המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

התערבות לא תרבותית

החלטתה של שרת התרבות לימור לבנת - להביע תמיכה בביטול השתתפותו של השחקן מוחמד בכרי במחזה "בית ברנרדה אלבה", מאת פדריקו גרסיה לורקה, המועלה בתיאטרון צוותא - ראויה לגינוי. לבנת נענתה לדרישה של תנועת "אם תרצו", שקראה לה "לא לתת במה למי שמסית ומכפיש את חיילי צה"ל".

שופטי בג"ץ, שדנו בעתירה נגד הסרט "ג'נין ג'נין" שביים בכרי, קבעו כי אף שהסרט רצוף אמירות שקריות הפוגעות בתדמית המדינה וצה"ל, הוא אינו חושף את זהותם של חיילים ולכן לא פוגע בשמם הטוב. בכרי לא הואשם ומעשיו לא הוגדרו כעבירה על החוק. דעותיו מרגיזות, אולי, רבים, אך הוא שחקן, במאי ואמן יוצר, שכל תיאטרון ומוסד תרבות יכול להתברך בכישוריו.

השאלה אם בכרי - או כל אדם אחר שדעותיו אינן מקובלות - יכול לקחת חלק בהצגת תיאטרון, הנתמכת בכספי משרד התרבות או לא, איננה לגיטימית כלל, ובוודאי שאיננה עניינה של שרת התרבות. הבחירה בשחקן שייכת לתחום המובהק של הליך קבלת החלטות אמנותיות שאמור להיעשות בתיאטרון, או בכל גוף אמנותי אחר, במסגרת אוטונומית וחופשית לחלוטין. העובדה שתיאטרון נתמך בכספי משרד התרבות איננה מקנה למשרד, לשר העומד בראשו או לפקיד כלשהו האחראי על מתן התמיכה, כל זכות להתערבות פוליטית או אחרת.

משרד התרבות טען, אמנם, ש"השרה מצפה מהנהלת 'צוותא' להפעיל שיקול דעת עצמאי נוסף", וכך גילגל, לכאורה, את האחריות להדרת בכרי מהתיאטרון אל פתחו של צוותא - אולם בדברים אלה גלום יותר משמץ של איום. זאת ועוד, עולה מהם בפירוש, כי השרה איננה מבינה שהתערבותה מהווה חריגה צורמת מתפקידה.

המחזה שבכרי אמור להשתתף בו, "בית ברנרדה אלבה", עוסק בכפייה בוטה של נורמות שמרניות ונוקשות ובפגיעה אלימה בחופש ובכבוד האדם. אולי כדאי ששרת התרבות תעיין במחזה, ותפעיל שיקול דעת עצמאי נוסף.

Read this article in English: Staging an intervention

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 "העובדה שתיאטרון נתמך בכספי משרד התרבות איננה מקנה למשרד כל זכות להתערבות פוליטית או אחרת " אז מה השלב הבא? משרד המדע יממן מחקר לשיפור הטילים הנורים על אזרחינו? (כי אין למשרד זכות להתערבות בתכני המחקרים). או משרד החינוך יממן קורסים באידאולוגיה של החיזבללה כי אין למשרד זכות להתערב בתכנים?  (לת) מנחם
  • 04:17
  • 31.01.12

  •   לאחר הרצח הברוטלי של ג'ליאנו מר ע"י חבריו הפלשתינים, התפנה מקום בג'נין שם מקומו של בכרי, שיפתח שם את פיו נגד ההנהגה הפלשתינית ה"דמוקרטית" נמאס מניצול הדמוקרטיה שלנו, הגיעה הזמן להגן עליה מבכרי זועבי ודומיהם.  (לת) יש מקום עבורו מובטח ומכובד
    • 09:39
    • 31.01.12

  •   שרת התרבות אולי לא צריכה להתערב במקרים כאלה אבל במקרים קיצוניים יש בהחלט מקום להתערבות. מעבר לכך זכותו של בכרי להחזיק בדעות הקיצוניות והאנטי יהודיות שלו וזכות הציבור להחרים הצגה בהשתתפותו.  (לת) שלמה
    • 11:10
    • 31.01.12

  •   בדיוק!!! נמאס מהדמוקרטיה הזאת!!! רוצים מלך משיח או לפחות את ביבי כדיקטטור!  (לת) משעמם פה
    • 13:24
    • 31.01.12

  •   "הדמוקרטיה" שלך דומה מאוד לדמוקרטיה של משטר האפרטהייד של דרום אפריקה ולדמוקרטיה של גרמניה בתחילת המאה הקודמת.אגב,ישראל אינה נווה הדמוקרטיה היחידה במזרח התיכון ,במצרים ובתונסיה היו בחירות דמוקרטיות לאחרונה ב"השגחת" האו"ם ובהשתתפות משקיפים מטעמה והכל "כשר" למהדרין בדיוק כמו הבחירות הישראליות.ועוד אגב,תוצאות הבחירות בשתי המדינות הערביות לא משביעות את ריצוני בדיוק כמו תוצאות הבחירות כאן בישראל!!!!!  (לת) סכניני
    • 13:32
    • 31.01.12

  •   "את ריצוני" או אולי את רצוני.... גם ערבי המגיב כאן ראוי שילמד עברית  (לת) מנחם
    • 13:52
    • 31.01.12

  •   כן, כמו לדוגמא לא לפתוח משפט ב'או' אדוני הפטרון?  (לת) אורי כדורי
    • 14:51
    • 31.01.12

