מדוע הרגו את ג'עברי

הסיפור האמיתי מאחורי מבצע "עמוד ענן" עדיין לא נחקר, ועכשיו, לאחר שוך האש, חייבים לרדת לחקר האמת. ההחלטה להרוג את אחמד ג'עברי, שהיתה הירייה הראשונה במבצע "עמוד ענן", התקבלה למרות שג'עברי היה מעורב במו"מ על חתימת הסכם הפסקת אש ארוך טווח. כמה שעות לפני שחוסל הוא קיבל לידיו טיוטה להסכם הפסקת אש קבועה עם ישראל, שעליה היה אמור ככל הנראה להשיב בחיוב. המגעים הלא ישירים עמו התקיימו במשך חודשים באמצעות סגן שר החוץ של החמאס, ראזי חאמד, ונעשו בידיעה ובאישור של שר הביטחון, אהוד ברק.

את המגעים האלה עם חמאס ניהל גרשון בסקין, מי שתיווך גם בעסקת שליט, תוך שהוא מדווח על ההתקדמות לקראת טיוטת ההסכם לחברי ועדה מיוחדת שהוקמה, כבר בחודש מאי, על ידי ברק, וכללה נציגים של משרדי ממשלה נוספים. כלומר, קובעי המדיניות אצלנו, בהם שר הביטחון, ואולי גם בנימין נתניהו, ידעו על תפקידו של ג'עברי בקידום ההסכם להפסקת אש קבועה. ג'עברי היה "האיש החזק" ברצועה, "קבלן המשנה" של ישראל, כפי שכינה אותו אלוף בן, וראזי חאמד העביר בכל פעם לאישורו את הטיוטות שהוכנו עם בסקין.

שותפים נוספים למו"מ על הפסקת האש הקבועה היו אנשי המודיעין המצרי. חלק מהפגישות בין בסקין לחאמד נערכו בקהיר. אנשי מודיעין מצרים אלה נמצאו בקשר קבוע עם שליחיו של ברק, ויש להניח שגם הם, בנוסף לבסקין, העבירו לידיעת הישראלים את התרשמותם מהתקדמות השיחות על טיוטת ההסכם. בשום שלב של המו"מ בין בסקין לחאמד לא נאמר לו להפסיקו. זאת ועוד, כשבוע לפני חיסולו של ג'עברי ביקשו גורמים צבאיים את אישור מפקדיהם להיפגש עם בסקין ולהתעדכן. האישור לא ניתן.

ההחלטה להרוג את ג'עברי מעידה, לפיכך, שקובעי המדיניות החליטו שהפסקת אש אינה רצויה לישראל בעיתוי הזה, ועדיף במקום זאת לתקוף את החמאס. נראה שגובשה תפישה שלפיה מה שישראל צריכה הוא לחזק את ההרתעה מול החמאס ולא להגיע אתו להסכמה על תקופה של שקט. הסכם על הפסקת אש עלול לפגום בהרתעה ולפגוע בדימויה הנחוש של ישראל, החליטו במערכת הביטחון ובלשכות ראש הממשלה ושר הביטחון. חיזוק ההרתעה, לפי תפישה זו, יושג על ידי הריגתו של ג'עברי, שעלול להשיב בחיוב על ההצעה להפסקת האש ארוכת הטווח.

צילום: דובר צה"ל

כך הורגים שתי ציפורים במכה אחת. מחסלים את מי שיש בכוחו להוביל להסדר עם ישראל, נוקמים במי שפגע בלא מעט ישראלים, ומאותתים לחמאס שאתו מדברים רק באמצעות הכוח הצבאי.

מעבר לכך שתוצאות מבצע "עמוד ענן" לא עונות על ציפיותיהם של יוזמיו, עליהם להשיב על שאלה אחת חשובה. אם ידעתם שניתן להגיע להסכם הפסקת אש (שדרך אגב, סעיפיו היו טובים יותר מאלה של ההסכם שאליו הגיעו לאחר המבצע) מבלי לצאת למלחמה, מדוע חיסלתם את ג'עברי ובכך חיסלתם גם את הסיכוי להשיג שקט מבלי לירות? האם ייתכן חלילה שברק ונתניהו חששו שההזדמנות לצאת למבצע צבאי בשלהי הקדנציה של ממשלתם תחמוק מהם ולכן הורו לחסל את ג'עברי? כדי שלא נחשוד בכשרים, על ראש הממשלה ושר הביטחון להבהיר את שיקוליהם והחלטותיהם בפרשת ג'עברי.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הלוואי שהיו מחסלים את ערפאת ירמיהו
  • 02:18
  • 04.12.12

כצו תמיד מדברים שלום ורוצחים יהודים. ערפאת אמר שהוא נגד טימור ונתן בונוסים לרוצחי נשים וילדים. הקשקוש של חוזה עם החמאס, כאשר האיסלאם קובע שחייבים לשקר לכופרים כאשר זה מקדם את האיסלאם, היה יכול להיות מצחיק אם לא היה טרגי.

02 אממ, כאילו, אתה בטוח שיש ביסוס לגילויים המרעישים האלה שלך? ועדה מיוחדת, טיוטת הסכם שכמעט נחתם? תיעוד, משהו? כי זה מסוג הדברים שמופיעים בכותרת ראשית (שלא לומר מוסף מיוחד + סדרת מאמרי מערכת), אתה יודע. לא במאמר פובליציסטי. או שאולי, יכול להיות, שפשוט רצית שוב לטעון את הטענה הלעוסה שלך, שישראל לא יכולה להגן על עצמה וגם לא יכולה להתקיף, והפתרון היחיד הוא להגיע ל"הסדרים" עם שכניה שיופרו ברגע שלאותם שכנים חביבים יבוא שוב החשק לשרוף איזה אוטובוס-ילדים? מודרניסט .
  • 02:22
  • 04.12.12

אממ, כאילו, אתה בטוח שיש ביסוס לגילויים המרעישים האלה שלך? ועדה מיוחדת, טיוטת הסכם שכמעט נחתם? תיעוד, משהו? כי זה מסוג הדברים שמופיעים בכותרת ראשית (שלא לומר מוסף מיוחד + סדרת מאמרי מערכת), אתה יודע. לא במאמר פובליציסטי. או שאולי, יכול להיות, שפשוט רצית שוב לטעון את הטענה הלעוסה שלך, שישראל לא יכולה להגן על עצמה וגם לא יכולה להתקיף, והפתרון היחיד הוא להגיע ל"הסדרים" עם שכניה שיופרו ברגע שלאותם שכנים חביבים יבוא שוב החשק לשרוף איזה אוטובוס-ילדים?

03 עוד הסכם שם
  • 02:23
  • 04.12.12

לא סתם יושבים רבים מצעירי ישראל עם תעודת עו"ד ללא עבודה. אנו היהודים יודעים לחתום הסכמים. 30% מתומתמים מהעם אמרו שרוצים את ליבני כי היא חתמה הסכם עם החמס.
טיל פה טיל שם זה לא הפרה.
גם תמכתה באוסלו הסכם עם השטן... לא חיפשנו הנהגה הבאנו קבלני רצח לשטחים לחתום.
הדרך היחידה להסכם שלום היא כשהיד והלב פונים לשלום (כמו סאדאת) אפילו ירדן זה לא שלום רק שמירה על שילטון המונרכי של עבדאללה.

תתעורר... ותפסיק לזרות חול בענים ... כולנו כבר יודעים שאת המלחמה הזו היה צריך לעשות מסיבות טקטיות ומול אירן היו חייבים לרוקן איום שאין לנו פיתרון עבורו. ובכך ראש האחים המוסלמים במצרים ניתן כעד להסכם לא עוד ניסוחים מפותלים כשל פרסרבין או אולמרט... אלה שיהיה ברור לכולנו במה מדובר

04 חשבת על זה שהמו"מ עם געברי נועד להרדים אותו לפני החיסול?  (לת) רפאל חיפה
  • 02:29
  • 04.12.12

05 כל המאמר בנוי כמו מגדל קלפים על הצהרתו של השמאלן הקיצוני בסקין, שכל מטרתו היא למנוע חיסולים של אנשי שלומו בעתיד, כי אולי גם הם "צדיקים נסתרים" כמו ג'עברי  (לת) אלכס מהכרמל
  • 02:34
  • 04.12.12

06 שמאלן תמהוני טוען טענה מוזרה, ועליה פרשני השמאל בונים תילי תילים של קונספירציות...  (לת) מצחיקים אתם
  • 02:36
  • 04.12.12

07 מה זה חשוב על מה התכוון הרוצח לחתום? די לרצח אזרחים
  • 03:01
  • 04.12.12

האם זה מנע ממנו לירות מדי יום על ריכוזי אוכלוסין? אתם חיים בסרט. איך אתם יכולים לשבת ולדון עם אנשים שרצחו ילדים ללא היסוס וארגנו חפלות מיד אחרי זה?

איפה חוש המוסר שלכם? איך אתם חיים עם אנשים שכל תכליתם היא לרצוח אזרחים?

08 השמאל מפתח תסמינים פתולוגיים. גרנזי
  • 03:35
  • 04.12.12

חמאס צבר נשק מתקדם ומאמציו נמשכים כל העת. אין שום דבר "קבוע". יואב גלנט אמר כבר לפני שנתיים שבעזה כבר יש גזעים שצריך לעקור.

בתהליכי גמילה, הזיות למיניהן כמו תיאוריות קונספירציה, הן שלב חיוני בתהליך של התפכחות.

איחולי החלמה לבביים לכולם.

  •   והימין לא מפתח כלום באבא
    • 09:03
    • 04.12.12

    הימין עוסק במדיטציית זן שנקראת "היה סלע" - אל תשאל שאלות, אל תשנה כלום.
    אם היה זה ידוע שג'עאברי עוסק כל יום מבוקר עד ערב בחיסול יהודים זה היה מצדיק את הריגתו, אבל הרושם שנוצר הוא זה שהיה מדובר במנהיג חזק כזה (כמו שאוהבים אצלנו בימין) שמצד אחד מוביל ומנהיג את חייליו ולא מוותר על עקרונותיו ומצד שני חושב בשכל - עושה עסקאות עם האוייב כדי לקדם עניינים, יורה לשטחים פתוחים כדי לא להסלים את המצב וכו'...

