מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

לשחרר את עזה

הגיע הזמן לשחרר את עזה, להסיר את הסגר ולקיים מערכת יחסים "נורמלית" הן עם הנהגת חמאס והן עם אוכלוסיית עזה. הגיע הזמן להתיר השקעות ישירות של מדינות אירופה וארה"ב ברצועה ולהניח למשק העזתי להתפתח כמו מקבילו שבגדה המערבית. הגיע גם הזמן לנתץ את הבלוף שלפיו הסגר מעניש את חמאס, מונע ירי רקטות או משרת את ביטחונה של ישראל. חלומה של ישראל "להרוס את תשתית הטרור", כלומר לחסל את הנהגת חמאס, התרסק פעם אחר פעם ומוטב להניח גם לאשליה הזאת.

המאמץ לחולל שגשוג בגדה ועוני בעזה כדי להוכיח שמי שמשתף פעולה עם ישראל נהנה, לעומת הסבל שנגרם למי שפוגע בה, לא יצר את תגובת השרשרת המיוחלת. אזרחי עזה לא יצאו בהפגנות המוניות נגד ממשלת חמאס, ותושבי הגדה ברובם לא באמת חשים את הרווחה הפוליטית והכלכלית. האמת היא שהסגר הכלכלי על עזה מחורר למדי, ולא רק בגלל אוטוסטרדת המנהרות. מאות משאיות עושות את דרכן בין ישראל לעזה דרך מעבר כרם שלום, ויותר סוחרים מעזה רשאים להעביר סחורותיהם לירדן או לישראל. יותר מטוב לבה של ישראל אחראי לכך הלחץ הבינלאומי שהופעל עליה, בעיקר אחרי פרשת המשט הטורקי.

הקשר שישראל עושה בין מצור כלכלי לבין ביטחון מופרך גם הוא. חמאס מחזיק אמנם במלאי עצום של רקטות וטילים, אבל דווקא הארגונים שמתחרים בו הם אלה שיורים על ישראל. הפיגוע בסיני, שבו נהרגו 16 קצינים וחיילים מצרים, אילץ את חמאס לצאת מגדרו כדי "להוכיח" שידו לא היתה במעל. באופן פרדוקסלי, התלות המוחלטת שלו במצרים, זו של האחים המוסלמים, אילצה את חמאס להזדהות בפומבי עם האינטרס הלאומי המצרי, לגנות את הירי ולהגדירו כפשע, לתמוך בפעולה הצבאית המצרית נגד ארגוני הטרור בסיני, ואף לפרסם שחמאס התחייב לסייע למצרים במלחמה נגד הטרור בסיני.

בשבוע שעבר אף ביקרה משלחת "צבאית" של חמאס במצרים, משלחת שבה השתתף בין היתר אחמד ג'עברי, ראש הזרוע הצבאית, כדי לתאם פעולות משותפות שיביאו לטיהור הטרור מסיני. לא לגמרי ברור מה טיבו של שיתוף הפעולה, או מה יכול חמאס לעשות נגד ארגונים רדיקליים שפועלים נגד ממשלת מצרים, אבל הסכמה לשיתוף פעולה כזה עשויה להציב את החמאס על מסלול התנגשות עם ארגונים מקבילים בעזה, שנשענים על סיוע מארגונים בסיני. המצרים אינם תמימים, וודאי אינם מאמינים שבכך יסתיים המאבק נגד הטרור, אבל שלא כמו ישראל, הם מבינים שכדי להשיג שיתוף פעולה ביטחוני יש הכרח להעניק לחמאס מעמד של שותף.

ישראל, שעסוקה כל כך בגיוס שותפים למאבקה הבינלאומי נגד איראן, תשמח ודאי לשמוע שהנהגת חמאס דחתה את הצעתו של מחמוד אחמדינג'אד לכנס בטהראן פסגה פלסטינית בהשתתפות פתח וחמאס כדי לנסות ולפייס ביניהם. נציגי חמאס, ושוב בפומבי, הצהירו שמצרים, ולא איראן, היא "המחזיקה בתיק הפיוס". אגב, לא מיותר להזכיר שדווקא מחמוד עבאס, שטרח תמיד להאשים את חמאס בהשתעבדות לאיראן, התייצב לכנס המדינות הבלתי מזדהות שהתקיים בטהראן.

ישראל איננה נדרשת להכיר בחמאס כדי לשתף אתו פעולה, אבל דווקא בגלל העובדה שהקשרים בין ישראל למצרים עומדים כרגע רק על כרעיים ביטחוניים יכולה ישראל להעמיק את הקשר הזה באמצעות מחווה כלפי עזה. ועוד בונוס חשוב עשוי לצמוח מהסרת הסגר: יחסיה של ישראל עם טורקיה עשויים סוף סוף לעלות על מסלול של התפייסות אם תזמין ישראל את טורקיה להיות שושבינת הסרת הסגר, וגם תוסיף התנצלות מאוחרת. התבונה, האנושיות, ההיגיון והתועלת מחייבים לנקוט צעד זה. אבל נדמה שכל אלה עדיין שרויים בסגר שהטילה עליהם ממשלת ישראל.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הרי נסוגנו מעזה לגבלות שהיו לפנ 67... אז למה צריך להיות לנו ענין להתעסק איתם? אם כבר, אז להשלים את הניתוק הכלכלי, המים והחשמל ושיסתדרו עם המצרים כמו לפני 67...  (לת) לא הבנתי
  • 02:09
  • 05.09.12

  •   צודק, וגם לאפשר להם לפעולבחופשיות במים הריבוניים שלהם, ליבא וליצא סחורות, ואז גם לא יצטרכו סחורות דרך ישראל, וגם לאפשר להם להשתמש המרחב האוירי שלהם, ולא ליירט משטים שמגיעים אליהם. ובידיוק , שיסתדרו לבד בלי שטשלוט להם על החיים כמו אסירים בכלא ענק  (לת) זה בסדר עוד לא מאוחר
    • 02:38
    • 06.09.12

02 באמת הגיע הזמן. שחמאס יגיעו עם כל הרקטות לשולחן הדיונים  (לת) וישאירו אותן שמה
  • 02:22
  • 05.09.12

03 בדיוק להיפך-הגיע זמן התנתקות Alex_f
  • 02:50
  • 05.09.12

יהגיע הזמן להתנתק סופית מהרצועה. להכריז מראש על הפסקת הזרמת החשמל והמים וכל הספקה אחרת תוך זמן סביר ואז להתנתק לחלוטין.גורל העזתים יהיה בידי מצרים..

