המהדורות הדיגיטליות של הארץ - באתר בסמרטפון ובאייפד - חודש ראשון ב-4.90 ₪ בלבד
מצטרפים ומשדרגים לאחת מחבילות התוכן האיכותי של הארץ. עכשיו במבצע השקה! רק 4.90 ₪ לחודש הראשון. נסו עכשיו >>
הרשמה למערכת
שם פרטי
שם משפחה
דוא"ל
סיסמה
אישור סיסמה
טלפון נייד
 ?נרשמתם בעבר לאתרי קבוצת הארץ התחברו   |   שחזרו סיסמה

אזרחים לכל דבר

"כציבור", אמר השבוע ראש השב"כ יורם כהן, "ערביי ישראל אינם יעד של השב"כ, הם אינם גיס חמישי ואיננו מתייחסים אליהם ככאלה". הוא אף הציג נתונים שלפיהם ערבים ישראלים היו מעורבים בשנה האחרונה בשלושה פיגועים, והוסיף, כי "מספר המעורבים בטרור אינו גדול. עצרנו 20-30 איש מקרב ערביי ישראל בשנה האחרונה, לעומת 2,000 פלסטינים ביהודה ושומרון".

ההשוואה החשובה יותר, העולה מדבריו של כהן, היא זו שבין ערביי ישראל לבין קיצוני ההתנחלויות, שעליהם אמר ראש השב"כ בפירוש, כי "החליטו לפעול בדרך של טרור והטלת אימה ומורא על ממשלות ישראל... אנחנו מתייחסים לזה כטרור".

אין ספק שניסוחיו החדים של כהן הפתיעו רבים בימין, בעיקר בקרב אלה שניסו להשפיע על ראש הממשלה בהליך מינוי ראש השב"כ, ושכהן נראה להם כמינוי "ידידותי" יותר מן המועמד האחר. ייתכן שעתה יסומן כהן בימין הקיצוני כ"שמאלני". אך לקביעותיו יש משמעות מהותית, לא-פוליטית, וחשוב מאוד שהציבור, ויותר מכך הממשלה, יתייחסו אליהן כאל ניתוח מודיעיני מקצועי מובהק.

במובנים רבים, כהן המשיך בדבריו את הקו העקבי של שירות הביטחון הכללי בישראל, אשר הקפיד תמיד לנתח את מצוקתם של אזרחי ישראל הערבים ולהזהיר מפני הדרתם המחריפה ותוצאותיה ההרסניות. תחושת הניכור של האזרחים הערבים כלפי המדינה איננה נובעת רק מהזדהותם עם "אחיהם ביהודה ושומרון", כפי שהגדיר כהן (אדם ממלכתי פחות היה אולי מזהה את מקור ההזדהות עם הכיבוש המתמשך), אלא, ובעיקר, מגורמים אחרים שכהן עצמו הצביע עליהם: השתלבות, תעסוקה, ויותר מכל - פשיעה שהמדינה לא משקיעה די במיגורה.

קיים פער גדול בין הניתוח הזה ובין הטענות שמשמיע הימין שוב ושוב נגד כ-20% מאזרחי המדינה, המעוניינים לחיות כאן כאזרחים לכל דבר. מדבריו של כהן עולה בפירוש, כי עמדת הימין איננה אלא מניפולציה שקרית.

Read this article in English: Citizens, not enemies, of the state

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 חצי עבודה ע.ב.
  • 04:17
  • 05.02.12

ציטטתם את ראש השב"כ שאומר שהמעורבות של ערביי ישראל בטרור אינה גבוהה. יופי. מה אומרים במשטרה על המעורבות של ערביי ישראל באותה "פשיעה שהמדינה לא משקיעה די במיגורה"?

