מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

אלכימאי או סנטה קלאוס

העיתונאים הם עם מאוד אובייקטיבי. כאשר ברק אובמה יצא לחופשת חג המולד, בעיצומו של משבר תקציבי קשה ומסוכן, הם לא מתחו עליו אפילו מלת ביקורת אחת. מבחינתם זה בסדר גמור שהנשיא ישחק טניס בהוואי. מה, לא מגיע לו ליהנות קצת?

תארו לעצמכם מה היו כותבים אותם עיתונאים ממש על ג'ורג' בוש, אם היה מעז להתנהג באופן דומה. הם היו צולבים אותו, קוטלים אותו, מספרים עליו בדיחות, ומסבירים בלי לאות עד כמה הוא ארוגנטי, מנותק וחסר אחריות. לצאת לחופשה בעת קשה כזאת?

אותם עיתונאים מדווחים על "המצוק הפיסקלי" כאילו הוא כוח טבע. כאילו ארה"ב נקלעה אליו במקרה. האמת כמובן שונה. מי שגרר את ארה"ב למצוק האימתני הוא אובמה. הוא האחראי למשבר. הוא האשם בגירעון הענק ובחוב המאיים. כל המצוק הוא מעשה ידיו להתפאר.

אמנם, נכון שהוא קיבל בירושה מבוש גירעון בשיעור 3.2% מהתוצר ב-2008 וחוב בגודל של 70% מהתוצר. זה יותר מדי. אבל אובמה, שנכנס לתפקיד ב-2009, עלה בעשרות מונים על בוש. הוא מיהר להכריז שיוציא את ארה"ב מהמשבר הכלכלי הגדול בעזרת הגדלת תקציבים והקטנת מסים - שילוב מקסים בין אלכימאי לסנטה קלאוס.

יכול להיות שהיה נכון להגדיל את תקציבי התשתיות ולהוריד מסים למשך שנה אחת של משבר, אך מיד היה צריך לחזור לדרך הישר. אלא שאובמה זרה כספים ותקציבים לכל עבר, לא במשך שנה אחת, אלא בארבע. ולא מדובר רק ברפורמה בבריאות, אלא גם בהגדלת קצבאות, בהרחבת הזכאות לדמי אבטלה, בהגדלת התקציבים הפדרליים לכל מדינה ובהגדלת תקציבי התחבורה, החוץ, החירום, החקלאות והסובסידיות. הוא הזרים מיליארדים לתוכניות הבראה שונות ומשונות, הקטין את עול המשכנתה לחייבים, הרחיב את מצבת כוח האדם במגזר הציבורי בשיעור מדהים, והכל תוך כדי הורדת מסים לכו-לם - למעמד הנמוך, הבינוני וגם הגבוה. כך פועל סנטה קלאוס; מחלק לכולם ולא גובה כלום.

הבעיה הקטנה היא הגידול הדרמטי בגירעון ובחוב. הגירעון קפץ לרמה מפחידה של 8%-10% מהתוצר בכל אחת מארבע שנות כהונתו, והחוב הציבורי הגיע לרמה של 105%! מהתוצר, שזה כישלון קולוסלי.

הבעיה היא שגם עכשיו, עם גירעון דמיוני בסך 1,300 מיליארד דולר, שמאיים על יציבות כלכלת ארה"ב ועל יציבות העולם כולו, ממשיך אובמה להיות טוב ומיטיב. הוא מתנגד לביטול ההקלות במס על 90% מהציבור האמריקאי. הוא לא מוכן להקטין את הקצבאות שהעלה, וגם לא רוצה לקצץ בתקציב אלא באופן מינורי. לכן כל "פתרון" פוליטי שישיג עם הרפובליקאים יהיה פתרון רע. הוא לא ירפא את המחלה אלא יחמיר אותה. כי אובמה לא רוצה לעשות מה שנחוץ: קיצוץ אמיתי בהוצאות והעלאת מסים לכל שכבות הציבור - גם למעמד הבינוני וגם לגבוה.

זה מה שצריך לעשות, לאחר החגיגה הממושכת שחגגו האמריקאים בעשור האחרון, על חשבון הלוואות עתק שנטלו מהסינים ומשאר העולם. הגיע הזמן שישלמו את החשבון בירידה מסוימת ברמת חייהם, אחרת ייגרם פיצוץ עולמי גדול.