  •   מנחם המלומד.....אני קונה את ההערה שלך בכיף ו"סבבה" ומשתדל באמת לא לפול בשגיאו כתיב,השאלה שלי אליך,אם כל היהודים שמגיבים כאן בשפת האם שלהם אין טעויות בתגובות שלהם????אתה לא צריך לבדוק ,אני אענה לך מבדיקה שיש המון יהודים לא יודעים לחבר שני משפטים ביחד, ושגיאות בכתיב אל תשאל!!!  (לת) סכניני
    • 15:05
    • 31.01.12

  •   חבל שמנחם לא רואה שהצגת תאטרון לא הורגת ולא פוצעת, היא לא חזבאללה ולא טילים. למעשה ההצגה הזו היא אפילו לא קשורה לשמאל. והיה ויש בתאטרון הסתה החוק יכול למנוע אותה, אבל אפילו לבנת לא טענה שיש בהצגה הסתה כל שהיא. מה נשאר? התערבות בהצגה, בגלל עמדותיו הלא נחמדות אבל החוקיות של אחד המשתתפים. קוראים לזה איום ברדיפה פוליטית.  (לת) דמוקרט
    • 18:42
    • 31.01.12

  •   מנחם, אתה קטנוני ובברור ימני. אני מורה, ואוי לאוזניים ששומעות את שפת ילדינו הישראלים היהודים ולעייננו הקוראות את העברית שהם כותבים. אז, התגובה שלך היא כמו פרעוש על כלב מלא קרציות  (לת) לא מתנחם
    • 19:37
    • 31.01.12

  •   אולי תלמד ערבית? טעות כתיב אחת שלו ואתה קופץ, אבל על עילגי הימין לא תלין. (תלין=תבוא בטרוניות. טרוניות=תלונות. קפיש?)  (לת) מתושלח
    • 23:46
    • 31.01.12

  •   מצטער, אני מסכים עם דעותיך, אבל "עייננו"? מה זה?  (לת) מתושלח
    • 23:49
    • 31.01.12

  •   יחי ההבדל בין הצגת תרבות לבין מחקר מדעי א
    • 00:45
    • 01.02.12

    קודם כל, ככל הנראה מחקרים בתחומים בטחוניים הם מוגבלים על פי החוק בלאו הכי. שנית, חל איסור על תמיכה בארגון טרור. את שני הדברים האלה צריך, כמובן, לבדוק יותר לעומק ברמה המשפטית, אבל בלי ספק יש הבדל.

    מה בין הדברים האלה לבין איסור השתתפות של אדם בהצגה, בגלל דעותיו שהובעו במקומות אחרים? סנקציה על אדם, אפשר להטיל רק בגלל עבירה על החוק - וגם אז, תוטל עליו רק הסנקציה שקובע החוק. איסור השתתפות בהצגה בגלל דעות, עמדות וסרטים, הוא חריגה בוטה מן המותר במדינת חוק דמוקרטית.

  •   Israel is much more democratic than many European countires. In UK or France he would have been in Jail a  (לת) Open ur eyes
    • 03:17
    • 01.02.12

02 יש לדחוק את האויב הערבי אל מחוץ למרחב המחייה הפיזי והתרבותי של עם ישראל, ולהדירו באופן הרמטי  (לת) סמאלנים, מספיק לילל!
  • 04:37
  • 31.01.12

03 אני מחירם את ההצגה ו ש "אם תרצו" יכסו את ההפסדים. ניאו פשיזם אמיתי!!  (לת) אזרח מעוצבן
  • 05:28
  • 31.01.12

  •   אולי תרגע ותנסה לסדר לעצמך בראש במה מדובר. התבלבלת לגמרי אבל אפשר להבין שאתה מחרים את ההצגה. יופי לך  (לת) מעוצבן עוד יותר
    • 19:42
    • 31.01.12

04 בכרי בשרות הטרור יהונתן
  • 06:37
  • 31.01.12

כמובן שבכרי מקבל תמכה מהעיתון הארץ.בכרי קשר את עצמו לבני משפחתו שרצחו 9 ישראלים יגוע בצומת מרון. סרטו ג׳נין ג׳נין קדוש שקרים המייצג גם היום אותנו חיילי צה״ל כרוצחים בכל העולם.לפני מספר שבעות קרא בכרי בראיון בעיתן בטורקיה להחרים את תרבות הישראלי.התמיכה העיוור של עיתון הארץ בבכרי מבזה אותנו כחיילים ואזרחים.

  •   כמו שנאמר למעלה, ראוי שתלמד עברית לפני שאתה מגיב בעיתון לאנשים חושבים. למה לאנשים שמחשיבים עצמם לפטריוטים אין כבוד לשפה העברית?  (לת) מתושלח
    • 23:53
    • 31.01.12

05 המערכת מתעלמת בצביעות מקביעת בג"צ ובלבד לתמוך בהכפשת המערכת הציונית  (לת) ערן
  • 06:43
  • 31.01.12

06 לבנת היא האישה הכי מסוכנת בארץ אחרי שרה  (לת) יחזקאל
  • 07:14
  • 31.01.12

07 ואם שרת התרבות תקרא את המחזה היא תבין את הכתוב בו?  (לת) לרי
  • 07:31
  • 31.01.12

08 הימין הקיצוני מכתיב לממשלה מה לעשות, אין חשיבה אמיתית לדברים  (לת) ניר
  • 07:39
  • 31.01.12

