוונה. אבל בכל זאת הערבי רוצה לשבת דווקא שם. מכה אולי? הרי כשהם כורעים ארצה מעל כל דשא יהודי רענן הפנים מופנים למכה לא? אבל הישבנים, אסור לשכוח לאן הם פונים, הרי גם להם יש מה להגיד לא?
מה אנחנו בעצם רוצים מהערבים, האם הם אזרחים? האם הם באו ללינת לילה אחד? האם הם מחפשי עבודה? האם הם תיירים?
אולי לא זה ולא זה ולא זה, אולי הם הגיעו לכאן מחצי האי ערב כדי לחפש עבודה אצל היהודים שהגיעו לכאן כדי לבנות את הארץ? אולי כשהם התחילו להתרבות, הם החליטו שהארץ כדאית להם כדי לכבוש אותה? אולי אחרי שהיהודים השיגו מהאנגלים את הצהרת בלפור הם החליטו שגם להם יש מענה להצהרות שכאלה. אולי אחרי שהיהודים קיבלו את גבולות החלוקה, הם שלחו את חאג׳ אמין אל חוסייני להיטלר, כדי לקבל ממנו שיעורים: איך משמידים עם קשה עורף שמתעקש על המנון מעצבן כמו הנפש יהודי הומיה.
כך או אחרת, ישנם כאן ערבים שחיים איתנו מתוך שמחה על כך שהעם היהודי אימץ אותם אל חיקו, הם ממלאים את כל חובותיהם האזרחיות בדיוק כמו היהודים. חוגגים איתנו את עצמאותינו, שולחים את ילדיהם להגן על המולדת שלהם בדיוק כמו שלנו, וכן, כן, גם שרים איתנו את ההמנון. כי אנחנו הענקנו להם אזרחות מחבקת.
אבל אתה יוסי לא חושב שלערבים בישראל יש חובות אזרחיות, כי אינך יודע בכלל שדמוקרטיה משמעה 100% חובות ו0% זכויות?
אינך מבין שאין בית לגור בו, אם לא בונים אותו קודם. לא מבין שאין בטחון אם אין מי שעוסק בו, שאין שימחה, אם אין מי שילבה אותה. כי כשאתה עסוק רק בזכויות של הערבים ללא מילוי החובות.  כשאתה עסוק רק בליבוי השנאה במקום בשמחה, איך יתממש חזונך הגדול לדו קיום?

  •   מסכים בכלליות עם דבריך אבל אתה חופר  (לת) דן
    • 12:14
    • 24.08.12

  •   אפילו אם מה שכתבת נכון (שיוסי ישתוק אם יבצעו לינץ' ביהודים-מאין אתה יודע?) זו תגובה לא ענינית ודמגוגית מתי הם ילמדו?
    • 15:44
    • 24.08.12

    בין אם יוסי ישתוק או ידבר אם וכאשר יבצעו לינץ' ביהודים, חובתו למחות ולהתקומם נגד הלינץ' שבוצע השבוע בירושלים. כך גם לגבי ההסטוריה מבריאת העולם שציטטת ושמוכיחה שלערבים אין זכות לגור פה ואפילו אם הערבים אינם מוכנים למלא את חובותיהם האזרחיות. עדיין חובתו של כל אדם הגון להתקומם לנוכח הפוגרומים, שריפת המטעים וכל השאר. כך שגם אם כל טיעוניך המלומדים נכונים עובדתית הם אינם לענין. מעניין שדרך החשיבה חסרת ההגיון הזאת היא חלק מובנה משיטות הטיעון של הימין ומה שמדאיג שבאמצעות ההגיון העקום הזה הממשלה מוליכה אתכם, חסידיה השוטים, באף.

  •   למתי הם ילמדו: עדיין לא הובררו פרטי המאורע, וכבר צורחים: לינץ  (לת) מהירות האבחנה בהחלט מדאיגה
    • 08:30
    • 25.08.12

17 מי שדוחק את הערבים - ילידי הארץ - החוצה - יידחק בעצמו מהעולם התרבותי והנבון שמכיר בחוק הבינלאומי משה מזרחי
  • 07:22
  • 24.08.12

נראה שהגזענות חדרה גם למעוז השיינקיני. נותרה לבדה רק חיפה, שבה עוד מבין האחד ללב שכנו.

18 ארץ אוכלת יושביה כבר אמרנו. עד שהימין הפשיסטי לא ימחק כל זכר בגוף ובנפש מנוכחות הערבים באזור הוא לא ישקוט. אלא שתוך כדי השגת "ההישג הזה" נימחק כולנו בלי להשאיר עקבות.  (לת) יליד מבחנה
  • 07:23
  • 24.08.12

19 תוקם סיירת שלטים גידי
  • 07:39
  • 24.08.12

צריך כמה חבר'ה טובים שייקחו על עצמם את תפקידו של חסר החוליות חולדאי ויעברו עם דלי וצבע ויצבעו את השלטים בדו-לשוני. יוחזר המנדט!

20 יה יה יה, בדיוק בשבוע בו 130,000 פלסטינים עושים מימונה בחופי תל-אביב...  (לת) המתעורר
  • 07:40
  • 24.08.12

21 הדו קיום זה בלוף אחד גדול , יוסי למה אתה לא כותב על הלינץ' שעשו הערבים? באריק קרפ הי"ד! יוסי שריד לא כותב על הלינץ' שהערבים עשו לחיילים שלנו בחיפה שחרטו להם אש"ף על הקרקפת עם סכין! יוסי למה אתה לא כותב על ששלשום ששלושה ערבים מאיזור חברון שנכנסו לת"א תקפו מינית בנות יהודיות בחוף הים בת"א ,  (לת) שמאלני לשעבר שהתפכח מי צדק שריד או כהנא?
  • 07:52
  • 24.08.12

22 איך כותביב תל אביב בערבית הרי אין להם בית בלפור רומנוב
  • 08:07
  • 24.08.12

איך כותביב תל אביב בערבית הרי אין להם בית. \
ואיך יכתבו יפו, יפו או יפא?

  •   תל אביב בערבית כותבים עם אותן אותיות כמו בעברית, רק שאת שתי הביתים קוראים כאילו יש בתוכן נקודה. יפו כותבים יאפא.  (לת) אורני
    • 10:49
    • 24.08.12

  •   על מה אתה מדבר? תל אפיפ??? אין כזה...פוףףףףףףףף  (לת) זה קוראים אותה עכשיו פלסטין
    • 11:25
    • 24.08.12

23 כל מילה בסלע. הכיבוש כבר מזמן בת"א. זה הסרטן עם הגרורות. וחולדאי- כמו עם קמפיין הפליטים, כך עם פקחי הקקה שלו בחופים שעוצרים שב"חים, כך עם סגירת ישיבות המועצה מפני תושבי עיר, כך עם הבריונים השחורים שאיתם הוא מסתובב, כך עם הסיירת החומה שלו שנכנסה במוחים, הפך מזמן לתאום ברקת, או לכל ראש עיר בשטחים. חולדאי בדיוק כמו ברק, הפך לפודל ימני שאפילו לא רואה כמה הושחת.  (לת) שומר חוק
  • 08:08
  • 24.08.12

  •   ההבדל בינך לבין חאג' אמין אל חוסייני, הוא שאמין אלחוסייני היה חאג'. ליאת
    • 10:31
    • 24.08.12

    השמאל מכר את נשמתו לשטן.

  •   רק השמאל הנאור טבח בערבים. המסביר לצרכן
    • 16:08
    • 24.08.12

    מעולם לא היה טבח בערבים אצל רה"מ שמיר, שרון ונתניהו. רק אצל השמאל ויקיריו: רבין, פרס ואולמרט. אצל השמאל נחשבים רק ערביי ישראל שבלי קולותיהם אין לו קיום פוליטי. את כל היתר הוא כנראה מעדיף לראות מתים. ע"ע עופרת יצוקה, גשמי קייץ, לבנון2, דין וחשבון, ענבי זעם.

