המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

מירי רגב היא בושה למזרחיות

רפאל בלולו כותב במאמרו "למה כ"כ שונאים את ח"כ מירי רגב?" ש"הביקורת הלגיטימית כלפי רגב משתמשת בכלים לא לגיטימיים וחוטאת בגזענות. תיאורים כגון: 'בהמה', 'פרחה מטומטמת', 'עובדת בשוק', 'ערסית' וכו' שטפו את הרשת והרחוב, והם מאפיינים חלק גדול מהאופן שבו השמאל בישראל מדבר את הביקורת שלו". בהמשך הוא יוצא להגנתה של ח"כ רגב – הוא מציין שהיא קידמה חוקים חברתיים – ומסכם, כי "מירי רגב חווה את ידה הקשוחה של ההגמוניה, לכל הפחות של הרחוב השמאלני, שלא מסוגל לבקר את הגזענות המבוססת והשיטתית שלו, אך מסוגל בקלות לזהות ולבקר גזענות מצד אחרים". בכך, מבקש בלולו להאיר על הגזענות של השמאל נגד מזרחים, גזענות שאין להתכחש לקיומה.

אולם, יחד עם הביקורת הלגיטימית והרצויה על הגזענות של השמאל, בלולו בוחר במתכוון להתעלם מכך שחברת הכנסת רגב היא-היא ההגמוניה.

ההגמוניה, כפי שהגדיר אותה אנטוני גרמשי, ההוגה האיטלקי שישב בכלא משום התנגדותו למשטרו של מוסוליני, היא מכניזם אידיאולוגי נחבא מהעין, שטומן בחובו את ההגדרות הדומיננטיות של המציאות בחברות פתוחות. הסדר החברתי הופך להגמוני ללא שימוש בכפיה או בכוח, אלא על ידי הפנמה של הסדר הקיים כטבעי, ברור מאליו, בלתי נמנע, וכמשרת את החברה כולה, כולל את המוחלשים ביותר. גרמשי טען, שהגמוניה היא גם מאבק בין קבוצות שולטות למוכפפות, וגם מצב הדברים כמות שהוא. לכן הגמוניה היא למעשה תהליך, לא מצב סטטי או קיפאון חברתי. הסדר ההגמוני משתנה כל הזמן, מתחדש ומתאים את עצמו לשינוי על ידי קואופטציה, לפעמים חלקית, של ניסיונות לאיים עליו או לחתור תחתיו מצד קבוצות שמדוכאות על ידו, על מנת שיוכל להמשיך ולהתקיים.

מירי רגב ליד קלפי בחולון
מירי רגב ליד קלפי בחולון. צילום: דודו בכר

אמנם מפא"י ההיסטורית דיכאה את עולי ארצות האסלאם כלכלית, גיאוגרפית, פוליטית, ותרבותית, דיכוי שמורשתו אחראית לפערים ולאפליה שקיימים כיום, אך כקבוצה, יהודי ארצות האסלאם, תרבותם ומנהגיהם, עברו תהליך של קואופטציה חלקית אל תוך השיח הדומיננטי ומוסדותיו. אמנם הוריה של מירי סיבוני שעלו מארצות האסלאם דוכאו על ידי הממסד האשכנזי, אך כיום מירי רגב היא בשר מבשרו של הממסד. אתיימר ואנחש, שלו רגב בעצמה הייתה שומעת שהודרה מהמרכז ההגמוני, הייתה מתקוממת, שהרי בנאום המדובר הזכירה בגאווה את היותה חלק ממפלגת הליכוד שבשלטון. כנציגת מפלגת השלטון בכנסת, היא אחראית באופן ישיר על עוולות שמתרחשים בישראל, בין אם זה הכיבוש, המדיניות נגד פליטים, העוני ומצוקת הדיור, ואפילו המשכה של הגזענות והאפליה נגד מזרחים.

עמדתו של בלולו, שיוצאת להגן על מירי רגב בשם הדיכוי ההיסטורי של המזרחים, מתעלמת מכך שבחירתה של רגב לתמוך בעוולות המוזכרים לעיל היא בחירה של אדם בוגר ומודע. מדוע ראויה רגב להגנתו של בלולו בשם המאבק נגד גזענות אנטי-מזרחית, שהוא מאבק ראוי וחשוב? היה מצופה מאדם שמרים את דגל המאבק המזרחי לצאת נגד דמות ציבורית מזרחית כמירי רגב, שהתבטאותיה הגזעניות ידועות לכל, ושההסתה שהיא שותפה לה מביאה לאלימות נגד פלסטינים ופליטים. במקום לחפש את מעשיה הטובים של חברת הכנסת רגב, ראוי היה שמי שפועל נגד גזענות אנטי מזרחית יצהיר שאין למזרחיות דבר וחצי דבר עם עמדות, התנהגות, ומעשים שפלים כשל אלו של חברת הכנסת מירי רגב, וזאת לצד גינוי עיקש של השימוש בכינויים גזענים ומיזוגנים.

דבריה ומעשיה של חברת הכנסת מירי רגב הם בושה למזרחיות. לו הייתי מזרחית, הייתי אומרת בראש חוצות שמירי רגב לא מייצגת אותי. היציאה של בלולו, ושל אחרים שמרימים את דגל המאבק המזרחי, להגנתה של מירי רגב רק בגלל ההשתייכות השבטית, היא תעודת עניות למאבק ראוי. ראוי הרבה יותר היה להתנער ממנה. אני כבר מזמן, מזמן התנערתי מהאשכנזים שמתיימרים לייצג אותי ולדבר בשמי ובשם משפחתי. אני מזמינה את הפעילים המזרחים לעשות זאת גם.

האם לא ניתן לבקר את ח"כ מירי רגב מבלי להיות מואשם בגזענות?
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תחזרו שוב על השקר סמולני אשכנזי
  • 14:31
  • 23.12.12

הגזענות של השמאל נגד מזרחים, גזענות שאין להתכחש לקיומה. למה פעם אחת? נחזור עליה שוב: הגזענות של השמאל נגד מזרחים, גזענות שאין להתכחש לקיומה. אוי זה טוב, נחזור על זה עוד פעם: הגזענות של השמאל נגד מזרחים, גזענות שאין להתכחש לקיומה.
נכון שזה מתחיל להרגיש כמו אמת?
בפעם הבאה שתרצי לצאת לציד גזענים אינך צריכה לחפש אותי בסמול. חפשי את עצמך.

  •   בואו נשנה את הנוסחה - גזענות נגד ערסים דן
    • 16:13
    • 23.12.12

    הנה, אמרתי את המילה - ערסים. ערסים, ערסים, ערסים - אני גזען - אני לא סובל ערסים. הפרדוקס הוא, שמעולם לא הגדרתי את עצמי שמאלני. הבעיה היא, שאני אשכנזי, ואשכנזים צריכים להזהר מאד בלשונם, בל יעליבו מישהו. שיזרקו עליהם רפש רקוב זה לגיטימי כבר שנים, אבל שאשכנזי יפתח ת'פה? עד כאן. אז החלטתי להכנס בערסים, כי הם מהווים את אחת מהסיבות שהחברה שלנו במגמה מתמדת של אובדן ערכים. הערכים שבאים במקומם, במיקרו ובמקרו - הם אלימות, נבורישיות (נפנוף בכסף), יהירות, חוסר כבוד לסביבה, דיבור עילג (אחת מההוכחות לחינוך לקוי), חוצפה וגזענות - החוסים כולם תחת אגו מפוצץ. הערס המצוי. עכשיו שלבו את זה עם לאומנות ודת - קיבלתם פצצת זמן מתקתקת. עוד אחת מהבעיות, היא שערסים מתרבים מהר, וכך ההשפעה שלהם מתפשטת יותר. אז מה זה אומר - שאני גזעני על מזרחים? אני חושב שלא. כי זה לא מעניין אותי מאיפה סבא שלך בא, לא מעניין אותי הצבע עור שלך, או שאתה מדבר עם ח' ו-ע'. גם לא איכפת לי אם אתה רוסי, אתיופי, ארגנטינאי או ערבי - קודם כל תהיה בן-אדם! קיימים אשכנזים ערסים ומזרחים שהם חברים טובים שלי, זה לא עניין של גזע, זה עניין של מנטליות. מעבר לזה צודק מגיב מספר 01, נמאס כבר מהבכי בקרב בני עדות המזרח, זה כבר שנים לא רלוונטי.

