העבודה - מתאבדת סדרתית

כמו בסצינה ההיא בבית המלון בכרתים, זקני מפלגת העבודה ניצבים בהיכון. בעלת הבית עוד לא נפחה את נשמתה, והם כבר מסתערים על החדרים, קורעים את הווילונות, עוד מעט יתנפלו על המטבח, לנכס לעצמם כמה ממתכוני הקציצות שהכינה. הם לא לבד. פרשנים, עיתונאים, חכמי "אמרנו לכם" - גם הם שם. רק רגע, האם לא היינו כבר בסרט הזה? את כבדו של מי לא ניקרתם בעשרים השנים האחרונות? של שמעון פרס ושל בנימין בן אליעזר ושל אהוד ברק ושל עמרם מצנע ושל עמיר פרץ (את זה של יצחק רבין פשוט לא הספקתם).

מפלגת העבודה מתקשה לשוב לשלטון. יש לזה כמה סיבות, שלי יחימוביץ' איננה הראשונה שבהן. יש השינוי הדמוגרפי (עולה מרוסיה שומע סוציאל-דמוקרטיה, ומיד חושב ברז'נייב). יש ההרגשה של הרבה אנשים, נכונה או מוטעית, שבעצם לא רע כאן כל כך. קיימת השכונה הבעייתית מסביב, המגבירה את החשדנות והפחד. יש מועמדים הרבה יותר שרמנטיים, גם בימין, המהלכים קסם, ויש הטעויות של יחימוביץ', שבוודאי נעשו ועוד ייעשו.

זה לא עניין אישי בעבורי. יחימוביץ' ואני איננו חברים. היינו, וכבר לא, מרגע שנעשתה פוליטיקאית. לא בקטע של ברוגז, מה פתאום, אלא בקטע של מה ראוי. אני שייך לזן של עיתונאים המתייחסים לתפקידם כאילו היו שופטים, ושופטים אינם אמורים להתרועע עם מושאי שפיטתם. העניין שלי לפיכך הוא בתחום הגנטיקה. מה יש בד-נ-א של מפלגת העבודה, שגורם לה להיות מתאבדת סדרתית? מנחם בגין ישב 30 שנה באופוזיציה וחיכה בסבלנות. מה יש בלווייתני החוף האלה, אם להשתמש בלשון של עוד פליט העבודה, שמביא אותם אל מותם? הרעב לג'ובים? התחושה שאם הם לא ליד ההגה, הכל אבוד? השעמום של עוד בוקר של חקיקה, ישיבת ועדה, הצעת אי-אמון, ושוב שום דבר לא קורה, ואין כבר מאבטח שב"כ בכניסה לבית?

ייתכן שהקולות העצבניים ששמענו בסוף השבוע הם בסך הכל תגובה טבעית על תחושה של החמצה. ייתכן שזה יירגע. אבל אני מציע לכתבים פרלמנטריים לחדד את אוזניהם עם פתיחת הכנסת, בעיקר ליד החדרים של מפלגת האופוזיציה הראשית. כשיושבת ראש המפלגה תנאם את אחד מנאומיה השוצפים נגד הממשלה, קומה אחת מתחתיה כבר יישבו הארבעה שיחפשו את החמישי. זה עכשיו מספר המפתח בעבודה, חמישה, שאתו אפשר להתפלג ולזחול פנימה לממשלה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 כל המילים שכתבת ,יש לי בראש. אבל כמו שאתה חיברת אותן, סחתיין אללה כיפאק. .  (לת) אלגרו
  • 20:22
  • 27.01.13

