מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

זכויות אדם בסיכון

בית המחוקקים הישראלי יקדים היום פרלמנטים רבים בעולם כשחברי הכנסת יציינו בשורת אירועים, ישיבות ודיונים את יום זכויות האדם הבינלאומי, החל ב-10 בדצמבר. בתאריך הזה בשנת 1948 אימצה העצרת הכללית של האו"ם את ההכרזה האוניוורסלית בדבר זכויות האדם.

ההכרזה נוסחה בצל זוועות השואה ולנוכח מיליוני פליטים חסרי בית. "הואיל והזלזול בזכויות האדם וביזוין הולידו מעשים פראיים שפגעו קשה במצפונה של האנושות", נאמר בהכרזה, "בניין עולם שבו ייהנו כל יצורי אנוש מחירות אמונה ודיבור ומחירות מפחד וממחסור הוכרז כראש שאיפותיו של כל אדם". בבסיס ההכרזה מונחת הזכות הטבעית של כל אדם לחירות ולשוויון, "בלא אפליה מטעמי גזע, צבע, לשון, דת, דעה פוליטית או דעה בסוגיות אחרות, מוצא לאומי או חברתי, קניין, לידה, או מעמד אחר". דגש מיוחד מושם על חירות המחשבה והמצפון, חופש הדת, חופש הביטוי, ויותר מכל - הזכות לאזרחות.

ממשלת ישראל אישרה את ההכרזה, והנוסח העברי שלה מופיע באתר הבית של הכנסת באינטרנט. עם זאת קשה לומר, שחברי הכנסת מחויבים לה, או לרוחה ועקרונותיה, שרובם מצאו ביטוי גם במסמך המכונן של מדינת ישראל, הכרזת העצמאות.

דו"ח "תמונת המצב" השנתי של האגודה לזכויות האזרח בישראל, שפורסם השבוע, חושף תהליך מואץ ומדאיג של כרסום בכל התחומים שהכרזת האו"ם מתייחסת אליהם: פגיעה בחופש ההפגנה, המחאה והביטוי וצמצום חופש הפעילות הפוליטית, הצרת צעדי מפגינים ופעילים, הגבלת חופש התנועה וההפגנה בשטחים, אפליה חמורה של נשים, שחיקת הזכויות החברתיות, ובעיקר - חקיקה אנטי-דמוקרטית פרועה.

קשה להאמין, שהח"כים האחראים לזרם העכור יהפכו את עורם, אך על עמיתיהם המאמינים עדיין באדם ובזכויותיו להשמיע קול רם וצלול של אזהרה מפני התהליך המסוכן, הרובץ לפתח הדמוקרטיה בישראל ומאיים להתנכל לה.

Read this article in English: Human rights in jeopardy




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 האמ -אמא של האוקסימורונים  (לת) ציניות במירעה
  • 05:11
  • 06.12.11

  •   אקוניס פאינה לוין ודנון מקימים מקהלה שתשיר שירי חופש. אולי גם בן ארי וליברמן יחד עם נאמן יצטרפו כזמרים ראשיים.  (לת) שומר חוק
    • 11:47
    • 06.12.11

02 אין כזה דבר זכויות אדם. אולי רק ליהודים.  (לת) אלכס מהכרמל
  • 06:54
  • 06.12.11

  •   זה עניין של הגדרה - "אדם" = "יהודי כמונו"? אוזי
    • 01:32
    • 07.12.11

    כמו שאתונה היתה דמוקרטיה - רק לגברים חופשיים אבל לא לעבדים ונשים, כך גם המתקפה הנוכחית (וראיית העולם של הימין מימים ימימה) מתייחסת רק למישהו "כמוהם" כאל בעל זכויות אזרחיות.
    זה גם דומה לקו של פסיקות הלכה על חובה לעזור לנפגע תאונה רק אם הוא יהודי, למשל.

03 איפה הייתם עם מאמר כה נוקב כאשר פינו את תושבי גוש קטיף מביתם וזרקו אותם לרחוב? שחר
  • 07:35
  • 06.12.11

אז לקחת אנשים מהבית לא פגע בזכויות אדם? היכן הפגנתם כאשר סגרו את ערוץ 7 ועימו "סתמו" את הפה לציבור ללא מיקרופון? האם זכויות אדם כוללות גם ייצוג הולם של אוכלוסייה בבית המשפט העליון או שמא ה"תענוג" שמור רק לאנשי שלומינו? האם האפשרות לנסוע מהבית לעבודה מבלי להירגם על ידי אבנים ובקבוקי תבעירה איננה זכות יסודית של האדם?

