האיש שפיצח את "צופן הישראליות"

איך זכה האיש החדש במנדטים רבים כל כך. רבים הניתוחים, אך יש ביניהם מכנה משותף: המועמד הצליח לפצח את "צופן הישראליות". על תגלית כה מהפכנית, שאינה נופלת מתגלית הגנום האנושי, מקבלים פרס נובל. אך בעוד המגלה עצמו נחשף, תגליתו נותרה עלומה: מהי "הישראליות" הזאת. כתבנו לענייני מדע היה צריך לפענח אותה. טור זה ממלא את מקומו.

"הישראליות", כמו כל לאומיות, זקוקה לנציג אותנטי, המקפל באישיותו את תכונותיה הטובות; היא זקוקה ל"ישראלי היפה", שיפה הוא חייב להיות. ולמכוערים שבינינו אל תהי תקווה.

והיא זקוקה לסלבריטאי-על, שהוא כמו בן משפחה, שעות ארוכות בילינו אתו בבית. עשרות שנים כתב ודיבר, ומעולם לא הרגיז; כפרה עליו.

את דעיכתו של הכוכב ההולך ואת דריכתו של הכוכב הבא צריך לייחס לנקמת הטלוויזיה: המסך החצוי בליל הניצחון רק הבליט את הדמיון בין השניים. אלא שהקוסם החדש צעיר יותר ורענן יותר ומזיע פחות, וחילוף החומרים מחייב חילוף משמרות.

"הישראליות" אוהבת שירה בציבור: מרגישים ומתרגשים ביחד, משתפכים בקול אחד, עורגים בצוותא על ימים שלא היו כי יבואו, ונמנעים משירת יחיד, שעלולה להסגיר זיופים. מתרוננים ורוקדים על שולחנות, גם לידוענים-מצליחנים מגיע לשכוח בלילה את דאגות היום. ומיהו הדי-ג'יי הערב, אם לא - הו-הא - שר החינוך הבא, ואולי ראש הממשלה.

שירו, שירו לחיי העם הזה, כמה טוב שהוא כזה, הכי בעולם: הכי מוסרי, הכי סולידרי, הכי שוחר שלום וצדק, הכי חכם ונבון. וכל תינוק נולד כאן עם כפית גניוס יהודי בפה.

ואם ייסדק הביטחון העצמי לרגע, או אז יקום "הישראלי היפה" ויטייח אותו, כי זה ייעודו בחייו ובחיינו: תמיד לעודד ולנחם, לעולם לא לזעום ולקטרג. וכאשר תסלוד "הישראליות" מבבואתה, לפעמים, מיד תיכרך אחרי מי שמוכן להחליף לה את המראָה או את המים.

את החסר בזהותה, תמלא "הישראליות" הפגומה בקורטוב של יהדות, בקצת יידישקייט: לא על הקריוקי לבדו יחיה היהודי-ילידי, גם "חוכמת ישראל" דרושה לו כמזון רוחני בעיבוד ים תיכוני. דרשותיו של "הישראלי היפה" על פרשת השבוע ממלאות אולמות, ותיקון ליל שבועות, בהשתתפותו, נותן תוקף לגיורי-גורן - להנאה ולא לחומרה. וכך היתה רות לאם האומה, דווקא המואביה.

מנוי וגמור עם הציבור החילוני המחזר בתשובה: גם לו יהיה ארון ספרים יהודי משלו; את הארון הוא כבר הספיק לקנות. ולא יקרה שום אסון, אם בהזדמנות יניח תפילין, לשם הזדהות עם האחים הציונים-דתיים-לאומיים, לאו דווקא כטוטפות אלא ככותפות שמשוות נטל.

"הישראליות" - וזאת מעלתה העיקרית - אינה מחייבת להחליט כעת. יש זמן, ויש "בעיות פנים" לרוב, שאותן צריך לפתור תחילה. היא מנדנדת אותנו בערסל - שמאלה ובעיקר ימינה - כמה נעים, נים ולא נים, להצביע בעדה. ואם שוב נתאכזב, לא נורא: "ישראלי יפה" נוסף יפציע לשחר חדש, ויגיד כקודמו כל מה שמשתוקקים כאן לשמוע. ושוב תיפול "המחאה החברתית" כפרי רקוב בחלקתו של ניאו-ליברל.

הטור עשה את שלו, ניסה לשרטט כמה נקודות לדיוקנה של "הישראליות". עכשיו קחו נייר ועיפרון ומתחו קו ביניהן. דווחו לנו מה קיבלתם, ואם לא יצאה לכם קריקטורה. בעיפרון ולא בעט, כדי שתוכלו למחוק.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זחיחות, יהירות, בטחון עצמי מפורז, שטחיות=הדומה בין ביבי ללפיד נורית
  • 04:47
  • 01.02.13

ושניהם כמו רוב הישראלים.

02 היהודי הלמדן והמעמיק - שנוא נפשו של הפוטוקרט הנהנתן הרדוד, ומכאן תאוותו להחריב את עולם הישיבות. איה חזונו החובק-כול? היכן האתוס הישראלי החדש שלו? לאן נעלמה הסולידריות היהודית? אין זאת כי אם מדובר בדמגוג של סינגוג. בבחירות הבאות ישליכו הישראלי הנלהב לרגע מכל המדרגות, כאשר עשה לאביו.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 05:05
  • 01.02.13

03 כל כך נכון עידן
  • 05:10
  • 01.02.13

הכי מדהים איך נולד המושג ״שוויון בנטל״; כאילו תמיד הוא היה פה. ועכשיו, לא סתם- הוא הפך ל״ערך״. כאילו ביום שבו חרדים ישרתו בצהל בהמוניהם- זה היום בו יפתרו צרותיה ובעיותיה של ישראל. לפיד בעיקר עונה לצורך של אנשים באסקפיזם- הבעיות האמיתיות קשות מידיי, כואבות מידיי, מאוסות מידיי. אז בואו נדבר על דברים אחרים. נעימים יותר. על משהו הרי צריך לדבר (כל עוד לא קמה מפלגת מזג האוויר של דני דויטש

04 לפיד הוא בבואה של בוחריו. בבואה לעולם לא תצא מהמראה ותנהיג.  (לת) מריו
  • 05:23
  • 01.02.13

05 כרגיל, שנון וחד כתער ! רמרם65
  • 05:32
  • 01.02.13

לפיד ? נר דקיק !

