המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

עיתון זה עסק

אם עיתון מפסיד כספים ללא הרף, הוא ייסגר בסופו של דבר. עיתונים הם עסק כמו כל עסק אחר, הם פועלים בסביבה משתנה והישרדותם תלויה ביכולתם להתאים את עצמם למצב החדש. כאשר אין הם מצליחים בכך הם חדלים להתקיים. אחדים מהעיתונים המפורסמים של אמריקה - "רוקי מאונטיין ניוז", "סיאטל פוסט-אינטליג'נסר" - נסגרו. רבים אחרים עומדים על סף פשיטת רגל. האם גורל זה צפוי לאחדים מעיתוני ישראל?

דבר אחד מבדיל בין עיתונים למוצרים אחרים. לעיתונים יש מדיניות המשתקפת במאמרי המערכת, מדיניות שקוראי העיתון אוהבים או שונאים. בנוסף ישנם עמודי הדעות, שמשקפים בדרך כלל את דעות העורך או הבעלים, ולפעמים דעות אלה זולגות גם לעמודי החדשות. בתקופה שבה האינטרנט מספק לרוב האנשים את החדשות, מאמרי הדעות והפרשנים הם אלה שמושכים קוראים לעיתון זה או אחר, או לחלופין, מרחיקים אותם ממנו. ייתכן שעורך או בעלים של עיתון, שדבקים באידיאולוגיה שלהם, מתנהלים באומץ, אך ייתכן גם שהם אחראים להחמרת מצבו הכלכלי של העיתון. כמו ספינה, עיתון יכול לטבוע כשדגליו האידיאולוגיים מתנופפים בראש התורן.

בימים אלה, דעת הקהל ברוב מדינות המערב נחלקת בין ימין לשמאל, או בין שמרנים לליברלים. זה נכון במיוחד לגבי ישראל. קוראים נוטים להעדיף עיתונים שדעותיהם תואמות לדעותיהם הפוליטיות ולהתרחק מעיתונים המבטאים דעות המנוגדות לשלהם.

בישראל, שבה הדעות הפוליטיות נחלקות באופן שווה פחות או יותר בין הימין לשמאל, היה אפשר לצפות שגם העיתונים יהיו חלוקים באופן דומה - שחלקם יפנו לאנשי שמאל ואחרים לאנשי ימין. ואולם, רוב העיתונים נוקטים זה שנים קו שמאלני. זה נכון לגבי "ידיעות אחרונות" ו"הארץ", ובאחרונה גם לגבי "מעריב", שבעליו החליט לפני שנים אחדות שהעיתון יפנה שמאלה, ובכך נטש את לקוחותיו הימנים, שהיו נאמנים לו שנים. מאחר שכעת התחרו שלושת העיתונים על אותם קוראים, סופו של "מעריב" היה בלתי נמנע.

מי היה אמור למשוך קוראים שאהדתם נתונה לימין? לחלל הריק שנוצר נכנס "ישראל היום", חינמון - כמו "מטרו אינטרנשיונל" השוודי, המשתמש במודל עסקי המבוסס רק על הכנסות ממפרסמים - שנהפך לעיתון הנקרא בישראל. הצלחתו דומה מאוד להצלחת ערוץ "פוקס ניוז" בארה"ב, שפנה לפלח השמרני של צופי הטלוויזיה האמריקאים ועבר את סי-אן-אן במספר צופיו וברווחיותו. "הוא מצא נישה שהיא מחצית מהעם האמריקאי", אמר צ'ארלס קראוטהאמר על רופרט מרדוק, הבעלים של רשת "פוקס". דברים דומים אפשר לומר על שלדון אדלסון, הבעלים של "ישראל היום" - הוא מצא נישה, שהיא חצי מעם ישראל.

"הארץ" הוא מקרה מיוחד. הנישה שלו היא הפלח האינטלקטואלי של החברה הישראלית. רבים מהם נוטים לשמאל, אך ודאי שלא כולם. הקו שנוקטים מאמרי המערכת של "הארץ", המצליפים ללא הרף בממשלה, והשקפתם של רוב הכותבים של מאמרי הדעות, המגנים השכם והערב לא רק את הממשלה אלא את ישראל עצמה ואת צה"ל, נמאס על רבים מאלה שהיו קוראיו בעבר - או עשויים להיות קוראיו בעתיד - שבשום אופן אינם מוכנים להתקרב אליו בהווה. מאחר שבסיס הלקוחות של "הארץ" מצטמק מיום ליום, האם הוא יצליח לשרוד?




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 העובדה שמאמר כזה מפורסם בהארץ מעידה על יושר אינטלקטואלי יוצא דופן של עורכי העיתון לעומת הבהמיות של עורכי עיתוי הימין. ימין שווה פשיזם.  (לת) יוכי
  • 02:15
  • 12.10.12

  •   שמאל = סוציאל-פשיזם. זהו אנחנו תיקו. נתראה בבחירות איש מיעוט קטן.  (לת) אבי
    • 13:38
    • 12.10.12

  •   עד מתי השמאל התיקשורתי הקיצוני ישרוד ש מ
    • 16:46
    • 12.10.12

    עד שהימין יתעורר במיוחד. חברי הכנסת. הימניים

  •   עד מתי העיתונות השמאלנית הקיצונית תשרוד ש מ
    • 16:48
    • 12.10.12

    עד שהימין יתעורר במיוחד. חברי הכנסת. הימניים

  •   יוסי בילין ועוזי ברעם כותבים בישראל היום ,יוכי לא נעים שיצאת בורה..!  (לת) עובדה
    • 22:10
    • 12.10.12

  •   הצחקת את ביילין וגלאון שכותבים בישראל היום השכם והערב  (לת) ואת מרגלית גם
    • 00:04
    • 13.10.12

  •   הארץ = יושר אינטלקטואלי?!?!?!?!?  (לת) דגכ
    • 01:19
    • 13.10.12

  •   אדון ארנס טלי באן ובת אל קאידה
    • 07:41
    • 13.10.12

    אם אתה יודע מי הקוראים של עיתון הארץ, אתה אמור להבין שאף אחד לא יקנה פה את הדמגוגיות של הימין. אתה באמת חושב שעיתונות זה עסק כלכלי?? במבחני אינטילגנציה ישנה שאלה על העיתונות. תשובך לא נכונה. וזאת הסכנה עם אנשים שכמותך. יש מי שמקשיב לכם. תנסה במקומות אחרים כמו ישראל היום. שם יצליח לך קצת יותר.

