שמאלנים - הילחמו

אני כבר מתקשה לזכור שיחת סלון שנכחתי בה, שלא התגלגלה לאפשרות של עזיבת הארץ. מתווה השיחה דומה: וריאציות שונות על ייאוש וחרדה מעליית כוחו של הגוש הימני-לאומני-דתי, תיבול קל בדכדוך כלכלי ובדמוגרפיה קודרת - ואז הנחתת המכה האסטרטגית, כולל סקירת נוהלי ההגירה בקנדה ורשימת המקצועות הנדרשים באוסטרליה.

רק שבניגוד לאקדח המפורסם של צ'כוב שמונח על השולחן במערכה הראשונה, כאן נשק יום הדין לא באמת יורה. ברוב המקרים הוא ריק מכדורים, ומדובר באיום ריק מתוכן. את מי הוא אמור להפחיד - את המחנה הנגדי או דווקא את מוכי הגורל שנגזר עליהם להישאר כאן, מועטים ומוחלשים קצת יותר עם כל נטישה? בראשית ימי המדינה נחקק בזיכרון המפגש הסמלי בין דוד בן-גוריון לחזון-איש, שבשיאו הקביל מנהיג היהדות הדתית את החילוניות הישראלית לעגלה ריקה. הדברים היו ונשארו קשקוש, אבל ניתן לפתח מהם כעת דימוי אחר: לא עגלה ריקה, כי אם מזוודה ריקה.

כמה בכיינות ופינוק יש בשיח ההגירה השמאלני הזה. כמה נרפות, תבוסתנות והעדר רוח לחימה. אפילו אם הוא בעיקרו תיאורטי, יש לו השלכות מחלישות ומעוררות תהייה. לימין זה לא היה קורה. אצלם אין אופציה כזאת. ויתור על המולדת, הסתלקות חד-צדדית מהמאבק על אופיה ועל עתידה, אינם באים בחשבון. וזהו זרם רעיוני שישב 30 שנה באופוזיציה, וגם בהמשך ספג מכות אדירות בדמות הסכמים מדיניים, פסיקות משפטיות ליברליות ונסיגות משטחים כבושים. אז למה כשהמחנה היוני-הדמוקרטי מוצא את עצמו בעמדת הפסד, מיד עולה על סדר היום אופציית הכניעה? מדוע לא להישאר כאן ולהיאבק בכל הכוח על מורשת אבותינו ואבות אבותינו, וגם על הסיכוי היחיד להמשך הקיום הציוני?

ההתמודדות רחוקה מהכרעה. אפילו בשעתו הקשה של גוש המרכז-שמאל, בעודו מפורר ומפוצל ומושפל, מדובר בכמעט תיקו, עם יתרון קל ליריב. במונחים פוליטיים זהו מצב הפיך. במונחים היסטוריים זוהי התפנקות מבישה. אפילו במשטרים האפלים והדכאניים ביותר בתולדות האנושות, כולל גרמניה של היטלר, התקיימו גרעינים של התנגדות פעילה.

חשוב להבין: כל שיתוף פעולה עם שיח המזוודה הריקה משחק לידי הגוש הימני-לאומני-דתי, לא רק מעשית, אלא גם ערכית. הוא מחזק את הטיעון הבסיסי שלו, כאילו זיקתו לארץ ישראל ולמדינת ישראל חזקה יותר. אבל גם זה קשקוש: ישראל לא שייכת לימין הלאומני דתי. לא אדמתה, לא סמליה, לא מוסדותיה ולא תרבותה. גם לא הצבא ואף לא היהדות. צריך לשנן את העניין הזה, בבחינת והגית בו יומם ולילה. אז גם ייפסק מאליו הלהג אודות דרכונים זרים, אשרות הגירה ורשיונות עבודה.

אין ספק שהשיח הליברלי-הדמוקרטי, כמו גם השיח המעמדי ושיח הפשרה המדינית, מקשים על היצמדות למושגי לאומיות כמו אדמה, דגל והימנון. הם הרי שייכים לעולם הישן שאמור להיחרב עד היסוד. מותר לבן אנוש לייחל בסתר לבו לאוטופיה ג'ון לנונית מדומיינת שבה אין גבולות ואין ודתות. גם אין חולק על זכותו של אדם פרטי לכפור בהשתוללות הלאומנית-הדתית שמאיימת להטביע את ישראל, ולברר עם עצמו עד מתי הוא בוחר לגדל כאן את ילדיו. רק שזה פשוט מוקדם מדי. המקום הזה הוא גם שלנו. עכשיו הזמן להילחם עליו.
 

מסכימים? או שמדובר במאבק אבוד? הגיבו כאן
הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זה כמו לעודד אשה מוכה להמשיך לסבול הכריש
  • 03:03
  • 01.01.13

בסופו של דבר, החיים קצרים מידי ואין שום עניין לבזבז שנים מחייך על ציפייה שהצד השני יחכים. ההשוואה לימין בעבר לא מחזיקה מים. רוב בוחרי הימין היו חסרי השכלה וכישורים להגר. בוחרי השמאל ברובם הם אנשים משכילים ובעלי אמצעים. אני לא חושב שהעובדה שסב סבי מת ממלריה היא סיבה להשאיר אותי כאן לסבול תחת משטר שאינני מקבל. הלקח שלי ממנו הוא להגר למקום שמאפשר לי לקיים את חיי. ואם ארה"ב רוצה בי, אז אין סיבה שאשאר כאן...

02 זה נכון, אבל אני ומשפחתי לא מוכנים לשלם את המחיר, כמה שנים אפשר להקדיש למלחמה דון קישוטית כזאת ??? אורן
  • 03:19
  • 01.01.13

יש לכל אדם מספר שנים קצוב, ואני מעדיף להמשיך לחיות עם משפחתי ביער יפייפה עם מפלים משקיף לאוקיינוס הפסיפי, במדינה בה אין בכלל צבא, וכמעט כל האנשים מנומסים ומסבירי פנים, בלי ערבים, בלי מתנחלים, ובלי ערסים

03 נלחמתם בנו מספיק, ועכשיו הזמן לאכול את הביאושים שלכם, אין לכם סיכוי בארץ ישראל יותר, האדמה היא לא אדמתכם, היהדות היא לא דתכם, הישראליות היא מכם והלאה, נבובים נבובים חלולים חלולים זה מה שאתם.  (לת) ברקוד
  • 03:27
  • 01.01.13

04 כי יש לך יותר במשותף עם אנשים בחו"ל מאנשים ביו"ש ובישיבות רון
  • 04:12
  • 01.01.13

כיום אחרי האינטרנט מושג המדינות מתכווץ והגבולות מטשטשים. בדוק כמה אנשים בעולם עובדים במדינות אחרות לעומת שנים קודמות. המדינה היא כמו שבט או שכונה (במיוחד בישראל היום) ואם אתה מגלה שזה לא בשבילך, כאדם משכיל שלוקח אחריות על חייו מוטב לך לעבור למקום שמתאים לך יותר. וביחוד אם אתה גם אחראי על החיים של אחרים (ילדים). למה שאדם משכיל שמאמין בערכים אוניברסליים יהיה תקוע שנים בתוך חברה בה יש כפיה דתית, לאומנות קשה, טיפשות אסטרטגית ומדינית, חלוקת משאבים ומסים לא צודקת, ונבחרי ציבור מביישים. גם אם השמאל יבחר יהיה קשה מאוד לתקן את כל זה וברור שאם השמאל יבחר וינסה לתקן - יהיה בלגן במשך שנים. אז לא נעים לעבור ושום פתרון לא מושלם, אבל בטח שיותר נכון ואחראי בהתחשב בנסיבות. בטח יותר טוב מלהיסחט ע"י שטייניץ כדי שיהיה כסף לעוד מאחז או ישיבה. ואם אתה לא מאמין, שם באאוטלוק התרעה לעוד חמש שנים לכתוב כתבת המשך על אותו נושא.

05 איבדת אותי שדיברת על ציונות. כן- ארץ ישראל היא הבית, כן- אני יהודי-שמאלני, אבל הציונות היא בדיוק האשמה בלאומנות ובשנאה ששולטים פה!!! שי
  • 04:23
  • 01.01.13

החזון איש כנראה צדק שדיבר על ריקנות - ריקנות שלתוכה נכנסים כיום ביבים וליברמנים, אקוניסים, דני דנון, אלקין וכל מני חארות אחרים שקצרה ידי מלזכור

06 כאשר אני מסתכל. . . מני
  • 04:24
  • 01.01.13

חמישים שנה אחורה ברור לי כשמש שההחלטה שלי
לעזוב את הארץ לצמיתות לא יכלה לבוא שנים מאוחר
יותר. . . אני מודה גם לא מוקדם יותר. . . ניצלתי את
המומנטום כשמחוגי השעון רק התחילו ללכת אחורה,
תודה לאל. . .

07 כל הכבוד - מילים כדורבנות  (לת) שוגר דדי
  • 04:25
  • 01.01.13

08 בקיצור, הסיסמא: "לתנועת העבודה יש עתיד" !!!.  (לת) מושיקו, גליל-עליון
  • 04:32
  • 01.01.13

09 שמאלנים תעזבו, אתם באמת מיותרים פה!  (לת) אייל
  • 04:36
  • 01.01.13

10 מי שיוצא למלא מצברים, אינו תבוסתן. ואגב, יש המון יורדים גם מן הציבור הימני לאומני. הם לא תבוסתנים ?  (לת) לת
  • 04:51
  • 01.01.13

11 גם ימניים מהגרים בהמוניהם. ונקובר-קנדה
  • 05:42
  • 01.01.13

אידאולוגיה זה יפה, אבל חיים טובים ושקטים זה עוד יותר יפה.

ההגירה חוצה מגזרים (למעט אולי המגזר הדתי, למרות שגם אותם יוצא לי לפגוש).

12 תעזבו- לציבור בישראל נמאס ממקבלי שלמונים ממדינות זרות המלשינים על בני עמם  (לת) רעמסס
  • 06:05
  • 01.01.13

13 כשגרתי בקנדה בימי שלטונו של שמיר פגשתי שם הרבה אנשי ימין שירדו מישראל בשקט בלי בכי ובלי לחשוב כלל שעשו משהו בניגוד לאמונתם הפטריותית. שמעתי שגם ארה"ב מלאה בהם. אלא שאנשי שמאל שלא כאותם "פטריוטים" ימנים באמת לא רוצים לעזוב ומכאן הבכי והיאוש.  (לת) הזקן
  • 06:26
  • 01.01.13

14 למה לא עכשיו מה שבטח יבוא מחר? י
  • 06:41
  • 01.01.13

הרי אחרי שתמסרו את ישראל לערבים ,אתם בין כה וכה תהגרו לקנדה. אז עדיף שתהגרו כבר עכשיו.

15 מעידים על עצמכם! akdib
  • 06:48
  • 01.01.13

רופסים, חלשים, נבהלים - זה מה שהשמאל יכול להציע לאחר ששר בעוז "עולם ישן עדי יסוד נחריבה" - והשאיר חורבן רעיוני!
לאחר ההתנשאות והגדרת כל מי שחושב אחרת כקשקוש וריק ובעל מזוודה ריקה, מה יש לכם להציע שתילים עקורים שכמותכם? לי יש אפשרות 'להשיג' דרכון פולני והחלטתי שלעולם!!! לא אבקש דרכון של ארץ שהיא בית הקברות ל-3 מיליון מבני עמי.אבל אתם, בעלי המזוודה הריקה, והחולמים על סיר הבשר, לכו לקנדה, לאוסטרליה, פחדנים חלושים שכמותכם, שירו שם שירי "מולדת" בגעגועים וחכו לאנטישמיות שתפרע בכם: כי היא בוא תבוא!

16 איזו סיסמא משמחת ומשכנעת: שמאלנים הילחמו ! אל תיכנעו לטרור הערבי ? אל תאפשרו להם להתבסס בארצנו ? חס וחלילה ! הילחמו ביהודים הנאמנים לעם ולארץ !  (לת) שמעון יפה-נוף
  • 06:59
  • 01.01.13

17 סמולני הזוי שמדמה שארבע המנדטים של מרצ הם חצי  (לת) זאב
  • 07:05
  • 01.01.13

18 מה זה, נפולת של נמושות גרסת 2013?  (לת) רותי
  • 07:08
  • 01.01.13

19 אכן, עגלה ריקה.  (לת) לוביץ
  • 07:09
  • 01.01.13

20 יפה אמרת. השמאל הישראלי צריך לבחור בין פטפוטי נטישה למאבק על מדינת ישראל. פחות גו'ן לנון . יותר שושנה דמארי. זה יקרה? הלוואי  (לת) אייל
  • 07:11
  • 01.01.13

21 "בוחרי השמאל ברובם הם אנשים משכילים" - וזו חלילה אינה גזענות ?  (לת) לדרמן
  • 07:13
  • 01.01.13

22 ב-2001-2002 נלחמתי, חרשתי את הארץ בפעילויות מחאה... אומץ לסרב
  • 07:17
  • 01.01.13

...ואז ראיתי איך כל הישראלים הטובים, ה"שמאלנים" לכאורה שעכשיו באמת מדברים על מזוודות ומייללים על ביבי, קוראים לי ולחברי "בוגדים", הולכים כמו עדר עיזים עיוורות ומסוממות אחרי השקרן המושחת אהוד ברק, פושע המלחמה אריק שרון וצורב התודעה בוגי יעלון. . אז היום כולם יודעים מי זה ברק ומי זה יעלון. אבל כשאנחנו אזרחים מן השורה הזהרנו ומחינו, החברה סביבנו - ודווקא ה"שמאלנים" כביכול יותר מן הימנים - העדיפה להתנכר לנו ולעצום עיניים. עכשיו - שכל אחד יעשה מה שהוא רוצה.

דבר אחד ברור: מתישהו הסיוט הזה ייגמר. אבל אף אחד לא יודע כמה זה ייקח. 10 השנים שבילינו כאן בגלות פוליטית, לא היו לונה פארק. קשה להיות רחוק מהבית. אבל תודה לאל, הבנים שלי בגיל התיכון והחטיבה לא יהיו בשר תותחים של חבורת המושחתים והגזענים בממשלה, ושל שתיקת הכבשים הפחדנית של הרוב הדומם.

23 אני לא מכנה את עצמי ימני,לאומני או דתי ובכל זאת אני שייך למחנה ההוא וזה משום שאני קורא לעצמי "מציאותי".מי שעיניו בראשו יודע להקיש ממאורעות שקרו בעבר לגבי מה שהולך להתחולל בעתיד. וכבר ניסינו לתת ולתת ועברנו את אוסלו, מדריד, וואי פלנטיישן וכל מיני הסכמים הזויים שרק הובילו לשפיכות דמים ולכן הבנתי שבעל כורכנו נאלץ כאן לחיות על חרבנו. משום שהסובבים אותנו מעולם לא ישלימו עם קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל. אתה קורא לעמיתיך מהשמאל להילחם, אך זהו קרב אבוד מראש שתוצאותיו ידועות וזאת משום שאין טיפה של נכונות להגיע לשום הסכם בר-קיימא. אה... ושכחתי לחיות בארץ זוהי זכות ולא חובה ואם אתה או חבריך שוקלים עזיבה לא ניראה לי שמישהו יעמוד מנגד , סוכנויות הטיסות אפילו ישמחו לעזור למי שרוצה לרכוש כרטיס בכיוון אחד!  (לת) יוני
  • 07:17
  • 01.01.13

24 לכן,חייבים להחליף את הכנסת והממשלה!!! אלה ל.
  • 07:22
  • 01.01.13

וזה יכול לקרות רק אם אנשים יצביעו....מעל 80% מכלל המצביעים...אכן מגיע לנו פה הרבה יותר!!!

25 להפיץ את המאמר הזה בתפוצת נאטו  (לת) תנו להירקב בשקט
  • 07:23
  • 01.01.13

26 לא תבין את זה, אבל מי שלא קשור לתורה (באיזו דרך שהיא) פשוט לא מבין מה מקומנו ותפקידנו וטבעי שיברח ויעזוב. יואב
  • 07:25
  • 01.01.13

עובדה: ילדיו של בן גוריון ואבא אבן לא גרים בארץ.

