משהו חדש הוצא מהקשרו

השבוע נעצרתי בהשתאות מול שלט חוצות ענק. מהשלט ניבט פרצופו המחויך של נפתלי בנט, מנהיגה הנבחר של מפלגת הבית היהודי, ולצדו הסלוגן "משהו חדש מתחיל". התגובה הראשונית שלי היתה התכווצות קלה. המשפט הרי הושאל משירו המצליח של המוסיקאי דני רובס. איש גדול עם לב ענק, רודף שלום ואחווה, המשתייך למחנה ערכי ורעיוני מנוגד בתכלית.

אף אחד לא טרח כמובן לבקש ממנו רשות להוציא את דבריו מהקשרם, ולצד השואלים אף עומדת פסיקת בית משפט עליון, המתירה שימוש כזה ללא תלות בזכויות יוצרים. זו אפילו לא המצאה ישראלית. רונלד רייגן נבחר בשנית לנשיאות ב-1984, כשהוא מבסס את הקמפיין שלו על "נולד בארצות הברית", שכבש את מצעדי הפזמונים אז. הרפובליקאים לא טרחו להתעמק בטקסט האנטי לאומני והאנטי קפיטליסטי של ברוס ספרינגסטין - תומך עקבי ונלהב של המפלגה הדמוקרטית. מאז מי שמכונה "הבוס" כבר לא לוקח סיכון: בכל מערכות הבחירות האחרונות הוא הכפיף את שיריו למועמדים הדמוקרטים.

בנט
בנט. צילום: אייל טואג

העניין האמיתי הוא שאכן משהו חדש מתחיל, ואין לו מייצג מובהק יותר מבנט. הוא מגלם בדמותו חילופי דורות בימין המתנחלי; בשפת ההיי-טק, העולם שבו עשה את הונו המופלג, ניתן לכנות אותו "דור 3". פרצופו מגולח ומצוחצח, חיוכו קורן, התנהלותו אדיבה וסחבקית. אין לו זקן, גם לא דובון ועוזי. לכאורה הוא קל ונוח לעיכול, כפי שהוכח מיד לאחר בחירתו, שעברה כמעט מתחת לרדאר. פרטנר מושלם לראיון עיתונאי נינוח על כוס בירה בפאב תל אביבי. העובדה שמסריו והאידיאולוגיה שלו קיצוניים להדהים במונחי האתמול כבר לא רלוונטית. כך מתאפשר לבנט, אם להידרש לעוד הימנון פופ אמריקאי, להרוג אותנו ברכות.

כי אולי קל לראות מה מייצגים בנט ומקביליו מבחינה סגנונית, אבל השאלה החשובה היא מה הבשורה התוכנית שלהם. מדובר בעידן חדש. "ניו אייג'" של ממש, ולכן אין פלא שרבים מהם מתחברים ביומיום למסרים מיובאים של רוחניות קוסמית מעורפלת. בעבור החבר'ה האלה, למעשה אין יותר "בעיה ערבית". אבותיהם התעמתו עם הסוגיה, והציעו לה פתרונים. על חלקים מסוימים בחברה הישראלית הפתרונות הללו (המשך הכיבוש וההתנחלות) לא היו מקובלים, אבל לפחות היה עם מי ועל מה להתווכח. אצל הבנטים מיותר להשחית זמן על הסכסוך הלאומי. למה? כי "אין לו פתרון". ואם אין פתרון, הרי שבעצם אין גם בעיה.

