מה שביבי לא רוצה לראות

אם היה ראש הממשלה נוהג בהחלטת עצרת האו"ם בהיגיון ובקור רוח, במקום לנהל נגדה מאבק חסר תוחלת, הוא היה עט עליה כמוצא שלל רב וממהר לאמץ אותה. זאת משום שזו החלטת האו"ם החיובית ביותר מבחינתה של ישראל שקיבל הארגון ב-65 השנים האחרונות.

הוריו של בנימין נתניהו סיפרו לו ודאי לא פעם על גל השמחה, שהציף את היישוב היהודי ב-29 בנובמבר 1947, לאחר שעצרת האו"ם קיבלה ברוב קולות את החלטה 181 על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות. כאיש משכיל, המודע להשפעתם של אירועים היסטוריים על מהלכים מדיניים, נתניהו מכיר בוודאי גם בחשיבותה של מגילת העצמאות, שהאבות המייסדים, בהבינם את השלכותיה ההיסטוריות, ניסחוה בתשומת לב רבה, במבט אל העתיד. וכך נאמר במגילת העצמאות: "ב-29 בנובמבר 1947 קיבלה עצרת האומות המאוחדות החלטה המחייבת הקמת מדינה יהודית בארץ-ישראל... הכרה זו של האומות המאוחדות בזכות העם היהודי להקים את מדינתו אינה ניתנת להפקעה".

כלומר, גם נתניהו מודע לכך שדוד בן גוריון ועמיתיו הבינו, שהחלטת העצרת מ-47' היא שמעניקה לישראל את הלגיטימציה המדינית והמוסרית לקיומה כמדינה יהודית. ראש הממשלה הראשון הבין את חשיבותה ההיסטורית של החלטת החלוקה וטרח לכלול אותה במסמך המכונן של המדינה החדשה, למרות שהיא הכירה בריבונות ישראל רק על חלק קטן יחסית מארץ ישראל.

טעותו של ראש הממשלה נתניהו בסוגיית ההחלטה על ההכרה במדינה פלסטינית היא בכך שהתמקד רק בטקסט שלה והתעלם ממה שלא נכתב בה במפורש, אך חשוב באותה מידה: העצרת הרי הכירה במדינה פלסטינית בגבולות 1967. משתמע מכך גם שהארגון הבינלאומי מעניק, ברוב מוחץ, לגיטימציה בינלאומית למדינה היהודית בגבולות אלה. כלומר, בפעם הראשונה מאז 1947, ניתנת שוב הכרה בינלאומית מפורשת לפתרון שתי המדינות, כשהפעם לישראל גבולות נוחים בהרבה - אלה שעוצבו בעקבות מלחמת העצמאות. זה אמור היה להיות חלומו של כל מי שמצהיר על תמיכתו בפתרון שתי המדינות.

נתניהו אמור היה להיות מראשוני התומכים בהחלטת העצרת ולהדגיש את ההיבטים החיוביים שלה. כמסביר מוכשר היה עליו לעשות שימוש בהחלטה ככלי רב עוצמה בניסיון לקבל לגיטימציה בינלאומית במשא ומתן מול הפלסטינים. הנה, ישראל, שסוף סוף העולם מכיר בה כבמדינה היהודית בגבולות 4 ביוני 1967, מוכנה להגיע להסכם עם הפלסטינים על הכרה במדינתם העצמאית, למרות שהם היו אלה שדחו לפני 65 שנים את החלטת החלוקה. הנה, אמור היה נתניהו להבהיר, אנחנו מכירים בזכותכם למדינה, כפי שכבר הצהרתי בנאום בר אילן, ועכשיו נותר רק לדון על פרטי ההסכם ובכך לשים קץ לסכסוך.

אך בנימין נתניהו אינו תומך באמת בפתרון שתי המדינות, ולכן מפחידה אותו החלטת העצרת. הוא נזכר במה שסופר לו על שמחת 29 בנובמבר 1947, ומבין כי אין עוד דרך חזרה. כמו שבלייק סאקסס נוסדה מדינת ישראל לפני 65 שנים, כך בבניין האו"ם בניו יורק נוסדה לפני שבועיים המדינה הפלסטינית.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בכט בנובמבר 1947 ביבי יצא עם כל עם ישראל לחגוג ברחובות (למרות שנולד שנים אחרי זה), אבל אז אבא שלו הזכיר לו שמדובר בחלוקה בין שני העמים, וצריך להכריז על יום אבל, או למשל לפוצץ מטענים בשוק בסגנון האצל, לזרז את הגאולה.  (לת) עצבני
  • 02:11
  • 11.12.12

