שינוי לא דמוקרטי בבג"ץ - מאמר מערכת - הארץ
מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

שינוי לא דמוקרטי בבג"ץ

בפני ועדת השרים לחקיקה תובא היום הצעת חוק שמטרתה להגביל באופן דרסטי את זכות העמידה של עותרים לבג"ץ. על פי ההצעה, עמותות שעוסקות בתחומים הנוגעים לזכויות אזרח ואדם תהיינה למעשה מנועות מלעתור, והמציעים כנראה מקווים כי נפגעים ימנעו מלעתור או שייכשלו בגלל חולשה והעדר גיבוי. עתירות נגד שחיתות שלטונית תיעלמנה בכלל באין נפגע ישיר. הצעה זאת מצטרפת למהלך חקיקה נרחב שמובילים קבוצת ח"כים להוטים, ובראשם, כדי בזיון וקצף, שר המשפטים יעקב נאמן.

פסיקות בג"ץ הן הגורם המשמעותי ביותר לקיומן של זכויות אדם ואזרח בחברה הישראלית, ובג"ץ הוא אולי הגורם המשמעותי ביותר בהגנה על המוניטין של ישראל בעולם. הרבה מן המרכיבים בחברה הישראלית שאנו מתגאים בהם, כאן ובעולם, קיימים בזכות הפסיקות של בג"ץ, ולא לחינם הוא זוכה להערכה רבה בעולם. העובדה שקיומו היה לצנינים בעיני מספר ח"כים ובעיני שר המשפטים לא צריכה להסיר את אחריותו העיקרית של ראש הממשלה למהלך. על ראש הממשלה להבהיר שאין לו כל כוונה לשנות את מרחב פעולתו של בג"ץ, ולגרום להורדת ההצעה מסדר היום.

מעורבות ראש הממשלה נדרשת עוד יותר להפסקת המהלך האנטי דמוקרטי שמוביל נאמן במטרה לכפות על לשכת עורכי הדין לבחור לוועדה לבחירת שופטים נציגים שיתאימו לשאיפותיו, ל"ישראל ביתנו" ולכמה ח"כים בליכוד. איש לא ראה צורך לשנות את כללי הבחירה של נציגי הלשכה בוועדה בשנים עברו, ולא ייתכן לשנותם רק משום שהפעם נבחרו נציגים שאינם מקורבים לשר נאמן, ובכך לסכל את התוצאה של בחירת עורכי הדין בישראל שהעניקו לסיעה של עו"ד יורי גיא רון רוב במועצתם. שינוי כזה יכול להיעשות, אבל רק כשינוי עקרוני, שיחול מן הכנסת הבאה ולאחר הבחירות הבאות למועצה הארצית של עורכי הדין. חובת ראש הממשלה להבהיר שבדמוקרטיה אין משנים את כללי המשחק לאחר שנקבעו תוצאותיו, גם אם אינן נוחות.




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 המשיכו להתעלם מן העובדות: בית המשפט העליון שקיבל את ערעורו של דמיניאניוק כך שאדם שיש אפילו ספק קל שבקלים באשמתו לא יורשע - זכה לאמון הציבור כולו, מקיר אל קיר. זה בית המשפט שאכן העלה את קרן ישראל בעולם והיה מקור גאווה מוצדק. בית המשפט העליון הנוכחי, שבין שאר מעלליו הנאים דחה את ערעור קצב והרשיעו באונס חרף ספק סביר, היה ככל ככל הנראה היה דוחה גם את ערעור דמיאניוק. אין ישראלים רבים שמטילים ספק בכך ששופטי בית המשפט העליון מחוייבים ברובם לאידאולוגיה פוליטית אשר כיום - לאחר כשלונו המדמם של הנסיון לשלום עם הפלסטינים - היא נחלת מיעוט זעיר. אני הקטן ורבים כמוני לא מאמינים ששיקוליו של בית המשפט, אשר נטל לעצמו סמכויות תחוקתיות מרחיקות לכת, אינם נגועים באידאולוגיה. אנחנו כבר לא תמיד סומכים על פסיקותיו. אנחנו יודעים. זה לא מעניין אתכם. מבחינתכם, כל נגיעה ברבניכם הקדושים היא "פגיעה בדמוקרטיה" - בעוד שאין מה שפוגע בדמוקרטיה, והורס את האפשרות לממשל תקין, ממה שנתפס בעיני רבים בארץ כהשתוללות בלתי מרוסנת של מיעוט שאיבד את השלטון ומוכן לנקוט בכל האמצעים כדי להמשיך ולקבוע את המדיניות לאור רעיונות שבעיני רובנו הוכחו כשגויים מעיקרם... מודרניסט .
  • 03:54
  • 27.11.11

