המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

בחירתו של יאיר

יאיר לפיד רוצה להיות ראש הממשלה. יפה. ללפיד אין הניסיון הנדרש כדי להיות ראש הממשלה. יפה. אבל ללפיד יש כישורים פוליטיים מרשימים, שאותם הוכיח במערכת הבחירות. יפה. לכן, כדי להוכיח שהוא אכן ראוי להיות בעתיד ראש הממשלה, על הישראלי היפה להוכיח שהוא יודע לקרוא יפה את מפת המציאות. עליו להוכיח שהוא יודע להבחין בין עיקר לטפל.

הנה מפת המציאות: הסדר המזרח תיכוני קרס. מערכת הכוחות המייצבים שאיפשרה לנו לחיות כאן באופן סביר במשך עשרות שנים אינה קיימת עוד. איראן על סף התגרענות. במצרים חוסר יציבות. סוריה מתפרקת. החמאס השולט ברצועת עזה מאיים להשתלט גם על יהודה ושומרון.

במצב דברים זה ברור לחלוטין, שכדי לקיים את ההרתעה ולהגן על הגבולות תהיה ישראל מוכרחה להפעיל כוח מדי פעם בגזרות שונות. כדי להפעיל כוח תזדקק ישראל ללגיטימיות. אבל ישראל כובשת ומתנחלת היא ישראל בלא לגיטימיות. לכן, למען הביטחון, ישראל מוכרחה להקפיא מיד את הבנייה בהתנחלויות שאינן בתוך גושי ההתיישבות הגדולים. רק הקפאה נכונה תעניק לישראל את אשראי הלגיטימיות שהיא זקוקה לו כדי להגן על קיומה.

הנה מפת המציאות: ביהודה ושומרון מתגוררים היום כ-360 אלף ישראלים. בארבע השנים האחרונות עלה מספר המתנחלים בכ-65 אלף. בארבע השנים הבאות עלול המספר לעלות ב-100 אלף. איש אינו יודע בדיוק מהי נקודת האל-חזור, אבל נקודת האל-חזור קיימת. מעבר לקו מסוים, שאיננו רחוקים ממנו, חלוקת הארץ תיהפך לבלתי אפשרית, וישראל תהיה למדינה דו-לאומית. לכן, למען הציונות, ישראל מוכרחה להקפיא מיד את הבנייה בהתנחלויות שאינן בתוך גושי ההתיישבות הגדולים. רק הקפאה נכונה תעניק לישראל עתיד.

אם לפיד קורא את מפת המציאות ומבחין בין עיקר לטפל, המסקנה המדינית היא אחת: הממשלה ה-33 של מדינת ישראל מוכרחה להיות ממשלת הקפאה. כן, עליה לטפל בשוויון בנטל, בתבונה ובמתינות. כן, עליה לשנות את שיטת הממשל, בחוכמה ובזהירות. כן, עליה לדאוג לחינוך, לשיכון ולבריאות. אבל לכל יעדי הפנים הנעלים האלה הממשלה הבאה צריכה לחתור בשעה שלישראל יש מבנה מדיני-ביטחוני איתן, הנשען על הקפאת הבנייה בהתנחלויות. בלא הקפאה נכונה, ישראל עלולה להיקלע לסחרור אסטרטגי, שימנע את ההתמודדות עם בעיות העומק של החברה הישראלית והמדינה הישראלית.

אם לפיד קורא את מפת המציאות ומבחין בין עיקר לטפל, המסקנה הפוליטית היא אחת: הממשלה ה-33 של מדינת ישראל מוכרחה להיות ממשלת ליכוד-מרכז-חרדים. היא מוכרחה לכלול את הליכוד-ביתנו, יש עתיד, ש"ס, התנועה וקדימה. אין מקום לברית הצינית לפיד-נפתלי בנט. אסור לשעבד את הכמיהה לשינוי של המרכז השפוי לתאוות ההתנחלות של גוש אמונים. אסור לאזוק את הערכיות היפה של רות קלדרון לגזענות ולהדרת הנשים של הרב זלמן מלמד והרב דב ליאור. אי אפשר לדבר על הריבון הישראלי וללכת יד ביד עם רבני הסרבנות ומעודדי הסרבנות של האיחוד הלאומי ותקומה.

הימים הבאים הם ימים חשובים. אם לפיד יקרא (באיחור) את מפת המציאות ויבחין (באיחור) בין עיקר לטפל, הוא יוכל להעניק לישראל ממשלה שיש בה לא מעט תקווה. אבל אם לפיד ידבק בברית המוזרה עם הבית היהודי, הוא יכפה על בנימין נתניהו את הבית היהודי, ובכך ימנע את ההקפאה ויעודד את ההקצנה ויערער את הבית הישראלי. האם זה העתיד שביקשו הישראלים שהצביעו בעבור יש עתיד? הם זה העתיד אשר יוכיח שלפיד הוא בעל הכישורים הנדרשים כדי להיות בעתיד ראש הממשלה? הבחירה היא בחירתו של יאיר.
 

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 בוחרי יש עתיד ביקשו בעיקר פוליטיקה בלי החרדים ולפיד יודע זאת ערן לוי
  • 02:17
  • 21.02.13

המציאות שיאיר לפיד רואה מול עיניו היא מציאות דמוגרפית שבה כמעט מחצית מתלמידי היסודי הם מהמגזר הערבי והחרדי, והמשמעות לכך היא שאין עתיד לנושאים בנטל במדינת ישראל ללא פעולה מיידית בצומת ההכרעה הזאת.

  •   זה מהלך נכון שלפיד לא מצטרף לביבי כי הבחירות הקרובות יהיו בקרוב ואז לפיד יקבל 33 מנדטים ויהפוך למפלגה הגדולה בכנסת ואז זה יאפשר לו להרכיב ממשלה שתפסיק את הבניה בגדה..! כך צריך לפעול ולא לרוץ מיד לביבי בלי כל יכולת השפעה על מהלך ההקפאה! אתה הבנת זאת שביט?  (לת) אלטמן הקטן
    • 07:49
    • 21.02.13

  •   הברית בין לפיד לנפתלי היא ברית בין "זועביס" ל"אבו לא יודע מה". הישראלי עם הג'יפ והישראלי עם הכיפה.  (לת) ג. בלס
    • 09:07
    • 21.02.13

  •   נכון ולא נכון. נכון שבוחרי לפיד לא אוהבים את החרדים. למה? משלמים עליהם בכסף. והכסף גדול יותר מהכסף הישיר. לא נכון מכיוון שהפתרון אינו בנט (בתוכו דתי חרדלי) ולא "ללא ש"ס" ולא השוויון בנטל אלא הסנקציות הכספיות וביטול ההטבות. דוגמה: בטלו את קצבת הילדים לכולם, אבל כולם וזהו. זהו. סגרו את זה עם נתניהו וכנסו לממשלה.  (לת) דן
    • 11:27
    • 21.02.13

  •   אתה צוחק, שביט ממשיך להיות כתב אורח של ישראל היום בהארץ, הוא לרגע לא הפסיק לעבוד אצל שרה. Yigal Cohen
    • 11:45
    • 21.02.13

    אתה צוחק, שביט ממשיך להיות כתב אורח של ישראל היום בהארץ, הוא לרגע לא הפסיק לעבוד אצל שרה.

  •   או...ומאיפה יבואו 33 מנדטים?.מהרושם האדיר שהותירו מעשיו הנפלאים של יאירוש?הלימון הפייסבוקי והבאז הטרנדי נסחטו עד תום.עכשיו צריך קבלות של עשיה וללפידוש אין כאלו.שלוש ארבע שנים בתוך העשיה הממשלתית..להזכיר הזרועה המבצעת של מדינת ישראל..יתנו איזה רמז לערכו הפוליטי האמיתי של יאירוש..אכן ברית הזויה.  (לת) פלוטו
    • 14:27
    • 21.02.13

  •   או...ומאיפה יבואו 33 מנדטים?.מהרושם האדיר שהותירו מעשיו הנפלאים של יאירוש?הלימון הפייסבוקי והבאז הטרנדי נסחטו עד תום.עכשיו צריך קבלות של עשיה וללפידוש אין כאלו.שלוש ארבע שנים בתוך העשיה הממשלתית..להזכיר הזרועה המבצעת של מדינת ישראל..יתנו איזה רמז לערכו הפוליטי האמיתי של יאירוש..אכן ברית הזויה.  (לת) פלוטו
    • 15:30
    • 21.02.13

  •   המציאות הדמוגרפית היא עובדה. נכון. ניתוח המציאות שעשה ארי שביט בצורה יפה עדיין חסרה נדבך אחד, לעניות דעתי. מה שקורה כאן זו מערבולת שהחרדים חרדים ממנה. השילוב של המגזר הדתי חרדי/אורטודוקסי/קלאסי, להבדיל מהדתיים הציוניים, בחברה ייצור מערבולת קשה שאף אחד לא מצייר לנו, הקהל פה, את האפשרויות שתניב. כן, כולנו החילונים, רוצים לראות את אחיינו תורמים כמונו. לא תמיד רצונותינו אפשריים ובן גוריון בחכמתו צפה זאת. הוא לא הוטרד מהדמוגרפיה של העשור השני במאה ה-21.  (לת) חצאית ששמחה במאי לערן
    • 17:19
    • 21.02.13

  •   שביט טועה בפרשנותו אחרי "במצב דברים זה ברור לחלוטין" ונותן סצנריו אפשרי, אבל לא יחידי ! לפיד חייב להיכנס לממשלת נתניהו, אם הוא רוצה את טובת המדינה ואם הוא רוצה לשרוד פוליטית !!!!!!  (לת) עמיש שחם- רעננה יוק !
    • 17:56
    • 21.02.13

  •   אלטמן הקטן - תמשיך לחשוב בקטן. זה נגד לפיד ובעד נתניהו !!!!! אל תשכח לקחת את הצ'ק בדרך.  (לת) עמיש שחם- רעננה יוק !
    • 17:57
    • 21.02.13

  •   אלטמן הקטן - תמשיך לחשוב בקטן. זה נגד לפיד ובעד נתניהו !!!!! אל תשכח לקחת את הצ'ק בדרך.  (לת) עמיש שחם- רעננה יוק !!
    • 17:58
    • 21.02.13

  •   יאירוש מתגלה כנפל פוליטי. אם הוא היה עושה אצלי טירונות הייתי שם לו 30 שכיבות סמיכה אחרי ארוחת הצהריים. אני לו סומך על מי שכל חייו היה כתבן וקריין !!!!!  (לת) עמיש שחם- רעננה יוק !!
    • 18:00
    • 21.02.13

  •   שביט צודק !! דודי
    • 02:51
    • 22.02.13

    מספיק כבר עם הנטל שמטל הזה.
    אני טכנתי 3 שנים בחובה. ולא כזההה הציק לי שאוכלוסיה מסוימת משמרת מסורת (שאינני מאמין בה לגמרי אפילו)
    מתוך שורשים ואהבה לדתם.
    אפשר לחשוב כבר עם הנטל הזה !
    שפשוט יפסיקו לתקצב ולעודד הכנסה לכלכלה ולצבא, לא בכוחנות, בהידברות עם הספרדים המתונים יותר.
    וקיבינימאט עם המפלגה ההזויה וצדקנית של בנט.
    לי לא מפריעים לא ערביי ישראל ולא החרדים, אל נושאים
    מהותיים ומעשיים באמת, כמו באמת גם דברים שלפיד מדבר עליהם, כמו עומס במסים ובבריוקרטיה,
    אבל הקואליציה של ביבי עם חרדים והעבודה תיהיה אידיאלית.
    ולפיד מוזמן רק אם יימתן את הסיסמאות כבר.
    תתחילו לעבוד למען עם ישראל. עניין החרדים זה לא כזה
    קריטי, מספיק כבר עם זה.
    עם לבני, דרעי, מופז ושלי- באמת תיהיה בנייה בהתנחלויות מבודדות ?!?! אני בעד ביבי בראשות וכל הכוחות המתונים ממרכזים אותו ונותנים לו אויר לטפל ביטחונית- התחום שביבי עדיף על כולם, נקודה.
    לא רוצים הרפתקאות פה.

02 כרגיל שביט מקשקש מלא בעצמו. תמיד זה כל כך היסטורי משה
  • 02:27
  • 21.02.13

הסכנה הגדולה לישראל היא השד הדמוגרפי חרדי וצריך לנטרלו.

