זה קורה לכולנו

"סליחה, אפשר לשאול אותך שאלה?", שאל האיש שהגיח מאחורי על המדרכה רכוב על אופנוע. "לא", השבתי וחזרתי לשוחח בטלפון. השעה היתה כבר מאוחרת, ואני הייתי לבד ברחוב במרכז תל אביב.

"אז אני בכל זאת אגיד", המשיך האיש. "אני אדם דתי, וכשיאנסו אותך שלא תתפלאי אחר כך עם איך שאת מתלבשת. זאת בושה. זה לא חוקי. מישהו יאנוס אותך ואני אצטרך לקרוא על זה בעיתון", הוא אמר.

אז צעקתי עליו. והוא צעק בחזרה, עדיין על אופנוע עם קסדה שחורה שמכסה את כל פניו, עטוף במעיל עור עבה. ואני צעקתי והוא צעק וקילל ושוב צעקתי. ואז התעקל הרחוב והוא לחץ על דוושת הגז ונעלם. אני נותרתי שם להצטנף במעיל שלי ולהתנצל בפני מי שכל אותה העת האזינה להתרחשות דרך הטלפון.

מוקדם יותר באותו הערב ניסתה חברה, שעובדת ככתבת, לחזור הביתה לתל אביב מאייטם שצילמה בטבריה. במונית השירות שהגיעה לתחנה נותר רק מקום אחד, בספסל האחורי, אבל יושבי הספסל סירבו לאפשר לה לשבת לצדם. הם ביקשו מהנהג שימצא לה מקום אחר, אבל לא היה, אז פנו לנוסעים והחליפו מקומות - רק כדי לא לשבת לידה. אחרי הכל, גם כשהיא סחוטה בסוף יום עבודה, היא עדיין אשה. אשה שמטרתה לפתות אותם.

אלו לא סיפורים ייחודיים, בטח שלא חדשים. אין אשה בישראל שלא חוותה משהו דומה. תשאלו את הנשים שסביבכם - לכל אחת יש סיפורים משלה. העניין הוא שעכשיו הדרת נשים נהפכה ללגיטימית. החברה הישראלית הטמיעה בתוכה את ההבנה שזה בסדר להתייחס לנשים אחרת, ושהן פשוט צריכות לקבל את זה. להתכסות, לשתוק, להישאר בצד ולכבד את רגישותו של הגבר שאותו הן מטרידות בנוכחותן. וזה מתחיל מהדברים הכי קטנים, אלו שכבר קיבלנו כ"בסדר" בכסות מעוותת של פלורליזם, כמו הקמת גדודי נח"ל חרדי נוספים - שיאפשרו גם לבנינו האדוקים לשאת בנטל וללחום למען ארץ ישראל ללא חשש טבל, שביעית וניחוח אשה.

אני מגזימה? הנה גם במיינסטרים, בתוכנית הריאליטי "The Voice" של רשת, לכאורה הפלורליזם בהתגלמותו - מזרחים לצד אשכנזים, גברים לצד נשים, הומואים, לסביות, דתיים, חילונים, ערבים, ישראלים ויהודי התפוצות - אחת המתחרות המבטיחות של העונה, אופיר בן שטרית, תלמידת אולפנה בת 17, הושעתה לשבועיים מבית הספר בגלל שהשתתפה בתוכנית. מתברר ששירת נשים נהפכה מנוגדת להלכה, וכמה הורים התלוננו. מכיוון שלהשעות נערה מבית הספר בישראל רק כי שרה מול קהל זה עדיין לא חוקי, בשיתוף הוריה של אופיר הוחלט כי הילדה תישאר בבית שבועיים "מרצונה" - למען יראו וייראו הנערות האחרות.