06 למתוח ביקורת על בעל חוב ללא הוכחת ביצוע...הפכה את הכתבה לסתם רכילות ..ציפיתי ליותר  (לת) סופר סתם
  • 05:42
  • 01.02.13

07 יוסף הדיקטטור הקטן!  (לת) אפילו חברייך בשמאל סולדים ממך!
  • 05:54
  • 01.02.13

08 צופן הישראליות - אם יש את נפשך לדעת לך לארונית שושן שחם
  • 05:56
  • 01.02.13

1/2/13
אם יש את נפשך לראות את ארץ ישראל היפה לך לאורנית שיושבת על. קו התפר ביו כפר קאסם לבין הקו הירוק והשומרון
בישוב מקסים זה גרים יחד מלח הארץ ,שילוב של הכיפות הסרוגות ושל תעשיית ההייטק ואת עמך ישראל שמחפשים איכות חיים לילדיהם וחיים בשלום עםם תושבי כפר קאסם כשבמרכז הכפר האנדרטה לזכר הנרצחים באוקטובר שחזרו מהשדות
שושן שחם

09 אלוהים, כמה אתה נודניק  (לת) חביבה
  • 05:59
  • 01.02.13

10 גאוני יערה
  • 07:22
  • 01.02.13

וכל כך נכון. ומה שמדהים הוא, זה שבנסיבות אחרות לפיד עצמו יכול היה לכתוב טור דומה. דברים שרואים משם לא רואים מכאן

11 גאוני יערה
  • 07:22
  • 01.02.13

וכל כך נכון. ומה שמדהים הוא, זה שבנסיבות אחרות לפיד עצמו יכול היה לכתוב טור דומה. דברים שרואים משם לא רואים מכאן

12 הצבא הכי "מוסרי" בעולם הוא הצבא היחיד בעולם אשר מדכא אוכלוסיה מבלי שיהיו לה זכויות שוות ליתר האוכלוסיה  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:46
  • 01.02.13

13 Yossi Reuven
  • 08:17
  • 01.02.13

Reversed engineering of collective opinions coated with trivial metaphors aimed towards captivate audience. Is that what you watered down to Joseph? Looking forward to some positive outlook from you, for a change.

14 גדול, למרות שבחרתי לפיד. זה היה הרע במיעוטו. מקוה שיוכיח שזה טוב.  (לת) מלי
  • 08:21
  • 01.02.13

15 שריד הוא הפובליציסט השני הכי טוב. וזה לא דבר של מה בכך.  (לת) רומולוס
  • 09:12
  • 01.02.13

16 צר לי יוסי יעקוב
  • 09:15
  • 01.02.13

לקחתי עיפרון וציירתי על נייר - יצא לי קוף ממושקף קריח עם חטטים.

17 אם ישראליות היא שחצנות אז הוא באמת הישראלי אין שני לו. בטוח שייבחר ראש ממשלה בעוד ארבע שנים, לפני שעשה דבר מה כמחוקק.  (לת) מודסטאס פאולסקס
  • 09:18
  • 01.02.13

18 ובכל זאת כל זה לא יעזור לו בבואו להתמודד מול "הוותיקים" חונטה ימנית חרדית שתגבר עליו בכל נסיון שלו להביא לשנוי חשיבה בממשל. אבל לא פחות מזה יביא אותו דגם לראשות הממשלה כשבוחרים יראו שרק רוב קולות לטירון יביאו את השנוי.  (לת) אלגרו
  • 09:28
  • 01.02.13

19 הישראלות במקרה זה רק 19 מנדטים, יש גם ישראלים אחרים, שמיצגים סמן מוסרי של העם הזה.  (לת) מגיב
  • 10:42
  • 01.02.13

20 אולי זה עוד יקרה שהעבודה ומרץ, ועוד כמה שפויים יחברו יחד להקים ישראליות אחרת.  (לת) מקווה
  • 10:44
  • 01.02.13

21 ואולי זה הכשלון של הישראלים מדור קודם ? גם את זה כדאי לנתח .  (לת) מגיב
  • 10:48
  • 01.02.13

22 מעולה, אז מה הפתרון?  (לת) שואל
  • 10:49
  • 01.02.13

23 חבל שיוסי שריד שכח שבשנות השבעים והשמונים היה הוא סמל הישראליות החדשה בכנסת.  (לת) אוהב האמת
  • 11:10
  • 01.02.13

24 ישראליות במיטבה היא נפיחת-חימצה. סרח עודף חף מתוכן בעל ריח רע. קשה לי לראות בדוקטורנט למדעי התרבות שהיה לפוליטיקאי אדם ריק מתוכן. איש אשכולות הוא וככזה איננו ישראלי.  (לת) בנימין תתרניהו
  • 11:28
  • 01.02.13

25 לרגע חשבתי שתיארת את בוחרי מרץ  (לת) מרץ לשעבר
  • 11:35
  • 01.02.13

26 דבר אחד בטוח: הישראלי לא אוהב בעל טור שחצן שיודע הכל, מבין הכל, מלמד את כולם איך לעשות מה, לעולם אינו טועה, ואם טועה- לעולם אינו מודה בטעותו. זו הסיבה שהישראלי אינו מצביע בעד יוסי שריד ודומיו.  (לת) אבינועם עוקבי
  • 11:37
  • 01.02.13

27 מדוייק וחד, אבל.. אדר
  • 11:37
  • 01.02.13

הוא לא הראשון, הייתה ד"ש, הייתה שינוי, קדימה, הגימלאים ועכשיו הנביא החחדש.
אלא שמפלגתו אינה דמוקרטית, היא פופוליסטית ולדעתי גם אין לא כוונות ממשיות לקיים את מה שנתן להבין שהוא רוצה חעשות (בל בזאת הוא אינו שונה מהרבה פוליטיקאים אחרים). מניתוח תוצאות הבחירות על פי קלפיות עולה שרוב הישובים בהם זכתה יש עתיד ברוב הבוחרים הם ישובים מבוססים של החלק העליון של מעמד הביניים וגבוה יותר. לא בדיוק כאלה שהפגינו בשדרות רוטשילד.
יש חוק טבע אחד שכדאי לשים לב אליו - שביטים באים והולכים במהירות.