02 רזי - התהליך הוא הפוך. מאז המהפך ב-77 , אחרי שש וחצי שנים באופוזיציה , שש שנים בממשלת אחדות, עוד שנתיים באופוזיציה ועד שלוש שנים טראומטיות של ממשלת רבין - איבדה העבודה את חוש הכיוון שלה. העבודה זרזה את המעבר לכלכלה ניאו-ליבראלית ונכשלה במעשה השלום (להוציא השלום הקפוא עם ירדן). כל ראשי המפלגה שנבחרו אחרי רבין, מסיבות שונות ומשונות הוכשלו במהלך מערכות הבחירות של המפלגה , אפילו ברק בנסיונו הראשון. פואד בכלל לא הגיע להנהיג מערכת בחירות.שלי יחימוביץ הותקפה מבית יותר ממה שהותקפה מבחוץ. היא ניהלה מערכת בחירות נגד מערכת החיסון של הגוף הנקרא עבודה שבהתקף אוטואימוני הפנה כלפיה את המלחמה. אפשר להסכים/לחלוק עם/על האסטרטגיה שלה. אי אפשר לחלוק על העובדה שרעננה את המפלגה ובכך נדחקו הצידה הזיקיות הותיקות שמזה דור התאימו עצמן לכל מצב ולכל ממשלה. פלא בעיני איך הצליחה שלי יחימוביץ לעצור את ההדרדרות במדרון ואפילו להוסיף שני מנדטים לעומת הבחירות הקודמות (שמור נסיון ראשון)  (לת) טוכמן
  • 05:13
  • 28.01.13

03 Remember who destroyrd the HISTADRUT idiot 1
  • 06:13
  • 28.01.13

instead of reforming it. Haim Ramon cause more damage to the Labor movement than all the Right wing politicians put together. He than moved to Kadima for equal accomplishments, and he is still going......... A M A Z I N G

04 הארוגנטיות של שלי קורא
  • 08:43
  • 28.01.13

שהיא תקים ממשלה, ושבשום פנים ואופן לא תשב עם נתניהו. מדוע בעצם?

05 יישר כח גל
  • 08:47
  • 28.01.13

גישתך למקצועך מעורר הערצה. מעטים היום האנשים אשר הצליחו להפריד בין חבריהם עם הכיסים העמוקים לחברים שיושבים במקומות גבוהים. תודה

06 ברקאי מתעלם מההבדל העיקרי בינה לקודמיה. כדי למשוך קולות מהמרכז והימין, יחימוביץ עיוותה את דרכה של העבודה. עשתה תרגיל שנכשל בגדול. לפיד עשה זאת פשוט טוב ממנה. אתה מביא את בגין ומפלגתו כדוגמא שגוייה לחלוטין. בגין מעולם הזנה את מפלגתו כפי שעשתה יחימוביץ.  (לת) הרשלה
  • 09:15
  • 28.01.13

07 מאמר מצוין  (לת) הינשוף
  • 09:20
  • 28.01.13

08 הערה אחת אזרח
  • 11:25
  • 28.01.13

המאמר נוגע במורסות ובתענוגות לשעה הנראות לעין אך לא במחלתה של מפלגה זו ודרך הבראתה. מתחת לפנס.

09 אכן מפלגה במשימת התאבדות  (לת) נכון לכולם
  • 11:34
  • 28.01.13

10 אבל את רמון ואיציק מרדכי עבריני המין הוא מראיין ישראלה ישראלי
  • 12:23
  • 28.01.13

רזי ברקאי המחזיק מעצמו עיתונאי ( גם אם לי יתנו את הסלוט של 10:00 עד 12:00 בגל״צ יהיו מאזינים רבים) ועוד עיתונאי שופט מראיין מפעם לפעם עברייני מין מורשעים דוגמת חיים רמון ויצחק מרדכי. מעניין אם הוא היה מראיין אותם לו בתו - חס וחלילה - או מי מבני ביתו היו נזרקים מרכב האלוף בלילה ביער על הכביש לפיקוד צפון או אח שר היה דוחף את לשונו לפיהם. חברים:להזכירכם, מדובר בעבריני מין מורשעים. אגב, העונש המקסימלי על העבירה של רמון הוא שלוש שנים. חבל שהוא לא ישב. יש שמועות שאסירים לא מכבדים - בלשון המעטה - עבריני מין.