02 נימרודי ודנקנר עשקו את מעריב, ואדלסון וביבי הורסים את הדמוקרטיה  (לת) רמי
  • 02:35
  • 12.10.12

03 אתה צודק מאה אחוז משה. זה יקרה גם עם פנטהאוז. אני צפיתי את זה.  (לת) גם משה, אבל אחר
  • 02:45
  • 12.10.12

04 האם המודל השוודי בנוי על מיליארדר שמוכן לסבסד את העתין במיליוני קרונות?זה מה שמרתיח לי את הדם כשאדם כמשה ארנס יודע שיש הבדל עצום אבל מתעלם ממנו כי זה לא מתאים לתזה שלו. קודם יורה ואחר כך מסמן את המטרה. בושה.  (לת) יריב א.
  • 02:48
  • 12.10.12

05 משה, ל"ישראל היום" אין מודל כלכלי, הוא מפסיד מאות מליונים בשנה יואב
  • 03:06
  • 12.10.12

ונתמך בלעדית על ידי שלדון אדלסון (זה נחשף בתביעה שהגיש נגדו המו"ל שלמה בן צבי)
איל קזינו אמריקאי, תורם מרכזי לנתניהו ולרומני, ואחד האנשים העשירים בתבל
הוא לא מצליח בגלל שהוא "פונה אל הנישה הימנית", הוא היה מצליח גם אם אדלסון היה משווק אותו לנישה הקומוניסטית. הוא מצליח בגלל שאלדסון מסוגל לשלם לעשרות כתבים ולמערך הדפסה מאות מליונים בלי להתחשב בהפסדים העצומים שלו.

  •   ולהחניף לדעות של הקוראים זה בטח לא מזיק מיקי
    • 12:51
    • 12.10.12

    כולם רוצים לקרוא בעיתון שהם צודקים. עיתון שמחניף לקוראיו תמיד יצליח יותר מעיתון שמאתגר אותם. כל אחד מוזמן לבדוק את זה על העיתון שהוא נוהג לקרוא.

  •   למיקי, תגובה מעניינת, לא חשבתי על זה. כשאני עונה באופן שלא אהוד על קוראי העיתון, הם שולחים אותי
    • 07:42
    • 13.10.12

    לקרוא את ישראל היום

  •   איך אתה יודע ש"ישראל היום" מפסיד?  (לת) יוד
    • 08:53
    • 13.10.12

06 פרופ' ארנס.!!! עיתונות זה לא עסק. זה קודם כל "כלב השמירה של הדמוקרטיה". לידעתך, אדוני הפרופ', במדינות שבהם נבחרי הציבור רוצים לחזק את הדמוקרטיה - מסייעים כספית להוצאת עיתונים מקצועיים וחופשיים. צרפת למשל, אדוני הפרופ,' מוציאה, בכל שנה, מליארד יורו על סיוע לעיתונים ושום פוטליטקאי אינו מתערב בתכנים. ישראל היא הדמוקרטיה היחידה בעולם שלראש הממשלה שלה יש עיתון שמשרת בראש ובראשונה אותו ורק אחר כך את ה"רעיון". משטרים במדינות שבהם לראש המדינה יש עיתון נעלמים מן העולם ואתה מחמיא לביביטון שממומן על ידי טייקון אמריקאי מבלי להבין את ההשלכות המסוכנות שיש לכך ואת הפגיעה החמורה בדמוקרטיה?. אפילו "תישרין" של אסד בדיקטטורה הסורית כבר עומד להיסגר...!!!  (לת) אורי יעקב
  • 03:21
  • 12.10.12

  •   כלב השמירה של הדמוקרטיה זה תוית ותואר שעיתונאים אוהבים לחלק לעצמם, כמו אידי אמין שהעניק לעצמו מדליה כל חודש. עיתון זה בראש ובראשונה עסק ואם לא אז יועילו בטובם כל הכתבים, עובדי הדפוס והמפיצים לעבוד בהתנדבות, הרי מישהו חייב "לשמור על הדמוקרטיה" לא?  (לת) דן
    • 09:45
    • 12.10.12

  •   כשגרמניה מממנת המפזר
    • 12:29
    • 12.10.12

    אפשר גם לסבסד את מחקר הזיקיות האירופי ותמיכה בעמותות שונות, גם בעשרה מיליארד דולר...מה זה משנה אם יש מי שמממן אותך (ולמי שתוהה, גם צרפת תגיע בקרוב למצב של ספרד ויוון)

  •   ארנס אינו פרופ'- לידיעתך.  (לת) טעות רווחת
    • 16:59
    • 12.10.12

  •   הדמוקרטיה היא כלב השמירה של התקשורת. ירון
    • 20:38
    • 12.10.12

    ברפובליקת ווימר תקשורת מצוינת לא מנעה את התרסקות הדמוקרטיה. ביפן 1945 בלי תקשורת בכלל נוסדה דמוקרטיה למופת. אמור מעתה: הדמוקרטיה היא כלב השמירה של התקשורת החופשית.

  •   לאורי יעקב: כלומר עם השמאל יעלה לשלטון, צריך לסגור את הארץ?  (לת) רק בגלל שהוא במיעוט, הוא כשר?
    • 07:45
    • 13.10.12

07 קובץ שקרים עטוף בסיסמאות שנשמעות .בשום מקום מעולם לא מתנהל חינמון ללא מודל כלכלי כאשר המטרה היא לא להרוויח כספים אלא לתמוך במשפחה המלכותית נפיח
  • 04:09
  • 12.10.12

ותוך כדי כך להפיל לרצפה את העיתונית החופשית.הורדת מחירי הפירסום עי ישראל היום מצביעה בברור על המגמה הזאת.היכן יש איל ממון שהכספים לא מעניינים אותו בכלל והוא שופך מליונים רבים ללא שום מודל כלכלי?מעריב הוא עיתון שנטייתו ימינה באופן הכי מובהק.ליבסקינד ונדב העצני הם ימין מתנחל.בן דרור נוטה לימין במובהק אך מתנגד להתנחלויות בן כספית שוטם את נתניהו הוא איש מרכז מובהק .יעל מלמד היא שמאל ציוני .היא היחידה שאפםשר להגדירה כשמאל.כולם עד אחד ציונים .אין ולו אחד שמביע דעות של השמאל הרדיקאלי.כל מי שמתנגד לישוב הגדה הופך ל"שמאלן"רחמנא ליצלן.

  •   ישראל היום מממן את הארץ לא מעט זמן וישראל היום גם מצליח כלכלית ובנוסף מדובר בעיתון הנפוץ ביותר בארץ. יש לכם עוד מה ללמוד אנטי-דמוקרטים שכמוכם.  (לת) אבי
    • 13:39
    • 12.10.12

08 התקשורת,בית המשפט והאקדמיה הם המקומות היחידים שלשמאל יש רוב בהם זרובבל
  • 04:43
  • 12.10.12

נקווה שבקרוב השליטה הזאת תסתיים.

  •   באקדמיה אין רוב לשמאל, ולא, מחלקות הבלוף באנויברסיטאות אינן אקדמיה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:36
    • 12.10.12

  •   באקדמיה ובכל מקום בו יש השכלה יש רוב עצום לשמאל - מחקר - ככל שרמת ההשכלה נמוכה יותר כך עולה ההצבעה לימין טוטו
    • 13:20
    • 12.10.12

    מחקר - ככל שרמת ההשכלה נמוכה יותר כך עולה ההצבעה לימין



    בספר "בחירות בישראל" שכתבו פרופ' אשר אריאן ומיכל שמיר מפורסם מחקר (לא סקר) על דפוסי הצבעה בישראל בהתייחס להשכלה. מתברר שככל שההשכלה גבוהה יותר גוברת הנטייה להצביע שמאלה. כ 80% מבני עדות המזרח שסיימו תואר ראשון מצביעים לשמאל. לעומת זאת כ 75% מהאשכנזים שסיימו רק בי"ס עממי הצביעו לימין.

