השבט הלבן אמר את דברו

מלת הגנאי החדשה היא "השבט הלבן". מין שבט שכזה, שמורכב מאשכנזים שחיים בצפון תל אביב, ששונאים את החרדים שנאה עמוקה, קמאית, גזענית, על לא עוול בכפם. כי החרדים הם אנשים טובים, מתונים וסובלנים, אוהבי אדם, שכל שאיפתם היא לחיות בשקט לצד החילונים ולא לכפות עליהם כלום. עד שמגיע "השבט הלבן" ומחולל מהומות מיותרות, ורוצה להדיר ולהשפיל אותם, כי הם שחורים והוא לבן.

מי שמאמינים בבליל השטויות הזה הם כמה לבנים שגם חיים בצפון תל אביב, אלא שהם לא רואים את עצמם כחלק מ"הגזע הלבן". הם מעליו. הם מהטובים, הם מהמתקדמים, הם מאוהבי החרדים ולא מהגזענים השפלים.

הטובים והמתקדמים מאמינים, כמובן, בשוויון זכויות למיעוטים, אבל לא תשמע מהם מלת ביקורת אחת על החרדים בנושא הפעוט הזה. לכן ראוי לספר להם על אחת הפסיקות של הרב עובדיה יוסף, שהורה לרופאים דתיים שלא לטפל בערבים ובגויים שמגיעים לבית החולים בשבת. כי לרופא דתי, שומר שבת, אסור לחלל שבת כדי להציל גוי, אך מותר לו לחלל שבת כדי להציל יהודי. זו לא הסתה להרג גויים?

ואולי נוסיף ונספר להם על השוויון לנשים בעדה החרדית. על אותה אשה שפנתה לרב יוסף וביקשה ממנו אישור להגיש תביעה בבית משפט של המדינה, כי אחיה נטלו לעצמם את כל ירושת ההורים, ואין הם מוכנים לתת לה אפילו אגורה. מרן פסק שעליה להיכנע ולשתוק, כי "כל ההולך לבית משפט שלהם מחרף, מגדף, ומרים יד על תורת משה רבנו", ותורת משה קובעת שהירושה עוברת כולה לאחים הגברים, ורק אם הם מואילים, הם רשאים להעניק "מתנה" לאחותם שדעתה קלה והיא פסולה לעדות.

אותם לבנים טובים ומתקדמים מקבלים בהכנעה גם את תביעת החרדים להמשיך ולהשתמט מצה"ל. הם לא מבינים אפילו שמדובר בנושא עקרוני של מקור הסמכות. מבחינת החרדים, הרבנים הם מקור הסמכות, ולא המדינה, והרבנים מתנגדים לגיוס, כי הם רוצים להמשיך ולשלוט בעדה המדוכאת.

הטובים והמתקדמים מוכנים גם לכך שהחרדים ימשיכו לחיות בלי לעבוד. הם רוצים שהמדינה תמשיך להשקיע מיליארדים בחינוך העצמאי של ש"ס ויהדות התורה, מתוך ידיעה שהגברים לא לומדים שם מתמטיקה, אנגלית, גיאוגרפיה ואזרחות. זאת, כדי שלא יוכלו להתפרנס בכבוד וכך לצאת מתחת לכנפי הרבנים. רק מדינה מתאבדת תסכים לכך שמגזר הולך וגדל יקבל קצבאות ומענקים, אך לא ילמד לימודי ליבה, לא ישרת בצבא ולא יישא בעול הפרנסה.

אותם טובים ומתקדמים מקבלים גם את המצב האבסורדי שבו סטודנט חילוני שלומד אלקטרוניקה או ביולוגיה ישלם שכר לימוד של 10-25 אלף שקלים לשנה, בעוד שאברך בכולל חרדי לא רק שלא ישלם שכר לימוד, אלא יקבל מהמדינה מדי חודש כ-6,000 שקלים נטו, בכסף ובשווה כסף. 850 שקל קיצבת כולל, 1,040 שקל הבטחת הכנסה, ו-960 שקל כקצבאות ילדים (בעבור 4 ילדים). בנוסף, הוא זוכה לסבסוד בדיור של כ-1,500 שקל לחודש, בזכויות בביטוח הלאומי ובביטוח בריאות בערך של כ-500 שקלים בחודש, בסבסוד משפחתונים ומעונות יום בשווי של כ-1,000 שקל ובהנחה בארנונה של כ-200 שקל.

האמת היא שקשה לדעת אם מדובר כאן בהתבטלות או בהתנשאות מצד אותם טובים ומתקדמים. נראה לי שמדובר בהתנשאות על מי שהם רואים כאנשים פחותים מהם שלא מבינים את החיים, ולכן יש לקבל את מוזרותם ולעזור להם. זו ראייה פסולה ומרגיזה.

צריך להסתכל על החרדים בגובה העיניים, מתוך שוויון מוחלט. הם בדיוק כמונו. ולכן יש לתבוע מהם בדיוק מה שאנו תובעים מעצמנו ומבנינו: נשיאה בנטל הביטחוני, הכלכלי והאזרחי. זו הגישה ההומנית והצודקת של "השבט הלבן" שאיננו שבט ואיננו לבן, אלא מורכב מכל איש ואשה, מכל צבע ומכל עדה, שממלאים את חובותיהם לחברה ולמדינה.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מר שטרסלר הרב עובדיה אמר כל מיני שטויות אבל אתה מצטט דברים מחוץ להקשרם ובצורה שטחית. הבעיה עם השבט הלבן שאתה כל כך גאה להשתייך אליו מתייחס למנהיג הבלתי מעורער של מיעוט בישראל כאל מפלצת פרה היסטורית. בין גיחוך לשנאה עמוקה. השבט הלבן יבטל את הדברים האלה באגרסיביות ויירק לי בפנים על זה שאני לא מצטרף לליגה למען השמצת ש״ס והמנהיג שלה. ההשתמטות החרדית משירות היא חטא ענק וחייבים לטפל בזה. 10 טורים בשבוע שמדגיש לרוב כמה המיעוט אינו מוסרי ודוחה את כל התרבות שלו בבוז לא יעשו את העבודה...כלומר יעשו חלק מהעבודה אבל השינאה הזאת (מבוססת אני יודע) והבוז הוא התעלמות מוחלטת מהדבר שהוא כן חיובי בשבט הלבן- הליברליות שלו, הסובלנות... אסור להדחיק אותם גם אם אנו נלחמים ב״אויב״ החרדי. ערן
  • 02:14
  • 12.02.13

אופטימיסט

02 תגיד, לא העתקת את הטור הזה מירון ידען? סתם אחד. שלא מבין מה זכה מר שטרסלר הרדוד לכתוב בעיתון זה
  • 02:36
  • 12.02.13

ובכן השבט הלבן זה יהיר לפיד שבלי להוציא בגרויות (האנגלית שלו על הפנים.מתמטיקה נחשף פה בהארץ שטעה בחישוב מס של פי 15. ושאר עובדות מביכות). צבא בחירוף נפש המיט(ת) את עצמו במחנה של כתיבה. לאחר מכן מקבל משכורות עתק משבע ימים תעבוד, ומאולפן שישי תגיש. מדגמן עבור שרי הריסון. וסוחב על גבו את עול החרדים והמתנחלים. ובסופו של ענין שואל הפרזיט איפה הכסף. היש לך צבוע גדול מזה?. מה עם הסמולנים המשתמטים שמוסרים חיילים של צה"ל להאג ומלשינים עליהם שיעצרו אותם באירופה? והרי המשרתים באמת-בקרבי- הם תושבי השטחים. ומאהל הפראיירים איפה ? בתל אביב. כדי לשבור כל שיא של צביעות .

03 a..an..ann...anna..annakk  (לת) abbass
  • 03:05
  • 12.02.13

04 השבט הלבן ארז
  • 03:34
  • 12.02.13

יפה!