  •   יאללה גם אני בעד, זה כולל להפסיק לשלוט על המרחב האוירי והימי שלהם. אגב על החשמל הם משלמים יותר ממך- אבל בסדר, אם נורא חשוב לך ננתק אותם גם מזה.  (לת) טטט
    • 02:40
    • 06.09.12

04 הסיבה העיקרית לניתוק, קשורה לאסטרטגיית ריסוק הלאומיות הפלסטינית אורן
  • 02:59
  • 05.09.12

ליצור מצב שבו "ערביי ישראל" נפרדים מ"ערביי השטחים" ואלה של הגדה נפרדים מאלה של עזה. הירושלמים, כמובן קבוצה נפרדת, שלא לדבר על הפזורה והפליטים.
אם אפשר לייצור מצב שבו הקבוצות השונות גם עוינות ונאבקות זו בזו - מה טוב.

05 סע לעזה... חיים
  • 03:07
  • 05.09.12

דמיהם של הילדים שנפגעו מקסאמים זועק נגד הצדקנות שלך

06 איזה סגר, גבול רפיח פתוח לרווחה  (לת) 1948-1967
  • 03:08
  • 05.09.12

07 כפי שציין המלומד, מדינת ישראל נגררת אחרי תעתועי פלצות של עומדים בראשה. דמנו הפקר.  (לת) שי
  • 03:28
  • 05.09.12

08 שמחמד מורסי ישחרר את עזה בצד המצרי ! אין שום סיבה בעולם, שישראל שסובלת שנים מירי טילים בלתי פוסק,מירי צלפים ופיגועי דמים מבית היוצר של חמאס תזין את חמאסטן במו ידייה . אבל השמאל הרדיקאלי רוצה לראות את ישראל מתאבדת, בגלל זה מדי פעץ צץ איזה מטורלל, שמבקש "להדק קשר" עם חמאס או לפטור את טהראן מסנקציות ובידוד, ועוד מיני נוסחאות ומתכונים להשמדת ישראל .  (לת) דניאל פ.נ
  • 03:29
  • 05.09.12

09 אם הגיון וטובת המדינה היו הגורם העיקרי במדיניות ישראל, היא היתה תומכת בחמאס מהתחלה (במיוחד אחרי שהיא שטיפחה אותו על חשבון הפתח), היינו חוסכים גם את הקסאמים, גם את הגינויים מהעולם ומטורקיה וגם את עופרת יצוקה, אבל זה אולי היה מפחית את המנדטים של מפלגות הימין הקיצוני ולכן לא התבצע.  (לת) עצבני
  • 03:57
  • 05.09.12

10 לשחרר אותך לעזה כרטיס בכיוון אחד
  • 04:23
  • 05.09.12

את העיצות שלך תישמור לא פה בעזה עם חבריך לך תתאחד איתם אידיוט בחדרי חדרים הם רוצים לשחוט את היהודים

11 זה מה שקורא כשמפחדים לעשות את העבודה. מי שמפחד לחסל רוצחים תאבי דם שהכריזו חזור ושוב שכל מטרתם בחיים היא להשמיד אותו ואת עמו, שלא יתפלא שביום שבת יקומו בהארץ הפובליציסטים שיגידו שצריך לנרמל את היחסים עם "איש השלום" הזה. מה הם חושבים שם ברחוב שוקן, שכבר שכחנו את אסון אוסלו והאינתיפאדה השנייה ?  (לת) אלון
  • 04:30
  • 05.09.12

12 טרחן נלאה. חמאס הוא ארגון טרור כמו חיזבאללה. פרה פרה
  • 04:33
  • 05.09.12

אולי נדבר גם עם חיזבאללה? אולי נדבר גם אסד? האזרחים צריכים להעיף את חמאס ואז אולי יהיה ניתן לדבר.

13 כמה הזוי דב
  • 05:16
  • 05.09.12

לשלוח את הכותב לעזה

14 אני לא מאמין: בטוח שצבי בראל כתב את המאמר הזה?! Abed Azab
  • 06:03
  • 05.09.12

דברים כ"כ נכונים, כ"כ אמיתיים, כ"כ מעשיים. איך אומרים בשפת העם: זה מה יש. ישראל יכולה לעשות מלחמות, סגר, גדרות; אבל זה לא ישנה את האנשים בעזה לכיוון אבו-מאזן. ההפך הוא הנכון, הם הפכו לנחושים יותר לדבוק בדרכם, שאגב, בחלקה הדתי-חברתי איננה מקובלת עלי. הוסף לכך שבפועל המסחר בין ישראל לעזה מעולם לא פסק. אז באמת הגיע הזמן. ואחרי כל הדברים הלא-נכונים והמטעים שכתבת בקשר למהפכות בעולם הערבי, סוף סוף אני יכול לומר לך: תודה צבי בראל.

  •   הגיע הזמן שבעזה ישקיעו באזרח ולא בפשעי מלחמה עזה דיקטטורה פושעת
    • 13:23
    • 05.09.12

    הגיע הזמן שבעזה ישקיעו באזרח ולא בפשעי מלחמה

  •   לפי נתונים שפורסמו אתמול הסחר עם עזה הגיע למיליארד דולאר.400 משאיות עוברות ביום כולל חומרי בניה נפיח
    • 15:36
    • 05.09.12

    החמס מעדיף ליבא לעזה דרך המנהרות כי אז הוא לוקח את המכסים לעצמו באופן ישיר.המכסים על הסחורות שעוברות מישראל משולמים לרשות הפלסטינית.יש שיתוףפעולה מלא כך פורסם אתמול בנושא הקלת מעבר הסחורות בין חמאס לישראל.אין סגר פשוט אין סגר.אז אני לא יודע על מה בראל מלין.או אולי אני יודע?