  •   היינו בתוך גבולותיה החוקיים של המדינה עברייה ישראלית, לא יהודייה
    • 08:22
    • 06.12.11

    היינו עסוקים בלהגן על זכויותיהם של הכלל ולא, הזכות של קבוצה אחת לגנוב מאחרת - היא לא זכות יסוד

  •   שחר, אנחנו מבינים שאתה סובל פוטט-טראומה. זה לא אומר שאנחנו צריכים לסבול  (לת) פוס-טמה.
    • 09:17
    • 06.12.11

  •   אין ולו מפונה אחד שנזרק לרחוב. הם שוכנו בבתי מלון וקיבלו מיליונים כפיצויים שלא היו מגיעים להם. בנוסף הם לא שיתפו פעולה עם מנהלת הפינוי. מי ששיתף פעולה השתקם מיידית! איציק המרכז
    • 09:44
    • 06.12.11

    רונית בלבן למשל מההתנחלות הדתית גני טל שבחבל עזה. בניגוד לרוב שכניה, בלבן לא האמינה שחסדי האל, או הרבנים, יושיעו את גוש קטיף מגזירת ההתנתקות. היא סירבה לוותר על העסק המשפחתי ועל המוניטין שצבר בארץ ובחו"ל במשך 20 שנה. בחודש מארס 2005, חצי שנה לפני יישום תוכנית ההתנתקות, בלבן התקשרה למינהלת סל"ע של יונתן בשיא וביקשה סיוע באיתור קרקע חלופית ל-30 דונמים חממות צמחי הבית הפורחים שלה. החלקה החדשה, באזור אשקלון, הוקצתה כעבור חמישה חודשים, חודשיים בלבד לפני הפינוי.

  •   עברייה, גם אני הייתי בדיוק שם, בתחומי הקו הירוק. ואני  (לת) ישראלית ויהודיה.
    • 10:13
    • 06.12.11

  •   זה לפי דעתך, לפי דעת הרוב במדינה הדמוקרטית שלנו שחר
    • 14:58
    • 06.12.11

    שעדיין דמוקרטית ולא נשלטת על ידי אנשים כמוך שמגדירים עצמם עברים לא יהודים (גם את הגרמנים בני דת משה שלחו למשרפות כפי שאת יודעת), מדובר במדינת ישראל. אם הם לא שייכים למדינה אז למה הם משלמים מיסים ומשרתים בצבא? האמת, אם יותר שייכים למדינה ממך. זה די בטוח.

  •   לא ידעתי שגבול קיים של מדינה, נקבע על פי הצבעת רוב.. אם הגבול אתה צוחק
    • 17:06
    • 06.12.11

    הוא הקו הירוק אז הם היו מחוצה לו. רצועת עזה לא היתה אף פעם חלק ממדינת ישראל (זה אפילו נשמע לי מגוחך לכתוב את המובן מאליו) כי אחרת כל תושביה היו אזרחי ישראל.

  •   שחר, האם אתה מסכים שכל פליט פלסטיני מ- 48 יקבל כמו גזלני גוש קטיף קרקע חלופית ועשרה מיליוו ש"ח ממדינת ישראל?  (לת) יוסי
    • 19:11
    • 06.12.11

04 הכנסת הזאת פגעה בזכויות האדם בישראל וחוקקה חוקים שהפכו את ישראל לדיקטטורה  (לת) ISRAELIST
  • 07:44
  • 06.12.11

05 חידה: מהי עיר הבירה היחידה בעולם מלבד ברלין בימים אפלים) ששליש מתושביה חסרי אזרחות ונעדרי זכות בחירה? באיזו עיר בירה בעולם ילדים נולדים ללא כל אזרחות, לא אזרחות ארצם ולא אזרחות אחרת כלשהי? התשובה ידועה, אבל מדוע אין מלמדים אותה בשיעורי האזרחותבתיכון? ומדוע חכמי ויקיפדיה טרם גילו אותה? ומדוע אין אף פקולטה למשפטים המלמדת את הנושא בשיעורים למשפט חוקתי? ומדוע בית המשפט העליון עובר לסדר היום וכשיש לו הזדמנות, וזה קורה לעתים לא נדירות, בורח ממנה, כן ממש נס? ומדוע ח"כים וח"כיות משמאל אינן מאזכרות אותה בנאומיהם/ן? ומדוע, דוגמא אחרונה, בספר היחיד על משפט חוקתי בישראל (מאת פרופ' רובינשטיין) אין איזכור לתופעה הזו של אלפי ילדים שנולדים עבדים ומולידים עבדים וחיים כעבדים? רמי יובל
  • 08:18
  • 06.12.11

תשובה למי שבאמת אינו יודע ורוצה לדעת: ירושלים הערבית סופחה לישראל ביוני 1967 אבל בכוונת מכוון הודרה האוכלוסיה מאזרחות ולאחר מכן הופצה האגדה שהם אינם רוצים באזרחות, אגדה שמופצת בעקביות ובתחכום בידי ממשלות ישראל ואינה ידועה רק לערביי ירושלים המזרחית.

