מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אינטרס אמריקאי, נזק ישראלי

מסורת היא בקרב החוגים הציוניים שוחרי השלום בישראל להשליך את יהבם על הלחץ שיפעיל (כאשר יפעיל) נשיא ארצות הברית על ממשלת ישראל - לא רק לנהל משא ומתן, אלא אף לסגת מהשטחים הכבושים ולהגיע להסכם שבמסגרתו תקום מדינה פלסטינית עצמאית. נשיאים אמריקאים רבים באו והלכו מבלי שעמדו בציפיות, אך התקווה למשיח שמעבר לים חיה ובועטת.

ההצבעה על בקשתה של פלסטין לקבל מעמד של מדינה משקיפה באו"ם שבה והוכיחה, כי הנשיא ברק אובמה, חתן פרס נובל לשלום, מסתכן ביודעין בבידוד בינלאומי, ובלבד שהידידה המתנחלת לא תישאר לבדה בעצרת האו"ם. וכאילו לא די בהצבעה נגד הבקשה, נציגתו של אובמה באו"ם, סוזן רייס (המיועדת לכהונת שרת החוץ), גם דיקלמה את שורות המחץ של דף המסרים של ממשלת נתניהו: הפלסטינים נוקטים "צעדים חד-צדדיים" וההכרה היא "סכנה לתהליך השלום".

אני מציעה לכל המחכים לאמריקה, לנסות ולהיזכר במלחמות שישראל יזמה וניהלה מאז 1967, ולשאול את עצמם, לאיזו מהן התנגד אי-פעם ממשל אמריקאי, והאם קרתה מלחמה כזאת, שלאחריה ארה"ב לא הזדרזה להגדיל את הסיוע הצבאי ו"למלא את המחסנים שהתרוקנו".

מדוע ארצות הברית תומכת במדיניות הכיבוש הישראלית בשיטתיות כזאת? במערכת הבחירות האחרונה לנשיאות ארה"ב נשמעה שוב ושוב הטענה, כי אובמה התיירא מפני השפעתו של הלובי הפרו-ישראלי על הצבעתם של היהודים. אך טענה זו, שבעיני תמיד נראתה מוגזמת, נמוגה כעת, לאחר הבחירות, כאשר אובמה כבר יושב על כס הנשיא.

מבלי להתעלם ממשקלן של שאלות פנים-אמריקאיות, הבסיס לשיתוף הפעולה הצבאי והמדיני המעמיק והולך בין ארה"ב לישראל אינו תחרות בין הדמוקרטים לרפובליקאים על הבוחר היהודי, וגם לא "הערכים המשותפים" הנעוצים בברית הישנה, אלא חשבון קר של חוגי ההון-שלטון בשתי המדינות.

הסיוע הצבאי האמריקאי העצום שמקבלת ישראל, שהגיע בשנים האחרונות לשלושה מיליארד שקלים בשנה; שיתוף הפעולה המתהדק בפיתוח טכנולוגיות צבאיות; קיומם של בסיסי צבא אמריקאיים בישראל והפיכת חיפה לנמל העיקרי של הצי השישי האמריקאי; שיתוף הפעולה המודיעיני; האימונים הצבאיים המשותפים - כל אלה מניבים פירות כלכליים ומדיניים לממסד הכלכלי והפוליטי בשני הצדדים.

ב-1981 חתמו ארה"ב וישראל על הסכם אסטרטגי וב-1982 העניק ממשל ארה"ב לישראל את המעמד הייחודי של בעלת ברית חשובה, שאינה נמנית עם חברות נאט"ו. מגובות בהסכמים אלה, ממשלות ישראל השונות הפכו את השטחים הכבושים וגם את שטח לבנון לשדה ניסויים פעיל של סוגי נשק אמריקאי וישראלי. אחר כך אפשר לשווק אותם ככאלה שעמדו במבחן ממשי של מלחמה או של מעקב ובקרה על חייהם של מיליונים. לא במקרה נציג של צבא ארה"ב עקב מקרוב אחר הביצועים של "כיפת ברזל", שבפיתוחה השקיעה ארה"ב כסף רב. כך יצאו נשכרות משיתוף הפעולה תעשיות הנשק, המעקב והפיקוח של שתי המדינות.

החשבון אינו כלכלי בלבד. בשום אזור בעולם, שבו ארה"ב פועלת לשמירת ההגמוניה הכלכלית והמדינית שלה, אין לה שותף כה אמין כמו ישראל, הדומה לה במעמדו, בנאמנותו וביכולותיו הטכניות. במדינות רבות ששליטיהן משתפים פעולה עם ארה"ב, יש התנגדות פנימית רבה לשותפות זו ולכן ארה"ב חייבת להיות ערוכה בכל עת למהפך פוליטי שעשוי לחול במדינה מהמדינות האלה, ולסכן את מעמדה באזור. כך קרה לאחרונה באביב הערבי, כאשר בלחץ ההמונים הוחלף השלטון בכמה מדינות ערביות, וכך קרה בעשורים האחרונים בכמה מדינות באמריקה הלטינית. כאשר מתרחש מהפך כזה, ארה"ב צריכה להשקיע מחדש מאמצים בטיפוח שיתוף הפעולה עם השליט החדש (דוגמת הנשיא מורסי במצרים).

הרווח המדיני של ישראל הרשמית ממעמדה כנושאת מטוסים נייחת וכשותף בכיר הוא הצלחתה של ארה"ב לאלף את מרבית המדינות הערביות באזור (בשוחד, באיומים או בכיבוש ישיר), וגם את מדינות אירופה, להשלים בפועל עם הכיבוש הישראלי, עם ההתנחלויות ועם חומת ההפרדה. ומכאן - עם החיסול הזוחל של זכותו של העם הפלסטיני לעצמאות ולחירות. נכון, מדי פעם מתפרסמת תוכנית שלום כזאת או אחרת, אך הממשל של ארה"ב דואג שכל תוכנית כזאת תישאר אות מתה.