05 ההנחה שכולם ''שווים'' או יותר נכון שכולם צריכים תמיד לקדש את אותם הנושאים היא לא מציאותית. אבל.... ק.א.
  • 03:40
  • 12.02.13

בישראל לא פתרו מעולם שום בעיה חברתית. הנושא היחידי שמקבל תשומת לב זה מניפולציות כלכליות וצבאיות של האליטה מההון-שלטון והסוכנים שלה. כל השאר מטופל בשיטת הטיטוי מתחת לשטיח כלומר בהזנחה פושעת. הדיבורים הללו על בעיות כאלה ואחרות תוך כדי התעלמות מהפיל שבחנות החרסינה הן לא יותר מאשר תרגיל בהוצאת אוויר חם. השחיתות בישראל אינה שישנם גנבים פה ושם (או אנסים פה ושם) אלא השחיתות מתבטאת בפונקציה ובמגמה של המדינה כפי שהיא. דהיינו ישראל אינה מדינה עם בעיות אלא בעיה עם ''מדינה''. הציבור מעדיף שלא לחשוב על זה. אבל ברוב יאוש נצמדים לבעיה זו או אחרת (גם אם אמיתית) ועושים ממנה שעשוע (וכי מה עוד אפשר לעשות?) לחצי שעה - זה משחרר את כולם מהאחריות למצב ואפשר לחזור במהרה למדיניות השגרתית של לרמוס כל מה שזז. מזה הרי אנו (והמדינה!) יודעים להתפרנס. כשמתעייפים מן הרמיסה - מעלים שוב נושא חדש לדיבור - שוטפים את המצפון - וחוזרים שוב לטרוף. על זה אמר בזמנו המשיח גורדון גקו - מהוול סטריט - שתאוות בצע זה דבר חיובי וצודק - זה דבר שמביא הצלחה, זה מה שמדביק את הכל, בשבילו זה היה ביטוי אבולוציוני שמביא את האדם לגדולה ומציל את כולנו. ומה אצלנו במדינת היהודים? התאווה לנדל''ן? ... כן זה דבר חיובי מאד. העיקר כדברי חנן ענן - פורים שמח...

06 האם מותר לדבר ככה? באמת? אמיתות מסוימות אסור לומר, כי הן מעליבות מדי. כן, הן נכונות, אז מה? אמת הפסיקה להיות קריטריון לאמת לפני הרבה זמן...  (לת) פמיניסט ערס-זוכה-פרס-נובל
  • 03:42
  • 12.02.13

07 זה לא שהם לא שונאים את החרדים. הם פשוט שונאים את המתנחלים ועולי בריה"מ יותר ומנסים להפנות אליהם את האש. ואני אומר לכם, מספיק עם השנאה הזו כבר, תתחילו להיות בני אדם.  (לת) אלכס מהכרמל
  • 03:46
  • 12.02.13

08 מצוין!  (לת) zvi
  • 04:23
  • 12.02.13

09 'השבט הלבן' יותר מסוכן למדינה ולחברה מהציבור החרדי. 'השבט הלבן' כולל את האליטות - הכלכלית, הפוליטית, התקשורתית והמשפטית, שרובן ככולן אשכנזיות, הן שולטות במדינה ובמשאביה. בין האליטות קיימת ברית המאפשרת להן לשלוט וגם לקבל מטריית הגנה על מעשיהם הפסולים ממערכות אכיפת החוק והמשפט. מומלץ למר שטרסלר לקרוא את המחקר של פרופ' אווה אילוז על 'השבט הלבן' בישראל..!!!  (לת) אורי
  • 04:28
  • 12.02.13

10 מהו המקור לפסיקת הרב עובדיה בענין רופאים דתיים. בלי הפניה או ציטוט מדויק, אין למידע הזה שום ערך. מי שמכיר או יודע. מוזמן להפנות למקור.  (לת) שאלה
  • 04:49
  • 12.02.13

11 נכבדי החרדים זועקים שהדרישה לשוויון בנטל היא גזירת שמד. לא פחות.  (לת) לא לתת להם אגורה. רוצים להתקיים-שיעבדו
  • 04:59
  • 12.02.13

12 מסכים אבל לפעמים זה גולש לשנאה ומכך צריך להיזהר  (לת) אורן
  • 05:00
  • 12.02.13

13 נחמיה, כמה מקבלים החרדים מתקציב המדינה? כמה? שמעתי אומרים פחות משני אחוז. לעומת זאת, אף אחד לא הסביר לי למה על לחיצת-כפתור בבנק אני משלם 7 שקל. למה? חילוני טוב ומבין כשעובדים עליו בעיינים עם השעיר-לעזאזל התורן
  • 05:10
  • 12.02.13

"עמלת שורה" = יריקה בפרצוף

  •   מה הקשר? יוסי
    • 11:06
    • 12.02.13

    הנזק של החרדים הוא לא בנטל הישיבות או אפילו הקיצבאות על תקציב המדינה, הנטל הגדול הוא ההפסד מזה שהם לא עובדים
    עמלות לבנקים לא קשורות. הרווחים של כל הבנקים ביחד לא שווים יותר מ7 מיליארד ש"ח בשנה. אני למשל לא משלם שום עמלת שורה - תתקשר לפקידה תאיים שאתה עובר בנק ותראה איך העמלה יורדת. לעומת זאת מיסים חייבים לשלם ואין הנחות (רק לחרדים)

  •   הנחות? תוהה
    • 11:27
    • 12.02.13

    איזה הנחות יש לחרדים בעניני מס? ספר לי, ותנסה גם לעצמך

  •   תקציב המדינה זה 350 מיליארד. גם אם החרדים מקבלים רק 2%, זה 7 מילארד. כלומר בערך 3500 ש"ח לכל משפחה בישראל. בכל שנה. זה קצת יותר מעמלת שורה.  (לת) כלכלן
    • 11:27
    • 12.02.13

  •   פחות משליש האחוז (כמיליארד שקל מתוך יותר מ 300 מיליארד)  (לת) מחשב חשבונות
    • 11:49
    • 12.02.13

  •   בנק זה כמו שוק - אם אתה לא יודע להתמקח, אתה רק מפסיד  (לת) ואני משלמת קצת פחות מחצי שקל
    • 13:13
    • 12.02.13

  •   לכלכלן שהגיב ב11:27 אהרן
    • 13:51
    • 12.02.13

    7 מיליארד חלקי 3500 זה 2 מיליון. האם לדעתך יש 2 מליון משפחות חרדיות בארץ?
    לדעתי עליך לחזור על פרק לימוד החילוק בחשבון או על גודל האוכלוסיה בארץ שזה פרק בסיסי גם בגיאוגרפיה של הארץ וגם באזרחות או על שני הנושאים גם יחד. שניהם, אגב, נכללים בלימודי "הליבה".

  •   או שאתה תלמד לקרוא יונה
    • 23:45
    • 12.02.13

    ותבין שמדובר ב-2 מליון משפחות חילוניות (כולל רווקים שגרים לבד וכו').

  •   ליוסי (11:06): חילוני טוב ומבין
    • 02:00
    • 13.02.13

    יתכן שלא הבהרתי עצמי כראוי:
    עמלת שורה היא כמובן רק דוגמא לשאלה הלעוסה "איפה הכסף"?. באותה נשימה אפשר היה להכניס אינסוף עיוותים בחיינו הצרכניים והאזרחיים (ראית במקרה מה תקציב הוצאות התקשורת של ח"כ בישראל? לעניות דעתי וכיסי, זו בושה וחרפה)

    לגבי טענתך הנוגעת ליציאת חרדים לשוק העבודה - אני מפנה אותך למחקרו של פרופ' זליכה (עיקרי דבריו - בהרצאה בטכניון. תגגל - זה מעניין מאוד)

    עיקר תרעמתי היא התחושה שמאכילים אותי בלוקשים במקום לדאוג להצגת תוכנית מפורטת ושקופה (הכוללת יעדים ריאליים) להורדת עלות המחייה בפועל!
    אמחיש בדוגמא:
    נניח שהקמת רכבת קלה בגוש דן תעלה מיליארד יורו (בי"ם עלתה 3.8 מיליארד שקל)
    מדוע שלא תוקם? הרי למעט תב"ע, ניתן לחסוך את עלותה מהציבור ע"י שימוש בשיטת BOT
    (Build-Operate-Transfer)
    היינו - ביצוע ותפעול לזמן קצוב ע"י יזם פרטי.
    אינני יודע אם אתה עובד במרכז, אבל ביום שבו סך הוצאותי על התניידות (מהירה, נוחה ומתוזמנת היטב) בגוש דן תעלה, נניח 20 שקל ליום, הוצאותיי החודשיות על דלק, חניה וכ"ו ירדו.
    וזאת רק דוגמא אפשרית אחת.
    תאמר: "לא חידשת כלום, תוכנית כזו כבר קיימת שנים" - למה זה לא קורה?
    אומר לך למה, כי במקום להתרכז בדברים מהותיים כגון אלו מתרכזים בלפתוח עוד שני גדודים לחרדים או בהקמת מתקן כליאה למהגרי עבודה וכ"ו, תוך הבטחה שהנה, רק נטפל באלו וחיינו יהיו זולים יותר.
    די! נמאס! אנחנו משלמים לנבחרינו שכר יפה - שיתחילו לעבוד קצת למעננו (היום, עכשיו) תוך שקיפות תכנונית ותקציבית.

