מלחמת בחירות

מקורות צבאיים הסבירו בתחילת השבוע, כי אף על פי שמיהר לקחת על עצמו את האחריות - החמאס לא היה אחראי לסבב האש האחרון בעוטף עזה. ירי טיל הנ"ט על רכב צה"לי ושיגור הטילים על ישובי הנגב בוצעו על ידי פלגי ג'יאהד קיצוניים. על פי אמ"ן, אותם ארגונים שואפים למטרה כפולה: לאתגר מימין את החמאס ולגרור את ישראל לפעולה נרחבת בעזה, שבעקבותיה יתמוטט שלטון החמאס והבכורה תעבור לאל-קעאדה. למרות שמצב הדברים הזה ידוע לכל, חיסלה אחר הצהריים ישראל את המפקד הצבאי של החמאס ובעלי תפקידים נוספים בארגון, ובמקביל הנחיתה מכות אוויריות נוספות על תשתיות הארגון. ההיגיון היחיד לפעולה כזו הוא פוליטי, לא אסטרטגי. פעם נהגו ממשלות במצוקה לנקוט ערב ההליכה לקלפי בכלכלת בחירות; היום קיבלנו את התחליף: מלחמת בחירות.

אין ויכוח שתושבי הדרום (וגם תושבי רצועת עזה, אגב) חיים תחת מציאות בלתי נסבלת. מציאות מופקרת, שערורייתית, שמרוקנת מתוכן את אחריותה של מדינה ריבונית לקיום בכבוד של תושביה. הממשלה הלאומנית-הדתית, שמושלת בבטחה בישראל בארבע השנים האחרונות, לא עשתה דבר כדי לשנות את המציאות הזו בארבע השנים הללו.

הפעולה האסטרטגית היחידה במרחב שבין ישראל ועזה היתה החזרתו של שבוי צה"ל גלעד שליט. זה נעשה כתגובה ישירה לגלי המחאה החברתית-הכלכלית, בתמורה לשחרור יותר מאלף אסירים פלסטינים, ובניגוד מוחלט לעמדה שהביע ראש הממשלה בנימין נתניהו עד ליום השחרור עצמו.

בעצם היתה עוד פעולה אחת בעלת השלכות אסטרטגיות: ההשתלטות הכוחנית האומללה על הספינה אווי מרמרה, שהחריבה את יחסי ישראל-טורקיה וסיבכה את ישראל עד צווארה במישור הבינלאומי. מעבר לכך לא נעשה דבר. לא ביחס למצור הימי והיבשתי, שחונק את עזה. לא ביחס לתשתית המנהרות שפורחת כתוצאה ממנו. לא ביחס להתעצמות הצבאית של פלגי הג'יאהד בחסות איראן. וכמובן גם לא ביחס לאפשרות של דיאלוג מדיני, עם הפלסטינים בכלל ועם ממשלת החמאס בפרט. ועכשיו, חודשיים לפני הבחירות בישראל, הגיע חיסול ג'עברי, שמשמעותו הכרזת מלחמה.

הבחירות הקרובות היו אמורות להתנהל במגרש הכלכלי-חברתי. זה מגרש שהממשלה המכהנת נמצאת בו במצוקה, שלא איימה באמת על המשך שלטונה, מכיוון שבמקביל הופקר המגרש המדיני-ביטחוני על ידי יריביו הפוטנציאליים של נתניהו. איש מהם לא העז להציב במגרש הזה אלטרנטיבה - ובכך להציע לאזרחי ישראל תפישה אסטרטגית כוללת, שתתחרה בתפישה הנוכחית של ממשלת נתניהו (אם יש כזו). עוד בתחילת השבוע הכריזה יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', כי היא "מעניקה גיבוי לראש הממשלה נתניהו" ביחס למתיחות בדרום – כאילו היתה כבר שותפה מלאה בממשלתו העתידית ולא מתמודדת נחושה על הנהגת המדינה. על שתיקתו הרועמת של מנהיג "יש עתיד" יאיר לפיד מיותר להכביר מלים. בהעדר התנגדות ותפישת עולם אלטרנטיבית, ברור שהאצבע היתה קלה במיוחד על ההדק.

