כך נמנע טילים מהחמאס

מבצע "עמוד ענן" הסתיים, אבל מנהיגי חמאס מתפארים בכך שההברחות יימשכו. מספר הטילים העצום, שהארגון הצליח לצבור בארבע השנים שחלפו מאז מבצע "עופרת יצוקה" מגדיר את בעיית ההברחות לרצועה כבעיה אסטרטגית. בעוד ארבע שנים חמאס עשוי לצבור כמות טילים גדולה יותר, מדויקת יותר וקטלנית הרבה יותר, שתכסה את כל שטח מדינת ישראל.

נתיב ההברחות מתחיל באיראן, עובר ברובו דרך מצרים בואכה מדבר סיני, ומגיע לרצועת עזה דרך פרוזדור פילדלפי, רצועת הגבול שבין עזה למצרים שכל אורכה כ-14 ק"מ. ההברחות לעזה לא רק מחזקות את חמאס בצורה משמעותית, אלא גם עלולות להיות קטליזטור להסלמה עם מצרים. בשנות ה-50 פעילות הטרור שיצאה מעזה יצרה ספירלת הסלמה בין ישראל למצרים שהסתיימה במבצע קדש, שאמנם נקרא מבצע, אבל בפועל היה מלחמה כוללת נגד מצרים.

האופציה של כיבוש דרום רצועת עזה בידי צה"ל, ובניית חיץ ברוחב של כ-5 ק"מ לאורך פרוזדור פילדלפי כמערך הגנה נגד הברחות, בהחלט יכולה להיות פתרון טקטי, אבל בתנאים האסטרטגיים שנוצרו על מדינת ישראל לפנות למהלך משמעותי הרבה יותר.

הפסקת הברחות הנשק לרצועת עזה היא יעד אסטרטגי. הסיכוי להגיע ליעד זה יגדל משמעותית אם תתקיים פעילות מודיעינית ומבצעית אפקטיבית לאורך כל נתיב ההברחות, קרי איראן-מצרים-תעלת סואץ-סיני-פילדלפי-עזה. את זאת ניתן להשיג רק אם תיבנה קואליציה אופרטיבית הכוללת את ארצות הברית, ישראל ומצרים לסיכול ההברחות לאורך כל הנתיב, תוך חלוקת משימות בין השותפים.

ארה"ב וישראל יהיו שותפות לבניית מערך מודיעין ולמבצעי סיכול מתואמים בנתיב שבין איראן למצרים. מצרים תידרש לפעולה אפקטיבית בהרבה בתוך שטחה, ואילו לאורך 14 הק"מ של פרוזדור פילדלפי ייבנה מערך הגנה באמצעות חיל ההנדסה האמריקאי, ברוחב של כ-10 ק"מ. שטח זה יוגדר כשטח צבאי סגור, ויוחזק על ידי כוח צבאי אמריקאי (חלופה פחות טובה עשויה להתבסס על הכוח הרב-לאומי בסיני, שהוקם כחלק מהסכם השלום ישראל-מצרים).

האם ארצות הברית תהיה מוכנה להיערכות כזאת? ארצות הברית משקיעה במצרים קרוב ל-2 מיליארד דולר בשנה מאז חתימת הסכם השלום בינה לבין ישראל במארס 1979. ארצות הברית גם ציידה את מצרים בכ-200 מטוסי אף-16, שאינם תורמים מאומה ליציבות האזורית.

התגברות ההברחות מאיראן לעזה משמעה חיזוק איראן הפונדמנטליסטית וציר האיסלאם הרדיקלי. ציר זה מאיים להרחיב ולהעמיק השפעתו האידיאולוגית הן לתוך מצרים והן לסוריה, ירדן, הגדה המערבית ומדינות המפרץ. מכאן שנתיב ההברחות איראן-מצרים-עזה הוא לא רק צינור אספקה של ארסנל טילים מסוכן יותר לישראל, אלא גם איום ממשי על יציבות המזרח התיכון.

לפיכך, מעורבות אמריקאית אקטיבית בסיכול ההברחות לרצועת עזה פירושה החלשת ציר זה, והגדלת הסיכוי לשימורו וקידומו של הסכם השלום בין ישראל למצרים, כמו גם סימון מפת אינטרסים שונה של ארצות הברית במזרח התיכון.