27 אני מזדהה עם כל מילה שלך אורי. העזיבה היא כניעה, מה עוד שלרובנו אין ממש לאין לעזוב. חיים ריקים אפשר לחיות בהמון מקומות אבל לחיות ימים של מאבק הירואי בימין המ,שתולל- זו הזדמנות של פעם בחיים. נצטרך להקריב את חיינו הנוחים לשם כך וזה קורבן גדול, אבל לפחות נשאיר תקווה מסויימת לילדינו. העוזבים צריכים לקחת בחשבון שכנראה לא יהיה להם לאן לחזור.  (לת) תומר
  • 07:30
  • 01.01.13

28 יש מלחמות אבודות שאינן שוות להלחם עבורן  (לת) וזאת אחת מהן
  • 07:35
  • 01.01.13

29 למס׳ 2 יובל
  • 07:40
  • 01.01.13

צריך להשיב לך מה שדוד המלך השיב לאשתו. ״ועם האמהות אשר אמרת, עמם איכבדה״.

30 עזבתי לפני שנים מהגר
  • 07:45
  • 01.01.13

היום אני נמצא בהליכים משפטיים בארץ. לא ייאמן כמה כוחניות וערסיות בנויים לתוך המירקם החברתי, גם אצל אנשים מתורבתים לכאורה. החברה הזאת חולה בסרטן ואין לה מרפא. חבל לבזבז את הזמן על מלחמה אבודה. עיתונים ישראלים אפשר לקרוא באינטרנט, מבלי להתחכך בישראלים עצמם.

31 אין טעם במאבק עם הרוב המכריע בעם מצביע ימין וטומן את ראשו בחול . רמי
  • 07:50
  • 01.01.13

אם אינך יכול לשנות את המצב והעובדה העצובה היא שהשמאל אינו יכול לשנות את המצב יש לך שלוש אופציות ריאליות . לקבל אותו עם או בלי קיטורים ולקוות שהעולם יכפה עלינו לצאת מהשטחים לפני שהשטחים יבלעו אותנו , לרדת מהארץ ולהבטיח חיים שפויים יותר לפחות לילדנו כי אנחנו כדור ראשון להגירה נשלם מחירים מאוד גבוהים על המהלך , ולהפגין, למחות , לכתוב ולנסות לשנות למרות שנדבר סיזיפי לחלוטין .
המזוודה אינה ריקה והרבה עוזבים . כל אחד מאיתנו מכיר כמה חברים ובני משפחה קרובים שעזבו .
אבל קשה מאוד לעזוב , כמעט בלתי אפשרי לקבל גרין קארד לארצות הברית , והאקלים בקנדה מרתיע הרבה ישראלים שעומדים בדרישות ההגירה של קנדה . הוסף לכך קשיי שפה , גיל , מציאת מקום עבודה ומגורים העלות הכספית הגבוהה מאוד בשלבים הראשונים וכמובן ההיפרדות ממשפחה וחברים והרי לך הסבר ל״מיזוודה הריקה״ .
עצוב שהרבה מאוד ישראלים נשארים בארץ מחוסר יכולת לעזוב ולא כי טוב להם כאן .

32 מי שלא מזדהה עם הישראלים שלא יחיה בישראל איתי
  • 07:54
  • 01.01.13

ומי שכן , שייקח את עצמו בידיים ויתחיל להילחם. תנו את קולכם ותמיכתכם למפלגת העבודה. צאו לרחובות. אנחנו נלחמים עבור חברינו ומשפחתנו. אנחנו נלחמים עבור האנשים שלמדנו איתם ושירתנו איתם. עבור השכנים שלנו. עבור בעל המכולת שאנו רואים כל יום. אלו האנשים המכונים העם. אנחנו מחוייבים להם והם לנו. זו משמעותה של ערבות הדדית.

33 רק שכחת לומר ש" הערכיות של הימין ת " והזיקה לאדמה " הם סך הכל של זיוף אחד גדול. אין לה אחיזה במציאות. ללא תמיכה אמריקאית מסיבית ערכים " יהודיים כאלה" לא יכולים להתקיים. לתפיסות אלימות וגזעניות כמו של המתנחלים כשלעצמם, אין כל יכולת לקיים גוף מדיני סביר. הערכיות המזוייפת שלהם שמדברת על קשר לאדמה ולמקומות הקדושים לא יכולה להתקיים במרחב ללא שנורר תמידי מארה"ב. מי שהאדמה והקדושה הם נר לרגליו, מכבד את בני האדם שחיים במרחב שלו, ולא מתעקש על בעלות נדלנ"ית גשמית ועל דיכוי אלים וממושך של בני עם אחר. העובדה שהמתנחלים חובשים כיפות ורואים עצמם כזן מובחר של יהודים גאים, שורשיים, ערכיים לא עומדת במבחן המציאות. החמדנות והזיוף , ונשיאת דברי קדושה לשווא מאפיינים אותם יותר. לכן, גם לחילונים אין מה להתבייש בשיח " העזיבה". זו בסך הכול תגובה אנושית לגיטימית מול חברה שהופכת אלימה ומסתגרת ורודפת מלחמה.  (לת) חי
  • 07:54
  • 01.01.13

34 צודק אבל גם טועה עודד
  • 07:57
  • 01.01.13

קודם כל אל תבלבל את השמאל עם הבועה שלך. אולי סביבך מדברים על עזיבה אבל זה רק סביבך. עובדה שהירידה מן הארץ במגמת ... ירידה מאוד גודלה בשנים האחרונות ושיש מנגד גל חזרה. כי בחו"ל לא הכל ורוד, בלשון המעטה.

יש לך עוד טעות קטנה: "מדובר בכמעט תיקו, עם יתרון קל ליריב"
אני לא ממש מבין איפה למדת לספור אבל כל הסקרים נותנים לימין בין 66 ל- 71 מנדטים ולשמאל (שכולל מופז ולפיד...) בין 38 ל- 43. זה לא "כמעט תיקו". כמובן שאני לא סופר מפלגות ערביות טוטליטריות בתוך השמאל הליברלי.
כך שהמצב אכן מאוד קשה.

35 בתמצית-אורי מדבר על תקווה.אפילו בימי הביצות והמלריה והמלחמות והטרור והצנע וכו-היה משהו שהחזיק את האנשים. התקווה.האופטימיות שיהיה כאן פעם טוב. והמוטו של "יהיה פעם טוב" הולך ומתרוקן.אין לאנשים תקווה.ואפילו אני-איש מרכז מתון-חובש כיפה,מרגיש כך מהכיוון הספציפי שלי. אבל תשובתי לאורי-ראה מה קורה כשיש כאן איזו צרה-או מלחמה או משהו דומה-ישראלים החיים בחו"ל ודי טוב להם שם,נוהרים ארצה כדי "לעזור" גם אם אף אחד לא מחייב אותם. יש תקווה.אבל צריכים וחייבים להילחם עליה.  (לת) בקושי אופטימי
  • 07:58
  • 01.01.13

36 רדו כבר! ותילחמו בתור למטוס. עמוס-ימני פאשיסט
  • 08:00
  • 01.01.13

אנחנו נדאג להעביר אליכם את החברים הערבים והסודנים שלכם.

שופטי בגץ יבואו ממרכז הרב.

וגדעון לוי יכתוב שביבי שמאלני

37 משגב, מה קרה לך קרקר
  • 08:02
  • 01.01.13

מןרשת אבותינו? ציונות? למה צריך להיאבק על משהו בכל הכוח גם אם יש ספק גדול שהוא מוצדק? להבדיל, אתה חושב שטעו כל אלו שעזבו את גרמניה בשנות ההתדרדרות שלה? מדינה היא כלי. לא מטרה. ואם הכלי נשבר, יש שברים שאף דבק לא ייאחה. זו לא בושה להגיד שהציונות הייתה טעות. ומורשת אבותינו היא לא הציונות, והיא לא להלחם פה לנצח על חיים שפויים. גם חיים באמריקה או אירופה הם מורשת אבותינו. משגב, ממך ציפיתי לקצת פחות כניעה לנרטיב הקונפורמיסטי הזה.

38 המקום הה לא שלנו, העלויות בלתי נתפסות, הרכב האוכלוסיה מבטיח נסיגה בתוצר ו 52% ילדים חרדים וערבים מבטיח שיבטיות, 41% חילוניים בדרך לקיטון קבוע יביא תיאוקרטיה דתית, להלחם על התדמית ? זה אייטיז אם לא סיקסטייז, המציאות היא גם אופציה  (לת) אריק
  • 08:07
  • 01.01.13

39 ל 3. לאומנות שונה מישראליות. (שמישהו יקריא לו את זה) ישראלי
  • 08:09
  • 01.01.13

אתה יכול לא לנהל שיחות על הנושא אבל זה לא ישנה את המצב. המדינה מלאה לאומנים אחוזי אמונה דתית (3 המפגר לדוגמא). מה שיפה בדת זה שהם נלחמים כמו במצדה עד לאחרון שבהם. מי שרק רוצה לחיות בשקט רק סובל מהקאות כל פעם שהוא פותח עיתון או צופה בחדשות.

40 מסכים לגמרי. והעיתון הזה, לצערי, מחזק עמדה זו. הנה כמה מילים על כך. קובי
  • 08:12
  • 01.01.13

כבר כמה שבועות, אולי חודשים, שעיתון הארץ משדר בכותרות שלו ובמאמרי הדעה שהוא מביא, סוג של אסקפיזם והרמת ידיים שהמסקנה היחידה ממנה היא שאין ברירה וצריך לעזוב. כאשר העיתו בוחר לשים בכותרת ראשית הערכה של ורטר שאומרת ״הבחירות נגמרו כבר״ אין מסקנה אחרת לקורא הנאמן חוץ מאשר לוותר על הצבעתו ובוודאי לוותר על נסיון לשכנע אחרים. כאשר בוחרים להביא שוב ושוב מאמרים הזויים משהו שמסבירים כי ״המצב על הפנים ולכן צריך להחרים את הבחירות״ זה משדר וויתור על המאבק הפוליטי והחלפתו בפרישה, מהחיים או אולי מישראל. ולקינוח, כאשר העיתון בוחר לשים כסיפור מרכזי במוסף שלו מחקר (לא רציני) על כוונות ההגירה- ברור מה זה משדר.

האם יתכן שכמה עיתונאים בהארץ נכנסו לדיכאון מסיבות כלשהן, אולי בגלל סכנה למעמד העיתון ולתעסוקה שלהם, והם מוציאים את זה על כולנו? אפשר היה לבחור לסקר פעילות שמתרחשת כל הזמן בשוליים ובמרכז אבל העיתון בחר בגישה דכאונית-אסקפיסטית. על התוצאות כותב משגב.

41 אם כל בעלי זכות הבחירה יצביעו התוצאה תהיה טובה לעם ישראל.  (לת) מודרניסט
  • 08:18
  • 01.01.13

42 דווקא תהליך עזיבת השמאל הוא תהליך חיובי. הארץ תיהיה מאוחדת יותר מבחינה רעיונית. מגדל הבבל שיוצר השמאל זה מה שמפורר את החברה הישראלית.  (לת) DP
  • 08:20
  • 01.01.13

43 מי מאיים? כבר עזבנו  (לת) הה
  • 08:23
  • 01.01.13

44 כתבה ממש רדודה, תבדוק נתונים רוב היורדים מהארץ מחזיקים בדעות ימניות ציוני
  • 08:23
  • 01.01.13

ימין לא שווה אהבת הארץ, ימין שווה שמרנות דתית קיצונית
יימני לא כחם

45 נצחונו של ביבי בבחירות הבאות לא גזרה משמיים,אם כל השמאל יתאחד וילך לכלפי להצביע איפשר להביסו,יהיה מהפך  (לת) נתן
  • 08:23
  • 01.01.13

46 אני מסכימה עם הכותב, אבל יהיה קשה מאוד להימנע מהגירת צעירים משכילים, כל עוד דוקטורנט למדעים (בן 30+ ובעל משפחה) מקבל מלגה של 4300 שקל ועוד מפוטר בסוף כל שנת לימודים כדי לא לצבור זכויות.  (לת) סיון
  • 08:24
  • 01.01.13

47 מה אתה מתפלא? מהות השמאל בישראל היא תבוסתנות וחוסר עמוד שדרה "כורי עכביש "... דוד, ארץ ישראל
  • 08:27
  • 01.01.13

אם הם לא היו כאלה הם לא היו " שמאלנים ",...

48 שמאלנים הלחמו אברהם
  • 08:28
  • 01.01.13

אנחנו אולי לא נעזו ב את הארץ, אבל בנינו ונכדינו יעזבו כי אין עתיד במדינה בה החרדים והפייגלינים מהווים את הרוב. קראו את מלחמות היהודים 2 של רפי רופין

49 כמה הבלים וקשקושים יש בפסקה אחת. זה לא שיח תאורטי: הרבה מאד עזבו והרבה מתחבטים איך לעשות את זה. לימין זה קרה וקורה: אוכלוסיית הישראלים בארה"ב ובקנדה היא ממש לא על טהרת השמאלנים. בסופו של דבר זו החלטה אישית ולא לאומית. מילים גבוהות כשלך לא רלוונטיות להחלטה הזו.  (לת) משה
  • 08:29
  • 01.01.13

50 התחלת יפה גמרת צורם שתי הערות
  • 08:31
  • 01.01.13

"לברר עם עצמו עד מתי הוא בוחר לגדל כאן את ילדיו. רק שזה פשוט מוקדם מדי."
כלומר זה לא שהאופציה לא קיימת (כמו בימין) זה רק שזה מוקדם מידי, עוד שנה שנתיים זה יהיה בסדר לרדת.
וגם "ישראל לא שייכת לימין הלאומני דתי. לא אדמתה, לא סמליה, לא מוסדותיה ולא תרבותה. גם לא הצבא ואף לא היהדות" יפה. עכשיו תחשוב על כל הדברים שאתה כן מנכס לימין או כן מנכס לשמאל ותבין שגם זה קישקוש מוחלט. רוצה דוגמא? מחנה השלום. אין דבר כזה. הרצון לשלום לא קיים רק בצד אחד של המפה.

51 לעזוב? מה לתת לימין ולחרדים להרוס את המדינה ללא התנגדות? לא בא בחשבון!!!!  (לת) אלגרו מה נון טרופו
  • 08:31
  • 01.01.13

52 דוקא סימן לשפיות
  • 08:32
  • 01.01.13

קודם כל הימין והשמאל היו בתיקו לפני שלושים שנה ולפני עשרים שנה. עכשיו המצב השתנה. גם מה שמכונה מרכז הוא ימין מתון. השמאל התגמד.

באשר להגירה, הגירה היא אחת התכונות החשובות של המין האנושי, ומה לעשות היום המדינות האטרקטיביות (לחלק גם ישראל היא כזו) הן מדינות ההגירה מעבר לים. יש מי שיילך במדבר חודש בשביל להגיע לישראל, ויש מי שיעבור לאוסטרליה.
בעידן הגלובלי/טכנולוגי/אינדבידואלי הנוכחי בו בעולם המפותח לגבולות דת ולאום אין אותה משמעות, מי שעיניו בראשו ויש לו האפשרות לחיים הרבה יותר טובים במקום אחר, מדוע שיימנע מלהגר למקום אחר? יש משהו מעט פשיסטי בהזדהות העמוקה עם המדינה, הלא כן?
ויש משהו בעיניי שפוי באנשים צעירים הרוצים לגדל את ילדיהם במקום בו לא נופלות פצצות, מקום בו לא יגויסו בגיל 18, בו יש הזדמנויות לפרנסה ראויה בכל המקצועות. מי שלא רואה עצמו ציוני, ואני משוכנע שרבים לא רואים עצמם ציונים באמת, ישקול לעזוב אם יש לו אפשרות כזו.

בראייה הציונית-לאומית זוהי אכן בעיה שאנשים משכילים מתונים יעזבו את הארץ. אבל זו לא הבעיה שלהם. יש חמורים שהחליטו להפסיק לסחוב את כולם על הגב שלהם. זכותם

53 טור גזעני, והיה בנקל אפשר לוותר על ההשוואה לגרמניה של היטלר.  (לת) ימין וסמול רק חול וחולירע
  • 08:33
  • 01.01.13

54 בעיירות הפיתוח עוקבים באימה אחר קצב הירידה של השמאלנים מהארץ קפקא טאמורה
  • 08:34
  • 01.01.13

אין לי את המספרים ביד, אשמח לדעת באיזה אופן קיומה של אליטה מנותקת ,שמאלנית בתל אביב מסייעת לאוכלוסיות מוחלשות (למען הסר ספק אין כוונתי לאריתראים או פלסטינים).?

