הטעויות של יחימוביץ'

המהלכים האחרונים של יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', מאיימים להפוך את העבודה לבלתי רלוונטית במציאות הפוליטית, שהשתנתה באופן רדיקלי בבחירות האחרונות. מדובר במפלגה שקיבלה יותר מ-432 אלף קולות בבחירות, אך כיום קולה לא נשמע.

בבחירות האחרונות איבדה הליכוד ביתנו רבע מכוחה, והמעמד של בנימין נתניהו נחלש באופן דרמטי - עובדת יסוד, שכל הופעותיו הזחוחות בתקשורת אינן מסוגלות לטשטש. ראש הממשלה נתון בשבועות האחרונים בסד לא פשוט, בין שיגעון הגדלות הפופוליסטי של יאיר לפיד לבין הפונדמנטליזם המתחסד של נפתלי בנט. התנועה של ציפי לבני, שנחלה כישלון צורב בבחירות, וקדימה המרוסקת של שאול מופז, שהצליחה להינצל בעור שיניה מהגיליוטינה של אחוז החסימה, מופיעות כמועמדות רציניות לישיבה בממשלה, כל אחד רוצה לדעת היכן עומדת ש"ס, אך מפלגת העבודה "בראשות שלי יחימוביץ'" נאלמה דום ואינה נשמעת בשיח הציבורי המתנהל עכשיו.

אי אפשר ליטול מיחימוביץ' את הישגיה המרשימים מאז נבחרה ליו"ר מפלגת העבודה: היא הפיחה בה רוח חיים, הצליחה לגייס לשורותיה צעירים רבים והציגה פנים רעננות ברשימת המועמדים לכנסת. יחימוביץ' גם הבינה, כי צריך להחזיר למפלגה את לחייה הסוציאל-דמוקרטיות הוורודות ולמקם אותה על המפה הפוליטית לא רק כמפלגה יונית ומתונה בסוגיות המדיניות, אלא גם כמפלגה המחויבת לעקרונות של צדק חברתי ומדיניות כלכלית סולידרית. את זה אי אפשר ואסור לקחת ממנה.

ואולם אגב כך יחימוביץ' הרחיקה לכת: תוך כדי כך שהיא מנסה, ובצדק, להסיר מהעבודה את הדימוי של מפלגה פשרנית בכל הקשור לפלסטינים, דבק בה הדימוי של מפלגת לוויין של הליכוד. כשחלק מהתקשורת, שאינה נייטרלית בנושא הזה, העצים את ההיבט הזה של עמדתה, יחימוביץ' נכנסה ללחץ והודיעה ערב הבחירות, כי לא תשב בממשלה בראשות נתניהו וכי יש לה רק מטרה אחת: להחליפו בראשות הממשלה.

הצהרה זו חרצה את גורל מפלגת העבודה: היום ברור, כי מספר גדול של מצביעים שתיכננו להצביע בעבורה שינו את דעתם והעבירו את קולם מי ליש עתיד ומי למרצ.

קשה להבין מה בדיוק עבר בראש של יחימוביץ' כשנתנה דרור להצהרה האומללה הזאת. האם חשבה ברצינות, כי היא מסוגלת לכהן כראש הממשלה בלא ניסיון ביצועי קודם וכי תקבל לכך מנדט מציבור הבוחרים? האם הביאה בחשבון את העובדה, שייתכן כי נתניהו ייחלש משמעותית בבחירות וכי חבירה לנתניהו מוחלש אינה זהה לחבירה לנתניהו מלך ישראל? האם לא הבינה, כי בהצהרתה הנחרצת היא מעצימה את הכוח של יש עתיד? כי היא מסנדלת את מפלגתה ודנה אותה לאופוזיציה עוד לפני הבחירות? כל חוסר הניסיון הפוליטי שלה בא כאן לידי ביטוי.

כיום יש מקום לשקול שוב עמדה זו. הדבר אפשרי, אם יכונסו בהקדם מוסדות המפלגה - לא רק הסיעה בכנסת (שגם בה מרובים חסרי הניסיון, ולאחדים מהם יש, לעומת זאת, פה גדול, תוצר של עברם העיתונאי), אלא בעיקר ועידת המפלגה הנבחרת. על המוסדות לדון באופציות שנפתחו, והן אינן פשוטות, אך אי אפשר לברוח מהן.

ברור כי הממשלה הבאה תצטרך לקצץ בתקציב: מי ידאג לכך שהקיצוצים לא יהיו על חשבון השכבות החלשות - נציגי העשירון העליון, שהצביע ליש עתיד, כמו למשל יעקב פרי, או נציגי המתנחלים של בנט? המציאות החדשה גרמה אפילו לנתניהו להחזיר את נושא המשא ומתן עם הפלסטינים למקום בולט בסדר היום: מי יבטיח בממשלה הבאה, כי לא יהיו אלה מלים ריקות - הסיפוחיסטים של הבית היהודי? מי ינטרל את משה פייגלין וחבריו בליכוד?

זאת ועוד, וכאן חלק מהציבור החילוני צריך להתעלות מעל לתחושת הדחייה שיש לו כלפי ש"ס: בכל מה שקשור למו"מ המדיני, ש"ס מסוגלת להיות שותפה לעמדה מתונה בנושא הפלסטיני. פרדוקסלית, יש לה גם מכנה משותף, חלקי לפחות, עם מפלגה העבודה בנושא הסוציאלי. שכן עם כל העמדות המגונות של ש"ס בעניין גיוס תלמידי הישיבות, אי אפשר להתעלם מכך שמרבית בוחרי המפלגה משתייכים לשכבות הסוציו-אקונומיות החלשות, ואין לשלול אפשרות של מציאת נוסחת פשרה כלשהי בסוגיית הגיוס. יש גם להחליט, אם הניסיון לכפות את מה שקרוי "השוויון בנטל" ראוי לעמוד בראש סדר היום של הממשלה הבאה - או שמא צדק חברתי או מו"מ מדיני.

בנוסף לכך, אם מפלגת העבודה תראה את עצמה כמועמדת לשותפות קואליציונית ותציג לנתניהו דרישות תקיפות, הרי עצם העובדה הזאת עשויה לאתגר גם את יש עתיד, לגרום לה להתעלות מעל לעמדותיה העמומות בסוגיה המדינית ולומר דברים ברורים. יש לזכור, כי לפיד פתח את מסע הבחירות שלו דווקא בקריצה מתוחכמת לימין - בנאום באריאל - עובדה שכנראה הרבה ממצביעיו ה"צפונים" מעדיפים לשכוח בגלל הפופוליזם האנטי-חרדי שלו. נוכחות העבודה במו"מ הקואליציוני עשויה גם לנתק את הקשר ההזוי בין לפיד לבנט, שכולו אחיזת עיניים, המציגה את נושא השוויון בנטל כעילת כל העילות, כאילו אין למדינת ישראל בעיות אחרות.

הביקורת המוצדקת על יחימוביץ' הובילה כמובן לשליפת נשק יום הדין האולטימטיבי המקובל במפלגת העבודה: החלפת היו"ר; וכבר נופפו הסכינים הראשונות. זו טעות חמורה. יחימוביץ', עם החזון החברתי הברור שלה, היא נכס למפלגת העבודה, ורק בגלל החזרת העטרה הסוציאל-דמוקרטית ליושנה הצליחה המפלגה להתרומם מן הקרשים. צריך להחליף לא את היו"ר, אלא את הדיסקט - להחזיר את מפלגת העבודה לזירה הפוליטית הרלוונטית: המו"מ על הקמת הממשלה.

את זאת אי אפשר לעשות בטיסת סולו. יש לקיים במוסדות המפלגה דיון דמוקרטי (כן, יחימוביץ', יש דבר כזה), לבחון את המציאות המשתנה באופן גלוי, ולא להסתפק בהצהרות תקשורתיות.

ולבסוף, בניגוד למפלגות של לבני ושל לפיד, שאין מאחוריהן מפלגות מגובשות ארגונית או אידיאית, אלא חבורות של מוחאי כפיים וגרופיס שנקבצו מן הגורן ומן היקב - מפלגת העבודה מייצגת כוח היסטורי ומשמעותי, ועליה להיות קשובה לרצון של הריבון, העם, ולקבל הכרעות אחראיות ומושכלות.

בבחירות הללו ציבור הבוחרים שלח אמנם מסר שלא כולו ברור, אבל דבר אחד ברור משתמע ממנו: העם לא הכתיר את נתניהו למלך ישראל לקדנציה נוספת. יש לסייע לעם לממש את רצונו, ורק דיון רציני באפשרות להשתתף בממשלה - שתהיה אמנם בראשות נתניהו, אך הוא כבר לא יהיה בה המושל בכיפה - תממש את מה שביקשו הבוחרים לבטא ב-22 בינואר.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 אדוני ,טעויות זה כמו כסף. סופרים אותן על המדרגות בירידה. איפה היו כולם כשהיה צריך להוכיח את יחימוביץ בשער. ערב הבחירות. לרדוף אותה עכשיו זה כמו סוסים שברחו מהאורווה.  (לת) אלגרו.
  • 20:20
  • 10.02.13

02 תמיד היה לעבודה תרוץ טוב להכנס לממשלת הליכוד לא מצחיק
  • 20:33
  • 10.02.13

בבחירות הבאות, בהנחה שתקבל את המלצתך
היא לא תזדקק עוד לתירוצים
בלי מנדטים לא יהיה צורך או יכולת לתמוך בליכוד כששאר שותפותיו הטבעיות

03 שלי? זה לא זה. פשוט. קין
  • 20:35
  • 10.02.13

נוצרה מפלגה חדשה שאינה מתאימה לבוחרים הקבועים שלה. כשממלאים בלון באויר חם וצעיר.......הוא מתקרר וצונח לקרקע.

04 מאמר מצויין ערן אורון
  • 20:39
  • 10.02.13

הבעיה היא שהוא איננו עונה על צרכי הקוראים (בוודאי לא, צכי הטובקיסטים) בעמדות צבועות בצבעים עזים, שאין בהם גווני ביניים. המאמר איננו עונה על הצורך בעמדות שטוחות ופלקטיות שאין בהן מקום לשיקולים כבדי דעת. בקיצור, זה מאמר ששואל מה עם האחריות לתוצאות של מעשים, או מחדלים, בתחום הפוליטי - וככזה הוא נדון לכינויי גנאי. כן - מפלגת העבודה צריכה להשתתף בנשיאה באחריות, מפלגת העבודה צריכה להשפיע עד כמה שהיא יכולה, והיא לא תוכל לעשות זאת בלי לשבת בממשלה. זו היתה טעות לפרוש ממנה, בכל הפעמים האחרונות בהן זה נעשה - החל משנת 2002 דרך ניסיון הפילוג של עמיר פרץ, שעמד לחתום על הסכם עם קדימה (אלא שברק הקדים אותו), ניסיון שהבשיל רק כמה חודשים לפני הבחירות האחרונות, ועד לפרישה של אנשי פרץ ויחימוביץ' שסבלו אולי, מחרדת ביצוע.
אנשים תופסים את הפוליטיקה מצידה השטחי בלבד - זה של עולם הדימויים והסיסמאות. הבעיה היא שמדובר בהחלטות שצריך לקבל, החלטות שאת חלקן לא ניתן יהיה לשחזר או לתקן. על זה קשה יותר לדבר ואת זה יותר מסובך להסביר.

