לבלום את אסד

הווטו שהטילו רוסיה וסין על הצעת ההחלטה נגד סוריה במועצת הביטחון של האו"ם, משמעו למעשה מתן היתר לנשיא סוריה להמשיך ולקטול את אזרחיו ללא חשש מעונש. אותו וטו מבהיר הבהר היטב עד כמה הקהילה הבינלאומית היא משענת קנה רצוץ לאזרחים המנסים להתנער מעולו של דיקטטור וחולמים על דמוקרטיה וחיים הוגנים.

דחיית הצעת ההחלטה על ידי רוסיה וסין למרות הטבח הנורא בחומס, ולמרות השינויים שעברה כדי לרצותן, איננה רק יריקה בפרצופם פניהם של אזרחי סוריה. בצעדן זה שתי המעצמות נהפכות לשותפות מלאות במעשי הרצח.

אנשי תנועות המחאה בסוריה המתינו זמן רב לפני שפנו אל הזירה הבינלאומית בבקשה לעזרה. כמו עמיתיהם במצרים הם סברו תחילה שדיאלוג עם המשטר הקיים עשוי להביא לרפורמה מתקבלת על הדעת. אבל במקום דיאלוג הם קיבלו עוד ירי ועוד הפצצות. גם הליגה הערבית התמהמהה עד שהחליטה בצעד חריג ביותר להשעות את חברותה של סוריה בליגה ולהטיל עליה סנקציות כלכליות, ואף אז הותירה לאסד את ההזדמנות ליישב את המשבר באמצעות מתן היתר לפקחים ערביים לבחון את הנעשה במדינתו. אסד לעג להצעות הליגה והתנכל לפקחים. בכל אותה עת הסתפקו מדינות המערב בהודעות גינוי ובהטלת סנקציות רפות בתירוץ שהן ממתינות לפניית הליגה הערבית, כאילו שיש צורך בהכשר כדי לפעול נגד שליט רצחני.

קשה להעלות על הדעת נימוק משכנע להטלת וטו על הצעת החלטה שאינה קוראת אפילו להסתלקותו של אסד, ונזהרת מלתמוך בהתערבות חיצונית. ההסבר היחיד האפשרי הוא שאיפה למנוע את "השתלטות" המערב על האביב הערבי, יהא המחיר בחיי אדם אשר יהא. לנוכח תוצאתו האומללה של הדיון באו"ם, ועל רקע המספר הנורא של ההרוגים, נותר רק לקוות שמדינות המערב, יחד עם חברות הליגה הערבית, יצליחו לגבש במהירות מדיניות חדשה, תקיפה הרבה יותר, שתבלום את רצחנותו של אסד.

Read this article in English: Stop Assad

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 PAR IN PAREM NON HABET IMPORIUM רויטל גולדפיש
  • 05:32
  • 06.02.12

כל המדינות שוות ואין האחת יכולה לשפוט את רעותה.

02 והעיר היהודית הגדולה ניו יורק צהלה ושמחה. הג'איינטס ניצחו! ואתם? מייבבים על הטבח באויבי ישראל...  (לת) בירנית בן-ארויה
  • 05:40
  • 06.02.12

03 מה ההפתעה? חדד זוהרה
  • 06:00
  • 06.02.12

סין טובחת ומתעללת בטיבטים ואין מי שמטיל ווטו ,
זוהי צביעות לצפות שסין תגנה טבח,זה כמו לצפות שאנס יגנה אנס.
העולם מתנהל בצביעות גמורה,לולא היו כאן שיקולים כלכליים,מזמן האו"ם
היה צריך לגנות את סין.

04 כולם צבועים בגוונים שונים הטובים מזוהים עם אמריקה והרעים עם רוסיה שכן גם בעזה האזרחים נהרגו מפעולה צבאית להבדי אלף אלפי הבדלות ושלא נדע  (לת) פלץ
  • 06:34
  • 06.02.12

05 מעניין שאנחנו טוענים נגד העולם שלא עושה דבר לעצור את ההרג בסוריה. ומה אנחנו עושים לעצור אותו? רק מברברים. יריב א.
  • 06:35
  • 06.02.12

אנחנו מאשימים את העולם שלא התערב להצלת יהודים. אבל אנחנו לא שונים מכל המדינות האחרות. גם אנחנו לא מתערבים להציל את החפים מפשע שנהרגים בחומס.
ישראבלוף מוסיפה את התואר "הצבועה" לשמה.

