יאיר, תצא בחוץ

יאיר לפיד קרוע בין הבטחותיו הסותרות, לשבת בממשלה ולהביא שינוי. אם יצטרף לבנימין נתניהו, ולא חשוב באיזה תפקיד, הוא יקיים את ההבטחה הראשונה ויפר את השנייה. מתוך הממשלה יתקשה לפיד לשנות, ולא יוכל לבנות את יש עתיד כחלופה לליכוד ואת עצמו כיורש לנתניהו.

ההתלבטות קשה. בוחרי לפיד ציפו "שישפיע מבפנים", ולא שיתייבש באופוזיציה. חבריו לסיעה, בוודאי אלה שמילאו תפקידים ביצועיים, הלכו לפוליטיקה כדי להיות שרים בממשלה וראשי ועדות בכנסת, ולא בשביל לחמם את הספסלים האחוריים. אבל בבחירות ניצח הליכוד, ולא יש עתיד, ונתניהו לא רוצה לשנות כלום. הסדר החברתי והפוליטי הקיים נוח ונעים לו. הוא זקוק ללפיד רק להורדת המחיר של "שותפיו הטבעיים" מהמפלגות החרדיות והבית היהודי.

למרות קווי הדמיון ביניהם, לפיד איננו שותפו הטבעי של נתניהו אלא יריבו, הרוצה להחליפו בבחירות הבאות. יש עתיד הוקמה כדי לשנות את סדר העדיפויות שהנהיג הימין ב-36 השנים האחרונות, שבראשו ההתנחלות בגדה וטיפוח "חברת הלומדים" החרדית. לפיד רוצה להחזיר את המיינסטרים החילוני להנהגת המדינה ולהסיט משאבים מהגבעות והישיבות בחזרה לערים הגדולות ולהשכלה הגבוהה. 19 המנדטים שהשיג מלמדים שיש לו סיכוי. עוד מעט מאמץ וקצת מזל, ויש עתיד תשאב אליה את מצביעי התנועה וקדימה, ותסתער על השוליים החילוניים של הליכוד ביתנו ועל מאוכזבי העבודה. ההזדמנות מונחת לפתחו. אבל כדי שתתגשם, לפיד צריך להיראות כאלטרנטיווה, ולא כמשרת של נתניהו.

ברגע שייכנס לממשלה, לא יוכל לפיד לצאת, ונתניהו יתעלל בו. הוא ידחף אותו למשרד האוצר, ואחרי שישתמש בו כדוגמן הרשע של קיצוצי התקציב והעלאות המסים, יערער את סמכותו ויתערב בהחלטותיו. "ישראל היום" יציג את שר האוצר לפיד כטירון מבולבל, ואת נתניהו כמבוגר המנוסה המציל את המשק מקריסה. ראש הממשלה יכפה עליו להמשיך במימון הישיבות בלי לימודי ליבה, בנימוק של "מניעת קרע בעם", ולפיד ייאנק ויציית, תוך כדי איומי סרק בהתפטרות.

את השלטון מחליפים מהאופוזיציה, ולא מהממשלה. אי אפשר לשבת ארבע שנים לצד נתניהו, להיות שותף מלא למדיניותו, ואז לספר לציבור שראש הממשלה גרוע ועליו ללכת. גם אי אפשר להצטרף לקואליציה לזמן קצוב, ואז לצאת החוצה ולקלל. זה פשוט לא עובד. מפלגת העבודה ניסתה במשך שנים להיות גם שותפה וגם יריבה של הליכוד, עד שהתפוררה ונדחקה לשוליים. ליש עתיד לא יהיה אפילו הרקורד העשיר של מפא"י ההיסטורית להתרפק עליו. היא סתם תימוג, ככל מפלגות המרכז הקודמות.

לפיד יסבול אם יוותר על הפיתויים שנתניהו מציע לו. ילגלגו עליו שאינו מבין פוליטיקה, שוויתר על הסיכוי לרכוש ניסיון מיניסטריאלי ולפגוע בחרדים. הוא לא ייהנה אפילו מתואר יו"ר האופוזיציה, על המכונית המשוריינת, המאבטחים והפגישות עם נכבדים מחו"ל, שיהיו נחלתה של שלי יחימוביץ'. אבל ללפיד יש שלושה יתרונות עליה כחלופה לנתניהו: הוא פופולרי, מבין היטב את בוחריו, וחסין מהדחה במפלגתו.

האופוזיציונר לפיד יצטרך לעבוד קשה כדי למצב את יש עתיד כמפלגת השלטון הבאה. להציג הצעת תקציב נגדית, להיאבק על גיוס החרדים, למנות שרי צללים שיציקו לממשלה. לנסוע ברחבי הארץ כפי שעשה בקמפיין, ולספר לאנשים שיכול להיות כאן אחרת. שאפשר לשנות, רק צריך יותר כוח אלקטורלי. שכפי שוויתר על מעמדו התקשורתי והשכר הנדיב כדי ללכת לפוליטיקה, הוא מוותר עכשיו על הוולוו והלשכה כדי לצבור כוח לשינוי אמיתי במדינה. לפיד הוכיח שהוא יודע לשכנע. האם תהיה לו גם הסבלנות למסע פוליטי ארוך?
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 זאת העצה שנתנו לציפי לבני לפני 4 שנים, לא ?  (לת) אחלה עצה (-;
  • 02:13
  • 11.02.13

02 מענה מעולה למפא"יניק שלמה אבינרי הצמוד לעטיני השלטון שבו"ז
  • 02:14
  • 11.02.13

בן מתייחס ללפיד אך עונה לטיעוניו האומללים של שלמה אבינרי שאינו מבין את תפקיד האופוזיציה בדמוקרטיה. יחימוביץ, טעתה רבות ועוד תטעה בעתיד אך לא בכך שבחרה להציג אלטרנטיבה לממשלת נתניהו.