  •   אתה כנראה חדש פה, צבי בראל תמיד כותב דברים ברוח זאת  (לת) דן
    • 16:32
    • 05.09.12

15 להחזיר את היחס לעזה לזה שהיה לפני "הכיבוש" ב 67. אף עזתי לא נכנס אלינו ! שום שירותים : מים וחשמל מאיתנו אליהם. שיחנקו להם לאשיפסיקו את ההטרדות !  (לת) רינה ברק-מונש
  • 06:31
  • 05.09.12

16 לכלכת ... מאוכזב
  • 06:32
  • 05.09.12

חמאס מצהיר בריש גלי שמטרתו היא השמדתה של היישות הציונית - כל מילה אחרי זה היא מיותרת לחלוטין, אני מעריך את החמאס (!) על העובדה שהם לא מתפתלים כמו צלפוחים כמו מלככי הפנכה מרמאללה כל פעם שעולה השאלה של "סיום הסכסוך"

17 ישראל לא הצליחה להפיל את ממשלתנו בגלל שבצלם ויש דין עזרו לנו בכל דבר ואפילו אחרי עופרת יצוקה כשחשבנו שבאמת אנחנו נופלים אז הם עזרו לוועדה של האו"ם לחבר את גולדסטון ומאז ש ק ט !!!  (לת) חאמסניק
  • 06:54
  • 05.09.12

18 הגיע הזמן שי
  • 07:00
  • 05.09.12

שהפלסטינים יתחילו להתעורר ולצעוד לעבר מדינה פלסטינית בלא חמאס ובלא פנאטים קיצוניים
הגיע הזמן שתיפסק ההסתה ושילד פלסטיני יחלום להצליח ולממש את עצמו ולא להתאבד על נשים וילדים או לחטוף חיילים
הגיע. הזמן לשים קץ לתפיסות האיסלאמיסטיות המטורפות

  •   בינתיים מי שמראים טירוף זה ביבי ליברמן וברק. לך לרבעובדיה,לבן ארי ולכל הכהנות למיניהם.  (לת) שומר חוק
    • 16:00
    • 05.09.12

  •   בינתיים מי שמראים טירוף זה ביבי ליברמן וברק. לך לרבעובדיה,לבן ארי ולכל הכהנות למיניהם.  (לת) שומר חוק
    • 16:00
    • 05.09.12

  •   בינתיים מי שמראים טירוף זה ביבי ליברמן וברק. לך לרבעובדיה,לבן ארי ולכל הכהנות למיניהם.  (לת) שומר חוק
    • 16:01
    • 05.09.12

19 לא משנה מה נעשה וכמה נתחנחן. אמנת החמאס מבהירה בדיוק את דרך הפעולה של חבריה: שטח ארץ ישראל ("פלסטין", בלשון החמאס) מוצג כשטח דאר אל-אסלאם, הקדש דתי, שלשום גורם אין את הסמכות להפקיר או לוותר על חלק ממנו. כל אדם מוסלמי מחויב לצאת למלחמת קודש (ג'יהאד), כדי להחזיר את הארץ ל"בעליה" - ורק נציגי השמאל הראדיקאלי שטופי השנאה העצמית אינם יודעים לקרוא..  (לת) מנחם
  • 07:09
  • 05.09.12

20 אני מניח שאתה לא גר בשדרות. תומר
  • 07:15
  • 05.09.12

אתה חושב שהכל משחק! אם פעם היית רץ למקלט בזמן אזעקה לא היית רוצה שלחמס יהיה נשק...

21 סגר? לחמאס יש גבול משותף עם מצרים שבשליטת האחים המוסלמים ענת
  • 07:33
  • 05.09.12

הכתבה הזוייה - בעיתון הארץ ממשיכים לדבוק ב"סגר" למרות שהוא הסתיים מזמן

22 כן, אבל למה לעשות שלום כשאפשר להמשיך במלחמה ? השתגעת ? זה ממש לא משרת את המנהיגים שלנו ואת הציבור הישראלי הפנאטי. המנהיגים שלנו נועזים מאוד כשצריך לקפוץ מעל כנפי מטוסים או לנאום נאומים מלאי שקרים וסילופים או כשצריך להקריב אזרחים וחיילים לשווא. אבל שלום ? מציאות נורמלית ? הם מפחדים...  (לת) חי
  • 07:48
  • 05.09.12

23 מ...I בשכל ודיןהקמודין
  • 07:49
  • 05.09.12

"האמת היא שהסגר הכלכלי על עזה מחורר למדי, ולא רק בגלל אוטוסטרדת המנהרות. מאות משאיות עושות את דרכן בין ישראל לעזה דרך מעבר כרם שלום, ויותר סוחרים מעזה רשאים להעביר סחורותיהם לירדן או לישראל...."
אז מה אתה מקשקש לנו בביצים?

24 חמאס, חמס, חומס, חומוס, חם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! bon ton
  • 07:49
  • 05.09.12

חמאס יהפך לחמאה, ועזה תיהפך לעזרה (ראשונה), או לעז של הרבי.
יאללה, פילולוגתי מספיק הבוקר. הבוסית נכנסה הרגע.

25 מותר לגנרלים בשלטון ללמוד גם מההיסטוריה ערן ברין
  • 08:01
  • 05.09.12

היטלר, חומייני, סטאלין ורבים אחרים הגיעו לשלטון על רקע חוסר בטחון כלכלי.
במצב של חוסר בטחון כלכלי, העדר תקווה ועתיד, לא החמאס אשם במה שקורה, והחלפתו לא תיטיב אתנו.

26 כל מילה בסלע. הבעיה היא ביבי ליברמן וברק- 3 נושאי דגל המקופחים מקפחים, שאת מי שהם לא מסוגלים להוריד על 4 ושישיר שירי הלל עליהם, הם ינסו לחרחר מלחמה עימו. אשליות הגדלות של 3 האפסים הללו, הן בעוכרינו. אפסים לא מסוגלים לפיוסים ולתהליכים הדורשים מדיניות חכמה- עם שווים. קוזקים מופעלים ממקום של נקם וחיפוש אחר כבוד אבוד. לכן הם צריכים משטרה וצבא כדי לקדם את האינטרסים שלהם. אין להם ראש להפעיל.  (לת) שומר חוק
  • 08:20
  • 05.09.12

  •   צודק! לפני שליברמן נכנס לממשלה היה פה גן עדן. משחקי כדורגל עם החמאס, טיולי בית ספר לעזה, מופעי תרבות משותפים. רק הגיע הליברמן הזה והרס הכל.  (לת) ברלה
    • 22:45
    • 05.09.12

27 אם חמאס נכנעה לאינטרס המצרי כי היא תלויה בהם (ובנו) כלכלית, אין לנו שום אינטרס לוותר  (לת) על מנוף הלחץ הזה, לא?
  • 08:22
  • 05.09.12