המשבר האמריקאי הוא שיעור טוב בעבורנו. גם אצלנו הגירעון יצא משליטה והחוב גבוה ומסוכן. אבל בניגוד לארה"ב, לנו אין את הפריווילגיה להמשיך ולנהל מדיניות פופוליסטית כמו זו שנוהלה כאן בשנתיים האחרונות. ממשלה חדשה שתקום תיאלץ לקצץ 14 מיליארד שקל בתקציב וגם להעלות מסים בחמישה מיליארד שקל.

אצלנו אי אפשר יהיה ללהג על "מצוק פיסקלי" ולא לעשות כלום. לנו הסינים לא ייתנו אשראי, וכל גירעון ייגמר במפולת מהירה. אצלנו, סנטה קלאוס המקומי יגבה את המחיר המלא כבר בעוד חודשיים-שלושה.
 




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שטרסלר יודע לעצור רכבת דוהרת במרחק אפס בוב
  • 02:42
  • 01.01.13

כאילו שבסוף כהונת בוש איתחלו את הכלכלה.

02 צודק נחמיה, אבל.... כלכלן חצי קיינסיאני
  • 03:04
  • 01.01.13

אבל שכח לציין את הבעייה העיקרית של המשק האמריקאי, והיא מה שקרוי entitlements, הכולל תשלומי ביטוח לאומי, Medicare, Medicaid' וכו". אף פוליטיקאי לא רוצה להממודד עם זה. בינתיים, מדהים שהשוק מוכן להמשיך ולהלוות לממשלה בריבית אפס, כנראה כי אין אלטרנטיבה.

03 כרגיל אצל שטרסלר: ניתוח נכון ואמיץ  (לת) מיכאל
  • 03:23
  • 01.01.13

  •   כרגיל אצל שטרסלר: העובדות לא משנות את הדעות. אובמה קיבל מג'ורג' דבליו בוש משק עם המשבר הכי גדול ב-80 שנה. האמריקאים "חגגו" בשנים האחרונות? סליחה? ארה"ב נמצאת במיתון כבר כמה שנים, והיא מתאוששת באיטיות הודות להזרמות הכספים האדירות. אחרת היא היתה בשפל של שנות השלושים. אבל למספרי הסיפורים העובדות אף פעם לא מפריעות. כמו האגדה על ביבי שהציל את המשק בתקופת המשבר הכלכלי העולמי. המשבר פרץ בסוף 2008 , ביבי התמנה ב-2009. בתקופה שלפני המשבר כיהנה כאן ממשלה של קדימה. אבל אל תתנו לעובדות לבלבל אותכם.  (לת) איש עם זיכרון
    • 08:07
    • 01.01.13

  •   הברדק שיצר בוש זה לא ניתן לשינוי היום. המלחמה שנכנס אליה עולה ביליונים.... הנפילה שיצר בוש גררה אחריה את כל העולם. מענין מה אתה קורא ולמי אתה מקשיב.....  (לת) נחמיה נחמיה
    • 08:48
    • 01.01.13

04 הנוכל הקדים את הבחירות כדי לבצע את הקיצוץ לאחר שייבחר..!!!  (לת) אורי
  • 03:26
  • 01.01.13

  •   איזה ביזיון! פוליטיקאי שעוסק בפוליטיקה! מתי ראית שהוא הכחיש קיצוצים?  (לת) ד
    • 05:48
    • 01.01.13

  •   שטרסלר מדוע מעולם אינך  מזכיר את הבור של 20 מילי' שביבי יצר בתקציב  (לת) Benny
    • 16:02
    • 01.01.13

  •   ל BENNY .... שטרסלר כתב על הבור של ביבי לא מעט פעמים, גם תוך כדי התהוותו ... הביבון אכן פיזר טונה של תקציבים בקדנציה האחרונה תוך הנחות מופרכות לגבי הגבייה ממיסים, ועכשיו כולנו הולכים לשלם על זה .....  (לת) סיסו
    • 17:29
    • 02.01.13

05 אתה מבולבל שמואל
  • 04:08
  • 01.01.13

הצוק הפיסקלי הוא בדיוק המתכון לו אתה מטיף . קיצוץ תקציב מסיבי עליה במיסוי וירידה בגרעון . זה לא אמור להפחיד איש להוציא את אלה המעונינים בהמשך הגדלת הגרעון

06 אובמה לא יכול פשוט לפתוח במלחמה נגד סין? שחר
  • 04:26
  • 01.01.13

וככה להיפטר מכל הצרות?

