מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

תבוטל האזרחות הכפולה

בשנת 1957, תקופת שיא ביחסי הידידות בין צרפת לישראל, קבוצה של קצינים צעירים, בוגרי קורס טיס בישראל, הגיעה לבסיס חיל האוויר הצרפתי בדיז'ון לאימוני טיסה מתקדמים על מטוסי "מיסטר" צרפתיים.

רעייתו של אחד הקצינים באה מישראל לביקור, ובעלה קיבל חופשה למספר ימים ויצא לבלות עמה בפאריס. כמקובל במלונות בבירת צרפת, נדרשו בני הזוג למלא את פרטיהם האישיים בטופס סטנדרטי. בין היתר ציין הטייס הצעיר, כי הוא נולד בשטרסבורג 22 שנים קודם לכן. למחרת הודיעוהו במלון, כי הוא נדרש להתייצב לבירור בתחנת המשטרה הקרובה. כשהגיע למקום עצרו אותו והאשימו אותו בכך ש"ערק מחובת השירות הצבאי בצרפת".

בעקבות פרשה סבוכה זו הושג הסכם בין צרפת לישראל, הפוטר מחובת שירות צבאי במדינה אחת כל מי שהשלים שירות צבאי במדינה השנייה. נזכרתי בסיפור הזה בעת שקראתי על מעצרה של יאנה גורליק, צעירה בת 30 שירדה עם הוריה לקנדה בעת שהיתה בת 17. היא אזרחית קנדית לכל דבר, ואף עומדת להינשא שם בקרוב, אך אזרחותה הישראלית לא בוטלה, וכשהגיעה לביקור משפחתי בישראל, נעצרה בעוון עריקה משירות צבאי. באחרונה אף נידונה לשלושה חודשי מאסר.

אינני יודע כמה משפחות של יורדים חיות היום בתפוצות. על פי החוק הקיים אין מניעה שלישראלי תהיה אזרחות כפולה ואכן, רבות מהמשפחות האלה לא ויתרו על האזרחות הישראלית ובני המשפחה נדרשים להיכנס ארצה בעת ביקוריהם, ולצאת ממנה, רק באמצעות דרכונם הישראלי. כך נהגה גם יאנה גורליק. אינני יודע כמה צעירים וצעירות, בני משפחות אלה, הגיעו או יגיעו לגיל הגיוס ללא כל כוונה להתייצב לשירות צבאי בישראל.

זאת ועוד, כאשר האזרחות השנייה הפכה לעיקרית בחייהם, רבים אינם טורחים להסדיר בקונסוליה של ישראל את ההליכים הביורוקרטיים הנדרשים על פי החוק בישראל. אינני יודע מי מעביר את רשימת ה"עריקים" בפוטנציה מצה"ל לשלטונות נמל התעופה, כיצד פועלת המשטרה הצבאית במקרים כאלה ומה היו שיקולי הפרקליטות הצבאית, התובעת בבית הדין הצבאי שבפניו עמדה יאנה גורליק למשפט. אני מאמין שכולם מילאו תפקידם בנאמנות, בהתאם לחוק. יחד עם זאת, זהו מצב אבסורדי ובלתי נסבל שראוי כי יימצא לו פתרון. אין לי ספק שיאנה גורליק איננה עריקה במובן המקובל של מונח זה. היא ירדה יחד עם הוריה לקנדה ולמן אותו רגע ראתה עצמה חיה במקום ככל אזרח יהודי-קנדי אחר. היא אינה אשמה בכך שאזרחותה הישראלית לא פקעה כשמשפחתה קיבלה אזרחות קנדית.

הפתרון לבעיה הוא פשוט: כל שנדרש זו קביעה חד-משמעית כי ישראל אוסרת על אזרחיה להחזיק באזרחות כפולה. ישראלי שמחליט לאמץ אזרחות זרה, תפקע מיד אזרחותו הישראלית ויפקעו כל הזכויות והחובות הכרוכות באזרחות זו, לרבות השירות הצבאי.

יש לא מעט צעירים וצעירות יהודים המחליטים לבוא ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל. יש להמשיך ולאפשר להם לעשות כן במעמד של מתנדבים. אך בתום תקופת השירות הם יידרשו להחליט אם הם חוזרים למולדתם הזרה או "עושים עלייה". זוהי החלטה פשוטה שתפתור הבעיה מן היסוד. אם אכן יימצא הפתרון לבעיה - יהיה זה הדבר הטוב היחיד בפרשת יאנה גורליק.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אני מקווה שדעתך אינה דעת הרוב, בשאר העולם הנאור אזרחות כפולה היא חוקית ניר לונדון
  • 21:14
  • 09.10.12

הפתרון הוא לא ביטול האזרחות הכפולה, אלא ביטול החוק שמחייב גיוס לכאלה שאינם חיים בישראל, יש מספיק ילידי הארץ שחיים בה היכולים וצריכים לשרת את מדינתם,
אני אזרח ישראלי שחי ומשלם מסים באנגליה, וכפי שאיני משלם מסים בארץ ואיני מקבל שום הטבות בארץ אין שום סיבה שגם הצבא ונושא הגיוס לא ייתנהלו כך.

  •   אתה לא ממש אזרח ישראלי ואם תבוא ארצה ליום הבחירות ותטיל פתק בקלפי, זה עיוות. ראוי ליצור (בחקיקה) מצב של אזרחות מושעית, שבעליו רשאי להפעילה בשובו למולדת. (אגב, איך מהגרים לאנגליה?)  (לת) רמי
    • 06:38
    • 10.10.12

  •   אתה מוסר מידע מטעה . הרבה מדינות אוסרות אזרחות כפולה למשל דנמרק. בארץ חבר כנסת שיש לו עוד אזרחות צריך לעשות את הדרוש והאפשרי כדי לבטל את האזרחות השניה . ( אך מרשים לאזרחים לפעול מעשה בשרות מדינה זרה כולל מדינת אויב - ראה חכים ערבים .  (לת) דורית זמביש
    • 08:15
    • 10.10.12

  •   העולם התקדם והעולם פתוח. זו את שנשארת עם השקפות פשיסטיות. בושה וחרפה
    • 08:45
    • 10.10.12

    איזו בדיוק אזרחות כפולה יש לערבים? ועם איזה דרכון מסתובבים הפלסטינאים בשטחים? דרכון של שום מדינה. אז אל תבלבלי את המוח.

  •   אין אפילו צורך לבטל שום חוק/ בארשבעי
    • 09:01
    • 10.10.12

    פשוט הביורוקרטים העצלנים במנהל גיוס צריכים קצת להזיז את האיבר ההוא שהם יושבים עליו כל היום ולעדכן את הרשימות כך שישראלים ששוהים בחו"ל יותר מכמה שנים לא יירשמו כעריקים.

    תזכורת: עד לפני עשר שנים בערך, גם ישראלים לשעבר שעזבו את הארץ עם הוריהם בגיל 11 היו מוצאים את עצמם על בסיס קבוע בבתי הכלא הצבאיים כשהיו באים לפה כתיירים. בית המשפט העליון היה צריך להתערב כדי שהצבא יואיל בטובו לשנות מדיניות. כנראה בלי בעיטה הגונה באותו איבר שנזכר לעיל שום דבר לא זז בצבא הכי מוסרי בין חאלב לעזה.

  •   ייתכן עכשיו עם אזרחות בריטית אתה מרשה לעצמך לכתוב כך . אבל אלכסנדר
    • 09:41
    • 10.10.12

    טרם קבלתה , היה לך מאד נחמד להחזיק דרכון ישראלי ולא להיות מגורש מאנגליה בזכותו .
    חוץ מזה : אזרחות זה לא ענין של הטבות . אם כך אתה מרגיש , אז אתה בהחלט מתאים לתיאור האנטישמים של ubi bene ibi patria . בזמן שנולדת וחיי בארץ מישהו היה צריך להגן על הוריך ועליך ולספק להם שירותים אזרחיים רבים וחיוניים .

  •   אולי היו אלו הוריו שהגנו עליו (ועלינו), ואולי מילא גם הוא את חובתו ורק אח"כ ויתר על שאר זכויותיו והיגר?  (לת) יותם הקסם
    • 10:06
    • 10.10.12

  •   לא כולנו משרתים, יש גם אדונים בארץ הזו.  (לת) אבי
    • 10:30
    • 10.10.12

  •   ניר, לשם מה אתה זקוק לאזרחות כפולה? מה זה קשור לנאורות? כל מי ששומרים לו את אזרחותו ראוי שיוכל לממש אותה במלואה! (כולל להצביע ממקום מושבו בחו''ל). הצרה שאזרחות כפולה היא פירצה המאפשרת (חוקית) התנהגות בלתי מוסרית ומגונה, הן מצד האזרח והן מצד המדינות המאפשרות זאת להם מטעמים כלכליים. על זה נאמר: כשר אבל מסריח. גם לי יש אזרחות כפולה והייתי שמח שחוק כזה היה מקל עלי (מסיבות סנטימנטליות ומשפחתיות) להיפטר ממנה.  (לת) ק.א.
    • 10:32
    • 10.10.12

  •   כל עוד הדתיים לא משרתים שירות שווה בגלל כוחם הפוליטי - מן הראוי שהמדינה לא תרדוף יהודים שלא משרתים גם הם אפי
    • 10:33
    • 10.10.12

    טוב יעשה כל בן יורדים אם יתבע רבנים או פוליטיקאים על רדיפה פוליטית בבית המשפט הבינלאומי.
    מתי בדיוק הפכה ישראל למחנה כפיה של חילונים עבור הצורר החרדי?

  •   בעולם המערבי ניתן להחזיק אזרחות כפולה, גם דנית רועי
    • 10:37
    • 10.10.12

    בשום מקום בעולם המערבי לא מחייבים אזרח לוותר על אזרחותו, מי שיכול לדרוש זאת היא המדינה הנותנת את האזרחות הנוספת, למשל אם נולדת להורים דנים או שוויצרים אתה אזרח דני או שוויצרי ולא ניתן לקחת את זה ממך, אם תבקש אזרחות ספרדית או צרפתית למשל ספרד או צרפת יכולות לבקש שתוותר על אזרחותך הנוספת כתנאי לקבלת האזרחות. זאת אומרת שניתן יהיה לבקש ממתאזרחים בישראל לוותר על אזרחותם האמריקאית אך לא ניתן לשלול אזרחות של אזרח ישראלי שמחזיק באזרחות נוספת או שמבקש כזו אם המדינה המעניקה אותה מתירה לו להחזיק בכפל אזרחות. מניסיוני האישי, ספרד הציבה כתנאי ויתור על אזרחותי הישראלית כתנאי לקבלת אזרחות ספרדית, הסכמתי אבל לא קיימתי, אין להם דרך לבדוק את זה, אמרתי שאני בתהליך ועכשיו יש לי אזרחות כפולה.

  •   ברוב העולם הנאור קל לוותר על אזרחות. בישראל קשה. ובהולנד אסורה אזרחות כפולה. שאול ש שון
    • 12:44
    • 10.10.12

    כשאתה מבקר בארץ אתה משלם מיסים. למשל מע"מ. כך גם מילואים ושרות צבאי. לא רוצה - ותר על האזרחות. ברוב מדינות העולם אין בעיה לוותר על אזרחות. בישראל עושים קשיים מטופשים.

  •   דורית עוד ישראלי קלאסי אידיוט שחושב שהוא מבין על מה הוא מדבר ומטעה את כולם, אני ישראלי בעל אזרחות דנית וישראלית, נמאס מכם בורים סתמו כבר את הג'ורה  (לת) אליצור
    • 12:48
    • 10.10.12

  •   אכן אין חובת גיוס ממשית למי שירד מהארץ לפני גיל 16 א
    • 13:03
    • 10.10.12

    השינוי הזה אינו מעוגן בחוק, אלא בנהלי הצבא.

  •   רועי: מאיפה אתה יודע שבשום מקום בעולם לא מחייבים? מאיפה הביטחון המופרז? גד
    • 14:43
    • 10.10.12

    אני שמעתי מחברים הודים שאם הם יבקשו אזרחות אמרקאית הם יאבדו את האזרחות ההודית שלהם.
    שמעתי גם שבגרמניה בגיל 18 צריך להותר על אחד מהשניים, או הגרמני או הזר.
    האזרחות הספרדית שלך תמיד תהייה בסכנה כי שיקרת להם. להבדיל אלף אלפי הבדלות, ראה איך ארה״ב מגרשת נאצים לשעבר, בטענה כי השיגו אזרחות אמרקאית במרמה.

  •   אני שמח לראות שהאזרחות הדנית לא הצליחה לקלקל אצלך את הדיבור הדוגרי ולהדביק אותך בכל מיני גינונים אירופאיים מלאכותיים (כגון "תרבות דיבור"). יישר כוח וכן יירבו.  (לת) איציק
    • 14:51
    • 10.10.12

  •   הולנד אי שם
    • 15:22
    • 10.10.12

    זה לא מדוייק מה שכתבת. אני גרה בהולנד 30שנים ויש לי אזרחות כפולההה. נכון היו שנים שביטלו זאת אם אינני טועה גם עכשיו אבל לי ועוד אנשים כאן יש אזרחות כפולה כלומר הולנדית וישראלית.