הכותב הוא אלוף פיקוד הדרום לשעבר
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 רוב הרקטות נורו בתגובה לחיסולים שלנו בעזה. פשוט כדאי להפסיק לחסל את בכירי השלטון במדינה השכנה לנו!  (לת) יוסי
  • 20:19
  • 01.12.12

02 מוטב שנחשוב על פתרונות שצה"ל בעצמו מסוגל לבצע.  (לת) דן
  • 20:53
  • 01.12.12

03 ברית של ארה"ב ישראל ומצרים כנגד החמאס??? אם כבר חולמים בלילה, אני מציע ברית של ישראל מצרים ואירן (ואולי גם הג'יהאד). זה בטוח יעצור את הברחת הטילים...  (לת) ירושלמי
  • 21:00
  • 01.12.12

04 למי שעיניים בראשם : הברחות הטילים עושות שרות לממשלת ישראל שמעדיפה להעלים עין
  • 21:03
  • 01.12.12

גם אפשר לצאת לתקיפה/מלחמה מוצדקת בעת צורך פוליטי, גם ניתן לטעון שאין עם מי לדבר, וגם אפשר לבדוק "כיפות ברזל". בואו נודה: ישראל לא מונעת את ההברחות משום שהיא יכולה לנצל היטב את המצב כמו שהוא. זה אולי לא טוב לתושבי הדרום, אבל זה בהחלט טוב לממשלה.

05 מאמר חכם ונבון. אבל שת"פ בין ישראל, מצרים וארה"ב זה סיפור גדול ומסובך  (לת) יקי
  • 21:13
  • 01.12.12

06 ממשלת ביבירמן לא עונה, עוד לא הבנתם?  (לת) פלצנים נמאסתם
  • 21:15
  • 01.12.12

07 דוגמא קלאסית להסתכלות על כל בעיה מנקודת מבט צבאית בלבד, התנהלות המשקפת את הנהגת המדינה. רון
  • 21:23
  • 01.12.12

פתרון אפשרי אחר:
חמאס הצהירו אינספור פעמים שאם פתח יגיעו להסכם עם ישראל והוא יעבור במשאל עם, הם יכבדו אותו.
אם תהיה ממשלה פלסטינית מאוחדת חמאס/פתח שאתה נגיע להסכם, נוכל לדרוש במו״מ לבטל את אמנת החמאס וערבויות בינ״ל.
אם הכל יתבצע בהצלחה, נפתרה הבעיה וגם החלטנו את איראן.
אם נסינו ולא הצלחנו, נדע יחד עם כל העולם שאין פתרון
לא שווה לנסות???

08 ככל הדגנרלים, וגם אלה עם "עבר" - אין האלמוג הזה רואה בשלום דורון (=מתנה) לעמים עיניים לראותEYES2C
  • 21:33
  • 01.12.12

וזאת למרות שכולם (אפילו אלה עם עבר ביטחוני) יודעים שאין פתרון צבאי לעימות בין ישראל לפלסטין.

09 מקורי. איך לא חשבתי על זה. איך אסתכל בראי מחר בבוקר. חייב לדבר עם אמא  (לת) אמנון
  • 21:34
  • 01.12.12

10 ככל הדגנרלים, וגם אלה עם "עבר" - אין האלמוג הזה רואה בשלום דורון (=מתנה) לעמים עיניים לראותEYES2C
  • 21:35
  • 01.12.12

וזאת למרות שכולם (אפילו אלה עם עבר ביטחוני) יודעים שאין פתרון צבאי לעימות בין ישראל לפלסטין.

11 חשיבה טיפוסית של איש צבא רוצה שקט? חתום על הסכם שלום
  • 21:49
  • 01.12.12

רוצה שקט? חתום על הסכם שלום.