הלוגיקה המדהימה הזאת מניעה לתוך המרחב הציבורי יותר ויותר מהמתנחלים החדשים הללו. מכיוון שאין עוד משמעות לעניינים טפלים כמו טריטוריה, הם יכולים גם לגור בתל אביב החילונית והקוסמופוליטית, כמו חביבתו של בנט איילת שקד (מקום שלישי ברשימת הבית היהודי). אופן ההתבטאות שלהם על מה שנתפש בארץ ובעולם כסוגיות ליבה הוא אגבי, נון-שלאנטי. הפלסטינים, ממזרח וממערב לקו הירוק, הם שקופים. בעצם גם הקו הירוק כבר שקוף. נקודת המוצא הבראשיתית היא אולי אותו נצח מטאפיזי של "עמישראל" שאותו קידש הדור שקדם להם, אבל התרגום בשטח הוא דווקא מין הווה אטום ונטול הקשר, השלכות וגבולות. בהעדרם המוחלט של גבולות, כמובן הכל מותר, כולל שימוש חופשי בקרקע או בשיר שהיו שייכים פעם למישהו אחר.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מאמר נפלא, תודה, אורי  (לת) אברהם
  • 05:43
  • 02.12.12

02 אה, עכשיו מתנחלים זה מין כח מסתורי השרוי בכל ומאיי אלברט
  • 06:36
  • 02.12.12

ם בכל מקום על יללדי הכיכר ששרים שירי שלום נאיביים. עכשיו התחלת עם מיסטיפיקציה של מי שאינו חושב כמוך

03 חבל לבזבז את זמנו של הקורא שבשום אופן לא יצביע למישהו Killing US Softly כבנט  (לת) "משהו מחודש (ולא חוקי) נגמר"
  • 07:04
  • 02.12.12

04 חבל לבזבז את זמנו של הקורא שבשום אופן לא יצביע למישהו Killing US Softly כבנט  (לת) "משהו מחודש (ולא חוקי) נגמר"
  • 07:05
  • 02.12.12

05 חבל לבזבז את זמנו של הקורא שבשום אופן לא יצביע למישהו Killing US Softly כבנט  (לת) "משהו מחודש (ולא חוקי) נגמר"
  • 07:08
  • 02.12.12

06 שמת את האצבע על הנקודה. זו לא בעיה אם אין פתרון, זה מצב טבע. הרוב בישראל לא הפך חובב התנחלויות הוא פשוט השתכנע שאין פתרון.  (לת) נכון
  • 07:10
  • 02.12.12

07 איני מהפריקים של בנט, אך אם הארץ תוקף אותו כנראה שיש בו הרבה מהחיוב , ויש לשקול לתמוך בו.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 07:19
  • 02.12.12

08 לשודדי קרקעות ומים אין שום בעייה לשדוד גם שירים  (לת) מנחם
  • 07:47
  • 02.12.12

09 "משהו חדש מתחיל" זה משפט שגור שאין לו כל קשר לשיר זה או אחר בני
  • 08:11
  • 02.12.12

אם מחר מישהו יכתוב שיר בשם "בוקר טוב" אני אצטרך לשלם לו משהו כל בוקר ?
במיוחד כשבציבור של הבית יהודי מרבית האנשים אינן יודעים בכלל מי זה דני רובס ולא מכירים את השיר.

10 לכדור רק 360 מעלות. במידה ויוצאים ממנו מגיעים "לפלנטות אחרות"  (לת) קצטניק
  • 08:38
  • 02.12.12

11 המפד"ל היתה מפלגה יונית מובהקת (איגפה את מפא"י משמאל), מלחמת ששת-הימים חוללה אצלה בהדרגה תהליכים של חירפון. ד'אתחלתא ד'גאולה (כהן). כל מיני הזיות שווא ותהליכים פוליטיים משיחיים ופסיכוטיים שאומה חפצת חיים מקפידה לכלוא במרתפיה הפסיכולוגיים, פרצו החוצה וכך הופכים הקורבנות בעצמם, לסוג של רוצחים.  (לת) אונא(משה), אונה (שמאלית וימנית) ושפירא (חיים משה)
  • 08:42
  • 02.12.12

