מינוי דיגיטלי של הארץ - באתר בסמרטפון ובטאבלט - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שכחתי סיסמה

ועדה לכיפוף הצדק בגדה

בהתמודדות על הנהגת הליכוד הציג עצמו ראש הממשלה בנימין נתניהו כאנטיתזה למשה פייגלין, שמייצג את החוגים הקיצוניים מקרב המתנחלים. מדיניות המאחזים וההתנחלויות של נתניהו - כמו "מדיניות השלום" שלו - מלמדות שראש הממשלה ראוי לאמונם של אותם חוגים לא פחות מיו"ר "המנהיגות היהודית".

בשעה שהוא נושא נאומים נמלצים על מחויבותו לפתרון שתי המדינות, נתניהו אינו חוסך במאמץ לקבוע עובדות בשטח, שמרחיקות את הסיכוי לחלק את הגדה המערבית ומזרח ירושלים באופן הוגן והגיוני.

נתניהו אינו ראש הממשלה הראשון שבמהלך מו"מ עם הפלסטינים טיפח את ההתנחלויות והזרים אליהן כספי ציבור. מאז שנות ה-70 הכריזה ישראל על כ-900 אלף דונם "אדמות מדינה", לצורך הקצאתן להתנחלויות. נתניהו אינו מסתפק בשימוש בחוק עותומני שאבד עליו כלח, כדי להעמיק את השליטה הישראלית בגדה; הוא משתף פעולה עם פורעי חוק, שהשתלטו על אדמות פרטיות והקימו יישובים ללא היתר מהמינהל האזרחי ומשר הביטחון.

עשו לנו לייק וקבלו את מיטב מאמרי "הארץ" ישירות לפייסבוק שלכם

כדי לקדם את מדיניותו ולרצות את המתנחלים, נתניהו ממציא חדשות לבקרים דרכים לעקוף את צווי בג"ץ ולשים ללעג את מה שנותר משלטון החוק בשטחים. בראשית השבוע הוא החליט להקים ועדת משפטנים בראשות השופט העליון בדימוס, אדמונד לוי, "שתבחן כלי מדיניות ועקרונות לפעולה, ביחס לבנייה שמעמדה אינו מוסדר ביהודה ושומרון". הוועדה תדון, בין השאר, בדרכים לחלץ מאחזים לא חוקיים מצווי בג"ץ המורים לפנותם. בכך מבקש ראש הממשלה לעקוף גם את משפטני הפרקליטות והמינהל האזרחי, שהתחייבו לא אחת בפני בג"ץ לכבד את החלטותיו.

הוועדה החדשה היא עוד ניסיון של ראש הממשלה לכופף את המשפט והצדק כדי להעמיק את הכיבוש ולהנציחו. מן הראוי שהיועץ המשפטי לממשלה, המופקד על שלטון החוק, יעמיד את נתניהו על ההשלכות המשפטיות והמוסריות של הפגיעה המתמשכת ברכוש של אוכלוסייה חסרת ישע.

Read this article in English: Netanyahu's unnecessary committee




הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מכופף הבננות הכינו את בגדי הים בנימין הפלמי
  • 06:05
  • 01.02.12

מסתבר שיותר ממה שהעגל הפלסטיני רוצה לינוק ולעשות שלום העיתון רוצה להניק ולהעמיד את כל המדינה למכירת חיסול- מתי תבינו שהשטחים הם הקלף האחרון זה שמשאירים ביד עד לסוף

02 וכבר נאמר במקורות על עוון הגזל טוליפ
  • 06:22
  • 01.02.12

שהוא קלקול חברתי, בניין אב לשימוש בתורה ובעולם שלא כדין ובהיותו פוגע בסדר הרוחני בעולם.

