המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

הבנט-טוסטנים

יש לשער, שנפתלי בנט היה חייל ומפקד אמיץ, וככל הנראה גם מיושב בדעתו ורב תושייה, מה שאולי עזר להצלחתו בעסקים. אלא שבפוליטיקה הוא מתגלה כמהיר שליפה וכמי שנכשל בלשונו וגם בכתיבתו. כאשר יש לענות לשאלה בשידור חי, מותר לטעות ולתקן אחר כך. אבל אין זה כך כשכותבים תוכנית בלא לחץ לתגובה מיידית. ב"תוכנית ההרגעה" שלו העלה בנט על הכתב סדרה של פעולות שיביאו, לדבריו, ל"רגיעה" בין פלסטינים לישראלים, בין הישראלים לבין עצמם ובין מדינות העולם לישראל.

בחינה של מרכיבי ה"תוכנית" מעלה, שהיא חסרת בסיס, מוטעית ומטעה. התוכנית אולי מרגיעה את מטה הבחירות של בנט, אך צריכה להחריד את הציבור. אם יופעל ולו רק חלק אחד ממנה, מובטח לנו פיצוץ מדיני, או פרץ אלימות, או שניהם גם יחד.

בנט יוצא מתוך הנחה, שאי אפשר לפתור את הסכסוך הישראלי-הפלסטיני, הנחה שקשה להוכיח או לסתור, אך היא הבסיס לסדרת הצעות שאפשר לסתור. בנט מציע לספח את שטח סי, כ-60% משטח הגדה המערבית, שבו נמצאות כל ההתנחלויות, ולאזרח את כל התושבים הפלסטינים החיים שם - כדי לנטרל את טענת ה"אפרטהייד", כדבריו. הוא נוקב במספר 50 אלף פלסטינים, מתוך טבלת תושבים ממקור בלתי ידוע ולא מדויק מ-2007. אלא שמספר הפלסטינים החיים בשטח סי על פי מקורות ישראליים רשמיים, הוא 90 אלף, ולפי מקורות לא רשמיים - 150 אלף. האו"ם נוקב במספרים גבוהים בהרבה - יותר מ-220 אלף.

אם השיקול הוא מניעת טענת האפרטהייד, שיקול ראוי כשלעצמו, האם מוכן בנט לאזרח את כל הפלסטינים גם אם המספר הרשמי הוא הנכון? או הבלתי רשמי? או זה של האו"ם, אם חישובי האו"ם מדויקים יותר מאחרים? או שהוא רק רוצה להרשים במספרים הקטנים, כביכול?

בנט מציע לאפשר לפלסטינים תנועה חופשית, בלי מחסומים, בין שטחי אֵי ובי. הוא רק אינו מציין, שלמעשה מדובר בכ-220 אזורים המפוזרים כאיים בים של שטח סי הרציף. והלא הראשונים שיתנגדו למעבר חופשי של הפלסטינים יהיו חבריו המתנחלים, השותקים עתה כדי לא להזיק למסע הבחירות שלו. האם מבקש בנט לבנות בעבור הפלסטינים אלפי ק"מ של כבישים "עוקפי התנחלויות", שיחברו בין כל שטחי אי ובי? כי בלא כבישים כאלה הצעתו היא דמיונית.

כמו כן בנט מציע, שכוחות הביטחון יגוננו על אזור סי מפני הפלסטינים החיים באזורי אי ובי. במדידה פשוטה אפשר להראות, שאורך הגבול בין כל 220 אזורי הפלסטינים הללו לבין שטח סי הרציף הוא אלפי קילומטרים, לעומת כ-350 ק"מ של הגבול הישן מ-1967 בין ישראל לגדה. כמה חיילים יידרשו כדי לשמור על הביטחון לאורך כ-200 קווי הגבול המפותל הזה, הארוך פי כמה מכל גבולות ישראל (מצרים, ירדן, סוריה ולבנון) גם יחד? וכל זאת כדי שכמה עשרות אלפי מתנחלים (לעומת יותר מ-2 מיליון פלסטינים) יוכלו להמשיך לחיות בשטח הכבוש.

נראה כי בנט סבור, שאפשר להתגבר על התנגדות העולם לסיפוח שטח סי, כפי שהתגברנו על סיפוח ירושלים והגולן. אך מתברר, שהעולם כבר למד את הלקח ממעללי ישראל בשטחים הכבושים. על תוכניות בנייה בשטח E1 - בלא שנורתה עדיין אבן פינה אחת ל-3,000 יחידות הדיור המתוכננות בשטח שכל גודלו מעט יותר מקמ"ר אחד - ידידי ישראל כבר מגנים אותה ומאיימים בסנקציות, ואפילו ארצות הברית מעלה את הטונים. ובנט מאמין, שסיפוח של כל אזור סי - 3,500 קמ"ר - לא יגרור תגובה בינלאומית חמורה.

ולבסוף, אזורי המחיה שבנט מתכנן לפלסטינים דומים לאזורי המחיה של השחורים בדרום אפריקה בימי האפרטהייד. "בנטוסטנים" קראו להם, ולתוכנית בנט הזאת אפשר לקרוא, על שם ממציאה - "בנט-טוסטנים". אם יש דבר שיגרום למדינות רבות להחרים את ישראל, זה הדמיון לדרום אפריקה, בנט-סטייל.

וכיצד יגיבו הפלסטינים? בנט משחזר את המחשבה הנלוזה, שהיתה נפוצה בשנות הכיבוש הראשונות, שהפלסטינים יירגעו אם יחיו בתנאים טובים תחת שלטוננו; כציפור בכלוב של זהב נספק להם את כל מחסורם כדי שלא יתמרדו. שתי אינתיפאדות הוכיחו את הבלות הרעיון הזה.

פרופ' גולדבלום, פעיל שלום, היה דובר "שלום עכשיו" והקים את מעקב ההתנחלויות של התנועה

 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הימניים יעשו הכל על מנת לתחזק את שקר הכיבוש דויד
  • 22:58
  • 30.12.12

מדינת ישראל מתחזקת שנים את אחד השקרים הכי גדולים בעולם הנקרא כיבוש נאור ובעצם כולל מעצרים פוליטיים, דיקטטורה בשטחים, עינויים, שבכ, אבל זה הולך ומסתבך בגלל תקשורת חופשית ואינטרנט. אבל המלך עירום ולא משנה אם קוראים לו ביבי או בנט או בייגלה!!!

  •   הסבר למה העולם הנאור נגדנו יוסי
    • 00:49
    • 31.12.12

    ההתנגדות לישראל בעולם נובעת מהתחושה כי ניצלנו את התנ"ך ואת רגשות האשמה שלהם על השואה כדי לקבל את רוב שטחה של ארץ בה ישב עם אחר (ואנו היינו בה רק מיעוט קטן) ואז השתלטנו על כל השטח תוך שימוש בטענות כוזבות.