03 ‎יש אין עתיד! עיניים לראותEYES2C
  • 02:15
  • 11.02.13

יש אין עתיד. מי שמפקיד את עתידנו בידי דוגמן נאה ומבולבל כאילו בחר בבולבול לנהל את המשק והנשק. הרי יאיר מאיר כל דבר והיפוכו ואינו מוכשר דיו אפילו כדי להשתלט על "מלאכת הפרחת הספין" - ומדוע שנמסור לידיו את ציפור מאוויינו - את יונת השלום?

04 לפיד יידבק בסינדרום מורדוך והלוקס, שהכריע פוליטיקאים גדולים וטובים. שיהיה בריא.  (לת) תהיליםזויגער
  • 02:16
  • 11.02.13

05 יאיר תצא בחוץ מי אמר פרזיט ולא קיבל
  • 02:17
  • 11.02.13

תצא ב"חוץ" ותעשה בגרויות. אתה עלבון לאינטלגנציה של העם היושב בציון. יהי רצון שכשם שההימור על ברק של אלוף בן שיתמודד מול נתניהו על ראה"מ התברר כברק פורח, עם עמוד הענן. כך ג'לי לפיד, יקוים בו "אם יעלה לשמים שיאו וראשו לעב יגיע כגללו לנצח יאבד רואיו יאמרו איו. איפה הכסף?!. אפיזודה חולפת

06 לפיד חייב להדק את הברית עם בנט ולהציב יחד איתו תנאים דרקונים לביבי, שמשמעותם תהיה שאם ביבי רוצה להיות ראש ממשלה, יהיה עליו לחרוק שינים ולקבלם. במקום אוצר, שידרוש את תיק החוץ ושביבי ישבור את הראש עם ליברמן. לפיד יכול עם בנט לדרוש ולקבל חוק השיוויון בנטל, שבירת מונופולים, הורדת מחירי הדיור וסגירה מוחלטת של ברז הכסף לחרידם, בתי ספר שלא לומדים שם למודי ליבה-לא יקבלו שקל. ביבי כאמור יזעק ויאיים, אבל הקלפים האמיתיים הם בידי לפיד ובנט.  (לת) הפוך גוטה, הפוך
  • 02:19
  • 11.02.13

07 בתנאים נורמלים זה נכון-אך כיום יש סיכוי טוב להשגת הסכם להקמת מדינה פלשתינאית בגבולות זמניים על 85% מהגדה-ועוד ב2013-והתחייבות להסכם שלוםנכולל עד סוף 2016. אם לפיד רוצה להתחרות על השלטון בבחירות 2015 הוא חייב להיות שר החוץ ולהוביל בהצלחה עם גוהן קרי את המהלך המורכב הזה  (לת) EhadHaam ציוני הוגן
  • 02:20
  • 11.02.13

08 Settlements Yosi
  • 02:46
  • 11.02.13

The settelments were not the likod invention , but Rabin idea

09 עם כל הכבוד פיקר
  • 03:03
  • 11.02.13

עם כל הכבוד למר לפיד ולפופולריות שרוחשים לו אינני סבור שיש כל מקום להתחיל בהכנות למשיחתו בטרם ישב דקה אחת על מושב הכנסת ,הציבור לא רדוד עד כדי כך , אם לומר את האמת - יש בזה משום פתטיות ,יומרנות ועזות מצח מצדו של לפיד להודיע בפרהסיה שבכוונתו כבר בממשלה הבאה להתמודד על הכס ,בטרם תלטוש עינך לפסגה יצב אחיזתך אי שם באמצע

10 מה דחף אנשים אינטליגנטים מצד אחד להצטרף ללפיד ומצד שני לבחור בו. עומק היאוש. כאן ועכשיו. חצאית ששמחה ב-17.5.1999
  • 03:34
  • 11.02.13

19 מנדטים קיבלה מפלגה חדשה, ללא ניסיון. 19 חברי כנסת חדשים, חלקם משכמם ומעלה בעשיה, אבל לא בהכרח בהנהגה. העם כל כך מיואש שעשה צעד משמעותי, שתוצאתו אכן פלונטר פוליטי. העם רוצה הכל כאן ועכשיו.

השלם, אומרים, שווה יותר מסך חלקיו, אז אולי יש תקווה שמישהו מה-19 המשכילים, מיוחדים, יצירתיים ומתאגרפים יוכל לשאת בנטל.

אין ספק שהטירונות תהיה קשה. אין ספק שהמלכודות יהיו עמוקות, כפי שמצייר אותן אלוף בן.

עומק היאוש בעם גרם לתהליך מעניין.

השאלה היא אם העם לא ישלם שוב את המחיר.

