המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
בחר סיסמה
הקלד סיסמה מחדש
אזור מגורים
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

כשהנשים שותקות

פעולות המלחמה של ממשלת ישראל בימים האחרונים לא נועדו להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי הדרום. למעשה, המטרה הפוכה לגמרי. פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל, על מערכת כלכלית דורסנית, על אי שוויון ופערים חברתיים מהגבוהים בעולם המפותח ועל הקשר בין בעלי ההון לממסד הפוליטי והביטחוני בישראל.

הלגיטימציה של הממשלה לצאת לפעולות המסכנות את הציבור באופן ישיר נובעת משתי סיבות מבניות: הראשונה היא העדר הייצוג של הנפגעים העיקריים של פעולות המלחמה - נשים וילדים - הן במערכת הפוליטית בישראל והן במערכת הפוליטית הפלסטינית, והשנייה היא הפער בין האופוזיציה בציבור למדיניות הממשלה, לבין העדרה המוחלט מהממסד הפוליטי הפורמלי.

המחאה החברתית שהחלה ביולי 2011 הפכה את סדר העדיפויות החברתי והזכות לחינוך, דיור ופרנסה לשאלות מרכזיות במערכת הבחירות הנוכחית. המפלגות המבקשות כוח פוליטי עוסקות, חלקן לראשונה, בסוגיות כמו דיור ציבורי, זכויות עובדים וחינוך חינם, שמעולם לא היו על סדר היום של מפלגות השלטון.

המחאה החברתית לא היתה על תקציב. היא היתה מחאה כנגד שיטת המשטר בישראל. כנגד שליטתם של המוסדות הביטחוניים ובעלי ההון בסדר היום הציבורי, כנגד פוליטיקה של הדרה ונישול וכנגד העדרו של שיח אזרחי.

יותר מכל, ביטאה המחאה את חוסר האמון של הציבור במערכת הפוליטית וסדר היום שלה. כשאלפי אמהות ואבות יצאו להפגנות עם עולליהם וטפיהם הם לא הפגינו רק על המשוואה האכזרית של יוקר מחיה גבוה, שכר נמוך והעדר סבסוד למסגרות חינוך לגיל הרך. הם הפגינו על כך שממשלות ישראל הפקירו אותם והעמידו אותם בתנאים בלתי אפשריים. הם הפגינו על כך שהם קורבנותיה של שיטת משטר שאיננה מאפשרת להם לחיות בשלום וברווחה כי היא פועלת למען אינטרסים של בעלי ההון ומשתיקה את קולם סביב נושאי הביטחון. הם הפגינו על כך שאין להם ייצוג.

הדרישה לשינוי סדרי העדיפויות של השלטון ובראשן חינוך, דיור, בריאות ופרנסה היא דרישה פמיניסטית. יותר מכל ביטאה המחאה החברתית את הרצון באלטרנטיבה, בדרך אחרת, באופוזיציה של ממש. לכל אלו לא היה ואין עדיין ייצוג בשדה הפוליטי.

החוסר הקשה ביותר הוא של נשים בעמדות של מקבלי החלטות. הנשים המעטות ברוב המפלגות בישראל אינן מעורבות בקביעת סדר היום הביטחוני. לרוב הן שותקות או מהנהנות בהסכמה לפעולות שמחזירות את ישראל למצב של מלחמה. כשממשלת ישראל מחליטה להסלים את הסכסוך, הן נעדרות מהזירה הציבורית. גם הן לא מבינות את מה שביבי ויועציו הבינו- וזה שהעם דורש אופוזיציה. בממסד הפוליטי הפלסטיני מצבן של נשים אף קשה יותר.

הדרת נשים ממעוזי קבלת ההחלטות יוצרת מצב שבו השיח הפוליטי הופך לשיח ביטחוני-גברי, שאינו מותיר מקום ליצירת סדר עדיפויות חדש או מציאת פתרונות אזרחיים. שתיקתן של רוב המפלגות אל מול פעולות ההסלמה בעזה - שאת מחירן ישלמו קודם כל נשים וילדים – מוכיחה שאין אופוזיציה בתחומי הממסד הפוליטי בישראל.

יעל ברדה היא משפטנית ותלמידת מחקר באוניברסיטת פרינסטון. מחברת הספר "הביורוקרטיה של הכיבוש" בהוצאת מכון ון ליר והקיבוץ המאוחד
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בלה בלה בלה  (לת) רוזה לוקסמבורג דמיקולו
  • 17:55
  • 15.11.12

  •   מה עם איזו הבעת השתתפות בצערה של יעל על מות חבריה מהחמאס?  (לת) שמאלנית עיוורת שטופת מוח
    • 21:25
    • 15.11.12

  •   בלה בלה בלה אבל צודקת....  (לת) עיזים ציוניות עיוורות
    • 08:07
    • 16.11.12

  •   תנחומי לכותבת על מות חבריה השאהידים בעזה  (לת) יעל חרטא
    • 08:31
    • 16.11.12

  •   בלה בלה אבסולוטי. נשים יותר ימניות מגברים. נקודה. לא מבין על מה היא מתבססת. נשים נוטות לקיצוניות אובססיבית, והיות ורוב העם ימני, הנשים בתוכם מוכנות לצעדים הרבה יותר חריפים כנגד האויב.  (לת) בינגו
    • 09:05
    • 16.11.12

  •   על מה מבוססת הנקודה? אילן חטב
    • 04:36
    • 17.11.12

    עשיתה סקר ראיינתה אלפי נשים וגברים מכל המגזרים?
    או שאתה מסתמך על חמותך?

02 למה בדיוק נשים סובלות מהמלחמה יותר מגברים? זוהר טנא
  • 18:03
  • 15.11.12

האם יש לטילי החמאס מגנט מיוחד שנמשך לנשים?

לגבי ילדים, אני מקווה שהכותבת לא מעוניינת שגם להם יהיה ייצוג בממשלה.

  •   עכשיו הכל ברור. יש מלחמה כדי למדוע דיון בנושא הנשים כלכך ברור
    • 19:45
    • 15.11.12

    וכלכך פטאתי

  •   אנסה להסביר לך יעל
    • 09:18
    • 16.11.12

    המחאה של דפני ליף ושותפיה (זוכר שהיתה כזו בשנה שעברה?) נועדה לסלק -למעשה- את שלטון הימין הכוחני והדורסני, להקים כאן חברה סוציאלית צודקת, חלוקה הוגנת של משאבים, דאגה לשכבות המוחלשות - וגם אנחנו, הנשים, נמצאות בקטגוריה הזו הודות למאצ'ואים בשלטון - בקיצור, לעשות כל מה שהימין לא מוכן לעשות.
    במקרה, או שלא, ביבים פחד להמשך שלטונו, עשה ספינים והתגרה בחמאס. החמאס הגיב בירי טילים לבאר-שבע (אוגוסט 2011) והמפגינים שהיו במאהל מול סורוקה והאוניברסיטה נאלצו להתפנות. לאט לאט המחאה התמוססה, גם בעזרת ועדת השקר של טרכטנברג, וביבים נשאר בתפקיד שגזל מרבין.
    עכשיו, השיח החברתי חזר. ביבים הבין (או שהיועצים כולל המדאם אמרו לו) שהוא עשוי לאבד את השלטון ולהיזרק בחזרה לספסל האחורי של האופוזיציה. לכן חתם על הסכם לצירוף קדימה, התאחד עם מפלגת הפשיסטים ישראל ביתם, ויצא למבצע החיסול עמוד קלון.
    הרי ידוע שהימין מתחזק ושואב הנאה ממתקפות כוחניות וממצב לא-בטחוני, ואלו הם שמבססים את המשך שלטונו. מאז רצח רבין המדינה הדרדרה לתהום, וזה רק באשמת הימין (וכן, גם ההתנתקות זו פעולה של הימין: אריאל שרון היה ימין וישאר ימין לנצח. כך גם אהוד אולמרט ושאר חברי קדימה).
    אני לא חושבת שבאמת תטרח לקרוא, אולי הטסטוסטרון שוטף את העורקים שלך, ומסב לך הנאה לראות את ההפצצות בעזה.
    אני לא מכחישה שהחמאס הוא ארגון טרור, וגם אני גרה בעיר מטווחת (באר שבע) ורצה לממ"ד כשנשמעת אזעקה. עליכם, זכרי הימין, להבין שבעזרת אלימות לא ניתן לפתור דבר.