02 צודק. חבל על העדר מעוף מצד ביבי  (לת) קורא
  • 02:43
  • 11.12.12

03 פדהצור הוא משק איפכא-מיסתברא שמתמחה בהמצאת תיאוריות מופרכות רק לשם הויכוח  (לת) גבון הרעיון שהחלטת האום טובה לישראל
  • 03:07
  • 11.12.12

04 AnaK  (לת) abaasss
  • 03:47
  • 11.12.12

05 הזוי - ההחלטה אינה מכירה בשום דבר הנוגע לישראל אד
  • 03:52
  • 11.12.12

וחמור מכך, היום יש החלטת או"ם המעניקה מחצית מירושלים לעם פלסתינאי מומצא אך אין שום החלטה שמחציתה השניה של ירושלים הינה יהודית.

  •   עם פלשטינאי משה גליק
    • 10:31
    • 11.12.12

    העם הפלשטיני מוזכר בכתבים של טיטוס וכן בכתבי הצלבנים ,הטורקים והאנגלים שכבשו את הארץ.2000 שנה לא תימחקנה בשל רצונךאו רצון חבריך. הם פה. אנחנו פה. האום קבע חלוקה ב 1947 ולאחרונה אף ביסס את גבולנו מ 1967 . ביבי מבין זאת אך הוא פונה לקהל מצביאיו הנבער מדעת . הבחירות בפתח.

  •   משה אתה שקרן! כתוב שם על "פלשתינה" שם שניתן ע"י דויד
    • 13:23
    • 11.12.12

    הרומאים - אלו שהחריבו את בית המקדש והגלו רבים מעם ישראל/יהודה בעת ההיא. ואם דובר על עם כלשהו, דובר בעיקר על שבט יהודה שעדיין היה חי וקיים בישראל/יהודה ששונתה ל"פלשתינה" . הקשר בין "פלשתינה" והעם ה"פלסטיני" הוא תלוש מהמציאות אין לו שום אזכור, וכל התעמולה המגוחכת הזו התחילה לאחר שקיוו שכך יוכלו לזכות בחבל ארץ זו! זה לא יעזור לך ולהם ולכל מי שחושב שהוא יכול להציב עובדות שקריות ולבנות עליהם אימפריה! זהו! נגמר! הסוף של השקר קרוב מתמיד! לך לישון משה...

06 רובן מה נסגר עם כיפת ברזל ? בסוף אתה בעד או נגד ?
  • 03:59
  • 11.12.12

אני במקומך לא הייתי מראה את האף יותר.

07 במאמר טעות עקרונית!גם פדהצור לחם על "מגש הכסף" של אלתרמן ב-1967 הרשקוביץ'
  • 04:13
  • 11.12.12

מבלי להזכיר את מלחמת העצמאות(ו/או מלחמת השחרור) אין משמעות להחלטה מכ"ט בנובמבר 1947,ולוא נוצח חלילה הישוב היהודי בא"י היתה קמה מדינת ישראל?!שאלה היפוטטית שהתשובה לה יכולה להיות שבתולדות העולם החדש היתה נרשמת גם החלטת או"ם כזאת כפיסת ניר לתיוק.אשר לגבולות 4 ביוני 1967 הידועים כקוי הסכמי שביתת הנשק של אותה מלחמה ברודוס אין עליהם החלטת עצרת האומות המאוחדות המכירה בגבולות אילו כגבולות החלוקה של א"י ל-2 מדינות.מלחמת ששת הימים רק השלימה את אשר הישוב היהודי בהנהגתה של התנועה הציונית דאז ראתה בספר הלבן הראשון בחתימתם של ויצמן,צ'רצ'יל ועבדאללה כגבולות המדינה היהודית.,שכן במלחמת העצמאות לא הושגו כל המטרות בחזית המזרחית.הלגיטימציה המדינית מוסרית הושגה בלחימה ולא בהחלטת עצרת שכן די להזכיר את עמדת ממשלת קלמנט אטלי ושר החוץ בווין בעינין החלטת האו"ם על מדינה יהודית.לפי בווין שרידי השואה היו אמורים לחזור לארצות אירופה ולכל העולם ודינה של הצהרת בלפור להישאר פיסת ניר גם.מדינ משקיפה,קרי פלסטין מחזירה אותנו לעברנו ההרואי.בעתיד רואי את אירן ושותפותיה העתידיות וכאן יש עדיין המשלים את עצמם שכביכול תוותר לנו ברירה ו/או תוחלת ויהיה יותר קל אם נצטמצם בשטח ומאפשר לאירן לספק יותר טילים ליותר שטחים.יכול להיות שזהו הפתרון האלוהי למדינה אשר במקום להיות אור לגויים הפכה למדינה יהודית נחשלת במזרח התיכון(ולא כאן המקום לציין במה היא מובילה,ודאי לא בערכי המוסר של מדינצת אור לגויים!).אשר לנתניהו מה יותר נח לו מבחינה אלקטוראלית,מאשר להסתכסך קצת עם הגויים לכאורה עד אשר יבחר לראש ממשלה ואז ישא נאום בר אילן אחר שבו ללא ברירה "ימכור" סחורה משומשת מנאומיו הקודמים(יפזול לעבר תומכיו,סליחה זה אובמה שמכריח אותי) והם ימשיכו בשלהם במדינת הטיקונים הקטנה.תסכימו שנתניהו גם טקטיקן פוליטי מעולה ולא רק תכסיסן מפלגתי,אבל מול אירן לא תותר גם לו ברירה אלא להתקפל מן המשנה הכלכלית ויצטרך לפרוש.