ובכן אנחנו הן הנערות האחרות. ואנחנו רואות וייראות. ייראות מאוד.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אם את רוצה פלורליזם תעברי לגור באירופה. כאן זה המזרח התיכון וכאן הדברים מתנהלים אחרת.  (לת) אוהב האמת
  • 15:23
  • 06.02.13

02 זה מזרח תיכון, כיום החילוניים זה 44%, בעוד עשור החרדים בגיל 19 הם הרוב בשנתון, תשקלי הגירה מפני שטהור אתני יותר מסובך  (לת) אריק
  • 15:27
  • 06.02.13

03 מחלת נפש קטלנית, הדת  (לת) אבירם
  • 15:30
  • 06.02.13

04 רק הכנסתם של החרדלים מהסוג הזה לגטאות שיחיו שם את חייהם הנלוזים ,יחסל את הנגע הזה.  (לת) אלגרו
  • 15:38
  • 06.02.13

05 אל תדונו רווק חרדי עד שתכנסו במכנסיו אשה וחלוני לא יבינו
  • 15:38
  • 06.02.13

אשה, הגם שאין "מטרתה לפתות אותם" מעוררת את היצר ו"הרהור חטא", אשה לא יכולה להבין זאת אלא אם קבלה שלא קבלה סדרת זריקות טסטוסטרון. דבר נוסף, שגם גברים חלוניים לא מבינים, אינו דומה רווק חלוני שיכול להגיע לפורקן מיני (לא חשוב איך) לרווק דתי שכל דרכי הפורקן המיני חסומות בפניו, במשך שנים ארוכות , בגילאי רמת השיא של הטסטוסטרון.

06 החרדים האלו, האנשים החשוכים הללו נפלו על כל הראש- שכחו לגמרי מהי מהות היהדות! אלה
  • 15:40
  • 06.02.13

היהדות דת יפה ומושתת על עקרונות יפים של עזרה לזולת, כבוד האדם ועוד, ממש לא מתוך כוונה להפחיד (ועל כן שמם- חרדים!). מה הפלא שכל העולם שונא אותנו. בושה!

07 מפחיד לאן נגיע מפחיד
  • 15:41
  • 06.02.13

אני בחורה וחוששת מאוד מה יעוללו לי כאן עוד 20 שנה? איך החברה תיראה? אנחנו חייבות לעשות משהו, להילחם למען ביטחוננו, החופש שלנו וכבודנו

08 Come to Canada and raise your daughters here Abu al banatt
  • 15:47
  • 06.02.13

If you don't, you are similar to a father that takes his boy to Afghanistan where he and the boy will become Taliban
Anyone raising children in Israel has to face the question:
Am I a father first, or a Jew first? This is a serious question that cannot be avoided

09 צודקת, זה מזעזע ואני לא רוצה לדעת מה יקרה עם גיוס האברכים  (לת) בעיה בעיה בעיה
  • 15:48
  • 06.02.13

10 הפעם האחרונה בחיי שהייתי נחמדה ומתחשבת צעירה
  • 15:50
  • 06.02.13

היתה בבריכה טבעית אי שם במרכז הארץ. ניגשה אלי אשה דתיה וביקשה בנימוס ובחיוך שאתכסה (לבשתי בגד ים ומעליו חולצה גדולה) כדי שבני משפחתה יוכלו לטבול בבריכה - לכמה דקות, היא אמרה, והם נשארו שם כל היום. אנחנו איבדנו את החשק ואחרי כשעתיים עזבנו את המקום, ואני למדתי לקח - לא לתת לחזיר אצבע, כי מייד הוא ינגס עד לכתף (בכלל עם חזירים עדיף לא להתעסק).

11 יפה כתבת נועם
  • 15:51
  • 06.02.13

צריך להרחיב ולהעמיק את העיסוק בנושא. לא לשתוק. לדבר, לכתוב, לזעוק, מה שצריך. אין שום סיבה ליחס שכזה כלפי נשים. שום סיבה.

