פרצופה של המדינה

זו עכשיו שיחת היום: הפוליטיקה, כמה שהיא מלוכלכת. עמיר פרץ ערק? איחסה; דן מרידור סולק? פיחסה. הסאב-טקסט: אנחנו טובים ומוצלחים ורק הפוליטיקאים שלנו, הו, הפוליטיקאים המלוכלכים שלנו, מקלקלים את השורה; העם הנבחר מלין על נבחריו. "פניו משתקפים בחלון בפינה/ הפרצוף שלו/ הוא פרצופה של המדינה", שרה פעם להקת תיסלם על העסקן הכל-ישראלי וקלעה לאמת. הפוליטיקה הישראלית, על תכניה והלכותיה, היא בבואה נאמנה של החברה שאותה היא מייצגת. מי שאוהב לצקצק בלשונו ולה-ז-ד-ע-ז-ע לנוכח מה שקורה ב"פוליטיקה", מוטב לו להכיר בכך: פני הדור כפני הכלב (הפוליטיקאי). אפשר לחשוב שהישראלים שקועים בשאלות מוסריות, מצפוניים ותרבותיים שכמותם, נמנעים מכל קומבינה, מדירים רגליהם מכל דיל מפוקפק, עם חשבונית או בלעדיה - ורק הפוליטיקאים הם המושחתים. אפשר לחשוב שיש רוב ישראלי לשלום, לדמוקרטיה, לשמירה על זכויות האדם ורק הפוליטיקה מקלקלת את השורה בלאומנותה, בגזענותה ובאלימות שלה היא מטיפה.

אז זהו, שלא. בדמוקרטיה כמו בדמוקרטיה, תמונת המועמדים לכנסת היא תמונה קבוצתית של ישראל 2012. חברת גוגל פירסמה בשבוע שעבר את ה"צייטגייסט" של ישראל. בראש רשימת החיפושים החמים ברשת השנה: הדיל הכי טוב בשוק הסלולרי. זה מה שהעסיק את הישראלים יותר מכל דבר אחר. זה גם מה שמעסיק את הפוליטיקאים שלהם.

נכון שלמראה רשימת הליכוד-ביתנו, לדוגמה, מתעוררת תחושת בחילה ואפילו חרדה. אביגדור ליברמן, ישראל כץ, חיים כץ, דני דנון, זאב אלקין, יריב לוין, מירי רגב ופאינה קירשנבאום בצמרת שתהיה צמרת המדינה. אבל האם לא מייצגת ההמוניות והפרימיטיוויות של רגב חלק גדול מהישראלים? הקומבינטוריקה של צמד ה"כצים" באמת כה זרה לנו? הכוחנות והלאומנות של ליברמן לא מבטאות הלכי רוח אותנטיים? נכון שלמשמע דבריה של שלי יחימוביץ', ש"הישראלים לא מתעניינים ב-E1", עולה תחושת קבס, אבל האם היא לא צודקת? האם כשיאיר לפיד אומר "בוא נדבר על הדברים החשובים באמת", ועובר לבעיית הדיור הוא לא נוגע היישר ללב הבוחרים? וכשאינספור פוליטיקאים-טייחים טוענים שהבעיה הפלסטינית לא מעניינת איש, הם אינם צודקים? ודאי שכן.

אלה פני הדברים. נותר רק לשאול אם הפוליטיקה נועדה רק לשקף, או שמא גם לשנות; לבטא או גם לעצב. אם תפקידה רק לשקף כי אז נכונות לנו כנסת וממשלה מייצגות מאין כמותן - ובל נמשיך להתלונן עליהן. הנבחרים שלנו לא יותר נכלוליים, אלימים, לאומניים, אנטי דמוקרטיים או גזענים מבוחריהם. הציפייה מהפוליטיקאים שיהיו עילית ולא תשקיף, שינהיגו ויחתרו לשינוי, היא כבר עניין אחר; אולי זו יומרה מופרזת. מה שלא מתקבל על הדעת היא ההתחסדות: איך זה שעם כל כך נפלא, שהמציא את הטפטפות וחצי מההיי-טק, עם אינספור פרסי נובל וכמעט-מדליה בשיט מפרשיות, בוחר לעצמו מנהיגים שכאלו.

הציפייה היא שמוגזמת כנראה. מוגזם לצפות מיחימוביץ' ומלפיד שיעלו את הבעיות האמיתיות אל פני השטח ויתמודדו אתן, גם כשאלה לא מעניינות את הציבור. שנבחרי הליכוד יילחמו לחיזוק הדמוקרטיה, הצדק והשוויון, בזמן שמרבית הישראלים אינם מבינים את חשיבותם לעתיד המדינה. מוגזם לצפות שהמועמדים יהיו ברמה אישית גבוהה יותר מאשר הממוצע בציבור. מוגזם לצפות שבראש חברת הקומבינות והדילים יעמדו נבחרים ישרי דרך. ומוגזם לצפות שבזמן שהשיח הציבורי טומן ראשו בחול, בורח מהבעיות האמיתיות, חלול וריקני, מנותק מהמציאות העולמית וחי בלה-לה-לנד עם חוקים משל עצמו - יהיו נבחריו שונים. לכן, הבה ונכיר במציאות: חברה שמצבה לא טוב בוחרת בנבחרים לא טובים, בדיוק כמותה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם עיתונאיים יוסי מודיעין
  • 03:07
  • 09.12.12

לא טובים שפגיעתם רעה יותר. אינם דוברי אמת( להם מותר). כותבים ומתקיפים דבר אחד היום. ולמחרת את ההפך. עושים המות לראש ממשלה רק בגלל שלא אוהבים את אישתו. ההבדל בין פוליטיקאים ועיתונאים הוא. אותם העם בחר ואיפשר להורידם בבחירות שבאות את העיתונות בחר אלוהים ואנו חייבים לסבול את טיפשותם for ever

02 לקורא ג.לוי בלבד איפ חמיס טברא
  • 03:12
  • 09.12.12

אינני מסכים אתך שהצמרת הפוליטית היא תמונת הראי של העם.
ניתן להוכיח את האמור לעיל בקלילות יחסית ואתה יודע זאת.
אתה משתמש ברמתם הירודה של חברי בית הנבחרים הישראלי כדי להוכיח את הקורא על מעשיו או מחדליו שנראים לך נלוזים וזה לגיטימי.
הסיבה האמיתית לאופיים הדוחה של העוסקים במשלח היד הזה נוסחה על ידי אחד הסופרים הנשכחים שלנו, ש"י עגנון, וכך אמר:
החכמים מושכים ידיהם מהנהגת העולם מפני שהם יודעים שיש חכמים מהם ורוצים שיתנהג העולם על ידי חכמים גמורים. בתוך כך, קופצים הטיפשים והרשעים ובאים ונוטלים את העולם לידיהם ומנהגים את העולם כפי זדונם וכפי טיפשותם.

03 ריגשת אותי מיכל
  • 03:25
  • 09.12.12

שוב,שנון וחד כתער. כן ירבו כמוך גדעון.ממיכל

04 כי כך רצה ה א ל (הפיקטיבי) ש"אימץ אתכם" ועשה עימכם "ברית בן הבתרים" ומלק אתכם (הגברים) ב"ברית מילה" פני המדינה בשתי מילים: "איחסה-פיחסה"
  • 03:33
  • 09.12.12

ולאל כזה אתם עוד מאמינים?

05 גדעון סדין אדום
  • 03:35
  • 09.12.12

כרגיל ענק פוגע בלב הבעיה הישראלית-האדישות והפחד. האדישות למה שקורה מסביב והפחד לשנות

06 הג'אנק פוד הכיבושי סתם לנו את העורקים. זול, מהיר וממכר. בואו ילדים תאכלו יפה ותגמרו הכל. אוכל כזה טוב לא זורקים. איפה היית ב 32, ב38, ב48, ב 56, ב67 איפה היית איפה?
  • 03:38
  • 09.12.12

נכון שהיה טעים?

07 הפעם, לשם שינוי, הצדק איתך.  (לת) שאול
  • 03:57
  • 09.12.12

08 אריסטו כבר טען שדמוקרטיה יכולה להוביל לשלטון האספסוף נורית
  • 04:11
  • 09.12.12

יפה כתבת גדעון. אבל מה לעשות? קשה היום לחזור לשיטה הליברלית של המאה ה-19 כשרק למעטים זכות הצבעה. העם הוא פני הכנסת ואולי אפילו גרוע עוד יותר.

09 לבטל את הבחירות במבחן אמריקאי בכל הקושיות המרכזיות : שטחים בטחון רווחה וחינוך מימה
  • 04:30
  • 09.12.12

אם זה לע יעבוד אזי להחליף את העם או לעבור למשטר דיקטטורי.
נמאס ממשלות סטטוס קוו.

10 ולאור אותה חשיבה לוגית ניתן לומר שחוזה המדינה שבא מהעיתונאות - היה נפעם מהמדינה והעם שקמו לאור חזונו ומתפלץ מהעיתונאים המנקרים בערימות הזבל וקוראים: קוקוריקו! אנחנו פוקדים על השמש לזרוח...  (לת) אפרוח ברמוח
  • 04:47
  • 09.12.12

11 יש לי שתי מילים בשבילך התפקדות ופרימריס
  • 04:51
  • 09.12.12

לאזרח הישראלי יש כלי לקבוע מי יהיו נציגיו והוא נקרא פרימריס. כשם שמי שלא קונה כרטיס הגרלה לא יכול לבכות על כך שאינו זוכה.כח מי שאינו משתתך בבחירת נציגיו לא יכול להלין על נציגיו.

12 והדני קושמרו הזה ב''אולפן שישי'' מזדעזע מ''עריקתו'' של ע. פרץ ואין לו שמץ של מושג ל'קוסאמו' הזה שפרץ היחיד שמנסה לעמוד בפרץ לפני שהמדינה המסוכנת הזאת תלך בדרך כל בשר  (לת) לערוק מהביבים השלים והלפידים למיניהם זו מצווה לאומית
  • 04:56
  • 09.12.12

13 יש מספר בעיות נפרדות ובלתי תלויות היוצרות את האפקט המצטבר שמתאר גדעון לוי: רון
  • 04:58
  • 09.12.12

1. החברה בכללה מדרדרת לבינוניות, אם לא גרוע מזה, למדינת עולם שלישי. רואים את זה בהרבה פרמטרים שנתנים למדידה בתחומי החינוך, פערים וכו׳. זה מן הסתם משתקף באיכות המערכת הפוליטית וההנהגה שמדרדרים מבחירות לבחירות.