24 חולדאי - עוד אחד עם שגעון גדלות. טוב המורה הזה מעולם לא חלם שיהיה ראש עריית תל - אביב יפו. הולך ופוחת דור המנהיגים. ראו מקרה הבאבא ביבי. אוי לבושה.  (לת) אורי
  • 08:08
  • 24.08.12

25 עצוב ופטטי שיוסי לא ממש מחובר - מדינת ישראל יוסיניו איננה "מדינת כל אזרחיה" אלא מדינת היהודים עם זכויות שוות וכו' אבל קודם כל זאת מדינת היהודים - חבל שאתה ושמאלנייך לא קולטים את זה כי זה מה שמפתח כאן כבר 64 שנים והיד עוד נטוייה  (לת) שפכטל
  • 08:12
  • 24.08.12

26 שריד.מתי תפנים את זה שהערבים פה לעולם לא ישלימו עם המדינה..... ערבי נאמן לטבעו
  • 08:16
  • 24.08.12

שגזלה אותם וגרשה אותם מבתיהם ומאדמתם.ואפילו תעניק להם את פרס ישראל זה לא יעזור..ערבי מטבעו שומר טינה ויחכה לנקום גם אם זה יקח מאות בשנים

27 סמליל בערבית בעיר העברית הראשונה? בתל אביב הרבה יותר דוברי רוסית מדוברי ערבית. רק אחד מכל עשרים מתושבי העיר הוא ערבי. בירושלים הרבה יותר ערבים ובכל זאת איש אינו תובע להוסיף כיתוב ערבי לסמליל הלוקלי.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 08:17
  • 24.08.12

28 אולי מספיק כבר עם הקשקוש הזה על ההמנון? דורון
  • 08:22
  • 24.08.12

מליוני מוסלמים בבריטניה דורשים לשנות את GOD SAVE THE QUEEN כי הם לא מזדהים עם בית המלוכה?
מליוני מוסלמים בצרפת מעוניינים להוסיף בתים למרסייז? מאות אלפי מוסלמים בגרמניה רוצים להוסיף שורות להמנון הגרמני?
ההמנון הוא הימנונו של הרוב, ובמקרה שלנו של הרוב ביהודי, שעבורו, כן עבורו קוראי הארץ היקרים, נבנתה מדינתנו.
אף ערבי לא חייב להזדהות עם ההמנון ובטח לא לשיר אותו. אבל לשנות? נו, באמת.

29 מסכימה עם שריד, יש לכבד את המיעוט ולתת לו תחושת שותפות אחת העם
  • 08:25
  • 24.08.12

גם אם רק 6 אחוז מתושבי ת"א יפו הם ערבים, יש להוסיף את הכיתוב בערבית - אות וסמל למקומה של יפו וערבייה במרקם החיים.

30 יוסי, תודה למאמרך. כנראה שיש לנו, כעם, "תסביך המיעוט": היסטורית, לרוב היינו מיעוט משולל זכויות בין עמי העולם. כעת שאנו הרוב, "חובה" שתהיה בקרבנו מיעוט נטול זכויות שוות. נשארנו כתמיד "אנחנו" , על הציר המצר מיעוט- רוב. מחד, ציר זה מגדיר את זהותנו. מאידך, למרבה הצער, הוא מדיר את רגלינו מההשתייכות הטבעית והספונטאנית במעגל החברתי השוויוני בין כל האומות.  (לת) אני זה לא אתה, אנחנו זה לא הם.
  • 08:29
  • 24.08.12

31 לא מגיע ליהודים מדינה אחת משלהם?  (לת) אלון
  • 08:32
  • 24.08.12

32 יוסף הלואי ואחיך בסוריה היו מתחבטים בדקדוקי עניות שכאלה  (לת) יהויכין
  • 08:36
  • 24.08.12

33 נחזיר גם את שם המדינה המקורי פלשתינה א"י.(בשלוש שפות) ובא לציון גואל.  (לת) ילד מוצלח ?
  • 08:38
  • 24.08.12

  •   נכון, פלשתינה ארץ ישראל זה השם הנכון למדינת היהודים, הערבים שיחפשו להם כיבושים באירופה.  (לת) לאו
    • 09:32
    • 24.08.12

34 כמה שורות על פרצופו האמיתי של השמאל הליברלי. עובר אורח
  • 08:39
  • 24.08.12

מאחורי מסכות ה"נאורות", ה"ליברליזם" וה"הומניזם" של השמאל הליברלי בעולמנו (ר' בנושאים כמו פשיעה, הגירה, הומואים), מסתתרים לרוב אינטרסים פוליטיים לחלוטין בנליים. מי שיבדוק, ימצא שהמהגרים ממדינות נחשלות, ההומואים ודיירי שכונות הפשע (אצלנו- גם המיעוט הערבי העוין) הם גם אלה ש"לגמרי במיקרה" מהווים בימי הבחירות את המצביעים העיקריים של הליברלים הנאורים. וזו גם הסיבה שפעילי שמאל ישראלים מסתובבים בדרום ת"א ומסבירים למהגרים ולמסתננים מאפריקה את הזכויות שלהם, מעניקים להם סיוע משפטי חינם, מארגנים הפגנות וכל דבר אחר כדי שיקבלו תושבות קבע ובהמשך גם זכות הצבעה (הרי "יש שופטים בירושלים"). העובדה שהאפריקאים האלה הופכים כל שכונה שבה יתישבו למוקד פשיעה מעניינת את מטורפי השלטון והכח הפוליטי האלה כשלג דאשתקד.
נ.ב- גם נכון שבארה"ב למשל, אפילו השחורים והלטינים עלולים להפסיק להצביע אוטומטית לדמוקרטים הליברלים, כשאלה יתחילו לתמוך בהחזרת המדינה לאינדיאנים. מה שמרמז על הסיבות לאנומליה הישראלית החלקית.

  •   דברי הבל - מרצ למשל היא הפלגה שחוקקה הכי הרבה חוקים בעד השבות החלשות אשר ממשיכות להצביע לימין.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:21
    • 24.08.12

  •   על מה אתה מדבר לכל הרוחות? זיו
    • 09:27
    • 24.08.12

    איזה שתן עלה לך לראש????????? או במילים אחרות מה קשור??

    ת"א השתלטה על יפו ומחקה ברגע תרבות שלמה. על זה נאמר "הרצחת וגם ירשת?"

  •   כמות גדולה מדי של שטויות בתגובה אחת.  (לת) מאור
    • 09:38
    • 24.08.12

  •   דברי הבל - מרצ למשל היא הפלגה שחוקקה הכי הרבה חוקים בעד השבות החלשות אשר ממשיכות להצביע לימין.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 10:04
    • 24.08.12

  •   אתה לא איציק מהמרכז, איציק מהמרכז אינו כותב שקרים ושטויות, אתה מתחזה ומתחזה בהגדרה הוא שקרן.  (לת) שונא שקרנים
    • 10:38
    • 24.08.12

  •   לזיו, באמת? תל אביב "השתלטה" על יפו? לא ניסו לרצוח אותנו? אני גדלתי ברחוב שבו היו בתים עם סימני הירי מיפו. אגב, תרבות? איזהההתרבות בדיוק הייתה ביפו?  (לת) איייק המרכז izikhe@gmail.com
    • 10:40
    • 24.08.12

  •   עובר אורח, אתה ימני בנפשך וזה הופך אותך לאיש טיפש, ניאנדרטלי ופרימיטיבי שמאלני גאה
    • 11:06
    • 24.08.12

    אתה וכל אלה שבדעותיך אכן עוברי אורח בעולמנו :)

  •   למגיב מהמרכז/ ציינתי בפרוש את האנומליה הישראלית החלקית, וזה עד שיוסר האיום הבטחוני ויפרוץ שלום אמת עם הערבים. עובר אורח
    • 11:47
    • 24.08.12

    אז אפשר גם לצפות שהאגף המזרחי של מצביעי הליכוד ימצא את מקומו הטבעי בשמאל. רק שזה עלול להיות האות למעבר של ציבורים נורמטיבים מהשמאל למפלגה ימנית חילונית שתתמקד במאבק בפשיעה ובהגנה על ערכים מסורתיים של חברה ומשפחה. בינתיים אין אצלנו סימן וזכר למפלגה (שמרנית) מסוג זה. כאן כולם "ליברלים".