למרות זאת, ולאור החידלון המנהיגותי המתמשך בדרום, החל לבצבץ בימים האחרונים אי שקט בשדה הפוליטי והתקשורתי. נתניהו התחיל להזיע. יחד עם ההשתלטות המוחלטת של נפתלי בנט ואנשיו על האלקטורט הדתי-הלאומי, ההתעצמות המהירה של ש"ס בהנהגת דרעי, והכרסום המתמשך בפוטנציאל המצביעים "החברתיים", הכל היה קצת יותר מדי בשבילו. ההצלחה המבצעית המרשימה עשויה לכאורה לחזק גם את שר הביטחון, אהוד ברק, שצלל אל מתחת לתהום הנשייה של אחוז החסימה עם מפלגתו הווירטואלית. נניח רגע להיגיון האסטרטגי של הפעולה; העיתוי שלה פשוט שקוף עד כדי גיחוך.

את המחיר ישלמו בימים הקרובים אזרחי ישראל. מוטב לא להיסחף אחר תגובות הצהלה של רבים מהם באתרי האינטרנט וברשתות החברתיות, גם לא להתרגש מדי מהגיבוי האוטומטי מצד רוב המערכת הפוליטית (כולל אפילו הגמלאית הפוליטית ציפי לבני, שטרם החליטה אם להתמודד בבחירות, אבל החליטה להתייצב במהירות הקול מאחורי הפעולה).

בסרט הזה כבר היינו יותר מדי פעמים. האופוריה נוטה לדעוך פחות או יותר עם נפילת הטיל הראשון מחוץ לרדיוס הרגיל של קו העימות.
 

האם חיסול ג'עברי הוא ספין בחירות של נתניהו? הגיבו באמצעות הפייסבוק שלכם
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כתבה מצויינת. תודה אורי יופי
  • 20:04
  • 14.11.12

המשפט וחצי האחרונים סופר חשובים.

02 איך זה? קשקושים
  • 20:06
  • 14.11.12

איך יתכן כי כמה שעות אחרי הפעולה יש לך כבר מאמר דעה מנוסח להפליא? האין זה אומר כי לא היית צריך לחשוב הרבה כי אתה אוטומטית נגד הממשלה?

03 הכותב צודק אבל הבעיה היא יותר עמוקה ולנתיהו אין שום עניין לפתור אותה. ככל הנראה מדובר בעוד "עופרת יצוקה" שלא יביא לשינוי אסטרטגי. השינוי האסטרטגי היחיד הוא כיבוש עזה וניהול מינהל אזרחי לטובת התושבים, בלי התנחלויות ופיתוח מועץ של הכלכלה ורווחת התושבים.  (לת) ניר
  • 20:08
  • 14.11.12

04 כתבלב תקשורתי מצוי... פשוט דוחה..  (לת) ככה זה השמאל
  • 20:33
  • 14.11.12

05 אל דאגה, משגב המלחמה הקצרה הזאת תישכח כאשר שוב יוכלו היושבים במקלטים לצאת לקניות ויתברר להם שהכסף נגמר באמצע החודש. כך שבתחילת ינואר יחזור המצב הכלכלי להיות הקטרזיס שיפיל את נצניהו.  (לת) אלגרו
  • 20:36
  • 14.11.12

06 כל מילה בסלע. דם אזרחים הפקר הוא אצל אוהב ארוחות החינם הידוע ביבי, את ליברמן,  (לת) שומר חוק
  • 20:59
  • 14.11.12

07 כל מילה בסלע. דם אזרחים הפקר הוא אצל אוהב ארוחות החינם הידוע ביבי, את ליברמן,  (לת) שומר חוק
  • 20:59
  • 14.11.12

08 כל מילה בסלע  (לת) ליאור
  • 21:05
  • 14.11.12

09 שנתניהו ינהל את הבחירות שלו מעזה  (לת) עדי
  • 21:06
  • 14.11.12

10 כל כך נכון! וכל כך מוזר שהעם החכם הזה נותן שיעבדו עליו ככה כל פעם מחדש... עצוב!  (לת) אחד העם
  • 21:07
  • 14.11.12

11 אורי - עברת את המבחן. המשך כך! גדעון  (לת) ג
  • 21:52
  • 14.11.12

12 כתב דביל.  (לת) קין
  • 22:09
  • 14.11.12

13 אני מבין שיושר אינטלקטואלי בכלל לא בסדר היום של הכותב  (לת) קורא בין השורות
  • 22:14
  • 14.11.12

14 הכותב פיתח אובססיה חולנית כנגד ברק  (לת) אפשר לגוון?
  • 22:14
  • 14.11.12

15 אם לא יתנו למשגב לכתוב על ברק או על מפלגת העצמאות יום אחד יהיה לו מה להגיד?  (לת) מחפשים עיתונאים רציניים
  • 22:18
  • 14.11.12