  •   הם" מזרחיים",בדיוק כמו שהפלישטים "פליטים".זה לא עובר ב3-4 דורות,זה נוח,מסביר את הכשלונות.אבל יא מר לזכות אחינו,בני עדות המזרח,רובם התנערו ממנטליות זו."חוצמזה" אסור לפגוע בפרנסה.ממה הם יתפרנסו?"מזרחיות" מקצוע הנותן לחלק קטן מאתנו פרנסה לא רעה.  (לת) rubi
    • 16:21
    • 23.12.12

  •   ראיתם איך עמיר פרץ מדבר באנגלית? (חינוך לקוי)  (לת) אבי
    • 18:26
    • 23.12.12

  •   הייתי שמחה אם היית צודק הדר
    • 12:49
    • 24.12.12

    אבל אני מציעה לך לפשפש קצת בטוקבקים על המאמר הזה, ועוד קצת בטוקבקים של המאמר של רפאל בלולו ("למה אתם שונאים את מירי רגב?"). בלי לעשות את זה בעצמי, מבטיחה לך שתמצא גזענות.
    וזה בלי ללכת לחפש קצת מאמרים ומחקרים עדכניים שיעידו לך על המצב כאשורו ולא על מה שאתה (כמוני) רוצה להאמין שקיים.
    אגב, אני לא חושבת שהיא מגיעה בהכרח מהשמאל, אבל היא בהחלט קיימת.

  •   אשכנזים=קולוניאליסטים ערבי
    • 17:32
    • 24.12.12

    ששיכללו את תורת הגזע האירופית

  •   דן - תגובתך זכתה במועמדות לתגובת החודש. אלטר
    • 03:33
    • 25.12.12

    ברכותיי.

  •   אני מזרחי שמאלני... על איזה גזענות אתה מדבר?? תימני
    • 10:10
    • 26.12.12

    שמאל זה דעות פוליטיות לא עדה מוצא או כל דבר...

    הבעיה היא שהרבה אנשים לא אינטלגנטים (כולל גם מס' חברים שלי) לא יבינו את זה לעולם.. ובספרי ההיסטוריה אני מקווה שישכילו לרשום שחורבן בית 3 היה בגלל זה

02 פאלסף שרגב לא היתה יורדת לפשרו ממילא.ובמקרה הזה הרבה מלל מיותר.הבעיה של רגב היא קודם כל טיפשותה ורק אחר כך מזרחיותה.יש מזרחיים נבונים יותר היא פחות.אבל באופן גלובאלי התרבות המזרחית ממילא נחותה מהמערבית אם נוסיף על כך גם מנת משכל נמוכה וטעם רע נקבל את רגב כאב טיפוס לפרחה המרוקאית המצויה.  (לת) ומצידי תגידו שאני גזענית אשכנזיה.
  • 14:31
  • 23.12.12

03 יפה אמרת!! חצי אשכנזי חצי פרסי
  • 14:33
  • 23.12.12

וחוץ מזה היא בהמה. שלוחת רסן.

04 מה זה מזרחיות?  (לת) אלי
  • 14:33
  • 23.12.12

05 מירי רגב לא בושה למזרחיות, היא מביישת נשים באשר הן.  (לת) דורית שחורי
  • 14:34
  • 23.12.12

06 אוסף של שטויות להצדיק כותרת גזענית  (לת) בלה בלה בלה
  • 14:34
  • 23.12.12

  •   מה הקטע המזרחי כאן? שנים חשבתי שרגב היא בכלל הונגרייה יפה! אותם צבעים, אותו מבנה פנים. בסוף הסתבר לי שלא. מה הקשר למוצא שלה? אישה או איש שמדברים ומתנהגים כמוה מקומם הרחק מהכנסת, הרחק ממוסדות החינוך. אולי בשוק, אולי גם שם לא. איך היא נעשתה לדוברת צהל?  (לת) נבצר מבינתי
    • 18:45
    • 23.12.12

  •   יש סיפור, לא מבוסס כלל, על רומן עם קצין בכיר ומעופף  (לת) לא בדוק ולא מאושר, אבל אולי השמועה עשתה לה כנפיים כי אחרת איך אפשר להסביר עוד פדיחה כה חמורה של מהל?
    • 18:04
    • 24.12.12

07 צודקת ע
  • 14:34
  • 23.12.12

תודה

08 סוף סוף רני זר
  • 14:38
  • 23.12.12

סוף סוף משהו שקשור במירי רגב שראוי לקרוא. יפה מאוד.

09 מאמר מצוין יואל
  • 14:38
  • 23.12.12

אחד המאמרים המצוינים בזמן האחרון ,קראתי את המאמר וזה קורא את כל המצב פה :שרירים ,ניפוח ,הצקות ,ביסוס קשרים,רדיפות מהשלטון,לתת לציבור מעט,ללעוג,להשמיץ,לדרוך,להזמין לעצמך היסטוריה,לרקוד בחושך.

10 בדיוק כך, להוקיע את הגזענים המזרחיים והאשכנזים.  (לת) י
  • 14:41
  • 23.12.12

11 יופי יופי של מחשבה. גם אני לא מרגיש מיוצג על ידי האשכנזים המנותקים. וגם לא על ידי המזרחים המנותקים. כך שנשאר להיות מיוצג על יד מעט מעט מעט ח"כ. בדד אלך גם תקווה אין בי. בדד, בלי עתיד בלי תקווה בלי חלום  (לת) דני
  • 14:42
  • 23.12.12

12 כמה פתטי לשפוט כל דבר בפריזמה של מזרחיות-אשכנזיות מדכאת עלק.בלולו שכח שרגב הייתה תת אלוף ומה שצריך לשאול איך אדם רדוד ומתלהם כמוה, שכל כוחה בפיה, הגיע לדרגת תת אלוף ואחר לשרת בכנסת ישראל. רגב היאבושה לכל אזרח שדוגל בערכים דמוקרטים והומנים ומסתבר, לא בפעם הראשונה, שמזרחיות לא הופכת אדם לרגיש לאחר, אבל אסור להגיד זאת כי זה ייחשב לעוד נסיון לדיכוי המזרחיים.  (לת) טובה
  • 14:43
  • 23.12.12

13 תיזהרו איך אתם פותחים את הג'ורה שלכם על המלכההה!!!!  (לת) שיגעון
  • 14:56
  • 23.12.12