28 דיוקן של האין כלום והנפיחה הציונית  (לת) רן
  • 11:48
  • 01.02.13

29 דיוקן של האין כלום והנפיחה הציונית  (לת) רן
  • 11:48
  • 01.02.13

30 טור מבריק!  (לת) יוסי, תדע שאתה אהוב
  • 12:02
  • 01.02.13

31 הישראלים נוהים אחרי מגיש טלויזיה עם ג'יל בשיער, חתיך, חסר כל נסיון, כאילו הוא התרופה שלהם למדינתם השוקעת. עבורי זה רק ממחיש את טיפשותם של הישראלים ואת עליבותם. מסתבר שלא רק הציבור הדתי של ש"ס בוחר את המנהיגים שידאגו להכות אותו הכי חזק שאפשר, אלה גם חלקים נרחבים מהציבור החילוני, שקורסים תחת הנטל, שנרמסים בידי מנגנוני מדינת דמוקטטורה, שכירים אשר רוצים שיהיה גוף אמיתי שייצג אותם וידאג לצרכיהם. עם גוש ימין אנטי דמוקרטי וליברלי, דתי משיחי ניתן להתמודד, אך ברגע שמחנה החילוני השפוי, שרוצה מדינה מערבית מתוקנת יורה לעצמו ברגל- הקרב אבוד מראש.  (לת) רונן
  • 12:18
  • 01.02.13

32 דברי הבל ישראלי בניו יורק
  • 12:23
  • 01.02.13

אמני השנאה העצמית לא יפסיקו לזיין לנו את המוח. גם אני הייתי מצביע ללפיד לו יכולתי. הוא מייצג את הדרך האמצעית. הוא איננו ימין (כפי שטועני אבירי השלום הכוזב) ואף איננו שמאל. הוא איננו סוציאליסט, אבל מתעב את הקפיטליזם החזירי שמוכן להקריב את מעמד הביניים עבור תספורת של אל הון. הוא מבין את כל מה שמבין ישראלי שפוי, שעצמתה של ישראל היא בעמידתה על הדברים החיוניים לעתידה וכן, מעמד ביניים חזק. שבת שלום.

33 ועל זה נאמר שהשום בכה לבצל על שיש לו ריח מסריח  (לת) פלפל
  • 12:23
  • 01.02.13

34 מי שפיצח את צופן הישראליות הוא דווקא נתניהו. כישלון סידרתי מוכח, מגלומן, שקרן ומושחת שמצליח פעם אחר פעם לפגוע בישראלים ולהיות עדיין פופולרי  (לת) נתניהו האלכימאי המוציא שפנים מהכובע - הוא האיש שלא רק שפיצח את הישראליות הוא גם ירסק את הישראלים
  • 12:41
  • 01.02.13

35 אין פטנט ואין בטיח- כבר 30 שנה מסתובבים 12-25 מנדטים במרכז - דש, שנוי, גמלאים, קדימה, יש עתיד  (לת) צריך פטנט שיחייב פוליטיקאים לעמוד בהבטחות
  • 12:42
  • 01.02.13

36 תוצאה, של אכזבה מרה מאהוד ברק איש הבטחון הקיבוצניק קפיטליסט, ושל הימין הסהרורי.  (לת) חושב
  • 12:42
  • 01.02.13

37 ואולי עוד נשמח בו , אולי הוא יחזיר משא ומתן לשלום, וידאג לפחות חזיריות של העשירים. ואוי...  (לת) מנסה להיות אופטימי.
  • 12:44
  • 01.02.13

38 לפיד עבד קשה שנה שלמה כדי להבחר .אולי הספר על אביו שכנע. ואולי הוא באמת זן חדש.  (לת) יאיר
  • 12:50
  • 01.02.13

39 אפשר לקחת כל אדם , גם משוק הכרמל , ולהפוך אותו למנהיג בגלל שהוא  (לת) ישראלי לא פחות מלפיד לא ?
  • 12:54
  • 01.02.13

40 כל עוד יש כותבים כמוך, כמו גדעון, מרקוס, ואחרים יש ליניצוץ של תקוה.  (לת) רות
  • 12:56
  • 01.02.13

41 סוזאן בויל, לפיד והשטיק השיווקי. או כמו שווטסון אמר לשרלוק: לא "פיענוח צופן" ולא זבאבירים עורבא
  • 13:11
  • 01.02.13

האופן שבו סוזאן בויל כבשה את העולם בשירה "יש לי חלום" מעלה על הדעת את חלומו של לפיד להשתלט על הזירה הפוליטית. בשני המקרים מערכת שיווק משומנת, סובטילית, סמויה, תימרנה את הצופים ו"עבדה" עליהם במיומנות. משווקיה של הזמרת הכפרית, הגבולית, ידעו במדויק את גבולותיה ומגבלותיה של הסחורה, או ה"מוצר", שבידיהם. השוני בין בויל ולפיד הוא שהוא עצמו המוצר והמשווק במארז אחד. אולם בשני המקרים מדובר בזלזול ציני באינטליגנציה של הצופה. כאשר המצלמה מתמקדת בפניה של "שופטת" בלונדית חטובה - שאינה אלא שחקנית מקצועית - היא יודעת להביע סערת רגשות בלתי נשלטת עלק, כאשר בויל שרה "יש לי חלום", כאילו חייה השתנו באותו רגע. וזאת בדיוק בשניות האחדות שבהן המצלמה מתעכבת בתקריב על פניה... ברגע זה מיליוני צופים בבריטניה ובעולם כולו מתהפנטים כחרדונים מלוטפים ומגיבים באופן מימטי. כלומר מתרגשים יחד עם הבלונדה כאילו האקרן היה מראה. כך מוליכים שולל המפיקים את ההמון הנבער וממלאים את הארנק בסכומי עתק. במערכת השיווקית של לפיד השיטה אינה שונה בהרבה. גם כאן הבסיס מימטי. מומחים ממולחים קובעים מה הציבור חפץ לשמוע על פי סקרים וה"מוצר" מלהג על "מעמד הביניים", על "גיוס חרדים" וכיו"ב. סגנון הלבוש האנכרוניסטי של לפיד אינו של "העיר הגדולה" בדיוק. הוא לא נועד להרשים את בנות העשירון העליון. מעיל העור מתאים לבלקן, לדרום איטליה - וגם לנתניה, הרצליה ורחובות. לכל מי שחולם של העיר הגדולה. התרגיל הצליח.