  •   איפה הם השכונות של ההומאים שהם הסתובבים בם?  (לת) תעבור הלאה אורח
    • 11:48
    • 24.08.12

  •   זה שמשתמש בעשרות שמות מתבכיין על התחזויות..... למה הדבר דומה? לישראל אשר כובשת ומדכאת עם אחר ואח"כ משחקת את הקורבן......  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:47
    • 24.08.12

35 כיתוב בערבית מעלה בי זיכרונות רעים, למה אני צריך את סביבי? beetle
  • 08:41
  • 24.08.12

כאשר אני רואה כיתוב בערבית, אני נזכר במלחמת לבנון השנייה, איך סוחר הנדל"ן אולמרט והליצן ההוא מההסתדרות שלחו אותי לתוך כפר בלבנון. מסגדים, מואזינים, נשים בלבוש לא הולם (מכוסות מכף רגל ועד ראש), שירים מסולסלים, כיתוב ערבי על ספרי תפילה ועל שלטים. למה אני צריך את גם פה? אתם בשמאל שלחתם אותי למלחמה בראשות ליצני חצר, ועכשיו אתם רוצים להוסיף מלח על הפצעים? להדביק לי את תרבות האויב מול העיניים יום ולילה? רצחתם וגם ירשתם?

36 אם כבר אז כיתוב ברוסית - יש הרבה יותר מהם והם לטובת המדינה שלא כמו הגייס החמישי ששריד רוצה בטובתו
  • 08:42
  • 24.08.12

אהבתי את השורה:"דיירי משנה שבכל יום עלולים לקבל צו פינוי".
למרות ההפרות החוזרות ונשנות שלהם את החוזה זה עוד לא קרה, אבל אנחנו חיים בתקופה סוערת ומי יודע מה ילד יום.
רואים ביוטיוב כל יום מה קורה כאן בין עדות באיזור, (עיראק, מצריים עם הקופטים, לבנון, עכשיו סוריה, הרש"פ שהיא 'יודן ריין' וגם מתנקית מנוצרים) ובאזורים שכנים (קוסובו, צ'צ'ניה ועוד ועוד).
מבחינה הסטורית ליהודים יש הרבה יותר זכויות מלערבים ביפו.
אבל כלפי היהודים תמיד יש סטנדרד כפול, מצפים מהם שיחטפו בשקט אבל אוי ואבוי אם יחזירו.
טוב היה עושה הכותב אם היה מתייחס ללמה ואיך הגענו למצב שבו נגמרה הסובלנות ל'מיעוט השקט רודף השלום והאחווה'.

37 עזוב אותך אחי, אלה לא יהודים אלה ... יובל
  • 08:48
  • 24.08.12

בחברה נאופאשיסטית שעיקר מעייניה נתונים למיתוסים גזענים , ובפועל היא משרתת את חונטת הון ממון שלטון סירחון ביטחון , אין שום זיקה לערכים מערב אירופאים של הומניזם וסוצאיליזם , שלא לדבר על נאורות וכבוד האדם [,לעולם! !לא תהיה בישראל חברה פלורליסטית משכילה ונאורה , בארצות אחרות (מעטות ) כן תהיה - הבנת מר שריד??

  •   יובלי, לך דלוף לעצמך נר נאור ותשלשל. ועצה קטנה: קצת פחות מלים לועזיות-מנופחות..... זה לא מראה על השכלתך-חכמתך-נאורותך כי רבה היא....  (לת) זה סתם מעיד על נפיחות, הדורשת סיכה קטנה... פססססססססס
    • 11:21
    • 24.08.12

  •   הוא שאמרנו, נאופאשיסט אלים הזוי , כל עולמו באלימות מילולית ואולי גם אלימות ממש- פחדן קטן אפילו את שמו חושש לפרסם , אכן עדות לנכנות מה שנאמר קודם  (לת) יובל
    • 08:39
    • 26.08.12

38 לפעמים, יוסיניו, בעברי ברח' קיבוץ גלויות דהיום (שם, ליד הכדורגל), נזכר אנוכי בלינץ' שביצעו חביביך האוריינטליים האוטנטיים - ערביי יפו - בידיד יוסף חיים ברנר. שם, באמצע מגרש הכדורגל (סליחה, בפרדס) תקפוהו ורצחוהו....  (לת) ויוסיניו, אז לא היה כיבוש. אפילו בטיח לא היה.....
  • 09:02
  • 24.08.12

39 פשש, "לינץ'" במועצת העיר תל אביב, למה לא אונס... בחייך, שריד, אתה מתגלה גם לחבריך כעלוב יותר משבוע לשבוע, אנו הרי הכרנוך היטב מתמיד... גם גולדה, גם רבים אחרים... ובתל אביב בס"ה כ - 4% ערבים שיודעים היטב עברית, מדוע יש לשנות את הסמל של העיר העברית הראשונה? יפו? גם היא הייתה פעם עיר עברית, נא ללמוד הסטוריה... אז העניין הוא מאד פשוט, הפו"צ מנסים להילחם בציונות ובמדינה היהודית מבפנים בכל דרך שהיא, אחר שכשלו בקלפי. העניין הוא לא שמישהו לא יודע עברית ובס"ה שריד וחבריו רוצים שיבין את הסמל, המאבק הוא על הסמל עצמו ועל מה שהוא מסמל, לכן שריד מזכיר גם את ההמנון, לא נשכח גם את הדגל. הרי הכל מופיע במסמך החזון העתידי של ערביי ישראל... לא סתם משליך שריד יהבו על עליוני השמאל, הרי ברק היה הלוחם הגדול בציונות ובמדינה היהודית, טרם אתם מתפרעים, הקראתם את כתביו, ספריו ופסקי הדין שלו? וראו נא את ההנמקה של בר, על עליונות הערבית משום ה"ימים ימימה", זהו בדיוק הטיעון של האויב והפו"צ, הרי לאיש משפט המתיימר להיות מעל להסטוריה, אין זה רלוונטי, אלא רק זכויות עכשוויות... אך זה נכון רק כנגד הזכויות ההסטוריות של היהודים, אצל הפו"צ... ולשאלתך מה אנו רוצים מהערבים, אשיב בפשטות, אנו רוצים מהם מה שדורשים בכל מדינה נורמלית, נאמנות ושוויון בחובות, ללא אלה, יש בעיה קשה. אה, גם שריד יודע היטב שאי אפשר לדרוש נאמנות מערביי ישראל, אז מה זה אומר? מה המסקנות? נאמנות ושוויון מלא בחובות וזכויות ונשמח על כך, או החוצה. אגב, גם יהודים במדינות אחרות נדרשים להיות נאמנים למדינות אלה, לסמליהן, להמנוניהן, לדגליהן, אף שאין ממש קשר בין היהודים לאלה, זו דרישה מינימלית מאזרח. זה מובן בכל מדינה אחרת, כך גם צריך להיות, למה אין זה מובן אצלנו? אה, אנטישמיות... אז היום, המאבק אינו בין ימין/מרכז ציוניים לשמאל ציוני, מאבק זה הוכרע ע"י כשלון הזיות אוסלו ואלפי הנרצחים והנכים שבעטיין. המאבק היום הוא בין הציונות לפו"צ, לאנטי ציונות, לפחות בחלקם גם אנטישמיות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:05
  • 24.08.12

40 ואני חשבתי לתומי שהסמול מתנגד למדינה דו לאומית  (לת) גיחי גיכי
  • 09:31
  • 24.08.12

41 יוסי מתנשא על הערבים בצורה בלתי נסבלת דן
  • 09:34
  • 24.08.12

נראה לך שאיכפת להם מה כתוב בשלטים של תל אביב?

