החרדים הם לא הבעיה

ישראל שונאת. לפני הכל היא שונאת ערבים. שנאה עמוקה, מאחדת, מטהרת, דה-הומניזציה, לאומנות, פחד וגזענות משמשים בה בערבוביה. היא גם שונאת מוסלמים, גם אם הם באים מצ'צ'ניה. רק מעט פחות היא שונאת מהגרים ופליטים, בעיקר אם הם שחורים - אותם היא מכנה בשטניות מסתננים. ואת השונים בתוכה, ובראשם החרדים, גם אותם היא שונאת, אבל פחות.

ככל שנאה, גם לשנאת החרדים יש מקורות, מניעים וסיבות, רק חלקם מוצדקים. החרדים שונים בכל: בלבושם, בשפתם, בערכיהם, בתרבותם וכמובן, באמונתם. הם מזכירים לנו את גולת אבותינו, אותה אנחנו רוצים לשכוח. הם עצמם תורמים לשנאה כלפיהם בגילויי אלימות מכוערים נגד השונים מהם, בהתנשאותם, כאילו ערכיהם הם המוחלטים והיחידים, בחוסר הסובלנות שלהם להלכות החילונים ובשאיפתם לכפות את מנהגיהם על הכלל.

הם נתפשים כ"פרזיטים" וכ"יונקי עטינים", כמי שחיים על חשבון הכלל ומעל לכל - כמי שלא משרתים בצה"ל, כמעט פשע בחברה הישראלית; הם לא "שותפים בנטל". העובדה שלמרות זאת הם מהווים את אחת משתי הקהילות העניות ביותר בישראל, לא מעוררת כל חמלה או אהדה כלפיהם. בעיני הרוב החילוני והליברלי בעיני עצמו, רק הם אשמים בעוניים, כאילו שאין חילונים שאשמים בעוניים, כאילו שהמדינה לא צריכה לדאוג לכלל העניים.

הם גם מאיימים להפוך לרוב, עוד פחד קמאי שמעורר שנאה כלפיהם. ילדים זה שמחה בישראל, אבל לא אלו של החרדים. אלו מאיימים. הדיבור המכוער על התרבותם דומה לדיבור על התרבות של נגיף או מזיק. כן, הם מדירים נשים, מקפחים ומשפילים אותן. מפלגותיהם אינן דמוקרטיות, צו התורה אינו צו הדמוקרטיה ומועצת החכמים אינה פריימריס. הם גם לא לומדים אנגלית ולא מתמטיקה, והכי נורא, הם לא ציונים, רחמנא ליצלן.

בקיצור, סיבות רבות לשנאת החרדים, חלקן מוצדקות וחלקן מקוממות. לצדם מתקיימת עוד קהילה, לא מעט ממאפייניה דומים, ואותה לא שונאים. לא שונאים? היא נתפשת כערכית, כמוסרית, כחלוצית, כציונית, כעמוד האש שהולך לפני המחנה. מספרה קטן כדי כמחצית ממספר החרדים ובכל זאת כוחה גדול הרבה יותר. היא יונקת הרבה יותר משאבים מהמדינה, והיא הסבה, מסבה ועוד תסב לישראל נזק גדול לאין שיעור יותר מזה של החרדים. היא מאיימת הרבה יותר על עתידה של המדינה ועל דיוקנה המוסרי והבינלאומי, היא עולה בסחטנותה על זו של החרדים, היא אלימה הרבה יותר מהם, מתנשאת, כוחנית ומאיימת לא פחות.

גם הלכותיה ומנהגיה, שפתה ולבושה, שונים מאלו של החילונים, ובכל זאת אלו לא נתפשים בעיניהם כאיום. גם היא מתרבה, ברוך השם, אבל זה לא ייחשב לה לעוון. נכון שהכיפה לראשיהם קטנה יותר, שפתם עדכנית, היחס לנשים מעט שוויוני יותר, והם משרתים בצה"ל, תודה לאל, ועוד איך. בניגוד לחרדים הם אחים. בניגוד להם הם ציונים, עומדים במבחן הקבלה. ציונים? ספק רב. אם מבחן הציונות הוא הבטחת עתידה של המדינה הציונית, כי אז דווקא הם מהווים את האיום הגדול עליה.

אבל את המתנחלים הישראלים אוהבים לאהוב. הם לא גלותיים כמו החרדים, אלא יפי הבלורית, גם אם היא מכוסה בכיפה. אלימותם וסחטנותם מתקבלות בסלחנות בלתי נתפשת, הם נחשבים לערכיים, הכי-הכי. גם הם מקשיבים לצו האלוהות והרבנות, אבל הדמוקרטיה שלהם רודנית וגזענית יותר מזו של החרדים. בכוח צוויהם הם מקיימים ומקדשים אפרטהייד.

טעות בכתובת, ישראל. ההיסטוריה עוד תשפוט מי משתי הקהילות הללו חרצה יותר את עתידה של המדינה לשבט. בינתיים כדאי לשאול: איך זה ששבט החרדים מנודה ומוקע, וזה של המתנחלים מהולל ומוערך. הייתכן שאנחנו רק גיבורים על חלשים?

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 הפעם טעית גדעון! הרוב לא אוהב מתנחלים. הרוב עוד רוצה שלום, ומוכן לוותר על השטחים.  (לת) צבי
  • 02:48
  • 10.02.13

02 הפעם טעית גדעון! הרוב לא אוהב מתנחלים. הרוב עוד רוצה שלום, ומוכן לוותר על השטחים.  (לת) צבי
  • 02:48
  • 10.02.13

03 1. בהתחלה זה נראה כאילו שאתה רוצה לצאת נגד שנאת השונה. בסוף אתה מצטרף לקהילת שונאי השונה, ורק משנה את הכתובת. אידיוט
  • 02:59
  • 10.02.13

הטענות שלך נגד המתנחלים הן לא יותר מבוססות או רציונליות ולא פחות אלימות מאלו של הנאצים לפני השואה.

04 2. אם הישראלים היו כ"כ אוהבים את המתנחלים לא היו מגרשים 8000 מהם מהבית סתם בשביל הכיף  (לת) אידיוט
  • 03:01
  • 10.02.13

05 נכון מאד שרי אריסון
  • 03:15
  • 10.02.13

טוב שמישהו אומר את האמת, זה בטוח המתנחלים או החרדים מי שאשם. מבחינתי גם אפשר להגיד שהערבים או הועד של חברת חשמל אבל אני זורמת על מתנחלים בכיף!
תודה גדעון, אפשר לסמוך עליך!

06 ומה עם השנאה הפראית שלך, אדון לוי? אתה אחד האנשים השונאים ביותר בעיתונות לכל מי שמעט ימינה מבל"ד.  (לת) אלכס מהכרמל
  • 03:16
  • 10.02.13

07 הטור הצפוי ביותר של הכותב הצפוי ביותר. בשביל לנגח את האוכלוסיה שהוא הכי שונא בעולם, הוא משתמש באוכלוסיה השניה שהוא הכי שונא בעולם וכל זה בכלל כדי לבסס טיעון נגד שנאה. ואם זה לא מספיק - הכל בנוי מהגיגים ממוחזרים לעייפה. לפי החישוב שלי מחרתיים לוחם הצדק צריך לפרסם טור על אלימות צה"ל בשטחים....נראה לי אני יכול לכתוב אותו בעצמי.... דניאל
  • 03:25
  • 10.02.13

ובסה"כ מה שאני מציע זה לחדש קצת. להראות לנו שמדובר בכותב מאוזן שיודע לדפוק את הפטיש על יותר ממסמר אחד....