11 כל הניתוח שלך לוקה בחסר, מזכיר ניתוח של כתב מתחיל. בגין לא ישב באופוזיציה 30 שנה מבחירה. הוא ישב שם, כי הוא לא היה מבוני המדינה. ואנשים ידעו למי לתת את קולם. לעושים, ולא למדברים. הטעות השנייה שלך- לגבי ההרגשה של הרבה אנשים, שלא נורא כאן כל כך. זו לא הרגשה. מדובר בכיבוש שאוכל כל תא חי במוחם של אנשים, שמרוב ייאוש, הם נתפסים לכל גימיק שמבטיח להם תקווה, עתיד, סיסמאות מכובסות. ולגבי שלי- נשארה עיתונאית. בדיוק כמו שלפיד עיתונאי, ורוב הסיכויים שיישאר כזה. לא היא, ולא הוא מנהיגים. מנהיג צריך עמוד שדרה, ולהם אין את זה. ביברמן משחקים אותה מנהיגים, אבל הם חלולים בדיוק כמו לפיד. בהם גם בריונים ומושחתים. אתה צריך ברקאי להישאר במדיום של הרדיו. בכתיבה, אתה לא עובר מסך  (לת) שומר חוק
  • 13:18
  • 28.01.13

12 כבוד השופט ראזי מאשים את הקורבן ....!  (לת) שופט עאלק.
  • 13:34
  • 28.01.13

13 פיספסת ובגדול יעקב כהן
  • 13:49
  • 28.01.13

עיתונאים אינם שופטים ומעולם לא היו אמורים להיות, ואולי זו הסיבה ליהירות שבכם ,מי שמכם עלינו כשופטים

14 כל עוד פואד שם ה-DNA ההרסני של המפלגה הזאת לא ישתנה  (לת) תומר
  • 14:15
  • 28.01.13

15 מאמר שטחי: תברר למה זה מגיע לה לפני שאתה מגן עליה גולדה
  • 14:28
  • 28.01.13

תברר איך היא התנהגה בשנה האחרונה, כמה היא פגעה, השפילה והתנהגה כאילו אני ואפסי עוד. הילדים אומרים: הכל עובר עליך וזה בדיוק מה שקורה לה עכשו. יש צדק בעולם, כנראה שרזי בקראי לא מכיר אותו.

16 גם אני סבור שמה שיחימוביץ עשתה עם מפלגת העבודה גובל בנס אריה
  • 14:29
  • 28.01.13

כל הכבלים וכיו"ב לא היו עוברים את אחוז החסימה. את עיני הוא לא דגדג!!!

  •   אתה צודק כבל מול לפיד היה נגמר בשש או בבש מנדטים פואנטה
    • 05:05
    • 29.01.13

    חוץ מזה צריך לדייק סיעת העבודה בכנסת היוצאת מנתה 8 חברי כנסת ועכשיו היא תהייה 15 כלומר אין זה נכון ששלי הגדילה את כוחה של המפלגה ב2 מנדטים אלא בשבעה מנדטים
    ואין להשוות למה שהיה בבחירות קודמות
    כל שנה נולדים בישראל 160000 ילדים
    בבחירות הנוכחיות נכנסו 4 שנתונים גילאי 18-22 שזוהי להם
    הצבעה ראשונה הצעירים החרדים עשו מה שהרבי אמר להם
    הצעירים הלא חרדים התלבטו בין לפיד לבין בנט וחלקם נתנו קולם למפלגות שלא עברו אחוז החסימה

17 שני 'ילדי המהפיכה' לא הביאו אפילו קול אחד לעבודה  (לת) רמי
  • 14:59
  • 28.01.13

18 קצת להשכלתך: בברית המועצות הקומוניסטית המילה סוציאל דמוקרטיה היא כמו המילה שיזם היום כאן. היא נתפסה כאוייבת הגדולה של הקומוניזם. קצת ידע היסטורי חושף את זה.  (לת) עדה רבון
  • 15:07
  • 28.01.13

19 four פור מור
  • 15:19
  • 28.01.13

Fourr more years זה כל הסיפור קדנציה שלישית,גם זה כל הסיפור. ואין שמחה כמו השמחה לאיד.