שיתוף הפעולה האמריקאי-ישראלי גובה מאזרחי ישראל מחיר כבד: מלחמות חוזרות ונשנות; גידול בהוצאות הצבאיות על חשבון ההוצאות האזרחיות; חיזוק ההון שבשלטון, הבניית הצעירים כחיילי כיבוש; כרסום גובר בחירויות הדמוקרטיות; אפליה וגזענות ממוסדות; ובקיצור - "הליכוד ביתנו" כמפלגת שלטון.

עתידה של ישראל טמון בהיבט חשוב של הריאליזם המדיני, שחד"ש מצטיינת בו עשרות שנים: ההבנה שהידידות עם ארה"ב אינה אלא חיבוק דב הרסני, המסכן את ביטחון ישראל ואת שלום אזרחיה, המרחיק את השלום, והעלול להניב כבר באביב הבא, כפי שהתחייב נתניהו, את ההרפתקה המלחמתית הנוראה מכל מה שהיה בעבר.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חיפה היא הנמל העיקרי של הצי השישי? כבר הרבה מאוד זמן לא ראיתי בו כלי שייט אמריקאי חיפאי ותיק
  • 20:59
  • 06.12.12

מאיפה הכותבת שואבת את המידע שלה? מ"אל אהרם"?

02 כדי להבין את המדיניות האמריקנית כלפי ישראל בנימין מאי
  • 00:42
  • 07.12.12

צריך ללמוד כיצד נהגה כלפי משטר האפרטהייד
של דרא"פ. כל עוד התנהלה המלחמה הקרה,
מחתה ארה"ב על המשטר ההוא הרבה אחרי
שאירופה ניתקה את כל הקשרים עם דרא"פ.
כאשר נגמרה המלחמה הקרה, במידה רבה
בגלל "מלחמת הכוכבים" שיזם רונלד ריגן,
אפשר היה לנטוש את המשטר ההוא על מלוא
אוצרותיו - בגלל הנזק המדיני שהיסב -
ולמרבה האירוניה, דווקא רונלד ריגן, הארכי
שמרן נאלץ בלב שבור לנטוש את הלבנים בדרא"פ
- ואף הורה לישראל לנהוג כך.

האמריקנים חושבים שרמזים לישראל מידידה
חשובה כמותם תספיק. הם טועים. לכן נחכה
עוד כמה שנים ונזרוק עוד כמה מיליארדים
להתנחלויות עד שנגיע לבידוד מדיני של ממש,
הסיפור עם אירן יסגר בדרך זו או אחרת
וארה"ב תתנער מאיתנו. בדיוק כמו שקרה
בדרא"פ.

  •   תמר ג'וזנסקי ועיתון הארץ. הכסיל
    • 19:05
    • 08.12.12

    אני סבור שמאמר כה כנה של תמר ג'וזנסקי הוא אירוע מרען שמאפשר להכיר מקרוב אורח חשיבה של אזרח שחונך על ברכי התאוריות הקומוניסטיות ולראות את תוצאותיו. יפה עושה עיתון הארץ השומר על הזכויות הדמוקרטיות של הפרט ומאפשר לו להביע את השקפותיו.

  •   אמן, כן יהי רצון  (לת) shai
    • 22:02
    • 08.12.12

03 מזה זמן הפכו הקומוניסטים לנותני הטון באל-ארץ ולקובעי הקו הפוליטי. זה נעשה בגלוי ע"י דוברים קומוניסטיים ידועים ומוכרים, ולא מרק מאחורי הקלעים ותוך הסתייעות בכל מיני אידיוטים שימושיים פראבדה בציון
  • 06:05
  • 07.12.12

בניגוד לשמאל המבולבל, אצל הקומוניסטים יש אידיאולוגיה, יש שיטה ויש קו גנראלי ברור, כמו שהכותבת אומרת: כבר עשרות שנים. במיקרה של המפלגה שלה 90 שנה ומעלה, מאז שאחת המוטאציות של 'השמאל' ביישוב הפכה בעקבות הפיכת אוקטובר ברוסיה לפק"פ ה'מארקסיסטית-לניניסטית'.

מאז נשארו הקומוניסטים עקביים בקו האנטי-ציוני והאנטישמי שלהם שהוביל אותם לשיתוף פעולה עם המופתי הנאצי ועם כל אויבי ישראל באזור בכל 90 השנים, להוציא את התקופה הקצרצרה של תש"ח שבה, בפקודת סטאלין, הם תמכו בצד היהודי.

אין פה שום חוכמות: הקומוניסטים מתווים את הדרך, כל השמאל המבולבל מיישר קו. פעם הקומוניסטים היו מוקצים בשמאל: בגלל הנאמנות הכלבית שלהם לקרמלין הקומוניסטי במוסקבה ובגלל האנטי-ציונות הקיצונית שלהם והנאמנות ללאומנות הערבית. היום אין יותר מרכז קומוניסטי בקרמלין ואין שם גולאגים שבהם הושמדו מיליוני אנשים, וזה עזר לשמאל להכשיר את מק"י ולאמץ אל ליבו את האידיאולוגיה והפוליטיקה שלה. וכך הפך גם אל-ארץ מעיתון בורגני ליברלי לשופר תעמולה קומוניסטי-ערבי, ל'זו-הדרך', לפראבדה באותיות עבריות.