09 ואם בן גביר ולהקתו היו דורשים להופיע בתאטרון "חכוואתי" מה הייתם אומרים אז ...?  (לת) אלפונסו
  • 07:41
  • 31.01.12

10 ליבנת אמרה שלתיאטרון יש חופש ועצמאות בליהוק השחקנים. אבל לדעתה שחקן שמשמיץ את המדינה ואת חיילי צה"ל (שלחמו בגנין) לא ראוי לכבוד הזה של להופיע בפני ציבור ישראלי מכובד שגם מכבד את עצמו.  (לת) משה
  • 07:42
  • 31.01.12

11 זאת השרה שמעניקה פרס על היצירה הציונית  (לת) תמרה
  • 07:44
  • 31.01.12

12 כמו שלבנת רצה לכבס את מות אחיינה מפורע חוק לנפגע טרור עוד טרם נקבר,בשיטות הנכלוליות של הימין בראשות הביבי- כך היא גם רצה כעת לרצות את מנוולי אם תרצו. מנוולים שיכולים להתפרע בחסות מלך ההפקר ביבי. כמו שבחינוך היא לא הבינה כלום, כך גם כשרת תרבות. היא חושפת יחד עם שאר נכלולי הליכוד (להזכיר רק את בגין המכבס את מגרון, או את אלקין המשת"פ עם תג מחיר נגד צה"ל) את פרצופם, כך שכל מפגר יוכל להבין מיהם. מדינה שנותנת לכל שייגץ לנהל אותה, בין אם זה בן גביר או אם תרצו- זה האסון. ושאף אחד לא יספר על הקבוצה האחראית בליכוד. כי אין חיה כזו. גם לא אחת.  (לת) שומר חוק
  • 07:46
  • 31.01.12

13 תודה לבכרי שחקן מעולה - המראה לכולנו שהמלך עירום. הליכוד=מפודל של עשבים שוטים (מתנחלים קיצוניים,אם תרצו וכן הלאה), הופך לבית חממה לגידולם.  (לת) שומר חוק
  • 07:50
  • 31.01.12

14 ברוכה הבאה שרת התרבות לקהילת המקארתיזם  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 07:53
  • 31.01.12

15 האם לא עיתון הארץ המציא את הביטוי חוקי אך מסריח רונן
  • 07:54
  • 31.01.12

מוחמד בכרי אולי לא הורשע בבג"ץ בפעילות טרור.
אך אין לאפשר לאיש זה לעבוד בשום גוף המקבל תמיכה ממשלתית.
שילך לעבוד בתאטרון ג'נין .
הרי הוא פלסטיני גאה.

16 אבל בכרי השתתף בהצגה! אורי
  • 07:58
  • 31.01.12

אתם כותבים על "האחריות להדרת בכרי מהתיאטרון", ועל "מחזה שבכרי אמור להשתתף בו". על איזה הדרה אתם מדברים? קוראים (כמו "אזרח מעוצבן" מעלי, אולי) עלולים להסיק שבכרי אכן סולק מהשתתפות בהצגה. מדוע אינכם מציינים שצוותא והאקדמיה לאמנויות המופע התעלמו מהלחצים, וכי בכרי אכן הופיע בהצגה כמתוכנן?

17 לימור כל כך פאסה שכל ציוץ שהיא תתן כבר לא יביא אותה חזרה לעמדת הכח שהיה לה פעם.  (לת) הבחנה ברורה ומיידית
  • 07:58
  • 31.01.12

18 אולי לשם שינוי שונאי ישראל לא יתפרנסו מהמדינה? דן
  • 08:04
  • 31.01.12

אף אחד לא אמר שאסור לו להופיע, רק שזה לא סביר שהגבלס המשוקץ הזה יהנה מכספי משלם המיסים אותו הוא חפץ להשמיד.

19 שרת התרבות היא אסון מרטי
  • 08:06
  • 31.01.12

כבר שנים היא מוכיחה זאת.גם בימי האופל כשרת החינוך...

20 המאמר מהווה פלפול ליגליסטי כדי לטהר את השרץ דני
  • 08:06
  • 31.01.12

שיא הטהרנות - למרות האמירות השקריות של בכרי על צה"ל , המדינה אמורה לממן אותו כי זו "החלטה אמנותית". ואיזו מין אמירה זו לממן שקרן ?
מי ה"צדיק" שכתב את מאמר המערכת ?
כפארפרזה על כותרת אחרת שלכם מהיום - לא מבקר המדינה חי בלה-לה-לנד אלא כותב מאמר המערכת מהיום.

21 גם בין הנאצים היו שחקנים שאפשר להתברך בכשרונם - אז למה לא הבאנו (נביא) אותם להציג בישראל ? הצופה The Observer
  • 08:39
  • 31.01.12

פשוט טיעונים שלא לעניין.
שבכרי יופיע בעזה, בסוריה ובדרום לבנון (ושיופיע בבתים פרטיים בישראל, אצל ח"כ טיבי למשל) - ילך זרזיר אצל עורב.