לגבי הטיעון המרכזי, המחשבות על הירידה, אין לך הכותב, אלא להלין על עצמך ועל שכמותך. מכיון שעל מנת לייצר מנוף פוליטי בלתי פרופורציונאלי לתמיכה הציבורית בעמדותכם, פעלתם להבאיש את ריחה של המדינה, התעלמתם מרגשות פחד ועלבון. ציירתם תמונה במטרה ש|ככל שיהיה יותר רע, כך יהיה יותר טוב" בסוף, כנראה שאתם מאמינים לשטויות של עצמכם ושואלים. "למה לי לחיות במדינה עם משטר ש"מזכיר ימים אפלים"(ביטוי חביב על הליבלרל דה לה שמעטע) ? למה לי לגדל ילדים ולשלוח אותם לצבא שמבצע פשעי מלחמה על ימין ועל שמאל? או בלשון המשוררת הדגולה הגב' קמחי "להרוג זה עניין של הרגל" אלך לי לברלין וארגיש נאור וקוסמופוליטי כפי שאני באמת.

  •   על מיסים שמעת? לקפקא טאמורה
    • 10:43
    • 01.01.13

    ה"אליטה המנותקת השמאלנית" בתל-אביב עובדת 50+ שעות בשבוע ומשלמת המון מיסים כדי לאפשר לכל-מיני שחקני שש-בש בבתי הקפה של עיירות הפיתוח לשחק שש-בש ולהתבטל.

  •   הרמה להנחתה קפקא טאמורה
    • 16:20
    • 01.01.13

    אם כך, אתה למעשה אינך מרוצה מהסיוע לשכבות המוחלשות שהכותב נידב אותך להעניק (בתור אליטה שמאלנית מנותקת). ההתנשאות והבוז שאתה חש כלפי מי שאינו מהשבט הלבן רק מחזקים את טענתי. זו אמנם ספוקלציה, אך אני די בטוח שאתה סלחן הרבה יותר ל"בטלנות" הפלסטינית ואי יכולתם לקחת את גורלם בידם.

55 אי אפשר לקחת את התופעה הזו ולהצביע אליה כאל הבעיה יניב
  • 08:36
  • 01.01.13

כול החברה בישראל משתנה אם בגלל התופעות הטכנו-גלובליות וכן שמרניות העולות מנגד הימין או לצורך העניין מי ששאר כאן הזדקק לתת מענה למצבים חברתים שלא נחוו לפני כן .לכן לא הייתי מתייחס לישראל העתידה להיות בשונה מכל מקום אחר בעת הזו,אם זו את החצים הייתי משלח דווקא כלפי האליטה הישנה של המחנה הליברלי שבמקום ליזום תנאים שיאפשרו צמיחה מחודשת של הרעיון הציוני {לתפסתי}הם נאלמים דום או שמתאימים את תפיסותיהם לאלה של עמיתיהם מעבר לים וכן אי אפשר להתעלם מזה שקבוצה גדולה של ישראלים מנופפת לנו אם אקדח מול הפנים למקרה שאיזה ראש ממשלה השתגע ויחליט לסגת מיהודה ושומרון .מול זה צריך להילחם ואפילו גם למות אם ידרש

56 יסורי ההתפקחות ממשיחיות השקר של אוסלו והמזרח התיכון החדש, מביאים שמאלנים רבים ליד יאוש...זה כל הסיפור  (לת) ככה זה כשיש הנגאובר
  • 08:38
  • 01.01.13

57 אני מציע לשמאל לעזוב ל 10שנים ולחזור ומבטיח שתימצאו כאן מדינה בלי ערבים גואל
  • 08:39
  • 01.01.13

וארץ ישראל מהירדן עד הים ,רק אתם מפריעים לנו לבצע את זה מלמדים את הערבים הארורים איך להילחם בנו , תעזבו ל10 שנים ומבטיח לכם חזרה לארץ נהדרת . יום טוב

58 הפסקה האחרונה היא ההסבר לכשלון הרוח של השמאל - הריקנות האידיאולוגית, ההתכנסות בהדוניזם אינדיבידואליסטי ובכית איבוד השליטה ההגמונית של השמאל (למרות ששולט ביד רמה ובטקטיקות הדרה יפות במוסדות רבים עדיין) - אם התפישה היא שיש להחריב את המפעל הציוני על היסוד כחלק מביסוס אוטופיה סוציאליסטית, זו כמובן טעות פטאלית של הכותב והשמאל.  (לת) אלברט
  • 08:39
  • 01.01.13

59 מה פתאום לעזוב? ! יש את יהודה ושומרון רוני
  • 08:39
  • 01.01.13

גם שלנו וגם כמו חוץ לארץ! !

60 אורי אתה יהודי משלנו אז תטיף לאיחוד ולא לפילוג אחד משלנו
  • 08:40
  • 01.01.13

את המחבלים המתאבדים לא מעניין אם אתה שמאלני ימני דתי חרדי קיבוצניק מושבניק חסיד מתנגד אשכנזי ספרדי הם שונאים אותך בגלל שאתה יהודי.
גם את הימין וגם את השמאל מעניינת טובת עם ישראל וארץ ישראל אז תברור את המילים שלך בקפידה יכולת לכתוב שמאלנים -התמודדו אבל בחרת במילים רדיקליות שאויבנו מארצות ערב ומאירופה שמחים לשמעם.
חזור בך . חזור כך ממה שכתבת על פגישת החזון איש עם דוד בן גוריון מי אתה ומה אתה שתכתוב דברי בלע שכאלה.
תחתור למצא את המאחד ותשכנע בדרכים דמוקרטיות מקובלות .מה קרה אתה והמחנה שאתה מייצג מפסיד במשחק הדמוקרטי אז אתה מרים ידיים/עט ומסית?
בתור מורה לאזרחות אתה צריך לדעת לקבל את הכרעת הרוב .מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית ואם אתה חושב אחרת אתה מוזמן לנסות להשפיע בכלים דמוקרטים מקובלים ולא בשיח רחוב הגובל בהסתה פרועה.
בבניין ירושלים ננוחם.

61 הגישה ליורדים שלך לא רק נבזת כי אם חסרת אינטלקט. אתה מנסה לנגן על מיתרי האשם? החולשה כביכול? אתה מגלה את פחדך (שתשאר לבד עם קמצוץ של החבר'ה הטובים) בכתבה הילדותית הזאת יותר מכל דבר. שיהיה לך חד וברור, שלאזרח אין שום מחויבות לא לציונות שלך, לא ליהדות ולא למדינה.... מי שמחבר את הנקודות רואה בברור לאן פני מדינת היהודים שצמודה לדת.... כל ישראלי או פרסי שמתחלחל ממה שקורה במדינה שבה נולד במקרה ולא בשעה טובה זכותו לעזבה ולהתחיל חיים חדשים במקום בו יבחר. איפה היית כשחילקו בקיבוץ ארטיקים ?  (לת) נפולת נמושות
  • 08:41
  • 01.01.13

62 אנשים יורדים רק מסיבות כלכליות טוקבקיסט שחושב
  • 08:41
  • 01.01.13

מדיניות שוק חופשי (או נאו ליברליות, כמו שאוהבים בשמאל לומר) היא מדיניות שהופכת את ישראל לאי של יציבות בתוך קריסה כלכלית עולמית, לכן מאזן ההגירה בשנים האחרונות מאוד חיובי.

השמאלנים יעזבו רק אם ההצעות הפוליטיות שלהם עצמם יתקבלו. מיסוי גבוה לאנשים שמרוויחים יפה, הצפה במסתננים - כל אלו יבריחו מפה שמאלנים וימנים כאחד. כמו הליברלים בדרום אפריקה, מתנגדי האפרטהייד, שברחו אחרי שבזכות פעילותם ארצם הפכה לגיהנום של מעשי אונס ושוד.

63 זה לא סתם הפסד נועה
  • 08:42
  • 01.01.13

אנחנו נהיים חברה אלימה יותר ויותר, בניצוחם של מטורפי הימין. כל אשה שניה עוברת הטרדה מינית, כל אשה שלישית מותקפת מינית, להט"בים סופגים קללות ונאצות, אנשים שברחו ממוות במולדתם מקבלים פה יחס גרוע יותר מג'וקים.
בבתי הספר אין למורים סמכות, הם סמרטוטים מול ההורים והילדים (ואני לא מאשימה אותם), והבריונות חוגגת.
אני מפחדת לשלוח את הבת שלי למערכת חינוך כזו, שחושבת שהיא צריכה להכיר את "המקומות הקדושים" ולצאת ממערכת החינוך כשהיא להוטה לשרת בצבא ולדכא נדכאים במחיר נשמתה.

  •   כמה שאלות לנועה מיצפטל
    • 15:55
    • 01.01.13

    1. צבור המורים הוא שמאל ברובו או ימין ?
    2. האנשים המביאים לנו את תוכניות הריאליטי ה"מדהימות " הם שמאל או ימין ?
    3. הטייקונים ברובם הם שמאל או ימין ?

    רוב ההתבהמות שעוברת על החברה שלנו, מקורה באנשי שמאל.

64 ובכל זאת - צעירים, חפשו מקום אחר. כאן זה רק ילך ויחמיר.  (לת) אישה מבוגרת
  • 08:46
  • 01.01.13

65 כמה דברים: אני
  • 08:51
  • 01.01.13

קודם כל - זה לא איום. זה נעשה בעצב.
דבר שני - עם כל הכבוד לאהבת הארץ, עם כל הכבוד לכוונה להילחם על הערכים שלך, מתישהו מגיע הזמן להבין שזה לא שווה את החיים שלך. המדינה הזו בדרך לאבדון. כן, אני אוהב אותה. כן, אני רוצה להילחם על דמותה. אבל אני רוצה לחיות.
נקודה שלישית ואחרונה: האופציה הזו בהחלט עומדת למי שימני בדיעותיו. אם זו הייתה מדינה נורמלית, אם היינו משתחררים מהשטחים מחזון אחרית-הימים של ארץ-ישראל-השלימה, אני בהחלט רואה את אותם ימניים אומרים "זו לא המדינה שלי, זו לא מדינה יהודית (כי , אוי-ואבוי, היא מכבדת את זכויותיהם של עמים אחרים) ואני לא רוצה להילחם ולגור בה. טוב יותר לחכות למשיח בניו-יורק".



66 אמור זאת לכל פופוליטקאי השמאל ״ מרכז״ שבכל פעם שמפסידים , אורזים הם את המזוודה איתי
  • 08:51
  • 01.01.13

או לביתם , או לניסיון אחר שבו הם שוב יקפצו בראש.
אין מה לעשות שמאל של היום = תרבות אגוצנטרית וסוליסטית במיטבה

67 USA. גלעד
  • 08:52
  • 01.01.13

היהדות לא שייכת לציונות ואפשר להיות יהודי גם בארה״ב למשל. כאן מכנים את התרבות יהודית-נוצרית וזה באמת נראה לי שילוב מוצלח.

68 זאת לא המדינה שלי. ואני לא מתביישת להגיד שהתייאשתי. אני גם לא אשקר בקשר לזה שמאלנית
  • 08:53
  • 01.01.13

ואני לא "רק מאיימת", אני מתארגנת - לוקח זמן להוציא לפועל מהלך כזה. מי שמאיים ומקיים מהר מידי אידיוט כי הוא כנראה לא נערך נכון.
10% מרשימת הפייסבוק שלי כבר לא פה ולא מתכוונים לחזור.
אנחנו לא מתבכיינים כדי להתבכיין. אנחנו מספרים מה התוכניות שלנו ואז עושים אותן.

69 שנאת היהדות הביאה אתכם לשנאת הריבונות, ושנאת הארץ. ובשם זה אתה רוצה שאנשים יישארו בארץ ? תרשה לי, כיהודי, להציע מודל אחר. חשוב שאנשי שמאל שלא ברור להם מדוע הם צריכים לגור פה -ילכו למקום אחר. שם, ללא לחץ הקולקטיבי השמאלני החונק, יוכלו לגבש את הזהות שלהם. אם יבחרו ביהדות, יחזרו בלב שלם. לא ירצו, לא יחזרו.  (לת) סתירה פנימית
  • 08:55
  • 01.01.13

70 מומלץ לכל שמאלן בשקל לנסוע לחו"ל לכמה שנים, להבין איפה הוא חי, להפוך לציוני פטייוט אוהב ארצו ולבוא מושפל וכנוע ארצה!  (לת) רן
  • 08:56
  • 01.01.13

71 דווקא בעמק אני לא שומעת רצון להגר:) מתחת לגלבוע
  • 08:56
  • 01.01.13

הרצון להגר לא קשור לשמאל או ימין מדיני. התירוצים להגירה הם מגוונים. הימני יגיד בגלל המצב הכלכלי והשמאל ששולט בהון-משפט-תקשורת, השמאלני יגיד בגלל הכיבוש, המזרחי בגלל האשכנזים והאשכנזי בגלל הערס. בכל מקרה- אדם שנתלש משורשיו, ישאר תלוש גם אם ירוויח הון או שקט. אין מה לקנא במהגרים. לאדם כדאי שתהיה תכלית לחייו שנובעת *גם* מזכרון היסטורי לגבי הוריו וסביו והנסיבות להקמת המדינה. לא רק, אבל גם...

72 המסכה נופלת חיים
  • 08:57
  • 01.01.13

בסוף-בסוף מגלה הכתבות אשר על ליבו - הוא היה מת שהיהדות ומדינת הלאום של היהודים יעברו מהעולם. עולם ה״imagine" זה האידיאל שלו. ובכן, בשביל רוב היהודים החיים בישראל זה חלום בלהות. הם פה כי הם רוצים להשאר יהודים, לא להתבולל, לא לשקוע בביצת כל אזרחיה. זאת הסיבה שלמרות שחלק ניכר מעמדות השמאל הן הגיוניות ויש להם מקום בשיח - רוב הציבור בורח מהשמאל. הוא פשוט מרגיש בעצמותיו את הזיוף השמאלני. נתניהו אמר בזמנו שהשמאל שכח איך להיות יהודי. זה לא היה מדויק. השמאל פשוט החליט שיהודי זה פאסה.

73 הציבורים הנורמטיבים במדינה עדיין בגלות. העצמאות הרוחנית תגיע רק כשהם יבינו שהליברליזם סיים את תפקידו ההיסטורי וכיום הוא האויב. דעה אחרת
  • 08:58
  • 01.01.13

אויב שמטפח את הפשיעה והפלגנות ונאבק בכל מה שמאחד ומלכד כמו הדת ואהבת המולדת (מיפלטו של הנבל בשיח הליברלי). סוחרי הסוסים השמאלנים/ליברלים גם משחיתים אצלנו, כמו בכל מקום אחר, את המערכת הפוליטית, משום שבעוד שהימין מייצג את הדעות ואת השקפת העולם של בוחריו, הרי המצביעים החשובים של השמאלנים הם הערבים שאינם ליברלים והשמאל הליברלי קונה את קולותיהם כמעט כמו שקונים ירקות בשוק.

74 לעזוב? מי חושב על זה בכלל. נילחם בשיניים ובציפורניים מול אלט שרוצים להשליט פה מדינה דתית-גזענית-חשוכה.  (לת) גיורא
  • 09:01
  • 01.01.13

75 אני לא מבין את מדיניות הצנזורה שלכם מבאס מאד!  (לת) יניב
  • 09:01
  • 01.01.13

76 הערות מוח שחזר
  • 09:04
  • 01.01.13

1. האיומים האלה אמנם פאתטיים. כשאני החלטתי לעזוב, בימי יצחק שמיר הזכור לרע (פטריוטים להרגע: אחרי 20 שנה חזרתי) לא קיטרתי ולא שיתפתי איש ב"איומים" או ב"שיקולים". בדקתי את האפשרויות. איתרתי הזדמנות ונסעתי. מי שמיילל ימשיך ליילל פה עד 120 ואין טעם להתייחס לייללותיו. 2. ברצינות הגמורה ביותר, מי שעוזב עושה חסד עם אלה שנשארים בכך שהוא יורד משוק הדירות, מהכביש, משירותי הבריאות, החינוך וכל השאר. בישראל כבר מזמן הרבה יותר מדי צפוף. אז סעו לשלום ובהצלחה, אבל אל תזבלו לנו את המוח לא באיומים לפני ולא בתגובות מתריסות משם אחרי.

