לפעמים הבריחה היא תבונה

השערוריונת התורנית טרם שככה: מצלמות פלסטיניות תיעדו את חיילי צה"ל כשהם נמלטים על נפשם, בחברון ובקדום. כל הלכי הרוח הישראליים האופייניים ליוו את הפרשה: ה"בושה" שהסבו החיילים, ה"הישג" של הפלסטינים, "אובדן כושר ההרתעה" של צה"ל, ה"פחד" של כל חייל מחקירות מצ"ח, ו"הנזק" שייגרם מהפרשה. כל המצ'ואיזם הישראלי, הפגוע והנכלם, כבקליפת אגוז. נכון, לא נעים לראות חיילים מסתתרים באטליז חברוני, בין פרות תלויות על אנקולים, לוקיישן ששום תסריטאי לא היה יכול לחשוב על מוצלח ממנו.

אבל הרבה יותר לא נעים היה צריך להיות לישראלים, אילו שוב נהרגו בשמם כמה ילדים מיידי אבנים. חברה בריאה היתה צריכה להתגאות דווקא בחיילים שלא ירו ולא הרגו, לשם שינוי. איש כמעט לא אמר זאת. לרגע היה נדמה, שהישראלים כבר ראו בעיני רוחם את כל הערבים מגרשים אותנו לים, כמו את החיילים בקדום.

באולפנים ישבו קולונלים בדימוס, ותיקי הכיבוש, והעלו זיכרונות נעימים: איך בזמנם זה לא היה קורה. אולי יד המקרה, ואולי צה"ל באמת עובר שינוי - אחרי "עמוד ענן", שגם בו ניכר מאמץ למנוע הרג סיטוני, אולי אכן מדובר במדיניות חדשה, מדיניות ה"הכלה". אם כך הדבר, מדובר בסימן מעודד להתבגרות של הצבא ולתבונתו, מרשים הרבה יותר מצימאון הדם של כמה פוליטיקאים, ששוב ניסו ללבות את היצרים. אחד מהם, גיבור המלחמות אביגדור ליברמן, כבר סנט: "החיילים ברחו כי הם פוחדים מחקירות".

הפרשה הזאת רצופה אינספור עיוותים של המציאות. איש לא שאל מה החיילים עשו שם, למה פלשו לחברון הפלסטינית, ומה הם מחפשים בקדום. "הפרות סדר", כמובן. הסדר הוא הכיבוש, והפרתו היא ההתנגדות. ככה לימדו אותנו. אבל אולי אפשר גם לומר לעצמנו פעם אחת את האמת: הכיבוש הוא אבי הפרות הסדר. חיילים הפולשים לעיר שממנה נסוגה ישראל רשמית, או לכפר פלסטיני נידח, הם מפירי הסדר.

גם סיפור הפחד מפני חקירות מצ"ח הוא לא יותר מאשר בדיחה תפלה. כל חייל יודע, שאין כמעט סיכוי שיאונה לו רע אם יירה במיידה אבנים ויהרוג אותו. לפני שנה הרגו כך את מוסטפה תמימי בנבי סאלח - ועד היום לא הסתיימה החקירה המאומצת.

אמנם מאז אפריל 2011 צה"ל חוקר כל מקרה הרג בגדה, אבל עד אז פנה ארגון "בצלם" בדרישה לחקור 304 מקרי הרג, וצה"ל פתח בחקירת רק 73 מהם. רק תשעה מקרים הביאו לכתבי אישום. לא באמת משהו שצריך להפחיד את החיילים, למרות כל המסע הגרוטסקי של "פרקליט לכל חייל". כמותו גם הבדותה, שהחיילים היו בסכנת חיים: מסתבר שלא ממש.

בחברון ובקדום הם לא ירו, ובכל זאת איש מהם לא נפגע, זולת פציעות קלות. לא קשה לנחש מה היה קורה אילו ירו והרגו, במציאות הנפיצה של הגדה. ליברמן היה מרוצה, הקולונלים היו מריעים, והגדה היתה בוערת.

מפתיע לטובה להיווכח שצה"ל לא הוקיע את החיילים. אולי מבינים בצמרתו, שלפעמים הבריחה היא תבונה, האיפוק הוא כוח, וה"תבוסה" היא ניצחון. האם מדיניות היד הקלה על ההדק הוכיחה את עצמה אי פעם? האומנם היא הרתיעה, או שמא רק ליבתה עוד אלימות?

