אפליה

הנוהל של רשות האוכלוסין במשרד הפנים, המונע מבני זוג של ישראלים חד-מיניים לקבל אזרחות, הוא מעשה אפליה מובהק ומקומם, שנימוקיו, כפי שנמסרו לכתבת "הארץ" דנה ויילר-פולק שלשום, מבטאים עמדה נחשלת.

בהתבסס על עמדה זו, המדינה אינה מכירה בנישואים חד-מיניים לצורך קבלת מעמד של אזרח, הואיל ואלה אינם "עומדים בקריטריונים של נישואים", אך מקפידה לגבות מבני הזוג מסים וביטוח לאומי כאילו הם נשואים.

כלומר, מבחינת החובות למדינה הזוגות החד-מיניים נשואים לכל דבר, ומבחינת זכויותיהם הם מוגדרים כ"מנהלים חיי שיתוף". מדובר בכפל נורמות פסול, המאפיין מדינות חשוכות. זוגות חד-מיניים זכאים להכרה מלאה של הממסד וכל אפליה שנעשית על רקע מיני אינה לגיטימית, משום שהיא סותרת את חירותו הבסיסית של האדם לבחור את שותפו לחיים ללא התערבות המדינה.

הנוהל הפרימיטיבי של רשות האוכלוסין אף יוצר סיבוכים מיותרים, במיוחד כשמדובר בזוגות המגדלים ילדים. במקרה שבן הזוג הישראלי נפטר, למשל, בן הזוג שנותר בחיים עלול לאבד את הילדים, כי מאחר שאינו אזרח ישראלי הוא אינו יכול לאמצם ולכן לא יוכר כהורה, גם אם גידל אותם.

על אף התרברבותו של ראש הממשלה בקונגרס האמריקאי במאי האחרון, כאילו ישראל - בניגוד ליתר המדינות במזרח התיכון - מקבלת באופן מלא את הקהילה ההומו-לסבית, הרי שהמדינה הפקידה את תחום האישות של כלל אזרחיה בידי מונופול אורתודוקסי ההולך ומקצין. אלפי זוגות ישראליים נאלצים להינשא בחו"ל או לחיות כידועים בציבור, בגלל כניעתן המתמשכת של כל הממשלות לשלטון הממסד הרבני. במציאות זו, קשה להעלות על הדעת הכרה מלאה בזכויות של זוגות חד-מיניים.

למרות פתיחות מתירנית במרחב הציבורי, ובעיקר בתל אביב, שרק לאחרונה נבחרה ל"עיר הגאה המומלצת ביותר לקהילה ההומולסבית" - הממסד הולך ונאטם, וממרר את חיי אזרחיו בכלל והמבקשים להיות אזרחיו בפרט.

Read this article in English: Primitive and shameful discrimination

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 גם בארה"ב לא מכירים בנישואין חד מיניים לצרכי הגירה אלכס מהכרמל
  • 04:28
  • 20.01.12

יש לציין שאני תומך בשוויון מלא להומולסביים בכל התחומים האפשריים, אבל אי אפשר להגיד שאי ההכרה לצד גביית מסים מאפיינת רק מדינות חשוכות. במדינת מאסצ'וסטס, למשל, מהמתקדמות והליברליות ביותר במדינות ארה"ב, יכול גבר להיות נשוי לגבר, אך הוא לא יוכל להקנות לו אזרחות, כי מה לעשות, זהו החוק. אז קצת מחקר לא יזיקו לפני שכותבים מאמרי מערכת.

02 לכן אנחנו לא עוברים לישראל. יובל ופרדינאנדו
  • 07:42
  • 20.01.12

למדתי רפואה בקנדה ושם הכרתי את בן זוגי - לפני 21 שנים. אני מומחה באונקולוגיה ובן זוגי הוא נאורוכירורג (מעולה!). אני מאוד אוהב את ישראל ותמיד אני רוצה לחזור לחיות בה - מה גם שיש לנו מיקצועות מאוד נדרשים בישראל. הפחד הנוראי הוא מחשכת ימי הביניים. מהטאלבאניזציה. מהדת שהןרסת כל חלקה טובה. אנחנו חיים יופי, על רמה כלכלית מאוד מאוד טובה, מטיילים בעולם (טיולים וגם עבודה), קרובים לבני המשפחה שלו שמאוד אוהבים אותנו - ובכל זאת חסרה לי הארץ ויש גם מחיר לעזבתה. הבעייה היא שאין לאן לחזור. אז קנדה העניקה לי אזרחות - אני לא מוכן שלא תהיה לו כזאת בארץ מה גם שהוא יכול לתרום נהדר! הוא צעיר (44) והוא מומחה מאוד ידוע גם בצפון ארה"ב. אני מצטער אבל זו האמת. המדינה מאוד גזענית ולא מתקדמת בחוקיה. אולי נבוא לתקופות יותר ארוכות בסוף הקריירה אלא שככה לא נתרום דבר. וחבל.

03 ישראל דומה הרבה יותר לאיראן מאשר לעולם המערבי.  (לת) דוד מרעננה
  • 07:53
  • 20.01.12

04 עיון באתר משרד רשות האוכלוסין מגלה תמרה
  • 08:36
  • 20.01.12

http://www.piba.gov.il/Regulations/72.pdf
"נוהל הטיפול בהסדרת מעמד לבני זוג של אזרחים ישראלים, לרבות בני אותו מין. "
אמנם דומה כי מדובר בנוהל ידועים בציבור- אולם ראוי היה לציין זאת בכתבה- על מנת להציב בפני הקורא את התמונה המלאה.