  •   ובכן ניר... מורן
    • 16:03
    • 10.10.12

    אינני יודעת כמה זמן אתה מחוץ לישראל, ואתה שואל על "דעת הרוב" ביחס לדעתו של שלמה גזית... אז בצער רב אני מספרת, שדעת הרוב כאן היא הרבה יותר קיצונית לאומנית, מזו הלאומנית של גזית...

  •   החוק בגרמניה לא מאפשר חד משמעית להחזיק באזרחות נוספת. יוצא מן הכלל הוא יהודים שהוריהם חיו בגרמניה.  (לת) לחסל את האזרחות הכפולה
    • 17:21
    • 10.10.12

  •   דיר בלכום רועי. ביום שיגלו זאת הם ישללו את אזרחותך הספרדית. גם בעוד 30 שנה. אלה הכללים  (לת) לרועי החכם
    • 17:25
    • 10.10.12

  •   את בתי אילצו עם נחיתתה בב.גוריון "להתאזרח" אזרח כפול
    • 18:44
    • 10.10.12

    היא ילידת ארה"ב, לאב ישראלי ואם אמריקאית...הגיעה לארץ בגיל שנתיים ----לחבק דוד שנפצע בפעולות צה"ל...בגיל 6 חזרה עם הוריה למקום הולדתה, ובאחד מביקוריה החוזרים עם דרכונה האמריקאי, עוכבה באשנב הכניסה בבן-גוריון וקיבלה התראה שאם לא תתאזרח, לא תוכל לצאת את הארץ...
    אני עדיין מחפש אם יש עוד מדינה בעולם המאלצת את אנשיה להתאזרח מבלי שיבקשו...
    ומי שזוכר , היה היו ימים בהם אזרחי חו"ל שהיו ילידי הארץ, נאלצו לשלם "מס יציאה" בבואם לבקר את משפחותיהם בארץ (בניגוד לילידי-חוץ, שעליהם לא חל המס)...כששאלתי את אחת הפקידות על מה ולמה האפלייה - כי הלא אלה המאוזרחים בחוץ - כמו גם האזרחים ילידי המדינות הזרות - עובדים בחוץ, משלמים את מיסיהם למדינות המעסיקות אותם ונושאים דרכונים זרים - פצחה נציגת ממשלת ישראל בציטוטי כל הפלקטים של קק"ל מקדמת-דנא, וסיימה: "עליך להיות גאה שאתה יכול לתרום למדינה".

    והמשכיל בעת ההיא - נדם.

02 How many Jews will do Aliya when it requires them to give up their birth-country’s citizenship?  (לת) Pomegranite
  • 00:08
  • 10.10.12

03 זהירות פסימיסט
  • 00:25
  • 10.10.12

אנשים מסתכנים בטיולים למזרח ולג'ונגלים בדרום אמריקה, ואחרים לישראל. זבש"ם.

04 ויתור על אזרחות כפולה? זה עלול להקטין את מספר האזרחים הישראלים ב-50%, אם לא למעלה מזה!  (לת) שמאלני שפוי
  • 03:32
  • 10.10.12

  •   ולמי זה יהיה רע? חוצמיזה פצצות אטום למכביר יש לכם. אז ממה אתה דואג? אתה הרי תמשיך להתנחל ולרקוד בשמחת תורה גם עם חצי. צביון יהודי למדינת ישרואל.  (לת) איזה שמאלני ואיזה שפוי
    • 09:58
    • 10.10.12

  •   אנחנו באמת לא דואגים, איסמאעיל 9:58. תדאגו אתם לעצמכם... איך האביב הערבי? פורחות כלניות אדומות בכל מקום, אה? מודרניסט .
    • 12:27
    • 10.10.12

    אנחנו באמת לא דואגים, איסמאעיל 9:58. תדאגו אתם לעצמכם... איך האביב הערבי? פורחות כלניות אדומות בכל מקום, אה?

  •   נכון שאתה אוהב לשיר "אין לי ארץ אחרת"? כל מה שמתקרא היום ציונות - כיסוי לקולוניאליזם פשוט נוסח יהודי הקונסוליות מהתקופה העותומאנית  (לת) איש המקום
    • 13:07
    • 10.10.12

05 אשמח מאוד שילדי יקבלו פטור מהשירות הצבאי בארץ דניאל לומברזו
  • 04:57
  • 10.10.12

נשמח לקבל פטור מהצבעה לכנסת ומעמד תושב.
באמת שאין באזרחות הישראלית תועלת רבה כשחושבים על זה לעומק.
תופתע כמה אנשים יעדיפו לוותר על האזרחות הישראלית ולא על האזרחות הזרה.
במידה ולא תרצה לתת לנו מעמד של תושב בישראל נהגר למדינה בה אזרחותנו הייתה ראשונה ובה עתידנו הכלכלי מובטח.

  •   לא אכפת לנו לחיות פה על תנאי ולא להתגייס מסכימה
    • 09:13
    • 10.10.12

    אזרחות ישראלית היא לא כזו מציאה גדולה

  •   סוד גלוי הוא שישראל היא מדינה שרוב תושביה נמצאיםבה כברירת מחדל של כדאיות כלכלי במיטב המסורת היהודית מקידמת דנא  (לת) זיס
    • 12:29
    • 10.10.12

06 אתה חכם כמו צנון. עם כזו תובנה אלוהית יש לנו ממש מזל שאתה קיים. העיצות שלך מתאימות לרוסיה.  (לת) עוד גאון הדור
  • 06:31
  • 10.10.12

07 תרשה לי, שלמה גזית... רותי
  • 08:23
  • 10.10.12

זוכר את הביטוי "נפולת נמושות" ?? כך כינה ראש ממשלה , בזמנו, את הישראלים הצעירים ש"ירדו" מהארץ. בטוחני שהיום הוא לא היה אומר זאת שוב.
אז היו צעירים טסים לארה"ב לעבוד בזוטות כמו הובלות כדי לאגור כסף. היום עוזבים את ישראל טובי בנינו: אנשים ששרתו בצבא, למדו באוניברסיטה, רכשו מקצוע חשוב (מהנדס, רופא) . הם חיים מספר שנים בחו"ל ויש לא מעטים מהם, שהאזרחות הישראלית , שעדיין שמרו, מחזירה אותם הביתה.
קח מהם את האזרחות הישראלית ובכך סגרת את האפשרות שאנשים מוצלחים יחזרו לישראל. למה? כי ארץ שמקיאה את טובי בניה , אל לה לצפות שהם יכבדו אותה. רבים מאלה שיוצאים נגד היורדים הם אנשים חסרי השכלה, חסרי מקצוע ו/או כאלה שאבא קנה להם דירה ומשלם להם שכר קבוע מדי חודש, הקנאה מדברת מגרונם. לו יכלו לצאת לשנה, שנתיים לחוות חיים אחרים, תרבות אחרת, היו עושים זאת. אז, תחשוב שנית על ההצעה שלך.

  •   אבל המדינה הזו לא צריכה אנשים מוצלחים אלא רק עבדים, חיילים ממושמעים וציוניים פגועי נפש.  (לת) ק.א.
    • 09:47
    • 10.10.12

  •   נראה דווקא שאתה ק.א. - וחבר מריעך שונאי ישראל - פגועי נפש  (לת) מתגובותיך ניכר
    • 11:23
    • 10.10.12

  •   לי יותר איכפת שהישראלים לא יהיו ישראלים על-תנאי מאשר שיהיו "מוצלחים" (בד"כ מוצלחים לעצמם בלאו הכי)  (לת) ישראל מדינה, לא מועדון חברתי
    • 12:49
    • 10.10.12

  •   רותי - סוף סוף תגובה ראויה. תבדקו בקונסוליה במיאמי, כמה יהודים בשנה מבקשים לבטל את אזרחותם הישראלית. תמצאו נתון מעניין ומבהיל. מדינת ישראל כדאי לה שתיזהר בנושא הזה. אגב, אני מחזיק בשתי אזרחויות, ביתי תחזיק כבר ב-3. ותכלס, אין שום סיבה שכשהיא תסיים תיכון היא לא תגיע לישראל ותעשה צבא. אני מכיר יותר צעירים שעשו זאת, חלקם 'סתם' יהודים מהגולה , שאינם מחזיקים באזרחות ישראלית.  (לת) נחום תקום
    • 15:18
    • 10.10.12

  •   אכן רבין לא יאמר היום נפולת של נמושות  (לת) א
    • 15:57
    • 10.10.12

  •   צודקת!!!  (לת) ישראלית
    • 16:40
    • 10.10.12

08 לדורית זמביש, להזכירך, כאן זה לא דנמרק. סקנדינבי
  • 08:33
  • 10.10.12

ובכלל יש לי עוד כמה הצעות בנוסף לעניין הדרכונים:
אנשים יפקידו את דרכוניהם ויקבלו אותם רק במידה וירצו לטוס לחו"ל.
אסור גם שבני משפחה אחת יוכלו לצאת כולם ביחד מהארץ.
ואולי בכלל אפשר לעשות את זה בהפוכה- מי שרוצה לצאת צריך לבקש ויזת יציאה מהארץ.
רוצים עוד כמה רעיונות.
דבר אחד ברור-שלמה גזית לא מבין גדול בדמוקרטיה, אבל מבין גדול בלאומנות.

09 זה מה שנקרא לשפוך את המים עם התינוק...  (לת) תינוק
  • 08:35
  • 10.10.12

10 למה אתה דואג לזוטות של אנשים בודדים הא????? 2 עריקים חילונים לעומת חרדים הא?750000
  • 08:35
  • 10.10.12

שלמה גזית מה דעתך לדאוג ל750000 חרדים שכיום לאחר שחוק טל פג נמצאים בלי מסגרת צבאית ובלי שירות לאומי הא?????

  •   אגב - גם היא שוחררה על חוסר התאמה. כך גם ישחררו את החרדים. שאול שש ון
    • 18:53
    • 10.10.12

    היום גלעד ארדן טען "אין פטור לחרדים". ביבי החליט שהם יזומנו ללשכות הגיוס ויגויסו בהתאם ל"צרכי הצבא". ברור שרובם ישוחררו על "חוסר התאמה". כמו הגברת שהגיע לביקור מחו"ל.

11 עורבא פרח,  (לת) שפיץ
  • 08:36
  • 10.10.12

12 אתה מדבר שטויות בעל אזרחות כפולה
  • 08:41
  • 10.10.12

מה עם אחריות אישית של בעלי האזרחות הכפולה לסגור את כל הפינות. רוב העריקים בוחרים להתעלם ולא לטפל בבעיה ובטח שמכאן לא צריך להשליך לשום החלטה קולקטיבית. בישראל רבים בעלי אזרחות כפולה ואין בכך שום בעיה. בקיצור שטויות

13 יש פיתרון יותר פשוט וקוראים לו היגיון בריא גיא
  • 08:42
  • 10.10.12

ההיגיון הבריא אומר שמי (למשל) שכף רגלו לא דרכה כאן 10 שנים ופתאום מגיע, אפשר לוותר לו על השירות. אפילו התיישנות במשפט האזרחי עומדת על 7 שנים.

14 אזרחות כפולה והעריקה "הקנדית" אזרח
  • 08:44
  • 10.10.12

ברוב מדינות העולם מאפשרים אזרחות כפולה,והטלת החובות והזכויות תלויה יותר בתושבות (איפה מרכז חייו של האדם) ולא באזרחות שהופכת את התושבות לאפשרית אך לא הכרחית.
לא בדיוק ברור מה קופצים להגן על הבחורה ה"קנדית". לא מדובר במי שנולדה בקנדה וחיה שם שנים ולפתע קופצים עליה ודורשים שתתגייס.
מדובר בבחורה שהשתמטה בגיל 18 ביודעין משירות סדיר. העובדה שהיא בחרה להמשיך את חייה בחו"ל ממש לא רלוונטית. העבירה בוצעה בתקופה שהיא היתה ישראלית. חברים רבים שלי עזבו (ועוזבים) את ישראל לאחר ששירתוו 3 שנים בשירות סדיר. אם אני מתכוון לרדת מישראל- ז ה לא נותן לי לגיטמציה להפסיק לשלם כאן מיסים או להשתמט ממילואים כל זמן שאני עדיין גר כאן.

  •   1. למה סתם להגיד? גב׳ גורליק, בגיל 18, כבר חיה שנה עם הוריה בקנדה, ו-12 שנה מאוחר יותר היא עדיין קנדית שחיה בקנדה. 2. הכותב אכן טועה כשהוא כורך אזרחות בשירות צבאי. שירות בצה״ל הוא פונקציה של תושבות בישראל, לא של אזרחות. נועם, תל אביב-יפו
    • 09:28
    • 10.10.12

    על פי החוק, גם תושב ישראל שאינו אזרח חייב בשירות צבאי, ולעומת זאת אזרח שאינו תושב - אינו חייב, משום שעל פי חוק חובת השירות הצבאי מוטלת על תושבי ישראל. יאנה גורליק אינה תושבת ישראל מזה 13 שנה, ולכן מהותית היא אינה עריקה.