12 ממתי אורי משגב נהיה פובליציסט?  (לת) מאמר "מפתיע"
  • 08:43
  • 02.12.12

13 כל כך נכון חמיק
  • 08:51
  • 02.12.12

כל כך נכון ומדוייק שזה כואב טור מצויין

14 ומה אם אכן אין פתרון לסכסוך ? התובנה הזו סבירה ויש להודות לו עליה, כאשר מחליטים להגר ולא להיות חלק מהגאולה שלו וההשתעבדות שלי  (לת) אריק
  • 09:09
  • 02.12.12

15 מה הבעיה? כ. בראון
  • 09:16
  • 02.12.12

לדני רובס אין זכויות יוצרים על המשפט "משהו חדש מתחיל". על השיר - כן, על הכותרת עצמה - לא. נא לדייק.
בלי קשר לבעיה/פתרון עם הפלסטינים, יש מספיק בעיות אחרות לטפל בהם כמו שצריך - בעיית המסתננים למשל.

16 לגיטימי להביע דעה לעומתית, לא לגיטימי לשים בפי היריב טיעונים ודעות דניאל דורון
  • 09:20
  • 02.12.12

אגב, גם בצד הפלשתינאי מופיעים בחזית אישים רהוטים, מערביים בהשכלתם ובלבושם, ודוברים חלקות, ממש פרטנרים נעימים לראיון עיתונאי, בניו יורק כמו ברמאללה.
בסוף הסדר יושג דווקא עם "קיצוניים" כמו בנט, כשם שהסכם השלום עם מצרים הושג דווקא ע"י בגין "הפשיסט".

17 זה בסדר, כשתתחיל האינתיפאדה השלישית ברוב ייאוש, הם כבר לא יוכלו להתעלם יותר מקוימו של העם שחי תחת משטר צבאי ואפרטהייד.  (לת) דמוקרט .
  • 09:25
  • 02.12.12

18 מי אמר שאין לו פיתרון? ע.ה.
  • 09:39
  • 02.12.12

נפתלי בנט פרסם תוכנית הכוללת החלת החוק הישראלי על חלק הגדה שמכיל את גושי ההתיישבות. מצד אחד כנראה נסתתמו טענותיו של הכותב לנוכח תוכנית כזו, שהיא מציאותית פי אלף מכל הזיות ה"שלום", ומצד שני אין לו שום בעיה לשקר. אז הוא פשוט משקר, כמיטב המסורת של השמאל, כאילו לבנט אין שום פיתרון.

19 בנט הוא ריאליסט, כיאה לאיש הייטק מצליח, ואין לבוא אליו בטענות מבחינה זו שמאלן מתון
  • 09:50
  • 02.12.12

מבחינה ישראלית פנימית בנט וחבריו מימין צודקים לחלוטין. יש רוב של 60:40 להמשך המצב הקיים בשטחים, ולא נראה כל סיכוי שהמרכז-שמאל יהפוך אי פעם לרוב שיוכל לשנות זאת. לכן מבחינה פנימית העניין הפלסטיני סגור ואין שום טעם בויכוחים הפנימיים עליו. אם יהיה שינוי הוא יקרה בגלל אילוצים חיצוניים, למשל לחץ כלכלי או מדיני של ארה"ב או של מערב אירופה, דבר שאינו תלוי בנו ממילא. אז למה לבזבז זמן על ויכוחים פנימיים מיותרים? עדיף לקדם נושאים שעדיין לא הוכרעו, כמו קידום הכפייה הדתית (בנט קורא לזה "חינוך יהודי") במערכת החינוך החילונית. אולי זה יעזור למפד"ל החדשה לאזן במקצת את ה"הפסד" של 30% סרוגים שמורידים את הכיפה בכל שנתון.

20 עוד מוטאציה דינוזאורית. יורה פארק
  • 10:31
  • 02.12.12

בספארי הפוליטי שלנו מתרוצצים יצורים שונים ומשונים. רק זאולוג מומחה ימצא ענין להגדיר כל זן וזן: אלה היורקים עליך לפני שהם טורפים אותך, המזוקנים והגלוחים, בעלי הכיפה ונטולי הכיפה וכיו"ב.

המשותף לכולם - הרגרסיה של התודעה.

