הייהפך לפיד להערת שוליים?

מהניסיון של המאה ה-20 אנו יודעים ששותפות בין ימין רדיקלי לימין מתון קמה על בסיס האיבה ששני הצדדים חולקים לערכי היסוד של השמאל. גם אם אין כאן אהבה, האויב המשותף מקרב ביניהם ומאפשר חיים בצוותא, לפחות עד גבול מסוים. כבר בשלב ההתחלתי שבו אנו נמצאים, אישרו יאיר לפיד ואנשיו הנחה זו כאשר הניפו את הדגל והודיעו, כי יסרבו לתת את ידם לבלוק חוסם-ליכוד.

אכן, כמו במקומות אחרים, כאשר צריך לבחור בין הרע - הימין הרדיקלי - לרע יותר - השמאל - הימין הליברלי מתייצב לצד הלאומנים. אמנם הוא נכנס לשותפות כשהוא משוכנע שיצליח לאלף את הצד השני ולנצלו לצרכיו, אך בדרך כלל קורה ההיפך והקיצונים, האלימים יותר והבררנים פחות בנוגע לאמצעים, שוחקים את המתונים ומחסלים אותם פוליטית. במציאות הישראלית אין ספק למי יש סיכוי גדול יותר לבלוע את האחר.

זאת הסכנה הנשקפת ליש עתיד.

על מנת למנוע את ההשתעבדות לליכוד ואף אפשרות של היעלמות הדרגתית בצלו, על לפיד ואנשיו להניח לדמגוגיה של ה"שוויון בנטל" ולהתרכז בעיקר: לשים קץ לכיבוש ולשליטה האלימה בפלסטינים, ולא להשלים עם האי-צדק והניצול. אכן, גם תביעתם הגדולה השנייה - דאגה לאינטרסים של "מעמד הביניים" - כפי שהיא נוסחה בעת הבחירות, נשמע כמרמה אינטלקטואלית: ללא שינוי בתפישה הכלכלית והחברתית הכוללת אין דרך אמיתית לדאוג לאנשים העובדים. מלכתחילה, על אנשי לפיד להוכיח שהם מתעניינים גם בבעיות החברתיות האחרות והבוערות לא פחות, כגון טיפול בשכבות המצוקה ובהתמוטטות מדינת הרווחה. גם זאת דרך לדאוג למעמד הביניים.

וכאן נשאלת השאלה העיקרית: האם יש באמת הבדל בינם לבין צמרת הליכוד? אם הניאו-ליברליזם יהווה את בסיס השותפות, יידעו בוחריו של לפיד שנתנו למעשה את קולם לבנימין נתניהו. אם הימין הרדיקלי יצליח לקנות את לפיד בזול בנושאים שוליים ובקוסמטיקה פשוטה - צווי גיוס לתלמידי ישיבות שאיש אינו זקוק להם בצבא והקטנת מספר השרים - ולקבל יד חופשית בנושאים הקיומיים, תיכנס מערכת בחירות זו להיסטוריה כמעשה של מרמה ללא תקדים במקומותינו.

בשאלת היחסים עם העולם הערבי, חייבים הליברלים של לפיד להבהיר שעיניהם נשואות לא רק ל"תהליך השלום" כעלה תאנה שתכליתו לנטרל את הביקורת הבינלאומית, אלא למהות, לשלום כשלעצמו. לשם כך עליהם לצאת נגד ריסוק הגדה המערבית לקנטונים עלובים ולהוכיח שבניגוד לרדיקלים, הם אינם אטומים לבעיות מוסריות. בשורה התחתונה מוטל עליהם להוכיח, שטועים אלה החושדים בהם שככל שהעניין נוגע להם, יכולים הפלסטינים להמשיך לחיות ללא זכויות, נרמסים בידי מכונת הדיכוי בעלת שתי הפנים: הפן ההתנחלותי והפן הצבאי. לכן, כדי לא להפוך למנהיג של ליכוד ב', על יאיר לפיד לומר מיד, שהוא מבין שאבו מאזן לא יוכל להראות את פניו בציבור הפלסטיני אם יתיישב ליד שולחן אחד עם נתניהו שעה שירושלים הערבית עוברת תהליך מואץ של ייהוד, בקעת הירדן מתרוקנת מיושביה, ההתנחלות מעמיקה ושטח E1 נכלל בקונסנזוס הלאומי הישראלי.

אם יצליחו אנשי יש עתיד להניע תהליכי שינוי אמיתי הם ייכנסו לספרי ההיסטוריה בדלת הראשית, אם לאו - לא תישאר מהם אפילו הערת שוליים.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מה לעשות שהימין-מרכז (שיש עתיד נמנית עליו) ניצח בבחירות ולכן גם בקדנציה הקרובה יעשו סימני שלום בלי שום כוונה להגיע למשהו מחייב. המצביעים ללפיד, כמו רוב הציבור הישראלי, כולל שכבות המצוקה, מאמינים בקאפיטליזם חזירי וחושבים שסוציאליזם זו מילה גסה. לפיד צריך להתמקד בהפרדת דת ומדינה, חקיקה דמוקרטית (אולי חוקה), גיוס חרדים לצבא והפסקת העברת כספים יחודיים למגזרים שלא רוצים לעבוד - אם יעשה זאת, ירוויח את מקומו בפוליטיקה ויש לו אפילו סיכוי להגיע לראשות הממשלה בקדנציה הבאה.  (לת) עצבני
  • 02:24
  • 08.02.13

02 אתה קראת את מה שכתבת? ישראלי
  • 02:28
  • 08.02.13

לפיד רץ עם מצע פשוט, דאגה למעמד הביניים ושוויון בנטל. הוא קיבל 19 מנדטים. למה, לדעתך, עליו לשאוף לקדם את המצע של מרצ? יפתיע אותך, אבל לפיד קיבל 19 מנדטים למרות שהוא לא מסכים איתך.

03 הוגים כמוך יהפכו להערת שוליים, כשחקר ההתנהגות האנושית דרך המשקפיים של חקר המוח ותורת המשחקים יחשוף את הנתק בין עולם הדימיון הרגשי-פנטסטי בו אתה ושכמותך חיים, לבין המציאות.  (לת) פטם .
  • 02:28
  • 08.02.13

04 מה על יאיר לפיד לעשות? זו לא השאלה הנכונה. שמאלני שפוי
  • 02:47
  • 08.02.13

זה כמו לשאול מה על החתול לעשות על מנת לשמוא על השמנת. ברור שהחתול אינו מעוניין לשמור על השמנת - מטרתו היא לאכול אותה! להניח שלפיד מוניין באמת בסיום הכיבוש ובצדק חברתי זה כמו להניח שהחתול מעוניין לשמור על השמנת. השאלה צריכה להיות - מה על הבוחרים לעשות. אך הבוחרים הם כמו השמנת. הם מוכיחים מדי פעם שאין להם אפילו את האינסטינקט הבסיסי של הישרדות ורובם לא יעשו דבר על מנת למנוע את ניצולם בידי "חתולים" כמו ביבי ולפיד. מוחם מפותח אפילו פחות מזה של העכברים.

05 לפיד לא נבחר על מצע מר"צ. הוא היה זה שאמר שהוא נגד חלוקת ירושלים ושאם נתעקש הפלסטינים יתיאשו ויוותרו על ירושלים...הוא זה שאמר שאריאל תשאר ישראלית, שהוא נגד שיבת הפליטים ואפילו נגד הקפאת הבניה לצורכי ריבוי טבעי בזמו המו"מ. אז אם זה המצע שלו "הימין הרדיקלי" יכול בשקט גמור לשלוח אותו לנהל מו"מ עם אבו מאזן מתוך הבנה שהסיכוי שאבו מאזן יסכים לקווי ההסדר של לפיד, הוא כמו הסיכוי ששרה נתניהו תזכה בתואר מתלבשת השנה...  (לת) התבלבלת פרופסור
  • 02:54
  • 08.02.13

06 פיהוק או וול
  • 02:58
  • 08.02.13

זאת כתיבה אנליטית? בעיקר רצונות הכותב.

07 לפיד כמו ביבי - השתמש בתעמולה פשיסטית שפנתה לרגשותההמון, שהיה בבחירות האחרונות - מעמד הבניים ויצר עוד מפלגה סקטוריאלית. אך להבדיל מהמפלגות הסקטוריאליות, החרדיות, התנחלויות והערביות, מדובר במפלגה סקטוראילית שתכניס את לפיד להסטוריה כמי הפך לחלוטין את התרבות הפוליטית בישראל לשיבטית. תופעה שהביאה לקריסתם של המשטרים הדמוקרטיים באפריקה לאחר מלחמת העולם השנייה משום שכל שבט פעל רק למען האינטרסים של בוחריו ולא ראה את האינטרס של כילל הציבור והמדינה. במקום להתמדק במאבק בשחיתות הפולילטית, בשינוי שיטת הממשל, בקרשי הון שלטון, בשיקום שלטון החוק הקורס, בפערים החברתיים, במלחמה בעוני, בקידום תהליך השלום ובראש ובראשונה בנסיון לסלק את המלך העירום שהרס את המדינה והחברה - לפיד התמקד בעצמו, בבורגנות השבעה ובפופוליזם של גיוס מאות אלפי חרדים שצה"ל לא זקוק להם ומוטב היה כי יצאו קודם לעבודה ועם השנים, בתהליך טיבעי ישרתו בצה"ל ולא בכפייה..!!  (לת) אורי
  • 03:09
  • 08.02.13

08 חובה לצטט את דברי עמידרור בישיבות סגורות ולהסביר את נזקי ההשתוללות של ממשלת נתניהו ב4 השנים שחלפו חנה חורש
  • 03:31
  • 08.02.13

כמה כסף זה עלה לנו, כמה מילארדים בוזבזו על בטחונים של המתנחלים ההזויים תחת כל עץ ובצמוד לגדרות של הערים הפלסטיניות, כמה עלו לנו המתנחלים בפינוקים שאיש בתוך המדינה לא זכה להם, והעיקר ובגדול, הפסד השלום וההשלכות של ההתפשטות הפרועה בארבע השנים. הפסד של שגשוג כלכלי אדיר שעשוי היה לפתור את כל בעיות הבור שהיהי וממשלתו יצרו ועשוי היה להעמיד את ישראל במדינה נאורה ומתקדמת בין עמי המערב

09 מרמה ללא תקדים ע.ב.
  • 04:07
  • 08.02.13

בבחירות האלו, שבהן אף מועמד לא אמר דבר של תוכן, אם לא יקיימו את רצונו של פרופ' שטרנהל זו תהיה "מרמה ללא תקדים".