03 היועץ המשפטי אינו מופקד על השלכות "מוסריות" של פעולת הממשלה  (לת) דני
  • 07:11
  • 01.02.12

04 ביבי הוא מריונטה שלא חי לפי טבעו האמיתי אלא לפי טבעם של אחרים השולטים בו. תופעה זו גוררת בהכרח ניכור ואובדן זהות אישי. ההיסטוריה מלמדת שבמקרה זה הכוח המשחית של המנהיג יוצא מכלל שליטה, ומתוך שיגעון גדלות, לצד פרנויה וחרדות, הוא שולח את האזרחים למות כבשר תותחים במלחמות אבודות. למזלו, הוא שורד לעת עתה, כי ההמון העדרי, החליף תרבות יהודית חילונית מפוארת, בתרבות ריאליטי ישראלית. מה גם שהדמוגרפיה המשיחית הולכת ומתעצמת ותומכת בו. מכנה משותף נמוך זה, מקבע את שלטונו של נתניהו כמונופול. צרתו של העם הזה שהוא מדחיק את העובדה שאנו חיים כאן על זמן שאול..  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 07:14
  • 01.02.12

  •   איך סובבת והגעת לנתניהו ולמלחמות? "הוא שולח את האזרחים למות כבשר תותחים במלחמות אבודות"??? הרי בזמן קדימה היו 2 מלחמות ב3 שנים  (לת) לזלמן 04
    • 22:20
    • 01.02.12

05 מי שלא מפרסם את מחיר השלום אינו מעוניין לעשות עסק  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 07:29
  • 01.02.12

  •   לא יכול להיות שאתה איציק מהמרכז, הוא לא כותב שקרים, אתה מתחזה ומתחזה חשוד על שקר  (לת) שונא שקרנים
    • 12:07
    • 01.02.12

  •   זה שמשתמש בעשרות שמות מתבכיין על התחזויות..... למה הדבר דומה? לישראל אשר כובשת ומדכאת עם אחר ואח"כ משחקת את הקורבן......  (לת) מתעב שקרנים
    • 13:33
    • 01.02.12

06 מה עושה שופט כה אמיץ כמו אדמונד לוי בחבורה של פורעי חוק ? האם החליט להיות שותף לגזל קרקעות לא חוקי בגדה המערבית? אתמהה.  (לת) קורא טקסטים
  • 07:46
  • 01.02.12

07 לא לעולם חוסן.ביבי נתניהו מושך את החבל יותר מדי אחד העםן
  • 07:47
  • 01.02.12

סופו שהחבל ימשוך אותו בחזרה אל תהומות השנאה והג'יהאד ויגרור את כולם לשם.להזכיר:פעמיים הועפנו מן הארץ.

08 התנחלות בשטח כבוש הינה פשע מלחמה. נדב
  • 08:08
  • 01.02.12

ומי שנותן ידו לכך הוא שותף.

09 אין דבר צודק מחזרת עם ישראל לאדמת אבותיו. צדק טבעי שגם בג"צ ארגוני השמאל ועיתוניו לא יצליחו לשנות.  (לת) בלי בג"צ ובלי בצל"ם
  • 08:48
  • 01.02.12

10 אגב, "חוק עותמאני שאבד הקלח"? למה בדיוק אבד עליו הקלח? ומה הקשר בין חוק לתירס? בעיני השמאל, חוק שאינו מתאים לא, לא קיים, למשל, לא ראינו את השמאל יוצא ניגוד השימוש בתקנות החירום מתקופת המנדט לגירוש יהודים מישוביהם, גם לאחרונה... האם, למשל, מציע הכתבן לבטל את החוקים הישנים ביו"ש ולהחיל עליהם את החוק הישראלי, לפחות בשטחי C? למה לא, רק נא לומר את הדברים בפה מלא...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 09:07
  • 01.02.12

  •   בגוש קטיף לא היה שום גירוש. החזרת אוכלוסיה יהודית מחו"ל (גוש קטיף שמעולם לא סופח לישראל) אל תוך מדינתה (ישראל) אינה גירוש ואינה טרנספר. איציק
    • 13:56
    • 01.02.12


    בראיון לעיתון "הארץ" עם אלוף בן ב 5.4.04 אמרה פליאה אלבק (אם ההתנחלויות) , שהייתה 24 שנים מנהלת המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה ושבידיה הופקד הטיפול המשפטי בקרקעות השטחים: "יש אלמנט של זמניות בהתנחלויות, מכיוון שהממשל הצבאי יכול להעניק למתיישבים זכויות חכירה על הקרקע רק אם הוא מתקיים בשטח. אם יחול שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים, והממשל הצבאי ייפסק, תסתיים גם החכירה".
    ולשאלה האם אין למתנחלים זכות קניין על בתיהם ושדותיהם היא ענתה:
    "אין זכות קניין, כי היא ניתנה עם המגבלה שיכול להיות שיצטרכו להחזיר את הקרקע, אם יסתיים הממשל הצבאי".