זה הכל משחק בשבילך, נביא קצת שטחים (חלק קטנטן מהארץ), נוסיף קצת כיתוב בערבית, נשנה את ההמנון. אבל בפועל - גם אתה רוצה לשמר את ה"מדינה היהודית" - כלומר המדינה ה"לא ערבית" ולא מדינת כל אזרחיה באמת. אתה רק יותר צבוע מהאחרים.

42 שריד היקר...הנה אני תל אביבי ממוצע ולא איזה מתנחל חס וחלילה ואני אומר לך שאם ישנו חצי מילה מההמנון שלנו בשביל הערבים אני לא לא אשיר אותו לעולם. וכל האינטיליגנטים יכולים לקפוץ.  (לת) ערן
  • 10:27
  • 24.08.12

43 הטרגדיה של שריד יעקב אבירם
  • 10:44
  • 24.08.12

יוסי שריד היה מחלוצי הגופים שעשו היו הכול שתל אביב תהיה הכי מערבית שיכול להיות. ההצלחה שלו עצומה. תל אביב מופיעה בצמרת רשימת הערים הנהנתניות, הומואיות ופתוחות בכול סקירה של העיתונאות העולמית. כדי להגיע להישג הזה, חשוב היה לנתק את ת"א מהמזרח התיכון ולהציג אותה כבועה שלא קשורה לסביבתה. אז עכשיו להכניס כתובות בערבית?

44 עיר מקסימה.ספרו בחו"ל שאתם תל אביבים ולא יניחו לכם.ראש עיר סופר דופר!  (לת) קין
  • 10:53
  • 24.08.12

45 כמות האנשים שבחרה בטייס טווס היא פי 10 מזו שבחרה ביוסי .  (לת) קין
  • 10:53
  • 24.08.12

46 חלאס עם התייפיפות הנפש הזאת! שיגידו תודה בכלל שהסכמנו לספח אותם אלינו, לתת להם שירותים, תרבוצ ואפשרות לנהל חיים נורמלים!!!  (לת) יהודיה
  • 11:10
  • 24.08.12

47 חיפשתי בנרות מילה גרמנית בסמל העיר הפולנית גדנסק (לשעבר דאנציג שתושביה הגרמנים גורשו משם לגרמניה לאחר נפית הנאצים), ואין....כלום...לא מאמינים תראו לבד? אולי זה לא רק אנחנו?
  • 11:10
  • 24.08.12

http://leotravel.pl/polish-cities/gdansk-main-en.php

48 חיפשתי איזה איזכור בגרמנית בסמל העיר קליניגראד שברוסיה, שהיתה בעבר קניגסברג שבגרמניה עד שלאחר נפילת הנאצים סופחה לרוסיה וכל תושביה הגרמנים גורשו לגרמניה...ואין...לא מאמנים? תראו לבד. מרוסיה באהבה
  • 11:13
  • 24.08.12

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%A0%D7%99%D7%A0%D7%92%D7%A8%D7%93

49 הלינץ' האמיתי בתל אביב הוא נגד החרדים. מנסים לדחוק את רגליהם, ליצור תנאים אשר לא יאפשרו להם לחיות בעיר. אדם שומר מצוות שמחפש מסעדה כשרה בתל אביב יכול לחפש שעות את מבוקשו ולא ימצא. בשבת יש תחבורה סואנת שמאלצת אותנו להישאר בביתנו. בהלכו ברחוב יפגוש שומר המצוות נשים צעירות שהולכות חצי ערומות. לכל זה יש רק משמעות אחת, והיא שיש כאן מאמץ רצוף של הרחקת האוכלוסיה שומרת המיצוות מהעיר. זהו הלינץ' האמיתי, ועליו איש לא רוצה לדבר. "שהדתיים האלה, שומרי המצוות יעופו לנו מן העיניי". זהו המסר הברור שנשלח אלינו. ואומר בצער כי הנסיון הזה מצליח ושומרי המצוות נאלצים לעזוב את העיר העברית הראשונה ולנדוד לבני ברק ולבית שמש. זה כמובן גורם לעלית מחירים בישובים הללו, ושוב לאיש זה לא איכפת. הרי מדובר ב"שחורים". מדוע נלין על היחס לערבי אם בריש גלי מתנהלת מערכה נגד שלומי אמוני ישראל.  (לת) יהושע.
  • 11:15
  • 24.08.12

50 הכל טוב ויפה, חוץ מהצביעות המופנית כלפי מגזרים אחרים  (לת) מושיקו
  • 11:18
  • 24.08.12

51 מילה בסלע:לא !!!!  (לת) תות אוהב המון
  • 11:38
  • 24.08.12

52 תגיד, אין לך להגיד משהו אחר אלא רק פוליטיקה? יעקב
  • 11:53
  • 24.08.12

על מה אתה מדבר עם אישתך במיטה, על הגזענות הישראלית ועל
איך שדפקו את הערבים?

53 השלט בערבית מתחבא ליד השלט בעברית ליד בית הכנסת העתיק בעזה  (לת) אני
  • 11:57
  • 24.08.12

54 איך לשמור על איכות הסביבה? אחת
  • 12:43
  • 24.08.12

בקלות:

http://www.tapuz.co.il/blog/net/viewentry.aspx?entryId=250851

55 חן חן יוסי על המאמר ועל האומץ לכתוב דברים לא פופולריים בעיני הקורא הישראלי  (לת) עדי
  • 13:20
  • 24.08.12

56 נו, ומה המסקנה? דניאל קלטי
  • 14:03
  • 24.08.12

שבבחירות הקרובות לראשות-העירייה = בעוד לא יותר משנה ורבע, גג - על מר"צ לעשות, את הדבר הנכון: להקים רשימה משותפת, עם "עיר לכולנו", "יאפא" ואולי עוד רשימות אופוזיציוניות טובות - ויחד, להעיף החולדה, מבניין-העירייה...

גם על הבוחרים, כמובן, חלה אחריות: להירשם רשמית במשרד הפנים*) כתל-אביבים, לבוא ולהצביע, למועמד הגון יותר, לראשות העירייה ולמפלגה הולמת יותר, למועצת-העירייה.

אז - ורק אז - יתוקן המצב. זו הדרך ואין מה לעשות. כל עוד החולדה שם = שום טוב, לא יקרה עוד.

*) - כן, אני יודע, לבוא למשרד הפנים, זאת חוויה מגעילה. מה אפשר לעשות....אולי לארגן דוכנים, במרוצת השנה הקרובה, תחת הקמפיין "נרשמים כתל-אביבים", לרשום אנשים, בדוכנים ברחוב, עם כתובתם המעודכנת ולשלוח זדאת, למשרד-הפנים? זכור לי שבירושלים, ב-2007, עשו משהו דומה בהר הצופים.

57 כמה שאתה מגזימן הזוי חסר פרופורציות ג'ייק
  • 14:03
  • 24.08.12

כל פעם שאני טורח להיכנס למאמר שלך לראות אם קיבלתה קצת שכל ומתינות אני מתאכזב מחדש

58 יצא המרצע מהשק, השמאל רוצה להשמיד את שארית ישראל  (לת) גבי
  • 14:13
  • 24.08.12

59 זה ענין של עקרונות. לא מתאים כיתוב בערבית על הסמל של "העיר העברית הראשונה" התחכמויות מיותרות
  • 14:19
  • 24.08.12

חוץ מזה גם בוורשה כשהיו 20% יהודים, לא היו כיתובים בעברית על סמל העיר. גם לא בניו יורק עם 25%.

60 למה אתה לא בפוליטיקה רואה 6 6
  • 14:26
  • 24.08.12

היה לנו בשביל מי להצביע. התנדבת לחנך אבל ההתנדבות הגדולה יותר היא לחנך בכנסת, שם איבדו כבר מזמן דרך ארץ ומשם יוצא נגע הגזענות.