    מה שצריך לעשות הוא לא לבטל את האזרחות הכפולה, אלא לסנכרן את מרשם התושבים עם נתוני הכניסה והיציאה מהארץ ועם מסד הנתונים של צה״ל, כך שמי שחדל להיות תושב ישראל לפני שהגיע לגיל גיוס לא ייחשב כמי שערק, אלא כמי שהפסיק להיות תושב ישראל ולכן אינו חייב גיוס. 

  •   בגיל 17 עדיין נחשבים לקטינים. ההורים הם שהחליטו אם לעזוב את הארץ. ומה בנוגע לילדים בני 9,10,11 וכד'... גם אותם צריך לעצור?  (לת) א
    • 11:47
    • 10.10.12

15 במדינה מתנדנדת תמיד לצד ימין ראוי וחובה להחזיק בני דרכונים. במשפחתי הדבר מוכח כהילכתו ולמהדין.  (לת) אלגרו
  • 08:46
  • 10.10.12

16 אז מה יעשה בורג? M
  • 08:57
  • 10.10.12

בורג דאג לקבל אזרחות צרפתית בזכות אשתו המחזיקה אף היא באזרחות זו.
בורג, הפטריוט הדגול, חיפש ומצא פוליסת ביטוח לעת צרה. מעניין אם אביו עושה כמה גלגולים בקברו.
יש גם בדיחה בנושא זה: בורג, כך הוא סיפר, משתתף גם בבחירות במדינה זו. הוא טוען שזוהי חובתו כאזרח צרפתי.

17 הפתרון הוא שגם הפרקליטות וגם צהל ינהגו לפי השכל הישר אחד
  • 08:57
  • 10.10.12

אי אפשר להבין את הטמטום והרשעות של אנשים שעוצרים בת 30 שעזבה את הארץ בגיל 17 על "עריקות". במיוחד כשבישראל עצמה מקבלים כל שנה 10 גברים ופי 3 נשים פטור אוטומטי למעשה משירות. אבל גם אם היה 100% שירות כל בר דעת מבין שהגברת לא "עריקה". לא רק המשטרה הצבאית והפרקליטות הצבאית יצאו פה "חמורים" אלא גם בית המשפט הצבאי.
ובענין החוק, אפשר בודאי להוסיף איזה סעיף שמי שיצא מהארץ כקטין לא חייב שירות, ובכלל מי שעזב את הארץ ל 10 שנים ומעלה לא חייב שירות, וגמרנו.

18 נגד אזרחות כפולה יש לטפל בבעיה זו לא רק בגלל השרות הצבאי טוב שהנושא הועלה באתר  (לת) אזר
  • 09:02
  • 10.10.12

19 יש לי אזרחות כפולה טום
  • 09:07
  • 10.10.12

נולדתי באיטליה ויש לי אזרחות איטלקית, את חיי אני מחלק בין ישראל לאיטליה ואין שום סיבה שבעולם שאני אצתרך לבחור בין השתיים, אבל אין לי ספק שאם מדניות ישראל תקבע שעלי לבחור אז ברור שאני אוותר על זו הישראלית.

20 ציונות או נצלנות ביקורת על ההתנהלות
  • 09:11
  • 10.10.12

אולי לא נעים להגיד את זה אבל עולים רבים מחבר העמים כמו משפחתה של מושא הכתבה היגרו הנה ולא עלו הנה, נהנו מסל ההטבות לעולה ואחרי שסיימו לנצל אותו פרחו להם לקנדה וארה"ב- מעניין לבדוק כמה אזרחים ישראלים כאלה יש שעזבו את בריה"מ בשנות ה-90 לצפון אמריקה דרך סיבוב ניצול בישראל. אולי צריך לשלול את אזרחותו של מי שקיבל אזרחות מתוקף חוק השבות ועף מכאן אחרי פחות מ-10 שנים. כשיתחרט נבדוק אותו מחדש.

  •   למה להאשים אותם, ולא את ממשלת ישראל (שמיר) שכדי לנצח את הערבים דמוגרפית, העלו לארץ אנשים כמעט בכוח.  (לת) יותם הקסם
    • 10:13
    • 10.10.12

  •   הפתרון אינו ביטול אזרחות למי שהגיע מתוקף חוק השבות ועזב תוך תקופה קצרה אלא לא לבטל מתן אזרחות אוטומטית מלכתחילה אור לנו
    • 10:49
    • 10.10.12

    חוק השבות הכולל הענקת אזרחות אוטומטית לכל יהודי שחזר למולדת גורם לביזוי מדינת ישראל וזמנו עבר. אין היום יהודים נרדפים שאף מדינה אינה מוכנה לקלוט אותם כפליטים. אין היום יהודים שאיבדו את אזרחותם הזרה והם חסרי נתינות כלשהי. יש להפריד בין קליטה של עולים לאזרוח שלהם ולהתנות מתן אזרחות בישיבה רצופה של שנים אחדות בישראל, בשליטה בעברית, בבחינה, או בהשתתפות בשעורי אזרחות וידע כללי בהיסטוריה ובגאוגרפיה של ישראל. כך נוהגים במתוקנות שבאומות. אזרחות אין שוללים גם במקרים של פשיעה חמורה ואפילו בעוון בגידה במולדת.

  •   הפתרון אינו ביטול אזרחות למי שהגיע מתוקף חוק השבות ועזב תוך תקופה קצרה אלא לבטל מתן אזרחות אוטומטית מלכתחילה  (לת) תיקון הכותרת (ה"לא" מיותרת)
    • 12:48
    • 10.10.12

  •   אז מה????????? דור שמיני בארץ
    • 12:59
    • 10.10.12

    העליה הרוסית הצילה את מדינת ישראל. אז חלק "ניצלו" אותנו והיגרו. תמיד כדאי להסתכל על חצי הכוס המלאה.

  •   דור שמיני צודק. קראנו "עליית הטרפנטין" כי היא דיללה את השחורים  (לת) צבעי
    • 18:13
    • 10.10.12

  •   האשמה היא רק של מי שנותן אזרחות ודרכון יום אחרי הנחיתה בבן גוריון ויום לפני ההמראה לחו"ל. שאול שש ון
    • 18:57
    • 10.10.12

    העליה ברוכה ברובה. חוק השבות הוא יסוד הציונות. אבל חוק השבות אומר במפורש שלא להעלות עבריינים - ומעלים. וחוק השבות כלל לא עוסק באזרחות. זה חוק אחר שקובע לתת אזרחות מיד עם הנחיתה בבן גוריון. ויש כמה רבבות שנוחתים בבן גוריון ומיד אחר כך מהגרים לחו"ל ומחזיקים בדרכון הישראלי כי הוא טוב מהרוסי או האוקראיני.
    העולים ברוכים. רק לא צריך לתת להם אזרחות.

  •   הפיתרון לתת אזרחות רק אחרי שנתיים עליה + העדר עבירות. שאול שש ון
    • 18:59
    • 10.10.12

    חבר שלי נישא לאמריקנית. לא יהודיה. צריכה לחכות 5 שנים עד שתקבל אזרחות ותושבות קבע. ברור שאם בתקופה הזו תיעצר על עבירה חמורה - לא תקבל דרכון ישראלי ובצדק.
    יהודי או רבע יהודי שנישא ללא יהודיה בטרם עליה - בן הזוג מקבל הטבות ואזרחות מיד. למה? למה לא לחכות 5 שנים כמו בן זוג של ישראלי ששירת בצבא ונולד כאן?

21 אחת הכתבות הפחות אינטיליגנטיות שראיתי...  (לת) -_-
  • 09:14
  • 10.10.12

22 כדי למנוע מקרים בודדים של בעיה שניתנת לפתרון בדרך אחרת (כמו הסכם ישראל-צרפת), אתה מציע לבטל חרות חשובה של אזרחי ישראל. איפה ההגיון? אתה יורה טיל כדי להרוג זבוב והורס הרבה מסביב  (לת) רית
  • 09:21
  • 10.10.12

23 כל אזרח הגון בישראל צריך לצאת לרחובות ולתמוך ביאנה גורליק הצועד בנעליו
  • 09:21
  • 10.10.12

גורליק היא עוד אחת מקורבנותיו של מסע הרדיפה האנטי דמוקרטי שמתנהל זה עשרות שנים כנגד המושמטים. בשנה שעברה נמנעה כניסה בכלל מנשים, נכים, מושמטים פוליטית, בריאותית וביורוקרטית, או כל מי שלא נמצא בשבילו תקן באפסנאות האדם הצה"לית ולכן לא שירת במילואים. השנה, בחיבור בין חושך לחושך הקפיטליסטי-פטריוטיזי, מסמנים באמצעות הכסף על איזה צד במדרכה מורשים העבדים-הטמאים (אלה שלא שייכים לכת הקודש הצה"לית) ללכת, ואיזה צד שייך לאדונים-הברהמינים. העיקר שכולם יכולים ללכת על המדרכה. אלוהים (הערס הקוסמי) בצלמם ובדמותם של בני אדם (עבדים) נוצר חזק יותר מפרעה ומשאר ה`אדונים המרביצים`, אכזר יותר מהם, נוקם את נקמת הילדונים המושפלים ומראה לכולם מי מלך האיזור.
העם היהודי כמו אשה מוכה שמתמכרת למכות שלה, פשוט המציאה לה בעל עם יותר גדול, ושגם הוא ממשיך, כמו הבעלים הקודמים, להכות אותה והיא רוצה עוד. אם לא, היא תשוב לקודמים לקבל מהם את סיר הבשר שלה.

  •   צה"ל מגייס (גם אם לא תמיד לשירות מלא) גם נכים, עיוורים, מפגרים. אם לא נמצאת מתאים להחזיק נשק - כנראה שיש לכך סיבה טובה. בכל מקרה, אם קיבלת פטור כחוק, אינך מופלה לרעה ואסור לשאול אותך על שירותך הצבאי בקבלה לעבודה.  (לת) א
    • 10:25
    • 10.10.12

  •   אם מישהו שייך לקסטה דפוקה זה אני שעוד בא למילואים. לחצי הפלוגה זה לשמור על בית צמוד קרקע גדול חמים ונעים לחצי האחר זו הזמנ לשרת בקודש ככוח עבודה זול למשימות שיטור בכפרים, שלא זקוקים לי אלא כקייטנת זריקת אבנים. כלומר אם אינך מתכוון לגור בשטחים ואתה משרת שם אתה משלם מס ששווה איזה שנתיים מהחיים. הצועד בנעליו צריך להשתחרר, אז לא שירתת ביג-דיל זו הנורמה הפו"צית האומנותי וגם תנאי קבלה בחלק מהאקדמיה תראה איך פרס, והעו"ד ההוא ועוד הרבה אנשים לא נושאים צלקות בליבם שלא טרטרו אותם לשרת בצבא שמציב מולך את השאלה זה טמטום או רשעות ? עד שתבין שהשניים מלבים אחד את השני יא חתיכת צעדן תשתחרר אחי די כבר די תבנה מעצמך משהו אחר חדש ותביט קדימה אל תכלה את הזמן שמ"י חסכה ממך לבכות את מר גורלך.  (לת) אתה משוחרר
    • 13:48
    • 10.10.12

  •   שימו לב: תגובת 'הצועד בנעליו' כאן (23), כמו עשרות תגובות אחרות הפזורות באתר הארץ, היא מעשה זיוף התחזות והעתקה שנעשהבמטרה להכפיש את הצועד בנעליו המקורי (הכותב בשני בלוגים), שהעז לפתוח פה ולערער על הוד קדושתה המערכת המיליטריסטית והוד קדושתו צה"ל, ומאז יש מי שמתאמץ להשתיק אותו. מה שמאפיין תגובות מזוייפות אלה: 1. הבעת דעות מגוחכות 2. העתקה של דברים מחוץ להקשר וסירוסם כל מי שנתקל בתגובות אלה מתבקש להתריע בבחינת 'לפני עיוור לא תיתן מכשול'  (לת) מורה נבוכים
    • 20:26
    • 10.10.12

24 נראה שהכתבה נדחפה ע"י דובר כלשהו ...  (לת) חלי
  • 09:25
  • 10.10.12

25 מאמר תמוה שמוטב לכבוד הכותב שיימחק מיד אורכידאה
  • 09:28
  • 10.10.12

הכותב מציע לבטל אוטומטית את אזרחותו של ישראלי בעל אזרחות זרה? האם הוא מודע לעובדה שאזרחים ישראלים נאמנים שתרמו לבטחון מדינת ישראל ולכבודה בעולם לא פחות ממנו מחזיקים באזרחות זרה המגיעה להם כדין? מה חטאם? רובם ממשיכים לחיות ולעבוד בישראל, משרתים במילואים ומשלמים מס הכנסה כחוק, מדוע להעניש אותם? פשעה של יאנה גורליק המרצה שלושה חודשי מאסר בכלא צבאי הוא שהוריה לא טרחו למלא את טופסי הבקשה לדחיית שרות בקונסוליה הישראלית הסמוכה למקום מגוריהם. לו פעלו ככל הורה ישראלי אחראי בגולה היתה יאנה זוכה לדחיית שרות ולמסמך המאשר זאת, הצמוד לדרכון הישראלי שלה, ככל אחד מילדי הישראלים המתגוררים בחו"ל שהגיע לגיל 17. ראוי היה לפטור את יאנה גורליק בקנס על רשלנות, לא להתעלל בה.
ועוד משהו: מדינת ישראל כלל אינה מעוניינת שמאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל יוותרו על אזרחותם הישראלית. הם העתודה שלנו בעת שלום ובעיקר בעת מלחמה. ועוד הערה קטנונית. היתכן שלראש ממשלת ישראל ומועמד הליכוד לרשות הממשלה בבחירות הקרובות יש אזרחות כפולה?