42 מי הוא ישראלי? מדור שהיה באחד העיתונים משה א
  • 13:14
  • 01.02.13

כן אז כיצד ניתן להגדיר מי הוא ישראלי? מצאתי !!! ישראלי הוא אחד כזה שאינו מקבל שום דבר כמובן מאליו תמיד הוא צריך "קומבינה" משלו . כן יוסיניו, יאיר מצא "קומבינה" נקווה שתעבוד

43 רק לראות את יוסי ספיר מנוגד העניניים שופך את מררתו השבועית רן לוי
  • 13:15
  • 01.02.13

ועוד בחינם - שווה הכל. וזה עוד הבדל בין ספיר ליהיר לפידוס - את כתביו א לא היה ניתן עד לפני כמה חודשים לקרוא ברשת בחינם - אלא רק בקניית עתון בתשלום.

את חרטטוריו של ספיר ושאר חטבני דר-שוקן יש לקרוא ובחינם מידי יום ביום. פלא שמהדורת יום השישי של ידיעות אחרונות עדיין רווחית בעוד דר שטירמר המעניק את עצמו לכל דורש ובחינם ברשת הפסיד בשנה החולפת יותר מחמישים מליון שקלים.

העניין רומז שחוקן לא רק מוציא עיתון שנוא, הזוי ומנותק מהציאות. אלא גם שרבים המתעבים את עתונו לא מוכנים לשלם עליו ולו אגורה שחוקה, אלא קוראים ומתעצבנים, כמוני למשל, בחינם ברשת. מה שאומר משהו על תבונתו הכלכלית של החוקן.

44 כרגיל מנג'ס ללא תכלית  (לת) אבי
  • 13:16
  • 01.02.13

45 פופוליזם ביצתי+סחבקיות מצפחת+חתיך הורס עם ג'ל וג'פ+יעאני אנטליגנטי+לאומנות=צופן הישראליות=לפיד ג'וניור  (לת) אחד מהעם
  • 13:31
  • 01.02.13

46 ה"ישראליות" השטחית והבזויה הזאת עדיפה מה"נאורות" של הרב התרבות הגאון שריד (ושות')! נשבר לי כבר לספוג ממנו ממנו/מהם את כל השנאה עצמית הזאת! מתי תתייאש מלהסביר לנו כמה אנחנו רעים וכמה רע לנו ? לא טוב לך המדינה או התרבות הישראלית? סע לשוויץ! קצה נפשה של המדינה מלהכיל את כל המרמור, השנאה העצמית והצדקנות של בני התרבות...לא מאמינים לכם שאנחנו חרא בפיתה..פשוט לא מאמינים לכם. לא הבנתם עדיין? ורק להוסיף - מצחיק שמכל בני התרבות, דווקא הגאון שריד מדבר על זחיחות ויהירות.... ערן
  • 13:48
  • 01.02.13

שהצעתי לגאון שריד להגר לשוויץ..לא התכוונתי לפגוע באף מדינה תרבותית כמו: גרמניה, צרפת או אנגליה...שגם הם מדינות תרבותיות ומתאימות להכיל את כל הגאונות, התרבות ונאורות של בן תרבות עצום כמו הגאון שריד.

47 התקשורת בישראל, כשלה בהבאת תרבות איכותית, בהבנת הצורך הדחוף לסיים הכיבוש ולהביא הסדר.  (לת) מגיב
  • 14:06
  • 01.02.13

48 מבריק, רק שכואב לי הלב על מצבנו, ועל הכשרון הגדול שלך שצריך להתעסק בכאבי הלב שלנו.  (לת) רות
  • 14:09
  • 01.02.13

49 מר שריד השאר לנו קצת תקווה, סייר בארץ , חזור למרגליות שהשקעת בה השקעה גדולה, רות.פ
  • 14:13
  • 01.02.13

לך לפינות הנסתרות והגלויות הטובות של המדינ ה , ותודה לך על ספריך בפרוזה ושירה והקריינות המצוינת שלך בתכנית תולדות האנושות.

50 אפשר להוציא חזיר מהחזיריה לא בטוח שההפך נכון  (לת) חקלאי
  • 14:14
  • 01.02.13

51 איך זה קרה לנו?  (לת) שואל
  • 14:14
  • 01.02.13

52 לזכותו של לפיד, שהוא העז ליצור שובר שיוויון בין הימין לשמאל. אם רק ימהר להתעשת מן ההלם של תוצאות הבחירות, וימעט להגיב מן המותן, יש איזשהו סיכוי שהקבוצה האיכותית של רשימתו, תתרום בעתיד לאיכות הכנסת והמימשל. איזי איזי, לפיד. הישמר שהשליט הנרקיסיסט, מר ביביקינג, לא יפתח פאראנויה כלפיך, כמו שקרה לבנט.  (לת) קצת פירגון
  • 14:21
  • 01.02.13

53 I did not vote for Lapid Moishe'le
  • 14:36
  • 01.02.13

but..... hey........lets give him a chance

54 האיש שפיצח את השטחיות שלנו. לא של כולם.  (לת) מגיב
  • 14:45
  • 01.02.13

55 לפחות יש תקוה להלת הליכוד בעתיד. אלה היו 4 שנים נוראיות.  (לת) יואל
  • 14:46
  • 01.02.13

56 הרע במיעוטו.  (לת) מגיב
  • 14:47
  • 01.02.13

57 הישראלות גם זו של לפיד בסימן שאלה גדול, לא מנבא לה טובות.  (לת) מגיב
  • 14:49
  • 01.02.13

58 משהעלה אותו העיתונות שהכתירה אותו מרכז שמאל  (לת) שמאלני מתוסכל
  • 14:59
  • 01.02.13

59 מי שלא רצה את ביבי ואת הדתיים, ולא ראה שמאל מרכז שמתאחד, התפתה ללפיד. מגיב
  • 15:17
  • 01.02.13

ולצערנו אלה פשוטי עם וגם לא פשוטי עם, מכל השכבות.

60 תודה ניצה
  • 15:19
  • 01.02.13

תודה לך על יכולות הביטוי שלך שהיטיבו ולא בפעם הראשונה לתאר את מחשבותי ורחשי ליבי, ישר כח

61 יוסי , את הלקח לא למדת - שינוי יכול לבוא רק בדרך זו - לא בדרך שאותה הובלת.  (לת) איתי
  • 16:11
  • 01.02.13

62 מדוע צ'רלי ביטון לא מגלם את הישאליות? מדוע אביגדור ליברמן לא מגלם את הישראליות. מדוע מי שמגלם את הישראלי היפה חייב להיות אשכנזי, כן אשכנזי, אמיד ו"נחמד". אם זו לא גזענות אז אני לא יודע מהי גזענות.  (לת) צביקי
  • 16:11
  • 01.02.13

  •   מציאות ולא גזענות זיגי קלמנוביץ
    • 21:33
    • 02.02.13

    א.ליברמן אשכנזי,פרס גם,ביבי גם ועוד ועד, הם עשירים אך אינם מגלמים את ה...כי אין להם״את זה״.צ׳רלי .ב. צ׳רלי לא יכול לגלם זאת כי הוא מזרחי,עילג,גס רוח והחידוש היחיד שהביא עמו היה בשדות חד״ש.