תמונות חברון וקדום הן התמונות שצה"ל צריך להתגאות בהן. עליו לומר זאת לחייליו. האם איננו מעדיפים חיילים שאינם הורגים ילדים, האם איננו גאים יותר בצבא שנמנע מלעשות כן? נראה שלא.

בין כל המלים המכובסות שצה"ל החדיר לחיינו, על מנת להנעימם, יש ביטוי אחד שהעלה תרומה חיובית: "לשפר לאחור". זה מה שעשו החיילים, וטוב שכך.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גדעון אני אשתמש בלשונך עמית
  • 03:38
  • 13.12.12

האם מדיניות היד הלא קלה על ההדק הוכיחה את עצמה אי פעם? האומנם היא הרתיעה, או שמא רק ליבתה עוד אלימות?( מצד הפלסטינים כלפי החיילים ? ) ועוד שאלה גדעון מה לגבי פעם הבאה גם אז צריך לשפר לאחור ? ושהפלסטינים יבינו שצהל אכן משפר לאחור מה אז נעשה ? נמשיך לברוח ? הם הרי יודעים שלא נעשה להפ כלום , ואני לתומי חשבתי שכשאני אומר לאחיין שלי בן שנה וחצי שמרק חם רותח זה לא טוב הוא מבין להבא , וכך הם הדברים , לפלסטינים בינה כמן של ילד שנה וחצי ? כנראה שיותר וככה הם ימשיכו מעכשיו לדחוק בצהל לשפר לאחור עד שצהל ישפר קדימה ובטעות יהרוג ילד וחוזר חלילה , ואז אחרי שנים של שיפור לאחור ופעם אחת של שיפור לקדימה שוב תקרא לשיפור לאחור ? וחבל על הפלסטיני החף מפשע ? גדעון אתה חכם מקסימום בשמש , שלא לאמר חכמת חלם . שבת שלום !

02 מיליון תמונות של חייל צה"ל תופס מחסה באיטליז ורק לא הוצאה להורג של ילד אחד חף מפשע בשטחים  (לת) מושה
  • 04:17
  • 13.12.12

03 ישר כוח לחיילים שנמנעו מהרג  (לת) וישר כוח לגדעון לוי שאומר זאת בריש גלי
  • 04:32
  • 13.12.12

04 די, די לך. איריס
  • 04:34
  • 13.12.12

כבר שנים איני קוראת אותך, והנה התפתתי. טעות.

05 גדעון לוי הפעם הגזמת 'חברון פלשתינית'? האם ידך לא רעדה ולבך לא פרפר בכתבתך זאת? משה בודק
  • 04:57
  • 13.12.12

חברון היא עיר אבותינו. חברון בה התמלך דוד ומלך בה שבע וחצי שנים חברון היא עיר מקלט. והעיקר יש לנו חשבון שלא נפרע עם חברון שבשנת תרפ'ט רצחו 67 יהודים במיתות משונות ואכזריות באשר לבריחה הרי אם כך נברך כולנו לארץ מוצאינו או מוצא אבותינו ושלום על ישראל

06 פציעות "קלות" זה גם יד שבורה, בוא לא נזלזל. אני לא בעד להרוג אף אחד, בוודאי שלא נערים פלסטיניים, אבל לזרוק סלע על בנאדם זו תקיפה בנשק קטלני. זה שהם ערבים או לא ערבים לא צריך להשפיע - צריך להגיב בהתאם.  (לת) ץיצנב
  • 05:15
  • 13.12.12

07 אנחנו "משפרים לאחור" כבר 45 שנה. מאז 67 לא ניצחנו שום מלחמה. צבא משוריין ודיגיטלי להחריד, מחובר לכטבמי"ם ועבמים וכבר לא מסוגל להבריח פלסטיני עם אבן.  (לת) ותיק
  • 05:41
  • 13.12.12

08 כן, עודקצת לחץ ומר לוי יאמר שגם לשפר עמדות לאחור מארץ ישראל לאירופה הוא דבר נבון.  (לת) רעמסס
  • 05:50
  • 13.12.12

09 אמת לאמיתה, וטוב שמישהו אומר זאת  (לת) מיקי
  • 06:09
  • 13.12.12

10 תודה לך גדעון גרה בשנקין
  • 06:20
  • 13.12.12

גדעון היקר. לעיתים קרובות אני רואה אותך בבוקר יום שישי, יושב בקפה תמר, ויש לי רצון לגשת ולשבח אותך. תודה לך, שאתה מכניס קצת שפיות בתוך מדינה צמאת הדם הזו. יש הרבה אנשים שחושבים כמוך, ומעריכם אותך מאוד על ההתעקשות הכל כך חשובה להגיד את האמת, למרות, (ויותר נכון - בגלל) שרב העם, ממש לא רוצה לשמוע אותה.

