מהפכת אובמה

הניצחון של ברק אובמה בבחירות 2008 היה ניצחון היסטורי. הוא שלח אדם שחור לבית הלבן, שלח ליברל לבית הלבן, ושלח לבית הלבן כמיהה עזה למדינה חזקה, המקדמת צדק חברתי. הוא הביא לידי ביטוי את הערכים החדשים ואת הזהות החדשה של אמריקה חדשה, שעלתה לפתע פתאום אל מעל לפני השטח. הניצחון של אובמה בבחירות 2012 הוא ניצחון היסטורי, לא פחות. הוא מוכיח, שהבחירה שארה"ב עשתה לפני ארבע שנים לא היתה מקרית. הוא מוכיח, שהליברל השחור החוזר כעת אל הבית הלבן אכן מייצג את הערכים החדשים והזהות החדשה של אמריקה החדשה. בשעה שאמריקה הלבנה, הדתית והשמרנית יורדת כעת מעל במת ההיסטוריה, מחליפה אותה אמריקה רב תרבותית ומתקדמת, שבאמת מאמינה בשוויון, בחירות ובצדק חברתי.

עד 6 בנובמבר 2012 היה אפשר לחשוב שאובמה הוא טעות מקרית. ואולם העובדה שנבחר כעת למרות העובדה שהכלכלה האמריקאית מקרטעת עדיין והאבטלה גבוהה - מדברת בעד עצמה. העובדה שאובמה נבחר כשאמריקה שקועה עדיין בבוץ ולנשיאה אין הישגים יוצאי דופן - אף היא מדברת בעד עצמה. דווקא התעודה הלא מזהירה של הנשיא בכהונה הראשונה שלו מוכיחה עד כמה הבחירה המחודשת בו היא בחירה עמוקה. בחירה בערכים החדשים שהוא מייצג, בזהות החדשה שהוא מגלם. בחירה באמריקה השונה מאוד מזאת של שתי המאות הקודמות.

מהפכת אובמה היא מהפכה כפולה. התפישה המדינית והכלכלית שלו שואפת להפוך את אמריקה להרבה יותר אירופית משהיתה: פייסנית יותר, סוציאל-דמוקרטית יותר, יותר תקינה פוליטית. אבל התהליך הדמוגרפי שאובמה מייצג מקדם דווקא את הכוחות הלא אירופיים באמריקה: שחורים, לטינו-אמריקאים, מהגרים מהעולם השלישי. בשעה שהאידיאולוגיה של אובמה היא כמעט אירופית, הסוציולוגיה שלו היא אנטי-אירופית. בהנהגתו חדלה ארה"ב להיות ארצם של פרוטסטנטים לבנים וקשוחים והיא הופכת לארצם של האחרים. כל האחרים. כל אלה שאמריקה הישנה לא העניקה להם שוויון של ממש.

כך שלמדינת ישראל השבוע הזה מוכרח להיות שבוע של חשבון נפש. בעבר, הקפידו גם התנועה הציונית וגם המדינה היהודית להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם. אבותינו, אמהותינו ומייסדינו הקפידו להיות תמיד בצד הנכון של ההיסטוריה. אך בעשורים האחרונים החלו יותר ויותר ישראלים להישען על הכוחות הריאקציוניים בחברה האמריקאית. המשענת הזאת היתה נוחה. האוונגליסטים לא שאלו שאלות קשות על ההתנחלויות, אנשי מסיבת התה לא אמרו דבר בעניין הדרת נשים וזכויות מיעוטים ולא בעניין תג מחיר, האגף הלבן, הדתי והשמרני של המפלגה הרפובליקאית לא נרעש כשבית המשפט העליון הישראלי הותקף ושלטון החוק הישראלי היה למרמס.

כך שלרבים בליכוד-ישראל ביתנו ובאיחוד הלאומי והבית היהודי ובמועצת יש"ע היה נדמה, שישראל יכולה לעשות כל מעשה עוולה בלי לשלם על כך. הואיל והדוד סם אתנו - אין דין ואין דיין. הואיל והדוד סם מממן אותנו ומגן עלינו - אנחנו פטורים מכל דין וחשבון. תחת החסות של אמריקה ימנית קיצונית אנחנו יכולים לנהל מדיניות ימנית קיצונית בלי לשלם על כך מחיר.

מהפכת אובמה סיימה את מסיבת התה הישראלית הזאת. מכאן ואילך, לא תיהנה עוד המדינה היהודית הדמוקרטית מההגנה הגורפת שממנה נהנתה. מכאן ואילך, לא יהיה אפשר לממן כל מעשה התנחלות וכל מעשה קנאות בדולרים אמריקאיים. הברית האסטרטגית עם ארה"ב איתנה, אמר אתמול בנימין נתניהו. אולי. אבל הברית הזאת לא תעמוד, אם לא נחדש את הברית הערכית עם אמריקה. עם אמריקה החדשה, הפעם. אמריקה שאובמה מגלם.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ואני שמח שזה המצב בארהב-אני תומך בגישתו של אובמה במערב התיכון ובמדיניותו(המקווה) במזרח התיכון  (לת) EhadHaam-ציוני הוגן
  • 02:09
  • 08.11.12

  •   ארה"ב מוקפת במדינות ידידותיות , אנחנו מוקפים באויבים מוסלמים קיצוניים !!!  (לת) קל לדבר
    • 10:58
    • 08.11.12

  •   כל זה נכון, אבל הסיבות לכך שונות: ישראל ומיעוטיה, אינה דומה לאמריקה ומיעוטיה חייבים להבדיל כדי לדייק:
    • 11:36
    • 08.11.12

    השחורים נחטפו מארצות אפריקה כדי להיות עבדים לאדוני הארץ החדשים והלבנים, שהביסו את האינדיאנים. כל היתר הגיעו כמשפרי חיים, שחיפשו עתיד ורוד בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות.
    בישראל אדוני הארץ משחר ההיסטוריה הם היהודים, הערבים שיושבים כאן הגיעו כשבטים נודדים שחיפשו מקום לעבוד ולחיות. משפרי העבודה באמריקה, אינם אוייבים לאמריקה, הם רוצים בדמוקרטיה, רוצים באמריקה חזקה שתגן על כולם מפני אוייב. משפרי העבודה בישראל, הם ערבים שטוענים שהאדמות הן בכלל ערביות. טוענים שישראל צריכה להכניס את פליטי 47 לתחומה, כדי לשנות את הדמוגרפיה לערבית.
    מיעוטי ישראל הם יותר אוייב מאשר אוהב, הם אינם רואים במדינה היהודית מדינה שלהם, עד שלא תהפוך לכל אזרחיה.
    אין דין אמריקה הגדולה שסביבה אוקיינוס, כדין ישראל שסביבה מדינות אוייב, שמצהירים בגלוי על רצונם להכחידה. מיעוטי ישראל חוברים אליהם, כי הם חלק מהם, ולכן גם אינם מגנים על ישראל שבתוכה הם יושבים, מפניהם. 
    אם כך, כדאי לבדוק שוב את ההשוואה: אמריקה מלאה ב: שחורים, היספאנים, יהודים, מוסלמים, וכו׳. כולם מבינים שאזרחות אמריקאית שווה לנאמנות לאמריקה. כולם רוצים בחיזוקה של אמריקה ובליבלובה, כל מי שאויב לה, הוא אוייב להם. כולם ישנסו מותניים ויצאו להגנתה, כדי להמשיך ולשמור על הבית שכולם רואים בו את ביתם, כולל המוסלמים, למרות שבארצות ערב שורפים את דגלי ארה״ב.
    בישראל המיעוט המוסלמי שיושב בתוכה עויין לה, אינו יוצא למלחמה באוייביה, ומשמש בתוכה גייס חמישי. בתקופת האינטיפאדה, יצאו ממנו כאלה שעזרו בפועל לטרוריסטים לבצע את זממם במרחב האזרחי שלנו. הם ניצלו את נגישותם לכל מקום כבני הארץ וכאזרחיה. ניצלו את יכולת התנועה שלהם לכל מקום, כדי להסיע את הטרוריסטים, כדי להלינם בביתם, כדי להאכילם, וכדי למסור להם על מיקומים מדוייקים שכדאי לפגע בהם.
    כדי להביא למצב שווה לזה האמריקאי, צריך לקבע את נאמנותם של המיעוטים, כנאמנים למדינה היהודית בעלת ערכי החיים הדמוקרטים, שנועדו להעניק שוויון זכויות מלא לכל אזרחי המדינה הנאמנים! לה