בבחירות ההן, של "דין נצרים כדין תל-אביב", כשפורקה מפלגה וסולקו שרים, וקמה ונהייתה התנתקות בניגוד מפורש לעמדת הבוחר -- זה היה תקין? הכול תלוי בכיוון שאליו נושבת הרוח.

10 שטרנהל החצוף מטיף ללפיד שיאמץ את מצע הפלגה שלה הצביע - חד"ש. לעזאזל הדמוקרטיה. לעזאזל חצי מליון מצביעים שהצביעו ללפיד ושרובם סולדים מהסמול הנפסד ורוצים ורוצים אותו בממשלה עם נתניהו ללא חרדים.  (לת) שטרנהל צבוע
  • 04:26
  • 08.02.13

11 מענין מושי
  • 04:54
  • 08.02.13

רעיון הזוי חדש: אבו מאזן לא יכול לשבת ליד שולחן עם נתניהו!!! לא כי הוא מכחיש שואה ותומך ברצח יהודים באשר הם; מה פתאם?! הסיבה היא שנתוניהו פעל בניגוד לאינטרסים הפלשתינאים ... לאן הגעת הזוי שלי???

12 יאיר לפיד ניבחר לכנסת בן הארץ
  • 05:22
  • 08.02.13

ולא לרשות הפלסטינית.עליו לשרת את מצביעיו היהודים ולא את תושביי ראמאללה ושכם.שטרנהאל שם את בעית הערבים ראשונה,אך לנו יש בעיות משלנו,ואם אותן לא ישאף לפיד לפתור אז יהיה אפשר לבוא בטענות.לא אצל אבו מאזן לפיד עובד,ולא ממנו יקבל שכר.שטרנהאל:הבחירות היו לפרלמנט היהודים,אל תהפוך הכל למען הרוצחים והמחבלים,תידאג שיהיה להם מנהיג אחראי ומתון משלהם,שיבוא למשא ומתן ולא יפחד וישקשק.

13 מסמך מזעזע מרים ילן שטקליס
  • 05:30
  • 08.02.13

האי-צדק??? זה פרופסור זה???

14 אתה זקן שאבד עליו הכלח, תחליף תקליט בסדר עדיפויות  (לת) רמי
  • 05:38
  • 08.02.13

15 כל מילה בסלע.  (לת) יניב
  • 06:09
  • 08.02.13

16 יש עתיד דן
  • 06:15
  • 08.02.13

לפיד צריך להיות אופוזיציונר . אם יצטרף לביבי ולש"ס מפלגתו תיאבד את יחודותה ואז בבחירות הבאות תתאדה כמו ד״ש שינוי קדימה ועוד.

17 כיוון שהסכם עם פלסטינים אי אםשר להשיג בשל המרחק בין שני הצדדים, אין מנוס מעיסוק בסוגיות אחרות. מסכים איתך ש"שויון בנטל" זו דמגוגיה מובהקת.  (לת) יהויכין קונדיש
  • 06:31
  • 08.02.13

18 שטרנהל - המאמר הבא שתכתוב יהיה על בוגר י"א כיתות, שחלב להיות מתאגרף, שרת כ"חייל" בבמחנה, הסתדר ככותב מאמרי "תחושות וקישקושים" בידיעות אחרונות, היה קריין חדשות ומריין דל ועלוב והחליט שהוא יהיה ראש ממשלה.....ואם זה מזכיר לך מנהיגים אחרים שהגיעו מעמדה דומה והרסו את העולם - אנא אל תמנע מלציין זאת.  (לת) כסיף
  • 06:38
  • 08.02.13

19 לא הצבעתי ללפיד אבל אני חושב שהוא צריך לפעול למען בוחריו ובהתאם למצעו. העובדה שהכותב אינו מסכים עם המצע ועם סדר העדיפויות המובע בו, מעניינת ככל שתהיה, אינה רלוונטית. מספר העמודים שיתפוס לפיד בספר ההיסטוריה העתידי אותו רואה הכותב בעיני רוחו, אף הוא אינו רלוונטי. לפיד צריך לפעול למען בוחריו ולפי מצעו.  (לת) אלון
  • 06:58
  • 08.02.13

20 צודק שטרנהל, רק לראות את המפלגה שהקים אבי יאיר לפיד ושנכנסה לממשלה ונעלמה. או דש משנות המאה הקודמת, אותו גורל יהיה ליש עתיד אם יכנסו לממשלה  (לת) העתיד כבר כאן
  • 07:04
  • 08.02.13

21 לטעמי יש סבירות שזאב שטרנהל כבר מהווה הערת שוליים  (לת) לדרמן
  • 07:09
  • 08.02.13

22 הפרופ הזה הוא ההוכחה שעל אף השכלתו בתחום המקצועי, כל שקשור במציאות אינו חל עליו והוא היה ,נשאר ילנצח יהיה הזוי ומנותק. נגיף הסמוליטיס שינה את תכונותיו.  (לת) היא הנותנת
  • 07:19
  • 08.02.13

23 צודק, ולצערי המשפט האחרון הוא שיקרה !  (לת) קורא
  • 07:22
  • 08.02.13

24 אף חרדי לא יגוייס; שיטת הממשל המגוחכת תמשיך להתקיים; שום תהליך מדיני לא יתקיים יש עתיד לביבי
  • 07:23
  • 08.02.13

יש עתיד זו בועה גרוטסקית בראשות בדיחה קטנה וחסרת חשיבות. ביבי יקרקס אותם, יכניס אותם לקואליציה ולא ייתן להם כלום. האופטימיות היחידה במצב: עוד שנתיים-שלוש יש עתיד תהיה קדימה.

25 כנראה שהרכבת הלאומנית שלילית הרסנית כבר יצאה לדרך  (לת) הרוב במדינה לא מבין מה קורה,חלק מעוניין בה כמובן
  • 07:26
  • 08.02.13

26 מי שמצהיר שפניו לשלום אך בד בבד מצהיר שלא יוותר על י-ם ה"מאוחדת" משול לאותו אחד שרוצה שלום אך לא מוכן לוותר על שיבת פליטים לישראל.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.
  • 07:44
  • 08.02.13

27 מר"צ היא הערת שוליים קטנה. חד"ש היא טעות דפוס. שטרנהל, המרחף בחלל הריק מאד שבין שני המושגים האלה, הוא כתם מיקרוסקופי עכור על דפי העתונות או מסכי המחשבים. ותת-הפירור הזה מודיע לחצי מיליון איש שבגלל התנגדותם ל"ערכיו" חסרי הערך, הם הערת שוליים. התנשאות? יוהרה? טפשות? פרופסור שלא הפנים את לקחי ההיסטוריה? כל אלה ביחד, בלווית צירוף מטריד של קומוניזם של פעם, שנאה עצמית ותבוסתנות מביכה.  (לת) ג'ימי ברגר
  • 07:51
  • 08.02.13

28 לפיד הוא ימין לייט. לכן יטה ליהו ,בהמשך לשגעונות הימין ולא ישעה לזעקות שמאל מרכז. ואז הוא צפוי להימוג כהימוג מפלגת אביו.  (לת) אלגרו
  • 07:55
  • 08.02.13

29 לפיד הוא איש ימין - בדעותיו הכלכליות איננו מתון ואחרי ה'זועביז' לא נותר ספק גם לגבי גזענותו  (לת) .
  • 08:07
  • 08.02.13

30 הלפיד יחמם הלבבות, בעוד זעמו הקדוש של המלומד הנדוש נמוג אל האפע.  (לת) בירנית בן ארויה
  • 08:10
  • 08.02.13

31 כן, לפיד יהפוך להערת שוליים, בדיוק מהסיבה עלייה ששטרנהל מייטיב להצביע. עופר שלח יכול היה לחתום על המאמר הזה של שטרנהל כמו שהוא. נותר לראות עם הוא גם מסוגל להטביע את חותמו על מפלגתו ועל לפיד. עבד נגו
  • 08:18
  • 08.02.13

אבל שהפוליטיקה משחיתה - כבר אמרנו. אנא - תן לנו להתבדות!

32 ככל שלפיד יישר קו עם נתניהו הוא יתרחק ממנהיגות אמיתית. ככל שיהיה לו כסא יותר גבוה בממשלת נתניהו הוא יפול יותר עמוק. ההצלחה של נתניהו לגרור את לפיד אל תוך הממשלה, אל תוך המלכודת, היא גם הסימן להתרסקותו של לפיד  (לת) לפיד הצעיר חייב להחזיר את האמון בסדר הדמוקרטי: אופוזיציה מול קואליציה. את מעמדו העתידי יקנה רק באופוזיציה אם יילחם ויחולל שינוי. אבל רק כאופוזיציונר, לא כמרפד השילטון של משפחת נתניהו. לפיד, תזהר ממלכודת הדבש הזאת.
  • 08:22
  • 08.02.13

33 הבעיה היא - ש"דברים שרואים מכאן" (שטרנהל וחבריו) "לא רואים משם" (בוושינגטון) עיניים לראותEYES2C
  • 08:25
  • 08.02.13

אך האם מעוניינת ארה"ב לשמור על הסכסוך - כדבר "לא פתיר" - כדי שהבעיה הישראלית פלסטינית תמשיך להבעיר ("על אש" קטנה) את האיזור, ולשמור על שלטון ארה"ב במדינות הנפט, מלכיהם ונסיכיהם המדכאים. ברור שגם יצואני הנשק אינם מעונים להפסיד שווקים כה ריווחיים... ואשר ליאיר לפיד -- ולאמירה שהפריח ש"בעוד 18 חודשים הוא יהיה ראש הממשלה" -- האם זאת מתבססת על רמז שנתן לו נציג הממשל (ואולי הועברה ללפיד על-ידי יועץ הבחירות שלו, ה"דמוקרט" האמריקאי מרק מלמן, ששרת ב-2004 כיועצו של ג'ון קרי??? ברור שיש דברים בגו, ולא סתם הניף יאיר לפיד את דגל הסירוב לבלוק חוסם-ליכוד והפיץ ולא הסתיר ביהירותו האופינית את תקוותו להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב.