    אולי ישנם דברים נוספים שאינם ידועים, אולי הוא אנס את החתולה של ביבי. מי יודע. על פניו, זה נראה כאילו החיסול הזה היה שילוב של כישלון בהבנת המצב והאדם ובקושי למצוא "מטרה איכותית" כזו שהיא רשעית אמיתית. ביבי שוב יצא טונה. אך הימנים הם סלע - הם לא זזים ולא שואלים שאלות. מספיק להם שלביבי היתה סיבה טובה להתחיל עלינו עוד מלחמה - גם אם הוא לא מספר לנו מה היא.

    הימין בארץ פיתח עור של פיל, אבל הוא לא שם לב שהוא איבד את חוט השידרה שלו. הוא הופך את כולנו למפלצות חסרות נשמה.

  •   לגבי תזוזה ושאלת שאלות. איתמר
    • 10:19
    • 04.12.12

    חבר יקר. הטלת הספק השמאלנית העבירה אותנו על דעתינו וגרמה ליותר מלחמות מאי פעם. יש פעמים שצריך להסתכל במציאות ולא שוב ושוב לומר אולי אני לא רואה טוב? אולי הוא בעצם צדיק? יש אמירות ברורות מהצד הפלשתיני וצריך פעם אחת לכבד אותם ולהקשיב להם ולא כיאה לשמאל הישראלי לשכנע שהם אומרים מדינה אחת ומתכוונים בעצם שתי מדינות עם חומוס ברמאללה וריקודים עד אור הבוקר. כשנהיה ברורים לעצמינו ונהיה שלמים עם עצמינו כל העולם יישר קו איתנו (אגב כך זה גם במישור האישי של חיינו) וקדימה להתחלת בירור עצמי של מי אנו ולמה אנחנו פה. יום טוב!

  •   ממש לא מובן אזרח
    • 11:45
    • 04.12.12

    למה אני צריך לעשות "בירור עצמי" בשאלות מי אני ולמה אני כאן? ברורים כאלה עושים עבריינים שרוצים לחזור למוטב, לא אנשים נורמליים שנסיבות הגורל הביאו אותם להיוולד במקום מסויים וזמן מסויים ללא שתהיה להם שום מעורבות ביצירת מצב זה. אנשים בעולם לא שואלים את עצמם יום ולילה למה הם חיים במקום שבו הם חיים ואינם מנסים יום ולילה להצדיק את זה באמצעות מראית עין של ביטוחון עצמי. מדגישים עובדה כאשר בעצם לא בטוחים בתקפותה כי פמפמו להם מלידה שהם , בניגוד לשאר אנשים שמקום הימצאם בעולם הוא מקרי - הם נמצאים במקום שבו הם נמצאים בזכות הבטחה אלוהית שהם גם מחוייבים להבטיח את מימושה.

09 השתגעת? איך אתה מדבר? הרי אנו עם שוחר שלום! לא?  (לת) אזרח שקט
  • 03:44
  • 04.12.12

10 האסון של ישראל שאין לה אופוזיציה וכנראה גם לא תהיה אופוזיציה רצינית שוש
  • 03:46
  • 04.12.12

אין מי שישמיע את הדברים והעובדות הפשוטות הללו. מסתבר שלבור שלתוכו דורדרה ישראל על ידי ממשלת הביבים אין תחתית

11 רגע רגע.. אנחנו לא הולכים לתת פה דקה דומיה לג'עברי הזה, נכון...?  (לת) שומר לילה
  • 03:47
  • 04.12.12

12 שיקוליו של נתניהו בכל הקשור לניהול ענייני המדינה שלומה ובטחונה לעולם יהיו שיקולים זרים של שרידות פוליטית. האיש זה מפחיד ומסוכן לעתידה של ישראל..!!  (לת) שלום
  • 04:01
  • 04.12.12

13 אני רק שאלה: אין סיכוי, אפילו קלוש, שהוא היה מעורב במנהרה שהתפוצצה ובירי על הרכב של החילים תוך כדי רדיפת שלום עם בסקין? .  (לת) בלעם
  • 04:08
  • 04.12.12

14 רואה מייד כל עיוור
  • 04:16
  • 04.12.12

שמטרת המבצע הייתה חישוק של החמאס ע"י מצרים. מטרת המבצע הושגה. מי יודע כמה זמן יחזיק - אבל זה מה שרצו להשיג..

15 כמומחה לביטחון עוד לא א ירון
  • 04:28
  • 04.12.12

למדת מר פדהצור שבמיזרח התיכון בזים לחלשים והחלשים נשחטים כמו כבשים!!!! צר לי אבל כפי שהתנגדת לכיפת ברזל והודת שטעית כך אתה טועה גם כעת . תיפרוש זה עדיף מלכתוב דיברי הבל

16 ידוע שעיתונאים יודעים יותר ממה שמאפשרים להם לפרסם.עכשיו הזמן לספר הכל טרום בחירות
  • 04:47
  • 04.12.12

גם במחיר סיכון אישי לפני שהממשלה המעוערת נפשית הזאת תבחר לכהן 4 שנים קריטיות נוספות.

17 אתה לא יודע למה ? תשאל את דובר צה"ל אדר
  • 04:53
  • 04.12.12

ותקבל תשובה קלאסית ש"הוא היה בשלב תכנון פיגועים שהיו מביאים להרג הרבה יראלים" ועוד מיני קלישאות שאפילו הדובר לא מאמין בהן. הרי כל פעם שנדמה שמתקרב השלום או ההסכם מנהיגנו נבהלים ודואגים להתרחק ממנו.

18 הו, תמימות קדושה  (לת) יאיר
  • 05:20
  • 04.12.12

19 במיבחן התוצאה לפני המבצע ירי ביתי פוסק על ישובי הדרום לאחריו שקט שאנו לא זוכרים שנים  (לת) שש בערב
  • 05:34
  • 04.12.12

20 אמנת החמאס קוראת להשמדת ישראל והעם היהודי- אין הפסקת אש עם ממשיכי דרכם של הנאצים.  (לת) רעמסס
  • 05:40
  • 04.12.12

21 ולמרות כישלונת תחזיותך אתה ממשיך לכתוב אמיר פרץ
  • 05:43
  • 04.12.12

אולי כדאי שתקח עשור שבתון מכתיבה?
נראה לי שהפיאסקו של כיפת ברזל בהחלט מצדיק זאת.

מזל שאף קובע מדיניות לא סופר את דעותיך. רבבות היו משלמים בחייהם.

22 נראה לי שהכותב לוקה ב"תסמונת סטוקהולם" תסמונת סטוקהולם היא תופעה שולי
  • 06:06
  • 04.12.12

שבה אדם המוחזק בכפייה בידי אנשים זרים, מפתח אמפתיה והזדהות נפשית עם האידאולוגיה והמעשים של האנשים המחזיקים בו. תסמונת זו נובעת מהרצון להזדהות עם החזק והשולט.
האמפטיה שהכותב מרגיש עם הטרוריסט הזה ששולח רקטות לעבר אוכלוסיה אזרחית במדינת ישראל מעוררת גועל נפש .
לא לשכוח יש לנו עסק עם טרוריסטים ולא צריכה להיות שום סימפטיה אליהם .
הבנת את זה שמאלנצ'יק ?

23 בבחינה אמיתית יש לבדוק את הנהנים מהתוצאה וכאן הנהנים הם ארה"ב מצרים חמס אש"פ וגם ישראל אז המבצע הצליח ומכאן יש לחפס את הפרשנויות  (לת) פלץ
  • 06:22
  • 04.12.12

24 התשובה פשוטה ומוחשית-ירי פרוע לכיוון עוטף עזה  (לת) אריה
  • 06:23
  • 04.12.12

25 "ההחלטה להרוג את ג'עברי מעידה, לפיכך, שבישראל החליטו שהפסקת אש אינה רצויה בעיתוי הזה" - ההחלטה מעידה שהממשלה החליטה לשים קץ לגל הפצצות והפגזות, לאורך חודשים, שבוצעו בהוראותיו של ג'עברי לעבר ישובים בישראל. צריך מוח מעוות במיוחד, ועדר קוראים משוחד במיוחד לכיוון השמאל הרדיקאלי/אנטי ציוני, בכדי לראות את המציאות דרך משקפי האיסלם הקיצוני  (לת) מנחם
  • 06:35
  • 04.12.12

26 זה לא אתה שכתבת נגד כיפת ברזל? אתה עוד ממשיך לכתוב?!?  (לת) משה
  • 06:39
  • 04.12.12

27 שיקולי בחירות נטו אלי
  • 06:39
  • 04.12.12

ולצערי כולם בתקשורת ובאופוזיציה מחו כפים והפכו לתוכי בשם האחריות הלאומית !אחריות לאומית !המבצע וההסכם חיסלו את מה שנשאר מההרתעה הישראלית !חמאס הבין שבישראל מפחדים וזה מספיק !

28 הבהרה שר הביטחון
  • 06:40
  • 04.12.12

אני, שר הביטחון של מדינת ישראל, מבהיר בזאת כי מטרת המבצע והרעיון שעמד מאחוריו (שלי, אגב) היו לתת סיוע אחרון למר נתניהו לפני הודעתי על פרישה מהחיים הפוליטיים, תוך הסכמה סודית ביני לבינו שהאחרון ימנה אותי שוב לשר הביטחון עם זכיית הליכוד ביתנו בבחירות והקמת הקואליציה. בדיעבד אני מצטער קצת על הנכלוליות שגיליתי כלפי העם שלי, אבל אני בטוח שאתם רגילים ותסלחו לי על כך. על החתום,
אהוד ברק

29 הרגו את ג'עברי בכדי להביא את הבטחון לבחירות אחד ועוד אחד
  • 06:43
  • 04.12.12

זה ההישג האמיתי של עמוד ענן
לא מדברים על צדק חברתי כי אם על כיפות ברזל.

30 אתה צודק,היו צריכים לשמור על חייו של האיש היקר הזה אילן פאפה
  • 06:54
  • 04.12.12

ג'עברי היה אתרוג יותר מאנשים אחרים וגרשון בסקין הוא אדם אמין ביותר. מדיניות לא חכמה של ישראל אבל מי מופתע?

