לא לוועדות הקבלה

העתירה לבג"ץ שהגישו אופיר ודנה-לי כלפה משדרות נגד החוק שמכשיר את ועדות הקבלה ביישובים קהילתיים, חושפת את פניו המכוערים של אותו חוק ואת הנזק שהוא מסב לחברה הישראלית. בני הזוג כלפה, שניסו להתקבל לפני שנה להרחבה של קיבוץ גבים בנגב המערבי, נדחו לאחר הליך מתיש של מיון וסינון על ידי ועדת קבלה מטעם הקיבוץ. הסינון הזה אינו אלא התגלגלותה הבוטה של האפליה המתנשאת שהפגינה החברה הקיבוצית כלפי שכניה בערי הפיתוח. בנימוקים לא ברורים, ולאחר תשאולים, חקירות חטטניות ושיחות מעיקות, קבעה ועדה שהיא איננה מעוניינת בקבלתם של חברים חדשים שאינם "משלנו" - נימוק טוב מזה לא סופק במקרה של כלפה או במקרים אחרים - ובכך חיזקה את מגמת הבדלנות של קבוצות מסוימות, והסתגרותן בפני החברה.

תהליך הקבלה לחברות בקיבוץ בעבר לקה באותם מאפיינים מגונים. אז הוסברה הדחייה בנימוקים מתחום ההתאמה לחיי חקלאות או לעבודה קשה. כיום ועדות הקבלה בתוכניות ההרחבה בקיבוצים אמורות לפתוח את שערם בפני כל מי שידו משגת לשלם בעבור הקרקע ולבנות עליה בית, ועומד בקריטריונים סבירים - ללא עבר פלילי, בעל יכולת השתכרות ועוד. אך קיבוץ גבים, כמו יישובים קהילתיים רבים אחרים, בחר להמציא אמות מידה שרירותיות משלו.

זהו פרצופו האמיתי של חוק ועדות הקבלה. הוגיו ויוזמיו התכוונו, אמנם, להרחיק מהיישובים הקהילתיים בעיקר את אזרחי ישראל הערבים, ועל כן שלפו הסברים ונימוקים מפותלים בשם ה"לאומיות", "הציונות" וה"ההתאמה לאופי הקהילה". אך מלכתחילה היה ברור שמה שנועד להדיר קבוצה אחת, ישמש להדרת קבוצות אחרות, ולמעשה לניפוי בוטה של כל מי שחורג מאיזו נורמה מעורפלת שאת אופיה תנסח חדשות לבקרים כל קהילה שמרנית ומסתגרת לעצמה.חוק ועדות הקבלה הוא חוק מגונה, ויש לבטלו. לא ייתכן שקהילות ישתמשו לרעה באדמות המדינה שהופקדו בידן, בניגוד מקומם לזכויות האדם והאזרח.

Read this article in English: No to acceptance committees

הוספת תגובה
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

 
בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
להוספת תגובה בלתי מזוהה לחץ כאן להוספת תגובה מזוהה לחץ כאן

הקלד את הנושא

הקלד את התגובה

בשליחת תגובה זו הנני מצהיר שאני מסכים עם תנאי השימוש של אתר הארץ
תודה על פנייתך, היא תיבדק על ידי המערכת
הצג את כל התגובות פתוחות 01 מילים ברורות. הקיבוצניקים הם אדוני הארץ  (לת) עמי
  • 05:48
  • 13.02.12

02 איכס, מי רוצה בכלל לגור ביישוב עם ועדת קבלה סטודנטית
  • 06:52
  • 13.02.12

מגעיל, היישובים הקהילתיים האלו זה קן צרעות חטטני וטרחני שבהם כולם עסוקים בעניינים של כולם..
לא הייתי מוכנה להצטרף למועדון שמוכן לקבל אותי אליו..

03 אסור למדינה לתת לקבוצות בעלות אינטרס צר את קרקעות המדינה. שישלמו על הקרקע מכיספם! במקום לעודד בדלנות, שיעודדו אחווה.
  • 07:08
  • 13.02.12

המדינה כושלת בניהול אינטרסים החיוניים לקיומה לטווח ארוך. פלגנות, אינטרסים צרים, חוסר אינטגרציה, וניהול לא נכון של מאגר הקרקעות למגורים יפגעו בעתידה של המדינה ובליכוד החברתי של תושביה. על המדינה לתקן עוולות ולאפשר צימצום פערים.