63 היפוכונדר שכותב על ישראליות כמוהו ככוהן בבית קברות.  (לת) טלמיד חכם
  • 16:11
  • 01.02.13

64 וישראליות זה גם לבקר מישהו עוד לפני שהוא עושה משהו.... ענת
  • 16:17
  • 01.02.13

לא הצבעתי ללפיד. השקפותיי הפוליטיות קרובות יותר לאלה של שריד מאשר לאלה של לפיד.
אבל- יש גבול כמה אנחנו יכולים להיות ביקורתיים כלפי אדם עוד לפני שניתנה לו הזדמנות להוכיח את עצמו. - ואולי זו עוד מחלה של הישראליות (החדשה? הישנה? אנא ערף) -קודם כל בואו נבקר, נתייחס בציניות...נזלזל , לא ניתן לאדם צ'אנס.. עוד לפני שהוא עשה משהו- אנחנו כבר נדאג להוציא לו את הרוח מהמפרשים... חבל.

65 אם הוא יניח תפילין - זה כן אסון, זו פגיעה ברגשות החילוניים שבחרו בו  (לת) רגשות הדתיים - נמאסססס
  • 16:30
  • 01.02.13

66 טור פנטסטי חיים
  • 16:54
  • 01.02.13

תיאור נפלא של הישראלי! לשכפל ולשלוח לכל בית בישראל המאבדת עצמה לדעת. שקר החן והבל היופי....

67 very sharp...as usual...  (לת) yair
  • 17:06
  • 01.02.13

68 מתקיימת ביניכם שינאה הדדית עתיקת יומין גם כנגד האב המנוח יוסי ספר לנו.
  • 17:23
  • 01.02.13

אז מן הראוי שלא תירק חצץ או שלפחות ספר לנו ממה נובע התיעוב .

69 לפיד השטחי והיהיר קיבל 19 מנדטים. כמעט כפול ממה שיוסי המעמיק והצנוע קיבל בשיאו כמנהיג מרצ. פלא שהוא ממורמר?  (לת) דה גול שלנו עוד יושב בבית
  • 17:25
  • 01.02.13

70 מה זה בדיוק ישראליות? RR
  • 17:47
  • 01.02.13

ישראל היא הרי אוסף של קבוצות אינטרסים השולחות נציגים שמיצגים אותם לבית נבחרים לשיטת בחירות מטורפת על מנת להקים ממשלת גועל-ליציה המאפשרת לקבוצות האינטרסים הקטנות המהוות את לשון המאזנים להתחבר לספר התקציב ישירות באמצאות צינוריות אינפוזיה (חוק ההסדרים).
בעוד עשרים שנה ילמדו בבתי הספר לממשל באוניברסטאות היוקרתית בארה"ב את the Israeli case . דהינו, כיצד שיטת בחירות מטורפת מוססה את המפעל הציוני בארץ -ישראל.

71 הכתבה תועלה בפני הסטודנטים שלי תחת הכותרת "תסכולו של משכיל חילוני שמאלן" פסיכולוגית
  • 17:51
  • 01.02.13

יוסי שריד, סופר-משורר , ח"כ ושר לשעבר, עסקן פוליטי ישר בדרכו הוא ועל פי החוק. מר שריד ככל אנשי השמאל, וזהו המאפיין והקונצנזוס של כול אנשי השמאל, בטוחים בדרכם עד כאב, מוות ! בין שזהו "כאב" שלהם, או פגיעה והכאבה ל או ב מקורביהם שאינם הולכים בדרכם (למעשה יושבים שבעה עליהם לאחר נידוים ולא מזכירים שמם ,זוכרים למשל פרוק האיחוד והמאוחד? או מה ארע במפלגת ר"צ ומר"צ לאחר מיכן?). אך מה יותר טוב ועסיסי מאשר לקטול, לגמוז, להשפיל,לבזות, להחרים, לפגוע בשמם הטוב של יריביהם המוצלחים והמצליחים. הלוגו של השמאל "אני ואפסי עוד"!

  •   לא הבנתי מה יש לך להגיד על המאמר תלכו לפסיכיאטרים אם אתם זקוקים. לעולם לא לפסיכולוגים
    • 03:10
    • 02.02.13

    איך את יכולה לקבוע שמי שהיה מוצלח בתור מגיש פופולרי וכותב טור הוא גם מוצלח בתור שר בממשלה לפני שכיהן כשר אפילו יום אחד?

  •   וגם 'הפסיכולוגית' נופלת להכללות מצערות חגי
    • 12:37
    • 02.02.13

    'השמאל', 'כל אנשי השמאל' וביטויים דומים, ממש כמו 'הימין', 'המתנחלים' ועוד "מילים נרדפות" הופכים את השיח הציבורי לעקר ומיותר, בו כל צד מרגיש נרדף ומוכפש ותו לא.
    יש דרך להעביר ביקורת, וראוי להעביר אותה על הפרט ולא על הקבוצה שמנסים לשייך אותה אליו, בכל אופן לא באופן גורף ומכליל. יוסי שריד הוא ללא ספק איש שמאל, ואפשר להסכים עם דברים מסוימים שהוא מבטא, ולהתנגד לדברים אחרים, אבל מכאן ועד "השמאל המשפיל, המבזה, המחרים והקוטל" הדרך ארוכה.
    "הישראליות" גם היא עניין חמקמק שקשה ואולי מיותר להכליל בו - יש דברים שעושים מאיתנו אומה אחת, אבל צריך לא לטשטש את הגבול בין הגלובאלי ללוקאלי, בין הקבוצה לתת-קבוצות.
    ולעניינו של יאיר לפיד והצלחתו בראש "יש עתיד" - עד כה נראה שהוא מצטיין ביהירות ובחוסר ניסיון פוליטי (ובכל זאת צריך להתחיל מ-0). נצטרך לחכות ולראות איזה פרלמנטרים יהיו הוא וחבריו לסיעה, וכפי שאנחנו יודעים, בהרבה מקרים נמצא פער בין מילים ומעשים (לטובה או לרעה).