05 מסכימה מאוד  (לת) מצביעה מאוכזבת של יחימוביץ'
  • 20:49
  • 10.02.13

06 מדינת ישראל זקוקה לאופוזיציה ומפלגת העבודה תהיה שם.  (לת) אבינרי תירגע
  • 20:59
  • 10.02.13

07 פרופ' שלמה אבינרי: אדם צריך להבחין שכושר הניתוח שלו נחלש והוא צריך לפרוש.  (לת) האם אתה מסוגל להבין?
  • 21:00
  • 10.02.13

08 אתה מייצג בדיוק את המחלה הסופנית של העבודה שהורידה אותה מהשלטון- הצטרפות לכל ממשלת ליכוד, תקרא את זה בבקשה הטעויות של שלמה אבינרי
  • 21:01
  • 10.02.13

שלמה אתה מייצג בדיוק את מה שרע במפלגת העבודה. כל בחירות המפלגה מנסה להציג את עצמה כמפלגת שלטון ואלטרנטיבה לשלטון, כולם מדברים חזק נגד הליכוד ואז יום אחרי הבחירות אתם צצים כמו פטריות אחרי הגשם ומתחילים לשכנע שהדבר הנכון הוא להיכנס לממשלה, ומאבדים כך את האמון של הציבור שיום אחד אולי תהיו אלטרנטיבה שלטונית.
ביבי הוא שקרן, 4 שנים יכל לעשות הכל עם קדימה ובחר שלא לעשות כלום, הוא לא יעשה כלום גם עכשיו, הכל ספינים ומשחקים פוליטים, כל ההצהרות שלו הם חלק מהמו"מ הקואלציוני ואין בהם ממש.
מפלגת העבודה צריכה לשבת באופוזיציה ולא להיות חלק ממשלת הקיצוצים כי זה יקבור את שלי יחימוביץ' ואת המפלגה.
עשתה טעות שלי כשהכריזה שלו תשב בממשלה כי זה גרם לה לאבד הרבה מנדטים, אבל בכל מקרה אין לה מה לשבת בממשלת ימין עם מושחתים כמו ליברמן ודרעי כמפלגה השלישית בגודלה. זה ירסק אותה ויהפוך אותה למיותרת. ביבי יעשה לה ספינים ותרגילים והמפלגה תתרסק.

09 שחצנות ק.נ.
  • 21:05
  • 10.02.13

הכן ,רצונה של שלי ואמונתה הנחרצת שהיא מסוגלת להנהיג את המדינה
הפכה אותה למגוחכת והפחידה רבים,גם לא בוחרים פוטנציליים.
השארותה באופוזיציה גם לא תאפשר לה לספוג אפס קצהו של הבנה ונסיון בדברים הקשורים בניהול עניני המדינה.

10 מעניין אם גם את המאמר הזה של אבינרי תפרסם יחימוביץ' באתר שלה כמו את המאמר הקודם שלו באותו עיתון...  (לת) מתעניין
  • 21:12
  • 10.02.13

11 אתה מייצג בדיוק את המחלה הסופנית של העבודה- זחילה לכל ממשלה. תקרא את זה. הטעויות של שלמה אבינרי
  • 21:12
  • 10.02.13

ביבי לא עשה כלום ולא יעשה כלום. 4 שנים היו לו והוא לא עשה כלום, לא יהיה חדש תחת השמש. כל ההצהרות עכשיו זה צרכים פוליטיים של ביקור אובמה ומו״מ קואליציוני. אם מפלגת העבודה תיכנס לממשלה הזאת היא תאבד את כל הרלוונטיות שלה ותתרסק, זו תהיה ממשלת קיצוצים נוראית. הסיבה שמפלגת העבודה הגיע למצב הזה היא בגלל אנשים כמוך שצצים כפטריות אחרי הגשם ומתחילים לשכנע להיכנס לממשלה ואז המפלגה נכנסת ומתפרקת ומתפצלת ועושים עליה ספינים פוליטים ושוב היא לא מצליחה להוות אלטרנטיבה שלטונית.

12 כולם סופר חכמים מהיציע בעצות סרק  (לת) לדרמן
  • 21:16
  • 10.02.13

13 מצטערים שהצבענו עבורה בגלל שאינה נכנסת לקואליציה לחזק את השפויים  (לת) רצוי שיראו לה
  • 21:17
  • 10.02.13

14 המערכניק תמיד יחפש תירוצים טכניים לכישלון ולא יתמודד עם העובדה שעסקני מפלגתו מעוררים בחילה גם בצבוע  (לת) רינה
  • 21:21
  • 10.02.13

15 דברי חכמה של זקן השבט. השאלה אם נותרו אזניים רעננות ואינטליגנטיות  (לת) Quaintrelle
  • 21:22
  • 10.02.13

16 אין שום פסול בישיבה "עם הזועביז" באופוזיציה נדב
  • 21:38
  • 10.02.13

ראשית בתור מישהו שהתלבט בין העבודה למרצ, ובסוף הצביע מרצ (למרות שבתחילת הקמפיין נטיתי לכיוון העבודה) אני חייב לציין שלא ההודעה של יחימוביץ שלא תשב בממשלה של נתניהו היא שגרמה לי לבחור במרצ אלא ההחלטה המקוממת לחתום הסכם עודפים עם לפיד ולא עם מרצ היא שהכריעה את הכף.

שנית, אני מסכים לטיעון שמפלגת העבודה כמפלגת שלטון פוטנציאלית צריכה להביע עמדות ברורות מפורטות וקונסטרוקטביות בקשר לכל הנושאים שעל סדר היום - דהיינו הקיצוץ הנדרש בתקציב, המשך המשא ומתן, וענייני הגיוס
(נדמה לי שיחמוביץ יכולה להציע גישה מרעננת וקצת פחות מליטריסטית\פופוליסטית מזו של לפיד)
ועם זאת, אני סבור שלפחות בשלב זה העבודה צריכה לשבת באופוזיציה, ולכל הפחות לא לרוץ כאחוזת אמוק לממשלה.

17 שלי, הטי אוזנייך לפרופסור. אסור לשחק ברוגז בפוליטיקה. אחרת יהיה סופך כסופה של ציפי. וחבל !!! רם גרנות
  • 21:44
  • 10.02.13

מהאופוזיציה לא יהיו לך שום הישגים. ומאד יתכן כי בבחירות הבאות כבר תהיי נשכחת. ואני גם מתכוון כמובן למפלגתך.
יש לך הרבה מה לתרום מבחינת צדק חברתי. שיוויון בנטל. הפרדת דת ממדינה. העלאת אחוז החסימה ושינוי שיטת הבחירות שתחסל מפלגות קיקיוניות וסחטנות ישירה ועקיפה. באופוזיציה נובחים והשיירה עוברת...

18 432 אלף קולות ניתנו ליחימוביץ' על סמך ההבטחה שלא תשב בממשלת נתניהו  (לת) אין דבר כזה לשנות מבפנים
  • 21:48
  • 10.02.13

  •   טעות גיל
    • 23:04
    • 10.02.13

    בידך.הקולות האלו ניתנו למרות הכרזתה...טרם הכרזתה הטיפשית הובילה עם 22-24 מנדטים,היא בסוף נפלה בפח של פרץ שדרש ממנה כי ידע שתיפגע קשות ואכן זה מה שקרה,כל עוד סירבה לתעלול הייתה 20 מנדטים ומעלה.

  •   גיל , אתה טועה. יגאל
    • 08:13
    • 11.02.13

    לא ברור אם ניתן לבדוק את מאזן הקולות המצטרפים והנוטשים לאחר כל התבטאות מסויימת אבל אני מכיר מספר אנשים שהצביעו ליחימוביץ כי היא היחידה שהצהירה שמטרתה להחליף את נתניהו ולא לשבת בממשלתו.

  •   זה לא נכון אייל
    • 09:23
    • 11.02.13

    22-24 מנדטים היו בסקר או שניים לכל היותר, חודשיים ויותר לפני הבחירות. מגמת הירידה התמידה מאז, וכשהעבודה -- לאחר החלטה פה אחד של כל מועמדי המפלגה לכנסת -- הכריזה שלא תיכנס לממשלה בראשות נתניהו הסקרים דיברו על 16-17. להכרזה הזו, במילים פשוטות, לא היתה שום השפעה על תוצאות הבחירות.

  •   כל הכבוד לשלי שלא בוגדת בבוחרים שלה. מצביע לשלי
    • 10:17
    • 11.02.13

    הבטיחה שלא תכנס לממשלה. ולא נכנסת!! כל הכבוד!!

  •   לאייל הלוחש לכבשים
    • 13:36
    • 11.02.13

    לא בטוח שלא הייתה השפעה.
    ההכרזה הזו נעשתה כדי לגרוף נתח מאותם 12 מנדטים שנעלמו בעשור האחרון (לא הולכים לקלפי) + נתח מה-5-7 מנדטים שמחליטים ביום האחרון מה לדחוף במעטפה (שהלכו הפעם ללפיד, לפני זה לקדימה ולפני זה לגמלאים). ה-20 מנדטים האלה לא באים לידי ביטוי בסקרים.
    כך שייתכן שההכרזה הזו מנעה מהקבוצה הראשונה ובעיקר מהשנייה לשים "אמת" בקלפי.

  •   לגיל - מה שאתה קורא לו תעלול,,, זה עתיד המדינה.  (לת) ואם "שלום" פגע בה - טוב שכך.
    • 14:52
    • 11.02.13

19 הטעות............................... פרחח
  • 21:49
  • 10.02.13

של כול המפלגות הכאילו סוציאל- דמוקרטיות- ליברליות בשוטה - סירובם להתפשר (או להתאחד), למען השגת מטרה אחת- הסרת טבעת החנק והסחיטה של מעדיפה הבטלנות בישיבה ו/או בכויילל

20 הקריאה שלך להצביע לשלי כבחירה ההגיונית זכורה היטב.  (לת) ממבו
  • 21:52
  • 10.02.13

21 אין עליך שלימלה. מפלגת העבודה תמיד תישאר גלגל חמישי  (לת) אבינרי יוסי
  • 21:54
  • 10.02.13

22 צודק. הטעות של לבני חוזרת שוב. אמרתם לנו שנשים חכמות יותר, לא?  (לת) שלי, תצטרפי כבר
  • 22:00
  • 10.02.13

23 להציג חלופה באופוזיציה מצביע עבודה
  • 22:09
  • 10.02.13

בדיוק הפוך מכל מה שנאמר במאמר הזה. על מפלגת העבודה לעמוד בראש האופוזיציה לממשלה הכושלת שתבוא, ולהציג לה חלופה ראויה. על יחימוביץ' להקים ממשלת צללים שתציג לבוחרים מדיניות אלטרנטיבית ואת יכולתם של הח"כים מטעמה להוביל מדיניות זו. מפלגת העבודה מעלה בתפקידה במשך עשורים שלמים ואי אפשר במערכת בחירות אחת לשכנע את העם שהעבודה ראויה שוב לאמון הציבור. לשם כך דרוש זמן ועקביות במסרים ובמעשים. רק באופוזיציה המפלגה תוכל להוכיח את יכולתה להנהיג את הכוח הנגדי למדיניות השלטת.

24 הבעיה של העבוה היא שזו לא מפלגה מגזרית. היא לא פונה לקהל מסוים, לא מציגה מטרות מסוימות ולא מבטיחה הישגים מסוימים. אז אם אין מה להרוויח ממנה - למה ללכת אתה?  (לת) מגזריות
  • 22:10
  • 10.02.13

25 מעל לכל חשוב לנטרל את "הבית היהודי". אבינרי מבין זאת. זו תמצית הפטריוטיות והאחריות המדינית כרגע.  (לת) יוכבד דדון
  • 22:12
  • 10.02.13

26 המסע להכנסת המפלגה לקואליציה בכל מיני תירוצים, לא נראה שיסתיים בזמן הקרוב חבל לא נכנס.  (לת) תום
  • 22:16
  • 10.02.13

27 שלי תפתחי. את מוקפת באיתן כבל. סחי
  • 22:34
  • 10.02.13

אם היה לשלי שכל היא היתה כבר סוגרת עם ביבי. הוא רצה אותה ראשונה בפנים והיה מוכן לתת לה עד חצי המלכות (תיק האוצר).