    מניתוח הנתונים אפשר להבין לדעתי למה השכבות המשכילות כמו בתקשורת, במדע, באקדמיה, באומנות וכו', ללא קשר למוצא עדתי, תומכות בשמאל.
    לשמאל כדאי שבמדינה יהיו כמה שיותר משכילים וכך יקבל יותר קולות. אולי זאת אחת הסיבות שממשלת רבין הגדילה את התקציב לחינוך ב 77% וממשלת ברק הוסיפה לו מיליארד ש"ח וגם הפחיתה את שכר הלימוד לסטודנטים לחצי.
    זאת גם כנראה הסיבה שהימין לא משקיע בחינוך. הרי ככל שיהיו יותר משכילים הוא יפסיד קולות.
    נתניהו כשר אוצר ולימור לבנת כשרת החינוך קיצצו בתקציב משרד החינוך 17 פעם ובסכומים של מיליארדי ₪.
    ובכהונתו כר"מ מיהר נתניהו לקצץ שוב כמיליארד בתקציב החינוך למרות שהבטיח שייתן עדיפות עליונה לחינוך.

  •   אם תביט טוטו בגוש השמאל בישראל, תראה שהוא כולל תמיד את הערבים כלומר הערבים בישראל שייכים למשכילים?
    • 14:20
    • 13.10.12

    האם אנחנו לא טוענים שהערבים בישראל נמצאים ברמה הסוציואקנומית הנמוכה ביותר, בגלל שאנחנו לא דמוקרטים, פאשיסטים וכו׳?
    כלומר לפי המחקר המצוי בידיך הם אמורים להיות בצד הימני של המפה, וראה זה פלא, הם נמצאים ברובם המוחלט דווקא בשמאל.
    מעניין למה: אולי כי האדם נמצא במקום שנראה שיספק לו את משאת נפשו?
    מה רוצים מיעוטים במדינה, שוויון זכויות לכל האזרחים. זה השמאל? בהחלט, ושם נמצאים גם הערבים. ולמה הימנים לא שם, האם בגלל שהם רוצים שאדמות ישראל לא יהפכו לערביות? בהחלט כן. אולם אם תיקח מצב הפוך. ערביי ישראל עוברים למדינות ערב. הם ישארו בשמאל? האם יעניקו שוויון זכויות לכל היהודים? והיהודים הימנים של ישראל, האם לא יהפכו לשמאלנים הדוגלים בשוויון זכויות לכולם, לו הם גרים במדינות הערביות?
    אכן מחקר שאינו יורד לשורש הכינויים, ומוטב קצת להעמיק יותר בנושא
     

09 not if you will write in it  (לת) Mr Arens
  • 04:48
  • 12.10.12

10 אם עיתון איננו עסק, אלא הוא שליחות. ואם שליחותו לפורר מדינה, כי אז אחת דתו - סגירה. מה רע?  (לת) בירנית בן ארויה
  • 05:07
  • 12.10.12

11 "ימין" ו"שמאל" הם מונחים יחסיים ארנב הרעם
  • 05:34
  • 12.10.12

האמירה שהציבור מתחלק בערך חצי-חצי בין ימין לשמאל היא טאוטולוגיה - כלומר היא תמיד נכונה ואינה אומרת דבר על המציאות. פשוט ההגדרה של ימין ושמאל משתנה כל הזמן - חצי מהציבור ימני יותר מהחצי האחר ולהפך. אם הציבור היה תומך רק במפלגת העבודה, מרצ וחד"ש, עדיין היינו אומרים שהציבור מתחלק חצי-חצי בין ימין ושמאל (והיינו קוראים לעבודה "ימין").

12 לבטי הכותב דן
  • 06:05
  • 12.10.12

הכותב ידוע כבעל דעות ימניות. הוא גם אינטלקטואל. ההתלבטות אם כך היא של הכותב עצמו - האם ימשיך לקרוא את העיתון בו מתפרסמות תגובותיו? ימים יגידו...

13 שום עיתון אחר לא היה עושה כזו כתבה על עצמו  (לת) כל הכבוד
  • 06:57
  • 12.10.12

14 לא  (לת) יוחנן מאומן
  • 07:02
  • 12.10.12

15 הוי מישה מישה... עמית מהצפון
  • 07:18
  • 12.10.12

הרי כולם יודעים שישראל היום מחזיק עצמו בזכות הכיס הפתוח של הדוד העשיר מאמריקה. מה זה הסיפור הזה על "עסקי המבוסס רק על הכנסות ממפרסמים"?

16 יפה כתבת שעיתון הארץ הוא עיתון לאנשים חושבים אבל.. האינטלקטואל
  • 07:25
  • 12.10.12

אם יש סיבה שהעיתון יסגר בעתיד הוא לא בגלל ש״אלפי״ האינטלקטואלים הימנים סולדים מהדעות השמאלניות/ליברליות המובאות בו. עשרות שנים של משרד חינוך בראשות הימין (להזכירך) פשוט הביא לירידה משמעותית במספר האינטלקטואלים והקוראים הפוטנציאלים מחד ומאידך לעליה חדה במספר הבבונים. אינטלקטואל ימני - אין חיה כזו!

17 ישראל היום מצליח לא בגלל מודל עסקי מוצלח, אלא בגלל שלבעליו יש משאבים בלתי נדלים  (לת) דני
  • 07:31
  • 12.10.12

18 מעריב עדין עיתון ימני: בן-דרור ימיני, קלמן ליבסקינד וכו'. הוא נסגר כי כולם לוקחים עיתון בחינם.  (לת) דני
  • 07:32
  • 12.10.12

  •   ימיני הוא איש שמאל קיצוני, רק שבניגוד לכם, גם ציוני והגון, אם יש משהו ששוה עוד במעריב, אלה ימיני וליבסקינד, המכינים שעורי בית, מביאים תחקירי אמת ולא משקרים. ואת כולם כבר חילקו חינם, גם את מעריב, גם את ידיעות, גם את הארץ, האנשים לא מוכנים לקחת פו"צתונים גם בחינם.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:35
    • 12.10.12

  •   כל מי שמתנגד להקמת מדינה דו לאומית מבית מדרשו של הימין המתנחל מוגדר מיד כ"שמאל קיצוני".בן דרור ימיני הקדיש את חייו למלחמה בשמאל הקיצוני.אין שבוע בלי מאמר בנושא והוא מוגדר על ידי ההוזים חוזי המדינה הדו-לאומית כ"שמאל קיצוני".שטויות מוחלטות.  (לת) נפיח
    • 16:05
    • 12.10.12

19 חשוב להזכיר שבניגוד לארה"ב ואירופה, ההתכתשויות במדינת היהודים בין השמאל לימין הן מריבות פנימיות בתוך המשפחה הליברלית. מדען מדינה
  • 07:35
  • 12.10.12

לגבי כל הנושאים החברתיים החשובים שבדמוקרטיות אחרות מפרידים בין ליברלים (שמאל) לשמרנים (ימין), כמו המאבק בפשיעה, הפלות וערכי משפחה, הגירה והומואים, קיימת אצלנו תמימות דעים בין נתניהו למופז, יחימוביץ' וגלאון. כמו גם בין "ישראל היום" ל"הארץ" ועיתוני הערב. בארה"ב למשל, כל אלה שמאל ליברלי וכולם מצביעים עבור הדמוקרטים. התוצאה העגומה היא שבנושאים החברתיים למרבית הציבור הלא דתי, זה שתומך בערכים מסורתיים של חברה ומשפחה, אלה שעוברים מדור לדור והמוכרים והנהירים לכל עמך ישראל, אין בכלל יצוג בכנסת ובביהמ"ש העליון (זה המוסד שהחליט להתחרות בבורא עולם, וממציא חדשות לבקרים סוגים חדשים וחדשנים של משפחה בישראל). ואין פוצה פה ומצפצף. ולזה קוראים אצלנו דמוקרטיה.