06 אסור לנו עמצנו להיות צבועים בכל הקשור לכיבוש המשחית והמביש המביא להרג אזרחים חפים מפשע בידי צבא הגנה לישראל. נכון אצלנו זה שונה ולהבדיל אלף אלפי הבדלות  (לת) פלץ
  • 06:36
  • 06.02.12

07 "הארץ" קחו מסקנות עד הסוף! "הקהילה הבינלאומית" היא משענת קנה רצוץ בכל!! אבו חמזה מדרעא
  • 07:05
  • 06.02.12

למשל, אסור לסמוך על הקהילה הבינלאומית שתציל ותך מרעב (סומליה, רק אחרונה.. א"א למנות כל מקום...) וממחלות ומגיפות (כמעט כל אפריקה), מטיהורים אתניים (דארפור), ממעשי אונס המוניים (קונגו), מדיקטטטורים רצחניים עוטי מסיכות דמוקרטיות (פוטינים ונשיאי סין למיניהם)
אסור לסמוך על הקהילה הבינלאומית שתציל אותך מאיראן למשל! אסור לסמוך על הקהילה הבינלאומית שתציל אותנו מנאצים ואסלאמו-פאשיסטים חדשים בטהראן ....למשל!
"הארץ" - "הקהילה הבינלאומית" שוווה לתח'.... היא אינה טובה בהרבה מ"חבר הלאומים" ההוא וצריך להיות עם קצת יותר יושר אינטלקטואלי...

08 Where are the Israeli Arabs? and the paletinians Avy
  • 07:23
  • 06.02.12

If you needed a proof that this is a culture of hate and death, a death cult that took over the Arabs, now you have it.

09 ואף מילה על כך שהטפתם למען אסד וויתורים חסרי אחריות ברמת הגולן? ועל חוסר משמעותה של המערכת הבינלאומית בכלל והאו"ם בפרט?  (לת) איציק המרכז izikhe@gmail.com
  • 07:45
  • 06.02.12

10 אני מקווה שתזכרו את מה שאתם כותבים היום על 'משענת קנה רצוץ של הקהילה הבנלאומית..' בבואכם להשיא עצה לממשלות ישראל על 'הערבויות והבטחונות של הקהילה הבנלאומית...'. המקסימום שהקהילה הבנלאומית מוכנה לעשות למעננו....חבילת טישיו לנגב הדמעות - לא יותר יותר.  (לת) א.ש
  • 07:46
  • 06.02.12

11 לבלום את אסד? אבל חשבתי שחייבים לחזק את המתונים, ושבעצם אסד מאותת למערב שהוא מוכן לנטוש את הציר האיראני... האם נדמו מקורותיו של עקיבא אלדר בדיפלומטיה האירופית?  (לת) חשבון נפש.
  • 08:07
  • 06.02.12

12 אולי הרוסים צודקים אגואיסט
  • 08:32
  • 06.02.12

מחשבה אפיקורסית - מה טוב לישראל?
האם טוב שאסד ימגר את המתקוממים?
האם טוב שהמתקוממים ימגרו את אסד?
נראה לי שהדבר הטוב ביותר לישראל הוא שהמהומות תמשכנה.
מבחינה זו הוטו הרוסי הוא צעד בכיוון הנכון - אמנם זה עולה בדמים (סוריים), אבל מהומות בסוריה = שקט בגבול הצפוני שלנו.

13 ללמוד מאסד. מתושלח
  • 09:51
  • 06.02.12

לנגב את הדמעות של עורך הארץ.ממתי אכפת לעורך הארץ מצב של תושבי חומס ?במקום לרחם על האזרחים הסורים רצוי שירחם על אזרחי המדינה שכורעים תחת נטל המצב הכלכלי.

14 איפה הם? דניאל
  • 10:27
  • 06.02.12

איפה אדם מקובר? איפה עמירה הס? איפה גדעון לוי? איפה אילנה המרמן? איפה נועם חומסקי? איפה אורי אבנרי? איפה חנין זועבי? איפה אותם עשרות אלפים שהפגינו בלונדון בתגובה לאירועי המשט?