28 התוצאה של שלי היא מראה של מדיניות האפס סובלנות שהפגינה כלפי פרץ  (לת) לשלי אישיות בעייתית
  • 22:36
  • 10.02.13

29 לדעתי פרופ' אבינרי צריך להחליף את הדיסקט: אורן
  • 22:41
  • 10.02.13

בפוליטיקה החדשה כשמבטיחים משהו ונבחרים על בסיסו, צריך לקיים אותו. אמון הציבור בנבחרים חיוני לדמוקרטיה ולא פחות חשוב מהסוגיות האחרות שעל הפרק.

30 שטויות במיץ ! רמרם65
  • 23:00
  • 10.02.13

לא הצבעתי לעבודה, אבל 15 המנדטים שקיבלה היו של מצביעים שיחימוביץ׳ התחייבה לפניהם שלא תצטרף לממשלת נתניהו. הטענה שיחימוביץ׳ לא בשלה להיות ר״מ משום שאין לה ניסיון ביצועי מעוררת גיחוך: ואם היתה מכהנת כשרת-החוץ למשל, במה זה היה מכשיר אותה לראשות הממשלה יותר מאשר ראש-האופוזיציה ? ולמה אישה משכילה, דעתנית, בקיאה לפני ולפנים בהוויה הישראלית ובסוגיות הבוערות שעל סדר היום אינה בשלה להיות ראש-ממשלה ? חוץ מזה, אם ביצועים כושלים ועלובים של נתניהו מלמדים משהו זה שהניסיון לא תורם כלום לדבילים (גם בוש הבן לא הפך חכם יותר בקדנציה השנייה)

31 פרופסור פרופסור אבל טיפש  (לת) מרצניק
  • 23:05
  • 10.02.13

32 מפלגת העבודה יצחק רן
  • 23:08
  • 10.02.13

מוזר מדוע אבינרי מתעלם מן העובדה כי כמו ביבי גם יכמוביץ נדחדה ע״י הציבור, זאת למרות העודה שהפרופסור המכובד השפיע עליה כ״כ הרבה מחמאות ולא זו בלבד אלא שראה בה ראויה לתמיכה, מסתבר שצבור שנהג להצביע למפלגת העבודה נטש בבוז וחרי אף
לא תהיה תקומה למפלגת העבודה כל עוד אישה משונה זו תתעקש להחזיק בקרנות המזבח שלה, גם אם אבינרי ימשיך בדעותיו בנדון

33 כמה הערות: ליאור
  • 23:10
  • 10.02.13

1) העבודה הצהירה לפני הבחירות שלא תחבור לנתניהו חד-משמעית. אינני נכנס לשאלה האם זה היה צעד נכון,אך אין לשום גוף (כולל גוף מכובד כמו ועידת מפלגת העבודה) של 60,000 איש זכות להחליט האם הקול של 432,000 יילך לקואליציה או לאופוזיציה, אחרי שהמצביעים ידעו מפורשות שקולם יילך לאופוזיציה.
הליכה לקואליה תהי הפרת הבטחה פר-אקסלנס.
2) זה נכון שכרגע בגלל שהמו"מ הקואליציוני בעיצומו ושהממשלה לא הורכבה- מפלגת העבודה לא רלוונטית (בדיוק כמו שמרצ והמפלגות הערביות לא רלוונטיות). אחרי הרכבת הממשלה לעומת זאת, מפלגת העבודה תוצב בראשות האופוזיציה בשנה של גזירות כואבות, מה שיהפוך אותה לרלוונטית מאוד, ועוד ברמה האידיאולוגית. חוץ מזה, אינני חושב שזה שנתניהו יוכל להשתמש בעבודה ככלי-משחק נגד לפיד עושה אותה לרלוונטית- אם כבר להפך.
בנוסף, מהדברים אפשר להבין שאבינרי שואף שמפלגת העבודה תחזור לרלוונטיות, ואני מסכים בהחלט. אך האם הדרך לשם היא עוד ישיבה בממשלת הליכוד? כפי שאמרה יחימוביץ' יפה:" כל עוד נתניהו רה"מ שום דבר לא ישתנה". ואני מסכים- נשאל מי יגן על החלשים מהגזירות. לא יעקב פרי ולא נפתלי בנט אלא שלי יחימוביץ'- מהאופוזיציה. זה קשה אך אפשרי, ואם מישהו מסוגל לעשות את זה זאת היא.
3) אני מסכים שהעיתוי של ההצהרה של יחימוביץ' היה מוטעה. זה היה רק שבועיים לפני הבחירוות, כשכבר ברור ב-100% שנתניהו רה"מ, וההצהרה הזאת פגעה בה. עם זאת, אני חושב שההצהרה כשלעצמה הייתה נכונה- אנחנו האלטרנטיבה הרעיונית היחידה (ומנהיגים בלי הרבה נסיון כבר היו- בנימין נתניהו למשל, אם אתם מכירים). אם היא למשל הייתה נותנת את ההצהרה מיד אחרי איחוד ביברמן היא הייתה יוצאת גדולה.
4) אני חושב שיחימוביץ' ידעה מצויין שנתניהו הולך להיחלש, ודווקא בגלל זה טוב שהיא תלך לאופוזיציה. למנהיג מוחלש לא מצטרפים, מנהיג מוחלש תוקפים, וחשיבה הפוכה היא החטא הקדמון של מפלגת העבודה.
*) מדהים- עברו 3 שבועות מאז הבחירות ואף פובליצסט מוביל \ בכיר מפלגה מתוסכל עדיין לא קרא לערוף לשלי את הראש. יכול להיות שהתבגרנו?

34 מאמר שכולו השתלחויות רגשיות ללא הניתוח רציני; גם הבנה אין כאן פונדמטליסטי-סיחופיסטי
  • 23:15
  • 10.02.13

אנא לא לקשקש לנו על "השכבות החלשות" ומפלגת העבודה. לא הצלחתם למכור לנו "social democracy" - כי זה לא הולך יחד עם עיני והועדים החונקים - עם כל השכונה שהולך שם. אתם מדברים נגד קפיטליזם והפרטה, כאשר התנהלות החברות הממשלתיות מהווים הפרסומת הכי טוב שיכול להיות בעד הפרטה. הפופוליסטי והפונדמטליסטי מבינים את זה מצוין - וגם הציבור - גם אם תקשטו את המפלגה עם 14 נערי "מחאה חברתית" ועתונאים. הבעיה לאו דווקא יחימוביץ - בואו נומר יש לה יותר potential ממפלגת העבודה....

35 ששלי תהיה שרת הרווחה הקשישים הצביעו עבורה והתאכזבו שןש/פרי
  • 23:29
  • 10.02.13

אין מי ששיצג את הגימלאים והחלשים
שלי בוועדה יכריעו באם את נכנסת לממשלה. ההחלטה לא רק שלך
כשרת הרווחה תפעלי יותר מאשר באופוציזיה
\התפקדתי עבור מפלגת העבודה

36 ההטעיה של שלמה אבינר לא מהפרושים ולא מהצדוקים...
  • 23:35
  • 10.02.13

ערב הבחירות הודה אבינר ברשימה שבה תקף את התעמולה של ציפי לבני שהעמדות המתונות ביותר של הישראליםרחוקות עדיין מאוד מהעמדות המתונות ביותר של הפלסטינאים והסיכוי להסדר אותו מבטיחה ציפי, קלוש.

עכשיו צריך למצוא אמתלה כדילהכניס את מפלגת העבודה האהודה עליו לממשלה,אז פתאום הסיכוי להסדר עם הפלסטינים הפך ריאלי.

והפרופסור אף מגדיל לעשות בכך שהוא עורג לצירופה של ש"ס המאוסה שקיומה מהווה סכנה לעתידה של ישראל כמדינה ליברלית/מודרנית ואת יאיר לפידהמתכוון לעצור את ההידרדרות של המדינה במדרון התיאוקרטי/קלריקלי הוא מציג כבעל שיגעון גדלות פופוליסטי.

37 הרבה נקודות מבט למה שכתבת. איציק
  • 23:42
  • 10.02.13

אני חושב שאתה טועה בניתוח של ירידת ההצבעה לעבודה ל-15 מנדטים. חלק הלכו למר"ץ בגלל הקמפיין של שלי-אני משער התמכרות שלה ליועצי הקמפיין. התעלמות מהדגל המדיני, יהירות וחוסר מאמץ או רצון לשמור את מצנע, חוסר האמון של חלק מהבוחרים והחשש שהיא בסוף תחבור לקואליציה. ההשתתפות של מפלגת העבודה בקואליציות הורידה אותה כמעט למה שקרה לקדימה. נכון שאולי היה מנדט שהלך ללפיד אך לא בגלל ששלי הכריזה שלא תכנס לקואליציה. לפיד לקח את עיקר המנדטים שלו מהליכוד ומקדימה. היו עוד שני גורמים שתרמו לירידת העבודה מהציפיות הראשונות: הראשון הוא ההתמקדות בשלי וגימוד המפלגה. השני הוא הברית עם עייני וסלידת הציבור מההסתדרות כפי שהיא כבר עשרות רבות של שנים. בגלל זה הסוציאל דמוקראטיות של שלי קיבלה גוון מסויים. היא לא השכילה לא לערב עצמה בבחירות בהסתדרות וקשרה עצמה לועדים הגדולים- לפן המושחת של ההסתדרות. במילה פן אני מתכוון שכך היא נראית בעיני הציבור.

38 תן לה להימחק ולהינמק באופוזיציה..היא לא נולדה להנהיג..מדיבורים באה ולדיבורים תשוב, יש לקוות.  (לת) לא חבל על דאבדין
  • 00:05
  • 11.02.13

39 צודק יאצק
  • 00:15
  • 11.02.13

כמצביע שלה מאוד הצטערתי על האמירה הזו.

40 צרור קלישאות שטוחות. אין "ציבור" אחד, ולכן גם אין "מסר". אנשים שונים הצביעו למפלגות שונות ולכל אחת מסר אחר. העבודה התחייבה במפני בוחריה שלא תשב בממשלת נתניהו אלא תהיה אופוזיציה לוחמנית לעמדותיו הכלכליות ההפוכות משלה. מי שמפר את התחייבויותיו לבוחר, פשוט לא יאמינו לו שוב. המ גם שממשלת אחדות שוב תפיל את העבודה לבור בו שהתה שנים כה רבות. קשה להאמין שאת הדברים האלה כתב פרופ'.  (לת) דמוקרט .
  • 00:17
  • 11.02.13

41 לרוב אני שומע אותך ברצינות גמורה,אבל : פרי
  • 00:33
  • 11.02.13

מה הקשר בין ההיסטוריה "המפוארת" של מפלגת העבודה לחכים החדשים : מיכאלי,רוזנטל,סתיו שפיר ועוד ?
ההיסטוריה נמצאת בספריה ואין לה כל קשר למרבית הנבחרים (בכל המפלגות) שיהוו את הכנסת הבאה.