  •   קומראד, שכחת לציין שהקומוניסטים בישראל ממשיכים לקבל פקודות מבריה"מ למרות שהיא כבר לא קיימת הרבה שנים!  (לת) ז'וז'ו
    • 11:08
    • 08.12.12

  •   תענוג היה לקרא על מחוייבות ארה"ב לישראל , הלוואי וזה יימשך כך אלכסנדר
    • 11:48
    • 08.12.12

    אתה בהחלט צודק : מאיר וילנר ז"ל מחותמי מגילת העצמאות , חזר לקו האנטי ציוני וכיום תמר רוצה להעביר הלפיד הפק"פ הלאה. אפשר לדב חנין , אבל ברוך השם יש לנו את מרצ עם זהבה גלאון , את מלשיני שלום עכשיו , "בצלם" , גם אם אינם מרקסיסטים לנינסטיים בחינוכם , אהבת השכנים עולה על אהבת עמם שלהם

  •   אתה חולה נפש או מה?  (לת) דויקו
    • 12:22
    • 08.12.12

  •   היינקים הם האומה שהרגה הכי הרבה אנשים בעולם.יותר מאלוהים.  (לת) מלח בעיניים
    • 12:47
    • 08.12.12

  •   אלכסנדר - למה מלשינים? יש משהו שאתה מתבייש בו בהנתחלויות? משהו שאתה לא רוצה שהציבור הישראלי ידע? שהאמריקנים ידעו?  (לת) ש אול ששון
    • 23:25
    • 08.12.12

04 תמר כל מה שאמרת הוא שקר , הקשר הוא קשר דתי , האמריקנים להבדיל ממך גואל
  • 07:46
  • 07.12.12

מאמינים באלוהים ובתנ"ך , 150 אמריקנים אינגווליסטים ישנים עם ספר תנ"ך מתחת לכרית ,והשאר הולכים לכנסיה כל יום ראשון ,אז על מה את מדבת שמאלנית שונאת ישראל ? שבת שלום

  •   גואל נואל, אם ישחמורים שישנים עם ספר שנכתב לפני אלפי שנים ןבזה אתה תומך, אז אתה אכן שונא ישראל שמעמיד אותנו בשורה אחת עם בורים ומפגרים,  (לת) ויקו
    • 09:41
    • 08.12.12

  •   מעניין שהקשר הדתי הזה לא פתח את שערי ארה"ב ליהודים  (לת) בזמן מלחמת העולם השנייה
    • 18:17
    • 08.12.12

05 צודקת חסנין
  • 09:05
  • 07.12.12

אני מצדד בעדתך ממש קולע. מדגיש גם את שדה הניסויים של הנשק האמריקאי שמעניקים לישראלים ובודקים מידת הצלחתו בחיסול פלסטינים בשטחים ומחוצה לו ביבשה בים ומהאויר. שכר הטרחה של הכובש מקבל בנדיבות אבל עד לתוקפו יפוג!

06 העם היהודי ברגשי נחיתות, ולכן מרצה את הכוחנות, נשלם על כך בבוא היום??  (לת) סמי אלקיים
  • 10:37
  • 07.12.12

07 תראו - קומוניסטית! מודרניסט
  • 10:49
  • 07.12.12

כשאין להם גולאג ונ.ק.ו.ד. הם מצחיקים נורא, אלה.

08 כל מילה  (לת) יובל
  • 11:01
  • 07.12.12

09 שום דבר לא השתנה בעולמך משנות ה-50. ארה"ב היא כרגיל השטן הגדול שכל מה שהיא עושה טבול בכסף ובאלימות.את מתארת מציאות הזויה שבה ארה"ב מושכת בחוטים במזרח התיכון בעזרת ישראל,כאילו בלעדי ארה"ב המזרח התיכון הוא גן עדן של סובלנות,קדמה ושוויון.,בטח בנוסח הסובייטי הזכור לרע. ברה"מ מתה,אך את עדיין חיה במלחמה הקרה,שבה היה ברור לך מי הטוב ומי הרע וכפי שטעית אז באמונה העיוורת שלך בסטלין וממשיכיו גם כעת את דבקה באותה השקפת עולם שמתעלמת מהעובדות ודבקה בשנאה לארה"ב. ארה"ב לא צדקת גדולה,אך העולם בלעדיה,וודאי שגם ישראל,היה נראה הרבה יותר גרוע,כמעט כמו העולם המזרח תיכוני.  (לת) טובה
  • 15:28
  • 07.12.12

  •   לא כך, אבל בטוח שכל דבר שנעשה פה בחסדי מעצמה (כלשהי!) נעשה כי הוא משרת בעיקר את האינטרסים שלה. ותשאלי את עצמך את השאלה הפשוטה: מי ירוויח בראש וראשונה ממלחמה בין ישראל לאירן?  (לת) שולחים אותם למות, והם בורים מכדי להבין.
    • 20:21
    • 07.12.12

  •   הצבא האדום בפיקודו של יוסף סטאלין היציל את שארית הפליטה, אבל שכחתם הכלןרק שינאה עיוורת נותרה בכם אל מי שבזכותם אתם חיים בזכות 30 מיליון חיילים ואזרחים סובייטים שהקריבו חייהם למען האנושות.  (לת) ויקו
    • 09:36
    • 08.12.12

  •   סטלין חתם הסכם עם הטלר וכגרמניה פלשה לברהמ החלה השמדה טוטלית של יהודים. ברהמ נלחמה על חייה,לא על חיי יהודי אירופה.את שארית הפליטה הצילו בנות הברית כולן,כולל ארה"ב וגם מאבק הגבורה של הצבא האדום לא משנה את העובדה שסטלין היה דיקטטור נוראי שאחראי למותם של מיליוניםתבנוסף להיותו אנטישי.אלה כנראה פרטים שוליים מול הצורך האובססיבי לקדש דיקטטור קומוניסט.  (לת) טובה
    • 12:07
    • 08.12.12

  •   סטלין גם הכניס יהודים שברחו מפולין למחנות בסיביר (רק מעטים שרדו) והגדיר את הציונות כתנועה בלתי חוקית וגם חיסל את הבונד היהודית במרתפי ה-קגב.. בודאות של 100 % הנאצים היו מחוסלמים באמצעות פצצת האטום האמריקאית במוקדם או במאוחר אליוי
    • 12:39
    • 08.12.12

    אם אדם רוצח רק נפש אחת לא משנה מה שעשה כל חייו הוא יכנס לבית הסוהר למאסר עולם ויוכרז כרוצח.
    הקומוניסטים אכן "הצילו" (מטרתם היתה להציל את רוסיה ולהביס את החיה הנאצית ) אבל גם רצחו עשרות מליונים
    צריך גם לזכור שסטלין עשה ברית עם ריבנטרופ גרם לתבוסה בספרד במלחמת האזרחים על ידי פירוק הבריגדות
    ופלש לפינלנד וגרם למותם של מליון חילים לחינם
    סטלין לא היה שונה מעמיתו הגרמני !!