  •   גברת,אם את היעל שכתבה את הכתבה, הטוקבק הזה סוגר את הגולל על היותך לא לגמרי שקולה  (לת) זה סוג האנשים שמקבלים טור בעיתון הזה?
    • 13:17
    • 16.11.12

  •   יעל, מסכימה איתך, ולצערי גברים ידם במכנסיים, משפשפת את ה... ודעתם רופסת  (לת) אשה נגד השליטה הגברית האלימה והתוקפנית
    • 23:01
    • 16.11.12

  •   שרון כן אולמרט לא אילן חטב
    • 04:45
    • 17.11.12

    אולמרט התפקח ואף נאם על כך והכי חשוב הציע שלום אפשרי-אילולא סולק בשיתוף פעולה של ברק הימין והפקליטות כל אחד ומיניעיו-אילולא סולק אני מאמין שהיה לנו היום הסכם שתי המדינות
    כי לאולמרט יש גם את הרצון,גם את השכל וגם את האומץ כנ"ל עבאס

  •   ברוו משה גליק
    • 06:01
    • 17.11.12

    יישר כוחך

  •   הסבר, בבקשה (למגיב 13:17 | 16.11.12). יעל מהתגובית שמעליך
    • 10:36
    • 17.11.12

    ניסיתי לכתוב לך בשפה פשטנית את דעתי. באופן שבו אני רואה את הדברים, וכמו שהם נראים מכאן (באר שבע), המלחמות כאן החלו בגלל מניעים דתיים (יהודיים, מוסלמיים, נוצריים - what ever) ע"י אנשים (זכרים או נקבה) שבינם לבין פמיניזם יש מרחק גדול.
    אדם אחד שניסה, וכמעט הצליח, להביא שינוי לטובה לאזור המסוכסך הזה, נרצח ע"י 3 יריות בגב מאקדחו של הימין, אחרי הסתה פרועה. השינוי הזה יכל להיטיב גם אתכם בימין, ולא רק איתנו - השמאליים והפמינסטים, וגם עם כל הערבים באזור ובכלל.

    אני לא יכולה לסתור את העובדה שהיו פיגועי התאבדות רבים בתקופת אוסלו, ושהרבה ישראלים נרצחו בהם. זה נכון, ובלתי ניתן להכחשה. כאן נכנס העניין של הדת. אם תשים לב, כל ספרי הדת מטיפים לאלימות (גם הקוראן, גם התנ"ך וגם הברית החדשה). עכשיו, כדי לשנות, צריך לזנוח את הדת לאנחות, כי בגלל "הבטחה" של "אלוהים" לאברהם, שני ה"צאצאים" שלו נאבקים על פיסת אדמה יבשה, במקום לנסות להידבר.
    בטח תגיד ש"ככה זה הערבים, כבר מהתנך - חי על חרבו". שים לב: כל הנימוקים - היהודיים והמוסלמיים - הם נימוקים שקשורים לספרי דת, ושואבים מהם!
    אין שום הבדל בין הדתות השונות(?), ובין האלוהימים השונים(?); כולם מטיפים לסכסוך, לאלימות, לרוע, להקרבת קורבנות, לדיכוי, למאצ'ואיזם... הדת (כל דת!) היא שורש כל רע.

    ואני לא יעל ברדה. אני סטודנטית באוניברסיטת בן-גוריון, לומדת ביוטכנולוגיה, באר-שבעית כבר 23 שנים, שמאלית גאה.

03 צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות? מודרניסט
  • 18:04
  • 15.11.12

צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות?

  •   K A R T Z I Y A  (לת) נעים להכיר
    • 19:47
    • 15.11.12

  •   קרציה, נעים גם לי! מודרניסט. מודרניסט .
    • 22:53
    • 15.11.12

    קרציה, נעים גם לי! מודרניסט.

  •   מודרניסט חכם כל כך ומודרני, נו אז מה התשובה לשאלה שזרקת לאויר? מה באמת צריך לעשות לו? אה, לא התכוונת לזה שיש להשליכו בבושת פנים מן ההנהגה ומכל שירות ציבורי אי פעם? אה, אז בגלל זה אתה טוען שזה אותו הדבר כמו עם רבין. אוי, התבלבלתי. חשבתי שיש עוד תגובות אפשריות לאי-הסכמה עם המנהיג חוץ מרצח. טפשונת שכמותי. ואתה ניאנדרטל שלמד למלמל כמה מילים כמו 'מודרניסט'.  (לת) טפשונת
    • 16:25
    • 16.11.12

  •   מה, תחרים את הארץ בקרוב? עשית לי את הערב  (לת) הבעיה שאני לא מאמין לך. כמוך רק מאיימים ומבטיחים
    • 20:33
    • 16.11.12

04 צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות? מודרניסט
  • 18:05
  • 15.11.12

צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות?

  •   לידיעתך הכותבת לא מודעת להסכמים הסודיים בין הניה לבין ביבי להבערת השטח, הניה כמו ביבי איננו מעונין בדיון החברתי פוליטי בישראל , רק זה חסר לו שהרעיונות האילו יחלחלו לאנשי עזה.  (לת) הקומבינטור
    • 05:18
    • 16.11.12

  •   מודרגניכט, האמנם, אתה תחרים הארץ? יאללה, קדימה!  (לת) הבעיה שאני לא מאמין לך. כמוך רק מאיימים ומבטיחים
    • 20:37
    • 16.11.12

05 צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות? מודרניסט .
  • 18:05
  • 15.11.12

צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות?

  •   רציתי לומר למודרניסם שמי שיש לו תסביך רדיפה זה לא אומר שלא רודפים אותו באמת. ועוד משהו... נו מילא זה מספיק ... נשאיר לפעם אחרת.  (לת) אלגרו
    • 13:35
    • 17.11.12

06 צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות? מודרניסט .
  • 18:05
  • 15.11.12

צנזרו גם את התגובה הזו, חברים. היא עלתה יחד עם שתי תגובות אוהדות בשמות בדויים. תעלו אותן, כרגיל. תמחקו את זו, כמו שמחקתם עשרות תגובות בימים האחרונים. המסך מוקלט (: בדרך ליוטיוב ולקבוצת הפייסבוק. בקרוב יימאס לנו להגיב, ונעבור לקמפיין החרמה. מה שווה "הארץ" אם אפילו פורומים סבירים כבר אין בו? והנה, שיהיה לז'דנוביסטים מה למחוק - "פעולות אלו, ובראשן חיסול רמטכ"ל החמאס אחמד ג'עברי, כמו גם השמועות על גיוס יחידות והאפשרות לפעולה קרקעית נרחבת בעזה, נועדו להשיג מטרה אחת: הפסקת הדיון הפוליטי על חלוקת המשאבים בישראל" - בלי אף מילת הסתייגות. זוהי, גבירותי ורבותי, עלילת דם שאינה טובה מאלה שקראנו בימי רבין. ה"תלמידת מחקר" הזאת, רחמנא לצלן, אינה טובה יותר מה"פסיכיאטרית" שאבחנה את רבין כסכיזופרן פרנואידי, בבטחון מוחלט של שרלטנית, ממש כמו של הגברת הזאת. ועכשיו, תלמידים יקרים, תלמידות חביבות, אם נגיד ראש ממשלה מקריב ביודעין חיי אזרחים וחיילים מסיבות פוליטיות, מה לדעת הכותבת צריך לעשות לו? מה המסקנה המתבקשת? פרינסטון. פאקינג פרינסטון! אולי הגיע הזמן פשוט לשלול את התקצוב ממדעי השום כלום, עד שכל הפרזיטים ימותו מרעב, ואז לייסד פקולטות חדשות?