  •   ישראל סרבנית שלום , כמובן יואל
    • 23:49
    • 01.12.12

    החמאס הרי הביא הצעות שלום מפה ועד הודעה חדשה . מה החמאס לא עשה כדי להגיע לשלום ? החמאס סה"כ מטווח את ערי הדרום כדי להגיע להסכם כמה שיותר מהר . זהו מאבק לגיטימי לעצמאות !
    ברגע שישראל תחתום על ההסכם כמובן שהחמאס יתרצה ויפסיק מיידית את כל האלימות . כך גם הג'יהאד האיסלאמי ושאר הארגונים . הרי כל הצעדים שבאו לקראת העזתים - ההתנתקות , אפילו הפסקת האש הנוכחית , כולם נענו רק בקריאות לשלום ואחווה עם הישראלים. מכאן שיש להסיק שחתימה על הסכם שלום בגבולות 67 עם חמאס יקרב את השלום - הרי החמאס הצהיר בפה מלא שהוא מוכן ל"רגיעה ארוכת טווח" עם ישראל תמורת מדינה. בואו לא נקרא לזה הסכם שלום , הסכם "רגיעה ארוכת טווח" נשמע הרבה יותר טוב.
    אין ספק - אנשי השלום האמיתיים הם איסמאעיל הנייה ורמדאן שלח , וכמובן שגם אחמדינג'ד שטרח לחמש את חמאס . לעומת זאת ביבי וליברמן הם האשמים בכל הכאוס במזרח התיכון . ליברמן הרי רוסי אז הוא פוטין וביבי שירת בצבא אז הוא פאשיסט. אה כן וישראל בנתה התנחלויות . אבל הערבים ? מתים כבר לקבל אותנו כאן ולנגב איתנו חומוס .

  •   חשיבה של ילד מגודל... גדעון
    • 01:13
    • 02.12.12

    מה שלום, עם חמאס שאינו מוכן לקבל את ישראל ורוצה "לשוב" ליפו, חיפה, באר שבע ?

    הם אינם רוצים בשלום וטוענים נגד אחיהם בגדה שרק באמצעות "התנגדות" (קרי, מלחמה וטירור) ניתן להשיג מטרתם, אז על איזה שלום נחתום עם מי שרוצה להשליך אותנו לים ?

    שום דבר לא השתנה אצלם מאז ימי אחמד שוקיירי, והם לא ויתרו על חלומם "לשוב".

    חוץ מזה אין לך מושג ירוק על תפיסת עולמם המושפעת מהקוראן. אצלם הסכם חתום לא שווה את הנייר.

    הבעיה עם המאמר שאין במשולש הזה (ישראל, מצרים ארה"ב) צלע מצרית שתפעל נגד החמאס, כמו בימי מוברק. חלומות באספמיה של דורון אלמוג.

12 ואיך ניתן למנוע את הברחת ה י ד ע לייצור טילים? (וידע כזה הרי כבר הוברח לעזה...) משה מזרחי שואל את האלמוג החכם
  • 21:54
  • 01.12.12

כדי להבהיר זאת אחזור להיסטוריה של ייצור הטילים והמיתקנים הגרעיניים בדרום-אפריקה, לאחר האמברגו על ייצוא הנשק למדינת האפרטהייד... נכון, ישראל הפסיקה לייצא נשק, ואז החלה לייצר KNOW-HOW ליצורו. אינכם מאמינים? בדרום אפריקה החדשה פורסמו המסמכים שחתם שמעון פרס (אז סר-הביטחון) עם השר מדרום אפריקה (PW Botha) והם מוכיחים זאת. לקישור:
http://www.guardian.co.uk/world/2010/may/23/israel-south-africa-nuclear-documents

  •   "ייצור עצמי" אסף
    • 09:34
    • 02.12.12

    ה"ייצור העצמי" הזה הוא בערך כמו שהם בנו מל"ט מ"ייצור עצמי" - הם קיבלו מאיראן חלקים והוראות הפעלה, וקוראים לזה ייצור עצמי. ה"ייצור העצמי" הזה עדיין מושתת על הברחה של רכיבים שלמים של הרקטה. לייצר פאג'ר מחומרי גלם הם לא יודעים ואין להם את המפעלים לעשות זאת גם אם יהיה להם הידע.