04 זהו אופיה המכוער של החברה לא רק של החוק.שוב מניחים לקיבוצים לחמוק מביקורת קשה על התנהלותם המבישה.אני מניח שהסיבה היא שהקיבוצים כמו בית המשפט העליון ועוד, חולקים את אותו "משלנו" עם העיתונות הותיקה  (לת) גלילאו
  • 07:31
  • 13.02.12

05 ראוי לאסוף את כל חוקי התועבה של הכנסת, החל מהחוק המונע מערבים ישראלים חהנשא לבן או בת זוג מהשטחים, דרך חוקי הנאמנות וחוק וועדות הקבלה ולהוסיף דברי הסבר קצרים ולהוציא לאור תחת השם "חקיקת האפרטהייד בישראל". זה יתורגם חיש קל לאנגלית ושפות שונות ואולי יושג כך אפקט מרתיע ומתקן  (לת) יוני
  • 07:33
  • 13.02.12

06 ומי תמך בחוק הגעני הזה? כל מפלגות הימין......  (לת) איציק המרכז itzikhe@gmail.com
  • 07:42
  • 13.02.12

07 להפקדת אדמות מדינה היה תפקיד לבנות את הארץ מבחינה חקלאית ולהגן עליה המתיישבים יכלו לבחור מי מתאים להם
  • 07:46
  • 13.02.12

בבית המשפט אף פעם לא תתקבל עדות של מישהו שיודע מה הייתה כוונת המשורר, אלא אם היא נתמכת בעובדות מוצקות.
מערכת העיתון מרשה לעצמה להצביע על כוונות, כי יש לה עיתון, ולכן היא יודעת מצויין מי רצה מה ולמה.
את ועדות הקבלה הקימו הקיבוצים והיישובים שהשמאל ברובו שייך להם, כבר מתחילת ההתיישבות, אנחנו רצינו לגור ליד מי שמוצא חן בעיננו.
הפריווילגיה לגור ליד מי שמוצא חן בעינך, היא מאושיות הדמוקרטיה, תארו לעצמכם מצב שבו אין לך שליטה על מי יגור לידך.
אתה עלול למצוא את עצמך גר ליד אנשים שתרבותם מתירה להם למשל לדרוש ממך לא לפתוח רדיו בשישי ושבת, ואם הם גם אלימים, הם גם יאיימו עליך, שאם לא תיענה לדרישותיהם, יהיה לך רע מאוד והם ידאגו לכך.
אולי תחליט לעבור דירה, או לערב את המשטרה, אבל לא תצליח באמת לעשות כלום, כי למרר את חייך מותר בדרכים שונות של השמצות, ועלילות דם, ליכלוכים שתמצא ליד הדלת, או סתם הטרדות מזדמנות ומפתיעות.
לגור ליד אנשים שמתאימים לך, הוא איכות חיים שמדינה אמורה לאפשר לאזרחיה שרוצים לבחור את האנשים שיגורו לידם כדי שהחיים יהיו שמחים. אין סיבה למנוע מיישוב המתאפיין בדתיים למשל לרצות בין כתליו דתיים בלבד ולהיפך

08 מפירות החקיקה ההזוייה של ממשלת/כנסת ביבי והימין. בושה.  (לת) גד
  • 08:20
  • 13.02.12

09 ועדות קבלה הוקמו לפני יותר מ 30 שנה ואף אחד לא צייץ. אף אחד לא צייץ במקרה קעאדן. גם לא כשחוק מסריח יצא בידי הימין ככסת"ח לאי קבלת ערבים ליישובים אלו. הדג הזה מסריח שנים ויש לו כללים. ועדות קבלה הוקמו כדי לקבוע לסנן. אם היה מדובר רק בכמה קריטריונים יבשים-מספיק היה פקיד ולא צריך וועדה. אז לא קבלו את אדון פעיל קהילתי במשכורת. זו הכפייה. זכותם לא לקבל אותו, כמו כל אחד אחר. כל עוד שהעסק הזה קיים מיליון שנה. ולגבי האדמות, אלה אדמות שיושביהן קבלו אותם בזכות ולא בחסד. לכו ללמוד הסטוריה. מעניין למה ביישובים אחרים שיושבו ע"י עולים מצפון אפריקה אף אחד לא מתבכיין על האדמות שהם קבלו בחינם והם לא חולקים אותן עם אף אחד, חוץ מאשר עם בניהם ובצדק.לימין יש עניין בטיפוח הסיפור, אחרת איך מיכאל איתן ייזכר? מי שמע עליו?  (לת) שומר חוק
  • 08:20
  • 13.02.12