  •   צר לי על האבחנה השגויה שלך משה- הסכנה הגדולה ביותר לשרידותה של ישראל=השטחים הכובשים וימין מושחת ואימפוטנטי בשלטון. חרדים, הם רק חלק מפרזיטים ששלטון הימין מאכיל, כדי לשרוד בשלטון. אותו כנ"ל הפרזיטים בשטחים הכבושים, ואותו כנ"ל הטייקונים והשירות הציבורי.  (לת) שומר חוק
    • 13:35
    • 21.02.13

  •   תודה לך שביט המדבר מגרונו של נתניהו, אבל, לא תודה. לפיד (בנט ויחימוביץ) צריך לעמוד על עקרונותיו, ורק אז יצליח לשנות משהו באמת. אל תפחיד עם התאורים הדרמטיים שלך, יש כבר אחד כזה שעושה את זה טוב ממך, ולצערנו הוא עומד בראשות הממשלה. מאסנו בהפחדות, הפחדה אינה מדיניות.  (לת) ערן
    • 16:32
    • 21.02.13

  •   אני מסכים: 1.7 מיליון ערבים אזרחי מדינת ישראל לא יספיקו לנטרל את השד הדמוגרפי החרדי - צריך לאפשר את זכות השיבה.  (לת) אפרים
    • 16:38
    • 21.02.13

  •   מעניין במה אפשר עוד להיות מלא...מאחרים?..משפט די אידיוטי.  (לת) פלוטו
    • 16:42
    • 21.02.13

03 אשריך ארי, מסכים לדבריך. הכל חשוב, אבל אחדות לטובת בטחון הוא הבסיס  (לת) Joe
  • 02:56
  • 21.02.13

04 לא ממשלת הקפאה - ממשללת ההפצצה, זה מה שהממשלה הזו צריכה להיות. אח"כ יהיה מספיק זמן לטפל בכל הבאן קי מונים, האבו-מאזנים והזועביז.  (לת) אלון
  • 03:01
  • 21.02.13

  •   נכון. מאז ומתמיד הוכח שוב ושוב שהאלימות מקדמת את האינטרסים של הציונות המתנחלת, גוזלת, מתפשטת. לישראל יש ייתרון אחד ברור, יכולת אלימות מופלאה, ויש להשתמש בא בכל הזדמנות כדי להמשיך את מפעל ההתנחלות וההתפשטות.  (לת) כל השאר טפל כמו שתמיד היה
    • 11:48
    • 21.02.13

05 תפסיק לבלבל במוח דרור
  • 03:04
  • 21.02.13

כלום לא השתנה. מלבד האטום של אירן כל השאר כבר מתרחש כאן מזה שנים רבות, איחוד של כולם הוא שקר נורא והמשך הדרדרות. מי אתה שתחליט מה יאיר יכול ומה לא. רד מהמילים הנבובות ותתחיל להיות צנוע, פחות נוקב וידען ויותר קשוב וספקן

06 הזוי אזרח
  • 03:18
  • 21.02.13

מאמר מלא שנאה .

07 דברי הבל מיקו
  • 03:18
  • 21.02.13

המציאות שאתה מר שביט מנותק מהמציאות

08 דברי הבל מיקו
  • 03:19
  • 21.02.13

המציאות היא, מר שביט שאתה בעצמך, מנותק מהמציאות הנחות העבודה שלך לא קשורות למציאות

  •   ההנחה שאם נמשיך בבניה רק בגושי ההתישבות תהיה לנו לגיטימיציה היא משאלת לב. ימכרו אותנו כמו שמכרו את צכוסלובקיה גם אם נפסיק לבנות בכלל  (לת) מצביע בנט
    • 14:19
    • 21.02.13

09 אין קשר בין הבניה למדינה דו לאומית מכיון שכל הבניה היא בשטח C...בו גרים 3% מהפלסטינים.  (לת) לא תהיה הקפאה...חוץ אולי למראית עין
  • 03:22
  • 21.02.13

10 הרב זלמן מלמד והרב דב ליאור אינם חברי כנסת מטעם הבית היהודי...ובבית היהודי יש 3 נשים מתוך 12 חכי"ם-אז על איזו הדרת נשים אתה מקשקש?  (לת) ארי התבלבלת
  • 03:24
  • 21.02.13

  •   אלה הרבנים השולטים בבנט! תתעורר! בנט הוא קיצוני דתי קשה במסווה מודרני. זהירות מגזענים דתיים לאומנים כמוהו. שליחם של נערי הגבעות.  (לת) זאב
    • 10:33
    • 21.02.13

  •   ראשית כל חברי-הכנסת של תנועת תקומה (סיעה נחמדת בתוך הבית היהודי) בפה מלא מכריזים על כפיפותם לרבניהם. (סוג של ש"ס לאשכנזים ) אחד מחברי מהכנסת הפריד את הבנים-בנות עקיבא. בעידן שהציונות לא מה שהיתה פעם אז כל הציונות הדתית זוחלת לפני החרדי הזקן ביותר. בלבולי פיטפוטים
    • 10:36
    • 21.02.13

    חלק מהנשים שמכהנות שם נמצאות ברשות וסמכות (הסכמת הרב)
    ממשלת בובות, מריונטות. פיתומים של החשוכים באדם.
    במפתן הבית היהודי נעמיד חרדי חדש כל שנאת האחר של אלפי שנות גלות משפילה + דובון ו M16. בניגוד לציוני תש"ח אין תכליתם מדינת היהודים אלא סנהנדרין פיצוץ הר הבית, בניית הבית וזבח פרות אדמות. הם לא לוקחים בחשבון מיליארד וחצי מוסלמים שיקומו עלינו באיזה שלב.

    בשבילי פרה אדומה זה שוקולד, הם מטורפים.
    אני האידיוט שעוד קופץ לנעלייים צבאיות כשמגיע צו המילואים.
    אולי מצאנו את הטיפש הגדול מכולם.

  •   ראשית כל חברי-הכנסת של תנועת תקומה (סיעה נחמדת בתוך הבית היהודי) בפה מלא מכריזים על כפיפותם לרבניהם. (סוג של ש"ס לאשכנזים ) אחד מחברי מהכנסת הפריד את הבנים-בנות עקיבא. בעידן שהציונות לא מה שהיתה פעם אז כל הציונות הדתית זוחלת לפני החרדי הזקן ביותר. בלבולי פיטפוטים
    • 13:06
    • 21.02.13

    חלק מהנשים שמכהנות שם נמצאות ברשות וסמכות (הסכמת הרב)
    ממשלת בובות, מריונטות. פיתומים של החשוכים באדם.
    במפתן הבית היהודי נעמיד חרדי חדש כל שנאת האחר של אלפי שנות גלות משפילה + דובון ו M16. בניגוד לציוני תש"ח אין תכליתם מדינת היהודים אלא סנהנדרין פיצוץ הר הבית, בניית הבית וזבח פרות אדמות. הם לא לוקחים בחשבון מיליארד וחצי מוסלמים שיקומו עלינו באיזה שלב.

    בשבילי פרה אדומה זה שוקולד, הם מטורפים.
    אני האידיוט שעוד קופץ לנעלייים צבאיות כשמגיע צו המילואים.
    אולי מצאנו את הטיפש הגדול מכולם.

  •   נו דבר אחד יותר גרוע מאיש חשוך בכנסת הוא עושי דבריו של איש חשוך בכנסת בלבולי פיטפוטים
    • 13:24
    • 21.02.13

    חלק מהנשים שמכהנות שם נמצאות ברשות וסמכות (הסכמת הרב)
    ממשלת בובות, מריונטות. פיתומים של החשוכים באדם.
    במפתן הבית היהודי נעמיד חרדי חדש כל שנאת האחר של אלפי שנות גלות משפילה + דובון ו M16. בניגוד לציוני תש"ח אין תכליתם מדינת היהודים אלא סנהנדרין פיצוץ הר הבית, בניית הבית וזבח פרות אדמות. הם לא לוקחים בחשבון מיליארד וחצי מוסלמים שיקומו עלינו באיזה שלב.

    בשבילי פרה אדומה זה שוקולד, הם מטורפים.
    אני האידיוט שעוד קופץ לנעלייים צבאיות כשמגיע צו המילואים.
    אולי מצאנו את הטיפש הגדול מכולם.

  •   הדרת נשים זה להביא אורית סטרוק שגומלת אותך מנשים לגרי ליממה לפחות אם אתה לא בקטע של S&M יהודי גאה כמו בסטלאגים. יובלמבולבל
    • 14:23
    • 21.02.13

    ראשית כל חברי-הכנסת של תנועת תקומה (סיעה נחמדת בתוך הבית היהודי) בפה מלא מכריזים על כפיפותם לרבניהם. (סוג של ש"ס לאשכנזים ) אחד מחברי מהכנסת הפריד את הבנים-בנות עקיבא. בעידן שהציונות לא מה שהיתה פעם אז כל הציונות הדתית זוחלת לפני החרדי הזקן ביותר.חלק מהנשים שמכהנות שם נמצאות ברשות וסמכות (הסכמת הרב) ממשלת בובות, מריונטות. פיתומים של החשוכים באדם. במפתן הבית היהודי נעמיד חרדי חדש כל שנאת האחר של אלפי שנות גלות משפילה + דובון ו M16. בניגוד לציוני תש"ח אין תכליתם מדינת היהודים אלא סנהנדרין פיצוץ הר הבית, בניית הבית וזבח פרות אדמות. הם לא לוקחים בחשבון מיליארד וחצי מוסלמים שיקומו עלינו באיזה שלב. בשבילי פרה אדומה זה שוקולד, הם מטורפים. אני האידיוט שעוד קופץ לנעלייים צבאיות כשמגיע צו המילואים. אולי מצאנו את הטיפש הגדול מכולם.

  •   בנט הוא זה ששולט ברבנים, שמבינים שבלעדיו היו מקבלים 4 מנדטים...  (לת) זאב זאב
    • 20:48
    • 21.02.13

11 לפיד שאול
  • 03:36
  • 21.02.13

פתאום גילת שהמלך ערום.ארבע שנים ישב הבוס שלך בממשלה הקודמת לא הפסקת להלל אותו על מוחו האנליטי על מחשבתו הבהירה אם הוא היה כזה גאון למה הוא השאיר את הבעיות שתארת עכשיו ליאיר לפיד. כמה תקפת את ברק אובמה שהציע את מה שאתה מציע עכשיו ארבע שנים קודם ואיך הגאון שידע להתאכסן במלונות פאר לא פתר את הבעיה שאתה מצביע עליה עכשיו.תעשה טובה שב בשקט.אין לך זכות דבור תמכת באדם גאון ביצירת בעיות שלא ניתן לפותרן.תן לאנשים לעבוד בשקט

12 מספיק לסובב בכחש ובמתק שפתיים שף
  • 04:03
  • 21.02.13

רעיונות אלו הן של אנשים מסוכנים מחד כביכול קוראים את המפה האזורית ולמזלינו הרב לא הקשיבו לכם קודם אל קעידה היה ברמה וחיזבאללה וחמאס בגדה לאן אצה לכם הדרך מה זה סיפורי הפלסטינים והמספרים שמדאיגים אתכם. רבותי החיפזון מהשטן

13 מה רוצים מיאיר הקטן...הוא בסך הכל בדרן...לא יותר מזה  (לת) ליהי
  • 04:06
  • 21.02.13

  •   התגובה האינטליגנטית היחידה, בינתיים. יאיר תרנגול וכל מה שהוא יודע זה לקרקר קוקוריקו COX
    • 06:43
    • 21.02.13

    אתה תוהה כמה שוטים ושוטות יש בעם הזה שנתנו לו את קולם.

14 אין צורך לחזור על מה שככר נכתב כדי להיות דרמטי  (לת) סגנון כתיבה
  • 04:31
  • 21.02.13

15 שביט מציע ש י מ ו ש _ ב כ ו ח כתחליף לשלום - זה תחליף הזוי שלא קיים במציאות עיניים לראותEYES2C
  • 04:40
  • 21.02.13

האמירה של שביט שגויה ומסוכנת!!! רק מאתרג אדיוט יכול לקבוע ש"ברור לחלוטין, שכדי לקיים את ההרתעה ולהגן על הגבולות תהיה ישראל מוכרחה להפעיל כוח מדי פעם בגזרות שונות". לאחר שייחתם שלום, ויוגדרו גבולות ויעוגנו בהסכמים, יהפוך השימוש בכוח לדבר חריג מאוד. אלא ששביט לא רואה את השלום כערך נחוץ ומעשי, וכפתרון כמעט לכל הבעיות.

16 לא רוצים לחלק את הארץ מה לא ברור כאן?
  • 04:42
  • 21.02.13

הארץ לא תחולק למכחישי השואה יורשי אמין אל חוסייני! מה לא ברור?! תהיה אוטונומיה זעירה מובלעת ירדנית וזהו זה. שטחים תמורת שלום מת מזמן ממש כמו רבין. עכשיו רק נשאר שפרס יתפגר והשמש תזרח אינדאללה

  •   אסור לחלק את הארץ. חייבים מדינה אחת דו-לאומית. 5 מיליון מוסלמים+6 מיליון יהודים  (לת) מוחמד שמת לגור בפתח תקווה
    • 08:33
    • 21.02.13

17 העיקר זה ליצור כאן מדינה ששווה להילחם עליה. עדיפה מדינה ליברלית וחופשית שנלחמת על חייה על פני מדינה חשוכה וחרדית שחייה בשלום עם שכניה. אריק
  • 05:13
  • 21.02.13


החרדים אינם אנשים רעים. הם מאמינים שהם פועלים לטובת עם ישראל, אבל הם למעשה מערערים את כל הבסיס למדינה. המהות של מדינה היא שאנשים מתאגדים לחיות ביחד ותורמים את הנדרש מהם כדי לקיים את היחד: בשירות צבאי, בעבודה, בתשלום מיסים, בפיתוח יצירות תרבות ואמנות, ביצירת מוזיקה, ספרות, אדריכלות, מדע.