    בתשובה לעתירה בבית המשפט העליון נגד הפינוי טענה פרקליטות המדינה: " הסכמי המקרקעין
    שעליהם חתמה כל אחת ממשפחות המתנחלים עם הממונה על הרכוש הממשלתי והרכוש
    הנטוש, שהחכיר קרקע למתנחלים לצורך הקמת בתיהם, כוללים סעיפים המאפשרים
    את ביטולם של ההסכמים". פורסם ב"הארץ" ב 23/03/2005 מאת יועז יובל.

    מדוע התקשורת (חוץ מ"הארץ") לא פרסמה את העובדות הללו?

  •   למתחזה השמאלני במימון מדינות זרות עויינות, די בכך בכדי להבין את ערך שקריך אך לטובת הציבור הגדרת הטרנספר במילון היא העברה כפויה של אוכלוסיה אזרחית מטעמים מדיניים, בדיוק אשר נעשה באלפי יהודי גוש קטיף. אגב, האם אתה גם מסכים לזריקת ערבים מביתם בעילת "שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים"? ומה באשר לערבים בירושלים שאל שילמו שכ"ד ובית המשפט הורה לפנותם, מדוע שם תמכתם דווקא בפולשים הערביים? ומה באשר לבניה הערבית הבלתי חוקית במשולש, בגליל ובנגב שלא לדבר על יו"ש? אתה סתם צבוע.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 17:13
    • 01.02.12

  •   למתחזה השמאלני במימון מדינות זרות עויינות, די בכך בכדי להבין את ערך שקריך אך לטובת הציבור הגדרת הטרנספר במילון היא העברה כפויה של אוכלוסיה אזרחית מטעמים מדיניים, בדיוק אשר נעשה באלפי יהודי גוש קטיף. אגב, האם אתה גם מסכים לזריקת ערבים מביתם בעילת "שינוי בהסדרים הפוליטיים והצבאיים"? ומה באשר לערבים בירושלים שאל שילמו שכ"ד ובית המשפט הורה לפנותם, מדוע שם תמכתם דווקא בפולשים הערביים? ומה באשר לבניה הערבית הבלתי חוקית במשולש, בגליל ובנגב שלא לדבר על יו"ש? אתה סתם צבוע.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
    • 17:15
    • 01.02.12

11 בתקופת נתניהו לא נבנה יותר בשטחים מאשר בתקופות שקדמו לו. אך בימי נתניהו הוקפאה הבניה בשטחים למשך 10 חודשים (מה שלא היה לפניו) לצורך מו"מ שהצד השני לא הסכים לו, ועיתון נכבד זה אפילו לא כתב , באותה עת, שום מאמר מערכת בגנות הצד השני, וכך לא כתביו השמאלניים.  (לת) צא ולמד
  • 09:09
  • 01.02.12

12 כמו שנאמר - ביביהו שולט אבל פייגלין קובע.  (לת) דע זבלע זאך
  • 10:06
  • 01.02.12

13 הצדק של כותב מאמר המערכת... GREEN
  • 10:23
  • 01.02.12

הצדק של כותב מאמר המערכת צבוע (כרגיל) בצבעי הדגל הפלסטיני...

14 מדוע אדמו"ר השמאל הקדוש יצחק לאור שליט"א חסין מתגובות? מפחדים?! יבכה לחושך
  • 10:26
  • 01.02.12

ומה באשר לחופש הביטוי? נכון רק לצד אחד?