08 ההוזה מלה לה לנד נגד כיפות ברזל וחץ ממשיך להזותינו בהסכמה כביכול לגבולות 67. זה לא משנה מה אומרים באום ב2012 ולא מה אמרו ב1947 משנה מה עשו עמי ערב ב47 -מלחמהויעשו ב2012: משעל:לא נוותר על תל אביב... הייתי מתגמל יוצר שיכתוב תסריט איך יראו הצפונבונים בגירושם מתל אביב,רק כדי שיתעוררו.  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 04:37
  • 11.12.12

09 ישראל הולכת ומקבעת את העובדה שהיא משרת קטן של האימפריאליזם האמריקאי שבזכותו היא יכולה להשתולל כאוות נפשה ושבלעדיו אין לה זכות קיום  (לת) י.ת.
  • 04:49
  • 11.12.12

10 מה ז'תומרת הוריו של נתניהו סיפרו לו על שמחת כ'ט בנובמבר? הוא הרי היה שם!  (לת) חייל בריטי
  • 04:51
  • 11.12.12

11 ביבי, ראובן אדם חכם, תקשיב ותפנים.  (לת) מוטי
  • 04:55
  • 11.12.12

12 זוהיר אנדארוס כבר פרסם את הרעיון הזה פה לפני כמה ימים -- לא צריך להעתיק ולשחזר!  (לת) רוני
  • 05:43
  • 11.12.12

13 אתה טועה: ביבי רואה מצויין, אבל בשונה ממך. אירופה אינה מעיזה וגם לא תעיז לעושת משהו ממשי. ה"גינוי" של שרי החוץ אינו שווה פרוטה. גם ה'רישום' על פטרוזליה מאיתמר או כוסברה מיצהר לא יעלה ולא יוריד את הייצוא של 100 מיליארד דולר שרובו טכנולוגיה חדשנית שאירופה זקוקה. חוץ מזה יש מספיק יהודים בצרפת שדווקא אוהבים כוסברה מיצהר ולא מהונגריה.  (לת) עובדיה בן זכאי
  • 05:47
  • 11.12.12

14 אולי תסביר לי איך נתקבעה בעם ההנחה ש"ביבי הוא ראש הממשלה ואין בלתו". האם מישהו יכול לומר לי מה החוק אומר אם במקרה יבצר מראש הממשלה לכהן בתפקידו לאחר הבחירות? מי יבחר תחתיו?  (לת) תמהה
  • 06:05
  • 11.12.12

15 מתי האו״ם יקבל החלטה שמכירה בצרפת? ישראלי
  • 06:10
  • 11.12.12

מדינה נורמלית לא צריכה שמישהו יכיר בקיומה. היא פשוט קיימת. מעבר לכך, התפיסה לפיה אנחנו חיים על תנאי, ובכל יום אפשר להכיר בקיומנו אבל אפשר גם שלא, תפיסה זו צריך לעקור מן השורש.

16 טעות י
  • 06:22
  • 11.12.12

הבעיה של נתניהו היא לא בהכרזה על מדינה אלא בכך שהיא נעשית תוך כדי מו״מ מבלי לבטל את השאיפה לזכות השיבה שזו הרי סלע המחלוקת היום בין ישראל לפלסטין. הבעיה של נתניהו היא שהוא לא הפנים שלפעמים גם אם אתה צודק אין לך הרבה מה לעשות. וכך הוא נפל כטירון למלכודת של אבו מאזן.