08 הטמטום חרץ את גורלנו שמיל
  • 03:38
  • 10.02.13

עבודת האלילים של החרדים והמתנחלים שתי דרכים שמובילות לאבדון. תברחו כל עוד אפשר.

09 במקום להסיק שלשנוא את האחר היא הבעיה אתה קובע אתי
  • 03:51
  • 10.02.13

שצריך בעצם לשנוא את המתנחלים, זה נורא מצחיק

10 האמת שהם כמעט היחידים שתומכים ברעיון של "אל מרחום קדאפי", הם בעד "ישראטין", הם מסרבים להפריד בין הישרא לטין,, עמם לא עמי ושיקוצם המשומם לא אלוהי ואם ארור גולדשטין היה הולך לבתי זונות ובתי קוביוסטוס ולא לבתי גילולים, כמה חילול שם שמיים ברבים היה נחסך?!  (לת) Yigal Cohen
  • 04:37
  • 10.02.13

11 וגם עלייך אנחנו לא מתים גדעון אילן
  • 04:41
  • 10.02.13

ביום שאני אברר איזה חשיש פלסטינאי משובח אתה מעשן אולי נתחיל להבין אותך. ועד אז אני שואל? מי נתן לך תעודת עיתונאי.

גדעון לוי עיתונאי העשור בייצוג הרשות הפלסטינאית.
בפסיכולוגיה לומדים פרקים שלמים על הכחשה ושנאה עצמית ואתה הדוגמא הכי טובה לזה.

12 גדעון יקר, פה יש לך כתם עיוור. אין אפשרות לריבוי טבעי 8-10 ילדים בלי עוני. היום הקהילה - מחר המדינה  (לת) 8-10 משמע צמיחה מאות אחוזים בדור: מיטות, כיתות וכו. לא ניתן.
  • 05:11
  • 10.02.13

13 אהבתי את כל הנימוקים שלך נגד החרדים. בכותרת הכתבה יש למחוק את המילה "לא".  (לת) mzz
  • 05:19
  • 10.02.13

14 מחרחר קונפליקטים וסכסכן בלתי נלאה הינך מר גדעון לוי!  (לת) למה אתה עושה את זה?
  • 05:29
  • 10.02.13

15 גידון, החתירה שלך למלחמת אחים תאחד בסוף את כולם נגדך ונגד דומיך, carefull what you wish for. ברקוד
  • 05:34
  • 10.02.13

מערכת הארץ גדולתכם בעליבותכם.

16 קורע מצביע מרץ גאה
  • 05:58
  • 10.02.13

מצחוק. מר לוי מוזמן לשקף את תובנותיו על "האני מאמין של החברה הישראלית" על רקע האלמוני פלוני הישראלי (בעבודה, בבית, ברשת), כדי להכיר שמשתקפת בתמונה תפיסת עולמו הפשטנית ותו לא.
"ישראל" בעיניו שונאת ערבים, זרים וחרדים ומאמצת לחיקה מתנחלים. גדעון לוי מנציח את סטריאוטיפ ישראלי שהינו מישמש פרי מוחו ההוזה, המחפש לחבר כל מה שאינו מתיישב עם השקפת עולמו לכדי אלמנט בו יוכל להלום.
מיזוג שנאת הזרים הקיימת במגזר היהודי לשנאת הערבים והחרדים לדוגמה מגוחכת, שהרי שנאת הזרים בכלל ושחומי עור בפרט, במגזר הערבי גדולה בהרבה במגזר הערבי והחרדי. מדובר בשנאה שאין לה עם ישראליות דבר וחצי דבר, נהפוכו.
תמונת המתנחל יפה הבלורית, כדוגמה למקרה הקיצון השני, יחד עם סיסמאות האפרטהייד עומדת בנתק גמור למציאות הדיון הער והיוקד הקיים בתרבות הישראלית. המאבק על זהותה הערכית של המדינה.

17 זו לא שנאת חרדים כמו כעס על קיפוח חילונים. יול עוגדן
  • 06:17
  • 10.02.13

חילונים נכנסים לכלא אם מסרבים להתגייס, לא מקבלים מימון פטור מארנונה...
מהסחטנות והעסקנות של הפוליטיקאים החרדים אי אפשר להתעלם. מריבוי מקורות התקציב לישיבות והמספר ההולך ומתנפח מעשור לעשור של "בחורי ישיבות"
אי אפשר להמשיך כך בלי סוף.
והמתנחלים אינם נקיים.
מרי לוי אולי מוכן להתעלם מהחרדים בגלל כעסו על המתנחלים.
ביתר עילית - לא חרדים ומתנחלים? ומה יגיד עליהם מר לוי?

18 איבחון סלקטיבי : אנחנו שונאים את הערסים של בית"ר הרבה יותר מכל הרשימה הארוכה של השנאות שציינת , וזה דווקא ייאמר לזכותנו , לא כן ? ישראלי מצוי
  • 06:36
  • 10.02.13

ואני נשבע שבחיים לא גנבתי מגבת מבית מלון....אז אולי אני בעצם לא כל כך ישראלי ?

19 החברה הישראלית אכן שונאת, אבל אף אחד לא שונא כמו שגדעון שונא את ישראל. רק שגדעון מוסיף על זה את חטאי הצדקנות והצביעות.  (לת) בנציג
  • 06:45
  • 10.02.13

20 הפעם טעית גדעון! הרוב לא אוהב מתנחלים. הרוב עוד רוצה שלום, ומוכן לוותר על השטחים.  (לת) צבי
  • 06:56
  • 10.02.13

21 תודה שהסברתי לנו את מי ראוי לשנוא  (לת) אלי
  • 06:59
  • 10.02.13

22 "סיבות רבות לשנאת החרדים, חלקן מוצדקות וחלקן מקוממות" zvi
  • 07:05
  • 10.02.13

זו נבלה, וגם זו טריפה

23 די, כמה שינאה יש בך  (לת) ארז
  • 07:09
  • 10.02.13

24 לרגע חשבתי שאתה יוצא במאמר נגד שנאת האחר נקודה. אך מסתבר שהמאמר הוא המלצה מי ראוי לשנאה ועל מי אנו מבזבזים סתם רגש כזה מגונה. גם כך וגם כך ברור שמי ששוב אשם זה הישראלי המצוי,זה שלא מבין את המציאות, לא יודע עד כמה הערבים צודקים ומסתבר גם אינו יודע את מי לשנוא.  (לת) טובה
  • 07:13
  • 10.02.13

25 עוד מאמר שטחי שנועד לתמוך באידאולוגיה של גדעון לוי. HMJE
  • 07:20
  • 10.02.13

הרבנים מנהיגי החרדים מתוך כוונת מכוון אינם מעונינים שחסידיהם ירכשו השכלה כי הבורות מנציחה את התלות של החסידים במנהיגיהם, לכן הם מתנגדים ללימודי ליבה ולוחצים שחסידיהם לא יתגייסו ולא יוכלו לעבוד ולהתפרנס. כביכול זו "אוכלוסיה חלשה" שבה כולם עובדים בכסף שחור ומעלימים מיסים ועוד לוקחים קיצבאות מהמדינה מבלי לתרום לה כלום. מדוע אנחנו צריכים לרחם עליהם?

אם יהודים חרדים מעלימים מס בארה"ב והם נתפסים הם הולכים לכלא ואילו פה הממשלות לדורותיהם מפחדות לטפל בעברינים.

על פי מספר הפטורים מגיוס שנותנים כיום לחרדים אפשר היה להקים עוד שתי חטיבות סדירות ולקצר את שרות החובה במספר חודשים ולקצר גם את שרות המילואים. זה כמובן מנוגד להשקפת עולמך כי ככל שצה"ל יהיה חלש יותר כן ייטב לך ולחבריך בשמאל ההזוי ובמוקטעה.