31 נו באמת, כאילו שכחנו את התגברות ירי הטילים על הישובים?  (לת) מייק
  • 06:57
  • 04.12.12

32 הסיבה למבצע עמוד ענן פשוטה: חיסול הטילים ארוכי הטווח לפני תקיפה באירן  (לת) אלמנטרי דיר ווטסון
  • 06:59
  • 04.12.12

33 לשאלתך, מר פדהצור: כי היה נחבל!  (לת) Eddie Shor
  • 07:05
  • 04.12.12

34 מדהים ! האשמות קשות ! הרוגים ופצועים ונזק עצום לרכוש ולמימון הלחימה וכל זה כדי למנוע הסכם לפני הבחירות ? לזכות בקולות הימין השש אלי קרב מבלי קלחת בחשבון את הקורבנות והעלות ? אני מחכה לתגובת ראש הממשלה ושר הביטחון  (לת) אם לא יגיבו תגובה עניינית אז אאמין שהכל נכון
  • 07:21
  • 04.12.12

35 הבנתי שפינקלשטייין המליץ לביבי לתקוף  (לת) משה
  • 07:29
  • 04.12.12

36 ג'אבארי היה חייב ללכת יויו
  • 07:29
  • 04.12.12

ג'עברי חוסל כי הוא ניהל בפועל את רצועת עזה - ניהל קשרים עם האירנים מחד והיה איש הקשר של המודיעין המצרי מאידך. הוא ל נתן לדרג הפוליטי בחמאס לקבל שום החלטה מדינית. הוא חוסל כי רצו להגיע להסדרה חדשה מול עזה שבה אירן מעורבת הרבה פחות והמודיעין המצרי מנהל קשרים עם הדרג המדיני בחמאס ובכך מצרים מצליחה להכיל את חמאס. ג'עברי פשוט לא התאים למתרחש במזרח התיכון - הקמת קואליציה נגד אירן הכוללת ציר סוני מתון שלתוכו - כך מקווים כולם חמאס יצטרף תחת המטרייה המצרית. מבצע עמוד ענן שאפשר התחלתו של התהליך היה מבצע בתכנון אמריקאי-ישראלי-אירופי. ישראל הייתה הכלי המבצע אך מעולם לא תוכננה באמת פעולה קרקעית ישראלית ברצועה. על פניו המהלך הזה הוא די מבריק (הזזתה של מצרים לצד הנכון של המפה הגאופוליטית האזורית). נקווה לטוב באזור משוגע לחלוטין.

37 אין חדש תחת השמש, כמו גולדה מאיר כמו דיין עכשיו בר סשה
  • 07:29
  • 04.12.12

כיוון שהעובדות על מנהיגנו הקודמים התגלו עם השנים (למרות שהשברים היו ברורים גם בזמן אמת) הרי שמדובר על בעיה נפשית שמתרחשת בתנאים מסויימים אצל ראשי ממשלה ושרי ביטחון. חבל, עוד דם יישפך עוד 40 שנה. הריטואל של השפיץ הלאומי נמשך...

38 התשובה היחידה מהצבא שנראית רצינית היא שאי אפשר להסכים לשימוש בנ"ט על הגבול ולכן פתחו במבצע עופר
  • 07:32
  • 04.12.12

להזכירכם כמה ימים לפני המבצע נפגע ג'יפ צהלי מטיל נ"ט

39 נראה שהמבצע נועד לשתי מטרות עיקריות: 1. לפגוע במערך הרקטות ארוכות הטווח 2. להכניס את מצרים לתמונה, הפסקת האש (הזמנית) הייתה מגיעה בכל מקרה  (לת) רילד
  • 07:40
  • 04.12.12

40 הכל ייתכן במערכת המעוותת של ישראל  (לת) תום
  • 07:42
  • 04.12.12

41 בחירות ולא שום שיקול אחר או סיבה אחרים .  (לת) מזכיר המדינה
  • 07:44
  • 04.12.12

42 השמאל מייחס משמעות יתר למסמכים שחותמים עליהם הערבים. אלון
  • 07:46
  • 04.12.12

עוד לא נולד המסמך שהם לא הפרו. מאוסלו, הודנה, תהדייה, אפילו את הפסקת האש האחרונה הם הפרו בשלוש שעות הראשונות.החיזבאללה אותו דבר עם החלטת האום וכו וכו.
תרבות השקר הערבית חזקה מכל מסמך משפטי.
הערבים לא יורים כאשר יש להם טינטרס לא לירות. ולצערנו אינטרס כזה נוצר רק ע"י הרב מסיבי והרג.

43 עכשיו אפשר לישון בשקט - המדינה בידיים טובות  (לת) אחד שנפלו עליו טילים ממש לאחרונה
  • 07:56
  • 04.12.12

44 מדינת ישראל פעלה כשורה. יליד הארץ
  • 07:59
  • 04.12.12

טיוטות? בסקין? כל מה שחמאס היה צריך לעשות הוא לדאוג לרגיעה. אני לא מאמין לסיפורי הבדים.
"הקם להרגך ....," מר פ'!
ועוד לא דברנו על תעמולת הזוועה וההסתה הנצחית והחנוןך להכחדת כל מדינת ישראל, שמנהיגי החמאס מרעיפים על ילדיהם מינקות. זאת הפרה מתמשכת של כל הבנה שהם חתמו עליה. הסתה זאת לבדה הופכת את ג'עברי ושות' לבני-מות.
*
לא נשב בשקט. כל מפ"מניק ואיש בער יבין את זאת.

45 זה כבר באמת יותר מדי נו בחייכם
  • 08:01
  • 04.12.12

'' 'קבלן המשנה של ישראל' כפי שכינה אותו אלוף בן''. רצועות סבסובת הכבד שלי נקרעות מצחוק. אתה מצטט ממש מפי הגבורה. אין על "הארץ" ...

46 מדוע אין שלום? כי לא רוצים שלום. עמליה
  • 08:02
  • 04.12.12

לישראל תהיה בעיה קשה מאוד אם יהיה שלום. האבטלה תגדל ויהיה חוסר שקט פנימי. אם יהיה שלום יפלטו מאות אלפים אנשים ממעגל העבודה. אנשי צבא, תעשיות בטחוניות, אנשי הסברה ותקשורת, ורבים אחרים שלא יהיה בהם עוד צורך. ואז תהיה בעיה לשלטון. ביבי יתמוטט ויעוף מהשלטון. הכסא חשוב לביבי ולשרה יותר מהמדינה.

47 מי קונה את הסיפור של בסקין?  (לת) מ.א.
  • 08:04
  • 04.12.12

48 מה לא מובן? קבלן המשנה פוטר וזהו!  (לת) Alex_f
  • 08:05
  • 04.12.12

49 מצטרף לדרישה. תסבירו את השיקולים שלכם!  (לת) יוסי
  • 08:06
  • 04.12.12

50 מדוע אדם
  • 08:18
  • 04.12.12

שאלה ממש מתבקשת. הייתי מתקן את הכותרת: מדוע רצחו ג׳עברי ועוברי אורח תמימים ??

51 לדעתי זו פשוט חלמאות קלאסית ואין כאן שום מניעים נסתרים של ליברביברק.  (לת) זו ארצנו
  • 08:22
  • 04.12.12

52 מר פדהצור...להזכירך היה על "הצדיק" דם חיילנו ואזרחינו על ידיו. איך אתה בכלל מעז ממקום מושבך החמים לקרוא תיגר על החלטת הרמטכ"ל?  (לת) אייל
  • 08:29
  • 04.12.12

53 התשובה לשאלה הזאת לא רלוונטית כמו שכל התשובות לכל מחדלי נתניהו והימין לא רלוונטיים. הם יכולים לעשות מה שהם רוצים, גם אם יגרמו למלחמה כוללת, השבאב יחזור ויבחר בהם. נתניהו אליל ההמונים לא צריך לחשוש, הוא יכול להמשיך לפגוע בבטחונה של ישראל ובכלכלתה, הכל נירשם לזכותו  (לת) הישראלים בכל מיקרה ימשיכו להביט על המציאות בעיניים עצומות לרווחה. לישראלים, כמו לגרמנים בזמנו, רק טיפול בהלם יועיל להעיר אותם מהתרדמת שאליה הכניס אותם נתניהו בהבל לשונו
  • 08:33
  • 04.12.12

54 רק מוח הזיו כמו ראובן יכול להמציא סיפור שכזה עובד ניר
  • 08:34
  • 04.12.12

חמס תוקף סיורים של צהל יורה טילים בכינון ישיר וזה סימן להפסקת אש??
הזיו לחלוטין ולא מתקבל על הדעת

זה כמו לומר שערפת התחיל את מסע הרצח שלו באמצאות שליחים בשנת 2000 כי מה שהציאו לו ברק וקלינטון היה יותר ממה שהוא מוכן לקבל אז הוא לא הסכים לנדיבות של ברק והתחיל המסע הרצח שלו
אתם בבעיה

55 לבסס האשמה כזו על מקור כמו בסקין זהו פשע של סיכול עיתונאי לדרמן
  • 08:36
  • 04.12.12

בכלל, זה בלתי סביר לחלוטין שאדם כמוהו ייצג את ישראל במגעים כאלו. מחר תספר לנו שמרדכי ואנונו מייצג את ישראל בשיחות עם איראן........
מי שמנהל מו"מ כזה אמור להיות אדם שלא ירוץ לחבר'ה לספר להם.
עצם הדלפת הסיפור מוכיחה שאינו אמין.

56 חיסולו של ג'עברי נרי חסידוב
  • 08:52
  • 04.12.12

זה היה כתוב על הקיר, תקיפה באיראן מסכנת יתר על המידה, בעוד להרוג ולתקוף את עלובי החיים צללי האדם הפלסטינים קל יותר פחות מסוכן ויןעיל נפלא בקלפיות, העצוב שאין חדש תחת השמש הישראלית, הציבור התאהב בשטחים ולא רוצה מדינה פלסטינית, זו התוצאה!

