ישראל לא ימנית

תוצאות הבחירות הן קודם כל תוצאות אישיות: מועמד אחד (בנימין נתניהו) נכשל באופן מחפיר, ומועמד אחר (יאיר לפיד) ניצח באופן מזהיר. עכשיו ייאלצו שניהם לעבוד ביחד ולהרכיב ממשלה. הליכוד-ביתנו הצליח להביס את עצמו באמצעות יש עתיד, והפך את השלטון הבלתי מעורער שלו להיסטוריה.

שיכרון הכוח של המתנחלים ושל הלאומנים המאיס אותם על הציבור, ואיפשר לכוכב טלוויזיה חסר ניסיון ממשלי להעביר ארבעה-חמישה מנדטים קריטיים מגוש הימין לגוש המרכז. כך, באופן שאיש לא צפה, נוצר מעין שוויון בין-גושי והסתיימה המלכות קצרת הימים של ביבי קינג. נתניהו ככל הנראה יזכה לכהונה שלישית כראש הממשלה, אבל לא ישלוט במדינה. גם מדינית וגם פוליטית חייו לא יהיו חיים.

תוצאות הבחירות הן גם תוצאות מבניות: הן מחזירות את ישראל אל המרכז. לפני עשור הבין אריאל שרון, שמכרה הזהב הפוליטי נמצא במרכז המפה הפוליטית. לכן מירכז את הליכוד ב-2003 והקים את קדימה ב-2005 ונהפך למלך ישראל. גם נתניהו הבין שהפיס נמצא במרכז, אך סירב לפעול על פי תובנותיו. ב-2010 לא עשה מעשה מדיני משמעותי, ב-2011 לא אימץ בלב שלם את המחאה, וב-2012 החמיץ הזדמנות פז לממשלת אחדות עם שאול מופז. במקום לקחת את הסיכונים הכרוכים בהליכה אל האור העדיף נתניהו להישאר באפילה עם החרדים והמתנחלים, אשר גמלו לו בכך שניצלו אותו ושדדו את מפלגתו.

כך שכעת, האיש שלא הלך אל המרכז מתוך בחירה ומתוך עוצמה ייגרר אל המרכז בעל כורחו. אבל הלקח יילמד. גם נתניהו עצמו וגם יורשיו בהנהגת הליכוד יזכרו היטב, שהימין הקיצוני הוא שהפיל אותם ב-1992, הפיל אותם ב-1999 וכיסח אותם ב-2013. השבוע תם המסע האווילי של הימין אל הימין-ימין, והתחיל המסע המחודש של הימין אל המרכז.

אבל מעל לכל, לתוצאות הבחירות יש משמעות של זהות. הכותרת הדרמטית שלהן היא כותרת בת שלוש מלים: ישראל לא ימנית. הוכח השבוע, כי בניגוד לרושם שנוצר גם בארץ וגם בעולם - ישראל איננה משיחית ואיננה גזענית ואיננה אנטי-דמוקרטית. פניה אינן פניו של משה פייגלין.

בניגוד לתחושה שרווחה כאן באחרונה, לא הכל חשוך בארץ ולא הכל אבוד. יש תקווה. נכון, גם המרד השקט שהתרחש שלשום בקלפיות הוא מרד מוטרף קצת. לא כך היה צריך המרכז החדש להתייצב לפני בוחריו, ולא כך היתה צריכה להיראות הרשימה של לפיד. גם במערכת הבחירות עצמה וגם בדפוסי ההצבעה ניכרו הבערות והשטחיות של עידן הריאליטי. ובכל זאת, המרד הוא מרד מבטיח, של ישראל שפויה נגד ישראל הזויה. המרד הוא מרד מרשים, של ישראל נאורה נגד ישראל חשוכה. מתברר כעת, שהישראלים החדשים של 2013 הם ציונים כלליים חדשים. תנו לחיות, הם אומרים. תנו לחיות בארץ הזאת.

עכשיו הכדור הוא בידי נתניהו ולפיד. במובן מסוים, השניים משלימים זה את זה: לנתניהו הבנה היסטורית, וללפיד שכל בריא; לנתניהו ניסיון, וללפיד גישה חיובית לחיים; לנתניהו יכולות מדיניות וכלכליות, וללפיד יכולות רגשיות ואנושיות. אם שניהם יתעלו על עצמם, יכבשו את יצרם ויבנו אמון הדדי - הם יוכלו להיות צוות מוביל לא רע.

התקווה הזהירה והמפתיעה שאזרחי ישראל הטמינו שלשום בתיבות הקלפי הכחולות היא תקווה שאסור להפנות לה עורף. ההזדמנות האחרונה של נתניהו היא ההזדמנות הראשונה של לפיד, וההזדמנות הגדולה של כולנו.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 ארי שביט - עוד מורח פרוסות מטעם מפאי שנתקע בשנות מפאי ביחד עם אברא-קאדברא-אברומביץ'.  (לת) שמעון הקוסם
  • 18:39
  • 23.01.13