  •   אחותי, אתה נודניק.  (לת) אורלינג
    • 23:27
    • 15.11.12

  •   לא אני, מתוקונת. מערכת התגובות של "הארץ" נודניקית. עולה הודעת שגיאה אדומה - שולחים שוב. מודרניסט .
    • 21:11
    • 16.11.12

    לא אני, מתוקונת. מערכת התגובות של "הארץ" נודניקית. עולה הודעת שגיאה אדומה - שולחים שוב.

07 הרכבתי לך שמיניה אחרת. קבינט נשים אלטרנטיבי: אנסטסיה מיכאלי, ציפי חוטבלי, לימור לבנת, יוליה שמאלוב-ברקוביץ, גילה גמליאל , פאניה קירשנבאום, לאה נס. והיו"ר היא תא"ל (מיל.) מירי רגב. דן לב פועם dlpoem@gmail.com
  • 18:06
  • 15.11.12

עכשיו את מרוצה?
עכשיו יש לך סדר יום חדש?
אם לא, את לא מחפשת יותר נשים בפוליטיקה. את מחפשת יותר שמאל בפוליטיקה. את רק לא מבטאת נכון את הרצונות שלך.
אילו בקבינט היו יושבים רק גברים, כדלקמן: יוסי שריד, חיים אורון, רן כהן, אמנון רובינשטיין, יוסי ביילין, שלמה בן עמי, אמנון ליפקין שחק ויריב אופנהיימר, האם זה היה משפר את הרגשתך?
אם התשובה היא כן, אזי התזה שלי נכונה.

  •   צודק. ניתן להוסיף את שלי יחימוביץ, תומכת ההתנחלויות, שרת החקלאות ״הוא לא ידע את שמה״ חסרת הדעה, יולי תמיר, החנפנית שישבה שנים ליד ליברמן  (לת) עוזי
    • 21:24
    • 15.11.12

  •   ולא לוותר על העיתונאית האובייקטיבית וההומנית אורלי וילנאי, שקראה הבוקר להפציץ את הלוויה של ג'עברי "כי בטח יש שם מלא מחבלים". אז מה אם יש שם נשים וילדים, אלמנתו ויתומיו? העיקר להפציץ, ולהתקרנף. ולשכוח שגם בסיסי צה"ל נמצאים בלב אוכלוסיה אזרחית.  (לת) נשים מגויסות לא אנושיות
    • 22:24
    • 15.11.12

  •   האבחנה שלך לגבי מה שעולה מהמאמר היא נכונה, אבל בבסיסו המאמר צודק, גם אם השורה האחרונה כוונה לנשים ולפמיניסטיות - כל אחד יודע שממשלות, במיוחד מהימין, נוהגות ליזום מלחמות ומבצעים לקראת הבחירות בתקווה (שמתאמתת בדרך כלל) לזכות בעוד כמה קולות מהבבונים. הכותבת מוסיפה לזה עוד כוונה נסתרת וברורה - להסיט את הדיון מהמחאה והנושאים החברתיים, ונראה שגם כאן זה מצליח.  (לת) לדן
    • 22:55
    • 15.11.12

  •   תשובה לעניין. לכותבת השקפה פרימיטיבית-סקסיסטית לפיה ח"כית אישה עדיפה אוטומטית על ח"כ גבר. אמיר
    • 23:32
    • 15.11.12

    הכותבת לא הרבה יותר מפותחת מילדה שצועקת "הבנות קופצות על החבל - הבנים לפח הזבל". כאילו ששכחנו מי היתה ראש הממשלה ביום כיפור ואת מצאי הח"כיות שלנו - שכולל את משפריצת המים אנסטסיה מיכאלי. או הוגת הדעות הגזענית מירי רגב ("הפליטים סרטן").
    מצטער, אני לא מסוגל להבחין בין גבר שוביניסט שאין לו אמון ביכולת של אישה לנהל לבין אישה סקסיסטית שחושבת שנשים עדיפות תמיד כמנהיגות. מצטער, חוכמה גדולה לא הפגנת כאן.

  •   בדרך כלל לא מסכים עם עמדותיך הפוליטיות - אך לכל כלל יש יוצא מן הכלל. תגובה מעולה!  (לת) שמאלני שפוי
    • 23:39
    • 15.11.12

  •   ורק חבל שגולדה כבר לא איתנו  (לת) יוסי
    • 09:36
    • 16.11.12

08 זהו תקציר ממצה של המצב בישראל 2012....אבל מי שאינו מרוצה מהמצב הקיים יכול להצביע מר"צ שפועלת בדיוק עבור חינוך, בריאות, דיור ופרנסה....נכון, מר"צ אינה שונאת ערבים כמו רב הבוחרים אבל היא דווקא כן אוהבת יהודים  (לת) יש שמאל ישראלי שרוצה לעזור לך מול בעלי ההון והביטחון
  • 18:07
  • 15.11.12

  •   מר"צ? השותפה של רבין בגירוש 415 פלסטינים ללא משפט? השותפה לממשלות הכיבוש לדורותיהן? שתמכה במלחמת לבנון הראשונה? ששותקת כשהתותחים רועמים?  (לת) בסרט הזה היינו
    • 22:27
    • 15.11.12

  •   מר"צ אוהבת את מר"צ גם במחיר של יהודים רצוחים  (לת) מר"צ- מפלגת השבט הלבן האנטישמי
    • 22:43
    • 15.11.12

09 אני רואה שעיתון הארץ הוא מגדלור להזויים מכל חור. ובכן גברתי ההזויה, כמה הערות: 1. גברים נפגעים כמו נשים וילדים אם לא יותר במלחמות ולחימה. 2. המטרה של המבצע היא השגת שקט ליישובי הדרום. אני יודע שזה רחוק מפרינסטון אבל תנסי לתאר לעצמך את התחושה של מי שחיים תחת הפגזה בלתי פוסקת במשך תקופה ארוכה. 3. נשים לא הוכחו מעולם כפחות לוחמניות או מנהיגות טובות יותר (או פחות) מגברים. המחשבה שאם יהיו נשים אחראיות על העולם הוא יהיה מקום טוב יותר לחיות בו היא נחמדה אבל לא מגובה בשום דבר ובעיקר זו קלישאה פוליטית.  (לת) מ
  • 18:07
  • 15.11.12

  •   קודם כל תעשה מחקר מי זו עוד' ברדה. היא חיה כאן!!!!!  (לת) אחת שמבינה וגאה ביעל ברדה
    • 21:06
    • 15.11.12

  •   למה אנחנו צריכים לעשות מחקר? היא פירסמה את הטור, והיא (כך נראה) החליטה להציג את עצמה כ"משפטנית ותלמידת מחקר באוניברסיטת פרינסטון" וכן כ"מחברת הספר 'הביורוקרטיה של הכיבוש'". נטייה פוליטית? חלילה. מעבר לכך, למה שנשפוט את האדם? הדיון אינו איתה כפרט, אלא עם הדעה שהיא מפרסמת.  (לת) ל.
    • 22:50
    • 15.11.12