17 ביבי הרואה שחורות מיצה את תפקידו כראש ממשלת ישראל .על ביבי לפרוש בכבוד ולא להיות מודח ע"י הציבור אשר מואס בדרכו הקיצונית .  (לת) רוני
  • 06:31
  • 11.12.12

18 הוא היה שם (למגיב 2) נוגה
  • 06:54
  • 11.12.12

ביבי נולד באוקטובר 1949. אבל כמובן בגישתו היצירתית לאמת בהחלט יתכן וסיפר / יספר שהיה שם. ועכשיו יוכל גם להביא "עדותו של חיל בריטי".

19 ביבי זוכר את הכלניות ובוודאי את ה29. אף על פי כן
  • 07:03
  • 11.12.12

היה אז טרום תינוק וכזה הוא היום

20 ביבי מבין בדיוק את היתרונות בהחלטת האו"ם. רמי
  • 07:15
  • 11.12.12

אבל בניגוד למר פדהצור, ביבי לא יוצא בהכרזות מיותרות אלא קובע עובדות בשטח.

21 פדהצור כותב דברים נכוחים. הקערה התהפכה ועכשו ישראל היא סרבנית השלום.  (לת) יורם
  • 07:17
  • 11.12.12

22 ישראל סרבנית שלום סדרתית ולכן היא ממציאה כל פעם תירוץ חדש למה לא לעשות שלום. טוטו
  • 07:32
  • 11.12.12

1. הפלסטינים קיבלו את מתווה קלינטון כלשונו (בראשית 2002) וישראל לא. - אז מי הסרבן?
2. הפלסטינים מתייחסים בחיוב ליוזמת ז'נבה וממשלת ישראל מגנה אותה.- אז מי הסרבן?
3. הפלסטינים חתומים על היוזמה הסעודית שהינה הצעת שלום מפורטת אך ישראל לא הגישה תכנית נגדית ואפילו לא הגיבה ליוזמה. מאיר דגן שלכל הדעות אינו שמאלן, אמר שישראל צריכה לקבל את היוזמה הסעודית. - אז מי הסרבן?
4. מתווה אובמה על בסיס קווי 1967 מתאריך 19/5/11 התקבל ע"י הפלסטינים אך ביבי אמר שלעולם לא יהיה הסדר על בסיס קווי 1967. המתווה התקבל ע"י כל המדינות החברות באו"ם (192) למעט ישראל שדחתה אותו. רון לאודר, חברו האישי של ביבי אשר תרם לו כספים רבים, אמר שביבי צריך להפסיק את חוסר המעש שלו ולקבל את מתווה אובמה. יש להזכיר שלאודר תומך ברפובליקנים. אז מי הסרבן?
5. עבאס קיבל את הצעת צרפת לפסגת שלום בפריז ב – 2011 אך ביבי דחה אותה. אז מי סרבן השלום?
6. אבו מאזן הכין תכנית שלום מפורטת אשר הוצגה למיטשל בארה"ב, בחודש ינואר 2011. התכנית נשלחה לנציגו של נתניהו עו"ד מולכו שהיה אז בארה"ב אך העו"ד סירב אפילו לקבל את התכנית.
7. אבו מאזן הגיש עוד הצעת שלום שנדחתה ע"י ישראל שאפילו לא הגישה הצעה נגדית. ההצעה הפלסטינית הוגשה במסגרת מתווה הקוורטט, שעליו הוכרז בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ב-23/9/11. לפי המתווה, בתוך שלושה חודשים מהפגישה הראשונה בין הצדדים, שנערכה ב-26/10/11, יידרשו הפלסטינים והישראלים להגיש הצעות בנושא גבולות וביטחון.
בפגישה האחרונה, שנערכה ב-14/11/11, הגיש סאיב עריקאת לנציגי הקוורטט את הצעה הפלסטינית. ההצעה כללה מפה שבה סומנו הגבולות על בסיס קווי 1967 וכן הופיעה בו הסכמה לחילופי שטחים בסך 1.9 אחוזים מהגדה המערבית. כמו כן הסכימו הפלסטינים להצבת כוח בינלאומי בגבולות עם ישראל ובבקעת הירדן, התחייבות לא לכרות בריתות צבאיות עם מדינות עוינות לישראל והסכמה לפירוז הגדה המערבית, בצורה שבה פלסטין תהיה "מדינה בעלת נשק מוגבל". יממה לאחר הפגישה עם עריקאת נפגשו נציגי הקוורטט עם שליחו של ראש הממשלה, עו"ד יצחק מולכו, והבהירו לו שהם מעוניינים לקבל מישראל הצעה נגדית. מולכו דחה את הדרישה.