13 בעיית ההברחות איננה בעייה איסטרטגית, הבעייה האיסטרטגית קשורה בגורם להברחות הנשק ולצבירת ארסנל הטילים. ההברחות, הצבירה, ואפילו קיומו של נשק התקפי בידי החמס אינם בהכרח "איום". זה לא מחזה צ'כובי שבו האקדח שהופיע במערכה הראשונה חייב לירות בשלישית. כל המדינות, כולל אירגונים לא מדינתיים כאלה האחראים גם על חיים אזרחיים צוברים נשק מכל הסוגים, ורובם הגדול טרם הגיעו למערכה השלישית - וסביר שלא יגיעו לעולם. אז מהו באמת האיום האיסטרטגי? או! - האיום האיסטרטגי קשור במוטיבציה של האוייב להפעיל את הנשק שבידו. הבעייה איננה רק, או לא בעיקר, עצם קיום מערך טילים אצל החמס, שהוא, על פי המשתמע מן המאמר, נצבר רק על מנת לרוקן אותו בשטחנו כשימלאו המחסנים, הממגורות והמחילות התת קרקעיות. והערת אגב, קרוב לוודאי שלא ניתן למנוע את הצבירה הזאת באמצעים צבאיים ומודיעיניים, כפי שמשלה דורון אלמוג את הקוראים, מה שכן ניתן - וזה דבר שממשלות ישראל לדורותיהן הזניחו, הוא להתחיל לטפל טיפול שורש בסיבת הסיבות להתחמשות ולטרור. וסיבת הסיבות היא מצב הכיבוש המתמשך והיעדר השלום. ההגדרה הקלישאית הזאת, הנאיבית לכאורה, היא כל התורה על רגל אחת. אם הייתה ממשלת ישראל מפנה אגורה אחת מתקציבה על כל שקל שהיא מוציאה עבור כיפות ברזל למיניהן, גדרותביטחון ומאמצים מודיעיניים אינסופיים - למאמצים של הידברות לשלום ולצעדים בשטח שיקדמו אותו, אולי לא היה צורך השכם והערב לטפל באיומים "איסטרטגיים".  (לת) Miki Miller
  • 22:03
  • 01.12.12

14 איראן יודע חן
  • 22:14
  • 01.12.12

ההברחות מתחילות באיראן ובה צריך לטפל אחת ולתמיד.

15 אתה כמעט שם אלמוג, אבל לא לגמרי מוצטפא שמטרלינג
  • 22:32
  • 01.12.12

אם הבעיה היא שהם מבריחים טילים מתוך סיני הרי שהפתרון האמיתי, הפתרון שלא מחייב השענות על האחים המוסלמים ואמונות שווא לגבי מימושם בשטח של הסכמים כתובים, הוא לכבוש מחדש את סיני ולשלוט בכל השטח עד תעלת סואץ. למקומות, היכון רוץ!

16 אולי נסיים כבר את הכיבוש שמרושש אותנו? המתנחלים יקרים מדי וגובים מאתנו מחיר גבה מדי הבעיה היא בציר סבסטיה ולא בציר פילדלפי
  • 22:46
  • 01.12.12

יש לבוחר הישראלי עוד פחות משבועיים לשנות את המצב ולהצביע עבור סיום הכיבוש

17 מובן מאליו שאת המלים ”משא ומתןײ, ײהסכםײ או ”שלוםײ  (לת) הס מלהזכיר.
  • 23:21
  • 01.12.12

18 אלמוג,אין צורך יותר להבריח טילים לרצועה.הודות לביב וחבורתו . כי תושבי הרצועה יודעים ליצר טילים - וטובים.  (לת) עדד
  • 23:50
  • 01.12.12

19 היעדר השלום. ממש דברי אלוהים חיים. יש כאן כמה נאיבים שלחלוטין מתעלמים מהטירוף שמניע את האיסלם הקיצוני בעולם, ובמיוחד בתוך העולם הערבי. ממש לא משנה מה תעשה ישראל, התוצאה תהיה רצח והשמדה, הרס וכאוס. על איזה שלום מדברים כאן, רבותיייייי ????  (לת) עמרוק
  • 00:04
  • 02.12.12

20 רק דבר אחד שכחת, מר אלמוג: להיענות ליוזמה הסעודית ולקבל שלום מלא עם כל מדינות ערב והפלסטינים, כולל חמאס שכבר הודיע שהוא לא מת על הרעיון אבל יכבד אותו, אם זו תהיה בחירת הפלסטינים.  (לת) עמית
  • 00:55
  • 02.12.12

21 כיבוש. בלה בלה בלה אבי
  • 01:02
  • 02.12.12


אותם אנשים רפי מוח שהביאנו עד הלום עם הפינוי של גוש קטיף עם סיום ה״כיבוש״ של הרצועה
יביאו אותנו לסיום ה״כיבוש״ שלנו פה להתחלת הסוף שלנו פה.
ת ת ע ו ר ר ו. טפשים

22 מסתבר שגם לאלוף בצה"ל, כמו לכל פוליטיקאי סוג ג', נראה שכל פגיעה בעליונות הצבאית המוחצת שלנו היא איום איסטרטגי  (לת) נפתלי אור-נר
  • 01:39
  • 02.12.12

23 רק ישראל יכולה לשמור על בטחון אזרחיה.  (לת) ציוני
  • 05:59
  • 02.12.12

24 נניח שהוא צודק. איך נשכנע את מצרים? מיקי
  • 06:32
  • 02.12.12

מה ניתן למצרים בתמורה לשיתוף פעולה כל כך הדוק?