16 גם שרון נהג כך בזמנו - כשהחמאס ביצע פיגועים לפגוע באשף, שרון הפציץ את הכוח הצבאי והתשתיות של הרשות, ובכך חיזק את החמאס - יש באמת קואליציה של הקיצונים בשני הצדדים נגד המתונים, וזה ימשיך כל עוד יש כאן בבונים שלא מבינים את התרגיל.  (לת) עצבני
  • 22:19
  • 14.11.12

17 מהלך ציני לקראת בחירות בחיפוש של ביברמן לעוד ועוד "כוח" רוצים רוב מוחלט שלטון בכל מחיר
  • 22:36
  • 14.11.12

פגיעות בנפש, מצידנו ,לא היו. פגיעות באתר אסטרטגי לא היו, לא המתינו להמשך המהלך המצרי להשגת רגיעה. בתקשורת ובזירה הפוליטית מקהלה מאורגנת היטב בכל הימים האחרונים

18 הציבור מטומטם, ולכן הציבור ישלם. תמשיכו להיות ימניים. תמשיכו להיות גזענים. תמשיכו להיות אלימים. תמשיכו לפוליטיקאים כמוכם (אך קצת יותר חכמים) להוליך אתכם באף. ותמשיכו להתפלא על כך שהמדינה הלכה פייפן.  (לת) נו, באמת.
  • 22:38
  • 14.11.12

19 על פי דבריך אני מניח כי אתה לא גר בדרום.  (לת) מתן
  • 22:38
  • 14.11.12

20 כמה שטויות בכתבה אחת... מר משגב, בוא להתארח אצלי בסלון כשיש נפילות דולב מאשדוד
  • 23:17
  • 14.11.12

תעשה במכנסיים באזעקה הראשונה\הבום הראשון שתשמע.

אל תהיו תמימים, התקיפה אינה בגללנו, תושבי הדרום, אלא בגלל שהפלסטינים בעזה התכוונו לירות לכיוון ת"א וגוש דן. כל המבצע הזה מר משגב, הוא כדי שאתה ושכניך בגוש דן תוכלו להמשיך ללהג בשקט ובבטחה בעוד הילדים של השכנים שלי מרטיבים במיטה ומתעוררים מסיוטים.

21 ברור שזאת מלחמת בחירות, אבל אם זה לא החמאס והוא לקח אחריות על זה, הרי שהוא הביא את זה על עצמו  (לת) ירון
  • 23:32
  • 14.11.12

22 בוגרי "היחידה" = ממשלה מופקרת והרפתקנית  (לת) דרומי
  • 23:39
  • 14.11.12

23 "במקביל הנחיתה מכות אוויריות נוספות על תשתיות הארגון. ההיגיון היחיד לפעולה כזו הוא פוליטי" עפר
  • 23:50
  • 14.11.12

כלומר הכותב מצר על חיסול מאגרי טילי הפאגר...

24 אורי משגב אתה שקוף אריאל
  • 00:56
  • 15.11.12

עוד כתבה בנאלית צפויה ושקופה שלך. בחייאת, קצת מקוריות, קצת פחות להיות צפוי, היה אפשר לסכם את כל הכתבה הזו למבזקון או סטטוס בפייסבוק.

25 יש לגנות את התגובה הבילתי פרופורציונלית של החמאס..  (לת) גולדשטין
  • 01:07
  • 15.11.12

26 למה אנשים נורמאליים צרייכים לעזוב ברלינאי
  • 01:19
  • 15.11.12

למה אנשים נורמאליים צרייכים לעזוב את ישראל:
שוב- מבצע אמו יוצא לדרך
שוב- כולנו עם תושבי הדרום
שוב- זה לא זבנג וגמרנו
שוב- "יאללה ביבי תיכנס בהם"- עוד אמא אשקלונית
שוב- בואו נצא גברים, ומי דיבר בכלל על שקט??
שוב- אתה נגד אלימות? יפה נפש או בוגד, מה אתה בוחר?
שוב- אף אחד לא מדבר על כך שילדים בעזה חוטפים פצצות של טון על הראש, רק על ילדים ישראלים, כי אנחנו ציונים פטריוטיים והם אוייבים ( שמעתם פעם פצצה של טון? אני גר ליד עזה, זה מחריד את כל האזור!!)
שוב- תחושת העליונות היהירות. שקט! אנחנו מחנכים אותם.
שוב- מגייסים מילואים, כי איך אפשר לצאת למלחמה בלי ש"הבנים שלנו יוצאים למלחמה"?

