חוק המסתננים: חרפה

מכל שטף החוקים האנטי דמוקרטיים שניחתים עלינו לאחרונה זה אולי המחפיר מכולם. אחרי דיון לילי ממושך, קיבלה שלשום מליאת הכנסת את התיקון לחוק המסתננים בקריאה שנייה ושלישית. רק שמונה ח"כים הרימו ידיהם נגד התיקון ו-37 תמכו בו.

מעכשיו מבקשי עבודה מאפריקה, שהסתננו לישראל באורח לא חוקי, יושלכו למאסר למשך שלוש שנים, בלא משפט ובלא הבחנה בין מבקשי מקלט למבקשי עבודה. בנוסף, התיקון לחוק מטיל עונשי מאסר כבדים על כל מי שסייע למסתננים או סיפק להם מקום לינה, אם אלה הבריחו סמים או נשק. גם הסתייגותו האמיצה של היועץ המשפטי של הכנסת, איל ינון, לא הועילה והחוק נחקק.

המלים נעתקות לנוכח מעשה החקיקה המביש הזה. השלכתם למאסר ממושך בלא משפט של בני אדם אומללים, שבאים לישראל כדי למצוא פרנסה, היא מעשה אנטי דמוקרטי ואנטי אנושי. כל מאסר בלא משפט הוא אקט קיצוני שמקומו לא יכירנו במדינת חוק, קל וחומר כשקורבנות החקיקה הם מבקשי עבודה, שלא מבקשים לפגוע במדינת ישראל. העובדה שהתיקון בחוק מתבסס על חוק המסתננים מ-1954, שכוון נגד הפדאיון ופליטים פלסטינים שביקשו לחזור לבתיהם או להציל מקצת מרכושם אחרי מלחמת תש"ח - רק ממחישה את חומרתו. אם בשנותיה הראשונות של המדינה עוד אפשר היה לקבל איכשהו את החוק הדרקוני הזה, ב-2012, כשלא נשקפת כל סכנה ביטחונית אמיתית מהמסתננים, השלכתם לכלא לתקופה כה ממושכת היא מעשה בלתי נסבל.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

בעיית מבקשי העבודה צריכה למצוא את פתרונה בדרכים אחרות, ודאי לא באמצעות מאסר ממושך בלא משפט. ישראל רשאית לסגור את גבולותיה ולעצב לעצמה מדיניות הגירה, כמו המתוקנות שבמדינות, אבל לא להשליך לכלא אנשים שחלקם מוכרים כפליטים ששום דלת לא צריכה להיסגר בפניהם, ודאי לא דלתה של מדינת ישראל. אל ספר החוקים של ישראל נוסף שלשום חוק מיותר ומתלהם, שספק אם יפתור את הבעיה שלשמה נחקק.

Read this article in English: Disgrace

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 שוב אותה צביעות, אותם דברים ריקים ללא זיקה למציאות. "רשאית לסגור את גבולה"... שוקי
  • 02:27
  • 11.01.12

האמירה המתחסדת והצבועה, לפיה "ישראל רשאית לסגור את גבולה", מבטאת את אחד ממקרי המוסר הכפול הגרועים ביותר שזכורים לי. טענה זאת מגיעה מפיותיהם של האנשים שעתרו בזמנו לבג"ץ נגד "החזרה חמה", אותו הליך מפורסם שבסופו המסתננים שנתפסו קרוב לגבול היו מוחזרים למצרים, המדינה האחראית להם חוקית ומוסרית, בתיאום.

לפי ההגיון המעוות של "מאמר המערכת", יש הבדל בין אדם שזה עתה הצליח "להעביר רגל" מעבר לגבול, לבין בנאדם שייתקל בגדר קשיחה, גבוהה ופוצעת- אדם שאין לנו חובה להכניסו.

כאילו יש הבדל בין אדם שזה הרגע פלש(או לפני שני רגעים), לבין אדם שמתכוון לפלוש ועוצרים אותו על ידי גדר ושימוש בכוח.

מדובר במוסר כפול נוראי, כזה שמבוסס על "קביעת עובדות בשטח", ולא על עקרונות. עקרון מוסרי אמיתי יודע להחליט מה מתאים ומה לא, ולא מתבסס על עובדות אקראיות.

02 חוק נאצי חשוך ומתועב דניאל קלטי
  • 03:14
  • 11.01.12

כל המכבד "חוק" זה - שמקומו בפח-האשפה של ההסטוריה - מקומו אינו בחברת בני-אדם.

כל המכבד "חוק" זה - המוכיח, קבל עם ועולם, שציונות, היא אכן גזענות נוראה - מוכיח בכך, שאיבד, לחלוטין, כל צלם-אדם.