57 מאמר פוקח עיניים  (לת) אולקוס מהקרמל
  • 08:52
  • 04.12.12

58 כן, ועדת חקירה עכשיו!  (לת) ישעיה
  • 08:56
  • 04.12.12

59 התשובה מצויה אצל אדון ג'עברי, חבל שהוא לא איתנו כאן כדי להשיב מדוע בחר לנהל ביד אחת מו"מ להפסקת אש הגלות תמה
  • 08:57
  • 04.12.12

וביד שניה המשיך לטווח את אזרחי הדרום. הוא הרגיש שזה לגיטימי הוא וקבע את גורלו במו ידיו.

60 שטויות. היו חייבים להשתיק אותו כי היה לו רומן עם שרה והוא איים לפרסם את זה ב"וול סטריט ג'ורנל" עוד קונספירטור
  • 09:00
  • 04.12.12

אחרת זה לא מסתדר עם חיסול רב מחבלים כשכל שבוע לאורך זמן נוחתות עשרות פצצות וטילים על יישובים סביב עזה.

61 כדאי לקרא את הכתבה בעיון גילגל
  • 09:36
  • 04.12.12

מצד אחד מתברר שנותק (לפי פדהצור ללא כל הסבר...) הקשר הדיפלומטי העקיף שהיה או לא היה עם החמאס בעקבות ירי טילים פראי לעבר ערי ישראל (שכזכור התחיל אחרי שהחמאס חצה קו אדום נוסף וירי טיל נ"ט לעבר ג'יפ בשטח ישראל) - כמו שכותב פדהצור: "כשבוע לפני חיסולו של ג'עברי ביקשו גורמים צבאיים את אישור מפקדיהם להיפגש עם בסקין ולהתעדכן. האישור לא ניתן". כלומר ישראל הפסיקה לנהל מו"מ.

מצד שני, מפליא פדהצור לחשוף ש"כמה שעות לפני שחוסל הוא קיבל לידיו טיוטה להסכם הפסקת אש קבועה עם ישראל, שעליה היה אמור ככל הנראה להשיב בחיוב". כלומר ג'עברי קיבל טיוטה חדשה למרות שפדהצור טוען שהופסק הקשר הישראלי עימו עם פרוץ גל הטרור החדש שיזם.
רק עיתונאי יכול להביא את שתי הסתירות הנ"ל במאמר אחד, ולחיות עם זה בשלום.

המציאות פשוטה בהרבה:
מו"מ מסוים כנראה התנהל להשגת שקט בתיווך מצרי. בעצם המו"מ המתנהל בעצלתיים זיהו בחמאס הזדמנות מבצעית ל"פיגוע איכותי" ושיגרו טיל נ"ט לשטח ישראל. ישראל הגיבה מעט חזק יותר מהרגיל ובתגובה החמאס פתח בירי טילים נרחב ורצוף לכל הדרום. אין ספק שהמהלך היה מתוכנן ושמטרתו של ג'עברי הייתה להראות לישראל ומצריים מי בעל הבית. אבל ישראל לא יכלה לחיות עם אקורד סיום שכזה, ולכן חיסולו של ג'עברי הוא המשך ישיר, סביר ומתבקש לכפפה שזרק החמאס. כדברי הקלישאה החמאס יכול לבחור איך להתחיל עימות צבאי, אבל הסיום לא תלוי רק בו.
ישראל לא יכולה להראות כחלשה כי אחרת ההתגרות לא תיפסק. לכן לאחר שהוכח מי צוחק אחרון, אפשר לסכם באמת על רגיעה.

62 זה אכן לגיטימי כך עושה כל הנהגה פוליטית בסכסוך בין לאומי  (לת) אריק
  • 09:44
  • 04.12.12

63 פספסת את הנקודה הכי חשובה. המטרה היתה לחסל את הטילים ארוכי הטווח לקראת האביב תם יושב
  • 09:46
  • 04.12.12

פרשן צבאי? כמה עוור אתה למתרחש סביבך? או שאתה מסתיר במתכוון?

64 לא מפתיע צהפר
  • 09:50
  • 04.12.12

מאמר מאלף של פדה צור וככל הנראה אמת לאמיתה.אבל גם .........לא מפתיע ממשלת ריב ומדון של ביביליברמן אינה רוצה בשלום או בהסכם של שקט.טורחת לפמפם ולהעצים בהתמדה את ה- "איום" האירני. אלמלא שיחקו פה בגורל מדינה שלימה ואזרחיה זה היה יכול להיות בדיחה עצובה אבל זה לא.........

65 ההיסטוריה חוזרת יעקובוס
  • 09:52
  • 04.12.12

אותן השאלות שפדהצור רוצה להציג לביבי וברק יש להציג גם לגולדה מאיר ומשה דיין. כפי שמעיד קיפניס, אנו עדים בשני המקרים לדפוס התנהלות זהה: חיסול מכוון של אפשרות להגיע להסכם שימנע מלחמה, הסתרת המגעים מהדרג הצבאי באופן שמשבש את הערכת המצב שלו, ולבסוף, בעקבות שפיכות דמים מיותרת, חתימה על ״הסכם״ בתנאים גרועים מאלה של ההסכם הקודם. הביטוי ״מצעד האיוולת״ חלש מדי על מנת לאפיין התנהלות זאת; מתאים יותר: התנהלות נפשעת וחרפה מוסרית.

66 קשה לי להאמין שיש אמת בדברים א.
  • 09:53
  • 04.12.12

אני רוצה להאמין כי כל אדם שפוי האחראי למעשיו ובראש ובראשונה מנהיגינו לא היו לוקחים החלטה כזו לתקוף מהסיבות המצויינות בכתבה. במידה ויש הוכחות - תפקידכם העיתונאי להציגן מאחר והכתבה נשמעת לי מופרכת

67 על בסיס השמועה הזאת הBBC דיווח כי הינו על סף חתימת הסכם שלום עם החמס! עיוות נאיבי מופרך ומסוכן
  • 09:58
  • 04.12.12

החמס פתאום החליט לנצור אש ?

68 כי הוא בן מוות .
  • 10:03
  • 04.12.12

לא רצו לחסל אותו מוקדם יותר בגלל גלעד שליט. אין מה להצטער עליו.

69 החיסול ,ותורת המשחקים עמי
  • 10:08
  • 04.12.12

ויכול להיות שהוא חוסל בגלל שהבינו שאין עם מי לדבר....ההצגה של ג'עברי כאילו בכיסו היה הסכם הפסקת אש ארוך טווח מגוחכת ,כנ'ל הנסיון להציגו כאחד מל'ו צדיקים. יכול להיות באותו הגיון שלך שכשהבינו שאין עם מי לדבר העדיפו לעבור לנסיון הבא....שלפחות עד לרגע זה מצדיק את עצמו .... ברור שהוא בסוף יתמוטט וזה רק עניין של זמן ,אבל גם מה שהיו אם היו חותמים עם ג'עברי היה ביננו גם עם תפוגת זמן ....אז מה נכון לעשות ? אף אחד במשחק המטורף הזה לא באמת יודע ,לא אתה לא אני לדעתי גם לא שר הביטחון או רוה'מ , כל החלטה כנראה סבירה באותה המידה ,

70 ביבי וגם ברק פועלים במרץ להקמת המדינה הדו לאומית, חלומם של הפלסטינים  (לת) ~
  • 10:09
  • 04.12.12

71 מה באמת רוצה ממשלת ישראל צבי
  • 10:12
  • 04.12.12

הגיע הזמן שהעם בישראל ידרוש ממשלתו לדעת לאן היא באמת חותרת, להסדר עם הפלסטינים או לשליטה בכל שטחי ארץ ישראל.
על פי הצהרותיה שאפת הממשלה להסדר - שתי מדינות לשני עמים בלה בלה בלה...
על פי מעשיה לפחות מאז ימי ברק ושרון ובוודאי גם היום הממשלה שואפת לקיום עימות קבוע עם אויב מוחלש מה שיביא לאט לאט באמצעות מפעל ההתנחלויות, לשליטה ישראלית מוחלטת לפחות ברוב הגדול של שטחי הגדה המערבית. ולכן נח לה להישאר עם חמס לוחם אך לא חזק מדי ומאוד קשה לה להשלים עם קיום רשות פלסטינית בלתי אלימה שמעוניינת להגיע להסדר הוגן והקמת מדינה פלסטינית לצד מדינת ישראל. הבעיה המרכזית היא שממשלות ישראל פשוט משקרות במצח נחושה לעולם ובעיקר לעם בישראל !

72 איפה שלי דבורה בן אהרון
  • 10:14
  • 04.12.12

האם המפלגה שראשה מתימרת להיות ראש ממשלה יכולה להאיר את עינינו בנושא או גם בנשא זה אין לה מה להוסיף?

73 ישראל הפסידה דודי
  • 10:20
  • 04.12.12

ישראל הפסידה במבצע מה לא ברור

74 ג'עברי היה האיש החזק ותומך האירנים  (לת) .
  • 10:30
  • 04.12.12

75 זו ממשלת זדון ואבדון  (לת) כן
  • 10:31
  • 04.12.12

76 ברית הליכוד ליברמן חרדים מתנחלים נועדה כדי לשדוד את הקופה הציבורית ולהעביר כספים מהציבור החילוני העובד לפרזיטים מסוממי דת שלא עושים כלום כל היום חוץ מלהגיב בטוקבקים באתר כמו הארץ שלא אמור לעניין אותם כלל אריסטו
  • 10:31
  • 04.12.12

מעולם לא עלה על דעתי לקרוא עיתון חרדי או מתנחבלי אז מה הם עושים אצלי בעיתון? זה העניין, שהם לא עושים כלום כי הם מתוקצבים על ידי ממשלת ביבי הנדיבה, ובתמורה הם מטקבקים עבור הממשלה בעיתונים. המלחמה האחרונה בעזה היתה באופן ברור יוזמה של ממשלת הפושעים הזו שפרסה מסך עשן כדי לחזק את תדמיתה בציבור על רקע התסיסה החברתית. הליכוד היא מפלגת אספסוף קלאסית, יודו פאשיסטים, מסוממי דת, ערבים מחופשים ליהודים. שתי קדנציות נוספות לליכוד והמדינה שלכם (אני חי בכיף בחו״ל) תהפוך להיות אורווה ורפובליקת בננות בסגון פידל קאסטרו בקובה או צ׳אבז בוונצואלה. כבר עכשיו אני רואה את כמות הדבילים והדפ״רים שתפשו עמדות כח בשלטון ואני מזדעזע. אני בעצמי מזרחי טהור ומה שאני כותב לא בה ממקום של עדתיות, אלה ממקום של דאגה לנוכח כמות הזבל שמרימה ראש בישראל, כמות האפסים שתפשו עמדות מפתח וחושבים שהם שווים משהו. מדהים לראות את קורבנות הנאצים הופכים אחרי שני דורות לנאצים קטנים בעצמם. פחחחחחחחח.