34 הבעיה היא - ש"דברים שרואים מכאן" (שטרנהל וחבריו) "לא רואים משם" (בוושינגטון) עיניים לראותEYES2C
  • 08:27
  • 08.02.13


‎אך האם מעוניינת ארה"ב לשמור על הסכסוך - כדבר "לא פתיר" - כדי שהבעיה הישראלית פלסטינית תמשיך להבעיר ("על אש" קטנה) את האיזור, ולשמור על שלטון ארה"ב במדינות הנפט, מלכיהם ונסיכיהם המדכאים. ברור שגם יצואני הנשק אינם מעונים להפסיד שווקים כה ריווחיים... ואשר ליאיר לפיד -- ולאמירה שהפריח ש"בעוד 18 חודשים הוא יהיה ראש הממשלה" -- האם זאת מתבססת על רמז שנתן לו נציג הממשל (ואולי הועברה ללפיד על-ידי יועץ הבחירות שלו, ה"דמוקרט" האמריקאי מרק מלמן, ששרת ב-2004 כיועצו של ג'ון קרי??? ברור שיש דברים בגו, ולא סתם הניף יאיר לפיד את דגל הסירוב לבלוק חוסם-ליכוד והפיץ ולא הסתיר ביהירותו האופינית את תקוותו להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב.

35 זה כבר מתיש !!! הגיע הזמן שאנשי השמאל יפנימו 2 דברים: סיסו
  • 08:29
  • 08.02.13

1. גם אם למחנה המרכז-שמאל היו יותר מ 60 מנדטים (וזה לא המצב), לא הייתה שום אפשרות פרקטית להקים ממשלה בראשותם. לפיד לא יכול לבנות ממשלה שנשענת על הח"כים החרדים ו/או הערבים מבלי לבצע התאבדות פוליטית.

2. לפיד רץ על אג'נדה חברתית/אזרחית. תפנימו טוב אנשי שמאל. מצביעיו (ואני בינהם) רוצים כרגע התמקדות בנושא השיוויון בנטל, והקלה בסעיף יוקר המחייה. ממש אין לי התנגדות להמשך התהליך המדיני, אבל בטח לא בשביל זה הצבעתי ללפיד. זה משני בעיני. אז די כבר עם הפנטזיות שלכם שלפיד יטיל את מלוא משקלו על הנושא המדיני, זה ממש לא הרצון של בוחריו.

  •   3. אני לא חכם גדול  (לת) יכולת להוסיף
    • 18:01
    • 08.02.13

  •   אדון סיסו יכול להיות שאין לך מושג למה הצבעת ללפיד ? אם להפנים אז להפנים את האמת מר סיסו.
    • 21:16
    • 08.02.13

    כשלפיד אומר שוויון בנטל הוא לא מתכוון לאג'נדה חברתית אזרחית. הוא מתכוון שחרדים ישרתו בצבא (למרות שצהצבא לא צריך אותם).
    לפיד הוא איש עשיר ואין לו שום אינטרס לצמצם את הפער העצום בישראל (השני בעולם המערבי) בין עניים לעשירים. לעומת זאת לפיד פותח את מצע מפלגתו בנושא המדיני בטחוני וזה ממש לא מצביע על התייחסות משנית. לא מובעת שם אי התנגדות להמשך התהליך המדיני , ממדובר שם אל על חתירה לחזרה לשולחן המו"מ המדיני.

  •   לשני אלה שהגיבו אלי, בעיקר השני .... סיסו
    • 20:19
    • 09.02.13

    איפה בדיוק ראית שאני טוען שלפיד דיבר על צמצום פערים ??!!! רשמתי אמנם הקטנת יוקר המחייה ... זה לא בהכרח גורר צמצום פערים .... אולי להיפך ???!!!
    במצע הכלכלי שלו (חפש בגוגל תמצא אותו די מהר) לפיד מדבר מפורשות על פתיחת השוק לתחרות מייבוא (בניגוד גמור ליחימוביץ' ...) כמו גם על החלשת הוועדים הגדולים. זה מה (שלדעתי) אמור להביא לירידה ביוקר המחייה ....
    האג'נדה במדינית בטחונית של לפיד כלל לא עמדה במרכז התעמולה שלו. הוא כמובן אמר מספר דברים בנושא, אבל אני ממש בטוח שאם מישהו היה משווה את כמות המלל שהוא שפך בהקשר האזרחי/חברתי מול המדיני/בטחוני המסקנה תהיה חד משמעית: מה שעל הפרק הוא דבר אחד ויחיד: מהפכה בתחום האזרחי.
    [וגם פה שמאלנים יקרים, נא לא להתבלבל !! מהפכה בתחום האזרחי ממש לא אומרת סוג של סוציאליזם ... ]

36 אין עתיד עם יאיר לפיד  (לת) ישראלי
  • 08:40
  • 08.02.13

37 כל מילה בסלע מיכל ספיר
  • 08:41
  • 08.02.13

שטרנהל, כמו תמיד, מצליח לזקק ללא השמצות - בענייניות מוחלטת את מסריו.

38 "הכיבוש" = אקדחו של השמאלן המצוי. קבלו אנקדוטה לסוף השבוע. המסביר לצרכן
  • 08:43
  • 08.02.13

היה איש שידע לספר סיפור על אקדח, ובכל ארוע חברתי נהג לשתוק עד לרגע שבו מצא עילה כלשהי לספר את הסיפור. חבריו שכבר הכירו את הסיפור בע"פ, החליטו שלא להזכיר דבר שקשור ביריות וכלי נשק. עד שבאחד הארועים, האיש ששתק כל הערב ולא פצה את פיו, קפץ ממקומו כנשוך נחש וקרא: שמעתם את זה? אני חושב ששמעתי קול יריה של אקדח, ואם כבר מדברים על אקדח, אז אני מכיר סיפור יפה...

39 למפלגת מעמד הביניים הצביע בהמוניו העשירון העליון. ראו את התוצאות לפי יישובים ותבינו. מעמד הביניים הוא לא יותר מאשר הסוואה לקבוצה האמיתית שעל האינטרסים שלה מגן יאיר לפיד, בשר מבשרה  (לת) בציפייה להתמוססות המפלגה האיומה הזו
  • 08:46
  • 08.02.13

40 1. הערת שוליים 2. אפיזודה חולפת 3. שינוי מספר 2  (לת) נא לבחור את התשובה הנכונה
  • 09:03
  • 08.02.13

41 איזה קשקוש יוני
  • 09:06
  • 08.02.13

שטרנהל (שבוודאי לא הצביע ליש עתיד), תובע מיש עתיד לאמץ את תפיסותיו המדיניות. באיזו זכות? הם לא הלכו לבחירות על העמדות האלו, ואין להם מנדט לפעול לפיהן עכשיו. ואני אומר זאת כמי שגם כן חושב ששיוויון בנטל זה דמגוגיה.
מצחיק ששטרנהל מדבר על שכבות המצוקה, כן - פתאום אכפת לו משכבות המצוקה... הייתי בטוח שאסור להיטיב עם שכבות המצוקה כל עוד יש כיבוש, לא ככה?

42 עם כל הכבוד, את זה יכולת לכתוב גם לפני הבחירות... שפוי
  • 09:07
  • 08.02.13

מעולם לא היתה בישראל מפלגה פשיסטית כמו "יש עתיד".
מפלגה ללא מצע, ללא תוכן, וללא מהות.
מפלגה שרק הפחידה מהאחר והבטיחה "לשנות את השיטה" בלי להסביר מה הבעיה, ואיזו שיטה תחליף אותה.

  •   איזה קשקוש דויד
    • 16:50
    • 08.02.13

    יש עתיד היא המפלגה היחידה (מלבד יחימוביץ) שטרחה לפרסם מצע ברור ומדויק לפני הבחירות.

    נכון, הם לא פרסמו מצע מדיני, למה שהם יעשו את זה? זאת מפלגה סקטוריאלית. ציפית מהירוקים לראות מצע מדיני? ציפית משס לראות מצע מדיני?

    הוא הסביר מראש מה התוכנית שלו לשיוויון בנטל, מה התוכנית שלו לבעיית הדיור (150 יחידות דיור בחלוקה מדויקת לסקטורים) ולשינוי שיטת הממשל (העלאת אחוז החסימה ל-5 ושראש המפלגה הגדולה ביותר יהיה ראש הממשלה)

    מה בדיוק לא היה ברור פה?

43 כיצד להתנדף ברוח עץ יהושוע
  • 09:11
  • 08.02.13

העצות שנותן זאב שטרנהל ללפיד הן עצות אחיתופל. הן בדיוק העצות של הפוליטיקה הישנה. יותר מ- 500 אלף איש בחרו קו מסוים שאיתה הלכה "יש עתיד" לבחירות ועכשיו מה מציע שטרנהל , תעזבו אתכם משטויות יש לי אג'נדה יותר טובה בשבילכם . אמנם לא בחרתי לפיד אבל אני יודע יותר טוב מה המדינה צריכה. ואני הקטן שואל נו באמת ? זה המתכון הבטוח להפוך להערת שוליים

44 הערת שוליים צבי מיפו
  • 09:17
  • 08.02.13

מאמר פשוט ברור ונוקב! לפיד ביומו הראשון עומד למבחן מופז! הניסיון והכח לא לצידו מעבר על מחשול זה הוא מיבחן קשה עם סבירות קטנה להצלחה, צריך להחזיק לו אצבעות ולהאמין בניסים.