22 כל הכבוד לשרה יוסי
  • 08:41
  • 31.01.12

מי שעוד לא קלט בג"צ קבע שבכי שיקר ביודעין על צה"ל מתוך רצון להכפיש את צה"ל ואת מדינת ישראל הוא קבע רק שהוא לא פגע בשמם הטוב של החילים שהגישו את התביעה מאחר והוא לא הזכיר את שמם בכרי הוא מחבל וטרוריסט שנשקו הוא הבמה ועשה כמיטב יכולתו לנצל את חופש הביטוי והיצירה לשקר ולהכפיש את מדינת ישראל לכן טוב שמועדון צוותא הרחיקה אותו וטוב שלאיש הזה לא תהיה במה להפיץ את שקרו את שנאתו למדינת ישראל

23 משהוא עדין מתפלא מלימור ?  (לת) אין הפתעות
  • 08:57
  • 31.01.12

24 מלבד שייכותה של לימור לבנת לימין הקיצוני ונדטה אישית
  • 09:02
  • 31.01.12

היא נוקמת בתיאטראות מאז אירועי הכל התרבות באריאל, והקצינה את יחסה לערבים מאז שבן יוסף לבנת אחיינה נהרג.

25 לימור לבנת אחראית על התרבות ... אלי
  • 09:02
  • 31.01.12

את זה יש לחקור ולהקים ועדה ציבורית

26 במדינה מתוקנת השקרן הזה כבר היה יושב בכלא  (לת) מחרים כל מקום שחלאות מופיעות בו
  • 09:07
  • 31.01.12

27 "שמם הטוב של חיילי צה"ל"??? הצחקתם אותי. אין דבר כזה יותר  (לת) ישראלי אמיתי
  • 09:10
  • 31.01.12

28 המאמר הזה הוא אינדיקטור מצוין למחלת הנפש הממאירה והסופנית של השמאל הישראלי הפאנאטי  (לת) מילואימניק ציוני
  • 09:22
  • 31.01.12

29 לבכרי אין מקום בחברה תרבותית. במיחוד לא הישראלית אברהם
  • 09:30
  • 31.01.12

ככה? לא יפה! לא ציפיתי שיהיו גילויי תמיכה במי ששיקר וסילף עובדות כנגד חילי צה"ל ואזרחי המדינה. בכרי עשה טעות. שישלם.

  •   איפה אתה חי יא אברם? בכרי איש תרבות והחברה הישראלית תרבותית? בו לארץ לבקר מדי פעם...  (לת) התגלגלתי מצחוק
    • 20:10
    • 31.01.12

30 וזה קורה במדינה הכי יהודית והכי ציונית שהיתה כאן מאז ומעולם. ממש בושה וחרפה לשכל הישר ולערכינו מקדם  (לת) פלץ
  • 09:37
  • 31.01.12

31 "אם תרצו" - התנועה של הרעים. מתנחלים עליך שמשון.. אפי
  • 09:57
  • 31.01.12


. ישראל היתה מקום טוב יותר בלעדיהם.

32 לקרוא ולא להאמין - אתם מצדיקים מימון ממשלתי לשקרן מוכח,תועמלן נגד המדינה דורון
  • 09:59
  • 31.01.12

האם השיקול היחידי הרלוונטי הוא שבכרי לא עבר על החוק ?
הכותב הוא אלוף בצדקנות שרוויה לאחרונה במאמרי המערכת של "הארץ"

33 מה אתם רוצים "אם תרצו" איננה תנועה פוליטית (הה.הה...) צינקן
  • 10:02
  • 31.01.12

כדבריה בעת הרשמת לתחרות העמותות של בנק לאומי. לא רק מסיתים, אלא סתם שקרנים

34 לבנת כאחרון הפוליטוקים הקומוניסטים. לא ריח, לא טעם, לא פרי, כעץ האטד  (לת) צינקן
  • 10:04
  • 31.01.12

35 צה שלימור מספרת שעשו לאמא שלה, היא עודה לאחרים  (לת) צינקן
  • 10:05
  • 31.01.12

36 אנחנו הולכים ומתכווצים מרוב פחד ושנאה. בסוף ישארו כאן רק 100 שערים.  (לת) אם תרצו הסוף אינו אגדה
  • 10:12
  • 31.01.12

37 צריך לדייק גילגל
  • 10:42
  • 31.01.12

הסיבה היחידה שבג"ץ לא פסק שבכרי אשם בהוצאת דיבה היא טכנית.
בג"ץ קבע שמוחמד בכרי אמנם שיקר והכפיש, ושהמילואימניקים הוכיחו את טענתם, אבל מכיוון שלא השתמש בשמות החיילים - הם אינם יכולים לטעון שנפגעו אישית... המדינה, לפי בג"ץ, אינו גוף שיכול לתבוע את עלבונו בבית המשפט ע"י אזרחים.

מדובר אם כן, לא ב"דעות שאינן מקובלות", כמו דעותיו הפוליטיות של בכרי שהן זכותו הטבעית, החוקית והדמוקרטית, אלא בשקרים ועלילות דם מכוונים, שנועדו לפגוע בלגיטימציה של צה"ל והמדינה, וליצור הסתה שעלולה להסתיים חלילה בליבוי יצרים ושפיכות דם.

קו דק אבל ברור, עובר בין דעתו של אדם וזכותו לפרסמה, ובין עיוות האמת והטלת דיבה על אחרים בשם כביכול החופש האומנותי. וראוי שמאמר מערכת בעיתון אינטליגנטי יבחין בניואנסים.

המאמר צודק בביקורתו על שרת התרבות.
אין מקום לנקמנות אישית של המדינה כנגד אחד מאזרחיה. מאחר שלא הורשע בפלילים, אין למדינה כמדינה, זכות להתנכל למוחמד בכרי. הרמיזה של משרד השרה ליבנת לתיאטרון צוותא שמוטב היה שלא להעסיק את בכרי היא פגיעה בכללי המשחק בישראל, וחוסר הבנה של תפקידה. המעשה יחזור אליה כמו בומרנג.