המשיכו להתעלם מן העובדות: בית המשפט העליון שקיבל את ערעורו של דמיניאניוק כך שאדם שיש אפילו ספק קל שבקלים באשמתו לא יורשע - זכה לאמון הציבור כולו, מקיר אל קיר. זה בית המשפט שאכן העלה את קרן ישראל בעולם והיה מקור גאווה מוצדק.

בית המשפט העליון הנוכחי, שבין שאר מעלליו הנאים דחה את ערעור קצב והרשיעו באונס חרף ספק סביר, היה ככל ככל הנראה היה דוחה גם את ערעור דמיאניוק. אין ישראלים רבים שמטילים ספק בכך ששופטי בית המשפט העליון מחוייבים ברובם לאידאולוגיה פוליטית אשר כיום - לאחר כשלונו המדמם של הנסיון לשלום עם הפלסטינים - היא נחלת מיעוט זעיר. אני הקטן ורבים כמוני לא מאמינים ששיקוליו של בית המשפט, אשר נטל לעצמו סמכויות תחוקתיות מרחיקות לכת, אינם נגועים באידאולוגיה. אנחנו כבר לא תמיד סומכים על פסיקותיו.

אנחנו יודעים. זה לא מעניין אתכם. מבחינתכם, כל נגיעה ברבניכם הקדושים היא "פגיעה בדמוקרטיה" - בעוד שאין מה שפוגע בדמוקרטיה, והורס את האפשרות לממשל תקין, ממה שנתפס בעיני רבים בארץ כהשתוללות בלתי מרוסנת של מיעוט שאיבד את השלטון ומוכן לנקוט בכל האמצעים כדי להמשיך ולקבוע את המדיניות לאור רעיונות שבעיני רובנו הוכחו כשגויים מעיקרם...

  •   מודרניסט מטעה את הקוראים אלפונסו
    • 12:58
    • 27.11.11

    קיימים מאות פסקי דין של בית המשפט העליון אשר סותרים את שקר בית המשפט ה"שמאלני". די לעיין בפסקי הדין אשר תמכו בהקמת הגדר מעבר לקו הירוק המנוגדים לחוק הבינלאומי אשר אוסר שינויים כאלה בשטחים כבושים. בברכת בג"ץ ובניגוד לחוקים הבינלאומיים העוסקים בשטח כבוש, קם לו המפעל המפלצתי של ההתנחלות, ובוזזי האדמות זוכים ללגיטימציה. ההחלטה בעניין עביר עראמין, בת העשר, הייתה שערורייתית. בייניש, עדנה ארבל ואיילה פרוקצ'יה החליטו לסגור את התיק והחייל שירה בראשה ליד בית ספרה בעיירה ענאתה והרג אותה מתהלך חופשי. האחריות להרג רובצת על החיילים, פסקו השופטות; הפתיחה באש היתה רשלנית ובלתי מוצדקת, קבעו; אך ארבע שנים וחצי שעברו אינן מאפשרות להעמיד לדין את היורה ומפקדיו, סיכמו.
    לפני כמה שנים הכשיר בג"ץ הוצאה להורג של פלסטינים בלא משפט כשדחה את עתירת "הוועד הציבורי נגד עינויים", שביקש להפסיק את מדיניות החיסולים. בעתירה צוין, שמתוך 500 הרוגים בפעולות "החיסול הממוקד", 168 היו אזרחים חפים מפשע. בג"ץ אישר בזמנו את סגירת עיתון "חדשות" משום שפירסם כי שר הביטחון מינה ועדה שתחקור את נסיבות המוות של שניים מחוטפי האוטובוס בקו 300 לאחר שהורדו ממנו. בתחילת שנות ה-50 הורה בג"ץ להחזיר את עקורי אקרית וברעם לכפריהם. החלטה זו לא בוצעה מעולם, ובמקרה זה אפילו ארכות לא מבקשים. ומה עושה בג"ץ לנוכח סטירת הלחי הזאת? שותק.
    ההחלטה האחרונה של בית המשפט העליון בעניין הרופאים המתמחים גם הייתה לטובת הממשלה.
    בג"צ הוא זה שהכשיר את כל "אלוני מורה" לאורך השנים, ובג"צ הוא זה שמעניק את חותם החוקיות לכל השליטה בשטחים כבר עשורים שלמים
    בג"ץ דחה היום את עתירתה של אגודת העיתונאים בתל אביב נגד מינויו של יוני בן מנחם למנכ"ל רשות השידור. שלושת השופטים שישבו בהרכב החליטו פה אחד כי הליך המינוי היה תקין ולא הוכחה זיקה פוליטית ישירה בין בן מנחם ללשכת ראש הממשלה.