14 שאלה מורן
  • 05:42
  • 12.02.13

אני מתה לדעת מאיפה אתה מביא את השטויות הללו? רצית לכתוב טור הסתה כנגד החרידים אז ציירת אותו כמשהו אחר? הסתובבת שם בין האנשים? האם אתה יודע מהי דעתם? התשובה היא לא. נחמיה מספיק לפלג את העם עוד יותר בשביל הנצחת המצב החזירי שאתה כ"כ מחבב... טור מיותר. כדאי שיתחילו לסנן אותך, שם במגדל השן של הארץ, אפרופו ה"שבט הלבן"...

15 ליישם שוויון בנטל ביציאה לעבודה, בתקצוב תמורת לימודי ליבה! חרדים בצבא - אסון!!  (לת) בן-דרור
  • 05:49
  • 12.02.13

16 הרבנים במסע הפחדה מטורף לטימטום דור שלם של צעירים וזו הצלחתם גורי
  • 06:00
  • 12.02.13

גם ביבי משתמש בשיטה הזו - כמה שיותר להפחיד כך הטוסיק שלו בשילטון האימים יותר יציב

17 לא המשכת את הרעיון נחמיה- סטודנט חילוני שלומד הנדסה משלם הון לאוניברסיטה, מהנדס
  • 06:02
  • 12.02.13

קורע את התחת בעבודות מזדמנות במהלך התואר כדי לכלכל את עצמו ובסוף, כשהוא בעל תואר רשמי וידע גדול הוא ״מחזיר את חובו״ למדינה בדמות מיסים מטורפים.
בנוסף, מהנדס הוא בסופו של דבר דמות ייצרנית. הוא יעבוד בחברות בארץ, התוצר שלו ימדד בסוף בהכנסה כספית למפעל או לחברה ובהמשך- למדינה. האברך הממוצע לא מייצר כלום. הם אך ורק שואבים כסף, לא מייצרים אותו. ולכן אנחנו מפסידים פעמיים.
אבל ככה זה, לא? בחרו ביבי, אז כנראה שככה זה.

18 שבט לבן מורן
  • 06:27
  • 12.02.13

שבט לבן לא רק שונאים חרדים הם שונאים מתנחלים.ליכודניקים.ימין.מזרחיים
הם אוהבים את עצמם השמאלנים אשכנזים עשירים?

19 Haredim Travis Pickle
  • 06:47
  • 12.02.13

the haredim will never go to Serve in the Army.they will never study anything buy the Talmud..they will starve to death and will not change their way of life.even if you stop payin them..their life and their familis are in you Hands.there is no solution but to throw them out of the Country.

20 you and Gideon Levi should stop fighting. All he was saying is that the Palestinian issue is more imprtant than the ultraorthodocs issue, and he is right. You yourself should also know that a peace will be moer beneficial for the economi than getting the Haredim to work. In the long term it is also important but peace is more.  (לת) david
  • 06:47
  • 12.02.13

21 נאציזם מזן יהודי-אשכנזי וגזענות "מותרת" שלוחת רסן בסגנון גלוחי הראש  (לת) שרעבי
  • 06:58
  • 12.02.13

22 ערכים יוסף
  • 07:09
  • 12.02.13

הכל נכון נחמיה, כשאתה בוחן את ההתנהגות של החרדים על פי הערכים שלך. מה יקרה לשמך הטוב אם החרדים יבחנו אותך על פי ערכיהם? ערכי הרוב הם אבן הבוחן של איכות החוק ופעולות הממשלה אבל מה על ערכי המיעוט? האם אין להם מקום בשיקול הדעת של הרוב?

23 כן שבט הלבן אהרן
  • 07:11
  • 12.02.13

כנראה מר שטרסלר לא ברצינות חושב שעיתון הארץ הוא לאנשים חושבים.כל הטענות הם לא כנגד חרדים כקבוצה אלא כנגד יהדות מסורתית וחוקותיה. אף אחד לא מנע בכח מאותה אישה ללכת למשפט אלא בחירתה חופשית לחיות לפי הלכה ורב יוסף רק בירר לה את ההלכה כמו שהיא. לגבי רופאים זה גם בורות .אם אין רופא אחר יש דין לטפל בכולם ומקווה שלא תגיע אף פעם לבית חולים בעצמך כדי לראות בעצמך. חשבון כספים שעשית הינו שקר ישן שאתה חוזר עליו בתקווה שיהפוך לאמת (שיטה של גבלס) כל הסעיפים חוץ מ״הטבות דיור״ שלדעתי לא קיים בכלל מקבלים כל האנשים שיש להם ילדים ומשתכרים בשכר בשכר נמוך גם ערבים גם דרוזים גם סתם חילוני שלוחם על הישרדות כלכלית שגם מהם היית רוצה להפטר. מאחר וקשה להאשים אותך בטיפשות מה שנשאר זהו רק שימרה מפעפעת של שבט הלבן

24 נכוןמאוד צריך גם לתבוע מהאשכנזים הלבנים שיוויון, שלא יקימו בתי משפט רק של אשכנזים, שלא יפלו באוניברסיטה, שהארץ לא יקבל לשורותיו רק עיתונאים אשכנזים, שבתי המשפט ידונו דין שיוויוני לכולם, שהמדינה לא תתקצב בצורה מפלה את הפריפריה, בקיצור כל הדברים שבלעדיהם השבט הלבן לא יוכל להרוויח כדי להיות השבט הלבן ולהתלונן שהוא נושא בנטל אני מסכים אם יפסיקו לחלק כסף רק לאשכנזים
  • 07:34
  • 12.02.13

שיפסיקו לתת קיצבאות לפי מוצא (קוראים לזה מעגלים, היינו שכל האשכנזים עושים מעגלים ורוקדים מסביב לשואה)
שלא יחלקו פנסיות מופרזות בכל מקום שבו הרוב הם אשכנזים (בתי המשפט למשל).
שלא יתנו הטבות מפליגות לעסקים ממונפים שבראשותם עומדים אשכנזים
שהבנקים ייקחו אותה ריבית מכולם ולא לפי מה שנראה להם (כבר הראו במחקרים שמזרחים נראים לא אמינים ומשלמים יותר ריבית)


וכן הלאה וכן הלאה.