  •   יעל את לוחמת אמיצה עם קבלות על הידיים - כל הכבוד  (לת) שמעון ב.
    • 08:13
    • 16.11.12

  •   ואם נתרחק קצת מישראל אז אולי כדאי לדעת מהמאבקים בין הודו לפקיסטאן התלקחו בעיקר כשבהודו היתה ראש ממשלה אשה (אינדירה גאנדי) אשה חכמה
    • 17:04
    • 16.11.12

    וגם המלחמה בסרי לנקה התחוללה בזמנה של באנדראנייקה (שגם היא אשה לפי מיטב ידיעתי) כך שההנחה שנשים תמיד יותר רודפות שלום היא מטופשת כמו כל המאמר הזה שטוען שאשה טיפשה עדיפה על גבר גם אם הוא יותר חכם

10 השאלה האמיתית היא האם היתה דרך אחרת להפסיק את ירי הרקטות. אני מניח שאת מסכימה שלא ניתן לחיות תחת איום הרקטות, לא כך?  (לת) יקי
  • 18:09
  • 15.11.12

11 תחזרי למטבח  (לת) גד
  • 18:09
  • 15.11.12

12 יש חור בדלי יובל
  • 18:10
  • 15.11.12

או יעל או יעל. יש חור בדלי או יעל יש חור. יש פגם בראש או יעל או יעל יש פגם בראש או יעל יש פגם.

13 אין לכם פילטר בהארץ? מיחא באוניברסיטה חוגגת הטיפשות הזאת, אבל בעיתון? אוף
  • 18:11
  • 15.11.12

הדרת נשים ממעוזי קבלת ההחלטות יוצרת מצב שבו השיח הפוליטי הופך לשיח ביטחוני-גברי, שאינו מותיר מקום ליצירת סדר עדיפויות חדש או מציאת פתרונות אזרחיים. שתיקתן של רוב המפלגות אל מול פעולות ההסלמה בעזה - שאת מחירן ישלמו קודם כל נשים וילדים – מוכיחה שאין אופוזיציה בתחומי הממסד הפוליטי בישראל.

14 קשה להאמין שהכותבת בעצמה מאמינה לדברי ההבל שהיא שפכה כאן דוקטורנט
  • 18:12
  • 15.11.12

אם היו נשים בממשלה, אז ישראל לא היתה מגיבה בסופו של דבר לטרור הרקטי הבלתי פוסק מהרצועה? או שלדעת הכותבת יהודים זה גזע נחות שתפקידו להירצח ולשתוק, ולחטוף טילים זה המצב הטבעי שלהם?

15 את גדולה הבון טון עכשיו הוא שקט, יורים!
  • 18:14
  • 15.11.12

אבל אין מי שיקשיב. זו מלחמה לצורך זכיה בבחירות ורוב העם לא רואה את זה.

  •   אני רואה את זה יעל
    • 09:23
    • 16.11.12

    ביום הבחירות אני אצביע לחד"ש, כמו שעשיתי ב-2009. מפלגת שמאל אמיתית. בהצלחה לכולנו, ומי יתן ונשרוד במתקפת הימין כדי להעיף את בבוני הימין מהשלטון - הם הורסים אותנו.

  •   כן, יעלי, הרי ברור לכל קורא שאת מהאוטו-אנטישמים שמצביעים חד"ש. רק ששאר הציבור שפוי. נשארתם לבדכם, כל העשרים ומשהו  (לת) פסיכיאטר
    • 15:21
    • 16.11.12

  •   כי רוב העם שפוי ואתם חיים בפנטזיה. ארבע שנים שהממשלה הזאת נמנעה מהרפתקאות יונתן
    • 20:27
    • 16.11.12

    צבאיות והסתמכה על דיפלומטיה להשקטת המצב למה שדברים ישתנו עכשיו?
    דווקא האיפוק הבטחוני הוא הנכס הגדול ביותר שרה״מ מציג בפני בוחרים מהמרכז (הימין ממילא יתמכו בו) ולכן מלחמה זה דבר שפוגע בו מבחינה פוליטית.

    אומר זאת במלים ברורות ואנא קראו לאט בכדי שתבינו מהר,גם אם רה״מ היה אדם מרושע וחסר מצפון שיוצא למלחמות למען האינטרס הפוליטי שלו (והוא לא) הרי שפשוט אין לו אינטרס שכזה.

  •   יש לו אנטרס לשנות את סדר היום הפוליטי מחברתי לבטחוני אילן חטב
    • 05:17
    • 17.11.12

    לו ולברק שודאי יזם את המהלך
    הימין הקיצוני בצד השני משתף פעולה כמובן ככה זה שותפות אנטרסים

  •   כל המומחים הפוליטים חזו לרה"מ הצלחה ולא משנה על מה היו הבחירות יונתן
    • 09:44
    • 17.11.12

    מה עוד שהשמאל התפצל בין שלי שרצה על טיקט חברתי ללפיד ואולמרט שרצו על טיקט מדיני,כניסתו הצפויה של אולמרט די ריסקה את המומנטום של השמאל ואת ההתמקדות בצד החברתי.

    במציאות שבה הימין התאחד מאחורי רה"מ והשמאל חלש מפוצל הבוחרים הצפים והמתנדנדים נמצאים במרכז(אלו גם הבוחרים שעזבו את הליכוד כתוצאה מהאיחוד עם ישראל ביתנו) ורה"מ מנסה לחזר אחריהם.

    היו מספיק מקרים לצאת ל"מלחמת בחירות" עד עכשיו שלא קרה בהם כלום(לדוגמא ,האירועים הפוליטיים שגרמו להקדמת הבחירות הנוכחיות,גם אז אפשר היה לצאת למלחמה ולייצר שקט פוליטי ועובדתית לא קרה).

    כל הניתוח הזה הוא רק בשביל לתמוך בפנטזיה שלכם שיציאה למלחמה תלויה בשיקולים פוליטיים אבל זה לא קורה,הפוליטיקה נגמרת בחיי אדם.

16 חיה בסרט יניב
  • 18:17
  • 15.11.12

עוד הזויה מבית היוצר האקדמי הישראלי

17 את חולת נפש רוקדת על דם אזרחינו משובשת בדעתך את ושכמותך נעמי
  • 18:29
  • 15.11.12

לא צריך אוייבים אם יש כמוך

18 תמיד טענתי-שהמיזרחיות השמאלניות לא רק שהן הכי קיצוניות-(בבחינת לרצות את המאסטר הלבן) אלא גם ממש מכוערות-ברור שהכיעור נובע מהכיבוש -כמובן  (לת) עמוס-ימני פאשיסט
  • 18:29
  • 15.11.12

19 המחאה ברוטשילד החלה שבטלנים אנרכיסטים רצו סיבסוד דיור בתל אביב בשילוב הרצון להפיל ממשלה נבחרת  (לת) שינוי סדר עדיפויות היתה דרישה משנית בשלב מאוחר יותר
  • 18:34
  • 15.11.12

20 סליחה, אבל מה? ל.
  • 18:34
  • 15.11.12

"פעולות המלחמה של ממשלת ישראל בימים האחרונים לא נועדו להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי הדרום." ברור שלא. תושבי הדרום יכולים להמשיך לחטוף רקטות. מעניין אם הדי הירי מגיעים עד פרינסטון...