25 צריך רק החלטת ממשלה לא לאפשר להתחמשות ברצועה מיקמאק
  • 06:42
  • 02.12.12

נכון אבל!! ממשלת ישראל חייבת להודיע על החלטה שרצועת עזה חייבת להיות מפורזת מכל נשק התקפי ובהתאם לזאת ,לכל ידיעה מודיעינית על הכנסת נשק התקפי למקום כלשהו ברצועה כלי הנשק יושמד צה״ל חייב לתעסוקה יומיומית לביצוע הוראת הממשלה , אפשר לפתוח את המצור הימי ולשחרר את עזה להחלטותיה ,כי זו החלטה פחדנית ועונש קולקטיבי ישראל תממש החלטתה למניעת הכנסת נשק התקפי לעזה , העולם יבין שישראל רצינית בהחלטתה ,הדבר יביא לשיתוף פעולה למניעת החדרת נשק . תפקידה של הממשלה להגן על אזרחיה ,ולא להפקיר אותה להתחמשות מסוכנת של אויבי בילתי רציונלי , כשאין החלטה אסטרטגית אמיצה הקיצוניים עסוקים בהתחמשות במקום בבניה

26 בתקופת ביבי ליברמן נהרסו לחלוטין יחסי החוץ של ישראל והפכנו למצורעים במישור הבין לאומי. כל שליח ישראל בחו"ל ואף מטיילים חשים בכך. ביבי איבד את העשתונות . במקום להתעשת ולהפנים את המכה שספגנו משום שגם העולם הנאור סולד ממנו, הוא מתנהג כמו פיל בחנות חרסינה, שגם שובר את הכלים וגם דורס על השברים  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 06:50
  • 02.12.12

27 פעם אמרו על החומה הסינית וקו מז'נו שיעצרו כל אויב מפני התקפה. ולא צלח. מילים בטח לא יעצרו את ההברחות והן ימשיכו כסדרן לצערנו ואימפוטיוטנו  (לת) מרטיר וולונטרי
  • 08:20
  • 02.12.12

28 צריך להגיד את האמת,אין שום הסכם שלום בנינו למצרים. נכון שהצבאות לא נלחמים ישירות אבל המצרים נלחמים ומקיזים את דמנו באמצעות שליח. את 14 ק"מ הגבול בין מצרים לעזה לוקח לרכב פשוט לעבור ב 5 דקות. הולך רגל יכול לעבור את זה בשעה. אם המצרים היו רוצים גם מחט לא הייתה עוברת שם. אבל יש להם אינטרסים אחרים, למשל מוברק השתמש בהעלמת העין מהברחות כדי לקנות את הגורמים האיסלמיים שאיימו על שלטונו. השוטרים המצרים היו יעלים מאוד בלמצוא כדור נשכח בתרמילו של מטייל ישראלי ,ועשו מזה מהומה בינלאומית .אבל משום מה מאות מנהרות ואלפי טילים הם מתקשים לחשוף.  (לת) מוטי
  • 09:47
  • 02.12.12

29 אלמוג צודק אך אינו חכם. עד להופעת שותף אמת לשלום נחייה על החרב וחובה לנתק את מנהרות האספקה. אך חובה לסמוך רק או בעיקר על צה"ל ולא על כוחות בינלאומיים או מצריים.  (לת) ח"א יכול להשמיד חד פעמי תוך 1 שעה את כול המנהרות, ולסכל כול ניסיון חידוש מיידית, כך שיתייאשו !!! זה לא נעשה מעולם. מדובר בחפירה יקרה וממושכת.
  • 10:01
  • 02.12.12

30 היציאה מעזה היתה הכרח נמציאות וצעד נבון. היציאה מציר פילדלפי, טעות אסטרטגית איומה, וידועה מראש !!! והכול בעצת מר בטחון שטוב שבקרוב יעזוב אותנו
  • 10:03
  • 02.12.12

אמנת החמאס לא מכירה בזכות קיומנו וחותרת להשמדתנו תוך אי ויתור על שום שעל ממשינת ישראל
סגירת המנהרות = חניקת החמאס.
עופרת יצוקה ועמוד ענן רק היטיבו עם ההקלות על החמאס.