כאשר החרדים חיים כאן בלי לתרום ליצירת המדינה אך נהנים באופן חריג ממוסדותיה ומתשורותיה של המדינה, זה מפורר את הלכידות ואת הרצון לתרום. לכן, הטיפול בשיוויון בנטל הוא כל כך חשוב וכל כך דחוף. לכן הוא כן חלק מהעיקר.

  •   "הם מאמינים שהם פועלים לטובת עם ישראל"? ממתי? קין
    • 08:30
    • 21.02.13

    אולי לטובת עצמם? מתי חרדים לא עבדו?לא תרמו לקהילה? עיוות שנוצר עם קום המדינה. לו היו מאמצים את הכתוב שחור על גבי תנ"כ,מזמן היה כאן צבא של כולם.

  •   תגובה לענין שמעוררת את השאלה המאתגרת: האם שביט לא מבין את זה בעצמו? תעלומת המאה
    • 09:50
    • 21.02.13

    אילו באמת היה אטום עד כדי כך, כבר מזמן לא היה עובד ב"הארץ". כיצד, אם כך, ניתן לפרש אדם די אינטליגנטי שמביא טיעונים מוזרים כאלה? אולי העורך מכריח אותו לכתוב בכוון? נתניהו הבטיח לו משהו אם יעזור לו? סבתא שלו חרדית שלומדת בישיבה? העולם מלא מיסתורין...

18 עייצעס גיבער .... נוך המוישה מאראנצען קבעצ'ער ..  (לת) סופר סתם
  • 05:26
  • 21.02.13

  •   מומלץ לארי שביט לקרא את מאמריו מהשנים האחרונות. גם דגים אי אפשר לעטוף בהם.  (לת) מה ארי יודע שיאיר אינו יודע.
    • 06:39
    • 21.02.13

19 לפיד הילדותי וחסר הנסיון משחק במשחקי חברים ילדותיים עם השותף הכי לא טובעי בנט.  (לת) לפיד משחק לידיו של בנט שמסנדל אותו ומנצל את תמימותו ויעקוף אותו במירוץ המנהיגות
  • 05:58
  • 21.02.13

20 נולד יקום חדש הבולע את היקום הישן. מה שנראה לארי שביט מציאות - נבלע בקרב מציאות חדשה שאיננה מובנת לארי ובצד האיומים הטמונים בה צופנת גם הזדמנויות לשיפור, שדרוג והשבחה  (לת) הבוזון של היגס
  • 05:59
  • 21.02.13

21 התרגיל שבנט עושה ללפיד הוא שקוף ומיועד להפיל את לפיד ולנטרל אותו  (לת) לפיד שוכח את סדר היום שלו ומשחק לידי בנט
  • 06:03
  • 21.02.13

22 השמאל הישראלי כבר שלושים שנה כמו תוכי מדבר רק נגד ההתנחלויות גודו
  • 06:03
  • 21.02.13

כאילו לא היה אוסלו כאילו אין חמאס, כאילו לא תהיה ירדן הבאה בתור ליפול. ואגב , כבר מזמן עברנו את נקודת האל חזור.

23 נקודת אל חזור אברהם
  • 06:37
  • 21.02.13

ארי שביט צודק שבשטחים נקודת האל חזור קרובה. אך כאשר שלושים אחוז מתלמידי כתה א' הם חרדים, וזה גדל בטור גיאומטרי, ניצבת מבית סכנה דחופה גדולה מאוד. מה גם שהקפאת ההתנחלויות למשל לא הוכיחה שהיא עובדת מול החמאס בעזה. הקונספציה של השמאל שבשביל שלום צריך לתת אתנן לדרעי לא הוכיחה את עצמה כבר עשרים שנה.

24 את מי זה מעניין? מחירי הדיור והמזון חשובים יותר ישראלה חשראלי
  • 06:40
  • 21.02.13

65 שנים לא עודים שלום כי לא רוצים. הניתוח רדוד וקלוש. אין לנו אויביים. הפתח חלון של 10 שנים לדפר תשתיות, חינוך ובריאות ולצמצם בבטחון. העם בחר ביאירי כי הוא רוצה לחיות ולהנות וכי נמאס לו מהסיפורים אודות איומים ואוייבים. ארי - כדי להשתפר ולחדש.

25 מצחיק לומר אבל יוצא שבחרת לפיד-בחרת בנט. אל-מוני
  • 06:58
  • 21.02.13

מענין היה לדעת ( איפה הסקרים\שקרים שצריך אותם) אם בוחרי יש עתיד התכוונו לשמש המנוף להכנסתו של בנט לממשלה... אבל אופס שכחתי ,זה מה שנקרא הפוליטיקה החדשה....פעם הכל היה ברור יותר. ימין ושמאל התייחסו בעיקר ליחס לנושא הפלסטינאי.והיום?היום ימין ושמאל מתייחס "לאויב" החדש -החרדים .

26 האם ארי שביט משנה געותיו ללא הפסקה? בעבר אכן לחש משהו או שתיים על חשיבות ההסדר וחתירה אליו אך ממש לדבר נגד המיתנחלים לא זכור לי, שהרי ביבי וממשלתו שניראה שארי שביט הגן עליהם הם ורק הם נתנו את הכח ותקציבי הענק למיתנחלים איפשרו להם להיסתנן לוועדה למינוי שופטים ולהפחיד את העליון ומעמדו, נאמן שהוא עוד כיפה סרוחה ריסק מצד שני, היכן היה ארי? תודה לאל שהיתעורר והבין שהמיתנחלים חותרים תחת אושיות המדינה מיסתננים לליכוד מחקירים סוכניהם למעגל היועצים של ביבי מיסתננים למידיה ונא ליזכור שאין שם אופוזיציה הכל מנוהל כמדינת יהודה, ההנהגה והרבנים מחנכים את הצעירים לצאת וליכבוש, והכל לשם שינוי ישראל כך שלא יהיו בה כוחות שיפריעו למגינת יהודה, הרבנים שלהם כמו דס ליאור מדברים בגלוי על מגינת יהודה ומילחמת אחים, שאר הרבנים שוטפים מוחות העם (חנן פורת קרא לזה להיתנחל בלבבות) שכל מי שמוכן להחזיר שטחים הוא בוגד, מיתייון שונא את עמו שינאה עצמית, ערב רב , פושע אוסלו, עד שהמסרים חדרו היטב כך שאנשים מפחדים להגיד שהם שמאל. ההסתה ושינאת החינם אינה טריק חדש, כך גם נהגו ביריוני הימין שהביאו את חורבן בית שני וגם ראשון גם רצחו מנהיגים או ניסו וגם העמידו פנים שמניעיהם הינם קנאות לתורה, בימינו הכל נדלן וכוח ותקציבי ענק, הם בעצם נילחמים בנו ובמטרה לשנות את המדינה מדמוקרטית למשהו נח להם תוך שימוש בכספינו. אם תיבדקו תיראו שזה ממש כמו שעידול ממאיר סרטני מיתנהל, אם זה שיטת בניית הכח מהגוף עצמו ואם זה השיטה להרוס תאים טובים ולבוא בימקומם, ואם זה החלשת המערכת החיסונית וכו' לא אתבייש לומר שלדעתי המיתנחלים מאיימים על קיומה של מדינת ישראל כי כפי שהיא היא אינה מתאימה לשאיפותיהם הם בנו ביודעין מערכת סרטנית, אלו אנשים חכמים מאוד מלאי טריקים כפי שהתלמוד מכשירך להכשיר את השרץ בקן טעמים כתרגיל תאורטי שמהר הופך לדרך חיים. נו ארי אם זיהיתה שיש כאן סרטן היתגייס להצלת המדינה. אובמה לא נוח להם אז הם מדברים עליו כאילו הוא אוייב ובכדיי להמציא מניע היפצו שהוא בעצם מוסלמי שתול בערך כמו שהפיצו על פרס שאימו או סבתו ערביה.  (לת) אולי נותרה תיקווה?
  • 07:09
  • 21.02.13

27 למה לעשות היום מה שאפשר לדחות למחר? אלון
  • 07:11
  • 21.02.13

תמיד יש משהו יותר חשוב משוייון בנטל
בעוד 4 שנים ימצאו תרוץ חדש למה זה לא הזמן.

28 מפת המציאות רון הרן
  • 07:18
  • 21.02.13

על מפת המציאות בחרת להסתכל דרך משקפיים מדיניות, מזרח תיכוניות בלבד. על מפת המציאות אפשר להסתכל במשקפיים נוספות, ומי שרוצה להיות ראש ממשלה בישראל צריך להשתמש בכולן. גם נקודות אל חזור קיימות בתחומים אחרים ולא רק בתחום המדיני .
עשית שימוש ציני רב במילה 'יפה' במאמרך . יש ישראלים יפים רבים בישראל מכל קצוות הקשת הפוליטית, במובן הלא ציני של המילה, ונדמה לי שהם אמרו לנו משהו בבחירות האחרונות.

29 ארי שביט כותב מטעם... עדו
  • 07:23
  • 21.02.13

ארי מתי תפסיק להיות כתב חצר?לא ראיתי אותך קוטל את ברק ונתניהו כאשר לא האריכו את ההקפאה בשנים האחרונות האם זה בגלל שאתה דייר קבע בביתו של ברק?

30 רק פרשני "הארץ" יודעים לקרוא את מפת המציאות ולהפריד בין עיקר לטפל לדרמן
  • 07:37
  • 21.02.13

כל פעם מחדש אני לא מבין מהיכן היוהרה של פרשני העיתון לתת הנחיות למערכת הפוליטית כאילו הם נבחרת של "חכמי הדור" , שום צניעות, שום ספקנות, רק בטחון עצמי בלתי מוגבל

31 הנחות היסוד שלך מופרכות לחלוטין בני
  • 08:02
  • 21.02.13

גם קריאת המציאות - ההתפרקות של סוריה ומצרים טובה לביטחון ישראל ומקטינה את הנטל הביטחוני.
גם בכל הקשור ל"לגיטימיות" - זה בדיוק ההפך. ככל שישראל מקפיאה ומוותרת היא מאבדת לגיטימיות כי היא מודה שהיא "כובשת" שארצה ושאין לה זכות להיות כאן. כשישראל לא דיברה עם הפלסטינים בכלל ולא הכירה בהם, היא זכתה ללגיטימיות הרבה יותר גדולה ועשתה מה שבאה לה. הנזק שאנשים כמוך גרמו לישראל הוא בלתי הפיך.

32 ארי -כל מילה שלך בסלע-אני רק הוסיף שבנט הוא הגנן שבערוגתיו צומחים יגאל עמירים ימי המשיח
  • 08:04
  • 21.02.13

ולכן החלולן מהמלין,מר לפיד איבד גם את הקמצוץ ערכה שהיה לי אליו לחלוטין.

  •   כמו שזהבה גלאון היא הגננת שצומחים אצלה אודי אדיבים - שכחת קוקי ? מחפש דמגוגים
    • 11:06
    • 21.02.13

    מצאתי אחד

  •   יש לך טעות, מותק.... רותי,ת"א
    • 18:41
    • 21.02.13

    האודי אדיבים גדלו אצל הקומוניסטים, שמאלה שמאלה מזהבה גלאון. ואם אנחנו כבר מדברים, אז... מה דעתך על החברים של פוטין??????? ואם אתה רוצה לחשוב אמת ולדבר אמת , אז דע לך כי מפלגתה הקטנה של זהבה גלאון וכל אלה שבאו לפניה במרץ עשו הרבה הרבה יותר עבור אזרחי ישראל מכל מגזר,דת או מין. הרבה יותר מכל מפלגה סקטוריאלית כלשהי. רוצה דוגמא? מי דאג להבאת חוק הדיור הציבורי, שנתניהו מיסמס אותו? רן כוהן ממרץ !!!!! מי היה אחד מטובי שרי החינוך והשר הטוב ביותר לאיכות הסביבה? יוסי שריד ממרץ. מי דואג לכל הנכים בישראל? אילן גילאון ממרץ וכך הלאה.......