07 לא מדויק אלי
  • 04:51
  • 01.01.13

מי שהתנגד להעלאת המס היו הרפובליקנים

08 Facts VS Prejudices? RSaratoga
  • 05:35
  • 01.01.13

Where do I begin? the fiscal crisis that caused an enormous decline in the US government revenues and the kicking in of the au stabilizers (e.g. unemployment insurance and food stamps are the main sources of the recent US budget deficit. If anything - Obama has been cutting - see the decline in government employment in the US, the ending of the Iraq war and now the one in Afghanistan.
Then - the "entitlements" that all the libertarians like Shtressler wants to harm - social security in the US would have been well funded to 2060 (the Greenspan committee) if it weren't for the shift in income distribution in the US that leaves a growing part of the GDP outside the payroll taxes (see the decline in the share of workers vs capital in the GDP) the solution is therefore to raise the cap on the payroll tax payments rather than impoverish ever growing sections of the population. Then there is the real problem - medicare which Obama tried to address with the Obamacare -. Then the critique about Obama taking two days for Christmas after the congress spurned his offer and could not even reach an agreement on the extreme GOP Plan B - and left town! To remind Shtressler - it was Bush clearing brush in his ranch when Caterina was demolishing New Orleans and drowning people. Where do you get off your biased view of the world?

09 טועה ומטעה אורן
  • 05:44
  • 01.01.13

אין לאובמה (או לכל נשיא אחר) את היכולת להוציא אלא את מה שהקונגרס אישר לו להוציא ("התקציב").
אמור מעתה: "הקונגרס לא מילא את תפקידו כראוי".

10 Obama david
  • 05:46
  • 01.01.13

I read your commentaries on a regular basis at times we agree this time you are totally off the mark. The economic issues were not created by Obama. Your comments are very biased and not befitting a commentary in this news paper.

11 מה עם תעשיית הרכב? יוני
  • 06:55
  • 01.01.13

לאלו שמאמינים בכלכלת שוק חופשי, דבריו של שטרסלר הם כמו אוויר לנשמה אבל אף אחד לא יודע על כלכלה קנייניסטית ועל תוכנית מרשל שארה״ב יישמה באירופה לאחר מלחה״ע השנייה. נכון שהגירעון גדל אבל כדי לעודד כלכלה חייבים להזריק כסף בתשתיות, חינוך ובריאות... למה? כדי שבסופו של דבר הביקושים יעלו והתוצר יגדל, רק אז ניתן לעלות מיסים. אין ניסים בכלכלה מהיום להיום ובטח ובטח שלאחר כהונתו של בוש דרושים עשר שנים כדי לרפא את הכלכלה האמריקאית אבל אם אתה לא מייצר ביקושים איך בידיוק אתה מתכוון להגדיל את התוצר? והשאלה החשובה איך אתה מר. שטרסלר היתה מגדיל את הביקושים? בקיצוצים בתקציב ומיסים ? לא נראה לי...

12 שלי רוני
  • 06:58
  • 01.01.13

חסרה היום התוספת השטרסלרית הקבועה: וזה גם. מה ששלי מתכננת לנו

13 שטרסלר לא מדבר על המפלצת הצבאית, והמתנחלית.  (לת) יש המון כסף בצבא, בהתנחלויות אצל הטייקונים החברים של נתניהו.
  • 07:22
  • 01.01.13

14 Entitlements are addictive drugs No politicians is willing to treat it Dr. JAy
  • 07:33
  • 01.01.13

Obama was elected because he promised "bread and entertainment" It will continue as long as the rest of the world is willing to receive paper (Bonds) in exchange for goods, Shely- no body will buy papers issued by the State of Israel

15 אובמה עשה עוד טעות בזה שהמשיך להעניק 3 מיליארד לישראל כל שנה למרות סרבנות השלום שלה.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:41
  • 01.01.13