"העדר הייצוג של הנפגעים העיקריים של פעולות המלחמה - נשים וילדים - הן במערכת הפוליטית בישראל והן במערכת הפוליטית הפלסטינית, והשנייה היא הפער בין האופוזיציה בציבור למדיניות הממשלה, לבין העדרה המוחלט מהממסד הפוליטי הפורמלי." סליחה, מה? איך את בדיוק רואה ילדים מייצגים את עצמם במערכת הפוליטית? או שהתכוונת שמישהו ייצג את הילדים? אבל אז נשאלת השאלה, מי? מי ידבר בשם הילדים, ולמה דווקא הוא? והאופוזיציה למדיניות הממשלה? סתם רעיון, אבל אולי האופוזיציה בציבור לא כ"כ גדולה?

המחאה החברתית היתה על ? למחאה החברתית לא היה פן אחד. אנשים שונים רצו ממנה דברים שונים. וזו הסיבה שהיא לא הצליחה."נשים בעמדות של מקבלי החלטות" ? ציפי לבני היתה שרת החוץ של ישראל בזמן מלחמת לבנון השנייה ועופרת יצוקה. גולדה מאיר היתה רה"מ בזמן יום הכיפורים. על מה לכל הרוחות את מדברת? ירי מהדרום עד למרכז, וזה הטור שהחלטת להעלות?

21 מילים כדורבנות!  (לת) דותן
  • 18:50
  • 15.11.12

22 ועכשיו הנקמה של ביבי הגיעה גם לתל אביב  (לת) ירושלמי
  • 18:52
  • 15.11.12

23 אשה הזויה פשוט אין מילים... ההמום
  • 19:05
  • 15.11.12

והכותב הוא עורך דין בוגר תואר שני...המום לגמרי מהטיפשות...

  •   ואולי לא היו הדברים מעולם ואולי אין גבול
    • 19:34
    • 15.11.12

    מעולם לא פינינו את עזה
    מעולם לא ירו טיל קורנט על ג'יפ צה"ל.
    מעולם לא ירו רקטות על שדרות.
    מעולם.

24 כרגיל, הזוי השמאל ממשיכים לחזור על המנטרות השקריות שלהם  (לת) עוטף עזה
  • 19:05
  • 15.11.12

25 התגודדות לצרכי ביזה איננה שילטון  (לת) אריק
  • 19:09
  • 15.11.12

26 גולדה, ציפי ליבני, דליה איציק , לימור ליבנת ועוד כמה הן נשים , לפי מה שידוע בציבור, אז מה ? מה זה שיח נשי ? בכל מקרה עדיף גמל או כיבשה על אלה  (לת) אריק
  • 19:12
  • 15.11.12

27 פמיניזם עיוור הפרחח מהצפון
  • 19:12
  • 15.11.12

כל כך נמאס מפימיניסטיות קיצוניות עם האצבע בתחת שמאשימות בכל דבר את הגברים. את עושה שם רע לנשים עם הכתיבה שלך

28 ליעל ברדה משה
  • 19:15
  • 15.11.12

כמה מקסים אתם השמאל זן נכחד בישראל למה לא נשארת בפרינסטון
היה ממש כיף שם בטוח שעזרת שם לפלסטינים המדוכאים

29 מה עניין השמיטה אצל פרינסטון? בוגר אייווי
  • 19:21
  • 15.11.12

כמעט כל אישה בעמדת כח, נהלה לפחות מלחמה אחת, אם זו היתה גולדה מאיר, מרגרט תאצ'ר או המלכה ויקטוריה. ונניח שפיצי ליבני או חלי ישימוביץ היו ראשי ממשלה, אתם באמת חושבים שהן היו פועלות אחרת?
הציבור ציפה מהממשלה להגיב להתקפות על ישראל, ואני לא מכיר פוליטקאי אחד שהיה מאכזב את ציבור בוחריו כשאלה יושבים במקלטים בזמן בחירות. אז הממשלה הגיבה. אין קשר לאיבר בין הרגליים של הפוליטיקאי שהחליט על המתקפה (לו היה קשר, ביבי לא היה תוקף מחוסר ביצים). להפך, מי שבחר את התגובה הישראלית הם החמאס ושאר הארגונים בעזה.
אין פה "שיח גברי בטחוני" שפמניסטיות אוהבות לנפנף בו, אלא פוליטיקה פשוטה. ואם הכותבת לא מבינה את זה, אני תוהה למה מישהו צריך לקרוא את דבריה.
לבסוף, הדרישה לשינוי כלכלי וחברתי לא קשר לפמיניזם, והניסיון להציגו כך הוא ניסיון לגנוב את המחאה למטרות פוליטיות נשיות שרוב עם ישראל פשוט לא מעוניין בו.
חבל מאוד שלוקחים את גברת ברדה ברצינות עד כדי פרסומם בעיתון.

30 מעולה ומדוייק!  (לת) אילת
  • 19:26
  • 15.11.12

31 כל מילה בסלע ! לא מפליא שהקולות האמיצים שנשמעים היום נגד המלחמה המיותרת הזאת, הן קולות של נשים הנקודה העיוורת של שלי יחימוביץ'
  • 19:29
  • 15.11.12

התפיסה הפמיניסטית האמיתית, מוכרחה לראות את הקשר בין דיכוי מעמדי, לאומני ומגדרי. היא מצביעה על הזהות בין שוביניזים צבאי וגברי. על תפיסת העולם האלימה שמוחקת את קיומו של האחר. המחאה נגד האלימות צבאית - חייבת להיות חלק בלתי נפרד מהמחאה החברתית.

  •   Kshehanashim Shotkot EHUD
    • 08:25
    • 16.11.12

    Hakesher ben alimut thvaiit vezu hachevratit barur, velachen yesh makom latnuah hafeministit lehabia deah neged milchama meyuteret. Aval yesh makom letapel beyorey haraketot, veachar kach, ulay im shilton hadash veshafuy lehavi et haShaloml ,..

  •   מה זה קולות אמיצים/לוחמת אמיצה, מה האומץ להיות שמאלני ? אומץ
    • 12:42
    • 16.11.12

    מה עושים כאן לשמאלנים חוץ לטקבק נגדם מה ?
    הם בכלא ? במחנות ריכוז ? אוספים אותם למשאיות באמצע הלילה ?

    במה הרוויחו שמאלני האספרסו שלנו את התואר אמיץ ?

    חוץ מלקבל שכר ביורו שזה באמת לא נעים עכשיו אני לא מבין את הסיכון.

32 הלאוי שכבר היו שותקות סוף סוף...  (לת) אחד
  • 19:36
  • 15.11.12

33 המחאה החברתית למרות עוצמתה הוצאה להורג ע"י וועדת טרכטמן, באשר היא היתה רק כסוי ערווה ממשלתית לאזלת ידה של הממשל בעיקר, ראש הממשלה ופילוסוף האוצר בפרט. . באשר לשיתוף נשים ברמות ודרגים גבוהים יותר על זה תצטרכו אתן הנשים למצוא פתרונות אפקטבים כמו לשתק מדינה בשביתה נשית לאורך ולרוחב עד שמישהו משועי הארץ יהיה מוכן להקשיב ולהסיק מסקנות  (לת) אלגרו
  • 19:42
  • 15.11.12

34 הכול אמת.  (לת) דנה
  • 19:53
  • 15.11.12

35 הזויה? כן, כן !!!!!!!!!!!!!!!!! היא וכל העשרה שחושבים כמוה  (לת) תושב הדרום
  • 19:56
  • 15.11.12

36 כולנו באותה הסירה, סמי אלקיים
  • 19:59
  • 15.11.12

מה קרה לך?

