שלי צריכה להישאר

ההישג הדל של מפלגת העבודה בבחירות, הוא בהחלט כישלון אישי של שלי יחימוביץ'. יו"ר מפלגת העבודה לא הצליחה לשמר את ההתלהבות והרעננות שליוו את בחירתה לראשות המפלגה, לא השכילה לתרגם את המצוקה הכלכלית האמיתית המונחת כמאכלת על צווארם של רוב אזרחי ישראל להצבעה בעדה, נושאת הדגל החברתי-הכלכלי, ולא הצליחה לנצל לטובתה את אווירת האנטי-ביבי שאישררו הבחירות האחרונות. לא הצליחה - משמע נכשלה. האם זה אומר שעכשיו היא צריכה ללכת הביתה? בהחלט לא.

קמפיין הבחירות של יחימוביץ' סבל מכל טעות אפשרית - זיגזוג, יהירות, ריכוזיות יתר, עמימות והקרבת השמאלנים על מזבח מצביעי המרכז, שבהעדר אידיאולוגיה ברורה העדיפו את העיתונאי היפה עם המגבת התלויה ברישול על הכתף.

יחימוביץ' ניסתה להיות יאיר לפיד - טקטית, ממלכתית, מחושבת, עמומה - וקיבלה כתף קרה. בוחריה הפוטנציאליים לא רצו לראות אותה מסדרת קופסאות אוכל קפוא לילדיה. הם רצו לראות אותה נאבקת, באותה דרך בלתי מתפשרת שאיפיינה אותה כעיתונאית, נגד בעלי ההון והשחיתות - גם זו של המגזר הציבורי - נגד המשך הכיבוש וטיפוח ההתנחלויות, ובעד שוויון למיעוטים ולחלשים.

ייתכן שחוסר הביטחון שלה במהותה - לוחמת חברתית ושמאלנית מובהקת בהשקפתה המדינית, עם משנה אידיאולוגית סדורה ומובחנת, גרר אותה לתחרות בשדות לא לה: השתתפות באולימפיאדת המאמי הלאומי שמצטלם עם ילדיו וכלביו. במקום להבליט את רשימתה הצעירה, היונית והפמיניסטית, היא הסתכסכה עם עמיר פרץ, סנדקה במפלגת העבודה ואחד מסמליה, והצטלמה על אופניים בשוק הכרמל כשפעילים בוזקים קונפטי על ראשה. בסופו של דבר השמאלנים הלכו לזהבה, וחובבי הבידור - ליאיר. כי כמו שאהוד ברק לא היה סחבק, כך שלי היא לא מאמי.

כל אלו אינם מבטלים את העובדה שיחימוביץ' היא מנהיגה ראויה, נציגה אמיתית וכמעט יחידה של מעמד הביניים (האמיתי, לא זה שנוסע בג'יפ ומבלה ב"גנקי") בשורה הראשונה הראשונה והמשפיעה של נבחרי הציבור. כל אלו אינם מוחים את עקרונותיה המוצקים, גם אם הם שנויים במחלוקת, וזאת בניגוד לקונסטרוקציות החלולות שיישבו בממשלה הבאה ויכריעו על עתידנו. כל אלו אינם מבטלים את עבודת השיקום המופלאה שביצעה בדינוזאור המחרחר שהיתה מפלגת העבודה עם היבחרה. כל אלו אינם מבטלים את חשיבות הדיון הכלכלי-החברתי שהיא מבקשת לנהל, ושהיא עוסקת בו בעקביות כבר שנים, הגם שהוא חסר מאוד ובעייתי (ע"ע התוכנית הכלכלית שהציגה, על חוריה המרובים). כל אלו אינם משנים את העובדה כי השדה הפוליטי משווע לאנשים כמו יחימוביץ' - למרות אישיותה הלא פשוטה - ולא לכוכבי קולנוע, גיבוריו של טרנד מבולבל, שבעצם לא אומרים דבר.