    בעולם יודעים שבין החלטת האו"ם על תוכנית החלוקה להכרזת המדינה גירשנו כבר כמחצית מן הפליטים הפלסטינים. מדינות ערב נאלצו להתקיף את המדינה החדשה בגלל הגירוש ההמוני ובגלל ההכרזה החד-צדדית ללא שום נסיון הדברות. הכוח הצבאי העדיף של הישוב ניצח כצפוי וכבש שטחים הרבה מעבר לאלו שהוקצו בתוכנית החלוקה והמשיך להחזיק בהם.

    התקבלנו כחברים באו"ם אחרי שהבטחנו לטפל בבעית הפליטים אבל לא עשינו זאת, להפך הפעלנו אלימות קיצונית כלפי אלו שניסו לחזור לבתיהם. בשנים שלאחר המלחמה התבצעו עוד גירושים למשל של ערביי אשקלון לרצועת עזה. הרכוש הרב של הפליטים הופקע בטענה של נפקדות גם אם בעליו נשארו לחיות בקרבת מקום. רימינו למשל את הנוצרים מהכפרים איקרית
    ובירעם שהובטח להם לחזור לבתיהם. החרבנו בחשאי כ- 500 כפרים פלסטינים נטושים כדי להסתיר את מה שעשינו והמשכנו להפקיע אדמות מהמעט שנותר בידי האזרחים הערבים.

    כל המהלכים האלה נראים לישראלי שטוף המוח תקינים לחלוטין אבל הם צורמים מאד לאנשים שניחנו בתחושת צדק טבעי ויתרה מזו מרגישים שטוב ליבם נוצל לרעה.


    ההתנהלות של מדינת ישראל כיום איננה משפרת את המצב. היתרון הצבאי והפוליטי המוחץ מאפשר לנו להכתיב פתרון שנוח לנו והפלסטינים נאלצים לקבל אותו. למרות זאת ברור לכל משקיף אובייקטיבי שאנחנו מחפשים תירוצים מתחת לאדמה כדי לא להגיע להסדר כי איננו מוכנים לוותר אפילו על המעט שנותר לפלסטינים. אנחנו מוכנים לתת לעם שאוכלוסייתו גדולה משלנו רק כ- 10% מהשטח המשותף וגם טריטוריה זו מופרדת למאות רסיסים מבודדים שאינם מאפשרים אפילו מראית עין של ריבונות.

    הסיפור של המדינה הפלסטינית הוא הסיפור של כבשת הרש וגם הגויים יודעים את התנ"ך...

  •   כמה שטויות אתה מדבר, הפסידו את מה שהפסידו במילחמה, וזה בסדר, אלו החיים, להגיד שהכח הצבאי של הישוב היה חזק יותר- אני מציע שתבדוק שוב, או שגרשו אותם ולכן צבאות ערב התחילו להילחם בארץ ישראל..בלי קשר- אני מכיר משפחות שהיה להם המון רכוש באפריקה ואירופה, המון רכוש, אתה רואה אותם מקבלים משהו עבור זה, מאירגונים כמו שלך או מהאום אןלי, שיקים איזו קרן חדשה שתתמחה בפליטים היהודים וגם כמה אירגוני שמאל שאולי יהיו בעדם..  (לת) אחד מפעם
    • 06:05
    • 31.12.12

  •   עדיין יש הרבה פרטים במה שכתבת שהם שנויים במחלוקת... א
    • 08:39
    • 31.12.12

    ועדיין יש פרט אחד שאסור לשכוח והוא שביחס לסלמנדרה של ק.צטניק האסון של הפלסטינים ב48-47 הוא משהו שבהחלט ניתן להשתקם ממנו.

    ב-53 בן-גוריון הציע שהפליטים הפלסטינים יחזרו בתמורה להכרה במדינה יהודית אך ההצעה זכתה להתעלמות.

  •   כשהימין קרא לסיים את השליטה על עם זר בשיטות של 1948 (ע"ע שייח מוניס), הוא הוצא מחוץ לחוץ באמתלת שווא של "גזענות"...ומכאן, אין לו ברירה אלא לשקר.  (לת) ימני גאה
    • 09:39
    • 31.12.12

  •   משום מה החלטת להמציא מחדש את ההיסטוריה...הכוח שלנו ב- 48 היה עדיף???? מדינות ערב נאלצו לתקוף את היישוב???? מה, הם לא יכלו לקבל את תכנית החלוקה כמו שאנחנו קיבלנו? בדיוק בגלל אנשים כמוך, שונאי ישראל שממציאים היסטוריה שלא הייתה, שונאים אותנו גם בעולם.  (לת) א
    • 10:27
    • 31.12.12

  •   בקוראן כתוב ארץ ישראל של היהודים .ככה זה סורא 7 132 . וכל מה אומרים כיבוש כיבוש זה שקר גדול וצריך לפסיק עם זה.  (לת) ♥את'אורה שרוויש ערערה
    • 10:35
    • 31.12.12

  •   "יוסי" זה צביקו חברי לחדר,מימדניק שעובד בקרן לישראל חלשה, משלמים לא רע 1000 $ לחודש . וכמובן שחוץ מזה יש לו הרבה שירותי הפצה שמשלמים בעד עבודת הסברה בטוקבקים והוא ממליץ על מוצרים ושרותים שלהם וכותב נגד מוצרים של אחרים.אני אומרת לו שזה לא הוגן לכתוב בעד כסף דברים שהוא לא חושב, וסיפורים שהוא ממציא כמו "הייתי שם".הוא אומר לי `לכסף אין ריח` ואנחנו מתווכחים על זה. אז הוא אמר לי `אם יש לך דם _ תפרסמי`. יש לי דם ואני כותבת.  (לת) *** שולי אייזן
    • 10:38
    • 31.12.12

  •   דווקא את שקר הכיבוש המציאו השמאל. באמת אין כל כיבוש.  (לת) א.ב.
    • 11:12
    • 31.12.12

  •   הבעיה היא אלי
    • 11:23
    • 31.12.12

    שכבר כ"כ הרבה פעמים התרעתם על צונאמי מדיני ועל אסון אוניברסלי שאף אחד כבר לא מאמין לכם.
    לכו תמצאו לכם חיים ותפסיקו לעשות ניסויים על אזרחי מדינת ישראל.
    אוסלו הספיק לנו ל100 שנה הקרובות-אנחנו רוצים שקט!!!