02 לפיד צריך לשלוח פרחים לארתור אורי
  • 19:20
  • 23.01.13

ערב הראיון המדובר עם נסים משעל. נפתלי בנט עמד על 12 מנדטים. בשלב זה עיקר הכוח היה אנשי ליכוד מתוסכלים. מתקפת הליכוד בהוראת פינקלשטיין גרמה לו לנסוק שבוע אחר שבוע עד לאיזור 18 מנדטים, כשהתוספת רובה ככולה מצביעי אקס-קדימה חילונים בעלי נטיה לימין שנחשפו לראשונה לאיש ולכיפה הקטנה, ולא מצביעי ליכוד. אנשים שהתרשמו מיכולותיו של בנט, ובחרו להתעלם ממי שנמצא איתו ברשימה. אם הליכוד היה עוצר כאן את המתקפה, היו לגוש הימין 12 מנדטים יותר מלגוש המרכז-שמאל. אבל ארתור עשה את הטעות השניה. הוא הורה "לחשוף" את מי שמאחורי בנט וצייר את הבית היהודי כמפלגה הזויה, משיחית, מדירת נשים, מונחית רבנים ומלאה בעשבים שוטים שרק מחכים להזדמנות הראשונה לפוצץ את הר הבית. האמת? הגזמה פראית. מדובר במפלגה הרבה יותר אחראית ממה שנדמה, ומי שראה את אורי אריאל מברך את מרצ על ההישג צריך היה לשפשף עיניים כדי להאמין. בחזרה לטעות של פינקלשטיין: המון אנשים שבלי להרגיש חצו את הקווים למחנה הימין שאלו את עצמם: לאלה אני מצביע? ובהיעדר ברירה אחרת, חיבקו באהבה את יאיר לפיד. התוצאה: במקום שללפיד היו היום 13 מנדטים, יש לו 19. אותם 6 מנדטים שעברו מבנט (גוש הימין) ללפיד (גוש מרכז-שמאל), הם באחריות בלעדית של ארתור.

03 מה, אף מילה על אהוד ברק ?  (לת) אלגרו
  • 19:24
  • 23.01.13

04 העובדה שישראלים זרקו אתמול כמה פתקים לקלפיות - ובעקבות כך ימונו ליצנים חדשים לנהל את התחזוקה של מדינת הפשע ללא שום שינוי דרך- אינה מצריכה פרשנות חדשה מדי יום ביומו.  (לת) א.זורקין
  • 19:27
  • 23.01.13

05 איזה עיתונאים רדודים יש לנו בישראל. אתם חושבים שאנחנו גלמים? ליכודניק
  • 19:39
  • 23.01.13

לא לפני הרבה שנים ביבי קיבל 12 מנדטים !!! 12 מנדטים!! אתם כבר שלחתם אותו לפנסיה במיאמי. אמרתם הוא מחוסל אמרתם אין ימין אמרתם רק המרכז ינצח השמאל ...ובלה בלה בלה. ובנתיים ביבי קרוב להיות ראש הממשלה המכהן הכי הרבה זמן בהסטורית מדינת ישראל או לפחות קרוב מאוד לבן גוריון. אמרתם שביבי פוגע במנדטים של הליכוד אמרתם שהו אלא יודע לנהל קמפיין אמרתם שהו אלא יודע לנהל קואליציה ובנתיים הוא ראש ממשלה פעם אחר פעם. מי אתם בכלל?

06 תודה על בדיחת היום: לנתניהו יכולות מדיניות וכלכליות  (לת) חגי
  • 19:40
  • 23.01.13

07 ממש הפתעה. עם ישראל אינו עם הארץ ואינו שועה לצווחות ותוכחות ונבואות האימים של הכתבן וחבורתו. מה מפתיע בתוצאות פלורליסטיות עם כיוון לאומי מובהק? שפלורליזם אינו המושג המשובט בו עושים שימוש במערכת היומון?  (לת) Sabra Cadabra
  • 19:50
  • 23.01.13

08 ישראל לא שמאלי  (לת) יוסי
  • 19:54
  • 23.01.13

09 ישראל גם לא שמאלית יוסי
  • 19:58
  • 23.01.13

ישראל וודאי ימנית, גוש הימין =60. לעומת 48 במרכז שמאל. כי 12 זה ערבים. וצריך להוסיף שלפיד וקדימה זה ממש לא שמאל. וגם שלי סירבה בקמפיין להתייחס לנושא המדיני . אח שלי בשמאל- אל תתפתה לחשוב שחצי מהעם איתך . גם אם נגיד שציפי זה שמאל (היא תכחיש) +7של מרץ זה בקושי 10% מהציבור שרוצה לתת לערבים את מה שעיתון הארץ מאמין בו. אחים ואחיות . באתם הבייתה. אם לא לבנט- לפחות ללפיד

10 שינוי כיוון מזהיר לעומת מה שכתבת רק לפני כמה ימים א
  • 20:03
  • 23.01.13

אולי גם אתה תהיה קצת יותר יציב? אולי אין אסון נורא ואין ניצחון מדהים?

11 מה אתה אומר? גיל
  • 20:06
  • 23.01.13

אתה כולל את זועבי וטיבי לומר שישראל לא ימנית?
ומה אומרים בסטמאר?
מפלגות שאינן יכולות להצטרף לקואליציה אינן חלק ממאגר החשבון.
גם לפיד לא בדיוק שמאלי - הוא ליברלי אבל לא שמאלי.
אם תעמיד להצבעה את גבולות 67 לא תקבל שוויון.

12 למה לפיד נספר בגוש השמאל? חיימיקו
  • 20:14
  • 23.01.13

כדי להתאים לתקשורת הישראלית לתאוריה?
הימין הביס את השמאל, לימין (או מה שיקרה ימין בכל מדינה נורמאלית), כלומר קפיטליסטים ציונים יש כ70 מנדטים. השמאל או הסוציאל-דמוקרטים שווים כעשרים עד 30 מנדטים. השאר הם שאריות פוליטיות מחוממות.

ה"שמאל המדיני" שווה בערך 15-20 מנדטים, ה"ימין המדיני" שווה כ60-70 מנדטים והשאר לא ממש בעניין המדיני(עבודה, לפיד, יהדות התורה).

בקיצור איך שלא סופרים את זה הימין הפוליטי הקלאסי והימין המדיני הביסו את השמאל הקלאסי ואת השמאל המדיני שוק על ירך.