  •   שיתגייסו לצבא!!!! אם הם באמת "אזרחים לכל דבר" למה הם לא עושים צבא???, לא שירות לאומי, צבא!!! 'הארץ' יודע יפה מאוד לזעוק על השתמטות החרדים, אבל מה עם השתמטות הערבים?? למה שהם לא יעשו צבא?? למה?????? למה????? למה?????????????????????????  (לת) אזרח לכל דבר......
    • 13:32
    • 05.02.12

  •   קורע לב התגובה הזו. זעקת הקוזאק הנגזל. הלב נקרע.  (לת) קוז'אק
    • 01:54
    • 06.02.12

  •   כשתהיה מדינת כל אזרחיה יהיה גם צבא כל אזרחיה.  (לת) רונן
    • 02:35
    • 06.02.12

02 מאמרכם - פיגום נוסף בהיכל סוסים טרויאנים שמקים "הארץ" באחוזתו המדומה, היא ארץ ישראל.  (לת) קסנדרע
  • 04:23
  • 05.02.12

03 השתלבות, תעסוקה, ויותר מכל - פשיעה שהמדינה לא משקיעה די במיגורה אורלינג
  • 06:06
  • 05.02.12

די לסגרגציה הממלכתית. ערביי ישראל הם בני-ישראל. כל שעליהם לעשות הוא לבחור בזהותם זו ולמנף אותה ולהסכים לתהליך ההתמערבות והישראליזציה, וכל שעלינו לעשות הוא להוריד את טלפי הצבא והשב"כ מהמרקם האזרחי של ישראל מה שיאפשר לסיים את ההדרה וההפרד-ומשול בין הציבורים במדינה. וכאשר נקב המאמר ואמר – יש למגר בכל הכלים האפשריים את הפשיעה במגזר הערבי שזולגת כבר שנים אל תוך החברה הכללית ומתרחבת כאילו הייתה פה אוטונומיה, ובאותה הנשימה להעניש מעסיקים ישראלים שמסרבים להעסיק ערבי כשם שהמדינה יודעת להעניש מסעדות ערביות שמסרבות לשרת לקוחות ישראלים עם מדים.

04 דווקא עמדת כהן והשמאל הקיצוני הינה מניפולציה שקרית, הצבעה מאסיבית למפלגות הנלחמות המדינת היהודים, תמיכה עקרונית מאסיבית בטרור הרצחני כנגדנו ואי גינויו, כמו גם ברוצחים עצמם ואי גינוים, פעולות שיטיות ומכוונות ברוח מסמך החזון העתידי של ערביי ישראל ולא רק, פשיעה פוליטית גזענית כבידה במיוחד של ערביי ישראל, התנגדות עקרונית לכל שותפות ושוויון בחובות, לא רק בהגנה על המדינה [הרי מי שמתנגד להגנה על המדינה, לשרות לאומי ועוד, גם משתדל לא לשלם מסים שונים, גם לעשות ככל העולה על רוחו בבניה בלתי חוקית ועוד],די בכך בכדי להבין את האמת. גם אנשי שמאל ציוניים בגליל, במשולש ובנגב יודעים את האמת. לטעון מנגד כי ציבור שומר חוק, המתגייס בהמוניו להגן על המדינה, מתנדב לכל דבר שצריך ואפשרי וסובל מהתעללות מכוונת ושיטתית של ברק ואנשיו, הוא הטרוריסט זו הזניה שאפילו אורוול לא חשב עליה. כצד, רק למשל, היה מגיב הכתבן לו היו מתעללים כךכפי שמתעללים ביהוי יו"ש, בערביי ישראל? כיצד היה מגיב הכתבן לו יהודי יו"ש לא היו מתגייסים כלל לצהל ולא היו מוכנים לשרות לאומי? הרי את הצרחות והגידופים, היו שומעים עד השמיים...  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:21
  • 05.02.12

  •   מעניין שכל מי שמגיע לעמדת השפעה מתוך הגופים הכי פטריוטים במדינה - צה"ל והשב"כ - ואז משמיע זמירות שאינן מוצאות חן בעיני הימין, פתאום הופך למניפולטור שקרן. מה האינטרס שלו בדיוק? דג קר
    • 13:31
    • 05.02.12

    וחוץ מזה, יש בארץ 900,000 ערבים בעלי זכות בחירה בארץ, ומתוכם הצביעו לבל"ד, רע"מ וחד"ש 310,000 בבחירות האחרונות. 600,000 לא הצביעו עבורן (שלוש המפלגות הן גם לא מקשה אחת, אבל נניח לזה כרגע).