  •   שקר, מה שבן גוריון אמר כל השנים אחרי מלחמת 48 הוא שאין טעם למשא ומתן עם מדינות ערב כי אז שאלת הפליטים תעלה על סדר היום  (לת) איפה?!
    • 11:49
    • 31.12.12

  •   לגזור ולשמור פינוקיו
    • 12:05
    • 31.12.12

    לימין אין ברירה אלא לשקר.
    כך ם רואים את עצמם וכך הם פועלים - משקרים ומשקרים ומשקרים ומשקרים.
    הבעיה היא שרק הם מאמינים לשקרים של עצמם - או בעצם עושים עצמם מאמינים.

  •   יוסי, יצרת היסטוריה חלופית? גילגל
    • 18:15
    • 31.12.12

    והרי העובדות האמיתיות:
    הליגה הערבית הודיעה לפני קבלת תוכנית החלוקה וגם אחריה שהם לעולם לא יסכימו לה ושההחלטה "תטבע בדם הציונים". צבאות ערב היו מנועים מלהיכנס לתחומי המנדט הבריטי עד לסיומו ב 15 במאי 1948 ולכן הם חיכו בינתיים על הגדרות והתכוננו לכניסה.
    בינתיים פתח היישוב הערבי בארץ במלחמת חורמה על הכבישים. הישובים היהודים המבודדים בגליל ובנגב הוכנסו למצור ומארבים לרכבים יהודיים הוצבו סמוך לכפרים הערביים. מלמחרת קבלת תכנית החלוקה ועד מרץ 2008 נרצחו כ 1500 יהודים בדרכים, רובם אזרחים . במרץ 2008 , תחת האיום האמריקאי להסיר את תוכנית החלוקה מעל הפרק, ולנוכח מרחץ הדמים היהודי והאדישות הבריטית לביטחון התנועה בדרכים, הוחלט בהגנה על יציאה לאופנסיבה. מתוך הנחת העבודה שב 15 במאי הישוב היהודי יצטרך להתמודד מול שבעה צבאות סדירים על הגבולות.
    בתכנית שכונתה תכנית "ד" הוחלט לכבוש ולהרוס את שטח הכפרים הערביים שנמצאים בגבולות החלוקה שנקבעו ע"י האו"ם, ושיגלו התנגדות מזויינת. ההחלטה נלקחה על מנת למנוע מצב בו התושבים יחזרו מאוחר יותר כדי להילחם ביהודים מאחור.
    ככלל, כפרים שהחליטו להיכנע לא נהרסו ותושביהם הורשו להישאר (חוץ מתושבי עיקרית ובירעם שלהם באמת נעשה עוול איום).

    כל תאור עינינים אחר חוטא למהלך ההיסטוריה.

02 צריך להתנתק מהשטחים ושהמתנחלים יתמודדו בעצמם עם הפלשתינאים  (לת) המלצה
  • 23:00
  • 30.12.12

  •   אם עשרת אלפים לוחמי פלמ"ח הצליחו לגרש מאות אלפי ערבים...איזה סיכוי יהיה לפלסטינים ביו"ש מול צבא המתנחלים שיורכב מעשרות אלפי לוחמי צה"ל, בני המתנחלים, ממיטב היחידות הקרביות שיערקו באותו יום מצה"ל ויצאו להגן על הבית, בלי בג"צ ובלי בצל"ם...  (לת) לך על זה, אבל אל תקרא לי למילואים כדי להגן אחר כך על הפלסטינים.
    • 09:57
    • 31.12.12

  •   יתמודדו לבד = לתת לערבים לרצוח אותם כמו שעשו לפני קום המדינה בחברון ובגוש עציון. אני לא מבין איך מישהו יכול להגדיר את עצמו "שמאל" או "נאור" ובטח ובטח לזעוק זעקות שבר על פעולותיו של שרון בסברא ושתילה, ובאותה נשימה להתיר את דמם של מאות אלפי יהודים שחטאם הגדול הוא מקום מגוריהם, שהממשלה עודדה אותם לגור בו. זו צביעות ממדרגה ראשונה וגם חוסר הומניות ממדרגה ראשונה של אנשים שהתנתקו סופית מהמציאות. אם יתקיים לינץ' בערבי ישראלי אחד הם יזעקו עד השמיים (ובצדק) אבל את דמם של מאות אלפי אחיהם הם מתירים במשיכת קולמוס (או מקלדת) ללא היסוס. פשוט מזעזע, ומזעזעת כמות הלייקים על אמירת השנאה הזאת.  (לת) ערן
    • 13:09
    • 31.12.12

03 לא משכנע בכלל  (לת) ערן
  • 23:04
  • 30.12.12

04 לא מוכן לשמוע ממך הטפות עודיש
  • 23:17
  • 30.12.12

הפרופסור הנכבד היה ראש משלחת רשמית של מדענים ישראלים לסין. באופן מקרי היתה במשלחת נציגה ששמרה על כשרות הודיעה על כך מראש שוב ושוב למארגנים בארץ. ואכן, לא היה שרץ שלא עלה על שולחן המשלחת לאכילה. מילא חברי המשלחת שאוכלים הכל . אבל במה חטאה הפרופסורית אוכלת הכשרות ? וראש המשלחת הנ״ל, דאג? בקש ? הכין חלופות ? עשה משהו אפילו לצאת ידי חובה ? קדחת . לא צריך להיות דתי לשם כך צריך להיות אנושי מתחשב ולהבין את התפקיד של ראש משלחת . אז נא אל תטיף לאף אחד איך לנהוג ולהתנהג !!! תשאר בדלת אמות של טבלת מנדלייב .

  •   אתה מצפה ליותר מידי מהאנשים האלה. הם טובים בלהטיף אבל בתוך המוסדות האקדמים מתקיימת דיקטטורה שמאלית שמוחקת את מי שלא מחזיק בדעות שלה. האוניברסיטאות שמטיפות לצדק חברתי מעסיקות עובדי קבלן בתנאים גרועים כמו כל אחד אחר וטורחות לפטר מרצים זוטרים כל 9 חודשים בשביל שהם לא יצברו וותק וכמובן שהפרופסורים הנכבדים האלה שמחים לכתוב ולהטיף לנו מעל דפי הארץ.  (לת) n
    • 23:49
    • 30.12.12

  •   עניני כשרות בסין הפרופ' מסין
    • 01:02
    • 31.12.12

    לכותב יש טעות - גולדבלום לא היה ראש המשלחת של האקדמיה הלאומית של ישראל למפגש עם האקדמיה הלאומית הסינית, אלא רק אחד מחברי המשלחת...ראש המשלחת היה פרופ' ממכן וייצמן. נא לבדוק זאת עם הפרופסורית מבר-אילן, שככל הנראה הוא מדבר בה. ובכלל - מה הקשר בין זה לבין מאמר שעוסק בנושא ובעובדות אחרות לחלוטין ?