31 כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל איתי
  • 11:16
  • 02.12.12

המיסים, עלויות המחייה, הטילים, ההברחות, יהיו בעיות של החרדים שישארו פה

32 דורון אלמוג צודק שיש לטפל בכל שרשרת המזון של חימוש החמאס, אך טועה בשני עניינים. הראשון, אין סיכוי להסכמים עם המצרים שכן המצרים מעוניינים, אסטרטגית, שנדמם, לא רק עקב שלטון החמאס אלא גם מתקופת מובראכ, החמאס רק מחצין יותר את שנאתם לנו. יתירה מכך, הרי המצרים כבר חתומים עימנו על הסכמים, גם הסכם השלום שבו הוסכם למנוע כל פעולה עויינת נגדנו, גם בהסכמים על מעבר רפיח, הסכמים עם הערבים והמוסלמים, לא עובדים. השני, הפתרון של שיבה לציר פילדפי ברוחב של 5 ק"מ, מנוקה מכל מבנה ואדם בכדי לייבש את הרצועה מחימוש בכלל וחימוש כבד בפרט, שכן החימוש הכבד הוא הבעייתי באמת, אינו פתרון טקטי, אלא פתרון אסטרטגי בכל המובנים. במובן הצבאי, פתרון זה מחסל את בעיית הטרור העזתי. במובן המדיני, הוא שוב מנתק את רצועת הפורעים צכל מסייע אפשרי וקובע את הרתעה שלנו. כתבתי פעם אחר פעם, רק הרתעה מונעת תוקפנות והרתעה מושגת רק בקביעת תג מחיר הולם, הבהרתו לאויב וגבייתו הקפדנית לעת הצורך. אגב, ההצעה של שיבה לציר פילדלפי מורחב בשיעור של 5 ק"מ, זו הצעה שאני מציע מזה זמן רב מאד, אין באמת פתרון אחר, אני שמח שעוד אנשים מעזים לומר את המובן מאליו, נשלח בשלישית ופורסם גם בקפה דה מרקר... היום הגיע ל"עבודה" הצנזור הפוליטי דובי לא לא, חביבי, אי אפשר עוד לסתום פיות, אתם עלובים... איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 15:58
  • 02.12.12

דורון אלמוג צודק שיש לטפל בכל שרשרת המזון של חימוש החמאס, אך טועה בשני עניינים.

הראשון, אין סיכוי להסכמים עם המצרים שכן המצרים מעוניינים, אסטרטגית, שנדמם, לא רק עקב שלטון החמאס אלא גם מתקופת מובראכ, החמאס רק מחצין יותר את שנאתם לנו.

יתירה מכך, הרי המצרים כבר חתומים עימנו על הסכמים, גם הסכם השלום שבו הוסכם למנוע כל פעולה עויינת נגדנו, גם בהסכמים על מעבר רפיח, הסכמים עם הערבים והמוסלמים, לא עובדים.

השני, הפתרון של שיבה לציר פילדפי ברוחב של 5 ק"מ, מנוקה מכל מבנה ואדם בכדי לייבש את הרצועה מחימוש בכלל וחימוש כבד בפרט, שכן החימוש הכבד הוא הבעייתי באמת, אינו פתרון טקטי, אלא פתרון אסטרטגי בכל המובנים.

במובן הצבאי, פתרון זה מחסל את בעיית הטרור העזתי.

במובן המדיני, הוא שוב מנתק את רצועת הפורעים צכל מסייע אפשרי וקובע את הרתעה שלנו.

כתבתי פעם אחר פעם, רק הרתעה מונעת תוקפנות והרתעה מושגת רק בקביעת תג מחיר הולם, הבהרתו לאויב וגבייתו הקפדנית לעת הצורך.

אגב, ההצעה של שיבה לציר פילדלפי מורחב בשיעור של 5 ק"מ, זו הצעה שאני מציע מזה זמן רב מאד, אין באמת פתרון אחר, אני שמח שעוד אנשים מעזים לומר את המובן מאליו,


נשלח בשלישית ופורסם גם בקפה דה מרקר...