  •   ש"ס לא מספיק הומופובית בשבילך? הליכוד לא מספיק מתנגד להגירה? ארנב הרעם
    • 12:59
    • 12.10.12

    מה שכתבת פשוט לא מסתדר. לא ברור לי מה אתה רוצה מבחינת הגירה שאתה לא מקבל, מדיניות ההגירה של ישראל היא "אף אחד לא יכול להישאר מלבד יהודים" (בפרט, ישראל לא בודקת את הזכאות למעמד פליט של אף אחד). בקשר להומוסקסואלים יש שלל ח"כים דתיים לגווניהם השונים שמייצגים את ההומופוביה היקרה לליבך, ויש גם את חה"כ מיכאלי, שהיא זן בפני עצמו. מתנגדים להפלות יש בכנסת בשפע. בקיצור, על מה אתה מתלונן?

    אה, ויש עוד דבר קטן שמפריע בסיפור העצוב שאתה מספר. ליברליזם זה אולי, מעל הכל, תמיכה בזכויות אדם, גם של הפלסטינים. ועמדת הסיפוח הזוחל של הגדה המערבית, שממשלת ישראל מקדמת בפועל בעשור האחרון (גם אם היא משמיעה זמירות אחרות), היא הכל מלבד ליברליזם. בקיצור, אותי לא שכנעת.

20 תמיד היתם בכיינים בליכוד  (לת) צחקן
  • 07:37
  • 12.10.12

21 העיתון של שלדון מצליח? העיתון
  • 07:40
  • 12.10.12

הצחקת אותי. זה עסק? זה עיתון שמראש נועד להיות שופר של הימין ללא ראייה עסקית וללא הכיס העמוק של שלדון, היה שם בור עמוק

22 עדיין אין תחליף להארץ. אחת, דווקא מרכז
  • 07:42
  • 12.10.12

אבל נכון, אבי שהוא ימני ביטל את המנוי.

23 זה בדיוק האבסורד. מסתבר שה״אינטלקטים השמאלנים״ לא חיים
  • 07:45
  • 12.10.12

לא כל כך לויאליים ולכן אי אפשר לבסס עליהם מודל עסקי

24 אתה חתיכת שקרן במסווה של אקדמיה, מהוגנות, ואמריקניות אורי
  • 08:14
  • 12.10.12

מודל עסקי לישראל היום? הא!

  •   מה בדיוק המודל העסקי של הארץ? ואתרי האינטרנט? רק הפרסום.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:31
    • 12.10.12

  •   ואתה גס רוח ובור. יש עתונים בעולם שמחולקים חינם וחיים מפרסומות. למשל "מטרו" בערים גדולות בארה"ב ואירופה, למשל "ווילג' וויס" בניו יורק. וגם אם אתה לא מסכים, יש דרך להתווכח. נגב את הרוק מהשפתיים.  (לת) ניר
    • 11:41
    • 12.10.12

  •   כאשר החינמון של שלדון דורך לי על המדינה אין לי רצון לנהל ויכוח תרבותי. מדהים אותי חוסר היושר האינטלקטואלי שבייחוס מודל עסקי לישראל היום. בדרך כלל השקעות כספיות אמורות לתת פירות תוך שנים מספר. כאן, שלדון שופך כספים במשך שנים מתוך אידאולוגיה ולא מתוך מטרות עסקיות. אפילו אם ניתן לנסח את המודל העסקי כ"נשפוך כסף עד שהמתחרים יתפגרו ואז נהיה מונופול ונעשוק את המפרסמים", זה מודל עסקי נאלח ביותר, בעיקר כשהכסף מגיע מחוץ לישראל.  (לת) אורי
    • 20:12
    • 12.10.12

  •   אורי, לא חשבנו כלל שניתן לנהל וכיוח תרבותי עם בורים גסי רוח שכמותך, לא נסכים להידרדר ל"רמתך" ואתם תמשיכו לפשוט יד ורגל, ערכית, מוסרית וכלכלית...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:33
    • 13.10.12

25 ראשית ידיעות הוא עדיין העיתון הנקרא במדינה גם לפי פירסומי ישראל היום רמי
  • 08:24
  • 12.10.12

והעובדה שמשלמים עבורו אומרת שהוא עדיין העיתון של המדינה .
שנית לישראל היום אין שום הצדקה עסקית והוא ממומן כמתנה לביבי על ידי שלדון שיצליח אולי להרוס את מתחריו אבל לא בגלל העדפות הקוראים אלא בגלל מיליוני הדולרים שהוא מנדב להחזיק את החינמון הזה בחיים

26 הארץ נותן לכם את האמת לפנים,‏ קשה לכם להיתמודד ?  (לת) אורי
  • 08:37
  • 12.10.12

  •   חביבי, האמת התפוצצה לכם בפנים בהזיות אוסלו, הבעיה היא שאנחנו שילמנו את המחיר והיינו צריכים לנקות את הדם ולקבור את מתינו.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 09:31
    • 12.10.12

  •   מדוע אין אף נציג ימין (אפילו קיצוני) שמציע לבטל את הסכמי אוסלו הנוראיים?!  (לת) נטול חרטא
    • 12:01
    • 12.10.12

  •   מדוע נתניהו לא ביטל את הסכם אוסלו ב - 1996 וכך היה מונע (ע"פ שיטת הלאומן) הרג של רבים?  (לת) אלברט
    • 17:31
    • 12.10.12

  •   לחרטא, משום שנצר מצב מסויים ואילוצים בינלאומיים שרבין לא הבין בחוסר אחריותו שכן הואתמיד טען שניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור אם יתברר שטעה, הוא לא הבין את המציאות. נכון, אם אבו מאזן יפנה לאו"ם ויבקש הכרה כמדינה, על עניין שכזה יש להכריז על בטלות לחרטא, משום שנצר מצב מסויים ואילוצים בינלאומיים שרבין לא הבין בחוסר אחריותו שכן הואתמיד טען שניתן יהיה להחזיר את הגלגל לאחור אם יתברר שטעה, הוא לא הבין את המציאות. נכון, אם אבו מאזן יפנה לאו"ם ויבקש הכרה כמדינה, על עניין שכזה יש להכריז על בטלות הזיות אוסלו ולהחיל את החוק הישראלי על שטחי C לפחות.הזיות אוסלו ולהחיל את החוק הישראלי על שטחי C לפחות.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 18:38
    • 13.10.12

27 דברי הבל ממ
  • 08:43
  • 12.10.12

הבעיה של העיתונים היא לא הקו הפוליטי שלהם. הבעיה היא שהם מתמודדים מול מיליארדר אמריקני שמוכן ויכול להפסיד מיליונים רבים על הוצאת עיתונו. שום עסק בעולם לא יכול להתמודד עם מתחרה שיש לו כיסים גדולים כל כך והוא מוכן להפסיד כסף לנצח בלי להרגיש אפילו.