11 שפתיים יישקו, יכין ובועז.  (לת) Yigal Cohen
  • 03:46
  • 11.02.13

12 לפיד יקרוס בקואלציית סכום אפס. יחימוביץ לא תיבחר לראשות ממשלה, לא בגלל העדר נסיון, אלא משום שאינה נתפסת בציבור, גם אם לא בצדק, כמנהיגה בעלת שיעור קומה לאומי. אם גוש מרכז - שמאל היה מציב בבחירות מועמד שנתפס בציבור כמתאים לתפקיד ראש הממשלה - משפחת נתניהו הייתה כבר בדרכה לאמריקה. החמצה הסטורית..!!!  (לת) אורי
  • 03:58
  • 11.02.13

13 מענין לדעת מה יחסו של לפיד למאמרים ודעות ב"הארץ".  (לת) דן
  • 03:58
  • 11.02.13

14 כמה נאיבי לחשוב שהוא יוכל לתפקד באופוזיציה. ליאור
  • 04:08
  • 11.02.13

הוא פשוט יתמוסס שם בדיוק כמו שקרה לקדימה- עוד מפלגה שכל הבדל בינה לבין הליכוד מקרי בהחלט.

15 ולשלי יחימוביץ יש יתרון אחד עליו. יניב
  • 04:11
  • 11.02.13

יש לה אידיאולוגיה.

16 אבל מה אם הוא יתעקש שיחימוביץ מצטרפת ולא בית יהודי? יחד עם התנועה הם ינטרלו את נתניהו ואת המטורפים בליכוד.  (לת) יריב א.
  • 04:33
  • 11.02.13

17 אפיזודה חולפת ותו לא  (לת) Baselman
  • 05:01
  • 11.02.13

18 לפיד יכול לשבת באופוזיציה רק אם ליבני לא תצטרף לקואליציה ניר
  • 05:12
  • 11.02.13

מוטב היה שהתנועה תחבור ליש עתיד וליבני תהפוך למספר 2. רק שהעלובה הזאת שכל רצונה הוא לזכות בתפקיד שר בממשלה הנוכחית תעשה בכל בכדי לחבור לקואליציה ולהפוך למלבינה של נתניהו בעולם.

19 קדימה 2  (לת) אלון
  • 05:21
  • 11.02.13

20 שוטים אלון
  • 05:25
  • 11.02.13

וכבר נאמר במקורות הנבואה ניתנה לשוטים ואם חושב אתה שיודע אתה מה יהיה ואיך טעות בידך יש עתיד כמו מפלגות אחרות כמוה לא יכולה להיות אלטרטיבה למפלגות שורשיות.

21 רעיון מעניין. רק תיקון קטן, ההתנחלויות נוצרו, נתמכו וגדלו ע"י ממשלות השמאל (אם כי בהחלט יתכן כי בז'רגון של מערכת הארץ 'העבודה' זה ימין קיצוני)  (לת) בנציג
  • 05:32
  • 11.02.13

22 אבל הטמבל הפוליטי כבר הציע לנשיא שנתניהו צריך להיות ראש הממשלה, כי זה מתאים למצע שלו. חוץ מזה הוא לפני הכל מת להיות שר בכיר בממשלה. הוא לא רץ מרתון הוא רץ למרחקים קצרים ולסיפוקים מיידיים.  (לת) דודו
  • 05:41
  • 11.02.13

23 יפה ונכון דורון
  • 05:55
  • 11.02.13

באנגליה הליברלים זכו בניצחון פירוס כשקיבלו הרבה כוח בבחירות. הם לא יכולים להקים ממשלה אך יכולים בפעם הראשונה להיות חלק משפיעה בממשלה וזה מה שבחרו לעשות. ברור להם ולכולם שבבחירות הבאות הם יאבדו את כל כוחם כיוון שהם בממשלה. אותו דבר יכול לקרות ללפיד

24 לצערנו אין סיכוי שזה יקרה. לא הצבכתי ללפיד אבל אם אכן יתברר שהבחור אמיץ וחכם ולא שם בשביל הכיבודים והג'ובים עוד אצביע לו פעם הבאה בשמחה  (לת) מייק
  • 06:08
  • 11.02.13

25 לא. לא יהיה לו הכח ללכת לאופוזיציה - הוא מייצג את דור האינסטנט. רוצים הכל מהר ועכשו רק שהחיים ממש אינם כאלה.  (לת) סמי
  • 06:10
  • 11.02.13

26 כל מה שאתה אומר היה נכון אם לפיד ומפלגתו היו יכולים לשמש אופוזיציה אמיתית ולא עוד "קדימה" רופסת.  (לת) יגאל
  • 06:14
  • 11.02.13

27 לפיד +בנט+יחימוביץ+ליבני+גלאון+מופז=61=נתניהו בחוץ  (לת) למה לחכות
  • 07:02
  • 11.02.13

28 ‎יש אין עתיד! עיניים לראותEYES2C
  • 07:18
  • 11.02.13

יש אין עתיד. מי שמפקיד את עתידנו בידי דוגמן נאה ומבולבל - כאילו בחר בבולבול לנהל את המשק והנשק. הרי יאיר מאיר כל דבר והיפוכו ואינו מוכשר דיו אפילו כדי להשתלט על "מלאכת הפרחת הספין" - ומדוע שנמסור לידיו את ציפור מאוויינו - את יונת השלום?

