התוכנית המשיחית של נפתלי בנט

נפתלי בנט, אם לשאול את הדימוי ממירון בנבנישתי, הוא הצבר הלבן החדש. נטוע עם שתי רגליו על אדמת הגדה הכבושה, זו שאינה שייכת לו מבחינה קניינית ומשפטית; עיוור מבחינה מוסרית למאות הכפרים הפלסטינים הנמצאים בשטח B ומתפרנסים מאדמותיהם הנמצאות בשטח C - הצבר הלבן החדש המכיר תפיסה אחת שאין בילתה, חד-מימדית ופלקטית, והיא שהכוח בלבד מעצב את המציאות.

והנה, הסקרים האחרונים המצביעים על התחזקות גוש הימין ואף על נדידת קולות מהליכוד לבית היהודי, מעידים כי יש בין מצביעי "המחנה הלאומי" כאלה הסבורים כי תפישתו המדינית של נתניהו אינה מנותקת דיה מהמציאות האזורית והעולמית, וכי יש להרחיק הלאה אל המשיחיות הכוחנית של תוכנית בנט. לשיטת אותם מצביעים פוטנציאליים, לא די בסירובו של נתניהו לראות בירה פלסטינית במזרח ירושלים ובהתעקשותו על סיפוח גושי ההתיישבות ללא חילופי שטחים, כתנאי להקמתה של מדינה פלסטינית מפורזת, אלא נדרשת גם האשליה כי סיפוח 60% משטחי הגדה (שטחי C) יביאו "הרגעה" לסכסוך הישראלי-פלסטיני.

אותו בנט טוען כי תוכניתו מעניקה לישראל שלושה יתרונות. האמנם?

היתרון הראשון, גורס בנט, הוא הענקת אזרחות ישראלית ל-50 אלף הפלסטינים שבשטחי C שתביא ל"חיזוק מעמדנו הבינלאומי על ידי ניטרול מוחלט של טיעון 'האפרטהייד'". נדמה כי התגובה העולמית החריפה והגורפת לקידום הליכי התכנון לבנייה בהתנחלויות, בתגובה להכרה הבינלאומית בפלסטין כמדינה משקיפה, נעלמה ממנו.זאת ועוד, נראה כעת יותר מתמיד, כי שכרון הכוח בטענתו ש"העולם לא יכיר בריבונותנו... (אך) העולם יתרגל לכך עם השנים", עלול להתגלות כמה שינציח לגמרי את ישראל בעמדת "המצורעת" העולמית.

יתרון שני, לשיטת יו"ר הבית היהודי, יתבטא בכך שהסיפוח ייצור "תנאי שטח יציבים ובני-קיימא עשרות שנים קדימה". איך אפשר ליישב טענה זאת עם העובדות בשטח - לא ברור. שטחי A ו-B משתרעים על לא פחות מ- 43 "גושים" פלסטינים ו -121 כפרים פלסטינים נפרדים. היכן הפלסטינים יבנו בתים לילדיהם ויפתחו את כלכלתם במשך "עשרות שנים"? כיצד ניתן יהיה למנוע מהפלסטינים לצאת מהשטח הבנוי של כפריהם בשטח בי ולעבד את אדמתם בשטח C שסופחה לישראל בשם "ההרגעה"?; באם בנט מבקש למנוע זאת על ידי הקמת גדר סביבם, הרי שמדובר בכ-1,800 קילומטרים, פי שלושה מגדר הביטחון הבנויה, שעלתה עד כה 11 מיליארד שקלים, ובאם הוא מתכוון להציב מולם את חיילי צה"ל ומג"ב, הרי שמדובר בגיוס מילואים כללי.

יתרון שלישי ו"מוחץ" של תוכניתו, מעיד בנט, "הוא במעשיותה", ומציע "אוטונומיה מלאה עם רצף תחבורתי בשטחים שבשליטת הרשות הפלסטינית... בהשקעה חד-פעמית של מאות מיליוני דולרים". בכדי ש"הבנטוסטנים" (כינוי למדינות החסות במשטר האפרטהייד בדרום אפריקה) הפלסטינים ייהנו מרציפות מידתית, יהיה על ישראל לבנות כ-150 גשרים/מנהרות, ובכדי שהם לא יפריעו לרציפות הישראלית, נצטרך להציב הרבה יותר ממאות המחסומים והחסימות שביתרו את הגדה עד לא מכבר. והכל, בעלות הקמה של מיליארדי דולרים ותחזוקה שנתית המוערכת בסכומים בני שבע ספרות. 

יתרה מכך, התייחסותו של בנט לרצועת עזה, שנותרה ככלל מחוץ לתוכנית כי היא "מסתפחת בהדרגה למצרים...", כלשונו, מעידה על עיוורון מדיני מוחלט. יותר משהיא מסתפחת, היא הרי גוררת את מצרים והעולם הערבי לתמיכה בה ולהחרפת יחסיהם עם ישראל. התעלמות זו הופכת את החמאס בהכרח לנציגו של העם הפלסטיני ושל הפליטים, מהם מבקש בנט למנוע מלשוב לאותה "אוטונומיה" בגדה.

זוהי תוכנית משיחית שכל כולה מושתתת על התפיסה כי "עם לבדד ישכון", וכי הזכות של עם ישראל על ארץ ישראל גוברת על כל זכות אחרת. לא רק שגישה זאת אינה ישימה מבחינה מעשית, אלא שהיא תחייב את שעבוד רוב משאביה של מדינת ישראל לטובת ההתנחלויות. התפיסה כי כוח הוא הדבר היחיד המעצב את המציאות, ובאם הוא ייטה לרעתנו, לישראל ישנה תמיד את "ברירת שמשון" – היא אינה תפיסה שכדאי או ראוי לישראל להתקיים לאורה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ואני לתומי חשבתי שישו זה המשיח  (לת) מי פה נותן את הלחי השניה ?
  • 15:25
  • 11.12.12

02 ידענו שזה יבוא - אבל לא כל כך מהר ! שלוחי הקרן-החדשה זיהו את הפוטנציאל החדש של הימין ומנסים ליירט אותו בטרם יצבור גובה. ואיך עושים את זה ? כרגיל אצל הבולשביקים ע"י הכפשה ודמוניזציה שיטתית...ומי עושה את זה ? לא פחות מההזוי הזה מחבורת ז'נבה ....הבנת את זה ברוך ?  (לת) אבי.ש
  • 15:32
  • 11.12.12

03 עוד מימים ימימה שלומי
  • 15:35
  • 11.12.12

כבר מראשית המאה שעברה נושא זה העסיק את הקונגרסים הציונים הכח הצבאי מול הכח המדיני , מנהיגי הקונגרסים הכריעו ונתנו עדיפות לכח המדיני ובכך הקמנו מדינה . דויד בן גוריון הכריע והסכים לתכנית החלוקה רק התנועה הרויזיוניסטית התנגדה , ממשיכי דרכה של תנועה זו ביבי בצירוף בנט שהוסיף נופך של משיחיות מהוים מטען נפיץ ומסוכן. שום החלטה דמוקרטית של המוסדות המוסמכים : הכנסת בת המשפט העליון לא מחייבת אותם , להם יש מערכת אחרת לה הם כפופים ומכבדים

04 ואם נחזיר את קווי 67? חי באספמיה
  • 15:36
  • 11.12.12

אם נחזיר את קווי 67 נקבל שלום? תקבל תוך מספר שבועות את חמס כשליט בגדה צצות מרגמה על נתבג. הרי מייד יגעו תביעות של הפליטים,. אולי תזהר לנו את האוזן מה עמדתך בעניין הפליטים? הרי זו השאלה האמיתית. 70 אחוז מהעם מוכן להחזיר את קווי 67 תמורת שלום אמיתי. 70 אחוז מהעם לא מאמין שהחזרת קווי 67 יביאו לשלום אמיתי , להיפך.