10 יש דוגמאות שמשפחה אחת פירקה ישוב שלם אריסטו
  • 08:23
  • 13.02.12

נראה אתכם מכניסים אליכם הביתה שיכור בטלן שישב אצלכם בסלון יום ולילה.
ישובים קטנים מושפעים מכל משפחה בדיוק כמו שיכור אצלכם בסלון

11 הנאציזם והגזענות קמו לתחייה במדינת ישראל בחסות הדת היהודית. כשנעמוד דום לזכרם מסמר חלוד
  • 08:51
  • 13.02.12

של קרבנות השואה נזכור שהנגיף הגזעני שפלש לגופו של הנאצי פלש גם לגופנו בחסות הדת היהודית הגזענית החשוכה והבזויה.

12 כשבכפר ערבי מגיעים תושבים שלא לרוח אנשי הכפר, הם שורפים מנצתים ואף תוקפים. כך שכפרם ישאר טהור ונקי ממי שאינו מינם. זה הצד השני של המטבע בנוגע לעירוב אוכלוסיות  (לת) מנחם
  • 09:26
  • 13.02.12

13 הבורות חוגגת, לחרצובות הלשון אין גבול אחד שנמאס לו מהשקרים
  • 09:56
  • 13.02.12

צדק חברתי מתבטא גם בכך שאדם יכול לבחור עם מי לחיות את חייו ועם מי לא. בדרך כלל יבחר לחיות עם מי שנעים לו ויש לו מכנה משותף. בתור מי שחבר מושב והחי בו את חייו אני רואה את הנגיסה באורח ואיכות החיים הנגרמים מקליטת תושבים חדשים שלא מתאימים. חלקם חושב להגשים חלום ולעבור מהעיר לכפר מבלי להבין את המשמעות העמוקה של המהלך. חלק לא מבינים שמצופה מהם לתרום לקהילה לא כל שכן לא להפריע לסביבה, לחלק מהם באיזה שהוא שלב הלולים, הרפתות, הדירים, הריסוסים מפריעים (ריחות רעים, רחמנא לצלן) ומתחילים להלחם לחקלאים הותיקים שזו פרנסתם וזהו אורח חייהם מתוך בחירה וערך, לפעמים דור רביעי במשק. חלק גדול מאותם מהגרים מהעיר לכפר הם עירונים נאורים ומתקדמים אשר מגייסים לצידם עורכי דין, משרדי ממשלה ואת החוק, מוצאים דברים מהקשרם ולבסוף מצליחים לפגוע פגיעה אנושה באותם חקלאים. כך שלא מדובר בגזענות כנגד אוכלוסיות שונות, כגון תושבי עיירות פיתוח עם שמות מזרחיים... אך אם נחזור לתחילת דברי, כמו שהעורך חושב שכל אדם זכאי לחיות היכן ואיך שרוצה, גם אני טוען לזכות זו ולכן אני רוצה להבטיח שלא יקרה שאדם זר המגיע אלי יכפה עלי את אורח חייו השונה משלי. באשר לקרקע שכביכול נמסרת על ידי המדינה למשמרת - אנחנו משלמים על קרקע זו כסף רב, מקור הכנסה לא רע למדינה. כדאי שמי שעינו צרה בחברי מושבים וקיבוצים יבדוק עם המדינה מה מעשיה בכספים אלו ואיך הם מוחזרים לחברה...