גדעון לוי, לך נא לבני ברק ולמאה שערים ותראה את הרחובות מלאים באותם "לומדי תורה" שעוסקים בכל מיני מלאכות ורק לא לומדים.

26 ושוב תודה לגדעון על אמירת אמת הבעיה שלנו היא אנחנו עצמנו, והשאלה ומי יצילנו מידנו? אולי אובמה  (לת) פלץ
  • 07:23
  • 10.02.13

27 הפוסל - במומו פוסל. גידון הצהיר שהוא שונא מתנחלים. יחי הצביעות והצדקנות לדרמן
  • 07:40
  • 10.02.13

לא הצבעתי ל"יש עתיד" אך שאני משווה את ה"מתנחל" וח"כ והרב שי פירון, לעומת גדעון לוי, הרי שהראשון צדיק מופלא והאחרון רשע מרושע.
שי פירון פעיל בתריסר ארגונים בתחום הרווחה ואף קיים בעצמו מצווה ענקית בכך שאימץ ילד נכה שנזנח בבית החולים.
גדעון לוי יודע רק לכתוב ולדבר גבוהה-גבוהה ולפסול אחרים. במכתב של עמוס שוקן מודה הכותב שגדעון לוי הצהיר שלא יסע 100 מ' כדי לעזור למתנחל במצוקה, ואין לי ספק שהרב פירון יסע גם 100 ק"מ כדי לעזור לערבי , ואפילו לגדעון לוי עצמו.
הימין המציא את שנאת האחים, אך השמאל תלמידו המצטיין כבר מזמן עולה עליו בכמות ובלהט, וגדעון לוי הוא משיח שנאת האחים. הללויה !!! אמן !!!

28 נכון הבעיה זו הפוליטיקאים שמשעבדים את משאבי המדינה למיגזר הולך וגדל חיון
  • 07:43
  • 10.02.13

שכל מבוקשו בפוליטיקה לחמוס כספי מדינה שאותם הוא לא הפיק. החרדים לא שינו המנטליות מהגולה.
לא עבודה לא צבא לא מיסים . כספים יחודיים,הנחות,פטורים,קומבינות,אגואיזם
כל זה מתכון להיחלשות מדינת ישראל והכל תחת חסות המפלגה הארורה והנתעבת הקרויה ליכוד משנת 77.

29 גורלה של ישראל תלוי באדם אחד - ביוסף לפיד משה לופינסקי
  • 08:01
  • 10.02.13

רחוק אנוכי מלאהוד את הסיעות ההחרדיות, אך לענין הקואליצה מעדיף אני אותם על בנט וחבורת המתנחלים..
באחד ממכתבי למערכת בשבוע החולף טענתי שרק "הקואליציה הסעודית" תוכל להושיע את ישראל. המפלגות שתרכבנה את המשלה יהיו: "ש עמיד" ,,"העבודה" "התנועה", "מרצ" ושתי המפלגות החרדיות : ש"ס ואג"וי. שבניהם לא יגויוסו לצהל.
הממשלה תוקם למטרה אחת בלבד: קבלת התוכנית הסעודית משנת 2002. ישובים כמו ביתר ומודיעין עילית ועוד מספר שכונות בירושלים ניתן יהיה להשאיר ואילו המתנחלים האחרים יפוצו : חצי מליוןן שקל למשפחה + מאה אלף שקלים בעבור כל ילד מתחת ל-18. מקור הכסף - ממשלת סעודיה (ועוד מספר נסכויות נפט.)
. ישראל תעביר שטחים לרשות הפלסטינית ליד חברון וליד הרצועה ששטחם הכולל ישווה לשטח הישובים המעטים שיסופחו..
כפי שהסברתי הגשמת התוכנית ההגיונית הזאת תלויה כיום באדם אחד בלבד - יוסף לפיד!


30 מעניין באמת למה שואים ערבים- סתם כך יום אחד בא לנו, מה? כשהם יפסיקו לרצות להשמידנו- אז נדבר על אהבת האחר.  (לת) רעמסס
  • 08:04
  • 10.02.13

31 אכן. המתנחלים הם הבעיה העיקרית בישראל. וגם "האידיאולוגיה" הניאו- ליברלית שבה דוגל הביבי.  (לת) אלודי
  • 08:05
  • 10.02.13

32 לוי מנופף בעוניים ומסכנותם של החרדים, במאמר נוטף צדקנות כהרגלו, אך שוכח לציין את מקורות העוני הזה. מי שנשלח על ידי הוריו למערכת חינוך שתכליתה שטיפת מוח דתית וכבוגר מנהל חיי בטלה פארזיטים תוך הסתמכות על קיצבאות מהמדינה וכדי להחמיר את הבעיה מוליד גדוד של ילדים ללא כל כוונה לפרנס אותם, דן את עצמו לחיי עוני. האם זה צודק בעיניך שהישראלי העובד ייאלץ לעבוד למחייתו עד גיל 70 כדי לקבל פירורי פנסיה, בעוד החרדי יהנה מקיצבה מיום לידתו ועד יום מותו? איתי
  • 08:15
  • 10.02.13

ועוד שתי הערות על שנאה- האויב הערבי שמצהיר בגלוי על כוונתו להשמיד את ישראל, הרוויח את השנאה שלו ביושר. לגבי הפולשים המוסלמים מאפריקה, שהשמאל מנסה לשווק לנו כפליטים, צריך להעביר את כולם למגורים בשכונה שלך- תוך שבוע כולם יגורשו חזרה למצרים, ממנה הגיעו לכאן.

33 החדדים הם בעיה אחת והמתנחלים הם בעיה נוספת האזרח מ
  • 08:17
  • 10.02.13

כל קבוצה שלא מוכנה לקבל את כללי המשחק הדמוקרטים היא בעיה .
גם החרדים וגם המתנחלים הם דמוקרטים ,כל עוד גחמותיהם מתמלאות.
כאשר קוראים תיגר על הרצונות שלהם ,תמיד נשמע על מלחמת אחים
הממשמשת ובאה.

34 או שייתכן שאתה מוסיף עוד שמן למדורת השנאה?!  (לת) דנה
  • 08:26
  • 10.02.13

35 והנה גם אתה שונא ולא מדייק בעובדות sus
  • 08:29
  • 10.02.13

אתה יוצא נגד שנאת קבוצה מסויימת ובנשימה אחת שונא קבוצה אחרת ומכליל
גם אם המתנחלים מזיקים למדינה, הרי שאתה עושה מכולם קבוצה הומוגנית, כפי שאחרים שמים את כל הערבים וכל החרדים בקבוצה אחת
בין המתנחלים יש כ-100 אלף חרדים, יש עשרות אלפי תושבי שכונות ומעמד ביניים חילוני שרוצה לשפר דיור. רק כ-20-30 אלף מהמתנחלים מתקרבים לסטראוטיפ שתיארת
הפוסל - במומו פוסל

36 גם אלה וגם אלה בעייתים אבל החרדים מהווים בעיה הרבה יותר חמורה אייל - באר שבע
  • 08:37
  • 10.02.13