12 גם בטיסות אלעל דויד
  • 15:53
  • 06.02.13

מנסים להזיז נוסעים או נוסעות ממקומן על מנת לאפשר לחרדים לא לשבת ליד נשים. פשוט מביך. נתקלתי בזה גם בחברת אוסטריאן אייר ליינס אבל הדיילות לא התרגשו. ישראל הופכת להיות מדינת אפרטהייד חשוכה. ככה לא נשרוד

13 אני אתחיל דוקא בציטוט מכתבתך ""סליחה, אפשר לשאול אותך שאלה?", שאל האיש שהגיח מאחורי על המדרכה רכוב על אופנוע. "לא", השבתי וחזרתי לשוחח בטלפון." קודם כל תלמדי להתנהג יפה גם לאנשים רגילים בשר ודם מהרחוב ולא רק למגניבים תל אביבים. שנית, אני חילוני ונגד ההתנהגות המבזה הזו של הדתיים. אבל, למה את חושבת שרק מהם צריך לבקש להיות סובלני ודמוקרטי ולהתחשב בדעות וברגשות של האחרים, אבל החילוניים חסינים מפני דרישה זו?  (לת) מישהו
  • 15:53
  • 06.02.13

14 נזכרתי בדבר, אודה אם תסבירי בבקשה למה הדרת נשים היא אינה לגיטימית אך הדרת דתיים, או למצער התחשבות, היא אינה לגיטימית?  (לת) מישהו
  • 15:55
  • 06.02.13

15 איזה שטויות את כותבת איתן
  • 16:02
  • 06.02.13

את יכולה גם לכתוב שלכל נערה יש סיפור איך מישהו באוטובוס נצמד אליה בכוונה ודברים דומים, אבל פה יש לך משהו נגד דתיים וכל מה שאת רוצה זה להשתמש בבמה שנתנו לך על מנת להביע את דעותייך!!
ללא קשר יש כאן בעיה יותר גדולה וזה השתתםות של נערים ונערות בתכניות ריאליטי שכמו שידוע שנה עברה זה הוביל לבעיות באותה תכנית.

16 זכותם של החרדים לחיות לפי דרכם כל עוד לא נפגעות זכויות אדם. זכותם של החילונים לחיות לפי דרכם כל עוד לא נפגעות זכויות אדם.  (לת) פלורליסט אמיתי
  • 16:17
  • 06.02.13

17 Don't tell us how to dress, tell them not to rape  (לת) I Hate Men
  • 16:31
  • 06.02.13

18 לא הדרה n
  • 16:35
  • 06.02.13

השימוש בביטוי המכובס "הדרה" עושה נזק למטרה חשובה. מדובר באפליה וסקסיזם, ויש לקרוא להם בשמם.

19 לא כצעקתה !  (לת) להפך
  • 16:39
  • 06.02.13

20 עוד מעט וכולם יחזרו בשאלה גבריאל
  • 17:22
  • 06.02.13

או כמעט כולם, עוד כמה זמן תמשיכו להחזיק בדעות ההזויות הללו ובמערכת שהיא מנוגדת לטבע האנשוי מבסיסה, ולא יעזור כמה מימון וקבלו החרדים הללו.
התבונה והשכל הישר יינצחו בסוף.

21 שני המקרים כלל לא דומים ! אלכסנדר
  • 17:28
  • 06.02.13

המקרה הראשון מדובר בגבר (סטטיסטית ממוצא מזרחי , מסורתי עם שיכנוע שמסר של הוכחת הבלתי צנועות זה הדבר הראוי ) ואילו במקרה השני יש רצון למנוע מצב של חיכוך פיזי וזה לדעתי כבר בסדר גמור .