37 המלחמה הכי חמורה בתולדות הייתה בראשות אישה גולדה  (לת) השיח הנשי לכאורה של כותבת זו תוקף גברים ומהווה בסיס לשפיכת דם אבות בבתי המשפח
  • 19:59
  • 15.11.12

38 מזלך שטימטום אינו כואב.  (לת) ד"ר לרפואה
  • 20:07
  • 15.11.12

39 את מוציאה שם רע לנשים  (לת) קתרין מקינון
  • 20:20
  • 15.11.12

40 זה היה יכול להיות מאמר מעולה - אך אליה וקוץ בה. שמאלני שפוי
  • 20:31
  • 15.11.12

הכותבת מותחת ביקורת נוקבת וצודקת על המצב החברתי הקיים ועל הקרבה בין הון ושילטון - ברוב המאמר. אך מספר ביטויים שמסתתרים בין השורות הופכות את המאמר לתעמולה פמיניסטית זולה נגד המין הגברי. כך, למשל, "העדר הייצוג של הנפגעים העיקריים של פעולות המלחמה - נשים וילדים". אמנם הכנסת הילדים למשוואה זה נחמד ומרגש - אך האם מבחינה סטטיסטית יש יותר הרוגות ופצועות מהרוגים ופצועים? האם במשפחה ענייה האשה סובלת בבהכרח יותר מן הגבר? האם חסרת הבית סובלת יותר מחסר הבית?
יש כאן נסיון רפה של איזון - הטלת אשמה בנשים ששותקות, אך בהמשך הקריאה מתברר ששתיקה זה נובעת בכך שהגברים השולטים משתיקים אותן. "החוסר הקשה ביותר הוא של נשים בעמדות של מקבלי החלטות". הכמיהה לשלטון נשים - אילו אך ורק היו נשים בשלטון - היה הכל בא על מקומו בשלום. איך - כמו בתקופת גולדה מאיר?
מה שהיה מקרב לפחות פתרון חלקי לבעיות החולות של ישראל כיום היה אילו מספיק גברים ונשים שפויים היו מתלכדים למען המטרה המשותפת - ביעור הרע מקרבנו - הרע האמיתי. אך במציאות של החברה המפולגת והמפוצלת והרוב ההזוי - לביאת המשיח קיימת הסתברות יותר גבוהה. וזה האחרון הוא לא סוג הארוע שהייתי מייחל לו - אפילו אילו היה בגדר האפשרי.

  •   הנפגעות המרכזיות רווית
    • 11:31
    • 16.11.12

    ממלחמה ומכלכלת מלחמה בכל העולם הן נשים - יש על זה אינספור מחקרים. זה נכון שרוב הנשים שמגיעות לעמדות מפתח לא הגיעו לשם כדי לייצד את המוחלשות - נשים וגברים שנמצאים ונמצאות בשכבות המוחלשות של החברה. לכן אין מתאם בין נשים בשלטון, לבין ייצוג של אינטרסים של מוחלשות - גם זו עובדה ידועה, וחבל שברדה לא הסבירה אותה כאן.

41 שום חיסול ממוקד לא הקל על תושבי הדרום. להיפך ראו מה קרה היום. רק שלום עם פלסטין יפתור את האלימות.  (לת) מנחם
  • 20:34
  • 15.11.12

42 איינשטיין מתהפך בקברו  (לת) הסתומה הזו בפרינסטון?
  • 20:35
  • 15.11.12

43 ביג לייק!!! אמא
  • 20:44
  • 15.11.12

כל מלה בסלע.

44 גיבוב של כל כך הרבה שטויות ?? רק הארץ יכול לתת במה לקשקשנות כזו  (לת) ע. מיכאלי
  • 20:56
  • 15.11.12

45 למשה (מגיב 28): דווקא הימין הופך לזן נכחד. בזכות ע  (לת) מדיניות הימין= אסון לישראל
  • 21:04
  • 15.11.12

46 יעל ברדה-את נהדרת!! אל תשימי לב לטוקבקיסטים אומללים  (לת) דפנה
  • 21:05
  • 15.11.12

47 לעמוס הימני הפאשיסט: אתה פשוט התגלמות הימין הקיצונ אתה מעורר דחייה
  • 21:07
  • 15.11.12

גזען, פאשיסט, שובניסט וכנראה ממורמר מחייו...:)

48 הנה - יש אישה בפוליטיקה - שלי יחימוביץ ומה היא אמרה? אורי
  • 21:15
  • 15.11.12

מיהרה לצדד בנתניהו. כמה פעמים שמענו את המילים "גיבוי" ו"צידוד". מיהרה לגבות בלי לבדוק עובדות. מה היא מבינה בזה כבר. היה עדיף שתשתוק.

49 ישראל לא פתחה במלחמה יעקב
  • 21:15
  • 15.11.12

החמאס הכריז מלחמה על ישראל - לא להיפך. אפילו בפרינסטון ניתן לקרוא את אמנת החמאס ואת דיבריהם של המנהיגים החוזרים ואומרים שהם לא לוחמים כדי להביא לסוף הכיבוש אלא לסופה של ישראל.
מתחילת השנה נורו מעזה יותר מ 800 טילים. אבל למה לבלבל את "החוקרת" עם עובדות. כל מה שמעניין אותה זה להשמיץ את ישראל והיא וודאי עושה אתזה בפרינסטון.


50 כל מילה בסלע  (לת) אמא
  • 21:28
  • 15.11.12

51 ורק שלא תזכירו לגברת את האשה היחידה שכיהנה פה כראש ממשלה. נו, אתם יודעים. ההיא עם המבטא האמריקאי/ רוסי. זאת שהעזה לומר שאין עם פלסטיני. האשה שהשמאל הכי אוהב לתעב (לא, לא שרה נתניהו). עוד לא ניחשתם? ג. ולדה
  • 21:38
  • 15.11.12

המאמרים המטורללים האלה כבר באמת עבור כל גבול.
למי שהגיע בשיעורי היסטוריה רק עד 1997 אפשר לגלות שהיתה פה ראש ממשלה. קראו לה גולדה. גולדה מאיר.
השמאל הישראלי, זה שהכותבת היא חלק ממנו, היא אחראית למלחמת יום הכיפורים כי היא סירבה לרעיון הגאוני של שטחים תמורת שלום. זה רעיון כל כך גאוני שהיום אנחנו בלי סיני ועם משטר במצרים שאו-טו-טו מנתק את היחסי איתנו.
אז לפני שאתם פוצחים בלהג הרגיל על השקפת העולם הנשית, בואו תנסו להיזכר קצת בהיסטוריה.
אה, שכחתי. היתה גם ראש ממשלה בבריטניה. גם היא נחשבת למכשפה בעיני השמאל באשר הוא.

52 לכי לחיות עם העזתים עזות המצח שלך לנצל את הדמוקרטיה לפתוח את הכאן מה שלא היית מעלה בדעתך לעשות בשום מדינה ערבית ובטח לא בעזה. לכי ותחיה שם ותטיפי להם מוסר, על שימוש באזרחים כמגי ה"לוחמים" מהחאמס על רצח נשים, רצח וגרוש הנוצרים,התעללות באסירים שרק לאחרונה פורסמו שני דוחות מזעזעים על מעשי זוועה בנחקרים, לכי נמאסתם  (לת) למה את כאן
  • 21:48
  • 15.11.12

53 כתבה חכמה, רהוטה, צודקת. צ
  • 22:12
  • 15.11.12

ותודה לכותבת

54 פמפלט שמאלני במובן הרע גדעון
  • 22:15
  • 15.11.12

כל כך הרבה אמיתות נבובות במאמר אחד, וזה דווקא בימים שבהם דרושים לנו יותר מכל תחכום ודקות הבחנה.