05 התוכנית מוטעית, כפי שפירטת היטב, בניתוחיה - אך זו אינה הסיבה החשובה לדחות אותה א
  • 23:41
  • 30.12.12

קודם כל ולפני הכל יש לדחות אותה בגלל פגיעתה האנושה בדמוקרטיה במדינת ישראל, ולמעשה גם בהיותה מדינה יהודית. מי שרואה בעצמו תומך בדמוקרטיה, חייב לדחות בשתי ידיים תוכניות שמשמעותן שליטה נצחית על נתינים חסרי זכויות. אם מקבלים את השלטון על אוכלוסיה מסוימת, חייבים לתת לה זכויות מלאות ושוות - אין דרך אחרת. אפילו היה הניתוח מדויק, אפילו היו הפלסטינים באמת מוכנים לחיות כנתינים חסרי זכויות - אנו איננו מוכנים לחיות במדינה בלתי דמוקרטית של אפרטהייד. ומובן שהם אינם מוכנים לכך כהוא זה.

  •   אם איש שלום עכשיו מתנגד לתכנית, בלי לדעת מה הפרטים, אני כבר יודע מראש שהיא טובה  (לת) סיפוח עכשיו!!
    • 12:31
    • 31.12.12

06 כמה עשרות אלפי מתנחלים חזי
  • 23:48
  • 30.12.12

אתה חוטא בדיוק במה שאתה מאשים את בנט למה אתה ממעיט במספרם?

07 בצער רב אכתוב : לרוב הציבור כלל לא אכפת אם תתהווה כאן מדינת אפרטהייד והסיבה לכך היא פשוטה - לרוב הציבור אין מושג מה היתה דרום אפריקה בימי האפרטהייד ולכן אין לו יכולת להפנים את העתיד שאליו צועדת בבטחה מדינת היהודים.  (לת) סתם אחד
  • 23:55
  • 30.12.12

  •   לרוב הציבור יותר חשוב לחיות בלי טילים על הראש, ואם בגלל זה יאשימו באשמת שווא של אפרטהייד-שיאשימו...אם חיינו עם האשמה של צליבת ישו ללא מדינה צבא ונשק גרעיני, האשמות השווא של האפרטהייד קטנה עלינו.  (לת) סתם שני
    • 11:17
    • 31.12.12

  •   בצער רב אף יותר אומר לך כי גם אם תיידע את אזרחי ישראל במהות האפרטהייד הדרום אפריקני - זה עדיין לא יפריע להם לחתור לשם בעקבות בנט. הם פשוט יחשבו שכל מה שצריך זה מערכת הסברה טובה יותר ומיתוג אחר. ריקי1
    • 11:40
    • 31.12.12

    שנים של חיים לצד כיבוש + דמוגרפיה ההופכת אותנו ליותר יהודיסטים ופחות דמוקרטיים, עושים את שלהם.

08 נופת צופים. וככל הידוע לי, פרופסור גולדבלום גר בבית ערבי יפהפה, בשכונת בקעה בירושלים, של ערבים פליטי 48.  (לת) ירושלמי
  • 00:03
  • 31.12.12

  •   צודק, למה להפסיק להפקיע אדמות? אנו גזלנים בין כה וכה!  (לת) משה משייח' מוניס
    • 03:54
    • 31.12.12

  •   ההבדלים בין שייח מוניס וחברון עצומים. אליוי
    • 08:24
    • 31.12.12

    כל העולם, כולל רוב הפלסטינים וכול הרש"פ, מכירים דה פקטו בגבולות 1949, היוזמה הסעודית שעליה חתומות כל מדינות ערב, כולל הרש"פ, מוכנה להכיר במ"י בגבולות 1949. לעומת זאת אף מדינה בעולם כולל ארה"ב וישראל (שלא סיפחה את הגדה), לא מכירה בכיבוש 1967.
    כל מדינות העולם מכירות, דה פקטו, בגבולות 1949 מפני שהם גבולות שהוסכמו על ידי כל הצדדים. אבל גבולות 1967 לא הוסכמו על ידי אף צד כולל ישראל! שלא סיפחה שטחים אלה!
    לערבים שסופחו בכיבוש 1948 יש זכויות אזרח מלאות. לערבים שנמצאים תחת שלטוננו מ 1967 אין זכויות אזרח אלמנטריות.
    חוות הדעת של בית הדין הבינלאומי בהאג לעניין גדר ההפרדה קבעה כבר ב-2004 שלישראל זכות להקים את הגדר בתוך גבולותיה המוכרים, אך לא בתוככי השטחים שכבשה ב-1967. בכך הכיר בית הדין הבינלאומי בריבונות ישראל על כלל השטחים שהחזיקה בהם עד מלחמת ששת הימים, ובכללם כיבושי מלחמת השחרור, כולל מערב ירושלים. יושם לב שכיבושי מלחמת השחרור הושלמו מספר חודשים לפני שנחתמה אמנת ג`נבה הרביעית, ששינתה את כללי המשחק ואסרה להלכה ולמעשה על רכישת שטח באמצעות כיבוש צבאי, בין אם הכיבוש הוא תוצאה של מתקפה ובין אם הוא תוצאה של מלחמת מגן.
    במלחמת השחרור היה לישראל צידוק מוסרי לכבוש את השטחים משום שגבולות 1947 היו כאלה שסיכנו את קיום המדינה. השטחים שנכבשו ב 1967 לא היו נחוצים לשם קיום המדינה. מ"י ישראל התקיימה במשך 19 שנים בלעדיהם.
    עוול אחד (איסור חזרת הפליטים לאחר המלחמה ב - 1949) לא מצדיק עוול נוסף (1967).
    לכן הכיבוש של 1948 לא מהווה מכשול לשלום ואילו הכיבוש של 1967 מונע את השלום.
    העוולות שאחרי 67' מאיימות על צדקת הציונות בכללותה, ואילו העוולות שלפני 67' היו עוולות של מהלכים מסוימים במימושה של הציונות.