28 הסגורבראושו של הכותב יוסי
  • 08:35
  • 05.09.12

אין סגר בעזה מלבד האפשרות להביא באוניות כלי משחית עזה פתוחה לכל העולם לעזה יש גבול עם מצרים גבול פתוח דרך מצרים היא יכולה להביא ולהוציא סחורה ככל העולה על רוחם הסגר היחידי הוא בראושו של צבי בראל

29 אתה לא המדרום
  • 08:35
  • 05.09.12

אתה לא מבין גם אם מה שאתה רוצה יקרה עדין יהיה ירי של רקטות על הדרום ומי שלא גר באיזור העימות לא מבין

30 לשחרר את עזה? יש לה גבול עם מצרים. ולא רק גבול, השקפת עולם דתית דומה. שילכו למצרים. צריך להתנתק מעזה. ואין סיבה לספק חשמל ומים למי שלא מוכן אפילו לשנות את מנשר החמאס הקורא להשמידנו. זו נראית לי דרישה קצת יותר בסיסית.  (לת) ליכוד לאומי
  • 08:36
  • 05.09.12

31 די לשקרים - אין סגר יבשתי והסגר הימי מוצדק יהוידע
  • 08:43
  • 05.09.12


זכותה של ישראל להתיר כניסה או לאסור כניסה לשטחה.
מעבר רפיח צריך להיפתח בהתאם לדיאלוג שמצרים מקיימת עם הנהגת חמאס.
הגיע הזמן שישראל תסיר מעליה כל אחריות ותחזיר לקדמותו את המצב שהיה קיים לפני 67.

32 למה אתה מפרסם את זה ב״הארץ״? שמיצ
  • 08:48
  • 05.09.12

האכסנייה המתאימה היא ״אל אהרם״ או ״אל מנאר״, לא ״אל ארד״.

33 נאלץ להסכים. כבר היום הם מכניסים איזה סוג נשק שקיים... ולכבוש את עזה זה עניין של יום..  (לת) אז איום בטחוני זה לא
  • 08:55
  • 05.09.12

34 כתבה לא נכונה, היום תושבי הגדה רוחצים בחוף ת"א היות וזנחו את הטרור,נחכה עוד מס' שנים, וגם העזתים יבואו לחוף ת"א לרחוץ, ויזנחו גם הם את הטרור.  (לת) הראשוני
  • 08:58
  • 05.09.12

35 האינטרס של ממשלות ישראל:,,הפרד ומשול''. פריץ היקה
  • 09:02
  • 05.09.12

אמנם ממשלות ישראל רואות את החמאס כ,,אירגון טרור'' אך מצד שני ממשלות אלו סרבניות השלום וממשיכות הכיבוש ניתקו את עזה מהגדה(בניגוד מוחלט להתחיבות בינלאומית-הסכם אוסלו) וע''כ אין להן שום עינין בשליטת הרשות הפלסטינית שם. החמאס עושה בשביל ממשלות ישראל את העבודה המלוכלכת. להזכיר נשכוחת . ממשלת ישראל דאז עודדה את הקמת החמאס כמשקל נגד ,,אירגון הטרור דאז:ף א.ש.ף. ממשלת ישראל לחצה לבחירות בשטחים . לאור חוסר ההישגים של הרשות בשטחים השיגה רשימת החמאס רוב .אז ישראל הכריזה:,,שברו את הכלים''. והשיגה את שלה ניתוק עזה מהגדה.

36 כנראה פספסת את כל העיניין של הטרור והניסיונות הבלתי פוסקים להכניס נשק בכמויות עצומות לגדה. לא נורא, תמשיך עם הגישה הנאיבית שלך, זה נחמד.  (לת) אלברט
  • 09:03
  • 05.09.12

37 בראל הוא בדיוק, אבל בדיוק השותף האידיאלי למו"מ מבחינת הערבים. קודם הוא מסביר שלא יהיו טילים מעזה ושתהיה שם דמוקרטיה, ואח"כ הוא מסביר שגם ככה יש טילים ואין דמוקרטיה, אז אין מה לעשות וצריך לקבל את זה כמצב נורמלי. זה בדיוק השותף הישראלי המתאים לקיום תכנית השלבים של ערפאת. הלוגיקה שלו נכשלת בכל מבחן אמיתי לאורך זמן, אבל הוא מתעקש להמשיך לראות בקטן ולהגיד לסרוגין: "אתם סתם מפיצים בהלה, יהיה בסדר" ו-"המצב קשה, אבל אין מה לעשות, צריך לקבל את זה".  (לת) ערן
  • 09:07
  • 05.09.12

38 מדבריך הבנתי שישראל גורמת לשגשוג כלכלי ברשות הפלסטינית. יפה מאוד. אם כך הכיבוש משתלם להם.  (לת) גדעון
  • 09:17
  • 05.09.12

39 מאמר מעולה. תודה.  (לת) ירושלמי
  • 09:21
  • 05.09.12

40 דבר אל הקירות! ככל שקולך שפוי והגיוני יותר, כך נאטמות אוזניו של הביבי, שכבר איבד כל שיקול דעת מדיני ונסחף במשיחיות משוגעת.  (לת) המצב קשה
  • 09:28
  • 05.09.12

41 איזה כיף סטודנטיקק
  • 09:31
  • 05.09.12

איזה כיף שלאיש לא אכפת מטמבלים קוראי הארץ והפכתם למיעוט מוחלט במדינה :)))) רמת הכתיבה שלך יוצאת דופן ובאמת אני נהנה לקרוא את השטויות האקדמיות שלך בשפה הגבוהה ובתחביר המושלם

42 לעזור ליישות שקוראת להשמדת ישראל?  (לת) חסוס
  • 09:33
  • 05.09.12

43 שתוק באמאש'ך  (לת) כלךחבגתצד
  • 09:33
  • 05.09.12

44 נכון וחכם. מחוות מהצד הישראלי נענות במחוות מהצד הפלשתיני. הדבר הוכח שוב ושוב בעשורים האחרונים.  (לת) מגי שלחי
  • 09:41
  • 05.09.12

45 הגיע הזמן שהשמאלנים יתעוררו, ישנו ניסיון אומלל להציג תנועת טרור (ואת האוכלוסייה שבחרה בה להזכירכם) תנועה הדוגלת במוצהר בהשמדת ישראל, כבת שיח פרגמטית, תנועת טרור שמנהיגיה אחראים לרצח אלפי ישראלים אינה יכולה להיות בת שיח בדיוק כמו שאסד אינו בר שיח, או שיש משהו החושב שאפשר לדבר עם אסד על שלום?? ואם כך במה החמאס שונה??  (לת) קריאת השכמה לשמאל
  • 09:41
  • 05.09.12

46 ההיגיון והתועלת מחייבים. . . מני
  • 09:43
  • 05.09.12

אולם ההיגיון והתועלת בכת הישראלית היא הפוכה מבשאר
העולם: הסגר על עזה, מלחמת הבריונים בגדה, ההתגרות
בערביי ישראל וגם הסכסוך עם טורקיה (כן, גם זה לטובה)
נועדו לפי ההיגיון והתועלת לסגור על ישראל מפני התקפות
השלום הקיצוניות, מכל העולם בעצם, ולהגנה מרחבית על
ההתנחלויות והרחבתם בשיטת "זאב זאב". . .