77 מה אנחנו בצופים? יש לנו אחריות למשפחות שלנו!  (לת) שלוימה
  • 09:05
  • 01.01.13

78 מקרו מול מיקרו יוני
  • 09:15
  • 01.01.13

במקרו אורי צודק, לאור השואה וההיסטוריה היהודית מדינת יהודים ברת קיימה וליברלית היא דבר חשוב ביותר ששווה להלחם עליו, גם אם המאבק נראה די אבוד (מבחינה דמוגרפית).
אבל במיקרו, חיים רק פעם אחת....חיים טובים של הגשמה עצמית, בטחון אישי, חינוך טוב יותר לילדים, רווחה כלכלית, חברה פלורליסטית ומפרגנת חשובים לא פחות. מה עוד שישראל היא כבר לא מקום כל כך בטוח ליהודים....
מאז 67, הפכנו למדינה שבה רווחת האזרחים איננה במרכז, מעמד הביניים המצטמק עובד בפרך למען בירוקרטיה המנופחת, משרד הביטחון בזבזן, קיצוניות דתית (כולל המתנחלים והחרדים). ובאותו הזמן החינוך נזנח והאוכלוסיה הופכת ליותר ויותר קיצונית וגזענית.
לי יש אופציית הגירה ראלית ויחסית קלה, שמאוד יתכן ואממש אותה. אני שמח שעבור הרוב זוהי לא אפשרות ראלית ולכן הם (אתם) ילחמו לשמור על המדינה. אגואיסטי אבל אמיתי.

79 זה לא ויתור זה פיכחון תמר
  • 09:17
  • 01.01.13

אני אינני מתכוונת להגר ואני פעילה פוליטית עד כמה שניתן. ובכל זאת המצב הוא באמת מייאש. הרבה אנשים סביבי אינם חרדים לעתיד או לכיוון הלאומני שהמדינה תופסת, אין להם בעיה אם המדינה תהיה קצת יותר דתייה, וחושבים שביבי ראש ממשלה בסדר גמור. הנורות האדומות לא נדלקות כמו אצל מי שמכיר טוב את ההיסטוריה ועוקב אחר מה שהולך פה. כשמאלנית, לא מקשיבים לי, אני יכולה לשכנע רק את המשוכנעים (ויש הרבה יותר שמאל מרכז באוכלוסיה ממה שהימין מוכן להודות). אני חושבת שנעשו בעבר ונעשים גם היום מאמצים גדולים להשפיע על דעת הציבור, הויכוח על אופי המדינה הוא לא מהיום, ובכל זאת העם כנראה יבחר להיות יהודי, ובמקום השני, דמוקרטי (אם זה יתאפשר, אפשר לוותר על זה אם זה בעייתי מדי). אני לא מזדהה בכלל עם העמדות האלה, מבחינתי ערכים אוניברסלים, דמוקרטיה וכו', באים לפני זהות מסורתית, גזעית, פוליטית כזו או אחרת. ולפעמים אני מפנטזת שבמדינה אחרת, דמוקרטיה אמיתית, אני אוכל להזדהות עם השלטון, אבל מאחר שגרתי כבר בחו"ל אני יודעת ששם הרגשתי פשוט זרה. בקיצור, תחושת התלישות תישאר פה ושם. ניפגש במחתרת החילונית למען ישראל דמוקרטית עוד ארבע שנים ;)

80 טוב שיש קהילה ישראלית גדולה בצפון-אמריקה. תוכנית ב' במקרה הצורך  (לת) טל
  • 09:19
  • 01.01.13

81 האדמה ,המוסדות ,התרבות הסמלים - הכל שייך לכל יהודי שחי בארץ ישראל .האדמה שייכת למי שנלחם עליה ומתיישב עליה מתוקף הזכות ההיסטורית של העם היהודי (לא אני אמרתי) שהיא הזכות מהתנ"ך וכל קשקוש אחר הוא שקר וזריית חול .מי שמגן על הכתב המתנשא זה הציונות הדתית שטובי בניה משרתים ביחידות קרביות ובפרט ביחידות העילית .מי שעוד מתייחס בכבוד רב ליום העצמאות ,ליום השואה ,ליום הזכרון וכמובן לתשעה באב זה הציבור הציוני -דתי .איפה קצת ידיעת ההיסטוריה על תשעה באב בציבור החילוני ?...המשך בפנים התגובה ek
  • 09:19
  • 01.01.13

התרבות היהודית אכן שייכת לכולם ועל זה אני מסכים עם הכתב אולם הייתי שמח אם הכתב המלומד ואנשי חוגו היו מכירים טוב יותר את ההיסטוריה היהודית ומבינים על כן את חשיבותו של 9 באב לעם היהודי ולא היו בוכים על כפיה של סגירת מקומות בילוי וכדומה בערב תשעה באב ,בדיוק מאותה סיבה שהם לא מתלוננים על סגירת מקומות בילוי בערב יום הזכרון .כי יש לזכור שחורבן המקדש היה נורא ואיום גם מבחינת שלטון ועצמאות יהודית וגם מבחינת אבידות בנפש.
יש לומר שאני נמנה על הקהל המזדמן בקונצרטים של הפילהרמונית אולם זה לא מונע ממני את הזכות ההיסטורית של כל יהודי על הארץ !!!

82 כל מילה בסלע! יוסי
  • 09:19
  • 01.01.13

אנחנו, השמאלנים, ההומניים, הליברלים, החילוניים, אנחנו מנצחים. הקרב הוא קשה, אבל בסוף היום אנחנו מנצחים. כל הבכי והנהי מקורם באלו שלא משתתפים בקרב. אם היו משתתפים, הניצחון היה יותר ברור ויותר מהיר. וגם היה משתקף בתוצאות הבחירות

83 שגוי, המדינה איננה ברת קיום, דהיינו המצב השורר לא יכול להמשך, השינוי חייב להיות לרעה ואין כח שיכל לשנות את הכיוון, סביר כי בעלי עמדות שמאליות רואים זאת בהיקף גדול יותר, מה שלא משנה את עתיד הימניים. אריק
  • 09:21
  • 01.01.13

בכללי, ירידת רמת החיים המתחייבת תשאיר כאן רק מאמינים בגאולה ובצבא, אלו החפצים בחיים בעלי אופי מערבי יאלצו לנוע מערבה.

84 ההבדל הוא שאנחנו מקדשים את החיים ולא מוכנים למות בשביל רעיון חיים רק פעם אחת
  • 09:24
  • 01.01.13

לימנים זה לא כל כך משנה - כשאתה מאמין שהחיים פה הם רק מסדרון לעולם הבא - אין כל כך למה לשפר את החיים. אנחנו, לעומת זאת, מכירים בקדושת החיים ובחד-פעמיותם, ולכן חבל לבזבז אותם על לחיות פה.
כן, הברירה היא בין מלחמת אזרחים שתהיה פה לבין לרדת למקום נוח יותר ולחיות את שארית חיינו היחידים בנוחות.
לא ששם יותר טוב - אבל שם זה לא שלנו ולכן לא קורע לנו את הלב.
הימנים יישארו פה, וכמובן, כמו כל מדינה שנפטרה מהאליטות שלה, ישראל הדתית-חרדית תידרדר למטה למטה עד שיום אחד יקום אויב חיצוני חזק ממנה ויחסל אותה.

85 בכל חברת הייטק בסיליקון וואלי אורן
  • 09:26
  • 01.01.13

מדברים עיברית בפינת הקפה
זה כבר מזמן לא איומים
אלה שכבר עזבו לא יושבים אצלך בסלון וטוחנים

בדמוקטטורה הישראלית לא תקבל שום הערכות על האסון שמשאיר כאן את התחתית של החבית, את הקיצוניים, המשיחיים והמסטולים–שמתעצלים–לעזוב
ו... איזה שניים שלשה ציונים תמימים

86 אורי, אתה מסתובב, כנראה, בסלונים של אנשים שאוהבים לקטר כתחביב. מי שעוזב, עושה זאת בשקט
  • 09:26
  • 01.01.13

בלי שום הצהרות, ובלי שיחות סלון, אני כבר העברתי את מרכז חיי לחו"ל לפני 5 שנים. אני עדיין מגיע לארץ כל שישה חודשים, ויש לי חברים ובני משפחה שיקרים ללבי, ובגללם לעולם לא אתנתק באופן מוחלט מישראל, אבל מבחינת פיתוח קריירה, ומבחינת איכות חיים, ההחלטה לעזוב הייתה הדבר החכם ביותר שעשיתי מיימי.

87 אורי, כמה שאתה צודק! אפשר לראות הדגמה חיה בחלק לא קטן דל התגובות כאן! יש להילחם בפשיסטים הימניים הפוגעים בנו, בציונות ובתורת ז׳בוטינסקי! חוני
  • 09:30
  • 01.01.13

קומו, הצביעו והלחמו!!!

88 אין בישראל שמאל ואורי משגב הוא דוגמא טובה לכך.אילו אורי משגב היה איש שמאל אמיתי הוא היה מאמץ את רעיון המדינה הדולאומית שהיא האפשרות היחידה לנהל כאן חיים משותפים על בסיס שיוויוני בין יהודים וכל מי שאינם יהודים.רק מדינה דולאומית,שבה כל התושבים הם אזרחים שוויי זכויות (וגם בחובות הם שותפים) שפועלים במשותף על מנת לקיים כאן מדינה שנעים וטוב לחיות בה,תוכל להבטיח עתיד טוב יותר לילדי היהודים ולילדי מי שאינם יהודים.רק ישראליזציה/פלסטיניזציה של כל מי שחי בארץ הזו יאפשרו לממש את הפוטנציאל האנושי שקיים כאן כדי להפוך את המדינה הדולאומית למעצמה כלכלית תרבותית השכלתית.אילו אורי משגב היה איש שמאל אמיתי הוא היה מבין שאין פתרון מוסרי אחר מלבד החתירה לחיים משותפים אמיתיים במדינה דולאומית.  (לת) הדס
  • 09:31
  • 01.01.13

89 דיבורים דומים מאד היו בצד הימני של המפה אחרי הסכמי אסלה, כאשר נראה היה שהכל אבוד והלכה לנו המדינה. אזרח
  • 09:36
  • 01.01.13

הכותב צודק מצד אחד, ומצד שני טועה ומטעה: לשמאל הישראלי אין תיקו מול הימין. קדימה-לפיד-לבני נוצרו משום שיש הרבה מצביעים, שאינם מוכנים עוד להגדיר את עצמם כשמאל, על כל המשתמע מכך, אבל חברתית\שבטית עדיין אינם מסוגלים להצביע לימין (וגם זה יבוא מתישהו). אני חושב שהאליטות הישנות של השמאל אבדו את הדרך. האידאולוגיה שלכם אינה רלוונטית למציאות בה אנו חיים. רק עיוור אינו רואה למה גרם יבוא המחבלים מתוניסיה ומה המשמעות בפועל של הדרך הסוציאליסטית המוצעת (לפחות הצהרתית). ולכן אנו עדים לעליתה של אליטה אחרת, המורכבת מאנשים אחרים, המציעה סדר יום הגיוני - כן לאומי, כן כלכלה חופשית. בידכם הבחירה: להציע משהו עדכני, או להפוך להיסטוריה. ואין לכם הרבה זמן.

90 שדה הקרב הוא מזמן כבר לא בין הימין לשמאל, דגנרט
  • 09:37
  • 01.01.13

אלא בין העם לטייקונים/ועדים ובראשם הביב הנהנתן.

91 הבעיה של השמאל שאין לו מנהיג שנתפס ככזה שהעם סומך עליו, כמו רבין למשל. רעיון ודרך חייבים מנהיג..!!!  (לת) אורי
  • 09:40
  • 01.01.13

92 כל מילה סלע !! תפסיקו להתבכיין ולכו להצביע. חגי
  • 09:46
  • 01.01.13

מדינת ישראל היא הדבר החשוב ביותר שקרה לעם היהודי, לא מתן תורה ולא מתן שתן. חייבים לשמור על מולדתנו בכל מחיר. עמים ללא מדינות נועדו לכלייה.

93 כל הכבוד אורי משגב!!! ציונות זאת לא מילה גסה, והיא לא שייכת רק לימין המשיחי  (לת) שמאלן ציוני
  • 09:51
  • 01.01.13

94 אני לא מכנה את עצמי ימני,לאומני או דתי ובכל זאת אני שייך למחנה ההוא וזה משום שאני קורא לעצמי "מציאותי".מי שעיניו בראשו יודע להקיש ממאורעות שקרו בעבר לגבי מה שהולך להתחולל בעתיד. וכבר ניסינו לתת ולתת ועברנו את אוסלו, מדריד, וואי פלנטיישן וכל מיני הסכמים הזויים שרק הובילו לשפיכות דמים ולכן הבנתי שבעל כורכנו נאלץ כאן לחיות על חרבנו. משום שהסובבים אותנו מעולם לא ישלימו עם קיומה של מדינה יהודית בארץ ישראל. אתה קורא לעמיתיך מהשמאל להילחם, אך זהו קרב אבוד מראש שתוצאותיו ידועות וזאת משום שאין טיפה של נכונות להגיע לשום הסכם בר-קיימא. אה... ושכחתי לחיות בארץ זוהי זכות ולא חובה ואם אתה או חבריך שוקלים עזיבה לא ניראה לי שמישהו יעמוד מנגד , סוכנויות הטיסות אפילו ישמחו לעזור למי שרוצה לרכוש כרטיס בכיוון אחד!  (לת) יוני
  • 09:52
  • 01.01.13

95 משגב אתה לא בעניינים..! המפלגה "ישראל חדשה" בראשותו של אלדד יניב צוברת תאוצה באופן מדהים ברשתות החברתיות וסוקרי המנדטים לא רואים אותם כי התנועה הזאת כי היא טסה מתחת לקרני הרדאר...אז היכונו להפתעה גדולה ב 22.1.13 !!  (לת) דני האדום
  • 09:55
  • 01.01.13

96 self hating jews  (לת) israeli left
  • 09:57
  • 01.01.13

97 ימנים מסורתיים הם כמו ערבים. שונאים את ארה"ב אבל אוהבים את אמריקה.  (לת) חסרים נתונים
  • 09:59
  • 01.01.13

98 כן? כן? אז עוד כתבה אחת כזאת ואני באמת עוזב!  (לת) ש'.
  • 10:01
  • 01.01.13

99 זו בדיוק הנקודה: כל דבר מלחמה, הילחמו, תכניעו, תנצחו. התרבות הזו נמאסה עלי כבר לפני 20 שנים ועזבתי!  (לת) חי בכיף באירופה
  • 10:14
  • 01.01.13

100 אני מסכים עים דברי משגב,אך אני שואל מדוע חלק מאנשי השמאל מתקיפים את.... זפ
  • 10:15
  • 01.01.13

שלי ומפלגת העבודה שהיא היחידה שיכולה היום ובעתיד, לאתגר את ביבי ושותפיו.

101 יאללה, יאללה כתבה מטומטמת, המדינה הזאת גמורה!  (לת) לא יעזור ואין מי שיעזור
  • 10:16
  • 01.01.13

102 תודה. גם המשטרים הכי אפלים בהיסטוריה בסופו של דבר התהפכו. אין ספק שהייאוש מחלחל וקיים רצון להרים ידיים וללכת, אז טוב לשמוע מילות עידוד.  (לת) נויה
  • 10:20
  • 01.01.13

103 המדינה עדיין שיכת לשמאל איתי
  • 10:24
  • 01.01.13

מוסדות התרבות, האקדמיה, משרד החינוך, התקשורת- הכל שייך לשמאל חילוני אשכנזי אעפ שזה ממומן מכספי מיסים. כימני דתי מזרחי אין לי כמעט ביטוי פה. ועדיין, מי ששוקל לעזוב זה אנשי שמאל שמרגישים שהאחיזה שלהם במדינה ירדה ממאה אחוז לתשעים אחוז. פשוט מגעיל בעיני.

104 מונית לב"ג עולה 100 ש"ח, ולא עוצרים אף אחד... אברם מסקו
  • 10:25
  • 01.01.13

..אבל בכל זאת אין הרבה קופצים. ו

מדוע שיהיו - עם 20% אבטלה, בדידות חברתית, ומזג אוויר מחורבן מה שנשאר זה - לשכות התעסוקהבברלין ולונדון ופורומים ישראלים שבהם תספר כמה טוב בגולה (יה רייט...).