28 נכון ולא נכון פיני
  • 08:44
  • 12.10.12

עיתון הוא עסק לכל דבר אם הוא מרכז רווח, אבל אינו כזה אם מטרתו היא קידום אג׳נדה מסוימת וממומן על ידי גוף חיצוני. עיתון נעשה מסוכן כשהוא הופך מסוכן מידע למצנזר ומעוות מידע. עבור רובנו זה מקור במידע ו ״כתוב בעיתון״ הינו טיעון כמעט קדוש.

29 ארנס מטעה - "ישראל היום" זה עיתון שמפסיד ע
  • 08:52
  • 12.10.12

גם חלק מהפרסומות הם במחירים נמוכים, רק כדי לתקוע את העיתונים היריבים

30 הארץ" הוא מקרה מיוחד. הנישה שלו היא הפלח האינטלקטואלי של החברה הישראלית."האמנם?למה בדיוק הכוונה?למאמרים של הגברת הס?גדעון לוי? rubi
  • 09:13
  • 12.10.12

"הארץ" הוא מקרה מיוחד. הנישה שלו היא הפלח האינטלקטואלי של החברה הישראלית."האמנם?למה בדיוק הכוונה?למאמרים של הגברת הס?גדעון לוי?
מי עוד?מה אניטלקטואלי בהם?חוזרים על אותו הדבר כמו מנטרה,מנטרה של שקרים ברובם,עיוות עובדות.
"רבותינו" לימדונו "לך בעקבות הכסף".נראה מי השקיע ב"הארץ" מאות מליוני שקלים בשנים האחרונות.קרן גרמנית ועורך לשעבר בTASS.למה?למה השקיעו?לקבל תשואה כספית?עסק? הם לא יודעים שכולם יודעים?אין כסף
בעתונות כתובה.

31 רגע, אז זו לא אשמת ביבי?? נועם
  • 09:23
  • 12.10.12

סופסוף כתבה בנושא מעריב שבאמת אומרת מה קרה פה. היה עיתון, אנשים הפסיקו לרצות לקרוא אותו, נסגר עיתון. איפה בדיוק נכנסת פה הממשלה? יש טרנד בארץ של תרבות ה״מגיע לי״ וכל אחד חושב להאשים את העולם בצרות שלו אבל הוא עצמו בטוח לא אשם. אישית אני גם חושב שאין שום הפסד בנפילתו של מעריב, זה עיתון בינוני- מינוס שאין לו שום אמירה חדשה/ מיוחדת ושפשוט ממשיך את קו השמאל של כל התקשורת במדינה

32 חצי האמת גיא
  • 09:36
  • 12.10.12

שכחת לציין שאדלסון מממן את העיתון מכיסו. תאר לך שהוא יממן חלב חינם. מה תגיד על תנובה? שהיא לא תחרותית ?

33 אתם מיתממים ומבלפים, כולם מקבלים וקיבלו תרומות, גם מחו"ל, גם רבין, רק שהבעיה אינה בתרומות של אנשים פרטיים, גם לא מחו"ל, אלא הבעיה היא כאשר מדינות זרות עויינות מממנות את האופוזיציה כנגד המדינה. כולם יודעים במי המדובר, גם מדינות כסעודיה, כולם יודעים מי המקבל, השמאל ורק השמאל, זו חתירה כנגד המדינה, זו פגיעה בריבונות ובדמוקרטיה הישראלית. על כך אינכם עושים תחקירים, אתם יודעים היטב למה. ה"תחקירים" שלכם אינם תחקירים, אלא מסע תעמולה פוליטי, כמו שאינכם עתון אלא פו"צתון, לכן הציבור אינו מאמין לכם ואינו קונה אתכם. נשלח בשנית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:36
  • 12.10.12

  •   ניתזה לה אפוא התגובה, התייבשה והתקרשה מיד במקבץ של פיקסלים. לכאורה, העובדות שהתבררו במהרה - אין מדובר בתל-אביבי, אלא בחיפאי, אין קשר לשמאל, אין קשר לאוסלו - העמידו את תגובתו של תגיב באור נלעג וגרוטסקי מאין כמוהו, כמו את רוב תגובותיו האחרות; אבל לא זו בלבד שהפליטה המוקדמת לא גרמה לו סומק של מבוכה (מה אכפת לו? ממילא חתם בשם "שמאלן לשעבר" [או שמא "איציק המרכז"]) - והשאר צא ולמד ודע את עצמך במאמר של ד"ר שנכתב עליך ובני דמותך  (לת) לתגיב מן המרכז המסחרי של פבלובה עלית
    • 10:45
    • 12.10.12

  •   תגיד, אין לך חיים בכלל חוץ מטוקבקים?  (לת) דרור
    • 11:33
    • 12.10.12

  •   לפבלובה, זה מה שהצלחתם להקריץ? על זה משלמות לכן מדינות זרות עויינות? לכןת הפו"צתונים פושטים יד ורגל... אגב, חיפה היא כפר נחמד, נניח עד 9, אבל תל אביב זה משהו אחר, מה לעשות...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:27
    • 12.10.12

  •   דרור, בחיאת, מה לך ולתגובות, אנשים כמוך, די להם בשטויות כתבני השמאל, התגובות, כבר מעל לרמתך...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 13:28
    • 12.10.12

  •   איציק, איפה כל הכסף הסעודי הזה בדיוק? לא הייתי מתנגד לקבל כמה פירורים מהמיליארדים שאתה מדמיין שנשפכים עלינו בשמאל מסעודיה, אבל מחוץ לפנטזיות שלך בינתיים לא ראינו משום מקור סעודי רבע אגורה שחוקה...  (לת) בארשבעי
    • 16:06
    • 13.10.12

34 הבכי של הימין גיא
  • 10:08
  • 12.10.12

זאת תופעה ידועה,עוד מאז היטלר לפחות,שהימין מאשים את השמאל בבגידה (תזכרו בביטוי גייס חמישי). הצרה היא שהימין בשלטון כבר מ 77 למעט שנים ספורות,והוא אחראי למה שהמדינה הפכה. עוד פעם להאשים את השמאל? די עזבו אותנו. אתם 35 שנה בשלטון. תעשו משהו לבד. קאקות

35 הכל נכון חוץ מהאמירה כי חצי מהמדינה היא שמאל.מהיכן ארנס שאב את הדיסאינפורמציה הזאת ?  (לת) בני בנקר
  • 10:19
  • 12.10.12