  •   השלום לא יבוא כתוצאה של נסיגה אלא כחלק מעסקה מדינית ישראלי שפוי
    • 13:17
    • 12.12.12

    ההתייחסות כאן לשאלה "האם נסיגה תביא שלום או לא" היא ילדותית. איש אינו טוען שנסיגה בפני עצמה תביא שלום. השלום יבוא כתוצאה מהסדר מדיני עם ערבויות ותנאים, והנסיגה תהיה חלק ממנו. ברור שנסיגה חד צדדית מביאה טרור כי היא מוכיחה את צדקת טענות החמאס ושאר מצדדי ה"מאבק המזויין" הפלסטינים כי רק אלימות כלפי ישראל תביא להישגים. (זה מה שהיה אחרי כל נסיגה חד צדדית: סיני 56, לבנון 2001, ועזה 2005) לעומת זאת, נסיגה כחלק מהסדר שלום עם ערבויות זה כבר סיפור אחר לגמרי

05 קלעת, ובנט הקדים אותך והודה בפייסבוק שלו שהתוכנית שלו שטותית והתירוצים שלו הם ספינים למי קונה אותם, ניצן
  • 15:40
  • 11.12.12

וזה לא באמת חשוב כי יש לו רק מטרה אחת ויחידה והיא ארץ ישראל השלמה.

הוא כתב בפייסבוק שלו:

"ארגון שמאל כלשהו תוקף אותי שאני כביכול מנמק את חשיבות ההתיישבות ביו"ש בנימוקים בטחוניים, אבל בעצם מאמין שזו הארץ שלנו 3,800 שנה.
הם צודקים. אני באמת מאמין שמעל לכל, יש לעם היהודי זכות היסטורית על ארץ ישראל. מההבטחה לאברהם, דרך כיבוש הארץ על ידי יהושע בן-נון, קרבות גדעון, ממלכת דוד ושלמה, שלטון המכבים, בית שני, האחיזה של 2000 שנה של יהודים בארץ (לאורך כל ההיסטוריה היו כאן יהודים, גם אם מועטים), התפילות שהעם היהודי התפלל 3 פעמים ביום, שיבת ציון, הבילויים, אנשי העלייה השנייה, לוחמי המחתרות, אנשי יחידה 101, משחררי הכותל, לוחמי יום כיפור, מלחמת לבנון הראשונה והשנייה, ועם ישראל בימינו. "
"אחיי בשמאל: קלעתם. תודה שהבהרתם לכולם"

"זו האמת. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל לא מנימוקים פרקטיים, אלא בגלל זכותנו עליה. "

06 תודה שאול על הפרשנות- הולך להצביע בנט  (לת) אריק תל אביב
  • 15:42
  • 11.12.12

07 מאמר חשוב. כל מילה בסלע  (לת) קורא הגיוני
  • 15:42
  • 11.12.12

08 אוקי. נספח את שטחי C, אבל זה פתרון חלקי בלבד. מה נעשה עם שטחי A ו-B המאכלסים כשלושה מליון פלסטינים? מישהו יכול להציע פתרון סופי לבעייה?  (לת) רונן
  • 15:44
  • 11.12.12

09 כתבה טובה.  (לת) הארמדיל
  • 15:44
  • 11.12.12

10 ניסיון פתטי להציג את בנט כאיש הזוי... דנידין
  • 15:44
  • 11.12.12

מה, שלצערי, הצלחתם לעשות לאפי איתם לא תצליחו כעת.
הימין הולך וגדל(מה לעשות הדמוגרפיה עושה את שלה)
בסופו של דבר, לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינאית.
אנחנו עושים בדיוק את מה שעשו בני ישראל- כובשים את הארץ עקב בצד אגודל

11 חבל שהגבת ברצינות לתוכנית המקושקשת של בנט, נויה
  • 15:45
  • 11.12.12

רק הענקת לה בכך נופך של רצינות ונופך של אמינות, כאילו בנט באמת מתכוון למה שכתב. הוא מקשקש ביודעין.

12 הטעונים שלך אולי נכונים אבל די חלשים ביחס לתמונה הכללית. חד עין
  • 15:49
  • 11.12.12

1. לגבי הטעון שהעולם לא יקבל את הסיפוח של שטח C.העולם יתרגל לעובדה שסיפחנו את שיטחי C כמו שהוא התרגל שסיפחנו את רמת הגולן או את ירושלים וכמו שהוא התרגל לעובדה שסיפחנו את אום רשרש. אמנם יעברו 5-7 שנים עד שזה יקרה אבל זה שווה.
2. לגבי גודל השטח. גם עזה איננה גדולה ובכל זאת חיים שם מליון וחצי איש. מה שכן אפשר לעשות הוא לשים שטחים בערבון. כלומר, חלק משטח C בעיקר משטחי החקלאות של הפלסטינים יהיו כערבון לשקט ואי אלימות. הם יקבלו כל שנה 5-10 אחוז חזרה במידה ויהיה שקט ביטחוני.
3. הגזמת עם 150 מנהרות וגשרים ובחלק מהמקומות אפשר יהיה להתפשר. בכלל, כל עלות שלא תהיה, תהיה יותר זולה מפינוי-פיצוי והעברה של כמעט חצי מליון מתנחלים לשטח ישראל שגם ככה צפוף ויקר.

העניין עם כל הטיעונים שלך שאתה מציג את הקשיים ולא משווה לאלטרנטיבה שאתה מציע שקשה, יקרה, מסוכנת ביטחונית ומסובכת הרבה יותר

13 אז אחרי שקבעת חוקי טבע בנוגע לשייכות ורכוש כמיטב המסורת הליבראלית הרומנטית, קבעת שגם כל מי שמוכן לפשרה כלשהי ביו"ש, הוא משיחי ורק מפני שלא מוכן לגרש 10% מתושבי הגדה, היינו 300,000 מתנחלים, לפוצץ את ביתיהם ולזרוק אותם לגורלם. כמובן, תוך כדי שירת שיר השלום וברברת בלתי פוסקת על זכויות האדם. אידיוט שימושי  (לת) אלברט
  • 15:52
  • 11.12.12

14 אז אחרי פסטיבל האפרטהייד, קרנבל הפשיזם ומסיבת הטבע של הכיבוש, בא הבאזאר המשיחי מבית שוקן תעמולה בע"מ אלברט
  • 15:53
  • 11.12.12

אז אחרי שקבעת חוקי טבע בנוגע לשייכות ורכוש כמיטב המסורת הליבראלית הרומנטית, קבעת שגם כל מי שמוכן לפשרה כלשהי ביו"ש, הוא משיחי ורק מפני שלא מוכן לגרש 10% מתושבי הגדה, היינו 300,000 מתנחלים, לפוצץ את ביתיהם ולזרוק אותם לגורלם. כמובן, תוך כדי שירת שיר השלום וברברת בלתי פוסקת על זכויות האדם. אידיוט שימושי

15 אם תוקפים בהארץ שוב ושוב את בנט אז כנראה שהוא הבחירה הכי טובה בבחירות שלפנינו.  (לת) יעקב דדא רוטנר
  • 15:55
  • 11.12.12

16 כן, כל מי שכופר באשליות ה"שלום" ומנסה לחשוב על אפשרויות נוספות, הגם שכוללות ישות פלסטינית, הוא משיחי, פשיסט, תומך אפרטהייד וכו? אה, רגע, אפרטהייד דורש שליטה ולא תקף כאשר יש אוטונומיה או ריבונות? אז מה, נא לא להטעות סתם  (לת) סוזי
  • 15:55
  • 11.12.12

17 מתגעגע לגרמניה גלות
  • 15:58
  • 11.12.12

לפי תפיסתך כדאי לחזור לגרמניה שם הרגו אותנו במהירות פה יהרגו אותנו לאט לאט הכותב עיוור לאיום מעזה שייכנס ליו"ש ויהפוך למדינת טירור המאיימת על כל הארץ... המזל הוא שאתה מיעוט הזוי שנעלם