21 עד כמה שונה המציאות באלג'יריה מן התמונה שאותה הציבור הצרפתי מקבל ממשלתו או מן התקשורת שלו: הנה, תחת מטריית הפטריוטיזם, ובאמצעות "מכבסת המילים" המוצאת לכל מעשה עוולה שם בעל צלצול נעים לאוזן, מבצעת צרפת מעשים שלא ייעשו.  (לת) ז'אן-ז'אק סרוואן-שרייבר ("לאקספרס")
  • 10:33
  • 02.12.12

22 כהרגלך מר משגב, אתה אלוף!  (לת) יגאל
  • 10:53
  • 02.12.12

23 לשמאל הישראלי יש טיעון אחד חזק מאד בויכוח על חלוקת הארץ, הטיעון הדמוגרפי, ממנו התעלמו אנשי ימין כמו משה ארנס או רובי ריבלין שקוראים לסיפוח מלא ומתן אזרחות כל ערביי יו"ש. הפחד של רוב היהודים ממדינה דו לאומית, הוא סלע קיומו של השמאל. ופתאום בא בנט, ואומר שגם הוא לא רוצה מדינה דו לאומית, ולכן קורא לצאת משטחי A ו-B בהם חיים 99% מהפלסטינים, לספח את שטח C ולאזרח את 48 אלף הערבים שחיים שם. לזה, לשמאל שנותר ללא הטיעון החזק ביותר שלו ממש אין תשובה, מעבר לרצונו לפייס בכל מחיר את מכחיש השואה אבו מאזן. זו גם הסיבה שאורי משגב, פוחד להתיחס לתוכנית בנט ורק הולך מסביב.  (לת) מדוע בנט הוא הסיוט של השמאל?
  • 10:59
  • 02.12.12

  •   מדוע ההצעה של בנט היא הצעה רעה הגובלת בסיוט - בו ואני יזביר לך נחום אולציק
    • 11:25
    • 02.12.12

    נקודת המוצא של בנט היא : לסכסוך אין פתרון ולכן הסכסוך איננו הבעיה . הבעיה היא בעיה דמוגרפית אותה ניתן לפתור ללא קשר לפתרון הסכסוך על ידי נסיגה חד צדדית נוסח ההתנתקות .
    אלא מה מר בנט שכח לקחת בחשבון שגם בצד הערבי יש דינמיקה וגם "בעיה שאין לה פתרון" יכולה להחריף ולהפוך לבעיה יותר גדולה .
    א) נסיגה חד צדדית תחזק את הגורמים הקיצוניים ביותר בצד הפלסטיני ותחליש את המתונים לגמרי כפי שקרה בעת ההתנתקות שנתפשה על ידי הפלסטינים כנסיגה ישראלית תחת לחץ "ההתנגדות" ונצחון מוחץ של המאחס. התוצאה היתה התחזקות החמאס על חשבון הפתח והקצנה של המצב הרבה מעבר למה ששרון ציפה. וזליגת העימות מעבר לגבול היא דבר שאי אפשר לעצור באמצעים צבאיים לפחות על פי כל מה שנוכחנו עד כה. אותו דבר מצפה לנו גם במהלך של בנט הגאון.
    ב) מסירת שטח לידיד הפלסטינים ללא משא ומתן וללא נסיון להביא לקץ הסכסוך רק מקטינה את יכולת המיקוח של ישראל בכל משא ומתן עתידי

  •   אבו מאזן הפסיד בבחירות לחמאס וכל קיומו ביו"ש נשען על השליטה הבטחונית של ישראל לנחום-קבל גם אתה כמה תזכורות
    • 12:29
    • 02.12.12

