מה עיצבן את הרב עובדיה

אל תטעו בדברים האחרונים שאמר הרב עובדיה יוסף, ולפיהם החרדים ייאלצו לעזוב את ארץ ישראל אם יגויסו בני הישיבות. הרב עובדיה יוסף מאמין באמת ובתמים שלמלחמות ישראל יש תוקף של "מלחמת מצווה"‏ ובעת פתיחת ארון הקודש בימי שני וחמישי, כשנהוג לקרוא בתורה, הרב מברך את חיילי צה"ל.‏‏ חלק מבניו ונכדיו שירתו בצה"ל, מדי שבוע הוא מעביר בביתו שיעור בפני חיילים ובינואר 1999 נתן הרב את הסכמתו להקמתו של גדוד הנח"ל החרדי. אם כך מה מניע את הפוסק החרדי להתבטא בצורה כה חריפה נגד סוגיה שכה קרובה ללבו?

הרב עובדיה יוסף מאמין כי ניתן וצריך לשאוף לאחדות בעם, וכי שילובם המלא של החרדים בחברה הישראלית חייב להיעשות לא בכפייה, כי אם ברגישות ובהבנה. והנה כמה עובדות טריות המציעות נוסחה מהסוג שהרב עובדיה היה חותם עליה.

1,300 חרדים הצטרפו בשבוע שעבר לשירות האזרחי בגיוס ראשון מאז ביטולו של חוק טל. אלו לא סתם מספרים שנזרקו לאוויר, אלא נתונים שחובה להתייחס אליהם בכובד ראש. ראשית המספר מלמד על עלייה מתמדת בקרב צעירי המגזר החרדי, הנושאים בנטל השירות. בראשית אוגוסט 2012, כאשר פקע תוקפו של חוק טל, המאפשר לחרדים להתגייס לשירות, עמד מספר המתנדבים החרדים בשירות האזרחי על 2,026. בעקבות אי הארכת החוק הצטמצם המספר ל-1,450. כעת, החלטת הממשלה תאפשר להחזיר את מספר המתנדבים ליותר מ-2,000, שחוק החיילים המשוחררים אינו חל עליהם, ולכן הם לא נהנים מהטבות של חיילים משוחררים. רק לשם השוואה, בשנת 2008 התגייסו 15 חרדים בלבד לשירות אזרחי.

ההחלטה שהתקבלה בשבוע שעבר מאפשרת להמשיך ולגייס חרדים לשירות אזרחי, אחרת אלפי חרדים שהיו מעוניינים להשתלב במשטרה, במד"א, במכבי האש, בשירותי הרווחה או במקומות אחרים היו ממשיכים במסורת אבותיהם ומתרחקים ממוסדות המדינה הציונית. אגב, מנתוני משרד ראש הממשלה עולה, כי 85 אחוזים מאלה שהתגייסו לשירות אזרחי השתלבו לאחר מכן בשוק העבודה, מה שמוכיח ששירות אזרחי הוא כלי מוצלח מאוד לשילובם של החרדים בחברה.

אבל התנופה המשמעותית בגיוס חרדים לשירות אזרחי, רחוקה מלהשביע את רצונם של אלו הקוראים לשוויון מלא בנטל. הם רוצים את כל החרדים בצה"ל ומתעקשים שחובת השירות תקיף את כלל הציבור החרדי. אותם אנשים מתקשים משום מה להפנים את העובדה, שלעתים עדיף להיות חכם מאשר צודק, וכי מאבק ציבורי לגיוס בכפייה של מגזר שלם עלול דווקא להוליד את האפקט ההפוך.

דברים ברוח דומה לאלו של הרב עובדיה יוסף, השמיע בעבר הרחוק המנהיג החרדי ליטאי הרב אלעזר מנחם שך, שבניגוד לרב עובדיה היה ידוע בגישתו הבלתי מתפשרת בסוגיית גיוס החרדים. לכן ההסלמה בדבריו של הרב עובדה מוכיחה, שהגישה התוקפנית של יאיר לפיד וציפי לבני בנושא זה היא מוטעית - עובדה שהיא יוצרת התנגדות ונסיגה. ואם יש מישהו שבאמת מאמין שניתן לחולל מהפכה בחברה החרדית מבלי לזכות בתמיכת הרחוב החרדי ומנהיגיו, הרי שהוא טועה בהערכת המציאות.