14 השנאה של המזרחים למפא"י ונהירתם אחרי החרדים האנטי ציונים ואחרי הרביזיוניזם הפומפוזי של בגין ונתניהו הם ריאקציה לתנועה הציונית שעקרה אותם מאיזורי הנוחות שלהם ואילצה אותם לעבור למדינה שערכיה ככלל זרים לתרבותם. יש לזכור שהציונות המדינית הופיעה במקור מתוך שאיפה לפתור את בעית יהודי אירופה. יהודי המזרח היוו מיעוט בעם היהודי וככלל חיו ברווחה בארצותיהם. הפעילות הציונית והקמת המדינה גררו תגובה ערבית שאילצה אותם להמלט לזרועות הממסד הציוני. אין ספק שמפא"י ככל גוף קולט ביצעה מישגים ואולם האנטגוניזם המזרחי נובע קודם כל מפער הערכים בין הציונות החילונית לבין המסורת התרבותית של יוצאי ארצות ערב באותן השנים. בראיה הסטורית מזרחית הציונות היא גזירת גורל ולא משאת נפש. מבחינה זו המזרחים מזהים את הדת ולא את הציונות כמי שמשמרת את הזהות היהודית  (לת) מזרח אירופאי
  • 14:59
  • 23.12.12

  •   מישהו הכריח את בני עדות המזרח לעלות לארץ? איזו שטות
    • 16:00
    • 23.12.12

    אילצנו אותם, עאלק.

  •   ניתוח של הסטוריון בגרוש  (לת) דוד
    • 16:18
    • 23.12.12

  •   למזרח אירופאיף הניתוח שלך מדויק. צפיתי בו במשך 50 שנה. לבגין היה קל מאוד להסית את המרוקאים בשמעון פרס ובמפלגת העבודה מפני שאצלו היהדות היתה הבסיס המאחד ולא הציונות ולזה הם הסכימו עם הכל הלב.וזה גם היה המניע שלו כששחרר את החרדים משירות כלשהו לחברה.  (לת) הזקן
    • 21:38
    • 23.12.12

15 צבור מתפקדי הליכוד חושב שהיא מייצגת אותו נאמנה. שיהיה להם לבריאות. היא לא בושה למזרחיות. שכן אין אדם בוחר את העדה שאליה יוולד, ואף לא את יתר החברים באותה העדה. לכן למזרחיים אין כלל מה להתבייש. אבל חברי הליכוד ומצביעיו צריכים לשאול את עצמם אם היא האדם שראוי לייצג אותם בקול היחיד שיש להם פעם אחת ב-4 שנים. האם היא מכבדת אותם או מבזה? האם היו רוצים להיראות בחברתה והאם הם קוברים את עצמם מבושה בכל פעם שהיא פותחת את הפה.  (לת) דן לב פועם
  • 15:00
  • 23.12.12

16 עוד אחת שמנסה בכוח להחיות אותי. אני מודיע קבל עם ועדה: אני מת. מזמן.  (לת) השד העדתי
  • 15:02
  • 23.12.12

17 חידוד הנושא כשאין משהו יותר טוב לעשות....זו הבושה. קין
  • 15:08
  • 23.12.12

מה הקשר? מה בין סמול ומזרחיות? מה בין עוולות העבר למצבנו היום? למה הדגשת השונה כביכול, מהדומה והמשותף מייצר כותרת? מי זו נירית בן ארי? רוצה להיות ח"כ? לפי רמת המאמר -מתאים לך. חכי נשמע את מירב ומירי מתנגחות במליאה.... יהייה בידור.

18 מישהו מבין כיצד מפא"י דיכאה את עולי ארצות האיסלאם "גיאוגרפית"?  (לת) בליל פולני
  • 15:09
  • 23.12.12

19 לא ברור לי מדוע מזוהית מירי רגב עם מזרחיות ביקורתה יכולה להאמר על ידי כל מי שפשוטו לא סובל את השמאל הנהיליסטי. הביקורת היחידה שאפשר לבקר את ח"כ רגב הוא השטחיות מיכסום הדמגוגיה במסרים חד משמעיים ולא מורכבים להגדירה כמי שבמוקדם או מאוחר יצאו הפיגמנטים אין הגדרה גזענית יותר ממנה. כאשר אני שומע נושאי דגל מזרחיות כפרנסה כמו ד"ר ביטון תמיד אני שואל מדוע היא מסתירה את שם משפחת בעלה. כשאני שומע את סרי מבקש לחזור בגלגול לחזור אשכנזי שמנמן, ואת גילו הלבב של גל גבאי שכועסים על היוולדם לא אשכנזים כפי שגם אמרה היפים לא מבינים מה חשיבות היופי, אבל מירי רגב קצינה בכירה מאוד בצהל עושב שימוש פוליטי הככרות ההמונים אולם נראה שבגין פשוט היה אורטור אחר אבל המטרה הייתה אותה מטרה.  (לת) פרופסור בר שירא
  • 15:12
  • 23.12.12

20 מי הם האשכנזים שמתיימרים לדבר בשמך ? מי בארץ הזו מכריז על עצמו כאשכנזי,במובן העמוק של מרכיב הזהות שלו ? ומה משמעות האשכנזיות הזו ? אני לא מכירה אנשים שבסך כל מגדירי הזהות שלהם מצויה גם האשכנזיות.הנסיון לבצע את ההנגדה הזו בין מזרחיות לאשכנזיות מחייב את קיומן של שתי הזהויות הללו.רק זו המזרחית קיימת כאן.האחרת מחוקה ונעדרת.מפא״י אחראית לקיפוח ולאפליה ולהתנשאות וליהירות ולהשפלה ולרמיסה אבל המילה דיכוי מופרזת ומוגזמת כי היא מחייבת כוונת מכוון זדונית במיוחד שלא היתה קיימת כאן בעשורים הראשונים לקיום המדינה.אגב,אילו הציונות היתה קמה בצפון אפריקה והישוב היה מוקם כאן על ידי בני העליות הראשונות שהיו מגיעים ממדינות האיסלם ואלה גם היו נלחמים במלחמת העצמאות ומקריבים את הקורבן הגדול לאין שיעור - סביר ביותר שהעולים מאירופה שהיו מגיעים בשנות החמישים למדינת ישראל הצעירה היו זוכים לאותה מנה של התנשאות ויהירות וקיפוח ואפליה מצדם של הוותיקים מקימי המדינה.מירי רגב היא בעיקר בושה למשפחתה ולחבריה.נשיאת המזרחיות כולה על כתפיה גדולה על מידותיה.  (לת) הדס
  • 15:16
  • 23.12.12

21 יש ניחוח של אנטישמיות בצמד המילים "הממסד האשכנזי" י
  • 15:28
  • 23.12.12

הרי רוב השירות הציבורי הוא מזרחי. הרי כבר היו לנו רמטכל , נשיא ושר ביטחון מזרחיים. ועדיין מדברים על "הממסד האשכנזי". זה מזכיר את אותם קיצונים מאירופה שדיברו על "היהדות העולמית".
בדבר אחד הכותבת צודקת. מירי רגב לא מייצגת את "המזרחיות". ובטח שלא את הכותבת בעלת הדיעות השמאלניות. מירי רגב לכל היותר מייצגת את מפלגת הליכוד ואת אמונותיה האישיות במקרה הטוב.

  •   ואללה, שחררת לי מסתם בלב אשכנזיה נושמת לרווחה
    • 19:40
    • 25.12.12

    אני אשכרה חשה בעקבות דבריך שמשהו בקנה הנשימה שלי השתחרר לרווחה, ואסביר: כמי שמיום לידתה, שלא באשמתה, לאבא ממוצא רומני שעלה לארץ חסר כל ועבד בעבודות הכי מג'ייפות תוך כדי לימודים בטכניון, ולאם ילידת הארץ שהוריה, רחמנא ליצלן, יקים, חשה אשמה, שאסור לערער עליה, פירקת את רגש האשמה שלי.