18 נניח שבנט טועה. לאריאלי אין פתרון שיבטיח פירוז פלסטין, אין אין שותף לפשרה בנושא הפליטים, אין רוב פוליטי בישראל להילחם במתנחלים, אין יכולת למנוע מאירן לערער הסדרים, אין יכולת לפייס בין אש"פ לחמאס על בסיס הכרה במדינה יהודית, אין פתרון לירושלים שלא יקרוס מכל פרובוקציה מזדמנת, אין אש"פ שרוצה בבחירות דמוקרטיות שיחלישו את שלטון המושחתים, וכיוב'.  (לת) קונספציה לא מחליפה תוכנית בעייתית
  • 16:04
  • 11.12.12

19 אריאלי לא מבין שאין לישראל השפעה על מצרים ועזה ולכן עדיף שיתחברו  (לת) התנתקות - אז עד הסוף
  • 16:09
  • 11.12.12

20 מה קרה לציונות הדתית? איך הפכה מפרקטית למשיחית? ממגשרת למפרידה? איך שינתה פניה מבורג והמר המעמיקים לשטחיות של בנט?  (לת) הכיבוש משחית
  • 16:16
  • 11.12.12

21 כל מי שעיניו בראשו וראה ושמע מחד ביום שישי את דברי חלד משעל מהחמאס (מי שזכה בבחירות ברוב קולות הפלסטינים) ,ומאידך את נאום ההסתה של אבו מאזן באו"ם, ובתוספת את דברי בכיר הפת"ח עבאס זכי "מה יהיה עם ישראל? ישראל תגיע אל קיצה. אם אני אומר, שאני רוצה להסיר אותה מהקיום, מעולה, מעולה, [אבל] זה דבר קשה. זאת אינה מדיניות [מוצהרת]. אתה לא יכול להגיד זאת לעולם. תגיד את זה בינך ובין עצמך." מבין ששלום לא יהיה פה בדור הקרוב עם או בלי נסיגה מיו"ש, ונסיגה תביא תוצאות כמו שאנו רואים בעזה. תוכנית בנט מעשית הרבה יותר מאשליות אוסלו של השמאל
  • 16:25
  • 11.12.12

"העולם" אכן לא מקבל ולא יקבל את תוכנית בנט, כפי שלא קיבל את ירושלים כבירת ישראל (גם לפני 1967), כפי שלא קיבל את החלת החוק הישראלי על רמת הגולן וכפי שלא קיבל גם את השכונות היהודיות בירושלים השלמה.
מצד שני " התגובה העולמית החריפה והגורפת לקידום הליכי התכנון לבנייה בהתנחלויות", הסתימה בדברי מקרל "הסכמנו לא להסכים אבל זה לא פוגע בידידות בננו" ובדחית מנהיגי בריטניה וצרפת את רעיונות החרם על ישראל , והמקסימום עליו הם מדברים הוא "שישקלו" לדרוש סימון המוצרים מההתנחלויות שמיוצאים לאירופה. אילו היה מדובר בענין "קיומי" לעולם, הם לא היו מהססים להטיל חרם מיידי ולו כדי להטות את הבחירות לכיוון השמאל.
באשר לעלות אחזקת השטח, אם בוחנים כמה עלה מיגון הבתים בעוטף עזה, עופרת יצוקה ועמוד ענן...מקבלים סכום גדול מהרבה מאחזקת שטח C.
מה שמטריף את דעתו של השמאל בתוכנית בנט הוא לא הצד המשיחי שלה, אלא העובדה שהיא מוציאה את העוקץ מהטיעון החזק ביותר של השמאל-הטיעון הדמוגרפי והחשש ממדינה דו לאומית או מדינת אפרטהייד. ובלי הטיעון הדמוגרפי, טיעוני השמאל לנסיגה כוללת הם תבוסתנות נטו.
אילו השמאל היה בא עם תוכנית נוסח תוכנית אלון, קרי סיפוח בקעת הירדן וצפון הים המלח ונסיגה מהשטחים המאוכלסים בגב ההר - אפשר היה להתווכח מה מעשי יותר. אבל, בעיני השמאל של היום יגאל אלון היה נחשב לכהנסט...
מצד שני אם אפילו שאול אריאלי מודה ש- התפיסה כי כוח הוא הדבר היחיד המעצב את המציאות, ובאם הוא ייטה לרעתנו, לישראל ישנה תמיד את "ברירת שמשון"... והופך אותה לא לענין שאינו פרקטי אלא לענין ערכי! אזי מחד מצבנו כנראה לא כל כך גרוע, ומאידך ערכים כמו שאמר פעם פרופסור ליבבוביץ' אינם דבר רציונלי ולכן כל ציבור בוחר את ערכיו - האחד בוחר בערך התבוסתנות והשני בעמידה איתנה על שלנו.
ובבנין E1 ננוחם!

22 למען ההגינות (שאין לך) והגילוי הנאות (שאתה בכוונה עוקף) תודיע שאתה איש מרצ אלון לקח (לונדון)
  • 16:28
  • 11.12.12

לא הוגן מבחינת אל"מ מיל שאול אריאלי, איש מוכר וידוע שמנסה לגנוב דעת על ידי זה שאתה מסנגר על השמאל דרך תקיפת איש ימין כדי לעזור למרצ הקטנה...לא יפה.

23 הימין לא יעז לספח מילימטר, כמו שלא העז לספח עד עכשיו, גם כששלטו ממשלות ימין מובהקות. הסטטוס קוו יימשך עד לאינתיפאדה שלישית.  (לת) על השמאל להיות אופוזיציה ולהשאיר את ביבי תקוע עם בנט, שיהיה לו לעונג.
  • 16:28
  • 11.12.12

24 יותר מכך. בנט מקווה שבשטחי A תמשיך לשלוט ישות נפרדת-הרשות שהיא תוצר שעבד עליו הקלח של הסכם אוסלו, אותו הסכם שבנט רואה בו פשע! במילים אחרות הדבר הכי טוב שקרה לבנט הם הסכמי אוסלו המשוקצים! בקיצור הסכמי אוסלו והרשות הינם כרגע מאור הימין!  (לת) דוד
  • 16:29
  • 11.12.12

25 שאול אריאלי העתיק את שדה הקרב בנתניהו לנפתלי בנט שהוא בעיניו יריב מסוכן יותר לשמאל הישראלי. תות אוהב המון
  • 16:30
  • 11.12.12

נפתלי בנט הוא צבר,לבן אשכנזי חכם יותר משאול ישראלי. למדן יותר מאיש שמאל. שרת ביחידה מובחרת מהיחידה בה שרת שאול ישראלי. הוא האויב האולטימטיבי של הסמולן. הוא מסוגל להעביר קולות מהשמאל מתון אל הבית היהודי. פלא שעדיין לא נטפל לאיילת שקד.

26 התוכנית של בנט היא תוכנית טובה ושפויה שגם שמאל ציוני צריך לאמץ מיצפטל
  • 16:40
  • 11.12.12

היא פותרת כמה בעיות במכה אחת:

1. רוב מוחלט (95%) של המתישבים יסופחו לישראל. הקרע האדיר בין ימין ושמאל יאוחה.

2. היא מותירה את כל השטחים החשובים לישראל בידיה קרי, ההתישבות, בקעת הירדן האתרים ההיסטורים ואיזורי הבטחון השולטים על גוש דן.

3. היא נותנת אזרחות לפלשתינאים ובכך הופכת אותם לאזרחים שווי זכויות אבל לא הופכת את ישראל למדינה דו לאומית.

4. היא מותירה מקום למדינה פלשתינאית על פני כ 40-50% מהשטח כך שאפשר להמשיך את המו"מ אבל בלי בעיות בטחוניות.