03 מאסר ללא משפט - זה יכול להיות הגורל של הרבה מאיתנו! שמאלני שפוי
  • 04:13
  • 11.01.12

אין לי טענה נגד צעדים לגיטימיים למניעת הסתננות ונגד הטלת עונשים על אלה שעוברים על החוק, בהתאם לחומרת המעשה. אך מדוע הצורך לדון אותם לתקופת מאסר מינימאלית ארוכה ללא משפט? ההסבר ההגיוני היחיד לזה הוא שהמטרה הראשונית לכאורה - המסתננים - נועדה אך ורק לשם הצדקה של שימוש יותר נרחב במאסר ללא משפט. מאסר ללא משפט - זה כיום נחלת גורלם של מסתננים, פלסטינים, ערבים ורק אולי קומץ קטן של יהודים. אך מגמה זו צריכה לזרוע חיל ורעדה גם בקרב אלה שמרגישים מוגנים ומחוסנים בפניה. לעתים קרובות רואים בתגובות כאן לא רק הוקעה של מגיבים בעלי דעה נוגדת בתור "בוגדים" אלא גם איומים ונבואות לעשיית שפטים בעתיד, בבוא הזמן. קל לפתח הכחשה של איומים כאלה בתור התלהמות מוגזמת של קבוצה קטנה של קיצוניים. אך "קומץ קיצוניים" זה כולל חלק ניכר מאלה שבצמרת השלטון ומקרב המחוקקים. אלה אולי לא מאיימים עלינו ישירות במסגרת התגובות כאן, אך אלה הם שבעתיד הלא-כל-כך-רחוק יקדמו את עמודותיהם של מגיבים אלה למעמד של חוק, ממש לפי המתכונת של החוק כאן. רוב הציבור יתרגל בהדרגה לחוקים אלה ולתופעות הלואי, תחת האשליה שהם יפגעו אך ורק במיעוט קטן וזניח. נראה לי שזה כבר מאוחר מדי לעצור את הנחשול הזה. זה אך אות נוסף מבשר רעות.

04 אתם "הארץ" תתביישו, הרי שהם גונבי גבולותינו,ומדוע שלא ישבו גנבים בבית הסוהר ?  (לת) כל הכבוד לממשלה
  • 05:35
  • 11.01.12

05 "הארץ", מי מינה אותכם לשוטרים ושופטים,מאימתי זה בושה לעצור פורצי ביתינו ישראל  (לת) בושו והכלמו "חכמי" הארץ
  • 05:38
  • 11.01.12

06 אתם מזה צודקים! בכל רחבי אפריקה מתפשטת השמועה כי יש דמוקרטיה מערבית חופשיה ומכניסת אורחים. עשרות אלפים משוטטים בכל רגע נתון במדבריות סיני לכיוון הגבול הנכסף ועוד נהר אדיר של מאות אלפים ויותר נע לכיוונינו מאפריקה. במקום לשאול את דובר רשות ההגירה על המספרים המדוייקים עסוק עיתון זה בזכויות אדם ובביקורת קשה כנגד מי שמנסה להלחם בתופעה.  (לת) מנחם
  • 05:41
  • 11.01.12

07 עובדתית אינם מבקשי מקלט נעה
  • 06:46
  • 11.01.12

במהלך השנים האחרונות מדי שנה הוכרו כארבעה פליטים ויתר האלפים מבקשי עבודה. את הפליטים הבודדים היה מקום להחריג

08 Millions of africans wish to live in Israel--time to end it  (לת) Benny
  • 06:58
  • 11.01.12

09 כנסת חרדה -ישראל פרוצה לכל דכפין. מסתנן - מבקש עבדות.
  • 07:06
  • 11.01.12

עשרות אלפים - מה תנאי העסקה שלהם רמות השכר הדיור והחינוך .
רובם חיים בפחד ובניצול וחלקם פנה לפשע ולאלימות .
מצד אחד גדר הפרדה משתקת ומהאחר חגיגה.

10 חוק מצוין, אין שום סיבה להכניס לישראל מהגרי עבודה, יש לנו מספיק צרות אחרות שחר
  • 07:08
  • 11.01.12

אתם גזענים כי אתם שונאים יהודים ומקדשים את הרב-תרבותיות. כשיבואו לקחת את היהודים מהארץ הזו, מהגרי העבודה האלה יחברו לגרועים שבאויבים שלנו. בסופו של דבר מדובר במוסלמים...

11 הבעיה ברורה והחוק אכן רע. אבל לא הצעתם פתרון סביר אחר. יואבחלב
  • 07:09
  • 11.01.12

כרגיל.

12 אז איך נעצור את השטף שמאיים לכלותינו? יוסי
  • 07:10
  • 11.01.12

ושיענה לי כותב המאמר המכובד?