  •   הצבא האדום הוא המנצח הגדול של המלחמה בנאצים אבל חיילי ברהמ לחמו למעשן אמא רוסיה ולא למען עמים אחרים אלכסנדר
    • 12:42
    • 08.12.12

    זה ששארית בני עמנו באירופה ניצלה זה בוודאי בעיקר בזכותם אבל לא למען עמנו הם לחמו. כמובן שהחייל היהודי בוודאי ובוודאי חש מוטיבציה אדירה להלחם במשמידי עמו .
    לא קראתי ולו על מטוס סובייטי אחד שניסה להפציץ את אושוויץ

  •   מלחמת העולם פרצה לאחר חתמת הסכם ריבנטרופ-מולוטוב...בו תמכו כל המפלגות הקומוניסטיות בעולם שהתנגדו למלחמה בין הדמוקרטיות המערביות להיטלר. הקומוניסטים שינו את דעתם על בן בריתם היטלר, רק כאשר הוא פלש לברית המועצות...מה שהביא אכן לנפילת 30 מיליון רוסים.  (לת) ויקו אתה שכחת
    • 12:48
    • 08.12.12

  •   טובה׳לה את באתר שגוי,חפשי את אתר הנבואה .לא להאמין.  (לת) מלח בעיניים
    • 12:52
    • 08.12.12

  •   Yankees run and run again home  (לת) מלח בעיניים
    • 12:53
    • 08.12.12

  •   סטאלין חתם על הסכם מולוטוב ריבנטרופ, וסטאלין עצמו לא נלחם בסטלינגראד ולנינגראד, אלא שלח חיילים רוסים למות שם, לא מגיעה לו מדליה על זה. גם הטיהור של הקצינים שלא הפגינו נאמנות אישית אליו לא עזר למלחמה - סטאלין הוא האחרון שיכול לקבל קרדיט על המאמץ הסובייטי נגד הנאצים.  (לת) לויקו
    • 14:28
    • 08.12.12

10 "הארץ" משמש בעשורים האחרונים כבטאון השמאל הפוסטציוני הקיצוני. עתה, עם פירסום מאמריה של הקומוניסטית הוותיקה גוז'נסקי, הוא הופך רשמית ל"פראבדה".  (לת) יבושם לכם
  • 16:58
  • 07.12.12

11 הסיוע הצבאי הוא 3 מיליארד דולר! אברי
  • 18:40
  • 07.12.12

לא שקלים.

  •   הסיוע הצבאי אינו מענק אלא הלוואה עם ריבית מאוד גבוהה--הפלסטינים מקבלים מענקים וגם תמיכה מהאו"ם במליארדי דולרים ואלמלא התמיכה הזו הם היו מזמן קורסים  (לת) אליוי
    • 19:59
    • 08.12.12

12 מה האפשרויות האחרות? שמעון
  • 02:58
  • 08.12.12

יש לנו 3 אפשרויות: או חיבוק דוב אמריקני, או חיבוק דוב רוסי (שתומך ,למשל ,באסד) או חיבוק מוסלמי שיחנוק אותנו עד הסוף. עדיף אמריקני.

13 לכל המטיפים לתמר הקומוניסטית: גוז'נסקי לפחות עקבית בדעותיה האנטיציוניות, בניגוד לחבורת הפוליטיקאים המושחתים שלנו, אשר קופצים על כל עגלה מפלגתית, שעשויה להביאם אל המנוחה ואל הנחלה בכנסת ישראל. CCCP
  • 09:59
  • 08.12.12

כל הכבוד לתמר גוז'אנסקי! כל הכבוד ל"הארץ", אשר מעניק לה ולעמירה הס במה מכובדת במאבקן נגד הישות הציונית-אימפריאליסטית-קפיטליסטית ונגד השטן האמריקאי הגדול, אשר מממן את פעילותו ההרסנית של השטן הציוני הקטן.

14 בושה וחרפה שנותנים לגוזאנסקי פתחון פה בעיתון ציוני שרגא
  • 10:31
  • 08.12.12

סליחה, הארץ עיתון ציוני?

15 האמת שלך כתובה בפיסקה האחרונה הצביעו חד"ש לטובתכם,ולא יבולע לכם יהויכין
  • 10:39
  • 08.12.12

ברוח הקומוניסטית המאימת.

16 אשה כ"כ נחמדה שעולם המושגים שלה הזוי- מאמר שמבייש אפילו את "הארץ"  (לת) דני
  • 10:57
  • 08.12.12

17 כמו משה רבנו ליחה של גרוג'ינסקי אלילתה של שלי יחימוביץ לא נס היא עדיין הוזה הזיות בהקיץ.חבל שלא ניצלתההזדמנות של כתיבת מאמר עיניים כזה מה היא עמדתה של חד'ש בנושא זכות השיבה ואם היא רואה בכלל מקום לישראל יהודית כאן. נפיח
  • 11:25
  • 08.12.12

כבר ביאליק חזה מי היא חד'ש והוא כתב
זקן בלה זקנה בלה
ישן נושן אין חד'ש
אבו אחי בקרבתכם
יחדיו נרקב עד נבאש.