29 לפיד באופוזיציה דןף
  • 07:32
  • 11.02.13

לכתב זיכרון קצר! ראו מה שקרה לציפי כיסני כאשר היא חשבה כמהו.

30 את חברת הלומדים ייצר בן גוריון ולא שלטון הליכוד,  (לת) אבי מהמרכז
  • 08:01
  • 11.02.13

31 מחכים לסוס שחור חדש  (לת) או אולי
  • 08:17
  • 11.02.13

32 אופוזיציה זה הצ'אנס, האם לפיד ומצביעיו מסוגלים אליו? איך אמר החתול בסדרת 'אהלן וסהלן וכנופית החומוס'  (לת) "האמת, יש לי חששות כבדים"
  • 08:20
  • 11.02.13

33 לא יאומן-האינטרס של המדינה לא עומד כלל מול עיניך.מה אתה מבקש לנו-ארבע עמליה
  • 08:25
  • 11.02.13

שנים של הרס המדינה?

34 לפתע כולם נהיו קוראי מחשבות של לפיד, וקובעי מדיניות ל-יש עתיד ? סימפאטיקו
  • 08:38
  • 11.02.13

אתם רוצים להיות מחוץ לממשלה- תגידו למר"צ, כי ממילא ,יש עתיד" היא לא מפלגתכם

35 כל מילה בסלע . יש להנהיג את העם מהאופזיציה  (לת) רון
  • 09:16
  • 11.02.13

36 אחרי שהארץ נאבק בלפיד עד חורמה לפני הבחירות והמשיך לזלזל בו אחריהן בא העורך ונותן לו עצות  (לת) קול שדי
  • 09:24
  • 11.02.13

37 בלי לפיד אין לנתניהו ממשלה אלא אם שלי יחימוביץ' תציל אותו. אריתמטיקה פשוטה שלי, הצילו!!!
  • 09:31
  • 11.02.13

אם שלי תאכזב, כל ממשלה שנתניהו ירכיב תהיה תלויה או בבנט או בלפיד. האם נתניהו ירכיב ממשלה שבנט יוכל להפיל בכל רגע שירצה? הגיוני שיעדיף את לפיד.

38 האם הוא ישרוד ? בעמק
  • 09:45
  • 11.02.13

נתוח רחב יריעה המציג את לפיד בכלומיותו (ולא מתוך כוונה לקנטר)
תאור ממצה של כל הנתיבים הפתוחים בפניו, רק אופי נחוש ועבודת נמלים
מלווים באמונה וחזון בצדקת הדרך (לשנוי) -מה שאיני מאמין שיש בנהנתן חופזני זה- עשויים לאפשר המשך התנופה האלקטורלית לה זכה מן ההפקר.

39 פרשנות לא רלוונטית: נשענת על הפוליטיקה הישנה. מי שלא הבין - באנו לשנות פה... לא חייבים להביע דיעה כל הזמן , לפעמים סייג לחכמה שתיקה שלמה ת"א
  • 09:57
  • 11.02.13

שלא לומר למי מראים חצי עבודה....

40 סטיית תקן אחד
  • 10:02
  • 11.02.13

תשעה עשר המנדטים שלפיד קיבל נראים יותר ויותר לי כסטיית תקן וההתיחסות אליהם מופרזת.

41 צודק בן..נתניהו וליברמן ישתמשו בלפיד כעלה תאנה לשרוד, ידביקו אליו את כל המחדלים שלהם , ינטרלו אותו ויפרקו לו את המפלגה באמצעות ספינים מלוכלכים.כפי שנתניהו עשה לשטיניץ, למופז לליבני. כל מה שמעניין אותם זו השררה ולא שינוי. המנטרות שהם אימצו עכשיו הן רק מס שפתיים כדי לבנות קואליציה.הכל הצגה של שקר וכזב.  (לת) א
  • 10:03
  • 11.02.13

42 כל מילה חרוטה בסלע נתן השפוי
  • 10:04
  • 11.02.13

על לפיד ילחם על עמדותיו באופוזציה ולא להתפשר מילימטר אחד,ככך הוא ירכוש יותר ויותר תומכים ובבוא העת יעיף את נתניהו מהשלטון הרקוב הזה

43 לפיד. פרננקנשטיין
  • 10:19
  • 11.02.13

לפיד יוכל להיכנס לממשלה רק אם יוסדר העניין של שוויון בנטל לתפישתו.סילוק הלאומן ליברמן ממשרד החוץ.אם יוותר-אולי ייכנס לממשלה אך מפלגתו תתמוסס ותיעלם במהירות שיא.ביבי אולי ניצח אך לליכוד יש רק 20 מנדטים-ניצחון פירהוס.