    אלמלא השליטה הבטחונית של צה"ל בשטחי יו"ש, אבו מאזן ושאר המושחתים של הרשות היו מתעופפים מגגות ראמאללה כמו שקרה לעמיתיהם מעזה. זה יקרה ביום בו צה"ל יפנה את יו"ש אם או בלי הסכם שנעשה אם אבו מאזן, כמו שקרה בכל מדינות ערב.
    ועכשיו תשאל את עצמך מה יותר גרוע - מדינת חמאס בגבולות 67, עם גבול משותף עם ירדן (שגם שם במוקדם או במאוחר יעלו האחים המוסלמים לשילטון), גבול שיהפוך לפילדפלפי 2., או ישות חמסית בשטחי A ו-B, ללא גבול חיצוני וללא יכולת להבריח נשק וטילים?
    מול שילטון חמאס בשטחי A ו-B שאינו מכיר בישראל, קורא להשמדתה ולא מקבל את תנאי הקוורטט - האם הלחץ על ישראל לסגת משטח C, יעלה? או ירד?
    במקרה של צורך חיסול תאי טרור או מעבדות נפץ בשטחי A ו-B, מה יהיה קל יותר לישראל מבחינה בינלאומית - כניסה לילית של כמה ג'יפים של צה"ל והשב"כ, (כמו היום) או כניסה קרקעית של כמה אוגדות כמו שתוכננה בעזה?
    אז מי רואה נכון מעבר לקצה אף? בנט? או אלו מהשמאל המאמינים בכוחם המיסטי של אבו מאזן וחבריו המושחתים, למשר בידיהם את השילטון לעולמי עד?

  •   נחום המזביר, ההזברה שלך הינה זיבורית שלא לומר זיבולי שכל, מה לעניין?  (לת) ליצן כזמבורה
    • 15:51
    • 02.12.12

24 בנט דווקא שם גבולות-שטח C לנו, ושטחי A ו-B לפלסטינים. מקסימום שטח ומינימום ערבים! זו הסיבה שבנט כך מפחיד את השמאל, שיכל במשך שנים להסתלבט על הזויי הליכוד שרצו לספח את כל השטח ולתת אזרחות ישראלית למיליון וחצי ערבים.  (לת) הוי שמאלן מסכן, בנט הביא לכם אותה בהפוכה
  • 11:04
  • 02.12.12

25 לא חדש. התחיה השתמשו בזמנו בצילום של יעקב שבתאי מצעדה של השומר הצעיר גיורא
  • 12:07
  • 02.12.12

יכול להיות שהימין פשוט לא יכול ליצור שום דבר בעצמו.

26 זבולון אורלב מסתכל מהשמים על הבנט הזה, שלקח לעצמו למטרה לחסל את הציונות הדתית ולהופכה ליהדות כהניסטית ואומר לעצמו שחבל שאי אפשר להפוך עננים לסלעים , בנט היה מקבל את כל ההר על ראשו  (לת) מרטיר וולונטרי
  • 12:08
  • 02.12.12

27 מאמר עמוק של אורי משגב ששם את האצבע בדיוק על מה שמנסים המתנחלים אביגיל
  • 12:57
  • 02.12.12

וצבא תומכיהם להסתיר ולטשטש

28 הגיע הזמן שנפנים, אורי - לישראל אין שום סיבה ריאלית ועניינית להגיע לפתרון כלשהו בסוגייה. היחידה שעשויה לתת לה סביה כזאת היא ארה"ב, והיא לא מתלהב לעשות זאת, בלשון המעטה  (לת) משגב נסוג
  • 13:21
  • 02.12.12

29 "עניין אמיתי" הוא שם של עיתון ואתה עשית בו שימוש בתחילת הפיסקה השניה בלי לבקש רשות!! קשקוש והסתה אנטישמית בכרטיס אחד.
  • 14:15
  • 02.12.12

לדני רובס אין זכות יוצרים על משפט בעברית, כמו שלבועז שרעבי אין חזקה על "אצלי הכל בסדר".
ולעניין פרצופו המגולח של בנט ההופך אותו לכאילו נורמטיבי בלי הדובון והעוזי- קשה שלא להשוות לסרטי התעמולה הנאצים שהראו את היהודי המחופש לאירופאי ללא הזקן והכיפה.