13 מהן ה"דרכים האחרות" שבהן ניתן לפתור את הבעיה ? דני
  • 07:16
  • 11.01.12

כותב המאמר מסתפק בבקורת צדקנית ומשתמט מהחובה האלמנטרית להציע דרך פעולה אלטרנטיבית שתמנע הצפת המדינה במהגרי עבודה.
אגב, גם דרום אפריקה "הנאורה" מקימה גדרות כדי למנוע הצפתה במהגרי עבודה.
המדינה ה"פשיסטית, וה"הגזענית" הזו הוא לגבי רבים הארץ המובטחת, ראו את זכייתה של ת"א במשאל בינלאומי כעיר הגאה הטובה מכולן....!!!

14 ואני תוהה איפה הלב היהודי.  (לת) אלודי
  • 07:27
  • 11.01.12

15 חוק המסתננים הוא הכרח. כל מדינה בעולם ללא יוצא מהכלל כולאת ומגרשת מסתננים. ברוב המדינות הענש גרוע בהרבה ממאסר. רק בישראל יש מי שחושב שכל מחפש עבודה זכאי לאזרחות או לפחות לזכויות תושב. האם זה מקרה שרב המתנגדים לחוק הם גם אלה שתומכים בחסול מדינת ישראל כמדינת היהודים?  (לת) ע.ג.
  • 07:35
  • 11.01.12

16 המסתננים סכנה למדינת ישראל ,החוק צריך להיות יותר חמור, מאסר ללא זמן עד לסילוק  (לת) יואל
  • 07:46
  • 11.01.12

17 האם כותב מאמר המערכת היה מוכן לקליטת עשרת אלפים סודאנים בשכונת מגוריו? מסופקני! הצדקנות הצבועה הנוטפת ממאמר זה זועקת לשמיים.  (לת) איתי
  • 08:09
  • 11.01.12

18 תגידו את האמת, אתם לא מעויינים בפתרון אמיתי של בעיתת מהגרי העבודה, אתם מנסים להכשיל כל פעולה שתעצור את זרם המהגרים הבלתי חוקיים.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 08:12
  • 11.01.12

19 מקווה שיחוקקו את אותו חוק נגד מהגרים ישראלים... ר
  • 08:19
  • 11.01.12

ומחפשי עבודה ביפן, ארה"ב, אוסטרליה ובעצם איפה לא?

20 הנוף האנושי בישראל רויטל גולדפיש
  • 08:22
  • 11.01.12

מי שמלמד זכות על מדינת החוף הקומפקטית באגן המזרחי של הים התיכון כקליידוסקופ אתני לכל באי תבל ולא כמדינת היהודים - ראוי לגנאי. "מעשה החרפה המביש" הוא אקט ריבוני תבוני של מדינה יהודית חפצת חיים.

21 מה אתם מציעים ? שנאסוף אלנו למדינה של 7 מיליון איש 2 מיליון אפריקאים? שירה
  • 08:23
  • 11.01.12

אין לנו יכולת כמדינה קטנה ויהודית
לטפל בכל צרות העולם
הדמגוגיה שלכם מסוכנת לא פחות מהחוק הזה
לדורות הבאים כאן ולחיים כאן
מוכרחים לסגור את גבולות המדינה למסתננים ומהגרי עבודה

22 על פי ההסכמים שחתמה ישראל עם האיחוד האירופי - הסכם האסוציאציה - התחייבה ישראל בסעיף 2 לשמור בקפידה על הדמוקרטיה כתנאי לקבלת הטבות כלכליות. כך גם בהתקשרות של ישראל עם ארגון OECD . חוקי החרפה עוד יחזרו אלינו כבומרנג.  (לת) קורא טקסטים
  • 08:34
  • 11.01.12

23 כיאה לממשלת הביזיון האנטי דמוקרטית, במקום להתמודד עם הבעיה, משתמשים בחוק דרקוני ומפחיד. כשלקחו את הפלשתינאים, לא אמרנו כלום, כשלקחו את המסתננים, לא אמרנו כלום, כשלקחו אותי, כבר לא נשאר מי שיגיד משהו.  (לת) ממשלת ביזיון
  • 09:43
  • 11.01.12

24 מאמר אידיוטי. מי שמסתנן לישראל פוגע ביודעין בריבונותה, אז שיקח בחשבון שסופו יהיה בקלבוש. מה ההבדל בינו לבין כל פושע אחר? גם פורץ וגנב צריכים לפרנס את משפחתם, אז נשאיר את החלונות והדלתות פתוחים בלילה?  (לת) אסף
  • 10:13
  • 11.01.12

25 את הגדר שבנו בגדה המערבית, למניעת פיגועים, צריך היה להקים על גבול מצריים  (לת) כי רק מכשול פיזי אמיתי ימנע הגירה בלתי מבוקרת
  • 10:20
  • 11.01.12