  •   ישראל מדינת אפרטהייד, כל השאר בלבולי ביצים של מי שעבר אינדוקטרינציה וכבר מזמן אינו מסוגל לחשוב באורח עצמאי  (לת) יעקב
    • 14:52
    • 08.11.12

  •   יעקב- לך ללמוד מהו אפרטהייד, בור ועם הארץ.. אייל
    • 15:23
    • 08.11.12

    השמאלנים אלופים בלהמציא סיסמאות חלולות. מעבר לזה יש וואקום ענק בין שתי האוזניים שלכם.

02 הבחירה של אובמה הייתה על חודו של קשקש. כמה קולות לשם או לכאן והוא היה מפסיד. עד כאן העובדות
  • 02:14
  • 08.11.12

האם זה מעיד שכל הניתוח המעמיק במקרה כזה צריך להיות הפוך? שאמריקה הליברלית יורדת מעל במת ההיסטוריה ואמריקה השמרנית, הדתית הלבנה עולה?
הגיוני באותה מידה.

03 כל מילה בסלע  (לת) ישראל צריכה להחליף דיסקט
  • 02:25
  • 08.11.12

04 "הכוחות המתקדמים בעולם", "הכוחות הריאקציונריים"... איפה שמעתי את זה קודם? מר שביט, עבדת בפראבדה בשנות ה-70?  (לת) אלכס מהכרמל
  • 02:46
  • 08.11.12

05 אובמה - טעות מקרית, כפולה !!!!  (לת) משה
  • 02:50
  • 08.11.12

06 הניתוח של ארי הוא מושכל, אבל ההנחות והמסקנות הן מוטעות - תהליכים כאלה הם לא חד כיווניים ובלתי הפיכים, גם בישראל של שנות אוסלו המסוממות היה נדמה שמתחילה פה איזה ישראל חדשה שכל מי שיש לו ראש על הכתפיים כבר התפכח מההזייה המדממת הזו, והמסקנה שאנחנו צריכים להתיישר עם כל תקופת חולי שעוברת על החברה האמריקאית היא מופרכת  (לת) אלון
  • 03:01
  • 08.11.12

07 גם קרנפים חוזרים בתשובה פעור פה
  • 03:11
  • 08.11.12

איזה מאמר נהדר! מלא תיקווה ליברלית עם ניתוח חד כל כך של הסיטואציה בארה"ב ואת הליכתנו לאחור (שביט שכח את השבט המטיח ביותר: הצעירים! ). חבל רק ששביט, במשך השנים האחרונות היה לדוברם של אותם כוחות ימין בארץ (ביבי אמרנו? וברק?). במשך חודשים הוא מופיע בערוץ הראשון, וכמו כפילו מרגלית בעיתון של סוחר הג'טונים, לא מעיז לבקר את צמד גונבי המלחמה (ראה אילנה - תלמד)

08 הדמוגרפיה המשתנה באמריקה מינה
  • 03:14
  • 08.11.12

חושפת ערכים אשר יאלצו גם את ממשלת ישראל להתיישר לפיהם.

09 Israel i the only country in the world who hoped for Romney victory: shame  (לת) World B. Free
  • 03:30
  • 08.11.12

10 הברית הערכית עם אלה שיצרו את גוואטנמו  (לת) JDH
  • 03:30
  • 08.11.12

  •   .The truth? You can't handle the truth הנה ג'וני
    • 13:29
    • 08.11.12

    ליבי ליבי על הצדיקים שנקטפו ממחצלת תפילתם לשלום עולמי, היישר אל מרתפי המקום הזה באי הכלוא ההוא.

    בחיאת דינאק גיטמו, או לא גיטמו. מי שלא ינקוט באמצעים ייפול ללא התנגדות לידי רוצחים בשם הדת.

    אנא התבגרו והשלימו עם עולם כפי שהוא.

11 כתבה יפה אבל ארי שביט הוא לא בדיוק "אמריקה החדשה".  (לת) שוטה הכפר
  • 03:40
  • 08.11.12

12 אמריקה הפכה לאמריקה בזכות הערכים שרומני מגלם עידן פרנקו
  • 04:07
  • 08.11.12

"הערכים האירופיים" שאובמה מבקש להביא לארה"ב, אולי נשמעים טוב בתיאוריה, ויעזרו לחלשים בתיאוריה, ויקבלו את השונים בתיאוריה, אבל יכרסמו בכוחה של ארה"ב לטווח הבינוני-ארוך ויהפכו אותה ל'עוד אחת מהמדינות בשורה'. דווקא בשנים אלה, בתקופה הזו, בה ארה"ב נמצאת בדעיכה, כשמסביבה עולות אמפריות למחצה הנוגסות בכח שלה, סין, רוסיה, הודו וברזיל ביניהן, דווקא כעת ארה"ב נדרשה ונדרשת עדיין לשוב אל ערכיה הבסיסיים והשורשיים, שהפכו אותה לאמפריה הגדולה שהיא לאורך רוב המאה ה-20 ועד היום. יכול להיות שאובמה הוא מנהיג גדול, כן וראוי, יכול להיות שסיפורו מצמרר ומלא השראה, אבל הוא לא מנהיג אמריקאי. לפחות לא אמריקה כפי שמוכרת לנו. ערכיו, חלק מהם, הם אותם ערכים שהמהגרים האירופאים שמהווים כיום את שלדה של האומה האמריקאית הגרו וברחו מהם במאות ה-18 וה-19. נשאלת השאלה, איפוא, מדוע אמריקה בחרה שוב באובמה. אני מניח שהתשובות לשאלה הזו רבות ומגוונות, אבל כנראה שהבעיתית ביותר מהן היא - אולי המדינה שבחרה שוב באובמה היא לא אמריקה.

