בעד השבט, נגד המדינה

תוצאות הבחירות חשפו אמת מרה שמנסים כל הזמן לטאטא אל מתחת לשטיח: מאה שנים של ציונות מחד ולאומיות פלסטינית מתפתחת במקביל מאידך, לא יכלו למחוק את קווי המתאר של הערב-רב של יושבי ומתיישבי הארץ.

פילוח המצביעים לפי רקע כלכלי, עדתי ודתי, הן בקרב היהודים והן בקרב הערבים, לא מותיר מקום לספק שההצבעה לא חורגת מגבולות השבטיות המושרשת בחברה הישראלית. לא צריך זכוכית מגדלת כדי לראות שהיהודים-הערבים, או מה שמכונה עדות המזרח, מצביעים למפלגות הימין ולמפלגות חרדיות כש"ס, כיוון שאין להם דרך אחרת לבדל את עצמם מהערביות שלהם. הן הימין והן הסממנים הדתיים ימשיכו לשלוט אצלם בכיפה כל עוד הסכסוך היהודי-ערבי לא בא על פתרונו.

גם ההצהרה של יאיר לפיד שלא יצטרף לגוש חוסם עם "זועביז" צמחה על רקע אותו סכסוך לאומי שבשיאו נרצח ראש ממשלה. הלאומנות היהודית רצחה ראש ממשלה בישראל על בסיס הטענה שאין לו רוב יהודי. אם כן, הרצח של יצחק רבין ממשיך לתת את אותותיו בחברה ה"ישראלית", שלפיד הוא הכוכב החדש שלה. מי שלא מביא בחשבון את המפלגות הערביות, אינו שונה מאוהדי בית"ר ירושלים נושאי דגל ה"טהורה לעד".

גם ההצבעה בצד הערבי אינה שונה, שכן במהותה זוהי הצבעה עדתית ושבטית. באום אל-פחם, העיר שבה "האופיום להמונים" מחולק בשפע, מתברר לפתע שהתושבים גילו את המרקסיזם - כמחצית מהמצביעים נתנו את קולם לחד"ש. לו השינוי הזה היה אמיתי, ודאי חד"ש היתה זוכה בראשות העיר, ולא התנועה האיסלאמית. ההסבר להצבעה לחד"ש הוא שבטי: הוציאו מהרשימה את עפו אגבאריה, המועמד של חד"ש, ולא יישאר זכר לתודעה המרקסיסטית המדומיינת בעיר האיסלאמיסטית.

משהו דומה התרחש בירכא, יישוב דרוזי גדול, שם קרוב ל-40% הצביעו בעבור חד"ש. אולם מבט על התפלגות ההצבעה חושף תמונה מעניינת: קרוב ל-50% מבעלי זכות ההצבעה בירכא נתנו את קולותיהם למפלגות כמו ש"ס, הליכוד-ביתנו והבית היהודי. חד"ש קיבלה הרבה קולות מכיוון שהציבה מועמד מהכפר במיקום גבוה.

בדלית אל-כרמל הדרוזית מתברר כי יותר מ-85% בחרו במפלגות ציוניות, בראשן קדימה, הליכוד-ביתנו, העבודה ואפילו ש"ס. שם כמעט בכלל לא נתנו קולות לחד"ש, ולא לשאר המפלגות הערביות. ההסבר לכך פשוט: על הקהילה הדרוזית עובר תהליך מתמשך של התבדלות מהערביות, בדומה לתהליך שאותו עוברים בני עדות המזרח.

לשם המחשת הקיטוב העדתי ניקח לדוגמה את קלנסואה, יישוב ערבי גדול במשולש. היישוב הצביע ברובו למפלגות ערביות, אולם התפלגות הקולות חושפת כי מעל 50% הצביעו בעבור רע"מ, כלומר הצבעה למפלגה האיסלאמיסטית הבדלנית. כך קרה ברוב היישובים המוסלמיים.

לקראת סוף יום הבחירות, כשהתברר כי אחוז ההצבעה בקרב הערבים נמוך מאוד, נכנסו המפלגות "הערביות" לפאניקה ואף הקימו מטה מיוחד ויצאו להאיץ באזרחים לצאת ולהצביע. הם אף דאגו להפיץ קריאה מגוחכת מהליגה הערבית, שקראה לערבים בישראל להצביע בהמוניהם.