מאוד קל לזרוק סיסמאות על שינאה לחרדים, אבל הסתכלות מפוכחת ורציונלית אל מה שמצפה למדינת ישראל בעוד כ-30 שנה פלוס מינוס מראה שאין איום חמור יותר מהחרדים על ישראל. לא חמאס ולא חיזבאללה ולא איראן ואפילו לא המתנחלים. קצב הריבוי של החרדים (יותר מכפול מזה של המתנחלים) ייצור מצב שהם יהיו הרוב במדינה בנקודת זמן לא רחוקה מדי בעתיד, זה ממש הפיל שבחדר שכולם מתעלמים ממנו. נניח אפילו שהם ישתלבו בצבא ובשוק העבודה, האם מדינת ישראל תהיה המדינה הליברלית שגדעון לוי חולם עליה? הרי גם באיראן ובסעודיה ובטורקיה האיסלמיסטים עובדים ולומדים ומשרתים בצבא. אבל אלו מדינות שבהן הנשים מקופחות, חד-מיניים מושלכים לכלא וחוקי הדת שולטים ביד נוקשה (טורקיה לפחות עדיין שומרת חסד לאתאטורק החילוני אבל כמה זמן זה עוד יחזיק?). מדינת ישראל עם רוב חרדי תבלע לתוך המזרח התיכון ותהפוך לתאומה של סעודיה ואיראן. זה בשבילי איום יותר גדול מכל איום אחר. בישראל כיום מונהגת דמוקרטיה ייצוגית וכדי לפעול ולקדם אגנדה מסויימת יש צורך לוותר במקומות אחרים. הדבר הכי חשוב לישראל זה לפרק את הפצצה הדמוגרפית הזו (בעזרת ביטול קצבאות, שילוב בכח בכור ההיתוך של צה"ל, לימודי ליבה ואם אפשר גם ביטול בכלל של כל בתי הספר הלא ממלכתיים) ובשביל לעשות את זה אם יש צורך להקים קואוליציה עם הבית היהודי ועם המילכוד ביתנו אני בעד שלבני, לפיד, יחימוביץ ואפילו מרצ יצטרפו. כמובן שנתניהו לעולם לא יבגוד ב-"שותפיו הטבעיים" כך שמדובר בעניין תיאורטי בלבד...

37 סבלנות יפתור את הבעיות לוי
  • 08:40
  • 10.02.13

אני בתור חרדי לברלי אני טוען שהתפיסה השחורה לגבי החרדים זה מזיקה עוד יותר לעם מכל הקיצוניות שיש לחרדים
אני רואה שלדור הצעיר של החרדים יש צ'נס גדול שהדברים ישתפר מאד
מי ששופט כל החרדים ממעשיהם של הקיצוניים והרבנים, שדרך אגב הם נחלשים עוד ועוד, באמת אין לו מושג בדברים הפנימיים המתרחשים
הדור הבא הרבה הרבה יותר פתוח, יש אינטרנט וכו' וד"ל
אבל לקיצוניים יש רק דבר אחד ששוחק להם, השנאה.
כפי שיותר ויותר יאיימו הפוליטיקאים, והשנאה יתגבר יתחזקו הקצרי דעת
וד"ל

38 העם מוכן לוותר על השטחים - אלא לא מאמין במוכנות הצד השני לשלום אמת  (לת) דניאל דורון
  • 08:44
  • 10.02.13

39 השנאה מעבירה את גדעון על דעתו יהוידע
  • 08:45
  • 10.02.13

גדעון לוי מזכיר שוטר תנועה המנסה לנווט את אנרגית השנאה של הצבור לערוצים הנראים לו.
כזה טמבל בראש חוצות לא רואים בכל יום. רק בתל-אביב.

40 יש מספיק שנאה בשביל כ-ו-ל-ם באבא
  • 08:47
  • 10.02.13

אפילו לא צריך לדרג. אפשר לשנוא יום אחד את המתנחלים יותר וביום למחרת את החרדים. ואפשר ביום אחר לשנוא אותם באותה מידה ואפילו לערבב שנאה בשנאה. זה כיף גדעון! אם לא ניסית, זה מומלץ!!!

בסופו של דבר, מדובר בשתי קבוצות שדרכן תוביל לחיסול דרכם של השמאלנים הישראלים (ואני נמנה ביניהם). ככל שיהיו יותר דתיים ומתנחלים וככל שיגבר כוחם - כך יקטן כוחו של השמאל. זו מתמטיקה פשוטה. וכשאתה עומד בפני כלייה ואין לך מה לעשות בנידון, הרגש שאתה חש הוא שנאה לבא לכלותך.

41 אלה גם אלה, ברגע שישוחררו מתקציבי המדינה (שטייניץ: הוכפלו תקציבי ההתנחלויות בפרופיל נמוך) - ישובו לממדים שניתן להתמודד איתם, כלומר לשלב אותם במדינת 67. את שתי האוכלוסיות לא צריך לגייס  (לת) דן
  • 08:55
  • 10.02.13

42 המתנחלים הם אלה שממיטים עלינו את האסון הגדול ביותר  (לת) גדעון לוי מעולה כתמיד. תופס את השור בקרניו
  • 09:00
  • 10.02.13

43 המתנחלים הם האיום הגדול ביותר על כל המפעל הציוני  (לת) גדעון לוי הוא הרב שלי
  • 09:01
  • 10.02.13

44 מתי היית פעם אחרונה בשטחים ? מאמר מוזר
  • 09:01
  • 10.02.13

תיאור המתנחלים כדתיים קיצוניים לא תואם את מה שאני רואה מביקורי הרבים בשטחים. התיאור מתאים אולי למאחזים אבל לא ליישובים הגדולים כמו אריאל ומעלה אדומים.

45 אכן בחירה קשה זה דבר וזו כולרה
  • 09:05
  • 10.02.13

גדעון, לבי רחב, ויש מקום לכולם - כלומר יש בכוחי לשנוא יותר מקבוצת אוכלוסייה אחת בזמן נתון.
ואכן, הסדר הישראלי כפי שאנו מכירים אותו מאז 1967 (וביתר שאת מ 1977) מבוסס על שתי רגליים: המתנחלים והחרדים. כרות ולו אחת מהן והוא יתמוטט.

46 החרדים הם הפתרון לבעיה. בעזרתם ישראל תשתלב כמדינת עולם שלישי ענייה במזרח התיכון ובא לציון גואל
  • 09:12
  • 10.02.13

יש לחרדים מקום בהוויה הישראלית ושנאה בוודאי אינה במקום כלפי אוכלוסיה כלשהי.

השיטה הפוליטית במדינת ישראל היא הבעייה. שיטה זו מאפשרת לקבוצת הכח הזו לחיות על חשבון משלמי המיסים כמו גם לקבוצות כח פוליטיות אחרות, המתנחלים, הבדווים וגם מיעוטים אחרים.

תשלומי ההעברה לתמיכה באוכלוסיות אלה יביאו בבוא יום בימנו לקריסה כלכלית של משלמי המיסים בישראל ועקב משקלם של המיעוטים הגדל באוכלוסיה לקריסה כלכלית של המדינה.

או אז יושגו סוף סוף המטרות רצויות לכותב המאמר. הישות הציונית המפגרת החדשה תשתלב במזרח התיכון ותדמה יותר למצרים ירדן וסוריה מבחינת הכנסה לנפש.

יש סיכוי גם שהמדינה תשתלב כלכלית באיזור ותוכרע במאבק עם השכנים. סוף סוף יקום כאן שלטון איסלאמי צודק ובר קיימה כראוי במזרח התיכון.

או אז יהיה כאן שוויון בין גבר לאישה כמקובל על המיעוטים הגאים הללו. ובא על ציון גואל.

אז למה להכניס את האוכלוסיה החרדית למעגל העבודה?

47 והשאלה מה מניע את הכותב לכרוך שוש
  • 09:14
  • 10.02.13

לכרוך בכריכה אחת את כל עם ישראל ולהצייג אותו בצורה מעוותת ומכוערת - האם הקרקטורה האנטישמית הזובאמת מייצגת לדעתוו את אזרחי מדינת ישראל?

48 לתומי הסכמתי עד הפיסקה החמישית תמים שכמותי
  • 09:17
  • 10.02.13

אל תגזימו, לא חשבתי שגדעון לוי יפצח פתאום בשירת הלל למתנחלים.
אבל מסיבה כלשהי, חשבתי שמאמר שמתחיל במילים "ישראל שונאת", יניח מעט את השנאה.