על רקע התמורות הרבות בחברה החרדית - בעוד 10 או 15 שנה צפויים להימצא הרבה יותר חרדים בצמתים הראשיים במדינת ישראל – בעבודה, בצבא ובאקדמיה. על החילונים המצדדים בשוויון בנטל להוביל את מהלך שילובם בשקיפות, תחת בקרה ממלכתית ובלתי תלויה בעסקונה הפוליטית, בלי התחכמויות ובלי הסדרים מתחת לשולחן, בפייסנות וסבלנות. אז גם מנהיגיו הרוחניים של הציבור החרדי יחושו פחות מאוימים וההתבטאויות שלהם יהיו יותר נעימות.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 תפסיק לבלבל את המוח אף אחד לא חייב להתגייס! אבי חנניה
  • 17:26
  • 08.01.13

לפני השאלה מי מצטרף "להגנה הקולקטיבית",אתה צריך לשאול,האם נער/בחור צעיר,צריך בכלל לקחת חלק ולהקריב את זמנו ובמקרים מסויימים את חייו,בתמורה לערכים "קוסמטיים" שפסו מהעולם,השאלה היא לא עם החרדי צריך להתגייס,אלא האם אדם צעיר חייב להתגייס,זוהי שאלה שנוטים להתעלם ממנה והיא ביסוד השורשי של שאלת הצבא...

02 זולדן , לפני שאתה מרצה לנו : צבא עשית ? ואני מתכוון לשירות אמיתי של שלוש שנים ולא חצי שנה בתור משגיח כשרות בקריה .  (לת) רני , הנמר מגולני
  • 17:28
  • 08.01.13

03 לאן יעזבו? מי יקבל אותם? - הם ישארו תקועים לנו עמוק בגרון.  (לת) פסימיסט
  • 17:35
  • 08.01.13

04 מר זולדן, המגמה היא חיובית, ההתבטאויות פחות. הלוחש לסוסים
  • 17:37
  • 08.01.13

מדוע אתה צריך לבוא ולתרגם לי שבעצם הרבובדיה הוא איש טוב של קירוב לבבות? זה חשוב לציבור שלי ולציבור שלו שיתבטא בצורה שמקרבת לבבות. הדבר שקול, להבדיל, לאדם שמנסה לתרגם נאום שטנה של חאלד משעל ימ״ש וללמד עליו סמיגוריה. ההתבטאות עצמה היא חשובה.

05 אד לי,(Ed Lee) ראש עיריית סאן פרנציסקו,והאחראי על עמק הסיליקון שבתחום שיפוטו-מכין את הסידורים האחרונים לקליטת מאות אלפי אנשי ש"ס.מניות חברות ההזנק בבורסה האמריקנית,עולות לאחרונה במידה ניכרת,שכן הצפי הוא להכפלת נפח הייצור והפיתוח בתחום ה-IT שיביאו איתם אנשי ש"ס החביבים. סמי מפ"ת
  • 17:45
  • 08.01.13

וכעת ברצינות-הסיפור הנ"ל הוא דוגמא מצויינת והוכחה לכך שהרב עובדיה יוסף-מנותק מסביבתו-כנראה בסיוע עדת החנפים והתככנים המקיפה אותו והמביאה את החדשות (המסוננות) אל הרב,בהתאם לאג'נדה שלהם.
מר זולדן היקר-כוונותיך טובות.אבל אתה מסרב לראות את התמונה כולה-מספר זעום של חרדים "המגלים נכונות" להעלותך את מידת "השתתפותם" בנטל,הם לא הוכחה לכלום,למעט העובדה שהם נאלצים לשחרר מעט קיטור אצל המיגזר התורם ומשרת,ולשם כך מואילים בטובם ל"התנדב" לכל מיני תקופות מגוחכות של שירות לאומי.
אני שירתתי שלוש שנים ואח"כ הרבה מילואים,וכך הם צריכים לעשות.עכשיו ולא בעוד שנות דור-טיפין טיפין וב"חוכמה".