13 ומי הוא ראש וראשון הישראלים שהימר בכל כספו על "הכוחות הראקציונריים"?דוד בן גוריון?אולי אלי ישי ?פרץ. יש אומרים שזה היה פרץ.ההוא משדרות נפיח
  • 04:08
  • 08.11.12

נתניהו מרחיק הראות תמיד, זיהה מיד את הבעייה כבר לפני עשר שנים.למה שביט לא נותן לו קרדיט כמי שזיהה את הבעיה?האם העבד הרצוע החליט למרוד בבעליו?צריך להפריד כל הבעייה לשני חלקים זיהוי הבעיה ופעולה הגיונית בהתאם לזיהוי..הכי חשוב זה לזהות את הבעיה.נתניהו התבלט לאורך כל חייו עוד מזמן המנדט הבריטי,כמזהה בעיות מבריק.אז נכון שעל פי רוב הוא פעל הפוך מ"הזיהוי "אבל צריך לתת לו קרדיט על הזיהוי שהוא כאמור העיקר.אז אני קורא לכולם לזהות את המזהה ולהזדהות אתו בבחירות הקרובות אם אנו רוצים מזהה מקצועי כראש ממשלה.כל השאר באמת לא חשוב

14 מקווה שהבשורה באמריקה תשפיע על בשורה בארץ  (לת) ניר
  • 04:10
  • 08.11.12

15 די לקשקש. מפא"י לא הפסיקה לבכות על שלא הספיקה להשתלט על יהודה ושומרון במלחמת העצמאות. בכייה לדורות קראו לזה.  (לת) חזקל
  • 04:53
  • 08.11.12

16 ושוב שום מילה של שביט נגד חבריו - ביבי-ברק. כאילו בקורת . הכל אצל שביא בכאילו. וכאילו ששביט לא יודע שהאירופאים שלנו הם: ביבי - ליברמן - ברק...!!!  (לת) אורי בן אמת
  • 04:56
  • 08.11.12

17 לידיעתך - אובמה יביא לפילוג בעם האמריקאי שעלול לפצל את ארה"ב לשתי מדינות צפון - דרום
  • 05:21
  • 08.11.12

מדינה אחת עניה ומסורסת שבראשה אובמה
ומדינה שניה משגשגת יוזמתית ורפובליקנית

18 שביט מטעה פעמיים: [1] השחורים, לטינו-אמריקאים אימצו את היוזמות האירופיות - והלבנים אדומי הצוואר את הראקציה. גם הטענה ש"הציונות והמדינה היהודית הקפידו להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם" היא שקר. הציונות תמיד ביקשה את סיוע הקולוניאליזם והאימפריאליזם - בתחילה מאימפריה העותומנית, אח"כ מבריטניה 'הגדולה' וצרפת, ולבסוף מארה"ב. משה מזרחי: ארי שביט אינו כותב אמת
  • 05:28
  • 08.11.12

שתי הטעויות של שביט הן: [1] ש"התהליך הדמוגרפי שאובמה מייצג מקדם דווקא את הכוחות הלא אירופיים באמריקה: שחורים, לטינו-אמריקאים, מהגרים מהעולם השלישי." [2] הטענה ש"בעבר, הקפידו גם התנועה הציונית וגם המדינה היהודית להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם", היא שקר.

19 שביט מטעה פעמיים: [1] השחורים, לטינו-אמריקאים אימצו את היוזמות האירופיות - והלבנים אדומי הצוואר את הראקציה. גם הטענה ש"הציונות והמדינה היהודית הקפידו להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם" היא שקר. הציונות תמיד ביקשה את סיוע הקולוניאליזם והאימפריאליזם - בתחילה מאימפריה העותומנית, אח"כ מבריטניה 'הגדולה' וצרפת, ולבסוף מארה"ב. משה מזרחי: ארי שביט אינו כותב אמת
  • 05:37
  • 08.11.12

שתי 'הטעויות' של שביט הן: [1] ש"התהליך הדמוגרפי שאובמה מייצג מקדם דווקא את הכוחות הלא אירופיים באמריקה: שחורים, לטינו-אמריקאים, מהגרים מהעולם השלישי." [2] הטענה ש"בעבר, הקפידו גם התנועה הציונית וגם המדינה היהודית להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם", היא שקר.

20 ועדיין מצביעים ליכוד בקלפי, כמו אשה מוכה החוזרת לזרועות בעלה. במקום מהנדס
  • 05:41
  • 08.11.12

להתקדם לעולם הנאור אנחנו הולכים ודומים לאיראן כאשר אנחנו מציבים כמספר שתיים בממשלה דמות חשוכה ופאשיסטית כליברמן.

21 האם הכתבה היא משאלת לב לאיבוד תמיכתה של ארה״ב , נראה לי שמר שביט טועה שוב אורן
  • 06:24
  • 08.11.12

תמיכת ארה״ב בתקופת אובמה היתה סוחפת , למרות כל הפרשוניות המפותלות, לא הופעל כל לחץ בשום נושא שהוא.
כל הסיכויים שהמצב ימשיך לצורת רוחם של כתביםמספר

22 לשם שינוי מסכים עם ארי שביט  (לת) מאמר מעניין
  • 06:26
  • 08.11.12

23 מסתבר שיהודי ארה"ב יודעים טוב יותר מיהודי ישראל מה טוב למ"י. שני שלישים מהם הצביעו עבור אובמה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 06:27
  • 08.11.12

24 בכל העולם הרוב הדמוגרפי, שבהגדרה מורכב בעיקרו מאלו שאינם עשירים, דורש שהשלטון יעביר אליו תשלומי רווחה. במילים אחרות, מי שרץ לבחירות עם הבטחה לחלק כסף זוכה. הבעיה היא שלרוב הממשלות אין כסף, אלא חובות ענק שמובילים למשבר הבא.  (לת) האמריקאים לא רוצים לשלם יותר מיסים, לעבוד יותר קשה או לחתוך בתקציבים
  • 06:30
  • 08.11.12

25 מדיניותו של אובמה מעודדת את הבטלנים על גבם של החרוצים. היא תדרדר את ארה״ב לעברי פי פחת.  (לת) טוטו
  • 06:57
  • 08.11.12

26 האם השינוי העובר על ארה"ב הוא ממשי לגבינו? האם נראה שינוי תפיסה של 'ליכוד בתינו' ? לא! העקשנות תישאר ותביא אותנו למלחמת אחים ח"ו כפי שקורה בסוריה שכנתנו ,אלא עם נתעשת ונשנה כיוון כמו בארה"ב .  (לת) רוני
  • 06:58
  • 08.11.12

27 ניצחון אובמה דן אבי
  • 07:14
  • 08.11.12

אכן נשיאותו של אובמה היא ביטוי של של העם כולו לגזעין למגדריו ואצלנו הליכוד של ביבי רחוק מלבטא עם , בגין היה יותר קרוב

28 Sorry but to much Obama for one day  (לת) אלגרו
  • 07:14
  • 08.11.12

29 מהפכת אובמה שוות ערך למהפך שהיה כאן ב-77; רק לחיוב! דברים שרואים משם ומכאן
  • 07:15
  • 08.11.12

להבדיל מתקופת כהונתו הראשונה (אז הם יכלו לחלום על 2012), הרפובליקנים שסנדלו כל רפורמה שאובמה ביקש להעביר, יהיו חייבים לשתף פעולה בקדנציה הנוכחית. ולא - ישלמו מחיר יקר גם ב-2016 , כי ייתפסו כאלו שהכשילו את הכלכלה!

התזה שלך לגבי שינוי בהגנה הגורפת ממנה נהנתה ישראל עד כה, עומדת על כרעי תרנגולת. יחס ארה"ב להתנחלויות, לא אומר שהיא לא תמשיך לתמוך בישראל בקנאות. ואם חפצי שלום אנו, זה מה שצריך להתרחש (חילופי שטחים)!