למעשה התוכנית הזו היא מכת מוות ללאומניות הפלשתינאית האלימה בכך שהיא מיצרת בסיס אדיר של קונצנזוס בציבוריות הישראלית שלא ניתן לפרוץ אותו בתעמולה הפלשתינאית הרגילה. והיא מאוד תחזק את המתונים.

מדובר בתוכנית חכמה, אנושית וישימה שכל אזרח ישראלי שפוי ישמח לאמץ. היה הרבה יותר חכם מבחינתך לאמץ תוכנית זו במקום יוזמת ג'נבה. היא פשוט הרבה יותר טובה לישראל.

27 "רצף תחבורתי"? זו בדיחה נאה, סוריאליסטית  (לת) מיואש
  • 16:45
  • 11.12.12

28 עד שקראתי את המאמר רציתי לבחור ביבי. עכשיו אולי בנט.  (לת) חילוני (שמאל לשעבר) מתנדנד
  • 16:56
  • 11.12.12

29 זאת דווקא תוכנית טובה מאוד. והמספרים מתבססים על ההנחה שקו הגבול נשאר מפותל למרות שאם לא נצמדים בדיוק לשטח C אפשר לשפר את המצב
  • 17:01
  • 11.12.12

בקלות רבה.

30 לפי אריאלי, אסור לדחוף את עזה לידי המצרים, שכן כך רק ידרדרו יחסינו עם מצרים והעולם הערבי. עדיך לאריאלי שנשקיע מיליארדים ברכבת תת קרקעית מחברון לעזה, או אולי נחצה את ישראל בשטח פלסטיני מחברון עד עזה. בינתיים ההפצצות בעזה רק גרמו למצרים להתערב להרגעת המצב, ולהכלת עזה. זהו הפתרון. אריאלי, אל תחזיר אותנו לעזה.  (לת) מצ'לס
  • 17:08
  • 11.12.12

31 נלחצת מתוכנית חכמה ומציאותית ששומטת מתחת רגליכם את כל דחלילי ההפחדות שלכם? תרגע. יש תוכנית הרגעה.  (לת) השמאל הקיצוני בלחץ
  • 17:17
  • 11.12.12

32 שאול אריאלי מפחד, ובצדק מבחינתו: הוא רואה איך העם מתפקח מהאשליות שהוא ודומיו דוחפים לנו לגרון כבר עשרים שנה.  (לת) קורא בין השורות
  • 17:19
  • 11.12.12

33 מדהים רועי
  • 17:21
  • 11.12.12

כמה שקרים, חצאי אמיתות ופנטזיות יש בטור הזה
אנסה לרכז ולעבד אותם לפוסט המשך (שלמרבה הצער יידרש להיות ארוך מאוד).
בינתיים מבקש מכל מי שיושרה בראש מעייניו, ומעוניין באמת להבין ולדון במה שבנט מייצג, שיקרא את מה שבנט כותב (או יאזין לו ביוטיוב) לפני שהוא מתפתה לפרשנות של אריאלי.

בושה לעיתונות.

34 ירושלים בירת מי? ערן
  • 17:25
  • 11.12.12

אריאלי ההוזה שכחת או פשוט התעלמת מעשרות עמים שניסו בכל כוחם במשך לפחות אלפיים שנה לשבת בארץ שהוגלינו ממנה בכח ומעולם לא פסקנו להתפלל לכמוה ולחלום לשוב לביתנו ואף עם לא הצליח ליישב את הארץ הזאת (גם הפלסטינים מעולם לא היו עם) סבלנות אפילו אתה שייך לעם הנצח ובבניין אריאל ננוחם.

35 ומדבר ממשאלות לב. חלקם, לא כולם, של הפלשתינים לא רוצים אותנו גם בשטחי ישראל המנדטורית ואנו שומעים את ההצהרות על כך השכם והערב. כל נסיגה תגרור הרחבת המאבק גם לתל אביב על יושבי בתי הקפה שלה. לחרטט בשם המוסר זה יפה ונחמד, לא תמיד מחובר למציאות הקשה שבה אנו חיים. הציבור התפכח ומציב כמוסר קדימוני את הזכות לחיות בביטחון. כשהפלשתינאים יהפכו לאירופאים וינהגו כמותם, אפשר יהיה לדבר אחרת. בינתיים זה לא המצב, ולא לחינם הציבור התפכח מהמופרעות שנראת אוסלו. עדיף שהעולם יכעס עלינו מאשר שניתן לו את הזכות לשמוח לאידנו כשנמצא את עצמנו שוחים בים. ראו רק מה הם מעוללים לאחיהם.  (לת) הכותב מנותק
  • 17:27
  • 11.12.12

36 הכי מדכא בכל משנת הימין זה שלמעשה אין שום רווח ממשי\נורמלי מהגזל והמלחמה המתמידים - הרייך השלישי הבטיח למאמיניו אלף שנים של עם אדונים ששאר העמים משרתים אותו, במחיר מלחמה מרוכזת אחת. כאן מבטיחים רק דם יזע ודמעות לדורות הבאים -אלא אם חושבים שהמשיח מחכה שנבנה עוד בית מקדש דוקא על אתר מוסלמי.  (לת) עצבני
  • 17:30
  • 11.12.12

37 בנט אביתר מ
  • 17:35
  • 11.12.12

אנאלפבית יהודי הממעלה הראשונה.כרגיל בעיתון לאנשים חושבים....

38 האחיתופל מגירוש קטיף,עוד מעיז להראות את פרצופו ברבים. גם לאחר מטר הגראדים על ישראל. אין לו בושה.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 17:45
  • 11.12.12

39 שמאל לא איטלגנטי אור
  • 17:47
  • 11.12.12

כל פעם שבא איש ימין מוכשר ומוצלח השמאל אומר שהוא משיחי.תיהיו יותר אלגנטיים

40 תודה לאריאלי, בזכותך בנט יקבל את קולי. אגב זה בטח אריאלי מאוסלו שהמחבלים שהתחפשו לאוהבי ישראל סובבו אותו ואת חבריו על האצבע הקטנה ואת התוצאות כולנו יודעים ומכירים.  (לת) אילי
  • 17:48
  • 11.12.12

41 תכנית משיחית? אולי די כבר עם המשיח הזה? כל דבר של הימין הוא משיחי? התכנית של בנט מקריבה חלקים מארץ ישראל לטובת הסדר. מה פה משיחי? שכחת לכתוב גם פשיסטי וסהרורי. עוד מילים שהולכות חזק בשמאל.  (לת) משיח לא מצלצל
  • 17:50
  • 11.12.12

42 מי שטוען שהבעלות של הערבים על הקרקעות היא מוסרית, כיוון שהם קנו אותם כדין מהכובש התורכי או מכובש אחר, חייב לטעון, שקניין קרקעות של ישראלים מהכובש הישראלי מוסרי בדיוק באותה מידה, אבל מי שטוען שאין תוקף מוסרי לקניין קרקעות ישראלי מידי ישראלים, באשר הקניין הוא קניין כבוש, ולכובש אין זכות מוסרית למכור את השטח שכבש, אז גם לקניין האדמות הערבי מהכובש התורכי (או מכובש אחר) אין תוקף מוסרי בדיוק באותה מידה, שכן לכובש הירדני (או לכובש האחר) לא הייתה סמכות מוסרית למכור את השטח שכבש.  (לת) לשמאל אין תשובה הגיונית למוסר הכפול שלהם
  • 17:50
  • 11.12.12

43 בנט - שם מסוכן  (לת) המטרה חורבן
  • 17:50
  • 11.12.12

44 מברבר את עצמו לדעת  (לת) צא מבית הקפה ותתחיל לעבוד
  • 17:51
  • 11.12.12

45 לפעמים נראה שכל מטרתם של משיחי הימין היא להתחרות ביניהם מי מביא תוכניות יותר מטומטמות והזויות, במטרה לבזבז את זמנם של אנשים אינטיליגנטיים כמו שאול אריאלי.  (לת) אסי
  • 17:55
  • 11.12.12