26 פותחת קורס למגיבים מימין וקורס למגיבים משמאל. פרטים יבואו.  (לת) רויטל גולדפיש
  • 10:25
  • 11.01.12

27 אוקי, אוקי, הארץ, תירגעו...למרות שמסכים שמאסר בלי משפט נשמע חמור מאד elis
  • 10:40
  • 11.01.12

(בסקנדינביה דהיום, למשל) , יש בעייה קשה ביחס לנושא זה בישראל של היום...למה המדינה הקטנה והמיוסרת הזו המותקפת על-ידי כל העולם, כל הזמן (חוץ מארה"ב) צריכה להישמע לתכתיבי העולם הצבוע הזה עם אמות-מידה שלא יביישו את החלאות הגדולות בהיסטוריה. יתרה מזו, למה ש"אחיהם", עמי ערב המוסלמים הקרובים לנו פיזית (בני-דתם של אותם מסתננים) לא יהיו אלה שיתנו להם מפלט?מה הרקע לטענתכם כנגד מדינתכם שלכם. מה קרה, אנחנו הפריירים של העולם?

28 כיבוש מביש זה משטר-רע של העם הכי צודק במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 10:46
  • 11.01.12

29 שיטת הממשל הטובה ביותר לישראל! הראל
  • 11:27
  • 11.01.12

לקרוא מידי יום את מאמר מערכצ הארץ
ולעשות הפוך בדיוק.

30 אומרים שלפי החוק היפה הזה מסתנן שיעבור עבירת רכוש יקבל מאסר עולם!  (לת) יוסי
  • 11:33
  • 11.01.12

31 תופעת המסתננים קטנה יחסית ואפשר לפתור אותה ע"י העסקתם במשך עשר שנים במקום עובדים זרים ואז להחזיר אותם לאפריקה!  (לת) ריקי
  • 11:37
  • 11.01.12

32 מה לישראל הנוכחית ולרוח היהדות? או להסטורית העם היהודי? לא כלום. נותרו רק פולחן, חרדה מהזר באשר הוא והוויית הקורבן הנצחי  (לת) יוחאי, ת"א
  • 11:43
  • 11.01.12

33 איך סוגרים גבולות, לירות במסתננים, או למקש את הגבול? אודי
  • 12:16
  • 11.01.12

אולי כלבים נושכים,, ואולי לשים גדר מחושמלת.
כל כך הרבה שטויות במאמר אחד,
לבלוא מסתננים זוהי השיטה ההומנית ביותר מכל אפשרות אחרת

34 לא ברור לי איך ח"כ ישנים בלילה עם חוקים גזעניים כאלה  (לת) יעל
  • 12:44
  • 11.01.12

35 3 שנים זה כלום. החוק היה צריך להתיר את אחזקתם של המסתננים במעצר עד שיסכימו להיות מוחזרים למדינותיהם.  (לת) חוק דפוק
  • 13:13
  • 11.01.12

36 מי באמת קרא את נוסח החוק? גילגל
  • 13:14
  • 11.01.12

להלן תקציר:

מטרת החוק:

6 (א) מסתנן יגורש מישראל בהקדם האפשרי.

8. (א) מסתנן יוחזק במשמורת עד לגירושו מישראל

10. החלטה לפי חוק זה לעניין החזקה במשמורת של מסתנן, תינתן לא יאוחר מ– 96 שעות ממועד תחילת החזקתו במשמורת, והוא הדין באשר למתן צו גירוש.

תנאי המשמורת:

14(א) מסתנן הנתון במשמורת יוחזק בתנאים הולמים שלא יהיה בהם, בהתחשב בנסיבות העניין לרבות משך החזקתו במשמורת, כדי לפגוע בבריאותו ובכבודו.

התייחסות ליוצאי דופן:

15 (א) על אף הוראות סעיף 8 (א), רשאי קצין מוסמך, במקרים חריגים, לשחרר מסתנן בעירבון כספי, בערבות בנקאית או בערובה מתאימה אחרת )בפרק זה - ערובה ( בהתאם להוראות סעיף זה, אם השתכנע כי מתקיים אחד מאלה:
1) בשל גילו או מצב בריאותו של המסתנן, החזקתו במשמורת עלולה לגרום
נזק לבריאותו ואין דרך אחרת למנוע את הנזק האמור;
2) קיימים טעמים הומניטריים מיוחדים אחרים מהאמור בפסקה (1) המצדיקים
את שחרורו של המסתנן בערובה;
3) שחרורו בערובה של המסתנן יש בו כדי לסייע בהליכי גירושו.

ביקורת שיפוטית:

17 (א) שר המשפטים, לפי הצעת שר הביטחון, ימנה בית דין, אחד או יותר, של דן יחיד, לביקורת משמורת של מסתננים לפי חוק זה (בחוק זה - בית הדין)
(ב) כשיר להתמנות לבית הדין אדם הכשיר להיות שופט בית משפט השלום והבקיא בדיני ההסתננות ובדיני הכניסה לישראל והיציאה ממנה.