אבל היי - אם אתה רוצה להמשיך להמר על הסוס המפסידן (BB), מי אני שאמנע בעדך.

30 אולי סוף סוף יבין BBיהו האידיוט עם מי ועם מה יש לו עסק.  (לת) אלמוני משכיל
  • 07:34
  • 08.11.12

31 ארי שביט. ברוך שובך לשלום עכשיו.  (לת) רון
  • 07:39
  • 08.11.12

32 שביט, אתה מדבר עם המשוכנעים...הימין הקוקו שלנו ממשיך בדרכו הקיצונית להקים כאן מדינה דו לאומית בלי להציע פיתרון אמיתי, וכל זה מתרחש מפני שלא היתה לו התנגדות אמיתית מהמרכז-שמאל. אני רק מקוה שבבחירות הבאות נתעשת ונחזור להיות מדינה ציונית שפויה.  (לת) דידי
  • 07:40
  • 08.11.12

33 אילו הליכוד היה מפלגה שמרנית ראויה ולא אוסף של אפסים הזויים ביבי היה מודח עוד היום מכל תפקידיו. כך נהגו השמרנים בגב' טאצ'ר כאשר התברר להם שהיא מנותקת מהמציאות והפכה לנטל על בריטניה.  (לת) הזקן
  • 07:52
  • 08.11.12

34 אשרי המאמין התמים - ראה כמה מעט עשה אובמה למען השלום עד כה.  (לת) צבי
  • 07:56
  • 08.11.12

35 כרגיל תעשיית ההיסטריה. פרשנות בגרוש של מדינת הגמדים.אוייבמה טובע. קין
  • 08:02
  • 08.11.12

שינויים דמוגרפיים קוראים לזה. ראה איך קיבלה הבורסה את הבחירה מחדש. אם אוייבמה יצליח כפי שהצליח ב-4 שנותיו הראשונות לנאום נאומים סוחטי דמעות והתרגשות- הליברליזם, הצדק החברתי והסוציאליזם המובטחים יעלמו יחד עם הדמוקרטים ל-50 השנים הבאות. והסיכויים להצליח -קלושים. כמה זמן עוד יאשימו את בוש? חכה להתקפות הקונגרס בשקרים שהופצו .

36 העניין הדמוגרפי אני אוקלי
  • 08:05
  • 08.11.12

רבים מציינים כי מה שעומד ביסוד בחירתו של אובמה, בשתי הפעמים, הוא השינוי הדמוגרפי של מבנה החברה האמריקאית -- עלייה בשיעור הלא לבנים.
השינוי אצלנו הוא הפוך. המבנה הדמוגרפי שלנו משתנה לכיוון הימני, דתי, לאומני, פרזיטי, אינו מכיר בזכויות האחר, יוצא נגד בתי המשפט וכו'.
במלים פשוטות - אם אמריקה החדשה לא תעמוד עם גרזן מעל ראשה של ישראל החדשה - אלא פשוט תוותר על חלקה של האחרונה בשינוי שארי שביט מתאר, המצב רק ילך ויחריף.

37 שחורים ומיעוטים בחרו שחור כריזמטי. זה הכל. עוד 4 שנים הכל נפתח מחדש. צדוק
  • 08:09
  • 08.11.12

ניתוח שלא ראוי לעלות על הנייר, אפילו של עטיפת דגים

38 מה הקשר בין המחט לתחת א.פ
  • 08:09
  • 08.11.12

90% מהבוחרים האפור-אמריקאיים הצביעו לאובמה למרות ששאר חלקי האוכלוסיה נחלקים באיזור של 50% בין הדמוקרטיים לרפובליקנים. יש להניח שחלקים נרחבים מאותם 90% והצביעו לאובמה בגלל צבע עורו. ארי שביט טוען בלהט שמדובר באמריקה חדשה המאמינה בשוויון. משם עוד יש קישור לאזורינו וחוסר התקדמותנו ברוח הזמן עם טענות בנושא חלוקת הארץ. זו תמצית העיתונות בימינו בישראל : יש אג'נדה וכל עובדה לא תשנה זאת. יום או לילה קר או חם תמיד אפשר לטעון לטובת האג׳נדה. מה הקשר?המחט לתחת.

39 אמריקה באמת מאמינה בשוויון, בחירות ובצדק חברתי.  (לת) ואנחנו מה? לומדים תורה והולכים להרביץ לפלסטינים
  • 08:12
  • 08.11.12

40 NAMES, SHAVIT, NAMES אלברט
  • 08:24
  • 08.11.12

כל דה יפה, אבל חסרים שמות. נתניהו, החבר של רומני,וחבורתו ותומכו של היום אדלסון, ביברמן, שס עם המשולש או העצבה המשולשת להגינות ולמוסר הבסיסי. מלכי ההתנחלויות עם הכסף והחוצפה הבלתי מוגבלת

41 מה שקרה בארה"ב עקב ההגירה ההמונית - הלא חוקית בעשור האחרון , הוא נורה אדומה לישראל אם לא תדע לטפל ביד קשה בתופעת מהגרי העבודה והפלשתינים הנכנסים לישראל בדלת האחורית בסיוע ארגוני 'הקרן-לישראל-חדשה' תחת הכיסוי העלוה של 'איחוד משפחות' שמשום מה תמיד אבל תמיד המתאחדים רוצים לגור בישראל אותה הם משמיצים בכל במה. ע"פ הפלוח בבחירות האחרונות בארה"ב הבחירה לאובמה היתה על בסיס גזעני ! 93% שחורים ו-86% היספנים שרובם מהגרים לא חוקיים הצביעו עבור אובמה - השחור, אפרו אמריקאי - כדי לחשק אותו בבואו לדון במכת ההגירה הבלתי חוקית המעקה על ארה"ב היום. הביטוח הלאומי שלהם SOCIAL_CARE קורס תחת זרם הנזקקים לתמיכת מחיה וזה בא על חשבון דאגה לרווחת הנזקקים המקומיים הוותיקים. תהליך דומה עובר על אירופה שנרדמה בשמירה על כניסת מהגרי עבודה אליה. בהתחלה זה היה נוח כי בא כ"א זול לעבודות כפיים נחותות , היום יש רובעים שלמים בפריז! כן בפריז שהמשטרה לא מעיזה להכנס אליהם בלי תגבורת של עשרות ניידות ויחידות מיוחדות. לזה אתה רוצה שאנחנו נשאף ? לא תודה.  (לת) אבי.ש
  • 08:24
  • 08.11.12

42 כותב בכל עט, דעה לכל עת. היש דעה שארי שביט לא יביע? תמהתני. זליג של טורי הדעה.
  • 08:27
  • 08.11.12

ולגבי חלק מה"עובדות" במאמר: מנין הגיעה הקביעה "בעבר, הקפידו גם התנועה הציונית וגם המדינה היהודית להיות מזוהות עם הכוחות המתקדמים בעולם." הרי ישראל היתה אחד האחרונות שתמכה בדרום-אפריקה עם משטר האפרטהייד ולא נדבר על כל הרודנים שעימם סחרה ישראל בנשק. אנחנו חיים באותו עולם?

בכתיבה על עניינים כאלה לא ממש מתאים להשתמש ברטוריקה של טור אופנה.