14 אכן כן אדון שוקן הצדק עמך,מאמר צודק.  (לת) איתי
  • 10:00
  • 13.02.12

15 האם יש דבר כזה ישוב קהילתי? לדעתי כן
  • 10:42
  • 13.02.12

מהו ההבדל בין שכונה בעיר לישוב קהילתי? בישוב הקהילתי יש קהילה. יש אוסף של אנשים שעושים חלק מהדברים ביחד, כמו ארועי תרבות, כמו פעילויות לילדים, כמו גינון ציבורי, ספריה, מועדון ועוד דברים. המכנה המשותף לכל הפעילויות האלה הוא שהן עולות כסף, אותו משלמים חברי הקהילה מרצונם ובהתנדבות מעבר לתשלומי הארנונה. מהותו של הישוב הקהילתי הוא באפשרותו, בדיוק כמו המושב השיתופי הקיבוץ ועוד מסגרות, לבחור את חבריו. ללא אפשרות הבחירה ימכור המינהל את המגרשים לכל המרבה במחיר ונקבל שכונת יוקרה ללא קהילה.
יתרונו חוק ועדות הקבלה הוא בהגבלה ופיקוח על הסיבות לדחיית משפחה, לא עוד גחמות של חברי הישוב אלא קריטריונים שנקבעו מראש. מובן כי לא תמיד הכל מושלם וייתכנו גם טעויות לכאן ולכאן אבל ביטול ועדות הקבלה יביא לביטול מושג הישוב הקהילתי וחבל.

16 למגיב 8 איתי קל לומר, קשה להוכיח
  • 10:57
  • 13.02.12

תביא סימוכין לקביעתך שאדון שוקן צודק. בעצם, שגם הוא יביא סימוכין לקביעתו.

17 עמדת המערכת היא מעבר להבנתי - פוגעת בבחירה של חיים פרטיים עני
  • 11:28
  • 13.02.12

ישוב קטן שרוצה לחיות לפי אמות מידה שהציב לעצמו זכאי לעשות זאת. האם המערכת שוללת את חופש החיים הפרטיים לפי בחירה של אזרחי ישראל? האם אנחנו סטליניסטים חדשים? מאואיסטים שמכתיבים הכל מלמעלה? אין חופש בחירה? אני לא מצליח להבין שמץ של מוסר הגינות או הגיון במאמר המערכת ההזוי הזה

18 כדאי קודם ללמוד את החוק יותם הקסאם
  • 11:28
  • 13.02.12

מתוך התיקון לפקודת האגודות השיתופיות:

6ב. (ג) סירבה ועדת הקבלה לקבל מועמד ליישוב הקהילתי, תמציא לו החלטה מנומקת בדבר סירובה.

6ב. (ד) המועמד והיישוב הקהילתי רשאים להגיש השגה על החלטת ועדת הקבלה לוועדת ההשגות.

6ב. (ה) ועדת ההשגות תורכב מחמישה חברים שימנה שר הבינוי והשיכון, והם: איש ציבור בעל השכלה בתחומי המשפט, העבודה הסוציאלית או מדעי ההתנהגות לפי המלצת שר-המשפטים והוא יהיה יושב הראש; רשם האגודות השיתופיות או סגנו; עובד רשות מקרקעי ישראל ;עובד משרד הרווחה והשירותים החברתיים לפי המלצת שר הרווחה והשירותים החברתיים; ועובד משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפי המלצת שר החקלאות ופיתוח הכפר.

6ב. (ו) ועדת ההשגות רשאית לבטל את החלטת ועדת הקבלה, לאשרה, להחזיר את הנושא לדיון מחודש בפני ועדת הקבלה או לקבל החלטה אחרת במקומה.

6ב. (ז) ועדת ההשגות תקבע את סדרי עבודתה, ותפרסמם באתרי האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון ושל משרד המשפטים.

6ג. (ב) בשוקלה את השיקולים האמורים בסעיף קטן (א) תיתן ועדת הקבלה את דעתה לגודל היישוב הקהילתי, לוותקו, לחוסנו ולאופי האוכלוסייה בו.

6ג. (ג) ועדת הקבלה לא תסרב לקבל מועמד מטעמי גזע, דת, מין, לאום, מוגבלות, מעמד אישי, גיל, הורות, נטייה מינית, ארץ מוצא, השקפה או השתייכות מפלגתית-פוליטית.


