הפשיזם כבר כאן

"פשיזם? - עדיין לא" צר לי, ארי שביט ידידי, אבל עבר זמנה של אנחת הרווחה שלך. מדוע התמונה הקודרת של המציאות הפוליטית והמנטלית שאתה מצייר במאמרך ("מדינת דנון", "הארץ" 29.11) אינה ראויה עדיין לתואר "פשיזם"? איך בדיוק נראה פשיזם, לדעתך? פראנויה - יש. התנשאות הנובעת מנחיתות - יש. אני ואפסי עוד לאומני - יש ויש. מה שסותר את הדיאגנוזה היא כמובן הדמוקרטיה. נכון, עדיין אנחנו נחים על זרי הדמוקרטיה, אבל זה דווקא מה שמחמיר את המצב. החדשה הרעה באמת היא, שהלכי הרוח המחרידים שלהם אנו עדים, מיום ליום ביתר שאת, מתקיימים אצלנו במשטר דמוקרטי, להבדיל ממדינות שבהם דיקטטורה אכזרית הזריקה אותם לוורידי הציבור שלה.

הייתי מעז ואומר, שבישראל של ראשית המאה ה -21, האווירה הפשיסטית על כל סממניה, להוציא את שנאת היהודים, שתמיד משמשת לנו אליבי מוחץ להכחשה, משקפת את האווירה הציבורית יותר מאשר במשטרים הפשיסטיים הקלסיים של המאה ה-20. כאן הפוליטיקה הפשיסטית היא בצלמו ובדמותו של העם יותר מאשר היתה בזמנה בצלמם ובדמותם של האיטלקים והגרמנים. כאן אין מיעוט מופרע, סוטה ואלים הכופה את רצונו על תרבות שלמה, אלא זוהי תרבותו של הרוב.

פיאור הגזע, שנאה ותוקפנות כלפי הזר, העדר כל חמלה כלפי החלש וחסר האונים הם נחלת הרוב אצלנו. ישראל היפה היא מיעוט שבמיעוט, עלה תאנה שעוד מעט לא יצליח לכסות את ערוותנו. עוד מעט קט, וגם הזלזל הזה יצהיב ויצנח.

כאמור, מה שמוליך שולל הוא הזהות שבין פשיזם לאנטישמיות, שאצלנו מטבע הדברים שמו עליו את הדגש בשיעורי ההיסטוריה. פשיזם מתאפיין בעינינו בראש ובראשונה בשנאת יהודים. אם אין שנאת יהודים, אין פשיזם. "איך אפשר להשוות" היא התגובה הרווחת, "אצלנו הזר באמת מאיים לכלותנו, מה הפלא שהוא שנוא". מתעלמים מזה שהזר הזה כבר איננו רק ערבי. הזר הדמוני הוא כל מי שאינו יהודי. אם כך, בואו נאמר מעתה שבישראל שורר פשיזם יהודי, וגם הוא מתאפיין בתסביך רדיפה וביוהרה שמקורה ברגש נחיתות עמוק.

הדנונים, הפייגלינים, האלקינים והליברמנים (אם לא להזכיר את האלדדים, הבן גבירים והבן אריים, הניבטים בכיעורם משלטי החוצות של "עוצמה לישראל" ומעידים על עצמם בשחצנות המתאימה ל"צלב החץ", ש"אנחנו מבינים הכי טוב ערבית"), הם נציגיו הנאמנים של הישראלי החדש, ומכיוון שכך ישראל לא תוכל לטעון לפני בית הדין של ההיסטוריה מה שטענו איטלקים וגרמנים, שמיעוט קיצוני, אלים וחשוך השתלט עליהם. גם באיטליה ובגרמניה, בספרד וביפאן, בארגנטינה ובצ'ילה, היו אנשים משכילים ונאורים שהתחלחלו לנוכח החשכה המתעבה סביבם. גם שם הם לא הכירו את עצמם כשהסתכלו בראי הציבורי. גם שם ביצבצו איים של חסד בזרם הרֶשע. גם בעיצומה של הפסיכוזה ההיא היו לא מעט שפויים, שחשו שאין מקומם בבית המשוגעים. עדיין ישנם אצלנו חלונות ראווה נוצצים, המקרינים אור לגויים בתחומי המדע, הטכנולוגיה והחקלאות, עדיין יש אצלנו ישראלים יפים לתפארת. אבל אל לנו להניח להם להטעות אותנו. אם לא נקרא לילד בשמו כבר עכשיו, הוא יגדל ויפרח והוא זה שיקום עלינו לכלותנו, הוא ולא הזר.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 איל כתבה יפה אבל לצערי גם הסופר אהרון מגד נטה לימניות קשה, כתף-אל-כתף עם הפשיסטים. מה זה אומר עליו? ומי שתק כל השנים?
  • 02:18
  • 07.12.12

שתקו חבריו של אהרון מגד מעיתון "למרחב" לשעבר, פשיזם הוא בדמנו צעקו הטבנקינים ובקיבוצים ניזכרו פתאום שהם יהודים, שחברתם הפכה למנוכרת ליהדות היומיומית במשך שנים והם הפנו גבם לאנושיות הכי בסיסית כדי לחבק את היהדות הפשיסטית שלא היתה טהורה-פשיסטית ממנה.
פתאום היה נידמה להם שהם הפסידו עשרות שנים של חיבוק יהודי, של טלית. אותו חיבוק מתועב שהםם חיבקו את הסוציליזם הסטליני בזמנו הם מחבקים עכשיו את אותו סטליניזם שעטוף ב"יהדות". הם הרי החמיצו כמעט כל חייהם את האידישקייט, והדורות החדשים כבר קרובים בהרבה לרוח המחליאה -הפשיסטית במאת האחוזים של המתנחלים שאימצו את הברבריות וההיטמטמות האנושית וקוראים לה "יהדות" ו"פטריוטיזם", אף כי כל מי שעיניו בראשו ש"ההתיהדות" הזולה סביבנו לא עיוורה את עיניו וצימקה את מוחו והגיונו לרמה של סמרטוט ריצפה מטונף, חסר כל אנושיות, יודע שהעדריות סופגת את כל הצבועים, הרשעים והצבועים גם יחד.
פשיזם-יהדות-קומוניזם כולם מובילים בקיצוניותם להיטמטמות מוחלטת של החברה בה הם פשו לבניית מחנות ריכוז, אם רק יש את מי לכלוא אותם בהם.

02 "איך בדיוק נראה פשיזם" Yossi
  • 02:26
  • 07.12.12

*מנהיג* כל יכול שמולך על העם. לדוגמאות Google
Il Duce
Führer
Caudillo of Spain

03 אז מה עושים  (לת) ישראלי
  • 02:27
  • 07.12.12

04 אני תוהה מתי יגיע מגד לצומת הבא שמומלץ לבצע בו פניית פרסה פומפה
  • 02:29
  • 07.12.12

נראה כי "הטרור המחשבתי" שהופעל עליו מכיוונם של אותם "משכילים ונאורים בודדים שנשארו כאן"- בפעם האחרונה שהיה חשוד בדעות שלא מתיישבות עם התפישה הלגיטימית היחידה מבחינתם- גרם לאימה גדולה ובהמשך לפניית פרסה חדה של הכותב. השאלה המעניינת היא מה חמור יותר: תפישה פשיסטית או השתלטות תודעתית עוינת וטרור מחשבתי? או שמא שילוב של שני הגורמים במסווה של נאורות?
בכל מקרה, מציע לך לציין בטור הבא האם הדעות שאתה מבטא יישארו רלוונטיות אך ורק בתנאי שלא יחזרו הפיגועים, או שאנחנו צפויים למהפך נוסף בסגנון פניות הפרסה החוזרות מהעשור האחרון.
וזה מבלי להזכיר את המלה העברית: אינטגריטי.

05 אין לרוב אנשי הימין שום דבר נגד הדרוזים, הרוסים האתניים, העובדים הזרים החוקיים וערבים הנאמנים למדינה אלכס מהכרמל
  • 02:31
  • 07.12.12

כך שהטענה שלך נופלת. התיעוב שאנו חשים לבוגדים ולאויבים למיניהם הוא ענייני. האויב יכול להיות יהודי חרדי כשר למהדרין מנטורי קרתא, שמאלן מתועב ובוגדני כמו אורי בלאו או כל אדם אחר המתנגד לציונות ולישראל.
מה שמתרחש בארץ איננו פאשיזם אלא לאומיות בריאה.

06 ואולי ההסבר פשוט יותר? כל הטענות על פשיזם מכשירות את הקרקע של אליטה ישנה בכל תקופה, האידאלים של חברה הם האידאלים של האליטה השלטת ...
  • 02:35
  • 07.12.12

שנדחקת והולכת בבחירות דמוקרטיות לבטל אותם (או למצער להפוך אותם לחסרות משמעות) בשם "זכויות אוניברסליות" ולשמר את הכוח שלה ?
זוכרים את בגין? זוכרים את זעקות השבר כנגד ה"פשיסט" המסוכן? ממרחק של עשורים - הרי ברור במה היה מדובר. אליטה יהירה וטיפשה שמתרעמת כנגד לקיחת "זכותה מלידה" בידי הציבור ... ממרחק של כמה עשורים, כך יראה גם המאמר הזה. פשוט צריך טיפה פרספקטיבה.

  •   אהבתי. סוף סוף קול שפוי באמת דוד
    • 09:03
    • 10.12.12

    אבל צריך להוסיף שני דברים:
    א. יש במיוחד בקרב הנוער אווירה אנטי-אינטלקטואלית מדאיגה. נערים רבים יגידו לך משפטים מפחידים בנוסח "להרוג את כולם"
    ב. מצד שני, השמאל חייב להבין שהנרפות שלו אל מול האויב דוחף דווקא ימינה, מתוך תחושה שלא ניתן להיות גם רגיש וגם צודק

07 מאז כינה בשנת 1933 בן גוריון את ז'בוטינסקי "ולדימיר היטלר" ועד ימנו חוזרים תועמלני השמאל על מנטרת "הפאשיזם" נגד יריביהם, בזמנים בהם השמאל מאבד מכוחו. רק שלקישקוש הזה אין הרבה קונים ובצדק גמור. הקשקשניזם עדין כאן
  • 02:44
  • 07.12.12

"פיאור הגזע" ? בינגו, הרי זהו בדיוק הטיעון השמלאני הנפוץ ביותר "לנו אסור, כי אנחנו לא כמוהם"
" שנאה ותוקפנות כלפי הזר" ברור, אנחנו הרי יורים טילים להנאתינו על אזרחים, מיליוני תיירים מותקפים ומוכים עד זוב דם, ומיעוטים נאמנים כמו הדרוזים או הצ'רקסים לא יכולים לעבור ברחוב מבלי שיותקפו ע"י כנופיות הפאשיסטים.
"העדר כל חמלה כלפי החלש וחסר האונים הם נחלת הרוב אצלנו" - מיליוני ילדים גוועים ברעב, תוחלת החיים היא הנמוכה בעולם, רצח על רקע כבוד המשפחה הוא נורמה מקובלת, ואנשים הנזרקים לפסי הרכבת התחתית לא מקבלים סיוע מהצלמים שמחכים לבוא הרכבת שתדרוס אותם למען סרט שימכר במחיר טוב.
"ישראל היפה היא מיעוט שבמיעוט" הרוב הנבער שאינו מבין אסתתיקה מהי, לא יכול להיות שייך "לישראל היפה" המעריצה ומתבטלת בפני גיבורי הקדימה, החופש והחרות של האיסלם הנאור מבית הפת"ח והחאמס.
אין מה לומר, הפכנו לחור שחור באזור בו שורה האור, הקידמה ורוממות נפש האדם.

08 השמאל הסמרטוטי חייב לקבל טיפול נגד ההזיות שלו  (לת) אהוד המכבי
  • 02:46
  • 07.12.12

09 גם את איראן, דרום אפריקה, ברית המועצות וגרמניה הנאצית עזבו גולים לארצות מעבר לים טלי
  • 02:52
  • 07.12.12

מי ששפוי שיכין דרכון לו ולילדיו

10 שמאלני אחד "מברך", שמאלני שני "אומר אמן"! אלי הרחובותי
  • 02:56
  • 07.12.12

מה כולנו מבינים? הרי יש לנו שני שמאלנים קיצונים שכל אחד כמובן יודע יותר טוב מכולנו מה טוב לנו, מה אנחנו חייבים לעשות, איך עושים את מה שהם רוצים שנעשה ועוד. שחצנים מתנשאים שמאלנים כבר אמרנו? בא לנו להקיא מכם שחצנים שמאלנים!