18 בית הדין יקיים ביקורת שיפוטית על החלטות בדבר החזקת מסתנן במשמורת, לרבות לעניין שחרור בערובה.

19 בקיום תפקידיו אין מרות על בית הדין זולת מרותו של הדין.

20 (א) מסתנן הנתון במשמורת יובא לפני בית הדין בהקדם האפשרי ולא יאוחר מתום 14 ימים מיום תחילת החזקתו, אלא אם כן הובא לפני בית הדין קודם לכן עקב פניה לפי סעיף 23 .
(ד) לא הובא המסתנן בתוך המועד האמור בסעיף זה לפני בית הדין, יורה הקצין המוסמך על שחרורו ממשמורת, ובלבד שלא ישוחרר המסתנן אם התקיים האמור בסעיף 15(ב). (בטחון המדינה, אי שיתוף פעולה...).

23 (א) מסתנן הנתון במשמורת רשאי לפנות מיוזמתו לבית הדין, בכל עת, בבקשה לבחינת עניינו, וכן רשאי הוא לפנות לבית הדין בבקשה לעיון חוזר אם התגלו עובדות חדשות או השתנו הנסיבות ממועד ההחלטה הקודמת של בית הדין.

27 (א) החלטת בית הדין נתונה לערעור לפני בית משפט לעניינים מינהליים.

  •   תודה. סוף סוף מישהו מציג עובדות ולא פרשנויות. חוק זה אינו שונה מחוקי ההגירה בארה"ב. גם שם מחזיקים מהגרים בלתי חוקיים שנתפסו עד לבירור עניינם ו\או החזרתם לארצם. אספסופניק
    • 16:09
    • 11.01.12

    נכון, היה נהדר אם יכולנו לעזור לכל הפליטים בעולם (הם באמת מסכנים) אבל ישראל תקרוס תחת מספרים עצומים כאלה. צריך לעזור למי שאפשר בגבולות התקציב, אבל על בסיס זמני תוך הבנה שהם לא ישארו בארץ לצמיתות.

  •   תודה לגלגל - ועכשיו התרגום לחוק הדס
    • 17:18
    • 11.01.12

    החוק מכוון להחזיק במסתננים עד לגירושם, בדיוק כמו שנוהגות רוב מדינות העולם. מכיוון שחלקם בוחרים לשרוף את תעודותיהם על מנת להקשות על הזיהוי וההרחקה, החוק החדש מתיר למדינה להמשיך ולהחזיק אותם עד 3 שנים בתנאי כליאה מופחתים, כשהמטרה היא להרתיע בפני אי שיתוף פעולה.

    ברור שהאינטרס של המדינה אינו להחזיק אותם בתנאי פנסיון מלא על חשבונה 3 שנים, אלא למצות עימם את הדין ולגרשם הרבה, הרבה לפני כן.

    כדי למנוע טעויות ועיוות דין, מקבלים מסתנני העבודה אפשרות לעתור מיידית בפני בית דין ולשטוח את טענותיהם, ובכלל זה בקשה למקלט מדיני ונסיבות מקלות אחרות. נשמרת להם גם הזכות לערעור על פסיקת בית הדין בפני בית המשפט בכיר יותר.

    יש להבהיר שעל פי החוק הישראלי, מי שרוצה לבקש מקלט מדיני צריך לפנות בבקשה רשמית, לפני שהוא גונב את הגבול באישון לילה. קוראים לזה " תום לב", וזה הנוהג לפי כל האמנות הבינלאומיות.

    בסופו של דבר צריך גם לזכור שהמסתננים אינם נמלטים ממצרים, אלא חוצים אותה באופן מסודר וחצי רשמי מסודן, אריתריאה וסומליה בדרך למציאת פרנסה במדינה מערבית פתוחה וליברלית. מי שנמלט לצורך הגנה על חייו לא צריך לסכן את חייו וכספו בחציית מדבר סיני.

  •   תודה לגלגל - ועכשיו התרגום לחוק הדס
    • 17:53
    • 11.01.12

    החוק מכוון להחזיק במסתננים עד לגירושם, בדיוק כמו שנוהגות רוב מדינות העולם. מכיוון שחלקם בוחרים לשרוף את תעודותיהם על מנת להקשות על הזיהוי וההרחקה, החוק החדש מתיר למדינה להמשיך ולהחזיק אותם עד 3 שנים בתנאי כליאה מופחתים, כשהמטרה היא להרתיע בפני אי שיתוף פעולה.

    ברור שהאינטרס של המדינה אינו להחזיק אותם בתנאי פנסיון מלא על חשבונה 3 שנים, אלא למצות עימם את הדין ולגרשם הרבה, הרבה לפני כן.