  •   אלפונסו ממשיך לשקר: גדר ההפרדה עומדת בחוק הבינלאומי. כך גם ההתנחלויות ואפילו החיסולים גיאגיא
    • 16:38
    • 27.11.11

    אלפונסו כועס כי כשהוא אומר "החוק הבינלאומי" הוא מתכוון ל- "איך שאני מאמין שצדק צריך להיות".

    זהו שקר. החוק הבינלאומי מאפשר דברים רבים שאפילו החוק הישראלי לא מאפשר, שלא לדבר על תחושות "צדק" של כאלה ואחרים.

    החוק הבינלאומי מאפשר חיסולים. הוא אפילו מאפשר פגיעה באזרחים בזמן חיסולים, ויותר מזה - הוא מאפשר פגיעה באזרחים בכל כמות שהיא (!) כאשר יש גם מטרה צבאית לתקיפה (ז"א שהפגיעה באזרחים איננה המטרה היחידה).

    ע"פ החוק הבינלאומי השטחים אינם שטח כבוש, מפני שלא היתה שם מדינה מוכרת. ע"פ החוק הבינלאומי אסור להעביר בכח אזרחים משטח מדינה לתוך שטח כבוש, אבל מותר לאזרחים לעבור מרצונם החופשי (התנחלויות). ע"פ החוק הבינלאומי מותר לכוח צבאי של מדינה אחת לשהות ולנהל עניינים אזרחיים מחוץ לשטח של מדינת האם אם אין שלטון פעיל ואחראי באותו השטח או אם אותו השטח משמש מקור לתקיפות על מדינת האם. ומדינות רבות עושות זאת (לא רק ישראל ואפילו לא רק ארה"ב, רוסיה וסין. גם צרפת, אנגליה, ואפילו קנדה)

    אלפונסו פשוט היה רוצה שהחוק הבינלאומי יתנהג כמו שהוא מאמין שהצדק דורש, אבל אין זה כך. אז אלפנסו משקר כשהוא טוען שהמדינה עוברת על חוק בינלאומי, כי שקרים זו הדרך היחידה בה הוא יכול לשכנע אנשים בדעתו.

  •   רואים שאינך משפטן מובהק RR
    • 19:58
    • 27.11.11

    אין מושג משפטי שנקרא החוק הבינלאומי כי במשפט הבינלאומי עסקינן.

  •   התגובה שלך מרוב טיפשותה וחוסר אמינותה לא שווה התייחסות.  (לת) המשקיף
    • 21:37
    • 27.11.11

  •   ה"מודרניסט" מסית במתכוון! שאול
    • 00:11
    • 28.11.11

    למדני אלוהי ברך והתפלל,
    על סוד עלה קמל על נגה פרי בשל,
    על החירות הזאת לראות, לחוש, לנשום.
    לדעת, לייחל, להיכשל.
    למד את שפתותי ברכה ושיר הלל
    בהתחדש יומך עם בוקר ועם ליל
    לבל יהיה עלי יומי היום כתמול שלשום,
    לבל יהיה יומי עלי הרגל.

02 באין חוקה — וחסם בפני פשיזם, המדינה שמזלזלת בחוק הבינלאומי, תחסל את עצמה עיניים לראותEYES2C
  • 05:20
  • 27.11.11

הציונות הופכת את יציר כפיה — ישראל — למדינה בלתי-חוקית! היידה לכבוש את ההר ולגרש חוק וצדק, כי זו דרכה של הציונות.