אם זה כך אני דווקא בעד


הבעיה בישראל היא זכויות היתר של משהו כמו 50% של האשכנזים (ועוד איזה 5% מזרחים), והן שקובעות את כל הנטל במדינה

25 השבט השחור / שחרחר שלמה
  • 07:39
  • 12.02.13

ש״ס היא מפלגה שקמה בחטא השלטון, סופה להפרד מאתנו בתיקון השלטון. הססמאות: ספרדים , עטרה ליושנה, תרבות ספרד וכ"ו, אלה הן מלים שהעסקונה הרבנית והפוליטית משתמשים בהן לאזני קהל הבוחרים. אין בן ש"ס לבין יהדות ספרד קשר, זולת נוסח תפילה, אבות אבותיהם היו אנשים גאים שלמדו תורה ואחזו במלאכה. כאשר הם מדברים על השבט השחור, נשמתם שחורה  

26 אסור לותר לחרדים על יציאה לעבודה,וזה קל ,פשוט להפסיק את מימונם. אזרחית
  • 07:45
  • 12.02.13

רוצים ללמוד תורה?למה לא,אחרי העבודה רוצים הרבה ילדים?בסדר שיפרנסו אותם,

27 והערבים ג׳ון
  • 07:49
  • 12.02.13

ואותו דבר הערבים

28 חצי אמת Abed Azab
  • 07:50
  • 12.02.13

צדקת בקשר ל"טובים" שרואים את עצמם מעל השבט הלבן בכל הנוגע לחרדים. גם הציטוטים שלך מפסיקותיו של עובדיה יוסף חשובים ביותר וראוי שלא רק "הטובים" ילמדו אותם אלא הערבים שהצביעו לש"ס בהמוניהם. אבל הצגת רק חצי אמת. החצי השני לא פחות, ואולי יותר חשוב. השבט הלבן הזה הצמיח גזען חדש: יאיר לפידיז. זה שהקים את מפלגתו באריאל והצהרתו הראשונה בליל הבחירות היתה גזענית נגד ח"כ חנין זועבי. נכון,בשבט הלבן יש הרבה יותר גרועים ממנו אבל הו הסמל המובהק של השבט. אז השבט אמר את דברו אבל דברו יצא רע מאוד וגזעני.

29 טוב ויפה אך מה קשור ל"שבט הלבן"? דר' צ.ש.
  • 07:53
  • 12.02.13

שימוש קנטרני ולא לעניין במושג, שהומצא עי אבירי התקשורת.
במקרה דנן, אולי מושך קוראים אך מעורר בחילה.

30 ביטוי כמו שבט לבן בא לשרת את מי שהמציא אותו. הוא אולי אפילו מחליפו של הקיבוצים העשירים מבית המניפולציה וההסתה של בגין. בשניהם מתנגן הקוזק הנגזל.  (לת) שומר חוק
  • 08:00
  • 12.02.13

31 עלויות נוספות: מיטות בית חולים, כיתות, תשתיות וכו'. לא סתם יש 40 ילד בכיתה.  (לת) 8-10 ילדים = הכפלת תשתיות במאות אחוזים. מאיפה???
  • 08:01
  • 12.02.13

32 למי "תודה", למי "ברכה"? נכון, ל- BB- רכיכה!  (לת) Eddie Shor
  • 08:04
  • 12.02.13

33 כל מילה בסלע  (לת) אסף
  • 08:05
  • 12.02.13

34 החרדים על הפנים - אבל יש גורמים בעייתיים הרבה יותר בחברה שלנו - והפוליטיקאים בראשם  (לת) אסף
  • 08:08
  • 12.02.13

35 חצי אמת Abed Azab
  • 08:08
  • 12.02.13

צדקת בקשר ל"טובים" ודעתם על השבט הלבן כשמדובר בחרדים. הציטוטים שלך מפסיקותיו של עובדיה יוסף ראוי שיילמדו לא רק ע"י "הטובים" אלא ובעיקר ע"י המוני הערבים שהצביעו לש"ס. אבל זו רק חצי אמת. החצי השני שאולי הוא חשוב יותר שאכן השבט הלבן אמר את דברו ודברו יצא רע. השבט הזה הצמיח את יאיר לפידיז הגזען. הוא הקים את מפלגתו בארץ המתנחלים והצהרתו הראשונה בליל הבחירות היתה גזענית נגד ח"כ חנין זועבי. יאיר לפידיז הוא היום הסמל של השבט הלבן. השבט הזה הוא גזען.

36 שטרסלר מוכיח שיש שבט לבן שנציגו בהארץ מאחז עיניים יחזקאל פרנקל
  • 08:10
  • 12.02.13

השבט הלבן אינו רק שונא חרדים. לו רק זו היתה ההאשמה היה שטרסלר מוכיח את התמה שלו בהשמצת החרדים ש״כולם, לא רק השבט הלבן, נגדם״. אלא שהשבט הלבן מתנשא מעל כל מי שאינו מהשבט, בטח אנשי עיירות הפיתוח, ודאי אתיופים ורוסים, אין מה לדבר על מתנחלים ודרום תל אביבים וכל שכן על אנשי ימין. תמשיך שטרסלר לצייר לך מגרשים דמיוניים ולנצח בהם. כל ילד עושה כך.

37 רבותי, בנט ולפיד פתחו עידן חדש בהיסטוריה בישראל בשם "הפוליטיקה החדשה" כולם שווים בפני החוק ומדינת ישראל היא הריבון! וכמו שאמר בן גוריון "יש לי כבוד לרבנים אך המקום שלהם רק בבית הכנסת"!! ברור לא?  (לת) אביב העמים
  • 08:11
  • 12.02.13

38 גיוס החרדים לצבא יגרום להדרת נשים בצבא ולבניית אלפי מקוואות ובתי כנסת  (לת) בבסיסי צה"ל - אין בזה צורך
  • 08:13
  • 12.02.13

39 גם לערבים מותר להסתכל ישר בעיניים ולדרוש שווין בנטל ?  (לת) יוסי
  • 08:16
  • 12.02.13

40 עלינו לחרוד מהשתלטות החרדים לפני שישתמשו בנשק שצהל יתן להם  (לת) בנשלום
  • 08:20
  • 12.02.13

41 האמת הצרופה ישר לפנים של הצדקנים ערן לוי
  • 08:25
  • 12.02.13

״אני לא שונא חרדים, אני דורש מהם בדיוק את מה שאני דורש מהילדים שלי״
- יאיר לפיד

42 החרדים בישראל זה עיוות צדק ועוול ממדרגה ראשונה. בלתי נתפס איך נתנו לזה לקרות  (לת) דוס
  • 08:31
  • 12.02.13

43 נחמיה-אחלה כתבה,כתובה נהדר אבל לא מספיק חזקה לטעמי עירית
  • 08:40
  • 12.02.13

כת החרדים (שאינה מכונה "כת" רק בגלל גודלה וכוחה בחברה הישראלית)היא סכנה ממשית לא רק לקיומה הכלכלי של ישראל אלא לקיום הדמוקראטיה בה.
עוד שתיםעשרה שנה כשתלמידי כיתות אלף יגיעו לגיל 18 (כיום הם שליש ממספר התלמידים)הם יצליחו להקים פה מדינת הלכה.
הכת החרדית מהווה סכנה מוחשית למדינת ישראל וחשוב שראש הממשלה יהיה מודע לכך בבואו להקים קואליציה.
הגיעה השעה וההזדמנות להקים קואליציה ללא החרדים שתפעל במיידי להפריד בין דת למדינה בראש וראשונה ואחר כך לכונן פה חוקה כמקובל במדינות הדמוקראטיות הנאורות.

44 תגיד, מה אתה מקשקש? קודם המצאת שבט, אחר כך המצאת לו דעות, כנראה שלך, ובסוף אתה יוצא בדברי תוכחה כנגד השבט הדמיוני שלך ו"דעותיו" שבאות ממוחך הקודח. אולי במקום לברבר פשוט תכתוב מה אתה חושב ולא תטחן מים עם הפרשנות שלך למה שאנשים אחרים חושבים.  (לת) טרחנות, הכללות, יללות
  • 08:43
  • 12.02.13

45 וכשתגיע המלחמה לפאתי בני ברק, בנינו יאלצו להקריב את גופם. איזה עיוות!!!!!  (לת) עיוות חברתי הזועק לשמים
  • 09:02
  • 12.02.13

46 לא יעזור לנו הלמוט
  • 09:02
  • 12.02.13

כל עוד קיימת מערכת הרווחה כפי שהיא החרדים ישאבו ממנה כל מה שאפשר. הם פועלים כך גם בארצות אחרות וגם קבוצות אחרות פועלות כך, למשל פקיסטאנים באנגליה. ההבדל הוא שבישראל הטפיל מאיים למוטט את הנשא, וכאשר זה יקרה שניהם - הנשא והטפיל - ימותו מרעב.

