תמרור אזהרה ביומטרי

אלפי כרטיסי אשראי ישראליים נחשפו שלשום על ידי האקר הטוען, כי הוא חלק מקבוצת ההאקרים הסעודית group-xp. ההאקר, שכינויו 0xOmar, פרץ לאתר ONE - אתר הספורט הפופולרי בישראל - והציג בעמודו הראשי פרטים של אלפי ישראלים. מלבד מספר כרטיס האשראי שלהם, נחשפו כתובות, שמות, מספרי טלפון ותעודת זהות.

חשיפת הפרטים התבצעה באמצעים פשוטים יחסית: קבוצת ההאקרים פרצה לאתרים ישראליים רבים, שבהם משתמשים בכרטיסי אשראי באופן קבוע לרכישת מוצרים שונים, ולאחר מכן פירסמה את פרטי הלקוחות. בתגובה לפריצה הודיעו חברות האשראי, כי "לא צפויה פגיעה בלקוחות, כל הכרטיסים נחסמו לרכישות באינטרנט או בטלפון ובימים הקרובים כל מי שנפגע, כרטיסו יוחלף. גם אם הצליחו לבצע רכישה - נחזיר את הכסף".

אלא שבעוד שאת כרטיסי האשראי ניתן לחסום ובכך לבטל אפשרות של הפסד כספי, הרי שאת פרטי האנשים - כתובות, שמות, מספרי טלפון, מספרי תעודת זהות - לא ניתן יהיה למחוק. מרגע שהופצו באינטרנט, הופקעו פרטיהם של אלפי ישראלים מרשותם והפכו רכוש ציבורי.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב הפרשנויות ישירות אליכם

הפעולה של ההאקרים הסעודים צריכה לשמש תמרור אזהרה ביחס ליישום חוק המאגר הביומטרי. החוק, שהובל על ידי ח"כ מאיר שטרית ושתקנותיו אושרו במאי 2011 על ידי ועדת השרים ליישומים ביומטריים, עלול לחשוף את אזרחי ישראל לפגיעה חמורה בפרטיותם. ארגוני פשיעה או ארגונים זרים, המעוניינים לפגוע במדינה ובאזרחיה, עלולים לחדור למאגר הביומטרי העתידי ולעשות בו כבשלהם.

ראש מטה הסייבר הלאומי, יצחק בן ישראל, אמר אתמול, כי "המצב שבו כל קבוצת האקרים יכולה לחדור למאגרי נתונים יכול להיפסק רק אם תיבנה מערכת הגנה מתאימה, וזה מה שממשלת ישראל החליטה לעשות". אלא שגם הממשלה צריכה להפנים: בעידן טכנולוגי שבו כל מערכת הגנה מהווה פוטנציאל לחדירה, המאגר הביומטרי הוא פרצה הקוראת לגנב.

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 במדינה עם בעיות כמו שלנו, אין מקום למאגר ביומטרי כרגע ניר
  • 07:15
  • 04.01.12

מצטער, זה לא רק פרצה קוראת לגנב, זה פתח רחב שדרכו כולם ינסו לעבור או יותר נכון, לפרוץ ולשבש. כרגיל, החשיבה בארץ היא להפעיל יותר כוח ועוד הגנות ועוד הגנות וזה אף פעם לא ייפסק, תמיד תהיה פירצה, לא משנה איזה אבטחה תהיה. כל פעם נעלה שלב ונצטרך יותר תקציב ומשאבים מיותרים לדברים שאין להם נחיצות כרגע.
המאגר הביומטרי הוא פופוליזם לא זול שנועד להאדיר חברי כנסת מסוימים ובגללם אנחנו האזרחים נאלצים לשלם מחיר אישי יקר מאוד.

02 אולי את מה שלא הביא עד כה השכל, יביאו אחינו הסעודים  (לת) אזרחים מסרבים ביומטרי
  • 07:25
  • 04.01.12

03 זה קשקוש גמור. כדי שמאגר יפרץ הוא צריך להיות מקושר לאינטרנט או למערכת הובלת נתונים אחרת שיש לה קשר לאינטרנט. למערכת הביומטרית לא אמור להיות קשר כזה. יש בארץ ובעולם לא מעט מערכות מידע שלמרות נסיונות רבים אף אחד לא הצליח לפרוץ אליהן כמו המערכת של המוסד, המערכת של השב"כ, מערכת המודיעין המשטרתית ועוד רבות. הארוע הזה הוא סתם עוד סיבה להיסטריה מדומה מצד מי שמהתחלה התנגדו למערכת הביומטרי. שהיא מערכת שאין בה סכנות אלא רק יתרונות. הסכנה היחידה בה היא לעברינים  (לת) ע.ג.
  • 07:39
  • 04.01.12