42 ביננו, מי ידאג לשכבות החלשות? זה ממש לא מענייו אותך  (לת) לקוניוס
  • 00:33
  • 11.02.13

43 READ #19  (לת) Dr. Jay
  • 02:48
  • 11.02.13

44 שוב לזחול לממשלת ימין...מספיק עם זה...צריך לייצר אלטרנטיבה לא לרוץ לממשלה....שרי העבודה מעולם לא מיתנו שום ממשלה רק חיממו כיסאות...מי שנכשל שישתקם באופוזיציה...לא כולם צריכים להיות בממשלה...עדיף שיחימוביץ תבין שזה היה קרוב ויהיה סיבוב שני תוך שנה, שנה וחצי...למה לחזק את נתניהו? תנו לו ליפול...הוא ייפול  (לת) איתן
  • 03:08
  • 11.02.13

45 אף אחד לא יודע מה רצו "הבוחרים". אף אחד גם לא ממש יודע מה רצו הבוחרים ב"יש עתיד". תוצאות הבחירות מצביעות על מבוכה. הגיע הזמן להכות בברזל החם ולהציע דבר בלגן. את זה יכולה העבודה לעשות רק מהאופוזיציה. משם יהיה לה כוח בכל הנושאים שהעלה אבינרי, יותר מאשר בממשלה. דמוקרטיה בלי אופוזיצה רצינית היא מתכון לבריחה מהכרעות.  (לת) צמח בר
  • 03:17
  • 11.02.13

46 במטוטא מורנו ורבנו, מיום ליום ומכתבה לכתבה שלך אני מרגיש מצוקה, עזור לי להבין האם באת להרצות או להתפרנס, כי כבר אמרו חז"ל :"קשים מזונותיו של אדם כקריעת ים סוף", (זה מהקזינו או מהגרביים?).  (לת) Yigal Cohen
  • 04:00
  • 11.02.13

47 אבינרי צודק, כהרגלו אזרח מודאג
  • 05:03
  • 11.02.13

כאחד שהצביע מפלגת העבודה אני סבור שאבינרי, כמעט כמו תמיד אצלו, שוב צודק. הרי ברור מי ראש הממשלה והשאלה שצריכה להשאל היא מי יחבור אליו. האם ש"ס, יהדות התורה והבית היהודי או מפלגות המרכז - יש עתיד, התנועה ומפלגת העבודה. זו שעת מבחן למדינה ולא זמן לאנינות הטעם של מרץ, עם כל הכבוד הראוי. שלי - עוד לא מאוחר לתקן!

  •   מה זה "או"? הלוחש לכבשים
    • 12:48
    • 11.02.13

    "גם וגם". כוווולם בממשלה חזקה למען מדינת ישראל.
    אתה באמת חושב שביבי יקים קואליציה צרה עם "השמאלנים" בלבד? כשיש לו 11 מנדטים של ליברמן בפנים?
    מפלגת העבודה יכולה להיות רק בממשלה רחבה, וזה בוודאות יהיה עם ש"ס. היא לא תאזן שום דבר, כי ה-15 מנדטים שלה הם לא משקל גדול מספיק בשביל להפיל את הממשלה. היא תגרבץ שם עבור מטעמי שלטון, ולא עבור שום תהליך מדיני או מדיניות צדק חברתי. היא תהיה חותמת גומי להמשך מדינת החרדים-מתנחלים, כפי שהייתה בעשור האחרון.

48 מנהיגות היא סוג של קסם מהפנט. ולשלי פשוט אין. אחד
  • 06:07
  • 11.02.13

מנהיגות היא סוג של קסם מהפנט. וכמו בכל אמנות, זה יותר ב"מה" מאשר ב"איך": בצורה יותר מהתוכן.
אחרת איך אפשר להסביר שהקסם הזה מופיע באנשים שונים כגון כגון רונלד רייגן (ימין), פיר טרודו (שמאל), שרה פאיילין (ימין קיצוני), ברק אובמה (שמאל קיצוני), ו(אנא סלחו לי) אדולף היטלר (קיצוני טירוף)?
כל אלה יכלו להפנט את הקהל, שרצה לשמוע עוד ועוד. זה לא היה ברעיונות שלהם - הם כולם היו שונים - ולא באינטליגנציה או בהשכלה שלהם. כמו סופרים ומשוררים, למנהיגי הקסם פשוט יש כוח ההיפנוטי.
לחלק ממנהיגי ישראל זה היה - כמו בן גוריון ובגין - ועכשיו, אולי (אמרתי אולי) ללפיד (רק קצת), לם (כמו פרס) אין אפילו גרם אחד של קסם (למרבה הצער).
לשלי פשוט אין קסם, ואין לה יכולת להפנט. אם היה לה, היינו סולחים לה הרבה. אבל אין לה את זה. אז היא צריכה ללכת.

49 נא לא לשכוח: בעלי ניסיון צברו גם הרבה ניסיון רע. למי ששכח את גולדה, דיין וגלילי. יחימוביץ' מתארגנת להיות ראש אופוזיציה. מה שמנחם בגין עשה 19 שנים היא תעשה שנתיים-שלוש. אגב, גם למנחם בגין לא היה ניסיון בעשיית שלום טרם שנבחר ושינה כיוון...  (לת) בעל ניסיון
  • 06:17
  • 11.02.13

50 דמוקרטיה מתפקדת זקוקה לאופוזיציה איכותית! יוסף הפקיד
  • 06:27
  • 11.02.13

בלי אופוזיציה, בלי קול אחר, בלי ביקורת, אין דמוקרטיה!

51 אופייני דווקא לאיש כמו אבינרי להתעלם ממרכיב האישיות בכישלון.  (לת) פלוטו
  • 06:53
  • 11.02.13

52 אופוזיציה חזקה ולוחמת חשובה יותר ממשמעת גועליציונית. אם פעמיו של נתניהו היו באמת לשינוי כלכלי יסודי יחימוביץ היתה בפנים - תהיה בטוח. ישנן אינספור אפשרויות פוליטיות להביע מחוייבות כזו אך נתניהו סירב לכולן. נתניהו בדרך לעוד ממשלת בלוף ולכך יחימוביץ לא תיתן יד.  (לת) יגאל
  • 07:30
  • 11.02.13

53 הצבעתי עבודה בשביל שלא תשב עם הימין הריבון
  • 07:52
  • 11.02.13

מספיק עם הסיפור הזה להצטרף לממשלת ימין בטענה שמשפיעים מבפנים. זה נכשל יותר מעשור. הצבעתי מתוך אמונה שהפעם יילכו לאופוזיציה, וכך צריך לעשות. שי צודקת, תהום פעורה בהשקפות העולם של הליכוד והעבודה.
זה לא התפקיד של העבודה "למתן את פייגלין" ולשמש עוד עלה תאנה. הליכוד נהפך לימין קיצוני, יש עתיד לא אכפת להם מזה העיקר ה"שויון בנטל" עוד חמש שנים נגיד. לבני תהפוך עורה (מצנע ופרץ איך תסתכלו במראה?) ומופז רק רוצה להיות שוב שר אם אפשר.
אז בהחלט יפה שהעבודה תלך לאופוזיציה ומשם תגבש מחדש אלקטורט רחב, כקונטרסט לממשלה הבאה. זו משמעות הבחירה הדמוקרטית.
זאת ועוד, דוקא על רקע ההבטחה לא להיכנס, מצביעי העבודה ידעו שלא תיכנס לממשלה, לכן הריבון רוצה אופוזיציה! כן אותם מאות אלפים!
מצביעי יש עתיד רוצים לשנות בממשלה.
מספיק כבר לפרש בצורה מעוותת את "רצון העם".

54 שלי והקואליציה מצביע עבודה
  • 07:57
  • 11.02.13

המאמר מצויין עם טעות עיקרית אחת; שלי היא אנטי השכבות החלשות. בבחירות היא התמקדה בתל אביב הגדולה וזנחה לחלוטין את הפריפריה בה מתרכזות שכבות אלה. שלי בורגנית פנאטית וכך גם רוב הסיעה שלה

55 צודק כל מילה בסלע.  (לת) גדי
  • 08:13
  • 11.02.13

56 גם יחימוביץ זחוחה-יהירה-מתחסדת בצניעות כביכול מיכל מירושלים
  • 08:14
  • 11.02.13

יהירה ובעלת אגו לא פחות מלפיד (המפלגה בראשותי) וכן לבני הכושלת (המפלגה בראשותי). חוץ מזה המאמר מעיר ומאיר עיניים.

אנחנו ( העם הבוחר) רק יצאנו שפופים מהבחירות האחרונות

57 מוסדות דמוקרטים במפלגה הצחקת אותה יוסי
  • 08:15
  • 11.02.13

יחמוביץ ומוסדות דמוקרטים במלפגה הצחקת אותה זה לא הולך ביחד יחמוביץ היא סוציאל דמוקרטי טוטלטרי

58 סמול טיפוסי. שלי יחימוביץ' התחייבה לא לשבת בקואליציה עם ב"נ. אבל לסמול אף פעם לא הייתה בעיה עם שקרים וחצאי אמיתות.  (לת) מיי שהוו
  • 08:25
  • 11.02.13

  •   שלי צבי מיפו
    • 11:28
    • 11.02.13

    בחוכמה של בדיאבד היה אפשר לקבל עוד ננדתים, לפני שלי המפלגה היתה על סף סינדרום מופז! על פשרות עם ביבי נהרסה המפלגה! לבקש ךחזור על המעשה ניראה מוזר וחסר הגיון. למרות שניראה מעשי מאוד במערכת רציונלית כפי שהיא כניראה ניראית מהקטדרה האקדמית.

59 מדהים איך פרופ' ליברלי מפוחד עד מוות וחושש להביע דעתו ישירות המאמר כתוב בסגנון ערבי
  • 08:31
  • 11.02.13

תמיד טענתי שהשמאל בישראל הוא סותם פיות כרוני, חסר כל רצון לשמוע דיעות אחרות או לנהל דיון על מה "הקולקטיב החליט" כי הוא הדיעה הנכונה.

פרופ' אבינרי מביע דיעה נכונה : יחימוביץ איבדה קולות רבים בגלל מהלך טיפשי ומיותר של ההצהרה כי היא לא תיכנס לממשלה , בשביל מה לסנדל את עצמך ולהרוס מגמה של צמיחה ... זהו גם מאפיין שמאלני ידוע.

אבל אבינרי מבוהל - הוא מרבה בסופרלטיבים כלפי לפיד, בנט , נתניהו וש"ס כדי שכולם ידעו "שהוא בצד הנכון" וחלילה לא יחשבו שהוא ימני ירחם השם , או אולי אפילו לאומי !

סגנון הכתיבה של מזכיר כתבה בעיתון ערבי שבה הכותב הולך בין הטיפות ומרבה לנגח\להשפיל\להתחבר לדיעה הרווחת ולהשחיל בקטנה את השינוי שהוא רוצה לעשות בדיעה זו.

שמאלנים ... מרוב שסתמתם את הפה לכל המתנגדים , נשארתם לבד.

אולי טוב שכך.

60 שלי - אל תכנסי לממשלה מימי
  • 08:34
  • 11.02.13

תני לליכוד להכשל - בפעם הקודמת הליכוד בראשות נתניהו איבד שליש מציבור המצביעים שלו - בפעם הבאה יאבד חצי.
מפלגת העבודה - תנו לנתניהו להכשל על חשבונו - הציבור עדיין לא השתכנע שדרכו של הליכוד שגויה. אחרי הקיצוצים והמלחמות הבאות האמת תהיה בהירה וברורה. נכון כולנו נסבול - אבל מי שעדיין לא הבין יבין בפעם הבאה.

61 אתה חוזר על הטעויות של מרץ והעבודה ב-20 השנים האחרונות. כניסה לממשלות ימין/מרכז כעלה תאנה ללא כל תרומה פוליטית. ש"ס היא אחת הסכנות הגדולות לדימוקרטיה הישראלית, לא פחות מבנט. התרומה של העבודה למדינת הישראל מהאופוזיציה, שם היא תוכל למחות על מהלכים מדיניים וחברתיים תהיה הרבה יותר גדולה מאשר אם הם יקבלו את תיקי התקשורת והחינוך, עם ידיים כבולות ע"י הסכמים עם ש"ס והליכוד ביתנו.  (לת) AA
  • 08:44
  • 11.02.13

62 ח"כ שלי יחימוביץ לא רק טעתה לפני הבחירות בהתנהלותה אחד מהעם
  • 09:10
  • 11.02.13

גם הערכותיה ותיקוותיה כשלו בצורה מוחלטת.היא דיברה על 25 מנדטים וקיבלה 15מנדטים.היא הביאה לצירופם של ראשי המחאה למפלגת העבודה,למרות שהמחאה לא הצליחה ובסופו של דבר הם גם לא הביאו למפלגת העבודה בבחירות את הנדוניה שהלכה ללפיד.שלי קיוותה לגוש חוסם,שבסופו של דבר לא היה מבחינה מספרית.
ולידיעתך, פרופסור ניכבד,המצב יותר מורכב מבחינת מפלגת העבודה.אם מפלגת העבודה תיכנס לממשלה בדרך הראשית,אתה רואה את שלי יחימוביץ שרת החוץ? שרת הביטחון? שרת אוצר? לי קשה לראות את זה.כאן אולי טמונה הבעיה של מפלגת העבודה.