46 מסכים עם מס' 1 ומבקש להוסיף עוד נקודה חשובה אורן
  • 18:03
  • 11.12.12

התוכנית של בנט היא קודם כל החלת ריבונות על שטחים שבלעדיהם מדינתנו תהיה תלויה בחסדיהם של אויבנו, והם בקעת הירדן וגב ההר ממזרח ותחילת גבעות השומרון ממערב. בהינתן שאנחנו יושבים ושולטים בשטחים אלו - נוכל להבטיח את קיום המדינה. יתר הדברים, ידרשו פתרונות בשטח במרוצת הזמן, אין פתרונות קסם וכל אמירה אחרת היא זריעת חול בעיניים ומקסמי שווא. הצרה של כותב המאמר שנתלה בנימוקיו בהתנגדות העולם (הרי מצידם שלא נהיה קיימים כלל - לכן זהו לא טעון תקף כלל ועיקר, וראינו איך הם - לא - אכפו ולא מנעו את ההברחות בציר פילדלפי למרות כל הבטוחות והערבויות שניתנו) שכל רעיון הנסיגות הוא פנטזיה כואבת בהרבה כי היא תביא בהכרח להשמדתנו ומשום מה הדבר לא מחלחל בתודעה ובהבנה. ישנם אנשי שמאל מתלהמים ובעיקר לא בקיאים בעובדות, זהו לא המקרה עם כותב המאמר שנראה כציוני אמיתי ואיש מעשה, ולכן הייתי מצפה ממנו לניתוח קצת יותר מעמיק ולהמנע מססמאות תוך שהוא נבנה מסירוב אומות העולם בהבנת צורכי קיומנו בשל שיקולים גיאופוליטיים שאינם קשורים בנו.

47 סוף סוף מישהו כתב את האמת הפשוטה על התוכנית לסיפוח שטחי C: היא פשוט בלתי אפשרית ובלתי מציאותית (43 גושים ועוד 121 כפרים נפרדים עם אדמות פרטיות בשטח C) וזה לא תלוי בהשקפת עולם, בשיקולי בטחון, יחסי חוץ וכדומה...,התוכנית פשוט לא ישימה  (לת) רון
  • 18:03
  • 11.12.12

48 אני מרשה לעצמי להניח שרוב מוחלט של התגובות פה יקטלו את שאול אריאלי על עברו, על אוסלו, על השימוש במלים ״מוסרי״, ״משיחי״, ״הזוי״....אבל לא יתמודדו עם הטענה המרכזית הפשוטה במאמר, שהתוכנית לא מעשית  (לת) רון
  • 18:09
  • 11.12.12

49 אוכל בבקשה לתת מענה מבלי שיסירו אותי מהאתר ויסתמו את פי? תודה אהוד
  • 18:09
  • 11.12.12

שלום רב מר אריאלי, שמי אהוד - מצביע לבית היהודי מתוך בחירה ואמונה שזו הדרך הנכונה והשפויה.
שמחתי על הכתבה משתי סיבות: הראשונה מכיוון שזה מראה שיש הקשבה לתוכנית של בנט והתייחסות אליה ולא זלזול והתעלמות.
שנית- מכיוון שזה מזכיר לי עד כמה אנשים עוד שבויים בתפיסות שמנחות אותם ,לדעתי, לכיוונים שגויים.
ועתה ארחיב.
אדמת הגדה הכבושה? שאינה שייכת מבחינה קניינית ומשפטית? כאשר עם כובש אזור יש לו זכות על אותו אזור וזו הסיבה המיידית לזכותינו הנוכחית על המדינה מלבד הזכות ההיסטורית - פשוט כבשנו את האזור מיד הבריטים + הירדנים + המצרים + הסורים ולא מיד שום עם אחר שהיה לפני, אם היו אנשים באזור הם אוטומטית מסתפחים לאותו עם שכבש- אלו חוקי המשחק בכל ההסטוריה של האנושות.
סיפוח פלסטינאים ומתן אזרחות הם המעשה המוסרי ולא שליחת הפלסטינאים ללא תשתית ראויה. וחוץ מזה היכן ראינו את המוסריות אצל תושבי האזור? הירדנים או המצרים או הסורים או אומות העולם שיודעים לגנות אותנו אך לא להציע פתרונות כמו לקיחת אחריות.
הוכרזה מדינה פלסטינאית ע"י אומות העולם , שיקחו אחריות על הקמת המדינה ולא שיבואו אלינו ויטילו עלינו את האחריות לפעולה שלהם.
לגבי התגובה החריפה על הבניה בהתנחלויות - ממתי מתעסקות אומות העולם בענייני הפנים של המדינה? באיזו זכות?
פיתוח כלכלי? בניית בתים לילדיהם? על מה מדובר? איזה פיתוח כלכלי? אם לא הייתה תמיכה של מדינת ישראל , לא היה שום פיתוח כלכלי - אי אפשר לבקש פיתוח כלכלי מצד אחד והתנתקות מהמדינה מצד שני.
שוב עולה נושא האפרטהייד - אני מניח שפלסטינאים לא יכולים לקבל שירותי רפואה בארץ ולא חינוך כמו במדינות דרא"פ בתקופת האפרטהייד, אני מניח שלעולם לא הציעו להם מדינה , כמו בתקופה האפרטהייד - תעשו לי טובה, אם משתמשים במונח לפחות תבדקו את מקורו.
הרעיון גורס שיהיה קשר תחבורתי בין גושים , ומה הבעיה בכך? הם לא יתקעו בפקקים , לא יהיו להם בעיות של מחסומים שוטפים , "מדיניות הכיבוש" לא תורגש - טוב לכל הצדדים.
התפיסה של "עם לבדד ישכון" הותירה את עם ישראל בכוחו אלפי שנים על הגיעו למדינת ישראל ואולי ע"י התוכנית הזו ירד הלחץ מכל ההתעסקות בנושא הערבי יהודי ואפשר יהיה להתעסק בנושאים אחרים לא פחות חשובים כגון:
כלכלה, חינוך, רפואה ציבורית, גיוס לכול, פירוק הריכוזיות, הורדת מחירי הדיור.
דברים שנשכחים מרוב התעסקות בנושא ההתנחלויות.
הגיע הזמן להעביר לראש השיח הציבורי את ענייני הפנים של המדינה ולשים בצד את ענייני הפלסטינאים וזאת ע"י עצירה זמנית של הבעיה באמצעות סיפוח גושי התיישבות יהודיים והחלת החוק הישראלי עליהם ויצירת אוטונומיה פלסטינאית עם תעבורה בין הגושים.
אני מקווה שסוף כל סוף יניחו לנושא ויתעסקו עם דברים חשובים אחרים.

50 כמעט כל התגובות פה הם על מי צודק ומי לא צודק. על צדק אפשר להתווכח עוד אלף שנה. אף צד לא ישכנע את השני ולכן הכיוון שאנחנו צריכים לאמץ הוא לא להיות צודק אלא להיות חכם. המטרה היא לשמור על ישראל כמדינה עם רוב יהודי שמקיימת יחסים תקינים עם העולם המפותח (כלומר ללא סנקציות שיחריבו את כלכלתנו השבירה). כדי להגיע לזה, הפלשתינאים צריכים לקבל מדינה כולל שטחי C. נכון יהיה טרור. נכון שלום אמיתי אף פעם לא יהיה. אבל זהו מחיר המינימום שצריך לשלם כדי לשמר את המדינה במצבה הנוכחי. כל כיוון אחר יביא לאסון כלכלי או דמוגרפי, או שניהם כאחד. אז תסלחו לי אם הפסיק לעניין אותי מי צודק.  (לת) אסף
  • 18:16
  • 11.12.12

51 נותר רק פתרון אחד אברהים
  • 18:17
  • 11.12.12

לנוכח הבניה המסיבית בשטחים , זה עשרות שנים,ו הגעת גבולות ירושלים עד למבואות ראמללה בצפון וכן ללפאתי בית לחם בדרום,ועוד סוגיות סבוכות , שאין להן פתרון סביר"גוש עציון למשל"ועוד. בנסיבות אלה נותר פתרון אחד ויחיד שמעמדו מתבסס והולך מיום ליום. אין מנוס מהכרזה על מדינה אחת על כל השטח לכללתושבי הארץ.