2. העובדה שאין דיון ציבורי ראוי לשמו נגזר במדה רבה משיטת הבחירות בישראל. אם ההנהגה הייתה נבחרת בשיטה דומה למה שקיים בארה״ב, שמובילה למערכת דו קוטבית של שתי מפלגות גדולות, אז היה נוצר דיון ציבורי בכל הנושאים החשובים ושתי המפלגות היו מבדלות את עצמן בכל נושא שעל הפרק.

14 את עם ישראל לא מענייןE1 וכנראה גם לא את שלי אבל בקרוב יעניין מאוד בית המשפט הבין לאומי בהאג  (לת) והגברת הזו יחימוביץ אינה מבינה שבלי פתרון הסכסוך אין סיכוי קלוש לפתור את בעיותיה האקוטיות של מדינת ישראל
  • 05:03
  • 09.12.12

15 אם לוי.ג היה באמת באמת כואב את הבעיות ,היה נאבק מבפנים ולא סתם מרחל כמו זקנות בשוק.  (לת) דן,י
  • 05:17
  • 09.12.12

16 ואם הליכוד ביתנו יהיה ממשלת ישראל הבאה - סוף  (לת) עט
  • 05:18
  • 09.12.12

17 חאלד משעל משכנע יותר ממך דני
  • 05:21
  • 09.12.12

מציע שתקרא ותלמד את הנאום, זה מה שהמדינה אמורה להתמודד איתו

18 בדוק חי בלה לה לנד  (לת) בר
  • 05:33
  • 09.12.12

19 גדעון, יש לך ד"ש מחאלד משעל. בשיחות סגורות הוא אמר שאם לא תצטרף חרצופון
  • 05:38
  • 09.12.12

רשמית לחמאס, תיכף ומיד, הוא נורא יכעס. הוא אפילו יחוש פגוע, אבל יחסל אותך רק אחרי כל הציונים האחרים..

20 הפולטיקאיים הם ההפרשה של העם, זה לא יעזור לקלל צדו אזרח
  • 05:42
  • 09.12.12

ً

21 כל כך מדויק  (לת) רפי
  • 06:07
  • 09.12.12

22 נכון מאוד אללה
  • 06:09
  • 09.12.12

פעם ראשונה שאני מוצא את עצמי מסכים עם גדעון .התדרדרות מוסרית ערכית של העם היהודי בישראל משקף כנראה מצב כלל עולמי של בהמיות וחומריות.

23 "שלטון העם יורד אל הכביש ואני מתבזה" itai
  • 06:11
  • 09.12.12

בדיסק של אחת ההופעות מאיר אריאל טוען שאין דבר כזה שלטון העם- עם תמיד נשלט. ובכן, סוף סוף הגשמנו את הדמוקרטיה, העם שולט. אסופה של 120 איש ברחוב בפתח-תקווה, ראשל"צ, חולון תהיה פחות או יותר איכותית כמו הכנסת. ועכשיו- נתבזה....

24 הזוועה האמיתית היא מאחרי הקלעים מיקי
  • 06:14
  • 09.12.12

שרה

25 רגע, רגע - הרי עמיר פרץ הצהיר שיש להקדים את הנושא המדיני למשקי - זה לא רק תרגיל פוליטי שימיב
  • 06:19
  • 09.12.12

בסך הכל, גם לבני מצהירה על זה. תהיה אוביקטיבי ולא פסימי

26 שתי המסקנות שעולות מהמאמר הן: לוביץ
  • 06:26
  • 09.12.12

1. צריך להחליף את העם באופן דחוף ואז הכל יהיה נפלא.
2. עיתונאי ה"ארץ" צריכים להקים מפלגה באופן דחוף ואז הכל יהיה נפלא.

להחליף את העם זה קצת מסובך ולכן אני מצפה שבבחירות הבאות תוקם מפלגת "הארץ" ויפה שעה אחת קודם.

27 למה שלא תרוץ לפוליטיקה? אני מבטיח לך שאבחר בך רק בכדי לראות אותך פותר לנו את הבעיות.. עמוס ימני פאשיסט
  • 06:29
  • 09.12.12

יש לי דרכון גרמני למקרה שזה יצליח לך.

28 מתחנף לעם אזרח
  • 06:41
  • 09.12.12

אתה סבור שהעם הוא הייטקי ונובליסטי?. זו התחנפות כי אתה בעצמך ממורמר מהנבחרת שלו. היום לקנות ידע וטכנולוגיה או לפתחה זה דבר ולהיות עם חכם החותר לשלום אמיתי זה דבר אחר לגמרי. הייטיק ונובל אינם בהכרח המוסר החסר.

29 ואו, איזה כתבה!!! חורחה
  • 06:44
  • 09.12.12

ואו, צריך אומץ לכתוב ככה, כל הכבוד.

30 הכל נכון ירון מטולה
  • 06:57
  • 09.12.12

הפזורה היהודית שהתקבצה בישראל . נמצאת בתהליך גיבוש בשלב זה
התהליך למדינה אחת עם זכויות אזרחיות לכל אזרחיה עוד רחוק. רחוק מאוד.
בשלב זה הכנסת שמייצגת את העמים היושבים בארץ. פליטים נפחדים חסרי תרבות הומוגנית. כי כאלו אנחנו ,הרי בכל מקום בעולם תזהה את המטייל הישראלי. ארוגנטי, וגס בהתנהגותו. כאלו אנו וכאלו נציגינו. שעוד יובילו אותנו שנים רבות בדרך הלאומנות עד שיקיזו את דמינו וניצעק דיי.

31 ופרצופו של נתניהו - בתמונת תעודת הזהות הקולקטיבית שלנו דני
  • 07:05
  • 09.12.12

אכן, הדג מסריח מהראש, ואלו הפוליטיקאים שמגדירים את הקוד הגנטי של הישראלי מודל 2013.
אבל שכחת את ביבי: המוטציה שמייצגת אותנו באופן מושלם: נוכל, שקרן וחלקלק, אינטרסנט שמרוכז בעצמו ולא רואה אף אחד ממטר, סכסכן חומרני ופחדן, שהתמכר לתענוגות החיים והשררה (או שמא השרה...).

32 אני ליכודניק לא גאה ופעם ראשונה - מסכים!!  (לת) צחי
  • 07:05
  • 09.12.12

33 אני ליכודניק לא גאה ופעם ראשונה - מסכים!!  (לת) צחי
  • 07:06
  • 09.12.12

34 כרגיל אתה לא מתייחס לכלל החברה הישרלית,את הערבים אתה שוכח.מעניין איזה פרצוץ משתקף מהרשימות הערביות,שרוב מוחלט של נציגיהן מדבר בקול אחד,קול לאומני,מתקרבן,שרואה רק עוולות ישראליות וצדק פלסתינאי במקרה הטוב ובמקרה הפחות טוב הוא רואה את זועבי וזחאלקה,שהצירוף מדינה יהודית גורם להם בחילה.  (לת) טובה
  • 07:06
  • 09.12.12

35 אתה מוציא דיבה על עם ישראל שי
  • 07:06
  • 09.12.12

אם אנחנו כלך כך לא טובים בעיניך וראויים לבקורת כל הזמן אז הפרד מעמנו. סע לך למקום אחר וחייה את חייך בין עמים המתעניינים בסביבתם.

36 לצערי הגדול-כמה נכון!  (לת) יורם
  • 07:08
  • 09.12.12

37 וואלה צודק  (לת) אליהו שפיר
  • 07:14
  • 09.12.12

38 גדעון לוי האם ברצונך להרגע? קרא את האמנה של חמאס וצפה במופע האימים שהתקיים אתמול ברצועת עזה ואז תנוח דעתך  (לת) משה בודק
  • 07:23
  • 09.12.12

39 פשטנות מחשבתית יעקובוס
  • 07:28
  • 09.12.12

מר לוי מגיע למקום דומה לזה של איל מגד שקבע ביום ששי ״כולנו פשיסטים״. אלה ואלה דברי הבל. ״אנחנו״ פשוט כמו כל בני אדם האחרים: אנוכיים, רודפי ״כסף, כבוד, ואהבת נשים״ כדברי פרויד, ובמקביל אוחזים בכל מיני אשליות לגבי עצמנו, כגון שאנו ״עם נבחר״, וכיוצא באלה הבלים הבאים להצדיק את בזותנו וליפותה. בגלל צרוף נסיבות מקרי שהעמיד לרשותנו מלאי קרקעות שעליהן הכרזנו בעלות בתוקף ״יעודנו ההיסטורי״, ובשל החמדנות, הרכושנות, ואובססיית ההאחזות הטבועות בנו כמו בכל אחד אחר, נקלענו למצב טראגי של שליטה אלימה על עם אחר, תוך נישולו ושלילת זכויותיו. איננו מסוגלים לוותר מרצוננו על הנכסים שבזזנו, ועדיין לא התגבש הכוח שיאלצנו לעשות זאת.
לפיכך מגוכחת במקצת התלבטותו של מר לוי בשאלה אם מנהיגינו הם נקלים במיוחד וגוררים אותנו לתהומות, או שמא הם רק משקפים את נקלותנו שלנו. דרכו של עולם היא, שלמעט מקרים חריגים, הגרועים בבני האדם הם המגיעים לעמדות הכוח הפוליטיות, ועל כן גם מבחינה זאת לא חידשנו דבר. התנודדותו המנית- דפרסיבית של מר לוי בין גאונותנו ההייטקית לנבלותנו המוסרית היא לכן פאתטית, ורק מפריעה לראייה נכוחה של המציאות ואפשרויות השינוי הגלומות בה. אלה אינן נעוצות במנהיגים נאורים יותר או אזרחים נעלים יותר, אלא בשינוי במאזן הכוחות האזורי והבינלאומי. אם וכאשר זה יתחולל, אפשר שיישמעו פעמי גאולתנו, אלא אם כן יהיה זה כבר מאוחר מדי.