06 צדק וחכמה הם אותו הדבר, בטווח הארוך. קהל היעד של הצדק הוא לא המיעוט החרדי אלא הרוב החילוני שמחוייב לשלוש שנים בתנאי צבא ובסכנת חיים. לאפשר למיעוט כוחני לכבס את החובה עם שנה וחצי בעבודה התנדבותית של 8 שעות ביום זה לעג לרש. איך יפרנס עובדיה את קהלו ללא החמור החילוני? איומים ריקים של זאב בעור של איגואנה  (לת) עולם המראות
  • 17:47
  • 08.01.13

07 אבל "הבנה ולא כפייה" זה משהו שממשלת הימין הקיצונית, ששס תחבור אליה, לא מאמינה בו  (לת) צדק לכולם
  • 17:52
  • 08.01.13

08 עוד אחד שמפרש את מלמולי הרב ליאור
  • 18:00
  • 08.01.13

אחרי כל שטות שהרב עובדיה ממלמל יוצאת עדת חסידיו ומפרשת אותו. למה התכוון הרב, על מה הוא התעצבן, וכמה הרב הוא איש חביב לבריות. אז מה אם הוא נוהג לצעוק, לקלל ולתת סטירות על ימין ועל שמאל? הוא ממש חמדמוד הרב הזה.
אותי אישית לא כל כך מעניין מה עיצבן את הרב. מעניין אותי יותר מה שמעצבן אותי וזה שאתה חיים על חשבוני, אוכלי חינם ועוד מתלוננים ומאיימים.

09 וואו, 1,300 התגייסו לשירות לאומי. אני בוכה מאושר. כמה חילונים התגייסו לצבא באותו זמן?  (לת) צדיק אורגינל
  • 18:21
  • 08.01.13

10 אז אפשר להירגע. עובדיה לא קורא לסרבנות כשמדובר בג'יהאד  (לת) מלחמת מצווה
  • 18:36
  • 08.01.13

11 מה זה 2000 חרדים שתורמים באזרחות לקהילות שלהם עצמם לעומת חיילים שמסכנים את חייהם כל יום או "סתם" שמים את כל החיים שלהם בהפסקה גם אם הם במשרד שלוש שנים. אם כל טענות הכותב מתבססות על 2000 בחורים - דרשני.  (לת) בנציג
  • 18:40
  • 08.01.13

12 עובדיה יוסף לא מעוצב על ידי כלום, הוא גס רוח וחמור זקן שנושא ספרים. חרדי יר"ש
  • 18:47
  • 08.01.13

מצחיקים אותי "מומחים" למינהם ש"מנתחים" את האסטרטגיה של האייתולה המקלל, כאילו מדובר באיזו מנהיג עם מעוף וחזון... אם לא ידעתם, מדובר באיש בור וחשוך ללא חשיבה שמוביל רבבות מזרחיים לבערות ועוני.

ממליץ למומחה הנכבד לקרוא את הספר "בשם התבונה" בטרם יכתוב פרשנות על התנהלותו של האייתולה בפעם הבאה.

13 כרגיל אצל כותב זה בעילוי
  • 18:58
  • 08.01.13

לא נורא אם הבטלנים ימשיכו עוד קצת להתבטל והרבנים הסנילים, כגון עובדיה יוסף, ימשיכו בדברי בלע. יש מי שמממן את הכוללים וחבל להמשיך את זרימת הכספים. הוא צודק כי כך הקואליציה פועלת ואיש לא רואה שהדברים ישתנו. מי שיעזוב את הארץ הם לא החרדים אלא צעירים חילונים שלא ירצו יותר לשאת על גבם את הרמאים האלה. החרדים יסתדרו מצויין עם הערבים גם בלי החילונים.