    שכה יהיה לנו טוב - ושנלמד לראות את האנשים מאחורי הסיווגים הנוחים לנו, רק כך יהיה סיכוי שיהיה כאן יותר טוב.

  •   אושר עשיר
    • 14:38
    • 02.02.13

    14 מתנחלים בכנסת הנוכחית. זה מה שייצג אותנו וזו גם שמחתך.

72 לפיד ראוי לכמה שבועות של חסד. ולא הצבעתי עבורו.  (לת) מגיב
  • 17:53
  • 01.02.13

73 תודה יוסי, תאור גדול. ובכל זאת נקוה שהעולם יצילנו מעצמנו וזה נראה כך , אובמה והאירופים כבר פועלים  (לת) שוש
  • 17:56
  • 01.02.13

74 הישראלית הזו אין עמוד שדרה,המנהיגים האלה עשויים מפלסטיק מצוחצח ,במהירות חנם יפוג ויבואו אחרים  (לת) דוד
  • 18:10
  • 01.02.13

75 פעם חשבנו... יורם
  • 18:24
  • 01.02.13

מרד שריד,כדרכך קבעת לנו הסבר ופשר מהו ישראלי ומה הן תכונותיו בכשרון
שרק לך יש ומיד אתה לועג לדמות שיצרת,אתה סרקסטי וציני להחריד כאילו
הבחנותיך הם תורה מסיני (סליחה השתמשתי במוטיב יהודי רחמנא ליצלן) ושאר
העולם הם נבערים מדעת.מר שריד הריני להודיעך ה"יפה" שקבל מספר מפתיע
של קולות,נבחר בגלל הצגת תוכניותיו בשוויון בנטל,בגיוס שווה ובשפור מצבם
של העניים העובדים,זו היתה בחירה מפוקחת ולא חפשה לפי דבריך הצינים
משיח או גואל או להזדהות עם משהו אלה בטיפול בבעיות,אך לצער גם מספר
המנדטים שבהם זכה ועל פי השיטה שחבריך בזמנו מנעו את האפשרות לשנותה,הרי יכולותיו יהיו מוגבלת ביותר ואנחנו נדונים לסבול ולקרוא את
קיטוריך ממגדל השן ומישיבתך בחוץ המתוגמלת היטב בכסף.
אגב להזכירך בעבר אתה היית הישראלי היפה שתמך בכל כיעור שנעשה פה
בארץ ובכשרונך כי רב במלל הצלחת להוציא את עצמך כאילו לא היית בסביבה.
אני מאחל לך להמשיך לכתוב אתה משעשע אותנו וכל כך רחוק מהמציאות.

76 לא בשביל המדינה אלא בשביל הכסא. וזה כ ו ל ם.  (לת) מגיב
  • 18:27
  • 01.02.13

77 הנאה אמיתית בכל טור שלך וגם הפעם.  (לת) מוטי
  • 18:43
  • 01.02.13

78 כמה רשימות מעולות של שריד על לפיד עוד מחכות לנו בכנסת הנוכחית....  (לת) ירון
  • 18:46
  • 01.02.13

79 ?Yossi, why are you so bitter  (לת) Angelino
  • 19:41
  • 01.02.13

80 התגובות היום מתאפיינות בריחן. לצד המסריחות, ששוגרו כקטיושות מאותו משגר, ניצבות אלה שנטבלו במי בושם. משותף לכולן העדר-אינטלקט שנורביטץ
  • 19:51
  • 01.02.13

ולגופו של ענין, לפיד ג'וניור לא פיצח שום צופן. הוא יודע לשווק את עצמו לעדר הצופה בערוץ 2. הקהל וולגרי ולכן גם המוצר וולגרי בהתאמה.

81 זאת בניגוד לשריד ושותפתו שולמית אלוני שעשו הכל להשניא את השמאל השפוי על רוב הציבור, השם יוסי שריד הפך לשם נרדף לשונא ישראל ,למרות שעמדותיו היו בעצם השפויות ביותר,אז אולי תלמד משהו מלפיד  (לת) ל
  • 19:51
  • 01.02.13

82 ומה חלקה של התשקורת?  (לת) שואל
  • 20:00
  • 01.02.13

83 יוסי, משטרת אנקרה מעריכה כי מחבל מתאבד מארגון מרקסיסטי הוא שהתפוצץ בצהריים בשגרירות ארה"ב והרג מאבטח. בעבר נטל הארגון אחריות לפיגועים נגד תחנות משטרה.  (לת) ישראל
  • 20:44
  • 01.02.13

84 בגללך דור שלם של ילדי ישראל לא יודעים לקרא  (לת) מורה
  • 21:19
  • 01.02.13

85 כתבה מתנשאת מתחתית הבור , העם רדוד אני יוסי המתוחכם, תתפלא אך רוב העם עולה עליך בנדיבות , פתיחות, הומניות וחוכמה  (לת) שש בערב
  • 21:20
  • 01.02.13

86 אלפים רבים פענחו את הצופן זאת משום שקצה נפשם בפוליטיקאים מזדקנים וממורמרים...!!  (לת) אלפונסו
  • 21:28
  • 01.02.13

87 חח עמית
  • 21:46
  • 01.02.13

שריד אתה נרגן . אני מעדיף ישראלי סחבק שרוקד על שןלחנות בערב שירה בציבור על ישראלי נרגן ובכיין . אתה לא ?

88 ויך שריד את לפיד ויטמנהו בחול עם שמחה לאיד  (לת) זוסימה
  • 22:09
  • 01.02.13

89 מערכת בחירות משעממת וגרועה, לא ידעו למי להצביע. בושה ללפיד שלי וציפי שלא התאחדו.  (לת) מגיב
  • 22:55
  • 01.02.13

90 הצופן הישראלי מנחם
  • 23:20
  • 01.02.13

שום צופן. הציבור רובו ככולו מאס בפטפוטי הביצים המסוגננים ואנינים של הפה הגדול שריד. הוא מעדיף בהרבה את תבונתו הרגועה של לפיד, איש שנוח להגיד עליו "הוא כמוני וכמוך" המדבר בשפתנו ואנחנו מבינים את אשר על ליבו. מי בכלל זוכר את יוסי שריד ממשיך להתנשא גם אחרי ניתוח הלבוטומי שעבר. שיש בבית וישגע את דורית. הוא כבר לא יבין כלום. ולהמשיך לפלוט מילים הוא יודע כמו מכונת פופקורן שלא נס לחה.