  •   מכיון שאין לי כבוחר שום דרך לבחור נציגים שישנו את החוק הבינלאומי, (בשונה מחוקי מדינת ישראל) הרי מבחינתי מדובר בחוקים רודנים, של מדינות זרות ועוינות שמצווה לצפצף עליו. ציוני ודמוקרט גאה
    • 10:06
    • 27.11.11

    כל הרעיון של ריבונות יהודית היה להשתחרר מחוקי הגויים וריבונותם, ולהיות אחריאים לחיינו ולחוקינו. ולפכיך, חוקי הגויים גם אם הם מכונים היום "חוק בינלאומי" אינם מחייבים אותנו כלל ועיקר. אז נכון שבמציאות לא יכול מנהיג מדינה לומר את אשר הוא חושב (ע"ע דברי עבאס זאכי על השמדת ישראל), אז כמו במערכון של הגשש "אומרים ככה, ועושים ככה". ובבנין הארץ ננוחם.

  •   פירוש דברי ה"ציוני ו... הדמוקרטי הגאה" —הוא— "בהרס המדינה נתנחם" איש פרגמטי —נגד— אידיאולוג ימני
    • 13:55
    • 27.11.11

    נראה שאתה מסרב להבין ש"חוקי הגויים" מושתתים על המוסר שגם נביאינו תרמו להכרת העולם —החל מעשרת הדיברות— ועד נאומי הנביאים ישעיהו, ירמיהו, עמוס ומיכה. אבל ברור שהימין רוצה להתנער מאלה ולאמץ לליבו רק את האל שכביכול חתם בחותמתו על "הברית בין הבתרים". זבש"ך שכך תישאר ללא חוק מוכר, ורק עם "אומרים ככה, ועושים ככה", ומגדל הקלפים הזה, שאתה מציע לנו, לא יחזיק מעמד בסערות הנושבות כאן.

03 אילו השולטים בנו היו דמוקרטיים - זה היה חדשות! שוקן צדק
  • 05:38
  • 27.11.11

על "חיסולה ההכרחי של הדמוקרטיה" כתב בסוף השבוע עמוס שוקן. הוא צדק!

04 בכל העולם זכות העמידה מוגבלת למי שנפגע ממעשה כלשהו --- אין זכות כזו ל"ארגון זכויות אדם" דמוקרטי בעליל
  • 06:13
  • 27.11.11

בכל העולם מקובל שרק למי שנפגע ממעשה כלשהו יש זכות לתבוע בבית משפט. המצב הנוכחי בו לכל מי שמתנגד למשהו מותר לתקוע מקל בגלגלים בעזרת בתי המשפט הוא פטנט ישראלי ייחודי מבית יוצרו של בג"צ ושל אהרון ברק. התיקון הוא ראוי ודמוקרטי בעליל.

  •   לרוב המדנות בעולם יש חוקה. כאן כל סלקטור במועדון יכול להחליט מה זו דמוקרטיה. איך אמר כבר ניהמלר? כשלקחו את הקומוניסטים שתקתי - לא הייתי קומוניסט. כשלקחו את הסוציאליסיטים שתקתי - לא הייתי סוציאליסט. כשלקחו את היהודים שתקתי - לא הייתי יהודי. כשלקחו את ההומוסקסואלים שתקתי - לא היתי הומוסקסואל וכשבאו לקחת אותי לא נשאר מי שיצעק. מי שלא רואה את הסכנה ל-כ-ו-ל-נ-ו הוא או עיוור או אדיוט. כי מקום שבו אין מי שישמור על זכויות המיעוט אינו דמוקרטי. ובמקום כזה בסופו של דבר כל אחד ניזוק ונפגע.  (לת) דמוקרט ישראלי
    • 14:22
    • 27.11.11

05 יש גם לאסור בחוק את הזכויות של כל הסמולנים לפנות לבתי משפט כי ברור מראש שהם אשמים וחבל על הזמן ועל הכסף לבזבז עליהם - שייפנו לבתי דין באירופה כי שם מקומם  (לת) דרור הנאור מרמת גן
  • 06:34
  • 27.11.11

06 לבוזגלו אין קול נוסף מלבד קולו היחיד והחף מכל תגבורת את זה חייבים לקבע
  • 07:15
  • 27.11.11