44 אובמה הבין ששלום פה לא יהיה, והמצב מאוד נוח לנתניהו. עם דגל התהליך המדיני, נתניהו יבנה קואליציה גדולה - ואולי גם שלי תתרצה "למען השלום". השמאל המדיני יתלהב בהתחלה, "ישכח" את נושא החרדים, ולפיד יאבד מכוחו. העשירים ישמחו שלא מדברים על צדק חברתי. אובמה יביא תעודה עם ציון "עובר" בנושא השלום. התהליך יימשך עד לבחירות הבאות. בסוף נקבל "הודנה" חדשה, צילום עם אובמה ועימו גם ערבויות כלכליות. ובעוד ארבע שנים, נתחיל מהתחלה...  (לת) ליכוד לאומי
  • 10:30
  • 11.02.13

45 האפשרות השליישית שאותה אלוף בן כלל לא מזכיר -"הקואליציה הסעודית" משה לופינסקי
  • 10:31
  • 11.02.13

רחוק אנוכי מלאהוד את הסיעות החרדיות, אך עשרות מונים מעדיף אני אותן על פני בנט וחבורת המתנחלים..
"הקואליציה הסעודית" תוכל להושיע את ישראל. המפלגות שתרכבנה את המשלה יהיו: "ש עתיד" ,,"העבודה" "התנועה", "מרצ" ושתי המפלגות החרדיות : ש"ס ואג"וי. שבניהם לא יגויוסו לצהל.
הממשלה תוקם למטרה אחת בלבד: קבלת התוכנית הסעודית משנת 2002. ישובים כמו ביתר ומודיעין עילית ועוד מספר שכונות בירושלים ניתן יהיה להשאיר ואילו המתנחלים האחרים יפוצו : חצי מליוןן שקל למשפחה + מאה אלף שקלים בעבור כל ילד מתחת ל-18. מקור הכסף - ממשלת סעודיה (ועוד מספר נסכויות נפט.)
. ישראל תעביר שטחים לרשות הפלסטינית ליד חברון וליד הרצועה ששטחם הכולל ישווה לשטח הישובים המעטים שיסופחו.
כפי שהסברתי הגשמת התכנית ההגיונית הזאת תלויה כיום באדם אחד בלבד - יאיר לפיד!

46 לא להחליף את הממשלה, להחליף את השיטה קן
  • 10:32
  • 11.02.13

לעניות דעתי יאיר לפיד רוצה לשנות את השיטה ואת מחויבותם של אזרחי המדינה ולא את הממשלה. יאיר לפיד לא יתשתנה וישיג את משנתו. תפסיקו אם השנאה החולנית כלפי דתייים גם הם יהודים, נצחו אותם כפי שהם ניצחו אותנו. מצב הזה רואו לפיד

47 האפשרות שאותה אלוף בן כלל אינן מזכיר - הקואליציה הסעודית" משה לופינסקי
  • 10:37
  • 11.02.13

""הקואליציה הסעודית" בראשות יאיר לפיד תציל את ישראל.
רחוק אנוכי מלאהוד את הסיעות החרדיות, אך עשרות מונים מעדיף אני אותן על פני בנט וחבורת המתנחלים..
"הקואליציה הסעודית" תוכל להושיע את ישראל. המפלגות שתרכבנה את המשלה יהיו: "ש עתיד" ,,"העבודה" "התנועה", "מרצ" ושתי המפלגות החרדיות : ש"ס ואג"וי. שבניהם לא יגויוסו לצהל.
הממשלה תוקם למטרה אחת בלבד: קבלת התוכנית הסעודית משנת 2002. ישובים כמו ביתר ומודיעין עילית ועוד מספר שכונות בירושלים ניתן יהיה להשאיר ואילו המתנחלים האחרים יפוצו : חצי מליוןן שקל למשפחה + מאה אלף שקלים בעבור כל ילד מתחת ל-18. מקור הכסף - ממשלת סעודיה (ועוד מספר נסכויות נפט.)
. ישראל תעביר שטחים לרשות הפלסטינית ליד חברון וליד הרצועה ששטחם הכולל ישווה לשטח הישובים המעטים שיסופחו.
כפי שהסברתי הגשמת התכנית ההגיונית הזאת תלויה כיום באדם אחד בלבד - יאיר לפיד!

48 אדון אלוף בן, אתה מתמחה בתסמונת אחיתופל, נראה שאתה מתודלק קודם כל סתם מישהו
  • 10:40
  • 11.02.13

באנטגוניזם לכל מה שהוא ימינה מהשמאל "שלך", שהוא בהחלט שמאלי מאד.
כתבה לא רצינית, נימוקים עלובים, הסברים קלושים, סיכום: חפיף נירגן וצדקני.

49 ללפיד יש עוד הרבה מה ללמוד - הוא לא כל כך חכם כמו שהוא חושב, וביבי מספיק חכם כדי לנצל את זה.  (לת) לא כל כך חכם
  • 10:45
  • 11.02.13

50 הצילו! ציפיליבני
  • 11:02
  • 11.02.13

רשעים, עכשיו רק אני אצא טמבלית (מופז לא נחשב)?

51 wet dream alibaba
  • 11:05
  • 11.02.13

The wet dream of all the journalists! A journalist to run the country. And salvation came to the nation of Israel. Alas. Reality show. Lapid will be revealed in his nakedness when real life will bite. Labour will regain its rightful place. When the spirit of hope and prosperity for all will be awakened. The legacy of Luva Eliav. And when the current joke at the helm will be replaced. Lapid - a mediocre commentator at best. Aluf Ben - not even that.

52 בבחירות הבאות "יש עתיד" תקבל פחות מ 10 מנדטים דדי
  • 11:16
  • 11.02.13

אין מה לבנות עליה כחלופה לאידאולוגיה כמו הליכוד / עבודה / מרצ / אגודה / ערבים וכדומה. מפלגות הייפ קמות ונופלות בכל בחירות.