15 מקהלת עלובי-הנפש והמוח מהימין אינה מאחרת להגיב.  (לת) גיורא
  • 10:33
  • 01.02.12

16 עיתון הארץ לא נימאס לכם? דיייייייייייייייייייייייייייייייייי  (לת) גואל
  • 10:37
  • 01.02.12

17 הפוגעת בצדק ביו"ש היא הפרקליטות, שבשת"פ עם בג"צ רוצה לסלק את תושבי מיגרון - וישובים אחרים - היושבים על אדמת מדינה, בטענה שאדמות אלו שייכות לפלשתינים. זאת כאשר ביהמ"ש המחוזי דחה את דרישות הפלשתינים בענין זה, ואף חייבם במתן פיצויים, היות שלא היה להם אף בדל של הוכחה לטענותיהם. הגיע הזמן לבטל את הדיקטטורה של החונטה המשפטית הזו, שהשתלטה על ישראל ללא סמכות וללא רשות.  (לת) שלמה
  • 10:40
  • 01.02.12

18 קשה להבין איך מישהו עדיין מאמין/מקווה לפתרון של 2 מדינות ל2 עמים - זה אכן היה יכול להיות פתרון שהיה מחזיר את מדינת ישראל להיות מדינה יהודית דמוקרטית כפי שחזו אותה מקימי המדינה וחוזי הציונות. הימין המשיחי ההזוי שאימץ לעצמו פשיזם קולוניאליסטי ומשיחיות דתית פרימיטיבית הוביל את כולנו לדרך שאין ממנה חזור: או מדינה דו לאומית שבה 50% מהאוכלוסיה אינה יהודית ובא הקץ על המדינה היהודית, או , מה שיותר סביר שיקרה, מלחמה עקובת דם בין קנאים פנטים משני הצדדים שיגררו את כולנו למצב בו היתה יגוסלביה . רק אחרי אלפי הרוגים יתערב העולם ויכפה פתרון אותו ניתן היה להשיג מלכתחילה אלוללא גרר אותנו הימין הלאומני ההזוי לאסון.  (לת) לכודניק לשעבר
  • 10:57
  • 01.02.12

  •   מסכים עם התחזית, רק מבקש לתקן את המספרים: יהיו פה עשרות אלפי הרוגים, וחלק לא מבוטל מהם יהיה מ"אש ידידותית".  (לת) M-16 של מתנחל הוא ידידותי
    • 11:54
    • 01.02.12

19 באמת? נתניהו? כל מהותה של הציונות זה גירוש הילידים הפלסטינים וישוב הארץ ביהודים במקומם. השיטות משתנות מעת לעת וממקום למקום, אבל העיקרון לא השתנה כבר 150 שנה  (לת) עם כל הפשעים הנובעים מכך...
  • 11:01
  • 01.02.12

20 ביבי הוא מריונטה שלא חי לפי טבעו האמיתי אלא לפי טבעם של אחרים השולטים בו. תופעה זו גוררת בהכרח ניכור ואובדן זהות אישי. ההיסטוריה מלמדת שבמקרה זה הכוח המשחית של המנהיג יוצא מכלל שליטה, ומתוך שיגעון גדלות, לצד פרנויה וחרדות, הוא שולח את האזרחים למות כבשר תותחים במלחמות אבודות. למזלו, הוא שורד לעת עתה, כי ההמון העדרי, החליף תרבות יהודית חילונית מפוארת, בתרבות ריאליטי ישראלית. מה גם שהדמוגרפיה המשיחית הולכת ומתעצמת ותומכת בו. מכנה משותף נמוך זה, מקבע את שלטונו של נתניהו כמונופול. צרתו של העם הזה שהוא מדחיק את העובדה שאנו חיים כאן על זמן שאול..  (לת) זלמן הפנסיונר
  • 11:03
  • 01.02.12