11 כמה כסף אתה מקבל מה'קרנות לזכויות טרור' מיסודן של איראן וסעודיה  (לת) על השמצת היהודים
  • 03:05
  • 07.12.12

12 איל מגד בבקשה: רק תן גילוי נאות מי מממן אותך  (לת) בחמאס בטח מסכימים עימך
  • 03:07
  • 07.12.12

13 נו אז למה אתה מחכה? תברח מפה כבר. נמאס כבר לשמוע...40 מאז שבגין עלה לשלטון השמאלנים צורחים פשיזם פשיזם...  (לת) שמאל ליצן
  • 03:13
  • 07.12.12

14 כאן נולדתי, כאן נולדו לי ילדי - ואני חייב להם התנצלות, משום שראיתי את הפאשיזם כבר לפני שלשים שנה, והאמנתי בטפשותי שזה ייעצר.  (לת) אכלולי
  • 03:44
  • 07.12.12

15 הפאשיזם בצורתו הראשונה לא חייב היה לבוא עם שנאת יהודים ראובן
  • 03:53
  • 07.12.12

כאן המקבילה היא שנאת ערבים

16 אין זאת אלא שהעתון הארץ הוא שופרם של כל הסמולנים שונאי הציונות ומוציאי דיבת הארץ רעה בכול העולם (עע הקרן החדשה האנטישמית לישראל). שלומי
  • 03:56
  • 07.12.12

בחיים האתר לא יפרסם תגובה זו ושכמותה. ואין שום משמעות לצינזורה. כי הרוח הציונית מתחזקת ועם ישראל שגובר על אוייביו הערבים יגבר גם על שונאיו מבית.

17 aannnaaaakkkkk  (לת) abasss
  • 04:10
  • 07.12.12

18 pure hatred and emptiness -- nothing else to read here  (לת) mullah amanullah
  • 04:22
  • 07.12.12

19 מזעזע נכון ומדוייק יגמר רע מאוד  (לת) מדינה מעוותת שאינה מבינה היכן היא נמצאת
  • 04:38
  • 07.12.12

20 תנוח דעתך, איל מגד, גם שנאת יהודים אנטישמית יש בישראל של היום למכביר. היא מופנית כאן, כמו בארצות אירופה הפאשיסטיות, כלפי מי שמנהלים אורח חיים יהודי אירופאי מסורתי, דהיינו החרדים.  (לת) בארשבעי
  • 04:47
  • 07.12.12

21 תהליך הפשיזם הוא בלתי הפיך-.ישראל היפה איננה עוד. כולנו בגאון....לגהינום  (לת) בת יענה
  • 04:53
  • 07.12.12

22 הפשיזם היחידי בא מהשמאל היכן שאלופי סתימת הפיות מיללים על סתימת פיות...  (לת) יהודי
  • 04:53
  • 07.12.12

23 חנה כמה נכון ועצוב
  • 05:03
  • 07.12.12

כמה אקטואלי שירו של אריק איינשטיין: הו ארצי מולדתי, איך שאת הולכת פייפן. שברת לי את הלב לחתיכות קטנות. היה לנו חלום ועכשיו הוא איננו, אני כל כך עצוב, בא לי לבכות.

24 ממדינה חילונית בעלת שאיפות דמוקרטיות טהורות הפכנו לכת דתית משיחית פורעת חוק בריונית בחסות לובי יהודי רב עוצמה ועיוור בוושינגטון  (לת) ה'טיפול' שנעשה לדרום אפריקה חייב לבוא על ישראל כדי להצילה
  • 05:06
  • 07.12.12

25 הוא לא רק נגד זרים שאינם יהודים, אלא גם נגד חלק מהיהודים אזרחי המדינה מה שמתואר כאן
  • 05:09
  • 07.12.12

כל הנאמר כאן נובע מכך שהיצירה של המדינה היה באג תכנותי קשה, וירוס מחשב

26 Democratic Fascism is the worse kind. It means that most people are fascist  (לת) World b. Free
  • 05:15
  • 07.12.12

27 אכן בין חברי הכנסת יש פשיסטים אולם אין לזהות את הפשיזם דווקא עם האידיאולוגייה של הימין ואין לבלבל אותו עם הצרה הגדולה ביותר של העם היהודי לדורותיו - ההתנשאות על שכנינו! התנשאות זו מובילה לראייה של השמאל את הערבים כתינוק שנשבה שיש לחוס עליו לוותר לו ולתת לו כל מה שהוא רוצה רק שירגעו הפרמיטיבים האלו... גם בימין יש מי שמתנשא ו אינו רואה את סבל העם הפלשתיני והכוח המשחית של הכיבוש. לדעתי הצנועה עלינו להסתכל בגובה העיניים על הסכסוך ולכן בנייה בשטחים היא חלק הכרחי במאבק על גבולות המדינה העתידיים ואינה נובעת מפאיזם בהכרח ולא מחוסר צדק בהכרח אלא מריאל-פוליטיק שבו צעדי התוקפנות הפלסטיניים והערביים באופן כללי הם חלק ממאבק ולא מחלום נאיבי על שלום שמכרו לנו כשהיינו בבי"ס יסודי. אמיר
  • 05:28
  • 07.12.12

ולכן אני מצביע מרצ!

28 אין קשר מחייב בין פשיזם ואנטישמיות. מוסליני
  • 05:38
  • 07.12.12

הפשיזם האיטלקי שהוא גם מקור המושג לא היה אנטישמי. בכלל יש דיון האם הנאציזם נכלל תחת קטגורית הפשיזם או לא. בכל אופן אנטישמיות היא לא תנאי מחייב

29 מר מגד, תוסיף התנצלות כשאתה כותב מאמרים כאלה, כי אתה תמכת בעבר במי שעומד בראש כל הגועל נפש, ה"טפלון" נתניהו ששומר על ארשת ממלכתית  (לת) אחד שזוכר
  • 05:42
  • 07.12.12

30 ראינו את הדמוקרטיה של יחימוביץ עם תנועת הקיבוצים והמושבים שהועפו מהרשימה- לא זו הדמוקרטיה שאנו מייחלים לה.  (לת) רעמסס
  • 05:53
  • 07.12.12

31 מייאש, אבל טוב שכתבת את הדברים. גם אם המראה הזו שאתה ועוד מתי-מעט מציבים בפנינו ככל הנראה לא תוכל לעצור את הסחף ואת המגמות המבהילות שהצבעת עליהן באומץ ובבהירות - מגמות שהיו ללחם-חוק, ואשר המבהיל מכול הוא שכבר כמעט אינן מעוררות בהלה.  (לת) מזדהה מאוד
  • 06:07
  • 07.12.12

32 איל מגד יצא פשוט מדעתו: פשיסט אינו מתבייש בזהותו ומעולם לא הסתיר את היותו פשיסט, לא מוסולני וכל עדתו לא פרנקו וכך הלאה בדרום אמריקה ומעשיהם היו בעיקר רצח וטיהור העם בהעלמת אלפי אדם. רצח! להגדיר במילה בזויה זו ולהאשים בפשיזם את הציבור הימני בישראל ובעיקר כמה מחברי כנסת של הליכוד או את מיכאל בן ארי ואלדד זו בושה לכותב. זו בריחה מסדר היום הציבורי לשם דיון ענייני ולא בהטחת רפש. זה לא דיון, זה הדים ממגרש כדורגל על אימו של השופט או פליטת הפה של פניני כשאיבד את לשונו.ראוי מסופרים שחלים בהם שינויים פנימיים בכל רגע, [לא שכחתי איך באת אל נתניהו ומאמריך ב'מקור ראשון'] ואתה מזכיר לי היום דווקא את עמיר פרץ המזגזג - לקרוא את החומר לפני שלוחצים במקלדת send. יש גם חוקר מקיבוץ גינסור שהאשים [ללא בושה וללא אסמכתא] בספר המחקר שלו את ז'בוטינסקי כפשיסט. סופר שגם כותב אקטואליה מן הראוי היה שילמד גם היסטוריה וגם תקשורת לא רק אם כותבים מילה עם יוד או בלי יוד.  (לת) אלי מייזליש
  • 06:09
  • 07.12.12

33 דברי אמת...!!! אבל שוב שום מילה על תרומתו המכרעת של ביבי - שהיה חברו של הכותב - לפשיזם..!!!  (לת) אורי
  • 06:34
  • 07.12.12

34 כמה שנאה אייל יולו
  • 06:44
  • 07.12.12

כל המגדים והלויים והשמאלנים
ההכללות האלו הן הן פשיזם טהור
צווחני
אתה ממש מאכזב

35 אתה טוען שכאן אין מיעוט מופרע, סוטה ואלים הכופה את רצונו ערן ברין
  • 06:49
  • 07.12.12

הוא קיים על כל גבעה גבוהה ותחת כל עץ רענן שנכרת ביו"ש

36 אלדד ובן ארי הם המיעוט שתמיד היה ותמיד יהיה. ההיפוך של מרץ שהיא למעשה בלד. הפשיזם לא כאן וגם לא יהיה. די להפחדות. די לשקרים.  (לת) שוקת
  • 06:56
  • 07.12.12

37 כשהפלג הצפוני של התנועה האיסלמית בישראל מטיף ופועל לאי הכרה בזכות הקיום של מדינת ישראל, הם משתמשים בהוגי דעות רומנטים, כמו מגד, שמחפש עולם אוטופי ודמיוני לחיות בו  (לת) מנחם
  • 07:17
  • 07.12.12

38 צודק, פשוט צודק. דריוש קלמן
  • 07:17
  • 07.12.12

תודה לך אייל מגד. אנא המשך לפרסם ולכתוב, כן ירבו אנשים כנים וישרי לב כמוך. תודה.

39 אז מה בדיוק אתה רוצה? לא מבין
  • 07:21
  • 07.12.12

לא קראתי את ארי שביט אז אולי בגלל זה אני לא מבין אותך. אולי במקום להגיד שהפאשיזם כאן תגיד מה אתה רוצה שיהיה כאן ואין. אני למשל לא רוצה שיירו עלי.

40 יפה. אף פעם לא מאוחר להכות על חטא של סימפתיה לביבי  (לת) שימי
  • 07:24
  • 07.12.12

41 אמת כואבת, מדויקת ומחרידה.  (לת) האומץ להגיד
  • 07:26
  • 07.12.12

42 ומה המסקנה הקונקרטית, האופרטיווית של אייל מגד?  (לת) ברונז'ה, מחשבה שלילית
  • 07:29
  • 07.12.12

43 ולאחר גידופי האפרטהייד באה סדרת התעמולה פאשיזם.  (לת) אלברט
  • 07:31
  • 07.12.12

44 אין כל קשר בין יכולת מדעית וטכנולוגית מתקדמת לבין חברה הומאנית וליברלית. המדען/ חוקר יכול אמנם להיות "אור לגויים" בתחום הידע שלו ויחד עם זאת חושך לגויים ברתימת הידע שלו למדיניות שנאה ודיכוי מתוך שתפיסת עולמו שלו גזענית, לאומנית או סתם פשיסטית כי לדידו המדינה חשובה מהאדם.  (לת) הערה, הארה לכותב
  • 07:34
  • 07.12.12

45 שניכם מגד ושביט פתטיים עם תאוריית הפשיזם שלכם. פשוט נמאס מכל פרשנויותכם הנלעגות חזור ושוב.  (לת) אליקו
  • 07:34
  • 07.12.12

46 פאשיזם כאן ועכשיו.  (לת) יהודי מסין
  • 07:34
  • 07.12.12

47 לא התלהבת קצת? זה שיש ימין חשוך וחזק עדיין לא אומר שיש כאן פאשיזם. אם כך, יש פאשיזם גם במדינות לא מעטות באירופה...  (לת) חיים
  • 07:35
  • 07.12.12

48 אייל מגד! כל מילה בסלע! דברים כדורבנות! שאפו!  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:36
  • 07.12.12

49 אייל צודק.  (לת) משה
  • 07:37
  • 07.12.12

50 נראה לי שהכותב הנכבד לא כל כך יודע מה זה פאשיזם ערן
  • 07:39
  • 07.12.12

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A4%D7%A9%D7%99%D7%96%D7%9D
פאשיזם מתאפיין בכמה דברים כמו:
- הומוגניות של דעות (רחוק מאוד מאוד מישראל)
- חוסר חופש ביטוי (כנ"ל, למרות כל היללות של אנשי התקשורת - עובדה שאנחנו שומעים אותן ללא הרף ובכל אמצעי תקשורת)
- ביטול זכויות הפרט לטובת הכלל
- ממשלה ריכוזית ששולטת בכל מקורות הכוח - דוקא מזכיר יותר את השמאל בישראל מאשר את הימין שפועל להפרטה והחלשת אחיזת הממשלה בתקשורת, בתאגידים, בפנסיות וכו'.
- אמונה במלחמה כאמצעי היחיד לפתרון סכסוכים בין עמים - למרות כל איומי השמאל זה לא המצב ובממשלה הזאת היו פחות עימותים צבאיים מאשר בממשלה הקודמת שהייתה לכאורה נאורה, ליברלית ולא-פאשיסטית.

בקיצור, אין בסיס לטענה הזאת למעט העובדה שרוב הישראלים כיום מאמינים שלא ניתן להגיע לפתרון מהיר בבעיית הפלסטינאים, בגלל שאלה אינם מעוניינים בשלום (דבר שהוא בגדר עובדה אחרי בחירה של חמאס שדוגל בהשמדת המדינה גם בעזה וגם בגדה) ולכן יש לנהל את הסכסוך ולא לקוות לשלום שיפרוץ לו מחר בבוקר.
אם זה פאשיזם, אז שיהיה.
זה עדיף מההזיות של אוסלו וההתנתקות.