55 WHAT ANS IDIOT  (לת) guss
  • 22:24
  • 15.11.12

56 קשקוש בלבוש.  (לת) רני
  • 22:27
  • 15.11.12

57 יעל יקרה, אמרת שתביאי את המהפכה לפני שנים, ואני עדיין מאמינה לך/בך!! המשיכי כך!  (לת) בעדך מאז 1996
  • 22:30
  • 15.11.12

58 תגובה עניינית ronen
  • 22:53
  • 15.11.12

יעל
בלי החובה להכנס לפוליטיקה של הכיבוש, נדמה לי שהדיון צריך להתמקד בעובדת היות עולמנו המערבי פטריארכלי במובהק ועל כך אפשר להלין ובצדק.
אני מסכים שההתנהלות המדינית כמו גם הפנים ארצית של מדינות המערב הייתה ניראת אחרת אם נשים היו הרוב בין מקבלי ההחלטות.
עד כה לא אמרנו דבר חכם אחד כיוון שזה המצב לאשורו ולא יועיל לנו לדבר על כך עד מחר. כדאי לחשוב על תקיפה משולבת בכל החזיתות. בחינוך בגן (כל גננות ישראל מתאחדות סביב דוקטרינה אחרת שמעצימה כל ילד כאדם ללא הכוונות מוטות והסכמות חברתיות קלוקלות). יש מספיק תאוריות חינוכיות הומניסטיות ביסודן שכלל לא עושות הבחנה בין המינים .
שנית- צריך לייצר קמפיין שמקדש העדפה נשית לא כתיקון אלא בדגש על היתרונות שיש לנשים בתחומים מסויימים. יש קמפיין לעידוד חיסכון במים ?(שנועד לכסות על שגיאות הממשלות לדורותיהן) בואו נריץ קמפיין לעידוד העסקת נשים בתפקידי מפתח כי""אישה טובה יותר לעסק שלך"".
שלישית- לצאת מגזרת האקדמיה והמחקר ולפנות ישירות לנשים משפיעות ולהזכיר להן שאנחנו יכולים להשפיע היום על ילדינו כדי שבעוד עשר שנים הם יחשבו וינהגו אחרת . יש סופרות ומשוררות יש עורכות וכותבות יש מחנכות ומנהלות יש אימהות ל12 ילדים ויש חד-הוריות עם ילד אחד וכולן אימהות במהותן .ויש גברים שיעשו עבודה לא פחותה בחשיבותה למען הרעיון. צריך לגבש רעיון שיהפוך את עניין ההעדפה הנשית למובן מאליו.
והלוואי שעוד בימינו.

59 אני שמח לראות שאת סומכת על שיקול דעתם של אזרחי ישראל ביוצאם להפגין ולכן ודאי תסמכי על שיקול דעתם בהצבעתם בבחירות. שוקרי
  • 23:11
  • 15.11.12

אה לא שכחתי אחרי הבחירות תגידי שהממשלה לא לגיטימית למה? למה ההפגנות מעניקות לגיטימציה לעמדה והצבעה של אותם אנשים לא?

60 נשות עוטף עזה לא שותקות כאשר הן מזרזות את ילדיהן לרוץ אל הממ״ד או אל המקלט והן לא שותקות כאשר הן ממשיכות על אף הקשיים באורך חיים רגיל ושיגרתי שכותבת הטור אפילו לא מסוגלת להעלות על דעתה אבל להיות שמאלנית שמקלישה קלישאות זה כל כך קל עד שכותבת הטור אפילו מאמינה להבלים שכתבה.נשות עוטף עזה לא שותקות כי התעקשותן להמשיך לחיות על אף הטרור והרקטות מבטאת את הקול הצלול והברור ביותר שנשים ישראליות משמיעות בימים אלה.  (לת) רבקה מניר עוז
  • 23:38
  • 15.11.12

61 הכותבת קושרת שור בחמור. מאמרה הוא סלט פוסט-מודרניסטי קלאסי. מה עניין מעמדן של הנשים בחברה לכורח הבל יגונה להכות במבקשי נפשנו?  (לת) מגדור/מגדר ומג'דרה
  • 00:23
  • 16.11.12

62 המאמר הזה הוא כל מה שרע בשמאל הישראלי: מתנשא, מנותק והזוי. הנה הסיבה לעוד 4 שנות ביבי  (לת) אבנר
  • 00:30
  • 16.11.12

63 עלילות ברדה בפרינסטון..  (לת) .
  • 00:50
  • 16.11.12

64 האם הכותבת הזאת היא המחליפה של מירב מיכאלי על תקן "הפמינסטית" ?  (לת) אייל
  • 03:24
  • 16.11.12

65 כתבה אנטי ישראלית עוזרת לכותבת להתקדם בפרינסטון רעות
  • 06:26
  • 16.11.12

הוולגריות והריקות של פטפוטי ה"ג'נדר" והאנטיציונות שוים כנראה הרבה נקודות אקדמיות במקומות מסוימים. אני מזמינה את הכותבת שיושבת לה רחוק באמריקה להגיע לביקור קצר לשדרות, בעת שנופלים גראדים. אולי אז היא הייתה מבינה משהו מהמציאות ולא רק את הגיגי הפסאודו החלולים שלה.

66 כוח הנשים ליאורה קצירי
  • 07:23
  • 16.11.12

נכון ומשכנע.בחירת הנשים הביאה את אובמה לנצחון על רומני. שינוי הצבעתי דמוגרפי למרץ שסדר היום שלה מאמץ את נימוקי המחאה החברתית הכרחי.הצבענה בהמונכן

67 את כל כך צודקת יעל - הלואי וזו תהיה נחלת הכלל שבר כלי
  • 08:06
  • 16.11.12

מברך אותך לרגל שדרוג מעמדך.
לצערנו עם ישראל כמו כל העמים הבריאים, יש לו רוב מתלהם הניתן להסתה ולהתחממות בקלות.
ש.

68 כלכך מדוייק ונכון  (לת) רון
  • 08:15
  • 16.11.12

69 על מנת להיות בין מקבלי החלטות רצוי שיהיה לך נסיון צבאי כלשהו. ברדה
  • 08:41
  • 16.11.12

רוצות ורוצות ,לנשים יש זכויות יתר ,לא רק מבחינת החוק (גברים מופלים ולא רק בדיני משפחה) ,נהנות מכל העולמות
ורוצות עוד ועוד הכישורים אינם חשובים רוצות להתמנות רק מכיון שיש להן שער ארוך.

70 לא שלום תושבי הדרום אלא שלום המתנחלים ענת
  • 08:52
  • 16.11.12

מקובל עלי הנתוח של ברדה אוסיף נקודה אחת - המלחמה - על איראן שלא הסתייעה או על עזה שהסתייעה אכן נועדו למשוך אש לשיח הבטחוני-צבאי ולמנוע את השיח על השלום ומחירו - פינוי התנחלויות, כמו גם את השיח על הבטחון במובנו הרחב - הכלכלי-חברתי, חינוכי, בריאותי וכד'.

71 אמהות סרבו! חגית
  • 08:56
  • 16.11.12

תפקידן של האמהות היא למנוע מבניהן להתגייס, להרוג ולההרג. מספיק 200 אמהות שישבתו, שיצהירו שפרי בטנן לא יהיה חלק מהאיוולת הזו והכל ישתנה. אחיותיי הפסיקו להקריב ילדיכן!