  •   עצרתי אחרי המשפט הראשון: "כהן והשמאל הקיצוני". כהן הוא איש שמונה ע"י הימין. כל בן אדם שנהיה קצת שפוי אתם מיד מתייגים כ"שמאל קיצוני". (אני אומר "אתם" משום שכאינדיבידואל אתה לא קיים, רק כחלק מ"הימין הקיצוני".  (לת) מתושלח
    • 20:48
    • 05.02.12

05 היות ואת ליברמן מינה ביבי ולא כהן, דבריו של כהן ,כמו אלו של קודמיו-ימשיכו ליפול על אוזני ימין ערלות. אין מה להתלהב. ראינו כולנו איך ביבי לא עובר לסדר היום כשאלקין ועוד אחד מהבית היהודי התגלו כמשת"פים מעבירי מידע לתג מחיר על פעולות צה"ל; וברוב צביעותם קוראים לזה השקטת השטח, בדיוק כמו הטרוריסטים עצמם שקוראים לטרור שלהם חופש ביטוי=מכבסת המילים המהוללת של הימין, הקובעת נורמות בחברה של עולם 3 . זה הכיבוש, אלה תוצאות הסרטן וגרורותיו.  (לת) שומר חוק
  • 07:39
  • 05.02.12

06 בניגוד לשלושת הפיגועים של הציבור הנאמן שלא מעורב בטרור, פעולות המתיישבים לא גרמו לאבדות בנפש... עוד שמאלן שהגיע לעמדת מפתח... מפחיד...  (לת) שחר
  • 07:47
  • 05.02.12

  •   הכי מפחידים זה טמבלים כמוך שלא מוכנים להתעורר לפתוח עיניים ואוזניים כדי להבין את שכתוב בעברית צחה  (לת) דמוקרט
    • 11:46
    • 05.02.12

  •   זה שהדברים כתובים בעברית צחה לא הופך אותם לצודקים דמוקרט???
    • 16:29
    • 05.02.12

    וגם הגידופים שלך לא הופכים אותך לצודק יותר.
    הטיעון של שחר בניגוד לצווחותיך מאוד מאוד ענייני -
    מה שמכונה כאן ובכל הזדמנות טרור יהודי, ועשרות "עיתונאים" ותועמלנים אחרים מציגים כסכנה נוראית, הוא בסך הכל שפיכת צבע, הצתת שטיח ואלימות קלה. המשטרה ובתי המשפט מתעלמים על בסיס יומי מעשרות אירועים חמורים בהרבה שקורים בין שכנים בעלי חוב או סתם קונים לא מרוצים.

    יש כנראה כמה עשרות מתנחלים פושעים שמקומם בכלא, אבל הניסיון להציג את זה כטרור מיועד בעיקר למטרות תעמולה פוליטית.

    ואם צריך לפנות כל ישוב שיש בו עשרה פושעים כנראה שמעט מאוד ישובים בכדור הארץ יישארו במקומם.

07 איך אפשר להתייחס אליהם בסובלנות, כשגרוע מטרור, הם פוגעים בכבודנו הלאומי ערן ברין
  • 07:54
  • 05.02.12

וללא בושה מנצחים 3 0 לא פחות מאשר את ביתר ירושלים??