אך הזאב גדל ככל שהוא לא קיים למפלצת. . .

47 לא מבין. בחיי. בתור אחד שתמך בהתנתקות מעזה, שתומך בחלוקת ירושלים ובנסיגה עם או בלי הסדר מרוב הגדה, לא ברורה לי העמדה הזאת של בראל. דג קר
  • 09:56
  • 05.09.12

למה אנחנו צריכים לקיים יחסים עם ישות עוינת? אין לי בעיה עם הסרת הסגר - אבל למה צריך לסחור עם עזה? למה צריך למכור להם משהו? שיקנו ממצרים, שיבריחו במנהרות מסיני, שייבאו בדרך הים. אבל למה אנחנו צריכים לספק להם משהו, אם בחינם ואם בתשלום?
ואשר למרמרה - לא אנחנו צריכים להתנצל.

  •   אולי בגלל שישראל כבשה את עזה 40 שנה? לא מרוצה מהסגר
    • 12:11
    • 05.09.12

    אולי יש לה עדיין חובות כלפי עזה אחרי שנות כיבוש ארוכות, שבתומן ניסוגה באופן חד צדדי והשאירה את התושבים שם במצב של עוני מחפיר.. לא חשבת על זה? אולי בגלל שבכל שנות הכיבוש ישראל לא טרחה לתת לתושבים של עזה לפתח כלכלה עצמאית כדי לא להיות תלויים בה גם אחרי שהכיבוש מסתיים?

  •   ל"לא מרוצה": זו הצגה כ"כ חד-צדדית של מצב העניינים שלא ברור מאיפה להתחיל בכלל להתמודד איתה.  (לת) דג קר
    • 12:31
    • 05.09.12

  •   אורכב ונסרק לאוצר  (לת) דן
    • 12:40
    • 05.09.12

  •   מרגע שנסוגנו מעזה ישראל לא חייבת כלום לעזה ותושביה, כמו שממשלת בריטניה לא היתה חייבת כלום לישראל מיד לאחר סיום המנדט הבריטי. במקום הסגר צריך פשוט לחזור למצב שהיה לפני 67-גבול סגור, בלי חשמל, מים, ושרותי רפואה...את כל מה שהם רוצים שיבקשו ממורסי החבר שלהם, עימו יש להם גבול משותף.  (לת) לא חייבים להם כלום! כמו שלא חייבים כלום לתושבי לבנון!
    • 12:51
    • 05.09.12

  •   אחותך בגבס  (לת) רן
    • 13:10
    • 05.09.12

  •   אחותך בגבס  (לת) רן
    • 13:11
    • 05.09.12

  •   האנגלים שלטו פה 30 שנה, ומה קיבלנו מהם?  (לת) לא מרוצה מהאנגלים
    • 14:11
    • 05.09.12

  •   (הכוונה ללא מרוצה מהסגר)  (לת) רן
    • 14:37
    • 05.09.12

  •   ישראל, ורק היא, צריכה להתנצל בעניין המרמרה עוכר ישראל
    • 15:15
    • 05.09.12

    עד לאירוע המרמרה כלל הסגר ה"בטחוני" על עזה גם איסור על כוסברה ושאר ירקות לפי קריטריונים בלתי ברורים (אולי אינטרסים כלכליים של גורמים ישראלים פרטיים). רק תשעת הטורקים שנרצחו בידי הפיראטים של צ'ייני ציוו לעזתים במותם את הכוסברה.

  •   ישראל, ורק היא, צריכה להתנצל על עניין המרמרה עוכר ישראל
    • 18:05
    • 05.09.12

    עד לאירוע המרמרה כלל הסגר ה"בטחוני" על עזה גם איסור על כוסברה ושאר ירקות לפי קריטריונים בלתי ברורים (אולי אינטרסים כלכליים של גורמים ישראלים פרטיים). רק תשעת הטורקים שנרצחו בידי הפיראטים של צ'ייני ציוו לעזתים במותם את הכוסברה.

    (ניסיון שני)

48 כל זה היה נכון כבר מזמן. יתרה מזאת, הסגר הוא עונש קולקטיבי ולכן פשע מלחמה. אבל מה לעיתונאי בעיתון ציוני ולחוק בינלאומי ומוסר.  (לת) מה?
  • 09:59
  • 05.09.12

49 למשטר ביבי-ליבי יותר חשובים הפאסון והאגו  (לת) רגיעה, שלום ופיוס לא מביאים מצביעים מימין
  • 10:06
  • 05.09.12

  •   רגיעה שלום ופיוס עם החמס ? . לצערינו אין שינוי בצד הערבי במאה השנים האחרונות . (לא לפני מלחמת ששת הימים ולא אחריה) .  (לת) בני
    • 12:19
    • 05.09.12

50 לדעתי צריך לשחרר את בראל מהבועב שהוא חי בה,,,,,,,,,,,,,,,  (לת) ומהר.
  • 10:06
  • 05.09.12

51 אין "סגר". 1. מאות משאיות עוברות בכרם שלום 2. יש גבול עם מצריים. דניאל דורון
  • 10:20
  • 05.09.12

ההנחה הבסיסית במאמר היא שקרית, הן כי יש גבול עם מצרים והן כי יש כניסה מאסיבית של סחורות לעזה והמאמר אף מודה בכך....
באותה מידה ניתן לטעון שאנו מפעילים סגר על סוריה, או לבנון.