43 ב 30.4.2009 כתב ארי שביט כך!!! ( ניתן לקרוא את המאמר באתר הארץ) ב- 2010 לאירן יהיה נשק גרעיני בעקבות כך סעודיה ומצריים יהיו גרעיניות, שאר מדינות המפרץ יהיו מדינות חסות של אירן, עבדאללה יודח מכסאו בירדן, מחיר חבית נפט יאמיר ל 200 דולר ואובמה לא יבחר לקדנציה שניה. כל בגלל שב 2009 לא הפציץ אובמה את אירן. למזלינו לנשיא ארצות הברית עצבים חזקים יותר מעצביו המעורערים של ארי שביט.  (לת) חומי
  • 08:43
  • 08.11.12

44 אובמה אכן מיצג אמריקה חדשה, אותן אוכלוסיות שלא רוצות לעבוד, אך רוצות לקבל קצבאות אשקלוני
  • 08:43
  • 08.11.12

על חשבון משלם המיסים- אותו גבר לבן העובד קשה, ולא רואה את פירות העבודה שלו. האתוס של אמריקה השתנה, לא עוד אתוס של חריצות ועבודה קשה.

45 מדוע ניצח ברק אובמה צ
  • 08:57
  • 08.11.12

סיבות לניצחון:
1. שינוי דמוגרפי - ההיספנים והשחורים הם כעת כוח משמעותי בארצות הברית. הם תמיד יתמכו בכל מי שיבטיח להם לקחת "מהעשירים" ולתת להם. הגיוני, לא? זה עובד בכל חברה. זה עובד גם בארצות הברית.
2. הריפובליקאים עדיין תקועים בדוגמות שלהם, כגון סוגיית ההפלה שהיא בכלל נושא דתי. ( מתי ובאיזה שלה נחשב העובר לאדם לעל דבר). ההתעקשות לכלול נושא זה בכל מערכת בחירות משחקת לידי הדמוקרטים. הרי אין שום משמעות אמיתית לנושא זה בחיי היום יום. באופן מעשי כל אשה יכולה לבצע הליך זה ( אם היא נדרשת לו) באופן פרטי ללא הפרעה.
3. קמפיין שלילי תמיד עובד. הרוע והזדון תמיד ינצחו. "אין לי מה לומר על עצמי, אבל, אם אלכלך עליך זה תמיד יעבוד". וזה עבד. אובמה נכשל בקדנציה הראשונה שלו. אין לו מה למכור בקדנציה השניה. מה נותר אם כן? להשמיץ ולהשחיר את רומני. וזה עבד.
4. כסף. למרות התדמית של רומני המיליונר ואובמה המסכן, הרי שהקמפיין של אובמה הוציא 50% יותר מאשר זה של רומני. הכסף תמיד מדבר.

46 מסתבר שארי שביט יכול גם להתעלות  (לת) הקשבה למשק ההיסטוריה
  • 09:08
  • 08.11.12

47 תאור היסטורי של היחסים המיוחדים בין ישראל לארה"ב. מ-48 ועד 1964, ארה"ב הייתה אדישה לגורלה של מדינת ישראל. היה קיים אמברגו נשק מצידה, והסיוע הכספי היה רק המגבית. בשנת 64 הבינו בארה"ב שהכור בדימונה, רציני מכפי ששיערו תחילה, ושישראל בדרך להיות מעצמה גרעינית. עם מדינה כזאת רצוי להיות בקשר טוב. ואז הקרירות החלה להתפוגג, ב-1970 הכל השתנה, ארה"ב קיבלה ההארה של חשיבותה של ישראל לאינטרסט הנפט האמריקאי, זה קרה בספטמבר 1970. אז פלשה סוריה לירדן ועמדה לכבוש אותה, האמריקאים חששו שצבא סורי בגיבוי סובייטי יגיע גם לשדות הנפט בסעודיה, ומכוון שהאמריקאים היו מסובכים אז בוויטנאם. הם ביקשו מישראל למנוע את כיבוש ירדן ע"י סוריה, ישראל ריכזה צבא, ושלחה איום לסוריה, והצבא הסורי נסוג. ולכן גם מאז 1970 ארה"ב מזרימה לישראל סיוע כלכלי וצבאי נדיב ביותר. מבחינתם, מדינת ישראל היא בסיס קדמי בטוח ומובטח, שממנו הצבא האמריקאי יוכל לצאת לעבר שדות הנפט בעת צרה, מעין נושאת מטוסים קרקעית שעוגנת בקרבת שדות הנפט. וכך זה ימשך עד ליום שבו.... - או שייבשו שדות הנפט, - או שימצא תחליף זול לנפט. אז ארה"ב תחזור ליהיות אדישה לגורלה של מדינת ישראל, להלן תוספת קטנה ומשמעותית. ההסכמה והשתיקה של ארה"ב בהקשר לארסנל הנשק הגרעיני של מדינת ישראל, נובעת מאותה סיבה. בסיכום: ב-64 זאת התחלת החברות, אבל מ-70 זה כבר נשואים מתוך אינטרסים בעיקר, של שני הצדדים, שצבועים בדמוקרטיה, זכויות אזרח, וכו..  (לת) solo
  • 09:10
  • 08.11.12

48 אתה מדברר כבר זמן רב את הליכוד וביבי אני
  • 09:29
  • 08.11.12

שמעתי אותך לועג עם אחימאיר ברשעות על שלי
יחימוביץ כיוצאת הערוץ השני. אתה, אילה חסון,
עודד שחר ועוד, התחרפנתם לגמרי. מדובר בביקורת
על משכורות ערוץ 10 וערוץ 2. הגיע הזמן לדבר על
המשכורות של עיתונאי הערוץ 1. תועמלוני הליכוד
בערוץ 1 מקבלים את משכורתם מהציבור ומתנהלים,
כשומרים בריונים במועדון של ביבי. חוצפה.

49 לשם שינוי, מסכים עם שביט  (לת) רמרם65
  • 09:58
  • 08.11.12

50 המהפכה בישראל הייתה ב 77 וגם היא לא הייתה מקרית. מאז שוב ושוב המזרחיים מדגישים שזה לא היה מקרי. המזרחים הם רוב ויהיו כך בעתיד הקרוב והרחוק.  (לת) נגה
  • 10:02
  • 08.11.12

51 חשרת הסופה צדקיהו
  • 10:09
  • 08.11.12

בשנות השלושים זעק צ'רצ'י ל כדי לגייס את העולם נגד סכנת הפאשיזם ולשווא. חוסיין אובמה במשך שנות כהונתו נסע לקהיר ולריאד כדי להתפייס עם העולם המוסלמי וקיבל את האביב הערבי. התנגשות הציוויליזציות בו תבוא. אני מלא פסימיות לגבי מנהיגות הדברן משיקאגו. לצערנו המשימה שעומדת לפני אובאמה גדולה ממידותיו.