  •   כן אבל מה בדיוק לא נכון במאמר??  (לת) כנראה כלום. אחרת היית מגלה לנו לא?
    • 23:16
    • 08.12.12

  •   כן אבל מה בדיוק לא נכון במאמר ??  (לת) למה שלא תגלה לנו?
    • 23:17
    • 08.12.12

  •   הקביעה - "שיתוף הפעולה האמריקאי-ישראלי גובה מאזרחי ישראל מחיר כבד: מלחמות חוזרות ונשנות; גידול בהוצאות הצבאיות על חשבון ההוצאות האזרחיות; חיזוק ההון שבשלטון, הבניית הצעירים כחיילי כיבוש; כרסום גובר בחירויות הדמוקרטיות; אפליה וגזענות ממוסדות; ובקיצור - "הליכוד ביתנו" כמפלגת שלטון." - היא קישקוש! כל הממשלים האמריקאים מאז 1967 העדיפו ממשלות שמאל שרוצות להחזיר שטחים על פי חזונה של חד"ש. קלינטון ניסה לעזור לפרס להבחר ב-1996, ואובמה היה מת שביבי יוחלף ע"י קואליציה שמלאנית.  (לת) הנה אגלה לך מה לא נכון
    • 01:32
    • 09.12.12

18 ולהיזכר ששלי יחימוביץ הודתה שהצביעה לחד"ש ב-1996  (לת) כלכלן
  • 11:47
  • 08.12.12

19 אני בעד תמר גוזנסקי. התאחדו כל פועלי העולם  (לת) ששש
  • 11:50
  • 08.12.12

  •   עולם ישן עדי היסוד נחריבה מגב כפוף נפרוק העול את עולמנו אז נקימה לא כלום אתמול מחר הכל  (לת) דויקו
    • 17:30
    • 08.12.12

20 צריך לזכור !! חד"ש התנגדה להסכמי קאמפ דויד ולתוכנית קלינטון בטענה שזו "מזימה אימפריאליסטית "--חד"ש במצעה אמצה את הססמא הפלסטינית של "שלום צודק" אשר משמעותו זכות שיבה לתוך ישראל והשמדת מדינת ישראל משום כך חד"ש היא מפלגה לאומנית ערבית קיצונית אשר תומכת בעימות ובמלחמות (בגלל המונח "שלום צודק" שמשמעותו מלחמה ולא שלום..שלום פירושו פשרה )ולכן חד"ש גם מפלגה פאשיסטית גזענית !!  (לת) אליוי
  • 11:58
  • 08.12.12

  •   כותב שקרים מיקצועי לך תעבוד בעיתון פשיסטי  (לת) דויקו
    • 17:27
    • 08.12.12

  •   אני ממליץ לשמאל הציוני להישמר מחד"ש-כי זו מפלגה שלא מכירה בזכות היהודים למדינה משלהם. זו מפלגה פאשיסטית-פלסטינית מסוכנת עם דב חנין כעלה תאנה. שמאלן ציוני
    • 11:18
    • 10.12.12

    מי שרוצה שלום- שיצביע מרץ/עבודה/ליבני/קדימה/יש עתיד.
    מי שרוצה מדינה ערבית -
    שיצביע לבראכה וחד"ש- המפלגה שתמכה באסד ובאירועי אקטובר 2000.

21 שמישהו כבר יספר לה ברברובסקי
  • 12:18
  • 08.12.12

אבל בעדינות. סטלין מת. ברית המועצות התפרקה.

22 אם גוז'נסקי חושבת שאימפריאליזם הוא המצאה ייחודית של אמריקה, כנראה שהיא עדיין מדקלמת את הטקסטים שהיא שיננה בבריה"מ. אם ישראל תעדיף את האינטרסים של האימפריאליזם של האיחוד האירופי או של האימפריאליזם הרוסי, מצבם של הישראלים יהיה גרוע אף יותר.  (לת) רגב
  • 12:29
  • 08.12.12

23 מטרת הסיוע הצבאי האמריקאי לישראל, היא להרחיק את מנהיגיה כמה שיותר מהכפתור האדום... ככל שצה"ל הקונבנציונלי חזק יותר, כך הסיכוי שישתמשו בכפתור האדום נמוך יותר, ולהפך... אם בודקים היסטורית, הסיוע הצבאי האמריקאי החל לאחר מלחמת ששת הימים, באותו זמן של פי מקורות זרים ישראל הפכה למדינה גרעינית.  (לת) התבלבלת לגמרי
  • 12:43
  • 08.12.12

24 הרוסים שסיפחו לאחר נפילת הנאצים את פרוסיה המזרחית, דאגו לגרש משם את כל הרגמנים וכך קניגסברג הפכה לקלינינגראד בה גרים מתנחלים רוסים, ללא אפרטהייד או שליטה על עם זר.  (לת) האינטרס הישראלי הוא ללמוד מהרוסים
  • 12:46
  • 08.12.12

  •   וכתוצאה מזה העם הרוסי חי אח"כ באושר ובעושר 50 שנה  (לת) צודק! אם ללמוד - רק מהרוסים החכמים!
    • 23:21
    • 08.12.12

  •   העם הרסי חי בזבל במשך 50 לא לא בגלל סיפוח פרוסיה המזרחית, אלא בגלל שהכלכלה נוהלה ע"י פקידי המפלגה שזה בדיוק מה שחד"ש רוצים שיהיה פה  (לת) קבל תשובה
    • 01:25
    • 09.12.12

25 האמת יש משהוא בה שהיא אומרת על הברית והידידות עם ארה"ב. אילו היינו בעלי ברית של רוסיה, היינו יכולים להפגיז את ערי רצועת עזה כמו שפוטין הפגיז את ערי צ'צ'ניה, להרוג שם מאות אלפים כמו בצ'צ'ניה, והיינו זוכים לגיבוי רוסי מלא.  (לת) תגובה מימין
  • 12:51
  • 08.12.12