11 גדעון בעד נסיגה לאחור בכל התחומים אבי
  • 06:23
  • 13.12.12

נו באמת לא ציפינו למשהוא אחר מגדעון לוי.מצידו שניסוג מהשטחים ביוש ואחריכן גם מחיפה תל אביב ונתניה וירושלים גם.בכלל גדעון מעדיף גם לסגת לגרמניה מהיכן שהגיע. אתה יודע מה אדון לוי תחזור אתה לשם ותן לנו להתנהל כאן ללא "גיס חמישי ".דרך צלחה לך.

12 גדעון לוי: פעם תבוסתן - תמיד תבוסתן.  (לת) היסטוריון מפורסם
  • 06:38
  • 13.12.12

13 מבחינתך הבריחה מהארץ -גם היא מעשה נבון, נכון? אלון לקח
  • 06:44
  • 13.12.12

גדעון לוי, אתה מטיף לבריחה מכל דבר שהוא ישראלי: מההתנחלויות, מירושלים, מתל אביב וממה לא? הבריחה מכל דבר היא משאת נפשך. כל מה שישראלי סביר יטען שזה שחור, אתה תטען שזה לב, וההיפך.

14 אתה אוהב דגלים שחורים , מדוע? אילן פ. (לונדון)
  • 06:47
  • 13.12.12

אתה מעריץ של הדגל השחור שאצלך הוא מתנוסס מעל כל מה שקשור ליהודי וציוני.כל מה שנעשה להגנת המולדת היהודית הוא דגל שחור. כל מה שנעשה לשם הגנת הנשמה היהודית -הוא דגל שחור. אצלך, מתנוסס דגל שחור מעל כל מעשה או מחדל קרי: אתה אוסר לעשות כל מה שצריך כדי להגן על מדינת ישראל. תורתך זהה לתורת בל"ד של עט'מי בשארה וחנין זועבי.

15 מתי אתה כותב את ספרך הבא - "מתכון להתאבדות ציונית"? חגי נהיר, מנצ'סטר
  • 06:49
  • 13.12.12

ישנה קבוצה של אינטלקטואלים ישראליים פוסט ציוניים (אולי אפילו אנטי ציוניים) שבנתה לה קן חדש בלונדון ומשם נוח לה יותר להשמיץ ולתקוף. מדוע שלא תצטרף אליה?

16 שאפו אזרח ערבי ישראלי
  • 07:01
  • 13.12.12

גדעון לווי אתה אדם אמיץ ! שלא מפחד לצאת נגד הזרם
כל הכבוד אמרת במלים יפות כל כך מה שחיפשתי בנרות לשמוע בשיח הציבורי בעקבות הפרשה הזאת ולא שמעתי ... שאפו גדול ...

17 כל מילה בסלע. לא ברור מהכתוב, מדוע הם בכלל נכנסו לשם? מי האידיוט שנתן את ההוראה? אבל כמו שביברמן בורחים כל הזמן מאחריותם, אז למה שמפקדים לא יעשו כך? כל הטינופת הזו בשטחים מובילה למסקנה אחת- הכיבוש משחית את כולנו כחברה, מפורר אותנו, מרסק אותנו, ויש לסיימו. מדינה ללא גבולות בהסכמה אין לה שום עתיד. רק שלום הוא הפתרון. ולכל הנמנעים מהמושג שלום כמו שלי יחימוביץ ומפלגת העבודה- אתם, במו ידיכם מסייעים להרס המדינה בידי ביברמן ושות'. המניפסט הכלכלי שלכם הוא אחיזת עיניים, כי מדינה כובשת לא יכולה לדבר על צדק חברתי ולא לאמץ שום מודלים מארצות סקנדינביה.  (לת) שומר חוק
  • 07:03
  • 13.12.12

18 צריך להגיב אב לשני חיילים
  • 07:19
  • 13.12.12

לגבי עצמינו יש אלף פרשנויות. מה לומדים הנערים והנערות שצורחות מול פני החיילים הנבוכים? צריך לפעול יותר בחשאיות ללא צמידות של מצלמות שדורשות פרובוקציה. הכיבוש הוא נושא מורכב , הטיפול היומיומי יותר פשוט. מורל הוא חלק מההויה. נכס פסיכולוגי חשוב לשני העמים .