16 וזה רק יילך ויחמיר בעתיד. הנשיאים הבאים יקלו עוד יותר את תנאי המהגרים לארה"ב-ויגבירו ההגירה,יזרימו עוד כספים למיגזרים של "זכאים",שאינם תורמים בלשון המעטה-אבל מצביעים עבור מועמדים דמוקרטים.הכיוון הוא של ניוון המעצמה החזקה בעולם.זה לא יקרה מחר בבוקר-אבל במונחים היסטוריים זה יקרה מהר בכל מקרה. סמי מפ"ת
  • 07:41
  • 01.01.13

אובמה לא יכול לנגן על "מורשת בוש" לנצח נצחים,חוצמזה שבוש קיבל כלכלה מנופחת מדי מקלינטון-שמישכן במידת מה את העתיד וחימם את הכלכלה לרמות גבוהות ונעימות-אבל,מלאכותיות.המחיר היה חייב להיגבות מתישהו,וזה קרה אצל בוש.גם נשיא ארה"ב צריך מזל.

  •   נכון מאד. יש כאן תהליך שלילי שבונה את עצמו: ה"זכאים" וה"מקופחים" למיניהם מביאים הרבה יותר ילדים ובנוסך הזרימה ממקסיקו נמשכת. על פי חוקי הדמוקרטיה כל אלו יחד בדרך להיות רוב ויכתיבו באופן מוחלט את סדר היום, בחסות התקינות הפוליטית. שעון החול של אמריקה כפי שהכרנו הולך ואוזל  (לת) אילן
    • 10:55
    • 02.01.13

17 מי שלא יודע ליצור, מקשקש. לא כל מי שיש לו עט צריך לכתוב  (לת) אבי
  • 08:01
  • 01.01.13

18 וואו אובמה מסרב לבצע קיצוץ כפי שהוא הבטיח?! d
  • 08:04
  • 01.01.13

וואו.. אובאמה מבצע בדיוק מה שהבטיח לבוחרים ובשמו נבחר.. איך הוא מעז לבצע את מה שאמר ולא מה שכלכלנים חכמים ממנו כמו נחמיה דורשים?! באמת.. זה מביך.. למה שהוא יסכים לקיצוץ ולביטול הטבות כשהוא לא מסכים לזה וניבחר לפי זה? אני יודע שבישראל חושבים שהבוחר מטומטם ואין משמעות אמיתית להצבעה שלו, החכמים בשילטון יחליטו עבורם, אבל הייתע מצפה שהרפובליקנים כן יפנימו את המסר. נ.ב נחמיה, אהבתי איך רשמת בכדרך אגב שהוא קיבל את המיתון והגרעון הכי גרועים איי פעם בהיסטוריה של ארה"ב. ושזה הרי ברור מה צריך לעשות וכזה פשוט.. קצת קיצוץ פה ושמה..

19 אני בעד שלי.. m
  • 08:18
  • 01.01.13

שטרסלר אינו צודק. עובדה היא שמאות אלפי ישראלים חושבים ההפך. הם מאמינים "לצוות הכלכלנים" של העבודה. הם מצאו "פטנט" שיביא לנו עוד 150 מיליארד שקלים כל שנה. אז מי צריך קיצוץ? האם יתכן שמצאו מכרה זהב וגם יהלומים ולא סיפרו לנו?
משונה שאדם שנחשב רציני, זליכה, אומר שזוהי תוכנית רצינית ואחראית. מה זה מעיד עליו? חבל על הזמן שביזבזתי בקריאת ספרו.

20 יש לנו סנטה קלאוס לעוד 3 שבועות, למה לקלקל  (לת) ערן ברין
  • 08:31
  • 01.01.13

21 הבנת הנקרא הצופה
  • 09:17
  • 01.01.13

הוא שילש את הגרעון, לא?

22 מר שטרסלר, יש לך מושג כמה קשה לנהל כלכלה חופשית?... קשה מאד!! יועץ צמרת...
  • 09:31
  • 01.01.13

יש תקציבים שכדאי לקצץ, ויש שכדאי להרחיב, יש כלי מדיניות שעובדים טוב וכאלה שעובדים פחות טוב, וניתן לדעת זאת רק בדיעבד, והכל לוקח זמן... לא פשוט.