לא יכול להיות שמישהו יקבל קול גדול יותר מקולו של בוזגלו.
בוזגלו הוא זה שהקים את הדמוקרטיה והיא נוצרה בזכותו, ממש כמו שכדי להיות הורים צריך שיוולד לנו ילד שיהפוך אותנו לכאלה.
לדמוקרטיה יש משימה אחת בלבד והיא: לשרת את האינטרסים של בוזגלו, בוזגלו יבנה מדינה יגן עליה ויגור בה.
כל מי שרוצה להצטרף אליו יטה שכם בדיוק כמוהו, כל מי שרוצה לנהל עיניינים ידבר בקולו וינסה לשכנע כמיטב יכולתו.
ברגע שיש למישהו מימון כדי שקולו יקבל מיקרופון גדול יותר מזה של בוזגלו, הלכה הדמוקרטיה.
לכאן כבר מגיעה הרודנות, מתחיל משחק הכוחות הלא שווים.
מדינה הרואה עצמה דמוקרטית ומתגוננת מפני אויבים שמשתמשים בשחקנים שונים במדינה לטובתם נגד המדינה, אמורה להפסיק זאת לאלתר.
קמפיין שליט למשל יכול היה בקלות להיפך לקמפיין במימון החמאס שהיה לו אינטרס ויכול היה להעביר כספים ממקומות תמימים למראה.
צריך להפסיק את מחול השדים הזה ומייד

07 בגין וז'בוטינסקי, שהיו דמוקרטים אמתיים, מתהפכים בקבריהם לאור החקיקה האנטי-דמוקרטית שעושים אלה המתיימרים להיות "ממשיכי דרכם".  (לת) איציק המרכז
  • 07:35
  • 27.11.11

08 נכון — אבל דמוקרטיה של ממש [לכל האזרחים] לא היתה פה מעולם. האיש הירוק ["מי מכיר את האיש שבקיר"]
  • 07:39
  • 27.11.11

מי שלא מבין צריך להיכנס לעורם של "ערביי ישראל"ֿֿ ליום אחד בלבד, ולחוות, ולהרגיש את עומק האפליה הנוהגת בדמוקטטורה הציונית.

  •   לא יתכן שיוויון אזרחי מלא בין היהודים לגייס החמישי הערבי, ומי שטוען אחרת משקר. ברור שלא
    • 09:35
    • 27.11.11

    ערביי ישראל מהווים גייס חמישי לכל דבר וענין ומכאן אפליתם היא צעד ברור והגיוני של מדינה חפצת חיים. מצד שני, בתור גייס חמישי הם חיים הרבה יותר טוב מאחיהם החיים חיי חופש ודרור בעזה, רמאללה או עמאן. וזו הסיבה שזוגות של ערבים ישראלים וערבים מעזה או שכם, תמיד רוצים שאיחוד המשפחות יביא למגורים תחת שילטונות "הדייכוי" והאפליה הציוניים ואף פעם לא תחת שילטון "החופש" אחיהם בעזה או בשכם.

09 עוד צעד קטן לקידום הדיקטטורה ולהרס הדמוקרטיה  (לת) אורי
  • 07:53
  • 27.11.11

10 שכחת לציין שמדובר על עמותות שממומנות גם על ידי מדינות ערב עוינות וכן שהן  (לת) אינן רשומות בישראל - חצי אמת שווה לשקר
  • 07:55
  • 27.11.11

11 טעה הכותב שכתב בשבחי הבג"צ. גם עכשיו מטייח הבג"צ את פשעי הכיבוש בעזרת החוקן הציוני. בשם משה מהיאור אני דורש שחרור מעבדות ל כ ל ושינוי דמוקרטי
  • 08:02
  • 27.11.11

אילו היה "העליון" נוהג ע"פ החוק הבינלאומי, ולא היה כובס ומלבין את פשעי האתנוקרטיה הציונית וכיבושיה, הוא היה באמת זכאי לתואר ולשבחים שמעתיר עליו הכותב שטוען ש"הרבה מן המרכיבים בחברה הישראלית שאנו מתגאים בהם, כאן ובעולם, קיימים בזכות הפסיקות של בג"ץ, ולא לחינם הוא זוכה להערכה רבה בעולם".

12 מס 2 - איזו קלישאות אתה זורק על הבוקר.ככה בונים פאשיזם  (לת) לך תלמד את הצעת החוק
  • 08:10
  • 27.11.11

13 באיצטלה של דמוקרטיה ושלטון החוק הסמול בתקשורת ובעליון רומסים ברגל קשה כל פתחון פה ורצון של רוב העם.אין לי ולרבים אחרים אמון בשניהם.  (לת) כדאי שתעיינו בתוצאות הסקרים שאתם עורכים.
  • 08:33
  • 27.11.11