    מסתבר שהשפה יוצרת מציאות ותפיסת המציאות שלי את עצמי הוכתבה על ידי ביטויים כגון הממסד האשכנזי או "עוול היסטורי". אם נניח לרגע בצד את העובדה שגם אנחנו קיבלנו DDT, שאנו באנו לארץ כפליטי שואה והתביישו בנו וכינו אותנו סבונים וצאן לטבח, שמי מאיתנו שהגיע מהגוש המזרחי הגיע הנה חסר כל מוחלט כמו אבי, אני מתקשה לחשוב על עוול היסטורי, או על הגמוניה אשכנזית. אבל היות והביטויים הללו שגורים בשפה, הם יצרו מציאות שאסור לערער עליה אפילו במחשבה, בדיוק משום שהלך הרוח המחשבתי הוא של התנצלות תמידית.

    נניח לרגע בצד את העובדה שכשמזרחיים משמיעים מוסיקה מזרחית בקולי קולות, הם כופים את ההגמוניה שלהם עלי. וכשהייתי בטירונות עם 30 בנות שנראות אך בעיקר מתנהגות כמו גרסה צעירה של מירי רגב, וסבלתי ("אשכנזית כאפות" בשבילכם), לא יכולתי אפילו להזיל דמעה על הגמוניה מזרחית. זה היה אסור אפילו לחשוב, שהרי אנו באנו ארצה, לבנות ולדכאות בה את העולים שקיבלו ארץ מוכנה כבר.

    ונניח לרגע בצד את העובדה שמוסדות השלטון מורכבים ברובם ממזרחיים, שיצוגם בממשלה גבוה. כל זאת לא משנה, עם הדוחושב הפוליטיקלי קורקט איש לא מתווכח. ישנה הגמוניה אשכנזית, ולנצח נאכל פולקע של רגשי אשמה וגפיטלפיש של בקשות סליחה, כי הרי דיכאנו, מה זה דיכאנו, חבל על הזמן, כמה דיכאנו.

    באופן מוזר קריאת הטוקבק שלך הייתה הפעם הראשונה שחשבתי עד כמה את צודקת ושאין ממסד אשכנזי, והפיקציה הזו אינה אלא יציר דמיונו הפורה של הפוליטקלי קורקט. כן מפאי שלטה פה, אבל זה נגמר, וכל דיבור כיום על ממסד אשכנזי אינו אלא ריצוי עונש מאסר מעבר למה שבית המשפט של הפוליטיקלי קורקט המוחלט אפילו פסק.

22 אני מעדיף איש ציבור שמתנהג בלא נימוס ובצעקנות ואומר אמת מאשר מתוקי שפתיים ומדברים בפרחים אבל פגיונות תחת גלימותיהם. ה"דרך ארץ" מזוייפת והייתה אחת הגורמים לשואה. כי החשיבו את היהודים של פעם מלוכלכים ופרימיטביים. כמ הצוענים...  (לת) אלי בובליל ר"ג
  • 15:28
  • 23.12.12

23 שיא של רגשי נחיתות .אמירות סותרות ,גזעניות, והסתה ללא טיפת שכל. סבמאי
  • 15:30
  • 23.12.12

לא ברור מה נירית בן ארי רוצה .בטוח שגם היא אינה יודעת , פרט לבכיינות על דיכוי לא דיכוי, גזענות שלה ,
הסתה , אמרנו?
מירי רגב לוקחת אותה בהליכה.
פרט לכתיבת הרבה מילים , נירית לא תגיע רחוק עם התסכולים שלה .

24 ברור?את צריכה לספק כתבה שתצדיק את קיומך ,הארץ אמרנו הארץ...  (לת) נירית בן ארי
  • 15:43
  • 23.12.12

25 מסתבר שטיפשות, גם כשהיא מודעת לעצמה, חוצה מגדר, עמים ועדות.  (לת) כלב נובח
  • 15:46
  • 23.12.12

26 מירי רגב היא קודם כל בושה. בין היא מזרחית ובין היא אשכנזית  (לת) אני
  • 15:47
  • 23.12.12

27 קל לרדת על מירי רגב בגלל הסגנון הבוטה שלה. הרבה יותר קשה להתמודד עם אנשי סמול אינטלקטואלים מחוכמים שמטיפים לקלוט ים של מסתננים מאפריקה בדיבורים מתחסדים על הומאניות ועשיית חסד  (לת) אילן
  • 15:48
  • 23.12.12

28 מרי רגב אחמד
  • 15:50
  • 23.12.12

גם אני התנערתי מזמן מהערבים שטוענים שהם מייצגים אותי בשיטת מירירגב ודומיה

29 כן. כששלחו את ההורים שלי לקריית גת אברהם פורת
  • 15:54
  • 23.12.12

ואת הדודים לדימונה ירוחם ואופקים. כשאבא שלי החליף את שם המשפחה מאוחנה לפורת כדי לקבל עבודה פקידותית בממסד.

  •   מדבר על אפליה בתעסוקה? וואו וואו וואו! אם כך תוכל קצת להרגע. אשכנזים אסלים, יוצאי צבא אבל בפרופיל נמוך, ובלי "קשרים" למי שצריך, הופלו בתעסוקה ראויה עד שנות השמונים. אם לא בהנהלה אז בוועד העובדים שהכשיל.  (לת) ולא יעזור לך גם אם שמך ליפשיץ או וייסמן (איש לבן)...!
    • 19:35
    • 23.12.12

30 אני רק שאלה: אין לבלולו משהו טוב להגיד על הרגב.
  • 15:59
  • 23.12.12

אורלי לוי - מכירים? לא בת עדות המזרח? מישהו אמר אי פעם מילה רעה עליה? למה?

31 דיייי לבכיינות של המזרחיים!!!!!!!! די , די די ,די, די, די, די, די!!!! אשכנזי שמדבר בשם האשכנזים
  • 15:59
  • 23.12.12

צאו לעבוד, תקדמו את עצמכם, תרוויחו את מקומכם ביושר, תרוויחו משכורת שתוציא אותכם מהפח שאתם חיים בו. התרבות שלכם לא דוכאה על ידנו או על ידי השמאל היא הייתה דכאנית ודלה כבר כשהגעתם. תסתכלו סביב, ותודו באמת, הגעתם ממקומות חשוכים, אפלים, פרמיטיבים. עכשיו כשאתם בחיק המערב, תפסיקו לבכות ותתחילו לעבוד ולקדם את עצמכם כדי שהמדינה הזו תהיה מערבית ומתקדמת תעמוד גאה מעל המקום הרצחני שבה היא נמצאת!

  •   כל חברי מכל העדות עובדים (מה זה "יוצאים לעבוד"?), מתקדמים, מתפרנסים ודואגים לחינוך ילדיהם מזרחית שמדברת בשם אנשים נאורים, לא חשוב מאיזו עדה
    • 20:26
    • 23.12.12

    חלקם שכירים חלקם עצמאים, ורובם שוחרי תרבות אם לא אומנים בעצמם. ואף אחד מאיתנו לא "בוכה" ולא פרימיטיבי- אבל כן, בדור הקודם ובזה שלפניו הממסד האשכנזי דיכא את מרבית העולים המזרחיים במניעת עבודה, בשליחתם לאזורי ספר וכו' .
    ושוב, הורינו וסבינו לא הגיעו ממקומות חשוכים ואפלים - הוכחה לכך הצלחתם של יוצאי מרוקו שבחרו להגיע לצרפת וקיבלו שם שוויון הזדמנויות.
    ועוד הערה קטנה: המדינה הזאת לא תהיה 'מערבית ומתקדמת' כי היא גזענית ומפגרת בגלל אנשים שכמותך, ובגלל נתניהו ורבים במפלגתו, ובגלל ש'ס שאינה מייצגת כלל את חברי המזרחיים הנאורים, משכילים ולאו דווקא דתיים.