22 אצלינו ברומניה לא היו חרדים במועצה הלאומית. הפם לא קבלו מיליארד דולר קצבאות לאברכים. אם אתם החילונים תתאחדו ותמנעו המחרדים כניסה לקואליצה תפסיקו להתבזות. האשמה כולה בכם.  (לת) מוצי מולצומסק
  • 17:40
  • 06.02.13

23 אני מאשימה את הנשים הדתיות שמוותרות על טבעיותן למען חיים קלים יותר לגברים השולטים בהן. ובעיקר אני מאשימה אותן במה שהן מעוללות לבנותיהן. אלוהים לא ברא אתכן כעבדים לגברים - צאו מזה כבר.  (לת) אני מאשיםםםםםםם
  • 17:57
  • 06.02.13

24 צודקת אבל צבועה יאיר
  • 18:01
  • 06.02.13

את צודקת אבל צבועה. כי מה שחוות נשות דרום תל אביב מהסודנים, לא מעניין אותך. מצוקת נשים מעניינת אותך רק כדי לנגח את הדת.

25 קומץ יהודים נאורים הקימו מדינה לחשוכים  (לת) באנו אור לגרש
  • 18:16
  • 06.02.13

26 הבעיה במדינה היא הצניעות שכופים החרדים והברבריות של הדת!! זו הבעיה במדינה...!! חחח משועממת אז כתבה טור ערן
  • 18:30
  • 06.02.13

והנה תגובה מצונזרת...

27 אני גבר הומו ודוסיות לא יושבות לידי לאב טו סאק
  • 18:33
  • 06.02.13

כתבה שטותית. כגיי שברור עלי ששום אישה לא תגרום לי פיתוי, ניסיתי בכוונה להתיישב ליד דיסיות באוטובוס. הם קמות ומחפשות כיסא אחר ועושות לי ווג׳ של איך העזת, אז גיב מי א ברייק

28 שיר לפני גבר זה לא נהפך להיות נגד הלכה זה כהגדרת הגמרא כקש לפני אש ואסור  (לת) אהרן
  • 19:14
  • 06.02.13

29 גברת גורקוביץ את שקרנית! אף אחד לא עצר לידך ואמר לך את הדברים האלה! גם אני אתאיסט ומתעב את הכפיה הדתית אבל יותר מזה אני מתעב אנשים שמקדמים את האג'נדה שלהם ע"י שקרים!  (לת) אורן
  • 19:47
  • 06.02.13

30 הכי מרגיז "שלוחמי זכיות אדם" למניהם מצדיקים את הנורמות הפסולות הללו ווקוראים ללורה ורטן הנפלא -לבנה קוניאלסטית שמתערבת בגסות באורחות החיים " אווה
  • 20:46
  • 06.02.13

לא מבינים שלאישה חרדית אין כח לזעוק כנגד השפלתה .

31 באמת בושה, היית צריכה ללבוש פחות בגדים מארג
  • 23:12
  • 06.02.13

כל הבד הזה סתם מעצבן

32 איזהו הגיבור הכובש את יצרו יוסי .ב.
  • 23:25
  • 06.02.13

איזה אינטרס יש לכתבת להמציא כזה סיפור ? מספיק לעצום עיניים

33 האופנוען המקלל במעיל העור עם הקסדה באמצע הלילה בתל אביב ע.ב.
  • 23:46
  • 06.02.13

איזה מזל ביש לכתבת. מכל מאות האופנוענים באמצע הלילה בתל אביב, דווקא את הדתי היחיד היא היתה צריכה לפגוש. (ואיך יודעים שהוא הדתי היחיד? כי אם הכתבת לא היתה מעידה בשבועה שהוא דתי, לא הייתי מאמין שיש אפילו אחד).

34 מותר לאישה לסרב לקבל עצה מגבר זר, אבל שלא תצפה שאם בסוף באמת יאנסו אותה אז שגבר זר יחלץ לעזרתה - אם עצמאות ובטחון עצמי אז גם ההשלכות.  (לת) גבר גבר
  • 00:45
  • 07.02.13

35 הדרת נשים היא עלבון לכל חברה  (לת) איל
  • 01:27
  • 07.02.13

36 תהליך ההקצנה הדתית שעובר על ישראל מסוכן כמו הגרעין האיראני יהודה המקבי
  • 08:19
  • 07.02.13

עוד 20\30 שנה החרדים והערבים יהיו רוב במדינה.. יוהו!