33 כן, שביט, לראש הממשלה ששומר את תיק החוץ לליברמן יש כוונה רצינית מאוד לטפל בבעיית הלגיטימציה. מאוד רצינית. על מי אתה עובד.  (לת) הכפפת טובת הציבור לשיקולי הישרדות אישיים אינה מאפשר עוד לקחת את נתניהו ברצינות. גם לא את ברק.
  • 08:06
  • 21.02.13

34 ‎שביט מציע ש י מ ו ש _ ב כ ו ח כתחליף לשלום - זה תחליף הזוי שלא קיים במציאות עיניים לראותEYES2C
  • 08:16
  • 21.02.13

האמירה של שביט שגויה ומסוכנת!!! רק מאתרג אדיוט יכול לקבוע ש"ברור לחלוטין, שכדי לקיים את ההרתעה ולהגן על הגבולות תהיה ישראל מוכרחה להפעיל כוח מדי פעם בגזרות שונות". לאחר שייחתם שלום, ויוגדרו גבולות ויעוגנו בהסכמים, יהפוך השימוש בכוח לדבר חריג מאוד. אלא ששביט לא רואה את השלום כערך נחוץ ומעשי, וכפתרון כמעט לכל הבעיות.

35 נכון.... אבל..... אלמוני משכיל
  • 08:18
  • 21.02.13

מה שמר שביט הנכבד איננו מבין הוא שנתניהו איננו מעוניין לקדם שום דבר. האיסטרטגיה שלו סובבת על ציר של להיות ראש ממשלה. נקודה. והאיסטרטגיה שלו מתממשת בדרך שבה הוא עושה כל מאמץ לשמר את הקיים, ובזה הוא מנסה למנוע מן האזרחים לקרוא את מפת המציאות ולהבין מה באמת חשוב בסדר העדיפויות הלאומי.
במובן ידוע הציבור כבר הבין שנתניהו לא רוצה לעשות כלום, ולכן העניק לו רק 17.333 אחוזים מתוך מכלול המצביעים הפוטנציאלים (בעלי זכות הבחירה).
נתניהו צריך ללכת הבייתה וזה הדבר הדחוף ביותר.

36 עוד פעם שמעת את ביבי? אריאל, חיפה
  • 08:20
  • 21.02.13

כי אתה מספר לנו מה שביבי מספר ללפיד. "עזוב דתיים, העיקר המתווה המדיני".
אבל ביבי והסדר מדיני לא הולכים יחד.
אם לפיד יאמין לביבי, נישאר עם הטפילות החרדית - ובלי הסדר מדיני.
חבל על הטרחה.

37 את מי זה מעניין? מחירי הדיור והמזון חשובים יותר ישראלה חשראלי
  • 08:24
  • 21.02.13

65 שנים לא עודים שלום כי לא רוצים. הניתוח רדוד וקלוש. אין לנו אויביים. הפתח חלון של 10 שנים לדפר תשתיות, חינוך ובריאות ולצמצם בבטחון. העם בחר ביאירי כי הוא רוצה לחיות ולהנות וכי נמאס לו מהסיפורים אודות איומים ואוייבים. ארי - כדי להשתפר ולחדש.

38 כוחו של שביט רק בחנופה. המתאגרף הדוגמן שעוד לא הוציא מפיו כלום חוץ מסיסמאות נבובות - זוכה משביט לתפקיד נסיך הכתר. וביביהו המחפש לעצמו "נצחון" במלחמה האיומה באירן -במקום השלום ה"נורא" עם הפלשתינאים - הוא איש השלום.  (לת) כתבלבו של ביביהו וברק ו......לפיד?
  • 08:26
  • 21.02.13

39 הפעם מסכימה עם שביט, לפחות לעניין הברית בין בנט ללפיד. לפיד אכן בוגד במצביעיו בכך שמתעקש ללכת עם בנט במקום לכפות הקמת ממשלת מרכז ולעודד התמתנות בליכוד. גם בנט כמובן בוגד במצביעיו כשמעדיף את לפיד על הליכוד, אבל זו כבר בעיה שלהם...  (לת) רוני, מרכז
  • 08:33
  • 21.02.13

40 בתמימות ילדותית ארי שביט מציע את המסקנה ההפוכה - מהדרוש במציאות לא רוורסבילי
  • 08:37
  • 21.02.13

ארי שביט טועה באופן מסוכן בפתרון וצודק שכדי לקיים את ההרתעה ולהגן על הגבולות תהיה ישראל מוכרחה להפעיל כוח מדי פעם בגזרות שונות.
ולכן, יש להגיע בדיוק למסקנה ההפוכה:
כעת, יו"ש הם שטחי מריבה, שלפי האמנות הבינלאומיות אינם משוייכים לאף מדינה, והם בעלי זיקה הסטורית לנו. כל מה שאנחנו עושים שם - לגיטימי עפ"י האמנות ולא יופעלו עלינו כל סנקציות רציונליות בגין פעילות צבאית בשטחים אלו. אבל,
אם נקים להם מדינה פלסטינית - שתוכר על ידי העולם כמדינה שלהם -הלך עלינו; נעקר את הלגיטימיות להתקפה צבאית גם אם נותקף - ככה זה באמנות הבינלאומיות: אסור יהיה לנו לכבוש את יו"ש אם תהיה מדינה פלסטינית (לפי אמנות בינלאומיות) - גם כשתהיה מדינת טרור תוקפנית.
הכרה במדינה פלסטינית ללא הכרה ביהודית וסוף סיכסוך הוא מהלך בלתי הפיך ומסוכן. שאם חלילה יקרה - הוא יסמן את סופה של המדינה היהודית.
כיום, כשהם מתחננים למדינה, כל מהלך תוקפני שלהם מאפשר לנו להגיב בתוקפנות. אם תוקם ותוכר מדינה פלסטינית ביו"ש פירושו שויתרנו על השטחים היהודים האלו לעולמים ולא נוכל "לסחור" בהם כדי להשיג שלום.

41 מהי? השב"כ החזיר את משוחררי גלעד שליט. שמעתם אותה?  (לת) הערכיות היפה של רות קלדרון?
  • 08:41
  • 21.02.13

42 שביט טועה. מצבנו הבטחוני בשכונה, מעולם לא היה בטוח יותר. אתה ממשיך לפזר עננים מעשה ידיך, או ליתר דיוק, מעשה ידי הביברקים בשנתיים האחרונות. הרי מדינות מתפוררות הן בקריסה כלכלית והצבא הן צועד על קיבתו..מכאן שישראל אשר גם לפני המיצג של "האביב הערבי" היתה הכי חזקה צבאית וטכנולוגית, יכולה להתרווח בעשור הקרוב, ולפנות קצת מתקציב הביטחון למען רווחתם של האזרחים. זה המכנה המשותף המוצק הקושר את לפיד עם בנט. וטוב שכך. עייפנו מן ההצגה הנימשכת מאז 1996 ,ימי מלכות בנימין הראשון, אשר מתמחה בליחצן את עצמו במלל ריק. עכשו גם ציפי מצטרפת למסע היחצנות של קפה נטול קפה, סוכר נטול סוכר, דיבורים ונאומים, שזו כל תכליתם האמיתית. שוב מנסים למכור לנו את המכונית של הגששים. היה מנוע ??  (לת) מן היציע
  • 08:42
  • 21.02.13

43 הללוייה td
  • 08:42
  • 21.02.13

אהי הראשון שמאמין בנחיצות מציאת פתרונן לנושא הדוויון בנטל אבל זה בשום אופן לא בא לפני או במקום קידום התהליך המדיני - הזמח הולך ואוזל

44 עשה טובה צא כבר מהת... של נתניהו  (לת) קובי
  • 08:45
  • 21.02.13

45 השאלה היחידה היא : מוקי א.
  • 08:46
  • 21.02.13

את המפה של מי אתה קורא ? עדיין של ברק ?

46 דמגוג. מחבר בין נושאים שלא קשורים כדי ליצור אפקט דרמטי. היחסים עם מצרים, סוריה, ואפילו אירן, הם עיניין טכני שמומחים מטפלים בו ואינם מעוררים מחלוקות ערכיות בציבור. הבחירות לא היו על זה. השטחים זה כן עיניין ערכי, אבל ברור יותר ויותר ששתי האופציות ששלטו בשיח מאז שנות השבעים - שטחים או שלום - אינן רלבנטיות, ושנתניהו מתחמק מייצור אופציה שלישית כי הוא מחוייב לקבוצות לחץ מסויימות. לפיד, שאינני ממעריציו, בא לשבור את הדפוס הזה ולייצר חדש. לפחות אל תפריע לו.  (לת) עקרדם
  • 08:50
  • 21.02.13

47 לפיד ובנט מביאים פוליטיקה חדשה של עקרונות , אג'נדה ותוכניות מסודרות של שינוי...נראה שנתניהו ושותפיו הטבעיים והלא טבעיים לא הפנימו ועסוקים בספינים ובתיקים במקום בגיבוש מהפך במדיניות הפנים והחוץ של המדינה.למעשה, נתניהו לא הביא שום אג'נדה לפני הבחירות.הוא חושב בטעות שהוא יכול למחזר את ההתנהלות בממשלה הקודמת. כלומר לקנות שותפים ושקט באמצעות תיקים וכסף. אלא שהפעם אין זה עובד.  (לת) א
  • 08:53
  • 21.02.13

48 יש מדינה בעולם שתחייה כמונו ותאמר שהייתה כאן יציבות יחסית? סוריה? שבנתה כור אטומי ומיכליה מלאים בנשק כימי במקום בבר?
  • 09:07
  • 21.02.13

יכול להיות ארי שאתה חי כל הזמן כשבפיך שגור המשפט ״שרק לא יהיה יותר גרוע״?
האם אין לנו שום שאיפות לחיות באופן שחיות בו מדינות העולם האחרות? כלומר כל מדינה מוכרת על ידי שכניה כיושבת על אדמתה וכתוצאה מכך היא אינה מאויימת יותר בנסיונות כיבוש חוזרים ונשנים?
אתה ארי נואשת מלשכנע את העולם שמי שיושב על אדמה שאינה שלו הם בכלל הפלסטינים, ממתי יהודה ושומרון היהודיות היסטורית שייכות לפלסטינים? בגלל שירדן כבשה אותם? בגלל שהם התנחלו עליה דקה לפנינו? האם האדמה הוכרה על ידי אומות העולם כשייכת לירדן? 
העולם חושב כך או אחרת כי בישראל השמאל מצליח לשכנע אותם שירושלים בית לחם בית אל וקריית ארבע הם ערים פלסטיניות משחר ההיסטוריה ואין לנו מה לחפש שם. אתה מצטרף למשכנעים בשקר הזה? למה כדאי לך? 
בוא נאמר שאנחנו מוכנים כולנו להיפרד מחלק מהשטחים כדי להעניק להם מדינה מוכרת משלהם במתנה, כי רוח הנדיבות קפצה על כולנו, האם תסכים להיפרד מפלסטינים באמת? כלומר יחיו הם על אדמתם המוכרת על ידנו כאדמה שלהם בתמורה לכך שיכירו הם בישראל שלנו בריבונות יהודית כדי שתתקיים שכנות מופרדת מצד אחד אבל טובה מצד שני?
האם אתה מפנים את העובדה שרק הכרה שלהם בנו כיהודית בגבולות מוסכמים תכריח אותם להוציא מספרי הלימוד של הילדים שלהם את העובדה השיקרית שאנחנו היהודים חיים על אדמה ערבית שעליה הם צריכים להילחם עד שיחזירו אותה אליהם?
מדוע כל מי שקורא לעצמו מרכז או שמאל חושב שהיפרדות אמיתית המקנה חיים של שקט שמיישב כל עם תחת התאנה שלו יבוא רק על ידי ויתור על אדמות היסטוריות שלנו, וויתור על ההכרה בנו כיהודית, רק מעצם העובדה שברור שאת ההכרה בנו כיהודית לעולם לא נקבל כי הם לא מסכימים?
אני טוענת שאם יהיה פה קונצנזוס שהשטחים מועברים רק תמורת הכרה מלאה בנו כיהודית, נוכל סוף סוף לשים את ראשנו על כרית החלומות הורודים ולא דקה אחת קודם.
אחרי שנעניק את השטחים במתנה חלום ישראל שלנו יאבד לעולמים, להם כבר תהיה מדינה על השטחים היקרים שלנו, והמדינה היהודית? על כיבושה הם עדיין יעבדו במרץ


49 30% מילדי כיתה א חרדים. עוד כמה שנים נמתין "בינתיים"? כבר בן גוריון עיכב חוקה "בינתיים"  (לת) דיאטה מתחילים היום. לא בעוד שבוע, לא מחר. עכשיו
  • 09:08
  • 21.02.13

50 ארי אכזבת אותי! זו קריאת המציאות שלך? שהבית היהודי בחוץ? kljkljk,
  • 09:09
  • 21.02.13

הקפאת ההתנחלויות בגושים היא צו השעה והבית היהודי לא יוכלו להתנגד לו, זה מה שיהיה כאשר הבית היהודי בתוך הממשלה!! ש"ס בפנים? השתגעת? יש מרד חילוני בחוץ, אנחנו בפני פיצוץ פנימי, ש"ס ויהדות התורה בחוץ, בנט ולפיד בפנים+התנועה+ קדימה

51 גושי ההתיישבות בשטחים הכבושים הם אלה שהפכו את פתרון שתי המדינות לבלתי אפשרי ולכן נגזר עלינו לחיות במדינה דולאומית וראוי שנתחיל להתכונן לכך  (לת) סתמאחד
  • 09:22
  • 21.02.13

52 מנהיג צריך למנף את הברית אילן
  • 09:22
  • 21.02.13

אולי נתניהו צריך לחשוב כמו מנהיג ולא כמו פוליטיקאי שרוצה לשרוד. כמנהיג הוא היה ממנף את התמיכה הציבורית והאנרגיה העצומה שמביאים איתם לפיד ובנט, נותן להם חופש פעולה וגב. הם אנשי פשרות ולפיכך לא היו כופים פתרון.
הבחירה היא של ביבי ואני עדין מאמין שהוא ישנה דיסקט, הרבה בזכות הברית והבחירה של יאיר.