    כדי למנוע טעויות ועיוות דין, מקבלים מסתנני העבודה אפשרות לעתור מיידית בפני בית דין ולשטוח את טענותיהם, ובכלל זה בקשה למקלט מדיני ונסיבות מקלות אחרות. נשמרת להם גם הזכות לערעור על פסיקת בית הדין בפני בית המשפט בכיר יותר.

    יש להבהיר שעל פי החוק הישראלי, מי שרוצה לבקש מקלט מדיני צריך לפנות בבקשה רשמית, לפני שהוא גונב את הגבול באישון לילה. קוראים לזה " תום לב", וזה הנוהג לפי כל האמנות הבינלאומיות.

    בסופו של דבר צריך גם לזכור שהמסתננים אינם נמלטים ממצרים, אלא חוצים אותה באופן מסודר וחצי רשמי מסודן, אריתריאה וסומליה בדרך למציאת פרנסה במדינה מערבית פתוחה וליברלית. מי שנמלט לצורך הגנה על חייו לא צריך לסכן את חייו וכספו בחציית מדבר סיני.

37 ושלי יחימוביץ' הצבועה נעדרה מהמליאה. ניפגש בקלפי (תשכחי מאיתנו)  (לת) גיא
  • 13:32
  • 11.01.12

38 תראו: היינו מקשיבים לכם לולא שיקרתם כל השנים כביכול מסתנני העבודה שמגיעים דרך מצרים בתקווה להתפרנס בישראל הם "פליטים", לפי הגדרה סבירה כלשהי של המונח "פליט" - בעוד הם, כאמור, מגיעים דרך מצרים - שם לא נרדפו, ולכן אינם פליטים. למה זה חשוב? כי שקרנים ישקרו בכל הזדמנות, אם הם סבורים שהשקר יועיל להם במשהו. ואנחנו, חברים יקרים במערכת "הארץ", כבר לא מאמינים לכם לאף מילה עלובה אחת. אנחנו יודעים שתעשו הכל, כולל זיוף בוטה מספרי משתתפים בהפגנות (עד היום אתם מכנים את 200 האלף שבאו לשמוע אייל גולן "הפגנת המליון"), כולל הדבקת הכינוי "פורעים" (יעני, כמו בקישנייב) לדגנרטים חרדים ומתנחלים שיורקים וצובעים גרפיטי, כולל נסיון מוצהר כמעט לעורר פאניקה לאומית סביב ה"צונאמי בספטמבר", כולל צעקות ויללות בלתי פוסקות על "סוף הדמוקרטיה" ונאצים וגרמניה 33 בכל פעם שמחליטים משהו בניגוד לדעת המיעוט העלוב, המבוטל, שאת דיעותיו (ורק אותן) אתם מייצגים. אז חבל על האוויר, רבותי המכובדים, גבירותי האלגנטיות. אנחנו פשוט לא מקשיבים. רוצים שנקשיב? תפסיקו, תפסיקו, תפסיקו כבר לשקר! מודרניסט .
  • 13:38
  • 11.01.12

תראו: היינו מקשיבים לכם לולא שיקרתם כל השנים כביכול מסתנני העבודה שמגיעים דרך מצרים בתקווה להתפרנס בישראל הם "פליטים", לפי הגדרה סבירה כלשהי של המונח "פליט" - בעוד הם, כאמור, מגיעים דרך מצרים - שם לא נרדפו, ולכן אינם פליטים. למה זה חשוב? כי שקרנים ישקרו בכל הזדמנות, אם הם סבורים שהשקר יועיל להם במשהו. ואנחנו, חברים יקרים במערכת "הארץ", כבר לא מאמינים לכם לאף מילה עלובה אחת. אנחנו יודעים שתעשו הכל, כולל זיוף בוטה מספרי משתתפים בהפגנות (עד היום אתם מכנים את 200 האלף שבאו לשמוע אייל גולן "הפגנת המליון"), כולל הדבקת הכינוי "פורעים" (יעני, כמו בקישנייב) לדגנרטים חרדים ומתנחלים שיורקים וצובעים גרפיטי, כולל נסיון מוצהר כמעט לעורר פאניקה לאומית סביב ה"צונאמי בספטמבר", כולל צעקות ויללות בלתי פוסקות על "סוף הדמוקרטיה" ונאצים וגרמניה 33 בכל פעם שמחליטים משהו בניגוד לדעת המיעוט העלוב, המבוטל, שאת דיעותיו (ורק אותן) אתם מייצגים. אז חבל על האוויר, רבותי המכובדים, גבירותי האלגנטיות. אנחנו פשוט לא מקשיבים. רוצים שנקשיב? תפסיקו, תפסיקו, תפסיקו כבר לשקר!