91 ואם אעבור עם מוחק בין המילים שכתבת, גאון קטן שלי?  (לת) משדרג
  • 01:12
  • 02.02.13

92 האם גם לא זר יבין עיריתיבין עירית מורג
  • 01:42
  • 02.02.13

משום ששריד עוסק באישיותו של לפיד״האיש״ יש לומר ביושר,הגברת העומדת כיום בראש מפלגתו היא ההפך מכל מה ש״הישראליות״ רוצה .נגטיב של כל מה שראוי.(זאת חרף העובדה שהאכסניה בה שריד כותב היא בית חם לגברת ומפלגתה)

93 סריד, חבל שהתחלת למשוך בעט כל כך מאוחר. אם היית מסתפק בטור בעיתון במשך כל אותן שנים בהן היית פוליטיקאי  (לת) היו נמנעים מכולנו כל הנזקים האיומים שחוללת בטיפשותך הנאיבית
  • 01:43
  • 02.02.13

94 ניאו-ליברל? מה זה? ממתי שריד מכיר את המושג הזה בכלל, ולמה הוא מניח שאנחנו יודעים מה זה? והאם יתכן שפה בעיתון זה יש ניאו-לירל שעושה נפשות למרצ? יכול להיות דבר כזה?  (לת) טוכמן
  • 05:40
  • 02.02.13

95 האם זה שריד שבהיותו שר חינוך החינוך התדרדר , בהיותו ראש מרץ מרץ התדרדר , והמסקנה להחליף את העם ,  (לת) האם
  • 06:55
  • 02.02.13

96 יאו כמה ציניות... הגזמת!!!  (לת) דורון
  • 07:34
  • 02.02.13

97 jossy sarid israely
  • 08:36
  • 02.02.13

Humane garbage

98 מה רוצה התולעת  (לת) מר. ממורמר המומר
  • 08:56
  • 02.02.13

99 ליהיר יציבה ישראלית טיפוסית של עמדת תקיפה. גם הוא קורבן חרד  (לת) כיתת יציבה
  • 09:16
  • 02.02.13

100 ישראליות טיראן
  • 10:11
  • 02.02.13

העם הצביע ללפיד כי הוא לא רוצה את נתניהו, הבחירות האחרונות הגיעו בעיתוי הכי קשה שיש מצב פנימי כלכלי קשה ומצב מדיני בטחוני מהכי גרועים שיש , הגורם העיקרי למצב הזה הינו חוסר היציבות הפוליטי מדיני אשר נוצר אחרי הליכתו של שרון ואולמרט ובמקומם לא קמו מנהיגים ראויים שיורידו את ביבי מהשלטון כך נשאר לו מנהיג ללא מטרה או תכלית לוקח אותנו לאן שטוב לו . תוסיפו לכל זה שאופוזיציה איןכי הם עסוקים בעצמם ובמלחמות אחד בשני. למי חושב שלפיד יציל את המדינה הנושא הרבה יותר מורכב ולכן אנחנו נמצא את עצמנו שוב בבחירות תוך שנתיים.

101 יוסי שריד היה ותמיד יהיה אחד מהחכמים ביותר שלנו אנונימי
  • 11:15
  • 02.02.13

חבל שכה מעט יודעים להעריך עד כמה.

102 שריד, כתמיד, תענוג קריאה!  (לת) אהרון
  • 11:21
  • 02.02.13

103 יוסי, תקרא את חנוך דאום בידיעות. אולי יש צדדים באנשים שאתה לא מכיר.  (לת) אדם
  • 11:30
  • 02.02.13

104 מוסכם על כולם שליבני אשר קיבלה בבחירות הקודמות הרבה יותר מנדטים משקיבל כעת לפיד לא פיצחה את "צופן הישראליות". למרות שחצנותו של הטירון לפיד למה להפיל עליו יומרה שכזו? מבחנו רק מתחיל ואת התשובה האמיתית לשאלה נקבל רק בבחירות הבאות כשהבוחר יבחן את פועלו של היהיר.  (לת) לפיד לא למד עדיין את משמעות הביטוי התנכי: אל יתהולל חוגר כמפתח
  • 11:43
  • 02.02.13

105 יוסי הישראליות" "מרכיב חלקי " בחברה הישראלית דור שלישי ,לכן רק 20 מנדטים עם תחזית ל-15 נוספים!! דור שני
  • 13:44
  • 02.02.13


מכאן שצריך לעמול להוכיח ש" הדרך השלישית " מוסרית/נכונה "
וכן "אטרקטיבית" יותר.

106 יפה אמר אורי אבנרי בסדרה של כחלילי על השמאל, ואני אחדד: השמאל לא עוטף שום דבר ברגש חם ומהביל, הוא מגיש רק מנות קרות של היגיון - וגם לא כל כך מקפיד לעמוד מאחורי הדוכן כשהוא מגיש אותן.  (לת) דנה
  • 13:47
  • 02.02.13

107 מהפכת הטלויזיה והעיתון בפוליטיקה. ניסוי פשוט יוכיח לך, קח איש תשקרת שמופיע על המרקע שנים, מגיבה
  • 13:58
  • 02.02.13

וגם יש לו כסף, וגם יש לו מסר, לא חשוב איזה מסר, תריץ אותו שנה שלמה ותקבל תוצאות כמו לפיד. אם הוא או היא גם נאים ומאופרים זה יתרון. העיקר שיהיה מסר נגד מישהו או משהו, שאיש התשקורת מתמיד בו. זו הישראליות החדשה. זה המתכון.