32 כל הכבוד למירי רגב, אמרה את האמת, ללא בושה!!!  (לת) הניה
  • 16:01
  • 23.12.12

33 אנחנו מין בסכנת הכחדה  (לת) אשכנזי
  • 16:01
  • 23.12.12

34 מירי רגב לא מיזרחית אלא...מרוקאית ארי
  • 16:09
  • 23.12.12

ויש הבדל גדול מאוד,מרוקאים זה טבע ואני מיזרחי ולא מוצא שום קשר איתם

35 תקראו לי מה שאתם רוצים, רק תעיפו לי מהעיניים את הפריחה הזו !  (לת) הרשלה
  • 16:19
  • 23.12.12

36 המזרחים עדיין כועסים על הציונות שעקרה אותם מהנוחות כמשת"פים של הקולוניאליזם בצפון אפריקה והורידה אותם למעמד של פועלים. תשאלו את אותם מזרחים מקצועיים והם מהר מאוד יספרו לכם על הבית הגדול במרוקו ועשרת המשרתים שעבדו אצלם. אכן, יותר קל לבוא מגטו מזרח אירופאי לחרא הישראלי מאשר מארמון טוניסאי.  (לת) אבנר מלאווח
  • 16:19
  • 23.12.12

  •   נכון, חלקם באו מארמונות ומשרתים אך כולם עבדו קשה לפרנסתם בטוניסיה ומרוקו, וגם כאן בארץ: ההבדל מהגטו המזרח אירופי הוא תחושת הכבוד האבוד להם ולתרבותם - ואני מדבר עלי הורי ותרבותם  (לת) מזרחי בלתי-מקצועי
    • 20:31
    • 23.12.12

37 "מפא"י ההיסטורית דיכאה את עולי ארצות האסלאם כלכלית, גיאוגרפית, פוליטית, ותרבותית, דיכוי שמורשתו אחראית לפערים ולאפליה שקיימים כיום" אור לנו
  • 16:21
  • 23.12.12

הייתי תומכת בדבריה של הכותבת לולא ההאשמה המכוערת וחסרת הביסוס לפיה "מפא"י ההיסטורית דיכאה את עולי ארצות האסלאם כלכלית, גיאוגרפית, פוליטית, ותרבותית, דיכוי שמורשתו אחראית לפערים ולאפליה שקיימים כיום". הרי זהו שקר גס, התגוללות על גווייה. מפא"י, שהיא אכן היסטוריה, אינה אחראית ל"דיכוי" שלא היה אלא העובדה שהרוב המוחלט של עולי ארצות ערב, מתימן, מעירק וסוריה ומצפון אפריקה נאלצו לדלג על מאות שנות ציויליזציה כשהגיעו מתרבות ומנטליות של ימי הביניים למדינה שביקשה להתקיים במאה ה 20, הן טכנולוגית והן מנטלית. העולים, בעיקר מעירק, שהיו מתקדמים ואסרטיבים "הסתדרו" בכוחות עצמם, מהמעברה ישר לדירה ברמת גן, מעבודות דחק יזומות לעסקים משלהם. שאר העולים נטולי המיומנויות והכישורים, השקועים בפטאליזם ובאמונות טפלות, שוכנו בעיירות פיתוח שהוקמו עבורם ברחבי המדינה על פי צרכי הפיתוח שלה. בניגוד למה ש"הקשת המזרחית" ועסקני הקיפוח טוענים עיירות הפיתוח לא היו תואמי גולאג, איש מהעולים לא רותק אליהן בשלשלאות, ואיש גם לא אילץ את העולים לשים פתק עם האות א' בקלפי. אם הדיכוי התרבותי אליו מתכוונת הכותבת הוא שהיו בין הקולטים (שהיו דרך אגב, מכל הקשת הפוליטית, הציונים הכלליים שהתמזגו בליכוד בכלל התנגדו לעלייה ההמונית מארצות ערב) מי שעיקמו אפם מול התרבות שהביאו עולי ארצות ערב, מוטב שתנסה לברר מה היתה תרבות זאת ואיך היתה היא עצמה מתייחסת לתופעה.

  •   כידוע לך, יש דברים שאסור לומר מחמת הPC ואולי אף אסור לחשוב אביה
    • 19:11
    • 23.12.12

    לעומת זאת שוב אנו למדים איך שקרים שחזרו עליהם אינספור פעמים, נחזים עתה להיות אמת כמעט מובנת מאליה. . הכאה על חטא בשם הממסד היא ספורט לאומי של אשכנזים שמבקשים לרצות את המקופחים המקצועיים. המילה גזענות הפכה קרדום לחפור בו למטרות סתימת פיות שיטתית גם כלפי עובדות הנשענות על נתונים סטטיסטיים.

  •   כנראה שאין גבול לשקרים. הדיכוי היה מביש. התייחסו אל ה'מזרחיים' כאל בשר תותחים, ניסו לעצב אותם מחדש. על הדרך גם חטפו להם כמה אלפי ילדים, כזכור 'ילדי התימנים', שלא היו רק תימנים. אז כדאי מאד לשתוק ולא להכחיש את המציאות העצובה והמבישה  (לת) משקיף
    • 21:39
    • 23.12.12

  •   אור לנו(למי?) בעינייך הכול שחור ולבן. הדברת שלך לא מחזיקה מים. מי שדוכא וחי בדלות ובדוחק לא יכול היה להתקדם. נקודה! ילדים נאלצו לצאת לעבוד מגיל 8 כדי שיהיה לחם לאכול. לא פירות לא עוף ולא ירקות. ההורים עבדו קשה מאוד וקיבלו שכר עבדות. אין לך מושג מכלום, ותפסיקי לקשקש בקומקום.  (לת) "הנאורים בעלי התרבות" למיניהם לא רק את אפם עיקמו. גם אפך עקום על פי דבריך. עובדה!
    • 01:23
    • 24.12.12

  •   חטפו להם כמה אלפי ילדים? היתכן שנחטפו אלפי ילדי עולים מתימן ואומצו בידי הורים יוצאי אירופה והילדים עצמם, בני 60 ויותר היום, לא מצאו לנכון לצאת מהארון, לחפש את הוריהם ואחיהם האבודים ולחזור לשורשיהם התימנים? היו מקרים של אימוץ תינוקות תימנים שנלקחו מאמותיהם (לא תמיד היה גם אב בתמונה) במעברה לבית החולים ומשם להבראה במוסדות ויצ"ו ולא נעשה מאמץ רב לאתר את הוריהם אחר כך. מדובר במקרים ספורים. מישהו מדבר על תמותת התינוקות בתימן? עוזרת הבית הותיקה שלנו נעמה, נוחה עדן, סיפרה שילדה 13 תינוקות, את הראשון כבר בגיל 14 בערך, מתוכם הגיעו לבגרות חמישה. חלק מהתינוקות שהגיעו ארצה נפטרו. עצוב אך לא פלילי. הנה עלילה שצברה ממדים מפלצתיים. בוודאי שהקולטים התייחסו לעולים, מהמזרח וגם מאירופה, בפטרונות והתנשאו מעליהם, וחתרו לעיצובם מחדש כישראלים גאים. זה טבעי גם אם פוגע בעולים החדשים, וזה נמשך גם היום תחת שלטון הליכוד.  (לת) נסיון שלישי להגיב למשקיף
    • 19:42
    • 24.12.12