37 איראן זה כאן תחת כיסוי מזויף של חופש ודמוקרטיה. להפריד את הדת מהמדינה !!  (לת) אזרח שפוי
  • 10:08
  • 07.02.13

38 אין אופנוען חרדי, זה קטנוען. מה שלא משנה את הגישה של רוב האופנוענים הרואים בנשים אוביקט מיני, כמו כל היתר אופנוען
  • 10:13
  • 07.02.13

והכי מושך תשומת לב זה לבוש חרדי כמו בורקה עם פתח לעיניים, זה סוף. כולם משוכנעים שהן ערומות מתחת ויש להן מה להסתיר בניגוד להנפקות המסתובבות ברחוב בטייץ שחור על קפ"ק.

39 דתייה שמשום מה אכפת לה מה כתוב ב'הארץ' רות
  • 10:15
  • 07.02.13

אין ספק שהכתבה מלאה בשנאה שבאה לידי ביטוי בעובדות שגויות.
לדוגמה, הם לא רצו לשבת לידה במונית, כי מבחינה הלכתית הם אסורים במגע עם נשים שלא קרובות משפחה ולא בגלל שהם חושבים שהיא דווקא היא, רוצה לפתות אותם.
דוגמה נוספת, שירת נשים לא נהפכה פתאום מנוגדת להלכה. היא מנוגדת כל הזמן, ואופיר המקסימה ידעה זאת מראש. אני גאה בה שהיא עשתה מה שנכון לה, אך זה לא אומר שלא יהיו השלכות [מוצדקות חינוכית או לא]

אני יכולה להמשיך ולהסביר שאולי בית הספר לא נהג בצורה הכי חכמה, אבל היא באמת העמידה אותו בפלונטר וכו' וכו'
הרעיון הוא, שקל לשנוא מרחוק בלי להכיר את המורכבות, אני מבינה את זה. אבל לפחות לשנוא מדויק, לא לעוות. חבל זה סתם מרחיק.

40 אפשר להיות צדקנית ואפשר להיות חכמה, אין ספק שאם לא תתלבשי כמו חשפנית הסיכוי שאיזה מטורף יתקיף אותך מינית ירד פלאים, לא נעים אבל זאת האמת.  (לת) ניר
  • 11:03
  • 07.02.13

41 תשארי בבית. ואם את צריכה לצאת החוצה, צאי רק עם רעלה.  (לת) י
  • 11:12
  • 07.02.13

42 כל כך הרבה שינאה עולה גם מהטוקבקים וגם מהעיתון הזה.נהגתי לקרוא הארץ בבית הורי בשנות ה-80 ואז לא זכורה לי אגנדה של שנאת חרדים,שנאת מזרחים,שנאת ימנים או שנאת כל מי שלא חילוני לבן תל אביבי שמאלן.חבל שכך אתם נוהגים.  (לת) פלומה בלנקו
  • 11:26
  • 07.02.13

43 צביעות. במקביל לכתבה המופרכת הזו בדבא כפיה דתית והדרת נשים, מפרסם הארץ מאמר על הלבוד של שרה נתניהו ועל כך שצריך להתחשב ברגשות הדתיים. מביך.  (לת) אבי
  • 12:26
  • 07.02.13

44 השיא הוא שהם נפגעים גם מילדה בת 3 ללא חולצה  (לת) עופר
  • 13:06
  • 07.02.13

45 אמונה .. זה העיקר אדם מאמין
  • 13:41
  • 07.02.13

אם היית מאמינה ואם הרגשת מה זאת אומרת קרבת ה' ללב לא היית מבזבזת זמן בכתיבת המאמר הזה. תפתחי את התנ"ך ותתקרבי אל ה' והחיים שלך לא יהיו אותו הדבר.