77 זה הרי ברור שביבי אוצה מלחמה כדי להסיט הדיבור על צדק חברתי ייייייייייייייששששששששש
  • 10:34
  • 04.12.12

צדק חברתי אצל בילבי זה כסף לחרדים למתנחלים ולטייקונים. כל השאר יכולים ללכת לעזעזל

78 פדהצור מעלה שאלה נוקבת. הרושם הוא, כי לאחר חיסולו ג'עברי הועלה לדרגה של מבוקש מספר 1.  (לת) בן יעקב
  • 10:39
  • 04.12.12

79 אם יהיה שקט עם חמאס מה ימכור הימין למצביעים שלו  (לת) צוחק מהצד
  • 10:46
  • 04.12.12

80 אם ברק ונתניהו החליט שעדיף לתקוף את החמאס מאשר להגיע איתו להסכם, וזה בידיעת גורמים בשב"כ, הצבא ומשרד החוץ, אני מעדיף את ראיית העולם שלהם מאשר של פרבדהצור. משה
  • 10:52
  • 04.12.12

פדרצור חושב שהוא יותר חכם מכולם. הוא אוכל מהכפית של גרשון בסקין כמו תינוק שמאכילים אותו ברעל. הוא לא חשב לרגע שאין כזה דבר החלטת רוה"מ שמונפצת לאוויר ומיושמת ללא בחינה של לפחות עשרות גורמים וחוקרים במשרדי הממשלה השונים. אם כולם החליטו, אול לפחות לאחר בחינה מדוקדקת של כולם החליטו לצאת למתקפה, כנראה היתה לכך סיבה. יתכן ועדיף לנו הסכם ארוך טווח עם חמאס ללא טילים ועם רצועת הגנה משופרת יותר מאשר הסכם עם ג'עברי כשכל הדרום תחת איום. ואם גרשון בסקינד חושב שזה לא טוב, שירוץ לכנסת.

81 חיסול ג'עברי גיל כהנא
  • 10:59
  • 04.12.12

איני נכנס כרגע לנושא החיסול (של הצדיק הנ"ל), אך ברצוני להציע לך
לפשפש בארכיון הארץ, שם תמצא כי גם משעל "חפץ" בהפסקת אש
מול ישראל. באמת !???
בנוסף, ברצוני להפנות תשומת לבך לאמנת החמס, שם נאמר במפורש
כי נכלולים/רמיה/הטעייה הם מאבני היסוד של הלוחמה (כמו אצל כולם)
לכן אני מטיל ספק גדול מאד ביושרו ובתומתו של הנפטר.
איני מטיל ספק בתומתך ובנכונותך להטעות את עצמך.

82 ספקולציות ותו לא ניר
  • 11:04
  • 04.12.12

כמו התיאוריה שאילו רק היו לאולמרט עוד כמה חודשים הוא היה חותם על הסכם עם אבו מאזן.

83 אם לא היה מבצע איך נמכור כיפות ברזל ? עלה 3 מיליארד שקל המבצע  (לת) הדלאי ככה
  • 11:08
  • 04.12.12

84 נא לדייק בסוגייה הסטאטיסטית: אולי כל הזמן יש דיבורים על הפסקת אש בין כל מיני נציגים מישראל ופלסטינים? מישהו בדק כמה מהם עודם בחיים? האם יש נתונים לגבי כמה אחוזים מבין הפלסטינים שאי פעם היו בקשר ישיר או עקיף עם ישראל, ונושא הקשר כלל בין השאר הפסקת אש, כמה אחוזים מהם לא היו מטרה להתנקשות? כל יום יש מגעים ביננו לבין הפלסטינים, בין אם זה באו"ם, דרך אירופאים או אמריקאים, ישירות דרך נציגים פלסטינים כאן, דרך מצרים וירדן, מגעים גלויים וסודיים. כבר 60 שנה לא יצא מהמגעים האלה כלום. נא להרגיע.  (לת) ימני
  • 11:09
  • 04.12.12

85 עוד ניתוח שגוי של פדהצור - השאלה הנכונה - מדוע לא הרגו אותו לפני 2 שנתים ראובן גרפיט
  • 11:27
  • 04.12.12

מזלו של פשהצור שהתואר שלו אינו בשח מט, שם עקב ניתוחים שגויים מפסידים במשחקים והדרוג יורד.
לחובתו של פדהצור סדרה של טעויות בניתוח מצב וזו אחת מהן.
ג'ברי כמו "חבריו" בלבנון-סוריה שחוסלו היו מאוגדים בקליקה האירנית. מר ג'ברי ניהל את האסטרטגיה של חימוש רצועת עזה בנשק וטילים אירנים כמו מקבילו בלבנון.
נשאלת השאלה מדוע לא חוסל לפני שנים.

86 בשבילי, העובדה שהוא היה מנהיג של החמס מספיקה בהחלט.  (לת) דן
  • 11:30
  • 04.12.12

87 פדהצור חוקר רציני. תלמדו ממנו משהו עללי אשתן
  • 11:56
  • 04.12.12

נקמה, בחירות, בוגדנות ואלימות. על ארבעת רגליים אלה עומד החיסול המטומטם הזה. מה קרה למניהיגים היהודים שזעקו הבלגה, מוסר אנושי, ואהבת לרעך כמוך, שלום ושיח? ביביהו וברח שני חדלי אישים עם שיגעון גדלות. פדהצור, חוקר רציני ואובייקטיבי שמבין במה הוא עוסק.

88 כבר פוסם בידיעות אחרונות: מטרה עיקרית הייתה לחסל את מערך הטילים ארוכי הטווח אבי
  • 12:08
  • 04.12.12

בכדי לשחרר חזית אחת , לקאת עימות אם יהיה עם איראן .

89 הממשלה הנוכחית איבדה את שפיותה והאזרחים משלמים על כך  (לת) יוסי
  • 12:22
  • 04.12.12

90 ג'עברי חוסל בטעות.הייתה כוונה להזהיר אותו ולירות לידו. אבל טייס טירון טעה וכוון שלא כהלכה בדיוק לרכב.איזו תדהמה פקדה את צמרת הפיקוד. כולם נכנסו לפניקה ועשו במכנסיים.הרי תוצאות המבצע אינם עונות על היוזמה שלהם.היה יכול להגיע הסכם מצוין מבלי לירות. מה אתם יודעים .ראש הממשלה ושר הבטחון וכותב שורות אלו חייבים לתת דו"ח והסבר לכות המאמר. שאם לא כן 1? הרי יעשה להם מה שקרה את האבא של הרשל'ה מאוסטרו הונגריפולי  (לת) מוסא קאראף
  • 12:26
  • 04.12.12

91 מדינה שמישהו חוטף וזורק חייל שלה בחדר מבודד למשך 5 שנים בלי זכויות מינמליות הגיוני והכרחי שהיא תסגור איתו חשבון  (לת) אלה הכללים במזרח התיכון
  • 12:28
  • 04.12.12

92 מה יום מיומיים? איתן מיכאלי
  • 12:37
  • 04.12.12

כל מי שקרא את ספרו של אורי בן אליעזר על מלחמותיה החדשות של ישראל נתקל במקרים רבים כאלה. ערב הסדר כלשהו מחסלים מישהו בצד השני, הפלסטיני, תוך ידיעה שתבוא תגובה. כך מחסלים ומונעים הסדרים. רק בכח ברוטלי ישראל שמה מבטחה והאזרחים בשני הצדדים משלמים מחיר.

93 פרהצור, לפני הכל תכתוב התוודאות והתנצלות על כך אסף
  • 13:01
  • 04.12.12

שהשמצת את כיפת ברזל וכל דבריך הסתברו כקשקוש. אם יש משהו שאפשר ללמוד מעמוד ענן זה עד כמה דבריך הסתבררו בדיעבד כלא מעמיקים ושטותיים

94 הריגה גבעברי אברהם
  • 13:05
  • 04.12.12

האמת שזה לא מפתיע. השאלה מי נתן את הפקודה. האם היו האנשים המוסמכים?????????

95 דמעות חונקות את גרוני לראות כיצד "רצחו" את ההומניסט רודף השלום ג'עברי אליוי
  • 13:06
  • 04.12.12

מתוך המאמר לא הבנתי בדיוק
האם ישראל מחזקת את החמס או ישראל מחלישה את החמס ?
לפי פדהצור ישראל גם מחזקת וגם מחלישה כך שתמיד פדה יצא צודק...
פדה צור מחפש סיבות למבצע בגזה אז הנה סיבה אמיתית וסבירה:
ההגיון אומר בפשטות החמס הוא שלוחה של משטר האחים המוסלמים במצרים
המשטר במצרים רוצה להתבסס וזו אולי הסיבה להורדת פרופיל של החמס
כאשר בעתיד תפקיד החמס לגרום להתמוטטות השלום עם מצרים ולהכנסת צבא מצרי לסיני עם אפשרות גבוהה מאוד למלחמה כוללת באיזור כולו
חמס הוא כעת ת.פ של השלטון במצרים וישראל לא יכולה להגיד את זה בגלוי
אבל כל בר דעת מבין זאת מלבד פדהצור (אשר חותר לחיפוש "האמת")

96 ג'עברי צדיק- הוא ירה רק 150 רקטות כל יום על שדרות בגלל זה לחסל ??... ג'עברי צדיק
  • 13:09
  • 04.12.12

גם ראובן פדהצור צדיק גדול

97 הריגת ג'עברי הייתה הירייה הראשונה ?? אתם אמיתיים ?!  (לת) Guy TLV
  • 13:13
  • 04.12.12

98 ראובן, לוגיקה תקפה נשענת על הנחות אמת. העובדות (השערות) כנראה לא נכונות.  (לת) מוטי
  • 13:16
  • 04.12.12