08 טוב שיש אנשים שפויים ושקולים במערכת אחד העם
  • 07:55
  • 05.02.12

מול התלהמות חסרת אחריות של פוליטיקאים טוב לדעת שיש כוחות מאזנים.כמו בכל ההבטים האחרים.המערכת הפוליטית מחפשת הרפתקה.המערכת הבטחונית מרסנת.במצב נורמלי זה היה צריך להיות הפוך.אבל טוב שלפחות זה כך

09 יושר מקצועי מכוון למראת המציאות האמיתית. כל הכבוד לאיש הזה  (לת) פלץ
  • 07:57
  • 05.02.12

10 אלו דברי כפירה של "הארץ". השב"כ טוב למדינה?  (לת) אסי
  • 08:03
  • 05.02.12

11 הכותרת "חוץ מחברי הכנסת יש עוד לפחות 30 בוגדים בקרב הערבים אזרחי ישראל.  (לת) אסי
  • 08:05
  • 05.02.12

12 אבל מעיון ממסמכי ההנהגה של הערבית רואים שהם אינם רוצים להיות אזרחים במדינת ישראל כמדינה יהודית...  (לת) מורה
  • 08:30
  • 05.02.12

13 כשהזיות השלום של הסמול על 'שתי מדינות לשתי עמים' תתפוגגנה בקרוב, בעיקבות האביב הערבושי, גם חוק האזרחות יתפוגג. והיאהוד והערבוש בין הירדן לים יהיו בתחילה כובש ונכבש, ולאחר מכן כשהם יתחילו להתחתן ביניהם הם יהיו לעם אחד, כמו היאהוד והאדומים בתקופת החשמונאים, וכמו היאהוד והכוזרים לפני אלף שנים, וכן הלאה עם כל העממים התגיירו במהלך ההיסטוריה היאהודית. כן, הרב-גווניות הגנטית, זה מה שמיחד את היהוד, וזאת הסיבה שרבים מהם, הם בני אנוש מוצלחים. ולא לאום של מפגרים, כתוצאה מנשואים בתוך קהילה סגורה. במשך כ-3500 שנות קיום לאומי ובתוכן כ-2000 שנות גלות. הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לערבים ביו"ש ובעזה, הוא כיבוש ושילטון ישראלי עליהם, רק כך הם יוכלו לחיות בבטחון ובשלווה, ברווחה ובשיגשוג, בדומה לערביי ישראל. כל שילטון אחר, כולל עצמי, יביא עליהם אנרכיה שילטונית וחברתית, מלווה בעוני וברעב, בשפיכות דמים, הן פנימית ועצמית, והן חיצונית, מתגובות ישראליות על פיגועי טירור. לתזכורת, הכל נובע מאוסלו, אלמלא ייבא משיח הסמול את טירור אוסלו... אח, איזה חיים נפלאים היו יכולים ליהיות ליהוד ולערבים אז. אילו הייתי סמולני, הייתי מתבייש באטימות המוחין שהשתלטה עלי, הייתי מתבייש באווילות הפוליטית ובשנאה שהסמולנים מלבים בהצלחה. הייתי מתבייש ב-18 השנים של טירור עוסלו, ובעיקר - הייתי מתבייש להטיף ליהודים במדינת ישראל על שהם מנסים להגן על עצמם בפני הטרור האיסלמי.  (לת) סולו
  • 08:34
  • 05.02.12

  •   ותודה למר סולו שהסביר לנו, והחליט עבורנו, מה הדבר הטוב ביותר שיכול לקרות לנו!  (לת) אורי כדורי וערביי השטחים הכבושים
    • 13:18
    • 05.02.12

14 מאמר מעולה ומשקף מצב אמיתי גרידא  (לת) אלון
  • 08:44
  • 05.02.12

15 הבוגדים במדינת ישראל הם הימין הקיצוני הם הבוגדים האמתיים כמו שהנאצים בגדו בגרמניה.  (לת) מסמר חלוד
  • 08:51
  • 05.02.12