40 תענוג לקרוא את מאמריך, הכי נכונים ופותחי עיניים. למרות שרוב העם מעדיף לשנן ולזרוק את אותן סיסמאות מיושנות .  (לת) תענוג
  • 07:29
  • 09.12.12

41 תענוג לקרוא את מאמריך, הכי נכונים ופותחי עיניים. למרות שרוב העם מעדיף לשנן ולזרוק את אותן סיסמאות מיושנות .  (לת) תענוג
  • 07:29
  • 09.12.12

42 ולאור הדברים הנכוחים של גדעון היקר לא יהיה פה טוב אלא רק לאחר שהעולם ייתייחס אלינו כפי שהתייחס לד"א. שם זה הצליח.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:34
  • 09.12.12

43 אני לא מבינה איך אדם נפלא כמו גדעון לוי מוכן לחיות במדינה כזו גרועה . למה לא לעבור לאחת המדינות השכנות ? שם אין יהודים, אין חרדים, אין ציונים .גן עדן ממש .  (לת) ד"ר חפציבה החי-על-המת (לייבסון ). מרצה למיגדר
  • 07:34
  • 09.12.12

44 אתה צודק, חסן נאסראללה הוא ראש הממשלה המתאים ביותר למדינת ישראל, אה, לישות הציונית.  (לת) דני
  • 07:35
  • 09.12.12

45 הסמול --- דורש --- בידוד מדיני! הסמול --- דורש --- ...  (לת) אלכס
  • 07:38
  • 09.12.12

46 רחמנות על מיסטר גדעול לוי. ואעפי''כ נוע תנוע ממשלת ביבי  (לת) ש. ארליך
  • 07:41
  • 09.12.12

47 פעם ראשונה (וכנראה אחרונה) שאני מסכים איתך, גדעון  (לת) נעם
  • 07:42
  • 09.12.12

48 השמאל הישראלי תמך בעבריין ,אולמרט-מאסר על תנאי בינתיים,והוא מדבר על פרצופה של מדינה  (לת) דוד
  • 07:43
  • 09.12.12

49 גדעון לוי - לראשות הממשלה! VIVA LEVI
  • 07:45
  • 09.12.12

ממשלת פלסטין השלמה...

50 גדעון!! התותח
  • 07:46
  • 09.12.12

אתה טיפש! ימח שמך וזכרך..

51 פעם ראשונה (וכנראה אחרונה) שאני מסכים איתך, גדעון  (לת) נעם
  • 07:50
  • 09.12.12

52 חברה שמצבה טוב בוחרת בגדעון לוי - מעוז צור ישועתנו.  (לת) חבר טוב
  • 08:03
  • 09.12.12

53 אנחנו לא תמימים פרופסור שפוי
  • 08:04
  • 09.12.12

כל אחד מאנשי הליכוד עדיף על כל שמאלני שקורא לחרם על ארצו, מקבל מענקים מקרנות שונאות ישראל באירופה, מתמוגג על גירוש יהודים מביתם, שמח על הרס בתי יהודים ומשתף פעולה עם הגרועים באויבנו. כל מוכר בשוק הכרמל עדיף על כל פרופסור להיסטוריה שמתאים את המחקר לאג׳נדה הפוליטית שלו, על כל פרופסור למדעי המדינה שקורא לחרם על מדינתו ויורק לבאר ממנה הוא שותה. לכן מר לוי, אל תתפלא אם בבחירות הבאות נצחון השפויים מהימין יהיה מרשים. עם ישראל איננו טיפש.

54 בוא אני אסביר לך גדעון שתבין. זו לא בעיה אם אין פתרון.....הפלסטינים כבר לא בעיה הם מחלה כרונית שצריך ללמוד לחיות איתה.  (לת) מורה כיתה א
  • 08:06
  • 09.12.12

55 עווינו, פשענו.  (לת) אסף בארי
  • 08:09
  • 09.12.12

56 אז מה הפתרון???  (לת) שואלת באמת
  • 08:17
  • 09.12.12

57 גדעןן לוי שמאלן מתנשא גדעון לוי מתנשא
  • 08:17
  • 09.12.12

גדעון לוי רוצה לקבוע מהו מוסר(שזה מה שהוא חושב) ואיך ישראלי אמור להתנהג(שזה כמוהו) אם ככה אני דורש שכל הפלשתינים יהיו ציונים

58 גדעון לוי צודק. הציבור מטומטם והציבור ישלם על מעשי הממשלה הקיצונית הבאה.  (לת) בנימין מאי
  • 08:19
  • 09.12.12

59 כל מילה בסלע. בחברה שבה המיעוט איכותי, טרם קם מנהיג שיסחוף אחריו גם מי שלא שייכים למיעוט זה. לכן, אפסים כמו ביברמן יכולים להשחית כקוזקים נגזלים, ואחריהם נגררים בבינוניותם- יחימוביצ'ים, לפידים, לבנים וכן הלאה. עגום ביותר  (לת) שומר חוק
  • 08:23
  • 09.12.12

60 אם בעיני מר לוי ישראל מדינה מגעילה, למה לא יהגר מכאן?  (לת) דן
  • 08:25
  • 09.12.12

  •   אני מציע שאתה תהגר,למה אתה חושב שאתה יותר טוב????  (לת) שוקי
    • 12:28
    • 09.12.12

  •   מה הקשר? לא שמאלן
    • 12:56
    • 09.12.12

    באופן כללי, אני לא מסכים עם גדעון לגבי הראייה התמימה שלו את הערבים (תמימה בעיני כמובן). אינני שמאלן "עיוור". יחד עם זאת, הוא צודק לחלוטין לגבי מצב החברה שלנו, ומי שלא מבין את זה / מסרב להסתכל למציאות בפנים / מדחיק וכו', עושה עוול לעצמו ובעיקר לדורות הבאים (אם בכלל אכפת לו מה הוא הולך להשאיר כאן). גדעון לוי לפחות מנסה להציף את הבעיה ולקן את החברה שלו. במקרה זה, כל הכבוד לגדעון. לא יודע איך, אבל חייבים שינוי דחוף, זה חייב להתחיל מלמטה מהעם, במעשינו היום-יומיים. הצילו

61 תגובה יוסי
  • 08:28
  • 09.12.12

הוצאת לי את הדברים מהפה. 100% צודק.

62 Very good writing Exactly!
  • 08:28
  • 09.12.12

Exactly!

63 ושום מילה על נאומו "המתון" של חאלד משעל בעזה! מדהים בכל פעם מחדש להיווכח כיצד ג. לוי מתעלם לחלוטין מן ההתבטאויות המזעזעות של פאשיסט איסלאמי פונדמנטליסיט המצהיר בגלוי שמטרת הפלסטינים היא השתלטות על כל פלסטין, מן הנהר ועד הים ובוחר לבקר את החברה הישראלית דווקא! ועדיין יש לדרוש מן המתחסד המגלגל עיניו לשמים בשם זכות הציבור לדעת האם הוא מקבל תמיכה או מענק מן האיחוד האירופי ומה גובה הסכומים המשולמים לו.  (לת) סטו סאטקליף
  • 08:28
  • 09.12.12

64 וזוהי רק ההתחלה. המאזן הדמוגרפי (חרדים) ימוטט את המדינה הזו בתוך עשור. ואת זה שום התפכחות לא תשנה.  (לת) ק.
  • 08:29
  • 09.12.12

65 פרצופו של מרכז הליכוד - לא פרצופה של המדינה אריה, גוש דן
  • 08:31
  • 09.12.12

הישראלים הולכים לקלפי, ולא ממש מבינים למי ולמה הם מצביעים. לכן גדעון לוי טועה. מעטים האנשים שהולכים לבחור ליכוד, שמבינים שהם נותנים את קולם למפלגת מתנחלים קיצונית, שחלק ניכר ממובילי הדרך בה (פייגלין, לוין, אלקין, חוטובלי ושות') מחזיקים בתפיסות עולם שהן לא ציוניות ולא דמוקרטיות (וזה לא קשור להינתקות או לאוסלו - אפשר להתנגד להם, ועדיין להישאר דמוקרט וציוני).

לכן, פרצופה של המדינה, היא בעיקר פרצופם של כמה עשרות אלפי מתפקדים משיחיים, שבקונייקטורה פוליטית הולכים לפרק את המדינה היהודית והדמוקרטית שנבנתה כאן.

66 לבד חשבת על זה ? אולי הבעיה היא בשיטת הבחירות ? אולי זו בעיית משילות ? הכל הטעיה, זה העם אריק
  • 08:32
  • 09.12.12

מליארדי אנשים בעולם טועים ? החינוך הציוני כה מצליח עד שבוגריו משוכנעים שהאנטישמיות נובעת מקנאה לעמנו ולא מחוסר נאמנות לזולת. ואז מסווגים את השלטון המקומי, המושחת כולו, בשל היותו קבלן קולות לשלטון המרכזי כבעיה של שיטת בחירות... להחליף את העם ביקש יצחק בן אהרון ולעגו לו. אבל יש מי שהבין והחליף ובנה חיים בסביבה עם ערכים ואולי סוג של מסורת יהודית ויש מי שעדיין לא הבין את המשמעות של חלום המדינה היהודית ושבוי בהטעיות הרגילות על ערכים ומצויינות שמתאימים הרבה יותר למכביה מאשר לאולימפיאדה. כמה מדענים מעולים לא מצליחים לשנות סקטור ציבורי גרוע ורעוע המפחד על חיו מול הפוליטיקאים המושחתים וגם לגבי פרסי הנובל בקרב היהודים אז.... הם כולם באו מליברליזם ולא מקנאות מקומית והקהילה היהודית בישראל הניבה הכי פחות פרסים. מעולם לא הצליחו לשכנע מחנה פליטים עלוב ומושפל שהוא כזה גיבור וחכם...מערכת החינוך לבדלנות הטובה בעולם.

67 אין מה לומר, הפעם אני מסכים עם כל מילה  (לת) גל
  • 08:32
  • 09.12.12

68 לא למד כלום שקול
  • 08:34
  • 09.12.12

שוב ההתנשאות המאוסה של דובר השמאל האולטימטיבי.
הרוב הוא מטומטם וירוד.רק אנחנו חכמים ונאורים.
מעורר בחילה .