14 החרדים ייאלצו לעזוב את ארץ ישראל אם יגויסו בני הישיבות? אוי לא! מי יממן אותם אז?  (לת) אחד
  • 19:08
  • 08.01.13

15 דברי הכותב משכנעים רק את מי שרוצה באמת בטובת המדינה, הבעיה שהפעילות נגד החרדים נובעת משנאת האחר ו/או מניצול שנאה זו לצרכים פוליטיים  (לת) מילואימניק בדימוס
  • 19:12
  • 08.01.13

16 משל למה הדבר דומה: איגוד הגנבים מבטיח להיגמל מגניבות אבל לא בבת אחת  (לת) אלכסנדר
  • 19:13
  • 08.01.13

17 מעבר לבעיה ההלכתית, שבה מדובר על יציאה מארץ ישראל, צודק הרב עובדיה: אם יעזבו, לא יצטרכו לשרת. מה שמביא אותו לבעיה השנייה: אם יעזבו, יצטרכו לעבוד, כי בעולם הגדול המדינה אינה מממנת לומדי גמרא. בעיה, לא ככה? האיום עצמו אפילו אינו אוויר חם.  (לת) פלמוני
  • 19:22
  • 08.01.13

18 למה לצפות לתמיכת החרדים במהלך שנוגד את האינטרסים שלהם? זה כמו לשאת ולתת עם מתנחלים על פינוי מאחז  (לת) זה פשוט לא עובד
  • 19:23
  • 08.01.13

19 בסבלנות ובנעימות יצחק
  • 19:43
  • 08.01.13

מדוע לא מתיחסים אלי בנעימות ובסלחנות כאשר איני רוצה להתגייס? מדוע מקצצים לי במהרה את דמי האבטלה כאשר איני רוצה לעבוד, ומדוע איני זכאי לקצבאת לימודים. בקיצור מדוע להיתיחס אחרת לחרדים מאשר לחילונים? מכיוון שהפכו את אמונתם קרדום לחפור בו? תנו להם את הקרדום בראש !! וראה זה פלא . יתחילו לעבוד. לא רוצים להיגייס? שישלמו כופר גיוס!! אבל נעשה זאת בנעימות ובסובלנות. בדיוק כמו שמתנהגים עם החילונים

20 שאלוהים ישמור אותנו מהרגע שיותר חרדים יהיו בעמדות מפתח במדינה. אז החילוניים שבנו את הארץ יצטרכו לברוח מכאן.  (לת) אלוהים ישמור
  • 19:57
  • 08.01.13

21 בוא נתחיל עם... אזרח שמאס
  • 20:00
  • 08.01.13

האמת, אני לא בטוח כמה צריכים את החרדים בצבא. לדעתי הסוגייה היחידה שממנה כל פוליטיקאי ורב בעל חצר בורח ממנה כמו מאש היא סוגיית נושא החינוך ולימוד נושאי הליבה במערכות החינוך החרדיות. שנים שהמדינה למעשה ממנת מערכות חינוך כושלות שכל תפקידן הוא להנציח את העוני והבערות בקרב חברי הקהילה, וזאת כדי לתחזק את שליטת הרבנים בקהל המאמינים שלהם. הרבנים, בזכות המפלגות שהקימו, צברו כח פוליטי כה רב, שהעניין כבר נחשב לטאבו במוסדות הממשלה הרלוונטיים, אף על פי שזהו המחסום הגדול ביותר אשר מונע מהשתלבותה של הקהילה החרדית בחברה. לצרי לא נראה שינוי כזה באופק, אי לכך בהתאם לזאת ברצוני להודיע לרב עובדיה שהוא יכול להשאר במקומו. אני, הסטודנט, אעזוב את המדינה למען שלמות העם היושב כאן בציון.

22 זה האיש שמתחפש גם לא בפורים?  (לת) הרבובדיה
  • 20:01
  • 08.01.13

23 מרמים אותנו כבר עשרות שנים ובאים בטענות. רק אמסאלם!!  (לת) קין
  • 20:06
  • 08.01.13

24 הנקודה שאתה מפספס היא שאלמלא המאבק לשוויון מלא בנטל, אי אפשר היה לחלום על השיפור החלקי מאוד שאירע עד כה. ההתנדבות הזו אינה פרי רצונם הטוב גרידא של החרדים, אלא תוצאה ישירה של לחץ חברתי מתמשך ומתעצם.  (לת) דג קר
  • 20:13
  • 08.01.13