63 שאלה קטנה- מישהו הציע לשלי להכנס לקואליציה? ראובני
  • 09:10
  • 11.02.13

לגבי העניין עצמו, השאלה אם להכנס או לא תלויה בשאלה האם העבודה יכולה לקדם נושאים כמו צדק חברתי וחתירה לשלום כמפלגה חברה בקואליציה.
אם כן מה טוב, ואם לא - עדיף להשאר בחוץ ולהציב סדר יום אחר ולפעול לקידומו בתור מפלגה בתור תנועה כדבר שיכול להזיז אנשים.
ארבע מאות אלף אנשים זה לא דבר של מה בכך!

64 אל תאמר "מפלגת העבודה". אמור "מפלגת העבודה בראשותי".  (לת) פורים שמח
  • 09:19
  • 11.02.13

65 נכון , ויש עוד טעויות --- היחס הבוטה לחבריה , הפלקטיות במסריה שלי פספוס
  • 09:19
  • 11.02.13

שלי הפגינה יהירות ושחצנות מעוסה , עם מסרים של פלקט מדבר שחוזר שוב ושוב על אותם משפטים ,מרוחים . -כשחיוך צבוע מרוח על פרצופה . כל זה בנוסף לטעויות שכתובות בכתבה .
חוכמת ההמונים אמרה את דברה , וצלמה את תמונת המצב באופן מדוייק , --- מי שחרה לו שמפלגת העבודה לא דברה על השלום פנב למרץ , מי שלא התחבר לשלי פנה ללפיד .
הציבור רואה ששלי פשוט לא דמות שיכולה להכריז על עצמה כראש ממשלה , ולא דמות של מנהיגה רצינית .
אני כקול צףל לא יכולתי להתחבר לשלי למרות שאולי חשבתי בכיוון , היא פשוט עיצבנה אותי באופן התנהלותה ובאופן דיבורה .
הצורה שבה התנהגה לפרץ שהיה נכס אלקטוראלי רציני היה מביש.
במקום לנצל את כישוריו , ולמנף את זכויותיו היא זלזלה בו ונפנפה אותו .
כך מתנהל פוליטיקאי קטן ופחדן שלא יגיע לכלום .

66 יחמוביץ צריכה לבנות את עצמה או כאופוזיציה ראשית או כשותפמ חשובה בשלטון. כעת עליה להמתין בשקט לכישלונו הצפוי של הזחוח לפיד  (לת) נרי ליפשיץ
  • 09:20
  • 11.02.13

67 השמאל דורש אופוזיציה לוחמת אסף בארי
  • 09:31
  • 11.02.13

הגיע הזמן לשבת באופוזיציה, לדבר נגד הימין בחריפות ובפשטות בנאומים בכנסת, בעצרות מחאה ובהפגנות, להציג לפני העם אלטרנטיבה ולמצוא את המארב הפרלמנטרי שיפיל את הממשלה וייקח אותנו לבחירות חדשות.

68 ברחו מהמפלגה לקדימה וכשזאת נעלמה ברחו ליהיר. אין לאבודה מה להציע. רק ילדים. קין
  • 09:36
  • 11.02.13

עכשיו נראה איך כמה חכ"ים מנסות להשפיע ולשנות. מי מוכן להתערב על התוצאות?

69 שלי עשתה את שלה, שלי צריכה ללכת...:-)))  (לת) יועץ נשמה
  • 09:40
  • 11.02.13

70 אם יחימוביץ תיכנס לקואליציה בבחירות הבאות היא לא עוברת את אחוז החסימה. ג
  • 09:41
  • 11.02.13

ראה ערך אהוד ברק.

71 רק יחימוביץ' יכולה להציל את נתניהו אבל אם תעשה זאת ההסטוריה לא תסלח לה ניתוח קצר רואי ושגוי
  • 09:47
  • 11.02.13

נכון שיהיה טוב לשלי ולפודלים שלה לחמם כסאות בממשלת ימין-חרדים כפי שעשה ברק. הפודלים מעוניינים מאוד, כמובן. נכון שסביר שזה יהיה סופה המוחלט של מפלגת העבודה כי בבחירות הבאות איש כבר לא יצביע בשבילה, אבל את הפודלים לא מעניין מה יקרה בבחירות הבאות. מאידך, אם תעמוד בדבריה, נתניהו ייאלץ לבלוע או את לפיד ובנט ביחד או את בנט והחרדים ביחד, ולכן ממשלתו הבאה לא תחזיק 4 שנים כי כל שותף יוכל להפיל אותה. ומשום שלפני שתיפול תיאלץ להרע עם "העם" מבחינה כלכלית, ומשום שתיאלץ לעשות ויתורים מדיניים, נתניהו יפסיד בבחירות הבאות וסוף כל סוף ניפטר ממנו. נתניהו ייתן ליחימוביץ' את כל התיקים שתרצה אם תסכים להציל אותו ובכך לקבור כל סיכוי לשינוי. מעניין אם היא תעמוד בפיתוי.

72 אסור לעבודה להיכנס לממשלת נתניהו!  (לת) שלי יחימוביץ לא טועה
  • 09:51
  • 11.02.13

73 כהיסטוריון, אינך למד מן העבר ביצ'יו אברבינו
  • 09:51
  • 11.02.13

פרקטית, במשך 12 שנה זחלה העבודה לכל קואליציה, וכוחה ירד והתדרדר. אידאולוגית, התהום הפעורה בין דרכה הסוציאל דמוקרטית של המפלגה לגישתו הניאו ליברלית של נתניהו עמוקה באופן שאינו ניתן לגישור.
סוף סוף יש אלטרנטיבה אמיתית בישראל, אמיתות אידאולוגיות המתחרות אחת בשניה. הטעות של יחימוביץ'? הטעות שלך, אבינרי.

74 וזה יקרה רק אם תשב באופוזיציה בסבלנות כמו ביבי עם ה-12 מנדטים!  (לת) שלי ראש הממשלה הבאה
  • 09:52
  • 11.02.13

75 זו תהיה טעות לזחול לממשלת ביברמן! שלי יחימוביץ' צודקת  (לת) הטעויות של אבינרי
  • 09:52
  • 11.02.13

76 שלי מתנכרת לחזון השמאל ומרץ לא מתפקדת-הרי האמת היא שרווחה לאזרח תושג רק בשלום ועצירת הכיבוש-לשם ולבטחון הולך כל הכסף איפה השכל
  • 09:53
  • 11.02.13

הלאומנות הישראלית נובעת מסימום של רגשות נחיתות
מקורבנות פרמיטיבית שהופכת לשתלטנות בריונית
והרי זאת אותה אובססיית שתלטנות שמניעה גם את הכיבוש וההתנחלות והאימפריאליות הבטחונית
וגם את החזירות הקפיטאליסטית/פאודלית בחברה ובכלכלה
הרי אותה אימפריאליות ושקר של כמות דמוגראפית/גזענית
היא שמזינה את הצרכנות השקרית המחסלת את משאבי הארץ ומשאירה את הרוב עם חיי עבדות
היכן האיכות האנושית שהיתה בבסיס היהדות והציונות
הרי העיקר הוא לא סיפוק טריטוריה לעם היהודי אלה איכות החיים
של אותו בית ואם הבית הזה הפך לסדום ועמורה מדובר בבגידה

(למחזירי העטרה ליושנה או לרוצים לחזור לימי התנ"ך והמקרא
יש להזכיר שהעם העברי לא היה מעולם אימפריה !!!)

77 שלי צודקת הפעם - אין שום סיבה ממשית להיות עלה תאנה לממשלת נתניהו  (לת) נבו זיו
  • 09:53
  • 11.02.13

78 למה ששלי תשב בממשלת הקיצוצים והגזירות?! הפעם אני עם יחימוביץ'!  (לת) רוני מילוא
  • 09:53
  • 11.02.13

79 שלי יחימוביץ' מנהיגה אמיתית - כל הכבוד  (לת) פוריז גנאם
  • 09:54
  • 11.02.13

80 לדעתי אף אחד לא היה מצליח להביא יותר מנדטים משלי.ולכן כל הסכינאים של מ העבודה אחד שהצביע שלי ולא עבודה
  • 09:54
  • 11.02.13

מתבקשים להרגע.
אם נעשו או נעזות טעויות יתכן וזה הזמן לתקנן,אך האויב הגדול ביותר של המפלגה הינה החתרנות הפנימית הסלתי נלאית.

81 מו"מ מדיני בתמיכת ש"ס? הפרופסור לא זוכר כיצד ש"ס הפילה את ברק כשניסה להגיע להסכם מדיני? האיש חי על הירח
  • 09:55
  • 11.02.13

מפלגה מושחתת וקיצונית. כשסוף כל סוף יש סיכוי לייבש אותה בא פרופ' אבינרי ומציע להציל אותה ובכך לאפשר לנתניהו ממשלה יציבה לעוד 4 שנים. עוילם גוילם.

82 שלי,זו העת לגלות מנהיגות אמת ! אטיאס יהודה
  • 09:55
  • 11.02.13


כבר זמן רב מאז קראתי דברי טעם וחוכמה כה חדים ומשכנעים,

זו שעתך הגדולה גברתי שלי יחימוביץ, נתנו בך מבטחנו ובחרנו

בך להוביל את מפלגת העבודה חזרה אל מקומה הראוי, אנא גלי

גדולה של מנהיגת אמת וטלי עצת חכם זה, האומר את אשר בליבנו

מרבית תומכייך, אל תותירי את קולנו ותקוותנו על ספסלי האופוזיציה השוממים.

אוהבים אותך ומקווי שתלכי בדרך הנכונה.

83 כל הכבוד על ההליכה של יחימוביץ' נגד הדיאנאיי של מפלגה שכולל הידבקות לכיסאות וכניסה בכל מחיר  (לת) עבודה באופוזיציה
  • 09:56
  • 11.02.13

84 אני ועוד רבים הצבענו עבודה כדי שיהוו אלטרנטיבה ולא ישבו בממשלת ביבי כגלגל חמישי  (לת) אבינרי פשוט טועה הפעם
  • 09:57
  • 11.02.13

85 יש עמדה חזקה נעמה
  • 10:00
  • 11.02.13

שלי דבקה בעמדתה להיות אופוזיציה חזקה מול האבסורד שנקרא ממשלת נתניהו. צריך אותה באופוזיציה כי היא אדם ישר ופועלת לטובת האזרחים. קולה אכן נשמע ועוד יישמע רבות.

  •   שלי צבי מיפו
    • 11:26
    • 11.02.13

    בחוכמה של בדיאבד היה אפשר לקבל עוד ננדתים, לפני שלי המפלגה היתה על סף סינדרום מופז! על פשרות עם ביבי נהרסה המפלגה! לבקש ךחזור על המעשה ניראה מוזר וחסר הגיון. למרות שניראה מעשי מאוד במערכת רציונלית כפי שהיא כניראה ניראית מהקטדרה האקדמית.

86 יש עמדה חזקה נעמה
  • 10:02
  • 11.02.13

שלי דבקה בעמדתה להיות אופוזיציה חזקה מול האבסורד שנקרא ממשלת נתניהו. צריך אותה באופוזיציה כי היא אדם ישר ופועלת לטובת האזרחים. קולה אכן נשמע ועוד יישמע רבות.