105 יש גם ציונות ולאומיות (ימין?) אצל אתאיסטים מושבעים. אני חושב ששורש המחשבה השמאלית הוא בניוון ערכים וכניעה לנוחות.  (לת) בלעם
  • 10:26
  • 01.01.13

106 גרמניה של היטלר = משטר אפל ודכאני? אין לך מושג על מה אתה מדבר. קבל את לויד ג'ורג', שהיה ר"מ בריטניה, אחרי ביקור בגרמניה הנאצית - תזכורת היסטורית
  • 10:29
  • 01.01.13

(על היטלר)
he has achieved a marvellous transformation in the spirit of the people, in their attitude towards each other, and in their social and economic outlook... It is not the Germany of the first decade that followed the war broken, dejected, and bowed down with a sense of -apprehension and importance. It is now full of hope and confidence, and of a renewed sense of determination to lead its own life without interference from any influence outside its own frontiers. There is for the first time since the war a general sense of security. The people are more cheerful. There is a greater sense of general gaiety of spirit throughout the land. It is a happier Germany

Daily Express (London), November 17, 1936

107 אתה מדבר עם קוראיך או עם עצמך? העסק פה גמור, אבל אין ספק שזה מבהיל לעיתונאי בשפה העברית - ועוד א  (לת) קולומבוס
  • 10:32
  • 01.01.13

108 אני לא מתכוון לעזוב לחו"ל מסיבות פוליטיות. אני שוקל לעזוב לחו"ל מסיבות כלכליות. אגממנון
  • 10:34
  • 01.01.13

שכר נמוך, יוקר מחייה גבוה, אבטלה רשמית "אפסית", אבטלה אמיתית גבוהה מאוד ובייחוד אצל אקדמאים.

פשוט נמאס לקבל גרושים על עבודה קשה ואז לגלות שהרבה מהשכר הזעום הזה נלקח כמיסים כדי לממן מערכת פוליטית מסואבת ולא יעילה - והשאר נגזל על ידי רשתות שיווק מונופוליסטיות שמפקיעות מחירים.

וכשהעם מתלונן - הפריצים מנפנפים מולו בכל מיני דחלילים נוסח הגרעין האיראני ואז הוא שוכח, לקראת הבחירות, מי שודד אותו השכם והערב.

109 אומרים לכם שמאלנים תפסיקו לאיים. רק שזה לא שמאלנים ולא בטיח. זה כל אופירה
  • 10:35
  • 01.01.13

זוג שני שלא הולך לגבעות יהודה ושומרון לגור אלא , רוצה בסתם מדינת ישראל ושלא יזרקו אותו לישובים רחוקים שאין שם עבודה ולא תחבורה. אז אל תאיימו זה לא שמאלנים זה כל עם ישראל . ושזה יכנס לביבי טוב טוב לראש.

110 הבעיה היא שאין פה באמת שוק דמוקרטי של דעות. הציבור החרדי והדתי לאומי גדל דמוגרפית, וכל מי שנולד לתוכו עובר אינדוקטרינציה פוליטית שאינה מאפשרת חשיבה חופשית. הזרם החרדי לא מנחיל לילדיו אפילו ערכים בסיסיים של אזרחות. בסיטואציה כזאת, זה מאבק כמעט אבוד מראש. ריקי1
  • 10:36
  • 01.01.13

בעוד במערכת החינוך הממלכתית אין חינוך לערכים פוליטיים כאלה או אחרים - הרי שבמערכת החינוך הממלכתית דתית, בוודאי באולפנות ובישיבות תיכוניות - ישנו חינוך ימני-לאומני מובהק, ועל כן רוב מוחלט של בוגריו יוצאים משם עם דעות ידועות מראש. על הציבור החרדי, אין טעם להכביר במילים, אין לימודי ליבה, אין ידע בסיסי של מהות הדמוקרטיה, אין כלים לחשיבה חופשית והחינוך הוא לציות נרצע לסמכות רבנית.

בתנאים כאלה - כאשר אנו יודעים כי חלקו של הציבור הנ"ל בעוגה הדמוגרפית גדל והולך, ואין לי שום אפשרות לנהל דיון דמוקרטי אמיתי ופתוח בשוק חופשי של דעות - יש לציבור החילוני שמאלני (והחילוני בכלל) בעיה מאד קשה.

111 אולי במקום לילחם בעם שלך תפקח עיניים ותילחם במי שרוצה להשמיד אותך?  (לת) זה מול העיניים שלך!!!
  • 10:41
  • 01.01.13

112 אתה לגמרי צודק אבל "הארץ" תורם לאווירה הזו. כבר כמה שבועות, אולי חודשים, שעיתון הארץ משדר בכותרות שלו ובמאמרי הדעה שהוא מביא, סוג של אסקפיזם והרמת ידיים שהמסקנה היחידה ממנה היא שאין ברירה וצריך לעזוב. כאשר העיתו בוחר לשים בכותרת ראשית הערכה של ורטר שאומרת ״הבחירות נגמרו כבר״ אין מסקנה אחרת לקורא הנאמן חוץ מאשר לוותר על הצבעתו ובוודאי לוותר על נסיון לשכנע אחרים. כאשר בוחרים להביא שוב ושוב מאמרים הזויים משהו שמסבירים כי ״המצב על הפנים ולכן צריך להחרים את הבחירות״ זה משדר וויתור על המאבק הפוליטי והחלפתו בפרישה, מהחיים או אולי מישראל. ולקינוח, כאשר העיתון בוחר לשים כסיפור מרכזי במוסף שלו מחקר (לא רציני) על כוונות ההגירה- ברור מה זה משדר. האם יתכן שכמה עיתונאים בהארץ נכנסו לדיכאון מסיבות כלשהן, אולי בגלל סכנה למעמד העיתון ולתעסוקה שלהם, והם מוציאים את זה על כולנו? אפשר היה לבחור לסקר פעילות שמתרחשת כל הזמן בשוליים ובמרכז אבל העיתון בחר בגישה דכאונית-אסקפיסטית. על התוצאות כותב משגב.  (לת) קובי
  • 10:44
  • 01.01.13

113 זה גרעין? יחימוביץ
  • 10:53
  • 01.01.13

של התנגדות פעילה? היא ברזיזסטנס?

114 מקומם של השמאלנים ממוצא יהודי בברלין בירת הפיתרון הסופי' לשאלה היהודית', במרחב שבין וילה ואנזה לרייכסקאנצליי. זה ביתם הרוחני ויותר ויותר גם הפיזי. ארץ ישראל, נחלת אבותינו, לא יכולה לשאת אותם, משרתי האוייב. צאו מערינו, משדותינו, מחופינו, צאו לנו מהווריד  (לת) לכו ואל תשובו
  • 10:53
  • 01.01.13

115 עוד מאמר שכולו טעות והטעיה. ה"פטריוטים" השמאלנים האלה ש"שוקלים ירידה מהארץ" ומתיימרים לייצג את תנועת העבודה ההיסטורית, היו מאז ומתמיד מיעוט שולי מוקצה. פאטה מורגנה
  • 10:54
  • 01.01.13

ר' הטקסט הנודע של ברל כצנלסון שמתחיל במילים "היש עם בעמים...".

116 צריכים כאן את כולם ללא הבדל השקפות-רק לנהל את הויכוח בתרבותיות. בזמן חירום אין חשיבות לשייכותהרעיונית.  (לת) ס"ט
  • 10:55
  • 01.01.13

117 הציונות היא אפיזודה חולפת וטעות היסטורית בת חלוף. היהודים תמיד היו נוודים חסרי מולדת. הציונות אולי השרישה בנו את השפה העברית ואת נופי הארץ, אבל רק לפני דור או שניים עדין הילכנו על אדמת אירופה ו"עשינו לביתנו". וכך, כפי שהיה כך יהיה. היהדות החילונית אשכנזית היא סיפור הצלחה בכל פינה על כדור הארץ, ואין סיבה שלא נצטרף לאחינו בגולה אשר ממשיכים בניו-יורק את ירושלים שפרחה בברלין. גם אם יש בכך סכנות מסוימות, הן בטלות בששים לעומת האיום הקיומי במדינת היהודים ובהרס התרבותי שכפתה עלינו הציונות עם כור ההיתוך. מדינת ישראל שורפת את כל הגשרים - כולל עם אלה שמספקים לה תחמושת - בשם ההתבריינות המזרח-תיכונית שהשתלטה על המדינה. אין שום הגיון בקשירת גורלינו עם מצביעי הליכוד, אשר מעולם לא הקימו תנועה ציונית ומעולם לא ראו ערך בתרבות העברית שקמה כאן.  (לת) גדש
  • 10:58
  • 01.01.13

118 כתבה אופטימית ומעניינת, אבל כמו בהרבה מקרים התגובות מרתקות הרבה יותר. לי אישית חשוב המקום הזה על ההיסטוריה שלו, שפתו, תרבותו ובייחוד אנשיו. אבל בהתדרדרות דתית, תרבותית, כלכלית ועוד ועוד, לא ארצה להישאר כאן. כמו שכתב 25, ההחלטה היא אישית. לא אתן לילדי להילחם עבור מטרות בהן איני מאמין.  (לת) אסף
  • 11:02
  • 01.01.13

119 רק היום התייקרו מוצרי יסוד בפעם האלף השנה יורד ששקל לחזור לרגע
  • 11:03
  • 01.01.13

מי שלא מאמין בכל ליבו שארץ ישראל היא המקום היחידי ליהודים,
יהיה לו טוב יותר בכל מקום. אפילו בסודן או אריתראה.

120 דיברנו דיברנו ובסוף פשוט עזבנו  (לת) ישראל כבר לא ביתנו
  • 11:07
  • 01.01.13

121 המזרחיים הטיפשים והפרימיטיבים יישארו כאן עם החרדים ויחיו במדינה אפריקאית מאיר
  • 11:08
  • 01.01.13

אבל העיקר שהשמאלנים האשכנזים שהקימו את המדינה, הביאו את אבותיהם הקופים בני קופים לארץ ושמחזיקים אותם על הגב יסתלקו להם מהפנים. בהצלחה כאן, אפסים מאופסים!!!

122 אני משאיר את הלחימה לימנים, שימותו הם.  (לת) כ
  • 11:13
  • 01.01.13

123 צודק לגמרי  (לת) שפוי
  • 11:16
  • 01.01.13

124 הדמוגרפיה תנצח את השפיות יוד
  • 11:21
  • 01.01.13

דתיים, ימנים ושאר מחרחרי מלחמה מתרבים בקצב גבוה בהרבה מהמיעוט השפוי והחכם.

125 הסיפור המקושקש על העגלות חלאס שטויות
  • 11:22
  • 01.01.13

בואו נסגור פעם אחת ולתמיד את סיפור העגלה הריקה והעגלה המלאה. קודם כל, העגלה החילונית אינה ריקה: היא מלאה בערכים תרבותיים שהעגלה הדתית לא מכירה כלל. זה שהם לא רוצים להכיר? בעיה שלהם, הפסד שלהם. ודבר שני, למי זכות קדימה על הגשר? למי שמגיע ראשון. לא למי שמיילל יותר שקשה לו.

126 אורי משגב אתה מתעלם מהמצוקה האמיתית של מאות אלפי ישראלים לטובת סיסמאות חלולות. אפשר לאהוב את המקום הזה אבל אפשר באותה מידה לא לרצות לחיות עם גזענות, לאומנות ושינאה, דת סרטנית והפרדה בין אוכלוסיות  (לת) אורי משגב המאמר שלך חלול ושטוח ויזרק מחר לזבל כי איננו תורם כלום ואיננו משפיע כלום. כמו ללכת למרפאה והרופא יגיד לך, עזוב תשכח מהמחלה שלך, הכל בסדר
  • 11:34
  • 01.01.13

127 לא מאיימת. עוזבת. שירז
  • 11:41
  • 01.01.13

נמאס לי לשרוד, אני רוצה להתחיל כבר לחיות. נשמע לי כמו שאיפה לגיטימית להחריד בגיל 35.

128 לא רק שמאלנים עידו
  • 11:42
  • 01.01.13

לדעתי רבים מדברים על ירידה מהארץ לא (רק) בגלל השתלטות הימין. הבעיה היא שהמדינה הולכת לכיוונים לא טובים (או למעשה לא לשום כיוון מוגדר), ולא נראה שרק באשמת הימין. גם השמאל לא ממש מתווה כיוון.
בנוסף, ולא פחות חשוב, "הדמוגרפיה הקודרת" שאתה מזכיר היא אכן משהו שלא נראה שהימין או השמאל יכולים להתמודד איתו. אגב, אף אחד גם לא מדבר עליו. אינני יודע אם בגלל שאינם מבינים את חשיבותו, או שבגלל שמבינים שאין לו תשובה. כך או כך, אין לו תשובה. בעוד כעשור יהודים חילונים יהיו במיעוט. אנשים שכמותי לא רוצים להיות כאן במצב כזה.

129 התגובות של השמאלנים רק מוכיחות שלשמאל אין באמת שורשים כאן בארץ והם עדיין גלותיים בדיוק כמו אבותיהם מלפני 100 שנה. זו עוד אחת מהסיבות למה לשמאל לא תיהיה תקומה כאן בארץ. כי הם לא באמת שייכים. הם פה על תנאי.  (לת) דן
  • 11:44
  • 01.01.13

130 ההחלטות לעזוב הן לא בעלות אופי לאומי-קולקטיבי, אלא אישיות לחלוטין. מספר העוזבים גדול בהרבה מהמפורסם
  • 11:44
  • 01.01.13

וכאן, השלם גדול מסך חלקיו. כי עוד משפחה, ועוד דוקטורן, ועוד מהנדס, ועוד צעיר מיואש = עזיבה מסיבית של מלח הארץ.

131 פספסת. דיבורים על עזיבה לא נועדו להפחיד או לאיים. א'
  • 11:48
  • 01.01.13

זה לא "תחזיקו אותי או שאני הולכת", אני הולכת בין כה וכה כי אני דואגת לאינטרסים שלי, למשפחה שלי, לעתיד המקצועי והתעסוקתי שלי, לדיור שלי, לבריאות ולפנסיה. אני עוזבת כי בישראל אין לי שום סיכוי להשיג את כל אלו ובאוסטרליה כן. זה לא אקט מחאתי גרידא, זו לקיחת אחריות שלי לגורלי האישי. מי שמפרש את העזיבה שלי כהתקפה אישית עליו, זו בעיה שלו והעלבון שלו לא מעניין אותי.

132 מאוד משעשע. ליבוביץ' אז בזמנו אמר שסופם של המתנחלים (קרי הימנים) הוא לעזוב את הארץ כיוון שאין להם באמת שורשים כאן. מאז עברו הרבה שנים, המתנחילם עדיין כאן ונכדיו של ליבוביץ' עזבו את הארץ וכך גם שמאלנים לא מעטים.  (לת) דן
  • 11:48
  • 01.01.13

133 מעולה וחשוב, אורי! יישר כוח. אוהד
  • 11:48
  • 01.01.13

מאמר מעורר השראה. מסכים עם כל מילה.

134 חוסר הדמוקרטיה הבסיסי אצל השמאלנים נחשף כאן תלינקו
  • 11:48
  • 01.01.13

לא בוטה כמו אצל הימין - אבל במקום שהשנאה מופנית אל "הזר", היא מופנה אל "היריב" הפוליטי. שמאלנים מקבלים שלטון דמוקרטיה רק כל עוד הם בעמדת כוח בה. לעומת זאת הימין קיבל את שלטון הדמוקרטיה ללא התפוררות ואיומי עזיבה במשך 30 שנות שלטון "היריב". השמאל, כך נדמה, לא יכול להחזיק אפילו שליש מזה.

135 ההגירה "ירידה" כלל לא שמאלנית!! טעית חביבי!! חבריי היורדים ימניים מאוד! אורי
  • 11:57
  • 01.01.13

ישבנו בסופ"ש האחרון כמה חברים, כולם ימניים בהשקפותיהם, ממצביעי ליברמן, אני השמאלני היחיד בחבורה, חבר אחד (ימני ביותר) התחיל בתהליך הגירה לניו זילנד, שניים שכבר ירדו ימניים יותר ממנו..
דווקא אני הטפתי להם ולא הבנתי למה הם בוחרים בפתרון הזה ואני השמאלני כמה מצחיק!! ודרך אגב אני לא שופט אותם, אבל הימין הביא את עצמו למצב הזה!! יש בעיה אמיתית והיא לא הולכת להפטר בלי שלום יציב.