  •   ערן. קראתי את כל הסימנים ומצאתי כי הפאשיזם אמנם כאן. ולואי ולא כך היו פני הדברים
    • 17:08
    • 07.12.12

    -הומוגניות האם לא מוכיחים כל הסקרים שאין סיכוי שלא ביבי ירכיב הממשלה הבאה?
    -חוסר חופש ביטוי. לא צריך לירות כאן במתבטאים נגד דעת הרוב. אפשר להמשיך ולקרוא להם בוגדים ונתבכי הקרן האירופאית. הרוב כבר מבין כיצד להתייחס לדבריהם.
    -ביטול זכויות הפרט. אין צורך לבטל זכויות שמעולם לא ניתנו כגון זכויות בניה לערבים (ישראלים), זכויות להנשא או להתגרש לחילוניים וכד', הוסף לזאת את ביטול הזכויות שהרוב החדש בכנסת יצליח להעביר והמלאכה בנושא זה גם היא תושלם.
    -ממשלה ריכוזית. הממשלה האמיתית בישראל היא היד הנעלמה של קצינים/פוליטיקאים/רבנים/יועצים בדימוס המחלקת את המשאבים וההון של הציבור לאותם אלפי משפחות יותר ויותר.
    -אמונה במלחמה כאמצעי יחיד לפתרון סכסוכים. האם ספר פעם מישהו כמה מלחמות/מבצעים/פעולות ענישה/חיסולים/אמצעים/מחסומים/תקיפות/תג מחיר/מעצרי מנע ועוד עשרות כותרים אחרים היו כאן מאז קום המדינה? פעולות השלום היחידות בישראל נעשו ע"י אנשים פרטיים, כגון טיסת אייבי נתן מול נחיתת סאדאת בישראל או יוזמת ג'נבה מול יוזמת הועידה הערבית.

    בקיצור, אין בסיס לשלול קיומו של פאשיזם בישראל. אולי ההיפך הוא הנכון

  •   תגובה יפה ועניינית. הבעיה שאתה מתווכח עם בור היסטרי שמעיף סיסמאות שאינו מבין את משמעותן  (לת) מצביע מרכז
    • 21:39
    • 07.12.12

  •   פאשיזם סביח
    • 00:10
    • 08.12.12

    פאשיזם מתאפיין במדינת ישראל בצורה הבאה:
    - אין פלורליזם של דעות (ש"ס, יהדות התורה, ביביתנו, שלי שהפכה למרכז וקיפי שעשה לציפי - זה לא פלורליזם, זה חוסר עמוד שדרה) ודעות חסרות חוט שדרה לא מציגות ריבוי ומגוון דעות הם פשוט כלום.
    - חוסר חופש הביטוי מתבטא בזה שעושים עניין משיר מפגר של יזהר אשדות, מזה שיש לנו תחנת רדיו צבאית שמשדרת פלייליסט מסוים, מזה שאין פה רוקסטארים שאומרים ככל העולה על פינם. הרוקסטארים של היום זה חיילים במדים. וזה עצוב. ומראה על חופש ביטוי לקוי. בנוגע לסעיף הראשון - גם חוסר חוט שדרה מראה על פגיעה בחופש הביטוי כששלי וחלי מפחדות להגדיר עצמן כשמאל.
    - זכויות הפרט נלעסות בידי חברות קבלן, בעלי דירות, משטרה שמחפשת כבוד ויאיר לפיד שמרצה לי מה לעשן ומה לא.
    - ממשלה ריכוזית הוחלפה בקואופרטיבי ענק של שופרסל נוחי ושאר חברות נדל"ן, סלולר וכבלים.. מזכיר לי רק את הימין..
    - כל ממשלות הימין רק חיממו את השטח למלחמות של השמאל. מדיניות שמובילה להתקוממות עממית שמבעבעת מתחת לפני השטח.. הימין הולך להתמודד עם מלחמה נוראית וכל ההתנהלות הפחדנית שלו שלחה את כולנו (השמאלנים) להלחם בשביל האידיאולגיה הרקובה של הימין.

    בקיצור.. לטענות שלך יש תחליף. קבל קצת פרספקטיבה על החיים.

  •   ערן, אין שום סיכוי להכניס בינה במוחו של סמולן פאשיסטו בולשביקי ישראלי מטורלל  (לת) גיחי גיכי
    • 01:09
    • 08.12.12

  •   ועוד חודש יהיה לנו מאגר ביומטרי - מה שמעט משטרים פאשיסטים בהסטוריה העזו לחלום עליו אפילו (כי לא היתה להם טכנולוגיה מתאימה)  (לת) אזרחים, סרבו ביומטרי!
    • 22:17
    • 08.12.12

51 בקיצור פאשיסט - כל מי שלא חושב כמוך  (לת) רונן
  • 07:39
  • 07.12.12

52 על הפשיזם מזווית אחרת. מדען מדינה
  • 07:40
  • 07.12.12

הפשיזם הוא משטר עממי שבמרכזו ה"עמך". הפשיזם מדבר בשפתו של האיש הקטן, וערכיו הם הערכים המסורתיים של חברה ומשפחה. אלה שעוברים מדור לדור והנם נהירים ומקובלים על הרוב הגדול של בני אדם. זה בניגוד לדמוקרטיה הליברלית המדברת בלשונה המלומדת של האליטה הליברלית, זו שזורעת בלבול ומבוכה כשהיא ממציאה חדשות לבקרים ערכי מוסר וערכי משפחה חדשים ו"מודרניים", וסה"כ מייצגת מיעוט קטן בקרב הציבור. וזאת הסיבה שהמשטרים הפשיסטים בספרד, גרמניה ואיטליה זכו לפופולריות שהדמוקרטיות הליברליות יכולות רק לחלום עליה. זה שרובם סולקו בכח הזרוע לא אומר דבר על הרלבנטיות שלהם. רומא הגדולה והמפוארת נכבשה ונהרסה ע"י הברברים. וזה גם מה שבימינו צפוי לעולל לתרבות האירופית המפוארת שיטפון הברברים השחורים והמוסלמים, החמושים בעגלות ילדים וברשתות טלוויזיה של המימסד הליברלי, שהברברים האלה נמנים על מצביעיו העיקריים. אלא כמובן, אם עמיה של אירופה יתעשתו וישליכו את הליברליזם הפוליטי לפח האשפה של ההיסטוריה. דמוקרטיה אינה בהכרח ליברלית. היא יכולה לפרוח גם בלי "זכות השתיקה", בלי "הכל שפיט" ובלי המתירנות הליברלית שמטפחת ומעדיפה את זכויות העבריינים על זכותו של הציבור שומר החוק לבטחון אישי ולבטחון רכושו.

53 פאשיזם אניה
  • 07:52
  • 07.12.12

ואם נקרא לילד בשמו? הרי שנאת הזר גם מופנית כלפינו, אלו שרוצים להתריע על אסון מתקרב. האם אנו רוצים או יכולים לספוג את זה? מציעה לוותר, כשיש מגמה כל כך חזקה, קומץ אנשים לא יכול לשנות, הוא יכול רק לעכב

54 ארץ ישראל היפה ? אף פעם לא היתה חיה כזאת . היו אנשים נפלאים ויפים צר לי מזכיר המדינה
  • 07:52
  • 07.12.12

להגיד לך מר מגד שבן גוריון הוא פשיסט בהגדרה , המטרה של בית לעם היהודי נטול הקשר ערכי ותרבותי גם היא פשיזם בהגדרה .

55 השימוש המופרז של השמאל (בנסיונותיו להפחיד אותנו) בבטויים "פשיזם" ו"גזענות" מעורר גיכוך ואפילו רחמים על השמאל העלוב, שנכשל בנסיונותיו לשכנע אותנו בדרכו. האם בישראל אין זכויות לפרט? האם בישראל יש מפלגה אחת? או אולי יש כאן מנהיג דיקטטור יחיד ? כפי שדורש הפשיזם? דרך אגב, בארה"ב (ולא בישראל) מתנוסס דגל המדינה כמעט על כל בית. ובעניין "גזענות", היחס לערבים אינו נובע מכך שהם שייכים לגזע שונה (כמו במקרה של אנטישמיות), הוא תוצאה של סיכסוך לאומי. והיחס למסתננים בלתי חוקיים, אינו שונה בישראל לעומת מדינות נאורות וליברליות כמו צרפת, יוון, איטליה, אוסטרליה וארה"ב  (לת) ציונה
  • 07:53
  • 07.12.12

56 סופר? אולי. ציון
  • 07:54
  • 07.12.12

אייל מגד מוגדר כסופר. ככזה הייתי מצפה למאמר ברור יותר. צר לי שאדם המחשיב עצמו כסופר אינו טורח ללמוד מהו פשיזם. האם לא רצוי שיקרא מעט בנושא? האם הסופרים רק כותבים אבל לעולם אינם קוראים?
לסיכום: בליל של מחשבות.

57 ונתיהו כבר אמרנו? ראש ממשלה מגלומן וספינולוג שמרוכז רק בעצמו ובצרכיו האישיים ומשקיע בהשרידותו את כל מרצו  (לת) והישראלים שהולכים שבי אחרי מנהיגותו החלולה. ממש כמו בגרמניה של שנות השלושים
  • 08:21
  • 07.12.12

58 עצוב לי שבמדינת ישראל, גם הסופרים חוזרים שוב ושוב על אותם רעיונות. איפה היצירתיות ? איפה המקוריות ? למה אני צריך לקרוא אותה כתבה ממוחזרת אצל כתבי 'הארץ' ואח"כ לפגוש אותה גם אצל כותבים מבחוץ ? די, נמאס לי .  (לת) סבא גוסטב
  • 08:24
  • 07.12.12

59 חזק!! עצוב ואמיתי!  (לת) מישהי שמבינה
  • 08:25
  • 07.12.12

60 כל מילה בסלע!  (לת) דנדן
  • 08:25
  • 07.12.12

61 יש זילות רבה במושג פשיזם. בפשיזם האומה היא מעל הכול ואזרחי האומה מחוייבים להקריב את עצמם למענה. זה קצת מוגזם להגדיר מדינה שמתעלפת משני חיילים הרוגים כפשיסטית לא?  (לת) אוהב האמת
  • 08:28
  • 07.12.12

62 מפחיד כמה שנכון יהודה המכבי
  • 08:32
  • 07.12.12

אם לא נשנה את המצב, עתיד ילדנו בסכנה. עכשיו בחירות- ההזדמנות שלנו לשינוי.
יש רק בעיה אחת- אין על מי להטיל את ההובלה. לכן מה שהיה הוא שיהיה.

63 נכון עד דמעות. כל הכבוד  (לת) אורית
  • 08:33
  • 07.12.12

64 "הזר המאיים לכלותנו" מעיד לכל היותר על פשיזם בצד הערבי. את הפשיזם אצל הישראלים יש לזהות לפי התנהגותם ודעותיהם ולא לפי ההתנהגות והדעות של אחרים.  (לת) אור
  • 08:34
  • 07.12.12

65 הוא כבר מכלה אותנו, גם בלי לקרוא לו בשמו. אנו מתכלים מבפנים כי פשיזם ודתיות עשו יד אחת להכחידנו.  (לת) נגה
  • 08:34
  • 07.12.12

66 עשית לעצמך נתוח פסיכולוגי מושלם תומס
  • 08:39
  • 07.12.12

קח את הדברים שכתבת על אחרים וחפש אותם בעצמך

67 אם אייל מגד סוף סוף רואה את זה אז מה נשאר להגיד? גנבו לי את המדינה ועשו ממנה חרא  (לת) זאב
  • 08:39
  • 07.12.12

68 הפאשיזים זה השמאל שסותם פיות לדעות שלא הולכות בקו אחד איתו . זו עובדה שולי
  • 08:42
  • 07.12.12

כך היה בזמן שלטון מפא"י ומפ"מ .וכך זה בעיתונים ופרסומים של השמאל הכל מגמתי להחריד.
כיום בשלטון הימין נותנים יותר מקום לדעות שמאל בתקשורת אף-על-פי שהם מהווים פחות מ - 10% מהאוכלוסיה .