53 לא הצבעתי ללפיד כדי שיכין את הקרקע לבחירות הבאות יונתן
  • 11:19
  • 11.02.13

אלא כדי שיקדם את הנושאים על האדג'נדה שלו שנגעה בעיקר בנושאים פנים ישראלים:

שילוב החרדים והערבים כשותפים תורמים לחברה הישראלית.
בנוסף הייתי שמח אם יקדם את התחרות במשק תוך מאבק במונופולים וקרטלים (כולל ועדי עובדים בחברות ממשלתיות).

גם מבחינת קריירה לא כדאי לו ללכת לתפקיד שאינו קשור למצע עליו רץ (מה קשור משרד החוץ?? זה מטופש כמעט כמו שפרץ ילך לביטחון), או ללכת לאופוזיציה כדי להראות כאילו הוא אלטרנטיבה לליכוד (לדוגמה קדימה בראשות ליבני. המפלגה היחידה שיכולה להתיימר לעשות זאת ולא להתרסק זו העבודה, בזכות ההיסטוריה והמוסדות שלה).

יאיר, הדרך להמשך קריירה פוליטית מוצלחת היא לנסות כמיטב יכולתך לקדם את הנושאים הקרובים לליבך וללב בוחריך. אם לא, הם יעזבו אותך כמו שעזבו את המפלגות מהם באו.

54 ללבני היו 28 מנדטים כשהלכה לאופוזיציה...כדי לחזור כיורשת של ביבי.... טלי
  • 11:25
  • 11.02.13

לפיד רלוונטי עכשיו וצריך לנצל זאת כמו שהבטיח לבוחריו. מי יודע מה יביא יום, או כמו שנתניהו כבר הוכיח 4 שנים מלאות...

55 דווקא היתרונות של לפיד מאפשרים לו להיכנס לממשלה , ובמקרה הצורך -  (לת) לפרוש בגיבוי תקשורתי מסיבי
  • 11:26
  • 11.02.13

56 באופוזיציה לפיד יפקיר את בוחריו לחסדי ממשלת נתניהו דרעי ליצמן , וימשיך  (לת) לשאול את כולם איפה הכסף !
  • 11:31
  • 11.02.13

57 מה עשיתם ממנו? כולה דחליל רודף כבוד. עדיף לו שיהיה שר. זה יהיה השיא שלו.  (לת) השג פנסיה וברח
  • 11:33
  • 11.02.13

58 go for it simon
  • 11:37
  • 11.02.13

lapid has got good intentions and a lot of guts and stamina .
he ll need all of this vertuse to fight the fox
hopefully he ll learn how to overcome him and we ll have a new leader .
we really need a leader not a politician.

59 הלוואי שיישאר בחוץ ויתייבש שם. ולא, הוא ממש לא מועמד להיות ראש ממשלה, הוא בסה"כ טרנד.  (לת) מתן
  • 11:39
  • 11.02.13

60 יאיר רכרוכי. הוא לא מסוגל לשבת באופיזציה. לכן הוא יובס בהמשך דימה
  • 11:41
  • 11.02.13

על ידי שלי או מחליפה של שלי. למשל אני רואה את עצמי טובה לא פחות משלי.

61 לשבת באופוזיציה נירה
  • 11:43
  • 11.02.13

מסכימה לחלוטין עם הכתוב במאמר.יאיר לפיד חיב לשבת באופוזציה ומשם לנהל את הבטחותיו לבוחרים שלו.הרי לא צריך להיות פרשן גדול כדי להבין שבממשלה שירכיב נתניהו עם החרדים לא יצליח לפיד לשנות באופן מהותי. אם כבר עכשו יתפשר קריא יוותר בבחירות הבאות לא יבחרו בו.

62 כן, תשאר באופוזיציה ותתאדה כמו קדימה....  (לת) אל בנדי
  • 11:46
  • 11.02.13

63 הציבור מזלזל באופוזיציה בכנסת ( ראה ליבני ) , בעיקר משום שהמדייה היא  (לת) המתנגדת הקולנית לנתניהו
  • 11:56
  • 11.02.13

64 את העצות צריך לתת לביבי - לא ללפיד טובה
  • 12:01
  • 11.02.13

לפיד ובנט יחד יכולים להזיז את התקציב ממקומו החזירי, כמו גם לפעול לכיוון שוויון בנטל והשתתפות מאסיבית יותר של אוכלוסיות חלשות/חרדיות במעגל העבודה. כל זה בלי ש"ס הסחטנית. על זה ביבי יכריע, ולא אלוף בן

65 אנחנו רוצים את לפיד בפנים.אל תשגע אותו.שיעזור למעמד הביניים  (לת) לאן הגעת?????
  • 12:35
  • 11.02.13

66 יאיר? הוא לא מגיע לרמת אביב!  (לת) החברים של טומי
  • 12:50
  • 11.02.13

67 לפיד כבר אמר בבירור שהוא רוצה להיות בממשלת נתניהו ולכן המליץ על נתניהו. לפיד ממש לא רוצה להיות באופוזיציה.  (לת) היית צריך לדעת מראש מה לפיד רוצה
  • 12:51
  • 11.02.13