  •   התופעה ההמונית של אזרחות כפולה פה הוא מהסיבות העקריות לאדישותה הפוליטית ושאננותה של הבורגנות הישראלית השבעה המפענח
    • 12:25
    • 10.10.12

    פשוט כי יש אלטרנטיבה זמינה בכל רגע.

  •   אויש תשתוק כבר ותקנא בשקט! זה שיש למישהו אזרחות זרה לא הופך אותו לאדיש לסביבה שלו. להיפך, ההישארות בארץ למרות האפשרות הפרקטית לעזוב אותה היא שמראה על אכפתיות אמיתית.  (לת) בעלת אזרחות כפולה
    • 18:56
    • 10.10.12

  •   אזרחות כפולה יש לרוב העולים שהגיעו למדינת ישראל מאז הקמתה ממדינות שאפשרו להחזיק באזרחות כפולה. מה לזה ולבורגנות שבעה ולאדישות פוליטית. אולי בניהם ונכדיהם הם פעילי שמאל ופעילי זכויות אדם. ומי אמר שזו תופעה המונית?  (לת) אזרחית
    • 21:39
    • 10.10.12

26 בעל אזרחות כפולה - המאמר מעורר גיחוך יוני
  • 09:34
  • 10.10.12


איסור על אזרחות כפולה (על אחת כמה וכמה מסיבה של גיוס או לא גיוס) יפגע קשות רק בישות אחת – מדינת ישראל.

1. העובדה שיש אזרחים ישראלים רבים שחיים בחו"ל עם אזרחות כפולה תורמת רבות למדינת ישראל. העובדה שהם נותרים ישראלים ושגם ילדיהם ישראלים תורמת רבות לקשר שלהם עם מדינת ישראל, קשר שהוא קריטי בהתחשב בתרומות הכספיות שלהם ובהשפעתם על המדיניות כלפי ישראל.

2. איסור על כפל אזרחות יגרום לרבים וטובים שחיים בארץ עם אזרחות כפולה לנטוש את ישראל לטובת מדינת האזרחות השנייה שלהם.

3. בהתחשב באחוז הישראלים שחיים בישראל ולא מתגייסים, הזוי ומגוחך לטעון שגיוס כמה אלפי מועמדים לשרות בטחון דרוש או לדרוש מישראלים שעזבו את ישראל כקטינים (לפני גיל 18) להתגייס כאשר הם חוזרים.

החוק הקיים למיטב ידיעתי הוא שמי שעוזב לפני גיל 16 פטור משרות, ומי שעוזב אחרי גיל 16 צריך להסדיר את דחיית הגיוס בקונסוליה. החוק הנוכחי סביר וטוב. אולם יש לפעול במידת הגיות וגמישות כלפי מלשבים שחיים בחו"ל ולא הסדירו את דחיית השירות.

27  הא? ...... (תגובה שמורה לכתבות הזויות במיוחד) - הנסתתרה בינתך ? New York
  • 09:37
  • 10.10.12

א. בגיל 17 גורליק כבר קבלה קרוב לוודאי צו ראשון והיה עליה להסדיר זאת.

ב. גם אם הייתה טעות - אתה מציע לבטל אזרחות(!) - בגלל בעיה בירוקרטית?
ההיפך הוא הנכון ישראל צריכה לחזק את קשריה עם אזרחיה החיים בחו"ל - אתה מדבר על צעירים רבים הבאים לישראל כדי לשרת בצה"ל - ובאותה נשימה אתה מציע לבטל להוריהם ולהם את אזרחותם הישראלית?

28 הצעה פשוטה וגאונית! בשיא הרצינות! אני תומך נלהב! הלוואי וזה יקרה כמה שיותר מהר. אחד הדברים החיוביים הבודדים ששמעתי בישראל כל חיי (וזה כשלעצמו דבר מפתיע ביותר) ק.א.
  • 09:43
  • 10.10.12

פתרון ראוי וצודק שההשלכות המוסריות שלו, לטווח בינוני וארוך, על מדינה רקובה מהיסוד יכולות להיות רק חיוביות. (וזה גם פתרון ראוי וצודק לכל מדינה).

29 שלמה גזית - כתבה שיטחית, ברמה של ילד בכיתה י"א דורון
  • 09:45
  • 10.10.12

בשביל מישהו שמעיד על עצמו שהוא "אינו יודע" מספר פעמים בכתבה - "אינני יודע כמה משפחות של יורדים חיות היום בתפוצות", "אינני יודע מי מעביר את רשימת ה"עריקים" בפוטנציה מצה"ל לשלטונות נמל התעופה, כיצד פועלת המשטרה הצבאית במקרים כאלה ומה היו שיקולי הפרקליטות הצבאית, התובעת בבית הדין הצבאי שבפניו עמדה יאנה גורליק למשפט"...הפיתרון שאליו הוא מגיע מדהים בבורותו, בבחינת אני לא כל כך מבין, ואיני מוכן לעשות מעט תחקיר כדי להבין משהו, אז אני אבחר בפיתרון הקל, כלומר, הקיצוני ביותר כמובן

30 הבעייה היא קודם כל ערכית אלכסנדר
  • 09:48
  • 10.10.12

גם אם אחזיק בעשרה דרכונים כיהודי ואזרח ישראל אני מוחייב לשרת בצה"ל ולהגן על ישראל ולא לפעול נגד ישראל . זה מינימום .
דרכונים נוספים ? , אין בעייה בתנאי שאתה פטריוט של ישראל ורק של ישראל
הבעיה השניה היא הפטורים הגורפים שמקטינים במידה רבה את חומרת העבירה של היורדת הקנדית .
ולבסוף לא לשכח: כבר הייתה פסיקה של בן של אזרח פלסטינא אי שרצח בארה"ב ונמלט לארףץ לא הוסגר לארה"ב. למה? כי הוא אזרח ישראלי . ז"א ניצול מחפיר .

31 זכויות?! נעמה
  • 09:51
  • 10.10.12

יש לי אזרחות כפולה, אני גרה בחו"ל. מעניין, לא שמתי לב שיש לי גם זכויות בארץ...רק חובות! או שאולי לשרת בצבא היא זכות?

32 באמת הגיע הזמן יובל
  • 09:54
  • 10.10.12

זה ממש סיוט להיפטר מהאזרחות הישראלית ובושה איך מתנהגים בביקורת הגבולות לאזרחים ותושבים לשעבר

  •   ליובל יודה אווזי
    • 13:50
    • 10.10.12

    תוכל לפרט בבקשה באילו קשיים אתה נתקל כשאתה מגיע לביקורת הגבולות? אני מתכוון לוותר על הדרכון בינואר ורוצה לדעת למה לצפות בביקור הבא שלי.

33 אני עולה ותיק יליד ארגנטינה. בחוק הארגנטינאי אין אפשרות לוותר על האזרחות, ורק פעם אחת בהיסטוריה נשללה אזרחות ארגנטינאית (בזמן הדיקטטורה, והיה זה אדם שלא היה יליד ארגנטינה). אם הצעתך תתקבל, איאלץ לוותר על האזרחות הישראלית (כי כאמור בחוק אין וויתור על אזרחות ארגנטינאית) אם זה אפשרי, או גרוע מכך לרדת מהארץ כדי לא לעבור על החוק. זהו מצב אבסורדי. הצעתך הופכת אותי לעבריין.  (לת) שניר
  • 10:05
  • 10.10.12

34 ידוע לכל מי ששוקל חיים במקום אחר שיש לעשות את זה לפני שהילד הבכור בן 14. זה החוק. מה בדיוק הגיברת הנל לא ידעה?  (לת) דן
  • 10:09
  • 10.10.12

35 אני מחזיק באזרחות כפולה ואוותר על הישראלית זו מדיניות פשיסטית
  • 10:09
  • 10.10.12

גם אם מחזיקים באזרחות כפולה יש לחייב רק מי שחי בארץ לשרת פה בצה"ל. מי שלא חי פה צריך לקבל פטור אוטומטית. במקומם אפילו לא הייתי מגיע לביקור בישראל שעוצרת אזרחים זרים שלא שירתו בצבא למה שיסתכנו? בסוף כולם במילא יברחו מהמקום ללא עתיד הזה

  •   בסוף כולם יברחו? בעל אזרחות אחת
    • 12:35
    • 10.10.12

    בלאו אתם מחזיקים באזרחות כפולה בשביל שיהיה אפשר לברוח מתישהו אז מה זה משנה?

36 אסור שהגיוס לצה"ל ימשיך להיות חובה. מנחם
  • 10:11
  • 10.10.12

המדינה חייבת לשלם למתגייס שכר הולם וכן לאפשר קידום מקצועי. כך שיהיה מספיק מושך לכל צעיר להתגייס.
אפשר להשאר בארץ ולהשתמט משרות צבאי. לא חייבים לברוח לחו"ל כדי להשתמט. ואנחנו יודעים כמה כאלה מכל קצוות העם. ולכל תקופת קיום המדינה.
ולא כולם מחזיקים אזרחות כפולה.

  •   אוי לנו אם לא יהיה גיוס חובה ואוי עוד יותר אם לא יהיו מספיק פטריוטים ! אלכסנדר
    • 14:37
    • 10.10.12

    וזה לא קשור כלל לאזרחות נוספת.

37 ההצעה הזו היא כמו לטפל בקטיעה עם פלסטר! חולקת לחלוטין
  • 10:25
  • 10.10.12

רק מדינות חשוכות לא מאפשרות להחזיק בשתי אזרחויות...

38 נמאס כבר מהגישה הלאומנית גטואיסטית לישראל המנסה להפוך את מדינת היהודים לגטו שאין ממנו יציאה. בוז בוז בוז למאמר הנלוז הזה אשר משתמש בתירוץ של ערכן של חירויות הרלוונטיות למקרה בודד כדי לגזול חירויות של הכלל.  (לת) מקרה גורליק אומר שיש להוסיף סעיף שפוטר יורדים משירות! זה הכל! יש לומר זאת בפרצופם של כל מורעלי הצבאיות!
  • 10:30
  • 10.10.12

39 טפשי לחלוטין - ביחוד בהתחשב בשעור הלא קטן של ישראלים שסידרו לעצמם דרכון נוסף וישמחו להשתחרר הן מעול המילואים / הסדיר לילדים, והן מהמיסוי הישראלי.  (לת) תחשוב עוד פעם.
  • 10:32
  • 10.10.12

  •   אם הם "ישמחו להשתחרר" מי מפריע להם לעשות את זה כבר עכשיו? תשובה: אם היו יכולים היו כבר עוזבים. מכיוון שאינם יכולים זהו איום סרק. איסור אזרחות כפולה איננו סגירת גבולות. דנמרק איננה הגוש הסובייטי .  (לת) ישראלי אמיתי
    • 12:58
    • 10.10.12

40 אז מה יהייה על ביבי שדרכונו האמריקאי מופקד בשגרירות בתל אביב?...ראש הממשלה היחיד בעולם שהוא גם אזרח זר...נוסף לכך מס הכנסה יתנגד להצעתו של גזית מסיבות ברורות  (לת) גזית הפנה זרקאור לעבר ביבי ומעמדו המשפטי
  • 10:42
  • 10.10.12

41 טיפש, זה דרך להנציח עריקה, למה פשות לא לתקן את חוק ההגדרה של עריקות ! אהבליהו (כמו ביבי)
  • 10:45
  • 10.10.12

מי שלא התגייס אינו עריק, עריק הוא רק מי שערק משורות הצבא !
מי שלא התגייס לא ערק משום צבא אליו לא התגייס !
מי שלא התייצב לגיוס, זאת עבירה אחרת, ואינה במישור הצבאי כלל !
שופט אזרח יבין מייד, שמעמד אזרחות כפולה ומי שמנהל חייו בבחול, חובת השירות אינה חלה עליו רק בהתנדבות !