69 גדעון, ההסבר הוא פשוט. בלי קשר לדעה פוליטית המצב בארץ הזאת מ-פ-ח-י-ד. יש כאן בעיה קיומית אמיתית והישראלים מנסים להתנהל מולה בהדחקה. דוגמא- אני אישית הייתי נגד המבצע בעזה, ואני בעד הידברות עם חמאס יחד עם זאת ברור לי שהעצרת של חמאס אתמול...  (לת) ישי
  • 08:42
  • 09.12.12

70 אמנון, איך לא נמאס לך להיות צודק? יישר כוחך.  (לת) דב
  • 08:44
  • 09.12.12

71 הנבחרים שלנו לא יותר נכלוליים, אלימים, לאומניים, אנטי דמוקרטיים או גזענים מבוחריהם. זה מה שהכותב חושב על עם ישראל.  (לת) קוקו
  • 08:45
  • 09.12.12

72 מדהים ! מפתיע ! סוף סוף גדעון לוי כותב משהו נגד מדינת ישראל ! חידוש משמח לקראת חנוכה.  (לת) אמנון שטרום
  • 08:47
  • 09.12.12

73 אחד המאמרים המוצלחים שקראתי בזמן האחרון. חד ומדויק.  (לת) עומר
  • 08:47
  • 09.12.12

74 עלי בן גוד הנביא מוחמד אמר זאת לפני 1400 שנים, ערבי
  • 08:48
  • 09.12.12

מאמר מעורר מחשבות על החברה החולה בישראל, המצב באמת מסכן את קיום המדינה, והפוליטיקאים מעודדים... אמר עלי הבן דוד של הנביא והאימאם הרביעי ״כפי שתהיו כך יהיו המנהיגים שלכם״ ובערבית ״كيفما تكونوا يولّا عليكم" זה בדיוק המצב, בגלל שהעם ברובו שונא ובור כך גם נבחריו (סליחה מהמיעוט שבמיעוט שהוא לתפארת)

75 השוואת הפוליטיקאי הישראלי לכלב, עושה עוול לציבור הכלבים העולמי. אין חיה נחותה יותר מהפוליטיקאי, והגזע הישראלי הוא הגרוע ביותר.  (לת) פלוטו לראשות הממשלה
  • 08:48
  • 09.12.12

76 ומוגזם לצפות מעיתונאי שיהיה הוגן וריאלי ובעל עיניים פקוחות למציאות, וכשיקרא את דברי משעל בעזה: פלסטין, מהים עד הירדן, תישאר איסלאמית. לא נכיר בישראל לעולם, לא נוותר על אף שעל מאדמתנו ולא משנה כמה זמן זה ייקח" - יאמר, סליחה, טעית, אבל מוגזם לדרוש זאת משמאלן קיצוני , בעל ראות מוגבלת, פנאתי המצדד בגרועים שבאוייבי ישראל  (לת) מנחם
  • 08:53
  • 09.12.12

77 צודק רזול
  • 08:55
  • 09.12.12

אכן כל מילה בסלע. זו פרצופה של המדינה המילים של תיסלם תקפות גם היום

78 אבודה מדינה
  • 09:07
  • 09.12.12

צודק. איבדנו את הכיוון.

79 מדויק  (לת) חזק מאוד
  • 09:11
  • 09.12.12

80 כל מילה חקוקה בסלע כתמיד  (לת) נתן
  • 09:18
  • 09.12.12

81 פני הפוליטיקאים נרי חסידוב
  • 09:28
  • 09.12.12

אכן תאור נכון של המצב, מה לנו כי נלין יצרנו מושג "מרכז" שכל ראשיו הם אופרטיוניסטים אגו מניאקים שמחפשים מנדטים שיכניסו אותם לכנסת ושם כבר לא משנה אין אידאולוגיה רק כסאולוגיה,והמדינה מתרדרת מדחי אל דחי, מגעילים את הנשמה.

82 מדוייק tal
  • 09:37
  • 09.12.12

ואם לא נהיה פוליטלי קורקט אוסיף ואומר כל עוד משפחות שהדיעה שלהם היא כמו של הימים-הלאומני-הדתי/חרדי (או חרדי לייט) והם משפחות שממוצע הילודה שלהם הוא 3 ומעלה לעומת אלו שמחזיקים בדיעה שלך ממוצע הילודה שלכם הוא 1. משהו המצב לא ישתנה.

עניין של דמוגרפיה וסטטיסטיקה. אין מה לעשות.

83 כל כך נכון עודד
  • 09:41
  • 09.12.12

כל כך נכון לצערי. אכן מדובר בשיקוף בלתי מחמיא.

84 כי כך רצה ה א ל (הפיקטיבי, שהמציאו לנו "חכמינו") ש"אימץ אתכם" ועשה עימכם "ברית בן הבתרים" ומלק אתכם (הגברים) ב"ברית מילה" פני המדינה בשתי מילים: "איחסה-פיחסה"
  • 09:45
  • 09.12.12

ולאל הזה אתם עוד מאמינים?

85 מאמר מדהים של גדעון לוי - אני מזדהה עימו הזדהות מלאה, בהן צדקי. הכסיל
  • 09:48
  • 09.12.12

בחלומותי השחורים או שמא הוורודים ביותר לא תארתי לעצמי שיום אחד אומר אמן על מאמר של גדעון לוי. אתמול בערב, שומו שמיים, אמרתי אמן על מאמר של תמר ג'וזנסקי והנה היום, אני חוזר על מעשה זה לכבודו של גדעון לוי.
איך אומרים במקומותינו - מודה ועוזב ירוחם.
(נו טוב, עכשיו אני מצפה שגדעון יחזיר לי מחמאה תחת מחמאה ויכתוב כמה מילים "טובות" על הנביא משעל ועל נאומו אתמול בעזה).

86 חייבים לצפות ליותר!  (לת) לא מוזגם לצפות
  • 09:50
  • 09.12.12

87 בוקר טוב גדעון לוי רותי
  • 09:51
  • 09.12.12

דמוקרטיה אמרת? אדון גדעון סער , מתלהב מעצמו, מתראיין בכל מוסד תקשורתי שהוא יכול ומתגאה ב "ביחד" של מפלגתו , אז בוא נבהיר לקוראים כמה דברים: בפריימריס של הליכוד פעלו מאחורי הקלעים ראשי וועדים גדולים שהכתיבו את מי לבחור. אצל ליברמן הדבר הרבה יותר פשוט: שם הקומרד מחליט מי יהיה המועמד, ולזה הם קוראים דמוקרטיה !!!!!!!

88 צודק ונכון דניאל
  • 09:54
  • 09.12.12

זה בדיוק מה שחשבתי גם אני

89 מחן הבעות הדעה בהארץ !!! חזק הנביא
  • 09:56
  • 09.12.12

אני וחבר הגולשים שלי (יש הרבה כאלה)חפצים מאד להביע דעתם על השקפתויו של גדעון ולא עושים זאת כי הארץ אפריורי צינזר ויצנזר הבעות לא מחמיאות לכתביו,
גורלם של שורות אלה לא יהיה שונה =לא יראו אור,
אשמח להתאכזב

90 בדויק כך. ותכף יוכיחו את זה (ממש כאן) נציגי ההשכלה, העידון והתרבות, הלא הם הטוקבקיסטים הישראלים  (לת) עם ישראל חי בסרט
  • 10:02
  • 09.12.12

91 הציבור עודד המעודד
  • 10:07
  • 09.12.12

מטומטם והציבור ישלם... תן לו מגיע לו עוני ובידוד עולמי בלי קורת גג... השפויים והמשכילים יהגרו. לאן? כל מקום שהוא לא כאן

92 צא ולמד גדעון יוסי
  • 10:07
  • 09.12.12

האם מר גדעון טרחת להקשיב לנאומו של משעל האם טרחת לבדוק מי בבחירות האחרונות ניצח בגדההמערבית החמאס או הרשות מר גדעון צא ולמד עם מי יש לך עסק אחרי זה תבוא בטענות לבני עמך

93 ישראל 2012 אלכס
  • 10:10
  • 09.12.12

פעם כשאחד מעיתוני מפא"י היה הצהרון "הדור" - הפתגם "פני הדור כפני
הכלב" התאים ואילו היום אפשר בהחלט לכתוב ש"ישראל היום" משקף את
נמיכותה של החברה הישראלית במאמריו הפרו-נתניהו
לפיד ג'וניור (לא כל כך) וציפורה לבני מתאימים בהחלט לתמונה הקודרת של
ישראל 2012 בה מפלגה "סוציאליסטית" כמרץ מעדיפה לחתום הסכם-
עודפים עם יורשת-בית"ר (ליבני) במקום עם מפלגת העבודה או עם חד"ש

94 לא מתעניינים ב e1 "- גדעון אבא שרף עצמו למוות אתמול כי גרושתו מונעת ממנו קשר עם ילדיו- אתה מתעניין?  (לת) האפרטהייד קדימון לזוהמה פנימית בחסות משפטית פסוידו
  • 10:15
  • 09.12.12

95 יש לנו חברה נהדרת..המועמדים הם ברמה אישית של נבחריהם כי הרי כותב המאמר נמצא ברמה אישית נמוכה יותר מאשר קוראיו. העיתון הוא לאנשים חושבים והוא מר לוי אינו שייך לקטגוריה זו תות אוהב המון
  • 10:18
  • 09.12.12

צר לי שגדעון מאוכזב מהישגים של המפלגה/מפלגות בהן הוא דוגל.הרבה בריאות

96 בוא תצטרף אלי אם לא מתאים לך בישראל אחמד ג'עברי
  • 10:18
  • 09.12.12

אתה בושה לעם היהודי, מר לוי.
מאז ומתמיד.

97 אמת ויציב. אבל איך אפשר לשנות עם שמביט קדימה בעיוורון, חי בבועה וחושב שזה מה שיש ?  (לת) א.ב.
  • 10:20
  • 09.12.12

98 הפעם קלעת בול. כל מילה בסלע.  (לת) גדעון
  • 10:22
  • 09.12.12

99 כתבה מעולה בסגכר
  • 10:23
  • 09.12.12

כתתיבה מעולה ומדוייקת. אז מה עושים?