26 1. אז למה את כבר לא בחד"ש? ו-2. 'צטער, לא רוכש אמון למפלגות ששוללות את ישראל, קורא לערבים ולמעמדות הנמוכים להצביע דע"מ!  (לת) אורלינג
  • 12:51
  • 08.12.12

27 כל מילה בסלע - תמר כחברת הכנסת החברתית ביותר מאז ומתמיד, יודעת ומבינה היטב את הקשר שבין הון לשלטון בשתי המדינות - שלנו ושל ארה"ב.  (לת) רחל
  • 12:59
  • 08.12.12

28 תודה לך תמר על הדברים פוקחי העיניים ותודה על מאבקך רב השנים למען השכבות הדלות של מדינת ישראל. אין ימני אחד שיכול לעמוד היכן שאת עומדת.  (לת) ישראלי בעל זיכרון
  • 13:20
  • 08.12.12

29 נכון, תמר ל
  • 13:51
  • 08.12.12

אין אחר גדול

30 הציפיה של השמאל מהמשיח האמריקאי דומה לציפיה לנס של חולה סופני - גם אם זה לא ראלי, זה נותן כוח להמשיך לחיות (כאן). ההאשמה של אובמה שהוא נכנע ללחץ לובי יצרניות הנשק נשמע הגיוני, אבל עדיין נראה פשטני ביחס לנשיא שהוא אידאליסט באספקטים אחרים - יש לתת לו עוד קרדיט של לפחות שנתיים, לפני שנגלה שהוא תואם בוש ורייגן. דרך אגב, הפסד שווקים אמריקאים ואזורי השפעה בעולם המוסלמי ובמדינות הבלתי מזדהות בגלל תמיכה חד צדדית בישראל הוא בסדרי גודל יותר גבוה מהכסף של מכירות נשק, אבל אולי מישהו תפס את הנשיא במקומות עדינים.  (לת) עצבני
  • 14:21
  • 08.12.12

31 חד"ש - זו לא המפלגה שבכירים בה תומכים באסד ? זו לא המפלגה שחבריה הפגינו מול שגרירות צרפת בישראל, לאחר שסרקוזי העז לדרוש מאסד המבצע ג'נוסייד להתפטר !  (לת) אסד כן ? ארה"ב לא ?
  • 14:52
  • 08.12.12

  •   אתה ממשממציא שקרים ושטויות  (לת) דויקו
    • 17:25
    • 08.12.12

  •   זו לא השמצה זו האמת, יא נבך ! ההפגנה בעד אסד נערכה בחיפה באוקטובר שעבר. מזכ"ל חד"ש, מוחמד נפאע כתב : יש להתייצב להגנתו של המשטר של אסד גם אם יש כלפיו ביקורת". מחמד ברכה , אפילו התראיין לערוץ הסורי של אסד ואמר שאין לעולם זכות להתערב בנעשה בסוריה. זה הפנים של חד"ש של תמר גוז'נסקי  (לת) אסד כן ? ארה"ב לא?
    • 23:02
    • 08.12.12

32 כוח צבאי לא יכול לעצור שאיפות אם ישראל לא תתנער מהשטחים היא גמרה  (לת) ביבי ושלי אטומים היחד שמבין זאת הוא עמיר פרץ
  • 15:15
  • 08.12.12

33 US warships visit Haifa on occasion; it is not a US Navy base and never had been. Israel had not materially changed its policy vs. the Arabs since becoming a capitalistic heaven, either. But these details might damage Tamar's theory, So they are glossed-over.  (לת) Moshe
  • 15:15
  • 08.12.12

34 אין ספק שהיד המחבקת היא היד החונקת, בדיוק על אותו משקל של אסיר סוהר. התמיכה האמריקאית מאפשר לאפסי ימין בראשות ביברמן לחגוג בשחיתות, להרוס את הדמוקרטיה והמדינה שהם לא בנו. מה לאלקין, חוטובולי ופאינה ולדמוקרטיה, או לבניית מדינה? הם כולם כמו אדוניהם קוזקים נגזלים.  (לת) שומר חוק
  • 15:39
  • 08.12.12

35 לחשוב אחרת לחשוב אחרת
  • 16:15
  • 08.12.12

Wake up guys הכל תעשית נשק . היא צודקת למה החמאס עוד קיים . זאת האמת המרה החלפתם את פרעו ב תעשית נשק לצערי . להתראות עד המלחמה הבאה .

36 יש גבול ציוני דמוקרט
  • 16:16
  • 08.12.12

כפטריוט מיוני ודמוקרט חושב לפעמים אולי מוגזמת הדמוקרטיה שלנו? שנותנים במה לשונאי ישראל בעיתון הארץ! כמה שקרים, שנאה למדינת היהודים שחזרנו אליה אחרי 2000 שנות גלות והגברת גוז׳נסקי קוראת לנו מדינת כיבוש! אולי נעבירה לסוריה הנאורה ומשם תשמיע דברי שטנה.