  •   תבדוק מספר עובדות בסיסיות לפני שאתה קובע דוד
    • 01:52
    • 21.12.13

    3 ועדות חקירה
    קברים ריקים
    השתקה ע״י שרותי הבטחון
    העלמת ראיות
    ויש מספר של אנשים ש״אומצו״ כש למשפחותיהם נאמר כי מתו חלק גם עברו בדיקות דנא שאומתו כשיכות למשפחה
    רוב הילדים נמסרו לאימוץ בחול תמורת כסף

38 מירי רגב הרויחה ביושר את כל מה שאומרים עליה DS
  • 16:23
  • 23.12.12

לכל הרוחות תפסיקו להאשים כל הזמן ועל כל דבר את הפסדו שמאל. יותר מדי קל כי לא קשה להבין...

39 מירי רגב היא בושה לכל מי שגדל ולמד בקרית גת ובסביבה בתור אחת שלמדה בקרית גת
  • 16:28
  • 23.12.12

התנהגותה לא מעידה על דרך ארץ, שיקול דעת, נימוס, קבלת האחר והזר, אלא דווקא ערכים שאני למדתי בבית וגם בבתי הספר הטובים שלמדתי בהם בקרית גת. אבקש מהגברת להפסיק לציין שהיא באמה משם כי הדבר מבייש אותי.

  •   היא מביישת את האינטליגנציה ודרך הארץ של כל אדם בישראל, בלי קשר לעיר או עיירת מוצאו ובית הספר שלמד בו  (לת) ואגב, שגיאת מקלדת: וודאי התכוונת לומר 'אלה דווקא ערכים...' וכו,
    • 20:34
    • 23.12.12

  •   השגיאה היא שלך. אלא נכון הוא ובמקום.  (לת) הבנת הנקרא
    • 01:26
    • 24.12.12

40 מאמר חלש מאוד  (לת) דן
  • 16:32
  • 23.12.12

41 מירי רגב שלומי
  • 16:41
  • 23.12.12

עיתונאית נכבדה תודה על עצותייך למזרחיים גישתך הפטרניליסתית מעידה עליך שאת רואה בהםכאלה שניתן לתת להם שיעור באורחות חיים. אין לנו מה ללמוד מאחינו האשכנזים שכל חייהם מונעים מפחדים ושינאה של השונה מהם.אתם מפחדים לאבד כל דומיננטיות בכל תחומי החיים בארץ. חלק גדול מהמזרחיים הידבקתם בשינאתכם לערבים.זאת מחלה שלא נימצא לה תרופה עד היום,היא מכונה גזענות

42 לדעתי היא בושה למין האנושי השפוי.מי ניסה לחנך אותה ולא הצליח?  (לת) חיים
  • 16:41
  • 23.12.12

43 למה בושה רק "למזרחיות"? ומה על גברים אשכנזים (ועוד כמה סודאנים שחטפו ממנה)?  (לת) זלמן בלגנים (מקבוצת זלמן יפית רהב).
  • 16:45
  • 23.12.12

44 מכל בני האדם עלי אדמות, האשכנזים כיתר הלבנים בני התרבות האירופית, הם הפחות גזענים. למה? כי הם הכי מחונכים. שלמה מעוזובסקי
  • 16:54
  • 23.12.12

צריך להזכיר את הפוגרם בסודנים בשכונת התקווה שזכה לאהדה כללית בקרב המזרחים? אילו שיכנו את הסודאנים בשכונות הצפוניות, שם לעולם לא היו עושים בהם פוגרם. תלונות? לבטח. פוגרום, לא. למה? כי זו כאמור שאלה של חינוך. אז למה בכל העולם מדברים רק על ה"גזענות" של אלה שהם הפחות גזענים מכולם? הכל פוליטיקה. בכל ארצות מערב אירופה ובעיקר בארה"ב, השחורים וכהי העור הם המצביעים החשובים והנאמנים של הליברלים ששולטים במירב תאגידי התקשורת הבינלאומית, וההאשמות בתקשורת ב"גזענות" כמו ב"קיפוח" ו"אפליה" זו התמורה (ויש עוד אחרות) שהם מקבלים עבור הצבעתם. וזה כל הסיפור. ראיתם אי-פעם בתקשורת הבינלאומית (הישראלית) מאמר פוגעני בשחורים (המזרחים) ה"מושלמים"? כל שני וחמישי יש אצלנו מאמר כזה נגד האשכנזים, אבל לעולם לא נגד המזרחים. כך אצלנו, כך באירופה וכך באמריקה הצפונית. איזה עולם "ליברלי" מחליא.

45 פריחה וערסית?? יצאה בזול!!!  (לת) אחמד
  • 17:32
  • 23.12.12

46 רגב היא בושה לכולנו. בושה שאדם מסוג זה מייצג אותנו בבית הנחרים שלנו. היא לא לבד. יש שם לא מעט הדומים לה.  (לת) אלון
  • 17:59
  • 23.12.12

47 אני לא מזרחי, אבל אני מתבייש כשאני רואה את מירי רגב לא יודע
  • 17:59
  • 23.12.12

אני מתבייש שאני רואה אדם מבזה את עצמו, ובהיותה נבחר ציבור (אמנם מעולם לא הצבעתי בעדה) - גם אותנו כולנו.
אגב - השיח העדתי הזה - אפשר כבר מתישהו להפסיק? רק אני ויאיר גרבוז מגדירים את עצמנו פולנים (וההורים שלי בכלל נולדו בגרמניה). רק מי שמתעקש להיות מזרחי יהיה כזה. ואם הוא מתעקש - יש לו בדרך כלל סיבה טובה: כנראה שכלשעצמו הוא לא מספיק טוב. אבל כמזרחי... נו טוב. מגיע לו. הוא מקופח. לא?

48 רגב פשוט רדודה בכל המובנים מיקי
  • 18:00
  • 23.12.12

אין קשר לעדתיות. איך הגיעה לדברר את צה״ל? מילא לכנסת שם יש עוד כמה כמוה.

49 קראתי את כל התגובות והגעתי למסקנה מזכיר המדינה
  • 18:08
  • 23.12.12

שמירי רגב היא כל אחת וכל אחד מאיתנו .שכל אחת ואחד יסתכלו פנימה ויעסקו פחות במירי רגב . מירי רגב חכמה ומתוחכמת אם הצליחה לזכות בכאלה תגובות .

50 תודה לליכוד ששולח את מירי רגב להזכיר לנו מיהם אורון
  • 18:29
  • 23.12.12

למי ששכח משום מה.

51 מסכים עם כל מילה  (לת) רועי
  • 18:39
  • 23.12.12

52 שהמאמר הזה מנסה לעורר. לתעד את הגזענות והשנאה
  • 18:46
  • 23.12.12

אחד המאמרים הכי מתלהמים והנמוכים שאי-פעם קראתי, התירוץ הזה שבמקרה של רגב צריך להסיר את כל הכפפות הוא תירוץ מהסוג הבריוני והמתלהם שהיה זה שהביא את שלטון הימין ויצר כאן אפליה מכוונת בשנות השלטון החשוך של מפא"י, בעצם במו ידיה בן ארי מנסה לעורר מדנים וגזענות, כמובן שרגב אשמה, אין תימה שכל הגזענים של מפא"י מתמוגגים כאילו הם טובים מרגב ויוצאים מהחורים במחולות ובהילולים גזענים.