שלשום נמנעו חברי הכנסת הנבחרים של מפלגת העבודה מלשלוף את הסכינים, ובתום "דיון מנומס" אישרו את החלטתה שלא להצטרף לממשלת נתניהו. מי שמכיר את ההיסטוריה של העבודה ואת הזיכרון הקצר להחריד והאכזרי של הבוחר הישראלי, יודע כי מדובר בתעודת ביטוח רופפת ביותר. בהעדר תרבות פוליטית, הגיליוטינה היא המכשיר הציבורי היחיד בישראל שעובד ביעילות. עכשיו שלי היא סתם אשה רעה. כמה גדול וטיפשי הפיתוי לערוף את ראשה.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מאמר לא משהו. אבל הכותרת סבבה. שלי תישארי.  (לת) אמיליה רומניה, כפר הס
  • 03:12
  • 30.01.13

02 מנית כל כך הרבה טעויות... כנראה באמת לא צריכים לזרוק אותה. היא צריכה ללכת לבד. מזל שהיא משאירה את חברי הכנסת הנפלאים שמעוררים תקווה חדשה ואולי מתוכם יצמח מנהיג חדש  (לת) שימיב
  • 04:51
  • 30.01.13

03 מי יכול להתיחס ברצינות לכותבת כזו ?? שרון
  • 05:09
  • 30.01.13

לדברי הכותבת "המצוקה הכלכלית האמיתית מונחת כמאכלת על צווארם של רוב אזרחי ישראל " האם מישהו שחי בעולם המציאותי ולא בעולם הפנטזיה הקומוניסטית סוציאליסטית יכול להתיחס ברצינות לכותבת כזו ??

04 שלי נציגה אמיתית של מעמד הביניים? גיברת, את בכלל לא מבינה מה זה מעמד ביניים. גיחי
  • 05:50
  • 30.01.13

משנה סדורה? שלי זורקת סיסמאות שאבד עליהם הכלח מזמן.
תפנימו: היא לא מנהיגה, היא סתם כלבתא שתלטנית ורעה.

05 מסכים עם כל מילה  (לת) יואב
  • 06:03
  • 30.01.13

06 לזכותה גם יאמר שהיא נאלצה להתגונן בפני מתקפה פרועה של מחנה השמאל האליטיסטי יוסף הפקיד
  • 06:36
  • 30.01.13

כאשר דוקרים אותך בגבך, קשה להצליח.
השמאל בישראל הוא אליטה, וקשה לו עם מישהו שפועל למען עובדים ועניים.
השמאל רוצה רק לדבר "חברתי" אבל לפעול "קפיטליסטי". הוא הרי נמצא בצד הנכון של הפרוסה עם החמאה.

07 חבירתה לועדי העובדים ואיומים על כלכלה סמי סוציאליס רועי
  • 08:01
  • 30.01.13

על כלכלה סמי סוציאליסטית היו עיקר הדחייה ממנה ואת זה לא מציינת כי הס מהלזכיר את הפיל הלבן - ועדי העובדים- שנואי נפשם של המעמד הבינוני האמיתי הישראלי ,אלו שמפרנסים את המגזר הציבורי עושק התקציב. רוב המוחלט של הבוחרים אינו מתוחכם ודיבורים על כלכלה סוציאלדמוקרטית ללא כיסוי ,אינם מלהיבים את מרבית האנשים. כלכלה בסגנון יוון וספרד אינן מלהיבות כאן אף אחד

08 כשלה בכול פרמטר אז שתקח אחריות ותתפטר!  (לת) דני האדום
  • 08:11
  • 30.01.13

09 שלי היא לא הפתרון, שלי היא הבעיה HMJE
  • 08:26
  • 30.01.13

שלי היא לא הפתרון, שלי היא הבעיה. יש לה מגבלה רצינית של רדידות מחשבתית הבנת הסביבה. היא חושבת שאת הכל פותרים בסיסמאות ושהחברים מהברנז'ה העיתונאית יתנו תמיד רוח גבית. יש לה גם בעית מנהיגות ועוד.

10 מעבר לכותרת "שלי הישארי" כל השאר נגוע בטעויות מביכות בן אנוש
  • 08:35
  • 30.01.13

כל אחד חושב שאם רק שלי היתה אומרת את מה שהוא היה רוצה לשמוע היא היתה מקבלת את המנדטים של יאיר לפיד. התעלמות מוחלטת מזה שיאיר לפיד לא אמר את כל אותם הדברים וקיבל את הקולות. יש כאן חוסר הבנה על מה ולמה אנשים בחרו כמו שבחרו ונמלטים לתאור הבוחרים כמטומטמים גמורים. האמת היא שונה וקשורה יותר לעובדה שאנשים מאמינים לשלי שהיא תגדיל את ההוצאה הציבורית לחינוך, בריאות ורווחה ורוב העם תומך בזה אם כי מבין שהנהנים העיקריים הן העשירונים הנמוכים ובמיוחד החרדים והערבים. השאלה היא מי ישלם על זה. כאן שלי לא היתה ברורה מספיק ולא דיברה על הריכוזיות במשק ועל הטייקונים ויצאה נגד ה"עשירים". שני העשירונים העליונים הבינוו שהם אלה שהולכים לממן את מדינת הרווחה לחרדים ולערבים והצביעו ליאיר שהבטיח לייסר בעקרבים ושוטים את החרדים ואת ה"זועביז". זה הסיפור האמיתי של הבחירות האלה.