39 מי שלא רוצה מדינת ישראל עם רוב יהודי , כותב מאמר כזה. צביעות, אמרנו? אברמי
  • 14:41
  • 11.01.12

יש בעולם מאות מיליוני אנשים מחפשי עבודה. שומעים שבישראל מגינים עליהם, נותנים להם זכויות לעבודה, תנאים סוציאליים,חדרים,אוכל, חינוך לילדים.
מדוע שלא יבואו לכאן? חייבים להפסיק זאת מייד ולגרשם לארצם.

40 לא חרפה ואפילו לא בושה ש.דובי
  • 14:59
  • 11.01.12

יש מלחמה דמוגרפית כנגד ישראל. ישראל צריכה להתמודד נגדה בכל מחיר. זה בכלל לא משנה אם אתם חושבים שהפולשים מאפריקה הם פליטים או לא. אסור להם להיכנס לכאן. ומי שכבר הצליח טרם הסתיימה בניית הגדר דינו לגירוש מיידי.

41 אני מציעה שגדעון לוי (לפי כמות הדממגוגיה, אני מנחשת כי הוא כותב המאמר) ייתן את ביתו למבקשי מקלט מדיני קוראת ביקורתית באמת
  • 15:06
  • 11.01.12

אגב, מי שנותן מקלט למבריחי סמים ונשק, הוא שותף לפשע וראוי שיענש. אין בכך שום דבר 'אנטי דמוקרטי'.

42 המסתננים ירסקו את מדינת ישראל שחייבת ללא דיחוי להחזירם לארצם ומהר הם סכנה למדינה היהודית עודד
  • 15:19
  • 11.01.12

ישראל לא ארץ מקלט למהגרי עבודה שהגיעו מאפריקה לישראל דרך מצרים ששם במצרים הם פליטים לא בישראל ויש ללא דיחוי להוציא אותם מכאן לארצם מולדתם ,

43 למדינה כמו ישראל אין זכות קיום  (לת) no pasaran
  • 16:01
  • 11.01.12

44 במקום שיסתננו בואו ונוציא טיסות לאפריקה ונביא לכאן את מדוכאי כל העולם! שי
  • 16:26
  • 11.01.12

בקרלסרוהה שבגרמיה קיים מוסד הנקרא בית המשפט להגנת החוקה הנמצא מעל לפרלמנט או לכל מוסד אחר במדינה - מעיין בגץ לענייני חוקה. נראה לי שגם העתונות זקוקה למגן שכזה, בתור הכלב ששומר על בדמוקרטיה - חליתם בכלבת. על כל חברה החובה לשמור על עצמה כך נהגנו כנגד שונאינו וכך יש לעשות כנגד המסתננים שהרי לא נעמוד כלכלית מול גדודוי מסתננים.

לזכותם של ביבי ואלי ישי, במסירות אין קץ הועפו מן הארץ אלפי פועלים זרים חוקיים ולא חוקיים ורא זה פלא האבטלה כאן היא מהנמוכות בעולם. עם הבאת המסתננים לתל אביב, פרט להיותם אוכלוסיה נכשלת, שוב אנו נתמודד עם פיות להאכלה ועבודות שנגזלות.

יש לעצור את המסתננים ולהחזירם למולדתם. דרום סודאן נולדה ואינם כעת בסכנת חיים כולם.

45 "הארץ" צודק! החוק יפסיק הסתננות מוסלמים! אלי הרחובותי
  • 16:33
  • 11.01.12

איך יתאפשר לשמאלנים להפוך את ישראל למדינת כל אזרחיה כאשר הדמוגרפיה בישראל מראה על "התיימנות" של האוכלוסיה וחקיקת חוקים נגד הבאת מוסלמים ע"י "איחוד משפחות"? מייבאים מוסלמים מאפריקה ובעתיד גם מארצות ערב! שמאלנים הזויים החגיגה שלכם נגמרה!!!

46 השמאלנים נגד "סיפוח" ירושלים בגלל ..."הדמוגרפיה"! אלי הרחובותי
  • 16:41
  • 11.01.12

השמאלנים תמיד "מסבירים" לנו שלטובתינו כדאי לנו לוותר על ירושלים משום ש"סיפוחה" יביא לנו 200,000 ערבים שיהיו לנו "בעיה דמוגרפית חמורה", אבל אין לשמאלנים הצבועים שום בעיה "לייבא" מאפריקה אפילו מיליון מוסלמים, מ"סיבות הומניות" ! צבועים? אתם תחליטו!