19 גדעון לוי = מצפן מוסרי. תודה רבה!!!  (לת) מיקי
  • 07:20
  • 13.12.12

20 השנאה לישראל זה לחם חוקך  (לת) שולי
  • 07:22
  • 13.12.12

21 כל הכבוד לחיילים הנבונים יותר מהפוליטיקאים  (לת) בעז
  • 07:29
  • 13.12.12

22 ייתכן שבריחה היא תבונה, אך לא במקרה דנן Eddie Shor
  • 07:32
  • 13.12.12

ייתכן שבריחה היא תבונה, אך לא במקרה דנן
כל השמאלנים שמצדדים בבריחה מהערבים ב- יו"ש היום- יאלצו לברוח מהם ב- ת"א מחר.

23 אז למה שלא תברח לדנמרק בלבוש יהודי?????07:35??  (לת) אליהו
  • 07:36
  • 13.12.12

24 בין לירות ולהרוג לבין לברוח יש עוד מרחב פעולה רחב,למשל לירות באויר,אך אתה מגיב רק כדי לחזור על המנטרה שישראל אשמה,גם כשהיא נוהגת באיפוק. הרי הפלסתינאים אף פעם לא רצו ולא רוצים להרוג ישראלים,זה הכל תעמולה ציונית. הפלסתינאים רק מגיבים לפרובוקציה ציונית ששמה מדינת ישראל וגישה כזו היא לא מוסרית בדיוק כמו הגישה של איש המערבונים ליברמן.  (לת) טובה
  • 07:37
  • 13.12.12

25 1984 ג'ורג' אורוול יהויכין
  • 07:37
  • 13.12.12

הבריחה היא תבונה, האיפוק הוא כוח, וה"תבוסה" היא ניצחון.
כשיכבו פה את האור לך יהיה לאן לברוח בטוחני שכבר יש לך איזה פספורט למדינה ארופית כלשהי.

26 כן ולא  (לת) בר
  • 07:44
  • 13.12.12

27 חברה בריאה גאה דווקא בחיילים שלא יורים ולא הורגים.  (לת) צימאון הדם של כמה פוליטיקאים
  • 07:45
  • 13.12.12

28 הכיבוש הוא אבי הפרות הסדר. חיילים הפולשים לעיר שממנה נסוגה ישראל רשמית או לכפר פלסטיני נידח הם מפירי הסדר.  (לת) אביגדור ליברמן אביר המלחמות, יעני
  • 07:47
  • 13.12.12

29 לפני שנה הרגו חיילי צה"ל שטופי המוח את מוסטפה תמימי בנבי סאלח ועד היום לא הסתיימה החקירה המאומצת.  (לת) אביגדור ליברמן אביר המלחמות, יעני
  • 07:48
  • 13.12.12

30 צבא באוסמוזה עם המתנחלים מלבה עוד אלימות  (לת) גדעון לוי אחלה
  • 07:49
  • 13.12.12

31 לא הבנתם... נו מה..
  • 07:55
  • 13.12.12


מי שעיניו בראשו וקורא את הדברים הללו שגדעון כתב
משוכנע שחיילי צהל טעו כשהגיבו ובהימלטות לאחר שהותקפו
ולכן הוא מראה לנו את כאן בכתבה איך חיילי צהל פעלו בתבוסתנות .
אז לא לכעוס על גדעון הוא מציג דעה ימינית בלשון סגי נהור.

32 10 ו 9 כשתחזרו מאלביון וני תבואו למילואים
  • 08:04
  • 13.12.12

קשקשנים

33 כל מילה בסלע -רק חסר עם מי בדיוק לעשות שלום?  (לת) רזניק
  • 08:26
  • 13.12.12

34 אני מסכים עם לוי. אם בכל פעם שהיו זורקים אבן על חיל צה"ל הזורק היה נפגע מהר מאד הם היו לומדים לנהוג בתבונה ובורחים בכל פעם שחיל היה מופיע בשטח.  (לת) ע.ג.
  • 08:26
  • 13.12.12

35 אכן, "כוחנו בחולשתנו". זו צריכה להיות סיסמת הבחירות של השמאל הישראלי. ענק רוח שמאלני
  • 08:35
  • 13.12.12

כי זו התשובה הנכונה לשאלה: מה עדיף לישראל הנהגה שהיא מצד אחד חזקה, משרה אמון ומרתיעה אויבים כמו נתניהו - ברק, אבל מצד שני צוברת גינויים מידידיה באירופה, או הנהגה מגמגמת וחלשה שתחתיה ישראל נראית כמתמוטטת, ואז מדרבנת את ידידיה להתגייס למענה, כמו אצל אולמרט & פרץ בזמן לבנון 2? לדעת כותב שורות אלה, על השמאל/מרכז להעמיד במרכז מערכת ההסברה שלו לקראת הבחירות את הסיסמה שכוחה של ישראל בחולשתה, ונמושות ליד ההגה הן המרשם הטוב ביותר לבטחון ולפריחה כלכלית.