14 המושחתים/ליברמן ודומיו ונציגיהם/נאמן ודומיו-במרדף להפיכת המדינה למדינה פשיסטית,פוטינית+הלכה.האם זה מה שהמוחים בקיץ רוצים?היכן דפני ליף ושמולי-בתרדמת חורף?  (לת) שומר חוק
  • 08:34
  • 27.11.11

15 חקיקה רטרואקטיבית, כפי שרותה יעקב נאמן היא אנטי דמוקרטית  (לת) מודרניסט
  • 08:53
  • 27.11.11

16 נאמן הוא ממונה מטעם. אינו חבר בכנסת ובתור שכזה שי להעיף אותו מן התפקיד ומיד!! שימשיך לעשות מיליונים לביתו במשרדו הפרטי ויניח לנו!!  (לת) גד
  • 09:08
  • 27.11.11

17 השאלה שלא שואלים: האם למוסדות הממשל יש זכות לשנות משהו בגילדה מקצועית תם
  • 09:11
  • 27.11.11

שאינה כלל ממוסדות המדינה אלא שייכת לחבריה. לשכת עו"ד היא גילדה שכזו כו למשל איגוד השמאים וכו'.
אם לממשל יש זכות התערבות, אז גילדה אינה גילדה אלא סניף סמוי של הממשל.

  •   מדוע נותנים לגילדה מקצועית אחת בלבד זכות לבחור את שופטי בג"צ? ואל לגילדות אחרות? מדוע דעתם של עורכי הדין חשובה יותר מזו של נהגי המוניות, הרפדים ושופטי הכדורגל? חכם, מה הוא אומר? השאלה הרצינית יותר
    • 09:44
    • 27.11.11

    מה פתאום נותנים לנציגי גילדה מקצועית אחת, בעלת ענין (מי אמר עורכי דין מקורבי בייניש ולא קיבל?), זכות יתר יחסית לשאר הגידלות המקצועיות בבחירת שופטי בג"צ. ומדוע שלא יתנו את הזכות הזו לכלל אזרחי המדינה?

  •   שיפוט מקצועי אורי
    • 16:37
    • 27.11.11

    נותנים ל-"גילדה" של עורכי הדין להיות שותפים בוועדה מכיוון שיש להם כלים לבדוק את כישוריו המשפטיים של מועמד. אפשר היה לנסות לחפש מומחים למשפט במקום אחר (למשל, בין הפרופסורים למשפט באוניברסיטאות ובמכללות), אך לא בקרב "נהגי המוניות, הרפדים ושופטי הכדורגל". שופט צריך להישפט לפי יכולתו המקצועית, ומה לעשות -- לרובנו אין את הכלים לעשות זאת. (לי, למשל, אין). ואשר ל-"כלל אזרחי המדינה" -- האינטרס שלהם אמור להיות מיוצג על-ידי הפוליטיקאים בוועדה.
    השיטה בישראל היא מצוינת בתיאוריה. יש נציגות לשופטים, לעורכי הדין ולנבחרי העם -- אך לאף אחת מן הקבוצות הלו אין רוב. נכון, בפועל יש פגמים בשיטה; אך החלופות (בעיקר החלופה שעליה רומזים כאן -- לתת שליטה בלעדית לפוליטיקאים) רק יחמירו את הפגמים.

18 חידוד ליתר דיוק פלוני מודאג
  • 09:18
  • 27.11.11

המערכת טוענת כי "חובת ראש הממשלה להבהיר שבדמוקרטיה אין משנים את כללי המשחק לאחר שנקבעו תוצאותיו", ואילו אני מבקש לחדד ולומר, כי אין משנים את כללי המשחק תוך כדי משחק.

19 האם באמת בג"צ צריך לעסוק בערעור על החלטות הממשלה ? דורון
  • 09:27
  • 27.11.11

בשנים האחרונות בג"ץ הפך לערכאת ערעור על החלטות הממשלה והכנסת.
דווקא העובדה שהוא עוסק כל כך הרבה בסוגיות פוליטיות גורע מיוקרתו וסמכותו

20 חורף ישראלי, שילטון החושך הטוטליטרי של חונטת החוקן הסמולנית קורס, מעניין תוך כמה זמן כל עמותות היודו-אנטישמיות תימוגנה, הרי זרימת המימון תעלם באופן חוקי ימנוני, ועמם תעלמנה המשכורות הנדיבות,  (לת) סולו
  • 09:33
  • 27.11.11

21 ואיפה הייתם אתם עיתונאיי "הארץ" ב 20 שנה האחרונות כאשר השמאל שלט בעליון? אבי
  • 09:38
  • 27.11.11

יפה מאוד לבקר את הדיקטטורים של הימין בשעות אלה , אך איפה הייתם כאשר העליון בראשות ברק קידם חקיקה שלפיה הכל שפיט ודומה ונתן במה לעוכרי ישראל לנצל את החקיקה המתקדמת בזו כדי לנגח את מדינת ישראל ובה בעת לסכל כל דבר בעל מאפיין ימני , די לצביעות.