15 עיתון הארץ תודה שהיתעוררתם , ומה עם החזרת הגולן לרוצח מדמשק הההההה?  (לת) גואל
  • 10:50
  • 06.02.12

16 אסד הוא הבעיה?אין ל"הארץ" שום לקח מהטבח לגבי התנהלותנו מול ארצות ערב?  (לת) דורון
  • 11:19
  • 06.02.12

17 You still shamelessly use the oxymoron Arab Spring  (לת) Spring my arse
  • 12:51
  • 06.02.12

18 ומה המסקנה שלכם? למה שלא תחשבו צעד אחד קדימה? אלכס מהכרמל
  • 13:13
  • 06.02.12

והמסקנה שלי פשוטה לגמרי. אסור לסמוך על אף אחד. אף אחד לא יבוא להציל אותנו במקרה של אסון, ולכן אסור בתכלית האיסור לוותר על נכסים אסטרטגיים כמו שטח וכמו מפעל הטקסטיל ההוא בדרום.

19 הולך ופוחת הדור ג. רויטל
  • 17:28
  • 06.02.12

הרוכב קונטאדור - נפסל, מטדור - בקטלוניה נאסר, מרידור - נמחק מתודעת הדור, טרומפלדור - הועם זוהרו. הולך ופוחת ה"דור".

20 להחזיר לאסד את הגולן והכנרת ואז יהיה שלום!  (לת) אמיר
  • 18:36
  • 06.02.12

21 יחסית אסד טוב לישראל. עדיף אותו מכאוס מוחלט בסוריה דיין
  • 19:42
  • 06.02.12

אל תשכחו שהגבול עם סוריה היה מאד שקט כמעט 40 שנה. אם אסד יפול הגולן ישרוץ מחבלים והרבה יהודים טובים ימותו.

22 אז נסמוך על הקהילה הבינ"ל שתציל אותנו מאיראן גרעינית? משה
  • 20:56
  • 06.02.12

חבל שעיתון הארץ לא הולך צעד אחד נוסף באותו הכיוון. אין להסתמך על הקהילה הבינ"ל שתציל אותנו משואה גרעינית. רק אנחנו יכולים למנוע את האסון

23 הנה עוד הסבר אפשרי: לאיש, פרט לכסיל אובמה ולהקתו, אין עניין להפיל את משטר אסד - מתוך ידיעה ברורה שסוריה תהפוך לגיא מעשי טבח מחרידים, מלחמת אזרחים ושלטון הברבריזם האיסלמיסטי. אסד איום ונורא. מוסכם. אתם רציתם להעביר לו שטחים. לא אנחנו. ועדיין - החלופה גרועה ממנו בהרבה. לא מבינים זאת ב"הארץ"? טוב נו. לא מצפים מכם למי יודע מה (: מודרניסט
  • 20:59
  • 06.02.12

הנה עוד הסבר אפשרי: לאיש, פרט לכסיל אובמה ולהקתו, אין עניין להפיל את משטר אסד - מתוך ידיעה ברורה שסוריה תהפוך לגיא מעשי טבח מחרידים, מלחמת אזרחים ושלטון הברבריזם האיסלמיסטי. אסד איום ונורא. מוסכם. אתם רציתם להעביר לו שטחים. לא אנחנו. ועדיין - החלופה גרועה ממנו בהרבה. לא מבינים זאת ב"הארץ"? טוב נו. לא מצפים מכם למי יודע מה (:

24 אז מה: נסמוך על הקהילה הבינ"ל שתציל אותנו מאיראן גרעינית? משה
  • 20:59
  • 06.02.12

חבל שעיתון הארץ הולך צעד נוסף באותו הכיוון: אין לסמוך על הקהילה הבינ"ל שתציל אותנו משואה גרעינית. רק בידינו למנוע את האסון המתרב