36 גם בנקים גדולים הם עסק, ובמידה מסויימת גם אוניברסיטאות ומכוני מחקר. אלא שהמשמעות הציבורית שרידתם חורגת מן המשמעות הציבורית של ממצבם הפיננסי של בעליהם. אם "הארץ" יפול ,חלילה,יווצר צורך להקים במה אלטרנטיבית. Systemrelevant
  • 10:26
  • 12.10.12

כדאי להקים בישראל מרכז להשכלה דמוקרטית כדוגמת זה הקיים בגרמניה.
מרכז זה מוציא לאור באופן קבוע כתב עת במחיר השווה לכל נפש (אירו בודד) ובו מאמרים בתחומים שונים (דמוקרטיה כלכלה תרבות מחאה, לעתים גם חינוך וסוציולוגיה) ע"י אנשי מקצוע מהשורה הראשונה.
מלבד זאת ניתן לרכוש במכון גם ספרים העוסקים בנושאי מדיניות, כלכלה בין לאומית ועוד, גם אלה במחירים נמוכים. (מן הסתם מסבסדת הממשלה הפדרלית את פעילות המכון)
הבעיה בישראל:
אם יקום מכון כזה בעוד גדעון סער שר החינוך הוא כבר ימצא דרך לעשות אותו לשופר המשיחיזם , כשם שכמעט הצליחו להפוך את רשות השידור למוסד של המפלגה!!!
אין להסיק מכך שיש לדחות את הרעיון על הסף. יש למצוא דרך להקים מרכז כזה ובד בבד לקבוע בחוק-יסוד (שיקרא למשל חוק יסוד: המרכז להשכלה דמוקרטית) מנגנונים ארגוניים שימנעו השטלטות פוליטיקאים מסוג ז' על פעילותו.
מכל מקום: חייבת להשאר במה לשיח מושכל וערוך. אין להשאיר את השיח הציבורי לבמות מפוקפקות של ריקים ופוחזים למיניהם, או של בעלי הון שהם גם בעלי עניין, שכן זה יהיה סוף הדמוקרטיה.

  •   אוניברסיטאות ומכוני מחקר???!?!? מוטי
    • 09:17
    • 13.10.12

    הן ממש לא עסק וזה לא הייעוד שלהן להיות רווחיות. יש לך הפרעה וכדורים עשויים לעזור.

  •   מוטי, ביקרת פעם, למשל, באוניברסיטת הרווארד, אשר במסצ'וסטס, ארצות הברית? בארשבעי
    • 16:09
    • 13.10.12

    שהיא, כידוע, גוף פרטי למטרות רווח.

37 הארץ מצטמק בשל ירידה באיכות אלעד יאיר
  • 10:38
  • 12.10.12

לא בשל מאמרי מערכת "המגנים השכם והערב לא רק את הממשלה אלא את ישראל עצמה ואת צה"ל". אלה, אם הם מנומקים כמו שצריך, מעוררים את הקוראים ומעניקים להם נקודה למחשבה, בין אם הם מסיכימים עם המאמר ובין אם לאו.

איכות התכנים הנופלת, היא שמרחיקה קוראים. יש יותר מידי שגיאות שהגהה אמורה להעלים, כתבות צהובות על סליבריטאים שלא היו מביישות את מעריב וחוסר שקיפות ותיקון שגיאות כפי שנהוג בעיתוני העולם. באופן כללי שיווק העיתון כמוצר אינטלקטואלי, על אף שכבר מזמן הוא לא עומד בסדנדרט הזה הוא עלבון לקורא האינטליגנטי והוא שמרחיק קוראים.

אם התוכן העיקרי השווה קריאה בהארץ הוא מאמרים מתורגמים מהאקונומיסט, הניו יורק טיימס והגארדיאן, רוב הקוראים יעדיפו לקרוא את המקור...

38 מזל מישה שיש לנו אותך לגיוון אהוד
  • 10:41
  • 12.10.12

קשקוש

39 that's right.  (לת) alon
  • 11:11
  • 12.10.12

40 שלח לחמך פסימיסט
  • 11:14
  • 12.10.12

פרסומים מסוימים של משרדי ממשלה מתפרסמים אך ורק ב'ישראל היום'.
אז כנראה שעיתון הוא עסק.

41 מי צריך עתון? זקן
  • 11:28
  • 12.10.12

שכחת מר ארנס להוסיף, הנוער בישראל לא מתעניין לא בשמאל ולא בימין. צא לרחוב וראה. דיסקוטקים מלאים, מגרשי כדורגל מפוצצים. למסעדות באים לא רק לאכול באים לחגוג כל אירוע, ולטייל בעולם מי מהנוער מוותר? כך ליד כל עיתון וראה: רצח, אונס, שחיתות, פריצות, חקירות, מעילות ועוד כמה מאמרים של עתונאים ידועים כמשמיצי המדינה, הממשלה וצה"ל. או עתונאים שמהללים את המושמצים. מי צריך עתון שמשקלו 5 ק"ג והכתבות חוזרות על עצמן יום יום, שנה שנה. היום באינטרנט תוך שנייה, כל עיתוני העולם לפניך בתוספת מידע שברצונך לדעת וללמוד, כולל תמונות ושיחות, כולל תגובות למאמרים כשלך. תודה לך מר ארנס על האפשרות שניתנה לי להגיב. "מי צריך עתון?"

42 שמאל וימין זה תפיסת עולם כלכלית- חברתית. במובן זה- הארץ, ידיעות ומעריב הם אולטרה ימניים. הפרשן הכלכלי של הארץ הוא נחמיה שטרסלר ולא תמר גוז'נסקי. שמאלנים עאלק. ואם אתה רוצה עיתון שלא מצליף בשלטון אתה באמת ראוי ל"ישראל היום" של המהמר מלאס וגאס.  (לת) נטול חרטא
  • 11:58
  • 12.10.12

43 העיתון היום , זה ההינטרנט ,, s
  • 12:29
  • 12.10.12

המרחב הקיברנטי ,,האפשרויות הם אין סופיות ,המרחב הוריטואלי זה המרחב שיוצר את המציאות ,היכלת היא לשנות סידרי עולם ,ישנים ,וליםתוח את שערי דיסינוס , להתחלות חדשות ,ולהגדיר מחדש מה זה דמוקרטיה ,ליצור שפה גלובלית ,מהפכות שינויים בתודעה ,ההינטרנט ,ממליך מלכים ,משנה תצורות של חשיבה , משתף קבצים , מנייד ידע , בשניות ,,עיתון מנייר זה סתם בזבוז משאבים ,בכלים הקיימים , ניתן לשמר הכל בתיקיות , מידע אין סופי ,סתם מלכלך את הרחובות ,הכל יש בטבלט בגלקסי סמסונג s3ועוד נייד , השקעות קטנות בסטראפ ,של פריצות דרך מעמידים תאגידים גדולים , בימקומם ,זה העידן החדש ,היום הילדים יכולים ללמד את ההורים ,צריך להכניס אמר קוהלת ,כל ההשקעות הפיננסיות ,של היחיד ,מובאים על הרשת ,בלי מתווחים ,ולרוב זה מצליח ,אפשר לגייס , במארכת בחירות , מיליירדי דולרים , בשעה ,דרך אתרי ההינטרנט ,אבור ניבחר , ובסכומים קטנים ,,קולות ,זה מלחמת האור בחושך ,במרחב הזה השמש לא שוקעת ,הממסדים הישנים מבינים זאת ,ולכן יוצרים חוקים מגבילים ,כדי לשמר את הישן המאיים ,על העידן החדש ,הבחירות לקלפי העו צריכים להעשות ,דרך ההינטרנט , ,כדי לחסוך משאבים ,וזמן ,