99 שיגיד תודה-הגיע ל 70 בתולות מהר  (לת) הוא בטח שמח
  • 13:16
  • 04.12.12

100 האיש אינו צדיק, בוודאי, אולם אם הדברים נכונים, יש בהם כדי להטריד ארנון
  • 13:20
  • 04.12.12

ומה שחמור יותר מכל הוא שכתבים ופרשנים צריכים להעלות את הדברים, במקום שהאופוזיציה תעשה זאת. לא יכול להיות שכל המפלגות כולן הופכות להיות מעין מקשה אחת, שכן מצב שכזה הוא מותה של הדמוקרטיה. המפלגה הגדולה באופוזיציה חייבת למלא את תפקידה בדמוקרטיה, ולכל הפחות להעלות תהיות בנוגע לתפקודה של הממשלה ולדרך שבה התקבלו בה ההחלטות. התחושה כיום היא שמשיקולי בחירות מפלגות רבות מנערות את חוצנן מן המצע המדיני, ומיישרות קו עם השלטון הנוכחי. אמנם הכלכלה היא עניין חשוב, וכמוה גם הפערים החברתיים, שיטת המשטר ועוד, אולם אין די בתחומים אלו, שבהם מתמקדות המפלגות השונות, כדי להציע חלופה אמיתית לשלטון במדינה כמו ישראל.
עליי להדגיש שוב, אינני יודע אם החיסול מוצדק או לא, וגם איני מתיימר לקבוע דבר, אולם מובן לי שהביקורת והעלאת השאלות חייבת לבוא ממסדורונות הכנסת. לא ייתכן שכל מבצע שישראל יוצאת אליו - עופרת יצוקה, עמוד ענן, לבנון השנייה - מגובה מקיר לקיר, ואין כמעט איש מחברי הכנסת שמעלה בסופו - ודגש בסופו - שאלות בנוגע ללגיטימיות שלו ולמידת הצורך בו.

101 דר' פדהצור-"הנונקומפורמיסט הבלתי נלאה" אלכס
  • 13:20
  • 04.12.12

ראוי שדעתו של דר' פדהצור תשמע גם בעניין יחסול ג'עברי, ובמיוחד לאחר שהשכיל להתנצל, בלשון רפה משהו, על שגיאתו הקולוסלית בעניין "כיפת ברזל" . הפעם הוא מעלה תהיות, שלא יהיה נתין לחלוק עליהן . דר' פדהצור "יודע", כי ג'עברי "עמד לחתום על הסכם רגיעה ארוך טווח" עם ישראל.
ומנין הוא יודע זאת בכזו וודאות? האם שמע זאת ממנו? או ממי ממקורביו הנוטלים חלק במו"מ? (אם בכלל היה מו"מ) .
בקיצור - מחמת העדרו של ג'עברי, הפעם לא נוכל לסתור את דר' פדהצור .
ולהשומע ינעם גם בעתיד.

102 חיסולם של עשרות פלסטינים אינו חלק מהשאלות? ננצ
  • 13:26
  • 04.12.12

לאן השיח בישראל התדרדר?

103 ג'עברי היה פרו איראני ולכן חוסל. חיסולו גם מחזק את ממשלת החמאס על חשבון הכוחות המזוינים שלו שג'עברי נהג בהם כמיליציה פרטית שלו. גם לג'עברי יש תחליף - ראה ערך מוחמד דחלאן חביב התקשורת הישראלית.  (לת) גל
  • 13:29
  • 04.12.12

104 למה לא לחסלו אם אפשר דני
  • 13:29
  • 04.12.12

הרי מול הספקולציה הזאת של הסכם ניתן להעמיד אחרת היה חותם על הסכם אך די מהר ההסכם היה מתמסמס

105 איני יודע באם מה שכתוב בכתבה נכון. אך אם כן אזי נתניהו וברק עשו מעשה חמור ביותר אזרח ומילואימניק
  • 13:44
  • 04.12.12

באם זה נכון שיכלו להשיג הפסקת אש באותם תנאים אפילו(בכתבה כתוב שאפילו התנאים טובים ממה שהושג) אז נתניהו וברק עשו מעשה שמצדיק אפילו את התפטרותם

106 אחרי כל חיסול טוענים שהמחוסל היה רגע לפני שינוי קיצוני לטובה בעמדותיו היינו בסרט הזה
  • 13:49
  • 04.12.12

ג'עברי הוא רוצח ולכן הוא בן מוות. הוא חטף את הילד חסר האונים גלעד שליט ורצח את חבריו שישנו איתו בטנק. אם היה הסכם בדרך, שייעשה עם מחליפיו ולא איתו. טוב שחוסל ושירבו כמותו.

107 The unfortunate death of Jabari Al Cox
  • 14:12
  • 04.12.12

THE CIA HEARD THE NAME JABBARY AND CONCLUDED HE IS THE DREADED JABBERWOCKY - EXPOSED BY LEWIS CARROL; ISRAEL WAS ADVISED TO DEAL WITH HIM RUTHLESSLY. THE REST IS HISTORY

108 אז מה מציע מר פדהצור ? לא מבין... להמשיך ולספוג אש? רוניק
  • 14:15
  • 04.12.12

לא יודע מה מידת הקשר של ג'עברי למצב שקדם למבצע עמוד ענן.
אני לא יודע אם החמאס אחראי לירי של טיל הנ"ט אל הג'יפ הצבאי כמה ימים קודם למבצע עמוד ענן. אבל המצב הזה ששרר לפני המבצע, היה בלתי נסבל. היה הכרח לפעול באופן כוחני ביחס לארגון החמאס, גם אם איננו אחראי ישירות. החמאס הוא הארגון השולט ברצועת עזה, והחמאס נשבע להשמיד את ישראל וכן הוא פועל כדי להוציא אל הפועל את כוונותיו.
רצועת עזה היא אזור עוין עד מאוד, והיא מכילה אוכ' עוינת.
אי אפשר בכל פעם מחדש להעלות טיעונים של "אי אחריות אישית" בעת שאנו חוטפים כאן טילי נ"ט ופצמ"רים.
על החמאס חלה אחריות כללית לטרור שיוצא מעזה. האחריות הזאת עקבית עם כוונותיהם של החמאס ביחס לישראל.
החמאס איננו ארגון שוחר שלום, אלא ארגון טרור בעל שלוחות ישירות, או שלוחות עקיפות.

109 אז מה מציע מר פדהצור? לספוג אש?  (לת) -
  • 14:16
  • 04.12.12

110 הסיבה היחידה שהרגו את געברי היא-למנוע מיקוח גבוה חלילה בחטיפה - אלי הגרוזיני
  • 14:25
  • 04.12.12

הבאה ולנקות את ההשפלה שספגה ממשלת נתן יהוא

111 כך תמיד נהג אהוד ברק. להבדיל: מו"מ עם הגרים בבית בחברון- וכשהם שאננים- נכנסים בהם בהפתעה.  (לת) ג'עברי נרדם וחוסל !
  • 14:26
  • 04.12.12

112 אני חולת נפש? איריס
  • 14:29
  • 04.12.12

לא היו לפני כן טילים בכל הדרום. ומממש ממש בגלל זה תקפנו ברצועת עזה???

113 הסיבה האמיתית לחיסול היא רצון ביבי להחזיר את הנושא הביטחוני לכותרות מטעמי פופולריות  (לת) מלחמת שלום הבחירות - נאיבים שכמוכם
  • 14:39
  • 04.12.12

114 חבל שאת ערפת לא חיסלו אהוד המכבי
  • 14:51
  • 04.12.12

בשנות ה70 ככה הרבה דם יהודי לא היה נשפך, אחרי הסכמי ה״השלום״ בין השמאל ההזוי,שיש לו כוונות טובות לבין המחבלים המוסלמים הקיצונים!

115 תיזה מעניינת, אבל נטל ההוכחה לא הורם בכתבה זו. איש מודיעין לשעבר
  • 15:11
  • 04.12.12

השאלות המופרחות בסופו מבוססת על השערות ולא על עובדות.
מה שכן ידוע, הוא שמראש הממשלה ומשר הבטחון לא נקבל תשובות ברורות, אבל גם לא מאף אחד אחר.

116 ראובן תגיד לנו שאולי אבי גנור
  • 15:11
  • 04.12.12

נורא.

117 כי ביבי הוא נוכל שמסמם את תומכיו ושולט בהם עם דם הפחדה שנאה ונקמה  (לת) צ'ילבת קיומנו
  • 15:16
  • 04.12.12

118 בלבל את הביצים למשהו אחר .ג'בערי היה חסיד עומות העולם בעיניך...  (לת) עוד הזוי
  • 15:18
  • 04.12.12

119 This article proves again what many people already know Really
  • 15:19
  • 04.12.12

Haaretz is the problem. It is not the solution

120 מצטער ראובן היקר יניב
  • 15:21
  • 04.12.12

הניתוחים שלך מזמן כבר לא רלוונטים, ואיך נשכח את "פסטיבל" כיפת ברזל.

האם אתה אלוף בן של הארץ?

121 כמה מפתיע תל אביבי
  • 15:37
  • 04.12.12

כתב שמאלני בהארץ

122 אני תושב עוטף עזה. כל פעם שנופל קסאם ביישוב, אני מתפלל שמישהו בממשלה הזו ימות ושמישהו בחמאס יינצל יריב גורשטיין
  • 15:37
  • 04.12.12

האמת חייבת להאמר!

123 מה נסגר עם הפצצה האיראנית? מישהו יודע? מנסה להבין
  • 16:06
  • 04.12.12

רק לפני חודש נדמה היה שזה הדבר החם ביותר על שולחנו של הפירומן הבלתי נלאה שלנו. בינתיים מצא צעצועים חדשים. של המנהיג הדגול שלנו, בינתיים נראה שחטף הצטננות מהבחירה של אובאמה.