52 שהערבים בשטחי A ו-B יעשו הסבה מקצועית. גם באנגליה האיכרים מהמאה ה-18 הלכו לעבוד בתעשייה. אדמת א"י נגאלת דונם פה ודונם שם. העולם יתרגל, כמו שהתרגל לגבולות 49, לריבונות ישראל בירושלים ובגליל, ואם הערבים יצאו למלחמה  (לת) יקבלו נכבה ב'
  • 18:17
  • 11.12.12

53 ברברני השמאל הפסיקו לחשוב ולהציג משנה רציונלית, נותר רק להט ישן של השמאל שנעלם  (לת) מיכאל
  • 18:31
  • 11.12.12

54 יש פרטנר. לא חמאס. אבו מאזן. שכן מוכן לוותר על זכות השיבה. השאלה היא אם אנחנו רוצים מדינה פלסטינית או לא. והתשובה היא ברור שכן. כי עד שלא תהיה מדינה פלסטינית עצמאית, עצמאות ישראל היהודית בסכנה. נקודה.  (לת) אלעד
  • 18:44
  • 11.12.12

55 במקום להתווכח על העבר, בואו נתחיל להתווכח על העתיד. תזרקו איזה מילים ואיזה שמות שתרצו - כל דבר חוץ משתי מדינות לשני עמים, פשוט לא יעזור לנו.  (לת) די עם ה'למי יש יותר גדול'
  • 18:48
  • 11.12.12

56 מבחן אריאלי אשר
  • 18:49
  • 11.12.12

כל מי שאינו חושב כמותי הוא:
א. פאשיסט
ב. משיחי
ג. גזען
ד. כל התשובות נכונות
בין העונים נכונה יוגרל כרטיס טיסה לועידת דרבן הבאה.

57 נפתלי בנט - התשובה הישראלית והיהודית היחידה לקיצוניות הערבית אורי
  • 18:59
  • 11.12.12

המאמר הינו דוגמה קלאסית הזויה של השמאל הישראלי. הכל תלוי בנו ואנחנו אשמים בכל. אף לא מילה על הסרבנות הערבית המתמשכת מאז 1948 ומפגני השנאה מעזה. אולי יזכיר לי הכותב, מתי בדיוק הייתה עזה, יהודה ושומרון בבעלות או בשליטה של "העם" הפלסטיני?

58 בועה ושמה סניפי הליכוד והבית היהודי האלמוג הכחול
  • 19:02
  • 11.12.12

הפוליטיקאים מהימין חיים בבועת סניפי מפלגותיהם.מבחינה כלכלית אנו קשורים
בטבורנו לעולם המערבי .אנו בניגוד להזיותיהם לא אימפריה ולבסוף יכפו עלינו הסדר כפוי. כן יהי רצון במהרה בימינו אמן ואמן. זה הרע במיעוטו

59 הצבעה לבנט היא התשובה הציונית לערבים ולשמאל הסרורי  (לת) אתאיסט בעד בנט
  • 19:05
  • 11.12.12

60 הוא קיבל את קולך מזמן.  (לת) יהודו-
  • 19:15
  • 11.12.12

61 השמאל יולו
  • 19:18
  • 11.12.12

תסלח לי
אבל השמאלניות היא עתירת משיחיות בעצמה
רגלה לא בדיוק על האדמה וראשה ממש בעננים
הכל ענין של השקפה

62 ומה בנט יעשה עם הפלסתינים בירושלים רבתי? שם האפרטהייד ישאר וישראל תצא נקיה? בנימין מאי
  • 19:51
  • 11.12.12

בי-ם רבתי יש לפחות 100 אלף פלסתינים המוגדרים כתושבים
חסרי אזרחות, אם לא נפרדת מהם קביעת ריבונות בשטח C תשאיר
אותך באותה בעיה בה היית קודם, אם תכניס 150 אלף פלסתינים
(משטח C וי-ם) כאזרחי ישראל - עדיין תהיה בבעיה.

63 לשאול היקר. אנחנו נעשה הכל שכל מפלגה ימנית אחי קצה שאפשר תכנס לכנסת וזה מהפך 77
  • 19:54
  • 11.12.12

בגלל הבריחות של חיילים בפני כמה רצפים וטייחים ביהודה ושומרון המשוחררים בגלל השמאל שממרר לחיילים האלה את החיים ברדיפה אחריהם. אנחנו נעשה הכל שמפלגות ימין קצה יכנסו לכנסת כדאי שלתקשורת לא יהיה כל כך מה להגיד. בפשטות אנחנו מחפשים סתימת פיות. לבטל את זכות הציבור לדעת כי הציבור רוצה שדברים יעשה בלאי לדעת כמו למשל "טיפול" כמו שצריך בטייחים שזורקים בלוקים ואבנים. חנין זועבי מסתתרת לא נותנת ראיונות לכל רשתות הפרבדה הישראליות . צריך להציף את הכנסת במפלגות קצה ימניות/ מרזליות. שפעם אחד ולתמיד אפשר יהיה לסגור את הפיות לאוניברסיטאות. ולתקשורת העלובה בישראל.
וזה כותב אדם שהיה מוכן לשינוים בשטח כולל במזרח ירושלים.

64 שאול אריאלי עידן
  • 20:06
  • 11.12.12

עוד מעט לא יהיה לך איפה לעבוד! ארץ ישראל כולה שלנו ולא יעזור לך ולעיתון

הגזעני שלך. עוד מעט עיתון הארץ מתמוטט כי אף אחד לא קורא את עיתון

התעמולה של האויב!

65 אפשר להסכים או לא מתלבט
  • 20:06
  • 11.12.12

אבל אי אפשר להתעלם מכך שזו כמעט המפלגה היחידה שמציגה את המצע שלה בצורה ברורה, הלוואי שכל מפלגה תציג את הדרך שלה לפתרון הסכסוך בצורה כזו כדי שאוכל להחליט במי לבחור.

66 בנט הוא אשכנזי-משכיל-מטופח, וגם דתי, אבוי לנו שדתיים הם הנורמה בארץ הזאת  (לת) הצבר הלבן החדש הוא עובד אלילים
  • 20:08
  • 11.12.12

67 ישראל מבודדת צפויה לכליה.  (לת) פקפקן
  • 20:24
  • 11.12.12

68 הציונות החמדנית של הימין/שמאל מאבדת עצמה לדעת ובתמורה נקבל את הציונות החמדנית מבית מדרשם של מטומטמי המתנחלים הגדה  (לת) פלץ
  • 20:27
  • 11.12.12

69 לא יכול להיות משהו יותר משיחי מלהביא את ערפאת לעשות שלום אוריהו
  • 20:41
  • 11.12.12

The balestinian boeble, the biggest fraud ever

70 אם כל השמאל סהרורי נלחץ מבנט כנראה שהוא עושה משהו נכון!  (לת) רוץ בנט,רוץ
  • 20:49
  • 11.12.12

71 עייפנו ממשיחים. תביאו לנו פתרון אמיתי של 2 מדינות ל2 עמים, עם גדר גבוהה.  (לת) אריק
  • 21:01
  • 11.12.12

72 בנט - עוד שוטה במחול השוטים של הביב.  (לת) עדד
  • 21:04
  • 11.12.12

73 ויכוח מיותר חסר דעה
  • 21:17
  • 11.12.12

אין הבדל עקרוני בין בנט ונתניהו מבחינת מה שיעשו בשטחים בפועל ומכיוון שלימין מובטח רוב מוחלט בעתיד הנראה לעיין יהיה שינוי מדיניות רק אם יהיו סנקציות בי"ל כך שכל הויכוחים והניתוחים הפנימיים אינם שווים לצור על פי צלוחית. עוד פעם: אם יהיו סנקציות, תיפסק הבניה. אם לא יהיו סנקציות, תימשך הבניה ומי שרוצה להתווכח כדי לשחרר קיטור שיבושם לו.