53 באמת... לא ציפיתי ליותר מדברי בלע מהולים במילים מכובסות מבית היוצר של הכותב שמייצג שמאל קיצוני ואנטי ישראלי. הטענה שהוא מעלה שבה איראן מתגרענת והחמאס השתלט על עזה ומאיים להשתלט על יהודה ושומרון, לדאבוני רק מחזקת את הטיעון שלעולם לא יהיו פה 2 מדינות בין הירדן לים.הקשקוש הקבוע שצריך לפנות את ישובי יהודה ושומרון (התנחלויות כלשונו)הוא מופרך לחלוטין שהרי היינו כבר בסרטים רבים מאין אלה (אוסלו, מדריד, וואי פלנטיישן ועוד מיני ירקות) שמעבר לשפיכות דמים לא קיבלנו כלום!! בנט המשך בדרכך הנפלאה עם לפיד של פוליטיקה חדשה!  (לת) עקרב צהוב
  • 09:26
  • 21.02.13

54 As always you are making some illogical logic assumption. David
  • 09:31
  • 21.02.13

Your first assumption is that Yair belongs to the left wing of the political spectrum.
This is wrong.
Yair is just like Bibi;.
No reason to assume that he will do or wants to do what you expect him to want to do.

55 יהיר לפיד בחוצה! הקוראת בין השורות
  • 09:32
  • 21.02.13

אחרי התנועה תבוא קדימה (מופז) ואחריה ש"ס. הבית היהודי יעבור טלטלה ובכל מקרה אם ייכנס ייכנס באורח מוחלש כאשר אורי אריאל מחזיק בידו מעין פוליסת ביטוח שלפחות 5-6 ח"כ לא ינטשו את הממשלה גם אם בנט יאיים בפרישה. אם בכל זאת הבית היהודי לא יצטרף אז תצורף/ תצטרף שלי יחימוביץ' עם ה"עבודה". בכל מקרה כנראה שיאיר לפיד עם "יש עתיד" בחוץ!

56 יאיר דוד ברבי
  • 09:32
  • 21.02.13

הכתבה מאד נכונה אני מקווה שיאיר יקרא מקווה שאני טועה במחשבתי עליו האמנתי לו יותר מאבא שלו ולא רציתי ללכת בדרך כל בשר אמרו לי תפוח לא נופל רחוק מהעץ וכמו ילד מוכה כך יהיה גם מי שגדל בבית גזעני אבל אני האופטימי הנצחי חשבתי שלא ואז לאט לאט אמר; אני לא יכול להסתמך על הזועיביס ובוחרי ש״ס הם פרנ.... נתקע לו בגרון כי נזכר והוא כורת ברית אם הקיר הימני הפשיסטי והכל בגלל מסמר קטן בארון הנעליים שלו מנסה להוציא משם את הנעליים הישנות של אביו

57 למה, אי אפשר להקפיא את ההתנחלויות בלי ש״ס? מה זה הקשקוש הזה  (לת) אסף
  • 09:37
  • 21.02.13

58 תודה, הוצאתי לי את המילים מהפה בשביל זה הקמנו את התנועה  (לת) אריה רמון
  • 09:37
  • 21.02.13

59 השביט הולך ומסתמן ככתב מטעם של נתניהו מזועזע
  • 09:42
  • 21.02.13

1. ריקבון פנימי הרבה יותר מסוכן מאיום חיצוני. הבעיה החרדית גדלה אקספוננציאלית (שביט מוזמן לבדוק את פירוש המושג) ואם לא תיפתר בקרוב היא תביא לקריסת כל מרקם החיים במדינה: בריאות, חינוך, דיור. 2. כל עוד נתניהו ר"מ אין שום סיכוי שיהיה מו"מ עם הפלסטינים ללא לחץ בי"ל מסיבי, ואז לא ישנה מי ישב בממשלה ואם דרעי יהיה שר האוצר או לא.

60 מזמן לא קראתי מאמר מניפולטיבי כזה דניק
  • 09:47
  • 21.02.13

אין שום לוגיקה אתה כופה תוצאה על סיבה.
למה שהחרדים ימשיכו לשבת בממשלה? למה זה טוב?!
לפי התיאוריה שלך אם לפיד יוותר על עקרונותיו ביבי יאלץ להקים ממשלה ימנית. זו בדיוק ההונאה של ביבי. הוא יכול להיפטר מהחרדים אבל לא מוכן לשלם את המחיר, ומצפה מאחרים שישחררו אותו מהדילמה. זה לא יקרה.

61 ארי טרם נגמל מביבי, וחבל אורי
  • 09:48
  • 21.02.13

אחרי שבבחירות הקודמות ארי הבטיח לנו שממשלת נתניהו הבאה תהיה ממש ממשלה צ'רצ'ליאנית, ואחרי שהעפנו את אולמרט מהשלטון בחדווה רבה (ותפרנו לו תיק פלילי שלא מחזיק מים) - ארי עדיין מאמין לביבי.

62 כמה חכם ככה טועה צריך להקפיא את הבניה בהרצליה
  • 09:54
  • 21.02.13

זה ייתן למדינת ישראל לגיטימיות דרושה ... זה התהליך וזה ההיגיון בכמה צעדים קדימה.

63 ארי, איך הצלחת לא להבין את "מפת המציאות" שאתה בעצמך שירטטת? האמת היא שאין בזמן הנראה לעין שום אופציה להסדר עם הפלשתינאים מלבד שימור המצב הקיים בניסיון לא להדרדר למלחמת עולם שלישית. כל מי שאומר אחרת או מפמפם את חזון "שתי המדינות" הוא או שקרן או אידיוט או שניהם  (לת) חצי לירה
  • 09:55
  • 21.02.13

64 המציאות קצת שונה אייל
  • 10:01
  • 21.02.13

1. המפלגה השלטת היא אולטרה ימנית, תראה מי נמצא ברשימת הליכוד וביתנו. 2. +בנט 3. מהצד השני אין צד שיכול לסיים את הסכסוך 4. גם היום אנחנו בנקודת אל חזור בגושים, הפלסטינים יראו את זה ויחשבו כמה הם רוצים לחכות. 5. ישראל מדינה חזקה יותר מתמיד. סוריה מתפרקת ומצריים עסוקה, לבנון על סף מלחמת אחים וירדן היא ירדן. הבעיות הרציניות של ישראל מעבר לביטחון הם אלו שהוזנחו בשם הביטחון

65 עלה בדעתך שאתה הוא זה הקורא את המפה לא נכון? אור
  • 10:05
  • 21.02.13

יאיר לפיד רואה תחילה שלא ניתן לנהל כל מדיניות חוץ כשכל מה שקורה בפנים רקוב מן היסוד. שינוי שיטת הממשל זו לא איזו סיסמה, זהו תהליך שיכול להציל את המדינה הזאת משליטת המיעוטים בה.
מכיוון שהרוב בארץ הוא שפוי, ברגע שהשליטה תהיה בידי הרוב, ננהל מדיניות חוץ שכניראה שהרוב יסכימו עליה.

66 קצת צניעות Dima Venger
  • 10:06
  • 21.02.13

כשאתה אומר "מפת המציאות", ציין שזו מפת המציאות כפי שאתה קורא אותה. אלא אם ניחנת בכישורים ניבואיים, אין לך דרך לדעת מה יהיו האתגרים הגדולים והמכשולים הגדולים בעתידה של ישראל, רק לשער.

67 איזה שטויות ,אתה בטח היתה גיזר בתותחנים ומשהו נדפק אצלך.  (לת) רוחמה
  • 10:06
  • 21.02.13

68 מר שביט היקר: הנה משהו שכנראה לא הבנת. אם לפיד יבצע את מה שאתה אומר אז הוא פשוט מתאבד פוליטי. סמי
  • 10:07
  • 21.02.13

הוא הצהיר על כוונתו ליצור שוויון בנטל, והחזון שלו הוא שאין מתנות לפרזיטים ושכל אזרחי המדינה שווים. על זה הוא רץ לבחירות, ואם הוא בוגד בהבטחותיו וחובר לש"ס , פירוש הדבר שהוא פשוט נמחק!! נמחק!! הבנת את זה?
השוויון בנטל אינו דבר שולי. אי השוויון מערער את יסודות המדינה, ויביא בסופו של דבר לריסוקה. כאן נמצאת הבעיה הקיומית של כולנו. הוא צועד בדרך הנכונה ומוכיח (בינתיים) כי ניתן לסמוך עליו. שותפות עם החרדים אף פעם לא הביאה למשהו טוב. זוהי שותפות שמכרסמת בקיומנו, ונראה כי לפיד הוא היחידי שהפנים זאת - ומכאן נגזרים מעשיו. עלה והצלח, לפיד. העם אתך, ולא עם חבורת האופורטוניסטים דוגמת ציפי, מופז ושלי.

69 יצאנו מגוש קטיף וקיבלנו את גולדסטון! יואש הבואש
  • 10:11
  • 21.02.13

מר שביט, בגוש קטיף לא הקפאנו את הבניה, אלא החרבנו ישובים פורחים ועשינו טרנספר ליושביהם היהודים על מנת שאיש לא יוכל לטעון שאנו "כובשים".
האם קיבלנו "לגיטימציה" להפעלת כח?
קישקוש!
לאחר ירי של יותר מ- 5,000 רקטות על ישובי הדרום יצאה ישראל למבצע עופרת יצוקה וקיבלה בתמורה (בחסות אירגוני הקרן לישראל חדשה) את דוח גולדסטון....
ומאז לבני, המאור הגדול, לא יכולה לטוס לשופינג בלונדון.
אחלה לגיטימציה....

70 עם ביבי ירצה הקפאה הוא יוכל לעשות זאת גם עם בנט בממשלה שי המקורי
  • 11:12
  • 21.02.13

יהיה לו את האצבעות של יש עתיד, חלק מהליכוד, התנועה, קדימה

71 ארי, שברת שיאים בשחצנות, ואצלך זה לא קל  (לת) חגי
  • 11:18
  • 21.02.13

72 עצת אחיתופל מתחיל לחבב את לפיד
  • 11:21
  • 21.02.13

אם לפיד יוכיח כמה שנים של עשיה רצינית באופוזיציה מובטחת לו ראשות הממשלה הבאה.
כל הנסיונות הנואלים לגרום לו להיכנס לקואליציה בזויה עם נתניהו והחרדים יגרמו לחיסול מפלגתו ולחיסולו הפוליטי והוא יודע זאת היטב.
בינתיים לפיד הפתיע אותי לטובה, אולי עוד תזרח פה שמש אחרת יום אחד, אולי אפילו בעוד זמן קצר - שלוש או ארבע שנים. הלוואי.

73 הכל טוב ויפה רק שביבי הוא לא פרטנר לממשלה שפויה  (לת) רן
  • 11:30
  • 21.02.13

74 לא הכל מדיני ביטחוני שמעון
  • 11:39
  • 21.02.13

איני מחסידיו של לפיד ,השקפותיי הן סוציאל דמוקרטיות אך לטעמי כל עוד אין משהוא בצד הפלשתיני שקרוב לדעות בצד הישראלי ,שמאליות ככל שיהיו,עדיף לעסוק בפן החברתי כלכלי ושם רוב הבוחרים רוצים שינוי .

נסיון לא משכנע מצידך למרות הכבוד הרב שאני רוחש למאמריך,תמיד יהיה אפשר להתאים את הפתרונות למקום והזמן .