47 If they want to study, they should pay a student fee just like we do  (לת) Itzik
  • 09:03
  • 12.02.13

48 זו הסתכלות חסרה ולא אנושית. ה"שבט הלבן" הפקיר מאז קום המדינה את ילדי החרדים לגחמותיהם של רבניהם / הוריהם כאילו ילד חרדי הוא סוג של רכוש של הוריו שרשאים לעשות בחינוכו כעולה על רוחם. מניעת החינוך מילדי החרדים הוא פשע מתמשך שנובע מחוסר גישה שיוויונית מצידו של אותו "שבט לבן" ששולט בארץ. אותה התעלמות מערך השיוויון שגרמה לנזק מתמשך לאוכלוסיה הערבית במישורים אחרים. לגבי החרדים המדינה מפקירה את הילדים לשיטת חינוך שבה הם רוכשים ידע צר. לילד יש זכויות טבעיות שהחברה צריכה לדאוג לכיבודן. בין היתר הזכות לחינוך. המדינה החילונית מפרה ברגל גסה את הזכויות האלה יותר משישים שנה. ההצדקה המוסרית לסייע לחרדים נטועה בחוסר החינוך המוקנה לילדיהם. זה לא הוגן להסתכל על התוצאה ולהתעלם מהסיבה. ילד חרדי הוא בן אדם ולא סוג של חיית מחמד. הוא זכאי לחינוך ככל ילד אחר. לא צריך להתעסק בתרומה לישבות אלא חייבים להתרכז בשינוי מוחלט של שיטת הלימוד של ילד שנולד על לא עוול בכפו במשפחה חרדית.  (לת) בעיניים פקוחות
  • 09:06
  • 12.02.13

49 אפשר גם לחשוב שהחרדים לא בסדר בהרבה דברים וגם לחשוב שחלק מהביקורת נגדם נובעת מקסנופוביה. אין סתירה. לנה
  • 09:09
  • 12.02.13

ויכול היה להיות נחמד אילו שטרסלר היה מצטט לפחות דוגמה קטנה מה"נאורים" האלה שהוא יוצא נגדם, כי נכון לעכשיו נוצר אצלי רושם שהוא מתווכח עם דחליל.

50 דברים כדורבנות, נחמיה. כבר מזמן היה צריך למרוד במסורת המושחתת והמשחיתה, בה ראשי ממשלה משחדים את המפלגות החרדיות על חשבוננו. אין לחייב אותם בגיוס, ובאותה מידה, יש לקצץ משמעותית בתקציביהם. באותה הזדמנות, יש לתגמל את כל המשרתים שרות חובה, באלף דולר לחודש. תראו איך כל הבטלנים יתחננו להתגייס..  (לת) אזרחים מופלים
  • 09:18
  • 12.02.13

51 איזה רופאים ספרדים דתים יש שלא מטפלים בערבים???וגם אם יש מטפלים מפני דרכי שלום.הרבה שטויות , הכתבה קצת מזכירה את תחילת האשמות מאי שם גרממיא,בטלנים מוצצי כסף תגיד תגיד למה להסתתר ,ולא עם הארץ חסיד  (לת) פחד
  • 09:25
  • 12.02.13

52 אנחנו מגש הכסף עליו ניתנה המדינה לחרדים  (לת) עלמה
  • 09:26
  • 12.02.13

53 מעניין מה מאחד בין בנט בימין הקיצוני ליאיר לפיד שכולל תוך מפלגתו אנשי שמאל מובהקים.איזה חיבוקים יאירוש ובנט נתנו אחד לשני.האידיאולוגיות שלהם מנוגדות לחלוטין .בנט וחברוי דוגלים במדינה דתית, כפופה לרבנים האשכנזי,ונגד תוכנית שלום עם הפלסטינאים.לפיד ואנשוי דוגלים בהרחקת הדת מהמדינה .אם זה לא השבט הלבן במיטבו .  (לת) בובליל
  • 09:28
  • 12.02.13

54 אין שבט לבן , ישנם בעלי דעות שונות. ישראלי
  • 09:28
  • 12.02.13

תפסיקו ל"פמפם" על "שבט לבן" ועל "שבט שחור" וכו'. הדור השלישי של צאצאי "העולים" מארצות אירופה ומארצות ערב רובו ממוצא מעורב של מזרח ומערב. לכן, הנצחת "שבטיות עדתית" לפי מוצא הסבים והסבתות הוא מלאכותי ובבחינת "סיפורי סבתא". זה רק מעורר מחלוקות ישנות, מעלה מאוב טענות קיפוח , שאין בהן לעודד התפתחות וקידום אלא יש בהן לעודד טענות כמו: "תנו לי, מגיע לי".
נכון שהציבור בישראל, כמו בכל מדינה, אינו הומוגני בדעותיו. זה קסמו של משטר דמוקרטי המאפשר חופש ביטוי. טבעי שלחרדים יהיו דעות העולות בקנה אחד עם השקפת עולמם הדתית, כשם שטבעי שלחילונים תהא השקפת עולם שונה. אין לייחס הבדלים אלה ואחרים לארץ ההולדת של הורי הוריהם.

55 תודה לכותב  (לת) יפה וטוב
  • 09:36
  • 12.02.13

56 טור מסולף ומגמתי. המאמץ הצודק לשילוב החרדים בצבא ובעבודה ייפגע מכך קשות יאיר
  • 09:43
  • 12.02.13

חבל מאד שמר שטרסלר כותב בהתלהמות של ילד קטן ולא חכם ולא אכפת לו לעקם ו עובדות ולצאת מתוך נקודות הנחה מופרכות.
זה רק יפגע במאמץ הצודק הזה

57 השבט הלבן אינו אלא עדר לבן השועט בכל מערכת בחירות לכיוון אחר בשדה  (לת) הפוליטי , והפעם לכיוון לפיד
  • 09:45
  • 12.02.13

58 שקרנים נמאסתם יהודה
  • 09:59
  • 12.02.13

נחמיה היקר, שאתה צועק חרדים תעשה בבקשה אבחנה כי יש יותר חרדים שעובדים מחרדים בכולל, אני עובד 14 שעות ביום קצת יותר קשה ממך, וכשאתה צועק חרדים בהכללה אתה שותה את דמי ואת דמם של כל החרדים שעובדים קשה לפרנס 8 ילדים ולא ילד וכלב, וזה שוב הוכחה שהביקורת הקשה ההרסנית והכללה חבוי בתוכה לא כמיהה לשיוויון בנטל ,אלא שנאה תהומית של השונה, שנאה כלפי מי שמעיז לחשוב אחרת ממך, שנאה כלפי מורשת אבותיך שאתה היום בז לה, תמשיך להלחם נגד המסורת היהודית אנחנו כבר רגילים למהרסייך ומחרייבייך ממך ייצאו, בגלל אנשים שונאים כמוך אתה גורם לחרדים להעלים מיסים.....

59 תמהני נחמיה. נבות.
  • 10:27
  • 12.02.13

למה לנו לימודי ליבה כשיש לנו סוגיות אביי ורבא.
אם יירו עלינו טילים נענה בתהילים.
ואם יהיו לנו קשיים כלכליים-נייצא את הסטארטאפ.״פירמידת הפראיירים״
שפירושה-מצא לך 5פראיירים שיפרנסו אותך ויסכנו את חייהם בצבא עבורך
אם תתמיד במשחק אחרי כמה שנים הזוכה במשחק יהיה אדמו״ר.

60 עוד צעד קטן ונועז לעבר האמת, נחמיה, היה מביא אותך לתובנה הבאה: הצבועים שאתה מדבר עליהם פשוט שונאים את צה"ל ואת "הציונות" (זאת אומרת, את מדינתם, וגם את עמם) יותר ממה שהם מתעבים את החרדים. ולכן הם יתמכו בכל אחד ובכל מעשה או מחדל , שנראה להם כי הוא יכול להזיק לצבא הם, או לעם או למדינתו.  (לת) מאפיהו
  • 10:37
  • 12.02.13

61 ויפה אמר שטרסלר גילי
  • 10:38
  • 12.02.13

ויפה אמרת אתה!