47 זו פשוט דמגוגיה לשמה אלי
  • 17:02
  • 11.01.12

כותב המאמר איננו מביא בחשבון שה"פליטים" הם זרים שנכנסו לארץ שלא כחוק ומווים סכנה ממשית לאזרחים רבים. יש שכונות שלמות שאי אפשר לגור בהן כבר בגלל הסכנה. לא ברור לי מדוע אני מכספי המיסים צריך לממן קורת גג ושאר צרכים למוסלמים מסודן ולעוד אלמנטים שאין ביני ובינם כלום.
לכן החוק הזה איננו חרפה כלל. יש לעצור את השטף הזה של המסתננים ולגרש את אלה שהגיעו לכאן שלא כחוק.
למסתננים הללו יש ארצות שמהן הגיעו ואף אחד לא יחזיק אותם בכח כאן אם יחזרו. לכן הכתבה הזו מעוותת ודמגוגית.

48 ומה בדיוק מציע עיתון "הארץ" כדי לפתור את הבעיה? חוץ מלקטר.  (לת) חיים
  • 17:41
  • 11.01.12

49 גג דן
  • 18:53
  • 11.01.12

כמי שגר בנווה שאנן ועד לחייהם ולתנאי המגורים שלהם שאפילו לחיות המחמד שלנו לא היינו נותנים לחיות כך. הדירות המוזנחות והמחסנים שהוסבו לכדי מגורים בהם גרים עשרות מהם בתנאים לא תנאים אותם הם שוכרים במחירים מופקעים, ורואה לנגד עיני איך הם הפכו למשרתים של כל תושבי מרכז תל אביב, אני לא כל כך בטוח שהרעיון לספק להם מחנה שבו ינתנו להם מגורים, מזון ושירותים רפואיים מבלי שיצטרכו לעבוד בכל העבודות השחורות שהישראלים מתרחקים מהן כמו מאש. אולי מנקודת מבט זו - החוק הזה לא נורא כל כך, עדיין לא שמעתי מאף מתנגד לחוק הצעה חלופית ראויה

50 ארגוני השמאל שמסייעים למסתננים הם אוייב מסוכן מחמאס וחיזבאללה  (לת) אנטי שמאל
  • 19:15
  • 11.01.12

51 הממשלה רצתה להכניס כמות מסוימת של מסתננים ,שהם עובדי חינם ועכשיו אחד
  • 21:23
  • 11.01.12

סוגרים את הגבול ,עוצרים ומענישים ,אני לא מאמין שלא יכלו לעצור עוד קודם את גל המסתננים ,הכל קומבינות ,עכשיו יש ברוך השם מספיק עובדי חינם ללא זכויות ואפשר לנצל אותם היטב בלי זכויות ,פנסיות ביטוח לאומי ,ביטוח בריאות ,ובמחיר נמוך במיוחד ,
כך גם נוהגים במדינות אחרות שמלאות מהגרים

52 גם אבותינו ירדו לשבור שבר במצרים כי בארץ היה שרב...  (לת) יששכר זבולון
  • 21:37
  • 11.01.12

53 חוק המסתננים איננו חרפה.. איתן
  • 23:26
  • 11.01.12

חוק המסתננים איננו חרפה אלא חוק של השרדות.
כאשר העתיד האקלוגי של דור הארץ הוא התחממות גלובלית שתביא בעקבותיה נדידת עמים בסדר גודל תנכי - מאמר המערכת של "הארץ" נוהג כמנהגו : צבוע ומתחסד.

54 להחזיק אותם שלש שנים על חשבון משלם המיסים?יש להרוג אותם מיד,למכור את אבריהם ולהכניס את התמורה לימין "הנאור"- ללא צורך בדווח.  (לת) עדד
  • 01:14
  • 12.01.12

55 ישראל לא אחראית לספק פרנסה לחלכאי אפריקה  (לת) סמאל הזוי ותלוש מתי תתפכח?
  • 02:39
  • 12.01.12

56 הרעיון שלא יגיעו לישראל משה
  • 04:02
  • 12.01.12

אף אחד לא צריך להיכנס לכלא,אבל הפליטים עבריינים שניכנסים למדינה בחשאי,והעונש על זה 3 שנים. מה הבעיה?לא רוצים פליטים בישראל.

57 המיסתננים גיא
  • 13:40
  • 22.03.12

זה שאתה גר בצד השני של העיר זה בעיה שלך אבל מי שסובל זה אנחנו הפליטים מי סודן אפשר להבין אותם הם מי מילחמה והם מיסכנים אבל המיסתננים מאריתריאה אותם צריך להחזיר ודחוף הם עושים בעיות פותחים פאבים ועושים מלא בלאגן

58 המסתננים דינה
  • 06:35
  • 08.05.12

המסתננים הם בכיה לדורות. חייבים לפעול להוצאתם מהמדינה ב מ ה י ר ו ת!!! הם משתלטים על המדינה, אין עיר כיום שהם לא נמצאים בה. הם יושבים בקבוצות, משועממים, מציקים-מתחילים עם בנות, פ ח ד!!! מדינת היהודים???

פעילות
המלצות
הפופולריות במאמר מערכת
פרסומת