04 בצה"ל כבר קיים מאגר ביומטרי מאז משנות השמונים. RR
  • 08:04
  • 04.01.12

אכ"א מחזיק בטביעות אצבעות של כל החיילים שהתגיסו לאחר מלחמת יום הכיפורים. כמוכן כל רשיונות הנהיגה החדשים הם ביומטריים.

במדינה בה עובדי מדינה מקבלים אבטחת הכנסה, אסור להחזיק מאגרים כאלה כי הפיתוי למכור מידע כזה או אחר למשפחות פשע או חוקרים פרטיים הוא הוא גדול מדי. ישראל היא כשל אבטחת מידע אחד גדול! אין פה דבר שלא דולף: אם זה מלשכת אלוף פיקוד, אם זה מחוסר משמעת בסיסית של בטחון מידע, אם זה מחדרי חקירות של יחידות העילית של המשטרה, ואם זה ממשרדי ממשלה וכנסת ישראל. אסור בכלל להחזיק מאגרים כאלה במדינת פרטאץ' כמו ישראל. רוצים לעשות תעודות זהות ודרכונים ביומטרים אז עשו זאת כמו מדינות מערביות אחרות ללא מאגר. שר הפנים אלי ישי לא מסוגל בכלל להנפיק תעודות כאלהץ הוא אמור היה להתחיל בחודש דצמבר אבל כל הציוד יושב שלו בסניפי משרד הפנים ללא כל שימוש. אפילו הקמפיין התקשורתי עדיין תקוע. אסור להפקיד בידי הכלומניקים האלה את הנתונים!

  •   רק תיקון קל: המאגר הביומטרי הצבאי אינו ממוחשב יובל
    • 15:23
    • 04.01.12

    הוא אינו עומד לרשות רשויות החוק, משרד הפנים ומי יודע מי עוד.
    השחמוש היחיד שנעשה בו הוא לזיהוי חיילים הרוגים (או שהם בקומה) ורק כאשר אין אפשרות זיהוי אחרת.

    (למשל - גופהשללא ראש ואין עליה סימנים מזהים, מסמך, דיסקית וכו')

    מצטער על התיאורים הגראפיים הנוראים, אבל המאגר הצבאי מיועד למקרים האלה בדיוק.

  •   היום הוא מיועד לשימוש כפי שתיארת אבל ניתן לשנות את השימוש באמצעות השתלטות על השלטון. אהבל
    • 19:55
    • 04.01.12

    כלומר קיימת אפשרות שהמאגר יהיה בעוד עשור בשליטה מוחלטת של עבריינים מהליכוד, גנבים מהעדה החרדית ואחרי פרחי אחרים, בלי שום רגולציה עליהם. כל המצדדים בביומטרי הם או תמימים או רשעים או מנוולים או טיפשים. כאן לא אנגליה ואפילו לא איטליה. אין בישראל מסורת שלטונית ואין תרבות שלטון. מה שיש זה פתקים, סידורים, ג'ובים, קומבינות ומחטפים. כמו שרשם א.א. בטלגרמה ששלח מפלסטינה לברלין ב-1938 "הערבים המקומיים עניים וחסרי וליהודים אין ממי לגנוב, אז הם גונבים אחד מהשני". דבר לא השתנה מאז אולי רק החמיר.

05 מה שעלול להיפרץ - ייפרץ רויטל ולדפיש
  • 08:22
  • 04.01.12

הביומטריקה - מדרון חלקלק להגשמת טוטליטריות אורווליאנית במובהק: האח הגדול - עינו בכול. בקרוב הם יגיעו רחוק: שתילת מידע ביומטרי בזירת פשע, זליגת מידע מזהה רגיש לגורמים עוינים, הפקרת הפרטיות לפרהסיה, בניגוד לחוק: כבוד האדם וחירותו.

06 את המאגר הביומטרי איש לא יפרוץ, כי לא היה בכך צורך, הוא ידלוף מבפנים, בערך באותו יום שהוא יפעל דן
  • 08:29
  • 04.01.12

כפי שקרה לכל "המאגרים" הממשלתים האחרים.