25 "ההסבר היחידי" חיים קדמן
  • 21:07
  • 06.02.12

ההסבר היחידי שמאמר זה מסיק בסופו, הוא סברה לא מבוססת. למרות המאמצים הדיפלומטיים של ארצות הברית והמערב לא להעלות בפומבי את ההסבר האמיתי לווטו, ברור לחלוטין היום כי רוסיה עומדת מאחורי איראן, סוריה וצפון קוריאה. כמו כן קיימים חובות נכבדים של המשטר הסורי הנוכחי לרוסיה, נפילת אסאד תהה מהלומה עזה לציר הרשע הזה שמוסקבה תומכת בו החל מבניית הכורים הגרעיניים והסיוע במדענים לאיראן ועד לנמל שסוריה מספקת לרוסים. לסין שותפות אינטרסים עם הרוסים להחליש את המערב, מאחר וגם לסין יש שאיפות להפוך למעצמה. הווטו לא ימנע מעורבות רבה יותר של ארצות ערב והמערב בסיוע צבאי נרחב הרבה יותר בנשק כבד, שיחריף את מלחמת האזרחים בסוריה ויפיל בסופו את אסאד, למרות התמיכה הגלויה של רוסיה.

26 אם ערבים מתנהגים כך לבני עמם איך יתנהגו ליהודים? והתשובה היא שגורל היהודים יהיה כגורל היהודים באירופה בזמן השואה. לתשומת לב כתבי הארץ.  (לת) שי
  • 21:29
  • 06.02.12

27 לעורך הארץ - למסגר את המאמר ולתלות על הקיר ערן
  • 21:50
  • 06.02.12

ובכל פעם שלך ולידידך יתחשק להטיף לנו על משא ומתן עם רוצחים שמטיפים להשמידנו מעל כל במה תמורת "ערבויות של הקהילה הבינלאומית", בכל פעם שתספרו לנו שאפשר לוותר על שטחים כי הקהילה הבינלאומית תשמור עלינו, בכל פעם שתגידו לנו שאנחנו לא בסדר כי "העולם" אומר ככה - תציצו במאמר ותיזכרו במי מדובר.
בכל פעם שתאמרו לנו שמועצת הבטחון או "הועדה לזכויות אדם" של האו"ם מגנה אותנו, נא לזכור מי עומד בראשן:
הדיקטטורה הסינית שמנהיגיה לא בוחלים ברצח עם, אונס, העלמות ועינויים.
הדיקטטורה הרוסית - וכולנו זוכרים איך הם טיפלו בצ'צ'נים ובאפגנים, ואיך הם ששים להמשיך למכור נשק לאסד הטובח בבני עמו ואורניום למשטר האיראני.
עד לא מזמן השלטון הלובי של קדאפי ישב ב"מועצה לזכויות אדם".

הקהילה הבינלאומית לא מעמידה בראש מעייניה את זכויות האדם, אלא את האינטרסים הכלכליים של כל מדינה ומדינה. לכן כדאי להזכר במה שאמר דוד בן-גוריון: "או"ם שמום".
היום מועצת הבטחון הוכיחה (שוב) שהיא גוף אימפוטנטי וחסר תועלת.

עורך "הארץ" וכתביה - נא לזכור טוב טוב במי מדובר לפני שאתם מציעים לנו פעם נוספת להמר בחיינו על כך שיעזרו לנו בעת צרה.

28 "הווטו שהטילו רוסיה וסין על הצעת ההחלטה נגד סוריה במועצת הביטחון של האו"ם, משמעו למעשה" שהשמאל בארץ טועה ומטעה, ואוי לנו אם נלך בדרכו הסהרורית.. ולא בושה להוות בתעויוט.  (לת) ימין זה מציאותי
  • 22:01
  • 06.02.12

29 "הווטו שהטילו רוסיה וסין על הצעת ההחלטה נגד סוריה במועצת הביטחון של האו"ם, משמעו למעשה" שהשמאל בארץ טועה בענק. ואוי לנו אם נלך בדרכו. ולא בושה להודות בתעויוט.  (לת) ימין זה מציאותי
  • 22:04
  • 06.02.12

30 מה איכפת לכם? שיעים-עלאווים טובחים בסונים. לסונים בעולם זה לא מפריע, אז זה אמור להזיז ליהודים?  (לת) יישר כויח!
  • 18:47
  • 07.05.12

פעילות
המלצות
הפופולריות במאמר מערכת
פרסומת