11 מאמר ברמה של קלאסיקה ספרותית. לא היה כמאמר הזה בעיתונות העברית.  (לת) הקורא האחרון
  • 08:36
  • 30.01.13

12 אין לי יותר תקוה ששלי תשתנה. נתנה מה שיכולה, ונכשלה. עובדה. אז למה להשאיר אותה?  (לת) תוהה
  • 09:27
  • 30.01.13

13 העבודה לבדק בית רציני. אנשי ימין בעבודה לכו לימין. זאת לא צריכה להיות מפלגת ימין. רוצים שלום.  (לת) מגיב
  • 09:28
  • 30.01.13

14 צודקת לחלוטין. מאמר נכון  (לת) יניב
  • 09:32
  • 30.01.13

15 שלי יחימוביץ לא נכשלה, פשוט אין לעבודה מאגר מצביעים גדול יותר אורניה
  • 09:39
  • 30.01.13

מידיעה אישית אומר שרבים ממצביעי מרץ חזרו אליה למרות שבבחירות הקודמות נתנו קולם לברק הלא אהוד בתקווה לחסום את גוש הימין באמצעות "עבודה" גדולה. הפעם לא ציפו כלל שהשמאל יחזור לימי גדולתו והצביעו על פי נטיית ליבם למרץ. ניתן לומר שגם ציפי לבני נכשלה, ממפלגה שמנתה 28 מנדטים בכנסת ה-18 נותרו לה ולמופז יחד שמונה בלבד. את קולות קדימה גרפה "התקווה הלבנה הגדולה" בדמות יאיר לפיד, שיש להניח שלא ישאר ממנה דבר לבחירות הבאות. לפיד גרף גם קולות של מצביעים מתונים מהליכוד, שאיבד לפחות רבע מבוחריו לטובת לפיד ובנט. יחימוביץ לא קורצה כנראה מהחומר ממנו עשויים מנהיגים גדולים ובחירתה ליושבת ראש "העבודה" ולמועמדת מטעמה לראשות הממשלה היתה טעות, אך העבודה היא מפלגת עבר ללא אלקטורט וכדי להחיותה נדרש יותר מכריזמה.

16 למה רק בארץ לוזרים שהפסידו מערכת בחירות צריכים להישאר יו"ר מפלגה זאק
  • 09:41
  • 30.01.13

בכל העולם ראש מפלגה שהפסיד ( כן כן היא הפסידה) מפנה את מקומו לתת הזדמנות למתמודד אחר לזכות בבחירות הבאות.
השאלה מה עם אשכנזי ברק וביבי מפחדים שגבי אשכנזי יגיע למפלגץ העבודה לכן לוחצים על חקירה פלילית.
השמאל יזכה בבחירות רק שביטחוניבט יעמוד בראשו ראו רבין וברק

17 מה זה שעיתונאים כמוך ורזי ברקאי עושים מסע תעמולה למען שלי? מי אתם שתחליטו? חברי העבודה יחליטו.  (לת) קורא הארץ
  • 09:42
  • 30.01.13

18 כל מילה במאמר הזה היא בסלע. אני מקווה שיחימוביץ תישאר מנהיגת העבודה ותצליח להנהיג אותה  (לת) מיכל 1
  • 09:55
  • 30.01.13

19 היא תהיה מצויינת כמו פעם כשהיתה נאמנה לעצמה.  (לת) ששלי תחזור לעצמה
  • 09:58
  • 30.01.13

20 מאמר מצויין, מסכים לחלוטין. מפלגת העבודה חייבת להיכנס לממשלה כדי להשפיע מבפנים ולעזור באמת למעמד הביניים אותו היא מייצגת. זה לא יילך מהאופוזיציה. ישראל ישראל
  • 09:59
  • 30.01.13

אם מפלגת העבודה תישאר באופוזיציה, אין לה סיכוי לקבל קולות בבחירות הבאות...

21 הפעם ההשתלחות בלפיד היא "רק" עקיפה. תזכורת: למאמי הלאומי שמצטלם עם ילדיו וכלביו יש בת אוטיסטית מה אוכל אתכם ב"הארץ"?
  • 10:11
  • 30.01.13

ואילו יחימוביץ' היתה מדגישה את רשימתה הפמיניסטית היתה מקבלת 8 מנדטים.