87 מפלגת העבודה תמות ותעלם בקואליציה, היא תהיה חסרת משמעות וחסרת קול ירון
  • 10:04
  • 11.02.13

מפלגת העבודה חייבת להיות אופוזציה חזקה!!!

88 מה יש למפלגת העבודה לחפש בממשלת ימין כלכלי, שיאן לנו שום דרך מהותית ומשמעותית להשפיע על בנימין נתניהו הקפיטליסט הקיצוני. מדינת ישראל זקוקה לאופוזיציה שתראה לה שיש גם דרך אחרת ונהיה שם להוכיח זאת, ולא שוב להיות עלה תאנה.  (לת) יעל כהן
  • 10:05
  • 11.02.13

89 הציבור בחר ממשלת ימין כלכלי  (לת) רותם
  • 10:11
  • 11.02.13

  •   להפך רותם, להפך להפך
    • 19:58
    • 11.02.13

    הימין הכלכלי של נתניהו, צלל ב11 מנדטים.

    המרכז הכלכלי לא השתנה, המנדטים של קדימה התפצלו בין קדימה התנועה ויש עתיד.

    העבודה ומרץ שהן שמאל כלכלי, הכפילו את כוחן. מ7 ל15 ומ3 ל6 בהתאמה.

90 כחבר ועידה שלא מוכן עוד לראות את מפלגת העבודה זוחלת לממשלה, אעשה את המוות לח״כים שיתעקשו לזחול לממשלת הגזירות וההון-שלטון של ביבי ולפיד יוסי
  • 10:13
  • 11.02.13

מפלגת העבודה צריכה להוות אופוזיציה אמיתית כמו שנהוג במדינה דמוקרטית ולהמשיך לבנות את עצמה מול שלטון ההון של ביבי ולפיד שפועלים עבור החברים הטייקונים שלהם.

91 "האם הביאה בחשבון את העובדה, שייתכן כי נתניהו ייחלש....?" לפני הבחירות זו לא היתה עובדה אלא הערכה בלבד!!!! מי שלא יישב באופוזיציה לא יגיע לכס ראש הממשלה
  • 10:17
  • 11.02.13

כותב המאמר מתעלם מהתוצאות החמורות של ישיבת העבודה בממשלות הימין זה למעלה מעשור. התעקשות על אי חבירה לממשלת הרשע של הימין היא הצעד ההגיוני היחיד שננקט על ידי יו"ר העבודה שאחרת אינה שווה שום דבר

92 בהצהרה שלא תיכנס לממשלה היא חרצה את גורלה? ואני חשבתי שהיא חרצה אותו בכמה הצהרות קודם, למשל על 'השמאל ההזוי' ועל ההתנחלויות, שההצהרה על אי כניסה לממשלת נתניהו היתה בסך הכל נסיון מעט מדי ומאוחר מדי לתקן על הנזק שגרמו  (לת) והדימוי של 'מפלגת לויין' נגרם ליחימוביץ לא על ידי התקשורת, אלא כנראה על ידי יועצים 'חכמים' כמוך, הפרופסור
  • 10:18
  • 11.02.13

93 העבודה. סקיפ גיימס
  • 10:22
  • 11.02.13

מחנטרש האבינרי הזה.כניסה של העבודה לממשלה-תחסל אותה סופית.אלמנטרי.

94 התפלספות מיותרת. לפי העיקרון הפיטרי: "בארגון היררכי, כל עובד נוטה לעלות לרמת חוסר המיומנות שלו." יחימוביץ' עלתה לרמת חוסר המיומנות שלה ביום שקודמה מעבר לתפקידה האופטימלי כמסקרת ישיבות הוועד הפועל. כל שנותר הוא להיפטר ממנה הכי מוקדם שאפשר, לפני שתקבור סופית את מפלגת העבודה.  (לת) אובייקטיביסט
  • 10:25
  • 11.02.13

95 שלמה לא הכל מגבים קורא
  • 10:25
  • 11.02.13

לא הכל מגבים לפיגו, שאם שלך לא טובים לוקחים ממכונית אחרת. הגברת התחייבה, ומה לעשות, כך התחייבויות צריך לקיים, גם אם אין הן נוחות. משהו השתנה? כל מערכת הבחירות של שליטה נכשלה, אבל בזמן אמת תמכתי בה. טעות שלי ותיקים, שלמה?

96 שלי ראויה וטובה. אילמלא היא מפלגת העבודה הייתה נעלמת !! שלי יחימוביץ מצויינת !
  • 10:38
  • 11.02.13

כל אדם טועה. חבל 'שהבריחה' את עמיר פרץ לפני הבחירות. אבל זוכרים לה את כל הפעילויות הטובות בכנסת. מקווה שתצליח.

97 הזחלה המביישת של העבודה לממשלות ימין רסקה את המפלגה. היא צריכה כמה שנים טובות באופוזיציה כדי לבנות את עצמה כאלטרנטיבה...ככה עובד דמוקרטיה.  (לת) שחר שלו
  • 10:47
  • 11.02.13

98 זו תהיה טעות איומה להכנס לממשלת נתניהו, העם זקוק לאופוזיציה חזקה ומובהקת כדאי להבין שאפשר גם אחרת!!! יעל כהן
  • 10:59
  • 11.02.13

זו תהיה טעות איומה להכנס לממשלת נתניהו, העם זקוק לאופוזיציה חזקה ומובהקת כדאי להבין שאפשר גם אחרת!!!

99 טעות לחשוב שישיבה עם נתניהו תועיל במשהו לעם הזה. בדרך זו נתניהו ישאר לנצח ראש ממשלה. עדיפה אופזיציה לוחמנית מאשר עלה תאנה לממשלה רעה.  (לת) רות
  • 11:02
  • 11.02.13

100 היכן תגוביתי?  (לת) מיכל מירושלים
  • 11:11
  • 11.02.13

101 יהירות זאת לא אגנדה למנהיגות.שלי. יחימוביץ נתפשת כאדם אנטיפטיוהציבור לא מעכל אותה כאדם שינהיג אותו.  (לת) דן
  • 11:11
  • 11.02.13

102 שמח לכוון לדעת גדולים (אבינרי היה מורה שלי) מאפיהו
  • 11:14
  • 11.02.13

http://mafyahu.wordpress.com/2013/02/03/%D7%A7%D7%95%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%A6%D7%99%D7%94-2013-%D7%90%D7%95%D7%99-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%D7%A9%D7%9C%D7%99-%D7%91%D7%90%D7%99%D7%96%D7%95-%D7%90%D7%99%D7%95%D7%95%D7%9C%D7%AA-%D7%A4%D7%95/

103 בעיה אחת ומיטוס אחד שניר ב"ג
  • 11:17
  • 11.02.13

הינתוח סובל מבעיה אחת, והיא קוצר ראיה: משמעות צעדיה של יחימוביץ' יכולים להיבחן בעוד כשנה או שנתיים לפחות. הרי ברור שבשבועות של מו"מ קואליציוני מפלגת העבודה תיעלם מהשטח, כרגע היא לא מעניינת אף אחד. בתחיל הדרך לפני כשנה, היה ברור שזהו מרוץ מרתון ולא פחות, ולא ציפתה להתמודד על ארשות הממשלה באמת.
אבל אם יש עתיד תיכנס לקואליציה היא תישחק פעמיים: פעם כמפלגת שלטון שטפה לקיצוצים ועלית המיסים הצפוים, ופעם כוותרנית בנושא השנ שלה, השוויון בנטל, כאשר יצטרכו להתפשר ולקבל החלטה תואמת מציאות,

במקביל מפלגת העבודה תיבנה כאופוזיציה לוחמת, תפקיד שגזור עלמידותיה של יחימוביץ' וחלק גדול מהסיעה. נכון שעדיין יופעלו הבלמים (כבל, אראל מרגלית, נחמן שי) בשם הבורגנות השמרנית המבוהלת, אבל עדיין רוב הכוחות יוקדשו לעמידה פעלתנית באופוזיציה.

ולהלן המיטוס: ש"ס אינה מפלגה חברתית, היא דואגת רק לציבור שלה, וכל חוק וחלוקה מיועד אך ורק לחלק הדתי יותר של ציבור מצביעיה. אלו לא מילים ריקות. אם תבדקו את פועלם של שריה ונציגיה, הם התנגדות (כן, התנגדו) לכל החלטה חברתית שלא הטיבה ישירות עם הציבור מרובה הילדים שמתחתן בגיל 18. ובנוגע לעמודתיה המדיניות, אין שום סמך מלבד תקוות: כל פועלה של ש"ס בשנים האחרונות היה ימני גרידה. ואם להיכנס פנימה, נראה שמי שמקיף את הרב, בניו ואנשים אחרים, כולם ימנים. כל עוד הוא חי (עד 120) הם ימנעו ממנו לקבל מידע שיוביל החלטות פוליטיות משמעותיות. ואחריו, אין משיך להשקפתו.

104 פעם עוד הייתה בושה בישראל איל גיא חיים
  • 11:20
  • 11.02.13

מסתבר שלוזרים לקקנים וחנפנים לא איבדו את הבושה, זה לא בושה להיות באופוזיציה לביבי ליברמן, הבושה והחוסר רלוונטיות למציאות הישראלית היא להיכנס לקואליציה עם מי שמעביר את ההון הפיתוחים הישראלים ומשאבי הטבע לאינטרסנטים זרים, מלככי פינכה אמנם מרוויחים טוב, אבל הציבור סולד מהם

105 Leadership alibaba
  • 11:23
  • 11.02.13

Labour needs leadership. The current joke is not a leader. She climbed on the wrong tree. It is not credible to pursue an economic agenda when a record low of unemployment of 5.40 Percent was reported in December of 2011. When the entire world is in economic turmoil and people in Israel have work, Netanyehu seems like a safe hand at the helm. In addition to more just distribution of resources, Labour must lead the political process of regional integration. Ideas and Ideals and the people will follow. Yechimovitz achieved nothing. She should be replaced. The sooner the better. A good parliamentarian. But a failed leader.

106 איפה היית עם הפרשנות הזאת ערב ההחלטה שלה? חכמה קטנה באמת. עע
  • 11:36
  • 11.02.13

המדהים הוא שכל בר דעת ברחוב ניבא נכונה ירידה משמעותית לעבודה בעקבות ההחלטה, אבל רק הפרשנים המקצועיים שתפקידם לכתוב זאת משום מה נאלמו דום. עכשיו זו באמת פרשנות לא רלבנטית. את המציאות אנחנו יכולים לראות לבד.

107 לא מבינה פוליטיקה אברהם מורן
  • 11:36
  • 11.02.13

הפחד מעמיר פרץ וחבורתו אילץ אותה לצאת בהצהרה מטופשת לא להיות בקואלציה של נתניהו.הפסידה 9 מנדטים ללפיד ועכשו מה? פוליטיקאית חכמה תמצא סיבה ותחזור ותחבור לנתניהו.שלי תישאר באופוזיציה וחבל.

108 האמירה היתה טעות, אפשר לתקנה תמר
  • 11:40
  • 11.02.13

שלי בבקשה תתעוררי לפני שיהיה מאוחר
תחשבי חיובי, הגיונית, אירליסטית, תשכחי מהמה אמרתי, מותר גם לטעות, האמירה היתה טעות עדיין לא מאוחר לתקנה, אי תיקון עכשו תגרום להיעלמותך מהמפה הפוליטית, לא תעברי את אחוז החסימה בבחירות הבאות וחבל, תצאי מהאגו בבקשה, הוא לא יתרום לך אלא יכפוף אותך

109 יחימוביץ היא לא הכתובת הנכונה HMJE
  • 11:43
  • 11.02.13

נתניהו צריך לדבר עם עופר עיני, הפטרון של יחימוביץ ולסגור איתו דיל כשם שסגר בעבר. ערב קיצוצי תקציב שיפגעו בציבור עיני ירצה להיות שותף לתהליך כדי למנוע פגיעות בשולחיו וכשם שהיה מעורב בהצטרפות הקודמת של העבודה לממשלת נתניהו הוא יכול לעשות זאת גם כעת. היתרון הגדול לביצוע מהלך שכזה הוא שהדינוזאורים פרץ ומצנע כבר לא באבודה.