אבל בלי קשר, הטיעון של גדעון לוי הוא פשוט קשקוש. "הישראלים" (מיהם אותם ישראלים? שאלה טובה. תשאלו את קימרלינג ז"ל) שונאים את המתנחלים וסולדים מהם. הם מוצגים בתקשורת כפנאטים וכ"נוער הגבעות". היחידים שחושבים שהם "חלוצים לפני המחנה" הם המתנחלים עצמם, שחוזרים על הטענה הזו בכל הזדמנות. מי שאפעס, רוצה להימנע משנאה, בדר"כ פשוט מסכים איתם (כמו לפיד).
זוכרים למה אהבו את בנט? כי הוא לא מתנחל, הוא גר ברעננה.
זוכרים למה הוא ירד מ-17 מנדטים ל-12 מנדטים? כי חשפו את המתנחלים הקיצוניים ברשימה שלו.

דבר אחרון: המתנחלים הם לא כאלה עשירים. בין חטאיי הרבים ניתן למנות את היותי מתנחל, וביישוב ששבו אני מתגורר ההכנסה הממוצעת היא פשוט מתחת להכנסה הממוצעת הארצית. רוב "הכסף שהולך להתנחלויות" הולך בעיקר לאבטחת ההתנחלויות ולשמירה עליהן. אבל מי זוכר את זה, למי זה אכפת.

49 חרדים רונן
  • 09:21
  • 10.02.13

גם רני לא אוהב את המתנחלים הקיצונים. אבל הבעיה המרכזית שישלנו כחברה היא ריבוי דתיים שכל מטרתם היא ניצול משאבים ללא שום תמורה מהמדינה. . יש לפגוע בתקציבים הניתנים לאוכלוסיה זו (בתי ספר. גמי ילדים. ישיבות וכו )

50 אני לא מבין את גדעון לוי. kenny
  • 09:41
  • 10.02.13

אם הוא כלכך ליברלי ותמיד רוצה להגן על הליבירליזם... למה הוא דווקא מגן על החרדים והמוסלמים?

51 גם כתבן עיתונים נאור בעיניי עצמו נשמע כחמור נוער כשהוא נוקט לשון של הכללה: כאילו לכל הישראלים ו/או המתנחלים ו/או החרדים ו/או הערבים יש פרופיל אחיד ומאוחד המאפשר לגזור גזרה שווה (= שווה לת...)  (לת) אתונו של בלעם
  • 09:56
  • 10.02.13

52 מענין. אתה מטיף נגד שינאה, אבל אתה עצמך שונא - שונא - שונא.  (לת) ציפורה נפש
  • 09:56
  • 10.02.13

53 גדעון לוי,הגזענות צתחילה מלמעלה,בחלונות הכי נעורים של האינטליגנסיה הישראלית.לא לחפש את המטבע מתחת הרגלים של הקיצונים של אוהדי בית"ר.  (לת) אבי
  • 09:57
  • 10.02.13

54 אנו חייבים להיות "מבוגרים אחראים" חיים
  • 09:58
  • 10.02.13

לא לשנוא את החרדים.
אלא לכפות עליהם לשנות את אותם מרכיבים שהינם בלתי ראויים בעינינו.

לכפות עליהם שרות צבאי.
להפסיק כל מימון לשגיונתיהם: ישיבות ואברכים.
להפסיק את קצבאות הילדים. שיצאו לעבוד.
לא להניח להם לכפות עלינו חוקים דתיים.
לא לעשות להם הנחות בשיתוף הפעולה הדמוקרטי.

בכל שאר ההיבטים - שיעשו כרצונם. אני מדבר על מנהגי הלבוש שלהם, שמירת השבת, לימודים תורניים. שייעשו כרצונם.

55 החרדים רוצים שלום בלי התנחליות ,בלי שליטה בעם אחר ,ואם יהי שלום החזרת שטחים אין צורך בשיויון בנטל ,הכל תלוי בשלום  (לת) חרדי
  • 10:02
  • 10.02.13

56 שינאת חרדים דני
  • 10:10
  • 10.02.13

העוני של החרדים נובע בעיקר מכך שמנהיגיהם מתנגדים לצאתם לעבודה כדי להבטיח המשך תלותם ברבניהם והמנגנון אשר מחזיק בכל הגו׳בים בתחום הדעת והווחה. אבל אנחנו כבר רגילים לשימוש של אדון לוי בכל ספין ועיוות אפשרי כדי לקדם את השקפת עולמו כאשר לאמת ודיוק אין חשיבות.0

57 זהו המאמר הכי גזעני שאי פעם ראיתי. שימו לב שהכל מגובה בהכללות כגון "המתנחלים","החרדים" וכו'. האם כל אוהדי ביתר שייכים ללה פמיליה?? האם כל האוהדים מתנגדים לשחקנים מוסלמים?? האם כל המתנחלים שייכים לימין הקיצוני?? אמנם איני מצפה מהכותב הסמאלני קיצוני המחריד הזה שבעבור חופן של יורו לא יהסס לטנף וללכלך ולשקר על ישראל ולתת אינפורמציה מעוותת על המתרחש כאן. זו כתבה גזענית שאיני יודע איך היא עברה את הצנזורה של העיתון הזה, אהה בעצם אני יודע...כשהעורך של העיתון שלך ידוע בקשריו עם הנאצים אז בעצם על מה יש להתפלא??  (לת) יוני
  • 10:29
  • 10.02.13

58 ושנאת לרעך ? עקיבא
  • 10:29
  • 10.02.13

התחלת בגנות שנאת האחר בחברה הישראלית, נושא כה ראוי.... אך הנה כללת גם עצמך ברעה החולה הזאת וחזרת לדרכך להוביל השנאה ולהפנותה לשונים ממך ומדרכך.

59 מה בדיוק את הפוזה של מטיף בשער, יענו נביא זעם, שעוטה על עצמו גדעון לוי? מי הוא בכלל? מה בעברו , במעשיו אם בכלל, מצדיק את הפוזה הנלעגת והעלובה שלו כמטיף ? מי הוא בכלל שיכתוב על כך שישראל היא שנאה, גזענות ושאר מרעין בישין ? מניין היומרה של העלוב הזה בכלל? זה אותו איש שמקטרג על ישראל מעל כל מרקע זר, זה שמצדיק בשם המצפון המעוות שלו את תלישת המעיים של חיילי מילואים ע"י לוחמי החופש הפלשתיניים. די כבר למרמה , לאחיזת העיינים: ג.לוי הוא סתם כתלבן שבשביל כמה שקלים רק מפיץ את שנאתו ואת שנאת בעליו - הוא הוא השונא. דרעק
  • 10:35
  • 10.02.13

להבא כל הודעה שלי שתצונזר, אני אפיץ אותה במקומות אחרים.

60 יש לשים קץ לאפליית החרדים לעומת הערבים שגם-כן לא משרתים בצה"ל. א. מאזיק
  • 11:04
  • 10.02.13

כי בניגוד לחרדים, הערבים מורשים ללמוד ולעבוד ללא הגבלה. יש לאפשר זאת גם לחרדים, וכך תפטר בעיית הנטל על החילונים. נטל שהם בעצמם גרמו לו. גם חבל שלוי ועמיתיו לעולם לא מזכירים את הרווח העצום לקופת המדינה ולאזרחים שומרי החוק, מהעובדה שבניגוד לערבים ורבים אחרים, החרדים אינם "עובדים" בלילות. וזאת גם הסיבה שהם באמת עניים ולא רק מתחזים לכאלה.