אצל ארי שביט זה תיקו... אני מציע מושג חדש, תיקו פירוס. כלומר עד תיקו כזה ואבדנו

13 ארי שביט משחק בלגו עם עצמו הימין שומר על כוחו פחות או יותר ארי שביט השמאל היהודי קטן מאד מאד  (לת) הימין מרכיב ממשלה ואין לשמאל. שום עתיד. לפיד אמר לא לזועבי ומכאן שרק הימין יכול
  • 20:41
  • 23.01.13

14 באמת? האם באמת שיכרון הכוח של המתנחלים ושל הלאומנים המאיס אותם על הציבור? ומה עם הבית היהודי?!  (לת) אירית
  • 20:57
  • 23.01.13

15 הבערות והשטחיות של הריאליטי - ככה המדינה נראית,נקווה שגם אחמדיניג׳אד הוא גיבור ריאליטי,וגם נסראללה, וגם מורסי,וגם אלקאעדה קרול-לור
  • 21:00
  • 23.01.13

נחמתי היחידה שיעקב פרי הוא ב ״ יש עתיד ״. כל השאר מאוד מדאיג.

16 הלואי Sagiv magiv
  • 21:01
  • 23.01.13

ארי שביט כי צדקת. ברור שהמדינה הצילה עצמה ותמשוך את ביבי מהחושך הימני חרדי. רק מי יילך עם ביבי ולפיד? לבני החלשה? מופז העלוב למדי? או שמר בנט המטורף הימני? אולי דרעי הפושע המתוחכם עם ישי הפרימיטיבי הימני קיצוני? מי? שלי העקמומית? מי יילך איתם ? אגודה? אולי. לא מספיק. הלואי ולפיד ימשוך ביבי שמאלה ונלך קדימה לנקות את הטינופת שפשתה במערכות.

17 נו באמת. לפיד הוא גם לא שמאל והערבים אינם חלק מגוש השמאל. ואנשים הצביעו על נושאי זהות דת וכלכלה נתניהו רק נפגע
  • 21:08
  • 23.01.13

מהמתקפה על בנט. להפך, לליכוד כדאי לגבש זהות ברורה. הוא נפגע כי הוא היה מישמש.

18 רגע, שכחת שקדימה עם 28 המנדטים שלה - שמאל לכל דבר- פשוט נעלמה? לפיד קיבל לעומתה רק 19 מנדטים. רונית
  • 21:22
  • 23.01.13

איזה מרד? ואיך נתניהו שעלה מ 27 ל 31 נכשל באופן מחפיר? הוא עדיין זה שיעמוד בראש הממשלה.

19 כל פעם אתה תולה תקוות בביבי מה יש לך
  • 21:31
  • 23.01.13

מאז אותה כתבה לפני 13 14 שנה התאהבת ומאז אתה לא מחמיץ הזדמנות להתאכזב מהאיש. מספיק רבנו מספיק

20 מה שמעצבן זה החוצפה להגיד על מישהו שהוא "חסר ניסיון ממשלי". יצחק
  • 21:32
  • 23.01.13

אז מה? "חסר הניסיון" לא יכול ללמוד? איך אלו שיש להם "ניסיון ממשלי" קיבלו אותו, הם נולדו איתו - או שרכשו אותו? אחד משרי הביטחון הטובים שהיו לנו לא היה "גנרל": הוא היה אזרח, פרופסור. פרופ' מישה ארנס. אחרי הכל, לא מדובר במקצוע שבו יש לרכוש הרבה ניסיון, כמו רפואה, הנדסה וכדומה. מספיק היגיון בריא, ויועצים מקצועיים טובים.

21 ישראל שמאלה ? צבי מיפו
  • 21:34
  • 23.01.13

לא ניראה לי שהשתנה הרבה פרט ל-מרצ שחזרה לחיים ותלמידי כהנא שיפסיקו לשקץ את מזדרונות הכנסת!

22 אתה שומע, יגאל כהן, ישראל היא לא יאמאנית...  (לת) ליצן אשכנזי
  • 22:02
  • 23.01.13

23 ארי שביט משלה את עצמו (במקרה הטוב). אכן יגיעו נתניהו להסכם קואליציוני . אלא ש: (1) בתחום המדיני: לפיד לא "ימתן" ואפילו לא מתכוון "למתן" את נתניהו . (2 )בתחום "החברתי" : המחאה החברתית וניצול העובדים בידי בעלי ההון מעניינים את לפיד כקליפת השום. ומה שכן מעניין אותו, קרי הדרישה לשיוויון בנטל בין חרדים לחילוניים, יישכח במהירות. ללפיד לא תהיה שום בעיה מוסרית לשבת בממשלה שתכלול חרדים, בדיוק כפי שעשה אביו לפניו.(3) הדבר היחיד שייזכר מהישגו האלקטוראלי של לפיד הוא העלאת חיוך מסויים מול מראה פניו הנפולות של מר נתניהו- שימשיך בשלו .  (לת) אלודי
  • 22:50
  • 23.01.13

24 ישראל ימנית מאוד. ההוכחה הכי טובה לכך היא שלפיד קיבל את כל המנדרטים שלו בין היתר כי הוכיח נאמנות לביבי עוד לפני תוצאות הבחירות וניהל איתו מו"מ קואליציוני. מי שבאמת התנגד לימין - העבודה - הפתיעה לרעה  (לת) אא
  • 22:53
  • 23.01.13

25 הונאה עצמית שקול
  • 23:02
  • 23.01.13

מי שמיהר לנכס את לפיד ל"גוש השמאל" הוכיח שוב שהוא מרחף בענן אשליות.
כמה קל לשבת ולהקליד הגיגים חסרי שחר,הרי מחר הקוראים ישכחו.הפרשנים לעולם חסינים,לא חשוב כמה מופרכים דבריהם.