23 אין אפילו דבר אחד טוב שהביא לנו ביבי בכנסת הזו. עמליה
  • 07:37
  • 11.12.12

ומה צפוי לנו בכנסת הבאה איתו? עוד הרבה דברים לא טובים. צריך להיות עם ראש פתוח כדי להבין זאת? אבל יש כאן הרבה ראשים סגורים בארץ לעיתים נדמה לי שהחתול שלי חכם יותר.

24 ראובן יש בזה משהו אבל בוא נהיה מעשיים כמו תמיד הערבים לא יקבלו את זה! ומדי פעם יצאו למלחמות אינטפדות ומלחמת טילים... ולכן היות ויהיה כאן משא-ומתן של עוד איזה 200 שנים, טוב עשה ראש-ממשלתנו שהרים את אלת הבנייה...שיזיעו קצת...עדין לא בונים ולפניינו כנראה עוד סבב של משא-ומתן, אז תרגע. ואגב מה עם הטילים עם הלייזר? נראה שמדינת היהודים תפתור גם את הטילים קצרי-הטווח סבלנות ידידי, והעיקר תפסיק להיות "פאניקר", החיים יפים ואנחנו נעמוד נהדוף ובעיקר נפתח.  (לת) שפכטל
  • 07:49
  • 11.12.12

25 ניתוח נכון של פדהצור , ורק תוספת קטנה: ההחלטה באו"מ העניקה לגיטימיות לגבולות 1949 של מלחמת העצמאות. ומתוך לגיטימיות בינלאומית זאת יונק מתווה אובמה מ-19 מאי 2011. קורא טקסטים
  • 08:30
  • 11.12.12

ועוד יתרון של החלטת האו"מ בהכרה בגבולות מלחמת העצמאות 1949: לראשונה מכיר העולם בירושלים המערבית כבירת ישראל. זאת תמונת הראי של הכרה בירושלים המזרחית כבירת פלסטין. ככה מתנהלים היחסים הבינלאומים.

26 את הסיפורים על האו"ם תספר לבן-גוריון שגם הוא התנגד לאו"ם והעולם לא התהפך. שולי
  • 08:37
  • 11.12.12

אם היו שומעים לדעות של אנשים כמוך בשנת 1947 מדינת ישראל לא היתה קמה , כי אתה ושכמותך מפסידנים ופחדנים ולא היית מעז להגן על עצמך כשכל הנתונים היו לרעת המדינה הצעירה שבדרך.
רק נחישות ועמדה על עקרונות יסוד של עם ומדינה הביאו ומביאים לחוסן המדינה ולא בריחה ופחדנות בגלל רוב אוטומטי באו"ם של שונאי ישראל.

27 ההחלטה התקבלה בגלל התנהלות ביבי, והוא ממשיך להתנהל עקום! מפוכחת
  • 09:03
  • 11.12.12

לא אתפלא אם ארה"ב היא זו שהציעה לפלשתינאים לפנות לאו"ם ולבקש הכרה בהם כמדינה משקיפה, ודווקא בעיתוי הנוכחי! לדעתי ארה"ב גם נתנה לאירופאים אור ירוק כדי "להביע זעזוע" על הבנייה בירושלים ואף לאיים בסנקציות נגד ישראל. ביבי רצה את רומני ופעל נחרצות בכיוון וכעת הוא אידיוט מספיק כדי לחשוב שלא היו לכך השלכות. מכל מקום, ביבי ממשיך ללכת עם הראש בקיר; הרי אי אפשר לשנות את ההחלטה, פלשתין היא מדינה וזו עובדה מוגמרת, נכון? אז הוא היה צריך להעמיד פנים שהוא שמח, שזה גם האינטרס שלנו! במקום זה הוא הצהיר מיד לאחר ההחלטה כי אין להחלטה שום משמעות ובלה בלה בלה, אך הדרך בה הוא פועל בעקבות ההחלטה מראה את ההפך הגמור. העם שלנו פשוט מטומטם ואידיוט שממשיך לבחור בו.