45 לפיד הוא כמו הלאזנייה מבשר סוס. זה מה יש מתחת לבצק האפוי. לצפות ליותר זה כמו לקוות שמושיק עפיה ישיר אריה של פוצ'יני מ"טוסקה".  (לת) הלוחש לסוסים
  • 09:18
  • 08.02.13

46 מי שמך  (לת) אריאל
  • 09:21
  • 08.02.13

47 טעויותיו של המחבר דן
  • 09:21
  • 08.02.13

המחבר מתאר את המציאות בהתאם לשבלנות הרגילות של השמאל האינטלקטואלי ולא נותן לעובדות לבלבל אותו. הוא מלין על יאיר לפיד על כך שלא הסכים להקים גוש חוסם עם ה״שמאל״ כביכול. העובדות לעומת זאת הן כדלקמן: 1. לפיד סרב להקים גוש חוסם עם חנין זועבי. 2. חנין זועבי אינה שמאל. מפלגתה מפלגת בל״ד הינה מפלגת ימין רדיקלי ודוגלת בלאומנות ערבית. הם מתנגדים להסכמי אוסלו ולפיתרון של שתי מדינות לשני עמים. הם תומכים בכל הגורמים הרדיקליים והפונדמליסטיים בעולם הערבי מחיזבאללה ועד הדיקטטור רוצח ההמונים אסאד. הם מזלזלים בתנועת הפת״ח ובאבו מאזן ומעודדים את החמאס. המנהיג הקודם של מפלגה זו טס בכל הזדמנות לדמשק להתחנף לדיקטטור אסאד ועודד את אירגון הטרור הרצחני חיזבאללה להמשיך ב״התנגדות״ ואף הגיש לארגון טרור זה סיוע בזמן מלחמה וקיבל מהם כספים. זה שמאל ? 3. בנוסף, יאיר לפיד הצהיר לפני הבחירות כי עמדתו היא שיש להטיל על ראש המפלגה הגדולה ביותר להקים את הממשלה והוא נשאר נאמן להבטחתו.

48 מה כבר אפשר לצפות מפרזנטור של בנק מ
  • 09:25
  • 08.02.13

מאולטרא קפיטליסט, ממקורב לטייקונים, שרוב מצביעיו הם רפובליקנים שמרנים מהמעמד הבינוני הגבוה שגזרו קופון שמן מהמהפיכה הניאוליברלית ושערכים של צדק חברתי וערבות הדדית גורמים להם לתגובה אלרגית קשה.
אבל לצערי, יש חשש כבד שהוא דווקא עשוי להצליח בפוליטיקה הישראלית, מאחר והוא מייצג את קבוצות האינטרסים הכלכליים החזקים והמשפיעים ביותר במדינה, ובאמצעות היועצים המנוסים והציניים המקיפים אותו, ועם תמיכה כספית מסיבית, יוכל לתמרן מצביעים נוספים רבים לתמוך בו, למרות שבסופו של דבר יפעל בניגוד לאינטרסים שלהם, בדיוק כפי שעושה זאת בהצלחה רבה כבר שנים רבות מודל החיקוי שלו, ביבי נתניהו.

49 מאמר פשטני ורדוד מנחם
  • 09:26
  • 08.02.13

כותב המאמר לא מעוניין להתמודד עם נושא השווין בנטל והחובות למדינה מצד כולנו, וגם מפנטז על מו״מ על חלוקת הארץ עם פרטנר דמיוני. בקיצור, אותן סיסמאות פלקטיות כאילו ואנחנו תקועים בשנות ה-80.

50 הסימולקרה הושלמה. אבא
  • 09:28
  • 08.02.13

סקר מדגמי שבוצע ב-2004, כאשר הסדרה "הבית הלבן" שודרה בארצות הברית בהצלחה גדולה, השיבו 91% מהנסקרים שאם הנשיא הפיקטיבי ג'ד ברטלט היה מתמודד לנשיאות, הם היו בוחרים בו. זה נתון אחד, משעשע, אבל לא מפיל מהכסא – ככלות הכל, נדמה שאם בטמן היה רץ לנשיאות, האמריקאים היו בוחרים גם בו. השאלה השנייה שנשאלו הנסקרים היתה האם היו שוקלים לבחור במרטין שין, השחקן אשר גילם את ברטלט בדרמה של ארון סורקין; 27% השיבו שהיו בוחרים בו, 32% לא היו בטוחים, אך נטו לבחור בו. וכאן, עם פוטנציאל של רוב לנשיאות בלי שום גיבוי במציאות, כבר מתגלה משהו מטריד הרבה יותר על המין האנושי.

לא שלא ידענו זאת קודם לכן, אבל בליווי של צוות "עובדה" את הקמפיין של יאיר לפיד לנשיאות ארצות הברית – סליחה, לכנסת ה-19, מה שנחשף במיוחד הוא הסיפור על גלגולו של דימוי. יאיר לפיד היה המנחה המכסיף, בעל שרירי הקיבורת המרשימים, גם מתאגרף וגם מסוגל למחות דמעה דמיונית מול אלמנת צה"ל. דייג ויקינגי חסון, אבל רגיש. מתוכנית טלוויזיה, דרך טור בעיתון, עבור בדרמה הפוליטית "חדר מלחמה", מינוס בגרות מלאה, פלוס אולפן שישי והופ לתשעה עשר מנדטים בכנסת. הסימולקרה הושלמה.

51 פרופ' שטרנהל, אתה מעמיס יותר מדי על כתפי לפיד. ציפורה נפש
  • 09:30
  • 08.02.13

אתה תובע מלפיד שיעזוב את "השטויות הקטנות" ויתרכז בעיקר - קידום
השלום והפסקת הקולוניזציה בשטחים הפלשתינאיים. אלא שזו משימה
ענקית, ולא רק שאינה לפי יכולותיו של לפיד, היא אפילו לא לפי יכולותיו
של נתניהו (לו אפילו רצה בכך). יש רק מנהיג אחד שיכול היה (לו רצה בכך)
להביא לתוצאה שאתה ואני רוצים. האיש הוא נשיא ארצות הברית. האם
זה נשמע לך כהצעה לפתרון כפוי? יש לך שמיעה טובה....

52 לא מתאים לרמתך להתיחס לכלום כמו לפיד - עזוב, הפסדנו הכל  (לת) ציון
  • 09:40
  • 08.02.13

53 לפיד לא צריך להיכנס לממשלת נתניהו. אלמוני משכיל
  • 09:43
  • 08.02.13

הדבר הנבון ביותר מצדו של לפיד הוא להישאר בחוץ ולא להיגרר לסטואציה שבה יהיה עלה תאנה לגחמות המוכרות של BB. אם יישאר בחוץ וימתין בסבלנות נתניהו ייפול בתוך חודשים אחדים.
צריך לזכור שהציבור לא רוצה את נתניהו. בסופו של דבר, 31 מנדטים זה רק 25.8333 אחוזים מתוך אלו שהצביעו. ומכיוון שמבין זכות ההצבעה הצביעו רק שני שלישים, הרי שרק 17.222 אחוזים מכלל בעלי זכות הבחירה בחרו בו. בקיצור, שוב, הציבור מאס בנתניהו ורוצה שיל הבייתה.

54 מה זה מעניין את כוכב הגהנם שלפיד הבטיח דברים אחרים? כמו שתמיד המציאות והעובדות מעניינות אותו... אגב, מי יזכור בכלל את שטרנהל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:43
  • 08.02.13

55 לא, פרופסור שטרנהל. בגלל קיצונים כמוך יש חשש שדווקא מפלגת העבודה תהפוך להערת שוליים הצבעתי "יש עתיד"
  • 09:43
  • 08.02.13

נטלת לך את החירות לקבוע מי הצביע ללפיד ומדוע, וכמובן ששגית בגדול. זכותנו, מצביעי לפיד, שברובנו היינו מצביעים ל"עבודה" לו היתה ראויה לכך, לקבוע שהמצב הפנימי בישראל גרוע עד כדי כך שתיקונו חשוב לפחות כמו המשך המו"מ העקר עם הפלסטינים. יתירה מכך, רובנו מאמינים שתיקון המצב הפנימי תחילה עשוי להביא לשינוי משמעותי שישפיע גם על המדיניות כלפי השטחים. הזלזול המתנשא וחסר הבסיס שקובע שתמורת "צווי גיוס והקטנת מספר השרים" ייתן לפיד יד חפשית לנתניהו להמשיך במדיניות ההתנחלות שלו הוא עוד מסמר בארון הקבורה של ה"שמאל" כפי שאתה מייצג אותו.

56 מה זה מעניין את כוכב הגהנם שלפיד הבטיח דברים אחרים? כמו שתמיד המציאות והעובדות מעניינות אותו... אגב, מי יזכור בכלל את שטרנהל...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:43
  • 08.02.13

57 עשרות שנים אתה מברבר לנו את המוח. לך תשכנע את החברים שלך בגדה (על עזה איני מדבר כלל) שיכירו בזכות העם היהודי למדינה בחלק מארץ ישראל היא מדינת ישראל, ואז הכל יהיה אחרת  (לת) מספיק לברבר על ימין קיצוני
  • 09:48
  • 08.02.13

58 מר שטרנהל היקר! מר לפיד, הבחור עם הג'ל בשיער, יחבור לימין הקיצוני, כי זה הדבר היחידי שהוא למד לעשות בחייו- לסלול את דרכו לכסף ולעזאזל כל השאר. ואם תרצה הצצה לעתיד הישראלי- אנא עיין בספריך על הפאשיזם.  (לת) רונן
  • 10:02
  • 08.02.13

59 לפיד הוא כבר הערת שוליים  (לת) בני
  • 10:02
  • 08.02.13

60 הסיכוי שיהיה פחות מהערת שולים בהיסטוריה גדול מכל.  (לת) צמח מעזיבות
  • 10:22
  • 08.02.13

61 תובנות יפות לגדה השמאלית - הפרופסור ממשיך להרצות על ההיסוטריה של המאה שעברה...פטטי  (לת) אזרח
  • 10:22
  • 08.02.13

62 להניח לדמגוגיה? על סמך מצע זה הם נבחרו! גיא
  • 10:31
  • 08.02.13

הכותב כנראה שכח מה זו דמוקרטיה, מה זה מצע בחירות, מה זו יושרה, וכנראה לא מבין מה זו פוליטיקה חדשה. את עצות אחיתופל שלך תשאיר למפלגות השמאל שאתה חפץביקרן

63 התחילו כהערת שוליים ויסיימו כהערת שוליים. ריאליטי טי וי  (לת) אכלולי העירולי
  • 10:31
  • 08.02.13

64 הליכוד ויש עתיד אין הבדל ביניהם יוסף פרץ
  • 10:35
  • 08.02.13

מי שבוחן את המצע של יש עתיד יראה שאין כל הבד3ל בין שתי המפלגות . אלא ליש עתיש יש איבה לחרדים האומרת שלא להתפשר כלל על גיוסם הן כדי בגלל חוסר ניסיון חברתי והן בגלל המורשת של אבא טומי לפיד . לאמיתו של דבר יאיר לפיד נראה שיכור מן הנצחון . מלגלג על הא ועל דא , ומסופקני אם יהיה שר טוב המבצע את המוטל עליו בצורה נכונה . והלואי ואתאכזב .