21 ב-48, לכל מ"ר מאדמת א"י היו בעלים, הבריטים דאגו לכך, כל ערבי מהגר שבא לטאבו, בלי כל הוכחות בעלות ובלי כל מסמך קניה קיבל בעלות, לאחר 48 מדינת ישראל עשתה סדר חדש, ולקחה לעצמה את רוב הבעלויות על הקרקע. לאחר 67 נעשה אותו סדר חדש גם באזורי יש"ע, וזה בסדר גמור, כי לכל מדינה יש בעלות מלאה, על האוויר, המים, והאדמה שנמצאים בתחומה. כמו שאמרתי הרבה פעמים, שליטה ובעלות על טריטוריה, מאז ומתמיד ובכל מקום שבעולם, נקנתה ותמשיך להיקנות בכח הזרוע, כך הערבים פעלו, פועלים ויפעלו בעניין א"י, וכך אנו פעלנו, ואני תקווה שנמשיך לפעול כך, באותו עניין, ס--ו--ל--ו
  • 11:13
  • 01.02.12

להלן דוגמית בעניין קיבוצים שהוקמו על אדמות ואפילו הריסות ישובים ערביים,
- עין גדי,
המקום בגלל המעיין השופע שבו,
היה מיושב ברציפות מזה אלפי שנים,
בימי בית ראשון ושני, היה שם ישוב יהודי,
שנכחד בתקופת בר כוכבא,

לפני תש"ח,
ישב שם שבט בדואי קטן, שבט 'א-רשאידה',
שגדל ירקות עבור תושבי חברון הערביים,
השבט הבדואי 'א-רשאידה' היה בעל 300 נפשות,

בתש"ח,
ב-10/03/49 נכבש המקום על ידינו,
בפלישה מסירות מהים, ,
בתחילת הנחיתה מהסירות,
בערך מחציתם הצליחו לברוח לחברון,
להלן הדף הקרבי לציון המאורע, שהוצנח אל הכובשים,
"לא נשיב חרבנו - עד נגאל אדמתנו,
לא נשיב חרבנו - עד יבוא הניצחון,
וכו..",
(פעם השמאל לא סבל מבעיות נפשיות),

אחרי תש"ח,
הוקם בתחילה משלט צבאי,
וכארבע שנים לאחר מכן הקיבוץ,

זהו,
אם תתנו לי שמות של קיבוצים אחרים,
אני אמצא לכם על איזה אדמת ישוב ערבי הוא הוקם.

  •   אתה מקשקש: לא שמעת אף פעם על יהושוע חנקין שקנה אדמות? ועל פיק"א והברון רוטשילד? ועל ישובים שהוקמו לפני מלחמת העצמאות?  (לת) איכבוש
    • 15:23
    • 01.02.12

22 ההבדל היחידי בין הביב לפייגלה הוא שלפייגלה אין , בינתיים , שרה'לה.  (לת) עדד
  • 12:13
  • 01.02.12

23 אויה לנו אם אנו זקוקים לתמיכת היוהמ"ש למניעת גזל הקרקעות בשטחים. עזרה זו לא תגיע  (לת) נפתלי אור-נר
  • 12:29
  • 01.02.12

24 אכן, התקדמות... אנונימי
  • 13:04
  • 01.02.12

...מאז התחלת רצח העם בסוריה, לפחות אין במאמרי המערכת של "הארץ" את הטרחנות הבכיינית כיצד על ישראל מהר מהר לתת לאסד, רוצח המונים בנו של רוצח המונים, את רמת הגולן, בשביל "שלום". הם כרגע מסתפקים בלאמר לנו איך ישראל חייבת, מהר מהר, לתת לאבו מאזן, מנהיג כנופיית טרור שירש מנהיג כנופיית טרור, את כל מה שהוא רוצה בשביל "שלום". גם כן התקדמות, אני מניח.

25 רק שינוי ש. הבחירות יציל אותנו מביבי והגועלציה השחורה שלו. שינוי עכשיו!!!!!!  (לת) לשנות
  • 14:51
  • 01.02.12

26 יהודה ושומרון שייכים לעם היהודי. שום כיבוש  (לת) מוכר החמוצים
  • 15:58
  • 01.02.12

27 הם יכולים להמשיך לגזול ולהתעלל בפלסטינים אך יום הפינוי בא יבא  (לת) עוד לפני ביאת המשיח
  • 23:26
  • 01.02.12

פרוייקטים מיוחדים