110 עתידה של ישראל חשוב מעתידה של מפלגת העבודה שוקי
  • 12:11
  • 11.02.13

על שלי להיכנס לממשלת נתניהו.

111 מפלגת עלה תאנה תמיר
  • 12:13
  • 11.02.13

לפי ההגיון של אבינרי, אפשר להחליף את שמה של מפלגת העבודה למפלגת ״עלה התאנה״. אף מפלגה לא הצליחה להחליף שלטון מתוך הקואליציה. מפלגת העבודה ישבה בכל הממשלות בעשור האחרון ולא הצליחה להשפיע מהותית על המדיניות. אין סיבה לחשוב שהפעם הזאת תהיה שונה.

112 הצהרתה של שלי יחימוביץ' כנגד ישיבה עם ביבי באה על רקע מהלכים שלו שנועדו לקדם ממשלת ימין בראשותו, בעיקר איחוד הרשימות עם ביתנו. בתנאים שנוצרו אז, ולדעתי רק הורעו לפי תוצאות הבחירות, אין מקום לאג'נדה של העבודה בממשלה אפשרית. אם אכן יצליחו שלי והעבודה לסחוט מביבי תנאים שעולים בקנה אחד עם המצע של העבודה, ואת תיק האוצר כפי ששלי אמרה - יש הצדקה לכניסה לקואליציה, על פניו זה מנוגד ממש למציאות הפוליטית כרגע, בפרט אני לא רואה את ביבי מקדם את אחד השואפים הבולטים והמוצהרים לכסאו כרגע במו ידיו, זה מנוגד לשיטותיו, כפי שלמשל עשה לציפי ולקדימה בקדנציה הקודמת.  (לת) איציק הימן
  • 12:15
  • 11.02.13

113 צודק כאסתרו מיחאיל נסר
  • 12:27
  • 11.02.13

מפלגת העבודה צריכה להתחבר לש"ס ,התנועה וקדימה ולייצור תוכנית משולבת לשוויון בנטל ולתוכנית השלום ולחבור לנתניהו .

114 מפלגה אינה מטרה אלא אמצעי שמואל
  • 12:29
  • 11.02.13

טועה אבינרי שחושב שמפלגה מאורגנת היא יעוד

115 בחרתי עבודה, אך אשמח אם תשב בממשלה עם נתניהו .  (לת) עמק יזרעאל
  • 12:32
  • 11.02.13

116 אז בשביל חלומות השלום שלך אתה מוכן שנמשיך לממן חרדים ? שי
  • 12:39
  • 11.02.13

אתה כמו ביבי מנותק מרחשי הציבור.

רוב מצביעי הליכוד התנועה קדימה הבית היהודי יש עתיד מאסו בשיטה שבה מאות אלפים צעירים ובריאים משוחררים מצבא ומהצורך לעבוד.

לא רוצים לממן אותם יותר נקודה.

117 הציבור בחר ממשלת ימין כלכלי. זה לא התפקיד של מפלגת העבודה להלבין אותה. מקומה של מפלגת העבודה באופוזיציה.  (לת) רותם
  • 12:42
  • 11.02.13

118 למה לשלי לתת יד לקיצוצים, אם תוכל להתנגד להם מהאופוזיציה. לשלי אין מה לחפש בממשלת נתניהו.  (לת) דדי
  • 12:43
  • 11.02.13

119 לא הצבעתי לביבי, הצבעתי לשלי - ואני רוצה אותה באופוזיציה!  (לת) חברת מפלגה
  • 12:44
  • 11.02.13

120 הנה סדר העדיפויות של הממשלה שתוקם - בעיניי יונתן
  • 12:55
  • 11.02.13

1. שוויון בנטל.
2. צדק חברתי.
3. מו"מ עם הפלסטינים.

סדר כל סעיף נקבע לפי הסבירות שיתגשם.

121 במהשך למאמר הדעה של פרופ אבינרי איזי קם איזי גו
  • 13:14
  • 11.02.13

הצהרתה של שלי יחימוביץ שהיא לא תחבור לנתניהו היתה הצהרה כושלת של פוליטקאית שמשתחשבןנת אישית עם נתניהו הפופוליסט במקום לקבל החלטה שקולה לאחר הבחירו לכנסת והכרת מערך הכוחות החדש.
אם במקום להצהיר הצהרה מסנדלת היא היתה חוברת לנתניהו שמעמדו נחלש לצד קואליצה רחבה של פוליטקאים חלקם חדשים היא היתה יכולהלמנף טוב יותר את רעיונות מפלגת העבודה לצד נקיטת גישה ממלכתית.
אין ספק שהפכיתה של מפלגת העבודה לסוג של מפלגת נישה עלולה לאורך זמן לההפוך אותה למפלגה בגודלה של מרץ.
ולכן צודק פרופ אבינרי בטענתו שיש לכנס את מוסדות המפלגה ולקבל החלטה ברוב דמוקרטי שיעזור ליחימוביץ לחזור בה מהההצהרה האומללה שלהאיזי קם איזי גו

122 שלמה אבינרי ככל שהוא מזדקן נעשה יותר איש הממסד ופחות איש המחשבה העצמאית והמצפון. שמתי לב שאנשי ימין אפילו ימין קיצוני כמו גאולה כהן מחבבים מאוד את אבינרי, שנחשב בנעוריו לאיש שמאל. ברור שהוא השתנה מאוד. אני מקווה ששלי לא מקשיבה לו.  (לת) הזקן
  • 13:18
  • 11.02.13

123 האופוזציה עדה - הסבר במאמאר של אלוף בן "יאיר, תצא בחוץ" בהארץ של היום. למי שיושב בממשלה קשה לצאת נגדה בבחירות.  (לת) אלי
  • 13:30
  • 11.02.13

124 מנהיגות לא בונים משילוב של פחדנות ושתלטנות. וזה נאמר כבר ליפני הבחירות  (לת) יקי
  • 13:33
  • 11.02.13

125 הטעות של אבנרי בכך שאינו מבין שעצם העמדתה של שלי - היה הטעות!!! ירבעם
  • 13:41
  • 11.02.13

משהוצבה שלי יחנימוביץ בראש 'העבודה' היה לי ברור שזוהי הטעות. שאלתי פעם ועוד הרבה פעמים: מהו המאפיין אותה: "פה גדול"- כן. "חוצפה אלוהית"- כן."נסיון כלשהו?" -לא. ו-"מה היה עשתה בחייה?" (חוץ מלדבר ושני ילדים!)
אין ספק שזה הישג בפני עצמו, אלא שלצורך עמידה בראש מפלגה - צריך קצת יותר מאשר זאת. ו"זאת" - אין לך! והתוצאה בהתאם.
את 'שלי-יחימוביץ' צריך לשלוח הביתה!!!! או אולי לתת לההקים עתון שמפלגת העבודה תמצא לו אולי מקום בעתונות השוקעת...
לנהלן מפלגה??? היא פשוט לא מתאימה ולא יודעת. ואת המחיר תשלם מפלגת העבודה בלעדי!!!!

126 שלמה-הכיצד לא תראה את מה שכתבת בעצמך?הינה: אבנר
  • 13:44
  • 11.02.13

"כיום יש מקום לשקול שוב עמדה זו. הדבר אפשרי, אם יכונסו בהקדם מוסדות המפלגה - לא רק הסיעה בכנסת אלא בעיקר ועידת המפלגה הנבחרת. על המוסדות לדון באופציות שנפתחו.........".
ובהמשך דבריך:
"את זאת אי אפשר לעשות בטיסת סולו. יש לקיים במוסדות המפלגה דיון דמוקרטי (כן, יחימוביץ', יש דבר כזה), לבחון את המציאות המשתנה באופן גלוי, ולא להסתפק בהצהרות תקשורתיות".
ובהמשך:
".....ורק דיון רציני באפשרות להשתתף בממשלה......".
כאן בדיוק קבור הכלב-כל החוכמולוגים שיודעים לדבר מול המיקרופון לא יודעים לנהל דבר כלשהו.
ניהול זה שיתוף,זה עבודת שיכנוע פנימית,של חבריך,והשתכנעות,חילופי מחשבות והצעות ובסוף הצבעה והחלטה ואח"כ ביצוע.
כל זה לא מובן כלל לג'וקרים הסלבים הכוכבים שסבורים שהשמש זורחת להם מהמקום שיושבים עליו.
שיתוף והנעת אנשים זה עניין של אופי ואדם בוחר את מישלח ידו ועיסוקו לפי אופיו ויכולותיו.
אי אפשר להיות מישהו אחר אחרי כל כך הרבה שנים של מיצוי וביטוי האופי בדרך אחת שהיא כל כך רחוקה מהדרך של ניהול חיים פוליטיים ציבוריים.
כל הכוכבים הם מסוג השביט,הם אפילו לא כוכבי לכת.
הם בניה האמיתיים של המדיה האלקטרונית התזזיתית.
הם לא כלום.
הם דימוי,וירטואליה פייסבוקית,"קיימים" ברחבי האויר בין המיקרופון והמצלמה ובין הרדיו/טלביזיה/אינטרנט.
בסוף העם או "העם" יבין שמהם לא תבוא הישועה.
האמת המרה היא שאין בנוף המנהיגותי ולו אחד עם השילוב ההכרחי הבסיסי של תכונות שיאפשרו לו לנהל את המדינה עם הכי פחות שגיאות רציניות.

127 לאחר כל טעות אפשרית על שלי להתחלף מיד!  (לת) מצב הזוי
  • 14:28
  • 11.02.13

128 נסו לחשוב,אף לרגע,מה המשמעות האמיתי של אופוזיציה בדמוקרטיה מתוקנת וכמה מקום חשוב יש היום למפלגת העבודה להוות כאופוזיציה נשכנית מהי ישיבה בקואליציה של ממשלת הנחשים הזו
  • 14:34
  • 11.02.13

על מפלגת העבודה כבעבר,בהנהגתה של שלי להוות אופזיציה,זהו תפקידה החשוב ביותר בדמוקרטיה,על אחת כמה וכמה שבין היחידות שנשענות באמת על עולם ערכים ערכי,סוציאל דמוקרטי.
רק דרך האופוזציה,שתהווה ביקורת ואמת מידה לקואליציה הנטולת ערכים בראשותו של ביבי.תצליח המפלגה גם להראות לציבור שהקל ראש בבחירת מפלגת הפופוליזם של לפיד ,כי הכי קל ניטרלי,כי החבירה האמיצה ביום הבחירות היא לערכים,למורשת,להיסטוריה ולצביון של מדינה הדואגת לתושביה. בתור חברת מפלגה אני חושבת כי נכון הוא הדבר,ראוי ואחראי כי המפלגה תשב באופוזיציה .

129 כל מילה במאמר המנח מוייקת ונכונה, רק לא הצביע על אחורי הקלעים, בכל העיתונות הכתובה והמשודרת פרט לערוץ 1 ורשת ב' נוהל קמפיין תוקפני נגדה בהדרכת הטיקטנים בעלי האינטרסים, ולאסוננו גם הבעלים של כל התקשורת, נוהלה תעמולה והפחדה משלי שבה לקחו גם חלק מחבריה לסיעה, רק היא לא הבינה זאת, ונפלה כפרי בשל לידיהם. צודק במאה אחוז אבינרי רבים מאד שהתפקדו לעבודה התחרטו ברגע האחרון והצביעו בעיקר למר"צ וללפיד, המונחה ע"י בעלי ההון.  (לת) שווה קריאת כל מילה, היא נפלה במלכודת
  • 14:39
  • 11.02.13

130 להצביע נגד כניסה לממשלה נבחרתי לועידה בדיוק בשביל היום הזה
  • 14:41
  • 11.02.13

מפלגת העבודה צריכה לשבת באומץ באופוזיציה לעשות עבודת שטח רצינית ולכבוש את ראשות הממשלה בסיבוב הבא.