65 פרופ' שטרנהאל היקר, עיקר הצרה היא שאנשים לא רוצים לדעת את ההיסטוריה  (לת) הבורות מתוקה יותר
  • 10:49
  • 08.02.13

66 בקיצור, יש עתיד צריכה להפוך למרץ כדי לשרוד. אך זו עצה לא דמוקרטית. מי שבחרו לפיד רצו בעמדות המדיניות עליהן הצהיר ובשותפות עם נתניהו.  (לת) איש אחד
  • 10:50
  • 08.02.13

67 הימין לא חולק על השמאל,נהפוך הוא השמאל לכל גווניה,נוצר כדי לחלוק על היהודי מזכיר לשטרנהל
  • 10:53
  • 08.02.13

מדיניות האזרחות הכללית,למען אדיולוגיות החל מהקומוניזם ושוויון כלכלי,
אותפיסטי שפשט את הרגל, האדם כיצור אגואיסתי בריא מניע את גלגלי ההיטוריה הכללית,בלי דיקטטורה והתערבות יתרה במהלך השיויון הגזע והדת,
אני כאחד הבורים,קשה לי לתפוס את תורות המלומדים דוגמת שטרנהל
הגיע הזמן שילמדו מהחמור!

68 אתה כבר היום הערת שוליים! לשטרנבל המפחיד!
  • 10:58
  • 08.02.13

היה פעם איש כזה שהפיץ שנאה יוקדת כלפיו שנואי נפשו. היה. אז מה? יוציאו לכבודך ספר בהגיעך לגבורות? שיוציאו. הרי זה החברים במחלקה שרוצים שגם להם יעשו כך.

69 אתה כבר היום הערת שוליים! לשטרנבל המפחיד!
  • 10:58
  • 08.02.13

היה פעם איש כזה שהפיץ שנאה יוקדת כלפיו שנואי נפשו. היה. אז מה? יוציאו לכבודך ספר בהגיעך לגבורות? שיוציאו. הרי זה החברים במחלקה שרוצים שגם להם יעשו כך.

70 "צווי גיוס לתלמידי ישיבות שאיש אינו זקוק להם בצבא..." בלה בלה בלה
  • 11:05
  • 08.02.13

אולי האדון יסביר לי למה אני וחבריי נקראים למילואים כל שלושה חודשים, אם יש כזה עודף חיילים בצבא.

וזה מבלי אפילו לציין את הפן הערכי-מוסרי של שוויון בפני החוק, ושוויון בין דם לדם.

71 כלומר על לפיד לזנוח את כל מה שהוא מאמין בו ולקדם את מה ששטרנהל וחבריו, שלא מצליחים לשכנע את הציבור, היו עושים אם היתה להם השפעה פוליטית? זה מגוחך:) יריב
  • 11:11
  • 08.02.13

כותב שטרנהל: "[...] על לפיד ואנשיו להניח לדמגוגיה של ה"שוויון בנטל" ולהתרכז בעיקר: לשים קץ לכיבוש ולשליטה האלימה בפלסטינים [...]". מה לעשות, הם לא נבחרו כי הם עסקו בהזיות הסמול, אלא כי הם הציעו מודל שוויוני אזרחי. הם לא נבחרו כי הם חושבים שאנחנו שולטים בפלסטינים באלימות. זה מה שחושבים שטרנהל ועוד 1200 יהודים הזויים שהצביעו לחד"ש. מדוע שלפיד יוותר על עקרונותיו כדי לקדם את מה שחשוב לשטרנהלז?

72 לפיד אינו זקוק ל'עצות' של שטרנהל. ועוד; כנראה ששטרנהל אינו מכיר את לפיד, את משנתו ואת הגותו ככל שהיא קיימת.  (לת) אלי מייזליש
  • 11:12
  • 08.02.13

73 לפיד לא יהיה הערת שוליים האלכימאי
  • 11:14
  • 08.02.13

אבל אתה כן ומזמן אשמאי ריקא

74 לבטל את חוק גיוס חובה, לצבא יתגייסו רק מתנדבים ומקצוענים.  (לת) מספיק עם הדמגוגיה של שיוויון בנטל
  • 11:50
  • 08.02.13

75 נתן בלנק יושב בכלא כי רצה לשרת בשירות אזרחי, מה שמותר לחרדים אסור לנתן בלנק. דמוקרטיה עלינו.  (לת) נתן בלנק להדלקת המשואה ביום העצמאות
  • 11:50
  • 08.02.13

76 ‎הבעיה היא - ש"דברים שרואים מכאן" (שטרנהל וחבריו) "לא רואים משם" (בוושינגטון) עיניים לראותEYES2C
  • 11:53
  • 08.02.13

אך האם מעוניינת ארה"ב לשמור על הסכסוך - כדבר "לא פתיר" - כדי שהבעיה הישראלית פלסטינית תמשיך להבעיר ("על אש" קטנה) את האיזור, ולשמור על שלטון ארה"ב במדינות הנפט, מלכיהם ונסיכיהם המדכאים. ברור שגם יצואני הנשק אינם מעונים להפסיד שווקים כה ריווחיים... ואשר ליאיר לפיד -- ולאמירה שהפריח ש"בעוד 18 חודשים הוא יהיה ראש הממשלה" -- האם זאת מתבססת על רמז שנתן לו נציג הממשל (ואולי הועברה ללפיד על-ידי יועץ הבחירות שלו, ה"דמוקרט" האמריקאי מרק מלמן, ששרת ב-2004 כיועצו של ג'ון קרי??? ברור שיש דברים בגו, ולא סתם הניף יאיר לפיד את דגל הסירוב לבלוק חוסם-ליכוד והפיץ ולא הסתיר ביהירותו האופינית את תקוותו להיות ראש ממשלה בעתיד הקרוב.

77 ללא שינוי בתפישה הכלכלית והחברתית הכוללת אין דרך אמיתי ת לדאוג לאנשים העובדים.  (לת) יאיר לפיד, אנא קרא את המאמר הזה.
  • 11:54
  • 08.02.13

78 טיפול בשכבות המצוקה ובהתמוטטות מדינת הרווחה, גם זאת דרך לדאוג למעמד הביניים.  (לת) להקטין את הצבא ולא להגדילו.
  • 11:56
  • 08.02.13

79 האמת היא שהם עלובים שמפחדים שהחברה יקראו להם שמאלנים.  (לת) יניב כהן
  • 12:09
  • 08.02.13

80 לפיד, תעשה פשרות, נבחרת כדי להיות חותמת גומי לנתניהו אז לך על זה. תקבל כיבודים, גם עופר אולי יהיה שר. אתה תהיה איש חשוב, גם קבינט, גם נסיעות לחו"ל. לפיד - משפחת נתניהו מחבקת אותך  (לת) לפיד, הכסאות והכבוד זה החשוב. ולעזור לנתניהו ולא להפריע
  • 12:14
  • 08.02.13

81 וואו.... איזה כתבה מחרידה, מגמתית ומלאה בהבלים?????שימו לב שאצל הכותב אין מושג כזה שנקרא סמאל קיצוני(שהרי הסמאל הוא תמיד נאור, אינטלקטואל ובעיקר בלבלן מח!!). לידיעתך הבוחר אמר את דברו ונושא החלוקה בנטל הוא חשוב מאד הרבה יותר מאותו מושג מטופש שאתה קורא לו "כיבוש" שמזמן נהפך לכבשת הרש של הסמאל הקיצוני כמו גם של ארגוני הטרור אשר משתמשים במושג זה בכדי להמשיך את פעולות הטרור הרצחניות שלהם.מי שעיניו בראשו מבין ויודע שהמושג המכולל "כיבוש" רק מהווה כלי ניגוח בישראל ע"י ארגוני הטרור ויתרה מזאת ע"י אנשים בעלי דעות הזויות כשלך!!  (לת) יוני
  • 12:22
  • 08.02.13

82 הבעיה אינה שוויון בנטל, אלא אי שוויון בקטל: התל אביבים מסרבים למות בעד ארצנו והולכים בעקבות מנהיגם לפיד ל"במחנה" ותואמיו.  (לת) יוסי טרומפלדור
  • 12:29
  • 08.02.13

83 כל מילה בסלע. הבעיה שלפיד זחוח ויהיר מדי בשביל זה  (לת) תומר ר
  • 12:39
  • 08.02.13

84 שטרנהאל חושב שהוא היחיד בדורו ...ואין בלתו אלא המלאך גבריאל וגם זה טעון הוכחה אליוי
  • 12:43
  • 08.02.13

השמאל ששטרנהאל מגן עליו בלהט הוא שמאל פאשיסטי וגזעני שאינו מכיר בזכותה של ישראל לחיים של שלום ובטחון !!
ושאלה שאף אחד מאנשי השמאל אינו עונה עליה
מה יקרה אם משוש חייהם המטרה הנשגבת (של הציונות) המדינה הפלסטינית תעורר מלחמה באיזור מה מציע החכם באדם לעשות עם הפלסטינים ?
עוד פעם כיבוש ? או מה ?
והאמת שנמאס לי מהרצון הפתולוגי של השמאל האינפנטילי להפוך את ישראל למבחנת ניסויים של כל הפסיכים בעולם !!
(אם לא יהיה שלום אז מותר לנו להפגיז את עזה .. זה כבר נאמר אבל רק לפני ההתנתקות לאחר ההתנתקות פתאום נכמרו רחמיהם על החמס ושאר המסכנים בעזה..)
ואם יש מישהו שחושב אחרת מאותו שטרנהאל אין זה אומר שהמישהו ההוא הוא ימין קיצוני או ליברל אידיוט
הכפיתיות של אנשי השמאל בהדבקת תויות היא פתולוגיה שראויה להחקר !!