16 נכון. ומהומות 2000 של המגזר לא היו על רקע לאומני והשתתפו בהן רק 20-30 איש לכל היותר ולא גררו יהודים ממכוניות ורצחו אותם ולא חסמו כבישים ועלו על ישובים בגליל. ואם כן עשו את זה, אז זה היה במחאה על מחירי הארנונה ולא על רקע לאומני. וגם אין סיכוי שזה יחזור על עצמו כי מנהיגי הציבור הערבי הפכו להיות מתונים ומדברים רק על צדק חברתי והנושא הלאומי נשכח....כן, בואו נמשיך לחשוב ככה. גם ראיתי אתמול את סנטה קלאוס  (לת) מזרחן
  • 08:59
  • 05.02.12

  •   וגם ההפגנות עם דגלי אש"פ וצעקות "ברוח ודם נפדה את הגליל" הן של ציבור מתון ונאמן למדינת היהודים  (לת) בדיוק
    • 09:46
    • 05.02.12

  •   רק שזה היה לפני 12 שנה ובסוף מתו 10 ... נכון, ערבים (גם אם חלקם בצדק). אבל עזבו עובדות, אתם העמך נבחר!  (לת) אורי כדורי
    • 13:22
    • 05.02.12

  •   אש"פ הוא אכן ציבור מתון משום שהוא בעד שלום עם שתי מדינות. הציבורים הבלתי מתונים הם החמאס והימין הלאומני שמתנגדים לשלום.  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
    • 15:51
    • 05.02.12

  •   אם לא היינו העם הנבחר-פורעי אוקטובר היו נטבחים כמו בסוריה או לוב  (לת) מכדרר מדופלם
    • 18:07
    • 05.02.12

  •   רק לפני שבוע קרא המופתי של ירושלים (מינוי של המתון אבו מאזן) להשמדת היהודים ודבריו שודרו בטלויזה הפלסטינית "המתונה"...ואתה לא לומד...  (לת) אתה לא לומד איציק
    • 19:29
    • 05.02.12

  •   איך השירות ב gmaul.com, מתחזה פסיכי? מתי תפסיק להתחזות, פסיכי?  (לת) די להתחזות, פסיכי
    • 19:57
    • 05.02.12

17 מתי יהיה מאמר מערכת נוקב על מסמך העקרונות של וועדת המעקב? שושי
  • 09:32
  • 05.02.12

הניכור כלפי ערביי ישראל אינו נובע מהטרור, ומי שמשתמש בטיעון זה עושה שימוש בדמגוגיה. הניכור נובע מכך שהם שוללים את קיומה של מדינתם על פי העקרונות שלפיהם הוכרזה בה' באייר תש"ח.

18 לדברע כהן כפי שפורסמו בהארץ "ההנהגה האידיאולוגית של הציבור העצורבי בישראל הרבה יותר קיצונית מרוב הציבור"-אז אם כהן צודק-מדוע המתונים מצביעים להנהגה הקיצונית? ולהלן התשובות... קורא הטקסטים ומוצא הסתירות
  • 09:34
  • 05.02.12

מאות אלפי ערבים הצביעו פעם אחר פעם עבור אותה הנהגה ממש..הנהגה שגם כהן מודה שהיא קיצונית. אז איך זה שציבור "מתון" של מאות אלפי מצביעים מצביע שוב ושוב עבור "בהקיצונים"? ומכאן יש 3 אפשרויות"
1) הרוב "המתון" היה מסטול בכל פעם שהצביע
2) הרוב "המתון" הינו רפא שכל-ואינו מבין עבור מי הוא מצבע
3) הרוב "המתון" אינו מתון אלא קיצוני והבין היטב עבור מי הוא מצביע. ומי שהתבלבל הוא כהן שלא שם לב לסתירה המובנית בדבריו.
אז מה יותר סביר?