124 חשב שאלמד משהו, אך עדיין קורא את אותו מיאוס של תאורית הקונספירציה.... מעייף , .. די  (לת) עמוס
  • 16:09
  • 04.12.12

125 אם גם אולמרט אומר שביבי צדק אני רגוע. עמיקם הר ציון
  • 16:39
  • 04.12.12

אדון פדצור, אתה באמת שואל מה השגנו ? בהנחה שלך שהיינו יכולים להשיג אף יותר עם ג'עברי. אז כך, הערבים שואבים עידוד ממצב שהם תוקפים ואנו הצד החלש מוכן להסכם. ההסכם עם ג'עברי לא היה מחזיק מים. ההסכם הזה עם ערבות של מצרים וארה"ב, ותמיכת אירופה בישראל, תרתיע את החמאס מלצאת להרפתקאה של ירי רקטות על ישראל. להערכתי ההסכם יהיה לטווח ארוך. ואת זה אתה צריך להבין.

126 עוד פעם קונספירציה?  (לת) סולו-טרקר
  • 17:20
  • 04.12.12

127 הטעיה מכוונת וטוב שכך שרה
  • 17:29
  • 04.12.12

היתה זו הטעיה מכוונת של האוייב כדי שיחשוב שהנה ישראל עומדת לחתום איתו הסכם, זאת כדי שיחוש תחושת בטחון ואז להנחית עליו את המכה.
המטרה של עמוד ענן היתה לדלל את כוחו של האויב לאחר שהתחמש עד שיניו, ואת זה שכח אדון פדהצור "המומחה" לענייני המזה"ת ששכח שמודבר באוייבינו המרים ביותר ומשום מה הוזה בשגעון השמאלני שממשיך למלמל "שלום, שלום..." כמו חבורה של אדיוטים שלקחה יותר מדי סמים.
יש לי חדשות בשבילכם, התפכחנו. תמשיכו לברבר ולתקוף ותשארו בללה-לנד שלכם או צתעברו למקום אחר. אף אחד לא חייב לך דין וחשבון, אז רד מהעץ הגבוה שטיפסת עליו. יש דברים שהם יודעים שאתה לא יודע, וטוב שכך, אחרת כבר מזמן היית שופך זאת על האינטרנט

128 אה? אתה עוד מיעסק? אחרי כיפת זוכר אותך
  • 17:39
  • 04.12.12

ברזל? מישהו צריך לחקור מי עמד מאחוריך כשכתבת נגד המערכת שהצילה כל כך הרבה אנשים.

129 הסיבה היא שממשלת ישראל מתכוונת לתקוף באיראן בקרוב, וסבורה שהסכם עם חמאס יופר לאחר מכן בכל מקרה ולכן אין בו טעם. סיבה פשוטה.
  • 18:07
  • 04.12.12

אחרי תקיפת איראן נותקף לכל הפחות על ידי איראן, לבנון וחמאס, אולי גם סוריה ואחרות. המבצע בעזה נועד להקטין את מספר כלי הנשק שיופעלו אז מהחזית הזאת.
בנוסף, המבצע הזה הוא ניסוי כלים - לא רק כלי התקפה והגנה, אלא גם הכלים האנושיים שראש ממשלת ישראל משחק בהם - אנחנו. במשחק הזה האיש שבחרנו להנהיג אותנו הכריע אותנו, הפיל אותנו על הקרשים, הימם אותנו והשאיר אותנו במצב של עילפון עמוק. לאזרחי ישראל נדמה עכשיו שמלחמה עם איראן תהיה מהדורה נוספת, אולי קצת יותר גרועה, של המבצע בעזה, אשליה שההתנפצות הנוראה שלה תנפץ גם את ביבי, אבל הרבה יותר מדי מאוחר בשבילנו.

130 אני אידיוט גמור ולכן כנראה לא מבין מה הבעיה פה. מדובר בארכי טרוריסט.  (לת) כץ
  • 18:10
  • 04.12.12

131 עיניים להם ולא יראו אופיר
  • 18:22
  • 04.12.12

מדהים , עכשיו נחשפו פניהם האמתיות של הטרוריסטים ברק ונתניהו , אשר ביודעין יום יום ללא סיבה מוצדקת יורים רקטות אל מרכזי אוכלוסיה וכמובן גם פצצות מרגמה , טילים לעבר ג'יפי סיור ומטענים במנהרות תופת ( רק בנס לא היו הרוגים ) . מסכן ג'עברי , שמעתי שכשרכבו נפגע הוא היה בדרכו לדואר לשלוח חבילת שי לחיילי ישראל בגבולות , חבל , חבל חבל !!!
או שכותב מאמר זה מטומטם או שהוא מאוד מטומטם , אני לא רואה סיבה הגיונית אחת או אחרת הקשורה אפילו בחוט שערה למציאות בשטח שתתמוך בתזה המוצגת במאמר הזה ...

132 פרשן בשקל. התנאים כעת טובים יותר כיוון שכעת החמאס באמת מתכוון להפסיק את הירי.  (לת) יעקב
  • 18:24
  • 04.12.12

133 קישקוש יובל צליוק
  • 18:25
  • 04.12.12

עוד קישקוש חסר שחר של השמאל הקיצוני. ברק כשר ביטחון היה האחראי למתן הפקודה לחסל את הרוצח החמאסי. אם הוא היה באמצע משא ומתן מדוע החליט לחסל?
האם עלה בדעת פדהצור ואלוף (הבוגדים) בן שג'אברי ניסה כדרכו לסחוט יותר מדי והפעם לא הצליח?

134 ואולי הפוטנציאל לעימות עם איראן חייב את הממשלה לפגוע בחמאס כדי לחלי, אותו לקראת העימות ? זה שיקול סביר וראוי .  (לת) נעם ש
  • 18:27
  • 04.12.12

135 באופן מפתיע משהו, נדמה שהכותב נסחף אחר 'קונספירציות'. השגיאה של הכותב יסודה בהנחה/מסקנה בפסקה הרביעית במילים "ההחלטה להרוג את ג'עברי מעידה, לפיכך, שקובעי המדיניות החליטו שהפסקת אש אינה רצויה לישראל בעיתוי הזה, ועדיף במקום זאת לתקוף את החמאס...". "לפיכך" כותב מר פדהצור אך הוא בוחר להתעלם מכך שהמו"מ מתנהל חודשים ארוכים לפני כן, ואף לפני המועד בו נקב לעיל! מר פדהצור יוצא מנקודת מוצא שהקברניטים הינם מחרחרי ריב ומדון אשר 'לא רצו' הפסקת אש בשלב זה. זכות היסוד לחופש ביטוי מר פדהצור אין משמעה שמסקנותיך נכוחות וצרופות.  (לת) ירון
  • 18:27
  • 04.12.12

136 תסתכלו על הצד החיובי אין כמו ביבי
  • 18:34
  • 04.12.12

אמנם ההסכם שנחתם יותר גרוע מההסכם שעמד על הפרק, אמנם מתו 6 ישראלים במבצע ואוטובוס התפוצץ, אמנם 75,000 אנשי מילואים בזבזו שבוע, ובכל המדינה היו אזעקות, אבל יצא גם משהו טוב: 160 הרוגים בעזה, כולל 30 ילדים!

137 פרס נובל לשלום לנתניהו וברק על החיסול ועל "עמוד ענן"!  (לת) שי
  • 18:46
  • 04.12.12

138 פששש. חסיד אומות עולם, הג'עברי הזה. תנוח נשמתו עדן עם 72 בתולות מכוערות  (לת) ב'
  • 18:52
  • 04.12.12

139 מה היה קורה אם החמאס היה מחסל את הרמטכ"ל שלנו שמואל
  • 19:02
  • 04.12.12

??

140 תפסיקו להמציא מעשיות הרגו אותו כי הוא מחבל עם הרבה דם על הידיים. נקודה. סוף פסוק. מכורים לקונספירציות
  • 19:10
  • 04.12.12

די לבלבל את המח לא תצילו את עורכם עם פרובוקציות בשקל, ההפך אתם מביאים עצמכם מהר יותר לפשיטת רגל..

141 ושוב ממשלתנו מחסלת את הסיכויי לשלום ומאשימה את הפלשתינים- ומצביעי הליכוד תומכים בהרס סיכויי השלום  (לת) מסקנה: ביבי נתניהו רצח הזדמנות לשקט בדרום
  • 19:11
  • 04.12.12

142 לקרוא ולא להאמין לא יןבל המבולבל
  • 19:26
  • 04.12.12

חטיפת חייל קרבי כמו גלעד שליט אינה הסיבה שבגלל חוסל. אם זו הסיבה אז שהאחרון יכבה את האור בנתבג

143 ראובן פדהצור ,אתה שמאלן בעיתון שמאלני שייסגר בקרוב.  (לת) יאיר
  • 19:29
  • 04.12.12

144 נראה לי שתושבי הדרום יכולים להגיש תביעה ייצוגית נגד המדינה על שסיכנה את חייהם שלא לצורך, מה עוד שלא כולם שם היו ממוגנים, ר' קיבוצים ומושבים.  (לת) דנה
  • 19:30
  • 04.12.12

145 תוקם וועדת חקירה לאלתר !!!  (לת) איווט
  • 20:04
  • 04.12.12

146 פושע המלחמה ג'עברי חוסל משום שהוא היה בן מוות. כל הרוצח יהודים, הוא בן מוות, במהות ולשם הרתעה. לשם כך, בין היתר, הוקמה מדינת היהודים. כל הזיות הפו"צ המטורף מהותית ומטורף משנאה, כולל קונספירציות מנותקות מן המציאות, לא תשנינה את האמת. השמאל המטורף הזה, יצדיק כל עוולה כנגד מדינת היהודים והציונות ויגן על כל רוצח וטרוריסט ערבי, הציבור הישראלי שבע מכם. נשלח בשלישית ופורסם גם בקפה דה מרקר איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 20:04
  • 04.12.12

פושע המלחמה ג'עברי חוסל משום שהוא היה בן מוות.

כל הרוצח יהודים, הוא בן מוות, במהות ולשם הרתעה.

לשם כך, בין היתר, הוקמה מדינת היהודים.

כל הזיות הפו"צ המטורף מהותית ומטורף משנאה, כולל קונספירציות מנותקות מן המציאות, לא תשנינה את האמת.

השמאל המטורף הזה, יצדיק כל עוולה כנגד מדינת היהודים והציונות ויגן על כל רוצח וטרוריסט ערבי, הציבור הישראלי שבע מכם.