  •   החיבור לברלין איננו מקרי. חאג' אמין אל חוסייני, המופתי הירושלמי, חבר להיטלר בהקמת גדודי אס אס בבלקן. לעצם האזרחות, לערביי ירושלים יש כיום תושבות והיא תחילת המודל לשלום והסדרת הסכסוך. האזרחות הירדנית שתוענק להם כאשר בברכת אללה תהיה ירדן לפלסטין, תהפוך אותם למאושרים שבבני התמותה. ממש כמו הקנדים - האמריקנים. אינפיניטי
    • 13:46
    • 06.12.11

    מחפש אשמים? חזור לתחילת התגובה ותבין לבד.

06 הזכות להיות אדם רויטל גולדפיש
  • 08:42
  • 06.12.11

חברה במלחמה מוטב שתיזהר לבל תשיל מעליה צלם אנוש גם בהפוגות. כי הזכות להיות אדם מותנית בהחלה מושכלת של זכויות האדם. ברם, הזכויות הללו יחסיות הן ויש והן מתנגשות זו בזו. החברה הישראלית עברה עד כה בהצלחה את מבחן זכויות האדם.

07 עוצמה בפעולה סובחי גולדשטיין
  • 08:47
  • 06.12.11

אדם חף מתאוות כוח איננו אדם. אין עוצמה בפעולה בלא רמיסת זכויות של הזולת.

08 כמדומני חברי הכנסת דווקא מאמינים גדולים בזכויות אדם אלעד יאיר
  • 09:12
  • 06.12.11

לעומת זאת, קיימת מחלוקת בנוגע להגדרת מהו אדם. כאן, כמדומני, עושה רושם ההגדרה הוצרה ומתייחסת בעיקר ליהודים (ורצוי שאינם כופרים, כלומר שמאלנים).

09 ההגדרה של "אדם" ביהדות מצומצמת למדי, וזכויותיו - בהתאם  (לת) אינה כוללת גויים, נשים, ילדים, סמולנים
  • 09:18
  • 06.12.11

10 לומר אמת לסמולנים, יו"ש זאת ארץ המולדת של היהוד כ-3000 שנה. בגלל סיבה זאת הגענו דווקא לכאן מהגולה. לאחר 2000 שנות גלות, של פוגרומים ומעשי טבח המוניים. מיליוני היהודים, אשר הושמדו באין להם ארץ, צופים אלינו מאפר ההיסטוריה, ומצווים עלינו להתנחל ולקומם ארץ לעמנו. "בין הירדן לים יש מקום רק למדינה אחת", ישראל או פלשתין, תבחרו !. וכל סמולני שלא מבסוט מזה, פתוחה לו הדלת לגולה, שיקח את מטלטליו ואת צאצאיו, ויצא לגלות לעוד 2000 שנה.  (לת) סולו
  • 09:51
  • 06.12.11

  •   אם הם בכלל מצווים משהו - אז זה להיות בני אדם מאיר
    • 15:15
    • 06.12.11

    ולהסתפק במה שיש.
    מי שניסה במהלך ההיסטוריה לנגוס יותר ממה שהוא מסוגל לבלוע - הקיא והוקע.

11 חורף ישראלי, שילטון החושך הטוטליטרי של חונטת החוקן הסמולנית קורס, מעניין תוך כמה זמן כל עמותות היודו-אנטישמיות תימוגנה, הרי זרימת המימון תעלם באופן חוקי ימנוני, ועמם תעלמנה המשכורות הנדיבות לפעילי השלום המזוייף,  (לת) ס--ו--ל--ו
  • 09:53
  • 06.12.11

12 דמוקרטיה בסיכון, זכויות אדם בסיכון וגם הקיום לא משהו. יופי של מדינה סידר לנו  (לת) מר נהנתניהו.
  • 10:16
  • 06.12.11