42 צריך להתנות זכויות אזרחיות בחובות אזרחיות. לא ייתכן שיחיה כאן מעמד- על של אנשים, שבבואם לקבל זכויות והטבות מהמדינה הם ישראלים לכל דבר, אבל כשזה מגיע לחובות אזרחיות הם קנדים, אמריקאים וצרפתים. בעלי אזרחות כפולה צריכים לבחור האם הם חיים כאן כישראלים מהשורה, על כל מה שמשתמע מכך, או שוהים כאן כתושב זר, או תייר. איתי
  • 10:48
  • 10.10.12

לא ידוע לי על מדינה מערבית כלשהי שתעניק אזרחות לאדם, מבלי לתבוע ממנו את כל חובותיו האזרחיות למדינה.

  •   אזרחים ישראלים החיים בחו"ל אינם רשאים להצביע בבחירות בישראל לאיתי המבולבל
    • 11:32
    • 10.10.12

    על אילו חובות אזרחיות אתה מדבר? תעודת הזהוי הישראלית נלקחת ממי שמתגורר בחו"ל ותוקף דרכונו פג, בבואו להזמין דרכון חדש בקונסוליה. קרי, הוא אינו רשאי להשתתף בבחירות בישראל. על הישראלים שמרכז חייהם בישראל אך הם מחזיקים גם באזרחות זרה כלשהי מוטלות כל החובות, כידוע. ואגב, איש אינו מונע מבעלי אזרחות זרה למלא כל תפקיד במדינת ישראל, כולל ראש הממשלה. לידיעתכם.

  •   להיפך- צריך להתנות חובות אזרחיות- בזכויות אזרחיות. התיירת גורליק לא מימשה את הזכויות האזרחיות שלה מאז ימי נערותה ובעצם את כל ימי האחריות הבוגרת שלה- ולכן אינה חייבת דבר למדינה.  (לת) בדמוקרטיה זכויות שוות לכל וחובות על פי יכולת אישית!
    • 13:35
    • 10.10.12

  •   אזרחים ישראלים החיים בחו"ל אינם רשאים להצביע בבחירות בישראל לאיתי, נסיון שני
    • 13:37
    • 10.10.12

    על אילו חובות אזרחיות אתה מדבר? תעודת הזהוי הישראלית נלקחת ממי שמתגורר בחו"ל ותוקף דרכונו פג, בבואו להזמין דרכון חדש בקונסוליה. קרי, הוא אינו רשאי להשתתף בבחירות בישראל. על הישראלים שמרכז חייהם בישראל אך הם מחזיקים גם באזרחות זרה כלשהי מוטלות כל החובות, כידוע. ואגב, איש אינו מונע מבעלי אזרחות זרה למלא כל תפקיד במדינת ישראל, כולל ראש הממשלה. לידיעתכם.

  •   ממש לא נכון R
    • 19:35
    • 10.10.12

    ניתן להצביע בישראל גם אם דרכון!
    שרים וחסרי כנסת חייסים לוותר על אזרחותם הזרה, אבל נכון שלא בודקים בציציות לבעלי אזרחות זרה שלא מחזיקים בדרכון הזר (יש דוגמאות לכאן ולכאן)

43 הטעונים בכתבה חלשים בצורה קצונית עידו
  • 10:49
  • 10.10.12

לדיון אם לאפשר אזרחות כפולה או לאסור עליה יש השלכות רחבות ביותר (שלא אכנס אליהן כאן) - והטעון בכתבה לעניין זה חלש באופן אבסורדי.

את הבעייה של חובת גיוס לצה"ל של מי שעבר עם הוריו לחו"ל בגיל צעיר אפשר לפתור באופן נקודתי. אין שום סיבה לאסור אזרחות כפולה בגלל עניין זה.

דרך אגב, אציין כאנקדוטה שמדינות המערב ככלל מאפשרות אזרחות כפולה. איראן, לעומת זאת, אוסרת זאת על אזרחיה.

44 אזרחות כפולה = ביגמיה אני
  • 11:14
  • 10.10.12

.

45 אזרחות כפולה נוהג נפוץ לגלי ולגיטימי ברוב הארצות. פריץ היקה
  • 11:18
  • 10.10.12

בשעתו ויתרתי על העקרון שלי שלא לחדש אזרחות גרמנית כדי לעזור לבתי בלימודיה שם.אך לאור התנהלותה של המדינה וחששי לגורלה וגורל נכדי,נכדי בדיעבד אני שמח על הצעד ,שבעקבותיו יכלו גם יתר בני לקבל אזרחות גרמנית. זה יאפשר להם לעזוב את הספינה הטובעת בעוד מועד ולחייבי גיוס למנוע את שירותם בצבא התועבה לישראל. העם היהודי חייב לחזור לדרך בה התקים אלפיים שנה להתפזר בין אןמות העולם. גם מדינות שהיה להם צבא חזק קרסו בפני הוהרמאכט הנאצי.

46 And to think that this clown Weinstein was a major general in the IDF. Horror of horrors  (לת) Wienerschnitzel
  • 11:21
  • 10.10.12

47 זה פשוט לא נכון. אין פסול בכפל אזרחות, יש לבטל את חובת השירות למי שלא גר כאן.  (לת) אסף
  • 11:27
  • 10.10.12

48 לא צריך לאסור אזרחות כפולה - צריך למצות את החוק עם משתמטים! אזרח משולש גאה
  • 11:33
  • 10.10.12

יש לי שלוש אזרחויות - ישראלית וצרפתית מכוח לידה, וקנדית מכוח התאזרחות (כילד חייתי שם עם הורי).

את שירותי הצבאי בארץ עשיתי כחוק ולא עלה בדעתי לרגע לנסות להשתמט

מי שחלה עליו חובת שירות צבאי ובחר להתשמט - יש למצות איתו את הדין הדין אומר שמי שעזב את הארץ בגיל צעיר ולא שב לגור בה לא חייב בשירות צבאי (אלא אם ישוב להתגורר בישראל עד גיל מסויים)

היאנה הזאת השתמטה משירות צבאי - היא עזבה בגיל 18 ולמעשה ערקה. לכן יש למצות איתה את הדין.

49 שלמה - אתה אדם קר ועצוב. טל
  • 11:35
  • 10.10.12

לאנשים כמוני יש רוב מוחלט מהמשפחה בחו"ל, אז מה שאתה מציע זה שאני אהיה תלוי בחסדי פקיד במשרד הגירה אם ינתן לי הזכות לבקר אותם?
רק אדם קר כמוך, שנחוש להתבודד ולהזניח משפחה בחו"ל מסוגל לכתוב מילים כאלה.

50 שלמה גזית היקר, למה שלא תשתה כוס מים ותצנן קצת את רעיונות העיוועים שלך? לישראל יהיה רק מה להפסיד מזה. מדינה שלא טוב לגור בה, שאינה אטרקטיבית לאזרחיה משום בחינה, ששולחים את ילדיהם לצבא, אזרחים שחיים תחת איום בטחוני מתמיד הם וילדיהם...תחשוב מה עלולות להיות התוצאות של הצעתך המטורללת. גם כך מאות אלפים עזבו את הארץ בשנים האחרונות. ליה
  • 11:41
  • 10.10.12

שלא לדבר על כך שלדעתי מבחינה משפטית מדובר בהצעה בלתי קבילה.

51 ההשלכות האזרחיות והמדיניות של חסימת האפשרות לאזרחות כפולה - אובדן זיקה של לפחות חמישית מהאוכלוסיה למדינת ישראל תוך עשרים שנים - כולל אובדן כל ההון האנושי והכלכלי הנגזר מכך. מדינות לאום מרוויחות ממופעי האזרחות הכפולה ומסתמכות על כך כדי להדק קשרים ביניהן ולהעמיק שיתופי פעולה. אשר על כן - בכפר גלובאלי לא מציעים הצעות אוויליות. אולי פשוט לשנות את חוק השירות הצבאי הישראלי שיהיה הגיוני ומותאם למאה העשרים ואחת, על מופעי האזרחות הכפולה הכרוכים בכך?  (לת) עורך דין בתחום המשפט הבינלאומי
  • 11:47
  • 10.10.12

52 פשוט בדיחה אלון אברמוביץ
  • 11:54
  • 10.10.12

כן ברגע שמדינת ישראל תאסור אזרחות כפולה כולם יבטלו את הישראלית ויעברו לגור במדינה השנייה. הדבר הכי מפגר ששמעתי הרבה מאוד זמן.

53 אתה רציני? יובל
  • 11:58
  • 10.10.12

היתרונות המצויים בתעודת זהות כחולה אינם רבים לעומת החובות שצריך למלא אחריהן, ביטול האזרחות אומנם יפתור את בעיית הגיוס לצבא אך יצור בעיות רבות אחרות.
פילוסופים פוליטיים רבים הגדירו את מושג החירות כמרכזי במדינה, איננו מדינה נאורה אך אין זה אומר שאין לשאוף לכך, גיוסם בכפייה של בעלי אזרחות כפולה הבאים לביקור בארץ היא חרפה למדינה שלנו וצריך למצוא פתרון אחר המניח את הדעת. ביטול האזרחות הכפולה היא מעשה שיותר הולם מדינות שלא תומכות בחופש הפרט כגון ונצואלה, איראן ואריתראה

54 ביום שזה יקרה, אבחר להשאיר את האזרחות הזרה שלי כמובן מ
  • 12:12
  • 10.10.12

דש לכל הפאשיסטים

55 זו הצעה בולשביקית. אזרחות מטילה חובות ועל מי שאוחז בה להיות אחראי ולהסדיר אותם michael
  • 12:16
  • 10.10.12

אזרחות ישראלית נושאת איתה את חובת השירות הצבאי. מי שאוחז בה עליו החובה להסדיר את עניניו מול הצבא או מול הקונסוליה, או לדאוג לותר עליה.
מי שלא עשה כן, יכול לבוא בטענות רק אל עצמו.

56 פתרון דבילי - זה מה שנקרא לשפוך את התינוק עם המים...  (לת) א
  • 12:23
  • 10.10.12

57 ורק החוק לא נהג בנאמנות ולא כיבד את עצמו, בפי ובחתימת רשמות ושופטים ובמרושתות מידע שממשלה מותירה קלאשים של צחוק פרועוהיפך של אי משוא פנים ומשרד המשפטים המשיך את משוא הפנים למסוע לדיכאון פנימי. יוסי פרלשטיין , תיקי אגף סיוע מקצוע 4871-09, 6776-10
  • 12:38
  • 10.10.12

פרוטוקול תיק הוצאה לפועל 2104221062 מעיד על קולוסיאום בית המשפט אשר הוצא מרשת בתי המשפט.. כך אין לפני מי להלין על ההוצאה להורג. עוד תחכום יוריסטי מנוול.הפגנת "לכו ונכחידו ולא יזכר שמו עוד" לא פקדה אותי בכל חיי הקשים בארץ חמדת מול הפאלאקות העותומניות ונבחנות כלבי המשמר הנורמטיבי החייתי, אנטי מערבי, אנטי יהודי, אנטי דמוקרטי.ועד לחיוט אמתלאות לנעילת התעללות של משרד המשפטים כאשר הרכיכות והמילחים מצחינים מראשם לאחר שאיזה גנב -גנן- סייען הוליך את פתיל הדינמיט הישר לעבר לינדנשטראוס דיאבולו ותלש את מסכות החוקן שמאחורי חוק וקריצת העינים הזנותית בנופת צופים"הוא בקושי נושא את עצמו" לעוד סבב מגדלי הזניית החוק , כיסוי תחת ועבודה לעגל הזהב, המממן את הבמה באחיתופליות אשת המעשים הרעים ובנקמנות חסרת כל עכבות, עליהום שפל מכל כיוון.חוק , כס המחריא חוק בפי הטבעת העליון ובשפע של נייר טואלט צחור וצחיח ולבסוף כמה אמתלאות ופסק דין של שוד ושבר, הגזילה הושלמה. הזיקנה נפלה, עוני מרוד מול ליסטום כושר נוסטרה וכל זה נגרף בנחיל הצער לעבר פניית משפחת העמים לעצורי ועזובי העם הנבחר לשאת את הדי ואדי אות הקין וממקום אחר ישאלו את נאמנות החוק להרוג, להשמיד, לאבד, לזרוק אדם מביתו ובית מאדם את השאלה הפשוטה "אי הבל אחיך". והתשובה המאנטרה כמו תמיד "לא היינו מודעים" לא תשכנע יותר.ידע גם לחיאני.אותו חוק, אותו משראד ואותה מדיניות בהיפוך צורה, כראוי למקצוע העתיק. .

58 זבנג וגמרנו אילן וייס
  • 12:40
  • 10.10.12

מדינת ישראל מאפשרת אזרחות כפולה לא בגלל נאורות או ליברליות אלא בגלל שיש לה יתרון בכך. רוב העולים החדשים מארצות הרווחה לא היו עולים ארצה אם היו צריכים "לשרוף את הגשר" שעליו הם יכולים לחזור למדינת המוצא, אם לא יסתדרו בארץ. לכן מאפשרת להם המדינה לאחוז גם באזרחות הראשונה שלהם

59 פתרון הבעייה noah
  • 12:46
  • 10.10.12

הפתרון הרבה יותר פשוט , הולכים לשגרירות הישראלית במקום מגוריך ומסדירים את הנושא . ולא כמו במקרה הזה שבו חשבה הבחורה שהנושא סודר ולא וידאה שאכן כך הדברים

60 אם ישראל רוצה פחות 1.5 מיליון אזרחים...אז יאללה. רעיון גדול
  • 12:47
  • 10.10.12

יהיו פחות 1.5 מיליון אזרחים בישראל (שזה בערך כל מצביעי השמאל בפוטנציה)
יהיו 3 מפלגות. ליכוד, דתיים, וערבים

פשוט וקל.