26 "לא כך היתה צריכה להיראות הרשימה של לפיד"?? הרשימה של לפיד, להבדיל מראשה, היא אחת האיכותיות שבנמצא.  (לת) דג קר
  • 00:56
  • 24.01.13

27 היצחקטני! אתה באמת חושב שהביביוב ימאס בטריקים ויתיישר? הוא יעשה הכל לסנדל את לפיד ולסייע קצת למיתנחלים להשיג עוד, לפיד לא יצליח לתקן את כל החוקי נירנברג שחוקק הליכוד להגבלת החופש והגבלת העליון והמידיה, הסיכוי היחידי לשינוי וסנדול הטריקים של נתניהו הוא שכל המרכז יתאחד למיפלגה אחת ויכנס לממשלה בראשות ביבי אך עם תנאים שמנטרלים אותו כראש ממשלה לעשות משהו שהם לא חפצים או במילים אחרות הוא יקבל כתר תמורת שליטה של המרכז שמאל בעינינים החשובים, הרכב ועדת שרים מצומצמת יהיה כזה בלי ש"ס וחרדים ובנט כך שלמרכז יהיה שם רוב ומיטבח זה יהיו כל הסמכויות, צירוף בנט או ש"ס או החרדים יהיה בתנאים שאין להם נציג במיטבח, ירצו יצטרפו לא ירצו ישארו בחוץ ויקוצצו הישגיהם ותקציבי התמיכה בחינוך שלהם.  (לת) לפיד לבד לא יביא לשינוי, ביבי וליברמן יסובבו אותו על האצבע הקטנה
  • 03:23
  • 24.01.13

28 הטעות הבסיסית היא בעצם החלוקה הפשטנית לימין לשמאל  (לת) לדרמן
  • 03:39
  • 24.01.13

29 טרי שביט דו
  • 04:35
  • 24.01.13

יש להבדיל בארץ בין שמאל מדיני ושמאל כלכלי. מי שמאמין בכלכלה ליברלית אך לא שונא ערבים הצביע לפיד

30 ארי: מתנגדי חזרה לגבולות 67 וליברלים כלכליים הם ימנים!  (לת) מזכיר לך
  • 04:36
  • 24.01.13

31 לא מזמן הכתרת את מופז כמנהיג רציני שרה
  • 04:39
  • 24.01.13

וזה מראה מה שווה שאר הפרשנות שלך

32 הבנו- כלומר שגם נאום בר אילן על שתי מדינות לא מספק את השמאלן הקיצוני שביט. מה כן יספק את כבודו- הצהרה על החזרת שייח מוניס לתושביה הערביים?  (לת) רעמסס
  • 06:04
  • 24.01.13

33 ימנית או שמאלית הצבעה הזויה ולא אחראית שתגבה מחיר כבד מכולנו אבי
  • 06:41
  • 24.01.13

במקום "גנרלים" (רבין שרון ברק נתניהו וכ"ו) שהיו עם כל מיגרעותיהם אנשים שלחמו בצבא, עמדו במצבי לחץ וסכנה לחיים, רכשו הרבה שנות ניסיון בביטחון ובמישרות מדיניות חשובות לפני שהגיעו לעמדות החלטה גורליות צומח לנו עכשיו דור מנהיגים חדש. אלה ברברני תיקשורת פלצנים (לפיד, עופר שלח, שלי יחימוביץ, מירב מיכאלי) שלא עמדו בשום דבר משמעותי בחייהם. אלה ישבו לקבל החלטות גורליות שישפיעו על חיינו.
עם כל הכבוד אני סומך יותר על ביבי

34 לפיד הוא קפיטליסט ימני חילוני שהצליח לשכנע שהקפיטליזם לא חייב להיות חזירי, שהימין לא חייב להיות אטום וגזעני והדת לא חייבת להיות חשוכה ובדלנית. כך הצליח לקלוע לדעת הקהל הישראלי שתמיד רוצה גם וגם ביחד. ביחד. אלי הירושלמי
  • 06:46
  • 24.01.13

כעת נותר לפרוע את השטר. חובת ההוכחה עליו המבחנים: הצלחה ב 5 הנושאים שבהם הציב לעצמו יעדים ברורים. והעיקר, כפי שהוא מבטיח, ביחד.

הרבה שועלים פוליטיים יש סביב הינוקא הזה... בכל זאת, הוא זקוק לברכת שמיים וחסדי ארץ. בהצלחה !

35 סקר מורן
  • 07:20
  • 24.01.13

מינה צמח אמרה 60% מבוחרי לפיד הם מהימין?

36 ישראל ימנית קיצונית, חסרת ערכים וחסרת הבנה דמוקרטית שפוי
  • 07:23
  • 24.01.13

יאיר לפיד ימני יותר מביבי.
לא סתם הוא קיבל קולות מבנט (ימין מטורף בעצמו).

יאיר לפיד לא שטחי, הוא יודע לפרוט על הפחד מהאחר, השחור, וכשהוא מאשים את "השיטה" - הוא מתכוון לדמוקרטיה...

37 מאמר בולשיט , הצביעו עבור לפיד בגלל הפחד מגזרות כלכליות ונטל השיוון זה כל גואל
  • 07:26
  • 24.01.13