אם מעיינים בסעיפי החוק, רואים שהמחוקק בהחלט סבר שיש מקום למנגנון בקרה על החלטות של וועדת הקבלה היישובית. מדובר על שקיפות בנימוקים ובתהליכי קבלת ההחלטות, הן של וועדת הקבלה והן של וועדת ההשגות, כאשר לאחרונה, שאינה מורכבת מחברי היישוב, יש זכות לבטל את החלטת וועדת הקבלה.

לכן, לאחר עיון בחוק, אולי דווקא כדאי להרחיב אותו ליישובים יותר גדולים. מובן שאם היה החוק חל על תושבי קריית מלאכי בשכונת בר-יהודה, ולא רק על תושבי מצפים בגליל או קיבוצים בדרום, הדרת האתיופים בנימוק של "אינם מתאימים למרקם החיים הקהילתי ביישוב" לא הייתה עוברת במדינה ועיר קולטת עליה.
ונהפוך הוא: התיקון לחוק מאפשר להילחם בהחלטה לא סבירה דרך בתי המשפט ומוסדות העירעור. ללא החוק, הכלי היחידי הוא המאבק הציבורי, כי אחרת אין שום אפשרות לכפות על וועדת הקבלה.

19 רגע, לא כדאי להכיר את החוק קודם? יותם הקסאם- ניסיון שני
  • 12:39
  • 13.02.12

להלן סעיפים נבחרים מהתיקון לפקודת האגודות השיתופיות, כדי שנוכל לשפוט בעצמנו:

6ב. (ג) סירבה ועדת הקבלה לקבל מועמד ליישוב הקהילתי, תמציא לו החלטה מנומקת בדבר סירובה.

6ב. (ד) המועמד והיישוב הקהילתי רשאים להגיש השגה על החלטת ועדת הקבלה לוועדת ההשגות.

6ב. (ה) ועדת ההשגות תורכב מחמישה חברים שימנה שר הבינוי והשיכון, והם: איש ציבור בעל השכלה בתחומי המשפט, העבודה הסוציאלית או מדעי ההתנהגות לפי המלצת שר-המשפטים והוא יהיה יושב הראש; רשם האגודות השיתופיות או סגנו; עובד רשות מקרקעי ישראל ;עובד משרד הרווחה והשירותים החברתיים לפי המלצת שר הרווחה והשירותים החברתיים; ועובד משרד החקלאות ופיתוח הכפר לפי המלצת שר החקלאות ופיתוח הכפר.

6ב. (ו) ועדת ההשגות רשאית לבטל את החלטת ועדת הקבלה, לאשרה, להחזיר את הנושא לדיון מחודש בפני ועדת הקבלה או לקבל החלטה אחרת במקומה.

6ב. (ז) ועדת ההשגות תקבע את סדרי עבודתה, ותפרסמם באתרי האינטרנט של משרד הבינוי והשיכון ושל משרד המשפטים.

6ג. (ב) בשוקלה את השיקולים האמורים בסעיף קטן (א) תיתן ועדת הקבלה את דעתה לגודל היישוב הקהילתי, לוותקו, לחוסנו ולאופי האוכלוסייה בו.

6ג. (ג) ועדת הקבלה לא תסרב לקבל מועמד מטעמי גזע, דת, מין, לאום, מוגבלות, מעמד אישי, גיל, הורות, נטייה מינית, ארץ מוצא, השקפה או השתייכות מפלגתית-פוליטית.


אם מעיינים בכל סעיפי החוק, רואים שהמחוקק בהחלט סבר שיש מקום למנגנון בקרה על החלטות של וועדת הקבלה. מדובר על שקיפות בנימוקים ובתהליכי קבלת ההחלטות, הן של וועדת הקבלה והן של וועדת ההשגות, כאשר לאחרונה, שאינה מורכבת מחברי היישוב, יש זכות לבטל את החלטת וועדת הקבלה.

לכן, לאחר עיון בחוק, ייתכן שיש אפילו מקום להרחיבו לישובים גדולים יותר. אם היה החוק חל למשל על תושבי קריית מלאכי בשכונת בר-יהודה, ולא רק על תושבי מצפים בגליל או קיבוצים בנגב, הדרת האתיופים בנימוקים גזעניים לא הייתה עוברת. וגם הנימוק של "אינם מתאימים למרקם החיים הקהילתי ביישוב" היה נדחה במדינה ועיר קולטת עליה.
נהפוך הוא: אם היו נדחים העולים החדשים מאתיופיה על יסוד החלטת וועדת קבלה בשכונה, ניתן היה להילחם בהחלטה דרך ועדת ההשגות ובית המשפט. כרגע הכלי היחידי הוא המאבק הציבורי, ואין שום אפשרות לכפות על הדיירים פיתרון.