61 עזבו שטויות, מי יודע איך משיגים אזרחות הולנדית? אוטו
  • 12:54
  • 10.10.12

כי אם למות כמו כלבה אז לפחות שהירוק יהיה ירוק.

62 זה יהיה פיתרון לא ראוי שיגביל את חירותם של אזרחי ישראל א
  • 13:16
  • 10.10.12

ראשית, פיתרון זה הוא דרקוני. מי שמקבל אזרחות זרה בזכות ובצדק - מאבד מיד את אזרחותו הישראלית, ופירוש הדבר שאינו רשאי עוד לחיות בארץ מתוקף אזרחותו, אינו זכאי להצביע בבחירות, אינו זכאי להגנה מהמדינה בכל מקום בו יחיה, ואם לא תינתן לו מיד תושבות קבע - הוא עלול אף להיות מגורש מהמדינה.

שנית, פיתרון זה מחייב את האזרח להכרעה חד-משמעית ומיידית: ישראל או ארץ אחרת. על אף שמתוקף הולדתו בארץ (או היותו יהודי, או אפשרות אחרת) הוא רשאי לחיות בישראל, ומתוקף סיבה אחרת (או הולדתו בחו"ל, או אפשרות אחרת) הוא רשאי לחיות במדינה האחרת - הוא חייב לבחור בין השתיים, מיד, ולכל ימי חייו. זה גם יפגע בו, וגם יפגע בכל אחת משתי המדינות. אין כאן אפשרות להגירה מוגבלת בזמן, או לתקופת ניסיון, או לשינוי דעה מאוחר יותר.

שלישית, זה מגביל את חופש התנועה. הסיבה למדיניות ההגירה של ארצות אחרות היא הרצון למנוע שינויים גדולים מדי בהרכב אזרחיה. רציונל זה אינו חל כאשר מדובר באזרח שיש לו זכות בדין לגור באותה ארץ. על כן, אדם בעל אזרחות כפולה לא יוכל עוד לגור כרצונו באחד משני המקומות, אלא יחויב לבחור.

רביעית, זה כלל לא פותר את הבעיה. "איבוד האזרחות הישראלית אינו פוטר מאחריות שנובעת מאזרחות ישראלית ונוצרה לפני שאבדה האזרחות" (סעיף 12 לחוק האזרחות). יאנה גורליק היגרה בגיל 17, ועל פי נהלי צה"ל אינה זכאית לפטור או לדחיה, לו זכאים רק אלה שהיגרו לפני גיל 16. שום "הסדרה" לא הייתה עוזרת כאן. היא חייבת בשירות והייתה נשארת חייבת בשירות אפילו אם הייתה מאבדת את אזרחותה הישראלית. אם אתה מציע לשנות גם את הכלל הזה - אתה מעודד אזרחים ישראלים לוותר על אזרחות כדי להימנע מחובות, כגון חובות מיסים או שירות צבאי.

חמישית, זה מנוגד לעיקרון יסודי בדין האזרחות הישראלי: ויתור על אזרחות מותנה בהסכמת שר הפנים. ההסכמה הזו נועדה (בין היתר) בדיוק *למנוע* ביטול אזרחות כדי להתחמק משירות צבאי, והנה אתה מציע להכשיר אותה ובמו ידיך לעודד בריחת צעירים מישראל.

שישית, זה לא מקובל כלל בעולם. מדינות דמוקרטיות אחרות אינן אוסרות כלל על אזרחות כפולה, מטעמים דומים לאלה שהבאתי לעיל. במקרה של ישראל, אזרחות כפולה משמשת מכשול חוקי להתמנות לחבר כנסת או לשר, ואולי גם (על פי הנהלים) לסיווגים בטחוניים גבוהים במיוחד - ותו לא.

63 פתרון נוראי ודרסטי לבעיה בירוקרטית פשוטה. במקום שצה"ל ישתפר, אתה מעודד לזרוק את האזרחות הישראלית ערן
  • 13:16
  • 10.10.12

בחייך, לו היה לי דרכון זר הייתי בוחר בו. בישראל אין שום אפשרויות כלכליות, המצב הביטחוני רעוע, ולפי המצב החברתי וההקצנה הדתית ממילא לא תהיה פה מדינה שנוכל לחיות בה.

64 הצעה הזוייה, עם דרכון ישראלי אי אפשר להיכנס לכל מקום. לכן אם אצטרך לבחור בין ויתור על אזרחות זרה לבין ויתור על הישראלית אוותר על הישראלית וכלכלת ישראל תפסיד לפחות 100K $ בשנה.  (לת) אוסטרלי
  • 13:19
  • 10.10.12

65 הבחורה לא סתם חיכתה עד גיל 30 כדי לחזור לארץ - קיוותה להינצל מחמת גילה דיון עקר
  • 13:31
  • 10.10.12

עד גיל 17 דאגה לה המדינה. היא חייבת למדינה בחזרה.

66 הצעה דרקונית בלי טיפת רצון טוב. אם רוצים, אפשר לפתור את התסבוכת המשפטית בלי לשלול מאנשים את זכויותיהם. אתה סתם קופץ על עגלת המיזוגניה.  (לת) אורטל
  • 13:42
  • 10.10.12

67 הצעה מטופשת  (לת) בעל אזרחות כפולה
  • 13:52
  • 10.10.12

68 זו בדיוק הסיבה שאני לא עושה אזרחות גרמנית שרית אלוני
  • 13:53
  • 10.10.12

בגרמניה, אלא אם כן מישהו מקבל אזרחות גרמנית בשל סבים שאזרחותם נשללה על ידי הנאצים, אין דבר כזה אזרחות כפולה.
לאחר שבע שנות מגורים בגרמניה אני זכאית כבר מזמן להגיש בקשה לאזרחות גרמנית. אבל די לי בתושבות הקבע ובזכות המוקנית לי להצביע לרשות המקומית שבה אני גרה. אם ארצה באזרחות גרמנית החוק כאן תובע שאוותר על הישראלית וזה צעד שאני לא מסוגלת לעשות בשום פנים ואופן.

לבני התינוק יש כעת לפי חוק שתי אזרחויות - ישראלית וגרמנית - כי אביו אזרח גרמני. לפני שהגעתי לביקור בארץ הוצאנו לו דרכון ישראלי בשגרירות כמו שהחוק הישראלי דורש. אבל לא הספקנו להוציא לו דרכון גרמני.

השוטר בעמדת החתמת הדרכונים בפרנקפורט הביט בדרכון הישראלי ואמר לי שהייתי צריכה לארגן דרכון גרמני גם כן ושהוא פשוט לא יחתום כלל שהקטנצ'יק יצא את גבולות גרמניה כי נכנס מזה לפלונטר בירוקרטי של ממש כי בכניסה חזרה לגרמניה יתנו לתינוק שלי אשרת תייר לשלושה חודשים בלבד.

כך שאני בעד שלא רק שתבוטל אזרחות שנייה אלא שאוטומטית ילדים של ישראלים שנולדו בחו"ל לזוגות מעורבים (=אזרח/ית ישראלית ובן זוג לא ישראלי) לא יקבלו יותר את האזרחות הישראלית מתוקף זכות הוריהם ושיתנו להם לבד להחליט אם הם עושים עלייה ביום מן הימים ורוצים בה. כי כל המצב הנוכחי יוצר טרטור ודי הרבה בלגן ובכל מקרה לפי החוק בגרמניה בגיל 18 בני יהיה חייב להכריע בסוגיה ולבחור אחת מהן וזהו.

  •   לאזרח גרמני מותר להתאזרח המדינה החברה באיחוד האירופי ושוויצריה מבלי לאבד את אזרחותו  (לת) R
    • 14:58
    • 10.10.12

  •   אכן אזרחות כפולה משרתת את הבירוקרטיה ומעודדת את הפשע! אבנריוס מחולון
    • 16:43
    • 10.10.12

    המקרה של התינוק המעורב שלך מדגים שזה סתם בלגן להחזיק שתי אזרחויות וממילא יאלץ לוותר על אחת מהן כשיגיע לגיל שמונה עשרה. שהרי אם לא יוותר על האזרחות הישראלית תבוטל לאלתר אזרחותו הגרמנית.
    אזרח שומר חוק צריך רק אזרחות אחת!

    וכמובן שהאפשרות להחזיק שתי אזרחויות משרתת גם את הפושעים:
    לדוגמא משתמטי מס למיניהם שיכולים לתמרן בין כמה מדינות ולהימנע מלשלם מסים בכולם.
    שלא להזכיר אזרחים שיכולים לנהוג שיכורים לדרוס שתי בחורות, להרוג את האחת, להטיל מום קשה בשנייה ופשוט להיעלם אל המדינה האחרת.
    והאתר צר מלהכיל את כל אפשרויות הניצול למיניהן הנובעות מהחזקת אזרחויות מרובות.

    וכפי שהזכרתי בתגובתי כאן שעדיין לא פורסמה, זהו גם עניין של גאווה לאומית!
    מדינה המקבלת כל דרעק לתחומיה תאבד את אזרחיה הטובים.

  •   בן שלך ישרת בצבא הגרמני?  (לת) את לא מתביישת?
    • 16:51
    • 10.10.12

  •   גרמניה בהחלט מאפשרת אזרחות כפולה אמנון
    • 20:28
    • 10.10.12

    לא רק בגין החזרת האזרחות לאנשים מהם היא נשללה בזמן הנאצים ולצאצאיהם, אלא גם לכל אזרחי האחוד האירופאי המעונינים בכך.

  •   גרמניה מאפשרת אזרחות כפולה רק לאזרחי האיחוד, לאזרחי שוויץ ולצאצאי הייקים - כל היתר חייבים לוותר על האזרחות שלהם וזה כולל גם אזרחים ישראלים, אוסטרלים ואמריקאים (חריג: אזרחי מדינות כמו מרוקו וסוריה שבהם אי אפשר לוותר על האזרחות)...  (לת) אחד שמצוי בנושא
    • 14:14
    • 12.10.12

69 אזרחות כפולה יואל
  • 14:00
  • 10.10.12

זה עוסק רק בשרות הצבאי ,ומה עם כל אלה שהבעיה של הגיוס לא קיימת עבורם ומחזיקים באזרחות כפולה?

70 איזו הצעה טפשית רונית
  • 14:05
  • 10.10.12

אני יכולה לחשוב על עשרות סיבות למה לא לאשר הצעת חוק שכזו: שלילת חירות אדם, השתמטות קבוצות ענקיות בקלות רבה משירות צבאי... לא חסר!

71 זה טור הדעה הכי דבילי, רדוד וחסר הגיון שקראתי אי פעם.  (לת) אורי
  • 14:21
  • 10.10.12

72 הגיל, אוי הגיל. מה עושה לנו הגיל...  (לת) ג. גיל
  • 14:24
  • 10.10.12

73 זה הפיתרון המבריק שלך לבעיה??? אני המום
  • 14:27
  • 10.10.12

לא יכולת למצוא פתרון יותר מקורי ומופרע?
למה, אי אפשר פשוט להסכל לעובדות בעניים ולראות שהיא לא עריקה??? למה להרוג את הפרה אם המקרר של מקולקל והחלב שלך מחמיץ???
טבמל!

74 אחלה רעיון! כי אמא
  • 14:34
  • 10.10.12

לילדי יש גם דרכון של מדינה אחרת. אז בתי שכבר השתחררה לא תעשה מילואים, בני שהוא חייל קרבי ישתחרר מיידית מצה"ל ויסע להסתובב וללמוד בעולם, ובני הצעיר אפילו לא יתגייס! ממש אחרית הימים!
וכמוהם יש עוד רבים וטובים.
אז - נראה לך??????????