כל גזען שיוצא ומנכיח גזענות יכול לקבל מנירית בן ארי מתנה, או ההפך, איזו הסתה נמוכה בשם הנאורות. בושה, בהחלט בושה.

53 לא ידעתי שהיא מזרחית עד היום....  (לת) יוני
  • 19:01
  • 23.12.12

54 מירי רגב היא בושה לבושה  (לת) בושהוכלימה
  • 19:06
  • 23.12.12

55 מירי רקב דוד לוי
  • 19:09
  • 23.12.12

צריך ועדת חקירה ממלכתית מי אשם/אחראי לכך שאדם כזה שימשה כדוברת צה״ל. היא לא בושה למזרחיות היא חרפה לעצמה ולאלה שהביאו אותה למקום הזה. צריך משמרת מחאה ליד ביתה עד שתגרש את עצמה מחיינו הציבוריים. זה כבר לא מצחיק זה מסוכן

56 הסמול הישראלי הוא בושה וחרפה למין האנושי  (לת) אוריהו
  • 19:15
  • 23.12.12

57 לחשוב שהיצור הזה היה גנרל בצהל. זה אומר שיש לנו בע  (לת) gl
  • 19:17
  • 23.12.12

58 אני מזרחית ומסכימה עם כל מילה.  (לת) אפרת
  • 19:32
  • 23.12.12

59 מירי רגב מדברת בלשון שהח"כ הערבי מבין עזרה הסופר
  • 19:41
  • 23.12.12

לשון מתלהמת ופשוטה. דבריה הם בדרך כלל תגובה ללשון הארסית של הפלשתינים בכנסת ישראל.

  •   סליחה, אני דווקא שמעתי ח'כים פלסטינים בכנסת ישראל שמדברים בהרבה יותר תרבות והגיון ממנה  (לת) אבל בינינו, זה לא קשה במיוחד
    • 18:21
    • 24.12.12

60 תיקון!!!!!!!!!!!! מירי רגב היא בושה לאנושות.  (לת) אנושי
  • 19:47
  • 23.12.12

61 דברי בלע הגובלים בהסתה  (לת) godo
  • 20:07
  • 23.12.12

62 הישראלים כבר מזמן החליםו את הבושה בחוצפה אז על מה נלין בפני כבוד חכרת הכנסת המזרחית שלא דופקת חשבון לבוחריה  (לת) פלץ
  • 20:13
  • 23.12.12

63 הציבור כבר לא תמים ולא קונה את השקרים  (לת) משקיף
  • 21:31
  • 23.12.12

64 מירי רגב מזכירה לי את לפיד המנוח, שהיה צעקן, משתלח, נפנף ללא הרף בפטריוטיות יאצק
  • 22:00
  • 23.12.12

התמייר לדעת הכל על הכל ולא פעם חשף את בורותו

65 מדוע להאריך? מירי רגב היא בושה. נקודה.  (לת) ד"ר דוד גלעד
  • 22:11
  • 23.12.12

66 בכנסת החדשה היא תרגע  (לת) פרשן פוליטי
  • 22:17
  • 23.12.12

67 נמאס כבר מכל המקופחים - כולל הכותבת מזרחי
  • 22:25
  • 23.12.12

מה עשו לנו האשכנזים שלא עשינו אנחנו לאתיופים, ולא היינו עושים לרוסים אם הם לא היו חזקים מספיק? מה את מקשקשת על הגזענות שלהם עלינו? ומה זה קשור למפא"י, מתי היה מנהיג מזרחי לליכוד? לעבודה כבר היו שניים אז מי גזען? יש פה מערכת חינוך ומי שמנצל אותה מצליח. הורים רוסים שעבדו בניקיון הוציאו בנים פרופסורים כי זה היה להם חשוב והם לא היו דפוקים מקצועיים כמו רבים מאתנו

  •   ראשית, מערכת החינוך כל כך דפוקה כאן שמי שמצליח הוא מי שמתעלם ממנה. שנית, אותם מנקי רחובות שילדיהם פרופסורים היו בעצמם פרופורים ברוסיה - ומדינתנו הנאורה דאגה להשפלתם, בלי קשר למיהם נציגי הממשלה  (לת) מזרחית חובבת
    • 18:26
    • 24.12.12

68 מה שהופך את הבטן זה שהגברת הבוטה והוולגרית הזו היא נציגת הציבור בבית הנברחים הישראלי עירית
  • 22:59
  • 23.12.12

אוי לה ואבוי לה למדינת ישראל אם אלו נבחריה.
ודרך אגב מי בכלל ידע ולמי איכפת מאיפא הוריה באו-מי שמנפנף בדגל המזרחי איפא שצריך ואיפא שלא-הוא הוא הגזען!

  •   כלל לא. שם אינה חריגה. מה שבאמת הופך את הבטן זו השאלה שעדיין לא נענתה א
    • 00:10
    • 24.12.12

    איך הגיעה לדרגת תת אלוף ואיך הפכה דוברת? לשאלה זו שצריכה להתברר לדעתי בועדת חקירה, אני מבקשת להוסיף עוד מספר שאלות מה למדה לשני התארים הנדרשים לדרגת תאל. איפה למדה אותם? האמנם כתבה תזה כנדרש? אם כן, מי היה המנחה ומה היה נושא התזה?
    מאחר ואני מתקשה, אם לומר בעדינות, להאמין שכל זה קרה, אני מבקשת לראות ראיות ולשמוע את האנשים שהיו מעורבים בלימודיה הגבוהים, לא פחות מכך אני מבקשת לשמוע את האנשים שהחליטו שאין מתאימה ממנה לדרגת תאל ולתפקיד דובר צהל..
    אני מאוד מאוד רוצה להאמין שרק שיקולים עניינים שיחקו כאן תפקיד.

  •   לא חסרים בוגרי 2 תארים ואף שלושה שטימטומם הולך לפניהם  (לת) ולאור התנהגותה ההיסטרית בזמן מלחמת לבנון השניה, ברור שגם לא התאימה להיות דוברת
    • 18:28
    • 24.12.12

69 הגבלת גיל ג׳ורג חוביזה
  • 23:23
  • 23.12.12

תגידי את לא צעירה מידי לכתוב טור ? אולי תכתבי במעריב לנוער נראה לי יותר מתאים

70 מירי רגב היא בושה למין הנשי, לנשים, לכנסת, למדינת ישראל מאור ירום
  • 23:45
  • 23.12.12

נפלאות הן דרכי המטכ"ל. איך היא מונתה להיות דו"צ?

71 תשובה הולמת למאמר המטופש ההוא.  (לת) גבר
  • 00:04
  • 24.12.12

72 קביעה מטופשת של הכתב,למה לקשור את מירי רגב למזרחיות,אולי לטמטום ווולגריות  (לת) אבי
  • 00:04
  • 24.12.12

73 מירי רגב לא מייצגת שום מזרחיות מלבד את עצמה ותו לא! מי שטוען שרגב מייצגת את המזרחיות, סובל מדעות קדומות ומהדבקת תוויות לקבוצות אוכלוסייה שלמות, שהוא סולד מהם, ומשתמש ברגב כדי לפגוע בהם!  (לת) זקנה אחת
  • 00:39
  • 24.12.12

74 נירית אשכני וגאה
  • 00:47
  • 24.12.12

לפי התמונה את ניראת האמא של הפרחות.