  •   לדבריך, לא חשוב מה צודק, מה מוסרי ומה פותר בעיות- אלא למה מוכנים הערבים להסכים, וכן שאר אומות העולם. מכאן שגם ירושלים המערבית אינה יכולה להיות בירת ישראל, בהיותה לא מוכרת. אין זה עוול לחלק את יו"ש בין יושביה- קרוב ל- 800,000 יהודים החיים מעבר לקו הירוק (כולל ירושלים), לבין כמיליון ערביי יו"ש. (זה המספר האמיתי, מאקסטרפולציה של ספר הבוחרים ברש"פ, שהוא 500,000 בוחרים בלבד).  (לת) מצ'לס
    • 09:32
    • 31.12.12

  •   הצדק הטבעי קובע שלתוקפנות יש מחיר,גם אם "החוק הבינלאומי" קובע אחרת. האיסור על רכישת שטח גם אם נעשה במלחמת מגן, הוא תעודת ביטוח לתוקפן שיודע שמה של יהיה שטחו מובטח. חוק כזה הינו חוק שאינו מוסרי ושדגל שחור מתנופף מעליו וחובה על כל אדם הגון לסרב לקיימו. ובבנין E1, ננוחם.  (לת) אין שום הבדל בין חברון לשייח מוניס
    • 09:36
    • 31.12.12

  •   "רוב הפלסטינים וכול הרש"פ, מכירים דה פקטו בגבולות 1949..?" רק אמש דרשתי מאבו מאזן להעביר אלינו את מפתחות השליטה בגדה. על מה אתה מבסס את הטענה האווילית שרובנו מסכימים לגבולות 49? מוסא אבו מרזוק
    • 12:57
    • 31.12.12

    זה הרי ידוע שהדמוקרטיה השוויצרית למדה מאיתנו הפלסטינים לעשות משאל עם על דבר ועניין... יש הסכמה מקיר לקיר אצלנו הפלסטינים שרק מדינה אחת תתקיים בין הירדן לים - פלסטין. ישראל - יוק.

09 עיקר שכחת. כדי לקדם את תוכנית בנט מבצעת ישראל טרנספר זוחל לפלסטינים בשטח C. את זה עושה - עם בנט או בלעדיו - איש מסוכן הרבה הרבה יותר מבנט, איש ששמו אהוד ברק.  (לת) דרור בל"ד
  • 04:32
  • 31.12.12

  •   אתה כותב ראוקסימורון . מצד אחד אתה כותב "איש מסוכן" ומצד שני אתה כותב שמעביר ערבים מארצנו למקומות אחרים.  (לת) העץ הבודד
    • 06:45
    • 31.12.12

  •   הרשות שולחת פלסטינים משטחי A ו-B להתנחל בשטח C, ומדינת ישראל מחזירה אותם למקומם. זה חצי דרך למישוש זכות השיבה של היהודים ליהודה ושל הערבים לערב.  (לת) טוב מאד
    • 09:37
    • 31.12.12

10 המסקנה ההגיונית מדרישת גלדבלום לקצר את הגבול היא לקבוע בשלב זה גבול קצר - גבול שיימשך לאורך הירדן . ולבצע חילופי אוכלוסין. הערבים שממערב לירדן יועברו למקומות שונים בעולם , וכצעד סימטרי יהודים יישבו את כל השטח המתפנה.  (לת) יאיר רוטנר
  • 06:44
  • 31.12.12

11 הכותרת נגד בנט משדרת שבנט יודע שבנט בעלייה , ושברור הק'ץ של השמאל ההזוי.  (לת) יאיר חריש
  • 06:51
  • 31.12.12

12 מה יהיה בנט מוכן לאפשר ל50000 האזרחים הישראלים החדשים בשטח C? ערן ברין
  • 07:14
  • 31.12.12

האם יאפשר להם לבנות לעצמם בתים או חושות, בלי להרסם? האם יאפשר קיום בורות מים, דירי צאן, מתקנים סולארים לייצור חשמל, גידול תמרים? האם יהיה מוכן שלא לגרש כפריים מכפריהם לצורך יצירת שטחי אש?

  •   לאזרחים החדשים תהינה בדיוק אותן זכויות כמו שיש לך ולי  (לת) תשובה פשוטה
    • 08:43
    • 31.12.12

  •   חוץ מאשר להסתובב באופן חופשי בכל מקום בארץ, לטוס לחו"ל ללא בדיקות משפילות  (לת) ועוד כהנה וכהנה
    • 10:01
    • 31.12.12

  •   כמו שלאזרח ערבי תושב יפו יש זכות להסתובב חופשי בכל מקום בארץ, כך יהיה גם לערבים משטח C. באשר לבדיקות בנסיעה לחו"ל, כאשר לא יהיה חשש מטרור ערבי, לא יהיו יותר בדיקות מחמירות יותר לערבים, בין אם מיפו, סכנין או שטח C.  (לת) כהנה וכהנה
    • 10:53
    • 31.12.12

13 מאמר שעושה חוכא ואיטלולה מרעיון העיוועים של נפתלי בנט(וסטן).  (לת) GREEN
  • 08:26
  • 31.12.12

14 הכותב צודק לחלוטין פחד לאן נתניהו ובנט מנווטים אותנו א
  • 08:32
  • 31.12.12

מה שעצוב הוא שאויבינו מעולם לא היו חלשים יותר ואנחנו מעוללים את הצרות לעצמנו.

15 זהו! הערבים צודקים. צדיקים. שוחרי שלום. כל היהודים פשיסטים מאז ומעולם. קין
  • 08:44
  • 31.12.12

לא רצחו שחטו גרשו תלו החרימו יהודים במזה"ת אלא אחרי 48/67. עד אז כל השליטים הדמוקרטים באיזור האדירו את היהודים היהדות ואת קשריהם עם הנאצים.

16 טובה מפה מ-600 מילה. "תוכנית" הזויה. דג קר
  • 08:46
  • 31.12.12

http://sfile.f-static.com/image/users/77951/ftp/my_files/maps/hesderim_mediniim/bennet_plan.gif?id=11370754

  •   ניסיתי למקם שדה-תעופה בין לאומי של בנטוסטין. רק להליקופטרים. מושיקו, גליל-עליון
    • 09:38
    • 31.12.12


    בנט מציע גם שהפלסטינים יקימו שדה-תעופה בין-לאומי אצלם.

    ניסיתי - אבל ינחתו בו רק הליקופטרים.