52 צודק בכל מילה  (לת) אזרח
  • 10:29
  • 05.09.12

53 מערכת יחסים "נורמלית" ? GREEN
  • 10:41
  • 05.09.12

"..הגיע הזמן לשחרר את עזה, להסיר את הסגר ולקיים מערכת יחסים "נורמלית" הן עם הנהגת חמאס והן עם אוכלוסיית עזה.." מכריז מר בראל .
מר בראל, לך תסביר לישובי עוטף עזה והדרום מהי לתפיסתך- מערכת יחסים "נורמלית" .
אולי מעבר ממקום מגוריך לכפר-עזה למשל ,יעשה לך איזה שינוי תודעתי .

54 כתבי לענייני ערבים שלא מבין כלום בערבים. פשוט לא  (לת) יהודי
  • 11:07
  • 05.09.12

55 כמה מילים ככה בולשיט אודי
  • 11:19
  • 05.09.12

לפעמים עדיפה דעה שהיא עמוד ריק או..... "תכלס לא יודע מה הפתרון"

56 איזה מזל שהכותב הוא לא בין מקבלי ההחלטות  (לת) דודי
  • 11:22
  • 05.09.12

57 באותה הזדמנות הבה נשחרר גם את סוריה וארה"ב מה"כיבוש" היהודי לדרמן
  • 11:25
  • 05.09.12

למרות היותי בוגר מדעי המדינה אני מתקשה בהבנת הנקרא ואני לא מבין איך יש "סגר" שבמאמר נאמר שמאות משאיות עוברות בכרם שלום מישראל לעזה, וכיצד בכלל ניתן לקיים סגר שיש גבול עם מצרים. באותו הגיון ניתן להאשים את לבנון שהיא מקיימת סגר על ישראל.....

58 ישראל לא תשחרר את עזה עד אשר תיאלץ לשחררה,ככה העסק עובד אצלנו...  (לת) רוני
  • 11:34
  • 05.09.12

59 לא לקחת את הכדורים היום .... אילן
  • 11:35
  • 05.09.12

מאיפה השטויות הללו. סוף סוף נפטרים מהם ובכוח את רוצה אותם. הם לא אוהבים אותך. תקלוט.

60 אין סגר על עזה.אז הפסק לבלבל לנו את המוח.  (לת) תות אוהב המון
  • 11:45
  • 05.09.12

  •   אתה כמו החינמון של ביבי=הגון וישיר בכאילו. זבל ימני שמרוב פיפי בראשו לא מסוגל לראות מציאות  (לת) שומר חוק
    • 16:02
    • 05.09.12

  •   צודק, עם כל המטוסים שנוחתים בעזה, והספינות בנמל, איך אפשר לדבר על סגר. איש
    • 23:50
    • 05.09.12

    אה, זה לא, מה אנחנו מטומטמים?

61 צבי בראל לא שמע על ההקלות במעבר לרצועת עזה . מעל 300 משאיות עוברות כל יום.  (לת) שי
  • 12:14
  • 05.09.12

62 אז מדוע הפלסטינים מבצעים פיגועים במעברים ? אם הם רוצים שיפתחו אותם
  • 12:20
  • 05.09.12

אם הפלסטינים רוצים שיפתחו בצורה חופשית את המעברים, מדוע הם מבצעים בהם פיגועים?

  •   ולמה במלמו שבשבדיה הם שורפים פחי זבל ודירות בבתים וכשבאים שרותי כבוי ואמבולנסים הם זורקים עליהם אבנים? למה-נסתרות דרכי האספסוף.  (לת) אלי קופטר
    • 22:26
    • 05.09.12

63 ישראל ראשית חייבת לצאת מהמצור הפנימי שכפתה על עצמה תחת משטר נתניהו וזה לא יקרה  (לת) המתנחלים קובעים את מדיניות הממשלה
  • 12:33
  • 05.09.12

64 אני מציעה דווקא מחווה של חמאס כלפי ישראל והיא הכרה בריבונותו של העם היהודי על ישראל. מה דעתך צבי?
  • 12:42
  • 05.09.12



יש סיכוי שאתה עצמך תסכים לכך? כי מה אכפת לך צבי שיכירו בזכותו של העם היהודי על ארץ אבותיו.
אל תשכח שמעצם קבלתם של אזרחי ישראל את גבולות החלוקה, הם הצהירו על רצונם לחיות עם הערבים בשלום, לא? אם כך, עשינו מחווה ענק, כדי להראות את רצינות כוונותיו בשלום. האם נעננו אי פעם במחווה דומה ממדינות ערב? החמאס המצהיר בגלוי על רצונו לכבוש את ישראל כולה לעצמו, זקוק למחווה מצידנו? או קיי, נחיה איתו בשלום אם יסכים רק להכיר בנו. 
תזכור צבי, הוא לא צריך לוותר על שום חלק מעזה, הוא צריך רק להפסיק את רצונו לכבוש אותנו. אולי אתה צבי תכניס לו שכל לראש, כי אתה כל כך דואג לו

65 האחים המוסלמים הם בני בריתנו מאז שנאצר היה אוייבנו המשותף. נשף מסכות
  • 13:00
  • 05.09.12

בעוד יחצני משרד הביטחון מתופפים בתופי האימה כדי להמשיך לנפח את תקציב הביטחון אין סיכוי ריאלי לנרמל את הקשרים הגלויים בימימו לבין החמאס הסוני שעבר מהפך מנטאלי מאוייב לידיד הזקוק לנו באותה מידה שהוא זקוק לקאטאר ידידתנו המוצהרת והמממנת העיקרית של המליציות הסוניות הרצחניות בעירק וסוריה.

66 לחבק את אל-קעידה, לנשק את הטאליבן! דודי
  • 13:26
  • 05.09.12

אז עשו כמה פיצוצים קטנים, העיפו כמה צינורות באוויר, זה סיבה להתרגז? אולי האמנה שלהם מכילה כמה ביטויים חריפים, אבל אפשר להבין.

חמאס יקר, אחינו אתם!