74 אם השמאל בלחץ מבנט כנראה שבאמת משהו חדש מתחיל. כה לחי!  (לת) עוד מישהו
  • 21:23
  • 11.12.12

75 KOL HAKAVOD BENET ALE VE HAZLACH BESFHEM HASHEM  (לת) reb
  • 21:38
  • 11.12.12

76 דבריך הזויים ואתה זורע חומצה בעיניים  (לת) אני איש אחדות העבודה
  • 21:41
  • 11.12.12

77 עדיף בנט מתוכניות השמאל יואל
  • 22:14
  • 11.12.12

שהביאנו לאלפי נרצחים

78 דבריו של אריאלי הם ההכשר האחרון שהייתי זקוקה לו. אצביע לבנט  (לת) יערה, תל אביב
  • 22:17
  • 11.12.12

79 גדול, קרב בין שני משחיים.רק ליברמן יודעה איפה הוא חי.  (לת) ספיריתוזו
  • 22:38
  • 11.12.12

80 שכנעתם אותי להצביע בנט עופר
  • 22:43
  • 11.12.12

כחילוני, משכיל וקצין במילואים (בניגוד לדעת קוראי עיתון הארץ על מצביעי הימין) , שנמאס לו לראות את ארצו נהרסת תחת רעיונות השמאל ההזוי שאינם מחוברים למציאות - שכנעתם אותי סופית שאולי באמת משהו חדש מתחיל והצבעה לבנט טומנת בחובה תקווה לעתיד טוב יותר. כשבמערכת "הארץ" מודאגים - אני רגוע.

81 הוכחת כמה דברים! בעיקר שאתה שקרן. תקראו למה אני אצביע לבנט! בועז
  • 22:58
  • 11.12.12

תבינו שאוסלו מת והסכם וג'נבה מת
הפלסטינים לא סופרים אותנו. ויהיה שלום רק כבועות האוויר האחרונות יעל למעלה אחרי שנטבע.
המהלך של בנט הכרחי לקיום שלנו.
אתה טעו שצריל לסגת מהבקעה מיהודה ושומרון. ושם תקום מדינתצ פלס'.
נעוז את הדיון על מי השתייה משם שמהווים 50 % מהמים שלנו. אתה מבינים שזה יהיה פתח למיליוני פחסטינים שיושבים בירדן ובסוריה לשוב לאיוש?
עם האיום הגמוגרפי הזה אנו נתקרב לים עד שנבטע.
נקבל את מדינת חמאס כמו בעזה אבל 5 דק' מכפר סבא.
למה היום זה לא ככה? כי אנחנו שולטים שם!
לכן, תפסיקו להפחיד את העם! אתם ההזויים כאן!
תצביעו לבנט כמוני והמדינה תראה יותר טוב.!
ותאמינו לי שנבט חברתי יותר ממרץ ומהעבודה. תראו את הראיונות איתו. על לפרק ועדי עובדים כמו חברת החשמל ונמל אשדוד. לפרק מרכזיות ובעלי הון. לבטל פנסיות של אנשי צבא שאינם קרביים. זה יביא ליציבות במשק והרבה כסף למדינה דבר שיתבטא בפחות גזרות

82 אריאלי מחפש פרובוקציה או שהוא שונא ישראל גזע הארי אלי
  • 23:06
  • 11.12.12

במדינה מתוקנת היו מכניסים את מר אריאלי מאחורי סורג ובריח על היותו עוין את המדינה שלו.
אתה בטוח שאתה יהודי מר אריאלי?

83 למקרא התגובות האוהדות לבנט, טוב יעשה בנט אם יעסיק את שאול אריאלי במשרה מלאה של משמיצן מטעם השמאל עד הבחירות...אריאלי שווה לבנט שני מדנטים לפחות...  (לת) בנט צריך לשלוח צ'ק לשאול אריאלי
  • 23:37
  • 11.12.12

84 השתכנעתי. אצביע לו.  (לת) .
  • 00:10
  • 12.12.12

85 ועל זה נאמר: אריאלי בא לקלל ויצא מברך............  (לת) כולנו נפתלי בנט !!!!!!!!!!!!!
  • 00:18
  • 12.12.12

86 הארץ נלחצים מבנט... כנראה שיש בו משהו. אשקול לבחור בו.  (לת) אני
  • 00:29
  • 12.12.12

87 תוכנית בנט היא הפתרון הפרדה לפי הדמוגרפיה
  • 00:41
  • 12.12.12

תוכנית בנט היא הפתרון למצב. היא לא הפתרון לסכסוך, כי הסכסוך ייפתר רק כששאר השטח יסופח למדינה הפלסטינית בעבר הירדן, אבל זהו פתרון למצב, בניגוד להזיות אוסלו שרק מעודדות את הערבים לסרבנות וגורמות להם להאמין שהשמדת ישראל היא מטרה ריאלית. אדון אריאלי, המאמר שלך מכיל כל כך הרבה דברים מופרכים ונתונים שקריים, שאין טעם להתחיל להפריך אותם בתגובה קצרה. בסופו של דבר גם השמאל יתמוך בתוכנית בנט, אבל למרבה הצער זה יקרה רק לאחר שהם יחטפו עוד מכות נאמנות מידידיהם הפלסטינים בנוסף לבועת אוסלו שהתפוצצה להם ולנו בפרצוף.

88 בנט הוא הרבה יותר ציוני מכותבי הארץ  (לת) אהוד המכבי
  • 02:06
  • 12.12.12

89 כאילו התוכנית שלך לא משיחית  (לת) דרור
  • 02:30
  • 12.12.12

90 כבר היו דברים מעולם יהושע בן נון
  • 03:16
  • 12.12.12

אני עשיתי את אותו הדבר, רק עם יותר נחישות ויותר ביסודיות

91 אל דאגה. ישראל תימחק מעל המפה ומדינה דו-לאומית תקום על חורבותיה. בברכת הימין ישראל סיימה את תפקידה
  • 05:15
  • 12.12.12

לימין הסהרורי אין בעיה לספח רבבות ומאות אלפי פלסטינים למדינה רק כדי שלא ניסוג מהגדה המערבית. הימין הסהרורי בטוח שישראל תמשיך להיות "יהודית" גם עם 2-3 מיליון פלסטינים. רוב העם תומך בכך לכן חיסולה, המוצדק, של מדינת ישראל לא רחוק.

92 אין שום אפשרות לנהל דיון בין אריאלי לבין תומכי בנט ערן ברין
  • 07:05
  • 12.12.12

זה מדבר מהראש ואלה מדברים מהבטן.

93 שכנעת אותי. התלבטתי למי אצביע עד כה. החלטתי שאצביע לבנט. אביאור
  • 07:36
  • 12.12.12

נקודת המוצא היא החשובה, ובזה בנט צודק.
איננו כובשים בארץ לא לנו.
הארץ שייכת לעם היהודי. הפלסטינים הם הכובשים שלה (גם אם עשו זאת לפני מאתים שנה).
מנקודת המוצא הזו הכל שונה.