  •   התבלבלתה אבי. שופטי הבג"צ הוכשרו ע"י השב"כ ונשבעו לדון ע"פ החוקן הציוני... ... ובניגוד לחוק הבינלאומי
    • 10:18
    • 27.11.11

    קח לדוגמה את דורית בייניש. היא ייצגה את השב"כ כפרקליטת המדינה, לפני שהיתה לשופטת עליונה.

22 מי שרוצה לשמר את שיטת "חבר מביא חבר" לבחרית שופטי בג"צ, יקבל הגבלות חוקיות בסמכויות בג"צ. רוצים לחזק את בג"צ? וותרו על "חבר מביא חבר". אי אפשר לאכול את העוגה ושתישאר שלמה.  (לת) חוק הכלים השלובים
  • 09:39
  • 27.11.11

23 במקום לכסח את החונטה השמאלנית בבג"צ, הוא "מגן" עליה מפני החכי"ם של הליכוד, אבל תוך כדי גם מאלף אותה ביבי הגאון הפוליטי
  • 10:00
  • 27.11.11

בייניש ועושי דבריה בבג"צ שהמשך קיומה של החונטה חשוב בעיניהם יותר מכל, יחשבו עכשיו 1000 פעם לפני שיעזו לבטל לדוגמא את חוק האזרחות, או לפסוק פסיקות פוליטיות שנויות במחלוקת כדי לרצות את השמאל.
וכך, ביבי הרג שתי ציפורים במכה אחת, מחד שמר על "עמצאות" בית המשפט העליון כפי שהשמאל, הפיינשמקרים והחונטה רצו, ומאידך דחק את החונטה בדיוק למקום בו הוא רצה שתהיה, תוך ניפנוף אגבי בשוט החקיקה שבנתיים נעצר.
לא מאמינים? תראו איך בייניש וחבריה לא יבטלו את החוק האזרחות שכל כך רצו לבטל.

24 על "חיסולה ההכרחי של הדמוקרטיה" כתב בסוף השבוע עמוס שוקן. הוא צדק!  (לת) אילו השולטים בנו היו דמוקרטיים - זה היה חדשות!
  • 10:11
  • 27.11.11

25 טעה הכותב שכתב בשבחי הבג"צ — גם עכשיו מטייח הבג"צ את פשעי הכיבוש בעזרת החוקן הציוני. בשם משה מהיאור: אני דורש שחרור מאפליה ועבדות ל כ ל — ושינוי דמוקרטי
  • 10:25
  • 27.11.11

אילו היה "העליון" נוהג ע"פ החוק הבינלאומי, ולא היה כובס ומלבין את פשעי האתנוקרטיה הציונית וכיבושיה, הוא היה באמת זכאי לתואר ולשבחים שמעתיר עליו הכותב שטוען ש"הרבה מן המרכיבים בחברה הישראלית שאנו מתגאים בהם, כאן ובעולם, קיימים בזכות הפסיקות של בג"ץ, ולא לחינם הוא זוכה להערכה רבה בעולם".

26 נאמן כ״חפרפרת״ ליברטי
  • 12:07
  • 27.11.11

שר המשפטים יעקב נאמן, הפעם זה לא ייגמר כמו עוד לקוח שאינו מרוצה מתוצאות ומגובהו של שכר הטירחה. הפעם תבוא עימך חשבון כל השדרה המרכזית של החברה הישראלית. סוס טרויאני, לא ניבחר, שהיגיע אל משרתו מ״טעם״ והורס כל חלקה טובה. מ״טעם״ , מרצונו של איווט ליברמן שהתביעה כנגדו מבשילה. מ״טעם״ מרצונו של הימין הדתי המתנחל, להסיר מכשולים בפני תאוותם להחליף את אושיות הממשל ללאומנים קיצוניים גובלים בפאשיזם ( על אלקין לוין ורותם דיברנו?). ומטעמם של נתניהו ושרה הנידרשים לפרקליט צמרת שיחלץ אותם מכל תאוותם.מתנות ממשכן ראש הממשלה, תשלומים ע״י הקופה הציבורית לעומדי, נסיעות פאר משולמות ע״י כל אחד חוץ מאשר מכספם. על כל אלה נבוא עימך ועם שולחיך חשבון ביום בו יוטל הפור הפוליטי. 