108 כמה בלה בלה בלה עזרא מועלם
  • 14:22
  • 02.02.13

גוש המרכז שמאל נשאר בלי מנהיג. איש לא הגיע למלא את התפקיד מאז שהודח ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. המנדטים עפו באויר הסתובבו תוהים ומבולבלים וברגע האחרון נצמדו בלית ברירה לזה שהוא הכי פרווה והכי פחות מעצבן. מישהו שניתן היה להבין ממנו שבכוונתו להצטרף לממשלה ולאזן בעצם נוכחותו בה את הטירוף החרדי ימני. זה כל הסיפור לא צופן לא בוטן לא אמה ולא דוניה. יאללה שריד קשקשן מקצועי אחד

109 תחילה לא יחסתי רצינות לשירו החדש של זאב נחמה ״אהבת חינם״ אפילו קצת עצבן אותי מפאת עתיקות העיניין ומפני שמשחר האנושות מבקשים ומייחלים לרגע הזה וכלום לא קורה. אבל אתמול בבוקר ניגן השיר ברדיו ושמעתי את קריאתו האמיתית של זאב והחלטתי שהגיע הזמן ולעתיד לבוא  (לת) י
  • 14:24
  • 02.02.13

110 תחילה לא יחסתי רצינות לשירו החדש של זאב נחמה ״אהבת חינם״ אפילו קצת עצבן אותי מפאת עתיקות העיניין ומפני שמשחר האנושות מבקשים ומייחלים לרגע הזה וכלום לא קורה. אבל אתמול בבוקר ניגן השיר ברדיו ושמעתי את קריאתו האמיתית של זאב והחלטתי שהגיע הזמן ולעתיד לבוא  (לת) י
  • 14:25
  • 02.02.13

111 ולא יזיק שיהיה לו הרבה כסף.  (לת) מגיב
  • 14:57
  • 02.02.13

112 "קצת טמבל..." גדול! זו היא בדיוק הגדרת הישראליות.  (לת) אהובה
  • 15:39
  • 02.02.13

113 זה הרבה יותר מעמיק שריד ממה שניסית בכשרון לצייר. אכזבה מהשלום, אכזבה ממפלגות המסורתיות, רות פ.
  • 16:58
  • 02.02.13

והשתלטות התשקורת

114 יוסי,טעות בידך אלכס
  • 17:11
  • 02.02.13

כשכן ואחד המעריך אותך פועלך ודעותך, מה לך להלין פה.כשלת אתה וחברך בשיווק האג'נדה השמאלית ולא הצלחתם להציל את המדינה מידי המחנה "הלאומי" מקים המדינה הדו לאומית.אז תן לאחרים לנסות במקום שכשלת.

115 הבאה בתור ,אילה חסון, עם אותו מתכון,:נאה, מוכרת, מסרים קליטים, נלחמת בחירוף נפש מגיב
  • 17:20
  • 02.02.13

במערכת השפיטה, ותמיד יש לה מסכן אחד מחמד. היא גם לא סכנה לשלטון המכהן, השלום לא בראש מעיניה, צוות של אחלה גברים,
מוכרים כל יום שישי ביומן והרי לך מפלגה חדשה.היא ממש בשלה בישראליות החדשה.

116 עד שלא תהיה פה מלחמה מיותרת נוספת, השלום לא יהיה נושא אטרקטיבי ויאירים מגיבה ל114, השכן של יוסי
  • 17:36
  • 02.02.13

כמו לפיד יאירו לנו את הדרך למסר הקליט, מה שטוב לנו ,טוב למדינה.
לא השמאל כשל השלום כשל, ואתו אמצעי התשקורת המוכרים לנו שטחיות בשפע.

117 אלכס 114, מה אתה רוצה מיוסי, מזמן עזב הפוליטיקה, ואל תטיל על כתפיו את כשלון השמאל. מגיבה
  • 17:39
  • 02.02.13

זה כשלון הנובע מחוסר רצון לראות את הערך הכי חשוב שלנו ביהדות, השלום.
העיקר החיים הטובים. הבנת את זה?

118 יוסי, תן קרדיט גם לאנשים שהכפילו את כוחה של מרץ. מגיע להם.  (לת) מגיבה
  • 17:44
  • 02.02.13

119 חחח. צריך לקרוא פעמיים ושלוש להבין את העוקץ ימני נפעם
  • 18:20
  • 02.02.13

מסופקני אם יאיר לפיד יודע שבזה הרגע הוא קיבל דקירה עמוקה לתחת.

120 לא הצבעתי ללפיד- אבל הכי קל זה לבטל ולהגחיך את אלו שהצביעו ללפיד - אילו שריד ומר"ץ היו אולי חושבים שההקצנה שלהם לשמאל האנטי ציוני מונעת מרוב מצביעי לפיד ל הצביע מר"ץ. סתם מחשה רצינית שניא כמובן מגוחכת בעיני הצודקים תמיד. שאול
  • 19:41
  • 02.02.13

כמה טוב לבטל במקום לנסןת להבין.

121 הגזמת, לא ישראליות, אלא אכזבה מכל המפלגות.  (לת) מגיב
  • 19:51
  • 02.02.13

122 כל כך אופייני לשמאל - מי שלא חושב כמוני הוא טמבל או עיוור או רדוד - רק לבחור ולצחוק- יופי שריד- השתכנעתי שאני בחרתי בלפיד כי הוא מושא חלומותי הריקניים מירב
  • 19:58
  • 02.02.13

עכשיו שריד כל כך מרוצה מעצמו.

123 מאמר מבריק, רק שהישראלים בחרו בלפיד כברירת מחדל, המפלגות מאכזבות, רוצים חידוש בכל מחיר.  (לת) מגיב
  • 19:58
  • 02.02.13

124 חשוב לשאול איך מתקנים את המצב? וכאן לתקשורת תפקיד חשוב.1 להחזיר את השיח על השלום. שלום
  • 20:03
  • 02.02.13

2. מצעי המפלגות לדיון מעמיק. 3. חינוך פוליטי כמחויב המציאות 4. לא מעמעמים יותר מסרים ולא מתחנפים למתנחלים ולדתיים. 5. רצים שנה שלמה כמו לפיד להסביר מה טוב למדינה ולא רק לאזרח.6. להמשיך ולמחות על כל עוול.

125 ועדין נתניהו ראש ממשלה , זה האסון.  (לת) ישראל
  • 20:12
  • 02.02.13

126 שריד - הפוליטיקאי המתוסכל שרצה להיות הישראלי וחיכה בגרוטסקיות את שולמי אלוני...פשוט פטטי  (לת) אזרח ותיק
  • 20:15
  • 02.02.13

127 ממגדל השן שיחקו הנערים לפניך סוקרטס, מחפשים כוכבים עמכה ישראל?  (לת) כותרת
  • 20:35
  • 02.02.13

128 Brilliant  (לת) Radudi
  • 02:39
  • 03.02.13

129 תן לו מאה ימי חסד ככ
  • 04:07
  • 03.02.13

לפיד לא כוס התה שלי, אבל נראה שכבר חסך הרבה בביטול השרים המיותרים. ומרץ, כבר עשרים שנה שאנחנו שומעים שהם יעשו תחבורה ציבורית בשבת

130 מי האיש שפיענח איך כותבים בצופן לשון הביבים.  (לת) שאול
  • 10:32
  • 03.02.13

פעילות
המלצות