הגדיל לעשות ח"כ אחמד טיבי (רע"ם-תע"ל), שמתח ביקורת על ערביי ישראל שלא הצביעו. הוא האשים אותם שבגללם "אבד המנדט של טלב א-סאנע לטובת מתנחלת מהבית היהודי". טיבי שכח שהוא עצמו נמנה עם רשימה שאינה שונה מהבית היהודי. הוא חבר ברשימה משותפת עם הבית-המוסלמי, "הטהור גם הוא לעד", כמאמר סיסמת בית"ר.

ובכן, כל עוד הסכסוך היהודי-ערבי לא בא על פתרונו, תמשיך השבטיות הדתית, הלאומית והעדתית לפורר את החברה הישראלית כולה, יהודית כערבית.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 והפיתרון חד הוא-שתי מדינות לשני העמים משני עברי הירדן. מדינה ערבית ללא יהודים ממזרח לירדן ומדינה יהודית ללא ערבים ממערב לירדן. אין ולא יהיה פיתרון אחר שיחזיק מעמד לאורך זמן.  (לת) צודק ב-100%
  • 02:29
  • 05.02.13

02 והוולגה זורמת לים הכספי. מה חידשת במאמר הזה?  (לת) אלכס מהכרמל
  • 04:26
  • 05.02.13

03 Insightful tribalism David m
  • 05:02
  • 05.02.13

Excellent analysis how israel integrated into the tribal middle east

04 ממש לא לעניין  (לת) שלומי
  • 05:30
  • 05.02.13

05 לאומיות פלשתינית מתפתחת? התגובה הפלשתינית לציונות הייתה זהה לתגובה בעירק עם כניסת האמריקאים: טרור ברברי, לא לאומיות.  (לת) טדסקו
  • 05:33
  • 05.02.13

06 איזה סלט: לפיד, רבין, ביתר, זועבי -- הכול אותו דבר. מוסקווה לא מאמינה באפור.  (לת) כל צבעי הקשת בשחור לבן
  • 05:36
  • 05.02.13

07 מי אמר שיש חברה ישראלית, כדי שתתפורר? אתה מאמין בכור ההיתוך ושטויות דומות? ואם כבר מדברים על ערבים ויהודים, אפילו הציונים לא ממש התכוונו לזרוק את הערבים לכור הזה. אז תפסיק את הנאיוויות בבקשה.  (לת) א"נ
  • 05:41
  • 05.02.13

08 הבעיה הגדולה היא בני עדות אשכנז . האשכנזי לא יכול להצביע למי שלא אשכנזי והוא השולט ולכן מעדו אשכנזי נגזרת כל הדינמיקה של מדינת ישראל הגדר את השליט
  • 06:45
  • 05.02.13

חוץ מסלחה לומר בני עדות המזרח זה משהו שאבד עליו הקלח לפני ארבעים שנה. זה כמו לומר שבטים מוסלמים. היום אומרים מזרחים, או ערבים יהודים אבל לא בני עדות המזרח.

09 זו מדינה יהודית- מי שרוצה שבטיות ערבית- מוזמן לעבור לאחיו בערב.  (לת) רעמסס
  • 06:58
  • 05.02.13

10 יש להבדיל בין מפלגות שמאל, מרכז , לאומיות ולאומניות , בעוד ש-5 אחוז מהיהודים הצביעו למפלגות לאומניות , 45 אחוז מהערבים הצביעו למפלגות לאומניות  (לת) שש בערב
  • 07:09
  • 05.02.13

11 יש חכמה אחת שלפיד טרם למד ועל כך ישלם ביוקר - לשתוק...  (לת) שימיב
  • 07:18
  • 05.02.13

12 אהבתי את "כיוון שאין להם דרך אחרת לבדל את עצמם מהערביות שלהם" על ההצבעה של "היהודים הערבים"  (לת) שימיב
  • 07:20
  • 05.02.13

13 בעד המדינה נגד השבט:אין מושג יהודי ערבי . יש יהודי ממוצא עיראקי. יש יהודי ממוצא מרוקאי, יש יהודי ממוצא הודי ,יש יהודי פרסי כולם אעפס מזרחיים. מוצי מולצומסק
  • 10:39
  • 05.02.13