52 שביט מיהרת להגיב או שזה אחרי מחשבה עמוקה?  (לת) קין
  • 10:17
  • 08.11.12

53 סליחה, אבל המאמר מנותק מן המציאות. דמוקרט
  • 10:25
  • 08.11.12

אובמה לא נבחר למרות "הכלכלה המקרטעת והאבטלה", הוא נבחר משום שהוא קיבל כלכלה קורסת ועליה מטאורית באבטלה, והצליח תוך 4 שנים בלבד לשפר את הכלכלה למצב בינוני פלוס (קרטוע זה לא קריסה!), ולהוריד את האבטלה משמעותית, כולל מניעת פיטורי ענק בתעשיית הרכב.
הסוציולוגיה המיעוטית של אובמה אינה "אנטי אירופית", כי גם אירופה הפכה לפני 40 שנה ליבשת קולטת הגירה. כמות המהגרים במדינות כמו צרפת, בריטניה, גרמניה, שוודיה, בלגיה ושווייץ לא נמוכה מבארה"ב. וגם שם רואים את נציגיהם במועצות העירוניות, בפרלמנטים ואף בממשלה.
מסיבת התה הישראלית לא הסתיימה, כפי שהנשיא אובמה הראשון לא הפריע לה להתקיים, כך גם השני לא יעשה זאת. גם הימין האמריקאי המופרע לא הלך לשום מקום, הוא יהיה שם וימשיך לחבל בכל.

54 המסקנה הסופית של המאמר חשובה ביותר. בשוך הסופה ישראל נותרה עירומה ומושפלת.  (לת) יוכבד דדון
  • 10:45
  • 08.11.12

55 אובמה מוביל הנהגה נהר
  • 10:47
  • 08.11.12

אובמה מודל הנהגה חדשה המקרינה על ההנהגות העתידיות בעולם

מוסריות רגישות וחמלה

מאמר מנחם,תודה

56 נשמה אם היה כל כך קל לקבל אזרחות אמריקאית לא היתה נשארת רווקה אחת בארצות הברית  (לת) יואל
  • 10:52
  • 08.11.12

57 בגללך כבר הצבעתי לרומני  (לת) כתבלב לכל עת
  • 10:53
  • 08.11.12

58 ביבי תומך במדינה דו לאומית  (לת) נ
  • 11:17
  • 08.11.12

59 אובמנה הפך את ארה"ב ממעצמת-על לקריקטורה  (לת) ליאור
  • 11:35
  • 08.11.12

60 שביט צודק. מזמן לא קראתי כתבה כ"כ נכונה שלו  (לת) צודק
  • 11:41
  • 08.11.12

61 אבל הסוציאל-דמוקרטי נכשל באירופה לחלוטין-צרפת הולכת לקרוס מהדגם הזה  (לת) מירון
  • 12:17
  • 08.11.12

62 ארי שביט, שאפו: לראשונה מזה שנים רבות נראה שרוחות ההיגיון והצדק שבו אליך. האם אכן התפכחת כלפי מהותו של זה שהרצת אותו מאז שנות ה 90 ?  (לת) דווידוב
  • 12:25
  • 08.11.12

63 ארי, הדפסתי את כל המאמרים שלך ובדרך כלל זרקתי אותם לפח. אני מתייק אותם היום אחד, אחד וקורא שוב ושוב. והפך הנמר חברבורותיו??  (לת) .
  • 12:48
  • 08.11.12

64 ארי, הפעם אכזבת מואכזב
  • 12:56
  • 08.11.12

הקשקושים על אמריקה משנה פניה הם עורבא פרח, ולראיה, השליטה הרפובליקנית המוצקה בבית הנבחרים. אילו המועמד הרפובליקני היה קצת יותר כובש וכריזמטי, הדמוקרטים היו אוכלים עפר. עצם העובדה שאתה מזכיר את השוני בין אמריקה הנוכחית לזאת של שתי המאות הקודמות, מוכיחה את צדקתם של הרפובליקנים , אמריקה השופטת, המוצלחת והמנהיגים הופכת תחת אובמה למדינה חלשה ונלעגת ש''מובילה מאחור'' והעתיד שלה בהחלט יהיה שונה, ולא לטובה' מתקופת הזוהר שלה במאות הקודמות.

65 איפה אובמה הישראלי?המהגרים בישראל כלואים באובססית שתלטנות גזענית וחמדנית,באכול ושגול,בפרנויה קיומית ובפונדמנטליזם חשוך-לפיכך הם מסוממים לנוכל הביריון והנרקיסיסט שמוביל אותם אל מנת היתר כצאן לביבי
  • 13:22
  • 08.11.12

ישראל זה ממש לא אמריקה מהרבה בחינות
גודל משאבים היסטוריה וערכים

הדבר שהכי בולט בין אובמה לביבי זה היחס לאמת
האחד נקי השני נוכל

והנוכלות היא כפי הנראה גם ביטוי לעם זה מיתדרדר לאנטישמיות
ובכל זאת מדינת ישראל הוקמה לא רק לספק טריטוריה לעם היהודי
האיכות האנושית וקדושת החיים היו אמורים להיות מופת עולמי
והדוגמא המעשית לההיפך מהטרוף הפאשיסטי
בימקום זאת ישראל מגשימה את עצמה כסדום ועמורה
ואם תמצית הרוע בעינים ישראליות היה השואה ואח"כ מכחישי השואה
הרי בהוויתה ובמעשיה ישראל הלאומנית והחזירת היא היא הכחשת השואה
היותר בזויה

66 נצחון אובמה= להתמוטטות כלכלית אפי
  • 13:25
  • 08.11.12

עולמית ! אולי סין היחידה שתשרוד ! נחזור לתקן גרביים קרועות לסתום בטלאים חורים .אולי אז נחזור לאידאליזם כמו לפני הקמת המדינה !

67 צודק!!! הלוואי שאומה יכפה פתרון שיוריד את ההתנחלויות הפראיות והגזעניות.  (לת) שלומי א.
  • 13:30
  • 08.11.12

68 והמסקנה: ישראל זקוקה לקשר פתוח עם ממשל אובאמה מאיר עיניים
  • 13:31
  • 08.11.12

המציאות והפרשנות של ארי שביט נכונה ומקובלת. ואולם הפסקה הנוגעת לרמת המסקנות האישיות במפה הפוליטית לא הובהרה כל צורכה. במציאות שנוצרה לאחר בחירת אובאמה יש חשיבות ששר הבטחון ימשיך בתפקידו - לא רק משום מקצועיותו, אלא בשל השילוב בין אחריות, מקצועיות וקשרים בריאים ופתוחים עם הממשל האמריקני. הוכח כי ברק יצר קשר ישיר ואפקטיבי עם שני שרי ההגנה בממשל אובאמה: הן עם גייטס והן עם פאנטה, על הקשר החם והקרוב עם הקלינטונים אין צורך לפרט, אלא רק לומר שמעמדם אצל אובאמה התחזק עוד יותר לאחר בחירת אובאמה, שיש אומרים שבלי ביל קלינטון ספק אם אובאמה היה נבחר. גם קשריו של ברק עם המעגל הקרוב לאובאמה הוכח כמשמעותי. כל מי שיבחר לראשות הממשלה יצטרך לקחת בחשבון את אהוד ברק שכן הוא מהווה נכס משמעותי במדיניות החוץ והבטחון של ישראל ולא רק בוושינגטון.

69 ניצחון אובמה עמי
  • 13:46
  • 08.11.12

הלואי שיכופף. ידי. נתניהו ושאר הימין כדי שסוף סוף יבינו שללא דלום אין פה עתיד. קדימה אובמה. בלי רחמים. ושהסהרוריים יתפרקעו.