131 אתה טועה אבינרי. התחמקות החרדים משירות ומעבודה היא סכנה חמורה ביותר לישראל. הדבר תלוי בעיקר בממשלה וצודק לפיד שמעמיד את הנושא בראש סדר היום  (לת) קאטו
  • 14:51
  • 11.02.13

132 אם היא תיקח על עצמה את תיק האוצר- היחוד כשהיא קבוצת מיעוט בממשלת נתניהו - היא תבצע התאבדות פוליטית, ונהנתניהו מספיק מופקר כדי לשים את האוצר גם בידיה הלא מיומנות. כבר יש לו יניסיון עם שטייניץ.  (לת) לכמה יגיע הגרעון?
  • 14:55
  • 11.02.13

133 חוכמה בדיעבד. למה לא אמרת את הדברים האלה בזמן אמת?  (לת) אני
  • 15:00
  • 11.02.13

134 הנשרים חוגגים אבל עם רק שלי המפלגה קיבלה יותר מנדטים מאשר ברק ועוד אחרי פיצול של השמאל, קחו דברים בפרופורציות ירון
  • 15:01
  • 11.02.13

שיקמה את המפלגה שהוכרזה כגוויה מהלכת

בלי שלי המפלגה הזו הולכת להתרסק ולהפוך ללא רלוונטית שוב

135 פעם שניה שדרך רבין נרמסה. זו הבעיה של העבודה. שלי כמו ברק זנחו את דרך רבין ונענשו.  (לת) מגיב
  • 15:21
  • 11.02.13

136 הנורא הוא שהכל נאמר לשלי לפני ,והיא היתה אטומה.  (לת) מגיב
  • 15:22
  • 11.02.13

137 הכל תלוי בנתניהו האם ימשיך להתל בנו או לא.  (לת) מוטי
  • 15:24
  • 11.02.13

138 כל עוד ביבי לא משנה עמדותיו אין להכנס.  (לת) חנה
  • 15:25
  • 11.02.13

139 ברק ברח ושלי שקמה את המפלגה. עליה להעמיד נבחרת של 3 שישמיעו קול, לא רק היא.  (לת) יואל
  • 15:27
  • 11.02.13

140 אסור לעבודה להכנס עד שביבי לא ישנה עמדות.  (לת) קורא
  • 15:28
  • 11.02.13

141 קשה להבין את התנהלות יחימוביץ.מי לעזאזל יעץ לה לצאת עם ההכרזות שלי .את עושה ט ע ו ת
  • 15:30
  • 11.02.13

האומללות וחסרות ההיגיון הפוליטי שהיא אלטרנטיבה לביבי
והיותר גרוע שהיא לא תיכנס לממשלה.יש לה הזדמנות בלתי חוזרת
להכין את מפלגתה וחבריה הצעירים הבלתי מנוסים להשתפשף ולרכוש
ניסיון בתפקידים ביצועיים

142 האם לאופוזיציה אין תפקיד פוליטי? ולך יש את חכמת הבדיעבד, אדוני!  (לת) אור
  • 15:52
  • 11.02.13

143 דבר אחד נכון! שלי לא השמיע קול בשלל סוגיות--גם לפני הבחירות,וכנ"ל עכשיו! כך לא מתנהלת מפלגת שלטון!בטח לא העבודה!
  • 16:19
  • 11.02.13

ואם לדייק-
שלי חישקה עצמה עם עודף ההתמקדות ב'סוציאל דמוקרטיה' כשהרוב בקושי הבין מה רצתה וכבר התקבל כמנטרה,
ועוד יותר-
חישקה עצמה ע"י 'התנחפות' מוזרה לחרדים ומתנחלים כדי למשוך אותם לתורה הכלכלית חברתית שלה,ועכשיו אין לה תפחון פה בקשר אליהם.

רצוי ומהר שתמצא את קולה בשלל הסוגיות!

144 נו שלי -מה את אומרת ?בחרנו בך כדי שתשרתי אותנו ולא את האגו שלך  (לת) מיכל
  • 16:22
  • 11.02.13

145 יש פרופסורים זיג-זג יהושע
  • 16:29
  • 11.02.13

הלו, זה לא אותו פרופ' אבינרי שקרא לנו רק לפני כחודש להצביע עבורה?

146 כמתפקדת חדשה אני אומרת - אתה צודק ומדייק! אכן, טעתה וממשיכה לטעות לצערי
  • 16:42
  • 11.02.13

התפקדתי בגלל יחימביץ ואני רוצה לראות אותה ממשיכה, אבל ראיתי בעיניים כלות איך כל מכרי המתלבטים בני גיל העמידה מוותרים על העבודה בעקבות הצהרתה כי לא תשב בממשלה.
לו רציתי אופוזיציה הכל מחיר, הייתי מצביעה מרצ. אני מעוניינת במפלגה משפיעה, שמייצגת ציבור גדול. לא בכל מחיר, אבל הייתי שמחה לראות את הרצוג כשר משפטים/בריאות, את שלי כיו"ר ועדת הכספים, ואת המדינה מפסיקה להמכר לחרדים-מתנחלים-טייקונים.

147 אוטומטוני שלי - תכניסו לכם טוב לראש: היא ריסקה את המפלגה בבחירות יובב
  • 17:37
  • 11.02.13

על הפרצוף בבחירות האלה, אחרי שקדימה נעלמה "הצליחה" לקבל 4 מנדטים פחות מעמיר פרץ (וממצנע בזמנו). ה"עלייה" שרואים החסידים השוטים לעומת ה - 13 של ברק היא כמובן בדיחה: ברק התרסק לקרשים, הביא את המפלגה לשפל המדרגה, להשוות את תנאי הפתיחה שהיו לשלי במירוץ הזה מול ברק ב - 2009 שהיה בר מינן פוליטי, זה פשוט השוואה בין אצן אולימפי למשתתף באולימפיאדת הנכים. תעשו טובה ותתחילו להתאפס ולנחות לקרקע המציאות - הבחירות האלו היו כישלון מחפיר של שלי, וגם היא הכירה בכך שזה כישלון.

148 שיכנעת אותי שהעבודה צריכה להיכנס יחד עם ש"ס לממשלה ולהשפיע. עד עכשיו לא חשבתי כך  (לת) מאמר מצוין
  • 17:44
  • 11.02.13

149 ממתי כל המדינה בקואליציה ?  (לת) מה זה השטויות האלה ??
  • 18:00
  • 11.02.13

150 למה טוקבקיסטים מהימין להוטים על שלי בקואליציה? חחח אולי שכל הגלקסיה תכריז שהיא "עם ביבי" ?
  • 18:05
  • 11.02.13

איזה בדיחה נהיה פה

151 ניתוח רציונלי - כתבה מצוינת לגופו
  • 18:58
  • 11.02.13

אני לא מבין את כל הטוקבקיסטים שמנסים להכפיש את אבינרי. אנא תתיחסו לדברים עצמם ולא למה שאתם יודעים או חושבים שיודעים על אבינרי ממאמרים אחרים. העובדות שהוא מציג נכונות, והמאמר טוב מאד. ומה שהכי חשוב, אנו יודעים שאם יחימוביץ' לא תשתתף במו"מ לא ישאר ממנה הרבה בבחירות הבאות.

152 צריך את העבודה ויחימוביץ' כאופוזיציה חזקה ולא כזנב לאריות המפריטים את המדינה לדעת של הליכוד ויש עתיד  (לת) כרמל
  • 19:06
  • 11.02.13

153 פרופ' אבינרי לא ינוח ולא ישקוט עד /שיוביל את מפלגת העבודה לממשלה ולחיסול אורי ביתן
  • 19:23
  • 11.02.13

עבודה באופוזיציה = אלטרנטיבה. עבודה בממשלת נתניהו-לפיד "ריסון תקציבי" על חשבון החלשות ומעמד הביניים, והמשך מדיניות הויתור על מליארדים לטובת הטייקונים, שלא לדבר על המשך הכיבוש - התמוגגות העבודה.
כנראה שזה מה שפרופ' אבינרי רוצה. כמו שהוא "בעד שלום עם הפלסטינים אבל לא עכשיו" הוא כנראה "בעד העבודה אבל לא כמפלגה עם אידאולוגיה של ממש"

154 כל מילה בסלע! :)  (לת) גיל
  • 20:24
  • 11.02.13

155 כל הכבוד לשלי!!!!! לא לגואליציה!!!!!  (לת) נטליה
  • 21:21
  • 11.02.13

156 שבי באופוזיתציה בשקט ותני לביבי להתבוסס ולבנט ולפיד להוביל את ש״ס אל מחוץ לממשלה ובחורי הישיבות אל מחוץ לחימום כיסאות בישיבות.  (לת) אסף שוב
  • 22:25
  • 11.02.13

157 שבי באופוזיתציה בשקט ותני לביבי להתבוסס ולבנט ולפיד להוביל את ש״ס אל מחוץ לממשלה ובחורי הישיבות אל מחוץ לחימום כיסאות בישיבות.  (לת) אסף שוב
  • 22:25
  • 11.02.13

158 די כבר, בדמוקרטיה מפלגות שמפסידות יושבות באופוזיציה אורי
  • 01:36
  • 12.02.13

העבודה, לבני ומופז צריכים להיות באופוזיציה - הימין קיבל 61 מנדטים ומי שלא ימין לא צריך להציל את הימין מעצמו. ולא להלבין אותו. תנו לימין לשלוט בקואליציה של 61 מנדטים - נראה כמה זמן זה יחזיק מעמד.

בקשר לחוסר ניסיון ביצועי - גם לביבי לא היה ניסיון ביצועי והוא לא היה שר לפני שנבחר לראשות הממשלה. לא בגלל זה שלי לא מתאימה. היא לא מתאימה מאלף סיבות אחרות ולעולם לא תהיה מועמדת ריאלית לראשות הממשלה שהציבור יתפוס כמועמדת. זו הייתה בדיחה ונשארה בדיחה.

159 שלי הביתה עמיר
  • 08:02
  • 12.02.13

שלי מאז שנכנסת לפוליטיקה את ממשת את שמך על הצד הטוב ביותר ( שלי ) כל בוקר את מתעוררת ושואלת מה את עושה בשביל שלי ( בשבילי) וכל ערב כשאת הולכת לישון את שואלת מה אעשה בבוקר בשביל שלי ( בשבילי)
שלי את הולכת הבייתה לחשוב להרבה זמן

160 כמה צדקנות במאמר אחד. אני לא מאמין לך!  (לת) יוסי
  • 08:50
  • 12.02.13

161 שלי יחימוביץ - את מחמיצה את גודל השעה ישראלית שאיכפת לה
  • 00:33
  • 13.02.13

אני אישית לא הצבעתי עבורך בבחירות בגלל שתי סיבות ראשית עמימות בנושא המדיני אולם מה שהכריע את הכף היתה הודעתך כי לא תצטרפי לממשלת נתניהו. זו היתה טעות נוראית בעיני , בעיני פרופ' אבנרי ובעיני רבים.
את עדיין יכולה לתקן את הטעות - כמובן בהסכמת חברי תנועתך ,כי רק את יכולה לפרק כמה מהמוקשים של הקואליציה המתהווית. יהיה מעולה ונכון עד מאד אם תניפי את הדגל של שינוי שיטת המימשל שזה בעצם כרגע הדגל החשוב ביותר. בהצטרפך לממשלה את וחברייך צוברים גם נסיון שיאפשר בבחירות הבאות באמת להקים אלטרנטיבה לביבי.
אנא שיקלי את צעדייך בשנית!

פעילות
המלצות