61 שנאת חרדים נורית
  • 11:07
  • 10.02.13

דברים חשובים אמרת! זה לא מספיק לאמר אותם לקוראיי הארץ, אתה צריך למצוא דרך ולאמר אותם על גבי עיתונים נוספים חוץ מהארץ! 

62 החרדים הם קורבן ההידרדרות ברמה ובמוטיבציה אצל החילונים והמסורתיים. א. מאזיק
  • 11:29
  • 10.02.13

כשקמה המדינה הרוב המכריע של הציבור היהודי היה נורמטיבי. השרות הקרבי בצה"ל היה מובן מאליו גם אצל מצביעי מפ"ם המרקסיסטית. זאת הסיבה שאי גיוס החרדים לא עורר תשומת לב. לרשותו של צה"ל עמדו די והותר חיילים בעלי רמה ומוטיבציה גבוהות. במשך הזמן, הפערים הענקיים בשעורי הילודה שהיו תמיד לרעת הנורמטיבים, החלו לעשות את שלהם, וכיום אלה מהווים מיעוט קטן יחסית. וזאת הסיבה האמיתית לכך שצה"ל כל-כך נחוש לגייס את החרדים.

63 המסר הוא שהמתנחלים, אשר דלדלו ומדלדלים עדיין את הקופה הציבורית, מהווים סכנת קיום למדינת ישראל, אין צורך לשנוא
  • 11:40
  • 10.02.13

הן בגלל ההשקפה "הציונית" שלהם, והן בגלל הנטל הכלכלי.
החרדים, הם קבוצה, שמובלת ע"י מנהיגים שמעיינם הוא רק כוח, הפוגעים בקהל המאמין בהם, מעודדים לבידוד, לסטגנציה, לבערות, לחוסר מוטיבציה ולתלות טוטלית בהם. הם פשוט מסכנים.
המסר הוא להתרכז יותר במתנחלים ולהפסיק את התמיכה בהם
כדי להקטין את כוחם והסכנה שהם מביאים על קיומה של מדינת ישראל

64 כבר מזמן ידוע שדתי=חרדי, וחמור יותר: הדתי מרגיש נחיתות ביחס לחרדי, ורואה בו ערכי יותר.  (לת) דתי=חרדי
  • 11:40
  • 10.02.13

65 גדעון האג'נדה האנטישמית והאנטי ישראלית שלך מעבירה אותך על דעתך ומביאה אותך לכתוב יותר ויותר שטויות מטור לטור ??
  • 11:41
  • 10.02.13

כמה דמגוגיה עלובה בטור אחד?? כמה רדידות?? כמה שטויות??
העיקר שהשבדית מרוצה..

66 אני חילונית וחוששת מהדתיים יותר מאשר מהחרדים: הדתיים מובילים אותנו בדברי חלקלקות לחשכת ימי הביניים החרדית, ואנו מוותרים להם.  (לת) סכנת נפשות
  • 11:42
  • 10.02.13

67 תודה. שלא כדרכי, הפעם אני מודה לך. העלית את הנקודה החשובה ביותר בישראל כיום. הגיע הזמן שהנושא ייכנס לשיח הציבורי, ושהחילוניים יתחילו לראות את סכנת הדתיים ה"כאילו דומים לחילוניים". הם לא דומים! זהירות!  (לת) נ
  • 11:44
  • 10.02.13

68 המתנחלים הם בס"ה הזרוע הצבאית של ארגון הטרור החרדי. אלה ואלה עובדי אלילים.  (לת) מקור הרוע- זהה
  • 11:49
  • 10.02.13

69 אהבתי את כל הנימוקים של גדעון לוי נגד החרדים, רק נשאר למחוק את המילה "לא" מהכותרת והכתבה תהיה שלמה.  (לת) mzz
  • 11:51
  • 10.02.13

70 גדעון אתה אדם מסכן נקודה. כל כך הרבה תסכול, שנאה וקנאה. טלי
  • 12:04
  • 10.02.13

לא מוכן לקבל את הכרעת הרוב במדינה ומתכנס בצדקתך.
מרחמת על מי שצריך לחיות במחיצתך, במיוחד אם הוא לא בחר בכך, במיוחד מרחמת עליך.

71 ישראל שונאת הפוסל במומו פוסל
  • 12:07
  • 10.02.13

ישראל שונאת....חרדים. ובזה הראית שגם בעיניך הם לא חלק מישראל. טול קורה מבין עינך. גם אתה חלק מהבעיה, לא שונה מאילו שאתה, בצדק, מבקר.

72 ‎האם בני דת משה [["שהוציא עבדים לחירות"]] נועדו להחזיר פליטים למצרים? (כפי שדורשים שונאי המוסר היהודי) "אני, רק שאלה"
  • 12:09
  • 10.02.13

ואם כבר להחזיר פליטים... מתי נתיר לפליטים שהציונות גירשה את זכות השיבה -- כפי שדורש החוק הבינלאומי שנחקק על-ידי אומות העולם לאחר שלמדו והפנימו את לרקחי השואה?

73 הישראלים שונאים מסיתים, ואתה, באופן סיסטמתי, מסית נגד ״הישראלים״.  (לת) קוקו
  • 12:10
  • 10.02.13

74 מהי שנאה ומתי היא מותרת ומתי לא תמיר
  • 12:16
  • 10.02.13

מסביר גדעון לוי בטורו המבריק.
חשבתי שאסור לשנוא ואי אפשר "להכשיר" שנאה אך מסתבר שזה יותר קשור לאיזה צד אתה משתייך ואז זה מותר ורצוי כמה שיותר. הרי חייבים לשנוא משהו נכון? גדעון לוי, המתנחלים מחזיקים שטח שהוא למעשה הקלף היחד שיכול להביא לנו הסכם, וביום שהויתור הזה יהיה נכון מבחינה בטחונית הוא גם יביא לשלום אמת, הכל בתקווה כמובן.. במקום להכשיר שנאה עדיף להכשיר אהבה וקבלת האחר, אח"כ יהיה שלום אמת. הרציונל לתקן את היחסים שלך בתוך הבית ואז לאחר מכן יהיה קל להיות קול עם השכנים. לא יודע ככה נראה לי אבל אני מפגר אז מה כבר מפגר יודע. אה ואין סיכוי בעולם שזה הולך להופיע בתגובות אך זה סתם נחמד לכתוב לעצמך תגובות - ממליץ לכולם.

75 כותב שפותח בהכללה המטופשת "ישראל שונאת מוסלמים". דהיינו *כל* הישראלים הם העבריינים שביציע המזרחי של בית"ר ירושלים, אינו ראוי שיקראו אותו ושיגיבו על דבריו  (לת) איגרת מהירח
  • 12:28
  • 10.02.13

76 לוחם הצדק הנאור משתמש בציבור השני שהוא הכי שונא כדי לנגח את הציבור שהוא הכי שונא והכל - בשביל לבסס טיעון נגד שנאה. והטור - אחד הטורים הצפויים של הכותב הצפוי ביותר בארץ. חבל על המלל.  (לת) תהילה
  • 12:41
  • 10.02.13

77 החרדים, אינם גזעניים ולא מתנחלים ? גור
  • 12:51
  • 10.02.13

החרדים ככלל , הם סקטור גזעני, שככל שנעשו רבים יותר, כך גדל ימניותם וכל המאפיינים שמתלווים לה, בעיקר לאומנות ללא נשיאת בנטל שכרוך בכך וגזעניים השונאים גויים ויהודים חילוניים.
הם מובילים ביחד עם הדתיים הלאומיים למדינה גזענית ולציונות שנהפכה לתנועה מנשלת המבוססת על ערכים לא אוניברסאליים. וכך יהיה סופה. זה בלתי נמנע וזה חלק מההיסטוריה היהודית כאשר היו לרוב במדינתם. שהיו במיעוט היו היהודים סובלניים וחלק מכוחות הקדמה בעולם. זה נגמר .