07 ממילא לצה"ל מאגר ביומטרי על מרבית המתגייסים-אזרחים  (לת) אז מה החידוש?
  • 08:53
  • 04.01.12

08 את מה שלא עשה השכל עד כה, יעשו אולי אחינו הסעודים  (לת) ישראלים מסרבים ביומטרי
  • 09:33
  • 04.01.12

09 כל הסיכויים שהאקר הוא ישראלי שקיבל כסף מאחת מהקרנות היודו-אנטישמיות הסמולניות. כן הסמולנים מנסים לפגוע בכיס של היאהוד, כמו כל אנטישמי מצוי.  (לת) SOLO
  • 10:39
  • 04.01.12

10 אלך לכלא ולא אמסור טביעות אצבע או כל אמצעי זיהוי ביומטרי אחר.  (לת) מאגר ביומטרי = מספר על היד
  • 10:40
  • 04.01.12

11 כרטיס ניתן להחליף, טביעת אצבע אי אפשר להחליף אלכס
  • 11:55
  • 04.01.12

הקמת מאגר מאפשרת גניבת מידע , פשוט כך. השאלה היא מה שמים במאגר. מספר אשראי ניתן לחסטם, להחליף, מה שצריך. טביעת אצבע, לאחר שנקלטה במאגר בלתי אפשרי להחליף. סרבו לתת טביעת אצבע למאגר. פשוט

12 תודה למגיב בתשלום מס 3. כמה שיטרית משלם לך? ג'ורג'
  • 12:02
  • 04.01.12

מאגר ביומטרי מוביל למשטר פאשיסטי. אין לו אח ורע בשום מדינה מערבית נורמאלית. המדינות היחידות עם מאגר נורא כזה זה פאקיסטן ותימן.

אתה מוזמן לעבור לשם אם זה כזה דבר חיובי.

13 אוי ואבוי לנו הביומטרי הזה! יש לעשות הכול בכדי לעצור התממשות תוכנית נוראית זו! 3 מאיפה באת אתה? האין שכל בין אוזניך?  (לת) גילגמש
  • 12:34
  • 04.01.12

14 "עוד סיבה נגד המאגר הביומטר" אולי זה מלהיפך! יצחק
  • 13:10
  • 04.01.12

נתונים אודותינו רשומים בהרבה מאגרים, חלקם הרבה יותר רגישים (בריאותיים, פיננסיים) אז מה נטפלתם דווקא לעיניין זה. קרה מקרה ומאגר שלא אובטח כיאות נפרץ - שמחה וששון לשוללים. יש להתייחס לדברים בפרופורציה, נכון, יש מדה של סיכון, אבל יש להעריך יתרונות וחסרונות ומה הם הסיכונים. אחד השוללים (מהכנסת) העלה את הסיכון שבאמצעות נתונים אלה ניתן לעקוב אחריו, יבדקו טביעת אצבעות על כוס התה ששתה בבית קפה עם פילגשו?

15 איך נבטל עכשיו? שטרית כבר קיבל את הכסף מ HP...  (לת) אזרח
  • 13:55
  • 04.01.12

16 אל תדאגו. עוד מעט שטרית יהיה מנכל HP ישראל והוא ישמור על המאגר...  (לת) אישאחד
  • 13:56
  • 04.01.12

17 דמגוגיה שלא הייתי מצפה לקרוא בהארץ עמרי דור
  • 14:18
  • 04.01.12

מצטרף לחלוטין לעמדתו של 3.
במקום לשקול את היתרונות והחסרונות כמו אנשים שקולים, זורעים היסטריה בציבור - ולשווא.
הבעיה של "איך בונים מאגר נתונים מאובטח?" היא לא מהיום ולא מאתמול, ונדרשו אליה כמה ממיטב המוחות בפלנטה בעשורים האחרונים - כולל ישראלים כמו עדי שמיר.

כולנו חוששים, ובצדק, משמירה של נתונים שראוי לאבטח (כמו מספרי אשראי או נתונים ביומטריים) במאגרים שאינם מאובטחים (כמו אתר ONE וכמו מאגר משרד הפנים הישן שניתן למצוא באינטרנט).

אז סוף סוף מציעים לנו להקים פתרון מאובטח כמו שצריך לבעיית אימות הזהות בארצנו - ואנחנו דוחים אותו על הסף?