38 .....ומעתה יקרא שם המחזה - "La Casa de Limor Livnat". לא מתאים לנו?  (לת) זלמן תרבות ואמנות.
  • 10:51
  • 31.01.12

39 על אמנות ועל חרם דווקא שמאל ציוני
  • 11:01
  • 31.01.12

מוחמד בכרי - שחקן מוצלח - זכותו לשחק - זכותי וחובתי המצפונית לא לבקר בהצגה.
איתי טיראן - שחקן מוצלח - זכותו לשחק - זכותי וחובתי המצפונית לא לבקר בהצגה.
דניאל ברנבוים - אמן ענק (הגדול בדורו) - זכותו להופיע - זכותי וחובתי המצפונית לא לקנות כרטיסים לקונצרט.
(הכותב הוא צרכן מושבע של תרבות ומבחינה פוליטית הוא שמאל- ציוני.)

  •   האם שמאל ציוני = ימין פשיסטי? טל שובל
    • 14:51
    • 31.01.12

    גם אני יכול להציג את עצמי כמרכז רדיקלי, כשמאל קפיטליסטי או כימין סוציאלי. לא התווית - התוכן חשוב. ואני בכל זאת מקווה, אף שאיני שייך לקבוצה הזו שיש דבר כזה "שמאל ציוני", ושה"ציוני" לא עושה לשמאל מה ש"יהודית" עושה ל"דמוקרטית".

40 העורך מצטרף לשקר הגדול דויד חיים משה
  • 11:14
  • 31.01.12

הכתבה עוולית אף יותר מבורותה ורשעותה של לימור לבנת, שכן במכסה של ביקורת ליברלית היא מסיתה ומסתירה את הדיון מהאמת המדממת והבלתי נאכלת- לנו, ילדים וזקנים, נשים וגברים, דתיים וחילוניים, יהודים, דרוזים, בדויים ופלסטינים - כל מי שהוא אזרח ישראלי - האמת שהמדינה שלנו גרמה עוולות שאין הדעת סובלת, וכל עוד לא נפעל בכל כוחנו להקים לנו ממשלות שבכל כוחם ירתמו למטרה עליונה -סיום הסיכסוך - דם הילדים, הזקנים הנשים והגברים שהקזנו - צובע גם את ידנו שלנו - ולכל הפחות, הייתי מצפה מעורך העיתון לא לרקום עוד מסכות

41 "אם תרצו" קפצו מזמן מעל הפופיק ומאז קשה להם להפסיק להיות התנועה המטורללת התורנית  (לת) ב
  • 11:17
  • 31.01.12

  •   אבל התנועה המטורללת התורנית הזו יוצרת שינויים שינחתו על מפתן ביתך, ולא באחרית הימים. צא מהשאננות!  (לת) כן כן נכון
    • 20:13
    • 31.01.12

42 לא דעות "מרגיזות" .... יעקב
  • 11:35
  • 31.01.12

אדם המסלף בכוונה תחילה את האמת כדי לטעון שחיילי צה"ל ביצעו פשעי מלחמה נוראיות אינו צריך להופיע בשום מוסש הנתמך על ידי המדינה.
לא כיוון שיש לו "דעות מרגיזות" אלא כיוון שהוא סילף ביודעין את העובדות.

43 פרסום חינם. פנחס
  • 11:41
  • 31.01.12

כותב המאמר יודע את האמת ההצגה תרד באותה מהירות שהיא עלתה.שיתופו של מוחמד בכרי נעשה לא בגלל כשרונו כשחקן אלא דווקא בשל דעותיו ואישיותו.המטרה היא למשוך תשומת לב תקשורתית ואם המחאה לא היתה פורצת ושרת התרבות לא היתה מתערבת אפשר היה כבר לומר קדיש על ההצגה.כדאי שכותב המאמר ילמד כלל בחיים.בעל המאה הוא בעל הדעה וכל הבירבורים שלא על אי התערבות למי שמממן את התיאטרון שאין לו זכות להתערב ברפרטואר בבמוי ובליהוק השחקנים הם סתם הבלים שלא קיימים במציאות.

44 מוחמד בכרי שחקן מעולה יסמין
  • 11:42
  • 31.01.12

מוחמד בכרי הוא שחקן מעולה ובית המשפט לא האשים אותו. היה כדאי שיפי הנפש יקומו בקול זעקה שיבדקו היטב אם הם נקיים בעצמם. אבל באמת יבדקו.

  •   בית המשפט האשים אך לא הרשיע אורי
    • 16:50
    • 31.01.12

    בית המשפט אמר דברים מאוד חמורים מאוד על בכרי. הוא זיכה אותו מתביעת דיבה רק משום שלא נקב בשמותיהם של החיילים. לדעתי, היה צריך להרשיע אותו בתביעת הדיבה, להכריח אותו להוסיף ל-"ג'נין ג'נין" הכרזה חד-משמעית שהעדויות המופיעות בו הן לא אמינות ולא מאומתות. אבל לא הייתי מונע ממנו להופיע כשחקן, אפילו בתיאטרון ציבורי. כך שבמקרה זה אני מוצא את עצמי מתנגד לשני הצדדים -- גם לבכרי וגם לליבנת.