23 Really? Nancy
  • 10:13
  • 01.01.13

I can't believe it, this article is a joke. Does mr. shtrasler consider himself an economist? Like other Republican, facts never matter. The analysis is so flawed and disconnected

24 שטרסלר לא אדם רציני גבריאל
  • 10:37
  • 01.01.13

להאשים את אובמה במצב הכלכלי של ארה"ב זו בדיחה עצובה, ומראה על אובדן הקשר של שטרסלר עם המציאות.
שטרסלר דומה לכל אותם חסידי הקפיטליזם התאגידי שעדיין מחזיקים בדעתם למרות שראו את כל עולמם האידאולוגי (במיוחד את דוגמת " כלכלת השוק" ) קורסת לה לפני 4 שנים אך עדיין ממשיכים להחזיק בה למרות שהמציאות נתנה להם לא אחת בעיטה מאוד חזקה בפרצוף. שיטה שגרמה סבל נוראי למאות מיליונים ברחבי העולם בשנים האחרונות.
אובמה קיבל משק שלא מתפקד בשום רמה. ולא שמעתי משטרסלר שום רעיון כיצדהיה עליו לנהוג אחרת משנהג.
נכון, אובמה עשה טעויות, אבל הללו בידיוק הפוכות מדרכו של שטרסלר, אובמה לא העניש את הבנקאים שאחראים לעיקר המשבר, היה צריך להודות בכישלון האידאולוגיה הניאו ליברלית של כלכלת השוק ש"מסדר את עצמו" , בשטות הקפיטליסטית הזו של "חלחול העושר" מהעשירים לשאר שכבות האוכלוסיה, היה צריך לבטל בחקיקה את כל אותה "בנקאות צללים", כל אותה כלכלת רפאים המושתת על מסחר בניגזרים של ניגזרים שאף אחד לא מבין באמת מה נמכר שם, להכפיף, במילים אחרות , את הכלכלה הפיננסית לזו הריאלית , (לבטל או לצמצם עד למאוד את הרישיון של בנקים להדפיס כסף). אתה יכול להלוות רק כסף שיש לך, ורק על מנת להקים עסק ריאלי, במילים עוד יותר פשוטות.
זה מה שייעשה בסופו של דבר בארה"ב, אחרי שיעשו את כל הטעויות האפשריות, בעיקר בגלל השליטה הרפובליקנית בקונגרס. נכון, זה מצריך ממשלה חזקה ששולטת בצורה מסיבית על השוק, שיש לה שיניים, אבל אין דרך אחרת, וזה שטרסלר לא מעז לומר.

  •   כל מה שאמרת על הרפובליקאים נכון, אבל אובמה הוסיף שמן למדורה ע"י רפורמת בריאות שנויה במחלוקת, ניפוח השרותים וחוסר אומץ ו/או יכולת לעקור את האלמנטים הרקובים בכלכלה, כפי שגם אתה ציינת  (לת) ארתור
    • 22:13
    • 01.01.13

25 כל מילה בסלע.  (לת) ניסים
  • 10:59
  • 01.01.13

26 תסתכלו על שעת הפרסום ותבינו אריק סולן
  • 10:59
  • 01.01.13

כנראה כתב את זה אחרי החגיגות ולכן יצאה לו כזאת סמטוחה

27 נתניהו הוא תותח שמידת הקליבר שלו היא 0.‏  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 11:15
  • 01.01.13

28 מסיבת התה זה כאן! דווקא קיינסיאני
  • 12:25
  • 01.01.13

עוד רפובליקאי דה-לה-שמאטע!