78 השנאה העמוקה ביותר שאני רואה במדינה זוהי השנאה של השמאל הקיצוני את עמו ומדינתו, שנאה זו משותפת לשמאל הקיצוני בעולם ומשתתפים בה גדעון לוי עצמו יחד עם חבריו בתקשורת ובאקדמיה, ביניהם שלמה זנד שהקים באמצעות תלמידו הערבי את ארגון השטנה נגד ישראל ה BDS/  (לת) צבי ישראל
  • 12:53
  • 10.02.13

79 צדקנות מבית המדרש של לוי ראובני
  • 13:16
  • 10.02.13

|אם מבחן הציונות הוא הבטחת עתידה של המדינה הציונית, כי אז דווקא הם מהווים את האיום הגדול עליה"
והמשתמטים מתל אביב שחושבים שהכיבוש הוא ה בעיה מספר אחת ובלעדיו יהיה כאן גן עדן הם ממש עתיד הציונות..

80 לאחרונה ראיתי כותרת בעיתון שהיא ציטוט מדבריו של גדעון לוי: ״ הרגשות היחידים שיש לי כלפי המתנחלים הם רגשות של שנאה״. זה שגדעון לוי אכול שנאה לכל מה שמייצג ענין ציוני הוא כבר מן המפורסמות. אבל, גידיל׳ה, במה חטאו ילדים שנולדו שם באריאל או למשל באפרת?  (לת) חיים
  • 13:32
  • 10.02.13

81 מלחמתך בשנאה רווית שנאה אד
  • 13:37
  • 10.02.13

גם הפעם יצרת לעצמך הזדמנות להוכיח שאינך אביר זכויות אדם
מסוג אחד על פני אדם מסוג שני, ושוב נכשלת כישלון רב.
שוב מלחמתך היא אפיזודית, זו של הרגע, וכרגע החרדים משרתים את השקפת עולמך ההרסנית והמחריבה, מעט יותר מאשר המתנחלים.
סופה של פרדיגמת השנאה שלך,היא שנאת העצמי. אינך יכול להשלים עם דעותיך שלך, ועל מנת לגשר זאת בכדי לא להשתגע לצמיתות, אתה חייב לעשות היררכית שנאה, ולו בשביל ליישב לעצמך את הדעת.

הנזק שאתה וחבריך להשקפת העולם, הסבו למדינת ישראל ואזרחיה, ניכר בשני מקומות: בבתי העלמין ובעזה- אנחנו נותנים (אדמה) והם משגרים ממנה טרור חבלני אנטי הומניסטי בעליל, ובד בבד ממלאים את אדמותינו בגופות.

82 גדעון היקר - אנסה תגובה עניינית שגם אתה תסכים לה. הביטניק מאשדוד
  • 13:38
  • 10.02.13

א. אני אישית - מה לעשות זה האופי שלי - אני לא שונא אף אחד. לא את החרדים, לא את המתנחלים, לא את הערבים. אני לא מכיר בלקסיקון שלי מילה מגונה זו.

ב. הכיבוש היא רעה חולה שיש להיפטר ממנה בהקדם האפשרי ביותר - גם ללא שלום - קודם שתכריע אותנו ותביא לקץ מדינת היהודים (לייבוביץ' בעניין זה צודק לגמרי).

ג. החרדים - אלה שתורתם אומנותם: החברה האלה אינם מקבלים ואינם מכירים פורמאלית במדינת ישראל. הכי רחוק שהם יכולים ללכת לכיוון ההכרה היא: מדינת ישראל היא סוג של "ועד בית" שמנהל אדמינסטרטיבית חלקת ארץ בתוך מה שנקרא "ארץ ישראל". אנחנו במשחק של "הציונים" במובן של לזרז את הקץ לא מוכנים לשחק. לכל היותר אם בועד הבית עסקינן, נוכל להכיר בו בכמה תנאים א. הנציגות הנבחרת לועד תכלול גם אותנו ב. תתנהג כמו "ועד בית" ( ענייני חולין בלבד לתחזוקת המסגרת.) ג. חולין - לא לגמרי - אנחנו נחליט בשביל כל הדיירים עם מי להתחבר (נישואין וגירושין, כשרות וכד') ועם מי לא ד. על פי חוק ותקנה של הועד אנחנו - דיירי קומה א' נהייה אחראים על קופת הועד (ראשות ועדת הכספים) ה. מכל דיירי קומה א' אין גובים דמי ועד, ו, ולא רק זאת לכל הדיירים הללו יופרש תשלום חודשי מקופת הועד, ז. ובנוסף - דיירי קומה א' פטורים מכל חובת ניקיון הבית, אבטחתו, וכד'. ז. אנחנו דיירי קומה א' מורשים לפצל דירות וחדרים וגם לרכוש במחיר מוזל קומות נוספות בבניין, כי הריבוי הטבעי שלנו - מה לעשות - גדול משל שאר הדיירים.

ועוד ועוד מאפיינים של מערכת חברתית לא הגיונית ולא ראציונאלית.

גדעון - האם אתה היית מוכן לקיים ועד בית מהסוג הזה...???

83 חבל על הכישרון של גדעון לוי. משתמע כאילו מי ששונא חרדים אוהב מתנחלים. אלו נבלה ואלו טריפה. פשוט, בלי פילוסופיה וחיטוטי נפש.  (לת) הרשלה
  • 13:43
  • 10.02.13

84 בבחירות הבאות שס 25 מנדטים  (לת) מני
  • 14:19
  • 10.02.13

85 השמאל נהיה ממש בדיחה לאיזה שפל הם הגיעו  (לת) שריד
  • 14:25
  • 10.02.13

86 מילותיך חכמות למרות שהן גם נוטפות שנאה  (לת) באהבה
  • 14:58
  • 10.02.13

87 מעולה וקולע לאמת. אבל מי אומר שהם לא שנואים עלינו? הם מכשול לשלום.  (לת) מגיבה
  • 14:59
  • 10.02.13

88 החרדים בעיה והמתנחלים בעיה. אין הבדל.  (לת) רות
  • 15:00
  • 10.02.13

89 גדעון,לא רק המחנה הלאומי הוא הבעיה,כולנו הבעיה דניאלה
  • 15:18
  • 10.02.13

כולנו הבעיה. העם מפולג.הפלג הדתי עובד את אלוהיו, הפלג הלאומי מספח שטחים ומלאים אותם, והפלג החילוני עסוק ברובו בחומר.לא יכולה להיות אחדות אם קימת שנאה בין הפלגים .לכן החברה הישראלית 2013 הטבולה בשנאה הדדית דינה התפוררות.

90 החרדים בעיה ועוד איך, המתנחלים בעיה בריבוע.  (לת) מגיבה
  • 15:29
  • 10.02.13

91 הדתיים הלאומיים אינם מדירים את עצמם.  (לת) איריס
  • 15:37
  • 10.02.13

92 הבעיה היא הפשיזם הכלכלי  (לת) חייל מנוצל תמורת 350 שח
  • 15:55
  • 10.02.13

93 ריק. אדםאדם
  • 15:59
  • 10.02.13

עוד כתבה על שום דבר.

94 לא שינאה, הניסוח אינו נכון, וגם מקצין את המצב הנפיץ חיים
  • 16:35
  • 10.02.13

את שני הזרמים ישראל של השויון לא מצליחה להעמיד במקום.החרדים מזמן יושבים לנו על היבלות ולא מפנימים שזה כואב, המתנחלים מיצרים מצבים של אנרכיה ולא מבינים שהם משרתים את אויבינו ואת הרעל העולמי נגד ישראל. אז שני הזרמים מאוד בעיתים, בדיוק כמו ילד פורע חוק במשפחה הגונה, אז מה צריך לעשות, לפעמים גם לקרוא לסדר, ולזרוק אותם החוצה, כלומר מחוץ לחברה הישראלית, מוזר אבל גם לבטל זכויות, וגם מאסר מנהלי. והכל מאהבה.