  •   היה להם כבר אחד בדהנייה, אבל הוא נסגר לאחר שהתברר שערפאת השתמש במטוס שלו להבריח נשק.  (לת) למושיקו, דאגתך לש.ת. הפלסטיני נוגעת ללב
    • 10:56
    • 31.12.12

  •   אתה צודק, מושיקו. הם אינם זקוקים לשדה תעופה - יוכלו לנחות בלוד ובעמאן בהסכם עם שתי הממשלות. זה יהיה חלק מהסכם השלום.  (לת) טוטו
    • 12:16
    • 31.12.12

17 אין דבר כזה ולו התנחלות אחת שהיא חוקית.  (לת) תודה לכותב
  • 09:06
  • 31.12.12

  •   כולל רמת אביב.  (לת) מצ'לס
    • 09:32
    • 31.12.12

  •   ההתמקדות בחוקיות - כמו גם ב"דעת הקהל העולמית" - היא מטופשת. חשובים האינטרסים שלנו. והאינטרסים שלנו מחייבים פרידה מפלסטין וגבול ברור ומוגדר. השאלה אם ההתנחלויות חוקיות או לא היא התפלפלות משפטית לא רלוונטית.  (לת) דג קר
    • 10:14
    • 31.12.12

18 בנט, בספחו את שטח C ואזרוח התושבים יממש את "זכות השיבה" שהפלסטינים כה מבקשים. הוא עוד עשוי (עלול?) להכנס להסטוריה הפלסטינית כמי שמימש את החלום. מדהים ומפחיד.  (לת) תם
  • 09:19
  • 31.12.12

  •   מי שהסכים לשיבת עשרות אלפי פליטים פלסטינים לתחומי הקו הירוק היה אולמרט...לא בנט  (לת) איזה זכות שיבה? לצפת? ליפו?
    • 09:50
    • 31.12.12

19 מה התוכנית של בנט לגבי חברון, ולגבי 350,000 ערביי מזרח ירושלים?  (לת) המוח היהודוני ממציא לנו פטנטים
  • 09:20
  • 31.12.12

  •   בחברון, השטח בו חיים יהודים יסופח לישראל כל השאר הוא שטח A. לגבי ערביי מזרח ירושלים, ממשלת השמאל של אשכול הרי הציעה להם כבר אזרחות ישראלית...רובם הגדול החליט שלא לקחת אז איפה בדיוק הבעיה?  (לת) מאד פשוט
    • 09:52
    • 31.12.12

  •   פשוט מאוד? חחחח
    • 13:07
    • 31.12.12

    פשוט מאוד זאת תשובה מנצחת.
    לספח שכונה בלב עיר ערבית ? פשוט מאוד!

20 שיטת הבנטוסטנים: חסר לציבור מידע מפורט על תכניותיהם של המתנחלים  (לת) דרום אפריקה הישראלית
  • 09:22
  • 31.12.12

21 השמאל חושש מבנט מכיון שהוא קרע לגזרים את מצג השווא שניסו למכור לנו מאז אוסלו, לפיו זה או סיפוח של כל השטח ומדינה דו לאומית או נסיגה לגבולות 67. בא בנט, והביא תוכנית שהעיקרון שלה הוא כמו של תוכנית אלון, קרי מקסימום שטח ומינימום ערבים-ולזה לשמאל אין תשובה אמיתית, למעט "התנגדות העולם".  (לת) הם מפחדים
  • 09:54
  • 31.12.12

  •   מקסימום שטח ומינימום ערבים היא התכנית המשותפת לכל הציונים. אלא שהשמאל חושב שהציונות הגיעה לכסימום ההשיגים והעולם והערבים יקבלו זאת. זו האשלייה של השמאל והעיוורון המסוכן מצד ימין  (לת) אתה צודק ומטעה כאחד
    • 12:00
    • 31.12.12

  •   מול ממשלת קיצונים יהודית, "העולם" יעשה חשבון שעדיף לוותר על "פלסטין" מאשר לדחוק את הקנאים המשוגעים מירושלים אל הקיר ומשם לברירת שמשון שתחריב את כל המזרח התיכון, על שדות הנפט שלו ותביא את מחיר הנפט ל-500 דולר לחבית.  (לת) צודק ולא מטעה
    • 19:39
    • 31.12.12

22 למתפעלי בנט לא אכפת כל מה שכתבת. הם רוצים גברררר-חזקקקק. כל השאר לא מעניין אותם.  (לת) צודק אבל
  • 10:16
  • 31.12.12

23 דבריך יחזקו את מצביעי בנט כפי שהצהרתו על סירוב פקודה חיזקה אותם. ככל שיתגלה יותר בקיצוניותו כך יעריצו אותו יותר  (לת) נו אז מה
  • 10:18
  • 31.12.12

24 אם אתה לא מאמין לאבו מאזן וכנופיתו, שהם רוצים שלום-בנט הוא האופציה היחידה! חילוני שמתכוון להצביע לבנט-מסביר למה, באלימינציה
  • 10:20
  • 31.12.12

מי שמאמין שאבו מאזן רוצה באמת שלום, וחושב ששלטון הפת''ח לא יפול ביו''ש כמו בעזה-חובתו להצביע למפלגות השמאל/מרכז.
אבל, מי שחושב שאבו מאזן מכזב, ונסיגה מיו''ש תביא לעזה מספר 2 על גבול כפר סבא וירושלים, יצביע לאחת ממפלגות הימין.
האופציות בימין לחילונים הן 3-ליכוד,בנט ועוצמה לישראל (שרוב הסיכויים שלא תעבור את אחוז החסימה). כלומר, נשארנו עם ביבי ובנט.
בתחום המדיני-ביבי בנאום בר אילן סטה ממצע הליכוד עליו נבחר כשהסכים למדינה פלסטינית. אם אתה בעד מדינה פלסטינית, יש מספיק מפלגות בשמאל/מרכז שזה בדיוק מצען.
בתחום הכלכלי-ביבי לכאורה בעד כלכלה חופשית, אבל בפועל הוא מחובר לטייקונים, ולכן מורח לדוגמה את חוק הריכוזיות.
בנט לעומתו, טוען שהוא נגד מדינה פלסטינית, גם הוא בעד כלכלה חופשית אבל נגד הטייקונים. מכיון שבנט כבר עשה את מיליוני דולרים שלו בהייטק-הוא לא זקוק לאף טייקון כדי להסתדר בחיים.
נכון שבנט דתי, אבל הוא לא יכפה עלינו מדינת הלכה. ענייני הדת במצע שלו (ע''ע מינוי רבנים וכו'), ממש לא מעניינים אותי ולא נוגעים בי, כי אני לא צורך שרותי דת, לא התחתנתי ברבנות ואני לא מתכונן לעשות זאת.
ומכאן, בנט הוא האופציה שנשארה.
מ.ש.ל.

25 מה יעשו עם הפלסטינים שאותם הוא "לא סופר"? אורי ביתן
  • 10:38
  • 31.12.12

זה הרי ברור: ישראל תכריז שתושבי דרום הר חברון, הבקעה, מדבר יהודה ועוד רבים גרים למעשה בשטחי A ו-B, והם יהפכו להיות שב"חים ב"שטחי מדינת ישראל."
ומה יקרה עם אדמותיהם? ועם אדמותיהם של פלסטינים בשטחי C? בנט לא דואג רק לרבבות המתנחלים עכשיו - ברור שיבואו מאות אלפי "מתיישבים" בשטח החדש של המדינה, שיעסיקו רבבות פלסטינים שאיבדו את אדמותיהם ואת פרנסתם.