36 לכל הטוקבקיסטים המשתמשים במילה 'כיבוש' איזה כיבוש ואלו נעליים ? הרי חברון היא אחת מארבע הערים הקדושות שהיו מקובלות על אבותינו חברון היא עיר האבות כיצד יתכן שעם החוזר למולדת אבותיו וערי אבותיו נקרא 'כובש'? האם ידכם לא רעדה ולבכם לא פרפר בכתבכם זאת? בושו והכלמו  (לת) משה בודק
  • 08:49
  • 13.12.12

37 בוא נחשוב יחד, אם החיילים יברחו מה יקרה המהומות ירגעו או שהבריחה תהיה רוח גבית והמהומות תתחזקנה ויהרגו בסופו של דבר הרבה יותר.  (לת) תתרכז
  • 08:57
  • 13.12.12

38 צריך להמציא נשק שמשתק את זורק האבן לאיזה שעה..לברוח זה בושה והזמנה לצרות.  (לת) דן.י
  • 09:01
  • 13.12.12

39 אולי כדאי שבחברה בריאה יהיו גם עתונאים שיברחו מכתבות שלא מוסיפות לה בריאות מה עוד שהטיעונים, הו הטיעונים
  • 09:02
  • 13.12.12

חיילים לא אמורים בכלל לפגוש ילדים, במיוחד לא כאלה שבאו בכוונה לפגוש אותם.
כלומר ילדי ישראל לו היו רואים חיילי אוייב היו רצים מייד למקלט, כי ברור שחיילי האוייב היו מכוונים בכוונה עליהם כדי להרוג. ילדי ישראל אולי היו מתעסקים בצביעת המקלט, במקום ביידוי אבנים שהיו מסכנות את חייהם.
ילדי האוייב מוגנים על ידי כתבי ישראל שלא מרשים להרוג את ילדי האוייב, גם אם אלה באו כדי ליידות בהם אבנים, ואבנים יודעות גם להרוג.
אם גדעון הפך את העולם למוגן למיידי אבנים, כשהסיבה היא גילם הרך, למה שלא ישתמש האוייב בילדים בגלל אותה סיבה בדיוק.
כך מפקיר גדעון את ילדי האוייב, הוא יודע בדיוק תחת איזה משטר הילדים האלה פועלים. הוא יודע שישתמשו בהם למרות הסכנה האורבת להם. הוא יודע שאכזריות השלטון הרודני, ישתמש תמיד מכל הבא ליד כדי לנצח.
למרות הידע הנרכש הזה במשך עשרות בשנים, גדעון עדיין עוזר לשלטון הזה, ומעניק רוח גבית לשימוש בילדים.
מוטב לו נמנעת מכתבה זאת גדעון, או לחילופין מגנה את הפלסטינים על הפקרת ילדיהם והשימוש בהם לצרכים צבאיים.
מקומם של ילדים בבתי הספר, בפעילויות ספורט וחברה, מקומם של הילדים בבתיהם המוגנים. מקומם של עיתונאים לציין זאת ולהסביר לאוייב כי שימושם בילדים לא אמור להיות מקובל על ידי העולם ה״נאור״ שאליו גדעון מרגיש משוייך

40 לברוח לא.להמציא נשק שמשתק לשעה ..  (לת) דן.י
  • 09:02
  • 13.12.12

41 ברחו כמו שפנים אורן
  • 09:04
  • 13.12.12

החיילים לא שיפרו לאחור.. הם ברחו כמו שפנים עלובים.. הם גם לא היו חייבים להרוג אף אחד.. כמה כדורים לרגליים והכל היה נגמר תוך שניות... לא יאומן שאתה גם מעודד פחדנות לשמה...