136 השואה,זוכרים?היא תרדוף כל אחד מאיתנו שינסה לברוח מהתמודדות  (לת) אין לי מקום אחר
  • 12:04
  • 01.01.13
137 מאמר מכונן שדרוש לשמאל כמו אויר לנשימה  (לת) אבי
  • 12:06
  • 01.01.13
138 אם כל השמאלנים ילכו להצביע איפשר יהיה להביס את ביבי ויהיה מהפך  (לת) נתן
  • 12:06
  • 01.01.13
139 מר משגב - ההתמודדות הוכרעה. קונספציית "שטחים תמורת שלום", שליישומה מטיף השמאל בישראל מאז שנות השבעים, הוכחה כריקה מתוכן. עלינו למצוא דרך אחרת לחיות כאן, כזו שאינה תלויה ברצונם הטוב של הברברים האיסלמיסטים שמקיפים אותנו. במילים אחרות: ז'בוטינסקי צדק בדרכו. גם בן גוריון צדק בדרכו. אתם טעיתם. מכל שטח ממנו נסוגה ישראל, עם או בלי הסכם, בוצעו פשעי מלחמה מחרידים נגד אזרחינו. גבול הגולן, שם לא נסוגנו סנטימטר, הוא הגבול השקט ביותר בשלושים השנה האחרונות. שקט אפילו יותר מהגבול עם ירדן. לגודל הצער לא זו בלבד שטעיתם - אינכם מסוגלים כלל להכיר בטעותכם. אתם לא מתבלבלים מעובדות, לא מתעניינים במציאות, וממשיכים לשיר את אותם שירים, כאילו השנה היא 1989. לכן נמחקתם מהמפה הפוליטית. לכן הובסתם. לכן בשיחות הסלון המתנהלות בקרב המיעוט הזעיר, המובס, עולה שוב ושוב ההזדמנות להמלט מהארץ. בשיחות הסלון שלנו - ואני לא מתנחל, אלא תל אביבי חילוני דוקא - לא נשמעת כלל האפשרות הזו. אנחנו ישראלים, אוהבים את הארץ, בזים למקטרגים עליה, יודעים שאין מדינה בעולם שתושביה וממשלתה מוכנים להקריב כה הרבה תמורת השלום, ובעיקר מבינים שזכותנו לעצמאות גוברת על זכותם של שכנינו לאנוס את נשותינו ולשחוט את ילדינו. אז אתם מוזמנים להמשיך ולפנטז על "ניצחון עתידי" של דרככם ההזויה.... אולי "ניצחון אלוהי" אפילו! מודרניסט
  • 12:09
  • 01.01.13

מר משגב - ההתמודדות הוכרעה. קונספציית "שטחים תמורת שלום", שליישומה מטיף השמאל בישראל מאז שנות השבעים, הוכחה כריקה מתוכן. עלינו למצוא דרך אחרת לחיות כאן, כזו שאינה תלויה ברצונם הטוב של הברברים האיסלמיסטים שמקיפים אותנו. במילים אחרות: ז'בוטינסקי צדק בדרכו. גם בן גוריון צדק בדרכו. אתם טעיתם. מכל שטח ממנו נסוגה ישראל, עם או בלי הסכם, בוצעו פשעי מלחמה מחרידים נגד אזרחינו. גבול הגולן, שם לא נסוגנו סנטימטר, הוא הגבול השקט ביותר בשלושים השנה האחרונות. שקט אפילו יותר מהגבול עם ירדן. לגודל הצער לא זו בלבד שטעיתם - אינכם מסוגלים כלל להכיר בטעותכם. אתם לא מתבלבלים מעובדות, לא מתעניינים במציאות, וממשיכים לשיר את אותם שירים, כאילו השנה היא 1989. לכן נמחקתם מהמפה הפוליטית. לכן הובסתם. לכן בשיחות הסלון המתנהלות בקרב המיעוט הזעיר, המובס, עולה שוב ושוב ההזדמנות להמלט מהארץ. בשיחות הסלון שלנו - ואני לא מתנחל, אלא תל אביבי חילוני דוקא - לא נשמעת כלל האפשרות הזו. אנחנו ישראלים, אוהבים את הארץ, בזים למקטרגים עליה, יודעים שאין מדינה בעולם שתושביה וממשלתה מוכנים להקריב כה הרבה תמורת השלום, ובעיקר מבינים שזכותנו לעצמאות גוברת על זכותם של שכנינו לאנוס את נשותינו ולשחוט את ילדינו. אז אתם מוזמנים להמשיך ולפנטז על "ניצחון עתידי" של דרככם ההזויה.... אולי "ניצחון אלוהי" אפילו!

140 אבל הבעיה היא - האם באמת המקום הזה שלנו? מישהי
  • 12:09
  • 01.01.13

אני מרגישה שותפות גורל גדולה הרבה יותר עם אנשים שהתפיסה שלהם דומה שלי (זה אמנם נשמע לא דמוקרטי אבל בעיני ערכים בסיסיים כמו חופש ושיוויון הם אלמנטריים ויסודיים) מאשר עם רוב אוכלוסיית מדינת ישראל, שלפי הציפיות הרי רק תלך ותגדל לצד השני. הרי ברור לכולנו שהקשר הרגשי לאדמה הוא מיתוס שטותי, ומה שעושה שייכות למקום זה האנשים והתרבות ותפיסות העולם- בעיני. אולי נרגיש תחושת שייכות גדולה יותר במקום אחר?

141 הילחמו אך קבלו את דין הבוחר ותפסיקו לחתור נגד ממשלה נבחרת ! סטי ריקון
  • 12:12
  • 01.01.13

לשמאל לא חסרה רוח לחימה- ההיפך הוא הנכון
מה שחסר לשמאל הוא תודעה דמוקרטית אמיתית ונכונות לקבל את התוצאות של המאבק הדמוקרטי
זה בא לידי ביטוי בקריאות שצריך "להחליף את העם "
זה בא לידי ביטוי בבוז לכל מי שחושב אחרת ונידוי ורדיפה ברנז'זאית של כל מי שלא הולך בתלם

זה בא לידי ביטוי בהתנשאות ובפסילת שיקול הדעת וכושר השיפוט של כל מי שמעז להצביע לימין
וכן : האיומים לעזוב את הארץ הם ההוכחה הבולטת ביותר למה שנכתב למעלה
ולחוסר הבנה בסיסית מה זאת דמוקרטיה

142 משגב, אתה מזכיר לי את סיפורי טיל אויילנשפיגל על טיל אויילנשפיגל שנכנסלבית חולים והודיע לכל החולים שהם בריאים. משגב, תתעורר, אנחנו לא רק בוכיםאנחנו גם מבצעים  (לת) אורי אויילנשפיגל
  • 12:16
  • 01.01.13
143 חבר'ה, רוב האנשים שעוזבים לא עושים זאת בגלל תהליך השלום וגם לא בגלל הדתיים. רוב האנשים שעוזבים באמת עושים זאת ממניעים של קריירה, לימודים, כסף ונהנתנות ורובם גם לא מצהירים שהם עוזבים הם רק נוסעים לכמה שנים. כתושב הצפון הישן של תל אביב אני יכול להעיד כי רוב השמאלנים הקיצונים שמשתמשים באיומים, לא מרגישים בחייהם היומיומיים לא את הערבים, לא את הכיבוש והמלחמות ולא את הכפייה הדתית ובכנות לא אכפת להם באופן יומיומי מה קורה בפריפריה. רובם לא עושים מילואים וחלקם לא שירתו בצבא ואם כבר יש להם ילד וחצי הם לא ישלחו אותו לצבא גם ככה לא בשביל שלא ייהרג (במודיעין וגלי צה"ל לא מתים) אלא משום שבשלש בנים הוא יוכל לסיים תואר ראשון. נשראנו בסופו של דבר עם קומץ קטן והזוי של פחות מאחוז (כך גם כוחם הפוליטי), למרות שבקרב קוראי הארץ הוא 20% ובחוג חבריו של אדון משגב הוא הרוב. מיעוט זה, שמכתים את כל השמאל והציבור החילוני האשכנזי בפרט, לא מיצג את הישראלי בממוצע שלא ממש שונא חרדים אלא עסקנים, שלא שונא מזרחיים כי אמא שלו חצי מרוקאית וחצי תורכיה, שלא חושב שלהילחם בחמאס זו בעיה ומאמין שלהסדר עם אבו מאזן צריך טיימינג מתאים שלא קיים כרגע....... אסף
  • 12:23
  • 01.01.13

לפני 6 שנים הרגשתי קצת לחוץ נסעתי לארה"ב, התחתנתי שם, למדתי תואר שני עבדתי שנתיים וחזרתי לפה, אין לי שום תוכניות לעזוב למרות שאם זה למטרה מסויימת ולזמן מוגבל אז למה לא. אשתי שלא נולדה וגדלה פה ישבה במקלט כמו גדולה בלי להתבכיין וברור לשנינו ששני הילדים שלנו ילכו לצבא וכנראה גם נכדינו ושלעולם לא נשתכר פה כמו שמשתכרים בארה"ב.

144 לכל אזרחי ישראל כולל ערבים שמאסו בכיבוש,יש מקום אחד בעולם ששם אין כיבוש המקלחות הגזים באושוויץ מקוכם שם כאן כל הארץ כבושה ונולדה בכיבוש,,בקטמון יש שלט מאבן המספר על כיבוש קטמון ב-48 ,ועוד אלפי מקומות שמשם גורשו ערבים בית המשפט בנוי על שטח כבוש אלפי קיבוצים ובתים של שמאלנים בנוי על בתים ערבים לשעבר בקיצור הכל כבוש,,וגם מלפפון כבוש יותר טעים !!יאלה בלי צביעות גם המלפפון הכבוש משנה את צבעו !!  (לת) יהושוע בן-נון!
  • 12:25
  • 01.01.13

145 ארץחדשה יובל
  • 12:25
  • 01.01.13

אחרי שפרסמתם דעה זו, אולי הגיע הזמן להפסיק את צנזור מפלגת ארץ חדשה? או לפחות לא רק לנסות לנגח את יושרה והאתיות שהיא מציגה...

146 It's not about staying here and fighting Eli
  • 12:29
  • 01.01.13

There's nothing to fight for. Israel is a democracy and today Arabs with religious are majority. So my kind are minority.
Better to live elsewhere
And I feel closer to other Europeans than to Israeli Arabs or Haredim

147 אורי משגב מירי
  • 12:29
  • 01.01.13

שוכח אורי כי הדתיים מתרבים בטור גאומטרי ובעוד 10-20 שנה הם יהיו רוב מוחץ ויוכלו להקים שלטון אוטוקראטי עם חוקי ההלכה במקום חוקי הכנסת הדמוקרטיים ולכן הרוב החילוני השפוי לא יוכל לחיות כאן יותר ובגלל זה הירהורי הנטישה לא בגלל אי אהבת הארץ וערכיה הליברליים שהולכים ומתמוססים

148 כמו לומר לאישה מוכה: "למה את עוזבת, אז קיבלת פצצה, אבל גם הבאת אוכל קר" אנטי-פאגאן
  • 12:35
  • 01.01.13

כי בשורה התחתונה השמאל עזר לכולם, זו מהותו.
הימין עושה לביתו. בית הימין הוא בית אלים. הוא בית לאומני, דתי, משיחי, פונדמנטליסטי, הוא בית כופה. בבית של הימין צריך להתנהג על פי אמות המידה של הימין. בבית השמאל צריך להתנהג על פי אמות מידה גלובליות שאינן פוגעות בזולת.

בפעם הבאה שתגישי אוכל קר אני מקווה שתקבלי פצצה כזאת שהדבר הראשון שיעבור לך בראש זה איפה המזוודה.

אגב, אחרי שעוברים ורואים מה הפסדנו בכל רגע נתון בישראל, כמה כסף שילמתי כדי לממן עוני שרק מתרחב כי זו הקרקע היחידה עליה פורחת הדת, והדת הרי מפרה את הקרקע של עצמה ומייצרת עוד עוני.

149 לפי התגובות, דרכת כאן על די הרבה בהונות.  (לת) זהבה
  • 12:37
  • 01.01.13

150 לי יש דרכון קנדי ואני נשאר בארץ!!!! אשי
  • 12:50
  • 01.01.13

אבל זה רק בגלל שאני מת להגר ללונדון אך לי ניירות לגור בבריטניה...

151 אתה מנסה לשכנע אותנו או אולי את עצמך? חומסקי
  • 13:00
  • 01.01.13

מדינה היא ערך עליון אצל פשיסטים ולא עבור ליברלים הומניסטים חובבי הביטלס. ישראל חצתה את קו האל חזור ב 1995 והפחד מפני הגירה עם המקצוע והיכולות שלך הוא המדבר מגרונך.

152 SMOLANIM GO GO GO WHERE ANY COUNTRY WILL ACCEPT U JUST GO!!!!!!!!!!!!!  (לת) reb
  • 13:10
  • 01.01.13

153 אין תחליף לדרכון זר נקודה! RR
  • 13:22
  • 01.01.13

החברה החילונית מרכז שמאלה מתחלקת לשתי קבוצות : חופשיים ולכודים. חופשי הוא כל מי שיש לו דרכון זר טוב. לכוד הוא כל מי שאין לא דרכון זר טוב.
כמה פשוט! כמה אכזרי! כמה בינארי!
והראיה התורים הארוכים בשגריריות האירופיות וכל תעשית העורכי דין שקשורה בבשבת אזרחות.

מצדיע לכל הקליברים שמצליחים להשיג אשרות הגירה לקנדה ואוסטרליה על סמך מקצועות נדרשים ונסיון רלוונטי. אני יודע כמה זה לא פשוט..

154 ד"ש מחו"ל כנען ישראלי
  • 13:26
  • 01.01.13

רע למות בעד ארצנו! חיים פעם אחת. על כן לפני כשנה ארזנו את הילדים, נפרדנו ונסענו בלי שום כוונה לחזור. כיתום צה"ל, כמי ששירת בסדיר וכ-16 שנים במילואים אני את שלי תרמתי, אין צורך בתרומה נוספת.
אין על מה להלחם אורי, המלחמה הסתיימה והצד שלי/שלך הפסיד. ינעמו לפסיכים מהימין רגבי אדמתם הקדושה. אנחנו בונים את חיינו כאן ונהנים מכל רגע. ילדיי לא יהיו חלק המופרעות ההמונית שמתרחשת כרגע בארץ, שערה משערת ראשם לא שווה את האידיאולוגיה הימנית-חרדית.
לא רחוק היום שגם אתה לא תחיה יותר בארץ, אז נקרא את ה"מניפסט האמיץ" שלך כפיליטון משעשע שנכתב מאוחר מדי.

  •   תבוסתן פסאודו-גיבור יוסף ג'יגאשווילי
    • 15:48
    • 01.01.13

    החכמה (שהיא כנראה רחוקה ממך) היא להשאר כאן ולהלחם. לא בערבים כי אם בפשיזם הפושה בינינו, בימין האטום שלא תופס לאן הוא מוליך אותנו. אבל כאשר תפול בכל זאת שערה מראש ילדיך ארצה ע''י אנטישמים וכאשר ילדיך יחדלו לדבר עברית ויתחתנו עם גויים תחזור לכאן בריצה כשזנבך בין רגליך. זכור את דברי.

155 אורי משגב, אתה צודק אך גם מטעה! גדעון
  • 13:32
  • 01.01.13

ייתכן שה'שמאלנים' המפוקפקים שלך מאיימים, אבל בדיקה שטחית בקרב קהילות היורדים תראה שיש בהם רוב מוחץ לבעלי דעות ימניות למהדרין. כך עכשיו וכך היה מאז ומעולם.

156 זה מאמר תבוסתנות לא יותר.  (לת) עמוס
  • 13:33
  • 01.01.13

157 זה ממש לא ענין של ימין מול מרכז-שמאל. פיספסת את הנקודה איב
  • 13:39
  • 01.01.13

ולכן גם לא ממש משנה אם זה ביבי או ציפי , נפתלי או שלי, ,מהר או לאט כואב יותר או פחות, פתרון מדיני ימצא, אין גם ממש פערים גדולים בין רוב המצביעים בנושא הזה ובכלל (תקרא סקרים). הענין הוא של חברה מתפוררת של אינדיבידואלים שמקדשת סמלי ממון, דורסת חלשים וכו', חברה של קאסטות ומגזרים. את זה כנראה כבר אי אפשר לשנות , תל אביב לא טובה מאף מקום אחר להפך היא שיקוף של הקריסה, כשממון חשוב מהשכלה כשכולם עסוקים בלהחצין עושר קצת קשה להתעודד במיוחד למי שחווה אפשרויות אחרות . אל תשלה את עצמך שתזוזה של חמישה או עשרה מנדטים תשנה את מה שמושרש בנו ערכית כבר כמעט 35 שנים.