20 אם שלי תישאר בראש המפלגה זאת תהיה התאבדות סדרתית  (לת) אחדות העבודה
  • 15:19
  • 28.01.13

21 מפלגת העבודה צריכה להכנס לקואליציה  (לת) שוקי
  • 17:09
  • 28.01.13

22 אוווווווווקייי - שים נקודה  (לת) רזיאל
  • 18:58
  • 28.01.13

23 למה התגובות לא מופיעות בסמרטפון?  (לת) אנדרואיד
  • 19:10
  • 28.01.13

24 אני מעריכה אותך שאינך חבר של פוליטיקאים, אתה יוצא דופן.  (לת) מגיבה
  • 20:09
  • 28.01.13

25 מיפלגת העבודה דוד
  • 02:13
  • 29.01.13

מיפלגת העבודה חייבת להשתתף בממשלה. אי הצלחתה בבחירות איננה בגלל ההישתתפות או אי השתתפות בממשלה. זה בגלל קמפיין כושל, רשימה לא טובה ואידאולוגיה לא עדכנית. אבל מיפלגת העבודה היא מיפלגה עם מסורת, היא ציונית ודמוקרטית ( ולא שלטון יחיד כפי שיש אצל לפיד ) וחשוב שתהיה חזקה וחשוב שתשפיע מתוך הממשלה. דרך אגב אני מצביע ליכוד.

26 העבודה לא יכולה להתאבד. גופה לא יכולה להתאבד. כיום קיימת רק מפלגת יחימוביץ, זו אינה העבודה, היא רק השתלטה על השם, ואל תשכח איך סייעה לברק לנשל את פרץ ואחר כך בגדה בברק, עכשיו יהיו קצת רעשים לגביה, אבל היא תמשיך עד שתרים את ידיה לבד. ואני לא אעשה לה יום סרט  (לת) עדה רבון
  • 11:02
  • 29.01.13

27 שלי נכשלה! לא שיתפה חבריה , לא קיבלה בקורת, המשיכה את ברק לא את רבין, זרקה חברים ותיקים.  (לת) מגיב
  • 17:29
  • 29.01.13

28 הם התאבדו רעיונית. רבין האחרון שהוביל.כלכלה זה לא הכל.  (לת) מגיב
  • 17:31
  • 29.01.13

29 בעלת הבית היתה צריכה להופיע בתקשורת ולהודות, טעיתי.  (לת) מגיב
  • 17:40
  • 29.01.13

30 כדאי לראיין את שלי, ולשאול אותה את השאלות הנכונות. זה לא תפקידך לסוכך עליה.  (לת) מגיב
  • 17:42
  • 29.01.13

31 שלי עדין לא הופיעה בציבור. צר לי היא אכזבה.  (לת) שולה
  • 17:43
  • 29.01.13

32 עם רבין לא התאבדנו. מנהיגים כושלים מגיע להם מקלחת קרה.  (לת) שאול
  • 18:01
  • 29.01.13

33 רזי , עיתונאי ישר ולא מראיין חד צדדי , תפקידך להבין אבל לא להגן על אף אחד.  (לת) חושב
  • 18:03
  • 29.01.13

34 אתה הפוכה של אילה חסון, המראינת רק אנשים המסכימים אתה. תמיד אצלך שני צדדים של המטבע וזה מעולה. יאיר
  • 18:05
  • 29.01.13

שלי, מה לעשות גם הצליחה וגם נכשלה. טבעי שאומרים לה זאת.

35 רק לא לזחול לממשלת לא שלום ולא רווחה. זה רגיל אצל העבודה.  (לת) חנן
  • 18:07
  • 29.01.13

36 העבודה תאבת שלטון, ומאבדת את ערכיה.  (לת) מגיב
  • 18:08
  • 29.01.13

37 אנחנו נקשיב, גם אתה, זה לא ירפא את העבודה ואת תאוותה לשלטון. שיחדדו את המסרים הערכיים שלהם בלי לחפש מתנחלים.  (לת) יאיר
  • 18:09
  • 29.01.13

38 נתח את כשלונו של ברק ותבין, נתח כשלונם של מנהיגי המפלגה ותבין.כל כך פשוט.  (לת) אזרח
  • 18:15
  • 29.01.13

39 לא המפלגה מתאבדת, מנהיגיה הם שמתאבדים. מאבדים את הדרך, ברק בוודאי.גם שלי.  (לת) מגיב
  • 18:17
  • 29.01.13