28 עושה בשכל ביבי שרואה רחוק יותר ומנסה לקבע עובדות בשטח שמשפרות את עמדת ישראל לשנות דור ע"י יצירת רצף בין ירושלים למעלה אדומים אמיר
  • 09:39
  • 11.12.12

עם זאת, אני מסכים שלמרבה הצער ביבי לא מאמץ בפומבי את החלטת האו"ם וקורא לפלסטינים לשולחן המו"מ, במקביל
אבל אולי אני קצר ראות בנקודה זו.

29 מאמר חכם ומעניין  (לת) רפאל
  • 09:46
  • 11.12.12

30 טעויות של פדהצור ציון
  • 10:25
  • 11.12.12

ההחלטה של האו"ם אינה חיובית לישראל מהסיבות הבאות:
1. אין כל התניה להקמת מדינה כזו כגון: מדינה מפורזת, הגבלות של הסכמים עם מדינות אחרות ועוד.
2. ההחלטה אינה מכירה בגושי ההתישבויות, למרות הסיכום על כך עם ארצות הברית.
3. ההחלטה אינה מכירה בישראל כמדינת הלאום היהודי, דבר הפותח את השער לתביעה על זכויות הפליטים.
4. ההחלטה אינה מכילה את "סוף הסכסוך" בעצם ההקמה של מדינה פלשתינאית. עתה, לאחר הקמתה של מדינה כזו, אין מניעה להמשך התביעות מעמדה טובה יותר.

31 בית הדין בהג השופט
  • 10:40
  • 11.12.12

לפי מה שאני הבנתי הדאגה הגדולה של ישראל היא שברגע שהפלסטינים יוכרו בתור מדינה באו"ם הם יוכלו לתבוע את ישראל בהג על כל דבר.
השאלה הנשאלת האם זו באמת בעיה או שזה עוד שטות שמוכרים לנו?
ואם זו אכן בעיה איזה פתרונות יש לה?

32 כיפת ברזל - טעות איסטרטגית ציון
  • 10:44
  • 11.12.12

בילדותי אני זוכר שהיה לנו בשכונה נער קצת מופרע. מדוע מופרע? היה מסתובב תמיד עם מוט ברזל, ואנו ידענו שהוא לא מהסס להשתמש בו. משום מה אף ילד לא העז להתגרות בו.
ולענייננו: מה מועילה לנו כיפת ברזל? היא מאפשרת לישראל לספוג מאות טילים על מרכזי אוכלוסיה במחיר נסבל. מהו מחיר נסבל זה? מעט הרוגים, מעט פצועים, נזק סביר לרכוש ומחיר כלכלי רב וחברתי רב. במחיר הכלכלי איני כולל את העלות הבלתי סבירה של המערכת והעלות התפעולית שלה. לדוגמא: אם נאלץ להשתמש במערכות אלו במערכה מול החיזבללה, העלות של טילי היירוט בלבד תגיע לסכום עתק של 1.5 מיליארד שקלים.
והיכן ההפסד האמיתי?
במלחמה, ניצחון או הפסד הוא בעיקר עניין תודעתי. טילים של ארגונים קיקיוניים הנוחתים בלב המדינה מהווים לאויבנו את תמונת הניצחון ולא חשוב מה שאנו נטען. האם מישהו מעלה על דעתו שרוסיה תתקין מערכות כאלו בשטחה כהגנה נגד צ'צניה?
מדוע ניצחנו את החיזבללה בסיבוב הקודם למרות שהכוח הקרקעי כשל לחלוטין. הסיבה היחידה היא מה שנותר מהרובע השיעי בביירות. זוהי הסיבה היחידה ואין בילתה.

33 יחי ההבדל הקטן אברהם מורן
  • 10:47
  • 11.12.12

העם היהודי ברובו מכיר בזכויות הערבים היושבים בארץ והסכים לחלוקה.המוסלמים והעולם הערבי לא הכירו ולא יכירו לעולם בזכויות היהודים על ארץ ישראל או חלק ממנה.זה ההבדל הקטן ואין כל מחלוקת בענין זה בין חמס פתח והתנועות המוסלמיות במדינה..הכל ענין של טאקטיקה תשובה מתחמקת של אבו מאזן כחלק מתוכנית השלבים או תשובה חד משמעית של חמס.עדיפה תגובת החמס שאין בה שקר ומכריחה אותנו להיות חזקים על פני פתח שיוצרת ביננו פערים עימותים ושנאות מיותרות.

34 סמולן לעולם יחשוב כאילו הוא עדיין יהודי הנמצא בגלות ללא ארץ משלו וללא כל זכות להחליט על גורלו גיחי גיכי
  • 11:05
  • 11.12.12

ולכן יכתוב שטויות תבוסתניות כפדהצור.