26 הדבר האחד שמאחד את כל האידאולוגים מימין הוא: ה-ג-ל-ו-ת-י-ו-ת. ולכן למרות מעל 60 שנות ישראל, הם זוכים להצלחה כזאת בקרב רוב הישראלים שבעצמם חיים עמוק בתוך הגלות. גם את הגטו הנציחו כאן בחומות ובגדרות כשהנחת העבודה היא: אנחנו (הטובים) והם (הרעים) וכך ושלא מדעת, בשילוב קסמים של גלותיות וגטו, הפכה ישראל לגטו הגדול ביותר בעולם. ופוליטקאים כמו נתניהו, בנט או כל היתר קלטו שזאת מנטרה מנצחת. איך שגלגל מסתובב  (לת) מישהו חכם כבר אמר: קל יותר היה להוציא את היהודים מהגלות מאשר להוציא את הגלות מהיהודים
  • 10:45
  • 31.12.12

  •   הגדרות והחומות הם בגלל בג"צ, בצל"ם ופרקליטות-תן למתנחלים חסינות של שבוע, ואחרי זה לא יהיה צורך בשום גדר  (לת) הפוך
    • 14:55
    • 31.12.12

27 בנט מסייע לביבי להגשים את חלום הפלסטינים בדבר מדינה דו לאומית  (לת) ככ
  • 11:01
  • 31.12.12

  •   החלום שלהם הוא להעיף את כל הפלסטינים מכל פלסטין ולזאת שותפים רוב הציונים  (לת) אתה טועה
    • 11:55
    • 31.12.12

  •   אתה טועה. החלום של הפלסטינאים הוא לא מדינה דו לאומית, אלא מדינה ערבית טהורת גזע, כמו שהם מנסים להקים ביו"ש, מהים עד הירדן (ועל כן מילות השיר Palestine will be free from the river to the sea). אגב, כחלום זה לגיטימי, וגם היהודים לא היו מתנגדים למדינה יהודית ללא ערבים. אבל, חלום לחוד ומציאות לחוד. מדינת ישראל לא עומדת לגרש את אזרחיה הערבים ומדינת פלסטין כן פועלת לגירוש התושבים היהודים שבה ולא לאפשר (על פי חוק גזעני) מכירת אדמות ליהודים. זאת האמת, אפילו אם לא נעים לנו להכיר בזה.  (לת) ערן
    • 13:16
    • 31.12.12

28 נכון שבנט מציע להחליף אפרטהייד מסוג אחד באפרטהייד מסוג אחר. רק שראוי להזכיר שרוב הערבים לא מציעים לנו אפילו את זה, אלא גירוש וטרנספר, מכל ארץ ישראל. אילו הכותב וחבריו היו מציינים את העובדה הזאת בכל כתבה יתכן שיחס המנדטים בין מרצ לבנט היה הפוך. ואז היה לנו שמאל במקום סמול.  (לת) סמול טוק
  • 11:10
  • 31.12.12

  •   הפלסטינים תובעים את זכויותיהם הצודקות האמת לא נעימה אז מתכסים בשקר
    • 11:53
    • 31.12.12

    לו השמאל הציוני היה אומר זאת אז היה לנו שמאל בלי הציונות המתנחלת והמנשלת

29 המתנחלים הם חגורת הבטחון של מרכז הארץ צונץ חנן
  • 12:43
  • 31.12.12

בלי מתנחלים יהודה ושומרון היו מזמן בידי הפלסתינים ומשם היו נורים פצצות וטילים לי-ם ומרכז הארץ.דוגמת רצועת עזה.תוכניתו של בנט משאירה את חגורת הבחון במקומה ופוטרת את בעיית האפרטהייד.אני מבקש קצת פתיחות להצעתו,לא להתנגד אוטומטית.

30 טוב מה אפשר לבקש מקומוניסט קטן ולא חכם. הוא מזהה את בנט כמי שמסוכן יותר מביבי. מוצי מולצומסק.
  • 13:15
  • 31.12.12

פרופסורא עמירם גולדבלום מוכן למכור את המדינה בנזיד עדשים.הוא לא מבין שעדיף 2 מליון יהודים ביהודה ושומרון מאשר 2 מליון אויבים. הוא אויב היהודים לא פחות מהנייה. מזלנו שכתיבתו מיועדת רק לאנשי השמאל.

31 זה שמישהו היה בסיירת מטכ"ל, זה עדיין לא עושה אותו לאיזה פופאי רב תחומי ורב יכולות. יש לנו כמה דוגמאות הרבה יותר גדולות כגון: שר הבטחון וראש הממשלה דהיום, זה שהם באו מסיירת, מטכ"ל לא כל כך עזר להם להיות ראשי ממשלה מאוד מוצלחים. הדבר היחיד שזה נתן להם, זו קרדיט ענקית שלא הוכיחה את עצמה משום מה. אז כדאי לתת קרדיט לאנשים בזכות כישוריהם ובעיקר אישיותם, ולא לפי איזה יחידה הם באו ממנה. כנראה שגם בשאר החילות נוכל למצוא הרבה מאוד אנשים כישרוניים ובעלי אישיות טובה, שגם להם מגיעה קרדיט....  (לת) עמך
  • 13:34
  • 31.12.12

32 כל הכבוד!! סוף סוף מישהו אומר את האמת לציבור.  (לת) בנימין מאי
  • 13:49
  • 31.12.12

33 יש לספח 50 % משטח C ולהעביר תמורתו אתת רוב ודי ערה על תושביהן המוסלמים. רוגלנד עמיהוד
  • 15:11
  • 31.12.12

למרות הבניה ב E1 '.אומות העולם יצדדו בישראל. כי בנט צודק. כך יותר מ 2 מליון יהודים יוכלו לחיות בשטח שנכבש על ידי הירדנים והוחזר לישראל,נראה אם המערכת תאשר את התגובה הלא אהודה.