100 מצוין גדעון.. ורק על זה תענה: זה כולל גם את המגזר הערבי, ששולח לכנסת נציגי תנועות טרור???????!!!! אא
  • 10:28
  • 09.12.12

גם הפעם, כמו תמיד, הפלת את עצמך..

101 צודק...  (לת) ...
  • 10:32
  • 09.12.12

102 ורק אתה טוב, גדעון  (לת) מישו
  • 10:42
  • 09.12.12

103 פרצופה של התקשורת אחות במגזר הציבורי
  • 10:44
  • 09.12.12

ואני בתומי ציפיתי שאולי יהיה לך משהו לכתוב בנושא שביתת האחיות . שביתה שמטרתה להלחם על ההווה והעתיד של מערכת הבריאות הציבורית הקורסת כאן ועכשיו. כנראה שגם בעיני אנשי תקשורת כמוך היא אינה חשובה מספיק כמו E1, פרץ-יחמוביץ'-לבני-לפיד-נתניהו וכל שאר ה"חבר'ה" והעניינים ה"בוערים". כן, כן, זוהי פרצופה של התקשורת !!!

104 אני מגיב אוטומטית מבלי לקרוא,,,,,,,,,, ארז
  • 10:45
  • 09.12.12

הכל צפוי מראש בסדרות הטורים המצחינים שלך,,,כבר לא משנה מה הנושא שעליו אתה רוצה להתייחס כי הרי בסופו של דבר היהודי הוא מקור לכל הבעיות בעולם,אתה פשוט אנטישמי עלוב וקטנטן. ובזכות חג האורים הקדוש ,כמו ששרדנו את כל נסיונות ההשמדה של העמים הקדומים כך נשרוד ועם ישראל יחיה לנצח.חג שחור לך מר גדעון (אני לא אעז לרשום את שם משפחתך המזוייף כי אתה כלל לא ראוי לו)

105 לא כל הישראלים מחזיקים בבית דו-קומתי ברמת אביב ומקבלים 300 דולר לראיון לטלוויזיה זרה כמו גדעון לוי. אז הם מחפשים את ה"דיל" הכי טוב בשוק הסלולרי בשביל לחסוך קצת כדי שילדיהם לא יצטרפו ל-860,000 הילדים שחיים מתחת לקו העוני. אבל מה זה לעומת "הבעיות האמיתיות" שגדעון לוי מתעסק בהן בזמן שהוא מדלג בין הרצאה בוינה לכנס בהלסינקי.  (לת) אלי
  • 10:51
  • 09.12.12

106 עוד הזדמנות ללוי להטמיע את ערכי היסוד השקריים של השמאל הליברלי. "זכויות האדם" כמשל: ‏זכויות לפושעים, מסתננים וטרוריסטים בלבד
  • 10:57
  • 09.12.12

הזכות הבסיסית מכולן, זכותם של האזרחים שומרי החוק לבטחון אישי ולבטחון רכושם, מעולם לא נכללה ברשימת זכויות האדם של הליברלים. כי ארגוני זכויות האדם הם חלק בלתי נפרד מהמימסד הליברלי שבכל המדינות הדמוקרטיות מתפרנס ‏מעידוד הפשיעה באמצעות חקיקה ואכיפה ליברליות מתירניות. זאת כמובן כדי לזכות בתמיכתן ובקולותיהן של האוכלוסיות העברייניות שמהן צומחת הפשיעה האלימה. אוכלוסיות שאצל מעצמת העל האמריקאית (השחורים והלטינים) מהוות את הרוב המכריע של מצביעי הדמוקרטים הליברלים. וזאת הסיבה האמיתית לכך שכל מי שידרוש שם, או אצלנו, חוק וסדר במדינה, יתקל במקהלה קאקופונית של "אבירי זכויות האדם" שתאשים אותו ב"גזענות" ו"פשיזם". במדינה כמו ישראל, שבה כבר עשרות שנים פועלות מאות כנופיות פשע, מעולם לא שמענו מפעילי זכויות האדם שמץ אמפתיה לקורבנותיהן.

107 כשעם ישראל הפך לעמישראל וממנו לעמה - צודק גדעון,ולואי ולא היית צודק אחד העם,אבל קצת אחר
  • 10:59
  • 09.12.12

האגומניים היחימוביצ׳ים,הלפידיים,הלבניים והגלאונים שטווח הראיה שלהם אינו רחוק יותר מאורך אפם והמתיימרים להציג חלופה לחבורה המבהילה של משיחי הדת והזויי הליכוד ביתנו -היא היא האחראית על שהלכה המדינה בעבור האגו הקטן המצ׳וקמק וחסר המשמעות שלהם

108 "המדינה האפלטונית וזו שלנו" ג'ון הלוורסון (אוניברסיטת קליפורניה)
  • 10:59
  • 09.12.12

"קוראים ליברלים מודרנים גינו כמעט פה אחד את משנתו המדינית של אפלטון בפוליטיאה על היותה מנוגדת לחלוטין והאורח נתעב לאידאלים דמוקרטיים. הצעותיו של אפלטון לשלטון של עילית לא נבחרת של שומרים..

109 "...דבריה של שלי יחימוביץ', ש"הישראלים לא מתעניינים ב-E1" היתכן ?!  (לת) חשדתי, אבל לא האמנתי - הקץ לשמאל.
  • 11:00
  • 09.12.12

110 משך 40 שנה הבעיות שלך תפסו את סדר היום שלנו ולא התקדמו בכלום עכשיו מגיע גם לנו שיעלו בעיות הדיור ויוקר המחיה שלנו לסדר היום. עוד 40 שנה של דיכוי כלכלי ?
  • 11:00
  • 09.12.12

לא קידמת בכלום עכשיו תורנו.

111 קיימת סבירות ניכרת שהכנסת הבאה תכיל יותר עידית ופחות זיבורית מן הכנסת הנוכחית  (לת) אופסימיסט
  • 11:01
  • 09.12.12

112 דמוקרטיה - (ללא כבישה והימנעות מייצוג ושיקוף כירוגי) - מבטלת אייכויות  (לת) אפל -טונ - אי
  • 11:04
  • 09.12.12

113 "המדינה", קרי רוב האזרחים מבינים היטב את דברי עבאס זכי, על כך שגבולות 67 מבחינת הפלסטינים "המתונים" של אבו מאזן, הם רק ההתחלה ושעל "הפיתרון הסופי" אסור לדבר בקול רם ובמיוחד לא בטלוזיה... מה שבעצם מוכיח שהימין צדק לכל אורך הדרך בכך שכל ההבדל בין הפת"ח לחאמס הוא שלפת"ח יש שכל לא לומר בטלוויזיה את אשר אמר חלד משעל ביום שישי. זה השמאל שתקוע בקישקושי אוסלו ושמסרב להביט למציאות בעיניים.  (לת) פרצופו של השמאל
  • 11:05
  • 09.12.12

114 מדינה מלוכלכת אחמד
  • 11:08
  • 09.12.12

אתה צודק בכל מילה זו מדינה מלוכלכת וגזענית, רוצים שלטון פלשתני שהוא הרבה יות נאור ונקי. אני בטוח שאתה תתוגמל כראוי על תרומתך והמדינה המלוכלכת

115 מדויק. תענוג לקרוא אותך, תודה!  (לת) אני
  • 11:10
  • 09.12.12

116 גדעון ,כל הכבוד חיים
  • 11:11
  • 09.12.12

לא צריך להתייחס אל התגובות רפות השכל, מסכים איתך ב100%. העץ לא יכול להירקב מהצמרת (למרות שהיא הכי רקובה).

117 ג. לוי מתקשה להיפרד מקרנות המזבח השומם שלו והוא קצת מזכיר את הערב רב שהוא יוצא נגדו. זכי חלטורה
  • 11:12
  • 09.12.12

המסקנה היא שמי שלא דואג לילדיו לדרכון זר הוא חסר אחריות הורית, אבל אתה ממשיך להתעקש שאפשר לתקן כי אתה מתקשה להיפרד מקרנות המזבח השומם שלך ואתה קצת מזכיר את הערב רב שאתה יוצא נגדו.

באיזו שהוא מקום במאמר אתה רומז על אפשרות תיקון, ולא מסביר איך זה אפשרי בכלל שעה שברור שמשנתון לשנתון המדינה הופכת לעוד יותר מאותו הדבר וזה לא יכול להיות אחרת, כי עכברוש לא יכול להוליד חזיר ולהיפך.

118 גדעון לוי צודק מאין כמוהו מציב ראי בהי מול הפרצוף העכור של אזרחי המדינה הציונית ריאליסט
  • 11:17
  • 09.12.12

הסיבה היא כי ההוויה קובעת את התודעה. ההוויה היא ציונית מתנחלת ומנשלת השתקפותה בתודעה מייצרת את תוצאת הבחירות בקלפי

119 פני המועמדים כפני החברה הישראלית הרקובה וכך יהיה גם בעתיד. ישראל- אפיזודה חולפת במהירות הבזק. כפי שהרצל שהיה חולה בעגבת אמר: בבאזל יסדתי את מדינת הישראבלוף. מנדרינה
  • 11:23
  • 09.12.12

וימ שחושב שישראל תמשיך כך לאורך שנים ממשיך לחיות באשליה שתתנפץ למיליוני רסיסים קטנטנים חסרי חשיבות.