19 1-כהן החליט שהוא רוצה לזכות בתמיכת השמאל. 2-כהן התבקש לומר את דברי ההבל ע"י גורם פוליטי. 3-כהן רוצה להרגיע את ערביי ישראל שאינם יעד מודיעיני כדי שיהיו שאננים וקלים יותר למעקב. 3 הסברים למניפולציה חסרת השחר של כהן
  • 09:45
  • 05.02.12

סבא שלי אמר פעם שגם כשמשקרים צריך להיות עקבי. אבל, כהן מעד כשאמר "ההנהגה האידיאולוגית של הציבור הערבי בישראל הרבה יותר קיצונית מרוב הציבור". מה שסותר בעליל את דבריו האחרים... שהרי הסבירות שמאות אלפי אזרחים ערבים "מתונים" יצביעו שוב ושוב "להנהגה קיצונית", היא כמו שרוב עיתונאי הארץ יצביעו לאיחוד הלאומי... או שנוער הגבעות יצביע למר"צ...
אופס...גם ראש שב"כ יכול להחליק...

20 איך שגלגל מסתובב לו..... הארץ ומרעיו צלבו את ביבי ולשכתו על מינויו של כהן וצבעו אותו ככניעה למתנחלים/לימין ועוד בלה-בלה-בלה. מישהו זוכר מתי זה קרה לאחרונה ? והנה כשכהן אומר משהו נעים לאוזנו של שוקן - כהן הופך ליונה צחורה ואף ראויה לציטוט. תגידו שם במערכת, אין לכם קצת כבוד עצמי ? או שאתם בונים על הזכרון הקצר של הציבור ? נו טוף.........  (לת) א.ש
  • 10:29
  • 05.02.12

21 את דברי כהן על ערביי ישראל צריך לקרוא כמו את שיר "ההלל" שכתב איתן כבל על ביבי... אירוניה במיטבה
  • 10:30
  • 05.02.12

ערביי ישראל:
מתונים כמו אמא תרזה
נאמנים כמו כלב
ישרים כמו סרגל
מסתייגים מאלימות כמו מהאטמה גנדי
אוהבי יהודים כמו אוסקר שינדלר
אוהבי שלום כמו נלסון מנדלה
סובלנים כמו הפינים

22 המנהיגות של ערביי ישראל היא קיצונית, ותומכת באויבי ישראל מכל הסוגים. אפשר יהיה לראות בערבים אזרחים לכל דבר כאשר יבחרו בהנהגה מתונה, וישאו גם בנטל החובות המוטלות על היהודים בישראל. כרגע זה לא המצב, ודרישת "הארץ" באה טרם זמנה.  (לת) שלמה
  • 10:34
  • 05.02.12

23 אם "ערביי ישראל אינם יעד של השב"כ, הם אינם גיס חמישי ואיננו מתייחסים אליהם ככאלה". והם אזרחים לכל דבר-אזי צריך לפתוח בפניהם את שערי השב"כ, המוסד, התעשיות הביטחוניות, קמ"ג והמכון הביולוגי כמו לכל אזרח במדינה דמוקרטית... המשך הגיוני לדברי כהן
  • 10:35
  • 05.02.12

אז מתי נזכה לראות ערבים ביחידה לאבטחת אישים? ערבי בתפקיד ראש השב"כ? או בבית הנשיא?
או מהנדסים ערבים באלת"א? או ברפא"ל?

24 ההודאה בנאמנותם של ערביי ישראל משמחת: היא ההוכחה שאם מליון ורבע יכולים - אזי גם שניים וחצי מליון יכולים. הגיע הזמן להעניק לערביי יו"ש תושבות ישראל וזאת כנגד הצגת אזרחות ירדנית, וכל הסיפור מאחורינו.  (לת) אינפיניטי
  • 10:58
  • 05.02.12

25 קישקש כמה דברים חסרי שחר על ערביי ישראל, ובינגו - זכה במאמר מערכת אוהד מבית העיתון "הטוב" (כפי שכינה אותו ההאקר הערבי שהתנצל על הפלת אתר הארץ לאחר שלמד מהו העיתון אותו הפיל.)  (לת) גאון הכהן הזה
  • 11:11
  • 05.02.12

26 כן? עזמי בשארה רצה לחיות כאזרח לכל דבר? מודרניסט
  • 11:33
  • 05.02.12

חנין זועבי? בארכה? אין בין מנהיגי ערביי ישראל אחד - אחד! - שמכיר בזכותנו להגדרה עצמית. כולם מכחישים את עצם קיום עמנו ועושים הכל כדי להזדהות עם הגרועים שבאויבינו, לרבות השתתפות לחגיגות חמאס כפי שעשתה זועבי - ואני לא מדבר כבר על משטים וכו. אף מילה גם על ראאד סלאח... אם אלה מנהיגי המיעוט הערבי, מה עלינו לחשוב על מצביעיהם? כמה רדודים וחד צדדיים אפשר להיות, שם ברחוב שוקן?