85 19 מנדטים זה רק 2 מתוך 12 מצביעים. שולי. הכוח היחסי של מפלגות נקבע לא לפי יחס המצביעים אלא מאבקי הכוח והניגודים בין המפלגות. במגזר היהודי 8 מתוך 10 מצביעיפ אמרו לא ללפיד. אני חוזר 8 מתוך 10 אמרו לא ללפיד. לגופו של לפיד הוא מיצג את הבורגנות הגבוהה. הוא מיצג את רמת אביב ג וסביון. זה עולמו.מצוקת האדם העובד מצוקת הבריאות מצבם של קשי יום מענינים אותו כקליפת השום. נסיעות לפריס מענינות אותו עם ובלי וויסקי וסיגריות.  (לת) צביקי
  • 13:10
  • 08.02.13

86 לא פרופסור שטרנהל היה זה שהצית את משרדי בית"ר בירושלים  (לת) לתשומת לב מגיבי הימין
  • 13:25
  • 08.02.13

87 לא פרופסור שטרנהל היה זה שהצית את משרדי בית"ר בירושלים  (לת) לתשומת לב מגיבי הימין
  • 13:26
  • 08.02.13

88 תופעה מדהימה: אני נותן לייקים והם נעלמים לאחר זמו! האם מישהו במערכת משחק עם הלייקים או שאלו האקרים העובדים בשרות לפיד ואם כך הדבר זה נראה שלפיד מסוכן יותר מכפי שחושבים.  (לת) צביקי
  • 13:53
  • 08.02.13

89 פרופ' שטרנהל, אני רוצה לבקש ממך סליחה לא על דברי הבלע שהבורים והנכאים בעם מטיחים בך בשעה שהאמת פרוסה לפניהם כשטיח אדום ,אלא,סליחה מאותם אנשים שיודעים כמה צודק אתה ולא מרימים קול זעקה כדי להביא את השינוי המיוחל. השותקים אשמים בדיוק כמו הבריונים הפורעים. וזה לא היסטוריה כמו שאומרים הגששים , זה כימיה ביי הוק אנד ביי קרוק.  (לת) אלגרו
  • 13:53
  • 08.02.13

90 מר שטרנהל הנכבד, אנשים להצביעו ליש עתיד על מנת לקדם תהליך המדיני. אשקלוני
  • 14:34
  • 08.02.13

את הדגל המדינה הרימה התנועה (6 מנדטים) ומרץ (6 מנדטים נוספים). כל השאר מפנים גב לתהליך המדיני.

91 לפיד יביא שינוי בפוליטיקה ודני רופ יביא שינוי במזג האויר  (לת) אביזו
  • 14:39
  • 08.02.13

92 למה שהחפיפניק ישתנה הרי הולך לו מצוין ,הוא הצתלם עם כפפות והוכתר למתאגרף דיאגנוזה
  • 15:07
  • 08.02.13

צטט משפט וחצי והפך לבעל ידע רחב, מחקה את נתניהו שמחקה מטיל נוצרי ומקבל 19 מנדטים אז למה לשנות??

93 בקיצור - יאיר לפיד צריך להיות מישהו אחר... אבל הוא לא.  (לת) מישהו
  • 15:10
  • 08.02.13

94 הארה מרכזית שפר יגב
  • 15:31
  • 08.02.13

חוג 77 היה הערת שוליים,ללפיד יש סיכוי להפוך לאבן דרך.

95 כן בהחלט. הוא יהפוך להערת שוליים, כמו אביו ז״ל.  (לת) נינוה
  • 16:03
  • 08.02.13

96 יהפוך גם יהפוך-- הוא אפוף אאופוריה, ומלא שביעות רצון עצמית זה לא מוביל רחוק  (לת) עמנואל
  • 16:12
  • 08.02.13

97 כל מאמרי "לפיד צריך לעשות ככה וככה" ששוטפים אותנו מצביעים על דבר אחד איפה העתיד?
  • 16:27
  • 08.02.13

מדובר במפלגה ריקה שבראשה עומד שרלטן.
אף אחד לא יודע מה הם רוצים או איך הם רוצים לעשות את זה. כל אחד שופך לכלי הריק שנקרא "יש עתיד" את מה שהוא רואה בעיני רוחו כעתיד הנכון. ככה משיגים 19 מנדטים עם שימוש יתר בפייסבוק. אבל ככה ממש לא משיגים עתיד

98 אי אפשר להטיל על גבו של לפיד את כל שק הצרות שלנו. עליו לבחור מטרות ישימות לטווח הקצר, ומטרות אידאולוגיות לטווח הארוך.  (לת) אזובית
  • 16:43
  • 08.02.13

99 אין ספק שאים היו נערכות שוב בחירות שס 30 מנדט  (לת) בצ
  • 17:09
  • 08.02.13

100 שטרנהל ממשיך בשלו: הוא לא שמע אף פעם "זו הכלכלה, טמבל!" יצחק
  • 17:15
  • 08.02.13

אצל שטאנהל הכל מתחיל ונגמר במילה אחת: "הכיבוש". אם רק נפסיק את ה"כיבוש", וגר זאב עם כבש... במקום לדרוש את מה שאלפי צעירים חסרי תקווה דרשו: צדק חברתי, הוא ימשיך לעולם עם המנטרה "לסיים את הכיבוש". את העובדות שמים בצד: את זה שלמרות המלחמה, מאז 1948 ישראל קלטה בהצלחה גלי עליה, את ההצלחות ברוב המלחמות הקצרות, את פרסי נובל (לא, לא "פרס הנובל לשלום" שקיבל גם יאסר ערפאת ואפילו הנשיר אובמה, בלי שקידמו את השלום אפילו במ"מ), את תעשיית ההיי-טק המשגשגת - כל זה מוכיח שגם בלי "שלום עכשיו" יש לנו הצלחות עכשיו, וכאילו ששלום תלוי רק בישראל - האויב מתינן על ברכיו, ורק אנחנו, הקולוניאליסטים, אוטמים את אוזנינו ומסרבים לקבל את תחנוני הכניעה. חבל. זו כנראה תכונה אנושית, שמוליכה לכיוונים שונים, אבל תמיד עם אותה תוצאה: היהודי החרד מאמין ב"קדוש-ברוך-הוא", הסמולן - ב"ויתורים כואבים למען השלום". שני צדדים לאותו מטבע.

101 יש לי הרגשה כי ב"יש עתיד" יש כמה וכמה ח"כים הקוראים זאת, מבינים ומסכימים. השאלה היא: האם יש בכוחם להשפיע על דרכה של המפלגה ?  (לת) מדינת ישראל מצפה מכם להשפיע על מהלך ההיסטוריה
  • 17:48
  • 08.02.13

102 שטרנטל-מטיף לפרדיגמה לא נכונה חיגז
  • 18:40
  • 08.02.13

1. פרופסור--הבעיה העיקרית בישראל אינה ביחס לערבים שכננו אלא פנימה בישראל.
2. נושא השיויון בנטל הינו המשימה החשובה ביותר להמשך החיים בארץ.
3. בשום מדינהבעולם אין 40% שאינם שווים בנטל.

103 חכם ונכון יהוידע הכהן
  • 19:28
  • 08.02.13

פרופ' זאב שטרנהל הוא אחד האינטלקטואלים הציוניים המעמיקים והכנים והישרים שעדיין יש במקומתינו. כתמיד הוא אומר את דברו ללא מורא וללא משוא פנים כנביא זעם שלא מסווה את דבריו בניסוחים מנופתלים. הימין שונא אותו כי הוא מציג בפניו את האמת בפרצוף ומודיע לו בריש גלי כי מדיניותו היא אנטי-ציונית.

104 שטרנהל, לפיד איננו שושינג וביבי אינו היטלר. הרמיזות שלך הזויות.  (לת) אלי
  • 19:34
  • 08.02.13

105 שטרנהל קרא את המחקר האחרון של מרכז אדווה. רוב מצביעי לפיד, בניגוד לרוב מצביעי נתניהו שהצביעו בניגוד לאינטרס הרציונלי שלהם, יודעים יפה למה הצביעו עבור לפיד: הם, כמוהו אנשי המעמד הגבוה ואין להם שום אינטרס להילחם באי הצדק והניצול. העצות שלך ללפיד באמת נשמעות פתטיות  (לת) ברוס לי
  • 20:46
  • 08.02.13

106 הסימולקרה הושלמה. סקר מדגמי שבוצע ב-2004, כאשר הסדרה "הבית הלבן" שודרה בארצות הברית בהצלחה גדולה, השיבו 91% מהנסקרים שאם הנשיא הפיקטיבי ג'ד ברטלט היה מתמודד לנשיאות, הם היו בוחרים בו. זה נתון אחד, משעשע, אבל לא מפיל מהכסא – ככלות הכל, נדמה שאם בטמן היה רץ לנשיאות, האמריקאים היו בוחרים גם בו. השאלה השנייה שנשאלו הנסקרים היתה האם היו שוקלים לבחור במרטין שין, השחקן אשר גילם את ברטלט בדרמה של ארון סורקין; 27% השיבו שהיו בוחרים בו, 32% לא היו בטוחים, אך נטו לבחור בו. וכאן, עם פוטנציאל של רוב לנשיאות בלי שום גיבוי במציאות, כבר מתגלה משהו מטריד הרבה יותר על המין האנושי. לא שלא ידענו זאת קודם לכן, אבל בליווי של צוות "עובדה" את הקמפיין של יאיר לפיד לנשיאות ארצות הברית – סליחה, לכנסת ה-19, מה שנחשף במיוחד הוא הסיפור על גלגולו של דימוי. יאיר לפיד היה המנחה המכסיף, בעל שרירי הקיבורת המרשימים, גם מתאגרף וגם מסוגל למחות דמעה דמיונית מול אלמנת צה"ל. דייג ויקינגי חסון, אבל רגיש. מתוכנית טלוויזיה, דרך טור בעיתון, עבור בדרמה הפוליטית "חדר מלחמה", מינוס בגרות מלאה, פלוס אולפן שישי והופ לתשעה עשר מנדטים בכנסת. הסימולקרה הושלמה.  (לת) אבא
  • 21:25
  • 08.02.13

107 מי שנשאר בהערת שוליים זה השמאל הסהרורי  (לת) שולי
  • 21:39
  • 08.02.13

108 לפיד הטיטול החדש של ביבי אגיס
  • 22:01
  • 08.02.13

מלא ליכלוך

109 כלומר על לפיד לוותר על המצע שהביא לו 19 מנדטים טלי
  • 22:42
  • 08.02.13

ולאמץ את זה של מרצ, המתפארת בעלייתה ה"מפוארת" מ-3 ל-6 מנדטים.
הגיוני.