120 נכון!  (לת) ע.
  • 11:24
  • 09.12.12

121 פרצופך דומה לתיאורך - חבל  (לת) יעל
  • 11:32
  • 09.12.12

122 דמוקרטיה מאיר
  • 11:38
  • 09.12.12

מר גדעון היקר
בדמוקרטיה הרוב קובע,אבל הרוב הוא לא לא בהכרח השמנת של החברה
רק חינוך פתוח ורב גוני יגרום להשבחת העם
עד אז תצטרך להמתין ,בכל מה שנוגע לשכנים ההמתנה תהיה הרבה יותר ארוכה

123 "השיח הציבורי טומן ראשו בחול", ראשו של לוי טמון במקום בו השמש לא זורחת  (לת) יאללה
  • 11:49
  • 09.12.12

124 קובץ פושטי יד אפי שינה 08:06/9/12/12
  • 11:52
  • 09.12.12

מחפשים מיקלט בעקבות סילוקם מיריבהם שגזרו עלהם אות קין הם נרדפים וגולים במשכנות המקלטים

125 קובץ פושטי יד אפי שינה 08:06/9/12/12
  • 11:53
  • 09.12.12

מחפשים מיקלט בעקבות סילוקם מיריבהם שגזרו עלהם אות קין הם נרדפים וגולים במשכנות המקלטים

126 אכן, גדעון. . . מני
  • 11:59
  • 09.12.12

כטוקבקיסט סדרתי מחו"ל אני פוגש יום יום גם וירטואלית מדינה חסרת
התנהלות מסודרת עם פרחחים בצנזורה של עיתון שנחשב עדיין כנאור
מהמטבח הכהניסטי הקיצוני ביותר מלא ב'מגיבים' מטעם מחוסרי טעם
ותרבות. . . סלט של מספרים "סידוריים" המשתנים לאורך היממה בלי
קשר לזמן. . . שלח מכתבך על פני המים כי ברבות הימים תמצאנו. . .

או את חרצופך מהצנזורה. . .

127 דבריה של שלי יחימוביץ', ש"הישראלים לא מתעניינים ב-E1",,, היא לא שמאל ולא מנהיגה מדינית נועזת.
  • 12:03
  • 09.12.12

מזדנבת של ברק.

128 זה נשמע מתנשא מאוד ונכון מאוד בעת ובעונה אחת  (לת) הדני דנונים מייצגים אותנו
  • 12:08
  • 09.12.12

129 פרצופה של המדינה שחר
  • 12:09
  • 09.12.12

גדעון לוי כרגיל צודק בכול מילה פשוט מקסים

130 למה אתה לוקח כל דבר ומשליך אוטומטית על ה"כיבוש". מי שדוחף את העם ימינה הם הפלסתינים עצמם, לא הפוליטיקאים. אתמול משעל נשא נאום כי ברצונו { שהוא גם רצון ארגונו} להשמיד את מדינת ישראל. אבו מאזן ישב כמו דג. הוא לא גינה , הוא אפילו לא אמר שזו לא עמדת הרש"פ. כשישראלי שומע זאת מה עליו לחשוב? שאבו מאזן פרטנר? שמשעל פרטנר? מעולם לא קראתי התייחסות שלך לדברים. עבאס זכי מבחירי הרש"פ אמר מפורשות כי הדרישה לקווי 67 היא אמתלה ורצונם האמיתי הוא השמדת ישראל. אני קורא את הדברים שלך רבות, אני מעריך את דעותיך, אך עדיין אני חושש שאתה מסרב לראות את המציאות אלא אם כן אתה יודע משהו שאנחנו לא, אם כן בבקשה כתוב על כך.  (לת) אורן
  • 12:18
  • 09.12.12

131 ומה עם הפרצוף שלך גדעון? ישראל
  • 12:19
  • 09.12.12

הזלזול והבוז שלך לעם שלך מעוררים את השאלה למה אתה חי עדין בתוכנו. נראה לי שברמאללה או אפילו בעזה יהיה לך נעים הרבה יותר. מר גדעון לוי, ומה איתך? לא נמאס לך לפעמים מפרצופך?

132 הציבור אכן לא טוב ממנהיגיו, אבל אמנון לוי טועה בטענה שאי העניין נובע מאדישות. הבעיה המרכזית של האדם הממוצע, היא ההכרה בחוסר יכולתו לשנות את המצב. ציבור שמאמין שלא יהיה שלום לעולם, לא יכול לשים את בעיית השטחים הכבושים בראש מעיניו.  (לת) אוהב האמת
  • 12:27
  • 09.12.12

133 תגיד גדעון, אם משעל היה משתעל עליך ההית מנגב?  (לת) יניב
  • 12:42
  • 09.12.12

134 אופורטוניזם, ציניות ,קומבינות, רוע לב, צרות אופקים...כולם 'עושים לביתם' והמדינה מתדרדרת לאשפתות  (לת) עצוב מאוד! ותודה גדעון
  • 12:48
  • 09.12.12

135 מאמר מעולה חד וחלק נימאס מהביבונים ולהקתם הפאשיסטית.תודה גידעון אתה בהחלט מייצג אותי.  (לת) איתי
  • 12:55
  • 09.12.12

136 ‎כי כך רצה  ה א ל  (הפיקטיבי, שהמציאו לנו "חכמינו") ש"אימץ אתכם" ועשה עימכם "ברית בן הבתרים" ומלק אתכם (הגברים) ב"ברית מילה" ‎פני המדינה בשתי מילים: "איחסה-פיחסה"
  • 13:01
  • 09.12.12


‎וב"אל" כזה אתם מאמינים? [התגובה נשלחה ב- 03:33]

137 אני לא פרצופם והם לא פרצופי צדיקה
  • 13:05
  • 09.12.12

והם מבקשים את אמונינו ולא אנחנו את שלהם!

138 כתבה למופת אבי
  • 13:25
  • 09.12.12

לא כל מי שכותב נגד הממשלה הוא נגד המדינה טומטום[מיועד למ"פ 3]

139 ההיסטוריה חוזרת על עצמה- הגיע הזמן להפרד פרושים
  • 13:41
  • 09.12.12

אני מסכים עם כול מילה, חוזר כאן הפילוג ההיסטורי, בארץ הזאת תישאר מדינת שבט יהודה, משיכית- קיצונית, יש להקים את מדינת שבת ישראל,החילונית- השפויה, ולצערי יש לפנות שת שבט ישראל לאירופה או לאמריקה ושהשאיר את שבט יהודה לגורלו המדמם! ישראלים יקרים- עכשיו הזמן לברוח!

140 בעצם אתה אומר שהציבור טיפש ולכן אין מה לדבר איתו בהגיון. הדס
  • 13:47
  • 09.12.12

אין מה לצפות מהמנהיגים שיעסקו בדברים החשובים כי הם אינם מעניינם את הציבור?
מחשבה מדכאת בהחלט, אך נכונה.
הבעיה הגדולה פה, היא שאין בדיוק דרך לשנות את העניין הציבורי. ובטח שלא את האינטיליגנציה.

141 בגלל שכמותך חבל שעצרו את הגרמנים עוד חצי שנה עבודה והיינו נראים אחרת  (לת) ירון
  • 13:48
  • 09.12.12

142 ההתבטאויות שלך רק מוכיחות עד כמה אתה בור שאינך יודע דבר. אם כתבת על מפלגת ליברמן שגורמת לך לבחילה, אזי לקרוא את כתבותיך בשופר הפוסט ציוני שאתה משמיץ בו מדי יום את מדינת ישראל לא זו בלבד שעובדה זו גורמת לבחילה אלא אף לרצון עז להקיא!! את גיבוב ההבלים שלך החוצה!! תתחיל להתחבר לעם היושב בישראל ותראה מדוע הוא זנח לחלוטין את דרך השמאל אשר נכשלה לחלוטין והוכיחה פעם אחר פעם שהפלשתינאים נשלטים ע"י ארגוני הטרור אשר אינם מוכנים לדבר על שום ויתור (עיין ערך נאום משעל מאתמול בעזה). נמאס כבר לקרוא את הבליך שגורמים לנזק בלתי הפיך לדוגמה כאשר אתה מפרסם סקר שקרי (כהרגלך)על מצב האפרטהייד בישראל במהדורה האנגלית של העתון שלך , על עובדה זו נאמר שגם אלף חכמים לא יצליחו למשות אבן ששוטה אחד זרק לבאר והנמשל הוא שגם טובי המסבירים לא יצליחו לשקם את נזק התדמיתי העצום שאתה גורם למדינת ישראל!(וניראה אותכם לא מצנזרים אותי!!)  (לת) יוני
  • 13:52
  • 09.12.12

143 ההתבטאויות שלך רק מוכיחות עד כמה אתה בור שאינך יודע דבר. אם כתבת על מפלגת ליברמן שגורמת לך לבחילה, אזי לקרוא את כתבותיך בשופר הפוסט ציוני שאתה משמיץ בו מדי יום את מדינת ישראל לא זו בלבד שעובדה זו גורמת לבחילה אלא אף לרצון עז להקיא!! את גיבוב ההבלים שלך החוצה!! תתחיל להתחבר לעם היושב בישראל ותראה מדוע הוא זנח לחלוטין את דרך השמאל אשר נכשלה לחלוטין והוכיחה פעם אחר פעם שהפלשתינאים נשלטים ע"י ארגוני הטרור אשר אינם מוכנים לדבר על שום ויתור (עיין ערך נאום משעל מאתמול בעזה). נמאס כבר לקרוא את הבליך שגורמים לנזק בלתי הפיך לדוגמה כאשר אתה מפרסם סקר שקרי (כהרגלך)על מצב האפרטהייד בישראל במהדורה האנגלית של העתון שלך , על עובדה זו נאמר שגם אלף חכמים לא יצליחו למשות אבן ששוטה אחד זרק לבאר והנמשל הוא שגם טובי המסבירים לא יצליחו לשקם את נזק התדמיתי העצום שאתה גורם למדינת ישראל!(וניראה אותכם לא מצנזרים אותי!!)  (לת) יוני
  • 13:52
  • 09.12.12

144 מה מרגיז אותי אצל גדעון לוי? מרגיז אותי שהוא חושב [ציטוט] ש"מרבית הישראלים אינם מבינים את חשיבות [ה- דמוקרטיה+צדק+שיוויון] לעתיד המדינה...". רק הוא? ועוד [בני] מיעוט [ים] כמובן שלא נמצא ב"מרבית" הישראלים. אני מנחש שהוא מתכוון לבל"ד. מיעוט שכן מבין את חשיבות הנ"ל לעתיד המדינה.... אז אם אנחנו ['מרבית הישראלים'] לא מבינים שום דבר בדמוקרטיה וכו' איך זה שאנו לא מכניסים אותך לכלא או מינימום לאברבנל כדי להפר את הדמוקרטיה וסותמים לך את הפה? או אולי אתה הוא שלא מבין מה קורה כאן בארץ. [ובטח לא מה שקורה בסוריה ובמצרים ומחר בירדן כשהינוקא יעוף משם במסוק הפרטי שלו לנתב"ג או בפרארי שלו לנמל חיפה בדרך לנפולי]. נ"ב כמו פייסל הדוד רבא של הסבא שלו ב'האמבר' מדמשק לנמל חיפה כשנמלט מפגזי הצרפתים שהחריבו שליש דמשק.  (לת) אלי מייזליש
  • 14:05
  • 09.12.12

145 Like Face brook
  • 14:21
  • 09.12.12

Take my like

146 אמת לאמיתה אמת לאמיתה
  • 14:24
  • 09.12.12

גדעון מסכים איתך במאה אחוז אין לצפות מנבחרי ציבור שיהיו עילאים יותר מהעם הם מייצגים את העם לכן כל מילה בסלע

147 אדוני "הארץ", למה אתם משלמים ללוי על עוד מאמרים? נתי
  • 14:27
  • 09.12.12

הוא לא מחדש כלום כבר שנים. אפשר לקחת מאמרים ישנים שלו ולהדפיס מחדש. זה בדיוק אותו חומר עבש.