  •   ומה הלאה? זקן
    • 13:41
    • 12.10.12

    שכחתי להוסיף: בעוד כ-5 שנים גם הטלויזייה תהייה מיותרת. הכל באינטרנט על המסך לפי בחירתך נייד בכיס ישמר, או מסך ענק בבית. לקראו ספרים מודפסים רק בכדי להרגיש את הנייר?, שטויות! מי צריך לדפדף עמודי ניר נטול עץ או מכיל עץ. "אוי ! איך השמידו אותנו פעם", ישמיעו קולם העצים החדשים. מי המפגרים האלה שהיו פעם, יגידו. אנא התכוננו יוסי, ארי, לוי, רמי, יצחק, מירב, רינה ועוד ועוד. אי אפשר לעצור את הרוח אי אפשר לכבות את השמש

  •   ומה הלאה? זקן
    • 13:44
    • 12.10.12

    שכחתי להוסיף: בעוד כ-5 שנים גם הטלויזייה תהייה מיותרת. הכל באינטרנט על המסך לפי בחירתך נייד בכיס ישמר, או מסך ענק בבית. לקראו ספרים מודפסים רק בכדי להרגיש את הנייר?, שטויות! מי צריך לדפדף עמודי ניר נטול עץ או מכיל עץ. "אוי ! איך השמידו אותנו פעם", ישמיעו קולם העצים החדשים. מי המפגרים האלה שהיו פעם, יגידו. אנא התכוננו יוסי, ארי, לוי, רמי, יצחק, מירב, רינה ועוד ועוד. אי אפשר לעצור את הרוח אי אפשר לכבות את השמש

  •   היא כבר מיותרת. תיקון
    • 21:50
    • 12.10.12

    הרב שטויות, וחלקן הגדול מזיק לצופים.

44 ארנס -כל הכבוד. הארץ נחשב אנטיציוני ,הוא שורד רק הודות לדהמרקר ולמוספים ראובן גרפיט
  • 13:02
  • 12.10.12

1. "האינטלקטואלים" ? המושג לא ברור לי לחלוטין כי מתברר שאין די בתארים אקדמים בתחומי הרפואה, המדע, המחשבים,ההנדסה או סתם סקרן הקורא ומתענין ) אלא די "בתואר" סופר, משורר, שמאלן, אנטיציוני , רקדן, צייר, הומסקוסואל-ליבראל ,עיתונאי ..
2. מה שמחזיק את העיתון האנטיציוני שהמוטו הנוכחי שלו כו קאטו הזקן הינו "את ביבי יש להפיל" הינו המוספים הנהדרים.
חבל, כואב לי מאד מאד על המשבר בעיתון , כן גם כמו כל חברי המשכילים כאחד שקרא והיה מנוי כ 40 שנה על העיתון ,נשברתי וביטלתי את המנוי. חבל לי לנו שכל אותם כותבים מצוינים משלמים את המחיר בגין "קאטו הזקן" ששנאתו לציונות, לישראל לממשלות הימין הלאומיות מובילה אותו כמו את הלימינגים (כנראה שזו רק אגדה) לתהום .

45 Arensyou're aright winger member of Likud and yet you insist that we read your anti left articles  (לת) Benny
  • 13:18
  • 12.10.12

46 עתון ישראל היום מפסיד כספים רבים מיום הקמתו וכל עוד אדלסון ימשיך לתמוך בביבי העתון ימשיך להופיע למרות הפסדיו העצומים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 13:40
  • 12.10.12

47 מי צריך כתבות כל כך ירודות כמו של ארנסט עדין מנוי של הארץ
  • 13:53
  • 12.10.12

באמת עיתון כמו הארץ לא ישרוד אם ימדיכו לכתוב בו כתבים ירודים כמו ארנסט , ישראל הראל, מרקוס ופדצור. כך לא שומרים על עיתון.

48 הארץ-ימין כלכלי-שמאל בטחוני חברתי  (לת) ימין ושמאל אינטלקטואלי
  • 14:30
  • 12.10.12

49 מה בדיוק ה"עסק" בעיתון של ביבילסון? אסף
  • 14:56
  • 12.10.12

זו תרומת בחירות של מיליארדר לבן חסות. אין שם שום עסק אחר.

50 לדעתי יש ב'הארץ' מספיק חומר מעניין לכל אחד ואפילו לך מישה. בתור בעל דעות מרכזיות אני לא קורא את מאמרי גדעון לוי אבל מאמרי ישראל הראל וקרני אלדד וכו' נכללים אצלי בתור סוג של בידור  (לת) קאטו
  • 16:05
  • 12.10.12

51 גם תזמורת סימפונית או תיאטרון או אולי מוזיאון כל שהוא או ספרות ובכלל תרבות הם עסק הנמדד רק במאזנים?  (לת) משקל כבד
  • 16:44
  • 12.10.12

52 הבעיה עם מאמרי הדעות, היא העובדה שאינם מבינים את משמעותה של האדמה היהודית עליה הם יושבים:
  • 16:49
  • 12.10.12

עיתון הארץ לוקח חלק עיקרי בדיון על משמעותה של האדמה, חוקיות הישיבה עליה, שמעניקה לתושבי ישראל היהודים, בטחון בעובדה שהם יושבים על אדמתם.
עיתון הארץ משדר דרך כתביו בשנים האחרונות, את הריחוק שהוא מרגיש מהאדמה. כאילו עצם הרצון לשייך לעצמנו את האדמות הוא מעשה לאומני בזוי. העובדה שכל העולם משייך לעצמו אדמות המגדירות את הלגיטימיות שלו לשבת על אדמתו, לא מזיזה במילימטר, את משנתו הסדורה של השמאלן, שהקצין עד כדי מחסור חמור בקליטה, שכל עמי העולם יושבים באופן לגיטימי על אדמתם. כי האדמה היא כורח לעצם תחושת בטחונו בעצמאותו וחוקיות ישיבתו, דווקא על אדמה מסויימת ולא אחרת.
השמאל מכריז על כך שהמלחמה על האדמה, היא לא המלחמה שלו. מבחינתו לא צריכים בכלל הערבים להכיר בישראל כמדינתו של העם היהודי. מספיק לו שהוא מכיר בהם בעצמו. ריבונות על האדמות היהודיות שלנו לעומת זאת, הוא מעניק להם בנדיבות רבה.
כלומר יש כאן ממש מלחמה על האדמות היהודיות בין אנשי השמאל שמוותרים עליהן, לבין כל היתר שבהחלט רוצים לשבת על אדמתם, כפי שיושב לו בבטחון כל עם בעולם.
כלומר אין לשמאל בעיה עם העובדה שהאנגלי יושב על אדמה המוכרת כאנגלית, והצרפתי על הצרפתית. 
כך כשהדאגה של תושבי ישראל לכך, שהאדמות היהודיות שלהם לא יועברו לפלסטינים, בלי שנקבל תמורתן הכרה באדמות היהודיות שלנו בתוך הקו שאליו נתכנס. גם העיתונים שלוקחים את חלקו הארי של הדיון אליהם.  סופגים באופן טבעי, את מלוא  האש.
בעצם בישראל המלחמה של העיתונות היא לא כל כך על עצם קיום העיתון כעיתון, אלא כלוקח חלק במלחמה בין הפלגים. מכיוון שעיתון הארץ גם מכפיש בכל מאודו את הימין כלאומני, כשכל רצונו הוא לשבת על אדמתו ככל עם אחר, הדיון מקבל צביון של גועל נפש ולא כדיון לגיטימי פנים ישראלי על דמותה של המדינה וצביונה.
היהודי הגלותי השמאלני שרגיל לחיות על אדמות של אחרים, תובע מכל מי שחושב אחרת לוותר על רצונו הלגיטימי, או שיכונה בפי השמאל בשמות תואר ״מחמיאים״ של גזענים, פאשיסטים, לאומנים, פרימיטיבים וכו׳. ועל שמות תואר אלה לתושבי ישראל החושבים אחרת, העיתון חייב לוותר