69 כל מילה בסלע מגד  (לת) שומר חוק
  • 08:43
  • 07.12.12

70 כל מילה בסלע מגד  (לת) שומר חוק
  • 08:43
  • 07.12.12

71 מילים כדורבנות בלב שגם ככה דואב  (לת) ישראל ישראלי
  • 08:47
  • 07.12.12

72 יא חולה נפש - יהודים הם "גזע"?! יהודים סינים (קאייפנג), יהודים אתיופים ויהודים פולנים הם בני "גזע" אחד?! אתה זוכר מי הגדיר את היהודים כ"גזע"?! הוא המורה שלך, ואתה מעז לדבר על פשיזם?! שלא לדבר על כך שיצורים נתעבים, מעוותים-נפשית ורקובים-מוסרית כמוך הופכים את קורבנות הנאצים הערבי ועוזריו לתוקפנים ו"גזענים"... אתה יצור מחליא. לך לעזאזל.  (לת) יאללה, צנזרו!
  • 08:49
  • 07.12.12

73 הפאשיזים זה השמאל ההולך ונעלם שמשקר לבוחרים וגונב דעת
  • 08:50
  • 07.12.12

ומשחד את דרכו בעזרת מיצובישי
שמתייחס לציונים כאל פרופלורים
שיורה ביהודים הנמלטים מספינה בוערת מול חופי תל אביב
ששולט באופן הגמוני דיקטטורי על התקשורת על בית המשפט העליון
שמבצע רצח אופי לכל מתנגד פוליטי
שמקדם את הפאשיזים האיסלאמי
שמתקבל לעבודה רק אם יש לו פנקס אדום.
דנון ואלקין ליברלים וחיוביים בהרבה יותר ממה שהשמאל ביצע וזומם.

74 צודק לגמרי יעל
  • 08:51
  • 07.12.12

אייל מגד יודע טוב מאוד על מה הוא מדבר.

השאלה היא: מה אפשר לעשות נגד הטרוף שהמדינה שלנו נמצאת בו?

75 תמיד שאלתי את עצמי איך איל מגד מצא שפה משותפת עם נתניהו וכינה אותו "חבר".  (לת) אינטרסים לא משותפים
  • 08:52
  • 07.12.12

76 ולא הזכרת את האויב של כל הפאשיסטים באשר הם, השמאל. בישראל של נתניהו כל מי שמעביר ביקורת על הממשלה/מדינה/מנהיג, הוא "סכין בגב האומה" שיש לכל הפחות להשמידו.  (לת) והרי לשם כך בנו את דכאו.
  • 08:53
  • 07.12.12

77 איל מגד סבור בטעות שכל סממני הפשיזם קיימים אצלנו חוץ משנאת היהודים. אם יבחן יראה שהמצב הפוך . קיים רק סממן שינאת היהודים ! יבחן את דברי עצמו: " שנאה ותוקפנות כלפי הזר, העדר כל חמלה כלפי החלש וחסר האונים הם נחלת הרוב אצלנו." סממו זה קיים אך ורק כלפי היהודים ובא לידי ביטוי נורא בגיקרוש המשוגע והמרושע של יהודי קטיף וצפון שומרון . מגד מכנה בתארים אלה את ההפרעות לפעילות הערבית לחיסולנו . זו טעות מצידו.  (לת) ד"ר גדעון ארליך
  • 08:57
  • 07.12.12

78 נכון, עצוב וכמעט מדויק לחלוטין. הספק היחידי הוא האם ישראל של 2012 היא באמת דמוקרטיה. דמוקרטיה היא לא רק לשים פתק בקלפי אחת ל4 שנים. דמוקרטיה משמעה התחשבות גם באזרחים שאינם נמנים עם דעת הרוב. מדינת הלכה, מדינה שבה פרופסורית שאינה מתיישבת עם דעת השלטון מנודה, בקצור מדינה שאינה מדינת כל אזרחיה אינה בדיוק דמוקרטיה  (לת) גדעון
  • 08:58
  • 07.12.12

79 אין ספק, השיח הציבורי הוא שיח פשיסטי ובלט במיוחד בהכנת רשימות המועמדים לבחירות לכנסת "יכול לתרום למדינה...." המדינה מעל לכל....
  • 08:58
  • 07.12.12

כאשר תושביה מופקרים לתפישת עולמם המעוותת של אלה שכביכול תורמים לחיזוקה. למפעל ההתנחלויות חלק נכבד במעבר לפאשיזם ואם הוא לא יחוסל, תחוסל המדינה הדמוקרטית

80 בעבר חשבתי שזה מאוד מדאיג. כיום אני חושב שזה מאוד מאוד עצוב...  (לת) שלמה ת"א
  • 08:59
  • 07.12.12

81 חגיגת השנאה שקול
  • 09:02
  • 07.12.12

האוטואנטישמים מנסים לזרות חול בעינינו.פחד ושנאה לאויב אכזר,רוצח אזרחים -אינם לא גזענות ולא פאשיזם.כל יפי הנפש ,הנהנים מחגיגת השנאה לשונה מהם בדיעה,לא יצליחו.מי שעוקב אחר ההתנשאות שלהם,כאילו הם הנבונים והנאורים והרוב שאינו חושב כמותם,הוא נבער ופאשיסט-נתקף בבחילה.

82 אל תשכח, החיים פה אשליה הגזמת מגד..
  • 09:05
  • 07.12.12

בועה אחת גדולה שממומנת עי האמריקאיםווגורמים נוספים בלעדיהם אנחנו פיקציה. עוד לא נגמר מסלול ההישרדות/השמדה של עם ישראל,זמנים קשים בפתח. באמת חבל על כל הפשיסטיםבארץ הם פשיסטיםשל צעצוע בלי כוונה אמיתית הכל משחק. והם משחקים .. ואין לנו למי להצביע.....

83 קשה שלא להזדהות עם הדברים  (לת) ארנון
  • 09:09
  • 07.12.12

84 הפאשיזם פה משנות ה-20, הוא רק תפח והעמיק שורשים קנדיד
  • 09:25
  • 07.12.12

הא התחיל עם ה"עם ללא ארץ לארץ ללא עם" - שאז התמסדה הגישה שהערבים שקופים ודינם להיות מסולקים. הפאשיזם הישראלי לא שונה במהותו הפסיכולוגית מהאידיולוגיה הנאציונל סוציאליסטית.

85 באמת מה שנורא שמדובר ברוב-רוב המסומם לאובססייה של שתלטנות,מי בשל פרנויה,בשל דת,אמונה בכוח,בגזענות או הוויית עבד כי ימלוך(למשל המזרחיים המופלים) ישראלה מתאבדת
  • 09:28
  • 07.12.12

גם עניין מסיכת הדמוקרטייה הופך את הפשיזם המוחבא למסוכן שבעתיים
כי בדיוק בחסות הדמוקרטייה(והחוק) מתבצעים כל הפשעים
השבוע "עבר" חוק נגד חרם ההתנחלות
על אף שברור שההתנחלות הוא פשע בטח שלא מעשה הומאני
חבר שופטים פסק למען החוק הפושע הזה ממש כמו חוקי נירנברג

גן צריך להזכיר את מניעת הישתתפות דוקטורית או פרופסורית
בעניין איזה עבודה או מחקר בעניין תרבותי שהיתה אמורה להשתתף במפגש עם גרמנים ופקיד בטחוני ראשי מנע את הישתתפותה בגלל שהיא מסומנת כשמאלנית

86 "המאמר" הזה הוא תוצאה של מה שקורה אחרי שקונים חומר ירוד ברחוב...  (לת) פייגלין צודק, חייבים לגליזציה
  • 09:28
  • 07.12.12

87 הכותב צודק. הפאשיזם מעוגן היטב ברוב העם כאן. וזה לא פלא: הרי הדת משחירה כל חלקה טובה בארץ. (אני בעצמי הייתי עדה של מעשה שהתרחש לפני כמה שנים באוטובוס, בו אישה השתלחה בקולניות על צעיר שהיה מחובק עם בחורה אסיאטית).  (לת) אלודי
  • 09:30
  • 07.12.12

88 מי שמהווה סמל לשנאה והסתה הוא דווקא הנביא גידון לוי בבון ימני עם הארץ
  • 09:31
  • 07.12.12

הוא הצהיר שלא יסע 100 מטר כדי לעזור/להציל מתנחל ועמוס שוקן כתב על זה שהוא "מקווה" שגידון יסע...
חבל שהשמאל הרדיקלי לא מסתכל במראה ומבחין שהוא שטוף שנאה לימין וכל האמפטיה שלו מופנית כלפי יריבנו, איני כותב אוייבנו - אלא יריבנו.
כל השימוש הבלתי נילאה במונחים גזענות, כיבוש, פשיזם ואפרטהייד דומה להפליא להסתה נגד רבין ערב רציחתו.

89 זה נכון וזה עצוב וזה מייאש עמוס
  • 09:33
  • 07.12.12

לידיעת הקוראת שלי יחימוביץ' שכנראה יש לה רק אונה אחת במוח, האונה החברתית

90 ״בדם וביזע יוקם לנו גזע״ - שכחת?  (לת) סבא
  • 09:35
  • 07.12.12

91 לא קשה לדמיין שמקהלת הימין תמשיך לשיר 'עם ישראל חי' גם שמסביב יהיו רק עיי חורבות. אז בואו נשיר כולנו: עם ישראל חי - עם ישראל חי - עם ישראל - עם ישראל - עם ישראל - חייי. עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו חייייייייייייי - יותר חזק !!! בעוצמה !!! עודהפעם!! - עם ישראל חי - עם ישראל חי - יותר חזק!! להרעיד את העולם !! עם - ישראל חי - עם ישראל חי - יותר חזק !! מה אין לכם כוח? עוד אבינו - עוד אבינו - עוד אבינו - יותר חזק !! עוד יותר !! מעגלים!! מעגלים!! - יותר חזק!!  (לת) ברירת שמשוניהו לנצח
  • 09:39
  • 07.12.12

92 הפשיזם עלה באיטליה שהייתה מדינה שאוחדה זמן קצר לפני הגעתו, והייתה מורכבת ממרכיבים שונים, שנאלצו לחיות יחד. מאוד שונה ממה שקרה כאן...  (לת) ליכוד לאומי
  • 09:47
  • 07.12.12

93 מעניין מה אביך, אהרון מגד , חושב על דעותיך, אני מנחשת שהוא לא מסכים איתך, לך אל אביך ותלמקד ממנו!  (לת) יעל
  • 09:51
  • 07.12.12

94 כל הכבוד - צריך לקרוא לילד בשמו - כל סממני הפאשיזם נמצאים בעליה : לני
  • 09:52
  • 07.12.12

1. מדינה /לאום ערך עליון - מתבטאת בלאומנות קיצונית/ימין קיצוני שהליכוד של היום עם חוטובלי דנון ליברמן, כ"צים,ולמעשה כל רשימת הליכוד ביתינו מיצגת.
2. הפרט וזכויותיו כערכים נחותים- מסע השיסוי נגד שלטון החוק/בג"צ, ארגוני זכויות אדם - כל דמוקרט שדוגל בשלטון החוק מרידור בגין איתן עף כמו כלב.
3. שנאת השמאל- שמאלני הופכת למילת גנאי אצלינו.
4. האשמת השמאל כגיס חמישי - ראה האשמתו בגינויים האחרונים לבניה בשטח E1.
5. ראיית החזק כצודק והחלש כבזוי ובכח כמכשיר אידאלי לפתרון עימותים
ליברמו ותומכיו (פוטין סטאלין) , ממחישים זאת.
6. שלטון יחיד ללא עוררין של ה"דוצ'ה" - אצל ליברמן כבר קיים, ביבי שולט יחיד בליכוד והבחירות הבאות הן אקט פורמלי שתוצאותיו ברורות.
7. גייסות של בורים ונבערים שנשלטים ע"י הפאשיסטים באמצעות תעמולה של הטלת פארנויה ושנאה כלפי אויבים דמוניים מחוץ ( האיום האיראני) , והבוגדים מבפנים- ה"סמול".
8. מגד טועה - אנטישמיות איננה סממן הכרחי לפאשיזם אלא רק לפאשיזם בגרמניה.
9. מה שמחריף את האסון זה שהפאשיזם אצלינו בניגוד לזה הגרמני איטלקי או ספרדי, כרוך בפאשיזם דתי/גזעני מה שהופך אותו למאיים במיוחד.

95 התנשאות מוחלטת מלווה ברטוריקה פשסיטית מאת "ישראלי יפה" בעיניו שלו. מאמר מגעיל וחסר ביסוס אניאסי
  • 09:56
  • 07.12.12

המטיח רפש מעורפל ומכוון באופן כללי אל על מי שמחוץ להגדרת הישראלי היפה קורא עיתון הארץ כמובן. כקורא העיתון מלידה אני מתבייש בחוסר הרמה ובאחידות במסר על חשבון כל דבר אחר. זה פשוט משעמם!!

96 מורה: הפשיזם כבר כאן והגיעה השעה לספר לתלמידים.  (לת) חברה כובשת ופשיסטית
  • 10:02
  • 07.12.12

97 אי פרסום התגובה שלי מהבוקר מגלם חשש שמא קורא אחד יבין באמת אל מה התכוון איל מגד ב'פשיזם' כשהוא עצמו אינו מבין מה זה. הדבר דומה לאיש נטורי קרתא מול שוטר: "נאצי". או ההם כשבאים מניו יורק עם שטריימלים מניו יורק אל אחמדיניג'אד עם דגל פלסטין על דש הקפוטה השחורה ומלקקים לו: רק אנחנו יהודים ההם שם הציונים בפלסטין לא יהודים.  (לת) אלי מייזליש
  • 10:26
  • 07.12.12

98 הפ-שיזם קיים מזמן הזקן, בתחפושת דמוקרטית? אנו מדינה כל בוקר קיים שינוי?  (לת) סמי אלקיים
  • 10:32
  • 07.12.12

99 עצוב עצוב עצוב  (לת) תמר
  • 10:32
  • 07.12.12

100 בכל מדינה בעולם יש קבוצות פשיסטיות. המבחן הוא האם הן בשלטון ובישראל הן עדיין לא בשלטון זאב זאב
  • 10:33
  • 07.12.12

בבריטניה היה מוסלי, בצרפת יש לה-פן, בארה"ב היה פאט ביוקנן, ובישראל היה פעם כהנא. האם אלה מדינות פשיסטיות? אחרי שהחוקים של לוין ודנון יעברו וכשבג"צ ימונה ע"י מרכז הליכוד תהיה הצדקה למה שכתוב במאמר. בינתיים הכל כלול בחופש הדיבור.