45 כלומר - הארץ בעד במה חופשית לשקרן מוכח, בתנאי ששקריו נועדו להכפיש את מדינת ישראל וחיילי צה"ל. אין פירוש אחר למאמר ההזוי הזה.  (לת) קורא חושב
  • 11:58
  • 31.01.12

  •   ממש לא אורי
    • 16:52
    • 31.01.12

    הבמה שניתנה לו במקרה זה היא כשחקן המופיע במחזה של לורקה. אני בהחלט בעד שלילת מימון ממשלתי ל-"פרויקטים" כמו "ג'נין ג'נין", ואף ליציאה פומבית-הצהרתית (אך לא צנזוריאלית!) של המדינה נגדם. אבל כל זה לא צריך למנוע מבכרי להופיע כשחקן על הבמה. אם ליבנת מוכנה לנוכחותם של כמה שקרנים מועדים וגזענים בכנסת ובממשלה -- היא בודאי מאבדת בכך את הזכות לבקר את הופעתו של שקרן על במת התיאטרון.

46 רק לפני חודשים מספר השמאל הסית נגד התאטרון באריאל והחרים אותו. אך כאשר יש מי שיוצא על שחקן פרו פלסטיני בשמאל תוקפים  (לת) לשמאל מותר הכל?
  • 12:01
  • 31.01.12

47 אם תרצו ותמשיכו בדרך זו, ישראל תהפך לבסוף למדינה מצורעת  (לת) ואחר כך, גם אם לא תרצו, תשארו מצורעים
  • 12:07
  • 31.01.12

48 מדובר בשקרן שמימן את הסרט שלו ממקורות זרים ע"מ להרוס ולבטל את מדינת היהודים.  (לת) מוקי
  • 12:20
  • 31.01.12

49 שילך לעבוד בתאטרון בג'ינין שם החברים שלו רצחו את השחקן ג'וליאני.  (לת) יעל
  • 12:21
  • 31.01.12

50 גם היטלר היה שחקן לא רע  (לת) משה
  • 12:21
  • 31.01.12

51 שיסריט סרט על החברים שלו שרצחו בג'ינין את השחקן ג'וליאני, ואח"כ יספר לנו שהוא נגד אלימות וכו'  (לת) מיקה
  • 12:23
  • 31.01.12

52 לא צריך לסלף את החלטת בית המשפט העליון רק כדי לזכות נבל וללכלך שר בישראל. בית המשפט קבע מפורשת שבסרט יש שקרים לרוב, אך הוא לא קיבל את בקשת התובעים לפצותם כי תביעה לפיצויים הינה תביעה אישית, ולא ניתן לזהות בסרט את התובעים. במילים אחרות בית המשפט העליון בפרוש קבע שהוא שקרן ונבל.  (לת) יעקב
  • 12:28
  • 31.01.12

53 צריך לדייק גילגל
  • 12:49
  • 31.01.12

הסיבה היחידה שבג"ץ לא פסק שבכרי אשם בהוצאת דיבה היא טכנית.
בג"ץ קבע שמוחמד בכרי אמנם שיקר והכפיש, ושהמילואימניקים הוכיחו את טענתם, אבל מכיוון שלא השתמש בשמות החיילים - הם אינם יכולים לטעון שנפגעו אישית... המדינה, לפי בג"ץ, אינו גוף שיכול לתבוע את עלבונו בבית המשפט ע"י אזרחים.

מדובר אם כן, לא ב"דעות שאינן מקובלות", כמו דעותיו הפוליטיות של בכרי שהן זכותו הטבעית, החוקית והדמוקרטית, אלא בשקרים ועלילות דם מכוונים, שנועדו לפגוע בלגיטימציה של צה"ל והמדינה, וליצור הסתה שעלולה להסתיים בליבוי יצרים ושפיכות דם.

קו דק אבל ברור, עובר בין דעתו של אדם וזכותו לפרסמה, ובין עיוות האמת והטלת דיבה על אחרים בשם כביכול החופש האומנותי. וראוי שמאמר מערכת בעיתון אינטליגנטי יבחין בניואנסים.

המאמר צודק בביקורתו על שרת התרבות.
אין מקום לנקמנות אישית של המדינה כנגד אחד מאזרחיה. מאחר שלא הורשע בפלילים, אין למדינה כמדינה, זכות להתנכל למוחמד בכרי. הרמיזה של משרד השרה ליבנת לתיאטרון צוותא שמוטב היה שלא להעסיק את בכרי היא פגיעה בכללי המשחק בישראל, וחוסר הבנה של תפקידה. המעשה יחזור אליה כמו בומרנג.

  •   גילגל:מעבר לכל ה"הכפשות והשכרים" בסרט ג'נין ג'נין של מוחמד בכרי יש עובדה אחת שלא ניתן להתכחש לה,מדינת ישראל כובשת את האדם והאדמה של העם הפלסטיני,והיא סרבנית השלום בכל הזמנים,בסרט של מוחמד בכרי היה ניתן לראות קמצוץ מהפשעים שמבוצעים ע"י צבא הכיבוש יום יום שעה שעה,וזו עובדה.  (לת) סכניני
    • 15:43
    • 31.01.12

  •   תגובה מעולה אורי
    • 16:54
    • 31.01.12

    מסכים לכל מילה. מאוזן ונכון.

  •   לסכניני שלום גילגל
    • 18:00
    • 31.01.12

    אתה מערב מין שאינו במינו, וחבל שאתה לא מבין את ההבדל.