75 "...ללפיד יש כישורים פוליטיים מרשימים" אמנם היום פורים אבל בדיחה כזאת מפי ארי שביט - זה כנראה אפילו מצחיק אותו  (לת) אלטרנטור זה הכי אחי
  • 11:56
  • 21.02.13

  •   שללפיד כישורים מנהיגותיים, כדאי לו לקרא בעיתונו על כישורי המנהיגות שבפועל מישהו הקים המפלגה, והוא בעיקר נהנה מקישוריו התקשורתיים וכנראה מתמיכתו של עיתון מסויים  (לת) שביט החליט
    • 16:08
    • 21.02.13

76 שלום לך ארי שביט רותי,ת"א
  • 12:00
  • 21.02.13

ייתכן כי יאיר לפיד עדיין אינו "בשל" להיות ראש הממשלה, אבל... בדוק , בבקשה, האם בנימין נתניהו כן ראוי להיות ראש הממשלה ? אשמח אם תוכל לפרט, לפחות, חמישה דברים חשובים ביותר שעשה מר נתניהו כראש ממשלה עבור אזרחי ישראל, במהלך שתי הקדנציות שהוא משמש ראש ממשלה.
בשתי קדנציות אלה התרחבו וגדלו הסדקים בין חילונים לדתיים; הוכפל מספר הפרזיטים שאינם משרתים בצבא , אינם עובדים וחיים על חשבון משלם המיסים; גדלו חובות הטייקונים (חבריו של ראש הממשלה) שאינם משלמים מיסים כחוק ואינם מחזירים חובות שלקחו מהציבור ומהבנקים; מערכת המשפט בקריסה: הפשע עולה וגואה; קופת המדינה רוקנה עבור ממשלה ענקית חסרת תועלת; החינוך נמצא על פי תהום. ונתניהו? הוא מלקק גלידה בשני טעמים וצוחק כל הדרך אל הבנק. אז, אולי עדיף להושיב על כסא ראש הממשלה אחד שאוהב את המדינה ורוצה להיטיב עם אזרחיה, אחד שלא ייצא כל יום שני אל התקשורת כדי להפחיד אותנו ב- אוטוטו מלחמה מתקרבת, כדי שלא נשים לב שהוא מרוקן את הקופה.

77 על שחצנות, שנאת החרדים וטירונות פוליטית HMJE
  • 12:01
  • 21.02.13

ההתנהלות המוזרה של לפיד ובנט הינה התנהלות שחצנית שגם מעידה על חוסר נסיון פוליטי.

בנט ולהקתו נעלבו כי ביבי לא קרא הם ראשונים וכי בזמן הבחירות ביבי תקף אותם. השוטה הרבובדיה קילל וגידף אותם ולכן בנט מתעקש כדי לפגוע חזרה בחרדים והוא עושה כעת זובור לנתניהו...

לפיד מלכתחילה אינו רוצה את החרדים מחד ומאידך הוא החליט ברוב שחצנותו שהוא ראש הממשלה הבא עוד לפני שהושבע לח"כ.

שני הטירונים הפוליטיים הללו עשו ברית בינהם שהאחד לא יכנס לממשלה בלי האחר. מבלי להבין ששום ראש ממשלה לא יוכל להסכים שיהיה לו א-פריורי גוש חוסם בתוך ממשלתו. גוש שימנע ממנו לשלוט.

בנט ולפיד חברו יחד כמו האוהדים המטורללים של בית"ר ירושלים במערכון של הגשש: "אז ככה רוצים לקבוע מי יהיו השופטים ! ,אם לא אנחנו החלטנו לשרוף את המועדון ! ". "אז ככה, אנחנו רוצים 15 ניצחונות בשנה מינימום… 15, כן? אם לא – נשרוף את המועדון". "אנחנו גם רוצים לקבוע, פעם אחת ולתמיד, מי יהיה השחקנים, מי יהיה המאמנים, מי יהיה התוצאה, ומי יהיה מזג האוויר." "ואם זה לא יינתן לכם?" "אנחנו נשרוף את המועדון"...

"שריפת המועדון" אליבא בנט-לפיד כמובן תעשה כי זה מה שטוב לעם ישראל...

78 לפתור את הבעיה המדינית ולהישאר עם חברה רקובה - לא תודה. עמיר פרידמן
  • 12:01
  • 21.02.13

לפיד קיבל מנדט להיות הש"ס של מעמד הביניים. מדוע הכותב לא מפנה את הדברים לש"ס המקורית ?

79 לפיד מספיק חכם כדי להבין שמה שאתה מעדיף הציבור אינו מעדיף. שביט, הפסדת בבחירות, זה כל הסיפור.  (לת) בן פסיסא
  • 12:01
  • 21.02.13

80 המאמר הזה מאוד לא יפה. המון דמוגוגיה עם מילת מפתח חוזרת.שוב אירן, בפעם המיליון, ואני שביט אומר ליאיר...  (לת) מגיב
  • 12:11
  • 21.02.13

81 איפה היית? ארנה
  • 12:11
  • 21.02.13

איפה היית 4 שנים? כשהפסנתרן פרט לנו על העצבים? עכשיו אתה רוצה שיאיר לפיד יחליף את הפסנתרן בלא לעשות כלום? לפחות הוא רוצה לעשות משהו אחר פה. מה שהפסנתרן לא חשב לעשות במשך כל השנים שעשה כלום ושום דבר. עזוב את לפיד

82 גם עיתונאי צריך להפריד בין עיקר לטפל. קודם כל המוות בכבישים, יוקר החיים, דירה לילדים, ובריאות. מה דעתך?  (לת) אזרח ותיק
  • 12:12
  • 21.02.13

83 הנה מפת המציאות: סכנה ללכת ולנסוע בכבישי ישראל, שכיבה במסדרונות בתי החולים, כסף לתרופות ומדינת חוק. זה עיקר .  (לת) אזרח ותיק,
  • 12:14
  • 21.02.13

84 שביט אני ואפסי ,חי לו חיים טובים ויודע להכתיב לכל העולם ואשתו איך לנהוג.  (לת) אחד העם
  • 12:16
  • 21.02.13

85 מתי אתה תבחין בין עיקר וטפל? מתי תתן כמה אלטרנטיבות לאותה בעיה, ולא תכתיב את הדמגוגיה שלך? הההה?  (לת) שואל
  • 12:21
  • 21.02.13

86 כל אמצעי הדמגוגיה , מהנביא שביט, אם... אם תלך בדרכי תצליח ולא תענש, יפה יפה!!!!!  (לת) יאיר
  • 12:27
  • 21.02.13

87 צודק! הוא בוגד בבוחריו האידיוט.  (לת) דליה
  • 12:28
  • 21.02.13

88 כל מילה בסלע  (לת) אזרח שפוי
  • 12:30
  • 21.02.13

89 ארי, יש לך שנאת חינם אבי
  • 12:33
  • 21.02.13

ארי, בשתי הכתבות האחרונות שלך יש ממש שנאת חינם לבנט ולבוחרי הבית היהודי. אתה בונה דמון שלא קיים במציאות ואז מפחיד מפניו. בניגוד מוחלט לדבריך, הרבנים לא שולטים בבית היהודי וזה ברור! בקיצור, כדאי להתחיל להתחבר למציאות ולא לפרסם שקרים כטיעונים.

90 ארי היקר באדם: שתי אפשרויות כתגובה. האחת - הביטניק מאשדוד
  • 12:42
  • 21.02.13

מציע לך ללכת לעבוד כעיתונאי ב"ישראל היום". מאוד קל ופשוט. שם אתה יכול לכתוב את כל השטויות העולות בדעתך. אגב, קוראיו הנאמנים של עיתון זה ישר קופצים ללוחות המודעות. גם הם יודעים לזהות אמת או שקר במידע ובפרשנויות של "העיתונאים" בישראל היום. אגב, אתה תהייה שם כוכב.

האפשרות האחרת לתגובה: חבר יקר, שים לב לאן דירדר את המדינה ביבי נתניהו, זה שאתה אומר עליו שיש לו ניסיון. וזה לא החל מהיותו ארבע שנים ראש הממשלה בכנסת היוצאת, אלא מאותם זמנים שקדמו לרצח רבין שבהם הצעיד המונים מעל כל במה ומרפסת בדמגוגיה ובשנאה מבעבעת. כל כך הרבה שנים מחזיק בשלטון - ומה קרה ? כן - קרה !! המדינה על עברי פי פחת. חברה מפולגת ומסוכסת, כלכלה הרוסה בחובות ענק, ומדינה שהעולם מסביב הולך וסוגר עליה...

אני מעדיף לכן את מי ש"חסר ניסיון" על מי זה שמחשיב עצמו למלך ולמשיח שנועד "להציל את המדינה".

91 מה, כל אחד יכול להיות פרשן בהארץ? קורא
  • 12:43
  • 21.02.13

איזה שטויות בלירה. להיפך. הוא חייב לא להיכנס כדי ללכת לבחירותחדשות כמה שיותר מהר ולהפיל את נתניהו. תקרא את מה שכתב העורך שלך ותפנים, ממשלה בישראל לא מפילים מבפנים רק מבחוץ. הבנת את זה ברוך?

92 לפני הכל מדובר על מאבק על הזהות העתידית של המדינה אא
  • 12:44
  • 21.02.13

ונראה (אם ברגע האחרון לא יחליטו לקפוץ על העגלה של העגלון בניומין) שלפיד ובנט דבקים ברצון להיאבק על זהות זו (אם כי סביר להניח שיתגלו לא מעט חילוקי דעות ביניהם על נושאים אלו). לפחות הם רוצים להסיט את תשומת הלב מההפחדה האינסופית של האדון נתניהו, שעסוק בעיקר בעצמו, ולעסוק בשאלות שמטרידות את מרבית (עדיין) אזרחי ישראל, לפני שיהיה מאוחר מדי. די ברור גם שהפלסטינים לא ממש מוכנים לפשרה איתנו ויש לעשות מאמץ ולזרוק עליהם בחזרה את האחריות (נתניהו ואנשיו פעלו בדיוק להיפך). שביט כהרגלו, מצלצל בפעמוני אזעקה ומבהיל אותנו כל פעם מחדש מזאבים שרוצים לטרוף את העדר. מציע לו לשתות כוס מים ולהירגע. ישראל מתנהלת כבר 65 שנה תחת סכנה קיומית וזהו גם התירוץ התמידי של טובי קברניטינו לא לעשות דבר לדחות את הטיפול בבעיות הפנימיות שהן עשויות להוביל לקריסתה של המדינה.

93 ציני דבורה בן אהרון
  • 12:46
  • 21.02.13

מה שאתה מציע - לשבת עם החרדים זה לא ציני זה רציני?
הרי היתה כאן ממשלה כזאת רק לפני רגע גם אז המצב היה גורלי, שנת הכרעה, נקודת אל חזור וכל הסיסמאות שאתה מדבר עליהם כבר שנים.
ממשלה רחבה שלא מובילה לשום מקום זה הפתרון?
אם הית מציע לשלוח את ביבי הביתה כי זאת הבעיה שלנו ולא להיות המגן שלו שמביא אותו שוב לשלטון שכל מטרתו לקבל גלידה בחינם, אזי אולי היה פה שינוי שיטפל בצרכי אזרחי ישראל ולא רק בצרכי משפחת נתניהו.

94 קמפיין מוצלח לא אומר מאומה על כישורים פוליטיים. אין שמץ של הוכחה ךכישוריפ פוליטיים של לפיד. ללפיד יש כשרון לנסח משפטים מוצלחים. עד כאן.  (לת) צביקי
  • 12:50
  • 21.02.13

95 חבבתי מאוד את בנט אף פעם לא חיבבתי את יאיר היהיר , אוי כמה שהוא יהיר, אבל שניהם היו עד היום עתירי ממון לכן החלשים לא מזיזים להם, והין שניהם צעירים שכןרי כח. צריך לגרום להם להץפכח. מדינה זה לא בית האח הגדול לשם הם מאוד מתאימים. אולי נסמס בעד ונגד? ללפיד סצסו 1. לבנט 2. די עם משחקי גן ילדים.  (לת) דני
  • 12:54
  • 21.02.13

96 שוב השופר הגדול של ביבי תוקע אדם סביר
  • 12:57
  • 21.02.13

אין סיכוי לשלום כל עוד שביבי הוא ראש ממשלה. כולם יודעים את זה, חוץ מארי שביט. לכן, אין טעם להקים ממשלת ביבי-יאיר-חרדים. התוצאה היחידה תהיה חוק טל חדש.

97 אבל מה הכותב שכח שכ
  • 13:14
  • 21.02.13

שביבי כבר לא רוצה בלפיד. הוא מעדיף את בנט עליו, מדהים כיצד היום עם כל הסלידה מש״ס בציבור הישראלי עדיין שביט רואה בהם שותפים . לעם הרי נמאס מדררעי ומישי מפרשיות השוחד ,ומהנחות בארנונה לחרדים מבית מדרשו של אלי ישי שר הפנים וזאת על חשבון כולנו. אבל ארי שביט מעדיף אותם הוא סומך עליהם???