22 לו שלי הייתה מבדילה בין זכות העובדים לבין מונופול הועדים הגדולים אלכסנדר
  • 10:21
  • 30.01.13

הסיסמאות שלה בעצם דיברו על שליטת ההסתדרות על המשק באמצעות ועדים חזקים העושקים את הכנסות המדינה. לא העזה לדרוש הפסקת מימון החרדים . מירב מיכאלי לפני משה מזרחי ? סתיו שפיר לפני ברוורמן?

23 השלימוביץ הזאת היא האסון של הבחירות עם מנהיג סביר העבודה היתה מפילה את ביבי  (לת) חבל
  • 10:26
  • 30.01.13

24 פרסום המייל שקיבלה בטעות מעשה מביש שיפגע באמינות והיושר של ג"ב יחימוביץ.  (לת) מעמד הבניים
  • 11:03
  • 30.01.13

25 יפה אמרת!  (לת) ליהי
  • 11:09
  • 30.01.13

26 איך למען השם עיתונאים ואנשי יחצ תמיד יודעים יותר ? טלי
  • 11:19
  • 30.01.13

הם העיתונאים ובעלי חברות יחסי הציבור לא טועים הם יודעים הכל, אבל בדיעבד. איפה טעתה שלי מה לא היה נכון בקמפיין. איפה היו העהרכות האלו לפני שהתפרסמו התוצאות??! בשום מקום. האומץ לעמוד בפני הסיכוי להכשל בפרהסיה הוא נחלתם הבלעדית של פוליטיקאים. עיתונאים יודעים בדיעבד ועל כל איש יחסי ציבור שהצליח יש כשרה משרדים שנכשלו. הציבור מצביע במקרה הטוב בפיות מעשרה אחוז בהתבסס על קמפיינים. והוא הרבה פחות מטומטם ממה שנוטים לחשוב ולהגיד אנשי יחסי ציבור שאת הון התועפות שלהם קיבלו גם כשהפסידו שוב ושוב.

27 כמו כל העיתונאים, גם את לא מבינה את יחימוביץ. היא לא משחקת בממלכתיות. היא באמת ממלכתית. הדאגה שלה לכל הסקטורים וחוסר הרצון שלה להקריב אחד על מזבח האינטרסים של האחר הם כנים לחלוטין. מאז שהיא בכנסת היא התנערה לחלוטין מכל המניירות הברנז'איות שאת מטיפה לה לחזור אליהם. הציבור לא חייב להסכים עם דרכה. אבל היא לא חייבת לשנות את דרכה כדי להתאים לאופנות. שתישאר כמו שהיא עכשיו - ולהרבה זמן.  (לת) אמת בקלפי גם בפעם הבאה
  • 11:25
  • 30.01.13

28 כתבה לעניין כל הכבוד  (לת) אריה
  • 11:43
  • 30.01.13

29 פלוקרטיה של פמיניסם רפא
  • 12:04
  • 30.01.13

עם כל כך הרבה טעויות, כישלונות, תבוסות ומפלות, מה יש עוד להחזיק בדבר היהיר הזה, ששמו שלי, שהבנתה בענייני חברה או דמוקרטיה כהבנת חכמי חלם בטיסות חלל. עדיף לכולנו שתלך להתיישב על ספסל של קופאית אצל רמי לוי.

30 היועצים והפרשנים יכולים להקים מפלגה ולהיווכח מה הם באמת שווים  (לת) דניאל דורון
  • 12:10
  • 30.01.13

31 הטרנד העיתונאי יחלוף אבי בן יעקב
  • 12:14
  • 30.01.13

כפי שאלופי צה"ל נזרקו מן הרשימות או הפסיקו לשמש מודל למנהיגות , ראה נפנופו של האלוף שגיא על ידי הגברת יחימוביץ , כך גם העיתונאים שנכנסו לפוליטיקה לאחרונה ובראשם הגברת יחימוביץ, יאבדו מחינם ויחלף גורם משיכתם ויתרונם על מועמדים אחרים מקרב האזרחים
להחזיק מיקרופון ולדקלם משפטים שלמים מבלי לתת למרואיין אפשרות להגיב ,אינו דומה להנהיג ולהציג משנה כלכלית חברתית מדינית אמינה

32 אוי אוי..שוב השמאל הצדקני גילה
  • 12:21
  • 30.01.13

זה שלעולם לא יחתום על אף הסכם שלום בגלל הצדקנות שלו. עיתון הארץ חבט בה יום יום וחברי כנסת לשעבר כדוגמת יולי תמיר, קולט אביטל, אברהם בורג מרוב צדקנות העבירו קולות למרץ כאילו ומרץ עם שישה מנדטים תוכל לעשות הסכם שלום. השמאל הצדקני לא הפסיק לחבוט בה בצורה פרועה ודוחה. אני למשל לא יודעת אם אוכל עוד להחזיק ספר של עמוס עוז.