101 הגיע הזמן לתגובה בינלאומית שתעשה פה קצת סדר תמר
  • 10:34
  • 07.12.12

זו כרגע בעיני התקווה היחידה

102 אני מתבלבל? gg
  • 10:39
  • 07.12.12

אייל מגד הוא לא ימני מטורף?? זה מה שזכרתי

103 באותה מידה שישראל פשיסטית, מגד אנס אלים. הנא לא אונס? זו ההוכחה שהוא אנס! מודרניסט
  • 10:41
  • 07.12.12

יש דבר כזה, לוגיקה גרפומנית?

104 באותה מידה שישראל פשיסטית, מגד אנס אלים. הנא לא אונס? זו ההוכחה שהוא אנס! מודרניסט
  • 10:41
  • 07.12.12

יש דבר כזה, לוגיקה גרפומנית?

105 אייל , נעבאך, ההזיות שלך פטולוגיות.  (לת) אהרון
  • 10:42
  • 07.12.12

106 "נביא הזעם" השוטה [מזמן שחרב בית המקדש...]- כבר אמרו את זה 80 שנה לפניך כל אנשי מפא"י על ז'בוטינסקי - והפשיזם הגיע?  (לת) ס.א.
  • 10:54
  • 07.12.12

107 מאמר השנה מבחינתי.  (לת) אלכס
  • 11:01
  • 07.12.12

108 אחד המאמרים הטובים והחשובים שנכתבו כאן בזמן האחרון  (לת) יצחק המודאג
  • 11:03
  • 07.12.12

109 סילופ עובדות מחריד יגאל הרן
  • 11:11
  • 07.12.12

השמאל הקיצוני שאינו מכיר בזכותה של מדינת ישראל להתקייים, ועושה הכל על מנת להשמידה, הוא שילוב מחריד של פאשיזם ונאציזם!

110 אייל מגד וכל מי שחושב כמותו הוא הישרטלי היפה.....א  (לת) אלעד
  • 11:16
  • 07.12.12

111 בישראל הפשיזם בא מלמטה, מהעם, וישתלט עלינו באופן הכי דמוקרטי, באמצעות בחירות חופשיות אנחנו כבר שם
  • 11:17
  • 07.12.12

אך כשישראל תהפוך למדינה פשיסטית כבר לא תהיינה בחירות חופשיות. רוב העם היום מעוניין ביד חזקה כלפי האויב מחוץ וגם מבית. רק המלחמה באויב משותף מסוגלת ללכד את כל שדרות העם המסוכסך והמפורד, ובהעדר אויב ישראל מתפוררת. המחיר שמלחמה כזו תעלה, בדמים תרתי משמע, במעמדה של ישראל בעולם, אפילו בסכנה לעצם קיום המדינה, כבר לא משפיע על מערכת השיקולים. נתניהו ,החושש מהצל של עצמו ונתון בצילה של אשה מעורערת ושתלטנית, זקוק לגבו הרחב של האיש שלא פוחד מכלום ואינו יודע מהן עכבות מוסריות, אביגדור ליברמן. וביחד, ובעידודו של רוב העם, וכשבסיעתו בכנסת ה 19 פשיסטים אמיתיים כמר פייגלין, הפשיזם כן יעבור. קולה החלש של זהבה גלאון יבלע בזעקות אוהדי בית"ר ירושלים "מוות לערבים ולשמאלנים".

112 שרבטן דוד
  • 11:21
  • 07.12.12

תכתוב את הפיקציות שלך. בזה אתה אולי מבין, לא בפשיזם. כי לא כל מי שלא מקבל את דעותיך הוא פשיסט.

113 סוף סוף מישהו שם אצבע על האמת כמו שטען גלעד עצמון, גם אייל מגד טוען שכאן גרוע יותר מאשר במדינות לא דמוקרטיות כי במדינות לא דמוקרטיות הדבר נכפה ע"י החונטה הבריונית שהשטלתה על המדינה. ואילו כאן כאן בוחרים בפאשיזם מתוך חופש. העם דורש פאשיזם. כל הסיפור שאנעחנו מדינה דימוקרטית הוא אחיזת עיניים.  (לת) דייוויד
  • 11:35
  • 07.12.12

114 כמובן בכתבה אין שום התייחסות למה בדיוק פשיסטי במדינה... או איזה צעדים פשיסטים המדינה עושה? אבל לפחות יש ציון שאנחנו יותר פשיסטים מגרמניה של 39', וכמובן שישראל של היום פי 10 יותר גרועה מגרמניה הנאצית... דוד
  • 11:38
  • 07.12.12

אולי תרצו סיור בסוריה,אירן,מצרים,ירדן, או הרשות הפלסטינית כדאי לראות מה זה פשיזם?

115 פאשיזם? את חלון הראוה של בנק בת"א, לא שברו אנשי ימין! שחצנות? תמונות של נבחרי ציבור מכל המפלגות, תלויים בחוצות הערים  (לת) אייל, כמה מסתננים זרים גרים בבניין שלך? ברחוב שלך? בשכונה שלך?
  • 11:46
  • 07.12.12

116 בשום מדינה בעולם אין שר חוץ שאינו שולט בשפת ארצו. רק אצלנו מכח הפשיזם, הדבר מתאפשר  (לת) ציחור עקרבות
  • 11:52
  • 07.12.12

117 דברי הבל המצביעים על בורותו ויומרותיו האינטלקטואליות של מר מגד  (לת) אלכסנדר
  • 11:59
  • 07.12.12

118 נראה לי שיותר מפשיזם, הערסיות מאפיינת את העם בישראל. פשיזם זה יותר מדי מתוחכם בשבילו.  (לת) דנה
  • 12:14
  • 07.12.12

119 מה שמעניין, אפילו יותר מהמאמר עצמו, היא עצמת התגובה של הפשיסטים. שימו לב לשימוש במילים מבזות, מכלילות, משפילות, ובעיקר - לא נוגעות לעניין ("מי מימן אותך?"). הכל על מנת שלא להתמודד עם השאלות הנוקבות שהעלה הכותב במאמר. בנוסף, נראה שהם באמת נבוכים אל מול ההאשמות - למילים עדיין יש משמעות בישראל! הידד!  (לת) מהורהר, ניו יורק
  • 12:36
  • 07.12.12

120 מכד השובב
  • 12:40
  • 07.12.12

הולכים בעיניים פקוחות אל ה תהום הפעורה ומצתדקים כל הדרך וימשיכו זאת אל מעבר לנקודת האל חזור וכל זה למה? כי מתעקשים מכל צד לעשות היסטוריה במקום ללמוד ממנה.

121 כמו בסרט , הדיקטטור הגדול  (לת) .s
  • 12:41
  • 07.12.12

122 חרטטן סמולני ותו לא.. אחת העם
  • 12:48
  • 07.12.12

לא מתאים לך?...אתה יודע את הדרך לנתב"ג!

123 מר מגד,אולי תואיל לפטור אותנו מנוכחותך המזיקה? דוד
  • 12:52
  • 07.12.12

אנשים חסרי כל חשיבות כמוך,שמתעקשים לראות רק את הרע והמזיק,יושבים כאבן ריחיים על צווארה של ארצנו האהובה.
אז יאללה,ביי ולא להתראות בכיין עלוב נפש שכמוך.

124 מבריק  (לת) המבועת
  • 13:02
  • 07.12.12

125 הבחנה יפה ומעניינת  (לת) קובי
  • 13:11
  • 07.12.12

126 אייל כבן אייל (חייל) שמואל הנביא
  • 13:15
  • 07.12.12

אייל היקר. אין מאושר ממני לקרא הגיגיך ביודעי וזוכרי היטב איך פעם, רק לא מזמן. ידעת לפאר ולרומם את ניצני השלטון הפאשיסטי שרק נולד (מחדש). אכן אנחנו לפניי ימי חושך ובדרך להשתלטות של הימין הקיצוני הפונדאמנטאליסטי על חיינו. למרבה הכאב אני לא מצליח לראות את העם שאמור להבין ולצאת לרחובות ולככר תחריר שלנו. ואני חוזר ואומר שמצדה 2 והפעם בליהוק חילוני משכיל עובד ומשלם מיסי הדת היא בלתי נמנעת ,למי שישאר במקומו. עורו אחיי בני החורין והדעת והכו במבקשי רעתנו בקלפי מכה אחת אפיים!!! מספיק עם ההון שלטון דתון!!!! ובא לציון גואל ולא מהכתובים.....

127 ובינתיים ביבי מגשים את חלום הפלסוינים ומקים מדינה דו לאומית  (לת) ככ
  • 13:19
  • 07.12.12

128 הצתה מאוחרת יעקובוס
  • 13:21
  • 07.12.12

יש לקוות עבור מר מגד כי בעניינים אחרים שלו הוא מוכיח זריזות רבה יותר מזו שהפגין בתגליתו כי ״הפאשיזם כבר כאן״. לריענון זכרונו: לפני קרוב לעשרים שנה, בשנת 1995, התנהל מסע פרוע של הסתה ודה-לגיטימציה כנגד ראש ממשלה שחיפש דרך לשלום. שנים משיאיו התרחשו מעל המרפסת של כיכר ציון, ובצומת רעננה שם צעד המסית בראש תהלוכת הלוויה סמלית לראש הממשלה. זמן קצר אחר כך נרצח ראש הממשלה על ידי שלוח מחנהו של המסית, והמסית עצמו נהיה לראש ממשלה שזכה בלי קושי ובלי שהביע מילה של חרטה לחסד ומחילה. זהותו של אותו מסית בודאי מוכרת למר מגד, לפי שלימים היה לידידו, תומכו, ומבאי ביתו, למעשה שימש כמעין אינטלקטואל החצר שלו. מה כל זה היה אם לא פאשיזם בהתגלמותו?
לימים שינה מר מגד את טעמו, ובאיחור של עשרים שנה התעורר עתה בבהלה על מנת להתריע כי לא רק אלילו מן העבר, אלא בעצם כולנו נעשינו פאשיסטים. אך גם הפעם הוא קורא את המפה בצורה לא נכונה. שינויים עמוקים חלים בעצם ימים אלה במפה הפוליטית והציבורית. דור האופורטוניסטים (ברק, מרידור, שמחון, מופז, איציק, עדיין לא פרס) מגורש מן הבמה, ובמקומו מפציע דור חדש וצעיר (סתיו שפיר, מרב מיכאלי, איציק שמולי), מחויב ערכית. הוא נושא עמו תקווה והבטחה גדולה להצילנו מתהום אובדננו. מבחנו הראשון והקריטי: לסרב בכל תוקף להצטרף אל ממשלת מחנה הרשע והאפרטהייד, אשר בבחירות הקרובות עדיין ינצח ככל הנראה. אם כך ינהג, ולא יתפתה אל דרך האופורטוניזם הציני של קודמיו, יחולל הדור המפציע תהליכים אשר יובילו בהכרח את בני החושך אל אובדנם, ואת ישראל אל ישועתה.

129 שטויות יואב
  • 13:23
  • 07.12.12

כמה שנאה עצמית יש לנו, לא יאומן.

130 The REAL fascists in Israel are the radical leftists Liberation Now
  • 13:33
  • 07.12.12

Arrest them now!