46 שירת נשים מנוגדת להלכה? שוב האיוולת הזאת רבנית
  • 13:47
  • 07.02.13

מי שמכיר את ההלכה, וכנראה שרוב המדברים בשם ההלכה אינם ימכירים אותה, יודע שאין שום איסור הלכתי על נשים לשיר (שמעתם על שירת מרים או שירת דבורה? זה בתנ"ך.) אם קיים איסור אז הוא חל על גברים. שירת אישה כמוה כזימרת הסירנות באוזני אודיסאוס, מטריפה את דעתם של זכרים מיוחמים ומטביעה את ספינתם. ההורים שהתלוננו באזני המנהלת על שתלמידה אולפנה הופיעה בטלויזיה אינם מכירים את ההלכה והיא לא מעניינת אותם. הם רק דאגו לשמו ה"טוב" של בית הספר של הבנות להן, כדי שסיכוייהן לשידוך טוב לא ייפגעו. זה הכל.

47 מינכהויזן היה שש להיות שוליית-בדאי שלך.  (לת) רבה בר בר חנה
  • 16:13
  • 07.02.13

48 אתם כל כך חומרניים עד שאתם לא שמים לב לאחרים. אביב
  • 17:45
  • 07.02.13

החברה החילונית כל כך שטחית וחומרנית שזה לא יאמן,תפתחי קצת רמחל תקראי קצת יהדות אולי תביני משהו מהחיים הלא יהודיים שלך.
את כמו שק של מלט זר בדלת של שחור על סוודר תכלת.

49 מצד שני - לי (כגבר) קרה שהתיישבתי ליד אשה דתית באוטובוס, ולהפתעתי היא קמה והעדיפה לעמוד מאשר לשבת לידי...  (לת) עדי
  • 17:45
  • 07.02.13

50 האם יש בהכרח קשר בין הלבוש שלך לבין הדרת נשים?  (לת) לא בהכרח. לא כולם מדירים אותך אך עדיין יכולים להזדעזע
  • 17:56
  • 07.02.13

51 למרות שאני חילוני אני חושב שזו זכותם לבקש שלא תשב לידם  (לת) אסף
  • 20:21
  • 07.02.13

52 עצוב כמה שהיא צודקת אסף
  • 01:55
  • 08.02.13

מדינה נחשלת שחי בה עם חשוך.

53 נשמעת כוסית 9
  • 13:21
  • 08.02.13

עם חזה גדול

54 הגיע הזמן להפסיק לתמוך ולתקצב מוסדות אנטי-דמוקרטיים ואנטי-הומניסטיים. גיא
  • 18:15
  • 10.02.13

מפסיקים לתמוך במוסדות שמתנגדים לערכי הדמוקרטיה וההומניזם.
מוסדות שמעודדים בורות ומטפחים עוני; שמדכאים נשים ויוצרים בדלנות.
שמונעים חינוך ראוי מילדים; ששוללים את זכויות האדם מהאזרחים.

בישראל קיימות ארבע מערכות חינוך נפרדות (כללית, חרדית, דתית, וערבית),
כאשר הכללית מחנכת רק 37% מתלמידי ישראל, ושלוש האחרות ממעיטות או זונחות את לימודי הליב"ה.
בנוסף, קיימים בישראל בתי דין מגזריים (רבניים, שרעיים-מוסלמיים, נוצריים, דרוזיים),
אשר פועלים כנגד ערכי הדמוקרטיה וההומניזם.

עלינו לפעול למען:
- הפסקת התמיכה והתקצוב של מוסדות הדין והחינוך המגזריים.
- שוויון זכויות וחובות לכלל האזרחים.
- ביטול הקצבאות.
- יצירת מערכת חינוך שוויונית אחת.
- החזרת לימודי האבולוציה לתוכנית הלימודים.

פעילות
המלצות