היום הגיע ל"עבודה" הצנזור הפוליטי דובי לא לא, חביבי, אי אפשר עוד לסתום פיות, אתם עלובים...

33 הכותב הוא אלוף פיקוד הדרום לשעבר ... איתמר
  • 16:48
  • 02.12.12

ומציע,כי חיילי ארה"ב יהיו אחראים לבטחון אזרחי ישראל.מחריד.

34 לכאורה מצרים יכולה בקלות להרים מבצע של לשון ים מפרידה בינה לרצועה . אלכסנדר
  • 17:22
  • 02.12.12

ואין צורך בשום עזרה , מה עוד לפי התיאוריה של האלוף אלמוג אמורה להיות לה מלוא המוטיבציה לכך . אלא שהגישה המצרית ערבית היא לא בדיוק כזאת . סך הכל הסובל העיקרי מהטירור היא ישראל אז כבר עדיף שהתיסכולים יתועלו לשם .

35 מבצע בלאומליך סואץ
  • 19:19
  • 02.12.12

במהלך מהיר יש להשתלט על ציר פילדלפי ומיד לשלוח את חיל ההנדסה עם צי הדחפורים שברשותו ולחפו תעלה בעומק 20 מ׳ ורוחב 20 מ׳ מהים עד גבול ישראל מצרים ואז לתת לים לעשות את שלו. ניתן ליישום תוך פחות משבוע.
לבסוף להחדיר לקרקעית התעלה מס׳ סביר של מוקשים. פתרון אפקטיבי וכמובן אסתטי.

36 הסבבים הוכיחו שאין הנהגה ביטחונית-מדינית,אך בארה"ב יש אבל חיבור לא קיים הרשקוביץ'
  • 21:50
  • 04.12.12

ברית כזאת המוצעת במאמר בלתי אפשרית עם הנהגה הנשלטת ע"י טייקונים ופושעים בינלאומיים ואין לה מטרות חברתיות אלא האינטרסים של אילו. אילו טרם הובאו לדין בחו"ל ועל כן טרם הועמדו לדין בארץ( וראה תיק ליברמן ומשיכת הזמן בו).מנהיגים אשר לא חופשיים להחליט בניגוד לאינטרסים של הטייקונים שלהם לא יוכלו לחתום על ברית כזו.כל עוד הכספים של אילו הולבנו ומולבנים בפוליטיקה הישראלית,כך נחיה כאן,שמא יקרה להם משהו לפוליטיקאים הישראלים הללו ויצטרכו לעמוד לדין ובמקרה שלהם ההעמדה לדין היא רק כאן.בארה"ב של אובמה החליטו שהצבא האמריקאי מוציא להורג את בין לאדן ולא בארה"ב של בוש.אצל בוש ג'וניור החליטו לשים פרס של 25 מיליון דולר על בין לאדן כי הכסף יענה על הכל.בארה"ב הבינו זאת מזמן ובחרו באובמה קודם כל בעבור המטרות החברתיות,כי נשיאים כמו הבושים השבויים בידי הטייקונים של חברות הנפט המחוברים לטייקונים ששולטים בנתניהו ובארצנו לא מעונינים חוץ מטייקוניזציה של העולם בכלום.בשבילם בין-לאדן חי עדיף על בין לאדן מת.השיקול הוא שהסכנה שהנפט יפסיק יזרום גדולה להם יותר.השיקול כאן היה שאדלסון יתרום למיט רומני וזה הקשור לו בחבל הטבור יתמוך בו גם בבחירות לנשיאות.זה אמנם לא צלח לטייקונים שם,אבל נתניהו ציית לאדלסון פטרונו גם בארה"ב.ליברמן ציית להם גם,מסר את מפלגתו והמנדטים לנתניהו והציבור יוכל את התבשיל בבחירות שבהן ארבע שנים לא נעשה כלום בחמאסטן-עזה.לצורך החיבור לאובמה הומצא בדיעבד,לאחר בחירתו מבצע הענן הזה אבל לא יצא ממנו עשן לבן בינו לבין אובמה,כי אובמה לא רק שלא טיפש ישל לו גם F.B.I שיודע הכל,בניגוד לבוש.רק ממשלה חברתית שתוכל להיפטר מהטייקונים הללו ולהעמיד לדין פוליטיקאים כאילו כאן תוכל לחתום על ברית כזו בוואשינגטון של אובמה או הדימוקראט הבא כנשיא.

פעילות
המלצות
פרסומת