68 אלוף בן ועיתונו מתעלמים מההרכב האיכותי של רשימת "יש עתיד" לדרמן
  • 13:02
  • 11.02.13

די נמאס מהעצות והזלזול והנבואות, כל מי שיש לו מקלדת הופך לחוזה עתידות

69 גיוס חרדים - שגוי. אפי
  • 13:10
  • 11.02.13

לא מבין את לפיד ואת שלח שכתב את המצע לעניני גיוס חברים.
תוכניתם להתחיל לגייס רק בעוד 5 שנים זו טעות, עד אז יהיו שוב בחירות ומי יודע מה יהיה, דבר אחד בטוח גם אם יחוקקו עכשיו, תמיד אפשר לשנותו.
גיוס החרדים לנח"ל החרדי הוא בלוף רק כ-5% מהמגוייסים הם חרדים השאר הם בעלי כיפות סרוגות וכאלה שלמדו בישיבות חרדיות. כל אלה שמגוייסים בגיל 21-22 הם בעלי משפחות שמשכורתם למעלה מ-5000 ש"ח. הם לא עושים תורניות שמירות ולא נשארים שבתות. איפה השיויון בנטל ?
שרות לאומי הוא עוד העברת כספים יחודיים לחרדים. יש עמותות חרדיות והן מוכרות בתור כאלו שמשרתים בו שרות לאומי וכך מקבלים עוד כסף, אולם לא עושים שם שוםשרות לאומי.
הפתרון היחיד הוא לעזוב את החרדים לנפשם, תעצרו את ההקצבות.
מדוע ילדי החילוניים כאשר הולכים לאוניברסיטה או למכללות הם משלמים במיטב כספם ולא מקבלים כספים על ישיבתם ורצונם ללמוד.
כמו כן שר החינוך הבא שיעצור את הכספים למוסדות חינוך שלא לומדים לימודי ליבה.
לא להתנות את אי הלימוד בישיבה לשרות בצה"ל. שיעשו כרצונם רק תעצרו את הכסף.

70 נושא? צ"ל 'כותרת' ולא 'נושא'. הכותרת שלי: " אוי ואבוי ללפיד הזקוק לעצות מ"הארץ" ומדוע יש ל"הארץ" יומרה בכלל להשיא עצות.האם אין הוא יודע שאיש אינו זקוק להן? מה? מה ההתנשאות הזו? אלוף בן רק מוכיח בפעם ה-1000 כי "הארץ" זקוק לרחמים. מפני שעיתון זה הולך ונעלם.  (לת) משה בן משה
  • 13:18
  • 11.02.13

71 בהחלט דילמה קשה!  (לת) מיכאל
  • 13:20
  • 11.02.13

72 שאני הבין מה חשבת שבבחירות האלו חשבו שיש עתיד תהיה המפלגה הגדולה??  (לת) בשביל דברי הבל לא צריך עורך
  • 13:39
  • 11.02.13

73 אלו שהצביעו לנתניהו חייבים להבין שהם בעצם הצביעו לחרדים. כאשר זה יקרה ירד כוחו של נתניהו לכ-12 מנדטים וישראל תקבל מנהיג שפוי  (לת) קאטו
  • 14:26
  • 11.02.13

74 האפיפיו"ר פורש, לפיד נשאר!  (לת) לוסטיז'ה
  • 14:38
  • 11.02.13

75 עם חברים ( או יועצים..) כאלה - מי צריך אוייבים ?  (לת) נטע
  • 15:43
  • 11.02.13

76 בוחריו של יאיר לפיד מצפים ממנו למקסם את המצע - ולא בהכרח בקואליציה פעיל יש עתיד
  • 15:47
  • 11.02.13

מה שהבוחרים מצפים זה לראות מהם הצעות נתניהו. אם ההצעות טובות, הבוחרים מצפים שיכנס. אם ההצעות רעות, הבוחרים מצפים שלא יכנס. זה עד כדי כך פשוט.

77 מסכים לכל שכתבת. רק אני לא בטוח שיאיר וחבריו מבינים זאת. באם לא...  (לת) "יש עתיד" תתנדף
  • 15:57
  • 11.02.13

78 מדוע אלוף בן עושה יחצ"נות למר יאיר לפיד? הילה
  • 16:50
  • 11.02.13

ובקצרה אומר: שלא הייתי נותנת למר לפיד את המפתחות לרכבי, לא כל שכן שר או רחמנא לצלן ראש ממשלה (!).

79 ברכות לאלוף בן. מסכים לחלוטין עם הניתוח. הלוואי שיתאפק יאיר וישאר בחוץ ויתן לציבור להחליט אם רוצים שינוי אמיתי ולא עוד מאותו דבר. ללא לפיד הקואליציה החרדית ימנית מתנחלית לא תחזיק זמן רב מעמד. אהוד
  • 17:36
  • 11.02.13

יתאפק יאיר.

80 אפשר לחשוב מדבריך שיאיר לפיד השמרן המצוי באמת התכוון לשנות משהו במבנה החברתי והכלכלי כאן  (לת) שטויות
  • 17:37
  • 11.02.13

81 כל הכבוד ציפי שוחא
  • 18:12
  • 11.02.13

מאמרו של אלוף בן הוא מאיר עיניים . ניתוח אינטליגנטי של תמונת המציאות שלפיד,ובחוריו, נקלעו אליה. עם כל הבעייתיות של ישיבה באופוזיציה, ללפיד אין ברירה אלא לשבת שם. זו אמנם אכזבה לבוחריו,ואני ביניהם, אך רק כך יש סיכוי לשינוי עתידי.