הסיפור , העם נגד מדינת טרור ממערב לירדן , יום טוב

38 שביט, שנעלם לו ה"בכיר עם הפסנתר" הלא הבחיר, מטעה ורק מפני ה"נימוס" המקובל פה, לא אומר משקר שהרי "פאשיסט, שקרן, פושע מלחמה" ועוד, מותר לכנות כאן רק את אנשי הימין/מרכז וראש הממשלה מטעמם... ראשית, הליכוד הוא מפלגת המרכז ואפילו די שמאלית, יחסית לעבודה של פעם, בימי בן גוריון, אשכול, גולדה ואפילו רבין וברק, אין דבר כזה "גוש מרכז שמאל". העבודה, ציפי, לפיד הם שמאל קיצוני, מרצ פו"צ והערבים בכלל אנטי ישראלים, רבין מאשני מרצ כלל לא שונים מהם. שנית, ביבי כשל בכך שניסה להגיע שמאל ותקף את המחנה שלו במקום את השמאל של לפיד, שלי וציפי. ניתוח תוצאות הבחירות הוא פשוט, לקדימה היו 28 מנדטים, לפיד אכל את נבלת קדימה, ברובה והשאיר שריד [חה חה חה...] לגלאון וציפי, ואולי השלומיאל והשלימזל [בהזדמנות אספר את הבדיחה על ההבדל ביניהם...]. בגוש הימין/מרכז, הליכוד ביתנו איבדו 11 מנדטים [לא סופי], כחמישה [יחד עם קולות החיילים והמעטפות הכפולות וחוק באדר עופר] לבית היהודי, 2 לחרדים, ורק 4 מנדטים כנראה לעבודה,לפיד. הניתוח מלמד שלא הימין הפסיד אלא דווקא ביבי שניסה ללכת שמאלה ואם כך, למה דווקא הוא ולא לפיד או שלי, למה זיוף במקום המקור [לא של ההוא...]... אז שכרון הכוח הוא דווקא שלך, שביט ושל השמאל ההזוי... שלישית, ברור שיש בעיה לגוש הימין/מרכז עקב התנהלות ביבי, די בררו שהוא יהיה ראש ממשלה, אף שנחלש וכאן יש כמה אפשרויות. או שביבי יגיע להסכמה עם לפיד ובנט על ירושלים מאוחדת וגושי ההתיישבות כולל E1 כולל בניה שם, לפיד הרי בעקרון הצהיר שהוא בעד [לגבי E1 הוא מגמגם], וכך יקים ממשלה יציבה שתפעל בהתאם לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל וגם תטפל בבעיית ההשתמטות של החרדים, יתכן שיחד עימם או חלקם ותעמוד כראוי גם מול לתרנות השמאל הקיצוני ללחצים מחו"ל או שביבי יקים ממשלה צרה, לא בטוח שיציבה ועוד כשנתיים אולי בחירות, אבל אז, לפיד כבר יהיה מרוט נוצות, עדיין ללא נסיון מיניסטריאלי, מעין ציפי במהדורה נוספת וישמור על המסורת של מפלגות האופנה שמתרסקות... אז זה המצב, שביט, גם אם לא מוצא חן בעיניך, האמת, שלא בטוח שגם בעיני... אחר שכתבתי את הנ"ל, ראיתי בטלביזיה את ההצהרה של יאיר לפיד שלא יהיה חלק מגוש חוסם עם הערבים והמשמעות היא ברורה מאד. נשלח ברביעית מאתמול, פורסם גם בקפה דה מרקר... דיל, זה דיל... איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:23
  • 24.01.13

שביט, שנעלם לו ה"בכיר עם הפסנתר" הלא הבחיר, מטעה ורק מפני ה"נימוס" המקובל פה, לא אומר משקר שהרי "פאשיסט, שקרן, פושע מלחמה" ועוד, מותר לכנות כאן רק את אנשי הימין/מרכז וראש הממשלה מטעמם...

ראשית, הליכוד הוא מפלגת המרכז ואפילו די שמאלית, יחסית לעבודה של פעם, בימי בן גוריון, אשכול, גולדה ואפילו רבין וברק, אין דבר כזה "גוש מרכז שמאל".

העבודה, ציפי, לפיד הם שמאל קיצוני, מרצ פו"צ והערבים בכלל אנטי ישראלים, רבין מאשני מרצ כלל לא שונים מהם.
שנית, ביבי כשל בכך שניסה להגיע שמאל ותקף את המחנה שלו במקום את השמאל של לפיד, שלי וציפי.

ניתוח תוצאות הבחירות הוא פשוט, לקדימה היו 28 מנדטים, לפיד אכל את נבלת קדימה, ברובה והשאיר שריד [חה חה חה...] לגלאון וציפי, ואולי השלומיאל והשלימזל [בהזדמנות אספר את הבדיחה על ההבדל ביניהם...].

בגוש הימין/מרכז, הליכוד ביתנו איבדו 11 מנדטים [לא סופי], כחמישה [יחד עם קולות החיילים והמעטפות הכפולות וחוק באדר עופר] לבית היהודי, 2 לחרדים, ורק 4 מנדטים כנראה לעבודה,לפיד.

הניתוח מלמד שלא הימין הפסיד אלא דווקא ביבי שניסה ללכת שמאלה ואם כך, למה דווקא הוא ולא לפיד או שלי, למה זיוף במקום המקור [לא של ההוא...]...

אז שכרון הכוח הוא דווקא שלך, שביט ושל השמאל ההזוי...

שלישית, ברור שיש בעיה לגוש הימין/מרכז עקב התנהלות ביבי, די בררו שהוא יהיה ראש ממשלה, אף שנחלש וכאן יש כמה אפשרויות.

או שביבי יגיע להסכמה עם לפיד ובנט על ירושלים מאוחדת וגושי ההתיישבות כולל E1 כולל בניה שם, לפיד הרי בעקרון הצהיר שהוא בעד [לגבי E1 הוא מגמגם], וכך יקים ממשלה יציבה שתפעל בהתאם לאינטרסים החיוניים של מדינת ישראל וגם תטפל בבעיית ההשתמטות של החרדים, יתכן שיחד עימם או חלקם ותעמוד כראוי גם מול לתרנות השמאל הקיצוני ללחצים מחו"ל או שביבי יקים ממשלה צרה, לא בטוח שיציבה ועוד כשנתיים אולי בחירות, אבל אז, לפיד כבר יהיה מרוט נוצות, עדיין ללא נסיון מיניסטריאלי, מעין ציפי במהדורה נוספת וישמור על המסורת של מפלגות האופנה שמתרסקות...

אז זה המצב, שביט, גם אם לא מוצא חן בעיניך, האמת, שלא בטוח שגם בעיני...