35 תיקון 1 ביב לא משכיל. 2 הוא מונה מפחד של יהודי קטן גלותי. אז זה מה שאנחנו מקבלים - אפס גדול.  (לת) Gm
  • 11:07
  • 11.12.12

36 בימי בחירות אלה אין סיכוי ש"הארץ" יפרסם משהו שאינו סונט בביבי.  (לת) מאוריציו
  • 11:28
  • 11.12.12

37 הקמת מדינה ערבית, כפי שאנו רואים סביבנו - סוריה, עירק, סודאן - היא תהליך הפיך מעיקרו.  (לת) אלכס
  • 11:28
  • 11.12.12

38 נתניהו לא יכול היה לשמוח מהכרה בישראל בגבולות 67. איך הוא היה יכול להשאיר את אריאל בגבולות ישראל? מסיבה זו, אפילו ממשלת העבודה לא יכלה לשמוח על החלטת האו"ם. רק מרצ.  (לת) יוסי
  • 11:41
  • 11.12.12

39 בעד או נגד? אני למשל אוהב טויוטה ואחי הונדה ודוד דווקא אוהב אופל - וככה זה גם בפוליטיקה וכשזה נוגע לעתידנו. כל אחד רוצה מודל אחר ואוטו אחר. וכל אחד אומר כי האוטו שלו "הכי טוב". מי שמצביע ביבי לא מעניין אותו מאמרים כאלה. ואפילו אם הכותב היה מתחת למיטה כשנתניהו האבא סיפר לנתניהו הילד מה היה בכ"ט בנובמבר בארץ. ו'הילד הזה' כבר לא ילד.  (לת) עוד כתבות בנשא....
  • 11:59
  • 11.12.12

40 "הוריו של בנימין נתניהו סיפרו לו ודאי לא פעם על גל השמחה, שהציף את היישוב היהודי ב-29 בנובמבר 1947, לאחר שעצרת האו"ם קיבלה ברוב קולות את החלטה 181 על חלוקת ארץ ישראל לשתי מדינות. " אוריהו
  • 12:51
  • 11.12.12

אני מקווה שהוריו של נתניהו גם סיפרו לו איך קיבלו הערבים את החלטת החלוקה ופתחו במלחמת השמד על ישראל הנולדת בה נכשלו.

41 רובן תקלוט : המשיח ביב מעצב את העולם לפי ההשראה האלוהית שרק הוא מבין אותה.  (לת) עדד
  • 12:59
  • 11.12.12

42 כך בבניין האו"ם, הכריז האו"ם סופית כי איבד שליטה וימי שלטונו תמו... יובל
  • 13:12
  • 11.12.12

מה שאתה לא רוצה לראות... ;)

43 אל דאגה! נתניהו וליברמן יקברו אותנו  (לת) ע.הלל
  • 13:18
  • 11.12.12

44 צריך לקרוא להם גבולות 48 כי הם נוצרו במלחמה שנכפתה עלינו בשנת 1948. מאז חלפו 65 שנים. הגבול הנוכחי נקבע ב67 וחלפו כבר 45 שנים. ברור לכל כי גבול אחר שיקבע בעתיד יתבסס על השינויים שחלו בשטח. הישראלים לא ימחקו לא 45 שנים ולא 65 שנים.  (לת) טעות לקרוא להם גבולות 67
  • 13:27
  • 11.12.12

45 אין שום חידוש בדברים יודע דבר
  • 13:40
  • 11.12.12

מעניין עם פדהצור מקבל שכר מעיתון הארץ בשביל מאמרים שאין בהם שום חידוש, שום הבנה וכל כולם מציגים תסכול נפשי של טייס מזדקן.

46 נכון מאד. הכרת האו"ם בפלשתין חשובה לישראל יותר מאשר לפלשתינים, מכיוון שזו הכרה בגבולות 67  (לת) נחום
  • 13:50
  • 11.12.12

47 פדהצור טעה בגדול בנושא של פרויקט החץ.. אברם מסקו
  • 14:05
  • 11.12.12

אין סיבה להניח שהפעם הוא צודק.