98 שביט,אינך מבין שהפוליטיקה הישנה חייבת לחלוף,בנט ולפיד באו לעשות שינוי אמיתי וביבי מתנהג כמו 50 שנה אחורה? העם מעס בשקרים של לפני הבחירות ולאחריהן,שיטת הקריצות חייבת לחלוף די עם השיטה הישנה,רוצים שינוי עכשיו!!!!  (לת) אבי
  • 13:26
  • 21.02.13

99 פשטנותו של מר שביט רוזנקרנץ
  • 13:37
  • 21.02.13

אצל מר שביט ״המציאות״ היא משהו שמתנהל באופן מסודר ולוגי. בן גוריון, החכם במדינאים, הבין טוב ממנו כי ״ההיסטוריה מעוותת אורחותיה״. סילוק החרדים ושויון הנטל,יותר משהם חשובים כשלעצמם, חשובים בגלל מה שנובע מהם, מה שהם יחוללו: גילוי האפשריות של שינוי דפוסי התנהלות פסולים אשר התמידו שנים ארוכות עד שדומה היה שהם בחזקת כורח טבע עמיד בפני כל התנגדות. גם הבנייה בהתנחלויות שייכת לקטיגוריה זאת. ניתן לקוות כי בעקבות הטיפול בגולם החרדי, יווכחו הכל לדעת כי ניתן לטפל גם בגולם ההתנחלויות שקם על יוצרו. במתימטיקה מכנים מהלך מעין זה ״הוכחת אפשריות״, ובפסיכולוגיה ״דסנסיטיזציה שיטתית״.
ובמישור פרקטי יותר: החרדים, המוכנים לתמוך בכל מדיניות לכל המרבה במחיר, הינם גורם עיקרי שאפשר את גידולה לאורך השנים של מפלצת ההתנחלויות. אם יסולקו עכשיו, נקמתם הבוערת תוליך אותם אל זרועותיו של שמעון פרס, אשר יתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות. אזי יצטרפו לממשלתו כדי לתמוך במדיניות הפוכה מזו שתמכו בה בעבר, כל זה כמובן ״בעבור שיתן״ מידו הנדיבה של שמעון.

100 הבוחרים של לפיד רוצים "בלי חרדים". הסדר מדיני לא ממש בראש אני
  • 13:40
  • 21.02.13

שלהם...גם לפיד יודע זאת ובכלל...בבחירה שבין בנט ללפיד, ביבי בשונה מלפני חודש יבחר היום בבנט, כך שחלום ההקפאה שלך רחוק מהמציאות שנות אור. זו כבר לא בחירתו של יאיר, "אני מניח שכן"...זוהי בחירתו של בנט.

101 ארי שביט הוא רכיכה שבהדמיית אם אר איי לא ימצאו בגופו אפילו עצם אחת. זו אותו בנאדם שהיה כתב חצר של ברק משך שנים ודחף אותו לפרק להרוס ולחרב את מפלגת העבודה. לקרוא את מה שהוא אומר ולעשות הפוך זו מצווה  (לת) דן
  • 13:56
  • 21.02.13

102 חצי מליון ישראלים מסרו את גורלם לחפיפניק  (לת) אכן חציר העם
  • 14:03
  • 21.02.13

103 כן הוא יכול אחמד
  • 14:03
  • 21.02.13

עליו לקחת יועצים טובים

104 "יאיר אחראי?" דוד
  • 14:05
  • 21.02.13

המסקנה המתבקשת מהניתוח "המבריק" דלעיל היא שלפיד ומפלגת יש עתיד אשמים במציאות שנוצרה ולא סרבנותו העיקשת של הליכוד לדורותיו כשבחלק נכבד מהזמן ביבי עמד בראשו שאפשרו את ההתנחלות שלוחת הרסן שבסופו של דבר תביא מוקדם ממה שאנו חושבים קץ לחלום הציוני ולכן יאיר צריך לרוץ לזרועות ביבי ולעזזל הכל כולל העקרונות וההבטחות לבוחר. ארי שביט תתעורר. אתה באמת מאמין להבטחות של ביבי? הרי מדיניות ההתנחלות טבועה בדי אן אי שלו והוא מחפש בסה"כ עלה תאנה.

105 לפיד איל
  • 14:27
  • 21.02.13

מר שביט, מה שהיה כבר לא יהיה. אין סיבה לעם ישראל מייעודו והוא שבת אחים גם יחד. יחד יפה. לא ביחד חדל להיות. לכן הממשלה הבאה לא נועדה לפתור בעיות אחרים מלבד בעיית העם בישראל, שהוא פיצול, ניכור, שונאת חינם. הדרך להגיע לשם היא איחוד לאומי. ניראה שללא לפיד בנט איחוד כזה לא יקום ולא יקרה. החרדים יבואו לבסוף לאחר שינוי פרדיגמה אצלם, והוא אין תורה ללא עבודה . יותר מכך תורה ללא עבודה היא אסון לעם ישראל. אם רצונם להיות חלק מעם ישראל עליהם לעבוד! ללא כך אין קיום לאומה שבה אין עבודה מתוך איחוד לבבות. בידי החרדים הברירה להצטרף חזרה לעם. שילובם הוא צו השעה. האיום לאי צירופם לעם גדול הוא שבעתיים מכל איום חיצוני אחר כולל האיום האירני. לכן ההצעה שלך נופלת מיסודה כי היא מבוססת על אי ראיית דרגת האיומים לעם ישראל. איחוד פנימי קודם לכל.

106 לפיד נבחר לטפל בענייני פנים תפסיק לחפור !!!!!!!!!!  (לת) רפאל
  • 14:28
  • 21.02.13

  •   ובעיית הפנים של ישראל היא אי גיוס חרדים? הצחקת אותנו. יש פערים אדירים בין העשירים שהצביעו ללפיד לבין מעמד הביניים והעניים, זו הבעיה האמיתית ובה לפיד לא יטפל  (לת) מפוכח
    • 22:08
    • 21.02.13

107 לציפי יש נסיון שלטוני עצום ועם ביבי זיווג מושלם הלל המהלל
  • 14:28
  • 21.02.13

רק צריך היה שים לב למבט שהפנתה אליו בנאום הברית בין הבתרים. גם פרץ גברא יעזור וכך יסתדרו עם החרדים ועם שאול

108 ארי שביט עדיין שבוי בפוליטיקה הישנה של שמאל/ימין, כן שטחים, לא שטחים. לפיד הוא ההוכחה שהפוליטיקה הזו כבר לא רלבנטית. לפיד הוא ש"ס של המעמד הבינוני החילוני. ככזה הוא נלחם על האינטרסים של המעמד הזה. לשם המטרה הקדושה הזו כל האמצעים כשרים, כולל בריתות עם מה שהעיתונות מכנה "ימין קיצוני".  (לת) בחרתי לפיד ואני מרוצה
  • 14:42
  • 21.02.13

109 ארי, מתי תלמד להבחין בין טפל לעיקר? המבדיל בין קודש לחול
  • 15:02
  • 21.02.13

הדבר העיקרי הוא הגלידה, תחזוקת הבתים ונסיעות הזוג המלכותי לחו"ל ע"ח המדינה (והטייקונים). ההפחדות השבועיות על איראן, לבנון, סוריה, חיזבאללה, חמאס, טרור פלשתיני - you name it - הם רק אמצעים להשגת המטרות הראשונות!

110 לפיד מתנגד לתהליך שלום כי אז לא יצטרכו לגייס את החרדים נורית
  • 15:12
  • 21.02.13

כך אמרו בארץ נהדרת וצדקו. הנביבות וקוצר הראות של יהיר לפיד היא דבר עצוב. המאמר של שביט מעמיק ומעורר מחשבה. ניסיון לדבר בשכל בתוך חברה שמרביתה עסוק בסיסמאות ובדימויים רדודים.

111 ״המציאות״ פנים רבות לה רוזנקרנץ
  • 15:34
  • 21.02.13

אצל מר שביט ״המציאות״ היא משהו שמתנהל באופן מסודר ולוגי. בן גוריון, החכם במדינאים, הבין טוב ממנו כי ״ההיסטוריה מעוותת אורחותיה״. סילוק החרדים ושויון הנטל,יותר משהם חשובים כשלעצמם, חשובים בגלל מה שנובע מהם, מה שהם יחוללו: גילוי האפשריות של שינוי דפוסי התנהלות פסולים אשר התמידו שנים ארוכות עד שדומה היה שהם בחזקת כורח טבע עמיד בפני כל התנגדות. גם הבנייה בהתנחלויות שייכת לקטיגוריה זאת. ניתן לקוות כי בעקבות הטיפול בגולם החרדי, יווכחו הכל לדעת כי ניתן לטפל גם בגולם ההתנחלויות שקם על יוצרו. במתימטיקה מכנים מהלך מעין זה ״הוכחת אפשריות״, ובפסיכולוגיה ״דסנסיטיזציה שיטתית״.
ובמישור פרקטי יותר: החרדים, המוכנים לתמוך בכל מדיניות לכל המרבה במחיר, הינם גורם עיקרי שאפשר את גידולה לאורך השנים של מפלצת ההתנחלויות. אם יסולקו עכשיו, נקמתם הבוערת תוליך אותם אל זרועותיו של שמעון פרס, אשר יתמודד על ראשות הממשלה בבחירות הקרובות. אזי יצטרפו לממשלתו כדי לתמוך במדיניות הפוכה מזו שתמכו בה בעבר, כל זה כמובן ״בעבור שיתן״ מידו הנדיבה של שמעון.

  •   ההתנחלויות והחרדים הם הליבה שלנו גילדנשטרן
    • 21:22
    • 21.02.13

    וזה למד גם מר שמעון פרס איש סבסטיה, נפיל עם עור של פיל

112 מה אתה רוצה מיאיר? ירון
  • 15:40
  • 21.02.13

מה אתה רוצה מיאיר? ביבי לא קורא את המציאות הזאת? אז למה הוא הכריז על בניה בשטחים "דווקא" אחרי ההכרזה על מדינה פלסטינאית באו"ם? מתי שמעת את ביבי מתייחס לזה בכלל? אצל ביבי יש רק את "האיום בגרעין האיראני" שאיתו הוא מכשיר כל שרץ.. וכל זה בשביל ששרה תוכל להזמין גלידת פיסטוק על חשבוננו, ושהוא יוכל לאכול ארוחות שף עם וויסקי וסיגרים עם חברו מהסייר אייוד ברק. עזוב את יאיר ותתייחס לבעיה האמיתית שלנו.

113 ארי מנסה להסוות את עמדתו האמתית שמייצגת של מרבית הציבור במדינה שהולך שולל ע"י שני המגלומנים, שללפיד בוער להיות ראש ממשלה המדינה? מה אכפת לו, לכן חבר לבנט שמבחינה אידאולוגית הפוך מלפיד, מצביעיו מתנחלים וימין דתי קיצוני, בעוד מצביעי לפיד שמאל מתון ומרכז. על כל מה לפיד הצהיר פרט לנשיאה בנטל, הוא ההפך הגמור ממה שבנט אמור לרצות, לא הקפאה, לא מו"מ . קודם בנט דבר עם לפיד רק על נשיאה בנטל, עם כניסת לבני לקואליציה החל בנט לתקוף את עמדתה המתונה ואת נתניהו שמקדם אותה, ממשיך בברית עם לפיד למרות שנחשף הניגוד הגמור ביחס לעמדות המוצהרות של לפיד. מסקנה בנט מגלומן שקרן מניפולטור תאב שלטון, ואולי משפחת נתנייהו צדקה בסכסוך בניהם.  (לת) לצפות במרציפן מתוק מנה מבחילה ומפחידה
  • 15:57
  • 21.02.13

114 אל תתיימר להבין את מצביעי יש עתיד גידי
  • 16:11
  • 21.02.13

אם לא יהיה שוויון בנטל לא תהיה מדינה בשביל להלחם עליה. אל תתיימר לפרשן את רצונם של מצביעי יש עתיד. אתה לא נמנה עליהם בדיוק בגלל מה שכתבת

115 ארי שביט דרמטי ופומפוזי כהרגלו. לא שכחנו את כל נבואות הזעם שלך שהופרכו (למשל, "ספטמבר השחור" ממנו התרעת חדשות לבקרים). לאינו מהניסיון שלך להיות יועץ לעניינים מדיניים ואסטרטגיים לכל מאן דהוא. אנא, חסוך לנו.  (לת) אין נביא בעירו
  • 16:47
  • 21.02.13

116 מה קרה לארי שביט? שי
  • 17:05
  • 21.02.13

פעם ממש אהבתי לקרוא אותו, היום כל כתבה יותר מביכה מהשניה. ארי, מתי הפכת לעיתונאי חצר מטעם?