67 מתי הפלסטינים יפסיקו את הסגר על עזה ויפתחו את מעבר רפיח בצורה חופשית סגר מצרי
  • 13:30
  • 05.09.12

די לסגר המצרי של האחים המוסלמים על עזה

68 כיבוש של עזה. לעזה גבול עם מצרים שהיא כעת ידידה דתית. המנשר של עזה קורה במפורש להשמדת ישראל. מעזה משודרים טילים על ראשנו. ועדיין אנחנו מספקים להם חשמל ומים. אבל שמים מגבלות על כל מיני סחורות - שהם יכולים להעביר דרך מצרים!!! אוי איזו חוצפה, איזה התעמרות!!! נו באמת - אין בשמאל יותר פרופורציות? כדי להיות הוגן השמאל צריך להגיד מה אמור לקראות כדי שהוא יסכים שדי, עד כאן, מה צריך לקרות? שחמאס יצליח להכנס לישראל וישמיד לנו עיר שלמה? האם אז השמאל יגיד שעליהם "להשתפר" לפני שאנחנו נעשה מחוות? מתי נעמוד על שלנו?  (לת) ליכוד לאומי
  • 13:37
  • 05.09.12

69 לא הבנתי. שרון
  • 13:41
  • 05.09.12

ישראל לא מאפשרת למדינות להשקיע בעזה ? אם זה מה שאתה אומר אז תאמר את זה בפירוש. ואם העניין זה הגישה לים אז איך יוכלו אי פעם לפתח את הגדה ?

70 אפשר לנסות ומקסימום אם זה לא יילך להחזיר מצב לקדמותו  (לת) צ'ימי
  • 13:49
  • 05.09.12

71 כל זמן שמעזה ממשיכים לשגר ארטילריה, אין לשנות דבר רונן
  • 14:08
  • 05.09.12

אין לשנות דבר ביחס של ישראל לעזה.
כל זמן שמעזה משגרים ארטילריה על ישראל. עזה צריכה להמשיך להיות במצב של סגר.
אין לאפשר לאף עזתי להיכנס לישראל יש לעצור את הטיפול הרפואי שמקבלים תושבי עזה בישראל. יש לבנות תשתית חליפית ולנתק את החשמל לעזה.
גם את המים והדלק צריך לסגור.
הגיע הזמן שתושבי עזה יחלו להרגיש ולסבול כתוצאה מפעולותיהם.

72 סגר על עזה רונן
  • 14:09
  • 05.09.12

אין להקל ולו במעט את הסגר על עזה ,להבדיל יש להחריף את הסגר ולנתק את עזה מחשמל מים ודלק ישראלים.

73 לשחרר את עזה אילן
  • 14:10
  • 05.09.12

100% אבל המקובעים שלנו לא רואים מעבר לאף!

74 אולי תשתחרר קצת מהקבעונות הפוליטיים שלך. גם אתה יודע וכותב שעל עזה אין למעשה מצור(בחט אין שם רעב כפי שטענת וטענו חבריך לדעה הס ולוי)אלא סגר ימי שמנסה למנוע הכנסת נשק לרצועה וגוף בינלאומי הכיר בזכותה של ישראל לעשות זאת,. אז על מה נדבר? הרי הפלסתינאים מפולגים בין הגדה לעזה,אז מה הטעם לדבר עם החמאס ולהרגיז את אבו מאזן? אבל מה זה משנה,אתה מתוסכל מהקבעון הפלסתינאי ומקפאון המדיני ולכן צריך כל פעם מחדש לשלוף שוב את קלף האשמת ישראל שבעיניך החמאס,מצרים ואופילו אירן רציונליות יותר.  (לת) טובה
  • 14:31
  • 05.09.12

75 נראה שבראל התעלה על עצמו והנפיק מאמר כ"כ מטומטם שאפילו השמאל הקיצוני בהלם ממנו, לכן נאלץ הצנזור הפוליטי לעמול קשה היום...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 14:43
  • 05.09.12

  •   "הנפיק מאמר כ'כ מטומטם". . . מני
    • 12:02
    • 06.09.12

    כותב הצנזור והמגיב הכי מטומטם באתר, הפו"צ איציק הימני-קיצוני המודה
    שהוא "אפילו" חסם הרבה תגובות מהשמאל, כאילו שזה לא לחם חוקו. . .

    אם לא היית חוסם את תגובתי, אותה לא תבין כשם שלא הבנת את המאמר
    הנפלא של צבי בראל, יכולת לתת לקוראים שכן מבינים, חומר הרהור נוסף
    לשקרנות הממוסדת והממוחזרת עד בוש, שלך ושל מה שנשאר מישראל,
    ושהעולם מזמן הפנים. . . אתה מקבל משכורת להריסת המדינה, הכוללת
    אותך, את זה הבנת מזמן. . .

    ואל תחסום שוב, בן בליעל. . .

    ופרסם גם תגובת הא' שלי. . .

    [1:43]
    -------------------------------------------------------------------------------------------
    לצנזור איציק: אינך מפחד ששקריך הפרימיטיבים ייחשפו לציבור הקוראים!
    במילא כולם מבינים כאשר אתה חוזר עליהם יום יום ללא שינוי סמנטי! מה
    שכן, אתה מפחד מהטייקון מלאס וגאס. . .

76 ההנהגות של הערבים עלי
  • 15:37
  • 05.09.12

הבינו שאי אפשר לשקר את מיליוני הערבים בשם ההתנגדות והמאבק ולגרום לחיי עוני אומללות והשפלה .גם חמאס לא שונה .כפי שברק אומר רק חמור לא משנה את דעתו ואני מקווה שחמורים לא מנהיגים את מדינת ישראל

77 איך ניתן לקיים "יחסים תקינים" עם ארגון שמנסה להשמיד אותך? כמו שזברה תקיים יחסים תקינים עם להקת צבועים  (לת) דן
  • 16:26
  • 05.09.12

78 ברגע שהחמאס יכיר בישראל כמדינתו של העם היהודי ובריבונותו, יתקיים שלום בין העמים אם החמאס ירד מחלום כיבושה של ישראל
  • 16:27
  • 05.09.12

יש סיכוי שאתה עצמך תסכים לכך? כי מה אכפת לך צבי שיכירו בזכותו של העם היהודי על ארץ אבותיו.
אל תשכח שמעצם קבלתם של אזרחי ישראל את גבולות החלוקה, הם הצהירו על רצונם לחיות עם הערבים בשלום, לא? אם כך, עשינו מחווה ענק, כדי להראות את רצינות כוונותיו בשלום. האם נעננו אי פעם במחווה דומה ממדינות ערב? החמאס המצהיר בגלוי על רצונו לכבוש את ישראל כולה לעצמו, זקוק למחווה מצידנו? או קיי, נחיה איתו בשלום אם יסכים רק להכיר בנו. 
תזכור צבי, הוא לא צריך לוותר על שום חלק מעזה, הוא צריך רק להפסיק את רצונו לכבוש אותנו. אולי אתה צבי תכניס לו שכל לראש, כי אתה כל כך דואג לו