53 צודק. כך גם לגבי פיתוח מטוסי קרב. עסק וזהו. לכן הפסיקו את ה"לביא" וטוב שכך  (לת) מעריץ של ארנס
  • 17:10
  • 12.10.12

54 ""הארץ" הוא מקרה מיוחד. הנישה שלו היא הפלח האינטלקטואלי" אני מנסה להבין מה חשבת לעצמך: "אם אירופה יכולה לתת לעצמה נובל, אני יכול להעיד על העיתון שלי שאינטל' קוראים אותו"
  • 17:22
  • 12.10.12

הצהרה מכלילה להפליא.

55 מאמר מאד לא רציני - ראשית אם התזה של ארנס נכונה אז איך עתון כמו מקור ראשון לא מצליח לשרוד?.... בנוסף, להשוות "הצלחה" של עתון אשר מחולק חינם לעתונים בתשלום היא אבסורדית ולא רצינית  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 17:34
  • 12.10.12

  •   אתה לא איציק מהמרכז, איציק מהמרכז לא כותב שטויות ושקרים, אתה מתחזה ומתחזה הוא שקרן בהגדרה  (לת) שונא שקרנים
    • 18:41
    • 13.10.12

56 מי המציא את ביבי סויסה
  • 17:51
  • 12.10.12

אל תשכחו כי פרופסור משה ארנס הוא זה שהכניס את ביבי נתניהו לפוליטיקה הישראלית. זו סיבה מספיק טובה כדי להבין את מניעיו ודעותיו...

  •   חותר חשוב מזה - האיש היה שר הביטחון במדינה וחיינו היו בידיו. תיקון
    • 21:51
    • 12.10.12

    הרבה יותר מפחיד לחשוב על זה נוכח המאמר הזה.

57 מישה מצא נישה. אבל הרפובליקנים האמריקנים שלנו - כן, שלנו - לא יעברו. כשמישה היה ילד בארה"ב הכריז הנשיא רוזוולט על הניו-דיל שהיה למעשה ויתור על עקרונות ההבל של השוק החופשי. אבל מישה כאמור, מצא נישה. בקרוב יכריז שגם מדינה זה עסק וכשם שהיוונים מציעים איים למכירה, מדינת ישראל תציע לשלדון אזור הימורים חופשי שיוכל להיות קרוב לנכסיו - למה להטריד את הגביר עד מאקאו... שומר הסף בכניסה יהיה איציק המרכז - ובא לציון גועל....  (לת) מישה מצא נישה
  • 17:52
  • 12.10.12

58 עיתון זה עסק. גם חברות לייצור מזון זה עסק, אבל בגלל שרובנו לא מגדלים בעצמנו את הירקון אנחנו צריכים שיהיה חברות כאלו. ובשביל שהמזון יהיה זול יותר ואיכותי יותר אנחנו רוצים שלא יהיו שהשוק יהיה תחרותי. גם בתקשורת והספקת מידע לציבור.  (לת) הכלבה מימי
  • 17:53
  • 12.10.12

59 Arens immanuel
  • 19:53
  • 12.10.12

Keep contributing!

60 מאמר מביך אבי
  • 23:13
  • 12.10.12

לא, ארנס יכול בבקשה להיות קצת יותר טיפש מזה?! ״עיתונים הם עסק כמו כל עסק אחר, הם פועלים בסביבה משתנה והישרדותם תלויה ביכולתם להתאים את עצמם למצב החדש״ הוא לא רואה מציאות קצת יותר מורכבת מזו הכלכלית הפשוטה?! עיתון, או כל כלי חדשותי אחר, הוא גוף שעומד על התפר שבין עסק לרשות מבקרת. הוא צריך לקיים מודל עסקי כלשהו, אך במדינה מתוקנת הוא חשוב לא פחות מהרשות השופטת, וצריך לקיים את קלישאת כלב השמירה תוך תחושת ביטחון שהוא מקבל מ״בעליו״, קרי בעלי המניות, האזרחים והמדינה. לומר שעל עיתון, כמו כל עסק אחר, להתאים את עמדותיו לעמדות הרווחות בקרב הציבור כדי לשרוד?! אין לו אפילו ציפייה, שאיפה במידה מסוימת, לעיתונות חופשית ואמיצה שתבקר את המדינה והחברה תוך מינימום התחשבות בשאלה ״האם זה מה שהקורא רוצה לשמוע?״ נכון, עיתונים שונים מוטים אידיאולוגית, כל אחד לכיוונו, אי אפשר שלא, האובייקטיביות לא קיימת במילה הכתובה (מן הסתם גם לא בזו של ארנס שהביא את עיתון הון-השלטון ישראל היום כדוגמאות לעיתון טוב ״המשתמש במודל עסקי המבוסס רק על הכנסות ממפרסמים״. למה לזלזל באינטלגנציה של הקוראים שלך? זה מעליב!) אבל לומר שהתקשורת בישראל מוטת לשמאל זה כבר ממש טיפשי. הלוגיקה בעניין היא מאוד פשוטה, אם מניחים את ההנחה המתבקשת שלגופי תקשורת השפעה עצומה על דעת הקהל, והעיתונים כידוע לכל סמולנים אש כבר שנים על גבי שנים, עוד הרבה לפני שביבי ואדלסון תכננו את ישראל היום, אז איך דעת הקהל בישראל נוטה כל כך לימין? בקיצור, מאמר מביך ארנס.

61 מ-צ-ו-י-ן  (לת) עומר
  • 00:50
  • 13.10.12

62 לפני עידן האינטרנט מעולם לא קראתי הארץ,עכשיו שהכל נגיש וחינם אני קורא ולא חייב להסכים  (לת) כ
  • 08:43
  • 13.10.12