20 אז אם יש שלושה מועמדים לכל מקום, את הזוכה יבחר עורך הארץ?  (לת) אריה
  • 13:00
  • 13.02.12

21 כן לוועדות הקבלה גם אני
  • 13:18
  • 13.02.12

מר כליפא תפסיק להתבכיין , אז לא קיבלו אותך אז מה. זה הופך אותך לפחות טוב? אם כן, זה לא אומר עליך דברים טובים ואולי הם צדקו?
ולכל המגיבים וכועסים ומשלתחים יאפה הייתם בזמן הקאסמים? ישבתם בכורסאות שלכם במרכז הארץ ולא עשיתם כלום אז אולי תפסיקו לבלבל את המוח על גזענות וכו.....

22 וועדת קבלה בקיבוץ גבים אייל בק
  • 13:20
  • 13.02.12

מאמר המערכת מבוסס על מידע חלקי שגוי ומגמתי של גופים שמטרתם העיקרית היא הכפשת ההיתישבות העובדת.
חבל שעיתון מכובד כמו הארץ לא טרח לברר את העובדות, ברור קצר היה מעלה שביתם של הזוג מתחנכת בקיבוץ מיום הוולדה ובכל יום מגיעים הזוג לקיבוץ ומתקבלים בברכה במוסדות החינוך שלו.
ברור העובדות גם היה מגלה שתושבי הקיבוץ וגם אלו שהתקבלו לשכונה מהווים חתך מייצג של תושבי מדינת ישראל ומגיעים מכל קצוות הקשת הפוליטית.
אבל למה לברר אם אפשר לזכות בריטינג על חשבון כמה קיבוצים.
אני מקווה שעיתון הארץ מגלה יותר אחריות בנושאים נוספים אותם הוא מסקר.

23 המדינה קיימת למען אזרחיה, לא להיפך ריאליסט
  • 15:11
  • 13.02.12

אני מבקש לחיות במדינה שאזרחיה רואים אותה קיימת בשבילם - ולא ההפך. יש לכך השלכות רבות על חובות וזכויות אזרחיה. אני מבקש לציין את הזכות לחיות בישוב בעל אופי מסוים; אם יש מינימום אנשים המעונינים לחיות בחברה "סגורה", בחברת אנשים "כמותם", אזי למה אנחנו כמדינה לא נאפשר זאת? להפך, בואו נתמוך בכך, במסגרת הגדרות שנגדיר, שמטרתן לשמור על ה"צדק" בענין זה, כלפי כל יתר האזרחים.

24 כי אני רוצה לקבוע מי יהיו שכני תושב
  • 17:34
  • 13.02.12

אני רוצה לקבוע מי יהיו שכני. הנה באה המדינה ונתנה לי אפשרות לעשות זאת.
בארה"ב (בניו יורק בעיקר) ישנם בתים המוגדרים קו-אופ. ישנה ועדת קבלה של דיירים אשר מחליטה האם אדם יכול לגור בבניין. למה זו לא גזענות?
כמה פעמים קיטרת לאישתך/קיטרתך לבן זוגך על השכן שעושה רעש/השכן שמעשן במעלית/השכן שזורק אשפה בחדר מדרגות?
אם היתה לכם אפשרות לבחור את השכנים, לא הייתם מנצלים אותה?
ביישוב קהילתי יש דינמיקה של היישוב. מה לעשות, ולא כל אחד מתאים. הרבה פעמים ועדת הקבלה צודקת בבחירותיה, אך היו גם טעויות בעבר, אשר גרמו סבל - גם ליישוב וגם למשפחה.
צריך לשים לב כי משפחה המעוניית להצטרף, צריכה לעבור גם מבדקים של מכון מבדק וגם הם בודקים את התאמתה.