79 ראית שעצרו קנדית בשל השתמטות? זה כל הסיפור בכללותו, איזה היגיון ואיזה נעליים.  (לת) ערן
  • 16:54
  • 05.09.12

80 סגר על עזה? זה המשך של הפרוטוקולים של זקני ציון. איך אפשר לסגור שטח שיש לו מעבר חפשי למצרים??? דוד
  • 17:48
  • 05.09.12

השקר מסרב למות.
נכון שישראל הטילה סגר על עזה במשך זמן ארוך, אבל היום מי שחפץ עובר ישירות מסיני לעזה.
ישראל לא סוגרת על עזה יותר משהיא סוגרת על סוריה או על איראן. אין סגר כי אין יכולת מעשית כזו.
אולי המצרים מטילים מגבלות על המעבר דרכם?
אולי הם לא נותנים להכניס ציוד וחומרים לעזה?

81 המאמר הזה ממצה את הסיבה שהשמאל נעלם. אוסף טעונים מופרך כזה שובר את כל שיאי האבסורד. תמשיכו ככה עד להיעלמותכם המוחלטת.  (לת) חיים כהן
  • 19:52
  • 05.09.12

82 אין ספק שעתון הארץ איבד את הברגים האחרונים שנשארו לו  (לת) עתון הזוי
  • 19:53
  • 05.09.12

83 מאמר מרתק, גרמת לי לחשוב. שימי
  • 20:12
  • 05.09.12

ונראה שאתה צודק. יש לנפץ את המזימה של שרון לרסיסים . אני בטוח שאריק לא יתנגד.

84 כמובן כל מה שהם רוצים לעשות זה מסחר ידידותי! הרעיו  (לת) סהר אשכנזי
  • 20:50
  • 05.09.12

85 מאמר הזוי, עוד נאיבי ( או שלא ) השבוי בקסם המזרח  (לת) זפ
  • 20:56
  • 05.09.12

86 חדוותלהגיב חדוות החולמים על שקט חייב להגיב
  • 00:29
  • 06.09.12

שמירשקטים ער כמעט חיסל את עזה אך אז הביאו את הנהגת הטרור תלמד מההיסטוריה ותכיר את היריב הוא לא חושב כמונו, הוא לא חי כמונו נחמד לחלום על שקט שכולם צועקים שלום

87 ההיגיון והתועלת מחייבים. . . מני
  • 01:48
  • 06.09.12

אולם ההיגיון והתועלת בכת הישראלית היא הפוכה מבשאר
העולם: הסגר על עזה, מלחמת הבריונים בגדה, ההתגרות
בערביי ישראל וגם הסכסוך עם טורקיה (כן, גם זה לטובה)
נועדו לפי ההיגיון והתועלת לסגור על ישראל מפני התקפות
השלום הקיצוניות, מכל העולם בעצם, ולהגנה מרחבית על
ההתנחלויות והרחבתם בשיטת "זאב זאב". . .

אך הזאב גדל ככל שהוא לא קיים למפלצת. . .

[9:43 - 5/9]

88 הסיבה לסגר היא אחרת לגמרי. הכנסו ותחכימו. אופיר
  • 02:25
  • 06.09.12

דרך המנהרות לא ניתן להעביר טנקים. סוללות טילים תקניות נגד מטוסים.
מטוסים, מסוקים וציוד מלחמתי כבד.
באם יפתח הסגר כל הנ"ל יעברו דרך נמל עזה. וישראל תעמוד מול צבא של ממש. שיאורגן ויאומן על ידי האיראנים.
כנראה שבראל ושותפיו ב"הארץ" מייחלים לרגע הזה הרי הם רוצים בחורבנה של המדינה. ראה מאמרי גדעון לוי ועמירה הס.......

89 "הנפיק מאמר כ'כ מטומטם". . . מני
  • 14:02
  • 06.09.12

כותב הצנזור והמגיב הכי מטומטם באתר, הפו"צ איציק הימני-קיצוני המודה
שהוא "אפילו" חסם הרבה תגובות מהשמאל, כאילו שזה לא לחם חוקו. . .

אם לא היית חוסם את תגובתי, אותה לא תבין כשם שלא הבנת את המאמר
הנפלא של צבי בראל, יכולת לתת לקוראים שכן מבינים, חומר הרהור נוסף
לשקרנות הממוסדת והממוחזרת עד בוש, שלך ושל מה שנשאר מישראל,
ושהעולם מזמן הפנים. . . אתה מקבל משכורת להריסת המדינה, הכוללת
אותך, את זה הבנת מזמן. . .

ואל תחסום שוב, בן בליעל. . .

ופרסם גם תגובת הא' שלי. . .

[1:43, 12:02]
-------------------------------------------------------------------------------------------
לצנזור איציק: אינך מפחד ששקריך הפרימיטיבים ייחשפו לציבור הקוראים!
במילא כולם מבינים כאשר אתה חוזר עליהם יום יום ללא שינוי סמנטי! מה
שכן, אתה מפחד מהטייקון מלאס וגאס. . .
-------------------------------------------------------------------------------------------
פרסם כבר! אין לך מנדט לסתום בסתר את הפה לתומך בכתבו של העיתון
אשר בו אתה עובד וממנו אתה מקלל אותו בבוטות בלי לנגוע לעצם הנושא
המסובך עליו הוא כותב, פשפש קטן ועלוב פו"צ!

90 ההיגיון והתועלת מחייבים. . . מני
  • 16:44
  • 06.09.12

אולם ההיגיון והתועלת בכת הישראלית היא הפוכה מבשאר
העולם: הסגר על עזה, מלחמת הבריונים בגדה, ההתגרות
בערביי ישראל וגם הסכסוך עם טורקיה (כן, גם זה לטובה)
נועדו לפי ההיגיון והתועלת לסגור על ישראל מפני התקפות
השלום הקיצוניות, מכל העולם בעצם, ולהגנה מרחבית על
ההתנחלויות והרחבתם בשיטת "זאב זאב". . .

אך הזאב גדל ככל שהוא לא קיים למפלצת. . .

[9:43 - 5/9], [1:48 - 6/5]
-----------------------------------------------------------------------
צנזור, הנה שוב תגובה א' שלי מאתמול למקרה שהשמדת
אותה לא בכוונה. . .

פרוייקטים מיוחדים