היהודים הרומניים ודאי לא יהודים ערביים. הדוזים הם בעלי דת אחרת מהערבים. הם בכלל אתנית לא ערבים.הם צאצאי יתרו חותן משה.אז מה אתה מערבב מין בשאינו מינו.לגבי אחמד טיבי אסתרא בלגינא קיק קיש קריא חוס עלינו לך בדוק בציציותיו שמא הוא לא מה שהוא אומר על עצמו. לך תדע. הכל כאלם פאדי

14 מאמר מצוין .ניתוח מפורט על החברה השיבטית בישראל. נראה לי כי רק האשכנזים/חילונים אינם ממש שיבטיים..  (לת) דן.י
  • 10:41
  • 05.02.13

15 "לאומיות פלסטינית מתפתחת", ממש לא, סתום חיקוי עלוב של הציונות  (לת) לאו
  • 11:38
  • 05.02.13

16 כמו שהמזרח התיכון נראה אז הערבים מעולם לא עזבו את השבטיות החמולתית  (לת) גיחי גיכי
  • 11:40
  • 05.02.13

17 הפרד ומשול. יהודי מזרחי
  • 11:46
  • 05.02.13

מצאלחה מנסה לעשות הפרד ומשול שקוף ושקרי לעם היהודי בשביל לפורר אותו ולחסל את המדינה היהודית. לא יצליח לו.
יהודים מזרחים תמיד היו מיעוט נרדף ומבודל היטב בארצות ערב. לא ערבים-יהודים ולא בטיח.
הם היו ד'ימים של האוכלוסיה המוסלמית, הם גרו במלאחים (גטאות), הם סבלו מהתנכלויות ופרעות (כמו הפרהוד והפרעות בתימן בתחילת המאה), והכי חשוב, הם היו 100% יהודים: התפללו לירושלים, אמרו קדיש, למדו גמרא, ציטטו את הרמב"ם, השלימו מניין, התכתבו באיגרות תימן.
מעבר לזה גנטית יהודי תימן ומרוקו קרובים יותר ליהודי פולין ורוסיה מלערבים, זה מוכח מחקרית.
רוצה שלום? תכיר במדינה היהודית, ותבטיח לנו שאף ערבי אף פעם לא ינסה למחוק את המדינה שלנו, ואז נעשה איתכם שלום. שתי מדינות לשני עמים במהרה בימינו אנו.

18 בשבח השבטיות יוספוס
  • 12:18
  • 05.02.13

השבטיות היא רעיון טוב. משתמע ממנה ש״המדינה״ ממוקמת במקום הראוי לה, כלומר כנותנת שרותים, שומרת על הביטחון האישי, ומסדירה במידה סבירה של הגינות וצדק את היחסים בין האזרחים. המדינה מאבדת את תפקידה כאוביקט הזדהות, וכל תפקידה לאפשר לבריות לחיות את חייהן תוך הפרעה הדדית מינימלית זה לזה. זהו הסידור הנכון, והוא מפיג באחת את הפחדים מפני ״שסע בעם״ שכל מיני אינטרסנטים מתאמצים לעורר מתוך שאיפה לאכוף אורחותיהם על הכלל. במובן הזה החרדים צודקים: הם אינם ציונים, המדינה אינה מעניינת אותם מעבר לתועלת שהם יכולים להפיק ממנה כדי לקיים את אורח חייהם ואמונתם. אם נצליח להשתחרר מהפחד המדומה של ״שסע בעם״ יתפוגג מאליו גם כוח החליבה הייחודי של החרדים. יהיה זה אז מובן מאליו שלכל השבטים זכויות שוות, ואת הקופה ועמה את החובות יש לחלק באופן שווה בין החילונים, האתיאיסטים, הערבים, הדרוזים, הרוסים, האתיופים, וכל השבטים האחרים.

19 חובת ההוכחה להשתלבות היא של הערבים,נשיאה בנטל.  (לת) 1 העם
  • 13:56
  • 05.02.13

20 תודה סלמאן. מאיר עיניים אביבה
  • 14:01
  • 05.02.13

המאמר שכתבת מדויק, אמיץ ומעורר מחשבה. כל הכבוד

21 "יהודי - ערבי" - מונח בשימוש אנטי-ציונים קייצוניים יעקב
  • 14:11
  • 05.02.13