25 למה שרק למדינה יהיה מותר לקבוע מי יהיו אזרחיה? ועד הישוב
  • 18:23
  • 13.02.12

לכל מדינה יש תנאים מוגדרים לקבלת אזרחות. מי שלא עומד בהם לא מתקבל. אז מדוע האזרח לא יוכל לקבוע מי יהיה שכנו?

26 לכל הצועקים אפליה וגזענות אריסטו
  • 18:51
  • 13.02.12

בישוב קטן שלא כמו בעיר, מעורבות החברים בקהילה משמעותית והכרחית.
חוסר שילוב של משפחה גורם סבל לשאר התושבים ולמשפחה.
קל לעירוניים לצעוק גזענות, ולעיתון הארץ לשדר את האג׳נדה הפוליטית שלו על גב הישובים, בפועל, הישובים הללו נבנו במחיר אישי של קריירה ועלויות מחייה בגלל בחירה מושכלת וסדר עדיפויות שונה ובכללם הבחירה לבנות קהילה שמתאימה יותר לעקרונות החיים שלהם.
אז עכשיו אחרי 20 שנה, יושבים להם העירוניים/עיתונאים וצועקים אפליה וגזענות, כשהמניע האמיתי לטרוניות שלהם הוא לא יותר מקינאה פשוטה.

27 אם הייתה שקיפות בכל תהליך המיון ואם היו נימוקים מפורטים ועניניים לדחיה, לא הייתה בעיה. אלא שהכובע בוער על ראשי הוועדות ועל ראשי שולחיהן. אם המיון הוא כמו מכרז, הוא צריך להתנהל ככזה.  (לת) קורא מתמיד
  • 20:33
  • 13.02.12

28 קודם, כשלקחו את היהודים, שתקתי, כי לא הייתי יהודי; אחר כך, כשלקחו את הצוענים, שתקתי, כי לא הייתי צועני; אחר כך, כשבאו לקחת את הקומוניסטים, שתקתי, שהרי לא הייתי קומוניסט; כשלקחו את הכמרים שתקתי, כי לא הייתי דתי; ולבסוף, כשבאו לקחת אותי - לא היה מי שידבר בשבילי  (לת) ברטולד ברכט
  • 21:13
  • 13.02.12

29 לא להארץ יוסי
  • 22:43
  • 13.02.12

כנראה שבעיתון הארץ כבר אמצו את דרישתם ואין ועדת קבלה לכותבי מאמר המערכת, אחרת טמטום כזה לא היה מתפרסם.
אחרי מאמר מערכת כזה אני נגד חופש העיתונות. עיתון הזוי עם דוקטרינה שלא מתבלבל מהעובדות.

30 ועדות קבלה קיימות גם במושבים,ויישובים קהילתיים.אז תפסיקו לזעוק נגד הקיבוצים.הם לא אחראים למה שקורה בכל המדינה,והם מזמן לא מנהלים אותה.בנוסף,מה רע לגור עם אנשים שדומים לך ? בפירוש אני לא רוצה לגור עם דתיים,ערבים,וטקבקיסטים מתלהמים,וזוהי זכותי המלאה כאזרח במדינה דמוקרטית.  (לת) יאיר
  • 16:03
  • 15.02.12

31 אני דווקא לא מסכימה ליאן
  • 12:53
  • 23.05.12

בתור אחת שגרה במקור בקיבוץ, הועדות קבלה האלה נועדו על מנת לשמור על ההומוגניות של הקיבוץ. קיבוצים ומושבים שיתופיים שקיבלו אנשים ללא ועדות קבלה פגעו בהומוגניות של היישוב. ונשארו עם מצב של אנשים שחיים בעיקר בשטחי ההרחבה של הישוב שלא מרגישים שום קשר לישוב עצמו ואף לא ממש חלק ממנו.
אני רואה במקום בו אני גרה, את שכונת ההרחבה בה כל בית יותר גדול וראוותני מהשני, וכל משפחה עם לפחות ג'יפ אחד (או רכב יוקרתי אחר).
פשוט גועל נפש

גם אם הם משתתפים בועדות, כי יש להם ילדים וכו' וחגים יש לחגוג. החגים איבדו מכל הרוח הקיבוצית השיתופית שהייתה פעם. מביאים מפעיל ובזה פותרים את העניין. משעמם, ריק מתוכן ויקר בטירוף

פעילות
המלצות
פרסומת