70 ד"ר ארי ומיסטר שביט ?מה באמת חושב ארי שביט על אובמה? אני רק הערה
  • 14:01
  • 08.11.12

ב-24/05/12 כתב ארי שביט,כאן ממש טור תחת הכותרת "האם אובמה יתעשת?" ובו תקף במילים חריפות את אוזלת ידו של הנשיא האמריקאי בהתייחסותו ובטיפולו או יותר נכון,חוסר טיפולו בסוגיית התגרענותה הצבאית של איראן. לסיכום אותו מאמר כותב שביט-"אובמה מעל בתפקידו בארבעים חודשי כהונתו ! האם ברבעת החודשים עד הבחירות אובמה יתעשת ?" (מומלץ לקרוא את מאמר התוכחה הזה! ) בינתיים ,אהוד ברק מיצמץ,קיבל בהשלמה את הקו הפייסני של אובמה כלפי איראן נכון לעכשיו עד הזיזוג הבא של ברק. כשברק מזגזג ארי שביט מזגזג יחד איתו באופן אוטומטי! אז מה באמת חושב ארי שביט על אובמה? מה שכתב בטור הנ"ל או מה שכתב רק לפני חצי שנה על-כך שאובמה מעל בתפקידו!". לאיזה ארי שביט להאמין חשוב יותר- מי המנהיג שיעמוד על האינטרסים הישראליים בנחישות ולא יזגזג בהתאם לרפיסותו של הנשיא האמריקאי ?

71 כמה שנברח מהאמת צריך להודות כי לעת הזאת רק ברק יכול להציל את המצב.  (לת) דניאלה
  • 14:08
  • 08.11.12

72 אובמה מורן
  • 14:10
  • 08.11.12

אובמה השאיר כאת ארה"ב בקריסה כלכלית הציבור שתמך בו לא יודע זאת
אובמה חילק ביד רחבה כסף בשביל שיצביעו לו לאיספני.לאפרו אפריקנים
לנשים חד הוריות.כעת הוא צריך את הרפובלקנים בקונגרס שיעזרו לו
אז הם לא יעזרו לו יש לארה"ב כעת חור תקציבי שמפחיד בגודלו

73 הניצחון של אובמה מבוסס, בעיקר על מגדרים, ובעיקר על השינויים הדמוגרפיים שהתרחשו בראה"ב ונשים, במשך שנים ועתה באו לידי בטוי בקלפי, ההצבעה השנייה לאובמה למרות כישלונותיו בכל התחומים. המשך ההצבעה לאותה אג'נדה, תלוייה בהצלחתו של אובמה, בקדנצייה השנייה , בעיקר בתחומים החברתי וכלכלי, הפעם אם ייכשל, המצב ישוב לקדמותו, והליברליזם עלול לעבד מקסמו לשנים רבות..  (לת) לא מזה ולא מזה,
  • 14:36
  • 08.11.12

74 מתי נפטר אנחנו מביביהו ומהימין הקפיטליסטי חזירי והדתי?  (לת) אזרחית
  • 14:40
  • 08.11.12

75 רגע, אז אובמה הוא כבר לא זה שחבר ללבני בתוכנית להשמיד את ישראל? בוּ קִי
  • 14:53
  • 08.11.12

לאחר שאהוד ברק יזחול לעברה של ליבני בכדי לשמש מס 2 שלה ולהציל את הקריירה הפוליטית שלו, ארי שביט עוד יכתוב בשיבחה של ליבני- אתם תראו.

76 דבר אחד ברור אמריקה לא תהייה מה שהייתה.עם כל המגרעות שלה ארה"ב הייתה ארץ ההתחדשות הנועזות והיזמות.נכון הלחימה על ההצלחה הייתה מלווה בהרבה עוולות אבל האמביציה של רבים אפשרו את הפרצה קדימה של אומה שהביאה לעולם הישגים רבים.אמריקה של היום ואולי של מחר היא אמריקה של יותר נתמכים של "חמלה" של יותר צדק סוציאלי אולי אבל של הרבה פחות מקורות לספק אותו.היא תכלה את רזרבות ההצלחה הקפיטליסטית שלה.לא בטוח שכל הבוחרים באובמה מודעים לכך.האם זאת תחילתה של שקיעת האימפריה?  (לת) פלוטו
  • 15:12
  • 08.11.12

77 חי בסרט הגדעון לוי הזה  (לת) מודרניסט
  • 15:35
  • 08.11.12

78 סוף כל סוף מאמר יפה ומאוזן של שביט. המשך כך.  (לת) יורם
  • 15:56
  • 08.11.12

79 אתם מתעסקים בשטויות .
  • 17:06
  • 08.11.12

לאובמה אין השגים.
הוא קיבל פרס נובל על כלום, וכפי שגם משתמע מהכתבה בחירתו היא חג לתקינות הפוליטית. מה הוא כבר עשה?
אחיי השמאלנים, תתבגרו כבר.

80 בישראל זה הפוך , ממשלת ביברמן נהפכה ללבנה ימנית קיצונית רון
  • 17:52
  • 08.11.12

ושולטת על המיזרחים שיש להניח שינטשו אותה

81 אובמה לא עשה שום מהפכה,הכל נשאר כפי שהיה . נשיא דמוקרט לפות בזרועות מחנק של קונגרס רפובליקני עצום. אז מה כבר יכול לעשות אובמה ??אין התנחליות יש יישוב הארץ בידי יהודי. ככל שיעלו יותר יהודים לארץ נוכל ליישבם ביש"ע בתמיכה צרפתית וקנדית.ם תות אוהב המון
  • 17:52
  • 08.11.12

נתניה תתמלא בצרפתים ויושביה יצטרכו לבנות ביתם באלקנה ותקוע אלפי מנשה. גם יהודי מנשה שבהודו מוזמנים לבוא וליישב את אלפי מנשה. אין כיבוש יש שטחים במחלוקת שנו נפתור אותם על ידי ישוב עולים וזוגות צעירים. הצעירים החרדים אין להם מקום בירושלים היקרה ובבני ברק אין כמעט מילימטר של בניה.לכן הם יבנו במכבים עלית ובבית"ר עילית במונה החדשה.

82 חסרות לי התייחסויות להישגים של אובמה שקדמו אותו (ואפשר לעשות רשימה קטנה), חסרה לי התייחסות לתרומה של המשבר הכלכלי כי יכול להיות שאווירת משבר גורמת לנטייה של לא לשנות הנהגה. חסרה לי העובדה ההיסטורית הפשוטה שבמאה שנה האחרונות נבחרו ארבעה נשיאים בלבד שבתום כהונתם לא נבחרו שוב, וכולם מסיבות טובות . אבל מה שללא ספק הכי צורם לי זה העובדה הפשוטה שכשקלינטון היה בשילטון זאת לא הייתה אמריקה חדשה וגם כשבוש החליף אותו לא דברו ככה. יכול להיות שאובמה הוא פשוט נשיא שנבחר פעם שניה ואין בזה שום דבר מיוחד? אפילו בוש נבחר פעמיים  (לת) יובל
  • 18:14
  • 08.11.12

83 היחיד שכדאי לקרוא,הפתעת השנה.שביט המזגזג הצליח הפעם לדייק.כל הכבוד.  (לת) מאמר מדוייק
  • 18:29
  • 08.11.12

84 כלומר שמואל
  • 19:27
  • 08.11.12

אין לנו ערכים משלנו אבל בוא נאמץ את הערכים האמריקאים

85 לולא הכלכלה המקרטעת - הנצחון של אובמה היה הרבה הרבה יותר מרשים ולרומני לא היה סיכוי להגיע להיכן שהגיע
  • 19:41
  • 08.11.12

הסיבה היחידה שרומני, הלבן, השמרן, העשיר והדתי, הרחוק כל כך מליבם של אמריקאים רבים, הצליח להתקרב לניצחון, היא הכלכלה - שמפלגתו השמרנית בעצמה אחראית להתמוטטותה.
ניתוח מצויין. אמריקה משתנה. לטובה. מן הראוי שנפנים ונלך בעקבותיה.