61 לא זוכרים מאין באנו? סמי אלקיים
  • 14:31
  • 24.08.12

הקניון מלחה זכור לנו? והינה לכם עוד לינץ מאת יהודים גזענים, אין הרתעה לגזענות, דרוש סנקציה מכאיבה לגזענות?????

62 כמה צבוע הוא יכול להיות תמי זנדברג
  • 14:56
  • 24.08.12

מעניין שכשהיה יור מרץ הוא לא דאג להוסיף ללוגו של מרץ כיתוב בערבית. גם באתר האינטרנט שלהם אין מילה בערבית

63 הגרוע מכול אינו אדם חסר שיקול דעת, הנוקט זילות בשפה (לינץ'? אתה יודע מה זה לינץ'?), אלא מערכת עיתון הנותנת פומבי לדברי הבאי אלה.  (לת) בירנית בן-ארויה
  • 15:10
  • 24.08.12

64 הבנתי ההתנחלויות שומרות על בטחון המדינה על מנת לאפשר לכבודו לכתוב על לינץ' מויישי וענטילטור{משה ראוי לשבח
  • 15:14
  • 24.08.12

ןלינץ' מהו ? התקפה אלימה של הרוב כלפי מעוט. אבל יש לינץ' חיובי. מהו ?? זהו לינץ/ של השמאל באנשי הימין. הרוב בעיתון הם אנשי שמאל שזכותם להטיח מילי מדמנה באישור הצדק. הרי הצדק תמיד שייך לשמאל.כל מילה שלכם בסלע. הרי גם כותב המאמר היה מורה/מנהל/שר חינוך בדימוס.. בגימלאות או אם תרצה בפנסיה.יש"ע כבר הסתננה לכאן,ואולי גם מחברון באו המוני בני דודינו לפקוד את הים בתל אביב אבל תקון של משפט...אין סמולנים אין קיטובים.ואם קיטובים לא יהיו אללי גם כיתובים בעתון ימנעו.

65 שריד הוא הלועג הנלעג ביותר בעיתונות הישראלית. ה"לינץ'" - עוד גמגום בכתיבתו.  (לת) יהויכין קוונדיש
  • 15:19
  • 24.08.12

66 עוד לא נולדה שמועה על הלועג הנלעג שריד שלא התאמתה.  (לת) בירנית בן ארויה
  • 15:21
  • 24.08.12

67 אירופה הולכת ומתמלאה בערבים .ולא שמעתי שם על תוספת כיתובים בערבית,על סמלים תמרורים או שלטים .  (לת) אליעזר בן יהודה
  • 15:51
  • 24.08.12

  •   זה יגיע זה יגיע. גם מינרט גבוה מצריח הכנסיה יגיע. גם תפילת רחוב גם ביס' נפרדים קין
    • 08:40
    • 25.08.12

    גם ראש עיר מוסלמי,חברי פרלמנט סאלאפים גם ראש ממשלה פונדמנטליסטי. להם יש סבלנות. ליוסי ושכמותו יש רחמים.

68 ואיך זה שסמל ניו יורק לא מכיל כיתוב בעברית ????!  (לת) ד"ר גבי מוקד
  • 16:03
  • 24.08.12

  •   נסה רק להציע לאמריקאים ותעוף בבעיטה.  (לת) כסיף
    • 11:59
    • 25.08.12

  •   בוא נסביר נקודה זו אחת ולתמיד. המעמד של הערבית בישראל לא דומה למעמד האידיש בניו יורק או הרוסית בחיפה. כלומר הוא לא נובע ממספר הדוברים של השפה אלא מכך שהערבים בישראל נחשבים לאוכלוסיה ילידה שכזכור היתה פה עוד לפני שהוקמה המדינה. לכן השפה הערבית היא שפה רשמית בישראל ולא השפה הרוסית .  (לת) קובי
    • 01:42
    • 26.08.12

69 יוסי עדיין לא פתרת את שאלת השילוט בעברית ltif
  • 16:10
  • 24.08.12

האם עדיין לא נתקלת בשלטים בנוסח - "מסעדה יהודית" "מאכלים יהודים"
המאכלים המוגשים בהן הם מהזן של רגל קרושה , כבד קצוץ ,גפילטע פיש
ללמדך כי רק אלה מאכלים יהודים !!
חריימה , קוסקוס וכו' הם מאכלים מרוקאים , פרסים , עירקים !!
ועוד באותו עניין
מודעה בעיתון "מקור ראשון" תחת השם "חזנות יהודית" !!
לשירים חסידיים.

70 בעיר העברית הראשונה- סמלים בעברית בלבד. לא נשכח שערביי יפו פרעו ביהודים מתל אביב בתש"ח, צלפו בהם ודרשו לחיסולה של העיר. לא מדובשם ולא מעוקצם ביר העברית הראשונה.  (לת) שוזי
  • 16:19
  • 24.08.12

71 סיפורי אלף לילה ולילה  (לת) רודי
  • 16:31
  • 24.08.12

72 אל תטעו, תל אביב העיר הגזענית בארץ - שונאת חרדים, ערבים, מתנחלים, ימנים ופריפריה מיקי, ואני לא מסנוור
  • 16:58
  • 24.08.12

תל אביב העיר הגזענית ביותר בארץ - כל מי שלא חילוני שמאלני ומגניב, לא ראוי לעיר תל אביב.... ודעתו בוודאי לא תהיה אוהדת.
לצערי זו בסופו של דבר העיר הכי חד-גונית בארץ גם באיך שנראית וגם באוכלוסייה שלה, קלישאה ותו לאו.
אין פלא שכל השמאלנים התרכזו שם, רחוק מהמציאות הישראלית...

  •   השנאה הזו היא האידיאולוגיה של הסמול. אבל הסמול כמובן אינו יכול להיות גזעני או פשיסט; למרות שהוא המציא את הפשיזם ואת הגזענות הוא מדביק אותם לאחרים.  (לת) ליברל אמיתי
    • 01:01
    • 26.08.12

73 בעלי זכויות שוות ליהודים,עם החובות גם,זו הדמוקרטיה לשמה! יהודי בעד הכרת ערבים!
  • 17:27
  • 24.08.12

מזל שיש לנו את יוסי שורד,מליץ יושר של הערבים,-אך לא מתערב ברצח של ערבים בסוריה!-
אנחנו רק הרעים לשם שמים!-מדכאים עם "נירדף" ןגם את יפיופי הנפש!
ממש לא פוצעים פה חוץ מי לשלוח את נתניהו הביתה!ו ולזרוע דמגוגיה,

74 ליוסי ולנוהים אחריו. מן הדין להבהיר מהו לינץ' אמיתי. לינץ' הוא רצח 67 יהודים בחברון לפני 83 שנ ה במיתות משונת ואכזריות לינץ' הוא רצח משפחת פוגל באיתמר אין כל סימטריה בין יחסינו אליכםה ויחסם אלינו בדרך כלל יכול ערבי להלך בשקט בעיר יהודית אך יהודי בעיר ערבית מסתכן בחייו הללו רוצחים בנו זה 150 שנה אל נא תשכחו זאת  (לת) משה בודק
  • 17:59
  • 24.08.12

  •   אין כל סימטריה בין מצב העם הפלסטיני אשר כבוש ומדוכא ע"י ישראל לבין ישראל הכובשת והמדכאת.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:50
    • 24.08.12

  •   יהודי חברון ב-1929 לא כבשו ולא דכאו אף אחד...והם נטבחו כמו משפחת פוגל...  (לת) הו איציק, איציק-מתי תגדל?
    • 09:51
    • 25.08.12

  •   עזה כבושה ? רמאללה כבושה ? על איזה דיכוי מדובר ? מלפפון כבוש
    • 09:59
    • 25.08.12


    לפלסטינים משטרה פרלמנט ממשלה נציגויות דיפלומטיות
    טלויזיה מערכות חינוך עיתונות
    זה דיכוי ?
    הפלסטינים אינם מכירים בזכות היהודים למדינה ומתכוננים
    למלחמה (מאבק בלשונם)
    הפלסטינים גזענים בוגדנים אשר שיתפו פעולה עם גרמניה הנאצית עם ברית המועצות ועם סאדם חוסיין ניסו
    לבצע הפיכה בירדן ועזרו בכיבוש כווית על ידי העירקים
    להיות ניאו פלסטיני זה כמו להיות ניאו נאצי

75 הפאשיסט החדש יאוש
  • 18:51
  • 24.08.12

חולדאי הפך למוסוליני. כנראה באמת כדאי ללכת מכאן.