75 כבר ראיתי הצעות יותר חכמות שמואל
  • 14:40
  • 10.10.12

גם זו דרך, מקורית מאד, לחסל את החלום הציוני ולדלל באחת את אוכלוסיית מדינת ישראל מיהודיה. אני אישית מכיר רבים שעדיין חיים בישראל "הבטוחה, המשגשת ובעת העתיד הוורוד" רק בגלל שיש להם אזרחות נוספת ויש להם מקום לאן לברוח כאשר לא תהיה ברירה אחרת. הפתרון הנכון הוא לשנות את החוק ולא להעמיד לדין אדם שחי כל חייו בחו"ל ורק מסיבות של חוק מטומטם אוסרים אותו בישראל

76 בגלל זה לוותר על אזרחות כפולה? זה מקומם! יניב
  • 14:47
  • 10.10.12

ממה שהבנתי יאנה גורליק קיבלה מספר הזדמנויות לטפל בשירותה הצבאי, ואני מאמין שלו היתה עושה את זה בזמן היא לא היתה נענשת. אני לא רוצה להישמע נאיבי וצה"ל עושה טעויות כל הזמן, אפילו טעויות גדולות, אבל קשה לי להאמין שהיא נענשה ככה למרות החשיפה התקשורתית רק בגלל שהיא שכחה לסדר כמה טפסים. אזרחות כפולה היא חוקית ברוב העולם, והיא גם חשובה לדעתי, כי אם ניקח את האזרחות לכל מי שטס לכמה שנים בחו"ל ולא אומר מתי הוא יחזור, בעצם נגיד לכל סגור לגבי הזהות שלו- לך ואל תחזור. זה ישיג שני דברים- אנשים שילכו ולא יחזרו, ואנשים שלא הלכו בגלל שפגעו ביכולת ההחלטה שלהם.
במיוחד מקומם אותי הדיעה לגבי מתנדבים מחו"ל בצה"ל- או, בשמם הנכון, חיילים בודדים. הם נתנו 3-2 שנים הרחק מהמשפחה שלהם, חלקם הגדול יחסית בשירות קרבי (כי לא באים לארץ כדי לעשות יומיות בקריה). לקחת להם את האזרחות תמורת שהיה בארץ אחרי דבר כזה? למה שנרצה לעשות את זה? אין בזה שום צדק ואין בזה שום הגיון. שישארו בארץ כמה שהם רוצים, הם זכו בזה ביושר, אם בכלל מחשיבים את זה כזכיה, ואני לא רואה שום סיבה שיוותרו על האזרחות במדינה, שברוב המקרים חיה שאר המשפחה שלהם.

77 הכל תלוי בשירות הצבאי? יקי
  • 14:49
  • 10.10.12

הדעה הזאת משקפת את המצב האומלל שאליו הגיעו הרבה מתושבי ישראל - הכל נופל וקם על מזבח השירות בצבא. השירות הצבאי אינו קשור ולא צריך להיות קשור לסוגיה האם מתירה מדינה מסויימת לאזרחיה להחזיק באזרחות כפולה. הרבה מהדיונים על נושאים מהותיים בחיים הציבוריים בארץ נידונים בצורה שטחית ומצומצמים לכן צבא\לא צבא. שוויון בנטל, המאהל וכו' מסיטים את תשומת הלב מהשאלה האמיתית - איך תראה המדינה בעוד כמה עשורים - מדינה ליברלית או אוטוקרטיה עריצה בה לנתינים\אזרחים אין זכויות סוציאליות מינימאליות, ללא שום צדק חברתי לכל אזרחי ותושבי הארץ. העיסוק בשירות הצבאי רק מסיח את הדעת מהנושאים החשובים באמת

78 שלמה גזית צודק! אני עצמי ואנוכי
  • 15:15
  • 10.10.12

תבוטל האזרחות הכפולה. ליתר ביטחון, יקבע הליך עיכוב יציאה מן הארץ עד גיל 42 (אלא למקרים מיוחדים, כמו טיפול במחלות קשות שאינן, כמו רבות, פחות קשות, לטיפול בארץ לבעלי ממון) וכן, אישורים מיוחדים לבעלי הממון ומשפחותיהם, ולמושאי תרומותיהם הנדיבות, תמורתן משרתים את ציבור הפראיירים. מר גזית! במקום הסיבוך הזה, מצא לך מדינת מוצא הורים, שיאפשר לך דרכון נוסף, ולצאצאיך לימודים בחצי חינם (הרבה יותר זול מהרשת היומרנית והיקרה כלכך).

79 בשביל מה בדיוק צריך אדם אחד שני דרכונים? אבנריוס מחולון
  • 15:27
  • 10.10.12

חייתי תקופה ארוכה בגרמניה וכשביקשתי לקבל אזרחות בכדי לקבל את כל הזכויות שיש לשאר התושבים שם (שהרי החובות, כמו מסים למיניהם, הוטלו עלי ממילא) הובהר לי שעלי לוותר על האזרחות הישראלית לפני שאקבל את האזרחות המקומית.

אמנם זה לקח כשלושה חודשים לקבל מכתב רשמי מהשגרירות הישראלית בבון (כן בזמנו השגרירות הייתה בבון ולא בברלין) המאשר שוויתרתי על האזרחות.
וכמובן שהייה עלי להחזיר את הדרכון, תעודת הזהות וספח הזוטא של תעודת הזהות לפני שקיבלתי אישור זה. אך לאחר שהאישור הגיע קיבלתי דרכון חדש שהתאים למצב שבו חייתי בזמנו ולא חוויתי כל קיפוח לעומת בעלי דרכונים רבים.
מאז טסתי המון לארץ ומעולם לא חשתי שום בעיות או קשיים בנתב"ג (כפי שכמה מגיבים הזכירו כאן). העובדה שאזרח לשעבר ויתר על אזרחותו מופיע במחשבי ביקורת הדרכונים ולוקח לפקיד או הפקידה כמה שניות בכדי לוודא זאת.

וכמובן שברגע שאזרח גרמני לוקח על עצמו אזרחות זרה פוקעת אזרחותו המקומית!
כך צריך לעשות גם בישראל!

זה מאפשר פחות בירוקרטיה כי לכל אדם יש רק תעודת זהות בודדת - ובכך גם זהות אחת בכל זמן נתון.
ויש בכך גם שמץ של גאווה לאומית:
גרמניה לא תקבל אזרח שעדיין לא החליט איזו אזרחות הוא רוצה. אתה רוצה להיות אזרח כאן, אז וותר על אזרחותך הקודמת! זהו המצב בכל הידוע לי גם בכמה מדינות אירופאיות אחרות.
אך בישראל אין כל גאווה.
ישראל תקבל כל דרעק, גם אם הוא נאמן לשתי מדינות אחרות, גם אם יש לו עבר פלילי, וגם אם לא ירצה ללמוד את השפה העברית. העיקר שהיה לו סבא שחשב שהוא יהודי.
בושה וחרפה!
לא פלא ש"עולים" רבים מגיעים לכאן רק בכדי לקבל חבילות קליטה ולעזוב בהקדם האפשרי.
ולא פלא שרבים שפגשתי מחפשים כל דרך אפשרית בכדי לארגן אזרחות פולנית או רומנית לילדיהם או נכדיהם.

80 דאלגיטימציה "יורד"
  • 15:32
  • 10.10.12

המחלה שלונו הישראלים. לא עברו שנתיים מאץ עזיבתי לחו"ל וכבר חברים מהארץ לא קיבלו את הדעה שלי."אתה אומר את זה כישראלי או כגרמני?". כאילו לא שירתתי ואני "לא יודע איך זה". לא גר בארץ זה לא אומר שאני לא ישראלי. לפעמים המרחק נותן פרספקטיבה. עצוב לראות איך אנחנו מבודדים את עצמנו.

81 אם אלה המלצות וזו רמת הניתוחים המודיעיניים והמדיניים שהוגשו לממשלה ולמקבלי ההחלטות במהלך 4 עשורים, אנחנו בבעיה רצינית. יוסטון ד'רס א-פרובלם.  (לת) ליה
  • 15:38
  • 10.10.12

82 אם אלה המלצות וזו רמת הניתוחים המודיעיניים והמדיניים שהוגשו לממשלה ולמקבלי ההחלטות במהלך 4 עשורים, אנחנו בבעיה רצינית. יוסטון ד'רס א-פרובלם.  (לת) ליה
  • 15:38
  • 10.10.12

83 אבי צנעני זה מדהים איך הבנת הכל הפוך. אולי יש לך איזה פגם גנטי במוח שגורם לך לפעול נגד האינטרס של עצמך. לאזרחות הכפולה יש תפקיד חשוב בשמירה הן על החוסן הלאומי והן על החירות האישית. כל האומות המתקדמות מאפשרות אזרחות כפולה בדיוק מהסיבות האלה (מעניין לציין שגרמניה אוסרת על אזרחות כפולה, ולא ניתן לקבל דרכון גרמני לפני שמוותרים על הקודם, אבל גרמניה היא גרמניה). גם הדוגמא שהבאת לא מתאימה. אתה משווה בין קצין מצטיין בצה"ל ובין מהגרת משתמטת שקרנית ונצלנית שלא שירתה בשום צבא אפילו יום אחד, אני בטוח שהיא היתה מודעת היטב לחוק, ולא רצתה לוותר על הדרכון הישראלי כי לא רצתה לוותר על ההטבות הכרוכות בו. בושה של כתבה. בוש והיכלם.  (לת) אבי צנעני
  • 15:56
  • 10.10.12

84 זה מדהים איך הבנת הכל הפוך. אולי יש לך איזה פגם גנטי במוח שגורם לך לפעול נגד האינטרס של עצמך. אבי צנעני
  • 15:58
  • 10.10.12

לאזרחות הכפולה יש תפקיד חשוב בשמירה הן על החוסן הלאומי והן על החירות האישית. כל האומות המתקדמות מאפשרות אזרחות כפולה בדיוק מהסיבות האלה (מעניין לציין שגרמניה אוסרת על אזרחות כפולה, ולא ניתן לקבל דרכון גרמני לפני שמוותרים על הקודם, אבל גרמניה היא גרמניה). גם הדוגמא שהבאת לא מתאימה. אתה משווה בין קצין מצטיין בצה"ל ובין מהגרת משתמטת שקרנית ונצלנית שלא שירתה בשום צבא אפילו יום אחד, אני בטוח שהיא היתה מודעת היטב לחוק, ולא רצתה לוותר על הדרכון הישראלי כי לא רצתה לוותר על ההטבות הכרוכות בו. בושה של כתבה. בוש והיכלם.

85 ליהודי ישראלי קשה מאוד לוותר על אזרחותו, שר הפנים פשוט לא מאשר בקשות כאלה. אם אתה ערבי אחרי כמה שנים בחו"ל משרד הפנים מוצא דרך לדאוג שתפסיק להיות ישראלי  (לת) בקשה פשוטה ודי
  • 15:58
  • 10.10.12

86 מוכן לוותר על אזרחותי הישראלית. אזרח כפול ישראל-ארה"ב
  • 15:59
  • 10.10.12

העיקר שילדי לא יחיו תחת הקללה של השירות בצה"ל.

87 יש לי אזרחות צרפתית וישראלית, אם אצטרך לבחור ביניהן אוותר על האזרחות הישראלית בלי להסס שניה צרפתי ישראלי
  • 16:02
  • 10.10.12

דרכון ישראלי זה בעיקר כאב ראש

88 Stupid solution  (לת) Tal
  • 16:11
  • 10.10.12

89 תגידו אין לנו מספיק בעיות שזאת צריכה להדיר שינה מאיתנו? לא שמעתי שיש בעיה של מטוביציה להתגייס בארץ.  (לת) הלם בקום
  • 16:34
  • 10.10.12

90 איזה פתרון קיצוני ומטומטם לבעיה כל כך שולית  (לת) רועי
  • 16:34
  • 10.10.12

91 מה, ברור, אין שום פתרון אחר. נו, באמת... אדם
  • 16:39
  • 10.10.12

אם רק הצבא לא היה מטיל על תושבי מדינות אחרות חובת גיוס לא היתה הבעיה הזאת. ביטול האזרחות הכפולה ממש לא מתבקש. כנראה כותב המאמר מנסה לקדם איזושהי אג'נדה, וזה רק תרוץ.

הנה הצעה לפתרון בומבסטי אחר לבעיה (פתרון שאני אישית תומך בו, אבל לא מספיק צבוע כדי לטעון שזו הסיבה שאני תומך בו): ביטול שירות חובה.

92 שלמה, תתעסק במה שאתה מבין, כמו המלצתך לשלום עם אסד, ותעזוב אותנו במנוחה  (לת) ציפורי
  • 16:55
  • 10.10.12

93 שיא האבסורד הוא שמי שמתגורר קבוע בחול (קנדה) חייב בשרות צבאי גם 13 שנה אחרי עזבו את הארץ, אבל מי שמתגורר בישיבה בישראל פטור לכל החיים מחובה צבאית כלשהי.  (לת) עצבני
  • 17:00
  • 10.10.12

94 מר גזית, הנשתבשה עליך דעתך ?!  (לת) קיקי
  • 17:01
  • 10.10.12

95 היא בכלל לא נולדה בארץ! ישראל היתה תחנת ביניים בדרך לקנדה!  (לת) ח.י
  • 17:05
  • 10.10.12

96 מישהו יודע כיצד מותרים על אזרחות ישראלית?  (לת) אבי
  • 17:08
  • 10.10.12

97 היא לא "ירדה" אלא היגרה. תפנימו  (לת) שטוף-מח
  • 17:16
  • 10.10.12

98 לא ריאלי עודד מ
  • 17:21
  • 10.10.12

כאזרח/תושב צרפתי (שילדיו לא משרתים), אספר לך שאין סיכוי שמדינת ישראל תאפשר לאזרחים ממוצא יהודי לוותר על אזרחות (ערבים יקבלו שירות מהיר..). חברים שלי קיבלו אזרחות הולנדית ושם אזרחות כפולה אסורה. הם כתבו בקשה לוויתור על אזרחות ישראלית - הקונסוליה הישראלית כמובן זרקה את זה לפח אבל בשביל ההולנדים זה הספיק. איסור אזרחות כפולה הוא מעשה כל כך לא יהודי...