25 השטויות שמוציא עובדיה מפיו הפכו כבר מזמן לספר הבדיחה והחידוד של החילונים אבל האיום לעזוב את הארץ(לאן) ולנטוש את סיר הבשר? זה היה משכיב בריצפה אפילו נעדרי חוש הומור.  (לת) אלגרו
  • 20:26
  • 08.01.13

26 שיוויון עובדיה הוכמן
  • 20:35
  • 08.01.13

אותם כללים שחלים על החרדים צריכים לחול גם על סטודנטים חילונים

27 הרב עובדיה = עז עיוורת  (לת) וחסידיו בורים והדיוטות
  • 20:39
  • 08.01.13

28 אתה רציני?  (לת) ג'נטילי
  • 20:42
  • 08.01.13

29 1000 תירוצים לא ילבינו את העובדה שהחילונים מתים למען החרדים מפרנסים אותם שומרים עליהם בונים בשבילם תשתיות ומאפשרים להם להתרבות כמו שפנים על חשבון הברון...  (לת) בפני בורא עולם תגמגמו את התירוצים
  • 20:43
  • 08.01.13

30 אם שירות צבאי יגרום לאנשים אלה לעזוב את הארץ, דיינו. לקוניוס
  • 20:44
  • 08.01.13

אינני מבים מה הסלחנות הזו. אם מישהו איננו רוצה לחיות פה שיקום וילך. אבל להשאר ולא לשאת בנטל - הפרזיטיות הזו, זה מקומם. אותי הכניסו לכלא ל 4 שבועות על אי חבישת כומתה והם - כמו ציפור דרור. זה מקומם.

31 בכל אשם בית המשפט העליון, הנוהג בסלחנות במקום לכפות את עיקרון השוויון. זו שערוריה ועל הפשע הזה שום "צדק" לא יכפר.  (לת) עורכדין
  • 20:46
  • 08.01.13

32 יפה שעה אחת קודם  (לת) איל
  • 21:27
  • 08.01.13

33 מדוע יש צורך לדברר את הרב עובדיה יוסף? אורנית
  • 21:44
  • 08.01.13

רב אינו רב אלא בדברים שהוא משמיע והרבובדיה אמר באופן הברור והחד משמעי ביותר שהחרדים יעזבו את הארץ אם יגייסו בני ישיבות. נמאס לי מהעסקנים החרדים שאצים רצים לרכך התבטאויות חמורות של רבניהם, לשפוך זמן זית זך על הכוויה. מדינת ישראל תהיה בוודאי מקום טוב יותר אם החרדים ימצאו לעצמם גלות חדשה. כבר היום חצי מתלמידי כתה א' במגזר היהודי הם חרדים שעתידם בישיבה שחורה ובכולל אברכים. איני מסוגלת להבין כיצד ניתן להמשיך באורח החיים הטפילי של בני הישיבות כששעורם באוכלוסיה מגיע למימדים כאלה? מי ישרת בצה"ל, במשטרה, בתעשייה המתקדמת, במכוני המחקר, במערכת הבריאות? מי ישלם מסים? מי יוכל להגן על המדינה והיה אם תפרוץ מלחמה? החרדים ייאלצו להשתלב במשק, בקצב הריבוי הטבעי שלהם הם יהפכו יום אחד לרוב בקרב היהודים.

34 הטעות הכי גדולה שהעיתונות עושה היא לתת כיסוי לדברי עובדיה , צריך להחרים אותו ואת עדת המפרשנים שלו ולא לתת לו במה , זו פשוט שערוריה שמתיחסים לדברי ההבל שלו .  (לת) susu
  • 22:17
  • 08.01.13

35 הרב עובדיה הכניס את העבריין הנקלה דרעי לש"ס  (לת) ממש חילול השם
  • 22:51
  • 08.01.13

36 הוא צודק, ציפי ולבני משתמשים בדמגוגיה על מנת ליצור פוליטיקה של שנאה, ואיננה מציעה צעדים פרגמטיים, בדומה לתהליכים שצריכים להיות ביחס לציבור הערבי  (לת) אייל מחולון
  • 23:06
  • 08.01.13