29 מכופף את העובדות לאידיאולוכיה ירון
  • 12:34
  • 01.01.13

אוסף של חצאי אמיתות מדמיונו של נחמיה. המגזר הצבורי לא עלה בסמנו של אובמה חזור לא עלה, הוא האריך את הפחתות המיסים של בוש עד היום מכיון שאין רוב להעלאתם , הפחתות אלה יחד עם מלחמות בוש תרמו למעלה ממחצית הגרעון. ןאגב הוכח שעקומת לאפר שבקה חיים הורדות מס מכדילות את הגרעון נכון לארהב ולישראל (לכן האוצר מסרה להסביר איך נוצר בור של 14 מיליארד שקל) ורפורמת הבריאות תלך לעלות כסף רק ב2014 בקצור חצאי אמיתות ההזרמה של אובמה מתמצית בתכנית התמרוץ הראשונה בסך 800 מיליארד שמניה מיתון חריף ההשקעה בבנקים ובaig הוכיחה את עצמה וארהב לווה כסף ל10 שנים ה1.7 אחוז זו הבעת אימון בכלכלה שלא לדבר על שוק המניות החיובי

30 רגע, שטרסלר תומך בהעלאת מסים? לא יכול להיות. זה בטח טעות של עורך רשלן. שטרסלר כתב "קיצוץ מסים" והעורך טרוט העיניים תיקן ל"העלאת מסים".  (לת) עמי, ת"א
  • 12:34
  • 01.01.13

31 מר שטרסלר הנכבד: כל מה שכתבת נכון ומדויק. יש רק שאלה אחת: מה אתה עושה בעתון שהופך מיום ליום למהדורה עכשווית של "קול העם" ההיסטורי, הן מבחינה כלכלית, הן מבחינה חברתית ובעיקר מבחינה ציונית. ברור שיש כאן ענין כואב של מציאת פרנסה אבל זה פשוט לא מסתדר עם הקו של מאמרי המערכת, כתבות ההערצה הבלתי נפסקות לאובמה, תמיכה מסיבית בקשקושי המחאה (יותר שכר, יותר שרותים, הקטנת מסים), וסתם קומוניזם קלאסי בתחפושת חד"שה.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 13:10
  • 01.01.13

32 הטעות הטרגית של נחמיה שטרסלר ודומיו: מדען
  • 13:58
  • 01.01.13

הבעיה שכל הייצור בעולם הועבר לסין, בעיקר, בשם הכלכלה החופשית והתחרות הגלובלית שנחמיה דוגל בה. אז יותר זול לנצל עובדים בשכר אפס בסין בשביל התחרות. זהו האסון והעולם המערבי צריך להגמל מהקפיטליזם החזירי - אחרת גם משאבי כדוה"א יגמרו בשל עיקרון הצמיחה. נחמיה ודומיו שמים את האצבע כל הגורם הלא נכון וגם לא רואים שהכלכלה החופשית מביאה לתרבות צריכה בלתי סבירה תוך הריסת כדוה"א.

33 וכי כבר נשכח שהמשבר התחיל בתקופת בוש? אזרחית
  • 14:02
  • 01.01.13

לא סתם שהמצב לא היה טוב גם שאובמה התחיל בכהונה הראשונה, אלא שבתקופת בוש התחיל משבר כלכלי גדול שהתפשט מארה"ב לשאר העולם?
ושזה קרה בכלכלה קפיטליסטית, בשוק חופשי שנתן לבנקים להשתולל ולפערים הכלכליים לגדול עוד ועוד. כנראה תמיד עדיף להאשים את מדיניות הרווחה באירופה או את המדיניות הקצת פחות קפיטליסטית של אובמה מאשר להודות מאשר להודות ששוק חופשי בלי פיקוח ועם אדישות מוחלטת לפערים חברתיים וכלכליים וכאשר זכות העשירים להתעשר עוד היא הזכות העיקרית ששומרים עליה זה ממש לא הפתרון בטווח הארוך.

34 total nonsense avi
  • 14:18
  • 01.01.13

The author has no idea of what he is talking about and has even less of what it takes to understand the politics in America. But he writes anyway.....We are not stupid to believe all that bullshit.