42 הכיבוש הורס את המדינה בכל ההיבטים, מוסרי כלכלי חברתי. תעזבו את חיילינו  (לת) ציוני מודאג
  • 09:06
  • 13.12.12

43 כרגיל - מחיאות כפיים !  (לת) הכותב מספר אחד בישראל
  • 09:20
  • 13.12.12

44 זו לא הבושה...זו התבוסתנות שלך ושל חבריך (כמה שכבר נשארו מהשמאל ההזוי). elis
  • 09:26
  • 13.12.12

אין צבא בשום מדינה שהיה סובל מראה כזה, סירסתם את החיילים, פשוטו כמשמעו. צבא כזה, עם כל ההכלות הטפשיות הללו, לעולם לא ינצח והרי זו מהותו, לא? מה תעשה מר לוי אם ביום פקודה הצבא שיגן עליך יהיה מסורס?

45 נוטה להסכים אבל יש הסתיגות גל
  • 09:26
  • 13.12.12

בריחה מערבים היא חולשה בעיניהם ומייצרת את ההתגרות הבאה מצידם, שתהיה גם יותר קשה, ואז כשצהל יגיב, זה יהיה חמור. לפעמים ריסוו מקומי ונקודתי יותר טוב מבריחה כזו.

46 וצריך גם להזכיר את ההיסטוריה. במלחמת העצמאות של ארצות הברית של אמריקה הצבא האנגלי ניצח כמעט בכל הקרבות את צבא המורדים שפיקודו של ג'ורג' וושינגטון. כל ניצחון כזה רק חיזק את היתנגדות המתיישבים עד שהצבא האנגלי נאלץ להפליג לאנגליה.  (לת) Reuven Holzer
  • 09:30
  • 13.12.12

47 מארב מתוכנן אברהם מורן
  • 09:43
  • 13.12.12

היה זה מארב מתוכנן עם מצלמות להוכיח שהצבא אלים.החיילים שברחו מנעו כתבה נוספת וארסית שלוי יכול היה בשמחה לפרסם בין משחק טניס להופעה בטלויזיה.מה זה עשה לכח ההרתעה של צהל ומה עושים כל כך הרבה חברים של גדעון עם אבנים לחיילי צהל לא מעניין את גדעון.

48 המנטרה / חסיד שוטה בעמק
  • 09:55
  • 13.12.12

כשאדם הופך לחסיד שוטה אי אפשר להתיחס לדבריו בביקורתיות וברצינות ולכבד את דעתו, אין ארוע רעיון או אמירה פוליטית שלא תמצא את האיש מביע דעה הספוגה באמונה ובשכנוע עצמי כמעט מיסטי בצדקת דרכו הרעיונית בלא הבדל מהן הנסיבות והוא כמו חסיד שוטה שולף את המנטרות השחוקות שלו ומלהג מלהג מלהג
וחסידיו השוטים (גם הם) אומרים אמן בלא ביקורת ענינית וחרף ההגיון המעוות המוביל רק צדקנות הנובעת מאמונה המזכירה קומוניסט אדוק (בשעתו) או להבדיל (ובעצם למה להבדיל זה היינו הך) חסיד שוטה האומר הן לכול הבלותה של רבו.

49 'בריחה היא תבונה' עיין ערך הנסיגה מלבנון וההתנתקות מעזה  (לת) יון
  • 09:57
  • 13.12.12

50 ראיה מנוגדת למציאות מכיר ויודע
  • 10:07
  • 13.12.12

כל בר בי רב יודע כי להמלט זו חולשה. אם נמלטים בקרב או נמלטים מהסקת מסקנות קשות. להמלט זו הפגנת חולשה.
גם לילד בגן משננים : אם פוגעים בך תחזיר, אל תהפוך "לילד כאפות".
יתר על כן, בסביבה שאנו חיים, להמלט זו השפלה שמזמינה הסלמה בהתגרויות.
כדי לשמור על שקט ולא הסלמה כמו אינתיפאדה השלטון חייב להפגין עוצמה.

אינני חושד שגדעון לוי אינו מודע לאמיתות בסיסיות אילו.

מאמר זה מצביע יותר מכל מאמר אחר שלו שכתיבתו גורמת נזק למדינה . הנזק מתבטא בכך שבריחה מעניקה לצד השני תחושה שהיריב נחלש ואין טעם להתפשר, אלא לצאת ל"מלחמה" כדי להכריעו
הכרעתנו תסתיים בהשמדתנו. ראה סוריה.

הצלחתה של מדינת ישראל בתחילת דרכה היה בכך שהובן מלכתחילה כי עוצמה תביא שלום ונירפות תביא הזמנה לתוקפנות נגדנו.


פעילות
המלצות
פרסומת