82 אלוף בן צודק רונן קלר
  • 18:41
  • 11.02.13

לא הצבעתי ללפיד, אבל שמחתי מאוד כשקיבל כל כך הרבה מנדטים. אני מאוד מעריך את מי שברשימתו ואני חושב שרובם אנשים מדהימים (חלק מהכרות אישית) . היה מי שנתן את האנלוגיה של "יש עתיד" כסטרטאפ לעומת "הבית היהודי" כהשתלטות על שלד בורסאי - אם לפיד מאמין בסטרטאפ שלו, כדי שיחכה ולא ימכור כל כך בזול - הפוטנציאל שלו הוא להיות האיש ששינה את פני החברה בישראל

83 סביר להניח שהוא דווקא יהיה יו"ר האופוזיציה אם לא יצטרף לממשלה א
  • 19:39
  • 11.02.13

יו"ר האופוזיציה הוא חבר הסיעה הגדולה ביותר באופוזיציה - אלא אם כן יותר ממחצית חברי האופוזיציה הסכימו על מועמד אחר. מצב זה אינו סביר.

לגבי משרד האוצר, אני מניח שלפיד מבין היטב את המלכוד שבמשרד האוצר.

84 אלוף העצות הינו אלוף בן אחיתופל  (לת) שקל מישהו?
  • 20:24
  • 11.02.13

85 לאנשי מערכת ה'ארץ': למה בחרתם להקצות ללפיד תגית ב'בראש החדשות'?! איפה האיזון העיתונאי שלכם? למפלגות האחרות לא מגיע להישאר בכותרות?  (לת) אדי
  • 21:20
  • 11.02.13

86 ואיפה ציפי? קובי
  • 21:35
  • 11.02.13

מפתה לאמץ את ההצעה, אבל תראו מה קרה לציפי לבני שנשארה באופוזיציה. נכון, ללפיד אין מתחרים על היו״ר כמו שמופז היה ועדיין בקרב בוחריו הוא עלול להחשב פראייר טירון שלא סיפר את הסחורה

87 את השלטון מחליפים מהאופוזיציה, ולא מהממשלה. לתשומת לב פרופ' אבינרי  (לת) היועץ עצות אחיתופל למפלגת העבודה
  • 23:23
  • 11.02.13

88 מה שהיה הוא שיהיה? האומנם צח
  • 23:29
  • 11.02.13

בן בוא נחשוב על אופציה אחרת יכול להיות שיאיר לפיד יצליח להיות בממשלה ולעמוד על העקרונות שבשמם נבחר ולשנות ולעשות משהו אחר ממה שהיינו רגילים אליו בפוליטיקה הרדודה שלנו ! למה אתה נותן קרדיט לתחמנות ולחוסר העשייה של נתניהו ! אולי עכשיו משהו יכריח אותו לעשות משהו בשביל המדינה ולארק לגבר לאיים ולהצהיר הצהרות !!

89 ממש צודק, מסכים לגמרי  (לת) אורי
  • 01:44
  • 12.02.13

90 אין חשש שלפיד ייכנס לממשלה. הוא נחוש שלא לחזור על הטעויות של אביו דוד
  • 07:05
  • 12.02.13

שנבלע בממשלת שרון ללא הישגים ברורים וחד משמעיים ונמחק בבחירות שלאחר מכן. הוא ייכנס אך ורק עם הישגים ברורים וחד משמעיים ונתניהו כמובן לא מעלה בדעתו לתת לו כאלה, ולכן לפיד יישב באופוזיציה ונתניהו יקים את ממשלת ה-69 עם השותפים הטבעיים, מופז ולבני.

91 כמה נמוך אפשר לרדת עוד... דרוזי תומך בנתניהו
  • 07:29
  • 12.02.13

לפיד ״תופעה חולפת״

92 יאיר לפיד אינו טועה שמעון
  • 07:53
  • 12.02.13

למראית עין יאיר לפיד יעשה כמיטב יכולתו לתפקד כשר. אם לא יעשה טעות פטלית (נראה לי שלא יעשה כי יש לו יועצים טובים) ימצא שעת כושר להכריז שהשינוי שניסה לעשות נכשל כי השיטה הישנה לא קיימה את שהבטיחה, הקואליציה תתפרק, הוא יצליח לאסוף סביבו מספיק ח"כים (אפילו את ש"ס) שכולם ימליצו עליו בפני הנשיא, והא אכן יהיה ראש ממשלה תוך שנה וחצי. מופרך? לא בטוח. מפחיד? מאוד!

93 אובדן הדרך הטוטאלי הוא הנאה צרופה. 19 מנדטים לא משכנעים את הטהרנים. אלמלא הקמפיין השלילי של נתניהו ואברמוביץ שמעל באתיקה העיתונאית שלו, היו 19 מנדטים לבית היהודי, והכל היה בסדר.  (לת) אינפיניטי
  • 13:15
  • 12.02.13

פעילות
המלצות