13 כתבו על הלוח אלף פעם: "לא נשתמש בדמוקרטיה כדי לתמוך באלימותו המחליאה והאידאולוגיה הגזענית של האוייב".... אם אתם סבורים שהשתתפותה של חברת פרלמנט במשט שנועד לאפשר לאוייב להמשיך להפגיז בטילים על אזרחינו, מסיפונו קוראים מחבלים לחיילינו לחזור לאושוויץ, ותוקפים אותם במוטות וגרזנים, זה "אקט דמוקרטי"' - אם אתם חושבים שהפרת החוק הגלויה בידי אנשים שאיבדו צלם אנוש מוסרי כמו אילנה המרמן היא דמוקרטית, אם נראה לכם שבדמוקרטיות מדינות זרות מממנות ארגונים פוליטיים כדי לקשם את האינטרסים של אותן מדינות זרות - אינכם יודעים דמוקרטיה מהי. כנראה לעולם לא תדעו. חבל על המאמרים. אף אחד לא מקשיב. מודרניסט .
  • 13:08
  • 06.12.11

כתבו על הלוח אלף פעם: "לא נשתמש בדמוקרטיה כדי לתמוך באלימותו המחליאה והאידאולוגיה הגזענית של האוייב".... אם אתם סבורים שהשתתפותה של חברת פרלמנט במשט שנועד לאפשר לאוייב להמשיך להפגיז בטילים על אזרחינו, מסיפונו קוראים מחבלים לחיילינו לחזור לאושוויץ, ותוקפים אותם במוטות וגרזנים, זה "אקט דמוקרטי"' - אם אתם חושבים שהפרת החוק הגלויה בידי אנשים שאיבדו צלם אנוש מוסרי כמו אילנה המרמן היא דמוקרטית, אם נראה לכם שבדמוקרטיות מדינות זרות מממנות ארגונים פוליטיים כדי לקשם את האינטרסים של אותן מדינות זרות - אינכם יודעים דמוקרטיה מהי. כנראה לעולם לא תדעו. חבל על המאמרים. אף אחד לא מקשיב.

14 זכותו של עיתונאי לשקר היא זכות קדושה. זכות האדם, משהוכיח שהפרסום אודותיו היה שקרי לפיצוי אוטומטי, נחשב להפרת זכויות האדם. צביעות או טמטום?  (לת) אינפיניטי
  • 13:41
  • 06.12.11

15 חבל שאקוניס לוין, לא יוצאי ברה"מ יקשיבו לנאומו של דרשוביץ שלשום במרכז בגין. מנחם
  • 15:13
  • 06.12.11

יוצאי ברית המועצות רגילים לסתימת פיות וחיסול מתנגדים לשלטון זאת המורשת מימי הצארים. שינוי מחשבתי אצלם יקח עוד דור. מה שהשלטון אומר זה פראבדה.

16 זכויות יסוד במדינת ישראל במאה ה 21- מה קורה בשטח? זכויות יסוד
  • 15:36
  • 06.12.11

זכויות יסוד במדינת ישראל במאה ה 21- מה קורה בשטח?

http://www.tapuz.co.il/blog/userBlog.asp?blogid=130455


17 האו"ם וזכויות אדם ערן
  • 21:47
  • 06.12.11

בועדה לזכויות אדם של האו"ם ישבו כובשיה טיבט ומשמידיה, טובחי דרפור ואנסיה, חוטפי מטוסים וטובחי עמם ועוד ועוד. אלה עסקו בעיקר בלהוציא הודעות גינוי לישראל (בדוק את המספרים, זו לא הגזמה) ו"לשכוח" את הפשעים הנוראים שלהם ושל חבריהם, בעיקר המוסלמים, הערבים והקומוניסטים.
לכן, צא ולמד מה רצתה "הועדה לזכויות אדם" של האו"ם לעשות לפני שאתה מטיף מוסר למדינת ישראל.

שנית, צא ולמד מי הם אותם "ארגונים לזכויות אדם" שכוחם נחלש. חלקם הם ללא ספק ארגונים שלא מעוניינים בקיומה של מדינת ישראל ומנסים לנצל את חופש הדיבור וההפגנה כאן כדי לקדם את האג'נדה שלהם.

שלישית, הראה לי עוד מדינה דמוקרטית בה מכהנים חברי פרלמנט שעוינים את המדינה שלהם ומנסים להביא להשמדתה תוך חבירה עם כל גורם עוין אפשרי, כולל הגרועים שבדיקטטורים והטרוריסטים. הראה לי מדינה שמכהן בה, בזמן מלחמה, חבר פרלמנט שמשמש בגלוי כיועץ של ראש ארגון עוין שנלחם במדינה בדרכי טרור, כאשר הוא מצהיר שמטרתו להשמידה.

18 זכויות אדם בכנסת הנוכחית? בטח רצו לחגוג את יום זכויות החכ'ים.....  (לת) גד
  • 23:30
  • 06.12.11

פרוייקטים מיוחדים