אחר שכתבתי את הנ"ל, ראיתי בטלביזיה את ההצהרה של יאיר לפיד שלא יהיה חלק מגוש חוסם עם הערבים והמשמעות היא ברורה מאד.

נשלח ברביעית מאתמול, פורסם גם בקפה דה מרקר...

דיל, זה דיל...

39 לימין-מרכז יש רוב של 79 מנדטים (60 לגוש הימין + 19 ללפיד). העבודה (שמאל-מרכז) 15 מנדטים, ומה שנשאר זה 14 מנדטים עלובים לשמאל, וגם זה רק אם מחשיבים אנשים כמו מופז ושטרן כ"שמאל". מאמר פאתטי.  (לת) ישראל בטח לא שמאלית
  • 08:54
  • 24.01.13

40 רק עיוור לא יבחין בכך שביבי מיקד את תעמולת הבחירות נגד הימין כדי שיוכל לשבור לסמול. ד״ש
  • 08:57
  • 24.01.13

אחרי שהעיפו לו את בגין ומרידור ששכבו על הגדר למענו כדי שיוכל לנהל מדיניות שמאלנית הוא עבר להלחם נגד התחזקות הימין ולעלות את לפיד. אין לזה שום קשר לדמוגרפיה אלא למדיניות שביבי רוצה לנהל בקדנציה הבאה. ההפתעות בדרך!..

41 מרכז השמאל נהפך למרכז שמאל ימין  (לת) לעגני
  • 09:05
  • 24.01.13

42 פרשן צריך לפרשן ול לשבר מנטיות ליבו ארז
  • 09:14
  • 24.01.13

ארי אני אוהב לקרוא אותך, אבל לפעמים זה נראה שאתה פשט כותב את מה שליבך רוצה שיקרה ול את מה שסביר לקרות... נתניהו לא ייתמרכז, הוא יעשה ליאיר הטירוןאלף תרגילים לפני שהוא יזוז למרכז... נתניהו ימני כמו המיפלגה שלו וצריך כבר להבין זאת... הוא לא שרון, ואף לא בגין.

43 דווקא כן צחלון מוחלט של הימין בני
  • 09:35
  • 24.01.13

הימין והדתיים קיבלו 61 - זה הרוב הברור. ועוד היו מקבלים יותר ללא כל המפלגות שלא עברו את אחוז החסימה.
ולפיד זה לא ממש שמאל למעשה זה מרכז ימין. כך שכן עם ישראל ימני.

44 רק בעיני התשקורת ישראל "אבודה" "דוכאונית" - הציבור מעולם לא הרגיש ככה!  (לת) דני
  • 09:37
  • 24.01.13

45 ביבי צריך ללמוד חשבון – לא "העם רצה שאיה ראש ממשלה" – רק 25.8% בחרו בו ובליברמן – ביחד. לא השג מרשים!  (לת) יוסף גולן
  • 09:42
  • 24.01.13

46 אכן, הכותב מעלה את הגיגיו, אך שוכח שגוש הימין עדיין גדול בהרבה היות וגוש השמאל כולל את המפלגות הערביות ואין לצפות שמפלגות אלה יצביעו לימין! רבים ממציעי לפיד כמו גם מצביעי בנט הם מאוכזבי הליכוד ולכן הגושים אינם שוים! למזלנו כוחו של הימין עדיין חזק והוא ישלוט למרות שכוחו של נתניהו נחלש וזה עקב מסע הכפשות במקום מסע בחירות.אני מקווה שהבית היהודי ישבו בממשלה ולא יתנו לשום שר או ראש ממשלה לוותר על שטחי ארץ ישראל ולקבל אינתיפאדה רצחנית כפי שקרה באוסלו!!!  (לת) יוני
  • 09:48
  • 24.01.13

47 תורידו חרדים מכאן וערבים משם ותגלו רוב למרכז שמאל. ישראל יותר שפויה מהמגיבים ההזויים מהימין שמחפשים תרוצים להפסד שלהם הם מפחדים
  • 10:19
  • 24.01.13

מצחיק איך כל הימנים ממהרים להמציא תרוצים לתוצאות.

48 ישראל לא ימנית - ישראל פרגמטית.. GREEN
  • 11:46
  • 24.01.13

ישראל לא ימנית - ישראל פרגמטית. לכן ההתלהמות הסוציאליסטית של גב' יחימוביץ' לא עזרה לה,במיוחד הצהרתה לפסול מראש כניסה לקואליציה עם הליכוד הרחיקה ממנה אלפי קולות .(מדוע החרדים כשרים והליכוד פסול?).
הבוחרים פרגמטיים ורוצים תכל'ס .
צודק מר שביט באבחנתו : "..מתברר כעת, שהישראלים החדשים של 2013 הם ציונים כלליים חדשים. תנו לחיות, הם אומרים. תנו לחיות בארץ הזאת. .."

49 גם לפיד יבין שקל לדבר וקשה לבצע,חוץ מזה 50%ממצביעי לפיד "ימניים" {לפי מינה צמח} שמאל לשעבר
  • 12:06
  • 24.01.13

כך שישראל עדיין ימנית

50 80 מנדטים לימין עם לפיד הגזען שלא יגע בזועבי.  (לת) קולות המחאה הועברו לביבי על ידי לפיד
  • 12:06
  • 24.01.13

51 ביביהו וברח שקידמת בשנה האחרונה הם ראשי הקאפיטאליזם החזירי ומכשילי שלום סידרתיים. יאיר לפיד שאתה מתחיל לפמפם - הוא לא "שכל בריא" אלא שוב עושה דברם של הטייקונים. הוא ידאג לשלום עם אריאל ועם בנט אבל לא עם הפלשתינאים. וחוץ מזה הוא גזען בן גזען.  (לת) ישראל ממש לא ימנית. הצחקתנו.
  • 12:24
  • 24.01.13

52 ארי שביט מתעלם מחוק טבע פשוט שאומר שגם אם תזוז ימינה אלפי קילומטרים, יד שמאל שלך תמיד תישאר יד שמאל. ישראל ימנית באבו אבוה. ימנית, שמרנית, גזענית ומושחתת. נקודה.  (לת) ארתור ארכשלוך
  • 12:31
  • 24.01.13

53 תנו לחיות בארץ הזאת???? Advocatus Diaboli
  • 12:51
  • 24.01.13

נציגי מעמד הביניים - עם בעל החצוצרה???
איפה הכסף - עם הפרזנטור של בנק הפועלים?
סיגרים, ג'יפ מפונפן..... תתעוררו פתאים - נפלתם עם נציג ההון- שלטון.