27 ואז נזכרתי איך עשרות ערבים זרקו בקבוקי תבערה ואבנים ברחוב יפת ביפו באוקטובר 2000 ועבר לי...  (לת) כמעט והשתכנעתי
  • 11:44
  • 05.02.12

28 איך מזלזל כהן במיליון וחצי ערבים כשהוא אומר שהם אינם גייס חמישי? כל בר דעת מבין שכל ערבי עם קצת כבוד יזדהה עם עמו ולא עם היהודים הנתפסים בעיניו ככובשים צלבנים...  (לת) אם הייתי ערבי הייתי נעלב מדברי כהן
  • 11:53
  • 05.02.12

  •   זו , כנראה, היתה כוונתו...או שהוא סתם בעל חוש הומור מפותח, כזה שמערכת "הארץ" לא מסוגלת להבין, שהרי קשה להאמין שדעתו השתבשה עד כדי כך.  (לת) שלמה
    • 21:34
    • 05.02.12

29 But you must admit that their leaders contribute to the feeling of betrayal  (לת) Adam
  • 12:08
  • 05.02.12

30 לא צריך להכריז עליהם כעל גיס חמישי, רק להתייחס אליהם כך. צריך לדעת להבדיל בין אמירה לעשייה.  (לת) יעלי
  • 12:12
  • 05.02.12

31 מה הוא חושב לעצמו, הכהן הזה? יאן אוכל קורצא
  • 12:18
  • 05.02.12

מי הוא? מה הוא? בסך הכל ראש שירות ביטחון כללי. ממתי חוות דעתו בכל הנוגע לערביי ישראל נחשבת? מי שבאמת בקיאים בנושא הם חברי וועדות ההתנגדות העממית וגדודי חללי מגרון,המכונים בתקשורת "נוער הגבעות" וכיו"ב כינויים. הם ורק הם יודעים את האמת על ערביי ישראל, על הערבים בכלל ובעצם על כל נושא שברומו של עולם.

  •   אם כהן צודק, והוא באמת מאמין שהערבים אינם גייס חמישי-האם הוא מוכן לדוגמא לאפשר העסקת סלקטורים ערבים בנתב"ג? ואם לא, האין זו גזענות?  (לת) מבחן התוצאה
    • 12:37
    • 05.02.12

32 סקר של אוני. חיפה- 75 אחוז מערביי ישראל תמכו בעלית החמאס לשלטון בעזה....גם זה שקר?  (לת) רעמסס
  • 12:44
  • 05.02.12

33 נראה שגם ראש השב"כ הנוכחי התחיל לקבל כסף ממדינות זרות עוינות  (לת) איציק המרכז izikhe@gmaul.com
  • 12:45
  • 05.02.12

34 כל אזרח שפוי המחובר למציאות אינו זקוק לפרשני מציאות מטעם השלטון או עיתונות  (לת) פרשנות בגרוש
  • 13:26
  • 05.02.12

35 "פשיעה שהמדינה לא משקיעה די במיגורה. "-אם תמוגר הפשיעה מאיפה השב"כ יביאו משתפי"ם?  (לת) הסבר מלומד
  • 13:32
  • 05.02.12

36 30 עצורים בשנה זה כמעט עצור כל שבוע שבועיים - זה המון. אני חשבתי שיש 1-2 בשנה. רוברט
  • 13:46
  • 05.02.12

מסתבר שמדי שנה כיתה שלמה בבית ספר ערבי מחליטה להיות טרוריסטית .