76 דו קיום היא מילה גסה חסקל מפאיניק לשעבר
  • 19:26
  • 24.08.12

מי שעדיין מאמין להזיה שקוראים לה דו קיום, הוא תמים או מתחזה. הוכח בכל העולם שדו קיום זה כישלון, קח את קפריסין, מאז שהפרידו בין המוסלמים והיוונים, שורר שקט ושלווה במחנה שני הצדדים,הצ'כים גירשו אוכלוסיה ענקית של גרמנים, וכן הפולנים וכן הסובייטים. להזכיר ליוסי שבעירק או יותר נכון בבל היתה אוכלוסיה יהודית ענקיתי בת יותר מ-2550 שנה וכשבא האיסלם לפני מעט יותר מאלף שנה נתנו ליהודים להבין שאין דו קיום, לכן האוכלוסיה הענקית הזאת התפזרה לכל הרוחות להודו, לאירופה, לסין ועוד הרבה ארצות, עד שבשנת 1950 עם גירושם מנו כ-150.000
עם הקמת מדינת עירק בשנת 1920 מנו היהודים שם כ- 80.000 איש והיוו 90% מכל המסכילים דאז, לכן מלך עירק בפגישתו עם ראשי הקהילה, הצהיר שהוא מכיר בקהילה הזאת כי היא הקהילה שהיתה בעירק לפני קום האיסלם בכ- 1200 שנה, וביקש את תמיכתם והסכמתם להמלכתו על עירק. כל זה לא עזר להם והם גורשו מעירק אחרי שכל רכושם הוחרם עד לפריט האכי קטן. לכן יוסי נכון שאתה מאלה שתומכים בדמוקרטיה עממית נוסח סטלין, אבל מעט הבנה וסכל למציאות לא תזיק, דו קיום לא היה קיים לא לפני אלפי שנים ולא אתמול ולא בעתיד, כפי שאמר שלום עליכם "האם ציפור תוכל להתחתן עם דג" וכעת כל תזמורת הבולשוויקים שלך יקומו ויכריז ששלום עליכם הוא גזען.

77 עניי עירך קודמים זובאגרע
  • 20:08
  • 24.08.12

מר שריד הנכבד,
אני כמוך לא חושב שיש לערביי ישראל דמוקרטיה מלאה ואוטופית. אבל עניי עירך קודמים. אין כל הצדקה ליום הנכבה ואין הצדקה לדרישת שוויון מלא לערבים. לא צריך להתאנות להם אך גם לא צריך להכות על חטא כל הזמן על כך שלא ניצחו אותנו במלחמת השחרור ולא זרקו אותנו לים.
בסופו של דבר, מצבם של ערביי ישראל טוב ממצבם של הערבים בכל מדינות ערב. עובדה שאף אחד מהם לא חושב להגר מכאן. עובדה שהם לא רוצים להצטרף למדינת פלסטין לכשתקום. אז בבקשה, להפסיק להכות על חטא. את המדינה הזו הקימו יהודים על אף התנגדות הערבים שבה. אז היא מדינה יהודית ולא איכפת לי שלא יהיו שלטים בערבית.

78 יוסי שריד הצבוע מוחמד
  • 20:58
  • 24.08.12

לפני שאתה מדבר צא בבקשה מאדמת אבותי היא שיח מוניס
אתה יושב על אדמה כבושה וגוזל מאנשים את אדמתם
אני כערבי מעדיף ימני משוגע כי לפחות אני יודע מי האוייב שלי

לוא צבוע שמאלני [ממש כמו בסדרה עבודה ערבית האשה הנאורה כביכול מתגלה בזמן אמת כצבוע כמוך סייד קשוע ידע מה הוא כותב

79 ליוסף שריד, תמיד חשדתי בך. ב"יושרך האינטלקטואלי", בהגינות מחשבתך, במידת אהבתך ליהודים. ואני רואה שלא טעיתי. עברת את הגבול מבחינתי (ומבחינת רבים אחרים). וגם לא אכפת לך, כי במאמר מעין זה אתה אומר את ה"אמת" שלך, שהיא מכזבת, שקרית, מתחכמת, רעה, מציקה לשם הצקה. יצאת רע מאד למי שעוד מקוה שיצא ממך משהו טוב. מחקתי אותך מהזכרון. מרחם עליך. איתי אתה גמרת.  (לת) יעקובי: עשית לינץ' לאמת ולהגינות.
  • 22:54
  • 24.08.12

80 יוסי היקר, למה חכית עד שיולי תמיר תשתול את הפוליטרוק למקצוע האזרחות, ולא הנהגת את לימודי הנכבה כשהיית שר החינוך? אני יודע למה. כי אז עוד האמנת שהקמת מדינת ישראל היה אירוע חשוב וחיובי ובודאי שלא היה אסון. ולמה לא קראת לעירית ת"א-יפו לסמן את כל השלטים באיזור מגוריך גם בערבית עד שנציג ערבי בא עם הרעיון המוצלח? הרי זה כל כך ברור מאליו! ולמה לא הקדשת מזמנך, במשך כל שנות פעילותך המבורכת, ללימוד השפה הערבית, כדי לשוחח עם בני המיעוט הגדול בישראל? אני יודע למה. כי הם כולם יודעים עברית, שהיא שפת הרוב. מי שלא מדבר עברית הם עולים מרוסיה ומאתיופיה ומסתננים מוסלמים מאריתריאה. כל אלה אינם גם מבינים ערבית. אבל אתה צריך כמה פעמים בשבוע לכתוב מאמרים ההולכים ומידרדרים במורד השמאל ההזוי ביותר, אז מוצאים כל יום תירוץ חד"ש.  (לת) אין חד"ש תחת השמש
  • 00:05
  • 25.08.12

81 למר שריד: העולם לא ליברלי ונאור כמו שאתה חושב אלון פלג
  • 01:49
  • 25.08.12

גם אם תכתוב אלף פעם שאתה נגד מלחמה ולא שונא ערבים, זה לא יעזור לך.
אתה במלחמה עם הערבים והאיסלאם בגלל שהעם היהודי סירב להיעלם מהמפה.
השקפת החיים שלך וחבריך הביאו על עם ישראל אסון.
90 אחוז מאזרחי ישראל היהודים לא מאמינים בחלומות השלום הכוזב.

אם כל כל חשוב לך שהשפה הערבית לא תיכחד ( בסך הכול דוברים אותה מספר מצומצם של מאות מליונים) אתה מוזמן ללמוד אותה .

82 יוסי שריד - על אף גילך המופלג, טרם הבנת את המזרח התיכון. מה שהיה הוא שיהיה.  (לת) נחום
  • 02:42
  • 25.08.12

83 ורוסית? ואמהרית? פולנית? מרוקאית? עירקית? שי
  • 05:46
  • 25.08.12

למה רק ערבית? מי החליט שזו שפה רשמית במדינת ישראל ועל סמך מה? מה עם יידיש? העיקר להפציץ את הקורא במילים כמו לינץ׳ אבל תוכן אין בדבריך. רק פרופוגנדה שמאלנית קיצונית פרו ערבית.

  •   זה שפות של מדינות אחרות רועי
    • 03:57
    • 26.08.12

    עיראקית ומרוקאית זה ערבית לפחות בכתב ומי שהחליט על זה שערבית היא שפה רשמית בישראל היה איזה אחד.. נו, משהו בן גוריון נראה לי דוד.