זה פשוט היפוך של סיבה ומסובב... בראשית הייתה בעיית אימות זהות. אח"כ באים פתרונות כמו המאגרים. אם מאגר נפרץ הפיתרון הוא לשדרג אותו, לא לחזור לפריצות מוחלטת.

18 המאגר הביומטרי, 2023 שגיא .
  • 14:49
  • 04.01.12

"מחשב, פירוט נוכחים, רחוב פנקס פינת אבן-גבירול, תל-אביב, בין עשר לאחת-עשרה בבוקר, יום שישי שעבר."

"כיסוי: 3 מצלמות. 1557 שמות: אבוחצירא, יוסף. אברהמי, עינת. אביב, יר..."

"מחשב עצור. סמן קבוצה בתור 'התקהלות בלתי חוקית 451'. צמצם על בסיס נוכחות בהפגנה 101"

"בוצע. 42 שמות: אחרק, דן. בירנב..."

"מחשב עצור: סמן קבוצה בתור 'מחאת השבת, גרעין קשה'. התחל מעקב, דרגה 4. שלח פירוט תנועות ב-30 ימים אחרונים למדפסת."

"בוצע, בוצע, בוצע"

"צמצם על בסיס 'עבר פלילי'"

"3 שמות: "גולד..."

"מחשב עצור. מצוין. שלח פרטי זיהוי לקובץ 'שבת, זימון לחקירה' * כן, ברוך, אני בא, חכה עם האוכל! *"

"שם קובץ ארוך מדי. ממתין להוראה"
"ממתין להוראה"
"ממתין להוראה"

19 המאגר הביומטרי, 2023 שגיא .
  • 14:50
  • 04.01.12

"מחשב, פירוט נוכחים, רחוב פנקס פינת אבן-גבירול, תל-אביב, בין עשר לאחת-עשרה בבוקר, החמישי באפריל."

"כיסוי: 3 מצלמות. 1557 שמות: אבוחצירא, יוסף. אברהמי, עינת. אביב, יר..."

"מחשב עצור. סמן קבוצה בתור 'התקהלות בלתי חוקית 451'. צמצם על בסיס נוכחות בהפגנה 101"

"בוצע. 42 שמות: אחרק, דן. בירנב..."

"מחשב עצור: סמן קבוצה בתור 'מחאת השבת, גרעין קשה'. התחל מעקב, דרגה 4. שלח פירוט תנועות ב-30 ימים אחרונים למדפסת."

"בוצע, בוצע, בוצע"

"צמצם על בסיס 'עבר פלילי'"

"3 שמות: "גולד..."

"מחשב עצור. מצוין. שלח פרטי זיהוי לקובץ 'שבת, זימון לחקירה' * כן, ברוך, אני בא, חכה עם האוכל! *"

"שם קובץ ארוך מדי. ממתין להוראה"
"ממתין להוראה"
"ממתין להוראה"

20 מדוע עיתון ישראלי גבה מצח כמו הארץ כותב "סייבר"?  (לת) עילגות
  • 15:17
  • 04.01.12

21 ל - 17 במדינת ישראל שבה יש "סחבקים" מצד אחד וארגוני פשע שהשופטים מפחדים מהמ מצד שני אסור שיהיה מאגר ביומטרי יובל
  • 15:34
  • 04.01.12

במדינה שלנו, כשיש "סחבקים" או סתם עובדי מדינה שצריכים קצת השלמת הכנסה וידליפו לכל דכפין נתונים מהמאגר (או שייסיעו לזהות צילום או טביעת אצבע) תמורת כמה שקלים....

במדינה שבה אין שום בעיה לכל פושע לאיים על עובד מדינה שכדאי לו "לעזור" לו בעניין קטן, וגם אם ייתפס שופטינו הרופסים יטילו עליו מאסר על תנאי לכל היותר....

במדינה שבה שוטר שחושד באשתו יעשה שימוש בגישה החופשית שלו למאגר כדי לעקוב אחרי אשתו או מי שהוא חושב שמתעסק איתה..... (שימוש כזה כבר נעשה על ידי שוטר בעיקבות חוק נתוני תקשורת - מעקב אחרי סלולאריים)

במדינה שבה ח"כים מהימין מחוקקים חוקים חדשים שנוגסים בדמוקרטיה ולא יהססו לשנות את החוק שיאפשר למדינה או לגופים שונים לעשות שימוש בנתונים הביומטריים שבאמת יגבילו פבה את החופש..... (הכל בשם השמירה על הסדר והבטחון כמובן)

במדינה כזו אסור שיהיה לממשלה כלי עוצמתי כל כך, שבהינף יד בכנסת יכול להפוך אותנו מדמוקרטיה לדיקטטורה (בנוסף לסיכונים של שימושים לא חוקיים במאגר).