33 הארץ לאנשים חושבים?החלטת בשבילנו.כבר לא צריך לחשוב , כמה הערות: מגיבה
  • 12:38
  • 30.01.13

שלי נכשלה,בשבילי הכשלון היה ידוע מראש. הרגשתי ברור, אני לא חוזרת לעבודה.אחרי קיימפ דיויד וכשלון ברק, גמרתי עם העבודה. לא חזרתי אליה עם שלי, אבל אני מעריכה את השגיה. לא פשוט לשקם מפלגה אחרי ברק.
יתרונות וחסרונות אם תשאר ויתרונות וחסרונות אם יבחר אחר במקומה..כך צריך לחשוב.
עם שלי לא תפיק לקחים ותשאר שלי, אין טעם לבחור בה. אם תשתנה ולא כמו ברק שאמר שישתנה והשתנה לרעה.שינוי גישתה בעמעום מסרים,לקוק למתנחלים, די עם שמאל וימין,ללכת לשכבות החלשות, לחבק את דורשי המשא ומתן לשלום, להיות פעילה בחינוך, ולשתף חזק את אנשיה לקרא לותיקים לחזור,אז אולי שווה שתשאר. ולא הביתה.

34 רק במדינת ישראל מי שנכשל נדבק לכסא.למה זה? וזה עיתון לחושבים או לשטיפות מח?  (לת) שואל
  • 12:42
  • 30.01.13

35 שלי, צריכה ללהפנים הבקורת, לחשוב אם היא מסוגלת לשנות את גישתה ולקבל את דין התנועה.  (לת) מגיב
  • 12:44
  • 30.01.13

36 לא חיבים שום דבר, כתבת כמה מאמרים וכבר את מחלקת פקודת יום? למה מי את?  (לת) שואל
  • 12:46
  • 30.01.13

37 ואם לעבודה יש אדם טוב ממנה? מה אז?  (לת) שואל
  • 12:47
  • 30.01.13

38 אם הלוזר ברק היה הולך הביתה כשנכשל הכל היה נראה אחרת.  (לת) מגיב
  • 12:48
  • 30.01.13

39 עיתונאים למען שלי הכושלת.זה לא משפיע עלי.  (לת) מגיב
  • 12:50
  • 30.01.13

40 בהחלט לא כישלון אורי ביתן
  • 13:03
  • 30.01.13

הבה נזכור: לפני שנתיים מפלגת העבודה הייתה הזנבנב של נתניהו וצללה בסקרים אל מתחת לעשרה מנדטים. התוצאה הנוכחית כפולה בערך. נכון, בעקבות המחאה החברתית היו כמה סקרים בהם עברה המפלגה את עשרים המנדטים, אבל אלו היו סקרים של רגע - לפני שלפיד התבסס והפריח את בלוני "השויון בנטל", בשיא המחאה, לפני שלבני הקימה מפלגה.
לא כל ה280 אלף שהיו בכיכר המדינה הם באמת סוציאל-דמוקרטים,. שני העשירונים העליונים עלולים אפילו להיפגע ממדיניות כזאת. מאלו שכן, לחלקם התאימה יותר מר"צ, כמה אלפים הצביעו חד"ש (או דע"ם) וכמה ל"ארץ חדשה". מהאחרים היו כאלה שהעדיפו את לבני, את לפיד עם מסר לכל פועל, או שהצביעו בנט, הליכוד או אמסלם, שלא לדבר על אלה שנשארו בבית. למרות טעויות כאלה ואחרות,
המבחן של מפלגת העבודה אינו במספר המנדטית אלא בהצגת אלטרנטיבה לממשלה הנאו-ליברלית. אם מפלגת העבודה תעשה זאת נכון ותימנע מכניסה לממשלה, ומנעיצת סכינים, ותשכיל לפנות לא רק למעמד הבינוני אלא למעמדות הנמוכים - היא תוכל להוות אלטרנטיבה שלטונית, ואף לחזור לשלטון בעוד קדנציה אחת, שתים או שלוש.

41 רוית הכט, אוי את כל כך יפה! פעם אחר פעם רואה את התמונה הקטנה שלך בעמוד הראשי וחייב להכנס אני
  • 13:05
  • 30.01.13

תסלחי לי שאפילו לא קראתי את הכתבה, אני הרבה פחות מדי מתוחכם וחכם מכדי לקרוא.
אבל את כל כך יפה! מילפאית אמיתית! אחח אם הייתי קצת יותר מבוגר!