117 ארי שביט, שום הקפאה לא תשנה את הלגיטימיות. האנטישמים מחפשים אותנו ריקי
  • 17:39
  • 21.02.13

גם כשלא הייתה לנו מדינה, גם לפני הכיבוש וגם אחרי. ולמה? כי אנחנו מאפשרים לכל העולם להתערב לרעתנו גם כשאנו צודקים (ברוב המקרים). הגן הגלותי והרכרוכי עדיין מקנן בתוכנו כדי לרצות את כולם. רק כשנדע לזעוק ולהוכיח לעולם עד כמה הם צבועים, אולי אז הם יכבדו אותנו.
הערבים אותם ערבים, והנוצרים אותם נוצרים. מסע הצלב עוד לא נגמר...

118 השמאל מפחד מהאמת ומפחיד אותנו ממדינה דו לאומית אברהם מורן
  • 18:25
  • 21.02.13

המדינה הדו לאומית מפחידה פחות מאשר מדינת חמס בלב הארץ.כיוון שהאוכלוסיה המוסלמית בארץ יותר קרובה במנטליות שלה לאיסלם מאשר לנאורות סקנדינבית הפחד שלנו גדול יותר.השמאל מאמין שכוונת השכנים היא טהורה ולא מפחידה וזה ההבדל בין הזהיר לנאיבי...

119 שס היא הסכנה האמיתית לישראל . לא הזוי בכלל אבי
  • 18:37
  • 21.02.13

ןלכן זו שעת ההכרעה האם ישראל ממשיכה בכלל להתקיים או שהחלום הציוני סופו שיפוזר בקהילות צפון. אמריקה ואירופה עם שס זה פשוט לא יילך

  •   הארץ מצנזר בעקביות תגובות בעד שס והחרדים. הקול המושמע בטוקבקים הוא אחיד: נגד שס  (לת) עוד דיקטטורה
    • 21:10
    • 21.02.13

120 כנראה שאזרחי המדינה הזאת לא ראויים למנהיגים יותר טובים מלפיד ובנט איש לאהלך ישראל
  • 18:56
  • 21.02.13

המדינה ניצבת בפני בעיות קיומיות ובעיות כלכליות וחברתיות קשות
והם מתעסקים בכיפופי ידיים נגד נתניהו ובשינאת חרדים

121 .הממשלה הזו חייבת לכלול את החרדים. הם מתונים פוליטית וכלכלית ועולים אלף מונים על הימין הקיצוני  (לת) לפיד תתעשת
  • 18:57
  • 21.02.13

122 לפיד צריך לעשות את מה שבוחריו רוצים ולא את מה שאתה רוצה  (לת) בב
  • 19:42
  • 21.02.13

123 כן, כי ליברמן, חוטובלי, אלקין, פייגלין ובכלל רוב חברי סיעת הליכוד בעד הקפאת ההתנחלויות ופתרון מדיני. התקווה היחידה לישראל היא בחירות חדשות ונצחון לשמאל. כל תמיכה בליכוד הנוכחי כמנהיג המדינה היא נגד כל מה שכתבת גיא
  • 20:49
  • 21.02.13

אבל אתה משום מה מאמין שנתניהו משתוקק לעשות שלום ורק לא מצליח מסיבות קואליציוניות.

124 שטויות רפול
  • 20:55
  • 21.02.13

אפשר להסיק בכל שלב מסקנה אחרת.

125 מענין שמשמיצי שביט לא מצליחים לגרד מתחתית הסיר קצת צימעס, לפחות מחמאה אחת להתנהלות מנהיגם היהיר  (לת) יקינתון חובזה
  • 21:03
  • 21.02.13

126 לפיד עם כישורים? שוב אתה מלהג כדי למצוא חן?עוד לא הוכיח דבר.  (לת) תוהה
  • 21:03
  • 21.02.13

127 מי שמך לתת עצות ללפיד? ולמה אתה אונס את לפיד להכנס לממשלת ביבי ?זו חוצפה.  (לת) קורא הארץ
  • 21:07
  • 21.02.13

128 צא ולמד איך כותבים היטב מגדעון לוי. מה התהליך באמת, בלי יאיר ועם יאיר.  (לת) קורא הארץ
  • 21:08
  • 21.02.13

129 אז שביט החליט, הוא החליט בשביל יאיר כמה הוא יפה, רק שיעשה מה ששביט שבשבת רוצה. נו באמת!  (לת) קורא הארץ
  • 21:10
  • 21.02.13

130 לא רוצים את לפיד. רוצים את העבודה. ביבי תשתנה כבר.  (לת) אזרח
  • 21:11
  • 21.02.13

131 למה צריך את יאיר כדי להקפיא את הבניה? ולמה צריך ממשלת מרכז חרדים? למה לא עם העבודה?  (לת) שואל למה?
  • 21:14
  • 21.02.13

132 בחשיבה חד כיוונית כזאת עוד לא נתקלתי. אפשר הכל בלי יאיר. אבל אם שביט מחליט לך תזיז אותו.  (לת) אזרח
  • 21:15
  • 21.02.13

133 ללפיד לא יזיק לשבת באופוזציה וללמוד קצת. השתן שלו ושל שביט עלה להם לראש.  (לת) קורא
  • 21:16
  • 21.02.13

134 קודם תשכנע את ביבי הוא ראש הממשלה. אם ביבי יסכים הדלת פתוחה לא רק ליאיר אתה אוהב.  (לת) מגיב
  • 21:39
  • 21.02.13

135 שביט מטיף המוסר,ללפיד. את ביבי כבר שכנעת? אפשר לחשוב שהכל תלוי ביאיר חסר הניסיון. נו באמת!  (לת) דן
  • 21:40
  • 21.02.13

136 לא יפה, לא יפה, לא יפה. מאמר של אני ואפסי.  (לת) יפה
  • 21:41
  • 21.02.13

137 בעצם מה רוצה ביבי? ביבי יודע לקרא את המפה? הוא רוצה ממשלת הקפאה? מה אתה מקשקש בקומקום?  (לת) שואל
  • 21:42
  • 21.02.13

138 למה יאיר מסוגל? כישורים פוליטיים? עוד לא נוכחתי בזה. תתלבש על ביבי לא על יאיר.  (לת) יונה
  • 21:44
  • 21.02.13

139 100 לא קרה לשביט שום דבר. דמגוג נשאר דמגוג.הוא רק מזדקן.  (לת) יאיר
  • 21:45
  • 21.02.13

140 מה אתה רוצה מיאיר? עזוב אותו במנוחה.הוא לא התקוה של רבים מאתנו גם אם החמאת לו.  (לת) שאול
  • 21:46
  • 21.02.13

141 אני הייתי מיעץ ללפיד לא ללכת עם ביבי. זה כשלון בטוח,.בניגוד לשביט.  (לת) מגיב
  • 21:47
  • 21.02.13

142 שביט רוצה ממשלת חדלון. תיקונים קוסמטיים שירשה ביבי. יאיר שב באופוזיציה.  (לת) חושב
  • 21:49
  • 21.02.13

143 אני תוהה האם תפקידה של עיתונות להמליך עלינו את יאיר או כל אחד אחר. יאיר היהיר מוטב שישתפשף קודם באופוזיציה. חושב
  • 21:54
  • 21.02.13

אין לו מה לעשות בממשלת ביביהו.

144 גם אם לפיד יסכים אתך, ביבי לא מסכים אתך. אז מה הועילו חכמים כמוך?  (לת) שואל
  • 21:56
  • 21.02.13

145 שביט ולפיד מתעלמים כל אחד מחלק אחר של הבעיה- נכון, השטחים הם סכנה קיומית, אבל כך גם הבדלנות החרדית ישראלי אמיתי
  • 22:22
  • 21.02.13

מחד המצב הדמוגרפי בשטחים עלול להרוס אותנו מבפנים - עם המדינה הדו-לאומית, ועוד קודם לכן להחליש אותנו מבחינה מדינית-ביטחונית, כפי ששביט טוען בצדק.

אבל, מצד שני, החברה החרדית, שהיא אולי החברה הכי פחות דמוקרטית פה, ובוודאי הכי רחוקה מלעמוד בדרישות הכלכלה המודרנית, גדלה דמוגרפית בקצב מפחיד, וגם כאן תהיה בקרוב נקודת אל-חזור, שתביא לחורבננו.

לכן הציבור הציוני האמיתי,כלומר הציבור החילוני ברובו (ולצדו מיעוט דתי מפוכח מתון מהסוג הישן, שרק מיעוטו נמצא היום בבית היהודי), צריך להלך בזיהורת בשדה המוקשים הזה, עם המתנחלים מצד אחד והחרדים מצד שני. לצערנו כנראה איננו חזקים מספיק (וליתר דיוק, איננו מאורגנים ומאוחדים מספיק בתוכנו) כדי להלחם בשניהם בבת אחת, צריך לעשות הפרד ומשול, ומבחינה זו הקרע בין החרדים למתנחלים, שמסתמן כרגע, הוא הדבר הכי טוב שאפשר לקוות לו.

אין לי פתרונות קסם, וצריך לא פחות מגאון פוליטי כדי להצילנו כעת (ולצערי לא נראה שלפיד כזה), אבל צריך לחשוב על דרך להשתמש במתנחלים כדי לפרק את מוקדי הכוח של החרדים ולהיפך. צריך להביא לשינוי דמגורפי משמעותי, גם בגדה, וגם בתוך ישראל, ומהר, אחרת נאבד במדינה חרדית-ערבית.

146 שס יהודי
  • 22:44
  • 21.02.13

מי שסומך על שס אינו ראוי להיות ראש ממשלה מי שתומך בשס תומך בעברינים מורשעים ונותן דוגמא שלילית לנוער זה כשר אבל מסריח כמו התרגיל המסריח

147 ישר כח לארי שביט על כושר הניתוח המעמיק שלו ויכולתו לזהות את הבעיות האמיתיות תומך בכל פה
  • 23:33
  • 21.02.13

אולי האנשים יתפכחו מהברית ההזויה והמסוכנת של לפיד ובנט כי אין לנו מדינה נוספת לניסויים ומשחקים של מתבגרים ילדותיים שחושבים שיודעים כבר הכל

148 נכון מאוד נכון מאוד
  • 06:44
  • 22.02.13

נכון מאוד!

149 אי ההתאמה של לפיד ובנט בשלב זה לתפקיד ראש הממשלה, עליהם להתמודד לאחר הקדנציה הזאת. pini
  • 08:49
  • 24.02.13

סקר: לפיד ובנט מתחזקים, נתניהו נחלש
שלום ירושלמי, 22/2/13

דעותיו ושנאתו של שלום ירושלמי, למר נתניהו ידועות היטב ומוכרות לנו .... מראיונותיו - וכפרשן בגלי צה"ל אצל רזי ברקאי בתוכניות הבוקר שלו. את מה ששמעתי מפי שלום ירושלמי - כל ההכפשות הלבנת פניו, לשון הרע, דברי הבלע הנובעים מטינה ושינאה למר נתניהו, אולי שמעו כמוני רבים ואינני יודעת איך הגיבו, אותי על כל פנים דבריו הנאלחים של הירושלמי השפל זעזעו קשות. כי אינני מאמינה שבלב יהודי ישנה טינה ושנאה ליהודי - מתוך קנאה עמוקה עד שמשבשת לו את תאי המוח - כן הוא מקנא למר נתניהו, לרמתו השכלית, החינוכית, לענוותו ולחוכמתו. הוא כל-כך השפיל והכפיש את נתניהו עד שרזי אמר לו ירושלמי אתה לא חושב שירדת אל מתחת לחגורה? ענה לו ירושלמי לא - ואומר עוד יותר גרוע מיזה. אלוהים אדירים פרט לסיבות שכתבתי לשנאתו של ירושלמי כלפי נתניהו מה עוד הביא אותו לשנאה עמוקה כל-כך למר נתניהו? היש בינהם קשר קרוב כל-כך או באמת רק בגלל דעותיו הימניות מרכז של נתניהו? לאלוהים הפתרונות והוא יודע היטב גם לשלם לירושלמי הזה ולכל מי שפוגע בנפשם של משפחת נתניהו, על העוולה כלפי האיש הטוב שלא פגע באף פוליטיקאי, עיתונאי, או אחרים, למרות שזה היה מנת חלקו מהם ומאזרחים בכל קדנציה שהיה ראש ממשלה, בתפקידים אחרים שמילא כמו שרק הוא יודע, לא ירדו לחייו. הרי אלף הבדלים בין רמתו של הירושלמי המכוער בנפשו, לבין מר נתניהו המיוחד. עד כאן בקשר לרשעותו של שלום ירושלמי, האמת שמו אינו הולם לו. - ובאשר לסקרים אם נכונים הם, אינני תמהה כלל, לאחר ההכפשות של כל שונאיו ומתנגדי דרכו הימנית מרכז, בוחרים בצעיר המחוסר כל-ידע בסיסי, כיאיר לפיד שמעודו לא היה בתפקיד הנושא אחריות מדינית כל שהיא - לראש ממשלה. מראה לנו איזה עם אנחנו לצערי. על-כך נאמר, השנאה מעוורת עיני חכמים ומשבשת את תאי המוח שלהם.