62 שטרסלר, אל תהיה לנו בן דרור ימיני. המאמר שלך בנוי בדיוק בסיגנון שלו בד"כ מסכים עם שטרסלר
  • 10:50
  • 12.02.13

התפרצות לדלת פתוחה באמצעות התנפלות על מיעוט תמהוני, שנועדה לגרום לרוב שאינו חושב כך להרגיש טוב ולהעריץ את חוכמתו של הכותב. הרי החילונים היחידים שתומכים בחרדים הם רק הפוליטיקאים שנאלצים למכור אותנו להם מסיבות קואליציוניות. אולי תמנה שמות של עשרה חילונים "טובים ומתקדמים" כאלה שאינם פוליטיקאים?

63 אני איתך שטרסלר  (לת) צודק
  • 10:50
  • 12.02.13

64 תודה תודה תודה. נדיר שאני מסכימה אתך, אבל הפעם: כל כך חשוב שכתבת את הדברים. תודה לך  (לת) תודה
  • 10:51
  • 12.02.13

65 וצריך להוסיף: להוציא מהשיח הציבורי את המושג "רגשות הדתיים" - הרגשות של החילוניים לא פחות חשובים מאלו של הדתיים, אבל גם אלה וגם אלה הם עניין פרטי, לא ציבורי - כל אחד והרגשות שלו.  (לת) א
  • 10:52
  • 12.02.13

66 אני לא רוצה לשנוא או לחנך אף אחד אלא להראות את עצמי תמיר
  • 10:53
  • 12.02.13


את דעותיי, מחשבותיי ורעיונותיי, כל זאת מבלי לפסול על סמך מראה חיצוני או סטריאוטיפים ודעות קדומות שהחדירו למוח הקולקטיבי והשביר שלנו במשך מי יודע כמה שנים. אני מייצג המון צעירים שנמאס להם ורוצים לשנות. אני צעיר ששונא הגדרות - ימין, שמאל, לאומני, חרדי, חילוני, משתמט, בוגד, שבט לבן, שבט שחור וכו'.. אנחנו צעירים ואנו שונאים פוליטיקה שמדברת על קפיטליזם או סוציאליזם, אנו מעדיפים יותר הומניזם - זהו תמהיל של כל הטוב אשר מנוקה מכל הבורות ותכתיבים קודמים.
המטרות שלנו בניגוד "לשבט הלבן" (כ"כ לא אוהב את ההגדרות האלו אבל נזרום בכל זאת) הן להלחם באפליה לא מתוך חדר עורכים וכותבים אלא בשטח, הכל בכדי להגשים בדיוק את כל מה שכתבת. יש לזכור שכולנו כבר מזמן מעורבים, גם אני כמובן, מה זה באמת משנה? אנו דורשים חיבור יותר טוב לכל העולמות שעד היום אמרו לנו שהם כ"כ שונים מאתנו, הכל בכדי לקיים חברה צודקת שוויונית שרוב העם יכול לחיות בה בשלום ובשלווה.

אנחנו כאן בכדי לשנות ולמצוא חיבור משותף עם כולם כאשר יש שני כללים שאי אפשר להתפשר עליהם: אחד - כולם חייבים לתרום למאמץ. שניים- אסור לכפות על אחר דרך שאינו מסכים לה.
אני אומר בלב שלם שאף גורם אינו ראוי לחרם או שנאה כלפיו, אני מאמין שאפשר להגיע לכל אדם ולקיים איתו דיאלוג אמתי וכנה לטובת כל החברה והעתיד שלנו. אולי אני חולם אבל בטוח שאני לא היחיד.

67 לא רק להיפגש אתם בגובה העיניים, אלא יותר מזה: להפסיק את הסובלנות כלפיהם: הם מנצלים את הסובלנות של החילוניים כדי להשתלט עלינו ולנצל אותנו, ולכן הם לא ראויים ליחס סובלני מצדנו - הם איבדו את הזכות הזאת.  (לת) צביק
  • 10:54
  • 12.02.13

  •   אז למה לא לנסות להראות להם שיש גם אחרת תמיר
    • 12:12
    • 12.02.13

    בדיוק כפי שהם מנסים להראות שיש דרך אחרת. הרוב קובע מהי הדרך המקובלת שמוסכמת ע"פ הרוב, יחד עם סובלנות שכמובן החוק וגם המוסר הבסיסי ביותר מחייב אותך להפגין. אנחנו חייבים בעידן של מודלים, ברגע שתספק מודל אתה נותן למעשה בחירה חופשית. חברה בריאה היא חברה חופשית.

68 החרדים בארץ כמו המוסלמים באירופה: נושכים את היד הדמוקרטית שמטפחת אותם, וה"נאורים" אצלנו ובאירופה מסייעים גם לאלה וגם לאלה.  (לת) רונינה
  • 10:56
  • 12.02.13

69 המחלה ברורה: בורות, השתמטות ובטלנות, אך כדי לטפל בה צריך לבא עם תכנית מסודרת וזו אינה מתחילה בגיוס אכיפת חוק חינוך חובה תחילה
  • 11:15
  • 12.02.13

ואם הטיפול לא יתבצע בסדר הנכון, הבעיה לא תפטר. וכאן בדיוק תכשל המפלגה החדשה והגדולה שמעדיפה ססמאות ריקות שסוחפות המונים, והיא סחפה, על תכנית מסודרת שתטפל היטב במחלה. חשוב להדגיש שכמו בפתרון הסכסוך בין ישראל לפלסטינים, יצאו שני הצדדים מורווחים מפתרון צודק. זה אינו משחק שסכומו אפס...המפסידים יהיו עסקני היהדות החרדית אך הם בני עוולה שיש להלחם בהם

70 All animals are equal, but some animals are more equal than others  (לת) G. Orwell
  • 11:29
  • 12.02.13

71 נכון בחלקו גרשון
  • 11:52
  • 12.02.13

נכון לגבי החרדים, אבל נכון גם לגבי הערבים. אותה הסתכלות בגובה העיניים בדיוק.

72 פשוט נכון. שוויון. גיא
  • 11:57
  • 12.02.13

נחמיה תודה. מי יתן שקולך וקולנו ישמעו.

די להעדפה ולמימון של הלומדים בכוללים.

הסטודנטים באוניברסיטאות חשובים לא פחות.

המסלול הנכון : צבא - לימודים - עבודה. מי שרוצה ללמוד אחרי הצבא תורה עד סוף ימיו - שיבושם לו - ולא על חשבוני !!

73 השבט הלבן שונא גם את נתניהו שנאה עזה.  (לת) עדי
  • 11:58
  • 12.02.13

74 כולם מתפלספים על גיוס - צריך לסגור לחלוטין את הברז הכספי לכוללים ולאברכים ותוך שנה הכל יבוא על מקומו  (לת) משה
  • 12:03
  • 12.02.13

75 יפה, נחמיה, בדרך כלל אתה מעצבן אותי, הפעם נהניתי!! wedwed
  • 12:19
  • 12.02.13

אכן בגובה העיניים, ורק משם!! אני רוצה שוויון בנטל הכלכלי, בטחוני ואזרחי!! לא רק איתם עם כל האזרחים במדינה!! כולל הערבים!!

76 לכל הפחות תבדוק קצת לפני שאתה אומר שטויות. כל הפוסקים אומרים שיש לחלל שבת כדי להציל גוי, גם מבחינה אופרטיבית, אם לא נחלל שבת כדי להציל את הגוי הוא לא ירצה להציל יהודי. הרב עובדיה. דיבר על פעולות שלא מצילות חיים אותם יש לצמצם כדי להימנע מחילול שבת  (לת) אורן
  • 12:32
  • 12.02.13

77 שטרסלר נגע בציפור נפשם של החרדים, עגל הזהב, שעומד להישמט מידיהם. עגל הזהב
  • 12:41
  • 12.02.13

איזו בהלה אחזה בחרדים למשמע הבשורה הנוראית! הם יצטרכו לעבוד! השמעתם שערוריה כזאת? לעבוד??
הם יצטרכו ללכת לצבא! לצבא הולכים רק היהודים מסוג ב' והלאה, חילוניים! אלה הגויים של שבת, חוטבי העצים ושואבי המים של מפלג העלוקות, ידוע ברבים גם כ'חרדים'.