05 ההומואים, בדיוק כמו הערבים, יכולים לחיות גם במדינות אחרות. אנחנו זקוקים ליהודים - בני כל הגזעים והצבעים - שיקימו משפחה נורמלית, ויחזקו את מדינת היהודים.  (לת) שלמה
  • 10:33
  • 20.01.12

06 "פתאום" כל המוסלמים "יהפכו" ל...גאים! אלי הרחובותי
  • 15:31
  • 20.01.12

חוק האזרחות התקבל ואין התפה של "איחוד משפחות" של האוייב הפלשתינאי, לא אץפלא שאם יתאפשר לקהילת הגאים "לייבא" שוג לנישואין, "פתאום כל הפלשתינאים החל מ:החלונים המתונים" כמו הפתח וכלה בדתיים האדוקים מבית מדרשם של החמאס ובג'יהד האיסלמי "יהפכו" לגאים רק כדי להציף את ישראל בפלשתינאים ולחסל אותה מבפנים וכמובן זהבה גלאון ושאר "ההומנים" יגישו עתירות לבג"ץ על גזענות נגד ...גאים! 

07 "מאמר המערכת" ,מוסג ערטילאי כמו "תג מחיר" .  (לת) בייגלה
  • 16:21
  • 20.01.12

08 לולא הגנתם לפני יומיים בנימוקים דומים על הנסיון הנאלח לממש את "זכות השיבה" במסווה "איחוד משפחות" - לאחר שהוכנסו כך לארץ 130 אלף אזרחי ישות עויינת, תוך ייבוא כלות ילדות לנישואי פוליגמיה אכזריים מאין כמותם - היינו אולי מתעניינים במה שיש לכם לומר היום. מכירים את הסיפור על הילד שצעק צונאמי צונאמי גרמניה 1933 נאצים סוף הדמוקרטיה? מודרניסט .
  • 16:27
  • 20.01.12

לולא הגנתם לפני יומיים בנימוקים דומים על הנסיון הנאלח לממש את "זכות השיבה" במסווה "איחוד משפחות" - לאחר שהוכנסו כך לארץ 130 אלף אזרחי ישות עויינת, תוך ייבוא כלות ילדות לנישואי פוליגמיה אכזריים מאין כמותם - היינו אולי מתעניינים במה שיש לכם לומר היום. מכירים את הסיפור על הילד שצעק צונאמי צונאמי גרמניה 1933 נאצים סוף הדמוקרטיה?

09 שטויות, גם ארה"ב הממשל הפדראלי לא מכיר בזוג הומואים לצורך הגירה ניו יורקי
  • 18:41
  • 20.01.12

אפילו אובמה לא תומך בזה דרך אגב הוא גם לא תומך בנישואי הומואים.
העיקר הארץ להוצי את שם ישראל לדיבה.
ד"א בארה"ב כול ארגון שמקבל תמיכה מגוף זר חייב להירשם ולדווח על זה לרשויות בתור סוכן זר, העיקר שבהארץ צעקו שזה לא דמוקרטי

10 בושה וחרפה וזה במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם  (לת) פלץ
  • 19:03
  • 20.01.12

11 האם לעמורה הפכנו תושבי תל אביב  (לת) סדום
  • 07:00
  • 21.01.12

12 קואלצית הימין הפאשיסטי,משליטה כאן משטר דיקטטורי גזעני אפרטהייד ISRAELIST
  • 07:52
  • 21.01.12

שסופו יהיה כסופו של משטר אפרטהייד אחר בדרום אפריקה שנעלם מהעולם

13 לפני שבוע כתבתם על יפעת זהר, ישראלית שאין מכירים בנישואיה לאזרח ניגרי אור לנו
  • 13:57
  • 21.01.12

מה הטעם להתמקד במאבק על זכויות הזוגות החד מיניים, שלא רק בישראל עדיין מתקשים לקבל את נישואיהם, כשישראלים "סטרייטים" מנועים מלחיות בישראל עם בני זוגם הלא יהודים, שאינם מקבלים אפילו זכות לתושבות קבע. קשה במיוחד הוא מצבם של ישראלים שהחליטו למסד את זוגיותם עם עובדים זרים. כאן אין מדובר על הזכות לאזרחות אלא על תושבות קבע שתאפשר לשני בני הזוג, יהודי ישראלי ובת זוגו שאינה יהודיה על פי ההלכה לחיות במולדת בן הזוג הישראלי. ונדמה לי שמחוק האזרחות המונע מערבי ישראלי לחיות בישראל עם בת זוג מהשטחים התעלמתם לחלוטין. מדוע לרתום את העגלה לפני הסוסים?

14 בבריטניה הורשעו 3 מוסלמים בהסתה לרצח הומוסכסואלים דני
  • 17:50
  • 21.01.12

להגנתם הם טענו שהם בסך הכול ציטטו מה שנאמר להם ע"י המטיפים במסגדים וכפי שמורה דתם..ובערש הדמוקרטיה עדים בקשו שעדותם תשמע ע"י המושבעים מאחורי פרגוד מחשש לבטחונום האישי.
על רקע עובדות אלו אולי מוטב ש"הארץ" יפנה את זרקור הצדקנות שלו לכיוון אחר ?

15 כל עוד עושים קואליציות עם הדתיים - חשכה ובערות ישלטו בנו.  (לת) נגה
  • 18:59
  • 21.01.12

16 העמדה הנחשלת הזו קיימת גם בארה"ב ובהרבה מדינות נוספות. כך שלא בישראל הבעיה  (לת) הבעיה היא באי ההכרה בנישואין
  • 20:44
  • 21.01.12

פעילות
המלצות
הפופולריות במאמר מערכת
פרסומת