84 אדם אמיץ . תקראו בהמשך ..... סאבא
  • 06:18
  • 25.08.12

תכתוב את דעתך באומץ אדם אמיץ. ביקורת הינה חלק מדימוקרטיה . ישראל טומנת בחובה אזרחים שלא מוכנים לקבל ביקורת צודקת. ישראלי לא אוהב מראות כי הוא מימלא שקוף.

85 למלך הצבועים יוסי שריד משה
  • 09:07
  • 25.08.12

ישב שנים בכנסת האוכל חינם הזה ולא עשה שום דבר
מישהו זוכר איזה חוק או הצעה לטובת האזרח שהוא עשה
חוץ מלהוציא את דיבת הארץ באופן עיקבי אדם עלוב ומסכן
הוא הצבוע ג ר לו ברמת אביב היא שיח מוניס שטח כבוש שנגזל מערבים
לך תטיף מוסר לעצמך צבוע
מי שצפה בסידרה המעולה עבודה ערבית וודאי מכיר את תימנה השמלאנית
הצבוע כאשר מגיעים לשכונה שלכם אז האמת יוצאת לאור סייד קשוע יודע מה הוא כותב

יש לי חלום לקחת חמולות מהכפרים לשכור להם דירות ברמת אביב

להציב מצלמות סמויות בכל הבנינים ואז תיראו מה באמת השמאל חושב

מבטיח לכם שהצביעות תרקיעה שחקים מיד יפתח שם סניף של כהנא

אני מבקש לפרסם את מה שכתבתי בשם חופש העיתונות והדעה

86 יוסי, מתי תחדל? אתה כבר לא צעיר . טעית בעבר אין סוף פעמים. אף פעם לא ביקשת סליחה מקוראיך - בתקווה שהם ישכחואת הגיגיך המטופשים שלימים באמת התברר ו כלא אמיתיים, או כהזויים, או בכלל כלא רלוונטיים. אז די כבר. לך-לך לדרכך - והנח לנו.  (לת) לא-יוסי
  • 09:24
  • 25.08.12

87 ןזה מזכיר לי בדיחה GGGG
  • 09:41
  • 25.08.12

בזמנו בנתיבי איילון היה שלט זהירות בור גדול מצד שמאל , ומחתיו היה שלט
הערבית פעם שאלתי דובר ערבית , מה כתוב שם , אז הוא אמר לי, הפניה רק שמאלה

88 מסכים חלקית מיק
  • 09:50
  • 25.08.12

לגבי לינצ' בירושלים אני לא ארחיב, לכל אדםשפוי ברור שמדובר על מעשה מכוער, ולאנשים שהיו בצד והסתכלו ללא התערבות יש חלק ניכר בלינצ', הם לא אשמים רק בפן המוסרי אלא גם בפן המשפטי. עכשיו לגבי תל אביב, אני לא מסכים, בפריז אחוז הערבים מהאוכלוסיה גדול מאחוז הערבים. בתל אביב, אבל בעיריית פריז לא עלו הצעות להוסיף כיתוב בערבית על סמל העיר. ומה עם רוסים בתל אביב? מה עם אתיופים? נוסיף גם רוסית ואמהרית?

89 מיהי התרבות הרצחנית והפרימיטיבית ערבי
  • 10:04
  • 25.08.12

ביהדות מטיפים לרצח גויים והומואים במפורש בתנך
וגם מעמד האישה הוא הנמוך ביותר מבין כל הדתות
"ברון שבראני גבר..." תפילה כל בוקר חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח אין משפט כזה באיסלאם
פרימיטיבים לגמרי
לא צריך שתשימו לנו שלטים בערבית
אנחנו נשים לבד

  •   83, בינתיים מי שרוצח כל מה שאפשר ובהמונים זה הערבים. גיחי גיכי
    • 16:34
    • 25.08.12

    אם אתה הומו אני בטוח שאתה מעדיף להיות פה מאשר אצל אחיך ה"נאורים".

90 אין כמו יוסי שריד חיים
  • 10:17
  • 25.08.12

טייסי טווסי- אהבתי!!! זה כל הסיפור של תל אביב שהשתלט עליה טייס טווס!

91 ואלו העמדות של ח"כ חנין זועבי בענין "הדו קיום" אליוי
  • 10:42
  • 25.08.12

מתוך ויקפידיה
הציונות היא גזענות
"מדינה פלסטינית נקיה מיהודים וישראל מדינת כל אזרחיה "(לשון נקיה
שבאה להראות שישראל מדינה דו לאומית עם זכויות לאומיות לערביי 48)
פגיעה בטיל מעזה על אוטובוס ילדים ורצח נער באוטובוס ?
"הרצח מוצדק כל זמן שישראל מקיימת מצור ימי"(לדעת חנין זועבי...)
רצח 6 ישראלים בבורגס ? הרצח מוצדק כל זמן שיש כיבוש בגדה...(הרצח הזה בוצע על ידי אירן והחיזבאללה)
נשק גרעיני לאירן ?
"זה רק תירוץ ישראל רוצה לתקוף את אירן גם אם לא היתה מפתחת נשק גרעיני האיום האמיתי הוא הנשק הגרעיני הישראלי"
אזכרה לרצח הספורטאים באולימפיאדה ?
"לא מוצדק משום שישראל לא מזכירה קורבנות פלסטינים .."
חנין עומדת בראש המפלגה הלאומנית בל"ד אותה הקים בישארה
חנין נוהגת לנסוע לירדן ולקבל הוראות מבישארה (היצור אשר יעץ לחיזבאללה כיצד לפגוע בישראל בצורה יעילה..)
מיותר לציין שמפלגת בל"ד דוגלת בזכות שיבה לתחומי מדינת ישראל (שהרי ישראל מוגדרת כמדינה דו לאומית)
אלה העמדות המוצגות כלפי חוץ ברור (פרט לשריד ובני עדתו) שהעמדות והכונות האמיתיות הן הרבה הרבה יותר קיצוניות
ולזה קורא שריד "דו קיום" ?
ומה עם צדיק הדור השייך ראאד ?

92 יש להוסיף ערבית בכיתובה של העיר, כמו גם כריזה ברכבת ובשילוט האוטובוסים בערבית, רוסית, אמהארית, אנגלית !  (לת) אורן גורן
  • 11:39
  • 25.08.12

93 ערביי פלסטין וערבים בני דת משה צריכים להקים חזית פוליטית צבאית משותפת לסילוקם של הפולשים הכוזרואשכנזים חזרה למולדתם בארופה.  (לת) מוני יקים אנטיציוני
  • 12:07
  • 25.08.12

94 עקרונית אתה צודק, אבל לקרוא לזה לינצ׳? אסף
  • 12:13
  • 25.08.12

הגזמת ויצאת מדיח כמו בדרך כלל

95 שימוש מושחת בשפה קורא משועשע
  • 12:14
  • 25.08.12

אני מסכים עם חלק גדול מהדברים, אבל השימוש שנעשה כאן במונח לינץ' מושחת. זה מזכיר לי את שעושים מנהיגי החרדים במונח "שמד" או בקונוטציות מהשואה.

96 הצעה: מדינה אחת דו-קיום הערבים והשמאלנים. מדינה שנייה רק עבור יהודים שלא רוצים שערבי יתקוף את הבת שלהם. נ
  • 13:45
  • 25.08.12

אם 4 יהודים יבצעו אונס קבצתי בערביה, תפרוץ אינתיפדה שלישית.
אך כאן שקט דממה, לפחות פעם בשבוע יהודיה נאנסת באמצעות ערבי, למה לערבי לאנוס ערביה? ישחטו אותו וישרפו את ביתו! אפשר ומותר לאנוס יהודיה.

כל פדופיל ערבי, יוצא לעיר יהודית לממש את החולי שלו, הוא כנראה מספיק בריא, ויכולת התאפקות, עד הגעתו לילדה יהודיה.
ואתם השמאלנים, עם יד על הלב, בשקט רק עם עצמכם, מה אתם מעדיפים עבור הבת שלכם, חבר ערבי או חבר מזרחי.
שאלה תמוהה? קיבלתי תשובה עליה לפחות מ 4 פולנים, כולם מעדיפים חבר ערבי, כך הם יראו נאורים, משכילים, מאוד פתוחים, צל"ש שמלאני.
אך חבל מזרחי, כשל בחינוך הבת, ביזיון, חתונה אוימה, בושה וחרפה!