חרדים? רק לנהנתנות שלהם, לכספים שהם חולבים מאיתנו! סוגדים לעגל הזהב!

78 ענק אבי
  • 12:44
  • 12.02.13

נכון, מדוייק, מפחיד. אל תרפה. תמשיך לעורר את דעת הקהל. כל הכבוד ותבורך.

79 מאמר נכון וכתוב היטב. רק שים לב, נחמיה, שהדוגמא המובהקת ל"הטובים ומתקדמים" האלה היא חברך למערכת גדעון לוי.  (לת) טל
  • 12:51
  • 12.02.13

80 הגישה לחרדים אברהם
  • 12:59
  • 12.02.13

יש עיוורון מסוים בגישה שלנו לחרדים: אנחנו חושבים שהם יהודים ולכן תובעים מהם שיוויון בנטל הגיוס. החרדים אינם חושבים אותנו (אלה שאינם חרדים) ליהודים. אפילו החוזרים בתשובה אינם נחשבים בעיניהם ליהודים שווי זכויות.
החרדים רואים בנו - לדברי הסופר חיים באר - את הכספומט שלהם.
אם כך, מה צריכה להיות הגישה שלנו לחרדים? להפסיק להם את כל ההקצבות וההטבות למיניהן ואז הם יתחילו לעבוד. אפשר להתייחס אליהם כמו אל עוד מיעוט לאומי בארץ. והעיקר: שיפסיקו להיכנם לנו לצלחת ולקבוע לנו את אורחות חיינו מהלידה (ברית מילה), הנישואין והגירושים וכן סידורי ההלוויה. שיסתדרו להם איך שהם רוצים ושלא ייהנו מחוק השבות.

81 נחמיה שטרסלר לראשות מפלגת נץ צביעות
  • 13:00
  • 12.02.13

באותו האופן שבו נחמיה מתאר את החרדים המנוולים אשר פוגעים באוכלוסייתם ובחילונים ולכן יש לנו הצדקה מלאה לשנוא אותם, את כולם! תיארה עוצמה לישראל את הערבים.
כן גם לציבור הערבי יש מנהיגים ציניים אשר חותרים נגד מוסדות המדינה. גם בקרב הציבור הערבי יש כאלה אשר מנצלים את רוב האוכלוסיה, ערבים לא משרתים בצבא ולא משלמים מיסים, אם נוקטים בהכללות הגזעניות של שטרסלר.
אז זאת סיבה להתייחס לציבור שלם כאל אויב? האם הסתה כנגד הציבור הזה תביא ללרגרסיה או לפרוגרוסה של היחסים שלנו איתו? כשמדובר בערבים התשובה ברורה- מתפיסות לעומתיות לא יצא כלום. יש לדאוג לשילובם, אבל דמגוגיה ושנאת האחר לשם שינאה לא תביא זאת.
אז מדוע את החרדים מותר לשנוא? האם שטרסלר לא מרגיש כי הקמפיינים נגדם הם כבר מזמן בגדר השנאה? אבל זה בסדר, בתקשורת לימדו אותנו שהם הרעים אז מותר ואף חשוב לשנוא אותם. ושכל המתייפיפים לא יגידו לכם דבר אחר! רק שאל תהיו צבועים, ובכנסת הבאה תצביעו לעוצמה לישראל כי זו בדיוק האידיאולוגיה שלהם- הסתה נגד ציבורים שנתפסים כלא תורמים למדינה.

82 בקיצור,שטרסלר ,אתה רוצה שלא יקראו לך לבן.אתה תרמת, אתה בנית,אתה עובד,וגם משרת בצבא..שלא כמו "האחרים".ש"ס למשל 80% מבוחריה גם עובדים וגם משרתים,והם לא מנופפים בזה.שלא כו רוב החרידים האשכנזים שלא משרת ולא עובד.אתה ,וכל אלה ,שלא אוהב שקוראים לכם "שבט לבן" תוקפים רק את ש"ס.מעניין למה????  (לת) אייל
  • 13:07
  • 12.02.13

83 אני מסכימה עם כל מילה ומילה שלך  (לת) נחמיה, קרה נס
  • 13:08
  • 12.02.13

84 מערכת יקרה: אי פרסום תגובות ענייניות שחולקות על עמדת הכותב אינה ראויה ולא מעודדת שיח אינטיליגנטי. למדו מאתר nrg שמפרסם תגובות באופן אוטומטי.  (לת) מזרחי
  • 13:29
  • 12.02.13

85 קשה להתוכח לגופו של עניין עם מישהו שמציג נתונים שקריים והזויים נחום
  • 13:54
  • 12.02.13

אברך לא מקבל 6000 שקל בחודש.
מי שמציג את זה הוא סלפן למעט 850 שקל שאברך מקבל קצבת כולל (ביחס לסטודנק שהמדינה ממנת את לימודיו פי כמה)
שאר ההקצבות הם הקצבות כלליות שמקבלים בצורה סוציאלית
חלקם אפילו אברך כמעט לא יכול לקבל לעולם (כמו מעונות שהדרישה היא שבני הזוג יכניסו משכורת מינימום של 40 שעות שבועיות, אין אף התחשבות באברך)

86 יש שבט לבן אמיד בורגני נהנתן שרק רוצה להמשיך את חייו הנוחים שלא יעלו לו מסים ושלא יבלבלו לו על מצוקות. לפיד האבא היה מיצגו האוטנטי של השבט הלבן. גם בנו ו19 המופלאים הם מיצגיו בכנסת. עכשיו לא להפריע להם. הם עסוקים בתכנון הנסיעה לחו"ל בפסח כאשר אחרים עסוקים בלשרוד ולגמור את החודש.  (לת) צביקי
  • 14:08
  • 12.02.13

87 דבר הפסיכולוג רוזנקרנץ
  • 14:08
  • 12.02.13

חזון נחמיה דברי אלוהים חיים, אבל ניתוחו הפסיכולוגי את התופעה לוקה בשטחיות. ניתוח של ממש צריך להתייחס לשני היבטים המשלימים זה את זה: תחושת העליונות של החרדים מצד אחד, וההתבטלות החילונית בפניה מצד שני. נתחיל מן ההיבט השני, שם הדברים ברורים. החרדים צברו כוח פוליטי, ואולם הם חפים מכל אידיאולוגיה. דאגתם נתונה לסיפוקו של אינטרס אחד ויחיד שלהם: המשך קיומה של שגרת ״בטלנותו אמנותו״. אחת היא להם מי יהיה זה שיספק את הסחורה: ״הסמול״, ״המחנה הלאומי״, או אפילו אחמד טיבי אם יש צורך. בהינתן מצב עניינים זה, החרדים הם סחורה פוליטית עוברת לסוחר לכל המרבה במחיר, ונכונה לשרת כל מדיניות. על כן משתלם לכל המחנות, החל בשמעון פרס וכלה בביבי נתניהו, להתרפס בפניהם, ולעלות לסוכתו של מרן בכל מזג אוויר. זו פסיכולוגיית ההתבטלות של החמור החילוני.
ומה באשר לפסיכולוגיה החרדית? תורת הלמידה מורה לנו כי התנהגות ועמדות אינן מתמידות לאורך זמן אלה אם כן הן מתוגמלות על ידי חיזוקים מתאימים. החמור החילוני מתגמל את החרדים בנדיבות בכסף ובהטבות אחרות, ובכך משכנע אותם כי הם אכן נשגבים על זולתם, ומטפח את תחושת העליונות שלהם ואת ההתנהגות הנגזרת ממנה.
לפיכך נמצאנו למדים כי על מנת לפתור את הבעייה החרדית אין צורך בחקיקה כלשהי, ואף לא ״במתווה יעלון״, ״מתווה לפיד״, או ״מתווה פלסנר״. כל מה שנדרש הוא לקטוע באחת את החיזוקים ועל ידי כך להכחיד את ההתנהגות המחוזקת. במילים פשוטות: צריך לסגור את הברז, וכל היתר יסתדר מעצמו.
החרדים מאיימים כי אם כך יקרה ירדו בהמוניהם מהארץ. יש לתת להם את ברכת הדרך, ולהפוך את יצוא הפרזיטים למנוף לחיזוק המשק. משאבי הקרקע שיתפנו עקב עריקתם יכולים לסייע להקלת מצוקת הדיור ולהורדת מחירו.
לחילופין טוענים החרדים כי אין די קרקעות בארץ על מנת להקים את בתי הסוהר שיידרשו לכליאת המון סרבניהם. אין צורך להיבהל מכך. ראשית, ניתן לבנות לגובה. ושנית, מרגע שיופסק מימון ״בטלנותו אמנותו״ והכסף יופנה לתגמול חיילים משרתים, אזי לא יוותרו מספיק קרקעות כדי להכיל את מלוא אורכו של תור המתגייסים החרדים שיצבאו על שערי לשכות הגיוס.