148 שוב בכיינות. עוד שיא בחוסר הבנת המציאות. בא להקיא מכתבה ארסית כזו סבאלו
  • 14:35
  • 09.12.12

לא ברור מה מבכה גדעון לוי. תמיד פני הדור כפני מנהיגיו.מה חדש בזה?
המנהיגים החדשים יבינו טוב יותר שחייבים לשמור על המדינה מפני אויביה מסביב. שהערבים אינם פרטנר לשלום כי הם אינם רוצים שלום. העם פקח עיניו.
פרט לכמה בודדים הזויים העם מבין שיש להלחם על הבית ולא לאפשר שלחמאס בתמיכת גדעון לוי ומריעיו להרוס לנו את הבית.
במלחמה זו רק ישראל תנצח.

149 גדעון יש מן האמת בדבריך אחת מן העם
  • 14:49
  • 09.12.12

גדעון יש מן האמת בדבריך
שכן ביבי מחליש את החלשים ולך תסביר את זה שחלק רב
בוחר בו. .....

150 איי גדעון, דווקא הפעם אתה צודק עובדתית בפעם הראשונה מאז 2009, אבל אתה הרי בעד דמוקרטיה לא (חוץ מבמדינות ערב)? בשביל המצפון שלך תצביע לשכן שלי מרחוב לואי מרשל מר דב חנין  (לת) אסף
  • 15:17
  • 09.12.12

151 אז הפתרון לדעתך הוא בעצם להחליף את העם-הלא כן?  (לת) בני ויטמן
  • 15:25
  • 09.12.12

152 למה גדעון לוי כ"כ מתאמץ להשמיץ את ה"ישראלים"? קולוניאליסט
  • 15:26
  • 09.12.12

כשהוא בעצם מתכוון ל"מרוקאים", או ל"צ'חצ'חים"?

  •   רוצה תשובה? רותי
    • 19:45
    • 09.12.12

    אנחנו ,כולנו , "חארות" , כולנו: יוצאי עדות המזרח ויוצאי אירופה. כועסים אחד על השני, גסי רוח וחסרי סבלנות וסובלנות האחד אל השני. מקטרים על שלטון השחיתות וממשיכים לבחור אותו. ביכולתנו לעשות שינוי לטובה למען ישראל ולמען החברה, אבל אנו מעדיפים לבכות ולשנוא האחד את השני. אפילו אתה, בתגובה שלך מדגיש את רגש הנחיתות שלך, מדבר על מרוקאים וצ'חצ'חים בנשימה אחת, אז לידיעתך, כולנו צ'חצ'חים ובגלל זה אדון ליברמן , איש אסכולת פוטין, שהוא חכם מאוד משתמש בנתניהו כדי לתפוס את השלטון ולהמשיך למרר את חיינו.

153 ומה שתמיד מוביל לשאלה- לעזוב את ישראל או לא? רועי
  • 15:39
  • 09.12.12

אני כבר לא מאמין בחברה הישראלית. אני חושב שנכשלנו וויתרנו על הניסיון להיות מדינה מוצלחת.
אבל אז אם אני ועוד הרבה נעשה זאת, אז באמת צריך כבר לסיים עם הסיפור.

154 כמו שאמר פעם אחד מותיקי מפלגת העבודה "צריך להחליף את העם"  (לת) הראגן
  • 15:46
  • 09.12.12

155 Democracy is a device that ensures we shall be governed no better than we deserve.  (לת) George Bernard Shaw
  • 15:52
  • 09.12.12

156 זהו בדיוק, רק שלא ברור מי בדיוק מתלונן על נבחרת כמו זו של הליכוד-ישראל ביתנו. בוחריהם מאושרים מאין כמוהם. זה אנחנו (השמאל) שבוכים על הרשימה הזאת שהולכת לשלוט עלינו עוד ארבע שנים (וזה בזמן ששלי ויאיר רבים מי יותר ימני)  (לת) אוסי
  • 15:54
  • 09.12.12

157 הבחירות בישראל גמיל ביאדסי
  • 15:57
  • 09.12.12

אמ אנחנו מסתכלימ על הבמה הבוליטית בישראל במיוחד המועמדימ לכנסת מכול המפלגות אפ אחד מהמ לא מדבר את האמת כי כולמ רודפימ אחרי הכולות וזה מה שמענין אותמ הוא להגיע לכנסת בכל מחיר אמ זה על חשבון הבעיה הפלסטינית או על חשבון האזרח הבשוט שנותן את כל האמונה לנבחרימ והמ בסופ לא מכבדימ הבטחותהימ לבוחרימ שבחרו בהמ

158 הטפשים הם לב החוכמה האנושית הרשעות אינה שונה הרבה מהחכמים והטיפשים? סמי אלקיים
  • 16:11
  • 09.12.12

הרברט מרקוזה מטוען ששני הצדדים מסריחים מחוכמה וטיפשות על כן משתמשים בהרבה בוסם,
אצל הרברט מרקוזה , כולל אריך פרום, הם בחפיפה אחת, אחרת בהעדר אחד מהם לא יתקיים השני, בלומה והרשלה, מה הגישה בלומה להרשלה , שי עגנון עונה על כך באופן מעמיק , הנה לכם היפ הופ????

159 בכל מדינה ובכל זמן מרבית האזרחים מרוכזים בעניני היומיום שלהם ורק מיעוט משה
  • 16:12
  • 09.12.12

מבוטל רואה חזות הכל בראיית עולם מוסרית בקנה מידה ארצי, שלא לדבר על העולם כולו. טוב שיש אנשים כאלה ולפעמים הם יכולים להשרות מרוחם הנאצלה על הציבור כולו, אבל מקרים כאלה נדירים ביותר ובכך ישראל ותושביה אינם יוצאים מהכלל בקרב אומות העולם. ציפיותיך הן לא רק מוגזמות אלא קצת תיטרליות. היום הייתי מצפה ממך לתגובה על דברי משעל בעזה, דרך אגב, דברים קשים המעוררים את המחשבה הנוגה שאין, ממש אין פתרון לסכסוך ולו גם בתיאוריה.

160 חד ונוקב, כל הכבוד!  (לת) גידי
  • 16:17
  • 09.12.12

161 גדעון, אתה יודע שהמתפקדים למפלגות בדרך כלל לא מצביעים בבחירות לאותן מפלגות.כך למשל המתנחלים מתפקדים לליכוד ומצביעים למפלגות של הימין הקיצוני.כך ששתי מפלגות מייצגות אותן.למתפקדים יש כוח הרסני.חייבים לשנות את שיטת הבחירות המקולקלת ולא מייצגת כלל את הציבור.וזה מה שגם עשו הכ'צים,והארגזים במגזר הערבי.  (לת) צביקה
  • 16:18
  • 09.12.12

162 אולי אבו מזן לא הגיב כי נמאס לא לנסות להתקרב אלינו כשאנו יורקים עליו....  (לת) ירון
  • 16:27
  • 09.12.12

163 פרצופה של המדינה, אימצה 1 באפריל, ומותר למדינה להפוך את חג פורים כל יום? סמי אלקיים
  • 16:28
  • 09.12.12

אם פולטיקה לא תהיה מזוהמת מלוכלכת, אינה יכולה להתקיים כפולטיקה? הזוהמה ודו פרצופיות בגידות, הם מהות הפולטיקה הטובה אשר יכולה להתקיים,
בהעדר הריקבון זו ארינה פולטיקה אינה יכולה להתקיים, לכן טוב פולטיקה זו?
בהמשך המדיניות בעולם, גם בשעת שלום ומלחמה??? אז מה חדש במאמר?

164 טקסט מכונן - על כולם לקרוא אותו  (לת) מורה
  • 16:39
  • 09.12.12

165 השמאל הרדיקלי יניב שבתאי
  • 17:16
  • 09.12.12

גוש שלום/מרצ/גדעון לוי...אתם יכולים למחות ולערוך אלף הפגנות ביום,לחלק אלפי סטיקרים ולהביע את דעתכם בסופו של דבר מבחן המציאות מראה שאתם קבוצה שנמצאת בשולי החברה שכבר אין מה להתייחס לאמירותיכם כי אתם לא נמצאים וכנראה שגם לא תהיו המון זמן בטווח קבלת ההחלטות במדינת ישראל..פשוט קבוצה שמנסה לצעוק נורא חזק אבל אף אחד לא שומע..שולי החברה מבחינת המפה הפוליטית

166 גדעון לוי הוא פרובוקטור שמתפרנס בכבוד מפרובוקציות. כאשר אנחנו נפסיק להתרגש מהפרובוקציות שלו  (לת) לא תהיה לו פרנסה
  • 17:24
  • 09.12.12

167 בראבו נועם
  • 17:34
  • 09.12.12

אני גאה בך על האומץ, גדעון!