158 חבל שאתה קורא מלשמאלנים להישאר, עדיף, לטובתם ולטובת עם ישראל, שיעזבו - הרי הם סובלים כל רגע נתון מנוכחותם בארץ, וגם עם ישראל סובל, לכן עדיף להפרד לשלום  (לת) משקיף
  • 13:43
  • 01.01.13

159 הירידה מהארץ, בסופו של דבר, היא רק מתוך יאוש, זרות וגועל. אם זה כך אז על מה הוויכוח? קצת סדר בבלאגן
  • 13:50
  • 01.01.13

השפה העברית אין בכוחה לגשר על התהום התרבותית.
ימנים פושעים - המשיכו להילחם על הכיבושים שלכם.
כל האחרים - הימלטו על נפשותיכם מן המנטליות הזו.

160 אחלה אורי, תישאר כאן עם הבבונים ותכתוב בעיתון שבקרוב רק טוקבקיסטים בתשלום יפקדו. אחלה. העקרונות שלך ממש אחלה.  (לת) חניבעל
  • 14:05
  • 01.01.13

161 הכי פשוט לעשות בדיקה. סקר קצר סטטיסטיקן משני
  • 14:10
  • 01.01.13

בואו נערוך סקר בקרב מי שעוזב / עזב את הארץ ב 10 השנים האחרונות.
אני ב ט ו ח ה שנמצא שם יותר מצביעי ימין משמאל. קהילת לוס אנג'לס / מיאמי לא דומה לקהילת ההי טק בעמק הסיליקון ועולה עליה במספרים. היורדים לצרפת / רוסיה / קנדה לא בהכרח שמאלנים תבוסתנים ש'הלכה להם המדינה'.
אז אולי אנשי השמאל מדברים ולא מספיק עושים אבל בפועל (זה מה שקובע) הם נשארים. מקטרים על האהובה אבל נשארים. מתמודדים. גם כשלוקחים מהם עוד ועוד מיים כדי לממן אנשים שאין להם שום דבר משותף איתם (חרדים, מתנחלים) גם כשמסיתים נגדם הסטה חולנית ואלימה.
הם נשארים פה.
ודווקא בצד הימני של המפה - יורדים, עוזבים, מוותרים. אבל הקול הצעקני הוא זה שנשמע ולכן נדמה לכם שרק בשמאל יש תבוסתנות.
בפועל - היורדים הם מכל קצוות הקשת.
תבדקו...

162 כדאי מאד לדייק - כדי שלא לסלף בלעם בן בעור
  • 14:19
  • 01.01.13

בעל המאמר חוזר על הקלישאה השגורה בדבר גודלו של "גוש שמאל -מרכז" - והוא מונה בו את כל קבוצת המפלגות הערביות .

כדאי לחדול סוף סוף מן השקר הגס האמור - שהוא ,כמובן, חסר שחר . מה הקשר בין זה ובין המציאות ?

קבוצת המפלגות הערביות כוללת בתוכה מרכיב עיקרי של ימין מוסלמי ולאומני - ואין להבין מניין השיוך כאן לשמאל - מרכז ?

האם כל מי שמתנגד למדינה הציונית משתייך אוטומטית למרכז-שמאל - ומתקבל מיד אחר כבוד לגוש ?

גוש שמאל-מרכז אינו מונה אלא 36 עד 38 מנדטים לפי הסקרים האחרונים .

163 תקרא את 'לבד בברלין'. אולי תבין מה פירוש לא לעזוב.  (לת) הנס פאלאדה
  • 14:19
  • 01.01.13

164 הסיבה ל"כניעת" השמאל פשוטה: הוא פשוט מיעוט - שליש שהולך וקטן במהירות.  (לת) וללא הגרעין הזה - "הלכה" ישראל
  • 14:22
  • 01.01.13

165 אפשר לחשוב שיש איזו מדינה שמחכה למהגרים מחוסרי שפה ומחוסרי כשרון מישראל. מי שיכול היה להגר, היגר כבר מזמן. מי שאתרע מזלו להישאר בישראל, נאלץ להשתתף בשיחות סלון עם משגב או לקרוא את "מאמריו" בעיתון.  (לת) אלי
  • 14:24
  • 01.01.13

166 כשרואים את תוצאת הציונות כיום על הריקנות הקפיטליסטית רואים כשלון וחורבן  (לת) וללא הגרעין ה"שמאלני" - "הלכה" ישראל
  • 14:27
  • 01.01.13

167 צודק ולא צודק. מאז שהערבים הם רוב, הדרך ברורה ואין טעם להילחם... מי שחכם, בורח..  (לת) רואה את הנולד
  • 14:33
  • 01.01.13

168 מדובר בכמעט תיקו, עם יתרון קל ליריב.............. אני
  • 14:38
  • 01.01.13

70 מנדטים מול 40 בסקטור היהודי זה כמעט תיקו.....................
כמה הזוי הכותב

169 הבעיה היא שהמילייה שאורי משגב נמצא בו הפך את השמאלנות לדת ערן
  • 14:41
  • 01.01.13

בנאדם לא נולד שמאלני או ימני.
הוא יכול לשנות את דעתו אם הוא רואה שהמציאות שונה ממה שחשב.

הסיבה העיקרית שהשמאל מתכווץ עד כדי כך שרוב מפלגות השמאל צריכות להעמיד פנים שהן "מרכז" כדי להיות לגיטימיות, הוא שהשמאל נכשל בכל פעם שיישם את הגישות שלו.
איך נמדד הכשלון?
בכך שהתוצאות של המהלים שהשמאל הוביל הביאו לתוצאות הפוכות ממה שהם הצהירו עליהן מראש. כך היה בהתנתקות, כך היה באוסלו, כך היה בפינוי לבנון.

זה שאלה שאוחזים בשמאלנות מאמינים באופן דתי שריצוי מתמיד של הצד השני (הפלסטינאים, העולם) יביא שלום זה תואם לעובדה שהם מפגינים רפיסות גם בדברים אחרים, לפחות לפי החוויה של משגב.

170 מה רע בלא להיות ציוני? לא קשור ימין או שמאל, יש אנשים שמעדיפים איכות חיים גבוהה מאשר להתישב בארץ שמסיבות אלו ואחרות החליטו שיש לנו זיקה אליה. לא מבין
  • 14:45
  • 01.01.13

אני יכול להבין למה איומי סרק הם דבר מעצבן אבל אנשים שחיים בקונפליקט פנימי, קשה להאשים אותם.

171 דבר אחד אנחנו בצד היוני של המפה לא הפנמנו. ירון מטולה
  • 14:47
  • 01.01.13

המהפכה הראשונה בשרשרת המהפכות התרחשה במדינת ישראל..מתוכינו קמו לחסל את ראש הממשלה רצח פוליטי..אם אחוז גדול של אוכלוסיה שהבינה וקבלה את דין האמונה.
ואנחנו לא הבנו מה קורה לנו נתנו לכוחות הימין להגיע עד כאן..הבחירות האלו אולי החשובות ביותר מאז קום המדינה..העיתונות שותקת..מפחדים הפחד שולט...ואתה מדבר על לאחוז בכל מחיר. תתעורר הם כבר מזמן ברך לכביש ללא מוצא..ואנחנו כולנו בספינה הזאת ספינת ההזיות.

172 מספיק לבלבל במוח, אין דבר כזה שמאל או ימין! דון קישוט
  • 14:47
  • 01.01.13

מספיק לבלבל במוח, אין דבר כזה שמאל ימין!
יש מי שבעד "ארץ-ישראל לעם-ישראל ותומכיהם"
ויש מי שנגד "ארץ-ישראל ועם-ישראל ותומכיהם"
לכל אלו שמיהרו לתת נשק לערבים.
לכל אלו ששומרים ומחדשים דרכונים למקרה הצורך.
לכל אלו שמתנהגים בדיוק כמו המסתננים שברחו ממדינותיהם.
לכל אלו שדואגים לעשירים ודואגים להחליש את המוחלשים.
לכל אלו שמבקשים שתי מדינות לשתי ארגוני טרור (פת"ח, חמאס) או יותר.
לכל אלו שקוראים לחרם על ישראל.
לכל אלו שמוכנים לגרש יהודים מבתיהם ולא מסרבים פקודה.
לכל אלו שמתנגדים להחזיר את הערבים-מוסלמים למדינותיהם.
לכל אילו שמאפשרים חוק ליהודים וחוק לערבים.
לכל אלו שלא מאמינים באמונה שלמה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל.
אז בבקשה אל תבלבלו במוח, מי שלא רוצה להיות כאן לא ראוי לארץ הנפלאה שלנו!

173 אתה קורא לזה תבוסתנות.. רוני
  • 14:52
  • 01.01.13

אני קוראת לזה שפיות. המדינה לא תשתפר על חשבון הכיס שלי,העצבים שלי,הערכים שלי,הילדים שלי. אם אני אעזוב זה יהיה כי יש לי מקום יותר טוב לעזוב אליו. אין מה לעשות ערך האדמה,ערך הטריטוריה כטריטוריה פשט את הרגל. האדמה הזו בלי סיבה להישאר עליה אינה שווה יותר מכל פיסת חול אחרת בעולם.עכשיו כשמפשיטים את זה מכל האידיאולוגיות שמתו ,מהערכים שכבר גוססים ומהקדושה שכבר מזמן לא קיימת.. האם יש סיבה להישאר? לא בטוחה. בסופו של דבר אתה צריך לחיות את חייך בצורה הכי טובה שתוכל ואם זה לא יכול להיות כאן אז זה לא יהיה כאן.

174 אין לי ארץ אחרת
  • 14:56
  • 01.01.13

אחרי שקראתי את המאמר אני מצר על כך שהוא לא צירף לינקים או טלפונים של נותני שירותים בתחום ההגירה לאוסטרליה/ניו-זילנד/או כל מדינה אנגלוסכסית שפוייה אחרת.מר משגב היה עושה לי שירות גדול בכך!
קהלת אמר: הכסיל הולך בעלטה והפיכח/חכם- עיניו בראשו. צריך להיות אוויל בכדי לא לראות לאיזה תהומות אנחנו מתגלגלים. אירן זה כאן!
אני יכול לכתוב ספר שלם על הרדיקליות הקיצונית שפשה בחברה הישראלית בשנים האחרונות (זה החל באופן קיצוני להשתרש אחרי רצח רבין), ואין זה פלא שאף אחד מההנהגה אפילו לא מעז להציע אלטרנטיבה שהיא שונה מהתנחלויות/ישיבות/כיפת ברזל/ביטחון/ביטחון/שלא נהיה כמו יוון.....

175 משגב, העוזבים לעת זו הם מהירי התפיסה שביניכם. אמיר, י-ם
  • 15:01
  • 01.01.13

תחילה הערת אגב קצרה, גם לך וגם למגיבים מן השמאל. א. אתם לא הקמתם שום מדינה, ובטח שלא את מדינת ישראל. אתם בסה"כ עוברי אורח הנהנים, ממש כמונו, מפרי עמלם של דורות קודמים לנו. אכן, כולנו עזרנו כמיטב יכולתנו להטיב ההרכבה, ולפתחה אך אין אתם ואין אנו מן הימין רשאים לטעון לכבוד שאינו שלנו. ב. מפלגות השמאל הובילו כברת דרך מסויימת את המאמץ ליסוד מדינת ישראל, אך חשובה ככל שהיתה תרומתן לא עשו זאת לבדן ואף עיקר המאמץ נעשה ע"י חלק העם שלא הזדהה פוליטית עם אוטופיות השמאל.

הערות אלו חשובות לצורך הבנת התגובות המבזות שאנשי השמאל נדהמים לקבל כאשר הם מציגים את 'איום העזיבה' על במת השיח הכל ישראלי. אתם, אלו מן השמאל כ"כ שבויים בתעמולת השקר שלכם עד כדי שאינכם מבחינים כי היחידים המתיחסים אליה כל אמת לאמיתה הם...אתם. עבור כל שאר חלקי החברה הישראלית אקסיומות היסטוריות מופרכות אלו מיצגות כמה מנותקים אתם מן המציאות, האמת ההיסטורית, וכיוב'.

אפשר וקוראים ותיקים של התגובות למדור הדעות בעיתון זה יזכרו בתחזית עתיקה שחזיתי כאן כתגובה להסתה ולשנאה היוקדת ששפכו פה אחיכם לדעה על אנשי הימין בתקופת הטרור העראפתי. אורכידאה היתה בין ראשי המסיתים. הגר האידאולוגית, ורבים אחרים. חזיתי לכם כי יום יבוא ושאריתכם תועזב את הארץ על ספינות גירוש. הנה חלפו להן 17 שנים וכבר איננו מיעוט מותקף, ואתם כבר החלתם את מסעכם החוצה.

176 אני משער שמאיומי הטייקונים שיעזבו, עדיין לא נמאס לך, נכון ?  (לת) עמית
  • 15:15
  • 01.01.13

177 הסיכוי היחיד של מדינת ישראל להתעורר מחלום הבלהות הלאומני הוא מלחמה עם הרבה דם. יואב
  • 15:24
  • 01.01.13

אז יבינו מה חשוב באמת שזה החיים ולא האדמה. המציאות ולא חלומות על משיחץ

178 משגב - אתה עדיין בנאלי החברים מנחמה וחצי
  • 15:53
  • 01.01.13

היית צריך לחשוב על מקצוע נורמלי לפני שפגשת את אמנון רבי ועשית ילדים (שלפי הסטטיסטיקה לפחות אחד מהם יחזור בתשובה או יעבור לגור בשטחים) אז אולי מישהו במשרד ההגירה האוסטרלי היה מסתכל עליך ברצינות

179 הגירה היא ענין טבעי וקורה כמעט בכל מקום (באירלנד יש פי 10 מהגרים מכמות האוכלוסיה). מי שרוצה שיהגר. מי שמהגר לא מלהג ולא מאיים באיומי סרק ולא מנסה לקשור לכך כתרים אידיאולוגיים. האמת היא שבדרך כלל ה"איומים" (בסגנון "תחזיקו אותי")מגיעים מחדלי אישים ומעידים על רפיסות אישית ובאים לחפות על חוסר היכולת לממש את ההגירה. מי שבאמת נוסע לעבוד בחו"ל כגון רופאים, אנשי הייטק ומדענים, אינם קושרים לכך כתרים אידיאולוגיים ואינם מאיימים ובדרך כלל עושים מאמצים לחזור.  (לת) פסיכולוג
  • 15:55
  • 01.01.13

180 האם נולדנו להילחם כל החיים? לשם כך נולדנו? ענת
  • 15:56
  • 01.01.13

מה הטעם להילחם במדינה שמפקירה את זקניה ומזניחה את ילדיה - ונוסף על כך גם הכיבוש - כמה אפשר להילחם? לשם כך נולדנו?

181 מסכים עם כל מילה. בורחים במקום להיאבק. לא נותר לי אלא לאחל להם שיהנו באותה קומונה מגוחכת או בדירת האמנים הטרנדית שלהם (יה, רייט) באיזו שכונת טורקים בברלין, או בקנדה המנוכרת והמזוייפת. אני מעדיף להישאר ולשנות במקום להתבכיין ולחלום בהקיץ על אוטופיה סטייל פינלנד. מתנשאים נמאסתם.  (לת) אסקפיזם לשמו
  • 16:10
  • 01.01.13

182 רק בדבר אחד אתם טועים - אתם בפועל דווקא די מנצחים... ימני
  • 16:19
  • 01.01.13

לא יודע אם שמתם לב, האידיאל של השמאל היה 2 מדינות לשני עמים.

היום - גם נתניהו וגם יחימוביץ (וגם ליברמן) רואים בזה כפתרון. למרות שהעם הקולני צועק נגד מדינה פלסטינית, בפועל כל האלטרנטיבות השלטוניות מקדמות את זה.

כך שאל תדאגו, עוד מעט נחזור לקווי 67 , בדיוק כמו שרציתם, וטילים על כפר סבא ותל אביב יהיו נורמאלים. אז נתבשם מהשלום והעתיד המבטיח שצפון לילדינו.