37 כדאי להקשיב למי שהייתה ח"כ מעולה ואדם ישר  (לת) נפתלי אור-נר
  • 16:44
  • 08.12.12

38 ניתוח מבריק ונכון. טוב שיש את חד"ש, הגוף הפוליטי היחיד שיכול לבקר את האימפריאליזם האמריקאי  (לת) קורא
  • 16:50
  • 08.12.12

39 רגע, זה לא את שתמכת בעבר במשטר הסובייטי ממש עד לרגע נפילתו, על כל פשעיו בעולם ?  (לת) רינת
  • 16:57
  • 08.12.12

  •   אחד מפשעיה של בריה"מ הוא הצלתם של יהודי אירופה ועוד פשע היה עזרה קריטית למפעל הציוני בנשק ותמיכה פוליטית. ללא העזרה שלה ישראל לא הייתה קמה.  (לת) יהודי שנדהם מהרמאות שנקראת היסטוריה ישראלית
    • 20:01
    • 08.12.12

40 חד"ש היא המפלגה הציונית האמיתית-גם מרץ לא עומדת מאחרוי הסיסמאות של עצמה ולא יוצאת מול שקר ההסכמה הלאומנית הישראלית-וכן אכן כל עוד ישראל השולטת לא תירצה שלום הוא לא יקרה---וכפי הנראה לפני שישראל תעשה שלום היא תחסל את עצמה מבחוץ מהמוגלה של הקוץ הצלבני ומבפנים מריקבון מוסריות החברה וכמובן שהעיוורון של ניתוק הקשר בין הרעל הפנימי והחיצוני מבטיח את החורבן  (לת) איפה השכל
  • 17:10
  • 08.12.12

41 בכל מדינה בעולם יש מעוט .לא קיימת מדינה ללא מיעוט אייל
  • 17:26
  • 08.12.12

גם במצרים יש מיעוט גם בספרד יש מיעוט גם בטורקיה יש מיעוט וגם בפרס יש מיעוט וגם בבלגיה יש מיעוט .אין מדינה בעולם בלי מיעוט דפוק או רק מרגיש דפוק

  •   כן אבל מה בדיוק לא נכון במאמר??  (לת) למה לא תגלה לנו?
    • 23:23
    • 08.12.12

  •   אלמלא מוראה של ארה"ב, ישראל מזמן היתה מגרשת מפה את כל הערבים כמו שעשתה ב-1948, וחסל סדר כיבוש, שליטה על עם זר או אפרטהייד. הלחץ האמריקאי הוא שגורם לישראל לנהוג במתינות נגד הערבים, בכל תחום ובכל עימות, ולא להפך. אילו היינו בעלי הברית של הרוסים, היינו יכולים לנהוג בפלסטינים כמו אסד, והיינן מקבלים גיבוי מלא לא רק מהרוסים אלא גם מחד"ש, שראשיה הפגינו בחיפה למען אסד...  (לת) הנה אגלה לך
    • 01:38
    • 09.12.12

42 עם כל הכבוד, ההנחה כאילו אולמרט פתח במלחמת לבנון ע"מ לנסות שם כלי נשק חדשים נראית דמיונית ומופרכת לחלוטין, ואינני מאוהדיו של הנ"ל בשום מקרה.  (לת) שאול
  • 17:43
  • 08.12.12

43 נשמע כמו תעמולה סובייטית מהזמנים הטובים....  (לת) מיכאל
  • 18:02
  • 08.12.12

44 האם הכוונה למלחמה אם איראן? אם תהיה כזו, היא לא תוצאה של היחסים עם ארה"ב. ההיפך הוא הנכון: האמריקאים מהווים כאן בלם. איני רואה כיצד את מסיקה שארה"ב דוחפת ישראל לכיוון מלחמה. לעניות דעתי אין זה נכון מכל וכל.  (לת) יעקב
  • 18:14
  • 08.12.12

45 האם הכוונה למלחמה אם איראן? אם תהיה כזו, היא לא תוצאה של היחסים עם ארה"ב. ההיפך הוא הנכון: האמריקאים מהווים כאן בלם. איני רואה כיצד את מסיקה שארה"ב דוחפת ישראל לכיוון מלחמה. לעניות דעתי אין זה נכון מכל וכל.  (לת) יעקב
  • 18:14
  • 08.12.12

46 לדעתי את לוקה בתפיסת מציאות מעוותת: האמריקאים משחקים תפקיד ממתן ומאד היו מעונינים בשלום לישראל והסכם עם הפלשתינאים. בוודאי שאינם דוחפים את ישראל למלחמה הבאה, מכל מקום. מאיפה הבאת את זה?  (לת) דרור
  • 18:19
  • 08.12.12

47 העם היהודי זז ימינה. מאגר אנשי השמאל מתגמד והולך נשארו רק הערבים ומרץ. שהם בקוש 13 מנדטים  (לת) מויישי ונטילטור
  • 18:19
  • 08.12.12

  •   מה אתה רוצה להגיד בזה? לעם היהודי יש הסטוריה ארוכה של תזוזות בכיוונים הלא נכונים שהביאו עליו אסונות. אבל אולי התגמדות השמאל היא בעיניך מחיר כדאי לעוד קטסטרופה.  (לת) מוישה זיכמיר
    • 23:28
    • 08.12.12

48 ללמוד בכל בתי הספר את המאמר הזה ולהיבחן עליו  (לת) המאמר הכי טוב
  • 18:36
  • 08.12.12

49 לא ברור למה זה שספינות הצי עוגנות בחיפה גורם נזק. זה מספק הרבה עבודה ותשלום דמי נמל. מה רע בזה?  (לת) רוני
  • 18:36
  • 08.12.12

50 בינתיים האמריקאים לא רק שממתנים את ביבי, אלא גם יותר שמאלה מהעבודה. אולי הבעיה היא שהם לא רוסים?  (לת) שולי
  • 19:18
  • 08.12.12

51 בינתיים האמריקאים לא רק שממתנים את ביבי, אלא גם יותר שמאלה מהעבודה. אולי הבעיה היא שהם לא רוסים?  (לת) שולי
  • 19:18
  • 08.12.12

52 הקשר בין ארה"ב וישראל הוא בעל רקע תרבותי, מנטאלי והיסטורי. ומדובר על היסטוריה קרובה וגם רחוקה. מה לעשות, והמשותף ביננו ובין עמי האזור קטן מהמשותף ביננו וארה"ב?  (לת) רון
  • 19:21
  • 08.12.12

53 הקשר בין ארה"ב וישראל הוא בעל רקע תרבותי, מנטאלי והיסטורי. ומדובר על היסטוריה קרובה וגם רחוקה. מה לעשות, והמשותף ביננו ובין עמי האזור קטן מהמשותף ביננו וארה"ב?  (לת) רון
  • 19:21
  • 08.12.12

54 גם צ'אווס, מלך וונצואלה הנאלח, חגי
  • 19:39
  • 08.12.12

גם צ'אווס, מלך וונצואלה הנאלח, שוטם את אמריקה. הוא בהחלט מעדיף את איראן. הוא גם אנטישמי כרוני. ומה איתך?