    אני אנסה להסביר בדוגמא פרובוקטיבית, ואיתך הסליחה מראש:
    לו הייתי עושה סרט "תיעודי" על סכנין, ו"מוכיח" ע"י צילומים פקטיביים ומגמתיים כאילו תושבי סכנין תומכים בטרור, מכינים מטעני נפץ, ועוברים בבתי הספר השתלמות להכשרת מתאבדים, היית כועס עלי מאד וכנראה תובע אותי על אי אמירת אמת. היית מרגיש (ובצדק!) שביצעתי בך ובחבריך רצח אופי.
    עכשיו תאר לך שבית המשפט היה דוחה את תביעתך וטוען שאמנם אתה צודק עקרונית, אבל בשם ה"חופש האומנותי" ומאחר שלא נזכרת בסרט בשימך המלא, אין לך הצדקה להראות עצמך כנפגע...
    האם לא היית מרגיש נבגד בפעם השנייה?

    עכשיו תתאר לך שמישהו היה אומר לך שלא חשוב אם הסרט לא מדייק בעובדות, העיקר הוא שיש "עובדה אחת שאי אפשר להתכחש לה", וזה שהפלסטינים מוכנים להיכנס לאוטובוסים עם נשים וילדים יהודים ולהתפוצץ שם, ובסרט אפשר "לראות קמצוץ מהפשעים שמבוצעים ע"י הטרור הערבי יום יום שעה שעה, וזו עובדה".

    עכשיו אתה יכול להרגיש את מה שאני הרגשתי שקראתי את תגובתך.

  •   אומנם התגובה שלי כאן מאוחרת ביממה,אבל אני חייב להגיב,ההבדל ביני לבינך שאני מודה ומתוודה שהרג ורצח ילדים ונשים גברים וקשישים בפיצוץ אוטובוס הוא מעשה טירור נקודה.העניין הוא שאתה לא מודה שהכיבוש והמעשים וכל מה שמשתליך ממנו(הכיבוש) כולל המתנחלים זה נקרא טירור ולא פחות מכך,ומדינת ישראל מנציחה את הטירור יום יום שעה שעה.  (לת) סכניני
    • 09:11
    • 01.02.12

54 שחקן מצויין לקטאר יואל
  • 13:03
  • 31.01.12

אחרי שניבל את פיו על חיילי צה"ל שיחפש לו מדינות להופיע בהם ויפה שעה אחת קודם. כל הכבוד לשרה לבנת שנשארה שפויה. תבצעי את ההחלטה העם יצדיע לך

55 כן? הייתם מדברים אותו דבר על פיטוריו של מי ש - למשל - הפיק סרט "תיעודי" בו נטען שהפלסטינים גונבים ילדי מתנחלים, שוחטים ואוכלים אותם כתום אינוס אכזרי, ואז קוברים בקברי אחים בפינת החי של עפרה? זו בערך רמתו המוסרית של בכרי, ושקריו המצחינים על ה"טבח" בג'נין ששורשם הערצה אירוטית למחבלים מתאבדים, המאפיינת ככל הנראה את אישיותו המעוותת של המנוול הזה. שימות מרעב אינשאללה. מודרניסט .
  • 13:35
  • 31.01.12

כן? הייתם מדברים אותו דבר על פיטוריו של מי ש - למשל - הפיק סרט "תיעודי" בו נטען שהפלסטינים גונבים ילדי מתנחלים, שוחטים ואוכלים אותם כתום אינוס אכזרי, ואז קוברים בקברי אחים בפינת החי של עפרה? זו בערך רמתו המוסרית של בכרי, ושקריו המצחינים על ה"טבח" בג'נין ששורשם הערצה אירוטית למחבלים מתאבדים, המאפיינת ככל הנראה את אישיותו המעוותת של המנוול הזה. שימות מרעב אינשאללה.

  •   צא ולמד ממגיב גילגל 53. הוא כנראה חושב כמוך, באופן כללי. אבל איזה פער ביניכם, איזה פער!!! ואתה, שתמות מעודף שומנים בדם, זו הרמה שאתה אוהב?  (לת) נמאסת לגמרי
    • 20:22
    • 31.01.12

56 נו, אז היא אמרה. אני רוצה לראות שיעיפו את בכרי מההצגה. זאת תהיה בהחלט "ההצגה" של העיר, ואז יהיה עוד שבוע שנתעסק בשטויות ולא נשים לב איך ביבי והדוברמנים שלו גונבים לנו את המדינה.  (לת) שמאלנית מצויה
  • 13:48
  • 31.01.12

57 "סרט רצוף אמירות שקריות הפוגעות בתדמית המדינה וצה"ל" איננו עבירה על החוק? יפה. גם הבעת תמיכה בהחרמת יוצרו והעפתו מכל המדרגות התקציביות שלנו איננה "עבירה על החוק".  (לת) אינפיניטי
  • 15:02
  • 31.01.12

58 הסמול שבתאטרון נתקף בפחד ואימה, הנה והולכים לקחת לו את הפרנסה, כמו שנאמר, "כל כלב מגיע יומו". בעצם, למה להעליב את הכלבים ולהשוותם לסמולנים. אגב, סמולניות היא הזיה שיקרית מתחילתה ועד סופה. אטימות מוחין מוחלטת לנתוני המציאות. סמולניות היא סוג של מחלת האלצהיימר, בנוסף, אלה מהסמול קברו את המוסר והיושר האנושי שלהם, עמוק עמוק באדמה,  (לת) סולו בשיגור 2
  • 15:20
  • 31.01.12

59 פילה בחנות חרסינה תיאטרלי
  • 15:38
  • 31.01.12

לשרת החקלאות יש מוניטין מרובים כמי שנוהגת בקיצוניות ימנית מיוגזמת בגסות רוח ובאינטליגנציה נמוכה.מצער שהיא לא היחידה ויש רבים דומים לה בממשלתו הקיצונית המטורפת של ביבי.