לאחרונה אנטי-ציונים קיצוניים החלו משתמשים במונח"יהודי-ערבי" . אבל רוב רובם של היהודים שעלו ממדינות ערב אינם מגדירים את עצמם כיהודים-ערבים. קודם כל הם מגדירים את עצמם כיהודים ישראלים ואחר כך כיהודים מצרים, יהידים סורים, יהודים עירקים וכולו.
מצאלחה "שכח" שישראל היא מדינת הלאום של העם היהודי. יש בה מיעוט ערבי,
השייך למדינה ומצביע בבחירות. לפיד לא פסל את זועבי בגלל היותה ערביה אלא בכלל תמיכתה בחמאס והתשתתפותה במשט שאורגן על ידי ארגון טרור. היא גם
מתנגדת לקיומה של ישראל, כמדינת הלאום של העם היהודי. יש רבים בקרב האזרחים הערבים שמתנגדים לעמדותיה של זועבי. היה כבר שר ערבי ושר דרוזי ויהיו עוד כאלה בעתיד.
מיעוט קטן של אוהדי ביתר הינו גזעני. רוב רובם של האוהדים, כל שחקני הקבוצה והנהלתה גינו בתוקף את הגזענות, שהיא מנוגדת לתורתו של מייסד ביתר.
אם מצאלחה רוצה או לא, הוא אזרח מדינת הלאום של העם היהודי שמעניקה לו חופש ביטוי מלא אותו לא ימצא באף מדינה ערבית.



22 יהודי-ערבי,ערבי- ישראלי זאת המצאה של הסמול המתועב הסוחר מוונציה
  • 14:44
  • 05.02.13

איך אפשר להשוות בין בן הגבירה לבן של השפחה,ההשוואה היא נלעגת מרושעת ומקוממת.

23 יהודי-ערבי זה כמו שבן גוריון יליד אוקראינה הוא יהודי-סלאבי? זה כמו שניצולי שואה מגרמניה הם יהודים-ארים? קשקוש בלבוש. שמאלני שפוי
  • 15:08
  • 05.02.13

טרמינולוגיה שהמציא הסמול האנטי-ציוני בשביל לנגח את העם היהודי ולנסות לפורר אותו מבפנים. דוחה.

24 בואו ונגמור את הסיפור פוצי
  • 15:09
  • 05.02.13

פשוט מאוד.בחירות אזוריות.בשיטת נוק-אאוט.לתכנן נפות בחירה ובהקפדה יתרה על רוב יהודי מוחץ בכל נפה.חסל סדר מפלגות קטנות.ללא נציגים ערבים בכנסת.ושלום על ישראל.

25 סלמאן מצאלחה ,הגיע זמן שכולם יכתבו בלי חשש שהימין הקיצוני יקרא להם -בוגדים-עוכרי ישראל-גיס חמישי...........  (לת) זיס
  • 16:30
  • 05.02.13

26 בדיוק נמרץ רוּדי (רודריק) אוּשֶׁר
  • 17:10
  • 05.02.13

ואולי מפני שהמדינה - בעיקר זו אליבא ד'אבינרי - מנועה מלבנות זהות אזרחית.

27 המגזר הערבי שווה 20 מנדטים וזה כן יכול היה לשנות את המפה הפוליטית ללא הכר מזכיר המדינה
  • 17:19
  • 05.02.13

מר מצאלחה אתה משת""פ והפרשנות הזאת שלך לא מובילה לשום מקום בין אם היא נכונה ובין אם היא לא נכונה . ובכלל מה אתה רוצה לאמר ? איזה ערך פוליטי יש לדבריך ? אתה ושכמותך עוצרים כל התקרבות בין ערבים נאורים לבין יהודים נאורים .

28 המאמר, קישקוש קשה עורף... רפי אשכנזי
  • 18:30
  • 05.02.13

מה זה "כל עוד הסיכסוך היהודי ערבי לא יבוא על פתרונו"? מה זה?
הכותב מזלזל באינטליגנציה של הקורא, גם היהודי וגם הערבי.
"הסיכסוך" לא מסתיים, כי כל אחד מהצדדים דבק בשאיפותיו הלאומיות. זה כל הסוד וגם הכותב שנראה אדם משכיל וודאי יודע זאת.
הניכור בין הרוב היהודי למיעוט הערבי החי בתוכנו קיים מאי יכולתי של המיעוט הערבי לקבל את ההגמוניה היהודית על מדינת ישראל, בכל גבול שהו!
רק עיוור או צבוע לא מבין שהמיפלגות הערביות "הרוויחו ביושר" את היחס לו הן זוכות מצד הציבור היהודי{"בלי הזועביז"...}. ההצבעה של כפרי הדרוזים למפלגות יהודיות היא ברכה גדולה המציינת את השתלבותם של הדרוזים בנראטיב הישראלי, זאת בניגוד לבני המיעוט הערבי המעמיקים את הניכור ככל שעובר הזמן. אל תדאג מסאלחה, הסיכסוך לא יגמר בקרוב, תוכל להמשיך לטפטף את הגיגיך עוד הרבה זמן.