72 ג.נ. את חיה בפלוטוקרטיה דתית של נאו פאשיסטים , האינטרס המרכזי הוא רווחת ההון של מקורבי השלטון , אילו צפיות יש לך בחברה שרובה עניים ובורים , גזענים שובניסטים the best is yet to come  (לת) מאיר
  • 09:18
  • 16.11.12

73 עוד שונאת ישראל  (לת) אייל
  • 09:19
  • 16.11.12

74 כמה בעיות במאמר עודד
  • 10:15
  • 16.11.12

המאמר מתחיל בקביעה פשוטה: "פעולות המלחמה של ממשלת ישראל בימים האחרונים לא נועדו להבטיח את שלומם וביטחונם של תושבי הדרום. " במקום לבסס את הקביעה הזאת בעובדות הוא ממשיך לטענה הבאה - המטרה האמיתית היא.... עכשיו ברור שזה מאמר דעה, אבל הקוראים זכאים לדעת על פי מה מבססת הגב' ברדה את קביעותיה. אחרת אנחנו עלולים לחשוב שזאת פרנויה ותאוריית קשר (זכור לי מאמר שמזהיר מפני פרנויה ותיאוריות קשר מרוב יישום של "הרמנוטיקה של חשד" של ריקור). באותו אופן, המאמר טוען שהלגיטמציה מהפעולה הצבאית נובע מחוסר בנשים וילדים בקבלת ההחלטות - ואני לתומי חשבתי שהלגיטימציה לפעולה היא ירי הרקטות של הפלסטינים. יהיה מי שיטען שבטיעון של הגב' ברדה שבעצם ששם את כל האשמה והאקטיביות בצד הישראלי (הממשלה, ומבנה הכוח הפוליטי בארץ הם שאשמים) ובלי מילה על פעולות הפלסטינים - הוא הוא האוריינטליזם החדש.

75 אני בטוח שלבני, השותפה לעופרת יצוקה, וכן לימור לבנת, מירי רגב, יוליה שמאלוב ברקוביץ', אנסטסיה מיכאלי, רונית תירוש, עינת וילף ושלי יחימוביץ' מסכימות איתך..  (לת) די למלחמה!
  • 10:25
  • 16.11.12

76 אה הא.. וזה השלב שהחללית התפצלה ל2 ויצא ממנה או חזק של עבמים? שרון
  • 11:18
  • 16.11.12

כזה אוסף של בלבולי שכל לא קראתי הרבה זמן.

77 יש הרבה נשים שעושות רושם טוב כשהן שותקות אפי
  • 13:06
  • 16.11.12

למה את לא מנצלת את זה !!! לפחות תחשבי לחכמה שכן סייג לחכמה -שתיקה ! לטובתך אסור לך לדבר !!!

78 וכשהן מדברות? יש ויש
  • 14:09
  • 16.11.12

משזכו הנשים, כציבור, בזכות דיבור והשפעה פוליטית מתברר שישנן הדוברות דברי טעם, וישנן המעלות גירה את כאבן הנושן.
אמנם היה זה גבר שאמר שמי שבידו רק פטיש נוטה לראות בכל בעיה - מסמר, אולם אני מקווה שאפילו מיליטנטיות פמיניסטיות יכירו שמין זכר אינו מבטל אוטומטית אמירות נוקבות.
ולעניין: מצער לראות כי תודעת הקיפוח והאפלייה מאפילה על החשיבה בכל תחומי החיים. הפיל והבעיה היהודית כבר שימשו להגחכת האגוצנטריות, ומעתה אמור: הפיל והבעיה הפמיניסטית.

79 שמאולנית מסריחה, את ההוכחה שאסור לתת לנשים לדבר !!  (לת) צביקה
  • 14:48
  • 16.11.12

80 מביך לקרוא מאמר שנכתב על ידי "מומחית" ואף אקדמאי)  (לת) עמיחי
  • 15:46
  • 16.11.12

81 מאמר מעולה ומדויק, הגיע הזמן שמישהו (מישהי) יגיד את זה בעיתון מרכזי הרוב תמיד טועה
  • 17:02
  • 16.11.12

זה נכון, הבערה צבאית נועדה לדיכוי כלכלי, זו המטרה העיקרית. השאר משני.

82 שנשים יקימו מפלגת נשים ויפסיקו לבלבל לבכות  (לת) ברדולבכות רדו
  • 17:32
  • 16.11.12

83 דור ההמשך של תועמלני הסמאל נכנס לפעולה אלברט
  • 17:59
  • 16.11.12

מזל שרמת הדיון והטיעון מופרך ושטחי כרגיל

84 תודה יעל  (לת) חגי
  • 18:13
  • 16.11.12

85 סתם קשקוש משה
  • 18:25
  • 16.11.12

על הנשים - קשקוש מה שכן מעניין אם העם יבין שעם עזה תאלץ כל ממשלה להתמודד באותה צורה בדיוק - ולכן חייבים להחליף את השלטון.

86 זה באמת נראה לך הזמן לדון בזה??? אורי
  • 18:28
  • 16.11.12

????????????????????!

87 כתבה פטטית  (לת) קהלת
  • 18:36
  • 16.11.12

88 אבל רוב הנשים בישראל בעד הפעולה בעזה... מי אמר שנשים הם לרוב מתונות יותר??? דורש הוכחה!!!  (לת) אמירה
  • 19:33
  • 16.11.12

89 כל מילה בסלע. הגיע הזמן שנשים שרוצות שיוויון יפסיקו לחפש אפלייה בספסלי האוטובוס של החרדים ויתחילו להלחם בהדרה הגדולה שמתרחשת מולנו ועולה על פני השטח בכל 'מצב חירום'  (לת) פוקסיפה
  • 21:23
  • 16.11.12

90 תודה על הקול החשוב הזה!  (לת) מסתבקרת
  • 21:32
  • 16.11.12

91 פחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח  (לת) טראש
  • 22:19
  • 16.11.12

92 בעולם הרחב וגם בישראל ישבו נשים רבות בעמדת קבלת החלטות - אנדירה גנדי (ממציאת מרוץ החימוש הגרעיני בין הודו ולפקיסטן), גולדה מאיר (בעלת הקונספציה), מרגרט ת'אצר (יוזמת מלחמת פוקלנד), קריסטינה קירשנר (מתכננת עוד מלחמה בפוקלנד), אנגלה מרקל (הגבר של אירופה) - ולא שמנו לב ליתרון מובנה כלשהו על פני גברים מקבלי החלטות מן הזן העיקש וחמום המוח.  (לת) אלכס
  • 22:31
  • 16.11.12

93 שתקי אשה!!  (לת) ניטשה
  • 23:00
  • 16.11.12

94 אממ בדוי
  • 23:26
  • 16.11.12

שכבתי איתה פעם . בחורה חכמה אך תמימה

95 למרות התארים שאת רכשת אני המום מנאיביות. שמוליק
  • 07:00
  • 17.11.12

אני לא ימני אלא איש מרכז ובעד שתי מדינות לשני עמים.
אולם אני לא עיוור ומכיר את אוייבנו היטב.
את חושבת שאדם צפון אירופאי נאיבי וממש לא מכירה את המנטליות של הסובבים אותנו למרות שרכשת תארים. אני שמח שאין נשים אבודות שכמוך במעגל המחליטים. את דעותיך הלא תואמות את המציאות שימרי לעצמך.

96 כשהנשים שותקות הכל יותר טוב עמי
  • 07:33
  • 17.11.12

סתם מקשקשות בשכל

97 כמובן שגם הטוקבקים נשלטים ע”י גבריםכ  (לת) ינקה
  • 10:50
  • 17.11.12

98 קול שפוי  (לת) עדי
  • 11:40
  • 17.11.12

99 הבנות שלי בהיסטריה מהאזעקות אבל את אדישה כי הן יהודיות  (לת) אמא מצביעת מרץ
  • 11:45
  • 17.11.12

100 לצערי לא הצלחתי להבין על מה היא מדברת-ישראל כל כך נוראה  (לת) שמאל שפוי
  • 14:06
  • 17.11.12

101 איפה את גרה חמודה?  (לת) תושבת מהדרום
  • 11:32
  • 18.11.12