55 מאחר שדבקה בך, תמר, ההליכה במדבר אחרי רב-המרצחים סטאלין, אין להאמין לכוונותייך יותר  (לת) יוסי
  • 19:41
  • 08.12.12

56 מאחר שדבקה בך, תמר, ההליכה במדבר אחרי רב-המרצחים סטאלין, אין להאמין לכוונותייך יותר  (לת) יוסי
  • 19:41
  • 08.12.12

57 תמר גוז'נסקי מספר אחת!  (לת) אופיר
  • 21:22
  • 08.12.12

58 אפשר בהחלט להניח כי צהל הענק שישראל ממשיכה להחזיק ואף להגדיל, יחד עם פעולות השיווק המסיביות של הצבא במערכת החינוך, מקורם בדרישה האמריקנית להמצאותו של צבא יבשה, ים ואוויר חזק ועושה דברה, באגן המזרחי של הים התיכון. בכל מקום אחר בעולם ארה"ב צריכה להעמיד צבא משלה. כל זה לאור העובדה כי לנוכח כמות האיומים במזה"ת ואופיים אין לישראל צורך בצבא כה גדול.  (לת) עמית
  • 21:30
  • 08.12.12

59 אני מצדיע ל"הארץ" על החלטתו האמיצה לאזן את עמירה הס וגדעון לוי במאמר של תמר גוז'נסקי. רק חבל שלא הוספתם עוד נקודת מבט מרעננת של חנין זועבי או/ו דב חנין. האנשים החושבים הקוראים את העתון ראויים באמת למיגוון רחב של דעות. בשבוע הבא חאלד משעל?  (לת) ג'ימי ברגר
  • 21:51
  • 08.12.12

  •   דעותיה של תמר גוז'נסקי ידועות ואתה יכול בשקט לפסח על מאמרה כפי שאני פוסח על מאמריו של משה ארנס, למשל  (לת) "ישראל היום" העיתון שלך מחר
    • 22:57
    • 08.12.12

60 תמר, בצעירותך היה שרופה על סטאלין ואחר המשכת באמונה הקומוניסטית, מתי תתפקחי?  (לת) סוטלנה
  • 22:49
  • 08.12.12

61 כחברת כנסת תהיה לך פרנסה - זה יפה, לא?  (לת) תמשיכי לחלום
  • 23:14
  • 08.12.12

62 בישראל אין שמאל וימין. יש מעגל שבו את הקצוות מתחברים. זה מאמר תמיכה בנתניהו. שאול ש שון
  • 23:22
  • 08.12.12

גוזנסקי חושבת כמו נתניהו שאמריקנים תמיד יתמכו בנו. ושכל הדיבורים נגד E1 הם רק הסוואה. ורובי ריבלין מחזיר תמיכה לגוזנסקי ברעיון של מדינה דו לאומית. אומנם גוזנסקי תומכת לכאורה בשתי מדינות, אבל לא לשני עמים. אבל הרעיון של מדינה דו לאומית עומדת בבסיס האידיאולוגי של רק"ח.

63 כל מילה חרוטה בסלע  (לת) נתן
  • 23:24
  • 08.12.12

64 וואוו כמה תגובות בתשלום לתמר. זה לא יאמן דובי
  • 00:35
  • 09.12.12

מביך ושקוף

65 המאמר של תמר תקליט 78 של פרופגנדה קומוניסטית ישנה ועבשה משנות ה50, התקליט מנוגן על פטיפון עם מנואלה. ארה"ב השטן הגדול אשמה בכל המחדלים בישראל ובעולם כולו. חסר במאמר את החלק על העולם הנאור של המנהיג המופלא ורב הכישרון על הסוס הלבן בצפון קוריאה, או הכלכלה הנפלאה של קובה.  (לת) חנן
  • 01:20
  • 09.12.12

66 אין ספק שחאלד משעל וחצי מליון התומכים היום בעזה מסכימים איתה... חסוס
  • 01:56
  • 09.12.12

אולי האמריקאים לא מתלהבים מהפלסטינאים כי כל פעם שהם שמו את יהבם על השלום הם קיבלו טרור במקום.
אחרי הסכמי אוסלו הם קיבלו אוטובוסים מתפוצצים בת"ט ובירושלים. אחרי קמפ דייויד הם קיבלו מערפאת את האינטיפאדה השניה. אחרי המו"מ של אולמרט הם קיבלו התקפות טילים על דרום ישראל שהביאו לעופרת יצוקה.

67 אז רוסיה? לסי חוזרת הביתה?  (לת) אם לא אמריקה
  • 02:08
  • 09.12.12

68 הסיוע האמרקני כשלושה מיליארד דולר ולא שקל  (לת) נתן
  • 09:22
  • 09.12.12

69 רק לא חד"ש. שמאל ציוני
  • 11:22
  • 10.12.12

הכל- חוץ מהמפלגה האנטישמית של מוחמד בראכה. דב חנין הוא עלה תאנה ולא יותר.
אני מצביע מרץ- כי הם תומכים במדינה יהודית.
מפלגה שלא תומכת במדינה יהודית ,תומכת במדינה ערבית במקומה (ע"ע דרפור ולבנון- מדינות 'רב לאומיות') והיא משולה לחמאס ולחיזבאללה.

פרוייקטים מיוחדים