110 חיוך הוא ההבדל. חיימקה.
  • 00:40
  • 09.02.13

לא תישאר מהם הערת שוליים, אל דאגה הוא לא שונה מאביו. קיצוני בדעותיו עם חייוך, זה ההבדל.

111 הרצחת וגם ירשת דר' גידי צפורי
  • 00:56
  • 09.02.13

מר שטרנהל הלא נכבד מתבלבל : מפלגת השמאל ההזוי שהציגה לציבור את רעיונותיהם המטוררללים של אנשי השמאל הממשיכים להתעלם מהמציאות נקראת מרץ !!
מפלגה זאת קיבלה בבחירות שישה מנדטים וזהו סך הציבור התומך בה ותו לא
מפלגת יש עתיד רצה על מצע אחר עם אג'נדה שונה ואם היא תחליט ללכת בדרכו של שטרנהל הציבור יעניש אותה והיא אכן תהפוך להערת שוליים כמו מרץ

112 היהפוך זאב לכבש?  (לת) ישי
  • 01:34
  • 09.02.13

113 סורי מה שגוש המרכז צריך כרגע לנתק את כספי המדינה מתעשיית הגניבות החרדית רובי-תחילה הפרדה בין דת לכספי מדינה
  • 02:03
  • 09.02.13

זה משימה הראשונה במעלה:
ביטול הקצבות לאברכים ישיבות רבני כסף ועסקני כסף חרדים.
ביטול המועצות הדתיות
ביטול הקצבות של בתי ספר חרדים שלא סרים לתוכנית לימודים ממשלתית.
אחר כך טיפול בפלנטות השחיתות בנמלים גופים ממשלתיים
חברת חשמל וכוי..

114 הכותב חולם. ה"שלום" ימתין. כרגע מצילים את כספי המדינה מהחרדים. מפסיקים לתקצב חיון-דת לחוד כסף של מדינה לחוד
  • 02:06
  • 09.02.13

את תעשיית הדת והקומבינות של החרדים.

115 תבין, העם בחר ימין, ויש עתיד זהי ימין, לא שמאל, ימין.  (לת) אסף שוב
  • 06:45
  • 09.02.13

116 טווסים ססגוניים מאחזי עיניים\ פורסים מניפה לתפארה\ נהנים מצקצוקי שפתיים\ מגעגעים יוהרה למלחכי פנכה.\ לשוטים שבעקבותיהם מדדים \ דומה חיוכם למתת חיים.\ טווסים מהודרים מעניקים \ אשליית גאולה להרף עין \ סופם ריק מעורר חלחלה\ נתקצרה הדרך אל האין.\ טווסים ססגוניים נמוגים \ מלכינו אסופת לבקנים.\ נוצות מרוטות בבית קברות\ תקוות-שווא בבכי גועות. תגובות הוסף תגובה  (לת) זה ייגמר בבכי
  • 07:08
  • 09.02.13

117 שטרנהל מצפה שלפיד יקדם את מצע מרצ. מצחיק.  (לת) מצביע עבודה
  • 07:56
  • 09.02.13

118 שטרנהל הוא איש נבער מדעת - עקב זה שהמוח של מקובע חזק לשמאל ולערבים!  (לת) גדעון ל.
  • 08:10
  • 09.02.13

119 שטרנהל יהפוך להערת "טנקים וחמאס עליכם התנחלויות"  (לת) גיחי גיכי
  • 09:28
  • 09.02.13

120 הערת שוליים חיים קדמן
  • 10:29
  • 09.02.13

פרופסור נכבד יאיר לפיד הוא אכן הערת שוליים, לפחות בזאת צדקת. מאידך כל הסיכויים הם שמפלגתו של לפיד תשב באופוזיציה. היא "תצליח להפיל את הממשלה בתוך שנה וחצי" כפי שלבני עם קדימה הצליחה להפיל את הממשלה הקודמת. גורלה של יש עתיד יהיה פחות מוצלח מגורלה של קדימה, אין בה אישים כאריק שרון או אפילו אולמרט...באשר לשאיפותיך לשלום אפילו ג'פרי גולדברג כותב במעריב של יום ו' כי הצדדים אינם בשלים לשלום, וביקורם הן של קרי והן של אובמה לא יקדמו את המשא ומתן. ואין להם כוונה להיכשל שוב. אולי טרם נתת את דעתך לעובדות כי הרשות הפלשתינית אינה מוכנה להקים מדינה מפורזת, או לוותר גם לתקופה של 25 שנים על בקעת הירדן; או על מזרח ירושלים כבירת פלשתין ובוודאי לא על זכות השיבה. הדרישה הנוכחית שלהם הודות לאולמרט ולבני, היא גבולות 67 תוך וויתר שלנו על גושי ההתיישבות כולל אריאל. דומה גם שאתה מתעלם מהחמאס המצהיר על מטרתו השמדת ישראל..

121 מקיאוולי מיכאל
  • 10:40
  • 09.02.13

"לעולם אין ההסכמים נכונים אם צריך או אפשר לחשוש שלא יקיימו אותם"

דיונים על עשרת הספרים הראשונים של טיטוס ליוויוס, מקיאוולי

122 שטרנהאל- מרץ היא המפלגה שלך לא לפיד שס של השמאל
  • 12:19
  • 09.02.13

שטרנהאל מהשמאל הקיצוני מנסה לעשות ללפיד מה ששס מנסה לעשות לבית היהודי.

העם אמר את דברו.
לא לשמאל הקיצוני.
ולא לשמאל הכלכלי.

כן למצע מדיני שנמצא במרכז, חתירה להסדר הגיוני עם הפלסטינים שלא יכלול את זכות השיבה בגבולות ברי הגנה, לא בטוח שיש בכלל פרטנר פלסטיני לזה.
כן לכלכלה תחרותית, הפרטה, ממשלה קטנה ואיזון תקציבי.
כן מפלגה שחרטה על דיגלה את חשיבות איכות החיים, יוקר הדיור ושניאה שווה בנטל.

השלום כנראה יצטרך לחכות עוד הרבה שנים עד שהצד השני יתעורר ויחליט שהוא באמת רוצה בו.

123 תקוותך תקווה עזה מדי היא - ובלתי-מציאותית בעליל. דניאל קלטי
  • 13:09
  • 09.02.13

כתבת, "על לפיד ואנשיו להניח לדמגוגיה של ה"שוויון בנטל" ולהתרכז בעיקר: לשים קץ לכיבוש ולשליטה האלימה בפלסטינים, ולא להשלים עם האי-צדק והניצול". אבל, זה פשוט לא ייתכן - לפיד (כתוצר המובהק ביותר, של תרבות-הרדידות הרייטינגית, הבהמית והמשטחת, של ביתו הטלוויזיוני ערוץ 2), *לעולם* לא יחליף, את הדמגוגיה הזולה - בעיקר האמיתי. תפקידו, במערכת-בחירות זו ובכלל, הינו: הסטת תשומת-הלב, מן הנושאים המרכזיים של חיינו (הרס-הסביבה, הכיבוש, האפארטהייד, הגזענות, האפליה, הפערים הכלכליים, האלימות כלפי חיה ואדם ועוד), אל-עבר זוטות חסרות-חשיבות, באמצעותן ניתן להוסיף עוד שמן, למדורת-ההסתה הגזענית, על-ידי צווחות "שוויון בנטל" ו"לא נשב עם הזועביז".

לפיד הבן, אינו חלק מן הפתרון וגם *אינו יכול* להיות. הוא חלק אינטגראלי, מן הבעיה היסודית ביותר, של חיינו כיום: בעיית ההון-שלטון, או בקיצור: השלטהון. הוא אדם מבוסס, אמיד, בעל השקפת-עולם קפיטליסטית קיצונית (ירושה מאביו המנוח), לאומן וגזען (גם-כן ירושה מן הנ"ל...), המקושר בעבותות רבים, לכל בעלי-ההון במדינה, שעבד כפרזנטור של בנק, שהציג את מצעו באריאל, שאינו מוכן כלל, לשבת עם ערבים בגוש חוסם ושאחד הבכירים ביותר ברשימתו, הינו רב-מענים ופושע נגד האנושות, המקושר היטב להון אף-הוא.

כלומר: ימני קיצוני, פאר-אקסלאנס - אבל עם חזות ותדמית, של "אחד משלנו" ("אונזרר"; אנ"ש), מ"יפי-הבלורית-והתואר".

ממנו, שום טוב *לעולם* לא יצמח. לא ממנו - ולא מכל אותם שמונה-עשר טרמפיסטים אופורטוניסטיים, שנכנסו עמו - למרבה הצער הרב - לבית-המחוקקים הישראלי.

התקווה היחידה היא, כמובן, שהתפרקות בועת-הסבון ה"מרכזית" שלו, תבוא במהרה = כקודמותיה ד"ש, "צומת", "מפלגת המרכז", "שינוי" אנטי-החרדית ו"קדימה".