131 ערביה שבאמת מנסה ומתאמצת לחיות ולהתקדם כאן ללא הצלחה ולא בגללה !  (לת) אמיץ ונכון כל כך נכון !
  • 13:43
  • 07.12.12

  •   מה פירוש לא בגללה, האם התגייסת לצבא, האם את נאמנה למדינה היהודית, האם את שרה את ההמנון
    • 19:28
    • 08.12.12

    כשאת אומרת לא בגללה, את אומרת שכן בגללה. כי הדמוקרטיה היא שוויון בחובות, היא נאמנות למדינה, היא קבלת העובדה שבישראל תחיה כישראלי.
    תאמצי את תרבותה של המדינה, לא מואזין שצועק בקולי קולות ומפריע את מנוחת השכנים.
    דו לאומיות לא מתפקדת בשום מקום בעולם וגם לא כאן. מי שרוצה תרבות ערבית, יש לו 22 מדינות ערביות לעבור אליהן.
    מי שרוצה לגור דווקא במדינה היהודית, צריך להחליט שהוא מאמץ לליבו את דרכה ותרבותה

132 שום אדם נאור לא היה ממשיך לחיות תחת משטר פשיסטי, במיוחד כל עוד נתונה בידו הרשות לעזוב וממונו בידו. לכן משהו פה - או הפשיזם של המשטר או הנאורות של הדובר - אינו בדיוק במקומו.  (לת) אלכס
  • 13:45
  • 07.12.12

133 טמבל יניב
  • 13:46
  • 07.12.12

אין מילים

134 יש כאן עם שרוצה לשרוד טרחן שכמוך. תביט סביב ותראה עם מי יש לנו עסק...  (לת) דוד, ארץ ישראל
  • 13:49
  • 07.12.12

135 לא צמח הפשיזם לולי גוויות ההלקאה עצמית שמונחים סביבנו. בארץ ישראל בשנות האלפיים פלוס קמו אזרחים מפקוחים ומפוכחים מהחיה של "מלון קליפורניה" שסוחרי אוסלו הזריקו לנו. הפשיזם היהודי לא יהיה בשום אופן כמו הגרמני וגרורותיו. אם ירווה לו בנחת בן ערב,אז זו תהיה גם ארצו. הפשיזם היהודי שומע ורואה את קולות המואזינים מסביב ומתנהג בהתאם. קול ענות חלושה של הגלות ושל נכדיו של דור השואה התבוסתן לא ירצו את המואזין,רק קיר ברזל מרוקע, יביא את האסלאם בהכרה בנו לשלום אמת. זאת האמת ואין בלתה.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 14:10
  • 07.12.12

136 הבעיה של היהודים שהם משווים את עצמם לעצמם ולכן הכל נראה תקין.  (לת) פאשיזם ממול העינים
  • 14:19
  • 07.12.12

137 נכון הילה
  • 14:32
  • 07.12.12

צודק מאוד!

138 עד מתי נמשיך לשמוע את תעמולת השמאלנים? אני
  • 14:43
  • 07.12.12

סמאלנים קטנים אולי תחליפו דיסק. כבר לא קונים את התעמולה שלכם על פשיזם. לשיטתכם כל מי שלא חושב כמוכם הוא פשיסט. די נמאסתם.......

139 על ראש הגנב בוער הכובע אליוי
  • 15:36
  • 07.12.12

פאשיזים הם מעשים אשר גורמים מלחמות או מעשים אשר מחזקים תנועות שהן בצורה גלויה פאשיסטיות.
השמאל אינו מתחלחל מהאמירות הגזעניות של אחמאדינאג'ד בדיוק להיפך
מדינות "סוציאליסטיות" כמו קובה ונצואלה ודרום אפריקה מגינות על
הגזען האירני הנתעב.
מה המשמעות של העמדות האומרות "צריך לעשות חרם על ישראל.. ארה"ב צריכה לפעול בצורה יותר מאוזנת במזרח התיכון" המשמעות האחת לאמירות האלה היא הגדלת ההסתברות למלחמה וחיזוק הפאשיזים הערבי !!
ומה אומר ה-ISM ?(ארגון המבטא את השמאל האירופאי)
"צריך להפוך את ישראל לאויבת של כל העולם ולטשטש את מהות הסכסוך הערבי ישראלי ..זה ישראל כנגד כל העולם " והמשמעות היא תמיכה בפאשיזים הערבי עם ניסיון להעלים את הפשעים שהערבים עושים !
ומה עושה חומסקי כאשר הוא מחזק את אחמאדינאג'ד מבקר ומחזק את חיזבאללה ואחר כך מרצה באוניברסיטה האיסלמית בעזה ?
מכיון שהמעשה הוא שקובע אז חומסקי הוא פאשיסט המחזק תנועות גזעניות נאציות !
ומה אמר חבר לייבור ותיק וראש עירית לונדון קן לוינגסטון ? הבריון הזה אשר שבר את לסתה של אשתו בהיותה בהריון בחודש התשיעי אמר" צריך לחמש את הפלסטינים בטנקים ומטוסים ואז לא איכפת לי שתפרוץ מלחמה במזרח התיכון " מה זה אם לא קריאה להשמדת ישראל גלויה ופומבית של אנטישמי גזען ובריון מהשמאל ?!!
מגד צריך להזהר כאשר הוא רואה כביכול תופעות קיצוניות בצדה של ישראל
משום שרוב התופעות הן תגובות כנגד צד אלים וגזעני שאינו בוחל בשום אמצעי ואשר מנצל בציניות תמונות של הרוגים וסבל של פליטים אותם הגזענות הערבית כולאת כבר 60 שנה בכלובים !
במבצע האחרון בעזה ישראל הוכיחה שהיא קשובה לקולות בעולם ולא פעלה כמו שהצד הערבי פועל
אם בישראל היה פאשיזים אז ישראל היתה אמורה להחריב את עזה בירי תותחים ולגרום לעשרות אלפי הרוגים..ולא היא.

140 מדויק ונכון !! ישראלי
  • 16:16
  • 07.12.12

רק מיעוט בעם, נאור ולא ודמוקרטי.
הרוב נוהר אחרי הימין הקיצוני הרדיקלי והמסוכן.
אין כל הבדל בין המפד"ל הישראלי לאחרים המוסלמים במצרים.
אין הבדל בין הליכוד ביתנו למפלגת השלטון הפשיסטית באוקראינה.
ביבימן ופוטין הם אחים סיאמים.

141 עגיין לא יוצאות יחידות חיסול לאירופה .  (לת) RR
  • 16:17
  • 07.12.12

142 האספסוף עלה לשלטון  (לת) Yigal Cohen
  • 16:38
  • 07.12.12

143 האספסוף עלה לשלטון  (לת) Yigal Cohen
  • 16:38
  • 07.12.12

144 האספסוף עלה לשלטון  (לת) Yigal Cohen
  • 16:38
  • 07.12.12

145 מגד אתה הדוגמה החיה ל "אני ואפסי עוד לאומני - יש ויש."  (לת) הסטוריון או' ת"א
  • 16:47
  • 07.12.12

146 זה לא הקומץ...... זה רובו של העם.  (לת) פרנקו
  • 17:00
  • 07.12.12

147 בעייתם של אנשי ״הרוח״-יומרנות אין קץ  (לת) דני
  • 17:46
  • 07.12.12

148 הימין הרדיקלי כפי שהוא משתקף מרשימת הליכוד והבית היהודי וימינה הוא ערש הפאשיזם. גמול מפאשיזם
  • 17:49
  • 07.12.12

"צרפת של הלאומיות האינטגרלית, של הימין המהפכני היא ערישתו האמיתית של הפאשיזם"... (יסודות הפאשיזם/זאב שטרנהל, מריו שניידר ומאיה אשרי'עם עובד/ספריית אפקים)

149 תודה. מאמר נוקב, ישר, מדהים. איש העולם הרחב
  • 17:59
  • 07.12.12

אני מסכים עם מגד, שבאירופה היו איים של אנושיות. הרבה ישראלים שוכחים שרוב חסידי אומות העולם באירופה היו נוצרים אמיתיים, נלהבים ואדוקים.
לעומת זאת, אצלנו --- רוב האנשים שלא שונאים זרים, נוצרים, גויים, אפריקנים וכו' הם דווקא הלא דתיים, " הסמולנים " הצפונים המושמצים ע"י הרוב. רוב הדתיים בישראל נחשבים לאדישים אם לא לשונאי-זרים וגויים " למיניהם ".

150 אייל מגד - תעזוב. לא רוצים אותך פה. כנס בבקשה, ותיתן תגובה הולמת דייל FIRST CLASS
  • 18:13
  • 07.12.12

חביבי, המיעוט שאתה מדבר עליו הולך ונעלם כי אנשים מבינים את המציאות שאנחנו חיים בה. ואתם, השמאל הקיצוני שהתגעגע למילים שנגמרות ב-יזם, עדיין חושב שאנחנו חיים בנורבגיה ושוויץ. וגם כבר שם הבינו שהחיים הם לא פינקניק, והקם להורגך השקם להורגו. כזה זה בעולם בו המוסלמים הופכים לקיצוניים ומקדשים מוות ולא חיים.

תעזוב את ישראל. המון המון ישראלים ישמחו. המון.
אולי כמה קוראים יתאכזבו. אני, ואני בטוח שהמון ישראלים, כבר הפסיקו לקרוא את הספרים שלך בשל הדעה הקיצונית - אתה, א.ב. יהושוע, סובול ושאר חולי הרוח.
FRANKLY MY DEAR. WE DON'T GIVE A DAMN

151 שכחנו מי חבר / היה חבר של ביבי? אולי הכותב יזכיר לנו  (לת) צבי
  • 18:57
  • 07.12.12

152 מגד זה פניני של הפלצנים  (לת) אסף
  • 19:00
  • 07.12.12

153 "הכה ביהודים והצל את הג'יהאד, הסמול ויוקרתו של סופר כושל!"  (לת) ירון
  • 19:05
  • 07.12.12

154 דת ולאומניות כרוכים האחד בשני כתאומים סיאמיים, דגל החייתיות והברבריות האנושית-לכן הרוב המוחלט של הישראלים כמו בגרמניה של שנות ה-30 של המאה הקודמת אימצו את הלאומניות//דת כמרכז חייהם החייתיים  (לת) ברברוס משיחיסתיוס
  • 19:14
  • 07.12.12

155 אנשי רוח שחיו ונשמו על כנפי שכינת היצירה של הקמת מדינה,לא ידעו שיש יהודי ביאוש, כל כך הכיסא יקר??
  • 19:16
  • 07.12.12

גם פרק ב"-ביסוס מה שהשגנו,חתירה לקראת רמת חיים,שלא נימצא בשפע
בארצות הקומונות והערבויות ההדדיות,רק עובדי הלשון ה"פוליטרוקים"
ויפיופי הנפש חיים כדג במים! זו עולמם של מתגעגים לעבר שניכבש בדם ובכוח
כרגע הם מכים על חטא! הכל השתנה צריך להצליח בלי הגב של "הזקן"
וצאצאי מספר דינאוזרים+פרולטר בעלי יחוס ושל הכת של
"בנו בחרתה למשול!!" הכותב דוגמא קלאסית לשיירי הציונות שעבודתם נגמרה
עכשיו צריך להילחם כדי לשרוד בעולם מטורף של האיסלם, הכותב טומן ראשו בחול,ומבכה את הסביבה שרוצה להחזיר אותנו לגולה! [איטבח אל יהוד אחסן]

לכו עלו לתורה ותגידו תודה שהגענו ליום הזה !היהודי דבר!

156 תפסיק להיות לחוץ ולהלחיץ  (לת) זיו
  • 19:17
  • 07.12.12

157 יש גם פשיזם איסלאמי קיצוני הנתמך ע"י השמאל היפיופי, "אוהב האדם" שאוהב בעיקר בני אדם המעונינים לרצוח אותנו. והשמאל המטורף הזה מגדיר את כל מי שימינה מהאגף הקיצוני ביותר של מר"צ כפאשיסט. יחימוביץ פשיסטית, עמיר פרץ פשיסט, ציפי פשיסטית, לפי החבורה הזאת. הם קמים בבוקר, מצדיעים לחאלד משעל ולאבו מאזן, מגדירים את כולם כפאשיסטים והולכים לשתות קפה של בוקר.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 19:24
  • 07.12.12

158 איך אומרים שמן בהונגרית? - מגד; ואיך אומרים פשיסט בהונגרית - פייגלין  (לת) קוזאנאם ביבי
  • 19:40
  • 07.12.12

159 "איך בדיוק נראה פשיזם"? אם אתה לא יודע לך ולמד. מאמר ברמה של תלמיד תיכון  (לת) AA
  • 20:02
  • 07.12.12

160 אימי, שגדלה בגרמניה של שנות ה30 מיקי
  • 21:54
  • 07.12.12

אומרת שהאווירה היום בארץ מזכירה לה את גרמניה של ילדותה. וזו האמת.