30 מה חדש דרור
  • 16:15
  • 02.12.12

מאז עלה האיש עם המשקפיים והשיניים על הפנים ( על משקל האיש עם השיע על הפנים כפי שחיבב הבגין הזה לאמר) לשלטון התחיל משהוא חדש שמתגלגל כעת דרך בנט ויגיע בסוף לחומייני יהודי של ממש

31 במקום דמוניזציה נוסח 1937 בגרמניה, במקום שתחשוף בין השורות את ההתנשאות והבורות שלך על מתנחלים, אולי תגיד לנו מה הבעיה בסיפוח שטחי C והשארת מדינה לפלסטינים בשיטחי A+B? זה המצע של בנט. יש לך משהו יותר טוב? יש לך אינפורמציה על הנושא שאיננה באה מעיתון הארץ? האם הנאורות השמאלנית הולכת יד ביד עם שנאה אוטומטית? עם התנשאות מלאה אוויר חם גם על הימין וגם על הערבים ?  (לת) חד עין
  • 16:17
  • 02.12.12

32 איזה איש עלוב נדב
  • 16:19
  • 02.12.12

סע לגרמניה, אורי. עזוב אותנו בשקט

33 כתב שטנה מעשה ידי אורי משגב דוד
  • 16:37
  • 02.12.12

כשקשה להתייחס לתוכן, מתייחסים לצורה, כשגם לצורה קשה להתייחס ממציאים דמון שאותו קל לנגח.

34 של נעליך מול בנט שהיה בצוות של עמנואל מורנו זצ"ל גדול לוחמי צה"ל. כתיבה שנונה עדיין איננה עשייה שנותנת לך זכות להכפיש גדולים ממך. עיתונאי קטן ומתוסכל לא יעזור לך וגם התקשורת תאוזן אחרי שנבעט ממנה את בני מנך הבוגדנים מסכנים אכולי שנאה ותסביכים.  (לת) סחמונהמעמונה
  • 16:42
  • 02.12.12

35 הגזען הנאור משה
  • 16:51
  • 02.12.12

כמובן שנפתלי בנט מסתיר "זקן דובון ועוזי" מאחורי חזותו המגולחת. כנראה שהכותב וקבוצת ההתייחסות שלו עיוורים כל כך לשיח הגזעני שבו הם שבויים, שהגזען שבהם נפלט להם ככה, אפעס, בלי לשים לב.

36 בנט מייצג עולם בלי היסטוריה ''המחשב המכני'' בלי עבר ועתיד מגולח למשעי חיוך מהוקצע וכל בעייה פתירה בעזרת המחשב או כדור בליסטי  (לת) ישנו אל דמיוני שצריך לסגוד לו השאר בטל בשישים
  • 17:20
  • 02.12.12

37 דתי בלי זקן ועוזי וקרניים! תזהרו, הוא זומם משהו!  (לת) ועוד מביא חברות מתל אביב. אמאל'ה!!
  • 19:44
  • 02.12.12

38 התענגתי על התסכול והאימה שנפתלי בנט ממיט על השמאלן הקטן שכתב את המאמר יהב עצמון
  • 19:48
  • 02.12.12

"תפול עליהם אימה ופחד, בגדול זרועך ידמו כאבן עד יעבור עמך..."

39 היה פעם מושג של "קומוניסט סלוני". דב נאור
  • 09:22
  • 03.12.12

הכוונה היתה לסנוב, המנהל מהפכות מן הכורסה הנוחה בסלון. נפתלי בנט אינו אמנם קומוניסט, אך אפשר לכנותו "מתנחל סלוני", או "לאומני ימני סלוני".

40 "משהו חדש מתחיל" זה לא משהו שאפשר לרשום עליו זכויות יוצרים בלילי
  • 10:53
  • 03.12.12

פשוט מגוחך... לא מצאת משהו אחר להתרעם עליו?!
חחחחח

פעילות
המלצות
פרסומת