29 תעשה לי טובה. מיכאל צרי
  • 19:15
  • 05.02.13

נו באמת, מתי יפסקו המאמרים המתייפייפים ונטולי החשיבות האלה?

30 מה ההבדל בין להגיד ״זועביז״ לבין לומר ״פייגלינים״, שמישהו יסביר לי....  (לת) קוקו
  • 19:20
  • 05.02.13

31 אני אלך מחר לאום אל פחם לקחת אופיום  (לת) .
  • 19:27
  • 05.02.13

32 המפלגות הערביות=הרבה יותר ימינה מהימין הקיצוני ביותר רמי
  • 19:35
  • 05.02.13

כל כך פשטני וחסר חשיבה מעמיקה, ממש זלזול באינטלגנציה להכליל ולומר ש- "מה שמכונה עדות המזרח, מצביעים למפלגות הימין ולמפלגות חרדיות כש"ס, כיוון שאין להם דרך אחרת לבדל את עצמם מהערביות שלהם." נכון יותר לומר שהם מכירים מקרוב-קרוב את המנטליות-תרבות הזו ועם מי יש לנו "עסק".
זה אפילו יותר מגוחך מכך שאת המפלגות הערביות מכנים "שמאל" בעוד שהם כה לאומניות, כה פאשיסטיות - מפלגות שנושאות רק דגלי שטנה ושנאה, (במציאות נורמלית היו מוגדרות המפלגות הערביות הרבה ימינה מהימין הקיצוני!! אז מישהו יכול לחשוב ברצינות להביא ימין כזה לממשלה?)
חוסר הבנה וחשיבה מעמיקה של הכותב בולטים גם מניתוח והבנת העדה הדרוזית... - עוד "ערבים בוגדים", ממש כמו הערבים הרבים שלא השתתפו בהצבעה.

33 אין לך זכות להגדיר אותי כמו שלי אין זכות להגדיר אותך. אני מברך יום יום על זה שמדינת ישראל קמה וסבי עלה לארץ. תראה מה קורה בתימן\סוריה\מצרים ותאמר לי - במה יש להתגאות? מלחמות אזרחים תמידיות, אחוז גבוה של בערות ורעב, היהודים שם אזרחים סוג ז' שמאויימים תמידית ברצח, המרת דת, חטיפת יתומים וכו'. בישראל אנו אזרחים דרגה א (יש יגידו ב) במדינת עולם ראשון, מה עדיף? הלוואי ויכולתי להוציא דרכון תימני ולו רק לצורך הנוסטלגיה, אבל מן הסתם אכלא אם אניח כף רגלי בתימן. "יופי" של שורשים. אלו שורשים שלצערי עדיף לשכוח.  (לת) יהודי שסבו וסבתו עלו מתימן
  • 21:06
  • 05.02.13

34 סלמאן מצאלחה - אתה גזעני!!! אברהם פורת
  • 22:07
  • 05.02.13

מאיפה הבאת את הקשקוש הזה על יהודי המזרח שמצביעים לש"ס ולימין בכדי לבדל אותם מהערביות ??? חשבתי שלהכליל על אוכלוסיה מסוימת בגלל מוצאה זו גזענות נפשעת ... לא?
ואת הסלידה מהתרבות הערבית שבמרחב שלנו מתבטאת במרחץ דמים, אלימות, וולגאריות הרווחתם בצדק. מה לעשות שהאיסלאם ואיתו העמים הערבים תקועים מנטאלית בערך ביום שבו הוקם האיסלאם, בעוד שאר העולם התקדם בצעדי ענק. וואללה,אני נולדתי במרוקו, אבל מנטלית, מה לעשות, אני יותר קרוב לאמריקאים - דמוקרטיה, ליברליזם וקפיטליזם. אמונה ביכולת של האדם - כאדם, להשפיע על חייו. לשפר את חייו.

פעילות
המלצות