161 הפאשיסטים היחידים הם אתם בשמאל מפוכח
  • 22:58
  • 07.12.12

אתם המיעוט הנכחד ושטוף המוח מהתעמולה של הארץ אשר לא מפרסמת טור דעה של אדם ימני יותר מיוסי ביילין,אתם המיעוט המושגע שרוצה להחליף את העם שירה בתותח על ספינה מלאה בנשק ללוחמי חירות יהודים אתם שהעברתם הסכם קרימינאלי עם הרש"פ בעזרת הח"כים הערבים ומיצובישי שוחד שעלה לנו בדם 1500 איש ונתן להם לגיטימציה,אתם ששולטים בתקשורת ללא רחמים ורק עליית הניו מדיה שמה סוף לרודנות האינפורמציה שלכם,אתם שמלכלכים עלינו באירופה האנטישמית הצמאה ליהודון בוגדני שונא עמו ועצמו שאנחנו מדינת אפרטהייד בתקווה לתגובה בינלאומית חריפה על ישראל שתשבור את השוקת של ישראל ותחליף את הממשל,אתם הפשיסטים שמנסים ללא מנוחה לבצע השתלטות עויינת ואנטי דמוקרטית על מדינת ישראל

הקונספט המופלא של הדמוקרטיה קובע שסביר להניח שהעם יודע מה טוב לו,התנודה החזקה ימינה של העם לא באה משום מקום,זאת המגמה אצל הציבור השפוי בישראל שמבין שכרגע הימין טוב יותר לישראל,אתם הרובוטים של השמאל כבר לא תשתנו חונכתם בדרכם וככה תהיו לנצח,אתם תשקרו לעצמכם שמרובע הוא עיגול בשביל להוכיח את צדקת דרכם,רוב העם קורא את המציאות נכון זה אתם שאיבדתם קשר עם המציאות

162 מאמרים מסוג אלה, מלאים בהגזמות ושנאת ישראל, ומתעלמים מהסביבה הקיצונית בה נמצאת ישראל... קורא אחד
  • 23:29
  • 07.12.12

הם סוג המאמרים שמשרתים את הימין בצורה הכי יעילה. האם קראתי נכון שהכותב אומר שהחברה הישראלית יותר פאשיסטית מהעם הגרמני בשנות ה30? אתה מבין כמה אתה עוזר לימין באמירות הזויות כאלה? אתה לא מייצג את השמאל הציוני. בגלל קולות כמו שלך השמאל הציוני מת מזמן.

163 ולחשוב שדווקא לרבין ירו כדורים בגב. איפה הצדק...  (לת) מוזר
  • 00:23
  • 08.12.12

164 אין יותר פאשיסטים בעולם מהסמול הישראלי לאו
  • 00:42
  • 08.12.12

פייגלין הוא מופת לדמוקרטיה לעומת "אבירי" הדמוקרטיה של הפאשיסטו בולשביקים הישראלים

165 תקשיב, חביבי: זה או אנחנו, היהודים והציונים, או אתם, צאצאי הכוזרים, הקוסמופוליטים, שעמי אירופה כינו אתכם "אינטליגנציה ללא שורשים". תקשיב, לא תחזור ההגמוניה, כדאי שתתחיל לארוז ותיסע מפה במקום "להלך עלינו אימים" (במרכאות, כי זה לא עושה עלינו רושם).  (לת) יעקב מועלם
  • 00:57
  • 08.12.12

166 הטיעון של השמאל יתחזק כאשר הוא לא רק יפנה אצבע מאשימה אל עבר הימין אלא יחדל מלקדש את מפא"י ואת מקימי המדינה כאילו היו גיבורי על. גם ב'ארץ ישראל היפה' היה כיעור וגם בישראל הליכודניקית יש יופי. ביבי לא עשה מהפכה פשיסטית, הוא פשוט לקח אותנו שני צעדים קדימה במנגנון הרס העצמי  (לת) פוקסיפה
  • 01:19
  • 08.12.12

167 ארסיות היא תמצית הפשיזם  (לת) בן לניצולי שואה
  • 02:07
  • 08.12.12

168 ארסיות היא תמצית הפשיזם  (לת) בן לניצולי שואה
  • 02:07
  • 08.12.12

169 השמאל הנאיבי רוצה מדינה שניתן להתגאות בה דור שני
  • 02:12
  • 08.12.12

והימין רוצה מדינה - לא משנה איזה, גם פשיסטית

170 מודרניסט עלק...  (לת) דור שני
  • 02:13
  • 08.12.12

171 הם ממזמן בשלטון - קרא עיתונים  (לת) יודע קרא וכתוב
  • 02:14
  • 08.12.12

172 כל מילה במאמר זה אמת היא!  (לת) דור שני לניצולי שואה
  • 02:28
  • 08.12.12

173 אימי בת 82 שגדלה בגרמניה בשנות ה30 מיקי
  • 02:57
  • 08.12.12

ואומרת שהמצב בארץ היום מזכיר לה את ילדותה. וזו האמת.

174 הלו!תתעורר !אתה שבוי במושגים של המאה שעברה. מלחמת העולם השנייה הסתיימה, הנאצים הובסו, בריה"מ התפוררה.  (לת) אורי ירושלמי
  • 04:59
  • 08.12.12

175 ביבי ימות. ליברמן יקח פיקוד. צוי מאסר יבוצעו בידי יסמניקים. שמאלנים יזרקו לאש.  (לת) אל תגידו שלא אמרתי
  • 06:54
  • 08.12.12

176 איזה אומץ לב, איזו כתיבה וניתוח מדהימים, איזו את עירומה וכואבת ואמיתית  (לת) שוש
  • 06:57
  • 08.12.12

177 הבורות כבר כאן מורה
  • 07:53
  • 08.12.12

בתור מורה בתיכון איכותי במרכז הארץ, הפוגש מאות תלמידים בשנה, אני מצטער להסכים עם כותב המאמר. הפשיזם שהוא מתאר, מקורו בבורות, המובילה לפחד מהאחר ולשנאת השונה. בשיחות עם תלמידים, הורים ואפילו מורים, המצהירים על עצמם כימנים, או שמאלנים אני מעלה לא פעם את השאלה: הסבר לי מה הוא ימני? ומה הוא שמאלני? התשובה כמעט תמיד זהה: ימני הוא אוהב ישראל, שונא ערבים, ושמאלני הוא אוהב ערבים ושונא ישראל. תשובה זו היא הרי הבורות בהתגלמותה, נוסח ההטפות של שפטל ברדיו 103. אין לאנשים מושג כי המקור להבדל בין ימין ושמאל הוא בכלל כלכלי, ורק ממנו נגזרת תמונת עולם פוליטית. אין לאנשים מושג כי גם הימנים וגם השמאלנים מעוניינים בטובת המדינה בה הם חיים, אך מתווכחים על הדרך. שינאת האחר עיוורת של הבורים הימנים מופנית אוטומטית אל עבר השמאלנים, אחיהם, וזו של השמאלנים הבורים אל הימנים. כך הופכת הבורות למצע נוח עליו צומח הפשיזם היונק מהפחד. עצוב לי מאד שכך הוא.

  •   הפחד מהשונה? למורה
    • 17:20
    • 11.12.12

    בתור עם שעבר ככ הרבה טרגדיות לי נראה שאנשים בארץ חשים שאחרי יותר מ2000 שנות רדיפה נגד יהודים נמאס להם והיו רוצים לחיות ללא שונאים.הערבים שונאים אותנו ברובם-האם יש ויכוח לגבי זה?יש להם 30 מדינות ועדין הם חושבים שארץ האבות שלך שיכת להם.השאלה האם יהודה ושומרון תספיק להם?לא היתי אומר.ישראל רחוקה מלהיות מושלמת אבל תראו לי מדינה טובה יותר.מי שכתב את המאמר מלא שנאה עצמית-והוא רחוק מלהיות מאוזן.יש פתגם רוסי שאומר שמי שההסטוריה שלו לא מענינת אותו -אין לו עתיד.זה נחמד מאוד שלא יהיו גבולות בין מדינות וכולם יאהבו אחד את השני-לצערינו זהו לא טבע האדם.בינתים אנחנו צריכים את המולדת ההסטורית שלנו בגלל שאנו מוקפים שונאים.צריכים להיות מציאותיים-ולא -אבדנו.

178 כל נכון (וגם כתוב נפלא) אבל דווקא כי אנחנו עדיין בדמוקרטיה, יש מה לעשות... וחבל שאנחנו מסתפקים בדיבורים ובהבעת דיעות, יהיה נכונות ורהוטות ככל שיהיו. לאנשי הרוח יכול להיות היום תפקיד חשוב ומעשי!!!  (לת) ט
  • 07:55
  • 08.12.12

179 הפאשיזם משמעו התנפחות: ביברמן חשב שהוא לויתן ענק, מסוג סאות'רן רייט בעל אבר רבייה באורך של שלושה מטר לפחות ואשכים במשקל חצי טונה האחד. אולם כשהתפכח מהחלום הביט במראה וראה שהוא בסך הכל סרדין  (לת) שיינדל
  • 08:13
  • 08.12.12

180 איל- שכחת את הגורם המרכזי לעליית הפשיזם- ביבי...הוא משמש בובה בידי הימין הקיצוני עד שיתאפשר להמליך את איווט או בן ארי... ממש כמו שאולמרט שימש בובה של החרדים כראש עיר עד שהוחלף בדבר האמיתי (ועכשיו שניהם למשפט בפרשת הולילנד..)  (לת) ג
  • 08:28
  • 08.12.12

181 גם גרמניה וגם איטליה הפאשיזם עלה באופן דמוקרטי בני
  • 08:40
  • 08.12.12

יש טעות נפוצה : בילבול בין דמוקרטיה לדעת הרוב. רוב מכריע של הגרמנים תמכו בדיקטטורה של היטלר עד היום האחרון של המלחמה, גם החמאס כך, ואולי גם אנחנו, נראה.

182 מאמר מעולה. והסבר מדויק !!!  (לת) אבי
  • 08:48
  • 08.12.12

183 מאמר מעולה. והסבר מדויק !!!  (לת) אבי
  • 08:48
  • 08.12.12

184 השמאל מעוניין במדינה בה יש רוב יהודי, זה חזון הציונות , ולכן אם לא רוצים לחיות בגולה בה יש רב מוסלמי, צריך להכיר במדינה פלשתינית ולעשות הסכם שלום עם שכנינו ! מי שאינו מבין זאת הוא אנטי ציוני מובהק  (לת) יעל
  • 09:08
  • 08.12.12

185 ראיתי במו עיני פשיסטים, מאז שנות ה-30 באירופה ובדרום אמריקה. הם, לא רק רצחו את בני עמנו אלא בעיקר את בני עמם ועשו שם נורא ואיום לנאורות המערבית. אנחנו נראים בעיני מגד פשיסטים? ראית פשסיט בחיים שלך - מגד? כנראה שלא. לו הייתי ראש ממשלה הייתי אוסר ומכניס לכלא כמו נאצי מי שמעז לומר כאן על מישהו פשיסט או מה שקורה היום בפוליטיקה זה פשיזם. מגד פשוט ילדותי וצריך עדיין ללמוד הרבה. ואל תתחכמו. כי כולכם יודעים כי זה הכי מרגיז את הימין. זה כמו שהשופט שמוציא כרטיס אדום הוא באמת בן-זונה. זה קורה כשהאמת כבר נגמרה לו למגד אז הוא מוציא מהבוץ את הקללה כמו בכדורגל. עם סופרים רעים כאלה ועם אוהדי כדורגל מופרעים כאלה החיים קשים.  (לת) מכיר פשיסטים הרבה שנים. אנחנו?
  • 09:43
  • 08.12.12

186 כל המקוננים על ישראל היפה שנעלמה הם אלה שמצרים על איבוד ההגמוניה רומי
  • 09:45
  • 08.12.12

המפאיניקית,אשכנזית,שגם הערבים אגב,לא סבלו אותה.הם מעדיפים את השנאה של יוצאי עדות המזרח-כי זה לפחות בגובה העיניים .

187 מה צריך לעשות שבת בבוקר
  • 09:58
  • 08.12.12

לחזור לקוי 4 ביוני בכל מקום. כולל יישובים/נקודות/מאחזים. כולל רמת הגולן. אוטונומיה לערביי ישראל בגליל. אוטונומיה לבדואים בדרום. לשנות את ההמנון (גם בלי קשר לערבים), להוסיף לדגל ירח פלסטיני, לבטל את חוק השבות, (ליישם את חוק השיבה?). להתחיל לדבר ערבית.

188 ושנאת הדתיים שמטופחת בשמאל - זה לא פאשיזם?  (לת) אריה
  • 10:02
  • 08.12.12

189 את נתניהו שכחת
  • 10:04
  • 08.12.12

איל מגד, כתבה נכונה. אבל למה שכחת את נתניהו המוסוליני האמיתי.

190 את נתניהו שכחת
  • 10:05
  • 08.12.12

איל מגד, כתבה נכונה. אבל למה שכחת את נתניהו המוסוליני האמיתי.

191 לפי הכמות, הרמה והתוכן של התגובות - ברור כשמש שאתה צודק !11  (לת) "אור לגויים"
  • 10:10
  • 08.12.12

192 משקף את המציאות העצובה תמי
  • 10:19
  • 08.12.12

המשך להשמיע את קולך

193 הפשיזם הוא לא רק כלפי חוץ בני
  • 10:22
  • 08.12.12

הפשיזם, נוסח ישראל שנת 2012 הוא לא רק כלפי חוץ. לא רק את הזרים וה״אויבים״ שונאים פה. גם את אותם אזרחים שמעיזים לחשוב קצת אחרת, את אותם ״סמולנים״ שמערערים מעט את צידקת הדרך של השלטון. בכלל, הקידוש הזה של הלאום והלאומיות הם מעל לכל, מעל לדמוקרטיה, מעל לצדק ומעל לאנושיות הוא מקור הרע.

194 תזכורת מלש
  • 10:48
  • 08.12.12

שוב ושוב סופרים מאיימים שהפשיזם פה ומימין, להזכירכם כי
הפשיזם הגרמני והאיטלקי של שנות השלושים הגיע כולו מהשמאל
הסוציאליסטי, כן, היטלר היה שמאלן מוצהר ולמפלגתו קראו
נציונל סוציאליסטי.