40 השתן והיהירות עולה לכל מנהיגיה לראש.אני ואפסי.  (לת) מגיב
  • 18:18
  • 29.01.13

41 אתה טועה ומטעה, לא המפלגה מתאבדת אלא מנהיגיה שנכשלים פעם אחר פעם. רות
  • 19:04
  • 29.01.13

למה? כי אבדו את הדרך ואת הערכים. מצנע נקלע לתנאים בלתי אפשריים, הוא דווקא היה בסדר גמור. פרץ היה היחיד שקנאת חבריו עברה כל גבול ששל טעם טוב ולברק היה חלק גדול בזה גם ההתנפלות על פרס. פואד חבל עליו, אבל שגה כשהחזיר את ברק. פואד לא היה ראש ממשלה.הצלחה זה לא רק מס קולות, זו הדרך הראויה, ברק כשלון מס 1 באיבוד הדרך, כנ"ל שלי.

42 מי המציא את שיטת עיתונאי החצר? ברק. לא נסלח לו על זה. והשתלטות על התקשורת להגנתו. אבי
  • 19:06
  • 29.01.13

אתה מזן מיוחד שהולך וכלה.

43 שתיקת הכבשים של חברי העבודה כלפי שלי היא היתה הבלתי נסבלת רק בודדים פצו פה.  (לת) דמוקרט
  • 19:07
  • 29.01.13

44 כותרת לא מקובלת עלי. מנהיגים גרועים גורמים למפלה ולבקורת צודקת.  (לת) חושב
  • 19:08
  • 29.01.13

45 רצית דמוקרטיה וקבלת. ככה זה במשטר דמוקרטי, וזה טוב.  (לת) מגיב
  • 19:09
  • 29.01.13

46 דווקא מפני שלא נפחה נשמתה יש להגיד לה את האמת. כי אם היא נשארת, שלפחות תלמד במה שגתה.  (לת) שלום
  • 19:11
  • 29.01.13

47 כל מילת בקורת לשלי לא מיותרת. מנהיג הוא אדם שצריך להקשיב לבקורת במיוחד אם נכשל.  (לת) דמוקרט
  • 19:13
  • 29.01.13

48 צא מהגנטיקה מה אתה מבין בה? קח אחד אחד, פרט למצנע ותראה לא העבודה כשלה הם כשלו.  (לת) מגיב
  • 19:16
  • 29.01.13

49 אתה חושב שגם על רבין היו מלכלכים? בכנס האחרון כולם הריעו לו. ולברק צעקו בוז.  (לת) שלום
  • 19:18
  • 29.01.13

50 לקחת קלישאה מקובלת והשתמשת בה. זו לא האמת למי שמתעמק בנושא. עוזב העבודה
  • 19:27
  • 29.01.13

עליך לנתח מנהיג מנהיג מה עשה ,מה פעל, ומה היתה הבקורת עליו.
לצ ערי תווכח שחלק היא קנאה איומה ,אבל חלק אבדו את הדרך.

51 שלי צריכה להגיד סליחה טעיתי.  (לת) עדי
  • 19:28
  • 29.01.13

52 הפוליטיקה היא אכזרית אתה לא יודע?  (לת) שואל
  • 19:29
  • 29.01.13

53 הכה בברזל בעודו חם. מה טעם לבקורת שלא בזמנה ?נעשה מעשה מבקרים אותו.  (לת) דמוקרט
  • 19:39
  • 29.01.13

54 מי שהולך למנהיגות חובה לבקר את מעשיו. מה לך מתנפל על בקורת צודקת? גם אתה מבקר יום יום.  (לת) שולה
  • 19:40
  • 29.01.13

55 רזי, מתי רצית שתושמע בקורת? בעוד שנה?בעוד חודש? מתי?  (לת) שואל
  • 19:41
  • 29.01.13

56 הפתיחות לבקורת אחרי בחירות היא אבן יסוד בדמוקרטיה. שתענה למבקרים. גם אתה אמון על בקורת כלפי אחרים.  (לת) חנה
  • 19:43
  • 29.01.13

57 אני רוצה לשמוע את שלי עכשיו מה יש לה להגיד. ובקורת לא משתיקים אדוני העיתונאי. מגיב
  • 19:45
  • 29.01.13

בקורת מעולם לא הרסה מפלגה רק בנתה. מעשי האנשים הורסים.