99 רעיון לא נבון, יש להרבות באנשים מתרבויות אחרות, יש לצאת מהגטו הנפשי. אבועלה מנג'ליל
  • 17:22
  • 10.10.12

כנראה שאם היה מחוקק חוק כמוצא, מעל למליון אנשים היו מהגרים לישראל, אנשים שכיום חיים כאן מבחירה, אך לא יעזבו כרטיס ביטוח חיים בדמות אזרחות נוספת, מומלץ להגביל את מתן האזרחות למהגרים חדשים רק לאחר מעבר מבחן בהבנת הדמוקרטיה הישראלית והמלצה של כעשרה מקרים ישראלים. יש למצוא שבט סיני ממוצא יהודי ותת מהר לסינים להגר לישראל להשבחת ה..., יש לצמצם הילודה בין הים לירדן בחוק.

100 דנמרק דורשת ויתור אזרחות זרה נוגה
  • 17:29
  • 10.10.12

כאשר ביקשתי אזרחות דנית נדרשתי להביא מסמך שויתרתי על אזרחותי הישראלית. במסמך זה נאמר שגם ילדיי שנולדו בנדנמרק, כאשר היתי עדין אזרחית ישראלית נרשמו כאזרחים ישראלים- קבלו מספר תעודת זהות. בויתור על אזרחותי נאמר שגם ילדי חדלו להיות אזרחים ישראלים. אך מאוחר יותר כאשר אחד מילדי הגיע לגיל גיוס הוא עוכב בשדה התעופה לוד ורק אחר משא ומתן מיגע עם רשויות הצבא, שגרירות ישראל ומשרד הפנים סודר הענין. ילדי היו צריכים להגיש בקשה נפרדת.
נכון שיש יוצאים מהכלל בנידון ויש המחזיקים אזרחות דנית וישראלית, למשל דנים יהודיים שעלו לישראל וקבלו אוטומטית אזרחות ישראלי בתוקף חוק השבות יוכלו להמשיך לשאת את האזרחות הדנית. כנראה יש עוד יוצאים מהכלל אך כאמור הכלל הראשי שאין אזרחות כפולה לאזרחים דנים.

101 הרבה יותר פשוט לבטל את גיוס החובה, לא?... אחד
  • 17:31
  • 10.10.12

צה"ל לא היה צריך ולא צריך את יאנה גורליק לשום מטרה מלבד אולי בידור מיני לאנשי הקבע... מתנדבים תמיד יהיו מספיק, וממילא חצי מבני ה18 כבר לא עושים צבא היום, ומתוך אלו כן שעושים, חצי מיותרים לגמרי ובעיקר מבזבזים את הזמן.

102 אם לך היו אזרחויות של ארה״ב, קנדה וישראל היית מוותר ? לא מוותר לעולמי עולמים !
  • 17:36
  • 10.10.12

אדון גזית, אחרי 60 שנים בישראל ( כולל מלחמות וכולל קשיים ) לא זאת בלבד שלא אוותר , לידיעתך שגם אזרחים רבים מאוד בישראל משקיעים מאמץ אדיר בהשגת אזרחויות של מדינות ״לא מזהירות״ כגון רומניה והונגריה...אם רק יסתבר לי שרוצים לקחת ממני את הדרכון האמריקאי אברח לארהב אפילו בשחיה.

103 וואו! זה ללא ספק הפתרון הכי מטומטם ששמעתי עד היום לבעיה. כל הכבוד. יניב
  • 17:43
  • 10.10.12

זה כמו להגיד שהדרך הטובה ביותר לפתור בעיות טכניות ברכב זה להצית אותו ואז לדרדר אותו לתהום.

104 אזרחות כפולה דליה
  • 18:21
  • 10.10.12

מה התועלת למדינה בשלילת אזרחות כפולה?
האם לא יותר מתאים להגביר את הקשר עם ישראלים תושבי חוץ?

רק משום שמשהו לא ידע שעליו להסדיר את המעמד הצבאי אין צורך להאשים אותו בעריקה. אפשר להיפנות אותו בבואו לארץ להסדיר את הצד החוקי-מינהלי הנל.
וזה יכול להיות צעד אחד קטן לחבר אוכלוסיה כל כך אוהבת ותומכת ולא להפוך אותה למכירה ומנותק.

105 תגובה קצת קיצונית של שחור\לבן. התפיסה הזו קנטרנית ודמגוגית שאין לה כל אחיזה במציאות. תגובת הצבא לסיפור של גורליק דבילי ויותר מזיק מאשר מועיל. מעשה חלם של אנשי צבא בינוניים.  (לת) לא מסכימה
  • 18:46
  • 10.10.12

106 כבר עדיף לחיות פה כתושב מאשר לאבד את האזרחות הזרה מ.א
  • 18:49
  • 10.10.12

נולדתי וגדלתי בארץ, שירתתי בצבא בתור מפקדת בבסיס סגור, אני עושה מילואים ורואה את החיים שלי כאן, ועדיין הייתי בוחרת באזרחות השניה שלי בכל יום בשבוע. המדינה הזאת יורה לעצמה ברגל, לוותר על האזרחות הזרה פשוט לא בא בחשבון כרגע!

הלוואי שהדעה שלי הייתה שונה.

107 כדי לפתור את בעיית הפקק שיש כל בוקר במחלף הסירה - יוצאו המחשבים מחוץ לחוק  (לת) חושם
  • 18:57
  • 10.10.12

108 נראה שהכותב לא יודע על מה הוא שח: רפי אשכנזי
  • 19:15
  • 10.10.12

אזרחות כפולה, על פניו היא רעה חולה ורצוי לבטלה. אני מתנגד לכל הצבועים העושים לעצמם דרכון זר במתק שפתיים צדקני ובנימוק של "לימודים או עבודה"...אך הקביעה הזאת איננה עומדת כלפי מי שיש לו אזרחות כפולה מתוך שנולד בחול. לדוגמא: כיום, אי אפשר להיכנס לארה"ב למי שנולד שם אלא רק בדרכון אמריקאי! מי שיבטל אזרחות אמריקאית ונולד שם, לא יכנס בשעריה בדרכון אחר. לא רק זאת, גם ילדיו של אותו בעל דרכון אמריקאי מחוייבים בדרכון אמריקאי בכדי להיכנס בשעריה גם אם לו נולדו בה ולא בילו ולו רגע שם.
אנא, מר גזית, לבטל אזרחות כפולה, רעיון בהחלט לרוחי אך יש תקלה בהכללה.:כדאי לבדוק לפני שמשחררים מאמר בנושא רגיש.

109 מאות אלפים משתמטים באישור ואדם החי בחו"ל ואיננו תושב המדינה נכנס לכל בעוון עריקה... איפה ההגינות??  (לת) לקוניוס
  • 19:29
  • 10.10.12

110 גם אני תומך נלהב!  (לת) מוסוליני
  • 19:46
  • 10.10.12

111 אפשר אם באמת רוצים לירות בבעלי אזרחות כפולה ולפתור את הבעיה בדרך זו  (לת) אם תרצו
  • 20:18
  • 10.10.12

112 my son gabriel
  • 20:22
  • 10.10.12

My son has a USA citizetship ,he left Israel (by himself) to study Music in the USA at the age of 15.5, but the Army still wanted him to do his service, and this because they said that he was over the age of 15??? he said to them they should let him finish his studies,and then he will come and do it but they refused. He is now a very prominent Conductor he has a BA fro Curtis Institute of music, and 2 MA from Julliard, he was not in Israel for 20 years and is afraid to visit because of it.

113 שטויות. למה שמישהו ירצה לוותר על האזרחות הגרמנית\צרפתיית\קנדית\אחר שלו? לילי
  • 21:36
  • 10.10.12

אין שום אינטרס למדינת ישראל

114 בוא נתחיל מטרמינולוגיה בסיסית ברוס כהן
  • 23:57
  • 10.10.12

"יורדים" זו בחירה עלובה ומעליבה המשדרת ציונות שחצנית ובטוחה בעצמה. ישראל היא לא פאר היצירה העולמי...ולא נמצאת אי שם במרומים....לא יורדים ולא עולים - פשוט "עוברים", "נוסעים", "חיים".....פעם כאן ופעם שם....

115 a simpler solution tomer
  • 00:01
  • 11.10.12

You have mentioned that it is hard to give up the israeli citizenship. This is true and a much simpler solution would be to allow Israelis to give up their citizenships if they have another one and do not live in Israel. As many people have mentioned, making it easier to give up the israeli citizenship is against the political aims of Israel and also not a very good economically, since everybody who wants to visit Israel must pay for a new passport everytime.

116 בואו נבטל את המדינה ונתחיל הכל מחדש  (לת) א
  • 00:02
  • 11.10.12

117 אזרחות כפולה הצופה מרחוק
  • 00:02
  • 11.10.12

אני לא רואה שום סיבה לאסור על ישראלים שבחרו לחיות מחוץ לגבולות מדינת ישראל לשאת אזרחות נוספת, אם מסדרים את כל הניירת מבעוד מועד (לא מחכים ליום ההולדת ה17 כמו במקרה של יאנה גורליק) לא צריכה להיות שום בעיה להגיע לארץ לביקור כל אימת שרוצים ואף לצאת את הארץ ללא חשש מאסר וכו'
אני בטוחה שלכותב הכתבה אין אזרחות כפולה, ולו היתה לו אפשרות היה דואג שתהיה לו

118 לא צריך להיות קיצוני עידן
  • 10:37
  • 11.10.12

אזרחות ישראלית היא זכות גדולה, אך לצידה יש גם חובות, ביניהם חובת השירות בצבא. לגרים בחו"ל יש אופציה להסדיר את עניין השירות הצבאי בקונסוליה, בקלות ובפשטות. מי שהעניין הזה מכביד עליו כל כך, יכול להחזיר אחר כבוד את הדרכון, ולהגיד שאינו מעוניין להיות אזרח ישראלי. כל עוד לא עשה זאת, עליו למלא אחר חוקי המדינה

119 איו שוטה כשוטה זקן ארי ש
  • 23:03
  • 11.10.12

מדינת ישראל מפעילה ארגונים רבים - ממשלתיים, חצי ממשלתיים, וחוץ ממשלתיים - כדי להחזיר יורדים ולהגדיל במעט את ציבור משלמי המיסים והמשרתים בצבא. אם תתקבל הצעת האויל בעל הפנסיה המנופחת, מה יעשו כל אלפי המועסקים על ידי ארגונים אלה?

120 פתרון פשוט יותר - תבוטל חובת השירות הצבאי. אייל
  • 23:44
  • 11.10.12

העיוות נוצר על ידי חובת השירות ולא על ידי האזרחות הכפולה.
מעבר לכך, אין לאזרח כל מניעה מלוותר על אזרחותו הכפולה. למה לכפות את הוויתור על מי שאינו מעוניין בכך? ומה אם גורליק הצעירה היתה מחליטה בגיל 19 שמאסה בהיותה קנדית והיא מבקשת לשוב לישראל למימוש אזרחותה ואולי רחמנא לצלן - גם לשרת בצה"ל?

121 "אינני יודע..."- הפתיחה הזאת חוזרת שוב-ושוב אצל הכות. הייתי מצפה מאדם כמוהו (וכמובן, מעיתונאים) לבדוק דברים, לפני שהוא כותב עליהם. מלבד זאת, ההצעה לבטל אזרחות כפולה נעשתה בלא-מחשבה: אם הדבר ייצא אל-הפועל, תאבד ישראל לא רק מאות-אלפי ישראליים, שאכפת להם, ושעושים למענה, אלא גם עשרות-אלפים, שעלו לארץ, ונאמנים לה, אך עלולים לחזור לארצות-מוצאם, כתוצאה מהגזירה!!!  (לת) Dee
  • 22:35
  • 12.10.12

122 שהחרדים והמתנחלים יבטלו את האזרחות שלהם. וגם הטייקונים שגונבים את משאבי המדינה.  (לת) סטודנט
  • 23:15
  • 13.10.12

123 אני לא יודע אם שמתם לב דוד
  • 16:24
  • 19.01.14

זה נכון שיש הרבה מדינות שלא מרשות אזרחות כפולה מש מתכונים זה אם הגשתה בקשה לתאזרח במדינה זרה אז האזרחות יכולה ליפקע אבל אם אתה אזרח באופן טבעי כחומר הולדת בגרמניה לאבא גרמני ולאמא אמריקאית אז יש לך אזרחות כפולה באופן חוקי או שנולדתה בארצות הברית להורה גרמני גם כן אזרחות כפולה באופן חוקי וכך בהרבה מדינות מערביות

פרוייקטים מיוחדים