195 השנאה למדינה הנשפכת ממאמרי השטנה ב"דעות" גדולה מזו שבעזה בבון ימני זב חוטם ועם הארץ
  • 11:06
  • 08.12.12

אין ספק שיוסי שריד, איל מגד, גדעון לוי ושאר הקולגות זכאים להיות גאים ביכולתם להצית גלי שנאה שמתחרים בהצלחה בהסתה ששררה ערב רצח יצחק רבין ז"ל. בכך הם נעזרים ביכולת ניסוח בעברית משובחת, באוצר דימויים מדהים, בכישורים דמגוגיים, שקרים ומניפולציות. כל הכבוד !!!

196 משום מה תמיד השמאל מלא שינאה ליהודים וחיבה רבה לאוייבי לשונאי היהודים - זו כבר מחלה  (לת) זיו - סטודנט
  • 11:45
  • 08.12.12

197 מה שכסף אירופי זול עושה לאנשים הגונים. להתפרצותה של מחלת הנפש הלאומית יש תסמונת ברורה: שנאה עצמית.  (לת) אינפיניטי
  • 12:38
  • 08.12.12

198 והשנאה שהשמאל מטפח נגד הדתיים זה לא פאשיזם?  (לת) אריה
  • 13:02
  • 08.12.12

199 הפשיזים כאן מזמן. מימי מפא״י מפ״ם מק״י מר״צ.  (לת) נאוה
  • 13:31
  • 08.12.12

200 חסרות רק החולצות החומות, דוצ'ה ביבניטו כבר יש!  (לת) חנוך
  • 13:57
  • 08.12.12

201 הפשיזם קיימת עקב דוקטורינה חלוצית כהמשך המהפכות בקומוניסטיות באירופה היהודי מתמרד לקביעה הזאת
  • 14:56
  • 08.12.12

מי לא רצה את מק"י את חירות כשותפות בממשלה ??
קבל את "סחטנות הדת"כמקובל אצל האופוזיציה הנוכחית ובמי הם משתלחים בנתנייהו,[עוילם גוילם] הוא אשם בחוסר הדיור של הצעירים בעוני במלחמות
וגם שהוא שרמנטי! דור מבולבל בחיי מותרות שלא ידע סבל ושואה!
מהמרים בקיום זכותנו לחיות כאן ,ומאמצים דעותיהם של ארגונים הומניים
שבעקבות הריח של הנפט מוכנים להקשות עלינו בכל!

202 המיעוט /רוב דפוק בכל מדינה בעולם אייל
  • 17:28
  • 08.12.12

גם במצרים יש מיעוט גם בספרד יש מיעוט גם בטורקיה יש מיעוט וגם בפרס יש מיעוט וגם בבלגיה יש מיעוט .אין מדינה בעולם בלי מיעוט דפוק או רק מרגיש דפוק

203 פשיזם בישראל כמאל
  • 18:03
  • 08.12.12

נדמה שהדברים הולכים ומתבהרים אט אט: האויב האמיתי האסטרטיגי של היהודים הוא היהודים עצמם, או לפחות חלקם הרדיקאלי הסופר- ימני ההולך ומתעצם, כפי שמראה המפה הפוליטית העכשווית. נתניהו מעצים את אותו גוש ובזה הוא משרת גדולות את חמאס ואת אבו מאזן עד שהם אינם צריכים לעשות דבר. נתניהו עושה בשבילם את הכל. ראו את ההישגים ההיסטורים של הפלסטינים, את "המרד של אירופה" בישראל ואת עמדתה של אמריקה! אלה מהווים רק אינדקטורים לבאות. אז שימשיכו לתמוך בנתניהו והפלסטינים ימשיכו לצחוק כל הדרך אל המדינה בגבולות 67. על כך מגיעה לו תודה. הלא כן.

204 אייל מגד שלמה
  • 18:07
  • 08.12.12

אין מילים. מגד ביטא באומץ את הכאב של כל יהודי בעל שכל ישר. התעצמותו של הימין הנוכחי מהווה סכנה מוחשית לערכים הבסיסיים: שיוויון, צדק והוגנות. הוא מסכן את צלם האנוש שבנו. הוא גם מסכן את עצם קיומה של המדינה. אז בואו נפסיק עם ההתנשאות שלנו, עם היהירות ועם ההתרסה מול כל העולם. בואו נחיה עם העולם ולא על אף העולם.

205 צר לי כותב יקר-אבל אתה הוא הפשיסט פשיסט נגד עמך
  • 18:13
  • 08.12.12

באמת שאי אפשר להשוות-מה שקרה ליהודים -לביןזה שאנו לא מקבלים את זה שהמדינה לא שיכת לנו.אם 10 גברים אונסים אישה-עדיין זה לא אומר שהרוב -הגברים-הם הצודקים.שימשיכו לשנוא אותנו(מה חדש בזה).כל אותם כובשים הסטוריים כולל הערבים-הם אלו שפגעו בנו אם לא שמת לב-הם הכובשים והם אשמים במצבינו היום.מגיע להם-ושיאכלו את התבשיל שבישלו עבורינו-איך אומרים?מעשה אבות סימן לבנים-ועכשיו הם משלמים!

206 מציע שתחפש במלון מכלל לילדים ערך פשיזם!  (לת) אריק
  • 18:41
  • 08.12.12

207 הפשקווילים ההזויים של אייל מגד מוכיחים שאפשר לשנוא ולהשמיץ את ישראל אפילו יותר משעושים זאת עוכרי ישראל הנודעים גדעון לוי והס.  (לת) אייל בן קרניים
  • 20:29
  • 08.12.12

208 אני זוכר איל מגד אחר אבידן
  • 21:04
  • 08.12.12

אני זוכר, ותקנו אותי אם אני טועה, שאיל מגד הפגין נגד "ההתנתקות" [קרי: בזיון עזיבת רצועת עזה והשמדת הישובים שם]. מה קרה לך?

209 מה זאת אומרת "אם לא נקרא לילד בשמו כבר עכשיו"? לילד נותנים שם עם היוולדו, לא בבר מצווה שלו. זכי חלטורה
  • 21:24
  • 08.12.12

מה זאת אומרת "אם לא נקרא לילד בשמו כבר עכשיו"? לילד נותנים שם עם היוולדו, לא בבר מצווה שלו.


אנחנו לא מניחים להם להטעות אותנו. אנחנו קוראים לילד בשמו כבר קרוב ל-10 שנים (שאני מטקבק) ואוטו-טו בר מצווה. פשיזם מכוער במיוחד גדל ופורח והוא כבר כילה אותנו, הוא ולא הזר.

אשר על כן,

מי שלא דואג לילידו לדרכון זר הוא חסר אחריות הורית ושלא יסתבר חס ושלום פושע. מי שרותה לחיות חיים אנושיים נאלץ לצאת ממדמנת ישראל.

210 פאשיזם לימור פרץ
  • 21:37
  • 08.12.12

דברים כדורבנות. ומה יכוך המיעוט יפה הנפש לעשות נגד הפשיזם המשתלט על הרוב
ואיך אפשר להחליש את הקיצוניות הדתית שתומכת בו תמורת כסף טוב.....

211 לצנזור! אני לא פשיסט, אבל אני רוצה לחיות. זקן
  • 22:59
  • 08.12.12

מר איל מגד, עזוב מילים גבוהות. דבר לעם. דבר ברור. תקשיב מה אמר היום, היום, היום, מר משעל בעזה. מה אומר המון בעזה. אתה ואני וכולנו, שמאל, ימין ופרווה לא שייכים לאיזור זה. זה לא טל, זה גשם. זה לא הפחדה, זה מיין קאמפ. נכון, רק הקומץ הפשיסתי בגרמניה פעל להצית את אירופה ולהשמיד את היהודים, והסובבים ישבו ורק מחאו כפיים. בארץ לא האמינו, אמרו העולם לא ישב בחיבוק ידיים.

212 החיים והמוות ביד הלשון מגד תתנצל
  • 23:00
  • 08.12.12

"פשיזם" אינו סתם מלת גנאי, גם לא ז'אנר ספרותי שאפשר לפרשו לכאן או לכאן. פשיזם הוא משטר מדיני בעל מאפיינים ברורים: משטר המבוסס על מפלגה אחת, בעוד שכל המפלגות האחרות אסורות. פשיזם הוא משטר שבו אין בחירות חופשיות ובראשו אישיות אחת ("המנהיג", כך הוא נקרא בשפות שונות) שעל פיה יישק דבר.

פשיזם הוא משטר שבו אין חופש עיתונות והמשטר שולט בכל אמצעי התקשורת. פשיזם הוא משטר שבו אין פלורליזם של דעות ויש בו צנזורה על כל ספר, עיתון או מחזה. פשיזם הוא משטר שבו אין בתי משפט עצמאיים. פשיזם הוא משטר שבו יכולים להיות מחנות ריכוז. פשיזם הוא משטר שבו מי שאינו מסכים עם השלטון נזרק לכלא - ללא משפט - או נרצח או נעלם.

פשיזם הוא משטר שבו אפשר להוציא להורג את מי שמסרב לשרת בצבא. פשיזם הוא משטר שיש בו מערכת חינוך אחת, הכופה את האידיאולוגיה השלטת. פשיזם הוא משטר שבו משטרה חשאית עוקבת אחר האזרחים. פשיזם הוא משטר שבו יש מגבלות על נסיעות לחו"ל. פשיזם הוא משטר שבו מי שמתראיין לעיתונאי חוץ עשוי למצוא את עצמו בכלא. פשיזם הוא משטר שבו עיתון "הארץ" היה נסגר מזמן ועורכיו, הכותבים בו היו מאחורי סורג ובריח.

ואצלנו? בדיוק ההיפך: לא מפלגה אחת, אלא ריבוי מפלגות; לא "מנהיג" אחד אלא מחסור חמור במנהיגות. עם מי שקיבל מסמכים מסווגים גנובים מנהלים משא ומתן, וחבר כנסת שברח מן הארץ לאחר שהואשם בריגול, ממשיך לקבל את הפנסיה שלו. פשיזם? הצחקתם אותי.

213 שיח מושגים נבוב, צעקני ומנותק. משעשע כרגיל  (לת) יערה, תל אביב, פשיסטית
  • 23:55
  • 08.12.12

214 מפלטו של הנבל דר' גידי צפורי
  • 01:45
  • 09.12.12

כמו כל small קטן או גדול בכול העולם כול מה שלא עולה בקנה אחד עם מה שהם החליטו שהוא נכון מתוייג כפשיסטי ובא להם גואל ולנו גועל העולה יותר ויותר

215 מגד, שכנעת אותי. אני מצביע ללליכוד ביתנו.  (לת) גיבוב הבלים של אידיוט, בער ודביל שכזה טרם נראה כאן
  • 01:59
  • 09.12.12

216 ממש Kobi Harkavy
  • 02:13
  • 09.12.12

לפני כמה לחודשים כתב כאן, בלהט אפייני, פרופ' שלמה אבינרי שישראל אינה מדינה פאשיסטית (עדיין?) ובכן היא הולכת והופכת כזו. הויכוח אם הפאשיזם כבר כאן, הוא משני - הפאשיזם בודאות יהיה כאן, בקרוב מאד. אייךל מגד צודק באבחנותיו - שנאת הזר, הוקעת האחר הפכו לעיקר ההוויה הציבורית

217 ערן ארגוב - אתה מצויין! איזה בית-ספר עשית פה לפשיסטים!  (לת) גיחי גיכי
  • 08:16
  • 09.12.12

218 אם לא שמת לב אדון מגד-החמס הם הפשיסטים אליהו הנביא
  • 11:41
  • 09.12.12

הם רוצים לסלק אותך מאדמת אבותיך

  •   מה אתה רוצה להם מותר מה שלנו אסור מגד לבדיקה פסיכיאטרית
    • 15:39
    • 12.12.12

    מגד הוא גלגול נשמה של איזה קאפו או יודנראט.השמאל חושב שאם ניתן את יהודה ושומרון יהיה שלום(כמו עם עזה )הם יותרו על זכות השיבה וכו.(את הצעת אולמרט אתה זוכר?)למד מההסטוריה מגד היודנראט מסר את כל הגטו-ו?יש כזו מחלה פסיכיאטרית שאנשים לא לומדים לקח ולא יוצרים הגנה לעצמם-וזו לא בדיחה.די נמאסת אתה ושכמותך!

219 דברים כדרבנות גליה מהמרכז
  • 13:38
  • 10.12.12

ברור שיתקבצו כאן המוני צינים, נוטפי ארס למיניהם. מישהו כאן התבלבל והפך את הציונות והיהדות לפאשיזם, לשנאת זרים, ולשנאת אדם. ומדאיג מאד שהרבה מאד מהאזרחים כאן דווקא נהנים מזה. חג שמח לכל עם ישראל, והלוואי ונזכה לקצת יותר אור

פעילות
המלצות
פרסומת