35 דברי הבל. אובמה הציל את המשק האמריקני מקריסה כמעט ודאית לרמות השפל הגדול אליו הביא אותו משבר הנאו-ליברליזם. זו הסיבה שבניגוד לאירופה שטובעת בבוץ בשל תכנית הצנע, ארה"ב עדיין צומחת, גם אם לאט. כמו שאומרים כלכלנים רבים, בהם חתן פרס נובל פרופ' פול קרוגמן, הביה העיקרית הקיימת היא שחבילת התמריצים של הנשיא היתה נמוכה מדי, בין השאר בגלל הפרעות הרפובליקאים. החוב אינו הבעיה הבוערת של ארה"ב, זוהי בעיה לטווח בינוני, בטווח הקצר יש להתרכז בחיסול האבטלה ובחזרה לצמיחה גבוהה, כך גם יצטמצם הגרעון ביתר מהירות.  (לת) דמוקרט .
  • 14:46
  • 01.01.13

36 נחמיה, זה כבר נהיה מביך. מספיק.  (לת) שגב דגן
  • 15:10
  • 01.01.13

37 מה זה "זרק כספים על רפורמת הבריאות"? זה נקרא אצלך לזרוק כספים? בריאות של אנשים זה בזבוז? א'
  • 16:31
  • 01.01.13

בדיוק בשביל זה אנחנו משלמים מיסים למדינות, כדי לקבל בתמורה שירותים כאלה בעתות מצוקה. ממש בושה שבמדינה כמו ארה"ב, שהיא ממש לא עולם שלישי, עדיין אין ביטוח בריאות ממלכתי ואנשים נכנסים פושטים רגל כדי לממן טיפול בכל מחלה קצת יותר קשה משפעת, ומנהלים מלחמות ממושכות מול חברות הביטוח.

אין הצדקה לקיום מדינה שלא מספקת שירותי רווחה לאזרחיה, זה לא בזבזני לעזור לאזרחים והפרשנות של שטרסלר מונעת מתפיסה של every man to himself - מי שעני זב"שו ושלא יצפה לעזרה מהמדינה.

38 כל הנוצרים המוסלמים והבודהיסטים חוגגים את ראש השנה האזרחית יוסף
  • 18:21
  • 01.01.13

ולא קוראים לזה סילבסטר
רק בישראל אומרים לישראלים לבוא לעבוד ב 1 בינואר
מתי ישראל תחריז על ה 1 בינואר כחג רשמי?
אנשים יקנו המון מוצרים לחג (מצוין לעסקנים בעלי פאבים ומסעדות)
ועוד דבר מדוע ישראל אסרה על ערבים נוצרים לתלות עצי אשוח?
אמנם אין שום קשר בין עצי אשוח לברית החדשה
סתם הרגשה נעימה ואוירה טובה זה הכול
אפילו מוסלמים מקשטים את ביתם עם עצי אשוח
במיוחד בירדן טורקיה ובוסניה
שם הם חוגגים את זה ממש כמו נוצרים

39 ליעקב ישוע סטפן
  • 18:22
  • 01.01.13

חה חה חה פחחחחחחחח

40 Obama Scrooge
  • 19:17
  • 01.01.13

the difference between Obama dnd bibi is that the Americans Love Obama..they put him back in office,because most of them thought the he can run the economy better than Romney..the press and most Israeli do not like bibi..eben they cannot know who they do like. so America is Down the drain with Obama and we stuck with Bibe for a very long time.

41 אכן, אך להרבה הצער מצביעים פראיירים לא מתים...  (לת) עכנ״ל
  • 03:45
  • 02.01.13

42 אין יותר אוביקטיבי מעיתונאי סמולן  (לת) גיחי גיכי
  • 19:22
  • 02.01.13

43 לא יאומן - הפעם לא רק פופוליזם וחוסר הבנה אלא גם חוסר ידע גדי
  • 09:18
  • 03.01.13

פופוליזם: שטרסלר מרבה להראות כל-דבר בשחור-לבן או דעותיו או קובה וצפון קוריאה (ובמקרה הטוב יוון וספרד).
חוסר הבנה: כלכלנים זוכי פרס נובל טוענים שההרחבה הפיננסית של אובמה היתה חיונית כדי להציל את ארצות הברית משפל דמוי שנות ה- 30. בין כלכלני ארה"ב יש הסכמה בנושא, כאשר התנגדים, הם אידאולוגים שמרנים. כלכלנים ליברלים יותר תבעו מאובמה להגדיל את ההזרמה.
חוסר ידע (או עיוות המונכ מטעמים נסתרים): לא אובמה מנע העלאת מיסים אלא הרפובליקאים שנשבעו שלא יעלו מיסים. אובמה נאלץ להתפשר בנושא עם הקונגרס הרפובליקני.

פרוייקטים מיוחדים