37 הם צריכים לעבוד- מחר!! נעמי
  • 23:45
  • 08.01.13

מחר, מחר, מחר, אין תירוצים, נמאס לי לממן את האוכלי חינם האלה נמאס לי כבר שמתייחסים אליהם כמו ילדים מפגרים, אם נפסיק לתת להם כסף הם ילכו לעבוד מחר ופה יגמר הסיפור הזה, ובאשר לך מר זולדן המכובד, אם גם לך יש חבר דימיוני בשמיים אז אתה יכול למסור לו שהבנו את הקטע... אפשר להפסיק עם הגשם לבינתיים

38 לכותב הליטאי שירות אזרחי זה פיקציה עוד צינור להזרמת כספים לחרדים. טובול- הליטאים רוצים כסף ושירות לא מסוכן
  • 23:48
  • 08.01.13

נשואים שעברו גיל גיוס רוצים שירות אזרחי כי יש משכורת כנ"ל שח"ר שזה קייטנת לימוד מקצוע על חשבון הצבא בשכר.

39 עובדיה יוסף הוא פוליטיקאי  (לת) אפי
  • 00:00
  • 09.01.13

40 אין כל צורך קוראת קבועה
  • 00:25
  • 09.01.13

להסביר,לפרש ולהגן על הרב עובדיה. איומיו אינם מרשימים אדם ומוטב שילמד להתנהל כראוי לרב.

41 אז אתם לא הולכים? באסה  (לת) מזמשנה
  • 02:15
  • 09.01.13

42 די עם המניפולציות ! מסורתי שנמאס לו !
  • 08:37
  • 09.01.13

נמאסו המנהיגים החרדים שמבקשים לעשות שינוי בעדינות ובלי כפייה, בעוד הם מנצלים את הזמן להטיף נגד הצבא והמדינה, נגד חינוך, לייצר דורות על גבי דורות של עניים מובטלים שהופכים מדינתנו לתימן במאה ה-16. כל שינוי בעניין הגיוס לצבא התרחש רק כתולדה של לחץ אדיר מצד הפראירים במדינה ורצון הנוער החרדי, בניגוד למנהיגיו שחפצים ברמיסת כל מחשבה עצמאית של הציבור. עופו הביתה מושחתים ! יהודים מזוייפים ונצלנים! יש לשאול מה היה אומר דוד המלך אילו יהודים בממלכתו היו מבקשים לא להלחם נגד האוייבים , לא לעבוד ולקבל קצבאות...

43 military service Reuben R
  • 09:03
  • 09.01.13

We keep mentioning 3 years of service – but with reserve service it is at least 22 years if not more

44 תגיד לי אדון זולדן רותי
  • 09:11
  • 09.01.13

איפה שרתו "חלק" מילדי הרב בצבא? האם הם היו מפקחי כשרות או האם הם היו חיילים קרביים? רוצה לדעת מדוע כבוד הרב הצטרף לתשדירים? כי הוא מריח שזרם הכסף הענקי שהגיע עד היום עומד להיחלש !!!!!!!!!!!
ואגב, אדם במעמדו שמסוגל לצאת לתקשורת ולהודיע כי הוא קורא לתלמידי ישיבה, שחיו עד היום על חשבוננו, לעזוב את ישראל אם יידרשו לשרת בצבא, הוא מאוד אוהב את עצמו, אבל יש חשש שאותנו, הפראיירים הוא לחלוטין לא אוהב, אז שיילך !!!!!!!!!

45 מדוע מצמדו מציגים כל הזמן את החרדים כרגישים יותר מהחילונים? נער חילוני לא פחות רגיש מנער דתי. נמאס מההצגה שלכם כבעלי זכויות יתר. השירות לאומי הוא קשקוש. התגייסו לצבא לשלוש שנים כמו כולם.  (לת) מיכל
  • 09:14
  • 09.01.13

46 במילים בוטות יותר ושיהיה קל להבנה סליחה
  • 09:37
  • 09.01.13

אני לא רוצה שרות אזרחי ,אני רוצה לראות את הדם שלכם נשפך,את קבריכם בבית קברות צבאי,טוב,חלקה מיוחדת,שיהיו לכם אלמנות צהל,ויתומי צהל,ותפסיקו אם שרות אזרחי התנדבות,אני לא התנדבתי לצבא וגם לא ילדי.אם שרות אזרחי אז לכולם לתת אפשרות.