168 וניסוג מהגדה לקווי 67 - אבל בעזה כבר נסוגנו לקווי67 - לא? אז מה יהיה בעזה? עוד מדינה ערבית-פלסטינית? אז ככה: שתי מדינות פלשתיניות ומדינה יהודית אחת לשני עמים איך? לעם ערבי אחד שתי מדינות? יש לך תשובה, גידעונל'ה?  (לת) OKאני איתך, בסדר?
  • 17:41
  • 09.12.12

169 פני הדור כפני התקשורת שאתה חלק ממנה  (לת) רפאל
  • 17:51
  • 09.12.12

170 כל הצעירים בורחים ממדינת ישראל איתי
  • 17:51
  • 09.12.12

מי שנשאר כאן זה הבררה, ותוצאות הבחירות בהתאם

171 לגזור ולשמור-משובח. דנידין
  • 18:16
  • 09.12.12

גדעון, כל הכבוד!

172 את חש בחילה? איך לדעתך לוי יש לתאר את תחושת הקורא הישראלי, למראה רשימת הכותבים שלא לדבר על כותרות המאמרים בעיתון הארץ?  (לת) נחום שחף
  • 18:35
  • 09.12.12

173 על אנשים כמוך רפאל איתן
  • 19:11
  • 09.12.12

עליך ועל שכמותך נאמר מהרסיך ומחריביך ממך יצאו, עברו לגור בעזה אתה ועמירה הס, שם תרגישו בבית, ואנו נשתחרר סוף סוף ממכם.

174 רוב שפוי-לא מצביע THE PHILOSOPHER
  • 19:16
  • 09.12.12

אכן דברים כדורבנות-כמה נכון ומדוייק תיאורו של גדעון,
פרצוף הפוליטיקאים כפרצוף האומה...
הרוב השפוי והשלם עם עצמו פשוט ימנע מהצבעה - עובדה שתוכיח את כמות הסלידה והתעוב מכל אותם מבקשי השררה..!!

175 הגירה המונית דיגי לוי
  • 19:20
  • 09.12.12

לכל הימניים פה:אתם מתגאים בכך שאתם בטוחים שאין פתרון לסכסוך, אני לא מבין מה יש להתגאות, אני רוצה שתבינו שהצעירים האיכותיים עוזבים את למדינה כי הבינו שאין פתרון לסכסוך ואין עתיד למדינה, אלה שנשארים בינתיים הם אלה שעדיין מאמינים ויש בהם תקווה. ברגע שגם הם יתייאשו ויעזבו זה יהיה סוף המדינה היהודית...

176 הצרה הגדולה היא שנאת חינם, פרנסתו של גדעון אלברט
  • 19:25
  • 09.12.12

אז על מה אתה מלין?

177 אב גרוש מנוע קשר מילדיו התאבד בשרפה בשילת בשבת  (לת) זה לא חלק מתחומי העניין שלכם? פרצופה?
  • 19:29
  • 09.12.12

178 גדעון-אני והמון תומכים בך.  (לת) מיקי
  • 19:31
  • 09.12.12

179 מה באמת ? גם באנגליה זה ככה ? העם דומה לפוליטקאים ? ממש מוזר ....מה גם בעזה זה אולי ככה ?  (לת) הפתעה
  • 19:41
  • 09.12.12

180 מדוייק!!  (לת) אני
  • 19:50
  • 09.12.12

181 שמאל רדיקלי-תמשיכו לצעוק חזק,אף אחד לא שומע...פשוט קבוצה שנמצאת בשולי החברה הישראלית מבחינה פוליטית שמתעלמת ממבחן המציאות שמראה שכבר המון זמן הם אינם ולא יהיו בטווח קבלת ההחלטות במדינה..קבוצה שמנסה לצעוק נורא חזק אבל אף אחד כבר לא שם לב..שולי החברה ללא ספק  (לת) יניב שבתאי
  • 20:36
  • 09.12.12

182 לא בשמים היא. יהושע בן נון
  • 20:45
  • 09.12.12

האפשרות היחידה שלא עולה על דעתו של מר לוי, היא: "קול העם כקול שדי" - שהעם צודק, ושהוא טועה.

בהקשר זה, מר לוי צריך לחזור ולקרוא את הסיפור התלמודי המכונן על "תנורו של עכנאי:" גם שם, גאון אחד היה בטוח שהוא צודק, אבל הרוב חשבו שההפך הוא נכון. ובת קול אמרה "לא בשמים היא..."

או, כפי שאמרו ערלים: Vox Populi, וגו'

דער קיצער :היכול להיות שהבוחר הישראלי צודק, ומר לוי אינו צודק?

183 ציפיות מגשימות את עצמן לא מוגזם לצפות בכלל - די לתבוסתנות
  • 20:47
  • 09.12.12

ובהחלט צריך להמשיך לצפות ולהסתייג מכל המבחר הבינוני העומד לפנינו. צריך לעשות את זה שוב ושוב עד שהבינוניים,צרי האופקים, המצומצמים ואנשי הבלה בלה יתביישו בושה גדולה להציע את עצמם .

184 האם עיניכם באמת פקוחות? שירה
  • 20:50
  • 09.12.12

מי שעיניו פקוחות ידע את הדברים האלו מזמן. הפרט מעיד ע הכלל ולהיפך.
האם אתם רואים כל יום את הגסות בכביש? את ההתנהגות בסופר? את ההדחפות לאוטובוס? וזה המיקרו... ואחר כך, במקרו, ההתנהגות בגופי הבירוקרטיה השונים , הקומבינות שכל אחד שומר לעצמו שם ופה. את החבר מביא חבר מביא חבר. את חוסר ההגינות במעשה הקטן ובמעשה הגדול ומלהדחף באוטובוס לפני האישה הזקנה עם השקיות , הדיבור התוקפני והאגרסיבי עם נותני שירות למיניהם. הייתי וגם ראיתי במשרדים שלטוניים ותכנוניים למיניהם- יד רוחצת יד. ואתה לא העלת את שכר הדירה לדיירים התפרנים שלך כי כולם עשו ככה? ומה אני "פראייר"?? חלילה.
אז די להתמם אנשים יקרים. שכל אחד יסתכל רגע על חיי היומיום לו, על עצמו ועל הסובבים אותו, ויענה בכנות- למה הוא כל כך מופתע שמנהיגיו מושחתים כאלו? אז חלק משחקים באחדים וחלק משחקים במיליארדים. לא להיות פראייר ובלי עקרונות חלילה. כי מה אני "פראייר"? תמים? מה פתאום.

ואז יש את אלו שכותבים- אז תעזבו! לא טוב לכם אז תעזבו! לא טוב לנו ואנו מנסים להציל את המדינה שאהבנו , שחשכו עיניה. אבל כן לא מעט עוזבים ויעזבו. אנשים טובים , מאוכזבים, עם לב שבור מאהבה נכזבת למדינה שלהם.

185 רק אתה חכם צודק ויפה נפש יוסי
  • 21:02
  • 09.12.12

עם טיפוסים כמוך אפילו קיוסק אי אפשר להקים

186 מה שמשתמע ממך שיש להצביע לנתניהו רק הוא אומר את האמת  (לת) דנה
  • 22:23
  • 09.12.12

187 מוגזם לצפות מיחימוביץ' ומלפיד שיעלו את הבעיות האמיתיות אל פני השטח ויתמודדו אתן,  (לת) רוח הקודש שורה על מאמריו של גדעון לוי
  • 22:47
  • 09.12.12

188 ״איך זה שעם כל כך נפלא, שהמציא את הטפטפות וחצי מהה  (לת) האזרח .ע.
  • 22:53
  • 09.12.12

189 גדעון צודק לחלוטין. אני הבנתי השנה שהבעיה היא לא נתניהו אלא הציבור הטיפש שנוהה אחריו מאיר
  • 23:12
  • 09.12.12

אחוזי התמיכה הגדולים שהוא זוכה להם גם כיום, מעידים על כך שהעם הזה הוא עם הקומבינות, עם נטול מוסר וכוחני. לצערי אני מאמין שרק קטסטרופה תשנה את המאזן בין הגושים כאן. ומצד שני גם חאלד משעל מבהיר שפלסטין זה בין הנהר לים. בקיצור - הלך עלינו.

190 כתבה מעולה גדעון... סטודנט
  • 00:44
  • 10.12.12

ניתוח וביקורת לעניין... והציניות שלך עם הטפטפות הרגה אותי מצחוק...גם לי כבר נמאס שמזכירים את זה כל פעם לטובתנו כאילו מה כבר עשינוו.. פאקינג טפטפות ..

191 אכן פוליטיקה משקפת עם יומרה לעצב IB
  • 01:47
  • 10.12.12

אבל לא בטוח בכלל שמה שיעוצב מהשיקוף הזה יהיה רע כמו השיקוף עצמו, גם דוגמא רעה היא דוגמא שניתן ללמוד ממנה.

192 נס חנוכה דורי
  • 07:26
  • 10.12.12

כמה שהמשפט שמסיים את הטור מדכא ונכון!!! שאיזה נס יציל אותנו מעצמנו

193 עדיף הפרצוף הנוכחי על פרצופו של הקוויזלינג הסמולני  (לת) שאול
  • 09:38
  • 10.12.12

194 המשך למס.89 גדעון לוי חזק הנביא
  • 09:53
  • 10.12.12

גדעוןן לוי בעיניי ובעיני ציבור ישראלי רחב מצטייר כדמות שנויה במחלוקת בשל השקפותיו השמאל קיצוניות,
נכון שבמשטר דימוקרטי חופש ההבעה כמוהו כנכס צאן ברזל ,
מה שתמוה ועצוב הוא שלגדעון לוי ,אין ,לא היה וכנראה לא יהיה ולו משפט אחד חיובית על ישראל ,בעיניו ישראל היא ארץ הכיבוש ,ההפליה ,האי שוויון ושאר ירקות
אילו הייתי פסיכולוג הייתי מתקשה מאד לנתח את רזי שנאתו לארץ הקודש ,אפ על פי כן מעריך אני שבתוככי נפשו חושב אחרת אך לא נותן לכך ביטוי מחשש שהפופולריות שלו תצטמצם דווקא בשל כך,מילת סיכום: הוא שנוא בעיני רוב רובו של העם ומוקצה מפאת הקו אידיאלוגי שלו,

פעילות
המלצות
פרסומת