86 מה הקשר לאבנגליסטים? בגלל שהם לא התגיסו עבור רומני הוא הפסיד! אלי
  • 20:03
  • 08.11.12

להזכירך, אובמה הוא נוצרי בפטיסט, כמו האבנגליסטים.

רומני הוא מורמוני, מבחינת האבנגליסטים הוא כופר.
המועמד לסגנו, ראיין, בכלל קתולי, האבנגליסטים לא רואים בו ממש נוצרי.

87 מענין האתניקים שלנו מצביעים לגברים לבנים וימנים המחוקקים נגדם שמחה חורפייש
  • 20:30
  • 08.11.12

ההיספאנים והשחורים בארצות הברית נבונים יותר.

88 מר שביט , מדוע השנאה היוקדת הזו לבני עמך ?  (לת) יהודי מח|ול
  • 20:31
  • 08.11.12

89 אובמה ניצח בזכות הצבעה גזענית של השחורים והצבעה שבטית של ההיספנים אלי
  • 21:36
  • 08.11.12

אובמה ניצח בזכות הצבעה גזענית של מעל 90% מהכושים שהם הקורבנות הגדולים של ממשלו כי מספר מחוסרי העבודה ביניהם הוא כפול מאשר בקרב הלבנים. הבעיה עם ממשל אובמה שהוא רע לכלכלה האמריקאית. אובמה הכפיל את החוב הלאומי מ 8 טריליון ל 16 טריליון ועוד ידו נטויה. מי שאשם במשבר הסב פריים הם בראש וראשונה קלינטון וגרינספאן שלחצו לבטל חוקים משנת 1907 ו מתקופת רוזבלט שמנעו ספקולציות מהסוג שגרם למשבר. למזלם הרע של הרפובליקאים הבועה הבשילה לכדי משבר בסוף תקופת בוש ובזכות זה נבחר אובמה.

90 סליחה גדי רוטשטין
  • 21:48
  • 08.11.12

ואני חשדתי בך שאתה תומך נתניהו ומעשיו

91 ומה המסקנה שהסיקו הגאונים שלנו - ביבי וממשלתו? אסף
  • 22:50
  • 08.11.12

בניגוד להמלצת שביט - לחדש את הברית עם אמריקה נאורה יותר - מסקנתם היא: אם אמריקה נעשית לנו סמולנית, ובראשה עומד אחד עם שם כמו חוסיין אובמבה, אזי אדרבא, נתחיל להכין לנו אופציות אחרות, ונתקרב לענקי קדמה ונאורות כמו סין ורוסיה. שבטח יהיו בעלות ברית אוהדות ונאמנות הרבה יותר. כן כן, זה בדיוק הכיוון שהוחלט עליו בראשם של גאוני האסטרטגיה היחב״לית ביבי & ליברמן.

92 ארי שביט רועי
  • 23:04
  • 08.11.12

המשפט הזה: ״העובדה שאובמה נבחר כשאמריקה שקועה עדיין בבוץ ולנשיאה אין הישגים יוצאי דופן - אף היא מדברת בעד עצמה״ מדבר בעד עצמו. אם רפורמת הבריאות המהפכנית שהעביר, הצלת תעשיית המכונות האמריקאית בניהול נכון של המשבר שחוותה, סיום המלחמה בעיראק, השתת רגולציות מחמירות על וולסטריט, לכידתו וחיסולו של אוסמה בין לאדן, הגברת הסיוע הכלכלי לסטודנטים, ביטול האפליה נגד גייז בצבא האמריקאי, הצהרה על תמיכה בנישואים חד מיניים, הוצאת ארה״ב מהמשבר הכלכלי שהותיר קודמו, השוואת משכורות הנשים בעזרת חוק לילי לדבטר עליו חתם ביומו הראשון בבית הלבן, שינוי המדיניות לגבי מחקר ומימון מחקר בתאי גזע, אם כל אלו אינם משמעותיים בעיניי ארי שביט, יואיל נא בבקשה לומר לי איזה דבר משמעותי עשה נתניהו במהלך כהונתו כראש ממשלה? איזה דבר משמעותי עשה ברק במהלך כהונתו כראש ממשלה? פרס? ואיזה דבר משמעותי עשה ארי שביט במהלך חייו? אם כך נראים כותבי הדעות הבכירים של עיתון הארץ אפשר וכדאי לסגור את הבאסטה. ויפה שעה.

93 שביט, מתי בפעם האחרונה היית באירופה? הלבנים שם הולכים ונעלמים, בקצב מהיר בהרבה מהמגמה בארה"ב, ואת מקומם נוספים שחורים מוסלמים ושאר מהגרים מהעולם השלישי. האידיאולוגיה האירופאית מקדמת את הרב-תרבותיות הזו. היא חוגגת אותה. והיא גם שתביא לחורבנה של הציוויליזציה המערבית. וכבר נאמר שמי שיודע להחריב את התרבות האירופאית בצורה הטובה ביותר הם האירופאים עצמם. תשאלו את הגרמנים.  (לת) סוציולוג
  • 23:04
  • 08.11.12

94 לא נעים להזכיר שגם הנשיאים הרפובליקאים לא ישרו קו עם ישראל ב
  • 02:49
  • 09.11.12

להפך הם היו יותר תקיפים מעמיתיהם הדמוקרטים בדרשותיהם מישראל (בגין הקפיא בניה בהתערבות רייגן, שמיר הלך לועידת מדריד בלחץ של בוש האב, ושרון חתם על מפת הדרכים בלחץ בוש הבן).

המשחק של ההנהגה הישראלית לא נבע אף פעם מכך שהאמריקאים ישרו איתנו קו (וחלק ניכר מהתהיישבות בשטחים נעשתה תוך תוך שקר במצח נחושה לממשלים האמריקאים).

95 חבל שאתה משקר לנו. לעצמך אתה מאמין ? תעמולה זולה לזומבים
  • 04:43
  • 09.11.12

רומני ורוסנה עובדים אצל אותו בוס וזה לא העם . אנחנו לא מטומטמים למרות שהתקשורת מנסה בכוח לטמטם אותנו כבר מאה שנים. תתביישו לכם אנשים נהייתם אביזרים .. כלים שימושיים, עבדים מודרנים - הלומי קרב ונוחים לשימוש ולזריקה. ארי כולם צריכים להביא משכורת הביתה אבל באיזה מחיר לערכים ולכבוד העצמי ?

96 מבריק Kobi Harkavy
  • 14:32
  • 09.11.12

בד"כ אינני מסכים עם ארי שביט, הפעם - שאפו

97 אובמה - דוגמא מסויימת תמי חיו
  • 00:48
  • 10.11.12

אובמה - היה בלתי מנוסה כאשר נבחר לפני ארבע שנים להיות נשיא בארצות הברית,כנאה שגם אנחנו יכולים לתת הזדמנות ל"בלתי מנוסים" לעלות לשלטון... לא יזיק כנראה

פעילות
המלצות
פרסומת