48 ולכן צריך ראש ממשלה חדש, שלא יהיה מחויב לעמדת נתניהו, שיאמץ את החלטת האו"ם  (לת) יוסי
  • 14:26
  • 11.12.12

49 את נהנתניהו מענין רק הכסא על מנעמיו. לכן הכל כשר בעיניו כדי לרפד את הכסא.  (לת) והמרומים ממשיכים להצביע ביבי...
  • 15:29
  • 11.12.12

50 בנימין נתניהו מפקיר את עתידם ורווחתם של הילדים שלנו.  (לת) בנימין נתניהו אינו תומך באמת בפתרון שתי המדינות
  • 17:04
  • 11.12.12

51 אם פדהצור היה ניחן בהיגיון ובקור רח היה בודאי שם לב שהפלסטינים אינם מסכימים לסוף הסכסוף, עם או בלי גבולות '67. כלומר, קודם תתכבד ישראל ותיסוג לגבולות '76, ואז יחדשו את מאבקם בישראל בתנאים נוחים יותר.  (לת) אסף
  • 17:18
  • 11.12.12

52 הנוכלות השקרנית והבריונית של ביבי שקופה - אך בקרב הארסים של עמישראל זה נתפס יתרון ומחמאה - זה עולם של העבד כי ימלוך כמו זה של הקצב הניגזל  (לת) איפה השכל
  • 17:32
  • 11.12.12

53 נתניהו מקשיב רק לעצמו. זאת דרכו של המגלומן  (לת) וגרוע מכך , הישראלים שבויים בספינים שהוא מייצר
  • 19:48
  • 11.12.12

54 אגב, צריך להגיד גבולות 48, גבולות 67, זה ישראל מהירדן עד הים, או פלשתין מהים עד הירדן, ולנושא הכתבה: מדינה פלשתינית ביש"ע, זאת הדיביליות בהתגלמותה, שום דבר טוב לא יצא ממנה, רק רע, גם ליאהודים וגם לערבושים. לקרב את האוייב הערבי לטווח שיגור קטיושות לת"א, זאת האווילות במטיבה. נתינת שטחים היא תמריץ לטירור האיסלמי. הדרך הנכונה והיחידה לדו-קיום בשלום, `ערבי - יהודי`. היא... לחסל את כל פעילי הטירור, לגרש לתוניס את כל מי שבא משם. להטיל ממשל צבאי קשוח על הערבים ביש"ע, ולהקים בקרב הערבים שביש"ע מסגרות מוניציפליות שנבחרו בצורה דמוקרטית. ולהמתין כמה דורות לבוא השינוי החיובי באוכלוסיה הערבית ביש"ע. ובמקביל לכל הנ"ל, להתנחל בצורה מסיבית כל גבעה ועמק, ולחזור בגדול לגוש קטיף, ולהרחיב את נצרים לעיר גדולה, כמו ת"א ליפו. רק כך נוכל לשמור על היישות הציונית מפני אוייביה, הערבים החשוכים, והסמולנים המסוממים. למה מצפים כל המסוממים מהסמול והסינילים בתישקורת ובאקדמיה, שהערבים יהפכו אז, לאחר ההתכנסות מיו"ש, לחסידי אומות העולם. לא מספיק למסוממים ולסינילים אלפי ההרוגים עד כה מעוסלו, הם רוצים שיהיו עוד עשרות אלפי הרוגים ?. מתי יכנס סוף סוף למוחם של כל הסמולנים המסוממים. שהפתרון האחד והיחיד שיכול להביא שקט ושלווה, רווחה ושיגשוג, לכל האוכלוסיה בין הירדן לים, ערבים ויהודים כאחד, הוא... "לחסל את עוסלו כליל". ולהחזיר שוב את הכיבוש המשחית.  (לת) סולו
  • 20:03
  • 11.12.12

55 מיהו לוזר איתמר
  • 20:21
  • 11.12.12

השמאל הישראלי הוא הלוזר הגדול במרחב

56 אםאביריהחמס הייתם חיים עם שרה גם אתם הייתם זוכרים את בר כוכבא  (לת) אבירי
  • 20:40
  • 11.12.12

57 שמאלנים יקרים.. באוסלו חשבתם שאתם צודקים, ניסיתם, נכשלתם, התעקשתם, עדיין נכשלתם, תעזבו אותנו בשקט ותתנו לאחרים לעשות את העבודה.  (לת) אזרח
  • 00:09
  • 12.12.12

58 נתניהו תומך בעקרון אחד: צמח השדה
  • 07:59
  • 12.12.12

להשאר ראש הממשלה. ואילו להיות מנהיג אמיתי - את זה עושים מתוך ראית עולם עמוקה, לא כזו שהאופק שלה הוא הבחירות הבאות, ולא כזו הנשענת על סקרי דעת קהל.
ואילו אנחנו צריכים מדינאי, לא פוליטיקאי.

פעילות
המלצות
פרסומת