42 שלי איבדה אותי עם סתיו שפיר מירב מיכאלי והיחס לאמיר פרץ הכל טיפשות  (לת) יובל
  • 13:14
  • 30.01.13

43 כותבת המאמר מגינה של יחימוביץ כי היא אישה. לא כי מנהיג בינוני. הבעיה לא היא האישיות. הכשלון נעוץ במאגר זעום של בוחרים. ערדליים ירוקות.
  • 13:53
  • 30.01.13

בעבר האמא של העבודה מפא"י השתלטה על המדינה בעזרת עצמה כלכלית. היא שלטה באנשים על ידי שליטה בשוק העבודה. אנשים קבלו עבודה על ידי הפנקס האדום.עבודות נחשקות עלידי צעטלך של פיניה ספיר. גדודים של עסקנים עברו מבית לבית והזכירו לאנשים מי בוס ? מי נותן עבודה ? מי נותן הטבות? שלא ישכחו והלא ממושמעים קבלו עונשים למען יראו ויראוו.
מי קובע פוליטית היום. הוועדים הגדולים. והם לא חוששים משלי ולא המליצו על יחמיבוביץ ולעבודה אין אלפי סרסורים שיניעו בוחרים להצביע עבודה. אז מה יש לכם משלי. אתם מאגר הולך וקטן. כמי שעסק הרבה שנים ב"בקרה נהולית" אני רוצה לציין שהדור הזה אינו מצביע עבור מישהו הוא מצביע בעיקר נגד משהו (מי שהוא ). ההצבעה היא טרנדית, ולכל קדנציה יש את הסטאר כוכב שלה. המנצח הוא ה"שועל הערמומי " וחבריו החפרפרות המוצאים את הסך הכל של פוטנציאל הכדאיות של יחידים המצטרפים לסך של רוב. האידיאולגיה מתה ונקברה בבית הקברות של תורתינו אומנותינו,כל המרביי להתבטל ולסחוט הרי זה משיבוח. מי שמזהה את הכוח ץץץהוא השולט. ואין אשיות כוחנית בין גמדי העבודה. סליחה ע ל הפגיעה. היא לא אישית. זאת המציאות.

44 בהחלט הישג - לא כישלון אורי ביתן
  • 14:20
  • 30.01.13

נכון, על רקע המחאה החברתית היו סקרים עם עשרים מנדטים ויותר, אבל אלו רק סקרים של רגע. לא כל ה-280 אלף בכיכר המדינה היו סוציאל דמוקרטים, וגם אלו שכן, חלק הצביעו מר"צ, כמה אלפים חד"ש ודע"ם, ארץ חדשה, אפילו ליכוד ובנט. שלא לדבר על הופעתה של לבני עם פרץ ומצנע ועל האתגר של לפיד, הד"ש החדש.
לפני שנתיים העבודה בראשות ברק הייתה הזנבנב של נתנייהו וצללה בסקרים מתחת ל-10. יחימוביץ' - לא לבד - עשתה ממנה מפלגת אופוזיציה עם עקרונות וחוט שדרה. -לא בלי שגיאות ובלי מאבקי כוח, כמובן.
עתידה של מפלגת העבודה לא תלוי במספר המנדטים, אלא בשאלה האם תשכיל להמשיך להציב אלטרנטיבה. הדרך של יחימוביץ', אופוזיציה לוחמת, אם תשכיל לפנות גם למעמדות הנמוכים ולא רק למעמד הבינים - יכולה להביא לשלטון בעוד 4-12 שנים מפלגה סוציאל דמוקרטית, בפעם הראשונה מזה חמישים שנה. זחילה לממשלה תשאיר אותה לכל היותר כעוד לווין של הימין.

45 שמאלנית לשמאל יצה
  • 15:07
  • 30.01.13

שלי היא מהשמאל החזק אז שתחבור לזהבה גלאון.

46 הנהגת מפלגת העבודה היא משימה גדולה על יחימוביץ' בכמה מיספרים, ולא כל שכן הנהגת המדינה. מפחדנות פוליטית ושתלטנות מפלגתית אי אפשר לבנות מנהיגות.  (לת) שאול
  • 15:08
  • 30.01.13

47 הנהגת מפלגת העבודה היא משימה גדולה על יחימוביץ' בכמה מיספרים, ולא כל שכן הנהגת המדינה. מפחדנות פוליטית ושתלטנות מפלגתית אי אפשר לבנות מנהיגות.  (לת) שאול
  • 15:08
  • 30.01.13

48 הנהגת מפלגת העבודה היא משימה גדולה על יחימוביץ' בכמה מיספרים, ולא כל שכן הנהגת המדינה. מפחדנות פוליטית ושתלטנות מפלגתית אי אפשר לבנות מנהיגות.  (לת) שאול
  • 15:13
  • 30.01.13

49 שלי יחימוביץ חייבת להשאר עמיר
  • 15:14
  • 30.01.13

כך נבטיח שהסוציאל דמגוגיה תישאר קטנה וחסרת השפעה, לרווחתם ולשמחתם של האזרחים שאינם חכמים וערכיים כמו כותבת המאמר ולכן מצביעים לאנשים עם ג'ל ומגבת.