124 עצוב מאד ששורותיו האחרונות של יאיר אסולין צריכות עדיין להיכתב, עצוב מאד שהמערכת גם מצנזרת תגובות המציינות זאת  (לת) פרופיל 10 די לצינזור!
  • 13:19
  • 09.02.13

125 לפיד יכנסה להסטוריה מריו
  • 13:26
  • 09.02.13

לפיד יעשה הכל כדי להשאיר חותמו בהיסטוריה הוא יחתור להפרדת דת מדינה ולדמוקרטיה יותר עמוקה , אם עושה זה הוא יכנס להיסטוריה כמו הגדולים או אפילו יותר

126 אין פסק - הטור המתנשא המעוות וההזוי ביותר שקראתי הו דה פאק איז שטרנהל?
  • 14:47
  • 09.02.13

קריאה למפלגת מרכז ליברלית לזנוח את כל הדגלים הליברלים שהיא הניפה ועל בסיסם קיבלה מנדט כה נרחב לטובת אימוץ השקפתו של מר שטרנהל..

מעולם לא נכתב טור כל כך מיותר וחצוף בעיתון שמכבד את עצמו.

וזה אם מתעלמים מהקישקוש השיקרי כאילו נעשה ויתור על "גוש חוסם", כאילו היה מה לחסום, כאילו יהיתה אלטרנטיבה לראשות ממשלה פרט לנתניהו בבחירות האלה....

פשוט עלוב.

127 זה פרופסור לשטויות אמיר
  • 14:54
  • 09.02.13

איזה קשקוש נכתב פה על ידי אדם שהוא פרופסור, אין לו הבנה של המציאות, אולי כתב את זה ממנהטהן , מקום חביב עליו

128 מי רוצה להתערב אתי ש"יש עתיד" לא תגיע לבחירות לכנסת ה-20? "יש עתיד" קפריזה ולא מפלגה רצינית
  • 15:53
  • 09.02.13

אמנם יאיר לפיד הצליח לגייס עשרות מועמדים מרשימים, חלקם צעירים ממש שכבר הצליחו להזיז הרים, כדוגמת קארין אלהרר או פנינה תמנו שטה, פנים שנחשפות לראשונה לעיני הציבור הרחב. הוא הצליח להפיח תקווה לשינוי במאות אלפי ישראלים שהצביעו לרשימה שלו, מפלגת "משב רוח רענן" או סתם "מצב רוח" כפי שאני מגדירה אותה ואת קודמותיה כדוגמת ד"ש, "צומת", "שינוי" או "קדימה" שכגודל הצלחתן המטאורית כך עומק הנפילה. הסכנה שיאיר לפיד בלהיטותו לתיק מרכזי בממשלת נתניהו ישכח לשם מה הצטרף לפוליטיקה וממש כמו אביו יבזבז את המנדט שניתן לו ולרשימתו גדולה. אני מוכנה להתערב ש"יש עתיד" תעלם מהמפה הפוליטית בבחירות הבאות.

129 לפיד זה ביבי 3.0  (לת) אורון
  • 16:14
  • 09.02.13

130 איזה חסר תקדים ואיזה נעליים. המרכז שלוחה של הליכוד כבר איזה 30 שנה שוואו מהכדורסל
  • 18:08
  • 09.02.13

פעם קראו להם שינוי, עם רובינשטיין וורטהיימר, אח"כ הם היו הרגל השלישית, ואז שינוי של ג'ורג' בוש האב, והיום אין עתיד של ג'ורג' בוש הבן, ובין לבין אחורה בראשות ראשי הליכוד לשעבר, שרון, הקרימינל הבן של גאולה, ופושע הצווארון הלבן אולמרט. והתנועה המגונה בראשות לבני גם. כולם כאחד רגל שלישית של כושי פועל דחק מרמת גאנה, שעם קצת וויאגרה יכולה להגיע לאורך של רגל אמיתית, אך אבוי למנסה ללכת עליה, ואם יש לך זקפה שנמשכת יותר מכמה שעות, נא לפנות לרופא. הם מעולם לא היוו אלטרנטיבה לשלטון המילכוד, הם עלה התאנה שלו, האספירין שאומר שאנחנו בסדר, לא חבורת נהנתנים בראשות נהנתניהו, לא אספסוף צמא דם כמו מרכז הליכוד, לא ימין קיצוני שיצא מזמן משליטה. אנחנו כביכול שלום ובטחון, כביכול ימין מתון. הקיצוניים זה הבנימין. הנגבי-גנבי מתון לכאורה. ימין מתון קוראים לזה. אני קורא לילד בשמו. שמוק. זין. רגל שלישית. שיט. חרא. אספסוף עם עלה תאנה, ויאגרה להמונים. ליכוד ב', ליכוד סוג ב'. ליכוד לייט. "נסיכים". זאב בעור של כבש. ג'ובים לחברי מרכז. זה האג'נדה שלכם. והנדל"ן של בנימין (זאב) בנט
ביום שכל הערבים באיו"ש ועזה וגם בתוך ישראל, ייתיישבו על האדמה עם שלטים ONE MAN ONE VOTE כל העסק יתפוצץ בפרצוף של כולנו. ואני דווקא כן אגיד "אמרתי לכם". רוב ציוני כבר היום אין. ומה האלטרנטיווה ? אם לא רוב פלשתינאי, תוך כמה דורות יהיה רוב לא ציוני בראשות החרדוסים? שניים לכל היותר. וזה התסריט החיובי, בעיניכם, להבדיל מרוב ערבי ? טוב שיש למה לשאוף. זו המשמעות האמיתית של הרגל השלישית. שאין עתיד.
עשיתם לעתיד ווידוי הריגה.

131 אוהדי בית"ר הם פועל יוצא אוריאל בן-אריה
  • 18:33
  • 09.02.13

מי שעיניו בראשו, רואה את השוני שבתגובת מערכות הביטחון השונות להפגנות השונות . את השוני בתגובות לא מחליט המפקד בשטח, הוא מצויד בהוראות מהשלטון . במתנחלים עושים כאילו, אחר כך סוגים את התיק ובהמשך נפגשים עם אותו מתנחל ביריקה הבאה או בגידוף לחיל, בערבי יורים, בחרדים לא עושים כלום, מאפשרים להם להשתולל כאבת נפשם וזמנם שאינו מוגבל בפרנסה, את מפגיני השמאל מעמידים למשפט מבלי יכולת להסביר לשופט איפה העברה . אז מה אתם רוצים מאוהדי בית"ר, הם למדו מהשלטון שהכל הפקרות .

132 הפרופ' חי בסרט, ורוצה שכולנו נצפה בו. עמי ברוש
  • 18:37
  • 09.02.13

האם רק השמאל צודק? בקרב העיתונאים, אקדמיה, מדיה הס מלהזכיר שאתה עם דעות ימניות, ראה ערך ינון מגל, האם רק החכמה ניתנה לאותם קומץ אנשי שמאל שחושבים שהחכמה נתנה להם וכל ה90% מטומטמים. אז דעו לכם ובכלל זה הפרופ' המהולל שעמך יודע וחש מה שכמוך מסתירים מהעם. הצד הפלסטינאי לא מעוניין בשלום. וההוכחה מה שנתנו להם (ברק ואולמרט) הם לא הסכימו, עדיין מחנכים לטרור. סתם לבוא ולדרוש מאיתנו ללכת בכל מחיר למשא ומתן זה לא רציני.

133 שטרנהל הטנקים שאמורים לעלות על עפרה ממתינים בקוצר רוח לפקודתך אנא ממך אל תתמהמה פן יחזרו הללו הביתה  (לת) משה בודק
  • 18:51
  • 09.02.13

134 לפיד--הערת שוליים? פרחח
  • 20:39
  • 09.02.13

מעניין, באיזו מהירות הפך הימין המתון שסירב לתת יד לSMAL הקיצוני בהריסס הדמוקרטיה להערת שוליים

135 יש עתיד ליש עתיד אני
  • 22:20
  • 09.02.13

נכון

136 כיבוש? יש כיבוש? אם כך, התכבד נא וכתוב מאמר שמסביר איפה שגה השופט לוי  (לת) יערה, תל אביב
  • 01:07
  • 10.02.13

137 במילים אחרות: שטרנהל רוצה שלפיד יהיה זהבה גלאון גבי
  • 01:44
  • 10.02.13

מר שטרנהל: מי שרצה להצביע בהתאם לתפיסת עולמך הצביע למר"צ. לפיד הוא לא מר"צ והאג'נדה שלו אינה שמאלנית (לצערך הרב). הניסיון הקצת מגוחך שלך לכוון את לפיד להיות מר"צ נועד לכישלון. הציבור הכריע שהבעיה הפלסטינית לא מעניינת אותו. תפנים!!

138 למה אתם לא נותנים במה לתגובות מהימין?????מקווה שאת התגובה הזאת לא תצנזרו.  (לת) למה?????
  • 07:57
  • 10.02.13

139 על בסיס בטחון בלבד ללא שלום אמיתי, ארץ ישראל לא תתקיים יותר מ-100 שנה גל
  • 11:09
  • 10.02.13

ואת זה הרבה אנשים לא מבינים. הדבר היחיד שמחזיק אותנו כאן היא עליונות צבאית וזה הכל, אבל אין סיכוי שהמצב הזה יימשך לנצח, מתישהו, אולי לא בימינו אבל בהחלט בימי נכדינו, נאבד את העליונות הצבאית ואז, פשוט, נמחק. שלום זו האופציה היחידה לקיומנו כאן, ולכן שטרנהל צודק לחלוטין, לכן גם כאלו שאינם "יפי נפש" והסבל של הצד השני לא מעניין אותם (אלא רק התחת של עצמם) צריכים לרצות לחתור לשלום.

140 תגובה שלומית ר.
  • 02:11
  • 11.02.13

דבריו של זאב שטרנהל טובים עבור המצע של "מרצ". אם לפיד ילך לפיהם, הוא ירמה את בוחריו.

פעילות
המלצות