94 בלי קשר לשאלות המורכבות על שטחי יו"ש - דבר אחד כדאל לכותב הממש לא מלומד לדעת. מבחינת המשפט הבינלאומי "הגדה המערבים" איננה שטח כבוש על יד יהודים, ולמעשה מדינת ישראל היא הבעלים החוקיים של כל השטח עד לירדן. אז הגיע הזמן שתתחיל לעיין במסמכי חבר הלאומים, סן רמו מסמך המנדט והיוועץ במשפטן מתאים. פשוט רצוי לדעת על מה מדברים לפני שכותבים קשקוש פוליטי יומי  (לת) ציוני כללל
  • 07:59
  • 12.12.12

95 למה הימין מעולם לא משיב עניינית? תמיד המגיבים עונים בסיסמאות ולא מגיבים בטענות נגד למאמר המעניין. לדאבוני, הימנים הם החלק הנבער בעם שרק הולךצוגדלצוהיום הוא רוב. בנט נתן להם תוכנית, שהגם שעל כרעי תרנגולת היא, מייצרת בקרבם את התחושה שהחלטתם מחושבת ולא נבערת כהרגלם  (לת) ניר
  • 08:28
  • 12.12.12

96 אתמול כתבתי שתי תגובות והן לא פורסמו עד היום. שתי התגובות היו על כך שבנט הודה בפייסבוק שלו נויה
  • 08:45
  • 12.12.12

שהמטרה האחת היחידה שלו היא ארץ ישראל השלמה , וכל התירוצים שהוא מציג הם "בכאילו".

התגובות שלי לא פורסמו, במקום זה המאמר מוצף בתגובות של שני קיצונים ימנים מטעם.

זו לא פעם ראשונה שזה קורה לי עם מאמר של שאול אריאלי.
לתשומת לב.

97 האמת דברי בנט די הגיוניים, מודה שלא הכרתי את תכניתו עד המאמר של אריאלי מצביע שמאל
  • 08:53
  • 12.12.12

מי יודע אולי בסוף אצביע לו...

98 שאול אריאלי מבחינתו של בנט הוא כמו בלעם, רצה לקלל ויצא מברך...תראו לבד את התגובות.  (לת) בלעם, דור 3
  • 09:33
  • 12.12.12

99 תוכנית אלון משופרת אילן ב.
  • 09:58
  • 12.12.12

לבנט יש פיתרון אחר לכן הוא אפריקנר , עד שלא יגיע החמאס אל מפתן ביתנו השמאל לא ינוח עם משיח השקר שלו (קווי 67) לכן מרץ הגיעו ל2 מנדטים ובנט ל11 מנדטים!!!

100 האיחוד האירופי "המום" מיישוב E1 , כי הכל תלוי במעמד איראן באזורנו אלכסנדר
  • 10:00
  • 12.12.12

רק התמוטטות משטר האייטולות ( מניעת הישג כגון נשק גרעיני ) תביא לרצינליות פלסטינאית .

101 מר אריאלי נוגע ללב , מעניין מה יקרה לו חו"ח כשהפאשיזם הדתי ישתלט על המדינה הפוסט תיוית  (לת) יובל
  • 10:18
  • 12.12.12

102 אין שום דבר חדש בתוכנית של בנט ארז
  • 10:21
  • 12.12.12

משמעותה המשך הכפייה והדיכוי של הפלסטינים והמשך ההתעלמות מהעולם. בהצלחה שיהיה לנו.

103 ומה התכנית שלך? הקמת מדינה פלסטינית חמאסית ביו"ש היה תכנית לא פחות משיחית הזויה ומנותקת מגחך
  • 10:25
  • 12.12.12

אתה באמת סבור שקץ הסכסוך יגיע אם תקום מדינה פלסטינית בגדה המערבית? תסתכל במראה ותגיד את האמת!

104 לפחות הוא מדבר, ולא מרדים אותנו בעוד אנחנו דוהרים במדרון כמו ביבי.  (לת) שמח
  • 10:47
  • 12.12.12

105 מדהים אותי באיזו קלות האנשים האלו מוכנים לוותר על חלק מעם ישראל בשביל החלק הזה של ארץ ישראל.  (לת) ע.
  • 10:52
  • 12.12.12

106 אראלי טועה ומטעה יוסי
  • 10:54
  • 12.12.12

לא מדובר בגדה אלא ביהודה ושומרון נחלת אבותינו .
לא כבשנו את יהודה ושומרון מריבון הקרקע .ירדן ב1967 לא היתה ריבון .
יש לנו זכות משפטית על פי הצהרת בלפור ומסמכים דומים
כל הנסיונות להגיע להסכם עם הפלשטינים הביאו עלינו הרג אולי דרך אחרת תצלח לה לא לתת אפשרות לנסיון.
למה לקרוא לתכנית ריאלית "משיחית "זו סתם הכנסת מילה עם קולונטיה לכאורה שלילית למרות שאני אישית מאמין בכל לב בביאת המשיח למרות התממהות
חנוכה שמח

107 שקוף, שקוף כמה שקוף שמדובר בתגובות ימניות שמקור בילי
  • 11:05
  • 12.12.12

כולן בטוקבקיסטים בתשלום מטעם בנט. אין אפילו יצירתיות רק חזרה על סיסמאות נבובות בדיוק כמו תוכניתו של בנט

108 תוכנית בנטו היא התוכנית הריאלית ביותר מבין כל התוכניות המדיניות אורי
  • 11:29
  • 12.12.12

היא התוכנית שיחידה שמתחשבת בעובדה שהפלסטינים לעולם לא יחתמו על הסכם שלום ללא זכות השיבה וירושלים.

109 כבר אין מילים על האוטיזם הימני הדבילי..  (לת) והימין הדתי עולה על כולנה חח
  • 11:45
  • 12.12.12

110 מצויין תצביעו בנט. תחי מדינת יהודה! מעניין מה יהיו הישגי התושבים במתימטיקה בשטח C  (לת) רוברט פלנט . מדינת תל אביב
  • 11:53
  • 12.12.12

111 יופי בנט, תמשיך להוציא כסף על טוקבקסיטים לא יצירתיים. כל כך בולט שהם מכוונים רק לבחירות עד שנדמה שכולם יושבים לך ביחד על הברכיים. אין יצירתיות מדינית, חברתית או כלכלית וגם לא טוקבקיסטית  (לת) שירה
  • 11:55
  • 12.12.12

112 לימין,במיוחד הימין הדתי, באמת אין מושג באיזה אשליות עצמיות הוא מתבוסס  (לת) עב"מ במרחב שהמציאו לעצמם
  • 11:56
  • 12.12.12

113 פשוט כואב הלב לאיזה רמת סימום עצמי חסר אחיזה המוני ימנים הגיעו...
  • 12:00
  • 12.12.12

וזה בתוקף גם אם בנט יקבל 100 מנדטים !

114 הפתרון של בנט מעשי ורלוונטי פי עשרות מונים מכל פתרונות השלום של אריאלי שאין להם אחיזה במציאות  (לת) יאצק
  • 12:34
  • 12.12.12

115 הבית היהודי מוכר חלומות באיספמיא כי ללא קשר לתגובת מדינות העולם אין לאוצר חצי גרוש בכיס למימון כל מעשי הנבלה  (לת) אבל בינתיים יכנס לכנסת בראש מפלגה די גדולה
  • 12:42
  • 12.12.12

116 בתל אביב ננחיל למתנחלים את ההתנחלויות . לריקט
  • 13:01
  • 12.12.12

כאן בתל אביב נשמור לנו על החלקה שלנו בחינוך ובהשכלה . זה הכי טוב לנו.

117 אם ניסוג - זה יעלה לנו הרבה יותר (לפחות 100 מיליארד דולר)!  (לת) וגם תהיה מצוקת דיור איומה
  • 13:38
  • 12.12.12

118 כמה סילופים ודברי הבל אפשר לדחוס במאמר אחד? רוני
  • 14:01
  • 12.12.12

מסתבר שדי הרבה.

119 זה בסדר. אנו בדרך לאבדון. זה ייקח עוד 50 שנה לערך  (לת) נפתלי אור-נר
  • 14:03
  • 12.12.12

120 שאול אריאלי מניח את המבוקש עוד לפני שהוא חושב. דוד
  • 14:21
  • 12.12.12

רמת הטיעונים מביכה והוא אפילו לא השכיל להסתיר את חד הצדדיות שלו.
לא נורא, לפחות ניסה...

פעילות
המלצות
פרסומת