2000 עצורים בגדה זה מספר שלא אומר כלום כי 90 אחוז מהם זה שב"ח.

אם יש 30 עצורים מקרב ערביי ישראל וזה עוד בעיתות של שקט ובלי פיגועים אז מה מספרם בשמנים בעייתיים ?

המספר הזה מבהיר שמדובר בגיס חמישי לכל דבר ועניין. 30 מחבלים!

תארו לכם שכל העצורים של שנה הבאה עובדים כרגע על פיגועים. זה אומר שיש 30 אזרחים ישראלים שעובדים כרגע על להוציא פיגוע נגד המדינה . זה מספר מדהים.

37 כשהאידיאולוגיה והעיתונות נפגשים זה מעניין רפיק
  • 13:46
  • 05.02.12

"מספר המעורבים בטרור אינו גדול. עצרנו 20-30 איש מקרב ערביי ישראל בשנה האחרונה...: -

באמת לא הרבה. בינינו מה זה 20-30 אזרחים ישראלים ממוצא ערבי חשודים בטרור כנגד אזרחים ישראלים ממוצא יהודי?
לא רציני.


38 ה'דתי' הזה, מסתבר, קצת יותר שפוי מהשניים שהיו בתפקיד לפניו  (לת) ישראלי אמיתי
  • 14:03
  • 05.02.12

39 אזרחים לכל דבר GREEN
  • 15:22
  • 05.02.12

אם הם אזרחים לכל דבר אז שיעשו שירות צבאי/לאומי.
העובדה שרובם מסרבים ליוזמת השירות הלאומי החלופי לשירות הצבאי מציגה אמת בסיסית.
רוב הערבים מגדירים את עצמם כפלסטינים - "ערביי '48 " בתפיסה הערבית.
מצד אחד הם מתנגדים למלא את חובתם האזרחית ומצד שני מתבכיינים על הדרה וקיפוח.
את החזקת המקל ב2 קצוותיו הם מצליחם לעשות במיומנות רבה.
הבעיה שלהם היא שרוב הציבור הישראלי יודע את טיבם האמיתי ...

40 ראש השב"כ חי בבועה אללה ירחמו
  • 15:35
  • 05.02.12

שוב מסתמן כשלון מונומנטלי של השב"כ. עצוב לשמוע שיורם כהן הוא מכחיש מציאות. ראש השב"כ וארגונו נטפלים לקומץ "נערי הגבעות" ומזניחים את המלחמה באויב העיקרי שלנו - האויב הערבי המקומי.
ערביי ישראל מסוכנים פי כמה מהפלסטינים ביו"ש. לא מדובר רק בכמה ח"כים אלא בעשרות עמותות ואגודות של עוכרי ישראל שזוכות לגיבוי גורף של רוב ערביי ישראל שצוברים נשק ומתאמנים ליום פקודה.
ועדת החקירה הבאה בדרך.

  •   כפי שכתבתי כבר, לא יתכן שדעתו השתבשה עד כדי כך. צריך להניח שהוא בעל חוש הומור מיוחד, והוא נהנה עכשו מהרעש שהדחקה שלו גרמה.  (לת) שלמה
    • 21:38
    • 05.02.12

41 שיהרסו כפרים שלמים במשולש שנבנו שלא כחוק לפני שפונים לקרוונים עלובים במאחזים  (לת) קצת הוגנות נו...
  • 22:19
  • 05.02.12

42 שמתם לב כיצד כלי התקשורת במדינה כמעט ולא התייחסו לדברים אלו? אם הוא היה מזהיר כנגד טרור כל כלי התקשורת היו עוסקים בכך יומם וליל  (לת) נפתלי אור-נר
  • 23:19
  • 05.02.12

43 שוויון - רק למי שחברותו בארגון עוין תחשב בגידה במולדת.  (לת) אזרח מלא
  • 10:16
  • 17.02.12