47 יש ויכוח בשס מי יפרש את נפיחת הרב דרעי או ישי  (לת) היימר
  • 09:42
  • 09.01.13

48 מרן נעזוב לאן למרוקו אירן אולי שוודיה פה דווקא טוב  (לת) קונץ
  • 09:45
  • 09.01.13

49 תיקון: לא רוצים לכפות על החרדים שרות בצה"ל כי הם יהרסו אותו. רק רוצים להפסיק להם את הקיצבאות. כל השאר יקרה בעצמו מחבב חרדים
  • 09:56
  • 09.01.13

בשביל מה דרוש גיוס של המונים נבערים שיוכלו להיות לא יותר מעובדי רס"ר ובמקביל יכניסו המון רעש של הדרת נשים, גלאט כושר ושטויות נוספות? הפסקת כל קיצבאות יחד עם מתן פטור משירות למי שאינו רוצה להתגייס יאלץ אותם לעבוד לפרנסתם במקום להתבטל בישיבות. כשזה יקרה חלק מהם יתגייס מרצונו לפי תנאי צה"ל. לא לפי התנאים שלהם.

50 דיאלוג הכרחי לקיומה של מדינת ישראל אבי אפרת
  • 10:49
  • 09.01.13

הכותב צודק . יש הכרח דחוף לפתיחתו של דיאלוג סמוי וגלוי עם ההנהגה החרדית על ההשתלבות החיונית בחברה היהדית בא"י

51 אחדות בעם? ישי היה בן אדם, דרעי סכסכן מרושע- הקמפיין שלכם נגד הרוסים והלבנים כולו שנאת העם  (לת) רעמסס
  • 10:58
  • 09.01.13

52 קישקוש מהתחלה ועד הסוף מאיר
  • 11:28
  • 09.01.13

שיוויון,כולם חייבים להתגייס מגיל 18

53 הרב עובדיה זה לא הגזען ההומופוב החשוך הההוא ?  (לת) הוא מעניין אותי כקליפת השום
  • 11:41
  • 09.01.13

54 אבל כמה חרדים התגייסו לשירות האזרחי? ואיזה חלק מכל שנתון? אחד
  • 15:08
  • 09.01.13

1300 חרדים כשבכל שנתון יש לפי המשוער 6000 (גברים בלבד, כמובן) זה כלום. מילא אם היית אומר שהתגייסו לשירות אזרחי 3000 חרדים מהשנתון המתאים.
במקום זה יש רק בלה-בלה בשבחי השירות האזחרי אבל בלי שום מספר. במקרה?

55 עאלק יעזוב את הארץ זיזי
  • 16:11
  • 09.01.13

ל״רב״ עובדיה יוסף, הגזעני והמפלג, יש ביזניס של מאות מליונים של ״השגחת כשרות״ שפועל די דומה לפרוטקשיין. מי יסכים בחו״ל לשלם לו אגורה שחוקה תמורת משגיח שבא פעם בשבוע לא לעשות כלום? האיש הזה אוהב כסף יותר מאת הילדים שלו, אין מצב שהוא עוזב את הארץ

56 אם הרב עובדיה הרב עובדיה יוסף מאמין באמת ובתמים שלמלחמות ישראל יש תוקף של "מלחמת מצווה"‏ למה הוא רוצה למנוע את המצווה החשובה הזאת מתלמידי הישיבות לאו
  • 19:45
  • 09.01.13

אדרבא ואדרבא, תלמידי הישיבות צריכים לדחוק מהצבא את רגליהם של החילונים המתפקרים וללחום במקומם את "מלחמות המצווה" של ישראל. אחרי שלוש שנות שירות או כמה שידרש שיחזרו לישיבות.

57 תסביר לי למה הרב עובדיה שנחשב גאון (ואני מאמין שהוא כזה) אומר משהו ומסביריו טוענים שהתכוין למשהו אחר ? חרדי
  • 23:32
  • 16.01.13

למה הוא יכול לומר בדיוק מה שהתכוין לומר ?

פעילות
המלצות