60 למנות את לבנת לשרת המלחמה... דני שובבני
  • 15:42
  • 31.01.12

כאשר היתה שרת התרבות,לא היתה תרבות. אולי שתתמנה לשרת המלחמה - לא תהיה מלחמה?

61 עתון הארץ הנאור תומך אק בהחרמות על הימין- כמו באריאל שזו החרמה גרועה בהרבה  (לת) דיקטטורה שמאלנית
  • 16:07
  • 31.01.12

62 מה יותר טבעי לימין מאשר לעסוק בטיהור החברה מכל סממן ליברלי-אוניברסלי לכל מצהלות מרכז הליכוד.  (לת) טובה
  • 16:16
  • 31.01.12

63 אתם צודקים לשרת ממשלה אסור להסיט ולשלול זכות רק מכיוון שהדעות אינם תאומות את השקפתה, אך גם לעיתון צריך להיות מוסר ולפרסם גם כאשר הדעות אינם תואמות את השקפתכם (ואני דוגמא לכך שבדר"כ דברי אינם מתפרסמים ואני יודעת כי אינכם מפרסמים מאמרים שאינם תואמים את השקפותיכם)  (לת) תמר
  • 16:42
  • 31.01.12

64 הסמולנים ירדו מהפסים כי אין להם דרך .רק שנאה עצמית ואהבת האוייב הערבי סמולאנים פשיסטים אוטואנטישמים
  • 17:00
  • 31.01.12

יש לבכרי מקום בגנין
לסרט על האוייב הערבי כולל רצח גוליאני.
סמולנים יהודים הוריכם הגיעו למדינת היהודים ולהקים בית יהודי לעם היהודי בארץ ישראל. זו היתה וגם עדיין המטרה.
מספיק נמאסתם ואם לא מתאים לכם לכו לעזה או לגנין

  •   סבי הגיעו לכאן להקים בית יהודי לעם היהודי, אור לגויים. הם לא באו לכאן כדי להקים מדינה שבא עילגים כמוך משליטים משטר שהם היו מתביישים בו.  (לת) סמולאני
    • 00:14
    • 01.02.12

65 הפחד מהאמת שולט בנו..מנסים להסתיר את האמת ורבר יהודה
  • 18:23
  • 31.01.12

את הגזל שגזלנו מהפלשתינאים..ולא מתבישים לבקש מהפלשתינאים הישראלים
לשקר לעצמם ותרבותם.....
דיי עלינו להכיר בעוול שנעשה לשני הצדדים..וגם אישה לא חכמה כמו השרה יכולה אולי להתחיל בתהליך....זיכרון קדוש.

66 קומיסרת התרבות בפעולה... מנסה למהתערב באירוע תרבותי לא פוליטי, בשל הדעות הפוליטיות האישיות של אחד המשתתפים.  (לת) ז'דאנובה
  • 18:38
  • 31.01.12

67 צביעות לא תרבותית  (לת) עיתון הארץ צביעות לא תרבותית
  • 18:41
  • 31.01.12

68 צריך להילחם על זכותו להשמיע את דעתו המסיתה והמתועבת דודו
  • 20:31
  • 31.01.12

בכרי הפך עצמו מאמן יוצר ועצמאי לתעמולן ובשל כך איני מכבד אותו ,יחד עם זאת אלחם כדי שיוכל להשמיע את דעתו בגבולות הנהוגים בדימוקרטיה.ליבנת מגלה דיעה שאינה ממלכתית וראויה,אין קשר בין דעתו למקצועו כשחקן ושוב היא משחקת לידי אלו הטוענים כי הימין אינו דימוקרטי.את בכרי יש לתקוף באינטלגנציה ,בתבונה ובכלים משפטיים וערכיים.

69 לימורי נסתה לעיין במחזה , אך לשוא.כי מה לאשה הזו ולתרבות?  (לת) עדד
  • 20:52
  • 31.01.12

70 לימור לבנת - אישה טיפשה וחשוכה...  (לת) אביב
  • 22:58
  • 31.01.12

71 מצב היפוטטי , נניח שמכספו שהרוויח בתיאטרון הוא יממן טרור , אזי אתם תתעוררו?  (לת) אבי
  • 00:19
  • 01.02.12

72 אם אין עברה, שקט בבקשה מיקימאוס
  • 00:40
  • 01.02.12

אם קימת עברה לכאורה, הגישי תלונה. אל תהיי בית משפט.

73 Bacri is CHELA! He comes often to Europe and give lectures full of lies. He is free to do what ever he wants but shouldnt get 1 NIS from the state  (לת) Open ur eyes
  • 03:14
  • 01.02.12

74 שחקנים מעולם לא הצטיינו בשיפוט פוליטי ראוי לשמו. ארדונג
  • 05:43
  • 01.02.12

כמה מגדולי השחקנים בעולם הם טירונים פוליטיים בין אם הם תומכינו או משנאינו. שרת החינוך שגתה כשטיפסה לראש הגבעה ופצתה את פיה