88 כל הכבוד נחמיה שטרסלר. יושרתך וצילולתך ראויים לכל שבח.  (לת) ישראלי אמיתי, לא מגזרי ולא שבטי
  • 15:14
  • 12.02.13

89 שאלה: אני אברך שמקבל 854 ש"ח, איפה אפשר להשיג את שאר ה- 5146 ש"ח?  (לת) אברך משי
  • 15:41
  • 12.02.13

90 עיתון הארץ,עיתון לאשכנזים שחושבים."" העיתון "הנאור " של המדינה"".  (לת) רפי
  • 16:00
  • 12.02.13

91 נחמיה ,הבנו ממך כבר מזמן שזה כיף לשנוא חרדים , אז אולי תחדש פעם משהו ?  (לת) איש הגזע הלבן
  • 16:03
  • 12.02.13

92 היה אפשר לשלוח מייל לעמיתך, חבר המערכת גדעון לוי , כי אין בזה ממש... ירושלמי
  • 16:04
  • 12.02.13

לטור דעה !

93 בול אחד
  • 16:25
  • 12.02.13

הפעם בול פגיעה ועוד......

94 צריך להפסיק את הקצבות המיוחדות ללומדים בישיבות ואת מימון הישיבות ע"י משרד החינוך. אבל אין טעם לגייס לצה"ל אנשים שאין להם שום דחף או רצון להגן על מדינת ישראל והם כפופים לפסיקות רבנים והרבה חוקים, מצוות ומנהגים. התועלת שיביאו כחיילים תהיה קטנה לעומת המשאבים והמאמצים שצה"ל ישקיע בהם.  (לת) אביגדור
  • 16:37
  • 12.02.13

95 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:49
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכורעת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

96 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:50
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכורעת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

97 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:51
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכוערת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

98 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:51
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכוערת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

99 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:51
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכוערת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

100 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:51
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכוערת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

101 זה לא נכון נחמיה - הפסק להסיט ! ד"ר פלד
  • 16:51
  • 12.02.13

אני רופא דתי. מקפיד על קלה כבחמורה. יש מצווה מפורשת לטפל בגויים (ערבים הם בכלל גויים, לידיעתך) בשבת, משום דרכי שלום. והצלתי חיים של שאיננו / ה יהודי / ה לא פעם בשבת. אז אנא ממך די להסטה הפרועה והמכוערת. אם הרב עובדיה דן בהלכה כלשהיא, כנראה שאתה צריך ללמוד עוד הרבה כיצד ללמוד וכיצד להוציא את המוץ מן העיקר. די להשתלחויות. נעים יותר יהיה כשהשבט הלבן יחזור להציג את התכנים הנפלאים שלו במקום להשתלח בעובדי ה'.

102 כל מילה זהב  (לת) רק מרצ
  • 18:31
  • 12.02.13

103 נחמיה - מעולה!  (לת) גיא דסה
  • 18:59
  • 12.02.13

104 איפה שאר הכסף? הלוואי!!! מרים
  • 19:55
  • 12.02.13

אני חרדית שעובדת ובעלי לומד נוא עושה שרות אזרחי בנוסף ללימוד
אבל אין לי הנחה בארננונה ואין לי סבסוד בדירה אנחנו משלמים משכנתא מלאה אני מקבלת קיצבת ילדים 173 ש"ח יש לנו ילד 1 בנתים
בביטוח לאומי אין לנו שום הנחות הכל אנחנו משלמים
אז איפה ה 6000 ש,ח שאתה מבטיח שאנחנו מקבלים?
אני ישמח שתיצור איתי קשר ותספר לי איך אני יכולה לקבל את זה !!!

105 קראתי בענין את כל התגובות והמסקנה המפתיעה היא שיש הרבה חרדים שקוראים את שטרסלר  (לת) גם זה משהו
  • 20:07
  • 12.02.13

106 מר שטסלר מוחה
  • 20:40
  • 12.02.13

תספר לי מהר איפה אפשר לקבל 6000 ש"ח
כי פה אין מושג כזה וגם לא מתקרב לזה.
אתה מוכר שקרים והעם שלך קונה את זה.

107 תגובה לטוקבקיסט - אני רק שאלה מלש
  • 20:50
  • 12.02.13

חישובך לא נכונים, מידע אישי אני יודע שמתוך בחירה החרדים חיים בדלות
ועוני וכך הם מחנכים את ילדיהם. אסור להעביר שקל לחרדים וחייבת להיות
שוויוניות בכל, באשר ללימודי תורה שיעשה בערב והכי חשוב שתהיו חברה יצרנית
ולא טפילית.

108 שטרסלר, קלעת בול!  (לת) קאטו
  • 21:39
  • 12.02.13

109 המספרים שאתה מביא על הסבסודים מצוצים מהאצבע, לא היה ולא נברא.  (לת) ואתה אכן שבט לבן במובן הרע, מה לעשות
  • 21:42
  • 12.02.13

110 תשעים אחוז עשר אחוז היה חסר שם רק הפטיל והטוש  (לת) יורם
  • 21:45
  • 12.02.13

111 השתלחות חסרת רסן של מייצג השבט הלבן במירעו הקפיטליסטי החזירי, בשנואי נפשו החרדים  (לת) די להסית
  • 21:52
  • 12.02.13

112 כל כך נכון עד שדמי רותח למקרא הדברים שימי
  • 22:57
  • 12.02.13

מדינה מתאבדת - זה בדיוק מה שאנחנו. אם לא נעצור את זה עכשיו, בעוד עשור כבר לא נוכל

113 בזמן שהשבט הלבן ישב בבתי קפה החרדים הקימו את המדינה נלחמו באויב הקימו כאן חקלאות תעשיה ומדע החרדים הם הקימו את הפלמח את תעשית ההי טק את התעשיה הצבאית והאוירית  (לת) דרבנן
  • 23:03
  • 12.02.13

114 להתחיל בנקודות זיכוי למס הכנסה. להחליף את תושב הארץ במי שעשה שירות צבאי. מי שלא עשה שלא יקבל נקודות זיכוי ממס הכנסה. מה יותר קל מזה? אבל זה לא הכל. יש להמשיך במניעת הטבות ממי שלא שירתו. הכאה בכיס היא התרופה הטובה ביותר.  (לת) רם גרנות
  • 23:26
  • 12.02.13

115 מסכימה איתך נחמיה אנדי
  • 23:32
  • 12.02.13

נחמיה, אני מסכימה עם כל מילה שנכתבה ! אחד מגדולי הפילוסופים אמר: "המדע והאמונה נעים על אותו ציר, האמונה מתחילה היכן שנגמר המדע"... יש צורך להניע את העגלה על ציר המדע ולפתוח את החרדים ללימודים לידע למחקר - נשארו לנו עוד אלפי שנים של אמונה עד שהמדע יפענח את האלוהים.

פעילות
המלצות