34 אתם עוסקים בקטנות תחת פריזמת העכשוויזם. לספרדים הקתולים לקח 700 שנה לשחרר את ארצם מן הכיבוש הערבי, הם עבדו בשיטה הציונית - עוד דונאם ועוד עז. זה מה שמציע בנט, ואין פיתרון אחר, כי העכשוויזם הוא אשליה - בכל דור ההיסטוריה לועגת לעכשוויזם של הדור הקודם - ומה שקיים זה רק פיתרון זוחל ארוך טווח.  (לת) ירון
  • 15:51
  • 31.12.12

35 הסכם אוסלו לא קובע שיש לספח שטחים כלשהם לישראל. סיפוח אזור C לישראל לא יאפשר הקמת מדינה פלסטינית מקרעי השטח שיישארו בידי הפלסטינים. לכן לא יהיה לישראל עם מי לעשות שלום. זה יהיה שימוש בחלק מהסכם אוסלו כדי לטרפד את ההסכם בכללו.  (לת) ארנון
  • 16:15
  • 31.12.12

  •   מי שמאמין שניתן להגיע לשלום אמיתי עם הפלסטינים, מצביע לשמאל. בנט הוא הכתובת למי שחושב שהנסיון המר כתוצאה מהנסיגות מאז אוסלו, העובדה שרוב הפלסטנים הצביעו לחמאס, וומסע ההסתה של אבו מאזן-שוללים כל אפשרות להגיע איתם לשלום, לפחות בדורנו. ומכאן, אם סיכוי לשלום, סיפוח שטח C לא יטרפד שום דבר.  (לת) ארנון פגעת בול!
    • 19:44
    • 31.12.12

36 המונח אפרטהייד עבר כזו אנפלציה שהכל הפך אפרטהייד  (לת) אלברט
  • 17:18
  • 31.12.12

37 ישנה דרך אחרת ישראל ל
  • 19:16
  • 31.12.12

א.נ,
אתמול לפני שהיתה התגובה הראשונה שלחתי את תגובתי המצורפת כאן, משום מה לא מצאתם אותה ראויה לפירסום. למה?

iy4321@gmail.com

הגיע הזמן לקבוע את הגבול, גם בפעולה חד צדדית, אבל לא בין ישראל למדינה פלסטינאית אלא בין מדינת ישראל ואוטונומיה פלסטינאית. מעולם לא היתה ולעולם אסור שתהיה מדינה פלסטינאית, אם זה יקרה זה יהיה סופה של מדינתנו.
גם אם אין פתרון מוסכם ישראל צריכה להצהיר כי כל השטח בין הירדן לים התיכון הוא שלה ולהשתמש בתנ"ך ובהיסטוריה של העם היהודי בארץ ישראל להבטחת זכות זו. כמו כן, ישראל צריכה להכריז כי היא מכירה בעובדה שישנם אנשים אחרים, אוכלוסיית אויב, שחיים בחלק מאזורים אלה וכי ישראל מתוך טוב ליבה תאפשר להם להמשיך לחיות שם תחת אוטונומיה מפורזת בלבד.
מנקודת מבט של ישראל - אם היא רוצה להתקיים גם בעתיד - יש פתרון אחד, רק אחד: ישראל צריכה לספח את בקעת הירדן ושני מסדרונות רחבים המובילים לתוכה, מסדרון ירושלים ומסדרון עמנואל-אריאל. שאר השומרון ויהודה יהיו מפורזים ומנוהלים על ידי האוטונומיה הפלסטינאית, התנחלויות ישראליות קטנות מחוץ לשטח שיסופח ימשיכו לתפקד תחת הגנת צה"ל או ימוקמו מחדש. לאוכלוסייה הפלסטינאית הנוכחית באזור שיסופח תינתן אזרחות ישראלית. האוטונומיה הפלסטינאית לפי תוכנית זו תכלול ארבעה אזורים: אזור בית לחם-חברון, אזור רמאללה, אזור ג'נין ואזור יריחו. אזורים אלו יחוברו ביניהם באמצעות כבישים\מנהרות ריבוניים משלהם, בעוד שקשר עם מדינות אחרות, במיוחד ירדן ועזה, יהיה דרך טריטוריה ישראלית וכפוף לחוק הישראלי. באשר לעזה, שישאר המצב הנוכחי. ישראל צריכה לשים מחסומים ולסמן את גבולות הקבע כפי שהיא רואה לנכון ובהקדם. יש להוסיף במהירות התנחלויות רבות וגדולות בשטחים שיסופחו במיוחד במסדרונות הנ"ל ובבקעת הירדן.

38 ככל ש"תיכנסו" בביבי ובבנט - כך תגדילו את כוחם.  (לת) מיכל מירושלים
  • 19:49
  • 31.12.12

39 פרופ גולדבלום עשה הנחה לבנט, בזה שלא היזכיר במילה מה יהיה הסטטוס של שיטחי A וB, מיתנחל לשעבר
  • 22:42
  • 13.01.13

אם ימשיך הכיבוש שם אז מה ההבדל בינם לבין C המסופח? מדוע ביכלל להצהיר על סיפוח? ואם תקום שם מדינה פלסטינאית אז הרי המיתנחבלים החוטיבילים ושאר הזויי הימין הרי טוענים שכל מדינה פלסטינאית תהיה חמסטאן, אז מה משנה גודלה? אם היא על שטח של כל הגדה פחות הגושים אך בתוספת שטח שניתן בימקום (כמו המשולש הערבי הגובל בגדה) או שתהיה רק 40% מהשטח, דווקא כשC בידינו יותר קשה להגן כי הגבול ארוך וההיתנחליויות יהוו מטרות קלות. הרי מה שקובע את היכולת להיות חמאסטן אינו גודל השטח שמתוכו ישוגרו הרקטות או הפיגועים, אלא כמה ממורמרים הערבים, כמה קיפחנו אותם ומה יש להם להפסיד עם ביכלל. ויוצא שחלוקה כזו הינה יותר מסוכנת ביטחונית מאשר ההסדר של ליבני אולמרט שאבו מזאן כימעט היסכים ועתה מסכים. כל ההבדל הוא לא ביטחוני כלל אלא כמה אגמות ותקציבים חומדים המיתנחלים. לדעתי הפשע הכי גדול הוא שבחבל ארץ כזה על תושביו ותקציביו שולטים רק עיפות סרוגות ורבניהם בלי רגולציה של מוסדות מדינת ישראל, הם הקימו לעצמם בכספינו מדינה בתוך מדינה, מערב פרוע מלא גזל שחיתות והטבה עצמית וכח אדיר להנהגה, כח המאיים על מדינת ישראל, הם השליחות רבניהם מחלחלים לתיקשורת לקצונה למישרדי ממשלה, כיפות סרוחות ניראות כיועצי אחיטופל לכל פוליטיקאי ימני. הימין הפך שבוי בידם, הם בועדה למינוי שופטים המיתנחלים היסתננו גם לעליון. יש לעצור את הסרטן הזה מייד, ללא קשר לצורך בהסדר, הסרטן הזה הוא לא רק מיכשול להסדר, אלא הוא מאיים לחסל את ישראל כמדינה דמוקרטית.

פרוייקטים מיוחדים