27 מא שמעניין את שופטי בג"ץ הוא שמחקרים שלהם יתקבלו לפרסום בייל ובהארוורד.מדינת ישראל והצדק מעניינים אותם בקליפת השום  (לת) אקדמאי
  • 12:43
  • 27.11.11

28 העיתונאים התלוננו שהתנצלויות מפורטות יסתמו את העיתונים ויהרסו את הדמוקרטיה...מעניין שעתירות שווא למאותיהן לא סותמות את בית המשפט ולא פוגעות בדמוקרטיה.  (לת) אינפיניטי
  • 12:53
  • 27.11.11

29 זכות העמידה היתה נדרשת עד להפיכה השיפוטית של ברק מיכאל
  • 14:03
  • 27.11.11

זכות העמידה בבג"ץ, היתה המשפט הנוהג במדינת ישראל הדמוקרטית, מאז ייסוד בג"ץ בתקופת המנדט, ועד להפיכה המשפטית של אהרן ברק, שנעזר בעמותות כמו איכות השלטון, כדי להכריע בסוגיות פוליטיות.
ההפיכה השיפוטית היא שהיתה לא דמוקרטית.

30 האם זה כ"כ דמוקרטי שהבג"צ יחליט על היקף סמכויותיו ?  (לת) דני
  • 16:21
  • 27.11.11

31 י) שִׁמְעוּ דְבַר-יְהוָה, קְצִינֵי סְדֹם; הַאֲזִינוּ תּוֹרַת אֱלֹהֵינוּ, עַם עֲמֹרָה. יא) לָמָּה-לִּי רֹב-זִבְחֵיכֶם יֹאמַר יְהוָה, שָׂבַעְתִּי עֹלוֹת אֵילִים וְחֵלֶב מְרִיאִים; וְדַם פָּרִים וּכְבָשִׂים וְעַתּוּדִים, לֹא חָפָצְתִּי. יב) כִּי תָבֹאוּ, לֵרָאוֹת פָּנָי--מִי-בִקֵּשׁ זֹאת מִיֶּדְכֶם, רְמֹס חֲצֵרָי. יג) לֹא תוֹסִיפוּ, הָבִיא מִנְחַת-שָׁוְא--קְטֹרֶת תּוֹעֵבָה הִיא, לִי; חֹדֶשׁ וְשַׁבָּת קְרֹא מִקְרָא, לֹא-אוּכַל אָוֶן וַעֲצָרָה. יד) חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי, הָיוּ עָלַי לָטֹרַח; נִלְאֵיתִי, נְשֹׂא. טו) וּבְפָרִשְׂכֶם כַּפֵּיכֶם, אַעְלִים עֵינַי מִכֶּם--גַּם כִּי-תַרְבּוּ תְפִלָּה, אֵינֶנִּי שֹׁמֵעַ: יְדֵיכֶם, דָּמִים מָלֵאוּ. טז) רַחֲצוּ, הִזַּכּוּ--הָסִירוּ רֹעַ מַעַלְלֵיכֶם, מִנֶּגֶד עֵינָי: חִדְלוּ, הָרֵעַ. יז) לִמְדוּ הֵיטֵב דִּרְשׁוּ מִשְׁפָּט, אַשְּׁרוּ חָמוֹץ; שִׁפְטוּ יָתוֹם, רִיבוּ אַלְמָנָה. {ס}  (לת) חזון ישעיהו בן אמוץ ,על אלה החושבים שהם שלחי האל...המנהיגים, השרים..החילונים, הדתיים!!!
  • 17:09
  • 27.11.11

32 משה רבנו היה מחוקק, מחוקקם של בני ישראל,חוקה ישראלית,שיש בה הכל ,רשות שפיטה דתית וחילונית,ששרתה את כל שדרות העם,משפט צדק,מעניין מה לשר המשפטים מר נאמן כל זה,!!  (לת) היה משתית את כל המשפט על בוררות!!ומשפט המשרת אליטות מסוימות!!
  • 17:56
  • 27.11.11

פרוייקטים מיוחדים