כל הכבוד לצה"ל ולכל מי שמספר את הסיפור שעם ישראל הכי אוהב לשמוע.
שוב-

27 קונספירטור הזוי... אתה באמת מאמין לדברי ההבל שאתה כותב?  (לת) איזה מאמר מגוחך
  • 01:30
  • 15.11.12

28 כרגיל חצאי אמת ועבדות לא נכונות מיקה
  • 01:42
  • 15.11.12

איך ישראל עושה מצור על עזה, אם בדרום הרצועה יש גבול עם מיצרים ?? ישראל אשמה בהתדרדרות היחסים עם טורקיה?? כלכך הרבה שיטות במאמר אחד, חובבנות לשמה.

29 בקרוב בחירות, אז יאמר הציבור את דברו. דעתו של הכותב היא רק עוד קול אחד שווה משקל לכל קול אחר.  (לת) גולן
  • 01:55
  • 15.11.12

30 The definition of insanity!!c Uri Talil
  • 05:40
  • 15.11.12

Doing the same things over & over & over again-c
expecting different results
is the definition of insanity!!c

31 טור מעולה, חותם על כל מילה. החיסול בעזה הוא קודם כל תגובה על חיסול ברק בסקרים  (לת) ישי
  • 06:18
  • 15.11.12

32 תוצאה הרסנית אילנה מהדרום
  • 06:57
  • 15.11.12

אין שיקול דעת ביקורתי לפתוח את החשיבה ולראות שעדיף לקבל תוצאות ללא מדיניות הדוגלת בחיסולים מאשר תוצאות תחת מדיניות צרה לטווח קצר. ההתמודדות של העורף תהיה נחושה ועקבית תחת משא ומתן. עניין של רווח מול הפסד

33 הג'יאהד זה האח הצעיר והפרוע של חמאס. הפרדה ביניהם חוטאת למציאות. ונניח הנחה מופרכת שהירי הוא לצנינים בעיני חמאס? מי שלא יכול להטיל מרות - שלא יבקש שלטון. אין סמכות ללא אחריות!  (לת) חד-גדיא
  • 07:52
  • 15.11.12

34 למגיב 16: ישראל בעצמה הכריזה על מצור על עזה. ימנים הזויים
  • 07:52
  • 15.11.12

ימניים לא נוטים להתבלבל מעובדות. תמיד יש להם תשובות גם אם לא קשורות למציאות

35 פרק בהיסטוריה : בשנות הששים טענה ישראל שהסורים המנוולים יורים על טרקטורים שלנו שמעבדים את האדמה בצפון הרחוק ליד הגבול וסופגים אש מהסורים שכועסים כשהם רואים את הירוק אצלנו ולכן פוגעים בחקלאים שרק רוצים לעבד את האדמה.האמת - ה"טרקטוריסטים" היו חיילי צה"ל שהתקרבו לשטח המפורז ואף חצו אותו כדי לגרות את הסורים לירי. מענין למה נזכרתי בזה היום.  (לת) צביקי סקופ
  • 08:15
  • 15.11.12

36 מלחמת בחירות זוהר אור רחל
  • 08:28
  • 15.11.12

הכתבה כל כך נכונה, גם אולמרט השתמש בשיטה זו עם עופרת יצוקה, ולולא בעיותיו המשפטיות היה נבחר שוב.
זה לא משמח בכלל זה עצוב מאוד, וכרגיל רק אזרחי ישראל משלמים, הרי היו סבבים אלימים כאלו גם לפני חודשיים וזה רצף בלתי פוסק אז למה עכשיו?

37 המבצע תעמולת בחירות של נתניהו.  (לת) העיתוי שלה פשוט שקוף עד כדי גיחוך.
  • 08:30
  • 15.11.12

38 זכותה המלאה של המדינה להגן על עצמה ועל תושביה סמי
  • 08:36
  • 15.11.12

ואם הזדמנה שעת כושר לפגוע ברב המחבלים ובארכי טרוריסט ג'עברי , היו חייבים לנצל אותה. לא יכולנו להמשיך ולשבת בשקט כאשר חמאס מנסה לשנות את כללי המשחק. אני מקווה שילדיך יחיו בפחד מתמיד, אז תוכל לבקש שהממשלה תמשיך להבליג .