50 נכון מאוד, לא אחרי כל בחירות צריך להדיח את היו״ר.  (לת) דני
  • 15:36
  • 30.01.13

51 סוף סוף כתבה ראויה ונכונה וודי
  • 15:44
  • 30.01.13

שלי בעלת דעות נכונות וצודקות יותר מדי יועצי תדמית רכבו עליה.
שלי האמתית היא דוברמן נושך וכך היא צריכה להיות אמתית נכונה לקרב
כנגד הברונים המושחתים.
הזגזוג נבע מלחץ השמאל הקיצוני ויועצי היופי ...

52 שלי צריכה להשאר ,בוודאי,היא רק צריכה קצת יותר לרצות להיות ראש ממשלה האזרח מ
  • 16:00
  • 30.01.13

התחושה שליוותה אותי לאורך כל הקמפיין הייתה ששלי לא באמת רוצה להיות ראש ממשלה וכל רצונה לשנות בתחום הכלכלי חברתי תחת ראש ממשלה אחר.
ראש ממשלה חייב להציג עמדה בכל הבעיות שמעסיקות ישראל.
בהתעקשותה לא להביע עמדה ברורה בתחום המדיני בטחוני (באותה נחרצות כמו שהביעה בתחום הכלכלי חברתי) גרמה ליותר מדי בוחרים לתהות האם היא באמת מתאימה וראויה להיות ראש ממשלה.
אם ראש האופוזיציה שלי יחימוביץ תדע לתת משקל לתחום המדיני בטחוני ,משקל דומה למשקל שהיא נותנת לתחום הכלכלי ,היא ללא ספק תהייה אלטרנטיבה ראויה לראשות ממשלה.
ובבחירות הבאות לאחר שהציבור יתפכח מאשליית יאיר לפיד ומטבעת החנק הקפיטליסטית יש סיכוי שייתן הזדמנות אמיתית לתפיסה הסוציאל דמוקרטית .

53 שלי היא אכן היחידה שמייצגת באמת את מעמד הביניים. ליאיר לפיד לא רק הצביעו בתל אביב - אלא בצפון תל אביב! אנשים שיודעים היטב מי מייצג את האינטרסים שלהם  (לת) אא
  • 16:46
  • 30.01.13

54 שלי היא אכן המייצגת היחידה של מעמד הביניים. ללפיד לא הצביעו סתם תל אביבים - אלא צפון תל אביבים! שיודעים היטב מי מייצג את האינטרסים שלהם  (לת) יחימוביץ תכה שנית ובגדול
  • 16:48
  • 30.01.13

55 שלי זה בדיוק מה שהשמאל צריך בשביל מהפך מרצניק
  • 17:55
  • 30.01.13

זה נשמע מקיאוליסטי משהו אבל הנסיון של יחימוביץ' להתחזות למרכז היה רעיון טוב ולדעתי היא צריכה להמשיך עם הקו גם בבחירות הבאות, עם כמה תיקונים ולקחים מתופעת לפיד. בואו נודה בזה - השמאל האמיתי (מרצ, חדש, חלקים נרחבים מעבודה) הוא קטן מדי בשביל ליצור קואליציה ולכן צריך להתחנף אל מול מצביעי המרכז שנכבשו על ידי לפיד. צריך לבשל אותם על אש קטנה, קודם כלכלה-חברה, ואז בעדינות לחבר את זה עם מחיר הכיבוש, המלחמות ומיליטריזם. רוב הציבור פשוט אכל יותר מדי תעמולה ודליגטימציה של השמאל בשנים האחרונות לכן ללכת איתו ראש בראש מרצ-סטייל לא יניב פרי. צריך להזיז את האנשים מגוש לגוש בעזרת מרכז, מה ששלי ניסתה אך בסופו של דבר נכשלה בו.

לא צריך להתיאש, אנחנו לא כל כך רחוקים, עוד כמה מנדטים לעבודה, עוד קצת אמונה מצד המצביעים הערבים ואנחנו שם.