75 מאמר מומלץ שמשקף את היחס לעדות המזרח במשך עשרות שנים מאז עלייתם לארץ כנסו
  • 01:52
  • 24.12.12

כדי לשמור על טוהר הגזע שלנו, יהודים מנוונים חייבים להימנע מללדת ילדים פורסם ב'הארץ' ב2004

http://www.haaretz.co.il/misc/1.1558449

ד"ר יוסף מאיר שכיהן במשך שלושה עשורים כראש קופת חולים כללית, ועל שמו קרוי כיום בית החולים מאיר בכפר סבא, דגל ברעיונות כמו סירוס של חולי נפש, עידוד הילודה במשפחות "הנמנות עם האינטליגנציה", והגבלתה "במשפחות העניות יוצאות המזרח". בכל שנות פעילותו המשיך ד"ר יוסף מאיר, לדגול באדיקות ברעיונות אאוגניים. בתחילת שנות החמישים פרסם מאמר שבו מתח ביקורת חריפה על פרס הילודה בסך 100 לירות, שהבטיח בן גוריון לכל אשה שתלד 10 ילדים: "אין לנו עניין בילד העשירי ואפילו לא בשביעי במשפחות העניות יוצאות המזרח (…) במציאות כיום יש להתפלל תכופות לילד שני במשפחה הנמנית על האינטליגנציה. אין להדריך את השכבות העניות של האוכלוסייה לריבוי לידות אלא לקיצובן".

76 שוב מזרחיים! יעקב
  • 04:59
  • 24.12.12

למה לעזאזל להכניס את העדתיות להתנהגותה של מירי רגב?! מה הקשר בין התנהגותה לארץ מוצאה?! זו דוגמא לגזענות!!!

77 אורלי לוי דני
  • 06:20
  • 24.12.12

חברת כנסת איכותית בעוד שלא כולם יודעים את מוצאה של מירי רגב אצל אורלי לוי כולם יודעים בזכות אביה ולא מצאתי ובצדק שום השתלחויות נגדה

78 מירי רגב אישה חכמה מוכשרת ומוצלחת נכון לא יפת נפש וסמולנית אבל מרוקנר
  • 07:56
  • 24.12.12

מפה עד להכפשות הלא תרבותיות של האספסוף הסמולני הדרך ארוכה ואינה צודקת. בהצלחה מירי רוב העם תומך בך

79 רגב היא בושה לתרבות הדיון. סותמת לכולם את הפה, נכנסת לדברי אחרים, צועקת, מעליבה. בושה בושה.  (לת) עוסק בתרבות הדיון
  • 11:31
  • 24.12.12

80 מה שיך מזרחיות לתרבות דיבור ודיון. אמצעי התשקורת אשמים שמציגים גועל כזה של דבור  (לת) ישראל
  • 11:34
  • 24.12.12

81 רגב בושה לתרבות, דברי חכמים בנחת נשמעים. עושה הצגות למשיכת תשומת לב, פוגעת ומלכלכת בלי טיפה כבוד.  (לת) שלום
  • 11:38
  • 24.12.12

82 רמה נמוכה של תרבות באמצעי התשקורת. למה משתפים אותה בלי סוף? הערוץ הראשון תת רמה.  (לת) צופה
  • 11:39
  • 24.12.12

83 חרפה לחינוך במדינת ישראל. סער צריך לנזוף בה.  (לת) מורה
  • 11:40
  • 24.12.12

84 הפחד משתק מפני "מנחם בגין של הימניות"היא תעשה לכן מה שעשה בגין לסמול היא תוריד אותכן על ארבע אנטוני הופקינס
  • 11:43
  • 24.12.12

מירי רגב עומדת להיות שרה ,ואז היא תצטרך להתמודד עם כל הכלים שלכן , ואיזה כלים יש לך ולכמותך,לבקש קצת נימוס,להתבכיין,או לעמוד בתור לחפש עבודה בשירות הציבורי,או אז תהיה כאן תהיה מירי רגב עם כל הבליסטראות שלה ולדאוג כשרה ימנית אמיתית לנשות הימין, מירי רגב חזקה ממך בכל עמדה והיא תנצח אותך ושכמותך בקלות .בקיצור לא כוחות. אז נשאר לקלס ולהתבכיין.

85 תרגעי, היא לא בושה למזרחיות, היא בושה לכל עם ישראל...  (לת) ציניקן
  • 12:27
  • 24.12.12

86 לי דוד
  • 16:14
  • 24.12.12

לי , הלבט זו עובדה שאים לא תדאי לששלים עימה תחזרי לאירופה לשם את שייכת ,לא עליתי ממרוקו בשביל לעבור שואה בישראל , הגיזענות וההיתנשאות שזורמת בדמך ניקברה בגרמניה ע"י אותם אלה שחשבו כמותך חכמים ויפים אבל לא קימים ברוך שובך למיזרח התיכון ליהדות הספרדית הניצחית

87 כתבה פלצנית ומתנשאת. נירית בן ארי בושה לאשכנזיות, גענות בשיא תפארתה  (לת) בה לי להקיא
  • 16:25
  • 24.12.12

88 הכתבה והתגובות> סיוט .חבל שקראתי  (לת) שון
  • 19:27
  • 24.12.12

89 ההיסטריה של המזרחיות אברהם
  • 19:45
  • 24.12.12

לא מזמן קראתי ראיון עם מירי מסיקה זמרת נפלאה.היא אומרת שכל הנשים המזרחיות היסטריות.זה בטח מוגזם.אני יכול להבין שהנשים המרחיות גדלו באוירה פטריאכלית כאשר ראש המשפחה הוא ראש השבט ועל פיו ישק דבר.גם ידוע שבציבור הזה הולדת בן הרבה יותר חשובה מהולדת בת.אבל מדוברת שהל לשעבר אפשר היה לצפות להתנהגות אחרת.אולי בדור הבא...

90 המאמר של בלולו לא שווה מאמר תגובה בלבלולו
  • 20:39
  • 24.12.12

אויש, סליחה, זה בטח בגלל שאני גבר לבן אני אומר אמירה גזענית כזו.

בכיינים, נמאסתם. הנחשלים שביניכם לא מייצגים את המזרחיים, וגם הבהמות שביניכם לא מייצגים את המזרחים. תפסיקו להנציח את הגזענות על ידי נחיתותכם. מי שמכם לייצג מישהו?

91 כמזרחי אני מתבייש מאוד באנשים מסוגה של רגב יוסף
  • 23:58
  • 24.12.12

שלא לדבר על כך שהיא גם בושה לנשיות.

92 מה זה קשור למזרחיות. מירי רגב היא בושה בכלל. והיא היתה דוברת צהל - לא להאמין ואי אפשר להבין איך זה קרה ומי מינה אשם ברמתה לתפקיד הזה.  (לת) לא רק למזרחיות
  • 23:59
  • 24.12.12

93 וביבי הוא בושה לאשכנזיות  (לת) וביבי הוא בושה לאשכנזיות
  • 14:27
  • 01.01.13

94 מירי רגב רמי
  • 16:59
  • 13.01.13

הליכוד ביתנו עוד פעמיים בטלוויזיה שמירי מדברת עוד מנדט יורד לנו ,עשו טובה שלא תופיע בכלל היא רק מזיקה למפלגה

95 מירי רגב = דגל, כפיים וגרב.  (לת) מייק
  • 14:11
  • 15.07.13