183 צריך להרוס את המדינה המגעילה ולבנות מחדש. עד אז שהשפויים יעזבו  (לת) בדרך לעזוב
  • 16:20
  • 01.01.13

184 רבין ניסח זאת הכי טוב "נפולת של נמושות".... השמאל הכי דמוקרטי!! או שבוחרים בנו! או שאנחנו עוזבים! דוד
  • 16:29
  • 01.01.13

צביעות?

185 כול מילה בסלע  (לת) אזרח
  • 16:30
  • 01.01.13

186 היורדים הם ברובם המכריע ימניים שמאל וימין
  • 16:39
  • 01.01.13

זו גם הסיבה שנתניהו וחבר מרעיו מנסים מדי פעם להעלות הצעת חוק שתאפשר ליורדים להצביע

187 רינגו סטאר התקשר, ביקש שתחזיר לו את דמות הליצן  (לת) אם אין מה לכתוב עדיף לא לכתוב
  • 16:56
  • 01.01.13

188 אורי - תודה על בחירת הנושא. מסכימה לכל מילה! ועם זאת, עמדת 06 (לדוגמא) Nirit
  • 17:13
  • 01.01.13

יכולה גם היא להחשב הגיונית... סימן השאלה בין שתי עמדות אלה, הוא לב דיון, אשר בתוך ראשי לפחות, מתקיים באפן מתמיד. בסופו של דבר, מגיעים לחשיבותה או אי-חשיבותה (היחסית) של הזהות, ההסטוריה, תחושת שייכות. בנתיים בדיון הבלתי פוסק שלי, ההכרעה היא לצידך. (להתראות ב- Abbey...)

189 ברגע שחצי מהעם הופך לדתי משיחי הקץ של הסיבוב הנוכחי הוא עיניין של זמן בוּ קִי
  • 17:34
  • 01.01.13

ב67 נעקצנו ע״י יתוש משיחי דתי ומאז הציונות הפכה משועבדת לחלום שלא עבורו היא נוצרה. בקרוב יסתיים התהליך וכמו שההיסטוריה היהודית מלמדת אותנו שוב ושוב- הקיצונים ינצחו ויובילו את השאר לחורבן.
עדיף להכיר במציאות ולהתחיל לתכנן את היום שאחרי. לא שלא ניסינו.
מה לעשות שהשמאל תמיד בעמדת נחיתות- כי קשה יותר לשלוח אנשים למות ולהתאבד על ערכים כמו דו קיום, קבלת האחר ופתיחות לעולם משתנה.
אני אפילו לא שמאלני-אני פשוט משוכנע שחוסר הרצון והיכולת הישראלית להלחם על הסדר מדיני משרת חזון משיחי דתי. לא מעוניין להיות בשר התותחים של קנאים דתיים שילחמו על חזונם עד היהודי האחרון.

190 אורי - אחד המאמרים הטובים שלך מעולם יובב
  • 17:36
  • 01.01.13

למען הקוריוז אזכיר חוויה פרטית משקפת, עצרות השמאל הן היחידות בהן אתה רואה את הנוער רובץ על רצפת הכיכר, ומוחה על כך שאתה עומד ומסתיר לו את ההופעה (כך בעצרת לזכר יצחק רבין . . .) - לא תראה זאת בעצרות הימין, אתה יכול להגיד עליהם הכל, אבל הם מסורים לרעיון ולא ישבו דקה: הם יצעקו, יפגינו וימחו, בלי לשבת דקה.

לצערי אני מזהה בנו את אותו עצב של בני אליטה משרתת ישנה (הקיבוצים), שפעם הייתה חוד החנית של ההגשמה החלוצית, שהוחלפה ע"י אליטה משרתת חדשה של אנשי הציונות הדתית (ע"ע כמות הכיפות הסרוגות בשרשרת הפיקוד הבכירה בצה"ל). אני בדעתך שצריך להמשיך להילחם ולא לוותר לשנייה אחת על ערכינו, ועל האפשרות לבנות כאן חברה טובה וצודקת יותר !

191 היו זמנים במאחזים ישבנו, היו זמנים על ערבושים וסמולנים מסוממים השתנו, עכשיו דבר אין להכיר, על כל מאחז יושבת עיר, והסמולנים בגולה, והערבושים במדבריות ערב.  (לת) סולו
  • 17:41
  • 01.01.13

192 בתפיסה הדמוקרטית-ליברלית זכותו של כל אדם לחופש התנועה, דהיינו לגור במקום שיחפוץ בלי שזה יחשב לתבוסתנות.  (לת) עמית
  • 17:48
  • 01.01.13

193 מסכים  (לת) אני תא
  • 18:13
  • 01.01.13

194 The future of the left mullah amanullah
  • 18:24
  • 01.01.13

Bibi is the left. Israeli left must adopt Bibi's political positions. Then we will have a true right wing in addition to true left.

Current suicidal left has no future and does not provide the future for the country.

195 'כמעט תיקו בין שני הגושים'? כנראה שקבלת במקצוע חשבון 'בלתי מספיק'  (לת) משה בודק
  • 19:37
  • 01.01.13

196 השבח לימין לא במקום. בשנות החמישים הרבה רביזיונסטים באמת ירדו מהארץ, וקשה להאשים אותם. אזרח מודאג
  • 20:03
  • 01.01.13

התמונה גם יותר מורכבת כיום.

נכון, צריך להלחם וכו' וכו' , אבל מצד שני, האם משגב לא מודע לסיכון, לסכנה הממשית? האם הוא לא יודע מה יכול להיות המחיר של הפסד? האם אין מספיק דוגמאות מההיסטוריה (ולא, אני לא מתכוון לגרמניה, מספיק לחשוב על מדינות דרום אמריקה, או איטליה וספרד, או הכי אקטואלי ואולי הכי דומה - על איראן), שמראות שמי שלא עזב בזמן דן את עצמו ואת ילדיו לחיים נוראים של גיהנום, שלא ברורה בכלל הדרך לצאת ממנו.

יותר מזה - ושוב, זה עוד לא נכון להיום, אבל יכול להיות נכון לעתיד הלא רחוק - אנחנו שופטים את "הרוב הדומם" בחברות חשוכות בעבר, שלא התנגדו לזוועות המשטר - אבל העובדה המצערת היא שלרובנו אין אופי ואומץ של מרטירים. האם במצב כזה, לא ייתכן יום שהבחירה המוסרית תהיה לעזוב את הארץ, כדי לא לקחת חלק ולתמוך פאסיבית (מיסים, צבא, וכו') במשטר חשוך?

שוב, עוד לא הגענו לשם, אבל זה שחלק מהאנשים מפוכחים ומודאגים, ולא כתוצאה מהפסד חד פעמי בבחירות, אלא ממגמות ארוכות טווח של עשורים, מתהליכי עומק ברורים, מגובים בנתונים דמוגרפים שאין עליהם עוררין - זה שבמצב כזה אנשים רוצםי להכין לעצמם תוכנית מילוט, זה גם רציונאלי, בוודאי אנושי, ואולי אפילו נכון מוסרית.

197 משגב,כרגע אין שמאל.תחזור אלינו שוב לאחר שהשמאל ישרוף בנק או את הדנקנרים.  (לת) עדד
  • 20:26
  • 01.01.13

198 צומוד צמי
  • 20:28
  • 01.01.13

מסכים לגמרי.
צריך פשוט להשאר פה, להרכין ראש מול הגל העכור, להשכיל, לחיות, ולא לשכוח מי אנחנו (לטוב ולרע)

199 הרב קוק בספר "ראש אמיר" כבר ראה הכל איתמר
  • 20:54
  • 01.01.13

"...כל אותם שהם מחזיקים מעט באהבתה (של ארץ
ישראל) ואת ה' אלוהי ישראל השוכן בקרבה לא
דרשו, כי לא לאורך ימים יעמדו במעמדם... וכמקרה
אהבת ארץ הקודש כן היא גם כן אהבת האומה
ואהבת לשון הקודש...ועינינו הרואות כי מאהבת
האומה, הארץ וחבת השפה וכו', עם מאסה של תורה,
עד שנאת כל אלה ותיעובם הוא רק מהלך קצר של
איזה שנים ואיזה ניסיונות המביאים לידי מורך לב,
את כל מי שלא שם בה' מבטחו"

200 קהילות רומי, בבל ומצרים שגשגו עוד _לפני_ חורבן בית שני. לא בכיינות, פינוק, נרפות או תבוסתנות. פרגמטיזם!
  • 21:33
  • 01.01.13

כאז כן עתה, מיעוט של מקושרים (צדוקים), פנאטיים-דתיים ולאומנים קיצונים השתלט על המערכות... מי שהיה יכל - ברח מכאן, ורק בזכות כאלה נשתמרה היהדות עד היום.

להזכירך, ישות מדינית יהודית מעולם לא שמרה על עצמאותה יותר מכמה דורות. יש עמים שפשוט לא בנויים לזה.

201 על השינויים הדמוגרפיים שמעת? דוד
  • 22:44
  • 01.01.13

החרדים והערבים המוסלמים עושים שפע של ילדים עובדה סטטיסטית בלתי ניתנת לערעור. הציבור החילוני יהפוך להיות מיעוט בתוך שנים ספורות. כחילוני אני מגלה שהמדינה בא אני מתגורר איננה המדינה בה נולדתי ובה רציתי לחיות. המסקנה המתבקשת היא למצוא מקום אחר יותר מתאים לי ולילדי שחינכתי כחילונים חושבים וביקורתיים. מדינת/מדינת אפרטהייד או שניהם איננה המדינה שלי מדוע לדעתך אני וילדי צריכים להישאר כאן?

202 מספיק שכל השפויים ילכו להצביע על מנת שמפלגות המרכז יכפילו את כוחן  (לת) קאטו
  • 22:50
  • 01.01.13

203 כדי שהשמאל יתאחד וילחם. צריך לקרוא את משל הצפרדע והעקרב  (לת) רפאל טירת כרמל
  • 23:04
  • 01.01.13

204 כדי שהשמאל יתאחד וילחם עליו ללמוד את משל הצפרדע והעקרב  (לת) רפאל טירת כרמל
  • 23:07
  • 01.01.13

205 מדובר במאבק אבוד בלאומילך
  • 23:22
  • 01.01.13

אם נולדת ברחוב רועש, אתה יכול לעבור לרחוב שקט. אם אשתך הופכת למרשעת, אתה יכול להתגרש ולהינשא לאחרת. אם העבודה שלך פוגעת בך ולבוסים שלך לא אכפת, התפטר ומצא עבודה אחרת.
אותו הדבר עם מדינה. אתה לא ממוסמר לרחוב שלך, ולא ממוסמר למדינה שבה במקרה נולדת, ולא ממוסמר לעבודה הראשונה שלך.
אם אתה לא אוהב את המקום, עבור למקום אחר.

206 לא שמאל, לא "משגב" ולא ג'ון לנון, רק רצף של קלישאות מיושנות והתנשאות קיבוצניקית ידועה שלמרבה הצער עדיין נתפסת על ידי חוגים מסוימים כ"שמאל". שמאל אמיתי מייצר מכנה משותף, רואה בכל האוכלוסיות (כן, גם חרדים, ערבים וימנים!) כחלק מהמרקם החברתי של החברה הישראלית, כאזרחים שווים הזכאים לעתיד טוב יותר ולשוויון הזדמנויות חברתי וכלכלי. שמאל ליברלי אמיתי מכבד את השונה ומתייחס אליו בשוויון ובכבוד (ולא, לא רק בהגיגים בלוגיים או ב"מעגלי שיח" למיניהם). וזה ההבדל בין מפלגת העבודה - שפונה לכולם וחושבת באמת על כולם - לבין "שמאל" דוגמת אורי משגב, שרואה באסקפיזם התל-אביבי הכאילו-ליברלי שלו כצורת החיים המתקדמת היחידה, ולא מכיר, מכבד או רוצה להכיר את השונה. לא, אורי, לשמוע את ג'ון לנון, לקנות תקליטים ב"אוזן השלישית" ולשתות בירה בימי שישי זה לא שמאל - זה רק לשמוע ג'ון לנון, לקנות תקליטים ב"אוזן השלישית" ולשתות בירה. בכל העולם, האסקפיזם הליברלי הזה - בבחינת אני ואפסי עוד ולעזאזל כולם - מזוהה תמיד עם המגזרים השבעים והמדושנים, במלים אחרות- עם הימין.  (לת) ליאור
  • 01:53
  • 02.01.13

207 אף אחד פה לא מאיים, פשוט המציאות הישראלית הגדישה את הסאה וקבס עולה בנו לנוכח פניה של מדינתינו. וזו לא תחושה קלה...
  • 08:30
  • 02.01.13

ומה לעשות שאנחנו דוקא לא מוכנים לנקוט באלימות ובחוסר מוסריות כדי לקדם את מטרותינו.
אז מה לעשות, לחכות שנהיה כבר לגמרי משטר של חונטה או שנתפס לחלוטין כדר' אפריקה ורק אז יהיה בסדר לעזוב? הרי לפני שזה יקרה הישראלים קשי העורף לא יבינו איפה הם חיים... אבל אז מי כבר ירצה את המשכילים הישראלים...?

208 כשמאלני קיצוני... אזרח שעזב
  • 12:20
  • 02.01.13

עזבתי את ישראל לאלה ש"אדמתם" חשובה להם יותר מערכים,שיוויון וסובלנות.
את הקלקלה הישראלית הבזויה אני כבר לא משמן, השארתי את זה לאלה שנשארו בארץ,עליהם יהיה לממן את שאר המתנחבלים-דוסים ומיני כולי*@ע אחרים, אבוא מידי פעם לבקר,אהנה מהשמש ,הילדים שלי בגיל 20 יסיימו תואר ראשון ולמזלם לא יהיו להם חברים מהארץ כדי לבוא להלוויות צבאיות.
אני אומר - ישראל ליהודים ! שיתבשלו בשמש,בסחינה ובמיץ של עצמם !
כבר מזמן הבנתי שהאיום הקיומי בארץ לא יבוא מהערבים או מבחוץ, היהודים יהרגו את עצמם אם לא יהיה מישהו שיעשה זאת עבורם.

209 לא רק שמאלנים יורדים כבר ירד
  • 16:07
  • 02.01.13

אני מוקף כאן בקנדה בישראלים ימניים שירדו מהארץ
התייאשות מישראל היא ממש לא רק נחלתם של שמאלנים

210 אני לא מתרגש מהמאמר הזה - אנשים לא נאבקו ולא יאבקו אין כל קשר למאבק....
  • 11:00
  • 14.01.13

אני רואה 3 סיבות אמיתיות לעזיבה:
אחת- לצרכי לימודים
שניה - לצרכי פרנסה
שלישית - לצרכי הישרדות

העניין של הפאשיזם, והגזענות והימין הכאילו מטורף פחות מדאיגים אותי, זאת, מהסיבה שאנחנו חיים באקווריום מזכוכית. פעם אחת שנחצה קו אדום לכיוון הלאומני, לא יהיו לנו קשרי מסחר, תעופה, תיירות עם אף מדינה בעולם - העולם יישר אותנו כמו שמכבש מיישר זפת חם.

העניין של ההישרדות - היה כאן פי כמה יותר גרוע במלחמת השחרור, בששת הימים, ביום כיפור, אי אפשר לדעת בוודאות מה יקרה - המלחמה הגרעינית הבאה לא בהכרח תפרוץ כאן, יש המון מקומות אחרים שהמועמדות שלהם יותר חזקה. לסיכום, זה עניין של מזל. מזל טוב של מי שיצא מגרמניה בדקה האחרונה, ומזל פחות טוב של מי שחזר לגרמניה בדקה האחרונה....

לגבי לימודים - רוב הסטודנטים ממומנים מישראל, בשניה שהמימון נגמר - הם יחזרו לכאן.

לעניין פרנסה - כרגע לפחות, אמריקה, אנגליה, קנדה, (חוץ מאוסטרליה) יותר קשה להתפרנס מאשר בישראל. אוסטרליה רחוקה מידי - (אלא אם אתם רוצים להגיע לביקור פעם ב-7 שנים...)

ככה ש,
אין כרגע ממש תמריץ של מהרגע להרגע לקום ולעזוב.
איראן - יכולה גם להיות בית הקברות של הליכוד ל-40 השנים הקרובות, כך שלא נראה לי שיהמרו על הסתבכות כזאת...

פעילות
המלצות