95 נושא הגאולה רק משיח בן דוד והקבה בגאולה השלמה ימנעו שנאת אחים מירי
  • 16:40
  • 10.02.13

עלינו רק לבקש את הגאולה השלמה ולאהוב את כל אחינו היהודים בלי יוצא מן הכלל כוחנו באחדותנו

96 מר גדעון לוי , "ברור שהחרדיםהם לא הבעייה "אולי פשוט תרשום שלהיות יהודי זו ליבון
  • 16:41
  • 10.02.13

הבעייה !!!שלך ושכמותך ,וקוראים לזה שנאה עצמית והיא אופינית לשמאלנים שכמוך , בעיני כל היהודים הם קדושים , וטובים , וגם הערבים שחיים בארץ .הבעייה שישראל היא לצנינים בעיני שכנייה , ואתה רק מלבה שנאה . תפסיק לחפור!

97 אתה הבעיה של כולנו  (לת) לי
  • 16:43
  • 10.02.13

98 אני לא שונא חרדים - אבל חושב שהם צריכים ללכת לשירות כלשהו כמו כולם ולעבוד יאיר
  • 17:09
  • 10.02.13

אני חילוני שגר בי-ם. עובד עם חרדים וממש לא שונא אותם. הכותב עושה הכללות רק בשביל להעביר את המסר שלו, אבל חוטא לאמת. יש איזה סקר שמגבה את דבריך?

99 גדעון לוי הוא מטיף ה"שלום" וה"אהבה" בלב מלא שנאה  (לת) יישם על עצמך
  • 17:20
  • 10.02.13

100 הבעיה היא לא... הירוקה
  • 17:37
  • 10.02.13

...המתנחלים או החרדים, הבעיה היא הכיבוש הארור בשנת 67.הפרויקציה שהמדינה עושה, היא לשנוא את הטייקונים, את החרדים ואת המתנחלים.

101 תתביישו לכם על פרסום הטור הזה! גזענות, הכללות גסות, שנאה ורדידות. מאשים אותנו בגזענות שלו. ראייה צרה ושטחית של אדם שמסוכסך עם עצמו. מילא הכתיבה הייתה מהנה אבל גם היא בסך הכל אוסף של קשקושים ממוחזרים. אפרת
  • 17:44
  • 10.02.13

זה טור גזעני ואני מבקשת שתפרסמו את דעתי עליו.

102 חרדים ( לא כולם ) וערבים ( לא כולם ) זו אותה המחלה רק בצורה אחרת...  (לת) פישלזון
  • 17:59
  • 10.02.13

103 הגיע הזמן להפריד את מוסדות הדת מהמדינה. גיא
  • 18:17
  • 10.02.13

מפסיקים לתמוך במוסדות שמתנגדים לערכי הדמוקרטיה וההומניזם.
מוסדות שמעודדים בורות ומטפחים עוני; שמדכאים נשים ויוצרים בדלנות.
שמונעים חינוך ראוי מילדים; ששוללים את זכויות האדם מהאזרחים.

בישראל קיימות ארבע מערכות חינוך נפרדות (כללית, חרדית, דתית, וערבית),
כאשר הכללית מחנכת רק 37% מתלמידי ישראל, ושלוש האחרות ממעיטות או זונחות את לימודי הליב"ה.
בנוסף, קיימים בישראל בתי דין מגזריים (רבניים, שרעיים-מוסלמיים, נוצריים, דרוזיים),
אשר פועלים כנגד ערכי הדמוקרטיה וההומניזם.

עלינו לפעול למען:
- הפסקת התמיכה והתקצוב של מוסדות הדין והחינוך המגזריים.
- שוויון זכויות וחובות לכלל האזרחים.
- ביטול הקצבאות.
- יצירת מערכת חינוך שוויונית אחת.
- החזרת לימודי האבולוציה לתוכנית הלימודים.

104 ולך יש שנאה עזה כלפי השנאה הפוסל במומו
  • 18:43
  • 10.02.13

ולכן תקוע בלופ של סבל בלתי נגמר.
שחרר גבר - ותתחיל למצוא קצת יותר טוב בעם שלך.

105 הפעם הגזמת - השמאל מטבעו אינו שונא. מתלונן/ רוצה לשנות... אך לא שונא  (לת) אלי
  • 18:50
  • 10.02.13

106 הבעיה האמיתית הירוקה
  • 18:56
  • 10.02.13

היא, הכיבוש הארור ב 67.נוח מאוד לממשלות ישראל לעשות פרויקציה לעבר המתנחלים [שהם פונקציה של הכיבוש], לעבר החרדים, [שהם באמת טפילים], לעבר הטייקונים[ שהמדינה העניקה להם כמעט בחינם את משאביה].

107 משהו שלא הבנתי במאמר אלברט שבות
  • 18:59
  • 10.02.13

אם מבחן הציונות הוא הבטחת עתידה של המדינה הציונית, כי אז דווקא הם מהווים את האיום הגדול עליה.

למה אדון גדעון?

108 רק אולי ואולי
  • 19:46
  • 10.02.13

גורלה של ישראל יחרץ לחסד?
הלא תהיה זו הפתעה מרנינה למר לוי?

109 אכן השנאה כלפי החרדים, האוכלוסייה הענייה ביותר (אפילו יותר מערבים!) היא חולנית, גזענית ובעיקר אומללה  (לת) על מה נחרב בית שני
  • 20:12
  • 10.02.13

110 בשבח החינוך החרדי משקיף
  • 22:20
  • 10.02.13

השמאל, מתוך רגשי אשמה, מחנך את הדור הבא מגיל צעיר להעצמת הצבא ולמלחמתיות, . לעומתו החינוך החרדי, מחנך לסובלנות ולא לליבוי מלחמות וסכסוכים. תמיכה במוסדות חרדיים רק תרחיק את המלחמה הבאה..הם גם יתמכו בכל מו"מ לשלום ולפשרה.

111 אם יש לא מתים עליך אז דע לך יש עוד המונים שכן מתים עליך אחת ממצריים
  • 00:59
  • 11.02.13

אתה אין עליך פשוט לפחות יש לך ת'תיעוזה לומר ת'אמת בפני הרשע ולא להתבייש או להגיד בשיא האדישות לא אכפת לי

112 ניסית - קאטי אברמוב
  • 13:32
  • 11.02.13

א. לא חדש, מה אתה שונא מכל שאר הכתבים שמדברים על זה ?

ב. עם ההנחה הנכונה לדעתי שאכן קיימת שנאה, כמו בכל עם, אנחנו לא חלוצים בענייני שנאה, יש גם הנחות שהנחת שהן לא נכונות ושזורות בכתיבך, למשל הדתיים לא כופים את עצמם! ש"ס לא מתיימרת להפוך את מדינת ישראל למדינת הלכה לצורך הדוגמא, והחרדים עצמם ביום יום שלהם לא מתעסקים בלהפוך אותך לשומר מצוות. סך הכל ביקשו לתת להם בנוחיות לנהל את אורח החיים שהם מבקשים לעצמם.

113 צודק כמו תמיד!! הכוחניות של המתנחלים והסלחנות כלפיהם מצד אחד והשינאה שמופנית כלפי החרדים פשוט מקוממת  (לת) באר שבעית
  • 16:56
  • 11.02.13

פעילות
המלצות