נשמע לכם הזוי? כאשר שטרית העביר את החוק בכנסת הוא טען שמטרתו היחידה של המאגר היא למנוע גניבת זהות (הנפקת תעודת זהות למישהו עם פרטיו של אדם אחר). והנה, כבר בוועדה שדנה ביישום המאגר נאמר שהוא ישמש את המשטרה והשב"כ לצרכיהם. עוד לא הוקם המאגר וכבר התחלנו להחליק במדרון החלקלק לעבר שימושים שהכנסת אפילו לא הצביע בעדם.

22 ה"חכם" מכל אדם: שיטרית ,עם הצעות החוק המטורפות שלו, חוק לשון הרע, הביומטרי, עוד ידו נטוייה,..עוד סיבה לא להצביע לקדימה!!!  (לת) חשבנו שבקדימה יושבים שפויים!!!
  • 16:57
  • 04.01.12

23 אירוע היסטורי - אני מסכים עם כל מילה של מאמר המערכת! ערן
  • 18:54
  • 04.01.12

ברור שיהיה אינטרס לפרוץ.
הבעיה עם מידע ביומטרי הוא שלר ניתן לאפס אותו אחרי פריצה (לפחות כל עוד אנחנו לא רוצים לשלוח את כל עם ישראל לניתוחים פלסטיים), ולכן מספיקה פריצה אחת מתישהו כדי שכל העסק יצא משליטה ללא יכולת חזרה.
מה הסיכוי שבחמישים השנים הקרובות עם כל ההתקפות שאפשר לצפות באופן סביר, אפילו אם יפרוץ השלום, אף אחד לא יצליח?
סיכוי נמוך מכדי שנבנה עליו.

24 הביומטרי ייפרץ. אין כל ספק. המתנגדים לביומטרי יגייסו את מיטב המוחות, בכל מחיר עד שייפרץ. האקר קאקער
  • 19:44
  • 04.01.12

ואז הוא יבוטל אחרי שפרטיהם של מאות אלפי הראשונים יהפכו לנחלת הכלל. אותם המוחות שינסחו את האלגוריתמים של המאגר יודעים גם לפרוץ אותו. מערכות מידע אחרות שנמצאות מחוץ לרשת (מוסד וכיוצ"ב) גם כן חשופים. אין לאיש ערובה שלא נפרצו כבר, ומי שעוקבים, עוקבים בחשאי עושים שימוש זהיר כדי לא לחשוף את הפריצה ולאבד אותה.

25 תיקון להצעת חוק הביומטרי: במקרה של פריצה, מאיר שיטרית יכנס לכלא ל20 שנה  (לת) גלעד
  • 22:05
  • 04.01.12

26 כשמשהו קורא למשהו סמולן זה פובי-פאלי לדעתי. אבל זאת המציאות כנראה ל״ימניים״ שבועתם מחסה את הארץ בעולם אחר. המדינה שלנו לא תוכל לשאת את השקרים שלה. תרבות הגזל והפקרות החוק.  (לת) כן
  • 01:07
  • 05.01.12

27 עוד חומר ותהיות על המאגר הביומטרי בקישור עברי
  • 20:20
  • 07.01.12

http://www.kedem.info/?p=58963

28 זה מקרי שכל התגובות נראות כאילו נכתבו מתוך דף מסרים ??? דנה
  • 17:04
  • 08.01.12

ניסיתי לקרוא את התגובות.
חוץ מ"עובדות" כמו החברה שתרוויח וחבר הכנסת שיטרית, לא מצאתי אף תגובה עניינית שמציגה עובדות מבוססות וברורות לגבי המאגר הביומטרי.
משום מה יש הרגשה שכל התגובות נכתבות באותו הקול ומאותה המקהלה.
אם מישהו מציג תגובה אחרת, מיד מתנפלים עליו כאילו הוא מטעם.
לפני שאתם רצים לטפל במאגר הביומטרי, אולי כדאי שתפסיקו לסתום את הפה לכל מי שאומר משהו שלא תואם לקו ההסברה שאתם מריצים בכל אחר ברשת.

פעילות
המלצות
הפופולריות במאמר מערכת
פרסומת