56 שררה ויוהרה מביאין את רוע הגזירה - השאלה מי לוקח אחריות  (לת) קובי
  • 19:23
  • 30.01.13

57 IN A COUNTRY WHERE EVERYBODY IS SOMEBODY THERE IS NOBODY ANYBODY. קין
  • 19:24
  • 30.01.13

התחרות המטופשת במרכז כשאין כל הבדל בין המפלגות אלא שאיפות המנהיגים אין סיכוי להשגים רציניים. עכשיו גם יהיר רוצה להיות רוה"מ הבא....אז שאול ושלי ציפי ויאיר ינהלו מלחמות מטופשות נגד מספרי שנים שלהם.כרגיל.

58 שלי היא מנהיגת מפלגת העבודה -כי היא נבחרה לתפקיד על ידי רוב מתפקדי העבודה-אז לכל עירית
  • 19:37
  • 30.01.13

המשטינים נגדה -הגיע הזמן להרגע.
חבל ששלי הקשיבה ליועצי התקשורת שלה במקום לעצמה ולאמת שלה.
כל הגימיקים וההכרזות "ננצח את ביבי" רק הזיקו.
בניגוד להרבה אחרים ,לשלי יש על מה להתגאות-היא מחוקקת מעולה בכנסת ,נלחמת אמיתית עבור הצדק ונגד העוולות ובנתה רשימה נפלאה לכנסת.
נדמה לי שלו שלי היתה מדגישה את הרקורד שלה ואת דאגתה האמיתית למעמד הביניים בישראל ,ואת מלחמתה האמיתית והיום יומית ב"שיטת השקשוקה" הכל היה נראה אחרת.

59 שלום, רוית רותי, ת"א
  • 19:40
  • 30.01.13

אולי בשל גילך הצעיר ( כפי שאת נשקפת מהתמונה) לא חשבת יותר לעומק כי קשה מאוד לצאת לבחירות לבד , להילחם לבד , בשעה שמאחורייך יש את אחת הנבחרות הטובות מאי פעם במפלגה הזו וגם הם לא עשו דבר. ישבו על התחת (סליחה) וחיכו ששלי תסחוב אותם על הגב. הוותיקים שיודעים איך המפלגה פועלת, חיכו לה עם סכינים (וראי את איתן כבל הקשקשן שלא מצליח בשום דבר, אבל מאשים כל אחד במפלתו). ראי את העבודה הנהדרת שעשו חבריו של בנט, שעבדו ללא לאות. ראי את חברי יאיר לפיד שליוו אותו . בעבודה, כמו בעבודה: שם נותנים לחמור הראשי לעבוד קשה ואחר כך שוחטים אותו. זו הסיבה שהם נמאסו על העם.

60 הדיון בחסרונותיה היה מצויין ואפילו מקורי. לעומת זאת הדיון בסיבה לדם הרשימה היה מאולץ וחסר כל הגיון מחבר ליתר הרשימה.  (לת) עדה רבון
  • 19:42
  • 30.01.13

61 מסכימה עם כל מלה  (לת) נתי
  • 19:55
  • 30.01.13

62 נו ,אז אמרת וקבעת, אז מה? בכלל לא משכנע.תהיי את ושלי קצת יותר צנועות את מציעה, לא קובעת ביהירות.  (לת) מגיב
  • 20:07
  • 30.01.13

63 הרבה מנהיגים ראויים כשלו,והלכו הביתה. שלי לא יכולה להנהיג בתחום הבטחון, בשום אופן.  (לת) מגיב
  • 20:08
  • 30.01.13

64 שתשאר ותמשיך באותן השגיאות שעשתה? לפחות תציעי לה מה לשפר ולשנות כמו 33  (לת) חנן
  • 20:12
  • 30.01.13

65 צד דומה לשלי ולך, יהירות ופסקנות, היא לפחות לא צעירה כמוך. דעה צריכה להיות מבוססת קצת יותר.  (לת) מגיב
  • 10:30
  • 31.01.13

66 הצעירים חסרי הניסיון השתלטו על הארץ, דווקא במדור דעות המחיב הרבה שיקולי דעת.  (לת) מגיב
  • 10:31
  • 31.01.13

67 שלי נכשלה, נקודה. לדעתי עליה ללכת הביתה מרצונה. היא לא מסוגלת לטפל בשלום ובעוד נושאים.  (לת) מגיב
  • 10:47
  • 31.01.13

68 שאנשי העבודה יחליטו זה לא מסמכותך להחליט עבורם. זו תעמולה זולה של יחצנית.  (לת) מגיב
  • 10:48
  • 31.01.13

פעילות
המלצות