39 האיסלם הקיצוני ונתניהו רוצים אותו דבר, ערבים הרוגים, זה מה שיהיה  (לת) אריק
  • 09:12
  • 15.11.12

40 אל תלאה אותנו בשטויות שלך רק כדי לתקוף את ברק. זה כל כך שקוף.  (לת) יוני מעוטף עזה
  • 09:40
  • 15.11.12

41 מאווי מרמרה, לא אווי מרמרה  (לת) נודניק
  • 09:49
  • 15.11.12

42 רוח עזה אפי שינה הזועם 10:29/15/11/12
  • 10:34
  • 15.11.12

כך מגדרים את עזה שעיר הזואות הי סופה טורדנו שאין בה פיתרון לטיפול גם מחמד אנואר אל סאדת לו רצה אותה לחיקו בהסכמי שלום אים בגין

43 הטעות היא היקף החיסול ולא עצם החיסול. יש לחסל מאות מרמת מ"פ ומעלה לא לחוס על אף אחד. רק זה ישנה את המציאות. לא חיסול של אחד ,כמה בכיר שיהיה.  (לת) רונן
  • 11:06
  • 15.11.12

44 אנשים כמוך ממאיסים את העיתונות  (לת) מודאג
  • 11:32
  • 15.11.12

45 לכתוב עם כל כך הרבה רוע ושנאה זה לא מקצועי. תלמד עיתונאות לפני שתבזבז לנו את הזמן  (לת) יהודית
  • 12:03
  • 15.11.12

46 שנאת נתניהו גוברת על הכל !! רוני
  • 12:45
  • 15.11.12

גם אם נתניהו היה הורג את היטלר, אורי משגב היה אומר שזה פוליטי. כתבה מגמתית ומלאה אי דיוקים, בלשון המעטה. הכותב מתעלם מההסלמה של השבוע האחרון ומהאיפוק המתמשך של הממשלה. באמת אין מצב שהממשלה החליטה החלטה עניינית לטובת ביטחון המדינה ?

47 חופש הביטוי זו זכות נעלה. אתה מועל בה  (לת) אורי
  • 12:57
  • 15.11.12

48 מאמרי ביקורת הם דבר מבורך אבל אצלך אלה מאמרי שטנה. אתה חושב שקוראי הארץ כאלה מטומטמים שאפשר לעבוד עליהם  (לת) עדי
  • 13:25
  • 15.11.12

49 אל תזלזלו בו. יש לו את האומץ להודות שהוא מקדם של מפלגת שלי ולא כמו דרוקר בערוץ 10 שמקדם אותה בצורה סמויה כאילו היינו מטומטמים.  (לת) לא מזלזל
  • 14:36
  • 15.11.12

50 כל כך נכון! כל כך כואב!  (לת) נעה
  • 17:31
  • 15.11.12

51 מסתבר שאינשטיין צדק, לטפשות אין גבול אור
  • 23:08
  • 15.11.12

או שאתה שיכור מהאספרסו ששתית בבוקר בבית קפה בבועת תל אביב?
מתי פעם אחרונה הייתה במועצה אזורית אשכול?, באר שבע?, שדרות?
הטיל הראשון שינחת בסביבה שלך, נראה מה תהייה תגובתך
ביבי עשה את זה בטיימינג מושלם, מכת אש לפני הבחירות בדיוק בגל של רקטות שהגיע השבוע. יכול להיות מכוון ויכול להיות צירוף מקרים, לא משנה, העובדה שיש טילים על חלק גדול מהמדינה שלך קיימת!

לא יודע מה ההיסטוריה שלך עם טילים שנוחתים בסביבה שלך, אבל אני יכול להבטיח לך שזה אף פעם לא שיגרתי. אגב, ירו היום טיל לכיוון של תל אביב אמנם, מה תגיד שיפלו קצת טילים על תל אביב? תתנפץ לך הבועה אז? או שעדיין תקרא לך מלחמת בחירות.
תעשה טובה, תן לקודקודים לעשות מה שצריך ושב בצד אתה והדעות הרעילות שלך שגורמות לאנשים לפקפק במערכת.

וטוב ששאלת, אני לא הולך להצביע לביבי במערכת הבחירות הקרובה, לא משנה את העובדה שהלב שלי עם הדרום.

52 מאמר מבריק!  (לת) סדין אדום
  • 02:33
  • 16.11.12

53 כיוונת לדעת גדולים שימי
  • 18:55
  • 17.11.12

ואורי, זה גם די שקוף זה עונה למטקבקים

פעילות
המלצות
פרסומת