58 מפלגה שמאבדת את דרכה, גורמת להתאבדותה.  (לת) דן
  • 19:45
  • 29.01.13

59 למה אנשים עזבו למרץ? כי העבודה פישלה. ולמה ללפיד עזבו ? לא מפני שהעבודה צודקת.  (לת) מגיב
  • 19:47
  • 29.01.13

60 המפלגה מתאבדת התכוונת. מפלגה זה אנשים , בעבודה יושבים אנשי ימין שלא תואמים את רוח המפלגה ומסריה שטושטשו.  (לת) ישראל
  • 19:49
  • 29.01.13

61 אתה יורק לבור ממנו אתה שותה מים. וממה אתה מתפרנס אם לא מבקורת והבנה של מעשים?  (לת) שואל
  • 19:56
  • 29.01.13

62 ומענין אותי מה דעתך על הבקורת המושמעת פה נגדך? האם זה רצון שתתאבד מקצועית? לא ולא. שואלת
  • 20:02
  • 29.01.13

פשוט בקורת על מאמרך. אתה עיתונאי מאוד נחשב בעיני, אבל אני מתנגדת למאמרך.שלי שגתה והבקורת ממש מוצדקת בעיני. ויש להגידה בקול רם.
ועכשיו. אם לא עכשיו אימתי? הבקורת צריכה לבוא בצד ההישגים ולהיות מנומקת היטב.

63 בעלת הבית לא צריכה לנפןח נשמתה כדי לשמוע בקורת.  (לת) מגיבה
  • 20:20
  • 29.01.13

64 רזי זה בכל זאת לא מריח לי טוב. דווקא כשבעלת הבית עוד נושמת כדאי להשמיע לה בקורת.  (לת) מגיבה
  • 20:21
  • 29.01.13

65 הבקורת נגד שלי מוצדקת בהחלט, נאמרו גם לזכותה דברים. ככה זה במשטר דמוקרטי.  (לת) קורא הארץ
  • 21:24
  • 29.01.13

66 כל כך טבעי שאחרי בחירות יש בקורת. הבעיה אצל שלי שהבקורת היתה עוד לפני הבחירות.והיא צפצפה.  (לת) מגיב
  • 21:36
  • 29.01.13

67 אין רחמים בפוליטיקה. גם אין רחמים בתשקורת.  (לת) אורן
  • 21:37
  • 29.01.13

68 העבודה תחליט אם שלי תלך או לא. הבקורת חיבת להשמע.  (לת) איש העבודה
  • 21:47
  • 29.01.13

69 רזי, חזור לרדיו ולשולחן המראינים בזה אתה טוב יותר. לא אהבתי הליקוק לשלי שנכשלה .  (לת) מגיב
  • 12:56
  • 30.01.13

70 מניהגי העבודה כושלים פעם אחר פעם. כמנהיג כושל המפלגה מתאבדת. זה הסדר הנכון.  (לת) דן
  • 12:59
  • 30.01.13

71 המושחתים שינסו להפיל את שלי יחימוביץ׳ יקבלו בראש בפריימריז יוסי
  • 10:18
  • 11.02.13

וכן, גם אלה שחורשים מזימות. אני מתפקד חופשי וכמוני יש עוד אלפים שלא מוכנים לשיטה המושחתת של אלה שרק רוצים כסא ואידאולוגיה לא מעניינת אותם.

72 המושחתים שינסו להפיל את שלי יחימוביץ׳ יקבלו בראש בפריימריז יוסי
  • 10:18
  • 11.02.13

וכן, גם אלה שחורשים מזימות. אני מתפקד חופשי וכמוני יש עוד אלפים שלא מוכנים לשיטה המושחתת של אלה שרק רוצים כסא ואידאולוגיה לא מעניינת אותם.

פעילות
המלצות