נשלח בשלישית ופורסם גם בקפה דה מרקר

147 אמונה עיוורת, האיומות או בורות יצחק
  • 20:24
  • 04.12.12

איני יודע האם העיתונאי הנכבד נאווי או כותב זאת מתוך בורות. האם הכל פוליטיקה ? האם חיסול של ארכי מחבל נעשה בחופזה וללא כל מחשבה ? האם גם באהוד ברק נפלה השלהבת. ? אם כן מה יגידו אזובי היער ? הרי כל בר דעת כולל כותב המאמר שמציין זאת יודע כי ג׳אעברי יכל לשמור על הפסקת האש כבר סמכא ברצועה. הוא משיקולים טקטיים החליט לתת יד להפרה ושילם על כך. גם הוא עצמו הבין שיומו מתקרב כך שהכותב באמת מיתמם שהחיסול נעשה ללא שיקול דעת

148 פדהצור האם הבטן עדיין כואבת לך מיום כיפור?  (לת) הדוקטור
  • 20:31
  • 04.12.12

149 תש'מע פדהצור, אפילו היו דבריך אמת נעלה, צריך לתת לך בעיטה בתחת. משהם אינם כאלה ואי אפשר לבעוט באחוריך, אני מקווה בשבילך שתזכה עוד כשכוחך בלשונך, לבכות את העלמות עיתונות הזבל שנתנה לך פתחון פה והבאישה את מחוזותינו. בוז לך מפסידן.  (לת) א.מ
  • 20:41
  • 04.12.12

150 שמאלנים יקרים אתם צודקים רעיונית אבל טועים בהבנת השכונה שלנו לצערי השכנים שלנו לא שוודים
  • 21:10
  • 04.12.12

סכסוכים אכן צריכים להיפתר בהידברות אבל ראו איך הם נפתרים בסוריה איך נפתרו בין החמאס (שנבחרו) לפתח (אכזריות כזו לא הפגינו כלפנו )

באשר לשלום (גם זה שיש ) מוחמד אמר שמותר להפר הסכם שנעשה בזמן חולשה כאשר מתחזקים .

151 יש עוד משהו בארץשמאמין שיכול להיות שלום - תראו את אירופה  (לת) דב
  • 21:15
  • 04.12.12

152 נו, באמת מדוע? מאותה סיבה שעשו את כיפת ברזל. פדהצור בקיצור
  • 21:19
  • 04.12.12

כדי לספק לך דברים להתנגח בהם. מה לא ברור?

153 זכר צדיק לברכה איציק
  • 21:35
  • 04.12.12

משום מה התגובה של פדהצור נותנת לי הרגשת דז'ה וו לאחר כל חיסול של רוצח אזרחים ,(בתנאי שהם יהודים) קופץ הפוסט ציוני התורן ומגלה לנו שהמנוח היה בעצם אדם חביב שחיפש בכל מאודו רק שלום ואחווה

154 wow!!!!! komfo anokye
  • 22:01
  • 04.12.12

wow!! now we all know the truth about the last military operation .It didn"t start because of repeated attacks on military personelle on the fence or indiscriminate targeting of civilians by rocket fire. what next? this piss off amazing journalism will probably be quoted in the NY times by Thomas

155 הריגתו של אל-ג'עברי פריץ היקה
  • 22:14
  • 04.12.12

נראה שהשתמשו בבסקין כפיתיון שיאפשר את הריגתו של אל-ג'עברי ולא היתה שום כונה מלכתחילה להגיע להסכם הפסקת אש ארוכת -טוח עם החמאס. למה בעצם? הרי הוא משרת את מטרת השלטון הישראלי לניתוק עזה מהגדה במסגרת המדיניות מאז הכיבוש ,של הפרד ומשול.

156 כל הכבוד לפדהצור! מישהו אמיץ שאומר את האמת! חיסול ג'עברי היה איוולת עמוס
  • 22:39
  • 04.12.12

שאי אפשר להבינה, אם לא מקבלים את ההסבר העצוב הזה

157 פגיעה מרצח טרוריסט היא תמיד חשובה. הסיפורים על כאילו הסכם ...מצטעים Too Late איפה הוא היא בשנים האחרונות? מדוע הירי גבר? הסיפור הזה של בסקין@פדהצור זה קישקוש בריבוע, אם היה הסכם או לקראת הסכם הוא היה חייב להיות לפני ההסלמה הבאה. בכל אופן היהודים השיגו הישג ואין ירי - אבל הרי בין ערבים אנחנו יושבים והם ינסו את הנחישות שלנו בקרוב - אני מצהיר כאן שזה מבחן בחירות של נתניהו@ליברמן - אם התגובה תהיה קלושה... לא נצביע עבורכם! עם ישראל והיהודים רוצים הפסקת ירי מוחלט מחבל עזה - ועכשיו יש בידינו לקיים את זה אם ובלי ספורי השמאל של פדהצור@בסקין.  (לת) שפכטל
  • 22:50
  • 04.12.12

158 כן.. אם רק ישראל היתה עושה עוד קצת קטן.. אם נשנה קצת פה וקצת שם ואופס, היה שלום ממש בידים. כלומר, שנים של עדויות שהאויב לא רוצה שלום, מחנך לחיסול, מכין מלחמה תוך כדי שיחות ועוד ועוד, זה כלום, אבל איזה מתווך מטעם אף אחד שבא עם קונספירציה חדשה אנטי ישראלית, והנה הארץ מפיץ בכל העולם מייד האשמה נגד ישראל. עוד מסמר בשנאה העולמית, עוד סיבה לאמר שנתניהו פוגע בשלום ובדעה העולמית נגדנו... עמית
  • 22:56
  • 04.12.12

המילה סמול , קטנה עליכם.

159 אלדד יניב אמר את זה כבר באחד הסרטונים שלו אבירם
  • 00:31
  • 05.12.12

תאוריית קשר שמעניין אם היא אמת או בדיה

160 יש לאמר געברי עליו השלום יוסיסריד
  • 01:01
  • 05.12.12

ועל מהי מחר?

161 עקרון התער של יום טוען שאם יש שני הסברים לאותה תופעה, יש לאמץ את הפשוט שבהם. הההסבר הפשוט כאן הוא שהרג געברי והמלחמה בעקבותיו יסיטו את הדיון של הבחירות בישראל מהמחאה החברתית לתחום הבטחוני, שזה מה שרצו המחסלים ביבי וברק.  (לת) עצבני
  • 01:14
  • 05.12.12

162 נחש ארסי , יש לרוצץ את ראשו , נקודה . יהושע קוצינסקי
  • 01:47
  • 05.12.12

ארסנל הטילים היה חייב להשמד , נקודה .
מר פדהצור אף אחד לא חייב לך תשובה !
אתה עתונאי , תדווח !

163 חבל שלא ידענו אללה
  • 01:56
  • 05.12.12

גם חיסול יאסין היה שניה לפני שהתגייר . אח שלי תשאר באקדמיה ואל תשטוף את המוח בשטויות שלך .

164 האם זה אותו מר פדצור שהוכיח לפני שנה בצורה נחרצת שכיפת ברזל אינה נחוצה ואינה יעילה  (לת) א ב
  • 05:49
  • 05.12.12

165 מדוע הרגו את ג'עברי זוהר אור רחל
  • 09:03
  • 05.12.12

מהרגע הראשון היה ברור שזה לכבוד הבחירות שנרגיש שאנו לא יכולים בלי ביבי/ברק וכן להשאיר את נושא הבטחון בראש סדר היום, למה לדבר על כלכלה, חברה ושאר ירקות

166 מדוע חוסל ג'עברי עוז
  • 11:48
  • 05.12.12

אולי... אולי העניין של ההסכם על הפסקת אש היה דרך של ממשלת ישראל להנמיך את הכוננות של ג'עברי בדרך לחיסולו. חשבת על זה? וכמו שמצויין בכתבה, הוא אכן אחראי, ביושרין או בעקיפין, לרצח של הרבה מאוד ישראלים, זה לא כאילו הוא היה חיה כזאת תמימה...

167 אני במקומך, הייתי תובע את המדינה, על עוגמת נפש ודיכאון עמוק! איזה מסכן אתה! רחמנות!!!  (לת) זרי
  • 11:52
  • 05.12.12

168 שני תסריטים אפשריים היגיון מודיעיני
  • 12:24
  • 05.12.12

1. הפסקת האש לא הייתה רצויה לישראל ולכן החליטה לפוצץ אותה מבעוד מועד.
2. נקלטה ידיעה מודיעינית על כך שהנהגת חמאס איננה מתכוונת לאשר את הפסקת האש, ולכן ישראל החליטה לנצל כבר את ההזדמנות ולהיכנס בג'עברי ובחמאס כדי להשיג את ההפסקה בתנאים טובים יותר אחר כך.

עוד 50 שנה ייפתחו הארכיונים וכולנו נדע.

169 הלכת רק חצי הדרך......יש המשך לרעיון negev western
  • 12:29
  • 05.12.12

הניתוק מאירן והגדלת השפעת מצריים - ראו בתיק דבקה, הרחבה של הרעיון בכללותו.
בקיצור אנינו תושבי הדרום רק כלי בידי קובעי המדיניות.

170 אתה מאמין שג'עברי היה אמור להשיב בחיוב? כמו שאבו מאזן השיב בחיוב לאולמרטן? אם כך, היו נופלים עוד אלפי טילים על תושבי הדרום עד שג'עברי היה נותן תשובה לבסקין....  (לת) הצחקת אותי
  • 14:41
  • 05.12.12

171 אם אתה מאמין במה שאתה כותב למה אתה בעיני אתה חשוד בקשקשת
  • 15:41
  • 05.12.12

לא מספר לנו במה סעיפיו של ההסכם שעמד להחתם טובים ממה שהושג בסוף?

172 הוא היה ממזמן בבנק המטרות בגלל מעורבותו בחטיפת גלעד והשפלתם של מספר בכירים שלא סלחו לו!!!  (לת) תום
  • 01:39
  • 06.12.12

173 הפלסטינים והערבים בכלל הורגים אחד את השני דני
  • 11:14
  • 07.12.12

עיין דמשק אסד ,חמס פתח עזה וכו.

174 ספקולציות- שכחת גם לכתתוב ש נילס
  • 23:56
  • 08.12.12

יגאל עמיר בעצם לא רצח את רבין..ק

פעילות
המלצות
פרסומת