54 ישראל כל כך ימנית שהיא אפילו לא מרגישה את זה!!!  (לת) אילת
  • 12:56
  • 24.01.13

55 נתניהו כדרכו אלוף הספינים וגם ההחמצות.הוא תמיד ישלם ביוקר על מה שיכול היה לקבל בחינם.  (לת) א
  • 13:08
  • 24.01.13

56 שביט אני מאוד מסימה איתך .אני ביבי ולא פיגין ומאוד שמחתי שיאיר קיבל כל כך מנדטים וכדי שביבי יתעורר .  (לת) שוש -רעננה
  • 13:24
  • 24.01.13

57 ללכת אל האור שמואל מאיר
  • 15:02
  • 24.01.13

ניתוח המצב מעניין אך בינו ובין המציאות הקשר רופף. הימין לא גנב מאף אחד שום דבר, אם לדייק נתניהו מתוך לחץ פגע לאורך כל הדרך בימין. יאיר לפיד הקים מפלגה ואסף אנשים טובים. כך עשה לפניו אביו וכך עשו לפניו עוד כמה מפלגות שכולן נעלמו. המפלגות שקיימות לאורך זמן הן העבודה, הליכוד, מרץ והבית היהודי (מפד״ל) הן ימשיכו והן גם מאזנות אחת את השנייה. זה הדבר היחידי שמוביל לשלטון מאוזן. המאמר מבטא משאלות לב שאנחנו קוראים אותם שנים. הן לא ניתוח רציונאלי.

58 ישראל איננה גזענית נעם
  • 15:03
  • 24.01.13

האמנם? אתמול בשידור חשף לפיד את עצמו הגזעני המחייך: "לא יהיה גוש חוסם עם חנין זועביז".
אמור מעתה - ישראל גזענית ועוד איך, רק שהיא אומרת לעצמה שזה בסדר.
או אפילו יותר טוב - שזה בשמאל!

59 מתעלמין מהעיקר עדי
  • 15:20
  • 24.01.13

כל הדברים היפים שאותו ״מרכז״ מייחל להם לא יתממשו בלי הסדר מדיני. מי שרוצה להיות כמו אירופה לא יכול לחיות על חרבו. זה פשוט לא הולך ביחד.

60 "לנתניהו ראיה היסטורית". נו, באמת? אם כך מדוע הוא ממוטט את הסיכוי לשלום?  (לת) נפתלי אור-נר
  • 15:20
  • 24.01.13

  •   מה עושים אתך? כמה יכול להיות קיבוצניק טיפש? נתניהו ממוטט את מהפך 77
    • 17:52
    • 24.01.13

    הסיכוי לשלום? השלום תלוי בנתניהו? באבמה? כמה בחירות אתם צריכים לעבור ולכשל שתבינו. כלום לא תלוי בישראל לו ה"פלסטינים" היו מעונינים בשלום כבר מזמן זה היה קורא . מה צריך לעשות בשביל להכניס את זה לראש שלכם שתבינו מה שרוב הציבור בישראל תפס.תתפוס כולם רוצים שלום ואתה יודע מה גם תמורת החזרת שטחים ואתה יודע עוד מה? גם תמורת מזרח ירושלים. תשתחררו כבר ולרגע מבחירות 77 שנזרקתם לכל הרוחות ואין יותר חוטבי עצים מהפריפריה בקיבוצים ותבין ל.א. ת.ל.ו.י. ב.י.ש.ר.א.ל.

61 טוקבקיסטים ימנים בליכוד--או שאתם בעד '2מדינות' או בעד המשך התנחלויות נא להפסיק לטעון ל'גם וגם'..אין גם וגם!
  • 15:23
  • 24.01.13

לפחות בנט עקבי וקוהרנטי בעניין.

אתם ,כולל ביבי,סתם שקרנים

62 שבנט מקבל מנדט על חשבון טאלב א-סאנע - אין אושר גדול מזה  (לת) ע. מיכאלי
  • 15:40
  • 24.01.13

63 טעית,ארי שביט:התעלמות ועצימת-עיניים מהנעשה סביב -זוהי גזענות . גימלאי צעיר
  • 15:46
  • 24.01.13

כל המתלהבים מלפיד עוד יראו בהתאדותו.זהו בלון אויר.עורבא-פרח.בוחריו,רובם צעירים אגוצנטרים,מתעלמים,ממש כמו לפיד,מהבעיה המדינית. וכי "שויון בנטל" זוהי בעית-הבעיות כרגע? פיתחו עיניים! הבית עצמו בסכנה.המתנחלים נותנים את הטון.רוב המשאבים זורמים לבטחון ולהתנחלויות,אז פלא שלשאר נותר מעט מאד,אם בכלל?
קודם יש לדאוג לבית,ליחסים עם השכנים, להסדרים,לשלום. אחכ ל"שויון בנטל" ולגיוס החרדים, עם כל הכאב והכעס שבענין.גם הצעת לפיד ושות' מתיחסת להסדר של עוד 5 שנים בלבד. עד אז, תתפוגג לה "יש עתיד" ממש כמו שינוי, דש, קדימה ודומיהם.
אין, פשוט אין, עתיד ללא הסדרים והסכמות מדיניות באזור. רק כך נגיע לשלוה שתאפשר לנו להתרכז בבעיות הפנים.