97 צביעות לשמה בן הארץ
  • 13:48
  • 25.08.12

יוסי יודע יפה מאד,הוא מאלה שהמציאו את השיטה,נתחיל בקטן ולאט לאט נעלה יותר ויותר....והשמיים הם הגבול.לא יוסי,חייב להיות גבול ברור שאינו נתון למחלוקת:ארץ ישראל לעם ישראל נתנה,לא לגוי זה או אחר.היום תדרוש רק שינוי קטנטן,מחר תרצה עוד ועוד ואין לדברים סוף.יש לכבד את כולם,אך ניתן גם לדרוש כבוד ממי שלא נוהג בכבוד.לא נורא שישירו את התיקווה,הם חייבים לא מעט לארץ הזאת,בארצות ערב היו תולים אותם בכיכרות הערים.חדל להוליך אותנו שולל,יוסי,מכירים טוב מאד את השטיקים שלך,לא ניפול בפח,מועצת העיר יישר כוח לכם,שימרו על העקרונות הבסיסיים מכל משמר.

98 הכל נכון אלא ששריד מתעלם מהעובדה הבסיסית שזו דרכה ומטרתה של הציונות לדחוק מכאן את הערבים פיזית ותרבותית. טול קורה
  • 14:27
  • 25.08.12

הימין עושה זאת בגלוי והשמאל הציוני בצביעות

99 יואיל מר שריד הנכבד... יהודי פלשתיני
  • 15:05
  • 25.08.12

להוסיף לכתובתו את הכתוב בערבית: שייך סומיל. אגב, אני מניח שחלחלה אוחזת בו מדי בוקר ביודעו כי דירתו הנאווה בשיכון ל נבנתה על קרקע ערבית נגזלת....

100 מה אנחנו רוצים? למשל, שיפסיקו לגנוב, לסחור בסמים או לרצוח בכבישים. לפי נתוני הלמ"ס 40% מהאסירים בישראל הם ערבים. כמעט מחצית מהמעורבים בתאונות קטלניות הם ערבים. מה אנחנו רוצים? למשל, שיכבדו את חוקי המדינה, שיפסיקו עם הבנייה הלא חוקית, שלא יציתו יערות. מה אנחנו רוצים? למשל, שיפסיקו להיות פרזיטים, שישלמו מיסים, שיפסיקו לשקר ולרמות את הביטוח הלאומי כדי לשדוד את כספי משלמי המיסים. מה אנחנו רוצים? שיעשו שירות לאומי וישלמו ארנונה כדי לטפח את הישובים שלהם במקום לסחוט עוד ועוד תקציבים מהממשלה. מה אנחנו רוצים? שיפסיקו לשתף פעולה עם אויבי ישראל, לסייע לטרוריסטים לעשות בפיגועים, להבריח נשק, לחגוג ולשמוח בכל פעם שנשים וילדים יהודים נטבחים בפיגועים. זה מה שאנחנו רוצים  (לת) מה אנחנו רוצים מערביי ישראל (רשימה חלקית)
  • 19:37
  • 25.08.12

101 יוסף שריד, אתה הולך ונעשה לקוריוז. יתכן שגם אינך מבין את מה שאתה מעלה על הנייר. רבים העריכו אותך בעבר, גם מבין מתנגדיך הפוליטיים, אבל הולך ומתברר, לפי מאמריך דהיום, שאיבדת גם את השכל הישר שהיה לך.  (לת) יעקובי: אני בז ל"רעיונותיך" והגיגיך.
  • 00:24
  • 26.08.12

102 100 אתה מדבר על יהודים נכון?  (לת) סמי
  • 00:39
  • 26.08.12

103 שריד- לדעתי לינץ' זה "אנדר סטייטמנט" למה שעשתה עיריית ת"א. צריך להגדיר את זה שואה או לפחות רצח עם.. אא
  • 01:32
  • 26.08.12

הטמטום שלכם, 0מאלנים, מפתיע כל פעם מחדש ושובר את השיאים של עצמכם. ובדיוק בגלל זה מתייחסים אליכם כ"כ ברצינות.. אתם פשוט כ"כ לא מגזימים וכ"כ מיטיבים לתאר את המציאות כפי שהיא, שממש סומכים עליכם בעיניים עצומות..
אתה וחבריך ה0מאלנים, שריד, הם תעמולת הבחירות הכי טובה של הימין. פשוט לשבת ולצפות מהצד ולחכך ידיים בהנאה.. אתם מגחיכים את עצמכם ברמות שאין לתאר.. אתם משקפים את פרצופכם הכי טוב שרק אפשר..
תמשיכו כך ואנחנו מסודרים גם בבחירות הבאות..

104 שריד היקר, בוא תגור עמנו בעזה. עזוב את היהודים האלה. תהיה ראיס  (לת) מוחמד אל טוחסי
  • 01:33
  • 26.08.12

105 שריד- לדעתי לינץ' זה "אנדר סטייטמנט" למה שעשתה עיריית ת"א. צריך להגדיר את זה שואה או לפחות רצח עם.. אא
  • 01:35
  • 26.08.12

הטמטום שלכם, 0מאלנים, מפתיע כל פעם מחדש ושובר את השיאים של עצמכם. ובדיוק בגלל זה מתייחסים אליכם כ"כ ברצינות.. אתם פשוט כ"כ לא מגזימים וכ"כ מיטיבים לתאר את המציאות כפי שהיא, שממש סומכים עליכם בעיניים עצומות..
אתה וחבריך ה0מאלנים, שריד, הם תעמולת הבחירות הכי טובה של הימין. פשוט לשבת ולצפות מהצד ולחכך ידיים בהנאה.. אתם מגחיכים את עצמכם ברמות שאין לתאר.. אתם משקפים את פרצופכם הכי טוב שרק אפשר..
תמשיכו כך ואנחנו מסודרים גם בבחירות הבאות..

106 איך יודעים מה טוב לעם ישראל ? זיו
  • 08:44
  • 26.08.12

פשוט , עושים ההיפך ממה שמציעים השמאלנים

107 אם איני טועה, צ'יץ הוא זה שבתקופתו לא הרשו לשפץ בתים ביפו (בתקווה שבמהלך הזמן יתמוטטו לבד)  (לת) שימיב
  • 09:29
  • 26.08.12

108 תודה יוסי  (לת) עונת יובש לבנה
  • 10:01
  • 26.08.12

109 לינץ'? למה לא קראת לזה רצח? - כותרת אלימה (בשם השלום?)  (לת) נו באמת
  • 14:22
  • 26.08.12

110 שריד- לדעתי לינץ' זה "אנדר סטייטמנט" למה שעשתה עיריית ת"א. צריך להגדיר את זה שואה או לפחות רצח עם.. אא
  • 14:44
  • 26.08.12

הטמטום שלכם, 0מאלנים, מפתיע כל פעם מחדש ושובר את השיאים של עצמכם. ובדיוק בגלל זה מתייחסים אליכם כ"כ ברצינות.. אתם פשוט כ"כ לא מגזימים וכ"כ מיטיבים לתאר את המציאות כפי שהיא, שממש סומכים עליכם בעיניים עצומות..
אתה וחבריך ה0מאלנים, שריד, הם תעמולת הבחירות הכי טובה של הימין. פשוט לשבת ולצפות מהצד ולחכך ידיים בהנאה.. אתם מגחיכים את עצמכם ברמות שאין לתאר.. אתם משקפים את פרצופכם הכי טוב שרק אפשר..
תמשיכו כך ואנחנו מסודרים גם בבחירות הבאות..

111 לינץ'. טמבל  (לת) שמאל הזוי, כרגיל
  • 10:27
  • 28.08.12