64 זה אתה שנכשל כשלוטן מחפיר בליקוק לברק . נתיהו נשאר ראש ממשלה ואתה תשאר עיתונאי חצר קטן קטן.  (לת) מגיב
  • 15:48
  • 24.01.13

65 אתה כבר בדרך להחזיר את ברק? הוא הבטיח 5 שנים של שקט ממנו.  (לת) מגיב
  • 15:50
  • 24.01.13

66 ואתה, ארי שביט אורי זקהם
  • 16:22
  • 24.01.13

חצי גאון (IQ=80)

67 נכון שביט אבל לא הדגשת שאת עיקר המפלה ספג ביבי בגלל חבירתו לחרדים  (לת) ג'נטילי
  • 16:53
  • 24.01.13

68 שוב ארי שביט מלקק לשלטון. שוב עוצם עיניו מכשלון העבודה ממשיכת ברק הכושל .גם אתה כושל.  (לת) ארז
  • 17:09
  • 24.01.13

69 כשלון העבודה צורב הרבה יותר. במקום ללכת בדרך רבין הלכה שלי בדרך ברק. חשבון נפש.  (לת) דן
  • 17:10
  • 24.01.13

70 ורק בכשלון הצורב של העבודה לא נגעת כדי לא להזכיר את ברק ברח שהרס את העבודה.כשלון של מאמר.  (לת) מגיב
  • 17:16
  • 24.01.13

71 בעזרת השם אחמד
  • 17:38
  • 24.01.13

ביבי ויאיר יובילו את מדינת ישראל לשיגשוג כלכלי חברתי מדני פולטי לא לשכוח למגר את הפשע

72 עצמת עינים מכשלון העבודה שברק תרם לכשלונה. עלה התאנה של ביבי שישתוק.  (לת) מגיב
  • 17:57
  • 24.01.13

73 אתה מגונן על העבודה? על ברק שנטש אותה? כשלון העבודה חמור הרבה יותר.  (לת) שי
  • 17:58
  • 24.01.13

74 עיתונאי החצר של ברק שותק לגבי העבודה שכשלה. חס וחלילה לא להזכיר את ברק. בושה לעתונות.  (לת) מגיב
  • 17:59
  • 24.01.13

75 ומה עם עלה התאנה של ביבי? מה הוא תרם לכשלון?  (לת) שואל
  • 17:59
  • 24.01.13

76 אין לי אמון בך כעיתונאי. זה לא כשלון כל כך גדול של שלי הרב ה יותר גדול.  (לת) דן
  • 18:00
  • 24.01.13

77 ושוב אתה מלקק לשוא.  (לת) מגיב
  • 18:01
  • 24.01.13

78 לכשלון העבודה הרבה גורמים ברק אחד מהם. תחשוב על זה. וזה מעיד על הימ ין בארץ.  (לת) מגיב
  • 18:02
  • 24.01.13

79 ואלי ביבי כשל בגלל ברק? זו לא מחשבה פסולה.  (לת) מגיב
  • 18:28
  • 24.01.13

80 ישראל כן ימנית וארי יכול להמשיך לאכול פופקורן  (לת) הסדרן
  • 19:22
  • 24.01.13

81 מר שביט הנכבד במה מתבטאת יוהרת המתנחלים? בהיותם קיימים? לא פיללתי לראות עיתונאי שהערכתי בעבר מתגייס למסע שיסוי ושנאה, באים היית כותב זאת אודות אוכלוסיה אחרת , למשל הערבים היית מואשם בגזענות ובצדק, שמחה חלפון
  • 19:25
  • 24.01.13

מר שביט הנכבד,
הצירוף בין ליברמן לנתניהו איפשר לבוחרים לקבל את נתניהו כראש ממשלה ובו זמנית לבחור במפלגה שקידמה את האגנדה החברתית
שנית המצב הבטחוני בתקופת נתניהו היה מן היציבים ביותר, במיוחד בהשוואה לזו של אולמרט ולכן הציבור פנה לקדם את האגנדה החברתית,
אני בטוחה שאם ייערך משאל עם בין ימין לשמאל, לימין יהיה 70 אחוז ולשמאל יהיה 30 אחוז כיוון שרוב המרכז נוטה ימינה, זאת הודות ל-20 שנות שיחות שלום שהתממשו למציאות של טילים, מלחמות ורצח אזרחים ללא הבחנה,
המציאות היא זו שגורמת לרוב הציבור לנטות ימינה,

82 מה אתה אומר שביט? חקרת את הנושא? הכשלון הגדול של שלי נכנס לתודעה שלך? לא נעים להאשים את שלי וברק?  (לת) שואל
  • 21:24
  • 24.01.13

83 שביט הדמגוג ,שחור ולבן , כותרת לא אמינה, וקשקוש אחד גדול.  (לת) מגיב
  • 21:26
  • 24.01.13

84 שביט אתה אידיוט. ישראל הכי ימנית וחשוכה שיש. כל טמבל עם טור חושב שהוא עיתונאי
  • 20:42
  • 25.01.13

ודיי בתגובתו הגזענית של לפיד לחנין זועבי. שילך העם המכוער הזה לעזזל.

85 שביט עיתונאי ? אבי
  • 07:17
  • 26.01.13

לדעתי אתה יכול לעבור לכתוב יחד עם דו מרגלית בחנמון שניכם הייתם פעם עיתונאים

86 סונטת ההלל של שביט - ביבירמן ולפידס כזוהר הרקיע מפציעים, בוהקים באופוריה של שביט - ומרסקים את שאריות הממלכתיות של הרפובליקה ע״ש יעקב  (לת) שבתאי צבי
  • 07:28
  • 26.01.13

פעילות
המלצות